רווית ליאור-מנדל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף רוית ליאור-מנדל)
רווית ליאור-מנדל
לידה אופירה, ישראל
מדינה ישראל
עיסוק במאית טלוויזיה, עורכת
מקום לימודים בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות הישרדות, הדוגמניות, המירוץ למיליון, האח הגדול
בן זוג דרור מנדל
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוית ליאור-מנדל היא במאית טלוויזיה ועורכת תוכן ישראלית. היא עומדת מאחורי עריכת פורמטים בינלאומיים כגון "המירוץ למיליון", "הישרדות" ו"האח הגדול" ששודרו בארץ.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוית ליאור גדלה ביישוב אופירה שבסיני בתקופה בה חצי האי היה בשליטת ישראל (כיום במצרים), ועברה עם משפחתה לראשון לציון. שירתה בצה"ל כמש"קית ת"ש בחטיבת הצנחנים. עבדה כדיילת באל על וסיימה לימודי קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב.

עבדה כתחקירנית בטלוויזיה בכבלים ומשם התקדמה לעריכת תוכניות יומיות. שימשה כעורכת משנה בתוכניות בערוץ 2 ובין השאר בתוכנית הבישול של גיל חובב ועריכת ספיישלים כגון טקס פרסי המוזיקה, טקס אנשי השנה וטקס בחירת מלכת היופי. ב-2003 עברה להתמקד בפיתוח תכנים בחברת JCS וב-2005 נכנסה אל עולם הריאליטי כשיצרה את התוכנית הדוגמניות שבה שימשה כעורכת ראשית. מנדל שימשה כעורכת הראשית של הישרדות בעונה הראשונה בערוץ 10 ולאחר מעברה לזכיינית רשת ערכה את שלוש העונות הראשונות של המירוץ למיליון. בנוסף עמדה בראש מחלקת פיתוח התוכן וריאליטי בשידורי קשת. במהלך 2017 עברה מקשת לאנדמול שיין ישראל, ועסקה בפיתוח פורמטים.

ב-2018 לאחר מעבר התוכנית האח הגדול משידורי קשת לרשת, נבחרה לשמש כעורכת ראשית וכדמות האח הגדול. שמונה התוכניות הראשונות אותן ערכה מיד לאחר הפיצול של ערוץ 2, השיגו אחוזי רייטינג גבוהים משאר ממוצעי העונה, אבל עקב נסיבות אישיות ומקצועיות החליטה לפרוש. את מקומה תפס רועי עוז שהמשיך לעונות הבאות של האח הגדול ברשת.[1]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליאור-מנדל נשואה לפרופ' דרור מנדל, מנהל בית חולים דנה-דואק לילדים בתל אביב ולהם שני ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.