משחקי הכס - עונה 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משחקי הכס
Game of Thrones
מבוסס על "עימות המלכים"
מאת ג'ורג' ר. ר. מרטין
סוגה פנטזיה
דרמה
פסקול Game of Thrones: Season 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 10 עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור HBO עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 1 באפריל 2012 – 3 ביוני 2012 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

העונה השנייה של משחקי הכס שודרה במקור בין ה-1 באפריל 2012 ל-3 ביוני 2012. העונה כללה עשרה פרקים, כל אחד באורך של 50-60 דקות. העונה מכסה ברובה את אירועי הספר השני בסדרה, "עימות המלכים".

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שניצח את הלאניסטרים שלוש פעמים בשדה הקרב, מציע מלך הצפון רוב סטארק הצעת שלום ללאניסטרים בתמורה לעצמאות של הצפון והחזרת בנות סטארק לביתן. כמו כן, הוא שולח את תיאון גרייג'וי כדי לקבל תמיכה של באלון גרייג'וי, מלך איי הברזל שידועים כימאים קשוחים, ובמקביל, קייטלין סטארק מבקשת את תמיכתו של רנלי באראתיאון. סרסיי לאניסטר דוחה את הצעתו של רוב. בינתיים טיריון, שממונה לימין המלך על ידי אביו, טייווין לאניסטר, מדיח את ג'אנוס סלינט מתפקידו כמפקד משמר העיר ומגרש אותו לחומה, וממנה במקומו את ברון, שומרו הנאמן.

קייטלין סטארק מגיעה למחנה של רנלי באראתיאון בזמן שבריאן מטארת' מנצחת בקרב על תפקיד שומרו של רנלי. מאוחר יותר, הופכות קייטלין ובריאן עדות לרצח של רנלי מכישוף שחור שנשלח על ידי מליסנדרה, כוהנת אדומה והיועצת של סטאניס באראתיאון, שטוען גם הוא לכתר. קייטלין ובריאן בורחות מהמחנה, ומצטרפות לרוב בזמן שהצבא של רנלי הופך להיות הצבא של סטאניס. תיאון גרייג'וי בוגד בסטארקים אחרי שאביו באלון שולח אותו למשימה זוטרה וכובש את ווינטרפל. רוב מקבל מכתב על תוכניתו של תיאון ושולח אנשים כדי להשתלט בחזרה על ווינטרפל ואילו בתוך העיר בני הברית של משפחת סטארק יוצרים תוכניות להתגנב ולהבריח את בראן וריקון סטארק. רוב מגלה שאמו קייטלין שחררה את ג'יימי לאניסטר, אותו היא שלחה עם בריאן במטרה לבצע חילופין ולהביא לה את בנותיה אריה וסאנסה סטארק. רוב נכנס למערכת יחסים עם חובשת מתנדבת בשם טאליסה מייגיר ומפר את הבטחתו לוולדר פריי הערמומי והבוגדני שכרת עמו ברית להתחתן עם בתו.

יארה גרייג'וי מגיעה לווינטרפל להחזיר את תיאון לאיי הברזל לאחר הניסיון הכושל שלו ללכוד את בראן וריקון סטארק, אך הוא נופל בשבי רמזי שלג הסאדיסט. טייווין לאניסטר עוזב את הארנהל מה שנותן הזדמנות לאריה, גנדרי ופאי חם לעזוב את הארנהל עם עזרתו של ג'קאן הג'אר, מתנקש מסתורי מבראבוס.

במעלה המלך סרסיי מנסה לסחוט את טיריון, בכך שהיא חוטפת את הזונה רוז שסרסיי חושבת שהיא וטיריון מאוהבים בסתר, טיריון מוביל את הגנת צבא המלך מול המתקפה של סטאניס במפרץ בלאקוואטר סמוך לעיר. הוא מביס את צבאו של סטאניס באמצעות אניית תופת שטעונה באש-פרא שגורמת להשמדת חלק ניכר מאוניותיו. לאחר שהמלך ג'ופרי ושומר הראש שלו סנדור "כלב הציד" קלגיין נוטשים את הקרב סטאניס שולח את צבאו מהספינות אל היבשה כדי לחדור לטירה, אך טיריון מוביל את הצבא דרך מערות סודיות ותוקף את צבאו של סטאניס מאחור. לאחר זמן קצר מגיעים טייווין לאניסטר וצבאו, ביחד עם צבא בית טיירל ומביסים את הצבא של סטאניס. שומר ראש של המלך מנסה לרצוח את טיריון ופוצע אותו לפני שהוא נהרג על ידי פודריק, נושא הכלים של טיריון.

לאחר מותו של חאל דרוגו, דאינריז מוצאת מקום מקלט עם כמה דות'ארקים בעיר קארת' ומתארחים אצל הסוחר חארו חואן דקסוס. חארו זמם עם המכשף פייאט פרי להרוג את כל פמלייתה של דאינריז ולחטוף את הדרקונים שלה כדי לשלוט על קארת'. פייאט פרי פיתה את דאינריז לישיבה בה הם מניחים את הקלפים על השולחן "בבית הנצחי", הדרקונים של דאינריז הורגים את פייאט פרי והיא כולאת את חארו חואן בכספת כעונש על בגידתו.

מאחורי החומה ג'ון שלג לוכד פראית בשם ייגריט, אך במקום להרוג אותה הוא חס עליה ולוקח אותה בשבי. הם נקלעים למארב של פראים. ונלכדים על ידם. "קורין חצי-יד", קצין במשמר הלילה, משכנע את ג'ון להרוג אותו, כדי שיזכה באמונם של הפראים, ויוכל להתקרב למנהיגם מאנס ריידר הידוע בתור "המלך מעבר לחומה". שאר אנשי משמר הלילה מקימים מחנה בביצורים העתיקים ב"אגרוף ראשוני האדם", שם הם מותקפים על ידי צבא זומבים בראשותם של "ההלכים הלבנים".

שיר של אש ושל קרח מאת ג'ורג' ר. ר. מרטין
משחקי הכס עימות המלכים סופת החרבות משתה לעורבים ריקוד עם דרקונים רוחות החורף
(טרם יצא לאור)
חלום של אביב
(טרם יצא לאור)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]