שיחה:פת"ח

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

השם המלא של התנועה הוא: حركة التحرير الوطني الفلسطيني (חרכת אל-תחריר אל-וטני אל-פלסטיני) כלומר תנועת השחרור הלאומי הפלסטיני כפי שמופיע בסמל שלה ולא حركة تحرير فلسطين. אסי 9.7.11 ________________________________________________________________________________________

ואני חוזר ושואל (ראה בשיחה: יאסר ערפאת) למה המרכאות ב"פתח"? למילה יש משמעות לכשעצמה (ניצחון או כיבוש)ף והיא גם לא ממש ראשי תיבות eman

הכתיב פת"ח מקובל ביותר, וגם הכתיב פתח, ויש הפניה ביניהם. לפי ויקי האנגלית השם בערבית הוא בכלל אל-פתח. את השם "פתח" איני אוהב, כי הוא מבלבל עם המילה העברית פֶּתח. מעבר לכך אין לי העדפה מיוחדת. דוד שי 22:53, 14 נוב' 2004 (UTC)

אני תוהה איפה להעביר את הגבול בערך הזה, האם צריך לחזור כאן על רוב פסקת ההיסטוריה של אש"ף? רוב האירועים המיוחסים שם מתייחסים באותה מידה גם לפתח. טרול רפאים 20:11, 14 יוני 2005 (UTC)

זו בעיה, כי פת"ח היה הכוח המרכזי באש"ף מ 1968 בערך עד לימינו אנו (למרות שהחזיתות ביצעו לא פחות פיגועים ממנו). לכן החפיפה. MathKnight 20:24, 14 יוני 2005 (UTC)
אין טעם בכפילות. די במתן הפניה מכאן לשם בנושאים חופפים. דוד שי 01:55, 15 יוני 2005 (UTC)


בקשה להצבעה בעניין קטלוג הפת"ח כארגון טרור[עריכת קוד מקור]

אני מבקש לקיים הצבעה בעניין קטלוג הפת"ח כארגון טרור. המטרה של ויקיפדיה היא לתת מידע מדויק לקורא המעיין בה. אין ספק שפת"ח היה ארגון טרור בעבר, ואין ספק שכיום הוא איננו כזה. כך לפי ממשלת ישראל, שמכירה בפת"ח כמפלגה לגיטימית (כמו שגם מכירה באש"ף, שאינו מסווג כארגון טרור). יש לציין, כי הזרוע הצבאית של הפת"ח, שכיום אינה פעילה וככל הנראה תפורק בקרוב, אכן מוכרזת כארגון טרור. זו הבחנה שעושה ממשלת ישראל ועושים גם האמריקאים והאירופאים. גם בויקיפדיה יש ערך נפרד לגדודי חללי אל-אקצה, והוא מקוטלג תחת ארגוני טרור. לכן לדעתי, כמו שישראל וממשלות המערב לא מקיימות קטלוג כפול, עלינו לנהוג באופן דומה. ייתכן וכדאי להקים קטגוריה נפרדת ל"ארגוני טרור בעבר". אך קטלוג הפת"ח כארגון טרור בהווה היא שגויה באופן בוטה מאוד - ובאנציקלופדיה לא צריכות להיות שגיאות. שי חלצי - שיחה 22:29, 28 בפברואר 2010 (IST)[תגובה]

כתוב בערך שכוח 17 הוא יחידת המשמר העלית של יאסר ערפת, זה לא קצת לא רלוונטי יותר?--יום טוב 21:06, 4 אוקטובר 2005 (UTC)

זה ייעודו הרשמי של כוח 17. אינני יודע מה יעודו הרשמי כיום או מה מצבו כגוף. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 21:15, 4 אוקטובר 2005 (UTC)
בסדר תודה--יום טוב 10:53, 5 אוקטובר 2005 (UTC)

ארגון טרור[עריכת קוד מקור]

הפת"ח אינו ארגון טרור יותר משצה"ל ארגון טרור. (בדקו היטב פירוש המלה "טרור" במילון ותיווכחו בעצמכם). HansCastorp 01:35, 27 אפריל 2006 (IDT)

לא זכור לי שצה"ל התנקש בחייהם של ספורטאים ערבים (או אחרים) במהלך אוליפיאדה (או בכל זמן אחר)... ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 01:40, 27 אפריל 2006 (IDT)
קרא עיתונים. הוא התנקש בהרבה יותר מ11 אנשים. אם תספור כל סיכול "ממוקד" בו נהרגו גם חפים מפשע, תגיע להרבה יותר ממספר הספורטאים במינכן. HansCastorp 01:42, 27 אפריל 2006 (IDT)
הוסף לאחר התנגשות עריכה: ושלא ישתמע מכך שאני תומך בחיסולי רוצחים. אני נגד עונש מוות בכל צורה שהיא. גם למחבלים. אפילו לאייכמן. ועל אחת כמה וכמה עונשי מוות ללא משפט ("לינץ'") כמו אלה שמבצע צה"ל. HansCastorp 01:46, 27 אפריל 2006 (IDT)
הנקודה שלך ברורה, ואיננה מקובלת כאן. נדמה לי שאתה יודע את זה, וזהו ניסיון לא-ממש-רציני להפוך את דפי השיחה של ויקיפדיה לבימת דיון פוליטית. אני בחוץ. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 01:44, 27 אפריל 2006 (IDT)
קצת בעייתי להשאיר פוליטיקה מחוץ לערכים שעוסקים בעניינים פוליטיים. מכל מקום, אני די משוכנע שבעומק לבך אתה יודע שאני צודק. בהצלחה לך עם הכפשת שמות מחבלים כאלה וטיהור שמותיהם של מחבלים אחרים בו זמנית. HansCastorp 01:46, 27 אפריל 2006 (IDT)


בלי להיכנס מחדש לויכוח על טרור, בודאי שהיום זו לא המהות היחידה, ואפילו לא העיקרית שלו. הפסקה כפי שהיא עכשיו היא עיוות חמור של המציאות. emanשיחה 02:02, 27 אפריל 2006 (IDT)

נותן לך אישור לשחזר:). אני רק זוכר איך כל ישראל קוותה שבבחירות הפת"ח ינצח ולא החמאס. אותו פת"ח שהרגע כתבו עליו שהוא ארגון טרור. HansCastorp 02:04, 27 אפריל 2006 (IDT)
זו בהחלט נקודה חשובה שיש לציין בפסקת הפתיחה. הפת"ח אמנם חלש בפיגועי התאבדות (שבהם יש את מספר הנרצחים הגבוה ביותר) לעומת החמא"ס והג'האד האסלאמי, אבל זה לא הופך אותו לחבורת צדיקים. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 02:36, 27 אפריל 2006 (IDT)
מיד הוסף "ארגון טרור" גם לצה"ל. אם רצח חפים מפשע זה הדבר העיקרי שאתה מייחס לפת"ח, אז צה"ל עושה זאת הרבה יותר. הוסף גם לצה"ל תווית של ארגון טרור. תודה. HansCastorp 02:45, 27 אפריל 2006 (IDT)
צה"ל איננו ארגון טרור, כך גם צבא ארה"ב (אפילו אם נקבל את הטענה שהפצצת דרזדן הייתה מעשה טרור). היו על כך אינספור דיונים. אין לי כל כוונה לחזור על מה שנאמר כאן כבר לא פעם. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 02:48, 27 אפריל 2006 (IDT)
הטרור בפת"ח הוא אמצעי ולא מטרה, בדיוק כמו בצה"ל, שמטרתו שימור האידאולוגיה של הממשלה (כלומר, כרגע: הכיבוש). HansCastorp 02:50, 27 אפריל 2006 (IDT)

לא רלבנטי לשאלה האם הוא ארגון טרור. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 02:54, 27 אפריל 2006 (IDT)
אם זה לא רלוונטי לפת"ח אז ודאי גם לצה"ל אין זה רלוונטי. הבעיה בצד הימני של המפה היא שהוא מנציח את הראייה הזו של "אנחנו רק יהודים טובים שלא פגענו מעולם בזבוב והערבים הרעים האלה רוצים להרוג אותנו סתם אז לכן אנחנו נכנסים להם באמ-אמא. זכותנו. זו הגנה עצמית". ראינו עד כה כמה דם נשפך בגלל הראייה הזו. הם עושים פיגוע, צה"ל עושה סיכול ממוקד (עם עוד שלושה חפים מפשע שנהרגים בדרך), הפלסטינים נוקמים בעוד פיגוע וחוזר חלילה. HansCastorp 02:57, 27 אפריל 2006 (IDT)

בסדר. אני ימני מתלהם, ואתה עדיין לא מסוגל לכתוב לעניין. עזוב אותי מהסיפורים על הכיבוש ועל צה"ל, ועל זבובים ועל השד יודע מה? יש משהו לעניין להגיד? לא. מה שאתם עושים הוא השחתה גמורה, אם כן. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 02:59, 27 אפריל 2006 (IDT)
כמובן, אפשר להעלות את זה לדיון ולהצבעה, אך זו כנראה תכריע לטובת הפרשנות היוֹנית יותר. להזכירך: לגוש השמאל היו יותר קולות מלגוש הימין בסקר הסקרים של אלמוג. וכפי שאתה אומר שמה שאני עושה זו השחתה, על ידי כך שאני מוחק את המלה "טרור", כך אני יכול לומר שאתה עושה השחתה ע"י הוספת המלה "טרור". ואגב, מרכזיות הטרור, וקיומו כמטרה או כאמצעי לדעתי מאוד רלוונטיים. ניקח לדוגמה משהו שונה לחלוטין: האם בערך על ביל קלינטון נכתוב בשורת הפתיחה "נשיא ארה"ב בשנים כך וכך" או שמא "נגן סקסופון"? תלוי מה המשקל של נגינת הסקסופון ביחס לכל פועלו. HansCastorp 03:02, 27 אפריל 2006 (IDT)
אז מסתבר שאפשר להוציא ממך תגובה כמעט עניינית. פשוט צריך ללחוץ...
מה שאני עושה איננו השחתה. נקבע מזמן שהערך הוא ארגון טרור. הניסיון להסתיר עובדה זו תוך שימוש באד הומינמים עלובים הוא השחתה.
עכשיו ההמשך היה ניסיון מרשים בהחלט לתגובה עניינית, רק חבל שהוא לא קשור לעניין. הדוגמה על ביל קלינטון מתייחסת למצב (היפותטי, אין לי מושג אם הוא מנגן על סקסופון) שבו יש שתי עובדות נכונות, כשאחת מהן משמעותית ביותר (העובדה שבזכותה אדם מפורסם וזכאי לערך בויקי, היא שצריכה להופיע בתחילה), ואילו השניה פחות חשובה. זה כמובן לא קשור לשאלה של הגדרת ארגון מסויים כארגון טרור או ארגון חסד וצדקה (הרי לא עסקת בשאלה האם בין קלינטון הוא נגן סקסופון, אלא רק איפה לציין זאת ביחס להיותו נשיא ארצות הברית).
ארגון טרור הוא (לא הגדרה מלאה) ארגון שעוסק בטרור, בלי קשר לשאלה האם הטרור הוא איזו מטרה מוזרה, אמצעי להשגת מטרה, או סתם תחביב. (אגב, אתה מוכן לומר לי עבור אלו מהארגונים בקטגוריה:ארגוני טרור הטרור הוא המטרה עצמה ולא אמצעי להשגת מטרה פוליטית, מדינית, חברתית וכו'?)
ואם לא די בכך - הפת"ח בהחלט התפרסם בהיותו ארגון טרור, מה שמצדיק את אזכור העובדה בפסדת הפתיחה, ולא בסוף הערך. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 03:09, 27 אפריל 2006 (IDT)
א. "נקבע"?? ע"י מי? האפיפיור? אליהו הנביא? על ידך? ב. אני מבקש (ברצינות גמורה) שתקרא את הערך "טרור" במילון ותאמר לי אם אין הוא מתאים לצה"ל לא פחות מלפת"ח. בעצם, אעשה זאת אני, הנה: טרור (לאטינית: אימה) אימתנות, בריונות, הטלת אימה ע"י מעשה אַלָּמות". ואיך בדיוק תגדיר פריצות לבתים באקראי באמצע הלילה, סיכולים ממוקדים, הריסות בתים? HansCastorp 03:17, 27 אפריל 2006 (IDT)
אתה מסרב לנהל דיון לגבי הנושא שבמחלוקת (פת"ח, לא צה"ל), מה שהופך את מעשיך בערך להשחתה.
אגב, מי שקבע שהערך הוא ארגון טרור הוא משתמש:דוד שי ב-15 בנובמבר 2004, ואתה היחיד שמנסה, בחוסר הצלחה ניכר לעין, למערער על כך
conio.h‏ • ‏שיחה‏ 03:27, 27 אפריל 2006 (IDT)
אני אינני דוד שי ודוד שי איננו אני. השיחה היא לעת עתה ביני לבינך. אני פשוט טוען, שאם אתה בוחר להציג את הטרור כדבר מרכזי בפת"ח, אז מן הראוי שתוסיף גם לצה"ל את אותה תבנית, מכיוון שהטרור בצה"ל איננו פחות מרכזי בדרך הפעילות ובהוויה. ברגע שאתה מייחס טרור רק לצד הפלסטיני, אתה מטה את ויקיפדיה. HansCastorp 03:30, 27 אפריל 2006 (IDT)

הפת"ח נוסד כארגון טרור בניגוד לצה"ל

לא נכון. קרא בערך.
הפתח נוסד 6 שנים לפני פעולת הטרור הראשונה שלו. emanשיחה 03:38, 27 אפריל 2006 (IDT)


פסקת הפתיחה[עריכת קוד מקור]

אני רוצה להחזיר את הויכוח לפסים של הויקיפדיה, במקום לפורום פופוליטיקה. השאלה היא לא האם פתח נקט או נוקט בטרור או לא. השאלה היא האם כיום זה עיקר מהותו של הפתח. והתשובה היא שלילית. היום פתח הוא בעיקר תנועה פוליטית ומפלגה.

כמו שהערך על איראן, שאין שום מחלוקת שהיא נוקטת בטרור, לא ייפח בזה שהיא "ארגון טרור", כך גם צריך להיות במקרה הנוכחי. emanשיחה 03:37, 27 אפריל 2006 (IDT)

הפת"ח מפורסם בזכות היותו ארגון טרור ולא בזכות המבנה הארגוני שלו. לכן, יש לציין את הדבר בפסקת הפתיחה.
איראן מפורסמת בהיותה מדינה מוסלמית שיעית לא-ערבית במזרח התיכון, וזה מה שיש לכתוב בפסקת הפתיחה. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 03:41, 27 אפריל 2006 (IDT)
בדיוק. איש אינו מתכחש לכך שהפת"ח נקט/נוקט/ינקוט בטרור כאמצעי להשגת מטרותיו. אך ברגע שאנחו כותבים "ארגון טרור" אנו אומרים מפורשות: עיקר הארגון הוא הטרור. כפי שלמשל "עוגת גבינה" היא עוגה שעיקרה גבינה. HansCastorp 03:39, 27 אפריל 2006 (IDT)

הפת" נוסד כארגון שחרור בניגוד לצה"ל שהוקם כצבא (

הגנה - ד"א)
ואגב, גם חמאס כיום מתפקד כארגון פוליטי ולא כארגון טרור. לא יצא תחת ידיו לדעתי בחודשיים האחרונים אף פיגוע. אף על פי שאולמרט, למרות לקיחת האחריות של הג'יהאד, האשים את החמאס בפיגוע במרכזית ת"א. HansCastorp 03:42, 27 אפריל 2006 (IDT)
בלי קשר לקצב הפיגועים של הפת"ח מול זה של החמאס- קביעת ממשלה כי מעמד הארגון הוא כשל ארגון טרור הוא עובדה שיש לציין בפיסקת הפתיחה ולא להשאירה לפסקה הרביעית של הערך. אורלילי - שיחה י"א בכסלו ה'תשע"ב 19:00, 7 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

ניצול לרעה של סמכויות ניהול[עריכת קוד מקור]

עמנואל, אני מבקש שתשחזר את הדף לגרסה הקודמת שלו. בתור צד בדיון, לא נראה לי שזה במקום שתשתמש ביכולות הניהול שלך כדי לערוך את הערך כשהוא מוגן ממש בגלל המחלוקת שבדיון.

המידע שכתבת לא נכון ולא מדויק:

  • אש"ף הוא ארגון הגג שכולל בתוכו את הפת"ח. אם כבר, זה מה שצריך לכתוב. הפת"ח הוא החלק המרכזי באש"ף, אבל עדיין אש"ף הוא זה שמריץ הכל.
  • הפת"ח לא "פנה לדרך השלום" בשנות ה-90, אלא ביצע פיגועים עד לשנות ה-2000.

conio.h‏ • ‏שיחה‏ 03:49, 27 אפריל 2006 (IDT)

אני אפתח את הערך, אבל מתנגד שתחיזר את זה למצב הקודם שלו. אני אראה בכך השחתה.
את ההערה על אש"ף לא הבנתי. בכל מקרה, פתח הוא היה הארגון העיקרי שהוביל את הצעדים השונים.
ההערה האחרונה שלך כלל לא קוהרנטית. אפילו אתה צודק, אין סתירה בין הדברים. גם ישראל לא הפסיקה את הפעילויות נגד הפלסטינים. ובכל מקרה, כבר מאז שנות ה-80 לא הפתח הוא זה שמוביל את פעילות הטרור. emanשיחה 03:55, 27 אפריל 2006 (IDT)
פתחתי, אבל אני מזכיר לך, שבמצב ההתחלתי לא היה כתוב בפסקת הפתיחה "ארגון טרור". אתה זה שהוסיף את זה, ובכך פתח במלחמת העריכה. אני פה לא צד בויכוח ובמלחמת העריכה. אני ניסיתי להפסיק אותה, על ידי הצעת פשרה. אם תשחחזר לגרסה האחרונה שלך, אני אראה את זה כהשחתה. emanשיחה 03:59, 27 אפריל 2006 (IDT)
תעלול משעשע. מלחמת עריכה היא משחק השחזורים ששיחקתם כאן איתי. כשעודדי נעל את הערך עדיין נכתב בו שהוא ארגון טרור. ניצלת כאן את סמכויות הניהול שלך פעמיים, ומה שבעצם עשית הוא הסרת פריט המידע ההזה מהערך. יפה יפה...
לגבי אש"ף - אם אומרים שהפת"ח הוא "ארגון מרכזי" צריך להזכיר שהוא רק חלק מארגון גדול יותר.
לגבי ההערה האחרונה שלי. היא קוהרנטית מאוד. אתה יכול להאשים רק את עצמך על גילוי חוסר הבנה, ולא את יכולות הכתיבה שלי. פסקת הפתיחה אמורה לשמש כמעין תקציר לכלל הערך: התיאור הכרונולוגי שלך היה: 60-70 הובלת טרור, 90 הצטרפות לתהליך שלום. אלא שמאז עברו עוד 10 שנים בהן הארגון עשה עוד כמה דברים, כמו רצח של לא מעט ישראלים... אולי אתה לא רואה את זה כך, אבל בעיני אנשים רבים הסתרת מידע מגמתית היא די בעיה... ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 04:07, 27 אפריל 2006 (IDT)
קודם כל מה שכתבת בודאי לא נכון לגבי שנות ה-90. לגבי מה שקרה מ 2000 ואילך, הוא בהחלט לא היה המובילץ למען האמת, היום הוא כבר לא המוביל בשום דבר.
אני לא הסתרתי שום מידע. אני במפורש הכנסתי את המלה טרור לתקציר. אבל לראות בו רק ארגון טרור זה עיוות חמור.
אני גם לא הייתי צד במלחמת העריכה. וגם אין "אתם". יש ויקיפדים בודדים.
אתה מוזמן להוסיף את פסקת הפתיחה כך שתכלול את המידע שאתה חושב שעדיין חסר בה. אבל אני לא אתן לך לעשות ממנה פמפלט פוליטי. emanשיחה 04:15, 27 אפריל 2006 (IDT)
ואני לא אתן לך להכניס שקרים, חצאי-אמיתות ומידע מעוות לתוך הערך. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 04:16, 27 אפריל 2006 (IDT)
מה דעתך עכשיו? ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 04:24, 27 אפריל 2006 (IDT)
קודם כל יצא לך קצת מחורבש (בגלל השעה מן הסתם).
אני הורדתי את הקטע של ירידה וחידוש של הטרור. כמו שמופיע עכשיו, לא נטען כלל שהוא הפסיק את הטרור (וגם לא להפך). זה עיניין להמשך הערך, לא לכותרת. וכמו כן, כמובן הורדתי את ה"ארגון טרור" שהתעקשת להוסיף. זה לא העיקר שלו, לא היום לפחות. אבו מאזן הוא ראש הפתח. האם הוא טרוריסט?
כמו כן, יש מקום לערך על הבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית ב 2006. emanשיחה 04:41, 27 אפריל 2006 (IDT)
זה כבר מגוחך. אתה לא חולק על כך שהוא ארגון טרור, אתה לא מתנגד לציון העובדה שהוא עסק ועוסק בטרור בפסקת הפתיחה, אבל מתנגד בתוקף לצמד המילים "ארגון טרור". זה נראה כמו ניסיון אומלל שלא להודות בטעות. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 04:47, 27 אפריל 2006 (IDT)

החמס הוא לא ארגון טרור , הוא תנועה פוליטית קיצונית כמו המפלגה הנאציתBvb 03:51, 27 אפריל 2006 (IDT)

לפת"ח אין שום מטרות? איזה מין אירגון זה? Bvb 04:09, 27 אפריל 2006 (IDT)

ניסיון נוסף[עריכת קוד מקור]

הגרסה הנוכחית:

ארגון הפת"ח, בערבית فتح, (היפוך של ראשי התיבות 'חרכּת תחריר פלסטין', התנועה לשחרור פלסטין) הוא ארגון פלסטינאי אשר שיחק ומשחק תפקיד חשוב ועיקרי בסכסוך הישראלי פלסטיני.

הגרסה שלי:

הפת"ח (ערבית: فتح) הוא ארגון טרור פלסטיני שהוקם בשנת 1959, המהווה את חלק הארי של אש"ף מאז שנת 1969. בראשות יאסר ערפאת הוא הוביל את המאבק הפלסטיני המזויין נגד ישראל. מאז הקמתו ועד שנות ה-90 של המאה ה-20 ותהליך אוסלו פעל באמצעות טרור. בתקופת התהליך כמעט ולא ביצע פעולות טרור נגד ישראל, וחזר להשתמש בהן באופן תדיר במהלך אינתיפאדת אל אקצה.
בתקופה האחרונה ניכרה ירידה משמעותית בפופולריות שלו בקרב הפלסטינים, ובבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית שנערכו בינואר 2006 ניצחה החמאס וזכתה ברוב גדול לעומת הפת"ח.
שם הארגון הוא ראשי תיבות מהופכים של התנועה לשחרור פלסטין (ערבית: حركة تحرير فلسطين, תעתיק מדויק: חרכּת תחריר פלסטין).

יש התנגדות רצינית ועניינית לגרסה שלי לפסקת הפתיחה? ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 05:17, 27 אפריל 2006 (IDT)

אוקיי, כנראה שצראיך מגשר/בורר. את מי אתם רוצים? ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 08:50, 27 אפריל 2006 (IDT)

אני מתנגד לשימוש בביטוי ובקישור "ארגון טרור" בפסקת הפתיחה.

  • בערך ארגון טרור כתוב: ארגון טרור הוא ארגון המשתמש בטרור ככלי עיקרי להגשמת מטרותיו. אני לא מסכים שהיום זה המצב, ולמעשה לא מאז שנות השמונים. מאז, גם כאשר הוא עסק סטרור, זה לא היה ערוץ הפעולה המרכזי שלו.
  • אבו מאזן עומד בראש הפתח כיום. האם הוא ראש אירגון טרור?

הקיצור, בפסקת הפתיחה צריך להופיע אזכור לשימוש בטרור, אבל לא הביטוי "אירגון טרור". הגירסה האחרונה שלי (שכוללת בתוכה גם שינויים מסויימים של אלכס, והיא יותר קומפקטית) היא:

הפת"ח (ערבית: فتح) הוא ארגון פלסטיני שהוקם בשנת 1959, המהווה את חלק הארי של אש"ף מאז שנת 1969. בראשות יאסר ערפאת הוא הוביל את המאבק הפלסטיני המזויין נגד ישראל, באמצעי טרור, ואחר כך את הכניסה לתהליך מדיני עם ישראל במסגרת הסכמי אוסלו. בשנים האחרונות מעמדו בקרב העם הפלסטיני נשחק לטובת החמאס, ובבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית ב 2006 אף הפסיד בבחירות לחמאס.
שם הארגון הוא ראשי תיבות מהופכים של התנועה לשחרור פלסטין (ערבית: حركة تحرير فلسطين, תעתיק מדויק: חרכּת תחריר פלסטין).

הגירסה מזכירה את השימוש בטרור, ולא טוענת שום דבר על הפסקתו הנשכתו או התגברותו (זה כבר עיניין יותר לערך עצמו), ואני מציע להחזיר אותה ולהמשיך ממנה. emanשיחה 12:41, 27 אפריל 2006 (IDT)

טרור הוא בהחלט כלי מרכזי להגשמת מטרות הארגון, מאז ומעולם, ועד היום. מחמוד עבאס הוא בהחלט ראש ארגון טרור (וטרוריסט לא קטן בפני עצמו). עכשיו, את מי אתה מוכן לקבל כמתווך בעניין הזה? כל מפעיל מערכת פעיל יתאים לך? ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 19:21, 27 אפריל 2006 (IDT)
אני בכלל לא צד בבוררות הזו. אתה ניכנסת למלחמת עריכה עם אנשים אחרים, ואני ניסיתי להציע פשרה, ואז הכרזת מלחמה נגדי כאילו אני צד. אני לא צד. אבל אם הייתי צד, Drork הוא הכי טוב. הוא בן אדם שקול, וגם דובר ערבית. (ובאותה הזדמנות שיחליט אם אנחנו כותבים "פתח" עם מרכאות או בלי)emanשיחה 20:44, 27 אפריל 2006 (IDT)
אני לתומי חשבתי שמי שמשחק במזחק השחזורים הוא צד צד במלחמת העריכה (זו הכרזה דה-פאקטו עליה, גם בלי אמירה מפורשת בסגנון "אני, משתמש:Eman, מכריז עליך בזאת מלחמה!"), אבל אני שמח לגלות שטעיתי. ביקשתי מהאנס לומר מי מקובל עליו כמגשר, ואני מקווה שאתה, אם כן, לא תתערב בעניין. אחרי הכל, אינך צד בבוררות הזו... ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 20:58, 27 אפריל 2006 (IDT)
אני סבור שהגרסה שעמונאל כתב למעלה היא בסדר, לא צריך להיכנס לכל הפרטים בפסקת פתיחה, אחרת היא מעצבנת את הקורא. במיוחד שהטענה כי הפתח הוריד את מספר הפיגועים בשנות התשעים היא שקרית בעליל (הדבר היחידי שירד הוא מידת הפרסום כי רובם היו "רק" נגד מתנחלים), כך שאני רואה יתרון רציני להשמטת הנושא הזה. טרול רפאים 21:48, 27 אפריל 2006 (IDT)
אני גם בעד הגרסה של עמנואל, ולו מהסיבה שזה ימנע עוד ויכוח, האם הפתח הוריד את הפיגועים בשנות ה-90 או לא. עידן ד 21:58, 27 אפריל 2006 (IDT)
אם גם אתה חושב שכך עדיף, אני שוקל לוותר על העניין. זאת בתנאי שתיפטר בעיה אחת: הערך שייך לקטגוריית ארגוני הטרור, הוא מוזכר כארגון טרור בערכים אש"ף וטרור פלסטיני, וגם בערך הזה בפסקת ההיסטוריה כתוב:
ניסיונם של ראשי מדינות להגביר את התלות הפלסטינית בהם נכשל בעקבות התבוסה במלחמת ששת הימים וארגוני הטרור ובראשם הפתח, השתלטו על אש"ף ב־1968-1969 וראש הפתח, יאסר ערפאת נבחר למנהיג אש"ף, מעמד בו החזיק עד למותו ב־2004.
לפני שאנחנו מאזכרים את היותו של הפת"ח ארגון טרור, יש לציין זאת. הנה פשרה - אני אוותר על כל הסיפור בפסקת הפתיחה, ומישהו ימצא דרך לציין עובדה פשוטה לפני שמאזכרים אותה כמובנת מאליה. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 22:00, 27 אפריל 2006 (IDT)
אני מסכים עם עימנואל שפת"ח הוא לא ארגון טרור, אלא ארגון שעוסק גם בטרור. זה אולי נשמע כהתחכמות אבל יש הבדל דק וברור בין השניים. פת"ח לא בחל (ועדיין לא בוחל) בטרור להגשמת מטרותיו, ובראשיתו אפילו השתמש בטרור כאמצעי העיקרי, אבל מלכתחילה, ובוודאי כיום היו לו מטרות מדיניות ברורות והוא עוסק הרבה בפעילות מדינית להגשמת מטרותיו. צריך גם לזכור שפת"ח כיום מכיר במדינת ישראל, ויושב הראש הנוכחי שלו, מחמוד עבאס (אבו מאזן), התנגד לאינתיפאדה השנייה, ומתנגד היום להפעלת אלימות. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 22:38, 27 אפריל 2006 (IDT)
זו לא פשרה, אלא הליכה אל הרבה מעבר לאימוץ של דעה בעייתית ביותר:
  • לכל ארגון טרור יש יעדים מדיניים, כלכליים, חברתיים, וכו'. זה לא הופך אותם למפלגות, לחברות, או לגמ"חים...
  • בתור אדם שלמד ערבית אני לא צריך ללמד אותך מהו הסכם חדיביה. ההכרה בפה אינה רלבנטית לעצם העובדה, שהפת"ח המשיך עם הטרור גם בזמן תהליך אוסלו. ערפאת ייסד את התנזים בשנת 1995, לדוגמה.
  • הטענה שמאז היבחרו מותו של ערפאת והיברחו של אבו-מאזן הפת"ח וחברות-הבת שלו (או שאלה תת-מפלגות? איך לקרוא לגדודים?) לא עסקו בטרור איננה נכונה. ארגון טרור מוגדר כארגון טרור על-סמך מעשיו, לא על סמך הרטוריקה של העומד בראשו. די בכך שארגון יעסוק בטרור כדי שיוגדר כארגון טרור, גם אם העומד בראשו טוען ש"אני לא רוצה לעסוק בטרור, אבל האויב הציוני מכריח אותי", או "אני בכלל הוריתי להפסיק עם זה, אבל מה לעשות שדרגי השטח לא שמים עלי?..."
לכל אורך ויקי מוזכר שהפת"ח הוא ארגון טרור (אגב, גם מחלקת המדינה האמריקנית מגדירה את הגדודים כארגון טרור, כמובן שאין שום קשר לפת"ח ולאש"ף), וכל העניין היה מה לציין בפסקת הפתיחה. שים לב שוב, שבערך הזה עצמו כתוב:
ניסיונם של ראשי מדינות להגביר את התלות הפלסטינית בהם נכשל בעקבות התבוסה במלחמת ששת הימים וארגוני הטרור ובראשם הפתח, השתלטו על אש"ף ב־1968-1969 וראש הפתח, יאסר ערפאת נבחר למנהיג אש"ף, מעמד בו החזיק עד למותו ב־2004.
(הדגשה שלי) ו:
הגירוש מירדן גרם לכך שהפת"ח שהיה מעורב גבוהה בטרור הפלשתיני כנגד ישראל, החליט להקים ארגון כיסוי בשם ספטמבר השחור שימנע את האשמתו הישירה בביצוע הטרור. כיסוי זה התפורר במהלך מבצע זעם האל כנגד מבצעי טבח הספורטאים במינכן.
וכמובן:
הפת"ח מפעיל מספר ארגונים של חמושים, רובם עוסקים בטרור
אם רוב הארגונים החמושים של X עוסקים בטרור, X הוא ארגון טרור. כאן לא יעזרו היתממויות ו/או התחכמויות למיניהן. אין לי התנגדות לשינויים בנוסח שהצעתי, אבל אני מתנגד קטגורית לניסיון להפוך את ויקיפדיה למכבסת מילים שתציין עובדות בעקיפין. בקצב הזה אולי נתחיל גם לציין תאריכי לידה כחידות היגיון? ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 12:23, 28 אפריל 2006 (IDT)
אין שום מחלוקת שבסוף שנות ה-60, ושנות ה-70 היה מדובר על ארגון טרור. לכן אין שום בעיה עם מה שמוזכר בערך בקטע הזה, וזה במידה רבה גם מצדיק את הקטגוריה. המחלוקת היא לגבי הזמן שאחרי זה, ובפרט לגבי המצב הנוכחי.
"אם רוב הארגונים החמושים של X עוסקים בטרור, X הוא ארגון טרור" - זה לא נכון, כי השאלה היא מה המשקל בכלל של הארגונים החמושים ופעילותם בארגון. האם רוב פעולתו של הארגון היא באפיק הזה? והתשובה היא לא. emanשיחה 13:30, 28 אפריל 2006 (IDT)
ככה אתה ממשיך לטעון שאינך צד בעניין ורק רוצה להביא לפשרה?...
די בכך שארון יבצע פעולות טרור באופן עקבי וכמדיניות כדי שיוגדר כארגון טרור. אין שום צורך בכך שיבצע יותר פעולות מפיזור כרזות, או ראיונות לעיתונות. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 13:51, 28 אפריל 2006 (IDT)

ההתעלמות מכמות הטרור העצומה שייצר ומייצר פת"ח, מעוררת התפעלות. לטעון ש"מכיוון שרוב פעילותו של פת"ח אינה פעילות טרור, הרי שאינו ארגון טרור", מקבילה לטענה שהאס.אס. אינו ארגון רצחני (כפי שהוגדר בנירנברג) מכיוון שרוב אנשיו היו בואפן אס. אס. ונלחמו בחזית... פת"ח הוא ארגון טרור עפ"י כל הגדרה סבירה (עוד לא הוקם ארגון שעסק ר-ק בטרור, ועל כן בואו נטען שאין בכלל דבר כזה, ארגוני טרור...). ההגדרה כפי שהיא מוטה פוליטית באופן מלאכותי לכיוון השמאלי, בניגוד לכל רצון ליצור ערך מדוייק. פסקת פתיחה מדוייקת לערך פת"ח הייתה צריכה להיראות בערך כך (התבססתי על הערך של אלכס, תוך ביצוע מספר שינויים) :

הפת"ח (ערבית: فتح) הוא ארגון טרור פלסטיני שהוקם בשנת 1959 בכוית, והוא מהווה את חלק הארי של אש"ף מאז שנת 1969. בהנהגת יאסר ערפאת הוא הוביל את המאבק הפלסטיני המזויין נגד ישראל. מאז הקמתו ועד שנות ה-90 של המאה ה-20 ותהליך אוסלו פעל בעיקר באמצעות טרור. בתקופת התהליך כמעט ולא ביצע פעולות טרור נגד ישראל, וחזר להשתמש בהן באופן תדיר במהלך אינתיפאדת אל אקצה. בתקופה שאחרי 1994, היווה הארגון את השלד של כל מנגנוני הרשות הפלסטינית.

בתקופה האחרונה ניכרה ירידה משמעותית בפופולריות שלו בקרב הפלסטינים, ובבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית שנערכו בינואר 2006 ניצח החמא"ס וזכה ברוב גדול לעומת הפת"ח.
שם הארגון הוא ראשי תיבות מהופכים של התנועה לשחרור פלסטין (ערבית: حركة تحرير فلسطين, תעתיק מדויק: חרכּת תחריר פלסטין). סיסמתו של הארגון - מהפכה עד לנצחון (ثورة حتى النصر).
על זה שפת"ח עסק או עוסק בטרור אין ויכוח. הם קוראים לזה "מאבק מזוין" או "פעילות צבאית", אבל בפועל מדובר בלוחמת גרילה במקרה הטוב ובטרור של ממש במקרה הרע. השאלה היא מה הפת"ח עשה/עושה חוץ מזה, ומה היחס בין הטרור לבין הפעילות האחרת. כישראלים יש לנו נטייה להתרכז בפעילות הטרוריסטית, כיוון שהיא מופנית כלפינו ולכן מקוממת אותנו במיוחד, וכיוון שבמשך שנים רבות הייתה התעלמות מוחלטת בישראל מהפעילות הפוליטית והדיפלומטית של פת"ח ושל אש"ף. פת"ח עסק ועדיין עוסק גם בפעילות פוליטית ודיפלומטית, והפעילות הזאת החלה לתפוס חלק גדול יותר מכלל הפעולות של הארגון מסוף שנות ה-80 ובפרט מאז הסכמי אוסלו, שבהם הייתה הכרה הדדית בין ישראל (כמדינה) לאש"ף (כארגון פוליטי, והפת"ח בכללו). אי אפשר להתעלם מכך שהפעילות הטרוריסטית של הפת"ח לא פסקה, ואף התחדשה ביתר שאת ב"אינתפאדת אל-אקצא", אבל להציג אותו כאילו הוא ארגון טרור ותו לא - זה חטא לאמת. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 07:58, 4 יולי 2006 (IDT)


אין ארגון טרור בעולם שהוא "ארגון טרור ותו לא", וברגע שקבעת שזה התנאי להגדרת ארגון טרור - הרי שאין ארגוני טרור בעולם. פת"ח קם, התבסס ומתקיים כארגון טרור. ללא הטרור - זה יהיה ארגון אחר. עובדתית, הארגון הפסיק פעילותו לתקופת זמן קצובה ביותר, ובכל שאר שנותיו הוא פעל ותפקד כארגון טרור לכל דבר. זה שיש לו זרוע מדינית פעילה, לא מוריד מהיותו ארגון טרור, כשם שהIRA אינם חדלים מלהיות ארגון טרור, רק מפני שהשין פיין (הזרוע המדינית שלהם) מיוצגת בפרלמנט הבריטי. האמת היא שלהגדיר את פת"ח בכל שם אחר מלבד "ארגון טרור", זה כניסה לפוליטיקה, שאינה ראוייה לאנציקלופדיה. במידה ואתם בויקיפדיה רוצים להגדיר עצמכם כגוף שמעוניין בהעברת ידע בדרך האובייקטיבית ביותר האפשרית (דבר בלתי אפשרי, אבל בהחלט דבר שיש לשאוף אליו), הרי שעליכם למדוד דברים באופן מאוזן. פת"ח אחראי לרבבות פעולות טרור, והן עיקר מהותו (לא סתם הוא עצמו אינו סופר את שש שנותיו הראשונות, ומתחיל לציין את פעילותו ביום שבו בפעולת טרור קלאסית, ניסה לחבל באספקת המים של מדינת ישראל). הפעילות הפוליטית והדיפלומטית של פת"ח מעולם לא שימשו כיותר מאשר זרוע צדדית של הארגון, שעיקר מרצו הופנה לכיוון הצבאי (או בעברית פחות נקייה, לטרור). תקציבית, הופנו רוב משאבי הרש"ף לתחום זה, התנט'ים של הפת"ח מומן מכספי הארגון, ורבים מאנשיו קיבלו משכורות פיקטיביות כאנשי מנגנוני הבטחון ברש"ף. מכל בחינה אפשרית - פת"ח הוא ארגון טרור, שאכן עוסק בפעילויות נוספות, לקידום אותו יעד שלשמו הוא מבצע פעולות טרור, ובכך אינו שונה מכל ארגון טרור אחר בעולם.

הערך היה זקוק לעריכה לשונית משמעותית, אבל הכנסתי גם כמה תיקוני תוכן. פירוט להלן:

  1. פת"ח הוא שם פרטי של ארגון. לא ברור לי לפיכך מדוע יש להוסיף לפניו את ה-היידוע. חוץ מזה, צריך להיות עקביים בעניין הגרשיים - אם החלטנו לכתוב פת"ח, אז כך צריך להיות לכל אורך המאמר.
  2. בעברית מקובל לומר "ממלא תפקיד" ולא "משחק תפקיד" (אלא אם מדובר בתאטרון).
  3. לפת"ח יש תפקיד בפוליטיקה הפלסטינית הפנימית, ולא רק בסכסוך הישראלי-פלסטיני.
  4. "מחבלים" - מילה בעייתית מאוד, כיוון שאין לה הגדרה חד-משמעית. משום-מה ערבי שמבצע פיגוע בישראל הוא "מחבל" בשעה שאירי שמניח פצצה בלונדון הוא "טרוריסט", ואילו ברוך גולדשטיין מכונה "רוצח" (אמנם לאחרונה שמעתי בחדשות את הביטוי "מחבל יהודי" אבל זה ביטוי נדיר יחסית). לא ברור לי למה צריכים להיות כינויים שונים לטרוריסטים על-פי השתייכותם הלאומית. במקרה שלפנינו צריך פשוט לכתוב "אנשי פת"ח". ממילא המעשה שעשו מתואר בפירוט.
  5. עדיף לכתוב שם מלא: "משמר הגבול" ולא "מג"ב". הרי אין לנו בעיה של מקום על הדף.
  6. "הלה" - ביטוי שמתייחס בד"כ לאנשים ולא למטעני נפץ, אבל בכל מקרה, כיוון שלא מדובר בטקסט ספרותי, עדיף להשתמש ב"הוא".
  7. "בין הצדדים" - לפי התיאור היו בזירת האירוע ישראלים, פלסטינים וירדנים. עדיף לפיכך לכתוב במפורש מי התעמת עם מי.
  8. "כשלונה החרוץ של הפעולה" - לא צריך לתת ציונים לפעולות של פת"ח. הפעולה נכשלה. אם היה זה כישלון חרוץ או כישלון קל בלבד יכול הקורא להסיק בעצמו מן הנתונים.
  9. "שנת הקמתו של הארגון משמשת גורמים שונים כהוכחה לכך שמטרת הארגון אינה לשחרר רק את השטחים שנכבשו בשנת 1967, אלא את כל שטח ארץ ישראל." - הפסקה הזאת לא מספיק מדויקת וגם לא נמצאת במקום המתאים. ברור שמטרתו המוצהרת הראשונה של פת"ח הייתה "לשחרר" שטחים בתוך הקו הירוק, שהרי בין 1957 ל-1967 ישראל לא שלטה בשום שטח אחר. אף על-פי כן, נסיבות משתנות וארגונים משתנים, ומה שהיה נכון ב-1965 לא נכון ב-2006. ב-1993 הכיר ראש פת"ח, בתוקף תפקידו כראש אש"ף, במדינת ישראל, במכתב רשמי לראש ממשלת ישראל. זו הצהרה מחייבת מאין כמוה (לשם השוואה, חישבו איך הייתם מתייחסים למכתב רשמי מנשיא סין העממית לנשיא טיוואן שבו הוא מכיר בטיוואן כמדינה עצמאית), ובצירוף "הצהרת העקרונות" שנחתמה בידי אבו מאזן כמה ימים לאחר מכן, אין מנוס מהמסקנה שפת"ח ואש"ף מכירים בקו הירוק, לפחות מאז 1993. בצדק רואה ישראל בחומרה יתרה פיגועים של פת"ח בתוך הקו הירוק, כי מדובר בהפרה של ההתחייבויות הנ"ל.
  10. "וארגוני הטרור ובראשם הפתח, השתלטו על אש"ף ב־1968-1969 וראש הפתח". משפט לא ברור. קודם כול, לא ברור מהם ארגוני טרור בהקשר הזה. טרור נגד מי? נגד אש"ף? נגד ישראל? נגד מדינות ערב? דבר אחר - הביטוי "ארגוני טרור" בהתייחס לארגונים פלסטיניים היא השקפה ישראלית. פת"ח, למשל, עסק בכל מיני פעילויות, גם בטרור, אבל בפירוש לא רק בטרור. הצעתי היא שההתייחסות לפת"ח תהיה כאל ארגון, ומתוך פירוט מעשיו ופעולותיו, בין היתר פעולות טרור, יסיק כל קורא איך הוא רוצה להגדיר את הארגון.
  11. אני לא אוהב את הביטויים "ארגון-כיסוי" ו"התפררות הכיסוי" אבל לעת-עתה לא מצאתי ניסוח טוב יותר.
  12. "דבר שתרם רבות לפרוץ מלחמת האזרחים בלבנון" - תרם - כן, רבות - אני לא בטוח. היו כל כך הרבה סיבות לפרוץ מלחמת האזרחים. לא צריך לייחס לפת"ח חשיבות מעבר למה שיש לו.
  13. "החמאס" - גם כאן אני לא מוצא סיבה לצרף את ה-היידוע לשמו של הארגון.
  14. חמאס לא נוצר סתם כך, אלא נוסד או הוקם.
  15. אני לא חושב שסין עדיין תומכת בפת"ח, ולפיכך חשוב לציין שזה היה בעבר.
  16. "הוא עדיין משקיף" - למה "עדיין"? האם יש כוונה לסלק את פת"ח מהאינטרנציונאל הסוציאליסטי?
  17. ארגונים שחבריהם חמושים מכונים בדרך-כלל "ארגונים חמושים", זו מטונימיה מקובלת, כמו "ארץ דוברת צרפתית" (לא הארץ דוברת אלא תושביה, אבל מתייחסים לתושבים כחלק של הארץ).
  18. חלק מהפעולות שמבצעים הארגונים החמושים של פת"ח אינן פעולות טרור, כי אם פעולות גרילה. פעולות של אנשים חמושים נגד חיילים חמושים אינן פעולות טרור (אגב, זה לא אומר בהכרח שהן פעולות לגיטימיות, תלוי בנסיבות התקיפה). ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 09:28, 17 יולי 2006 (IDT)
לגבי 4, זה באמת לא משנה.
לגבי 9, אין אפשרות להתווכח עם העובדה שיש רבים הטוענים זאת. אתה יכול לקבל או לא לקבל את טענתם, אינך יכול להכחיש את קיומה.
לגבי 10, ההבדל העיקרי בין אש"ף לפני 1968 לבין אש"ף לאחריה הוא ההשתלטות של ארגונים המבצעים טרור עליו. זהו שינוי מהותי מהקו המדיני הקודם של הארגון. אי לכך, המחיקה היא בלתי מוצדקת לחלוטין.
לגבי 11, אני מתקשה להחליט אם מדובר בהיתממות או בבורות. הקרבות הראשונים במלחמת האזרחים היו של אש"ף עם צבא לבנון, ההישגים של אש"ף הביאו להתפוררות הצבא שהיה הגורם היחיד שהחזיק פחות או יותר את המדינה מאז מלחמת 1958. אם זה לא נקרא לתרום רבות לפרוץ מלחמת האזרחים, אינני יודע מה יכול להיחשב כתרומה משמעותית.
לגבי 16, האידיאולוגיה של הפתח מעולם לא היתה סוציאלית במיוחד, עובדתית הוא עדיין משתייך לאינטרציונל אף על פי שהסיבה לכך חלפה.
לגבי 17, הצגתם כאירגוני משנה צבאיים היא במקרה הטוב צביעות. הארגונים הללו מכריזים בגלוי כי מטרתם היא להרוג אזרחים ישראלים (אגב, בניגוד לפתח עצמו).
לגבי 18, הפתח עוד יותר מהחמאס הפך לארגון טרור פרופר. הפעולות המעטות שהפלסטינים מבצעים כנגד צה"ל מבוצעות ע"י ארגונים אחרים, הכנסת פעולות גרילה לפה היא הטעיה במקרה הטוב.
בברכה, טרול רפאים 14:40, 17 יולי 2006 (IDT)

הכרה כארגון טרור[עריכת קוד מקור]

בעקבות העריכה הזאת, "העולם המערבי" כולל גם מדינות אירופה ולא נראה לי שהן מגדירות אותו ככזה, לפחות לא רובן. אם יש מדינות ספציפיות יש לנקוב בשמן. בנוסף, האם ישראל בכריזה רשמית כי הפת"ח הוא ארגון טרור? השקמיסט 16:33, 16 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

אני מבקש מקור לכל טענה כזו, כולל זו בנוגע לישראל. יונתן שיחה 16:47, 16 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
בישראל המעמד של הפתח מעורפל, פורמלית הוא עדיין מוגדר ארגון טרור, דבר שלדעתי אף איננו מצריך מקור - אם מישהו לא יודע זאת ומנסה לערוך את הערך, הוא פשוט לא במקום הנכון. לגבי השאר העניינים סבוכים יותר - הפתח עדיין מוגדר כארגון טרור ברוב מדינות אירופה אולם המדיניות בפועל מעקרת את ההגדרה הזאת מתוכן. טרול רפאים 17:00, 16 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
המקור הוא לאו דווקא לכותבים אלא יותר לקוראים. לטענה שארגון כלשהו מסווג כארגון טרור על ידי מדינה כלשהי לא צריכה להיות בעיה להשיג מקור. יונתן שיחה 17:08, 16 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
יש משהו בדבריך, אבל במחשבה שנייה, הקטע הנוכחי מטעה את הקוראים, העניינים לא כל פשוטים כפי שמשתמע ממנו ועדיף למחוק אותו. טרול רפאים 17:11, 16 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
אתה מוזמן למחוק אותו, אני מעדיף לא לעשות זאת בעצמי כי אין לי כוח למלחמת עריכה שיכולה להתחיל ממחיקה זו. יונתן שיחה 17:17, 16 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

תנועה או אירגון[עריכת קוד מקור]

אין ספק שיש קשר לשוני בין המילים אך הפת"ח נחשב לתנועה שנמצא באירגון גג - אש"ף . אני חושב שיש לדייק בנושא זה כפי שמדייקים בערבית. אני פותח דיון לנושא זה כדי לקבל חוות דעת ממומחים נוספים בנושא. Arno - שיחה 22:19, 3 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

לא שיש לי דעה לכאן או לכאן לגבי הערך, ומצדי תגדירו את אש"ף בתור מלפפון סורי, אבל האם לא יכול להיות מצב של תנועת-אם שיש לה ארגונים? או ארגון-גג עם תתי-ארגונים? זהר דרוקמן - Talk to me Goose!23:12, 3 במרץ 2010 (IST)[תגובה]
תראה הבעיה כאן היא לשונית, לפי הערבים והלשון הגבוהה יותר יש לכתוב תנועה, היא מצוינת לרוב כתנועה ולא כאירגון, אירגון נשמע גם רישמי יותר וגדול יותר ודווקא תנועה מתאים יותר לפת"ח. כל המטרה של השיחה הזו היא דיוק לשוני לגבי הפת"ח ולא אם זה טוב או רע או אם זה עוזר. Arno - שיחה 14:36, 4 במרץ 2010 (IST)[תגובה]
"תנועה" זו לשון גבוהה יותר מ"ארגון"? למה? אני מאוד לא מסכים איתך לגבי המשמעויות הסמנטיות שאתה טוען למילים "ארגון" ו"תנועה". השאלה הרלוונטית היא כיצד הם מגדירים את עצמם וכיצד הם מוגדרים בשיח העברי. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!14:52, 4 במרץ 2010 (IST)[תגובה]
פת"ח היא בעיקר מפלגה - זה לא ארגון? תנועה זה משהו שהוא לא מסודר, ומפלגה זה מסודר, לא? שי חלצי - שיחה 17:57, 4 במרץ 2010 (IST)[תגובה]
שאל את מרצ, או את הצופים. או את המזרחי. זהר מחוץ לחשבון 21:37, 4 במרץ 2010 (IST)[תגובה]
יש לך נקודה טובה. אחרי קריאה נוספת גם אני נוטה להסכים עם המצדדים במילה תנועה (אם זה אכן התרגום המדויק ביותר של "חַרַכַּת" حركة ). שי חלצי - שיחה 21:55, 4 במרץ 2010 (IST)[תגובה]
הכוונה שלי לא הייתה שתנועה היא במשלב לשוני גבוה יותר מאירגון, אני מדבר על הערך הלשוני המדויק שצריך להיות לפת"ח במיוחד כאשר בתרגום נכון מערבית לעברית "حركة" = תנועה ולא אירגון. בעברית המדוברת העלמנו את ההבדלים בין שני המילים האלה וזה גם מתבטא בתקשורת דבר שבאופן הגיוני הוביל לכך שיהיה בלבול בין אירגון לתנועה. אני עכשיו משנה בפת"ח מאירגון לתנועה, אם פה למישהו יש התנגדות או אי וודאות מוזמן לדון פה על כך Arno - שיחה 18:12, 5 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

בשורה השלישית תמוה תפקיד הביטוי "עם זאת" מפני שאין ניגוד או וויתור בין חלקי המשפט. נא לתקן. הוגו - שיחה 15:20, 18 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]

החמישיה הפותחת[עריכת קוד מקור]

נחמד להאשים את הויקיפדיה, אבל היא לא אשמה.

עם זאת, הטענה הזאת שגוייה. על פי ויקיפדיה העברית וכן על פי המקור שהבאתי בערך, קאדומי הצטרף לפת"ח רק ב-1960. עדירל - שיחה 13:29, 19 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

משוב מ-6 באפריל 2013[עריכת קוד מקור]

אי דיוקים רבים 213.57.50.74 19:14, 6 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

  • http://www.fateh.org/
    • In פת"ח on 2011-11-23 03:20:40, Socket Error: 'Connection timed out'
    • In פת"ח on 2011-11-28 01:13:41, Socket Error: 'Connection timed out'
    • In פת"ח on 2013-05-05 09:34:03, Socket Error: 'Name or service not known'
    • In פת"ח on 2013-05-16 01:32:18, Socket Error: 'Name or service not known'

--Matanyabot - שיחה 04:32, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:02, 8 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

חטיבות הפת"ח[עריכת קוד מקור]

בזמן מלחמת לבנון הראשונה, היו לפת"ח 4 חטיבות, וכולן קרויות על שמות קרבות ידועים מההיסטוריה המוסלמית/ערבית.

קרב עין ג'אלות, קרב הקסטל, קרב הירמוך, ופעולת כראמה.

מדוע נמנע ממני לציין זאת בערך?

WAZE - שיחה 20:58, 9 בנובמבר 2013 (IST)[תגובה]

כי לא כתבת את זה. כתבת את זה בתוספת לפרטים נוספים שלא היו כתובים בצורה טובה. גילגמש שיחה 21:16, 9 בנובמבר 2013 (IST)[תגובה]
שיפרתי מעט את הניסוח.WAZE - שיחה 09:48, 24 בנובמבר 2013 (IST)[תגובה]
WAZE, אתה מספק תקצירי עריכה לא תקינים ומבצע פעולות לא נכונות. אתה לא צריך לבטל עריכה כשאתה רוצה "לשפר ניסוח". זה נרשם בצורה שגויה בגרסאות קודמות של הדף. אין בעיה לציין את ההקשר ההיסטורי של שמות היחידות של הארגון הזה (כמו כל ארגון אחר) יחד עם זאת, צריך להקפיד על מהימנות הטקסט. אני שוב מזכיר לא להשתמש בתקציר עריכה שגוי שרק גורם להטעיה, גם כשהיא לא מכוונת. גילגמש שיחה 10:09, 24 בנובמבר 2013 (IST)[תגובה]

ארגון טרור?[עריכת קוד מקור]

הפת"ח עדיין מוגדר על ידי ישראל כארגון טרור? פסיפיקו - שיחה 13:49, 11 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

שינוי 'פת"ח' ל-'פתח'[עריכת קוד מקור]

שלום, לדעתי צריך לשנות את השם 'פת"ח' ל-'פתח' על פי החלטת האקדמיה ללשון העברית מדצמבר 2017: http://hebrew-academy.org.il/2017/12/05/%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%94/ אין ביכולתי לשנות את שם הערך אז רציתי לדעת מה צריך לעשות בשביל לשנות את השם, אין לי כל כך מושג איך עושים את זה, אז תלמדו אותי :) DanKafe - שיחה 08:27, 30 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

בעד חזק. השם "פתח" תפוס. מה לגבי "פתח (תנועה)"? כמו טמפלרים (תנועה) --N100a - שיחה 22:58, 10 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
נגד אנחנו לא האקדמיה ללשון העברית ואנחנו לא מחוייבים לקחת את מה שהיא מציעה. מתייג את קובץ על יד, סיון ל, Tomerlv, Saifunny, Kulystab, pashute, amikamraz, Eldad, איש גלילי, yinonk, בן עדריאל, JewHyper, יודוקוליס, Tomer T, TergeoSoftware, Patqu, תמרה20, מקצועי, IfatE, Idoc07בעלי הידע בלשון והגהה PRIDE! - שיחה 23:36, 12 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
אנחנו ריבונים להחליט בעצמנו. אבל חוץ מהתרסה נגד האקדמיה לא ראיתי שום נימוק עינייני בהתנגדותך. emanשיחה 12:50, 13 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
כפי שכתבתי עריכה הראשונה בדף זה, לפני יותר מ-16 שנה, אני בעד "פתח", בלי מרכאות. כאמור זה אפילו לא ממש ראשי תיבות.
מה צריך לעשות? צריך לראות אם יש קונסנזוס, ואם לא, יהיה צורך הבצבעה.
ונשאלת השאלה - אם מעבירים, מה יהיה שם הערך?
emanשיחה 12:50, 13 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
תומך ב"תנועת פתח". יש להעדיף את החלטות האקדמיה כשהן לא סותרות את המקובל אצלנו. גילגמש שיחה 12:54, 13 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
עדיף ששם הערך יתחיל בשם "פתח" ולא במילה "תנועה", הבעיה היא שפתח (תנועה) (כמו תנועת פתח) עלול בקלות להטעות שמדובר בסימן הניקוד. לכן עדיף אולי פתח (תנועה פלסטינית). Liad Malone - שיחה 20:28, 13 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
אפשר גם ״פתח (ארגון)״ ‏—N100a‏ • שיחה 20:38, 13 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
נגד השינוי. Eladti - שיחה 20:43, 13 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
השינוי דרוש. Euro know וEladti, הידעתם כי חמאס הוא גם ראשי תיבות? לכן, השינוי לדעתי דרוש. peledy - שיחה 20:49, 13 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
קראתי את נימוקי האקדמיה ואני מסכים איתם: "ראשי תיבות שמקורם בערבית אין מסמנים בגרשיים – שכן גם בערבית מתייחסים לראשי התיבות האלה כמילים רגילות, כגון חמאס, פתח, דאעש." מבין ההצעות שהועלו, נראה לי שהשם המתאים ביותר לערך הוא "פתח (ארגון)". -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 21:45, 13 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
בעד שינוי השם; אני חושב שפתח (ארגון) או פתח (תנועה פלסטינית) הן בהחלט אפשרויות טובות. --Telecart - שיחה 19:36, 17 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
בשביל הפרוטוקול:אני נגד חזק, זהו הכתיב המקובל בעיתונות, בתקשורת, וברשתות החברתיות ולפיכך איננו מחויבים להמלצת האקדמיה לַבְלוּב📳 • כ"ה באדר ה'תשפ"א • קלמנטינה23:19, 8 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
בעד חזק Axinosinety - שיחה 09:50, 14 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

תמיכה בפתרון שתי המדינות?[עריכת קוד מקור]

בסמל התנועה מופיעה ארץ ישראל כולה כולל הגדה המערבית ורצועת עזה, איך זה בדיוק מעיד על תמיכה בפתרון שתי המדינות? שימי התירס - שיחה 00:56, 27 ביולי 2022 (IDT)[תגובה]

הסבר בדף שיחה לא נותן לך יד חופשית לשנות את הערך. זאת העמדה הרשמית של המפלגה הזאת ואת זה נציין. גילגמש שיחה 14:05, 29 ביולי 2022 (IDT)[תגובה]
באיזה מקום חבר במפלגה הצהיר תמיכה בפתרון שתי המדינות? שימי התירס - שיחה 16:51, 29 ביולי 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפת"ח שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 06:32, 22 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפת"ח שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 16:48, 30 במאי 2023 (IDT)[תגובה]

שינוי שם ל"פתח (ארגון)"/"פתח (ארגון טרור)"[עריכת קוד מקור]

{{שינוי שם עם זמן|14.08.2023}} על פי החלטת האקדמיה ללשון משנת 2017 (”לעומת זאת ראשי תיבות שמקורם בערבית אין מסמנים בגרשיים – שכן גם בערבית מתייחסים לראשי התיבות האלה כמילים רגילות, כגון חמאס, פתח, דאעש.”)[4]. נריה - 💬 - 21:30, 14 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]

נגד, נדון כבר לפני שנתיים כאן על בסיס אותו נימוק בדיוק ולא הושגה הסכמה, ראו בפסקה ש:פת"ח#שינוי 'פת"ח' ל-'פתח'; אדגיש שלענ"ד זה מקרה מושרש (כנראה כדי לבדל ממשמעויות נוספות של "פתח"). בנוסף neriah, כמו שעלה בדיון הקודם יש לציין שהצורה פתח תפוסה ואם תהיה הפעם תמיכה בהעברה צריך להיסגר על אפשרות מותאמת אחרת. מתייג משתמשים פעילים מהפעם הקודמת: N100a, euro know, eman, Gilgamesh, Liadmalone, eladti, Gabi S., Lavluv, אקסינו. בנוסף, amikamraz, סיון ל, אלדד, יואל, בן עדריאל, Kulystab, שלו22, המקיסט, אנונימי מדי, בוסתן, עידן, Alon112, שמזןבעלי הידע בערבית. Mbkv717שיחה • כ"ז באב ה'תשפ"ג • 23:20, 14 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
תודה על הפנית צומת הלב. אני מציע לשנות את שם הערך ל"פתח (ארגון)" או ל"פתח (ארגון טרור)" נריה - 💬 - 23:24, 14 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
נגד> Eladti - שיחה 23:25, 14 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
Eladti, תוכל לנמק? נריה - 💬 - 23:27, 14 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
נגד, האקדמיה לא מחליטה כלום, מה שנהוג זה מה שעושים. נהוג לקרוא לפת"ח פת"ח ולא פתח. אקסינו - שיחה 09:47, 15 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
פעם גם היה נהוג לכתוב חמא"ס ודאע"ש, והיום התרגלנו לחמאס ודאעש. אני בעד השם "פתח (ארגון)" . -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 12:46, 15 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
אני כנראה צעיר מכדי לזכור את הכתיב חמא"ס, וגם בדאע"ש לא נתקלתי הרבה, אבל זו בדיוק הנקודה - זה מקרה חריג לעומת אחרים. Mbkv717שיחה • כ"ח באב ה'תשפ"ג • 13:57, 15 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
השמות של הערכים זה מה שנהוג בשפה העברית, האקדמיה אומרת גם לכתוב צוהוריים ואימה ואנחנו לא עושים את זה. אקסינו - שיחה 13:59, 15 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
אכן, מדובר במקרה חריג לעומת האחרים. פת"ח די השתרש בכתיב הזה. חמאס, דאעש וכו' - נקראים בעברית כך, ולא כפי שנקראו בתחילה. זאת ועוד, שינוי יצריך לא מעט שינויים בלא מעט ערכים, ובנוסף - יסרבל את כתיבת השם באופן ניכר. אלדדשיחה 14:00, 15 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
לא בוצע לא בוצע נראה שאין הסכמה לכך שכדאי לכתוב לפי הנחיות האקדמיה, ולכן אני מסיר את הצעתי. תודה לכל המשתתפים בדיון. נריה - 💬 - 14:04, 15 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]