משחקי הכס (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משחקי הכס
Game of Thrones
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה
פרק 1
Microsoft Windows, OS X
WW2 בדצמבר 2014
PlayStation 4
2 בדצמבר 2014 (אמריקה הצפונית)
3 בדצמבר 2014 (אירופה)
PlayStation 3
9 בדצמבר 2014 (אמריקה הצפונית)
10 בדצמבר 2014 (אירופה)
Xbox 360, Xbox One
WW3 בדצמבר 2014
iOS
WW4 בדצמבר 2014
פרק 2
Microsoft Windows, OS X
WW3 בפברואר 2015
PlayStation 3, PlayStation 4
3 בפברואר 2015 (אמריקה הצפונית)
4 בפברואר 2015 (אירופה)
Xbox 360, Xbox One
WW4 בפברואר 2015
iOS, אנדרואיד
WW5 בפברואר 2015
פרק 3
Microsoft Windows, OS X
WW24 במרץ 2015
PlayStation 3, PlayStation 4
24 במרץ 2015 (אמריקה הצפונית)
25 במרץ 2015 (אירופה)
Xbox 360, Xbox One
WW25 במרץ 2015
iOS, אנדרואיד
WW26 במרץ 2015
פרק 4
Microsoft Windows, OS X
WW26 במאי 2015
PlayStation 4
WW26 במאי 2015
PlayStation 3
26 במאי 2016 (אמריקה הצפונית)
29 במאי 2015 (אירופה)
Xbox 360, Xbox One
WW27 במאי 2015
iOS, אנדרואיד
WW28 במאי 2015
פרק 5
Microsoft Windows, OS X
WW21 ביולי 2015
PlayStation 3, PlayStation 4
WW21 ביולי 2015
Xbox 360, Xbox One
WW22 ביולי 2015
iOS, אנדרואיד
WW23 ביולי 2015
פרק 6
Microsoft Windows, OS X
WW17 בנובמבר 2015
PlayStation 3, PlayStation 4
WW17 בנובמבר 2015
Xbox 360, Xbox One
WW17 בנובמבר 2015
iOS, אנדרואיד
WW17 בנובמבר 2015
סוגה הרפתקאות-פעולה
פיתוח Telltale Games
הוצאה לאור Telltale Games
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Telltale Games
עיצוב רייאן קאופמן
מאט אלמר
ג'ו צ'ינג
ג'ו פיני
דרישות תוכנה
מנוע משחק Telltale Tool
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות אנדרואיד
iOS
OS X
Microsoft Windows
PlayStation 3
PlayStation 4
Xbox 360
Xbox One
מדיה DVD, הורדה דיגיטלית
דרישות מערכת
זיכרון 3GB ראם
כרטיס מסך ATI או NVIDIA בעל זיכרון גרפי של 512MB לפחות
מקום פנוי 2GB
בקרים מקלדת ועכבר (מחשב אישי)
Kinect ‏(Xbox 360)
ג'ויסטיק (PS3)
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משחקי הכסאנגלית: Game of Thrones) הוא משחק וידאו מתמשך מסוגת ההרפתקאות-פעולה, המבוסס על סדרת טלוויזיה באותו השם וכן על סדרת הספרים מאת ג'ורג' ר. ר. מרטין, עליה הסדרה עצמה מבוססת. המשחק פותח והופץ על ידי חברת "Telltale Games", ויצא לאנדרואיד, iOS, ‏OS X, ‏Microsoft Windows, ‏PlayStation 3, ‏Xbox 360, ‏PlayStation 4, ו-Xbox One. המשחק כולל שישה פרקים בעלי עלילה ייחודית, אשר נכתבה בהשראת סדרת הטלוויזיה והספרים, ואף על פי שהעלילה מתרחשת במקביל לאירועי הסדרה והספרים, היא נכתבה כך שאין לה השפעה דומיננטית או מכרעת על אירועים שהתרחשו בסדרה לאחר אירועי המשחק לכאורה. העלילה מגוללת את סיפורה של בית פורסטר הצפוני ועוקבת אחר ארבעה מבני משפחת פורסטר ואחד מנושאי כליהם, אשר מנסים להציל את משפחתם ואת ביתם לאחר שהפסידו במלחמת חמשת המלכים. המשחק כולל אזורים, דמויות ושחקנים שהופיעו בסדרת הטלוויזיה וסדרת הספרים.

המשחק קיבל ביקורות מעורבות, שהיו לרוב חיוביות. למרות הביקורות, המשחק זכה להצלחה רבה, ובעקבותיו, "Telltale Games" הודיעו כי הם עובדים על עונה שנייה, שתהווה המשך למשחק הנוכחי.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאי קורי פרנק, עוזרו האישי של מרטין, אשר שימש כיועץ עלילתי עבור המשחק.

לאחר שמשחקי וידאו קודמים שנעשו על יצירותיו קיבלו ביקורות שליליות או בינוניות שנטו לשלילה, היוצר ג'ורג' ר. ר. מרטין הצהיר כי הוא מעוניין ב"משחק של 'משחקי הכס' שיעובד על ידי סטודיו שיודע לספר סיפור מרתק ומעניין".[1] באותה התקופה, לאחר שנחלה הצלחה מרובה לאחר יציאת שני משחקים שפיתחה - "The Wolf Among Us" ו"המתים המהלכים", חברת "Telltale Games" העלתה דיון שנסוב סביב שימוש בזיכיונות פופולריים נוספים על מנת לכתוב עוד משחקים שיקנו לחברה הצלחה נוספת. במהלך הדיון, שמה של הסדרה "משחקי הכס" עלתה במהלך העלאת ההצעות, וזכתה לתמיכה רבה מהמשתתפים. לאור ההיקשרות הרגשית של החברה אל זיכיון "המתים המהלכים", החברה פנתה אל רשת "HBO" עם הרעיון שלה, אך רק לאחר שנה של נשיאת משא ומתן עם הרשת, החברה הצליחה להשיג אישור ליצור משחק שיבוסס על הסדרה.[2]

בדצמבר 2013, "Telltale Games" הכריזה באופן רשמי על המשחק במהלך טקס הפרסים של "2013 Spike VGX video game". ג'ורג' ר. ר. מרטין הצהיר כי העוזר האישי שלו, טאי קורי פרנק, עובד יחד עם החברה על המשחק בתור יועץ עלילתי.[1] מנכ"ל החברה, דן קונורס, הסביר כי המשחק לא ישמש בתור פריקוול עבור הסדרה, אלא יתקיים בתוך העולם ובתוך ציר הזמן של הסדרה, מה שיאפשר לחברה ליצור משחק שיספר סיפור שהשלכותיו ישפיעו לטווח ארוך, ובכך למשוך יותר שחקנים ומעריצים של הסדרה:[3]

אנחנו פשוט נכנסים לזה עכשיו וחושבים על הדמויות הנכונות, למי יש הרבה שמונח על כף המאזניים, למי יש הכי הרבה לעשות, למי יש את ההשפעה הגדולה ביותר על העולם... כי, אתה יודע, אנחנו מתמקדים בעיקר בפיתוח ההשלכות של המעשים על התוצאה הסופית, ו"משחקי הכס" היא סדרה שכל דבר אצלה יכול להוביל לתוצאה הסופית הזו.

קרונוס על פיתוח המשחק.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו שאר המשחקים הקודמים של "Telltale", משחק זה גם הוא משחק הרפתקאות גרפי מתת הקטגוריה "הצבע והקלק" הכולל שישה פרקים ועלילתן מועברת מנקודת מבט של גוף שלישי.[4] כמו במשחקים אחרים של החברה, השחקן יכול לנוע ברחבי החדר או האזור בו הוא נמצא, ליצור אינטראקציות שונות עם חפצים בסביבתו או ליזום עצי שיחה עם דמויות אחרות הנמצאות סביבו. במהלך המשחק, השחקן נע בין חמש נקודות תצפית שונות:[5][6] רודריק, אשר, מירה ואיתן פורסטר, ואחד ממשרתי הבית, גארד טאטל.

עצי שיחה מסוימים ידרשו מהשחקן לבחור באפשרות כלשהי מהמכלול שניתן לו בזמן מוגבל, אחרת, המשחק יבחר עבורו אפשרות מסוימת באופן אוטומטי, מה שעלול להשפיע על העלילה של השחקן בצורה שונה ממה שרצה, או שלעיתים, הדמות אותה הוא ישחק לא תאמר כלום, מה שישפיע על יחס הדמויות האחרות אל השחקן. בנוסף, בכל פרק, יהיו חמש נקודות בהן על השחקן יהיה חובה לקבל החלטה שתשפיע באופן קריטי ומשמעותי על המשך העלילה אותה ברצונו לספר, כשלפניו מוצגות רק שתי בחירות אפשריות. דרך השרתים של "Telltale", המשחק עוקב אחר בחירות השחקנים, ובכל סיום פרק כל שחקן יכול לראות כמה אחוזים מכלל השחקנים ששיחקו במשחק בחרו באפשרויות בהן הוא בחר. ליבת העלילה המרכזית של המשחק ממשיכה להתקיים ללא קשר לבחירות שאותן השחקן עשה, אך הבחירות אותן הוא בחר, משפיעות בשלבים מאוחרים יותר של העלילה על הדמויות האחרות שסובבות את השחקן. המשחק מאפשר לשחקן לשמור את המשחק במספר שמירות שונות, כך שיוכל "לשכתב" את העלילה באמצעות תכונה הנקראת "Rewind", באמצעותה השחקן יכול לגבות את ההחלטות הקודמות שלו ולשנות אותן, ובכך לחקור ביתר קלות חלופות בחירה שונות.

סצינות מסוימות במשחק הן מסוג פעולה, שדורשות לשחקן להגיב במהירות על ידי לחיצה על מקשים מסוימים (Quick Time Events). כישלון באירועים האלו יכול לגרום למותו של השחקן או של דמות אחרת, אך המשחק יאתחל את עצמו מחדש לנקודה שבה הסצנה מתחילה, דבר המאפשר לשחקן לנסות שוב. במקרים מסוימים, כישלון באירועים האלו יוביל להחלטות שהמשחק יבצע עבור השחקן באופן אוטומטי.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתרחשת במקביל לעונתה הרביעית של הסדרה, מסוף עונתה השלישית (עם אירועי החתונה האדומה) ועד לנקודה מסוימת לפני תחילת עונתה החמישית. עלילת המשחק מתמקדת בבית פורסטר, בית אשר לא אוזכר כלל בסדרת הטלוויזיה, אך כן אוזכר בקצרה במהלך הרומן החמישי בסדרת "שיר של אש ושל קרח" - "ריקוד עם דרקונים". בית פורסטר הם נושאי הדגל של בית גלובר, אשר בתורם משמשים כנושאי הדגל של בית סטארק. בית פורסטר הוא בית צפוני הממוקם בתוככי יערות וולפסווד, ולו השליטה בעיר איירונראת', ובמטעי איירונווד הנחשקים על ידי רבים בשל יעילותן ואיכותן.[7] המשחק מתרחש בעיקר באיירונאת', אך הוא גם לוקח את השחקן למקומות אחרים ביבשת וסטרוז - מעלה המלך, החומה ומעבר לה - וביבשת אסוס - לאורך מפרץ העבדים ומירין.[7][8]

בנוסף, מספר שחקנים שהופיעו בסדרת הטלוויזיה - לנה הידי, פיטר דינקלג', קיט הרינגטון, אמיליה קלארק, נטלי דורמר ואיוואן רהון, שבו לגלם את דמויותיהם במשחק ודיבבו אותם.[9]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק בימוי נכתב על ידי תאריך שחרור
פרק 1: "Iron From Ice" ("ברזל מקרח") מרטין מונטגומרי אנדרו גרנט 2 בדצמבר 2014
פרק 2: "The Lost Lords" ("הלורדים האבודים") קנט מוודל ניקול מרטינז, מייגן תורנטון ובראד קין 3 בפברואר 2015
פרק 3: "The Sword in the Darkness" ("החרב בחשכה") גרהאם רוס דן מרטין, ג'ון דומברו וג'ושוע רובין 24 במרץ 2015
פרק 4: "Sons of Winter" ("בניו של החורף") קנט מוודל ניקול מרטינז ובראד קין 26 במאי 2015
פרק 5: "A Nest of Vipers" ("קן של נחשים") ג'ייסון לטינו מגאן תורטון ובראד קין 21 ביולי 2015
פרק 6: "The Ice Dragon" ("דרקון הקרח") קנט מוודל אנדרו גרנט וג'יימס וינדלר 17 בנובמבר 2015

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

(הערה: עלילת המשחק המתוארת למטה פורשת את עלילת ששת הפרקים לפי המקומות בהם נמצא כל אחד מחמשת בני בית פורסטר. ייתכן וסדר העלילה לא יוצג באופן כרונולוגי או מסודר)
העלילה נפתחת בהצגת חייליו של רוב סטארק החוזרים מחתונתו של אדמור טאלי אל המחנה שלהם מחוץ לתאומים. לאחר שגראד טאטל, נושא כליו של לורד גרגור פורסטר, ובוון, נושא כליו של אחד מחיילי בית פורסטר, מרחיקים אל קצה המחנה על מנת להביא חביות יין, גראד רואה את בניו של ואלדר פריי מתקרבים אל מחנה סטארק חמושים, ומתחיל לחשוד שמשהו אינו כשורה.

גארד ובוון (אם גארד לא נטש אותו) נחפזים בחזרה למחנה כשהתוהו ובוהו מתחיל וחייליו של בית סטארק נאלצים להילחם בבני פריי, או אז, גארד עד למותו של בנו של גרגור ויורשו, רודריק פורסטר. גארד ממהר לעמוד לצידו של לורד גרגור, אך זה האחרון מורה עליו לברוח ליער בעודו קונה לו זה. ביער הסמוך, לורד גרגור הפצוע אנושות מורה על גארד לעזוב בלעדיו ונותן לו שתי משימות: להחזיר את החרב המשפחתית חזרה לאיירונראת' ולשלוח מסר האומר כי "אסור שהחורשה הצפונית תאבד" לדודו, הקסטלן דאנקן טאטל, בהדגשה כי המסר אמור להישמע ורק לאוזניו של דאנקן. בפקודת אדונו, גארד נמלט מהיער, אך חוזה במותו של לורד גרגור על ידי בניו של פריי.

איירונראת' והצפון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעודו מצפין צפונה אל איירונאת', גארד עובר דרך החווה המשפחתית שלו, שם הוא מגלה שלושה חיילים בשירות בית בולטון. כשהוא זועם, גארד מצליח להרוג חייל אחד ולפצוע קשות את בריט, חייל בשירות בית בולטון שנשלח לבית וייטהיל, שבורח ומזהיר את גארד כי ישלם על כך. לאחר הקרב גארד חש לעזרת אביו הגוסס ומבטיח לו שחיילי בולטון ווייטהיל ישלמו על כך לפני שזה האחרון מת בזרועותיו.

בהגיעו לאיירונאת', גארד מיידע את דודו, דאנקן, ואת שאר בני משפחת פורסטר בראשות ליידי אליסה על דבר מותם של לורד גרגור ורודריק פורסטר. לאחר מכן, פורץ ריב בין דאנקן, הסובר כי הם צריכים לנהוג בחוכמה ולא להתקיף את בית וייטהיל, לבין סר רוילנד, הסובר ההפך. במהלך הריב, דאנקן מציין כי על אחיינו להצפין אל החומה במטרה להגן על עצמו מפני בית וייטהיל, שידרוש את דמו. סר רוילנד חולק על כך, אולם גארד מצדד בדודו. לפני עזיבתו לחומה, גארד מעביר לדאנקן את המסר שלורד גרגור, וטליה פורסטר נותנת לו את השרשרת שלה.

עם מותם של לורד גרגור ורודריק והיעדרותו של אשר, היורשים הבאים, איתן, הבן השלישי ותאומה של טליה ממונה ללורד בית פורסטר ומבין הפעולות הראשונות שלו כלורד, איתן שולח את דודו מלקולם על מנת לבקש את עזרתו של אחיו, אשר, הגולה באסוס והוא נאלץ להתמודד מול לורד לוד וייטהיל, שבא לדרוש את עלבונו ואת דמו של גארד, ביודעו כי גארד הוא נושא כליו של לורד גרגור. במהלך פגישה של מועצת הבית, איתן מקבל הודעה כי רמזי שלג, ששמע על המפגש שלו עם לוד וייטהיל, בדרכו לאיירונאת'. לאחר שהגיע, רמזי מתגרה באיתן בדרכו הסדיסטית ואף לוקח בכוח את טליה. בשל תעוזתו, איתן מתנגד לרמזי, מה שגורם לרמזי לדקור אותו בגרונו, ולקחת במקום את ריון הצעיר, שהוא כעת היורש החוקי של איירונראת'. רמזי נותן את ריון ללורד לוד כקלף מיקוח, מזהיר אותו שיהרוג את הילד אם בני פורסטר יתנגדו להם, ולאחר מכן עוזב את המקום בעוד איתן נכנע לפצעיו ומת בזרועותיהן של ליידי אליסה וטליה.

בעגלת מתים, רודריק פורסטר שמתברר כחי למרות פצעיו האנושיים שנגרמו בחתונה האדומה, מתעורר מבולבל וחלש, מביט סביבו ומבחין למרבה זוועתו בגווייתו של אביו, לורד גרגור. אחוז בהלה ואימה, רודריק מאבד שוב את הכרתו. כשהוא שב להכרתו, רודריק מוצא את עצמו שוב באיירונאת', לבוש בבגדיו כשזרועו ורגלו חבושות לצידה של אחותו הקטנה, טליה. טליה מודיעה לו כי איתן נהרג על ידי רמזי שלג, שהציב את חיילי ברחבי איירונאת'. נחוש בדעתו לטפל בנושא, רודריק מחליט שהוא צריך להגיע לאולם הגדול ולקחת את ההנהגה. בעזרתה של טליה, רודריק נכנס לאולם ומוצא את המועצה הקטנה מתווכחת בנוגע למצבם החדש. רודריק מבסס את מעמדו כלורד החדש של בית פורסטר והחל לתכנן כיצד להתמודד עם המצב הנוכחי של הבית. בהבינה שאין להם בני ברית וחיילים מעטים מדי, ליידי אליסה מציינת בפני רודריק, שעם שובו, אירוסיו לאלינה גלנמור עדיין בתוקפם, וכי נישואיהם יפקיעו את הצבא של בית גלנמור לרשותו של רודריק, מה שייתן לבית פורסטר סיכוי הוגן מול בית וייטהיל. רודריק ואלינה משוחחים על עברם ועתידם ומגלים כי שניהם חולקים חיבה עמוקה אחד לשנייה, ללא קשר לאירוסיהם. השיחה שלהם נקטעת על ידי הגעתו הפתאומית של לורד לוד, שמברך בלעג את רודריק ומכנה אותו "רודריק השבור". לורד לוד מצהיר בזעם כי הוא ייקח את החצי השני של מטעי האיירונווד; דבר המותיר את רודריק זועם מבפנים. מאוחר יותר באותו הלילה, טליה שרה את "הבלדה על משפחת פורסטר" - בלדה שהיא כתבה במיוחד להלוויתם של לורד גרגור ואיתן.

לאחר ההלוויה של לורד גרגור ואיתן, בני בית פורסטר הנותרים מופתעים על ידי ביקורו של גריף, בנו הצעיר של לורד לוד, המצהיר על עצמו כלורד איירונראת' החדש. במהלך פגישת המועצה, הנערכת כעת ביער, רודריק מועמד בפני שתי אפשרויות: להתעמת מול גריף ולקחת את הסיכון שריון ייהרג, או להציל את ריון ולקחת את הסיכון שגריף ישתלט על איירונראת'. בחורשה הסמוכה, רודריק נפגש עם גווין, בתו הגדולה של לורד לוד ואחותו של גריף. השניים כורתים ברית חשאית וזאת האחרונה מזהירה אותו כי יש בקרבו בוגד המרגל אחריו. שוב באיירונראת', רודריק מתעמת מול גריף, שמאלץ את רודריק להיכנע לו ולהשפיל את עצמו. עם כניעתו לגריף, רודריק נאלץ להתאמן בחרב בסוד, יחד עם סר רויאלד בחורשת איירונראת'. אחרי האימון, אלינה גלנמור מופיעה עם אחיה הצעיר, ארתור. אלינה מגלה לו כי לורד לוד הכריח את אביה לאלץ אותה להינשא לגריף במקום לרודריק, ומבקשת ממנו לעזור לה להיפטר מגריף. בזמן שרודריק ואלינה מתכננים את ההתקפה שלהם על חיילי וייטהיל, הם שומעים כי גריף תקף את המלומד אורטנגרין, מה שמוביל את רודריק להתעמת פעם נוספת מול גריף, והפעם הוא יוצא כשידו על העליונה. לאחר מכן, ליידי אליסה מתעקשת כי אסור שלורד וייטהיל ישמע על כך ודורשת להרוג את כל העורבים של איירונראת'. יחד עם עזרתם של חיילי גלנמור, בית פורסטר מצליח להשיג לעצמו את השליטה על איירונראת'. או אז, לורד לוד מציע לרודריק לבוא להייפוינט על מנת לשאת ולתת על הפסקת אש. כשגריף עכשיו מוחזק בידי משפחת פורסטר, בית פורסטר מסוגלים כעת להתמקח על שחרורו של ריון פורסטר. סר רוילנד מייעץ לרודריק להביא את חיילי גלנמור להייפוינט כהגנה, בעוד שדאנקן מייעץ לו להשאיר את החיילים לשמור על איירונראת'. אחרי שרודריק החליט מה לעשות עם חיילי גלנמור, עליו לבחור האם ברצונו להביא את דאנקן או את סר רוילנד איתו להייפוינט. לפני עזיבתו להייפוינט, רודריק מטיל על טליה למצוא את הבוגד. לאחר שנכשל בהצלתו של ריון וחזר מהייפוינט, רודריק חוזר לאיירונראת', שם הוא מוצא את רמזי שלג שולט על המקום וזה האחרון מתגרה ברודריק בקשר לנישואים אפשריים עם טליה או עם אמו. רמזי מבקש מרודריק שיטייל איתו. במהלך הטיול, רמזי שואל על מקום הימצאותו של גריף ועל הימצאותם של הגלנמורים באיירונראת'. רמזי מוביל את רודריק אל חורשת האיירונווד, שם הוא חושף את ארתור גלנמור קשור ומעונה. רמזי דורש מרודריק שיילחם בבית וייטהיל עד שרק בית אחת יישאר, ולאחר מכן הוא עוזב, אך לא לפני שהוא רוצח את ארתור על ידי פשיטת עורו. רודריק מנחם את אלינה האבלה, והשניים שוכבים. בבוקר המחרת, טליה נכנסת לחדרו של רודריק וחושפת כי היא יודעת מי הוא הבוגד. טליה מבקשת ממנו שיבטיח להרוג את הבוגד, ואז מובילה אותו לאולם הגדול שם הבוגד נמצא. רודריק הולך להתעמת עם הבוגד לאחר שהורה לטליה להביא את השומרים, והוא מתגלה כאדם שהלורד איתן פורסטר דחה כסנטינל קודם לכן (או דאנקן או סר רוילנד). הבוגד מגלה את מניעיו לבגוד בבית פורסטר בטענה שהוא מנסה להציל את איירונראת'. רודריק יכול להוציא להורג את הבוגד או לשלוח אותו לכלא. הבוגד מזהיר את רודריק כי אשר, שנמצא בדרכו חזרה לוסטרוז, בסכנה. אחרי שטיפל בבוגד, רודריק מתכונן ללכת לנמל ולהציל את אשר מהמארב. אשר מגיע לנמל, אך הוא מבחין שמשהו אינו כשורה ומבין כי הוא ואנשיו נקלעו למארב. רודריק ואשר נלחמים נגד גריף, המנהל את המארב, ואנשיו, אך שניהם מבינים שרק אחד יוכל להינצל בעוד השני ייאלץ להקריב את עצמו ולקנות לראשון ולשאר הלוחמים זמן לברוח.

טוען את הלשוניות...
אם אשר מקריב את עצמו, רודריק מוביל את לוחמי בורות הלחימה ואת מי שנשאר מאנשיו בחזרה אל איירונראת', בעודו מתאבל עם בסקה על הקרבתו של אשר. באיירונראת', בני הבית מתאבלים על מותו של אשר, ורודריק נאלץ לשכנע את הלוחמים להאמין בו ולהילחם עבורו, כשם שהאמינו באשר. זמן קצר לאחר מכן, לורד לוד מגיע עם צבאותיו אל שערי איירונראת' על מנת לדרוש את כניעתו של רודריק. כאשר רודריק מסרב לדרישתו של לורד לוד, הוא מאלץ את ריון לפסוע החוצה עם ראשו של אשר תקוע על יתד, ובכך מתגרה ברודריק, שמחליט לקחת את הלוחמים החוצה דרך השער האחורי ולהתגנב למחנה הראשי של לוד דרך שביל סודי ביער וולפסווד. במחנה, רודריק שומע את לורד לוד מצווה על גריף להרוג את ריון, והוא נאלץ לבחור האם ברצונו להרוג את לורד לוד או את גריף. בדרך זו או אחרת, בסקה מלחצת את ריון ונמלטת איתו מהאזור. כתוצאה מכך, לורד וייטהיל השורד (לוד או גריף) פותח במלחמה על בית פורסטר, במהלכה איירונראת' מושמדת, ורודריק שנפצע אנושות, נמלט על גבי סוס אל היער הסמוך, שם הוא מתאחד עם דאנקן וטליה.
אם רודריק מקריב את עצמו, אשר מוביל את לוחמי בורות הלחימה ואת מי שנשאר מאנשיו של רודריק בחזרה אל איירונראת', בעודו מתאבל על הקרבתו של רודריק. באיירונראת', בני הבית מתאבלים על מותו של רודריק. לאחר מכן, הסנטינל (דאנקן או סר רוילנד) מכריז על אשר בתור הלורד החדש של בית פורסטר. זמן קצר לאחר מכן, לורד לוד מגיע עם צבאותיו אל שערי איירונראת', שם הוא מתרברב בפני אשר כי הוא זכה ב"משחק" של רמזי, לאור העובדה שרודריק היה הלורד שבפניו תנאיו של רמזי הותנו ובשל גלותו של אשר, אין לו כל חזקה על הבית. עם זאת, לורד לוד מציע בפני אשר פשרה: אשר יוכל להישאר כלורד בית פורסטר ולשמור על איירונראת' כמקום מושבו, אך אם ישבע נאמנות לבית וייטהיל ויינשא לגווין (ובכך בית וייטהיל יהפכו ליורשיהם של איירונראת'). אשר מסכים לתנאיו של לורד לוד, אך שלא בידיעתו של זה האחרון, אשר מתכנן למרוד כנגדו במסיבת האירוסין שלו ושל גווין. לאחר שתוכניתו של אשר נחשפת, פורצת מלחמה בין בית פורסטר לבית וייטהיל, במהלכה איירונראת' מושמדת. במהלך המלחמה, בסקה מחלצת את ריון ונמלטת איתו מהאזור, וגווין מגלה את נאמנותה האמיתית כלפי בית פורסטר ואשר. בעזרתו של דאנקן, אשר הפצוע אנושות נמלט על גבי סוס אל היער הסמוך, שם הוא מתאחד עם טליה וגווין.

מעלה המלך[עריכת קוד מקור | עריכה]

במעלה המלך, הבת הבכורה לבית פורסטר, מירה, אשר משמשת כבת לווייתה של המלכה העתידית מארג'רי טיירל וכמשרתה האישית, מקבלת מכתב מאימה כי רמזי סנואו השתלט על איירונראת', ומבקשת ממנה לשאול עבור עזרתה של מארג'רי. או אז, מארג'רי נכנסת לחדרה ומודיעה לה כי המלכה האם, סרסיי לאניסטר, מעוניינת להתרשם ממנה, ומייעצת לה לשמור את מחשבותיה האמיתיים על בית המלוכה בליבה. באולם כס הברזל, מירה פוגשת את המלכה סרסיי ואת אחיה, טיירון לאניסטר. במהלך הפגישה, סרסיי מנסה להעריך היכן נמצאת נאמנותה של מירה, וכמו כן, איזה סוג אישה היא. בלוותו אותה אל מחוץ לאולם הכס, טיירון מציע למירה לנהל את העניינים לטובתה ולהבטיח שעם תמיכתו של המטבע המלכותי, איירונראת' יישאר בידיו של בית פורסטר. עם זאת, טיירון מזהיר את מירה כי ליידי מארג'רי והמלכה סרסיי לא יראו את הצעד הזה באופן חיובי וכי ניסיון זה יכול גם להיות מסוכן גם עבור מירה וגם עבור משפחתה.

בשובה למגוריה של ליידי מארג'רי, למירה מבקשת עבור עזרתה של ליידי מארג'רי למשפחתה, וליידי מארג'רי מבטיחה לה כי היא תעשה ככל שתוכל לעשות. עם זאת, המלך ג'ופרי מסרב בזעם להיענות לבקשתה של מירה, וזאת האחרונה מודיעה למשפחתה כי היא לא הצליחה להשיג את עזרתה של ליידי מארג'רי. במסדרון מחוץ למגוריה של ליידי מארג'רי, טום "נער הפחמים", נער שעימו מירה התיידדה בתחילת העלילה, מציע לעזור לה ומבקש ממנה לבטוח בו, אך הוא נמלט מפני שומרי הארמון לפני שהוא מספיק לפרט בפני מירה על הצעתו. ביום המחרת, בעודה חותמת על הזמנות לחתונה המלכותית עבור ליידי מארג'רי, מירה נאלצת להתמודד מול הפיתוי האם להשתמש בחותם המלכותי על מנת להגיש עזרה נוספת למשפחתה ולכתוב לאלינה מכתב בשם ליידי מארג'רי על מנת להבטיח שאירוסיהם של רודריק ואלינה יישארו בעינם. בהמשך אותו היום, שרה דארוול, אחת מבנות לווייתה של ליידי מארג'רי, מזמינה את מירה אל מרפסת בגינת המלוכה, שם היא חושפת בפניה כי היא גנבה אחד מבקבוקי היין של סרסיי. בנוסף, שרה חושפת בפניה את סודה העלול להמיט עליה קלון, כי שמה האמיתי הוא למעשה שרה פרחים, משמע כי היא נולדה כממזרה, וכי זהותו של אביה אינה ידועה לה. טיריון החולף בסמוך, מתערב בשיחתן, מבלי להיות מודע לסודה של שרה, ומודיע למירה כי אנשים נוספים החלו לגלות עניין באיירונראת', כולל אביו ולורד וייטהיל. טיריון מזמן את מירה אל אולם הכס, שם השניים סוגרים חוזה על איירונראת'. בשובה לחדרה, מירה מגלה כי אלמוני פרץ לחדרה והשאיר לה מכתב המבקש ממנה לפגוש אותו בגינת המלוכה בחצות. באותו הלילה, עם הגיעה לגינה, מירה נתקלת בלוקאן, אחד משומרי המלך, אך מחולצת על ידי דמיאן, שומר נוסף, שמוביל אותה אל מרפסת פרטית, שם הוא מנסה להתנקש בחייה. טום, שמגיע אל המרפסת, מציל אותה. כשדמיאן מנסה להטביע את טום, מירה חשה לעזרתו, הורגת את דמיאן ונמלטת מהגינה.

לאחר מכן, ליידי מארג'רי, שאינה מרוצה מהקשר הנרקם בין טיריון למירה, מתחילה לאבד את אמונה בה, ואומרת לה כי שרה תשרת אותה החל מעתה. מירה המאוכזבת פוגשת במשתה המלכותי הנערך לאחר חתונתם של ליידי מארג'רי והמלך ג'ופרי את לורד ריקארד מורגורין, סוחר עשיר ורב עוצמה, המעוניין לעזור לה לשמור על איירונראת', אך נסוג מהחלטתו לאחר שסרסיי מאשימה את טיריון ברציחתו של המלך ג'ופרי ומשליכה אותו לכלא, משהבינה כי היא איבדה את השפעתו של טיריון, מירה אחות החלחלה נזכרת כי החוזה שהיא חתמה עימו נמצא בחדרו, וממהרת לשם בעזרתו של טום על מנת להוציא משם את החוזה.

עם התקרבות יום הכתרתו של טומן, שמועות פושטות ברחבי הארמון לגבי עתידה של איירונראת' ומגיעות לאוזניה של מירה. טום מאשר בפני מירה כי לורד לוד וייטהיל שולח הרבה זהב למישהו הנמצא במעלה מלך, ולמירה יש שני חשודים: סוחרי הברזל, לורד ריקארד מורגורין והלורד אנדרוס. על מנת לאשש את חשדותיה, מירה מחליטה להתגנב למשתה הנערך עם הכתרתו של המלך טומן. במשתה, מירה לומדת מלורד מורגורין כי לורד אנדרוס נישל אותו מהעסקה, וכי לורד וייטהיל עובד עכשיו אך ורק עם לורד אנדרוס. מירה פוגשת את ליימן לאניסטר, אחד מדודניהם של סרסיי וטיריון, אשר תפס את מקומו של לורד מורגורין וממלא את תפקידו בעסקת הברזל של לורד אנדרוס, אך לורד אנדרוס, שעד לפגישתם, צועק עליו להפסיק לדבר איתה. מירה, ששומעת מלורד טורוויק, מחזרה של שרה, כי ליימן מכור לחלב פרגים מאז שנפצע קשות בלאניספורט, משתמשת במידע זה כדי לשדל ממנו מידע, והוא מגלה לה כי לורד אנדרוס משתמש בזהב שקיבל מלורד וייטהיל על מנת לשכור מאות שכירי חרב על מנת להחריב את בית פורסטר. פעולותיה של מירה פורסטר במשתה ההכתרה של המלך טומן באראתיאון עלו לה בברית שלה עם שרה דארוול, שמחליטה שהחברות שלה עם מירה מסוכנת מדי.

לאחר המשתה, מירה מובלת על ידי שומרי המלך אל המלכה סרסיי, שמתרשמת ממהלכיה האחרונים של מירה ומציעה לה עסקה - בתמורה לעזרתה של מירה לשדל את טיריון ולחשוף למי הוא מתכוון לקרוא כעדים במשפטו הקרב, סרסיי תטפל בלורד אנדרוס (ככל הנראה על ידי רציחתו). לוקאן נותן למירה בקבוק יין על מנת לשדל את טיריון, אך טיריון מגלה את כוונותיה האמיתיות של מירה ומזהיר אותה שלא לסמוך על סרסיי, לא משנה מה ההבטחה שהיא נתנה לה. טיריון גם מציין כי יחסיה של מירה עם המלכה מארג'רי נמצאים על כף המאזניים. לאחר מכן, מירה נכנסת לחדרה של מארג'רי, שם היא מוצאת אותה נוזפת בשרה הבוכייה, וזאת מפני שהיא למדה כי שרה גנב אחד מבקבוקי היין של סרסיי, מה שמעלה את חמתה מכיוון שעל ידי כך, שרה סיכנה את מעמדה של מארג'רי בארמון המלוכה. מארג'רי מבקשת ממירה שתספר לה את האמת, אך ללא קשר להחלטתה האם לספר את האמת או לא, מארג'י מציינת בפני מירה שמסתובבת בארמון שמועה כי היא רצחה אחד משומרי המלך וכי עליה להתרחק ממנה. במהלך שיטוט ברחובות מעלה המלך, מירה פוגשת את לורד מורגורין, שמחלץ אותה משומרי המלך ומזמין אותה לטיול בכרכרה שלו. בכרכרה, לורד מורגורין חושף בפניה כי הוא זה שרקם את המזימה להרוג אותה ולקחת מידיה את השליטה אל איירונראת'. מירה המזועזעת תוקפת אותו, אך לורד מורגורין מוסר אותה לידיו של לוקאן, שאוסר אותה. בתאים השחורים, לורד מורגורין נפגש שוב עם מירה, ומציע לה להינשא לו ולהעביר לידיו את השליטה על איירונראת', בתמורה לשחרורה ולחנינתה.

טוען את הלשוניות...
אם מירה מסרבת להצעתו של לורד מורגורין, הוא עוזב בזעם את תאה. בבוקר המחרת, מירה מובלת אל הגרדום על ידי לוקאן. על הגרדום, מירה מביטה אל הקהל ומזהה את טום, שרה ולורד טורוויק המזועזעים. עם סיום הקראת ההאשמות בהן מירה נאשמת, ראשה נערף על ידי המוציא להורג.
אם מירה מסכימה להצעתו של לורד מורגורין, היא עוזבת את התא איתו. בבוקר המחרת, מירה ולורד מורגורין חוזים בהוצאתו להורג של טום, שם מירה מעידה נגדו, למרות תחנוניו של טום לעזרתה. לאחר שראשו של טום נערף, לורד מורגורין עוזב את האזור כשהוא לוקח איתו בכוח את מירה ומציין כי יש לו יום עמוס.

החומה ומעבר לה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעבר לים הצר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושה ימים לאחר שדאינריז טארגאריין, הנצר האחרון לבית טארגאריין, משחררת את העיר יונקאי, עיר עבדים הנמצאת על קו מפרץ העבדים, הלוחם אשר פורסטר, אשר גלה לאסוס, נכנס לבית מרזח, שם הוא פוגש את ידידתו הטובה, בסקה, שכירת חרב מסתורית שעברה לוט בערפל. לאחר שתפסו את בזאק, אחד מאדוני העבדים שניסו להימלט מיונקאי עם שחרורה, שני שכירי החרב דנים במה שיוכל לעשות עם הכסף שיקבלו תמורתו. בעקבות כך, מחשבותיו של אשר נודדות אל עבר משפחתו, אותם הוא לא ראה במשך שנים, ואף על פי שאביו הגלה אותו, הוא עדיין חושב על גווין וייטהיל, אהובתו לשעבר, ואחיו.

הדיון בין השניים נקטע כאשר חיילי "הלגיון האבוד" מתפרצים פנימה בהנהגתו של טאזאל, בו אשר ובסקה נתקלו בעבר. טאזאל נותן לאשר ובסקה את הכסף תמורת בזאק, אך ריב מתפתח כשהוא הורג את בזאק ומודיע על כוונתו להאשים בכך את השניים. אשר ובסקה נלחמים נגד חיילי "הלגיון האבוד", ולמרות היותם רק שניים, הם מתגלים כלוחמים מיומנים. הקרב מסתיים כשאשר פוצע קשות את טאזאל, אך לפני ששאר החיילים עומדים לשסף את גרונו, הוא ובסקה ניצלים על ידי מלקולם ברנפילד, דודו. בעודם במנוסה, מלקולם מסביר לאשר כי הוא נשלח על ידי אימו, ליידי אליסה ואחיו, איתן, על מנת להחזיר אותו הביתה. בנוסף, מלקולם חושף כי מטרתו היא לא רק להחזיר את אשר הביתה, אלא גם לגייס צבא של שכירי חרב לעזרת בית פורסטר. אשר מציע לחפש את קרופט, מפקד בדרג בכיר הלוחם בצבא "הבנים השניים", אשר חייב לו טובה מימים עברו. השלישייה מסכימה על מציאת קרופט אשר נמצא במירין תחת הנהגתה של דאינריז טארגאריין. השלישייה עוזבת את יונקאי ומתחילה במסע הארוך אל מירין. בעוד "הלגיון האבוד" צד אותם. השלישייה עוברת דרך גיא, אך מגלה שהלכו בדרך ללא מוצא. אשר מוצא מערה באחד הנקיקים, והשלישייה נכנסת לשם, מבלי לדעת שנכנסו למאורתו של דרוגון, דרקונה הבכור של דאינריז. "הלגיון האבוד" שעקבו אחר השלישייה, תוקפים אותם ומעוררים תוהו ובוהו שבמהלכו דרוגון תוקף את הלוחמים ונמלט אל השמיים. לאחר שיצאו מהמערה וחיסלו את חיילי "הלגיון האבוד", השלישייה ממשיכה את דרכה אל מירין. במירין, השלישייה מגיעה אל מחנה "הבנים השניים", שם הם פוגשים בקרופט. בתחילה נראה כי קרופט מעוניין לנקום באשר ובסקה על שגרמו לו לאבד עינו בעבר, אך לאחר רגע מתברר שקרופט מתח אותם. קרופט מספר לשלישייה כי דאינריז לא תוכל לראות אותם מפני שהיא חוששת לשלומו של דרוגון שנעלם, ולא מאמין לאשר שטוען שהם נתקלו בדרוגון בדרכם הנה, אך מבטיח לו שינסה להפגיש בינו לבין דאינריז.

בעודם מובאים לפני דאינריז, דאינריז מאתגרת את אשר לנסות ולגעת בוויסריון, דרקונה השני. כאשר דאינריז מבקשת הוכחה מאשר למפגשו עם דרוגון, הוא מראה לה את שן הדרקון, ובתגובה, דאינריז מתגוננת ומתחילה לחשוש שמא דרוגון כבר תוקף בני אדם. דאינריז שוללת את בקשתו של אשר להשאיל כמות נכבד מצבא שכירי החרב שלה, אך כאשר היא מגלה שבסקה כבר הייתה במירין לפני כן, היא מתעקשת כי הם יהיו חייבים לעזור במאבק לשחרורה של מירין אם הם ירצו את עזרתה. בתגובה לכך, בסקה זועמת על הצורך לקחת חלק במשימה. מאוחר יותר, אשר מוצא את בסקה שותה לשכרה. קרופט נוזף בבסקה על התנהגותה, ובסקה מספרת את הסיבה לאי רצונה לחזור למירין - בעברה, בסקה נחטפה כפעוטה ונמכרה לעבדות עבור אחד האדונים הגדולים של מירין, אך בסופו של דבר היא הושלכה אל בורות הלחימה ונאלצה להילחם בילדים אחרים. בסקה מוסיפה כי היא מכירה היטב את מירין, אך גם חוששת מהחזרה לשם.

אשר, בסקה ושאר חייליה של דאינריז מתכוננים להתקפה על מירין. בעוד העבדים חמושים ומתכוננים להתקוממות, אשר וקבוצתו משתלטים על המשואה המזרחית לפני שיהיה לשומרים סיכוי להזהיר את האדונים הגדולים על ההתקפה הקרובה ועל מרד העבדים. ההתקפה על מירין מוכרזת כהצלחה עבור דאינריז, ומפנה לה את הדרך עבור המרד הבא. לאחר ההתקפה, השלישייה הולכת לפגוש את דאינריז ולאסוף את שכרם על סיועם במצור על מירין. דאינריז מסבירה לאשר שהוא לא יוכל לקבל שום שכיר חרב, מפני שהיא עדיין צריך את כולם (כולל קרופט ואת חייליו) על מנת לשמור על מפרץ העבדים מעבדות, אך נותנת לו סכום כסף גבוה, שבאמצעותו היא מבטיחה לו שיוכל לרכוש כמה עבדים משוחררים שירצה ממירין. בנוסף, דאינריז מבקשת שמלקולם יישאר לשרת אותה. השלישייה יוצאת מהאוהל כדי לדון בהצעה של דנרי. מלקולם משכנע את אשר לאפשר לו להישאר, ובסקה מסכימה לעזור לאשר למצוא לוחמים במירין שיחליפו את שכירי החרב - לוחמי בורות הלחימה.

בסקה לוקחת את אשר לביתו של אדון גבוה לשעבר, שנסוב לבור לחימה ענקי. בסקה מסבירה כי לוחמי בורות הלחימה מאומנים להילחם עד מוות והם מתייחסים להרג כמו למשחק ילדים. בסקה מגלה כי מנהיגת בור הלחימה היא לא אחרת מאשר אמאיה, שפחה משוחררת וחברתה הוותיקה מעברה בבורות הלחימה. אמאיה, שזועמת על בסקה מפני שברחה ונטשה אותה בבור הלחימה, טוענת כלפי אשר כי הוא לא יוכל לרצות אותה ואת לוחמיה באמצעות נאומים, וכי ברצונה לראות אותו נלחם נגד "שיר-דם", אחד הלוחמים הטובים ביותר במירין (ואפילו אולי יותר מבסקה או אמאיה עצמה). לאחר שאשר מביס את "שיר-דם", הוא צריך לבחור האם לחוס על חייו או לחלופין, להרוג אותו. ללא קשר לבחירתו, אשר נושא נאום הממלא את לוחמי הבור השראה ומשכנע אותם לבוא איתו לווסטרוס. בסקה ואשר עומדים לפני הסירה אל ווסטרוס, בעוד אמאיה והלוחמים מגיעים, כולל "שיר-דם" (אם אשר החליט לחוס על חייו), המתלונן על כך שלא קיבל "מוות מכובד" בבור, אך מלא מוטיבציה כשאר הלוחמים. מלקולם מגיע להיפרד, שכן הוא החליט להישאר במירין ולעזור לדאינריז לקחת את כס המלכות. אשר מסיים את גלותו ארוכת השנים עת שהוא סוף סוף מפליג חזרה הביתה.

דמויות וצוות המדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הדמות שם המדבב/ת
בית פורסטר
רודריק פורסטר רוס ביין
בנם הבכור של לורד גרגור וליידי אליסה ואיש צבא מיומן. במהלך העלילה רודריק הופך ללורד הנוכחי של בית פורסטר לאחר מותם של אביו ואחיו איתן, שנהפך ללורד הבית לאחר מותו לכאורה של רודריק, ונאלץ להגן על מקום מושבו של הבית - איירונראת', ועל מטעי האיירונווד אשר ברשות הבית נגד אויבי הבית המרים - בית וייטהיל, אשר מגובים על ידי רמזי בולטון.
מירה פורסטר מרתה מקינטוש
בתם הבכורה של לורד גרגור וליידי אליסה, ובת לווייתה ומשרתה האישית של המלכה העתידית, מרג'ורי טיירל. במהלך העלילה, מירה מתבקשת על ידי בני משפחתה להפעיל את כל קשריה במעלה המלך על מנת להגן על רכוש בית פורסטר מידי בית וייטהיל, אך בעצמה מסתבכת ונופלת קרבן למזימה אכזרית הנרקמת בתוככי ארמון המלוכה.
אשר פורסטר אלכס ג'ורדן
בנם השני של לורד גרגור וליידי אליסה ואיש צבא שגלה לאסוס אשר מעבר לים הצר. במהלך העלילה, אשר מתבקש על ידי בני משפחתו לנסות ולאסוף צבא של שכירי חרב שיעזרו לבית פורסטר בהגנה על ביתם ורכושם.
גארד טאטל דניאל קנדריק
נושא כליו של לורד גרגור, אשר ניצל בעור שיניו מטבח החתונה האדומה. במהלך העלילה, גארד נשלח על ידי דודו, דאנקן, אל החומה במטרה להצטרף למשמר הלילה, בתקווה שבדרך זו הוא יוכל להגן על סודו של לורד גרגור אשר צפון במקום מעבר לחומה הקרוי החורשה הצפונית.
טליה פורסטר מולי סטון
בתם הצעירה של לורד גרגור וליידי אליסה ותאומתו של איתן אשר חוננה בקול כישרוני.
ליידי אליסה פורסטר לארה פולבר
אם בית פורסטר ואשתו של לורד גרגור, אשר מייעצת לשני בניה, איתן ורודריק, במהלך קבלת ההחלטות שלהם לאורך העלילה.
דאנקן טאטל רובין אטקין דאונס
דודו של גארד ואיש סודו הקרוב ביותר של לורד גרגור. במהלך העלילה, דאנקן שולח את אחיינו אל החומה במטרה להגן על סודו של לורד גרגור ומשמש כאחד מיועציהם של איתן ורודריק.
סר רוילנד דגור בריאן ג'ורג'
איש צבא וטקטיקן מיומן המשמש בתור הבכירות העליונה בבית פורסטר בכל הנוגע לאימון חיילי הבית וכן למהלכים הצבאיים של הבית. סר רוילנד הוא אחד מיועציהם של איתן ורודריק.
מלקולם ברנפילד ג'. בי. בלאנק
אחיה של ליידי אליסה ויורשו החוקי של בית ברנפילד, אשר נשלח על ידי אחותו ואחיינו, איתן, אל אסוס במטרה לבקש בשמם את עזרתו של אחיינו, אשר.
המלומד אורטנגרין דייוויד פרנקלין
המלומד הראשי של בית פורסטר ואחד מיועציהם של איתן ורודריק.
ריון פורסטר לוק סוק
בנם הצעיר של לורד גרגור וליידי אליסה, שנשבה על ידי לוד וייטהיל כקלף מיקוח, אך מאוחר יותר הוא מוברח מבית וייטהיל על ידי בסקה, ידידתו הטובה ביותר של אחיו, אשר.
איתן פורסטר כריסטופר נלסון
בנם השלישי של לורד גרגור וליידי אליסה ותאומה של טליה. לאחר מותו של אביו ומותו לכאורה של רודריק, איתן הופך ללורד של הבית, אך במהלך פגישה עם רמזי בולטון, הוא נרצח על ידו.
לורד גרגור פורסטר רובין אטקין דאונס
אב בית פורסטר ובעלה של ליידי אליסה, אשר נרצח במהלך החתונה האדומה. ללורד גרגור ישנם שישה ילדים מאליסה, אך שלא בידיעת המשפחה כולה, במהלך אחת ממשימותיו, לורד גרגור נאף עם אישה אחרת ממנה נולדו לו שני תאומים ממזרים, אותם הוא השאיר בחורשה הצפונית.
מעלה המלך
סרסיי לאניסטר לנה הידי
בתו הבכורה של טיווין לאניסטר, המלכה העוצרת ואמו של המלך ג'ופרי באראתיאון. במהלך העלילה, סרסיי פוגשת את מירה, מה שמחריף אף יותר את יחסה העוין כלפי מארג'רי, אך מאוחר יותר היא מנצלת את מירה על מנת לגלות באילו עדים טיריון ישתמש במשפט שלו על רצח ג'ופרי.
טיריון לאניסטר פיטר דינקלג'
בנו הצעיר של טיווין לאניסטר, המכונה "השימדון" בשל קומתו הנמוכה. גמד בעל פיקחות וערמומיות וימין המלך הזמני של המלך ג'ופרי, אשר מנסה לעזור למירה למצוא את מקומה במעלה המלך ולסגור איתה חוזה שתציל את מטעי האיירונווד של בית פורסטר. במהלך העלילה, טיריון מושלך לתא השחור על ידי סרסיי, שמאמינה כי הוא התנקש בחייו של ג'ופרי, מה שמוביל לאיבוד סמכויותיו ויכולותיו לעזור למירה.
מארג'רי טיירל נטלי דורמר
המלכה העתידית, ארוסתו של המלך ג'ופרי וגבירתן של מירה ושרה. במהלך העלילה, מארג'רי מתבקשת על ידי מירה לעזור למשפחתה עד היכן שידה מגעת, אך כתוצאה מהסתבכותה של מירה במזימה הנרקמת בתוככי ארמון המלוכה, מארג'רי מאבדת בה את אמונה ולבסוף מפטרת אותה.
שרה דארוול נטשה לורינג
בת לווייתה השנייה של המלכה העתידית, מארג'רי, וחברתה הטובה של מירה. במהלך העלילה, שרה חושפת בפני מירה את סודה כי היא למעשה שמה האמיתי הוא שרה פרחים, משמע שהיא ממזרה, ולאחר שמארג'רי מאבדת את אמונה במירה, היא הופכת למשרתה האישית.
טום "נער הפחמים" יורי לוונטל
נער המספק פחמים לבאי הארמון, אשר מתיידד עם מירה במהלך העלילה ונהפך לאחד מחבריה הבודדים במעלה המלך. במהלך העלילה, טום מחלץ את מירה פעם אחר פעם ממצבים מסוכנים שהיא נקלעת אליהם.
ריקארד מורגורין ניק אפקה תומאס
סוחר עשיר וממולח המנהל משא ומתן על מטעי האיירונווד מול טיריון. במהלך העלילה, ריקארד מתיידד עם מירה, אך בסוף מתגלה כי הוא זה שרקם את המזימה בה מירה הסתבכה ובאמצעותה הוא מעוניין לסחוט את מירה להינשא לו ודרכה לשלוט במטעי האיירונווד.
אנדרוס רובין אטקין דאונס
שליחו של לורד וייטהול במעלה המלך, המנהל משא ומתן על מטעי האיירונווד וכן על צבא לוחמים שישרתו עבור בית וייטהיל.
לורד גארבילד טורוויק רוב רקסטראו
לורד עשיר המחזר אחר שרה דארוול, מבלי להיות מודע לעובדה כי שרה היא למעשה ממזרה שנולדה בשם שרה פרחים.
ליימן לאניסטר קארל פרקופ
אחד מדודניהם של סרסיי וטיריון, המנהל משא ומתן מול אנדרוס על שכירת צבא לוחמים עבור בית וייטהיל.
לוקאן פאביו טאסון
אחד משומרי המלך המלכותיים, אשר עוין את מירה במיוחד.
דמיאן אוון תומאס
אחד משומרי המלך המלכותיים, אשר לכאורה מפלרטט עם מירה, אך למעשה נשלח על ידי ריקארד לרצוח אותה.
משמר הלילה
ג'ון שלג קיט הרינגטון
ממזרו של אדראד סטארק, המכונה "הממזר מהצפון", "מלך העורבים" ו"לורד שלג". ג'ון איבד את מעמדו בקרב משמר הלילה כתוצאה מעריקתו לכאורה אל הצד של הפראים במהלך אירועי העונה השלישית. במהלך העלילה, ג'ון פוגש בגארד ומתרשם ממנו לטובה, ואף מציין כי גארד מזכיר לו את עצמו. ג'ון מבקש את עזרתו של גארד בפשיטה על חוות קראסטר במטרה להילחם באחים המורדים של משמר הלילה, פשיטה בה גארד רואה הזדמנות לעבור אל מעבר לחומה ולחפש את החורשה הצפונית, אך זמן קצר לאחר מכן, ג'ון מאבד את אמונו בגארד לאחר תקרית בה היה מעורב, והוא פושט על חוות קראסטר בלעדיו.
קוטר ג'וזף באלדרמה
אחד מהמגויסים החדשים של משמר הלילה, אשר הופך לאחד מחבריו הטובים של גארד ומלווה אותו במסעו אל החורשה הצפונית. במהלך העלילה, גארד מגלה כי קוטר הוא למעשה פראי.
פין יורי לוונטל
אחד מהמגויסים החדשים של משמר הלילה, אשר בתחילה עוין את גארד וקוטר, אך בהמשך נהפך לחברם ומצטרף אליהם במסעם אל החורשה הצפונית.
בריט ואריק אליסטר ג'יימס
אחד מחייליו של רמזי בולטון, שאחראי לטבח משפחתו של גארד. במהלך העלילה, בריט נשלח אל החומה, שם הוא מתגרה ללא הרף בגארד, עד שפורצת בין השניים תגרה במהלכה בריט נהרג.
דנר "אצבעות-קפואות" ג'רמי קרוצ'לי
אחד מחברי משמר הלילה והאחראי לאימון המגויסים החדשים, אשר עוין במיוחד את גארד, פין וקוטר. הכינוי "אצבעות-קפואות", ניתן לו כתוצאה מאיבוד מספר מאצבעותיו למכת קור אכזרית שהכתה בו במהלך אחת ממשימותיו.
מעבר לים הצר
דאינריז טארגאריין אמיליה קלארק
בת טארגאריין האחרונה אשר גלתה לאסוס במטרה להינצל מציפורניו של המלך רוברט באראתיאון. דאינריז מכונה בפי אנשיה "הבלתי-נשרפת", "אם הדרקונים" ו"מנתצת השלשלאות". במהלך העלילה, דאינריז פוגשת באשר, שמבקש את רשותה ללוות חלק מצבאותיה על מנת להגן על ביתו ורכוש משפחתו, והיא מסרבת לבקשתו, אך מתנה איתו עסקה חלופית, כי אם הוא יעזור לה לכבוש את מירין, היא תיתן לו תמורה הוגנת באמצעותה הוא יוכל לשכנע חלק מהעבדים במירין לעמוד לצידו ולצד ביתו.
בסקה טוקס אולאגונדוייה
ידידתו הטובה ביותר של אשר, שכירת חרב ושפחה לשעבר שברחה מאדונה. במהלך העלילה, בסקה עוזרת לאשר להשיג את שכירי החרב שלו, אך נגד רצונה, שכן היא לא מעוניינת להתקרב למירין, משם היא ברחה, ובהמשך היא עוזרת לבית פורסטר במלחמתם נגד בית וייטהיל ומבריחה את ריון פורסטר הצעיר שנשבה בידם.
קרופט אדם לידביטר
מפקד בעל מעמד גבוה בצבא "הבנים השניים", אשר מפקד תחת פיקודה של דאינריז טארגאריין. לקרופט יש עבר עתיק עם אשר.
אמאיה ג'ייה ג'ייקובס
שפחה משוחררת ואחת מידידותיה לשעבר של בסקה, אשר מנהיגה את צבא העבדים המשוחררים.
"שיר-דם" פול נקאוצ'י
חייל בצבא העבדים המשוחררים שנלחם נגד אשר ואף מפסיד לו בקרב.
אחר
רמזי בולטון איוואן רהון
ממזרו הסדיסטי והאכזרי של רוז בולטון, שמונה ליורשו החוקי. במהלך העלילה, רמזי מגיע לאיירונראת' מספר פעמים, במהלכם הוא רוצח את לורד איתן, מתגרה בלורד רודריק ופוקד על בית פורסטר לתת לבית וייטהיל חצי ממטעי האיירונווד שלהם.
אלנה גלנמור איימי פמברטון
חברת ילדות של רודריק בעבר ואהובתו בהווה. במהלך העלילה, אלנה תומכת ברודריק ומגייסת את אחיה, ארתור, ואת שאר ביתה לעזרת בית פורסטר.
לורד לוד וייטהיל גאוף ליסליי
אב בית וייטהיל, אביהם של גוון וגריף ואויבו המר של רודריק. במהלך עימות נגד איתן, לורד לוד שובה את ריון כקלף מיקוח, ולאחר מכן משאיר את איירונראת' תחת פיקודו של גריף.
גריף וייטהיל סשה דאוואן
בנו הצעיר של לורד לוד ואחיה הקטן של גוון. במהלך העלילה, גריף מתגרה ללא הרף ברודריק ובשאר בני המשפחה הנמצאים באיירונראת'.
גווין וייטהיל לורה ביילי
בתו היחידה של לורד לוד ואחותו הגדולה של גריף. גוון הייתה אהובתו של אשר, ולבה נשבר כאשר הוא גלה לאסוס. בשם אהבתה לאשר, גוון כורתת ברית חשאית עם רודריק ומסייעת לו נגד אביה ואחיה.
סילבי קלייר לואיז קונולי
פראית ואחותו הקטנה של קוטר. גארד, קוטר ופין נתקלים בה לאחר ששרדו התקפה של פראים, וזאת האחרונה מסייעת להם במסעם אל החורשה הצפונית, אם כי למורת רוחה ולמרות רצונה להדרים דרומה ולהצטרף לאנשים החופשיים של מאנס ריידר.
ארתור גלנמור מאט ליטלר
אחיה של אלנה וחבר ילדות של רודריק. במהלך העלילה, אלנה מגייסת אותו ואת צבאו על מנת לעזור לרודריק להגן על ביתו, אך זה האחרון נרצח באכזריות על ידי רמזי בעודו פושט את עורו חי.
ג'וסרה שלג ג'ו טנדברג
בנו הממזר של לורד גרגור, תאומה של אלסרה ואחיהם למחצה של רודריק, אשר, מירה, איתן, טליה וריון היושב בחורשה הצפונית ומנהיג את הכפר הקטן הנמצא שם יחד עם אחותו. ג'וסרה הוא וארג, אדם בעל היכולת לראות את העבר, ההווה והעתיד ולשלוט בבעלי חיים, השולט בדוב קוטב בשם "צל" ("Shadow").
אלסרה שלג נינה ינדיס
בתו הממזרה של לורד גרגור, תאומתו של ג'וסרה ואחותם למחצה של רודריק, אשר, מירה, איתן, טליה וריון היושבת בחורשה הצפונית ומנהיגה את הכפר הקטן הנמצא שם יחד עם אחיה. אלסרה היא מכשפה בעלת היכולת ליצור כשפי דם, באמצעותם היא שולטת בצבא המורכב מבני הכפר.
אריק יורי לוונטל
אחד מבני הכפר הנמצא תחת שלטונם של בית פורסטר, שנתפס בגנבתו. בגזר הדין, על לורד איתן להחליט האם לקטוע את אצבעותיו כאופן סמלי על כך שגנב, לשלוח אותו לחומה או להראות כלפיו רחמים.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציוני סקירה
פרק Metacritic
פרק 1:
"Iron From Ice" ("ברזל מקרח")
75/100 (PC)
77/100 (PS4)
80/100 (XONE)
פרק 2:
"The Lost Lords" ("הלורדים האבודים")
73/100 (PC)
69/100 (PS4)
76/100 (XONE)
פרק 3:
"The Sword in the Darkness" ("החרב בחשכה")
77/100 (PC)
70/100 (PS4)
80/100 (XONE)
פרק 4:
"Sons of Winter" ("בניו של החורף")
77/100 (PC)
73/100 (PS4)
80/100 (XONE)
פרק 5:
"A Nest of Vipers" ("קן של נחשים")
74/100 (PC)
77/100 (PS4)
72/100 (XONE)
פרק 6:
"The Ice Dragon" ("דרקון הקרח")
70/100 (PC)
75/100 (PS4)
80/100 (XONE)

פרק 1: "Iron From Ice" ("ברזל מקרח")[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק הראשון במשחק, "Iron From Ice", קיבל ביקורות "חיוביות לרוב". אתרי הביקורת "GameRankings" ו-"Metacritic" נתנו לגרסת ה-PC של הפרק את הציון 75/100 בהתבסס על 44 ביקורות, לגרסת ה-PlayStation 4 את הציון 77/100 בהתבסס על 18 ביקורות, ולגרסת ה-Xbox One את הציון 80/100 בהתבסס על 14 ביקורות.

פרק 2: "The Lost Lords" ("הלורדים האבודים")[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק השני, "The Lost Lords", קיבל ביקורות "מעורבות או ממוצעות". אתרי הביקורת "GameRankings" ו-"Metacritic" נתנו לגרסת ה-PC של הפרק את הציון 73/100 בהתבסס על 35 ביקורות, לגרסת ה-PlayStation 4 את הציון 69/100 בהתבסס על 16 ביקורות, ולגרסת ה-Xbox One את הציון 76/100 בהתבסס על 11 ביקורות.

המבקר של האתר "Gamezebo", ציין כי בגרסת ה-iOS, המשחק מציג ביצועים בינוניים עד ירודים, ובפרט בפרק השני, שמופיעות בו באגים ותקלות רבות המשפיעות על יכולתו של השחקן להצליח באירועים מתוזמנים.

פרק 3: "The Sword in the Darkness" ("החרב בחשכה")[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק השלישי, "The Sword in the Darkness", גם הוא קיבל ביקורות "חיוביות לרוב". אתרי הביקורת "GameRankings" ו-"Metacritic" נתנו לגרסת ה-PC של הפרק את הציון 77/100 בהתבסס על 30 ביקורות, לגרסת ה-PlayStation 4 את הציון 70/100 בהתבסס על 16 ביקורות, ולגרסת ה-Xbox One את הציון 80/100 בהתבסס על 9 ביקורות.

פרק 4: "Sons of Winter" ("בניו של החורף")[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק הרביעי, "Sons of Winter", קיבל ביקורות "חיוביות לרוב". אתרי הביקורת "GameRankings" ו-"Metacritic" נתנו לגרסת ה-PC של הפרק את הציון 77/100 בהתבסס על 27 ביקורות, לגרסת ה-PlayStation 4 את הציון 73/100 בהתבסס על 15 ביקורות, ולגרסת ה-Xbox One את הציון 80/100 בהתבסס על 8 ביקורות.

פרק 5: "A Nest of Vipers" ("קן של נחשים")[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק החמישי, "A Nest of Vipers", קיבל ביקורות "מעורבות או ממוצעות". אתרי הביקורת "GameRankings" ו-"Metacritic" נתנו לגרסת ה-PC של הפרק את הציון 74/100 בהתבסס על 25 ביקורות, לגרסת ה-PlayStation 4 את הציון 77/100 בהתבסס על 11 ביקורות, ולגרסת ה-Xbox One את הציון 72/100 בהתבסס על 10 ביקורות.

פרק 6: "The Ice Dragon" ("דרקון הקרח")[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו הפרק הראשון, השלישי והרביעי, גם הפרק השישי, "The Ice Dragon", קיבל ביקורות "חיוביות לרוב". אתרי הביקורת "GameRankings" ו-"Metacritic" נתנו לגרסת ה-PC של הפרק את הציון 70/100 בהתבסס על 24 ביקורות, לגרסת ה-PlayStation 4 את הציון 75/100 בהתבסס על 13 ביקורות, ולגרסת ה-Xbox One את הציון 80/100 בהתבסס על 7 ביקורות.

משחק המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהעונה הראשונה הוכיחה את עצמה כהצלחה בקרב השחקנים והמעריצים, החברה החלה לעבוד על פיתוח העונה השנייה. בנובמבר 2015, מייסד "Telltale", קווין ברונר, אישר כי הם החלו לעבוד על פיתוח עונה שנייה למשחק הנוכחי.[10][11] באוגוסט 2017, ג'וב סטאופר, אחד מאחראי הפיתוח של "Telltale", הצהיר כי עונה שנייה נמצאת כעת בפיתוח, אם כי היא נמצאת על מצב "המתן", גם מפני שכעת החברה מתמקדת בפרויקטים אחרים שלהם המתוכננים לצאת לשוק במהלך סוף שנת 2017 ובהמשך שנת 2018, וגם מפני שצוות הפיתוח מעוניין לראות את הכיוון שסדרת הטלוויזיה תיקח לקראת עונתה השמינית והאחרונה ולהתאים אליו את העונה השנייה.[12]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 אדי מאקוץ', "George R. R. Martin's assistant working with Telltale on Game of Thrones", אתר "Gamespot", ‏29 באפריל 2014 (באנגלית)
  2. ^ אלכסה ריי קוריאה, "How Telltale teamed up with 'Game of Thrones' and Borderlands", אתר "Polygon", ‏23 בדצמבר 2013 (באנגלית)
  3. ^ אדם רוזנברג, "Exploring Telltale Games' Master Plan to Evolve Modern Storytelling", אתר "Digital Trends", ‏25 במרץ 2014 (באנגלית)
  4. ^ בריאן קרסנייט, " "Telltale's take on Game of Thrones will be 6 episodes, premieres "soon", אתר "Polygon", ‏10 בנובמבר 2014 (באנגלית)
  5. ^ משמע, השחקן משחק חמש דמויות.
  6. ^ בן סקיפר, "Telltale Games Interview: Steve Allison on The Walking Dead, Game of Thrones and Tales From the Borderlands", אתר "International Business Times", ‏31 באוקטובר 2014 (באנגלית)
  7. ^ 1 2 לורה הדסון, "Your First Look at the Game of Thrones Videogame Trailer", אתר "Wired", ‏20 בנובמבר 2014 (באנגלית)
  8. ^ ספיר אברהמי, "כל המידע החדש שנחשף על "משחקי הכס" מבית טלטייל", באתר "Gamepro", ‏12 בנובמבר 2014
  9. ^ מייק פוטר, "Exclusive: Meet The Exiled Son Of Game Of Thrones' House Forrester", אתר "Game Informer", ‏20 בנובמבר 2014 (באנגלית)
  10. ^ ג'וש ויגלר, "Telltale Confirms 'Game of Thrones' Season 2 Game", אתר "Hollywood Reporter", ‏20 בנובמבר 2015 (באנגלית)
  11. ^ גיא דהן, "TellTale Game of Thrones ימשיך לעונה שניה", באתר "Vgames", ‏22 בנובמבר 2015
  12. ^ טום פיליפס, "Telltale talks The Wolf Among Us' return and Game of Thrones being "on hold"", אתר "Eurogamer", ‏29 באוגוסט 2017 (באנגלית)
שיר של אש ושל קרח מאת ג'ורג' ר. ר. מרטין
משחקי הכס עימות המלכים סופת החרבות משתה לעורבים ריקוד עם דרקונים רוחות החורף
(טרם יצא לאור)
חלום של אביב
(טרם יצא לאור)