נעלמת (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נעלמת
Gone Girl
מבוסס על נעלמת
שנכתב בידי גיליאן פלין
בימוי דייוויד פינצ'ר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ארנון מילצ'ן
ריס וית'רספון
קיאן צ'פין
ג'ושוע דונן
תסריט גיליאן פלין עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קירק בקסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים בן אפלק
רוזמונד פייק
מוזיקה טרנט רנזור, אטיקוס רוס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ף קרונוויית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס, Xfinity Streampix עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 3 באוקטובר 2014
משך הקרנה 149 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מתח
תקציב 61,000,000 דולר
הכנסות 369,330,363 דולר
הכנסות באתר מוג'ו gonegirl
פרסים מועצת ביקורת הקולנוע האמריקנית: עשרת הסרטים הטובים ביותר עריכת הנתון בוויקינתונים
gonegirlmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נעלמתאנגלית: Gone Girl) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת מותחן בבימויו של דייוויד פינצ'ר משנת 2014 המבוסס על רומן באותו שם מאת גיליאן פלין. עלילת הסרט עוקבת אחרי ניק דאן (בן אפלק), מרצה שהופך לחשוד ברצח בעקבות היעלמות אשתו, איימי (רוזמונד פייק).

בכורת הסרט הייתה בפסטיבל הסרטים של ניו יורק ב-26 בספטמבר 2014, ולאחר מכן הוקרן בבתי הקולנוע החל מ-3 באוקטובר. הסרט התקבל בביקורות טובות עם הצלחה מסחרית של מעל 368 מיליון דולר, וכך הפך לסרט המרוויח ביותר של דייוויד פינצ'ר[1]. המבקרים היללו את ביצועה של רוזמנד פייק, והיא קיבלה מספר מועמדויות לפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר[2], פרס באפט"א לקולנוע, פרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר - סרט דרמה וליגת השחקנים. מועמדויות נוספות של הסרט הן פרס גלובוס הזהב לבמאי הטוב ביותר - סרט קולנוע עבור פינצ'ר[3], ופרס גלובוס הזהב לתסריט הטוב ביותר ופרס באפט"א לקולנוע עבור התסריט המעובד של פלין.

הסרט נבחר לנעול את פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה[4].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום הנישואים החמישי שלו, ניק דאן (בן אפלק) חוזר לביתו ומוצא שאשתו איימי (רוזמונד פייק) נעלמה. היעלמותה מקבלת סיקור תקשורתי נרחב, משום שאיימי הייתה ההשראה לסדרת ספרי הילדים "איימי המדהימה" שכתבו הוריה. המשטרה מסיקה שאיימי נרצחה לאחר שמצאה שאריות של דם שנוקה, וניק נהפך לחשוד. המשטרה חושפת ראיות לבעיות כספיות, ועדה מציינת שאיימי רצתה לקנות אקדח. נמצא גם דו"ח על כך שאיימי בהריון. ניק מכחיש ידיעה על העניין, ויומן שלכאורה נכתב בידי איימי מדגיש את הבדידות הרבה שלה, ואת הפחד שניק בסופו של דבר יהרוג אותה.

פלאשבקים במהלך הסרט מראים שנישואיהם של ניק ואיימי התפוררו; שניהם איבדו את עבודתם ועברו מניו יורק לעיר מולדתו של ניק. ניק הופך לעצלן, מרוחק, בלתי מעוניין ומתחיל לבגוד בה.

איימי מתחילה לתעב את ניק על התפוררות נישואיהם, הבדידות שלה ועל בגידתו. איימי מתכננת להפליל את ניק ומשקיעה מאמץ רב בפרטים: היא מתחברת עם שכנה בהריון כדי לגנוב את השתן שלה בשביל בדיקת ההריון, מקיזה את דמה שלה כדי להשאיר עקבות של רצח ומפברקת יומן שמתאר את פחדה מניק. באמצעות רמזים ממשחק שהיא וניק משחקים בימי הנישואים שלהם, היא מוודאת שהוא מבקר במקומות שהיא שתלה בהם ראיות מפלילות על בגידתו ועל היעלמותה. היא מצפה שניק יורשע על רציחתה, ומתכננת להתאבד לאחר מכן.

ניק שוכר עורך דין שמתמחה בהגנה על גברים שהואשמו ברציחת נשותיהם. ניק פוגש חבר לשעבר של איימי, טומי הוארה, שטוען שאיימי הפלילה אותו באונס. הוא פונה לחבר נוסף, דזי קולינגס - שאיימי בעבר הגישה נגדו צו הרחקה - אך דזי מסרב לשתף פרטים. כששכניה של איימי במקום מחבואה גונבים את כספה, היא מתקשרת לדזי ומשכנעת אותו שהיא ברחה מניק משום שהיא פחדה לחייה. הוא מסכים להחביא אותה בבית האגם שלו, שכולל בתוכו מצלמות אבטחה.

ניק משכנע את אחותו, מרגו, שהוא חף מפשע. אחרי שהמאהבת של ניק, הסטודנטית שלו, חושפת את הרומן שלהם במסיבת עיתונאים, ניק מופיע בתוכנית אירוח כדי להכריז על חפותו ומתנצל על כישלונותיו כבעל בתקווה לפתות את איימי שתחזור. איימי פוגעת בעצמה ומשתמשת במצלמות האבטחה לטובתה, וגורמת לכך להיראות שדזי חטף והתעלל בה, כדי לחזור לניק. היא מפתה את דזי והורגת אותו, חוזרת לביתה ומודיעה שהוא החוטף והאונס שלה.

איימי מספרת לניק את האמת, ושהאדם שהיא ראתה מבקש ממנה לחזור בטלוויזיה הוא האדם שהיא רוצה שניק יחזור להיות. ניק מתכנן לעזוב את איימי ולחשוף את שקריה, אך איימי מגלה לו שהיא בהריון, והפרתה את עצמה בצורה מלאכותית עם זרע של ניק שהיה מאוחסן במרפאת פוריות.

ניק מגיב באלימות לעקשנות של איימי שהם יישארו נשואים, אך מרגיש אחריות כלפי הילד. הוא מחליט להישאר עם איימי והם מכריזים בטלוויזיה שהם מצפים לתינוק.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעלמת זכה לביקורות חיוביות ממבקרים, והאתר "Rotten Tomatoes" העניק לו ציון של 88% בהתבסס על 281 ביקורות, עם ממוצע של 8/10. האתר "Metacritic" נתן לסרט ציון של 79 מתוך 100 על בסיס של 49 ביקורות.

הסרט יצא ב-3 באוקטובר 2014 בצפון אמריקה ב-3,014 בתי קולנוע והרוויח 13.1 מיליון דולר ביום הפתיחה.

המשך אפשרי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראיון מאוקטובר 2014, רוזמנד פייק ציינה שהיא תחזור להמשך בתנאי שגיליאן פלין תכתוב את התסריט. בינואר 2015, פלין אמרה שהיא פתוחה לרעיון של סרט המשך, אבל אמרה שזה יקרה רק כאשר השחקנים והצוות יהיו פנויים בשנית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נעלמת בוויקישיתוף

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]