סורי (זמרת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סו-רי (זמרת))
סורי
Susanna Marie Cork
לידה 18 בפברואר 1989 (בת 35)
הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בהרלו, אסקס, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה סוזנה מארי קורק
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2015 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה המלכותית למוזיקה, The Hertfordshire & Essex High School and Science College, בית הספר לריקוד ג'ני מייהיל, תיכון הרטס ואסקס, קולג' הילס רוד עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים MMP, Scarlett Audio
שיתופי פעולה בולטים כריס מרטין, וויל יאנג
https://www.surie.me
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוזנה מארי קורקאנגלית: Susanna Marie Cork; הידועה בשם הבמה סוּרי, הנכתב לעיתים גם באיות "סו-רי" (באנגלית: SuRie), כסוג של הלחם בסיסים של שמה; נולדה ב-18 בפברואר 1989) היא זמרת אנגלייה. ייצגה את הממלכה המאוחדת באירוויזיון 2018 שהתקיים בליסבון שבפורטוגל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורק נולדה בהרלו, אסקס שבממלכה המאוחדת. בגיל 12 החלה לכתוב שירים. כילדה הופיעה כסולנית בפני הנסיך צ'ארלס. הופיעה במקומות נחשבים בממלכה המאוחדת, בהם אולם אלברט הול וקתדרלת סנט פול, ובעולם במקומות נוספים כגון בבזיליקת סן מרקו בוונציה[1].

שם הבמה שלה הוא הלחם של שני שמותיה הפרטיים, סוזנה ומארי. היא בוגרת האקדמיה המלכותית למוזיקה שבלונדון. כבוגרת חינוך קלאסי היא יודעת לנגן בפסנתר ובאבוב. בנוסף למדה ביצוע שירה. סורי עבדה בין השאר עם האמנים ויל יאנג וכריס מרטין[2].

בשנת 2015 השתתפה סורי באירוויזיון 2015 כזמרת ליווי וכרקדנית של הזמר הבלגי לואיק נוטה שסיים את התחרות במקום הרביעי. באירוויזיון 2017 שימשה כמנהלת המוזיקלית של הזמרת הבלגית בלאנש[3].

בפברואר 2018 היא השתתפה בתוכנית לבחירת נציג הממלכה המאוחדת "Eurovision: You Decide" (אנ') שהופקה על ידי רשת BBC. במסגרת התוכנית השתתפו שישה מתחרים, והזוכה נבחרת על פי ניקוד שקיבלו מאישים בתעשיית המוזיקה ומהציבור[4]. היא ביצעה את השיר "Storm" (סערה) שנכתב על ידי ניקול בלייר, גיל לואיס ושון הארגריבס ונבחרה לייצג את הממלכה המאוחדת עם השיר באירוויזיון 2018 בליסבון. כיוון שהממלכה המאוחדת היא אחת מחמש מדינות הזוכות למעמד קבוע בגמר האירוויזיון, עלתה סורי כנציגה הבריטית באופן אוטומטי לגמר.

בעת מופע גמר האירוויזיון כאשר שרה את השיר, פרץ אדם לבמה, לקח ממנה את המיקרופון וצעק: "הנאצים של התקשורת הבריטית, אנו דורשים חירות!" ("Nazis of the UK media, we demand freedom!‎"). לאחר הפסקה קצרה היא המשיכה בביצוע השיר. בתום השמעת כל השירים הוצע לה לבצע את השיר שוב, אך היא סירבה בנימוק שהיא גאה בהופעתה[5]. בסיום חלוקת הניקוד, התברר שהשיר הגיע למקום ה-24.

כשנה לאחר התחרות הודתה הזמרת כי היא סובלת מהפרעה פוסט טראומטית בשל ההתפרצות לבמה בזמן ביצוע השיר[6].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2016 - "Something Beginning With ...‎"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סורי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]