שיחת משתמשת:Roni ment/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Hanay בנושא ארכוב

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

שלום, לאחר כתיבת הערך נכתב לי כי הניסוח אינו תואם לניסוח אינציקלופדי. אשמח לפירוט בנוגע למהם המרכיבים שאינם מותאמים על מנת שאוכל לשנות אותם. בתודה, כותבת הערך. (Roni ment - שיחה 12:29, 26 בפברואר 2012 (IST))

לא ברור לי מדוע האישה עליה נכתב הערך צריכה לקבל ערך אנציקלופדי, האם יש לה איזושהי חשיבות בהיסטוריה היהודית או הישראלית? האם העובדה שהרצל ביקר בביתה צריכה לזכות אותה בערך אנציקלופדי? עם כל הכבוד ערך כזה צריך להיות במסגרת מורשת משפחתית ולא לאומית.Moav - שיחה 12:08, 7 במרץ 2012 (IST)

אשמח לענות על השאלה. האישה הזו היא אחת ממייסדי העיר נס ציונה. אם תגלוש בויקיפדיה תוכל לראות כי על כל שאר מייסדי העיר נכתבו ערכים, לעומת זאת היא נשכחה, כנראה בשל העובדה שהיא האישה. העלאת דמותה של אישה זו שתרמה רבות לעיר נס ציונה לרשת תחזיר לדמותה את הכבוד הראוי לה כדמות שמעט נשכחה בשנים האחרונות. ערך זה הוא בעל משמעות חינוכית, ערכים ומעבר לכך, הוא מהווה פרט משמעותי כחלק מההיסטוריה. ראוי לציין בשל הערתך כי ערך כזה צריך להיות במסגרת מורשת משפחתית, איני מקורבת לדמות זאת ובחרתי לכתוב עליה לאחר מחקר ארוך בין דפי ההיסטוריה של העיר. ערך זה נכתב כחלק מקורס על מעמד האישה בסמינר הקיבוצים ונבדק ונערך על ידי המרצה שלי בקורס זה, לאחר שנבדקה דמותה ותרומתה להיסטוריה. (Roni ment - שיחה 16:23, 7 במרץ 2012 (IST))

{{חזרה על עריכה|חנאן עשראווי}}--כ.אלון - שיחה 22:23, 2 בפברואר 2013 (IST)

אבהיר כי הטענה "ערך זה נכתב כחלק מקורס על מעמד האישה בסמינר הקיבוצים ונבדק ונערך על ידי המרצה שלי בקורס זה" אינה קבילה כאן. הבדיקה והעריכה של המרצה שלך, כוחה יפה לקביעת ציון, אך לא כאסמכתא לאיכות. הכצעקתה - שיחה 19:54, 20 במרץ 2014 (IST)

זה פרט שלא נכתב כטענה אלא במטרה לתמוך בטענה הקודמת שהערך לא נכתב בגלל שיש לי קרבה אישית כלשהי לדמות. Roni ment - שיחה 15:47, 21 במרץ 2014 (IST)

נבילה אספניולי[עריכת קוד מקור]

נא ללמוד כיצד יש לכתוב הערות שוליים --Yoavd - שיחה 17:40, 6 בפברואר 2013 (IST)
שלום, כפי שכתבתי בדף השיחה, אנחנו עובדים על זה ונסדר את הערות השוליים כמה שיותר מהר. תודה! Roni ment - שיחה

ברוכה הבאה[עריכת קוד מקור]

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Roni ment, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

שלום,
ויקיפדיה מאפשרת לך לבחור אם המערכת תתייחס אליך כ"משתמש" או כ"משתמשת". ברירת המחדל של המערכת הוא פנייה בלשון זכר, אך באפשרותך לבחור האם להשאיר ברירת מחדל זו על כנה, או לשנותה. אם ברצונך לשנות את העדפות המגדר, יש להיכנס לדף ההעדפות שלך (קיים קישור נוסף בראש הדף) ולבחור את המגדר הרצוי לך על ידי סימון "היא עורכת דפים בוויקי". אז, יש לשמור את השינוי. שינוי זה ישפיע גם על האופן בו ייקרא הדף האישי שלך, קרי, האם יתחיל ב"משתמש" או "משתמשת", לפי בחירתך.

בברכה, חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 20:10, 18 בפברואר 2013 (IST)

שיחה:מרים ברץ[עריכת קוד מקור]

שלום רוני, הוספת לערך מרים ברץ תבנית מטלה אקדמית. הערך נכתב בתחילת שנת 2012, התוכלי להסביר מדוע הוספה התבנית הזאת עכשיו? האם מי שכתב את הערך עשה זאת במסגרת מטלה אקדמית בסמינר הקיבוצים בשנה שעברה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 01:15, 20 בפברואר 2013 (IST)

אשמח לקבל תשובה. זו קהילה שיתופית, ורצוי לא להתעלם מפניות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 13:25, 20 בפברואר 2013 (IST)

שלום חנה, חלילה, לא התעלמתי, פשוט לא שמתי לב להודעה. הוספתי את התבנית למרים ברץ ולשאר הערכים שנכתבו בשנה שעברה במסגרת הפרויקט כי רק עכשיו למדתי איך מוסיפים את התבנית הזו. Roni ment - שיחה 13:43, 20 בפברואר 2013 (IST)

פתיחת דף מיזם[עריכת קוד מקור]

שלום רוני, את פתחת דף מיזם, מבלי להבין במלואה את המערכת. דפי המיזם מורכבים משלושניות שונות שהן דפים כלליים הרלוונטים לכל המיזמים ודף ספציפי למיזם עצמו. אבקשך לא לגעת בתבניות השונות, הן דוגמאות בלבד, אין להתאים אותן ספציפית למיזם של סמינר הקיבוצים. פניתי למשתמש:Ldorfman שמומחה יותר ממני בפתיחת דף מיזם עם לשוניות כדי שיפתח לכם את דף המיזם. בכל מקרה הכותרת של דף המיזם אמור להיות של המכללה, ובפנים יופיע שם הקורס. חיכיתם עד כה, אפשר לחכות עוד קצת, כדי שהדף ייפתח כמו שצריך.

הערה נוספת, בקהילה מעדיפים שהרחבות של ערכים וערכים חדשים ייכתבו קודם כל בדף טיוטה ולא במרחב הערכים. ראיתי שעריכות רבות במרחב הערכים שוחזרו כי הועלו לערך ללא ויקיזציה וללא התאמה לכללי העריכה. לדעתי עדיף גם אצלכם לנהוג כך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:04, 20 בפברואר 2013 (IST)

שלום חנה, אכן קראתי במה מדובר והבנתי איך יש לעשות זאת. אכן עשיתי שלוש לשוניות שהן דפים כלליים שרלוונטים לכל המיזמים ועכשיו אני עובדת על דף המיזם עצמו. כל השאר, את צודקת, אני לוקחת לתשומת ליבי. תודה רבה! Roni ment - שיחה 15:08, 20 בפברואר 2013 (IST)

עכשיו אני רואה שבטעות שיניתי את דף "התבניות" לכולם. חשבתי שזה רק עבור הדף שלנו. איך מחזירים את זה להיות כמו שזה היה? אני לא מצליחה לעשות זאת דרך גרסאות קודמות. Roni ment - שיחה 15:14, 20 בפברואר 2013 (IST)

תיקנתי את השינויים שבצעת במקומות הלא נכונים. פתחת דף ראשי בלי כותרת, שיניתי לסמינר הקיבוצים. יש בעיה נוספת בלשונית הראשונה שלך, בנוסף בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:48, 20 בפברואר 2013 (IST)
ראיתי, תודה רבה! מה הבעיה בלשונית הראשונה? Roni ment - שיחה 15:53, 20 בפברואר 2013 (IST)
בלשונית על המיזם, הכנסת את כל רשימת המתנדבים שהם מתנדבים כלליים ולא ספציפית במיזם הזה. תסתכלי בלשוניות בדף וק:אחמר. הלשונית הראשונה היא ספציפית למיזם עצמו. המתנדבים הכלליים נמצאים בלשונית נפרדת שנקראת מיזם כתיבה כללי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:58, 20 בפברואר 2013 (IST)
הבנתי. את המתנדבת היחידה שעוזרת לנו, אז לכתוב רק את שמך? Roni ment - שיחה 16:14, 20 בפברואר 2013 (IST)
. אין צורך, רשימת המתנדבים שם היא בעיקר לסטודנטים. ואני עמוסה מעל הראש עם המיזם של אוניברסיטת חיפה. כך שאת הסטונדטים של סמינר הקיבוצים אשאיר לכן. ובכל מקרה אם יש לך שאלות, אל תהססי לשאול. וחוץ מזה מתי תהפכי סוף סוף למשתמשת גאה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 16:06, 20 בפברואר 2013 (IST)
תודה רבה על כל העזרה. מה הכוונה "משתמשת גאה"? Roni ment - שיחה 16:14, 20 בפברואר 2013 (IST)
לאן נעלמו החתימות שלך? את יכולה להגדיר את עצמך כמשתמשת במקום משתמש. יש לך הסבר למעלה. לכי להעדפות ושני את המגדר שלך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 16:12, 20 בפברואר 2013 (IST)
לא ידעתי, אעשה זאת. תודה! Roni ment - שיחה 16:14, 20 בפברואר 2013 (IST)

עריכת סטודנטית בערך חנה זמר[עריכת קוד מקור]

שלום רוני, חשוב מאד להדריך את הסטודנטיות לא לעלות לערכים טקסטים כל כך לא בשלים מחינת כללי העריכה בויקיפדיה, כמו שנעשה בערך על חנה זמר. אני חושבת שהסטודטיות צריכות לערוך בדף טיוטה, וללמוד איך לערוך, ולא לעלות טקסט כזה למרחב הערכים. בסופו של דבר את עושה עבורן את כל עבודת הויקיזציה, במקום שהסטודנטיות תעשנה זאת בליווי הדרכה. במיזם עם הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת חיפה, הערכים מועלים בדף טיוטה, ורק לאחר שהמרצה מאשרת את הטקסט הוא עובר למרחב הערכים. בדרך זאת, הסטודנטים גם לומדים לערוך בויקיפדיה. ראי דוגמאות למשל משתמשת:שלומית חג'בי/סוג'רנור תרוט', משתמשת:גולדןמ/הלן סיקסו וערכים נוספים. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 16:14, 21 בפברואר 2013 (IST)

שלום חנה. את צודקת, הבעיה היא שאם הם/ן עושים/ות זאת דרך דפי העריכה המרצה של הקורס (שרון גבע) ואני לא יכולות לעזור להם/ן. Roni ment - שיחה 16:19, 21 בפברואר 2013 (IST)
לא הבנתי, מה זה "דפי עריכה"? אם התכוונת לדפי טיוטה, אז אתן יכולות לסייע להן שם בדיוק כמו במרחב הערכים. תסתכלי על הדף של הסטודנטית שיחת משתמשת:שלומית חג'בי, ראי איך אני מסבירה לה, ויש דברים שאני עורכת ישירות בדף הטיוטה, אבל עיקר העבודה היא שלהן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 16:22, 21 בפברואר 2013 (IST)
אני אסתכל, אבל לפי מה שאני יודעת אם הם כותבים/ות את הערך בדף הטיוטה רק הם/ן יכולים/ות לראותו. לא? Roni ment - שיחה 16:28, 21 בפברואר 2013 (IST)
ממש לא. הרי הפניתי אותך לדפי טיוטה ואת רואה אותם, ואת יכולה לערוך. כל דף בויקיפדיה זמין לכל אחד וכל אחד יכול לערוך, אלא אם הדף קיבל הגנה כל שהיא על ידי מפעיל מערכת. כללי הנימוס בויקפדיה הם שלא נהוג שדפי טיוטה של משתמשים יערכו על ידי אחרים, אבל לא תמיד זה כך, בוודאי לא במקרה של מטלה אקדמית. גם כשאני עורכת בדפי הטיוטה של הסטודנטים, אלה יותר עריכות טכניות, בדברים שאני רואה שהסטודנט הסתבך, או שהוא מבקש ממני. אני משתדלת להשאיר לסטודנט את העריכה. כי בויקיפדיה חשוב לא רק לעלות טקסט, אלא לדעת לארגן אתו באופן קריא לפי כללי העריכה. את לא צריכה לעשות זאת במקום הסטודנטים. בדרך שלי, בסופו של דבר יהיו ערכים וגם עורכים מנוסים. בדרך שאתן נוהגות את ושרון גבע עובדות קשה מידי, והסטודנטים לא לומדים לערוך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 16:40, 21 בפברואר 2013 (IST)
את צודקת, אך מטרתנו העיקרית זה לא שהם ילמדו לערוך, אלא שהם יכתבו ערך למרות החוסר במקורות שיש לו, יגישו אותו ולאחר האישור הם יעלו את הערך. העריכה היא חשובה, אך היא לא העיקר עבורנו. הרבה מהם לא מסתדרים עם מחשבים מפאת גילם/ן (מדובר בקורס של הסוות אקדמאים) ולכן זה מעט קשה עבורם. יחד עם זאת, את צודקת, הם צריכים ללמוד לעשות את זה. Roni ment - שיחה 16:48, 21 בפברואר 2013 (IST)
אני יודעת שזאת לא המטרה שלכם, אבל בכל זאת, אפשר ללמד כל אחד. האם נתתם להם הדרכה על עריכה בויקיפדיה? באוניברסיטת חיפה, אני נותנת לסטודנטים הדרכה בסיסית בשיעור. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 16:51, 21 בפברואר 2013 (IST)
נתנו להם/ן הדרכה קצרה והכנו להם מדריך ובו הכל מוסבר בצורה מאוד ברורה ומאוד ספציפית, מהצעד הראשון ועד הצעד האחרון. Roni ment - שיחה 16:52, 21 בפברואר 2013 (IST)
אם כך, יש לכן זכות לדרוש מהם שילמדו לערוך. יש הערה חשובה שאני אומרת לכותבים ערכים בוורד ומעלים לויקיפדיה. בוורד אפשר להתחיל פסקה חדשה על ידי התחלת שורה חדשה בויקפדיה יש לעשות שורת ריקה ששלמה, אחרת כל הטקסט עולה כגוש אחד בלתי קריא לחלוטין. ראי הערך חנה זמר. נכנסתי עכשיו וחילקתי לפסקאות, קל לזהות אותן במצב עריכה. דרך אגב ראי בדף השיחה של שרון גבע, עורך אחר העיר לה כבר על כך. צריך לזכור שערך הנמצא במרחב הערכים זמין לכולם. ואז גם אם לא השלימו את העבודה הוא צריך להיות בכל רגע נתון במצב שהוא קריא. לכן עדיף שעורכים חדשים יערכו קודם בדף טיוטה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 17:29, 21 בפברואר 2013 (IST)
את כמובן צודקת, אדבר על כך עם שרון גבע. תודה על התיקונים ועל התמונה המעולה! Roni ment - שיחה 18:29, 21 בפברואר 2013 (IST)
שלום חנה, ראיתי כי עבדת מעט על עריכת הערך. אני מעריכה זאת מאוד אך לקחנו את עצתך החכמה והתעקשנו עם הסטודנטים/ות שהם/ן יעשו זאת ולכן אנחנו לא עושות זאת בעצמנו. אני בטוחה שהעבודה על הערך תושלם בהקדם. תודה לך על עזרתך! Roni ment - שיחה 13:09, 23 בפברואר 2013 (IST)
אין בעיה, בעיקר נכנסתי לסדר את התאריכים. רבים טועים בכך, בעברית כותבים תאריכים מימין לשמאל, התאריך המוקדם מימין והמאוחר משמאל. רבים כותבים הפוך, וזו שגיאה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 17:21, 23 בפברואר 2013 (IST)

הערך על שרה כפרי[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, יש לי שאלה שאולי תוכלי לעזור לי. הסטודנטים/ות גילו כי שמה של חברת הכנסת לשעבר שרה כפרית הינו שרה כפרי ואני לא מצליחה לשנות זאת בדף הערך. איך ניתן לעשות זאת? תודה! Roni ment - שיחה 21:58, 25 בפברואר 2013 (IST)

השינוי הטכני לא מסובך, עושים זאת על ידי העברה. אבל על פי הקישורים החיצוניים כמו אתר הכנסת מציינים ששמה כפרית. זה שם ערך ותיק. עליך לעלות את הנושא לדיון בדף השיחה ולהביא את המקורות לכך ששמה היה כפרי ולא כפרית. יש להוסיף תבנית {{שינוי שם}} ולחכות לתגובות של אחרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 22:09, 25 בפברואר 2013 (IST)
הדבר נאמר לסטודנטים/ות על ידי ביתה של שרה כפרי.Roni ment - שיחה 22:15, 25 בפברואר 2013 (IST)
הנושא צריך לעלות לדיון כמו שהסברתי לך, זה מקור שלא מאפשר לאחרים לבדוק אותו. כתבי שם בדיוק מה נאמר, השאלה שתישאל היא מדוע באתר הכנסת כתוב אחרת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 22:17, 25 בפברואר 2013 (IST)
הבנתי, שוב, תודה רבה!Roni ment - שיחה 22:54, 25 בפברואר 2013 (IST)
שלום רוני, מספר הערות: בכל הערך אתם מתייחסים אליה כאל שרה כפרי. אם שמו של הערך לא ישונה בתהליך שהסברתי לך, שמה יתוקן לשמו של הערך. ולגבי הערות שוליים: לא כותבים בויקיפדיה "שם". הויקיפדיה היא דינמית, ואי אפשר לדעת מהו ה"שם" הזה לאחר זמן. יש לציין בכל הערה במפורש את המקור. בנוסף נהוג בויקיפדיה לכתוב בתחילה את שמו של נשוא הערך שם פרטי ושם משפחה ולאחר מכן רק שם משפחה, לא שם פרטי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:31, 26 בפברואר 2013 (IST)

התמונות בערך גולדה מילוסלבסקי[עריכת קוד מקור]

שלום רוני, עכשיו ראיתי שכל התמונות שהועלו לערך נלקחו מארכיון בית ראשונים בנס ציונה. אני משערת שהם אישרו לעלות את התמונות לויקיפדיה, אבל נושא הרישוי לא טופל כמו שצריך וצריך להסדיר זאת. על התמונות אין תאריך מתי נוצרו, אפילו לא עשור. את הכנסת לתמונות תאריך שאת סרקת את התמונה וזו לא שנת היצירה של התמונה. על תמונה אחת אפילו ציינת שאת בעלת זכויות היוצרים, מה שבוודאי לא נכון. הכללים הם כאלה:

  1. תמונות שצולמו בישראל לפני שנת 2008, אין עליהם זכויות יוצרים 51 שנים מיום התצלום.
  2. תמונות שצולמו בחו"ל, זכויות היוצרים פגות 71 שנים ממות הצלם/היוצר. זה רלוונטי גם לטקסטים/מכתבים שנכתבו בארץ ישראל

יש להוסיף את התאריך על התמונות, ולגבי אלה שלא פגו זכויות יוצרים יש לפנות לבית ראשונים ולקבל מהם אישור מפורש לעלות את התמונות לויקיפדיה ברישיון חופשי. הסברים מפורטים איך לפעול ראי בדף ויקיפדיה:OTRS. אם יש לך שאלות אשמח לענות עליהן.

חשוב שנושא זה יוסבר לכל הסטודנטים. הם יכולים לעלות לויקיפדיה תמונות שהם צילמו או שקיבלו את אישור בעל זכויות היוצרים לעלות ברישיון חופשי, ו שזכויות היוצרים פגו ואז יש לעלות ברישיון המתאים (בישראל תבנית:PD-Israel, או בשימוש הוגן, לגבי אנשים שנפטרו, אבל אז תמונה אחת או 2 לא יותר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:56, 26 בפברואר 2013 (IST)

שלום חנה. ראשית, התמונה שכתבתי שאני צילמתי אני אכן צילמתי, זה צילום של הכיכר בנס ציונה ואני זו שצילמה. לגבי התאריכים, הארכיון לא ידע להגיד לי מתי צולמו התמונות ולכן לא מצוין תאריך אך קיבלתי מהם אישור להעלות את התמונות. Roni ment - שיחה 19:00, 26 בפברואר 2013 (IST)
רוני את קובץ:Golda Miloslavski.jpg לא צלמת, ובקשת שיתנו לך קרדיט. בשביל לצלם אותה היית צריכה להיות מאד מאד זקנה . לגבי תמונת הכיכר ראי File:Cicar.png, כתבת שהמקור הוא בית ראשונים. אם זו תמונה שאת צלמת תקני בבקשה בפרטי הקובץ. הכניסי תבנית {{own}} לגבי מקור, וליוצר הכניסי את שם המשתמש שלך. לגבי יתר התמונות אנא פעלי כפי שהסברתי לך, את האישור שלהם לעלות ברישיון חופשי לויקיפדיה, יש לתעד בצורה מסודרת. מוזר שלמוזיאון אין אפילו הערכה מתי התמונה צולמה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 19:16, 26 בפברואר 2013 (IST)
שלום חנה. תיקנתי את הפרטים לגבי תמונת הכיכר אך לא ברור לי מה עלי לעשות עם התמונות האחרות. בית ראשונים נתנו לי את הסכמתם לפרסם את התמונות אך לא היה בידם התאריך שהן צולמו או מי צילם אותם ולכן אני מניחה שלפי מה שכתבת אין עליהן זכויות יוצרים. Roni ment - שיחה 20:48, 26 בפברואר 2013 (IST)
רוני, איני יודעת אם יש עליהם זכויות יוצרים, כי איני יודעת היכן ומתי הן צולמו, וכשלא בטוחים פועלים על הצד הבטוח. פני אליהם בדוא"ל הסבירי להם את נושא זכויות היוצרים, ובקשי את אישורם בכתב לעלות את התמונות שהועלו לערך ברישיון חופשי לויקיפדיה בדוא"ל צייני את שמות הקבצים שהעלית. את הדוא"ל הזה עם ציון שמות הקבצים שלחי לכתובת permissions-he@wikimedia.org וצייני את שם הערך. כל מה שכתבתי כאן כתוב גם בדף ויקיפדיה:OTRS שהפניתי אותך אליו. 21:00, 26 בפברואר 2013 (IST)
תודה, אעשה זאת. Roni ment - שיחה 21:07, 26 בפברואר 2013 (IST)
להזכירך, זה עדיין לא טופל. חבל שהתמונה תימחק. ‏Hyuna‏ • שיחהאפל, זה לא רק תפוח • חציל-צילון • 11:58, 31 במרץ 2013 (IDT)
שלום, זה בטיפול, אני מחכה למסמך מהארכיון. תודה. 46.116.152.192 17:19, 31 במרץ 2013 (IDT)

בדוקת עריכות אוטומטית[עריכת קוד מקור]

שלום Roni ment,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה, ‏Hyuna‏ • שיחהאפל, זה לא רק תפוח • חציל-צילון • 20:43, 27 בפברואר 2013 (IST)

צילה פיינברג שוהם[עריכת קוד מקור]

שלום, האם סיימת לעבוד על הערך? אם כן, מדוע יש עליו עדיין תבנית? אם לא, יש לי מספר הערות (או שאחכה עד שתסיימי את עריכתך). תודה. Shannen - שיחה 07:40, 13 במאי 2013 (IDT)

שלום. אוריד את התבנית ואת כמובן מוזמנת להעיר. תודה! Roni ment - שיחה 11:58, 14 במאי 2013 (IDT)
שלום רוני, התמונות שהעלית לערך חסרות אישור OTRS, בזמנו הסברתי לך את הנושא. מניסיוני במשך הזמן תמונות החסרות את אישור בעל זכויות היוצרים נמחקות. ראי למשל מה קורה עכשיו לקובץ:Utricularia gibba 01.jpg. תמונה זו מועמדת למחיקה מאותה סיבה למרות שהועלתה בשנת 2008. והיא תימחק. אני מאד ממליצה שתקבלי את אישורה המסודר בכתב של תמר אשל להעלות את הקבצים לויקיפדיה ברישיון חופשי. את האישור שלחי לכתובת permissions-he@wikimedia.org. האישור יוסף לקבצים וזה יבטיח אותם ממחיקה בעתיד. הסברים נוספים ראי ‏ויקיפדיה:OTRS. בברכה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 16:53, 18 במאי 2013 (IDT)
שלום חנה, דיברתי על כך עם הסטודנטית שוב. אנחנו נדאג לזה כמה שיותר מהר. תודה. Roni ment - שיחה 19:32, 19 במאי 2013 (IDT)

שלחתי אליך דוא"ל[עריכת קוד מקור]

זה דחוף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 20:57, 26 במאי 2013 (IDT)

חנה שלום, יש לי שאלה לגבי אחת התמונות של חווקה פולמן רבן. המוזיאון כתב לי כי התמונה שלה באושוויץ נלקחה מהארכיון שם ולכן אני צריכה לבקש מהם אישור להעלות את התמונה. איזה אישור הם צריכים לשלוח לי? אני מניחה גם שהחוקים הם שונים במקרה הזה, הלא כן? תודה מראש. Roni ment - שיחה 16:53, 31 במאי 2013 (IDT)
האישור הוא אותו אישור, רק באנגלית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 16:55, 31 במאי 2013 (IDT)
היכן קיים הנוסח באנגלית? Roni ment - שיחה 16:59, 31 במאי 2013 (IDT)
ראי בויקיפדיה האנגלית en:Wikipedia:Declaration of consent for all enquiries חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:25, 31 במאי 2013 (IDT)
תודה רבה! Roni ment - שיחה 18:48, 31 במאי 2013 (IDT)

אישור OTRS שהגיע[עריכת קוד מקור]

שלום רוני, ראשית שלחת את האישור לכתובת הדוא"ל הפרטית שלי במקום לכתובת של ויקיפדיה, העברתי לשם, אבל להבא אנה שלחי לכתובת הנכונה.

יש תמונות בויקישיתוף שלא נרשמו בשני הקבצים ששלחת:

  1. קובץ:וולף פולמן.jpg
  2. קובץ:Chavka Folman Raban, Icchak Cukierman and Meir Blizobski.jpg

עדיין לא בדקתי את התמונות שהועלו לויקיפדיה העברית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 20:17, 11 ביוני 2013 (IDT)

בויקיפדיה העברית מחכות עדיין התמונות הבאות לאישור:

  1. קובץ:Chavka Folman Raban in Auschwitz.jpg - אני מניחה שזאת התמונה שאת מחכה לה לאישור מאושוויץ

יש לך עדיין את הטיוטה, נראה לי שמיותר לשמור איתה לאחר שהעלית את הערך. אם אין לך התנגדות, אני אמחוק אותה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 20:37, 11 ביוני 2013 (IDT)

שלום חנה, מתנצלת על השליחה למייל האישי, בלבול בין הכתובות. שני הקבצים שכתבת כי אין עליהן אישור אלו קבצים שבסופו של דבר מחקתי מהערך מסיבות שונות. לגבי התמונה של חווקה פולמן רבן מאושוויץ, טרם קיבלתי את האישור מהמוזיאון. מקווה שזה יסתדר בהקדם. לגבי הטיוטה- אני מסכימה איתך, בהחלט אפשר למחוק אותה. תודה רבה. Roni ment - שיחה 21:45, 11 ביוני 2013 (IDT)
לא כל תמונה צריכה להופיע בערך. יש יתרון לתמונות נוספות הזמינות לקורא הערך בויקישיתוף. יצרתי שם קטגוריה וקישרתי לערך.. בערכים רבים יש מעט תמונות בערך ורבות נוספות בויקישיתוף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:08, 11 ביוני 2013 (IDT)
את כמובן צודקת. אבדוק אם התמונות מבית לוחמי הגטאות או מחווקה ואראה איך לשלוח את האישור. תודה. Roni ment - שיחה 11:01, 12 ביוני 2013 (IDT)

שלום רוני, הקובץ הזה הועמד למחיקה בויקישתוף כי לא צוין המקור של דמויות הנשים ששולבו בלוגו. אם התמונות הן חופשיות אז אין בעיה, נא הוסיפי קישורים ברישיון של הערך. אם יש ם תמונות המפרות זכויות יוצרים, אז עליך לתקן את הקובץ ולא הקובץ יימחק. אין הרבה זמן כי ללא מענה הקובץ יימחק בעוד 6 ימים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:02, 17 בנובמבר 2013 (IST)

שלום חנה, התמונה זו הועלתה בטעות. תודה! (Roni ment - שיחה 11:30, 24 בנובמבר 2013 (IST))

רחל מרקובסקי לנדאו[עריכת קוד מקור]

שלום רוני, לא ברור לי למה את מעלה את הערך בשמך ולא העברת את משתמש:Adi shabtai/טיוטה למרחב הערכים באמצעות העברה ראי ויקיפדיה:העברה. זה עושה אי צדק לגבי משתמש:Adi shabtai ומציג כאילו הערך נכתב על ידך. שכל עריכותיה ימחקו בסופו של דבר. אני בטוחה שלא זאת הייתה כוונתך. אני עדין יכולה לתקן זאת על ידי מיזוג דף הטיוטה והערך. זה הדבר הנכון לעשותו. אם השיטה הזאת אינה חלק מהמדיניות שלכם במיזם, אבצע את המיזוג. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:03, 18 בינואר 2014 (IST)

שלום חנה. הסטודנטיות ביקשו שאעשה זאת עבורן מכל מיני סיבות. אם זה יוצר בעיה לא נעשה זאת יותר. יחד עם זאת, עשיית המיזוג עכשיו יגרום לכך שנאבד את כל השינויים שעשינו מאז שהערך עלה. הרי שינינו אותו באופן משמעותי מאז שהוא היה בדף הטיוטה. בכל אופן, נראה לי שפשוט לא נעשה זאת מעכשיו. זה בסדר? Roni ment - שיחה 09:42, 18 בינואר 2014 (IST)
לא תאבדו את השינויים. לאחר המיזוג אחזיר את בגרסה האחרונה. יש לי ניסיון בנושא. אני חושבת שהסטודנטיות לא מודעות לאפשרויות השונות של העלאת הערך. תמיד חשוב לשמור את הקרדיט של הכותב המקורי. אני אטפל בכך עכשיו. ואם סטודנטית מפחדת להעלות למרחב הערכים, פשוט תעבירי עבורן את דף הטיוטה. אני עושה זאת במיזם וק:אחמר. שימי לב שתמונת הספר נמחקה מויקישיתוף כי זאת הפרה של זכויות יוצרים. יש להעלות לכאן בשימוש הוגן. צריך גם לטפל בהערות בערך שכתוב בהם "שם". אם כולן מפנות לאותו מאמר שאין לו עמודים, אז זו אותה הערה ויש לתת לה שם ובכולן להפנות לאותה הערה. ראי עזרה:הערת שוליים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:52, 18 בינואר 2014 (IST)
בסדר גמור. תודה! Roni ment - שיחה 09:54, 18 בינואר 2014 (IST)
טיפלתי בכך. הגירסה האחרונה עם כל העדכונים נמצאת בערך, ויש את כל היסטורית העריכות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:57, 18 בינואר 2014 (IST)
תודה רבה! Roni ment - שיחה 10:03, 18 בינואר 2014 (IST)

תמונתה של טהון[עריכת קוד מקור]

רוני, הסטודנטית הכותבת את הערך העלתה תמונה לויקישיתוף שמצאה בעיתון הארץ. קיוויתי שההשקעה הרבה שהשקעתי וההסברים שנתתי לך בנושא יועברו הלאה לסטודנטיות ויחחסך לי בעתיד להסביר לכל אחת ואחת שוב ושוב את נושא זכויות היוצרים של תמונות ומה ואיך מותר להעלות. אני מבקשת שתטפלי בנושא. בכל קורס שאתן מעבירות יש להקדיש זמן גם לנושא זה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:06, 2 בפברואר 2014 (IST)

שלום חנה, העברנו לסטודנטיות את המידע אך זה לא אומר שעדיין הכל יעבור חלק. לא כל הסטודנטיות מסתדרות עם הנושא. מה הבעיה עם איך שהיא העלתה את התמונה? תודה 46.116.126.234 14:12, 2 בפברואר 2014 (IST)
תסתכלי על הקובץ ועל מקורו, ובדף שיחתה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:23, 2 בפברואר 2014 (IST)
אוקי. שאעלה את התמונות ביחד איתה מחדש? 46.116.126.234 14:28, 2 בפברואר 2014 (IST)
תמונה בשימוש הוגן צריך להעלות לויקיפדיה העברית, או להשיג אישור של בעל זכויות היוצרים לרישיון חופשי. את מכירה את התורה הזאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:46, 2 בפברואר 2014 (IST)

ברור, הסברת לי היטב. בגלל זה אני שואלת. אפשר למחוק אותן ואני אעלה את זה ביחד איתה שוב? Roni ment - שיחה 14:48, 2 בפברואר 2014 (IST)

התמונות שהועלו לויקישיתוף יימחקו מעצמן בגלל שלא הועלו כמו שצריך. ראיתי שאתן לוקחות תמונות ממאמר שהופיע בהארץ. תמונה שצולמה בארץ ישראל לפני 1963 אין לה כבר זכויות יוצרים, אבל כאן נראה לי שהתמונות שייכות לאוסף ביתמונה ולאוסף יש זכויות. אני מציעה לפנות לנדב מן, ולבקש ממנו אישור להעלות את התמונות לויקיפדיה ברישיון חופשי, ולהסביר לא שאתן כותבות ערך על שרה טהון ותתנו קרדיט לאוסף. אי אפשר להעלות שפע תמונות שלה ברישיון בשימוש הוגן, כי זה כבר לא הוגן. זה הפתרון הטוב ביותר. והאמת היא שאני מרגישה שאת ההסבר הזה כבר נתתי כאן בעבר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:16, 2 בפברואר 2014 (IST)
ערב טוב, שתי תמונות מהארץ, אחת מ- YNEY ועוד אחת מאתר רגיל. אני לא כל כך מסכימה איתך. אי אפשר לדעת מאיפה נלקחו התמונות משום שלא כתוב. ניתן להניח שאם הם הועלו לעיתונים מבלי לציין מהיכן הן נלקחו הזכויות הועברו לעיתון באיזשהו אופן ולכן זה כן הוגן בעייני. נתת הסבר דומה אך זה בכלל לא המקרה. Roni ment - שיחה 18:27, 2 בפברואר 2014 (IST)
רוני, אני מצטערת אבל אלה הכללים בויקיפדיה. לא ניתן להעלות תמונות כה רבות בשימוש הוגן. תתחילי בפניה לביתמונה. בנוסף השלט של תמונת הרחוב בוודאי שאינו בשימוש הוגן, כי אפשר לנסוע לירושלים ולצלם את השלט זאת לא תמונה היסטורית. אפשר גם לחסוך נסיעה ולפנות לויקיפדים ירושלים דרך לוח המודעות ולבקש צילום של שלט הרחוב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:17, 2 בפברואר 2014 (IST)
הי חנה, אני מבינה שאלו הכללים אבל לא ברור למה. רק התמונה הראשונה היא של YNET, אל כן הפניה לא רלוונטית. שתיים של הארץ לכן לא ברור לי לאן הסטודנטית אמורה לפנות. לגבי התמונה של השלט ברחוב, באותה מידה היא יכולה ללכת ולצלם את השלט. אני לא כל כך מבינה למה זו בעיה, אם אני אבין את ההיגיון מאחורי זה אוכל להסביר גם לסטודנטית. תודה רבה. Roni ment - שיחה 15:02, 8 בפברואר 2014 (IST)
הסברתי בדף השיחה של הסטודנטית לאן עליה לפנות. שתי התמונות של ביתמונה שייכות לאוסף שיש עליו זכויות יוצרים. תיכנסי לאתר ותקראי. אני ממליצה שתקראי את הדפים זכויות יוצרים וויקיפדיה:רישוי תמונות. כל תמונה שמישהו אחר מצלם הוא בעל זכויות היוצרים עליו. ושימוש בתמונה הוא פרה של זכויות יוצרים שאפשר לקבל עליו קנס של עד 100,00 ש"ח. יש כללים לשימוש הוגן, ותמונה שכל אחד יכול לצלם, אינה עומדת בכללים האלה, ולכן אין הגנה של כללי השימוש ההוגן.
רוני, הסברתי לך את הנושא הזה פעמים רבות. ההיגיון הוא החוק במדינת ישראל, ואת פועלת בניגוד לחוק. את יכולה לעשות זאת בעבודה שאת מגישה למרצה באופן פרטי, אבל הוויקיפדיה פועלת לפי החוק. ועליך פשוט לקבל זאת ולהמשיך הלאה. כפי שכתבתי את יכולה לפרסם בויקיפדיה:לוח המודעות בקשה מוויקיפדים ירושלמים שיצלמו את השלט ויעלו לוויקיפדיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:10, 8 בפברואר 2014 (IST)
שלום חנה, כמובן שקראתי את הדפים הללו פעמים רבות. ברור לי שיש חוקים כלליים בויקיפדיה לגבי הנושא, אך לא כל המקרים אותו הדבר ולכן מתעוררות שאלות ועוד ימשיכו להתעורר, אין מנוס מכך. העלאת תמונות זה לא דבר שהוא פשוט בויקיפדיה. אעקוב אחר עבודת הסטודנטית בנושא. שבוע טוב Roni ment - שיחה 20:07, 8 בפברואר 2014 (IST)
יש דברים שהם מורכבים, אבל תמונה של שלט בירושלים זה פשוט מאד. אפשר לצלם אז אי אפשר להעלות בשימוש הוגן. את החוק לא מעניין שצריך לנסוע לשם כך לירושלים, לרומא או למדריד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:08, 8 בפברואר 2014 (IST)
לרגע לא אמרתי שזה לא אפשרי. התכוונתי לכך שהסטודנטית בהחלט יכולה לצלם את תמונת הרחוב. הבעיה שלי היא יותר עם התמונות מהכתבות. פה הייתה אי הבנה. אני מבינה את הדברים, היא תעבוד על זה. תודה. Roni ment - שיחה 10:18, 9 בפברואר 2014 (IST)

קובץ:ברוריה אבידן בריר.jpeg[עריכת קוד מקור]

שלום,

העלית לוויקיפדיה תמונה שרישיונה הוא, על-פי הגדרתך, "שימוש הוגן", למרות שעל פי כללי ויקיפדיה העברית, התמונה לא יכולה להיות מוצגת בסטטוס זה. ניתן לעשות בה שימוש במיזם רק אם היא תמונה חופשית. לפיכך, אם התמונה אכן מתאימה להגדרה "חופשית", יש לתקן את הרישיון שנלווה לתמונה ולהחליפו ברישיון חופשי.
אם אינך בעל זכויות היוצרים, יש לשלוח את אישורו של בעל הזכויות המתיר להעלות את התמונה ברישיון מתאים לוויקיפדיה, על פי הנוסח המופיע בדף ויקיפדיה:OTRS תחת הכותרת "הצהרת הסכמה לכל הבקשות", לכתובת: permissions-he@wikimedia.org, שכן ללא אישורו התמונה תימחק.
לסיוע נוסף, ניתן להמשיך את השיחה כאן, בדף שיחתי או בדלפק ייעוץ זכויות יוצרים.

תודה,. רוני, הסברתי מספר פעמים: אדם חי אי אפשר להעלות ברישיון בשימוש הוגן. והיא ברוך השם עוד בחיים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:56, 11 בפברואר 2014 (IST)

שלום חנה, לא ידעתי את זה. התמונה היא מהעיתון לכן חשבתי כך. נבקש ממנה אישור. תודה. Roni ment - שיחה 21:57, 11 בפברואר 2014 (IST)
אני ממליצה לטפל גם בקובץ:ברוריה אבידן בריר.jpg. זאת תמונה שהיא מסרה והועלתה לויקישיתוף. לא בטוח שהיא בעלת זכויות היוצרים על התמונה מהעיתון. במקרה זה או שתשיג את האישור או שתיתן לכן תמונה עדכנית שהיא בעלת זכויות היוצרים עליה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:01, 11 בפברואר 2014 (IST)
לא הבנתי. התמונות האלו נשלחו לכותבת הערך מברוריה עצמה.Roni ment - שיחה 22:05, 11 בפברואר 2014 (IST)
אני מאמינה לך, אבל צריך אישור מסודר. צריך תיעוד במערכת שהיא אישרה. פורמלית מה שאת מספרת לי כאן אינו רלוונטי. בכל פעם שמישהו מעלה תמונה שקיבל מישהו אחר להעלות לוויקיפדיה ברישיון חופשי צריך לשלוח את האישור בכתב שהוא נתן כמו שכבר הסברתי לך. אין כאן כל דבר חדש.
אני מבקשת שתקדישי זמן ותקראי את הדף ויקיפדיה:OTRS. חשוב שתביני זאת כי אנחנו חוזרים לנושא הזה שוב ושוב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:54, 11 בפברואר 2014 (IST)
הסטודנטית שלחה אישור חתום על ידי ברוריה כבר אתמול. אני מכירה את הדף הזה מעולה :) Roni ment - שיחה 23:01, 11 בפברואר 2014 (IST)
חבל שלא נתת את התשובה הזאת מלכתחילה. האישור לא הגיע לכתובת הנכונה. עשיתי חיפוש והגעתי אליו. מחקתי את התמונה שהעלית. גם אם לא הייתה בחיים, ברגע שיש תמונה חופשית אי אפשר להעלות תמונות בשימוש הוגן. כי זה לא הוגן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:59, 11 בפברואר 2014 (IST)
חשבתי שאולי האישור לא היה טוב. האישור בסדר? עכשיו אדע. לאט לאט אדע הכל :) את רוצה שאשלח אישור ברור יותר? Roni ment - שיחה 11:08, 12 בפברואר 2014 (IST)
האישור המקורי ל-7 התמונות היה בסדר. הסטודנטית העלתה את התמונה שמחקתי כאן ושלחה את אותו אישור. הוא כמובן לא תקין כי הוא לא מתייחס ::::::::::לתמונה זאת רק ל-7 הראשונות. ואני לא בטוחה של מי זכויות היוצרים על התמונה הזאת. בכל אופן אם לא יתקבל אישור ספציפי לתמונה זאת היא תמחק. אישית אני לא מבינה את הצורך, יש מספיק תמונות שלה גם עכשווית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:26, 12 בפברואר 2014 (IST)

המחשבה מאחורי זה הייתה שכל השבע תמונות האחרות לא מספיק טובות להיות תמונות ראשיות כי רואים אותה נורא מרחוק. את צודקת, הועלו הרבה תמונות לאתר, כנראה יותר מידי. אנחנו נחשוב אם באמת יש צורך. תודה. Roni ment - שיחה 22:27, 12 בפברואר 2014 (IST)

אני לא מתערבת בשיקולים של הכותבים כמה תמונות להעלות לוויקישיתוף. זאת רק הייתה הערה. אני רק עוקבת שלא תהיה בעיה של הפרת זכויות יוצרים בתמונות שהועלו. לתמונה עם הבגד בסגול אין אישור. ואם האישור לא יגיע התמונה תימחק. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:55, 13 בפברואר 2014 (IST)
יכול להיות שבכל מקרה נוריד אותה. תלוי בסטודנטית ובאישור שהיא תשיג. יש לי שאלה שקשורה לערך אחר- סטודנט שכותב ערך על אולגה חנקין צילם דרך הפלאפון תמונה שהייתה בבית שלה. הבית לא נמצא בשימור של מוזיאון או ארכיון כלשהו אלא פתוח למקרים/ות. אין באמת ממי לבקש אישור. אולגה חנקים כבר ממזמים לא בחיים והוא צילם את התמונה בעצמו. לכן, איך הוא יכול להעלות את התמונה? תחת איזה אישור? תודה. Roni ment - שיחה 15:51, 14 בפברואר 2014 (IST)
האם הוא צילם בבית שנמצא בחוף חדרה? הבית הזה? מכיוון שנפטרה בשנת 1943, אז אפשר לדעתי להקל. כי הם נותנים לבקר. שיעלה את התמונה לויקישיתוף ויוסיף לקטגוריה Category:Olga Hankin שיצרתי שם. ובפרטים יכתוב צולם בבית אולגה. אני מקווה שבאותה הזדמנות הוא גם צילם את הבית, כי זה בהחלט יוסיף לערך. אם צילם שיעלה תמונות לאותה קטגוריה.
בנוסף שלחתי דוא"ל לתמר אשל כתובת שהייתה בידי סיפרתי לה על הערך של הסטודנט ובקשתי ממנה אישור להעלות את התמונות שמקורן מהאלבום המשפחתי שלה. היא בינתיים לא ענתה לי. אני מציעה שתשקיעו מאמץ תנסו לאתר את מספר הטלפון שלה ולצלצלו אליה בנושא. פעמים רבות שיחת טלפון יכולה לשכנע. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:03, 14 בפברואר 2014 (IST)
אכן, הוא צילם בבית הזה. אבל מה לכתוב בפרטים? לגבי תמר אשל, במקרה אנחנו כותבים במסגרת הפרויקט ערך גם עליה. יש לנו את הפרטים שלה. איך את יודעת אילו תמונות הן מהאלבום המשפחתי שלה? אשמח לדעת. Roni ment - שיחה 18:37, 14 בפברואר 2014 (IST)
תסתכלי בכתבה כאן כתוב במפורש "התמונות מאלבום תמר אשל בת צילה לבית פיינברג.". כך אני יודעת. אם אתם בקשר איתה אז בקשו ממנה אישור מסודר לתמונות האלה ואז לא תהיה כל בעיה ואפשר יהיה להעלות את התמונות ברישיון חופשי לויקישיתוף.
לגבי התמונה שצילם, שיכתוב תמונת אולגה חנקין מבית אולגה חנקין בחדרה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:42, 14 בפברואר 2014 (IST)

חייקה גרוסמן[עריכת קוד מקור]

קיים כבר ערך, "חייקה גרוסמן". אלדדשיחה 13:29, 17 בפברואר 2014 (IST)

הערך נכתב כטיוטה כמטלה אקדמית, ולאחר מכן ימוזג עם הערך במרחב הערכים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:54, 17 בפברואר 2014 (IST)
תודה על ההבהרה, חנה. אלדדשיחה 14:03, 17 בפברואר 2014 (IST)
חנה תודה על תשובתך. אכן כך, אנחנו מעדיפות שהסטודנטיות/ם יעלו וינסחו קודם בטיוטות ואז ימזגו. Roni ment - שיחה 14:48, 17 בפברואר 2014 (IST)

התמונות בערך פלה פינקלשטיין[עריכת קוד מקור]

רוני, יש בעיה עם על התמונות שהועלו לויקישיתוף ונמצאות בערך. מה מקור התמונות? אם התקבלו מהמשפחה יש להעביר מידית אישור OTRS. חבל שהסטודנטיות לא מטפלות בכך בנוהל שאת מכירה. בנוסף לא יוצרים קטגוריות בוויקישיתוף בעברית. דאגי שהאישור יועבר כדי שהתמונות לא תימחקנה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:57, 17 בפברואר 2014 (IST)

שלום חנה, ראיתי שניתן להן אישור. אולי לא הבנתי. באיזה אופן היא העלתה את התמונות? תודה. Roni ment - שיחה 14:46, 17 בפברואר 2014 (IST)
העלתה לוויקישתוף כרגיל. תלחצי על התמונה ותראי בעצמך. זאת הדרך לדעת, כך אני עושה. אם ניתן לה אישור מסודר בכתב היא לא העבירה אותו כנדרש. את מכירה את המנגנון הזה. חשוב להסביר לכולם שלא מספיק לקבל אישור, צריך גם להעביר אותו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:53, 17 בפברואר 2014 (IST)
אני מכירה את הנוהל וכך גם הסטודנטית אך כשאני לוחצת על התמונה כתוב שיש רשיון ולכן לא הערתי לה. מזה הרשיון שיש שם? Roni ment - שיחה 14:58, 17 בפברואר 2014 (IST)
יש רישיון, אין אישור OTRS. היא לא צילמה את התמונות האלה, ולכן צריך לקבל אישור מבעל זכויות היוצרים. כתבתי לך כבר בנושא הזה פעמים רבות. תיכנסי לקובץ:Anagallis arvensis - orange in Israel.jpg. במקום שכתוב "אישורים והיתרים" יש תבנית בצבע כתום. זה האישור. אני מוסיפה אותו לאחר שהאישור נשלח. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:11, 17 בפברואר 2014 (IST)
אני מבינה עכשיו אבל לא הבנתי את זה קודם כי זה נראה שונה ממה שהיה נראה עד עכשיו כשלא היה אישור. אשלח לך בהקדם. תודה. Roni ment - שיחה 17:42, 17 בפברואר 2014 (IST)

התמונות בערך אסתר לוריא[עריכת קוד מקור]

רוני, האישור של מוזיאון לוחמי הגיטאות הוא בסתירה לאישור הנהוג בוויקיפדיה ובסתירה לתוכן חופשי. כבר דיברנו על כך בעבר. המוזיאון מגביל את השימוש בתמונות רק לערכים בויקיפדיה, האישור שלו אינו לתוכן חופשי. על פי האישור שלו אפילו אסור להעלות את התמונות לויקישיתוף. הם כותבים לפני כל שימוש אחר בתצלומים בכל מיזם של קרן ויקימדיה יש להביא זאת לידיעתנו ולאישורנו. לכן החזרתי לך את האישור. אני מצטערת אבל אני חושבת שבנושא הזה אולי כדאי ששרון גבע תטפל. היא צריכה להסביר להם את נושא התוכן החופשי. אין טעם לשלוח אישורים מגבילים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:45, 20 בפברואר 2014 (IST)

שלום חנה, תודה, זה יטופל בהקדם האפשרי. Roni ment - שיחה 14:55, 21 בפברואר 2014 (IST)
בוקר טוב חנה, אני לא מצליחה להשיג אותך במייל לכן אני כותבת כאן. דברתי עם מנהלת ארכיון בית לוחמי הגטאות והיא העלתה בפני את דאגותיה. ברצוני לשאול אותך לגבי מספר דברים שהיו בעייתיים מבחינתה ושאני לא בטוחה שהבנתי אותם כראוי:

1. באישור של ויקיפדיה כתוב: "אני מאשר/ת שאנו מעניקים לכל אחד או אחת את הזכות להשתמש ביצירה ולשנות אותה בהתאם לצורכיהם כל עוד הדבר נעשה בהתאם לתנאים המפורטים ברישיון ולחוקים מתאימים אחרים...". בתנאי הרישיון כתוב כי: "אם תחליט/י לשנות, לעבד או ליצור יצירה נגזרת בהסתמך על יצירה זו, תוכל/י להפיץ את יצירתך החדשה רק תחת אותו הרישיון, רישיון דומה או תואם לרישיון זה". מה הכוונה? האם זה אומר שכל אדם יכול לשנות את היצירה? קשה לי להאמין. תוכלי להסביר את זה בבקשה?
2. באישור כתוב כי: "אנו מודעים לכך שהרישיון הנ"ל נוגע רק לעניין זכויות היוצרים, ואנו שומרים על האפשרות לנקוט באמצעים נגד כל מי שיעשה ביצירה שימוש שיש בו הוצאת לשון הרע, הפרה של זכויות פרט, חוקי סימנים מסחריים וכיוצא באלה...". האם החלק המודגש מחסה אותנו מפני שימוש מסחרי בתמונה?
3. באישור כתוב כי: "אנו מאשרים כי הסכמתנו היא בלתי חוזרת וכי היצירות עשויות להישמר לצמיתות בכל מיזם של קרן ויקימדיה". במידה ונעשה דבר שהוא לא ראוי בתמונה, כמו שינוי או שימוש ציני בה והם ירצו להוריד את התמונה, הם יהיו מוגבלים. הלא כן?
אשמח לעזרתך בנושא, אני מאוד רוצה לנסח אישור שיתאים גם לויקיפדיה וגם למוזיאון משום שאחרת לא יהיו תמונות וחבל לי מאוד על כך. תודה ויום נעים. Roni ment - שיחה 11:43, 24 בפברואר 2014 (IST)

עניתי לך בדוא"ל. אין כאן מידע חדש. הנושא כבר הוסבר בעבר. אני חוזרת על ההסבר שוב:
  1. כל תמונה וכל תוכן בוויקיפדיה מאפשר גם שימוש מסחרי. זה הרישיון החופשי של וויקיפדיה. רק תמונות ברישיון בשימוש הוגן אינן חופשיות
  2. ההגנה הניתנת היא כנגד שימוש לא ראוי בתמונה. אבל אם למשל מישהו לוקח תמונה מוסיף אותה לספר אז זה חוקי. כולל אם הוא למשל הוציא מתוך התמונה דמות שהייתה שם. זה נקרא נגזרת. וכל זה ובתנאי שנתן קרדיט לבעל זכויות היוצרים. אם לא נתן זו הפרה של החוק ואפשר לתבוע אותו בבית משפט בלי הוכחת אשמה ולזכות עד 100,000 ש"ח.
  3. הניסיון שלנו מראה שמשתמשים בתמונות בצורה חיובית. לעתים יש כאלה ששוכחים לתת קרדיט, אז אם עולים על כך מזכירים להם.
מוזיאון לוחמי הגיטאות נועד כדי להפיץ את הידע על מה שקרה בשואה. והוויקיפדיה הוא כלי מאד טוב המשמש למטרה זאת. במקום לעסוק בחששות, עדיף שיקבלו בזרועות פתוחות את הערכים שאתם כותבים. אין בכך כל סיכון, רק טוב. אי אפשר לנסח תנאים שאינם עונים בדיוק על תנאי הרישיון שבהם פועלת ויקיפדיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:36, 24 בפברואר 2014 (IST)
שלום חנה, הנושא לא הוסבר בעבר בכזה פירוט ולשם עבודה עתידית עם ארכיון המוזיאון צריך לעשות זאת באופן יסודי.
  1. זה בעצם אומר שכל חברה מסחרית יכולה להוריד את התמונות מויקיפדיה ולפרסם איתם כל מיני מוצרים?
  2. אם הוא לוקח את התמונה ומוסיף לה כל מיני דברים שבעייני המוזיאון הם לא ראויים, יש להם אפשרות לתבוע או לדרוש ממנו להוריד מהרשת את התמונה שהוא עשה?
  3. הפחד של הארכיון זה כל מיני נאו-נאצים, זה הפחד שהארכיון הצהיר עליו, הרי התמונה מפורסמת לכל אחד בעולם. הארכיון לא יכול להסתמך על ניסיון העבר. אני מסכימה איתך שהם רוצים להפיץ את הידע, אבל הם גם רוצים לשמור עליו והסיבות שלהם מוצדקות. הם לא רוצים שאף אחד יזיק לתמונות שהם משחררים או יעשה בהם שימוש לא ראוי ויש כל מיני פרצות באישור של ויקיפדיה שמקשה עליהם לסמוך על האתר. אני מאוד רוצה ליצור משהו שיאפשר לנו לעבוד איתם. Roni ment - שיחה 10:32, 25 בפברואר 2014 (IST)
אני לא מסכימה אתך, כל מה שהסברתי כאן הסברתי לך בעבר יותר מפעם אחת, גם בטלפון. זה גם כתוב במפורש בויקיפדיה:רישוי תמונות/רישיונות חופשיים שאליו הופנית מספר פעמים. תסתכלי בשורה מספר 3 מותר לעשות ביצירה שימוש לכל מטרה, לרבות מטרה מסחרית. אני באמת מקווה שזאת הפעם האחרונה שאני מסבירה. ואם אני נשמעת כאן קצת חסרת סבלנות, אז התחושה נכונה. נדרש מכל מי שנכנס לוויקיפדיה להשקיע מאמץ בלימוד. בכל פעם שאני מסבירה לך שוב ושוב זה על חשבון דברים אחרים שאני לא עושה. אני מסייעת עכשיו לסטודנטים רבים מאוניברסיטת חיפה שכותבים ערכים כמטלה אקדמית ראי וק:אחמר. שם לקחתי על עצמי התחייבות מוסרית.
  1. שימוש לא ראוי בתמונה מאפשר להם לתבוע את מי שעשה זאת ולדרוש הורדתה. הם לא מוותרים על הזכויות. אם למשל מישהו ייקח תמונה של ניצולת שואה ויפרסם איתה "ביסלי כי זה טוב לדיאטה", זה בעיני שימוש לא ראוי. אבל אם מישהו כותב ספר למשל על נשים בשואה, ולוקח תמונה מהוויקיפדיה זה שימוש ראוי, כי לשם כך הוא נועד. ספר שיצא, זה שימוש מסחרי
  2. ולבי נאו נאצים: גם היום הם יכולים לגשת לאתר של המוזיאון ולהוריד תמונות כרצונם ולעשות בהם מה שהם רוצים. את חושבת שמזיז להם נושא זכויות היוצרים? מה עוד שחלק גדול מהתמונות במשך השנים זכויות היוצרים יפוגו. אין זכויות יוצרים לנצח. אין אתר שמקפיד כל כך בנושא כמו הוויקיפדיה. אתרים רבים פשוט לוקחים.
חבל שהם עסוקים בפחד במקום באמונה שמה שעושים כאן הוא טוב ומשרת את מטרתם. אנחנו מורידים תמונות מאוסף התצלומים הלאומי שצולמו בארץ ישראל עד סוף 1963 כי זכויות היוצרים עליהם פגו. אני גם פונה מידי פעם ומבקשת מהם תמונות שעדיין יש עליהם זכויות יוצרים כמו התמונה בראש הערך על אריק איינשטיין והם נותנים. קיבלתי מצה"ל את תמונת מטס חיל האוויר מעל אושוויץ. הם לא עסוקים בפחד, אלא בהפצת ידע. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:01, 25 בפברואר 2014 (IST)
שלום חנה, זה בסדר שאת לא מסכימה איתי, אך אני מבקשת שלא תזלזלי בעבודה שאני עושה ושתכבדי אותה בדיוק כמו שאני מכבדת את שלך. בניגוד למה שאת נוהגת לכתוב מספר פעמים כבר שבועיים, אני קוראת כל דבר מספר פעמים ולעומק לפני שאני פונה אליך, אך כמו שזה לא היה ברור לי, עובדה שזה גם לא היה ברור לארכיון ולשרון. בגלל שאני יסודית אני לא מוכנה להשאיר מקום לפרשנות משום שאני מכבדת את דרישות הארכיון ולכן אני שואלת בשביל להבין לפרטי פרטים. גם אני עונה לכל שאלה שלך ומטפלת בכל בקשה שלך בסבלנות רבה ולכן אודה לך אם הביקורת שלך על ההתנהלות שלי תפסק על מנת שנוכל להמשיך לעבוד ביחד. אפשר להגיד את הדברים גם בצורה מכבדת.

ולגבי הדברים שכתבת- אעביר אותם למוזיאון, אך אני בהחלט מבינה את הפחד שלהם למרות מה שכתבת. התפקיד שלהם זה לשמור על התמונות והאישור שויקיפדיה מבקשים מהם לכתוב עליו חופשי מידי. אני מאוד מקווה שמנהלת הארכיון תשתכנע, במידה ולא נאלץ לוותר על התמונות. תודה. Roni ment - שיחה 21:11, 25 בפברואר 2014 (IST)

רוני את התבלבלת, לי נראה שאת מזלזלת במה שאני עושה כי במקום להשקיע בקריאה, את מצפה שאני אענה ואסביר לך אישית את מה שכתוב בדפי העזרה השונים שוב ושוב. בעיני זה זלזול בזמני. אין מקום לפרשנות כשכתוב במפורש ברישיון כולל שימוש מסחרי. את החלטת שאפשר לשנות את הרישיונות של ויקפדיה. אני ידועה כאחת הוויקיפדיות הסבלניות, ואם כתבתי מה שכתבתי כנראה שבאמת לא יכולתי יותר. כל השאלות שלי מטרתם הייתה לסייע לכם. יש ויקיפדים אחרים שהיו פשוט מוחקים את התמונות בלי לנסות לעזור ולהסביר.
אין כאן עניין של הסכמה ביני ובניך, אני לא קבעתי את הרישיונות שעל פיהם ויקיפדיה נכתבת, ואנחנו לא במו"מ להגיע להסכמה שתראה לשתינו. אין כאן מקום למו"מ. או שמעלים תמונות לפי הרישיונות של ויקיפדיה או שלא. אין רישיונות מותאמים לרצונו הפרטי של גוף מסוים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 01:43, 26 בפברואר 2014 (IST)
חנה, אמרתי לך מספר פעמים שקראתי, אבל לא כל ההסברים בויקיפדיה ברורים ואת הצעת להבהיר את מה שלא ברור, הצעה שאני מבינה עכשיו שהיא מוגבלת. את מסייעת הרבה, אך כשמסייעים זה בסדר גם לעשות את זה באופן שלא עוקץ או מזלזל באינטילגנציה שלי. את עובדת עם ויקיפדיה מספר שנים ואני לא ולכן יש דברים שיותר קשה להבין ואני חושבת שאת צריכה להבין את זה. אין כאן עניים של הסכמה, אבל קצת גמישות או ניסוח מכבד היה יכול להיות נעים יותר. אחרי הכל ארכיון לוחמי הגטאות זה ארכיון חשוב ואני מנסה למצוא את הדרך לקבל מהם תמונות. Roni ment - שיחה 12:24, 28 בפברואר 2014 (IST)
התמונות, כמו כל יתר הפעולות בוויקיפדיה, צריכות לעמוד בתנאים המקובלים באתר. תמונות שמפרות זכויות יוצרים ימחקו. אינך יכולה לשנות דבר בכללי הרשיון. את יכולה רק להסכים להם ולפעול על פיהם או לא להסכים ולא להוסיף תמונות כלשהן. גילגמש שיחה 12:40, 28 בפברואר 2014 (IST)
צהריים טובים. מדיניות רישוי תמונות בוויקיפדיה איננה בסיס למשא ומתן. זוהי איננה פריבילגיה של מפעיל מערכת כזה או אחר לגלות גמישות ולהתפשר בנושא זכויות היוצרים. הפריבילגיה הזו איננה נתונה לו. אם גוף כזה או אחר לא מקבל את מדיניות רישוי התמונות בוויקיפדיה, אז עם כל הכבוד, אין להעלות תמונות מטעמו. Assayas שיחה 14:00, 28 בפברואר 2014 (IST)
צהריים טובים, אני מעריכה את האינפוטים של כולם/ן אך יש להפריד בין שני הנושאים בשיחה הזו: האחת, תנאי רישיון התמונות שאני מבינה את הטענה שאין גמישות. הבעיה פחות בגמישות ויותר בהבנה לעומק של סעיפי הרישיון. הנושא השני זה היחס שאני מרגישה אלי בגלל שלא הצלחתי להבין מספר דברים. אנא תפרידו. תודה. Roni ment - שיחה 14:04, 28 בפברואר 2014 (IST)
נקודת המוצא היא הערכה לעבודתך. לצערנו, דיאלוג כתוב עלול להראות מנוכר משום שהוא לא מלווה בשפת גוף תומכת. אני מניח שלשם כך נולדו הסמיילים והלייקים וכיו"ב, אבל לא כולם "רגילים" להשתמש בהם באופן תדיר. אין כוונה לזלזל. ההסבר לסעיפי הרישיון קיים בעברית ויקיפדיה:רישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0 לא מותאם ובאופן נרחב גם באנגלית [1], בברכה Assayas שיחה 14:09, 28 בפברואר 2014 (IST)
זה שיח שאני לא יכולה לעשות מולך משום שהבעיה לא הייתה איתך, אבל תודה בכל אופן. יש פה מקרה מיוחד שההסרים בקישור שנתת לא הספיקו. אשמח עם מישהו/י מכם/ן יענה/תענה לי על השאלה ששאלתי לגבי יצירת קטגוריה. תודה. Roni ment - שיחה 14:11, 28 בפברואר 2014 (IST)

לייק לכוכב![עריכת קוד מקור]

כוכב לייק
תודה על התרומה ועל הערכים היפים! TheRamtzi - שיחה 04:37, 27 בפברואר 2014 (IST)
תודה רבה רבה!!! Roni ment - שיחה 12:36, 28 בפברואר 2014 (IST)

יצירת קטגוריה לתמונות[עריכת קוד מקור]

שלום, אני לא מצליחה למצוא הסבר מספיק טוב לאיך ליצור קטגוריה לתמונות. ניתן להפנות אותי לקישור בויקיפדיה שמסביר זאת? תודה. Roni ment - שיחה 12:35, 28 בפברואר 2014 (IST)

האם את מתכוונת לוויקיפדיה העברית, או העלאת תמונות לוויקי-שיתוף Commons? (אם כבר העלית תמונה, אנא ספקי לי קישורית) בברכה Assayas שיחה 14:11, 28 בפברואר 2014 (IST)
כוונתי זה איך ליצור קטגוריה לכל התמונות של ערך מסוים לאחר שהעליתי אותן. Roni ment - שיחה 14:13, 28 בפברואר 2014 (IST)
או קי. למשל בערך על אסתר לוריא. את ניגשת לדף התמונה בשיתוף [2] ומבצעת edit. בתחתית המלל מוסיפים: [[Category:Ester Luria]] (בהנחה שכך כותבים את השם באנגלית). מבצעים שמור. לאחר מכן את מבצעת את אותה הפעולה בכל אחת מהתמונות. כעת נוצרה לנו בשיתוף קטגוריה חדשה. הבעייה שהיא "אדומה", דהיינו לא מקושרת לקטגוריות אב.
כעת, אנו יודעים שהגב' לוריא היא ציירת ולכן: מקישים על הקישור האדום של [[Category:Ester Luria]]. נפתח חלון עריכה ובתוכו מוסיפים [[Category:Painters from Israel]] ומבצעים שמור. כעת הושלמה יצירת הקטגוריה החדשה. עכשיו ניגשים שוב לערך אסתר לוריא ותחת הפרק קישורים חיצוניים מוסיפים את השורה * {{ויקישיתוף בשורה|שם=Category:Ester Luria|תצוגה=אסתר לוריא}} ומבצעים שמירה. כך נוצר הקישור מהערך למאגר התמונות הקשור אליו. התוצאה הסופית תראה כך לואי פראנשה ד'אספרה#קישורים חיצוניים. בברכה Assayas שיחה 14:24, 28 בפברואר 2014 (IST)
תודה רבה רבה! הצלחתי לעשות זאת עם תמונותיה של רבקה קופר. עזרת לי מאוד! Roni ment - שיחה 15:05, 28 בפברואר 2014 (IST)
בבקשה. עוד בקשה/הארה לי אליך לעניין העלאת תמונות. בערך בו קיימות תמונות לשימוש חופשי לא ניתן להעלות תמונה ברשיון "שימוש הוגן". אין כאן שימוש הוגן משום שיש חומר חופשי ובכך אנו חוטאים לזכויות היוצרים של הצלם. ניתן להעלות תמונה אחת בשימוש הוגן לערך על אישיות שהלכה לעולמה ואין בנמצא חומר חופשי. בברכה Assayas שיחה 13:56, 1 במרץ 2014 (IST)
צהריים טובים. אני רוצה לוודא שהבנתי. מותר להעלות לערך תמונה אחת של שימוש הוגן או שכאשר יש בערך תמונות שהן בשימוש חופשי אין אפשרות להעלות תמונה בשימוש הוגן? תודה. Roni ment - שיחה 15:00, 1 במרץ 2014 (IST)
אם אין תמונות חופשיות - מותר להעלות אחת בשימוש הוגן. אם קיימות תמונות חופשיות - אסור להעלות תמונות נוספות בשימוש הוגן. Assayas שיחה 15:16, 1 במרץ 2014 (IST)
הבנתי. תודה. Roni ment - שיחה 18:04, 1 במרץ 2014 (IST)
מעולה. תודה על שיתוף הפעולה ושבוע טוב. Assayas שיחה 18:40, 1 במרץ 2014 (IST)

אזהרת חסימה בגין הורדת תבנית שכתוב[עריכת קוד מקור]

אין בשום פנים ואופן להסיר תבניות שכתוב מערכים ללא הסכמה, במיוחד לאור הדברים שנכתבו בדף שיחה. אם תעשי את זה פעם נוספת, אדאג לגרום לחסימתך מעריכה באתר. ראי כי הוזהרת. גילגמש שיחה 21:27, 28 בפברואר 2014 (IST)

אין צורך באיומים והזהרות. אם תקרא את מה שכתוב על התבנית תבין שזה נתון לפרשנות: "אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף". הדף תוקן על ידי כמה אנשים אז סברתי שאפשר להוריד כמו שהיה עד עכשיו. כמו שאתה יודע אני לוקחת חלק בפרויקט שמעלה מספר רב מאוד של ערכים בשנה ולכן הנטיה הזו לגשת לאיומים רק משום שהערכים שאני לוקחת בהם חלק לא מוצאים חן בעיניך זה עובר את גבול הכוחניות. אפשר גם להחזיר את התבנית ולכתוב לי בצורה נעימה שמה שעשיתי לא מקובל. הדרך שבה אתם בוחרים להעיר מרחיקה אנשים מכתיבה בויקיפדיה וחבל. Roni ment - שיחה 10:40, 1 במרץ 2014 (IST)

בקשה למיזוג גרסאות בבקשות מפעילים[עריכת קוד מקור]

שלום רוני, כפי שראית בבקשות מפעילים יש לציין במפורש בבקשה שלך את המילים "מיזוג גרסאות" כדי שהמפעילים הבאים לבצע את הבקשה יבינו את כוונתך. אני מעורה בפעילותכם, אבל מפעילים רבים לא מעורים. לכן חשוב לציין זאת במפורש. בנוסף יש לדאוג לפני המיזוג שהטיוטה תכיל את כל המידע הנמצא בערך שיש לו מקום בערך המעודכן, ובמקרה של תמר אשל תמונתה, תבנית חבר הכנסת וכן כל הקטגוריות. טיפלתי בכך בערך הזה. אני ממליצה להקפיד להבא לדאוג לכך לפני בקשת מיזוג הגרסאות. בנוסף בערכים רבים מצאתי קישורים לדפי פירושונים ולא לערך המתאים, למשל הקישור מודיעין לא מוביל לערך מודיעין צבאי, כנ"ל הקישור מרחביה לא מוביל לערך מרחביה (קיבוץ) אלא לדף פירושונים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:49, 1 במרץ 2014 (IST)

ערב טוב חנה, תודה רבה על המיזוג. ראיתי שהוא לא הבין אבל לא הצלחתי לכתוב זאת בתבנית. יש לכתוב זאת ליד או שיש לזה תבנית מיוחד? לגבי הבקשה שהטיוטה תכיל את כל הפרטים ושהקישורים יתאימו, אעביר הלאה לסטודנטים/ות. עלינו על זה גם רק השבוע בערך על דבורה דרכלר. שבוע טוב ותודה. Roni ment - שיחה 18:52, 1 במרץ 2014 (IST)
אין מקום לכך בתבנית, כי הטיפול הזה הוא חריג. פשוט לאחר הוספת התבנית תוסיפי את המילים: "ערך הנכתב כמטלה אקדמית, כוונתי למיזוג גרסאות". חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:01, 1 במרץ 2014 (IST)
בסדר גמור. זו לא בקשה ראויה? עדיף לעשות זאת על ידי העתק אדבק מהטיוטה או שיש דרך אחרת? Roni ment - שיחה 19:03, 1 במרץ 2014 (IST)
זו בקשה ראויה ביותר, וכך אני נוהגת גם בוק:אחמר, כי הקהילה ככלל מעדיפה שערכים הנכתבים כמטלה אקדמית ייכתבו כטיוטה. אבל במקרה של העתק הדבק, כל היסטורית העריכות נעלמת וזה חבל מאד. אין בעיה לעשות שאת, רק שיש מפעילים שלא עוסקים בכך, או שהם לא כל כך פעילים ולכן הבקשה לא ברורה להם. רק מפעיל מערכת יכול לעשות זאת. בקשי שם, אני נכנסת בתדירות, ואם מישהו אחר לא יטפל בכך, אני אטפל בכך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:10, 1 במרץ 2014 (IST)
בסדר גמור, תודה רבה. Roni ment - שיחה 19:11, 1 במרץ 2014 (IST)
רוני, אני חוזרת ומבקשת שלפני שאת פונה לבקשות מפעילים, תדאגי שגירסת הטיוטה למיזוג תכלול את כל המידע שצריך להופיע בערך לאחר המיזוג. כל התמונות וכל התבניות וכל הקישורים החיצוניים שנמצאים בערך המקורי. כולל הורדת תבנית ארגז חול פרטי. ראי כך נראתה הטיוטה של דבורה נצר וכך נראה הערך על דבורה סנהדראי לפני המיזוג. המפעיל שמיזג את הגרסאות השלים את העבודה, כמו שאני עשיתי במקרים הקודמים, אבל ראוי להשאיר למפעילים רק את פעולת המיזוג ולא את השלמת המידע החסר. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:38, 11 במרץ 2014 (IST)
הי חנה, בסדר גמור. תודה. Roni ment - שיחה 17:41, 14 במרץ 2014 (IST)

תמונות של עדים ממשפט אייכמן[עריכת קוד מקור]

רוני, אני בודקת אם בכלל צריך לקבל אישור OTRS של תמונות העדים ממשפט אייכמן. לדעתי פגו זכויות היוצרים עליהן למרות מה שכתוב באתר יד ושם. אני אודיע לך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:49, 4 במרץ 2014 (IST)

בוקר טוב חנה. ראיתי עכשיו את המייל שלך. הם אכן נתנו לנו הסכמה דרך המייל על הנוסח. לשלוח את המייל שלהם או לחכות בינתיים? יום נעים. Roni ment - שיחה 06:27, 4 במרץ 2014 (IST)
תשלחי את הדוא"ל, אני רוצה לראות מי המאשר שם. שיהיה בכל מקרה. אני מבקשת להבא תמיד להעביר את התכתובת לא רק את האישור. במקרים האחרים האישור היה חתום, לכן קיבלתי אותם. אבל כשמקבלים אישור על מסמך וורד ללא כל חתימה, צריך לראות בתכתובת את ההסכמה ואת התכתובת עם המאשר. עדיף תמיד להעביר את התכתובת באמצעות העבר ולא ליצור דוא"ל חדש. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:45, 4 במרץ 2014 (IST)
בסדר גמור, אדע להבא. אשלח עד הצהריים. יום נעים. Roni ment - שיחה 09:40, 4 במרץ 2014 (IST)
רוני, אני מבקשת שהסברים כלליים יינתנו כאן ולא התכתבות בתוך מערכת OTRS שאינה מתאימה לכך ומיועדת לאישורים ספציפיים.
החוק בישראל אומר של התמונות שצולמו בארץ ישראל עד (נכון להיום) 31 בדצמבר 1963, זכויות היוצרים פגו, ואז אנחנו מעלים אותם עם רישיון {{PD-Israel}}, ולא צריך לבקש אישור מראש לכך. הבעיה היא שבעקבות פסיקה בבית המשפט העליון בארצות הברית (וויקישיתוף כפוף לחוק בארצות הברית) אז כל התמונות שצולמו בין השנים 1963-1945, עדיין יש עליהם זכויות יוצרים. יש תמונות רבות בויקישיתוף מתקופה זאת בוויקישיתוף שהועלו ברישיון זה, ולאחרונה התחילו למחוק שם תמונות כאלה. לכן אולי הטוב ביותר הוא לבקש אישור OTRS מלע"מ, ואז כשיש אישור כזה , התמונות לא תימחקנה, כי מבחינתם בעל זכויות היוצרים נתן אישור.
לגבי התמונות של הלה רופאייזן ואסתר לוריא שנמחקו. אני ממליצה לפנות למשפחות שלהם ולקבל מהם את התמונות, לא חייבים לקבל ממוזיאון לוחמי הגיטאות. זה עדיף כי זכויות היוצרים של תמונות משפחתיות שייכות למשפחה. ובכל מקום שתקבלו אישור לא צפויה בעיה. שימי גם לב שהתמונות של העדים במשפט אייכמן לא שייכים למוזיאון כי אם לאוסף התצלומים הלאומי.
מכיוון שאסתר לוריא נפטרה, אפשר להעלות בינתיים עד להשגת תמונות חופשיות, תמונה אחת שלה ברישיון בשימוש הוגן. אני ממליצה את התמונה משנת 1985 כבוגרת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:32, 5 במרץ 2014 (IST)
תודה. Roni ment - שיחה 17:44, 14 במרץ 2014 (IST)
הי חנה, בעבר אמרת לי שיש איזשהו הסכם אם אוסף התצלומים הלאומי. לפיכך שאלתי מהי הדרך להעלות תמונות מהם. האם יש צורך לאישור OTRS?
שלום רוני, אין הסכם איתם. תמונות באוסף, התצלומים הלאומי שצולמו עד סוף דצמבר 2013 ניתן להלעות ברישיון {{PD-Israel}} בלי לקבל את אישורם כי פגו זכויות היוצרים. כל תמונה לאחר מכן צריך לבקש מהם אישור. הם נותנים אישורים לאחרונה קיבלתי מהם אישור לתמונתה של שולמית אלוני ביום הראשון לכינוס הכנסת השישית, ראי בערך. אם יש שם תמונות שאת רוצה להעלות והן צולמו החל מה-1 בינואר 1964 פני אליהם עם הנוסח המלא של האישור כפי שמופיע בדף ויקיפדיה:OTRS ויש סיכוי שהם יאשרו.
כפי שראית העליתי את תמונתה של אסתר לוריא בשימוש הוגן. האם המקרה במהלך התחקיר שנעשה עליה הגעתם לפרטי הקשר של הבת שלה יהודית שפירא? אם יש לכם את הפרטים אפשר לפנות אליה ולבקש את אישורה ותמונות לערך. אני מוכנה לעשות זאת, אבל אני צריכה את פרטי הקשר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:51, 14 במרץ 2014 (IST)

כתיבה אינציקלופדית[עריכת קוד מקור]

שלום. אני נהנה לקרוא את הערכים שאת כותבת, אבל שימי לב שהניסוח של רבים מהם הוא עיתונאי ולא אינציקלופדי. רבים מהם אף נגועים בפרטים הטפלים לעיקר, ויש לשכתבם. ניסיתי להכניס תבניות בחלקם, אבל הבעיה מופיעה ביותר ערכים ממה שהדגשתי. הכצעקתה - שיחה 00:11, 20 במרץ 2014 (IST)

שלום, ראשית, תודה על ההערה. שנית, ראיתי שכתבת זאת ואף שינית פרטים במספר ערכים. אני רוצה להסביר, לחלק מהפרטים שאולי נראים לא משמעותיים או אישיים יש משמעות לאומית, פשוט צריך לדעת את הסיפור ההיסטורי הכללי בשביל לעשות זאת. חלק גדול מהפרטים שהורדו מהערך חווקה פולמן רבן אלו פרטים שהיו מאוד חשובים לסיפור הכללי אך הורידו אותם אנשים שלא מכירים אותו כמו שצריך. אשמח אם נעבור ביחד על הדברים ונראה איזה פרט באמת לא מתאים ואיזה פרט נחוץ. מה דעתך? תודה. Roni ment - שיחה 11:14, 20 במרץ 2014 (IST)
ויקיפדיה היא לא במה לקידום "פרטים בעלי משמעות לאומית". לוויקיפדיה העברית אין לאום. היא מחוייבת לכללי הכתיבה הנייטרלית. כל תוכן לא נייטרלי דינו להשלח לפח וכך נעשה בערך המדובר. גילגמש שיחה 11:20, 20 במרץ 2014 (IST)
גילגמש, אנא ממך, כאשר אתה מגיב נסה להבין קודם כל את המשמעות של המושגים שאתה משתמש בהם. ראשית, אין דבר כזה תוכן נטרלי, זה לא קיים אז חבל לחתור לזה. שנית, ויקיפדיה חותרת להתקדם כמה שיותר לאמת ובשביל להבין סיפור של דמות מסוימת יש פרטים שאי אפשר לוותר עליהם. עם הידע ההיסטורי שלך אתה לא יכול לפסוק איזה פרט נחוץ ואיזה לא ולכן הדבר הנכון לעשות, במידה ואתה רוצה שיהיו ערכים איכותיים, זה לשאול את כותב/ת הערך לגבי חשיבתו של פרט כזה או אחרץ אם אתה רוצה להיות עורך טוב שעוזר למטרה שיהיו ערכים טובים, זוהי הדרך. Roni ment - שיחה 11:23, 20 במרץ 2014 (IST)
את מוזמנת לעיין בדפי המדיניות ולהתעדכן בהם. כתיבה בניגוד לנהלים שלנו לא תביא כל תועלת. ערכים רבים שנכתבו במסגרת המיזם שלכם תוקנו, היתר יתוקנו בהמשך. תוכן לא נייטרלי לא ישאר בוויקיפדיה. גילגמש שיחה 11:38, 20 במרץ 2014 (IST)
אשמח אם תגיד לי איך אני עוברת על הכללים. אני מכירה אותן טוב מאוד, אם תכתוב על איזה כלל אני עוברת אשמח להגיב. כרגע, נראה שאתה זה שעובר על הכללים של ויקיפדיה עם הטרדה בלתי פוסקת והורדת רמתם של ערכים מעולים. הערכים לא תוקנו אלא נהרסו וחבל. ואני חוזרת על דברי, בתור אחד שמעיד על עצמו כמבין בהיסטוריה ועוד היסטוריה צבאית אתה צריך לדעת שאין דבר כזה תוכן נטרלי. Roni ment - שיחה 11:40, 20 במרץ 2014 (IST)
אשתדל להסביר. כתיבה צריכה להיות מנוסחת בצורה אובייקטיבית, ללא הוספת שבחים או רגש חיובי למושא הערך. כתיבה בהחלט יכולה להיות נייטרלית או לשאוף לכזאת כמה שניתן. כתיבה עובדתית בלבד ללא הבעת דעה או הוספת עובדות איזוטריות שמוסיפות רגשות חיוביים למושא הערך היא הדרך הנכונה לכתוב ערכים וכך נכתבו הערכים האחרים בוויקיפדיה. בערך אודות חווה פולמן רבן לא נעשה הדבר הזה ולכן תוקן על ידי מתנדבי האתר (הכתצעקתה, אנוכי ואחרים). ערכים אחרים תוקנו על ידי משתמשים אחרים. הערך הזה היה גרוע במיוחד ודרש את מידת התיקונים הגדולה ביותר כדי לתת לו מראה אנציקלופדי ולא דף הנצחה אישי. ויקיפדיה מחויבת לעקרון הנייטרליות ואנו משתדלים מאוד לשמור עליו. אין לנו שום שאיפות לאומיות, אישיות או אחרות. ויקיפדיה לא במה לקידום אף רעיון, לא שוויון נשים, לא כפיה דתית, לא התנגדות לכפיה דתית, לא עמדה פוליטית מסוימת ולא שום דבר אחר. המטרה האחת והיחידה של ויקיפדיה היא כתיבת תוכן אנציקלופדי. את יכולה לעיין בערכים אחרים, עדיף מומלצים ולראות כיצד נכתבים הערכים שמקבלים את הגושפנקא של הקהילה. אני אכן כותב בנושאי היסטוריה צבאית ומשתדל כמה שאני יכול לשמור על נייטרליות. במקרים שאני כושל בכך, משתמשים נוספים מתקנים את עריכותיי. כך תוקן הנוסח שכתבתי בערך מלחמת גאליה כי אחד העורכים הגיע למסקנה שהביקורת שלי על יוליוס קיסר על הטבח שביצע בגאלים הייתה חריפה מדי. גילגמש שיחה 11:45, 20 במרץ 2014 (IST)
אני מבינה אותך, אתה לא מבין אותי. לא משנה. הפרטים שהורדת מהערך על חווקה פולמן רבן לא היו פרטים אוהדים והדף היה רחוק מלהיות דף הנצחה אישי. הורדת פרטים שחשובים מבחינה היסטורית מבלי לדעת וזה בגלל שאין לך את הידע הדרוש בשביל להתמודד עם הערכים האלו. ד"ר שרון גבע היא היסטוריונית שעוסקת בתחום ואף כתבה ספר ומאמרים בנושא ולכן הדבר הראוי זה לפנות אלינו לפני הורדה של פרט כזה או אחר. הורדתם פרטים משמעותיים מאוד ובכך הורדתם את רמת הערך וחבל כי אתם אמורים לשאוף לשפר אותו ולא להפך. חבל לי שאתה לא בוכר לעבוד איתנו ולכוון אותנו במקום להרחיק אותנו ולהשפיל פרויקט שבסופו של דבר רק תורם לויקיפדיה. Roni ment - שיחה 11:51, 20 במרץ 2014 (IST)
כבודה של ד"ר שרון גבע במקומה מונח, אבל אין לך להתלות באילן גדול כאן. ד"ר גבע היא היסטוריונית, וכאשת אקדמיה היא כותבת בפורומים אקדמיים, אשר להם יש חוקים משלהם. באשר לעודף הפרטים שלדעתי הם טפלים, ולדעתך יש להם חשיבות לאומית: אשמח לנסות לשכנע אותך, וכמובן לתת לך הזדמנות לשכנע אותי. אבל, לפני שנשחק במשחק זה, חשוב להבין את הכללים שהם מעבר למשחק שנשחק מיד. יש (לדעתי) קונצנזוס נרחב שמרבית הפרטים בערכים - דינם להרחקה. גם אם לא אצליח לשכנע אותך, ואפילו אם תצליחי את לשכנע אותי - שאת צודקת, עדיין עומדת בפנייך משוכה גבוהה של שכנוע הקהילה, ובהכירי אותה, כמעט כבר שמונה שנים, הסיכויים לכך הם דלים ביותר, ועד אז, ברומא? התנהג כרומאי!
(אגב, הטענה הפוסט מודרניסטית הקובעת שאין עמדה ניטרלית, לא מקובלת כאן. זכותך כמובן לסבור כך, אבל המקום הזה הוא מקום שבו השאיפה לעמדה ניטרלית היא אבן השתיה העומדת ביסודו. לא תוכלי לכפות דעתך זה על המקום.)
ובאשר לערכים, יש בהם גודש כזה של פרטים מיותרים שקשה לדעת היכן להתחיל, אנסה בברוריה אבידן-בריר:
* אביה התייתם מהוריו בגיל שנה וחצי, אחיותיו הגדולות גידלו אותו ובשנת 1934 עלה עמן ארצה מרוסיה, ולפרנסתו ניהל חנות כלבו בחיפה. הוריה הכירו כאשר אמה סיימה את לימודיה בגימנסיה הפולנית ועבדה כמורה, ואביה סיים את הגימנסיה העברית ברוסיה. אמה של ברוריה הרגישה כי המלחמה קרבה וכתבה ליעקב שהוא מוצא חן בעיניה. ב-1938 נסע יעקב נסע להביא אותה ארצה מפולין, ומיד לאחר מכן הם נישאו. תחילה גרו בחיפה. חימה עודדה את יעקב להפוך לעצמאי ויחד עם אחת מאחיותיו פתחו חנות מכולת ברחוב נורדאו בתל אביב, אליה הצטרפה אימה בהמשך. ברוריה אבידן-בריר מספרת שאביה תיעב במשך כל ימי חייו את חנות המכולת הגדולה שהקימו. למרות שהעסק הצליח, רצה לחזור להנהלת חשבונות, בו עסק עוד בימיו בפולין‏[1]. כשהיה כבן 59 מכר את החנות, וחזר לעבוד כמנהל חשבונות עד שמלאו לו 80.
איך זה רלבנטי לערך?
* במלחמת העצמאות עברה המשפחה לגור ברחוב סוקולוב ובהמשך בנו הוריה את ביתם על מגרש ברחוב עמוס 7 בתל אביב.
מה החשיבות האנציקלופדית של הכתובות? למה לא מצויינת כתובתו של בן-גוריון בערך עליו?
* החלה את לימודיה בגן פרטי אשר לא חיבבה והוריה העבירו אותה לגן "מעונות עובדים ח'". בהמשך למדה בבית הספר "לדוגמה" בתל אביב שאחר כך שינה את שמו לבית הספר על שם הנרייטה סאלד.
מה איכפת לקורא שלמדה בהתחלה בגן פרטי? ומה שמו של הגן האחר? ומה שם בית הספר?
* מרבית עבודתה העיתונאית התנהלה במרחב גברי. כפמיניסטית, היא מאמינה שצריך לעשות את הדברים בצורה חכמה ולא לעורר אנטגוניזם. כהגדרתה, "היא פמיניסטית בצאתה לעבודתה העיתונאית ואישה קטנה בבואה הביתה"‏[12]. לדעתה המפתח לקידום מעמד האישה הוא באמצעות חשיפה לסיפוריהן של נשים מצליחות, תוך האדרתן והאדרת הנשיות, ומציינת כדוגמה כתבת שער שלה בלאשה על לימור לבנת שהתמודדה אז לראשונה בפריימריז של הליכוד,
אני מבין שחשוב להדגיש שהיא הייתה פמיניסטית, אבל איך הערך תומך בטענה זו?
לדעתי, הערך נקרא כמו תמלול של ראיון עם ברוריה אבידן-בריר, והוא לא היה עובר כפרק בספר היסטוריה, ככתבה עיתונאית, או כמאמר מדעי. הוא גם אינו ברמה הראויה לוויקיפדיה. הכצעקתה - שיחה 19:49, 20 במרץ 2014 (IST)
הזכרתי את העובדה שהמרצה בקורס היא היסטוריונית על מנת שתבינו שבחלק מהמקרים, כאשר בחרנו להשאיר פרטים מסוימים, יש להם חשיבות היסטורית. החשיבות היא לא רק לאומית, היא גם מוסיפה ידע חשוב לערך. אנחנו לא במקום של שכנועים, יש לנו מטרה משותפת, לגרום לערכים להיות כמה שיותר טובים ולא למחוק פרטים שאולי יש כאלו שלא יבינו את החשיבות שלהם, אך החובה שלי זה להסביר מדוע כן חשוב להשאיר אותם. אני גם חושבת שזו הדרך הטובה ביותר לעשות זאת ולכן אני מודה לך על שיתוף הפעולה. לגבי דעתי על נטרליות- אי אפשר להגיד שאני כופה את דעתי, זו המציאות, אם אתה מחליט שמשהו או לא חשוב אתה כבר בה ממקום שהוא לא נטרלי. אין כתיבה שהיא נטרלית, אנחנו תמיד מושפעים ממשהו. אנחנו שואפים ושואפות להיצמד לאמת עד כמה שאפשר ולכן נביא מידע מכמה מקומות אבל יש הבדל בין להגיד שהכתיבה הרגשית לבין זה שהיא לא נטרלית.

לגבי הערותיך על הערך ברוריה אבידן בריר:

  • הערה ראשונה: אני יכולה לקבל את זה שפרט כזה או אחר אולי לא רלוונטי ואשמח לשמוע איזה אך כשאנחנו כותבים ערך על דמות כלשהי אי אפשר לא לתת רקע גם על הילדות והמשפחה שלה. ראית כמה פרטים שלדעתך לא רלוונטים ומחק הכל
  • הערה שניה: מסכימה איתך.
  • הערה שלישית: כמו ההערה הקודמת, מסכימה איתך.
  • הערה רביעית: צודק, לא אכפת מהשמות, אך אכפת מהמעברים ששופכים עוד אור על דמותה.
  • הערה חמישית: לא הבנתי את ההערה. למה אתה מתכוון כשאתה כותב איך הערך תומך בטענה הזו (לגבי הפמיניזם שלה)?
  • הערה שישית: הערך אכן מבוסס ברובו על ראיון עם ברוריה אבידן בריר והסיבה לכך היא משום שלא קיימים על הדמות הרבה מקורות. חשוב לציין שראיון הוא מקור היסטורי לכל דבר ובמיוחד לכתיבת ערך כמו זה.

בעתיד אשמח אם תכתוב לי את הדברים הבעייתיים לפני שתשנה משום שלמרות שיש מספר הערות בהן הסכמתי איתך, יש כמה שכן צריך לדון עליהן ולצערי כבר עשית את השינוי. Roni ment - שיחה 16:04, 21 במרץ 2014 (IST)

זה אינו ויכוח, הערכים ישוכתבו ויתאימו למבנה המקובל בוויקיפדיה. כמו שנאמר לעיל, דעתך על קיומה של כתיבה נייטרלית איננה חשובה. את יכולה לחשוב מה שאת רוצה, כמו שנאמר על ידי קודמי, כתיבה נייטרלית היא אבן יסוד בוויקיפדיה וכל סטיה ממנה אסורה בתכלית. חבל מאוד שבחרתן לעלות את הערכים של הקורס שלכם בצורה כזאת ולא בארגז חול. גילגמש שיחה 16:13, 21 במרץ 2014 (IST)
רוני, אני מתנצל, כיוון שאת חשה שהקדמתי מעשה לבקשה. כרונולוגית, ההערות הונחו בדף שיחת הערך, כבר לפני זמן רב, וההערות מפורטות הונחו בדף זה אמש, והביצוע היה היום. הפניתי את תשומת לבה של ד"ר גבע לדיון כאן. הבה נמתין יחד לבואה.
באשר לערך של חווקה פולמן רבן, שבין יתר עוונותי, ניתן למנות את הגיזום בעפאיו, הרי כתבת כי "הורדת פרטים שחשובים מבחינה היסטורית מבלי לדעת וזה בגלל שאין לך את הידע הדרוש בשביל להתמודד עם הערכים האלו.", ועוד ציינת כי "הדבר הראוי זה לפנות אלינו לפני הורדה של פרט כזה או אחר.". ואכן, קשה שלא להזדהות עם תחושת האובדן עקב הקיצוץ בנטיעות שנטעתן. אבל, תני דעתך לכך שנימת ההתנשאות שהתגנבה למילים, לא מסייעת לשכנוע. אני נותר איתן בדעתי, על אף דעתה של היסטוריונית שכתבה מאמרים וספר בנושא, היו אלו פרטי הבל, ואת נותרת בדעתך כי הסרתי פרטים החשובים היסטורית בגלל שאין לי הידע הדרוש כדי להתמודד עם הערכים. מה הלאה?
וכעת לדבר החשוב והנכון מאוד שכתבת: "חבל לי שאתה לא בוחר לעבוד איתנו ולכוון אותנו במקום להרחיק אותנו ולהשפיל פרויקט שבסופו של דבר רק תורם לויקיפדיה." אולי יורשה לי להציע שני רעיונות: א. טרם שהערכים יעלו למרחב הראשי, הם יכתבו באחד מארגזי החול ב. סגל הקורס יגיע להבנה עם הקהילה בדבר רמת הפירוט הראוייה, באופן שלא יהיה צורך לנהל דיונים על כל ערך וערך בנפרד. כך התחושה של הסגל והסטודנטים בקורס, שתרומתם חשובה ומוערכת לא יחוש כי מתנכלים לו, ומשפילים אותו, ואילו קהל העורכים לא יחוש כי המשימה "תנקו אחרי", מוטלת באורח כה פולשני ובלתי מתחשב עליו. הכצעקתה - שיחה 17:36, 21 במרץ 2014 (IST)
ראשית ולפני הכל, הדברים אליהם התייחסת כהתנשאות לא היו מופנים אליך, אלא אל גילגמש שהתנהגותו הלא מקצועית מוכיחה כל פעם מחדש שהדברים שכתבתי נכונים. כאשר ויקיפד מוריד פרטים ושם תבניות חשיבות ללא שום מחשבה וכותב באופן שלא מקדם ורק במטרה לפגוע ולהתנכל, דבריו לא יכולים להילקח ברצינות. מתנצלת אם הרגשת שזה מכוון גם אליך, זו לא הייתה כוונתי. ידוע לי שהפנית את תשומת ליבה של ד"ר גבע, אך כרגע אין כל כך צורך שהיא תגיב, אנחנו מחזיקות באותה הדעה. כל ההערכים, לפני שהם מועלים, נכתבים ב"ארגז החול". מעולם לא קיבלנו הערות בשלב זה, רק לאחר שהערכים עולים. "הקהילה" זה מקום גדול, מול מי יש להגיע להסכמה הזו? תודה על הפתרונות. אשמח גם להתייחסות מצידך לגבי הדברים שכתבתי על הערך על ברוריה אבידן בריר. Roni ment - שיחה 18:12, 21 במרץ 2014 (IST)
גילגמש הוא עורך ותיק מאוד. אולי לא תמיד יש לו הסבלנות לבאר בפירוט, אך איש, אפילו לא מתנגדיו הגדולים ביותר, לא יוכל להכחיש את מקצועיותו, והיושרה הסרגלית הארוגה בהתנהלותו. לענין ברוריה אבידן-בריר: יתכן כי פרטים שנדמה כי הם טפלים, כגון המעברים מגן א' לגן ב', או העובדה שזכתה לכינוי "בטהובן", יהיו חשובים לערך. אבל, רף ההוכחה הוא גבוה מאוד מאוד, ואין ולו ראשית ראיה לכך במה שנכתב, ואני מסופק אם תוכל להמצא ראיה שכזו. אם תרצי, אפשר להעביר את הדיון לדף השיחה של הערך.
חבל שד"ר גבע טרם בחרה להשתתף בדיון. הפירסומים שלה בתקשורת מעידים שיש לה דעות נחרצות מאוד. לדידי, האופן שבו היא מובילה את הקורס הוא מתריס במקצת. נראה כי לשיטתכן, עודף הפרטים (שנתפס בעיני כלהגני) - הוא הכלל. אם אכן כך המצב, נטל השכנוע של הקהילה מוטל עליכן. אין הדבר קל, משום שאין מנהלים לאנציקלופדיה החפשית. אולי דרך אחת לפעול היא לבחור ערך מתאים, להדגים את המחלוקת עליו, ולהעביר את ההחלטה בדבר המחלוקת לקהילה באמצעות מנגנונים מוכרים. בענין זה עליכן לבור לעצמכן את הדרך ההולמת.
בין כך ובין כך, אני שוקל להציב תבנית שכתוב על ערכים נוספים. בהצלחה, ותודה רבה בשם רבים על התרומה. הכצעקתה - שיחה 19:12, 21 במרץ 2014 (IST)

תמונות של אברהם ברמן[עריכת קוד מקור]

הי רוני, בערך על אברהם ברמן יש רק תמונה אחת שמקורה בפולין. האם תוכלי לבקש מהמשפחה גם תמונות שלו? תמונות מהארץ כמו שהשגת את התמונות של בתיה טמקין ברמן. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:19, 22 במרץ 2014 (IST)

הי חנה. בהחלט, אבקש מהסטודנט לדבר על כך עם אברהם ברמן. תודה. Roni ment - שיחה 11:59, 22 במרץ 2014 (IST)
הי חנה, אברהם ברמן שלח לנו חמש תמונות. לשלוח אותן לך? Roni ment - שיחה 16:50, 25 במרץ 2014 (IST)
יופי. האם קיבלת ממנו אישור מסודר להעלאה ברישיון חופשי לוויקיפדיה בנוסח המלא? אם כן, תעלי את התמונות לוויקישיתוף תשייכי לקטגוריה Category:Adolf Berman ולאחר מכן תשלחי את האישור שקבלת לכתובת שאת מכירה עם קישור לכתובת האינטרנט של התמונות, ואני אוסיף את האישור. אם לא קבלת אישור מסודר אלא רק את התמונות, שלחי אליו את נוסח האישור ובקשי שיכתוב מאשר ורק לאחר מכן תמשיכי כפי שהסברתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:05, 25 במרץ 2014 (IST)
את יכולה גם להעביר את התמונות שאני אטפל בהן, אבל חשוב הן תהינה מלוות באישור הנדרש. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:06, 25 במרץ 2014 (IST)
הי חנה, אשלח לך את התמונות עם האישור החתום. Roni ment - שיחה 17:13, 28 במרץ 2014 (IDT)

תמונות של חסיה דרורי[עריכת קוד מקור]

שלום רוני, ראי הערתי בנושא בשיחה:חסיה דרורי. חשוב לטפל בנושא הרישיונות של התמונות.
בנוסף שימי לב להצבעת המחיקה המתקיימת על חלק מהתמונות שהעלית לויקישיתוף. חלק מהן העלית בעבר כמו הלוגו של סמינר הקיבוצים שהוא בשימוש הוגן. חשוב שתהיי זהירה להבא בנושא. עורך שמעלה תמונות רבות שנמחקות יכול להגיע לחסימה בוויקישיתוף. אני יודעת שאינך עושה זאת בכוונה, אבל חשוב ללמוד ולהכיר את הכללים. לעלולם אין להעלות לוגו לוויקישיתוף, וכפי שידוע לך אין סיכוי לקבל אישור ממוזיאון לוחמי הגיטאות לתמונות, כי לטענתם אין להם זכויות יוצרים. זה נכון במקרים רבים כמו זכויות היוצרים לציורים של אסתר לוריא השייכים לבני משפחתה. במקרה זה יצרתי קשר עם בנה והוא הבטיח לשלוח תמונות להעלאה ברישיון חופשי, כנ"ל בני משפחתה של הלה שיפר רופאייזן. אז לפעמים הדרך למטרה ארוכה יותר אבל היא בטוחה יותר. יש להנחות את הסטודנטים הרוצים להשיג תמונות לפנות לבני המשפחה. אני מתייגת את משתמשת:Sharon Geva, חשוב שתהיה מודעת לכך. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:53, 25 במרץ 2014 (IST)

הי חנה, בסדר גמור. תודה. Roni ment - שיחה 17:22, 28 במרץ 2014 (IDT)

שיוך ערכים לקטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום רוני, חלק מהעלאת ערך למרחב הערכים הוא הוספת קטגוריות מתאימות. היום הוספתי קטגוריות לערך אסתר לוריא ורבקה קופר. אני מבקשת שתקפידו לעשות זאת מיד לאחר העלאת הערך. להסבר ראי ויקיפדיה:קטגוריה. בנוסף יש למיין את הערכים לקטגוריה לפי שם משפחה. ראי עושים זאת כך ראי דוגמה {{מיון רגיל:לוריא, אסתר}}. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:41, 28 במרץ 2014 (IDT)

הי חנה, אעביר זאת הלאה. תודה. Roni ment - שיחה 17:22, 28 במרץ 2014 (IDT)

תמונות לערך בת שבע יוניס[עריכת קוד מקור]

שלום חנה. אחת הסטודנטיותבפרויקט כתבה ערך על בת שבע יוניס אך מנהלת הארכיון לא מוכנה לחתום לה על אישור. אני רוצה שתהיה לפחות תמונה אחת בערך. יש לך רעיון איך נוכל להשיג? תודה רבה וחג שמח. Roni ment - שיחה 14:41, 16 באפריל 2014 (IDT)

יש תמונה שלה חופשית וקלה להשגה באנציקלופדיה לחלוצי היישוב. צריך רק לחתוך את התמונה - זה קל בעזרת תכנת "צייר". Ben tetuan - שיחה 14:50, 16 באפריל 2014 (IDT)
הי בן, תודה רבה! האיכות מספיק טובה לדעתך? Roni ment - שיחה 14:51, 16 באפריל 2014 (IDT)
בדרך כלל אחרי שחותכים את התמונות הן יוצאות יותר גדולות וברורות. אפשר לעשות שימוש גם בתמונה בעמוד 240 במאמר עליה של ד"ר צפורה שחורי-רובין שם רואים אותה בגיל צעיר יותר ביחד עם אחותה. אם צריך אין לי בעיה לעשות את החיתוך בצייר ולהעלות את התמונות ואז תוכלו להחליט אם הן טובות מספיק כדי להשתמש בהן. Ben tetuan - שיחה 15:05, 16 באפריל 2014 (IDT)
אני יכולה לעשות זאת, תודה! מעדיפה להעלות אחת בשימוש הוגן. אעלה את הראשונה. תודה רבה! Roni ment - שיחה 15:35, 16 באפריל 2014 (IDT)
מכיוון שנפטרה בשנת 1947 זכויות היוצרים פגו ואפשר להעלות את התמונה ברישיון {{PD-Israel}}. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:27, 16 באפריל 2014 (IDT)
וואו. אלו חדשות מצוינות! תודה!Roni ment - שיחה 17:28, 16 באפריל 2014 (IDT)

גולדה מילוסלבסקי[עריכת קוד מקור]

הערך כבר קיים במרחב הערכים. לשם מה הוא גם בדף המשתמש שלך? בורה בורה - שיחה 09:08, 17 באפריל 2014 (IDT)

מחקתי, באמת לא נדרש. רוני את מוזמנת לכתוב על עצמך בדף המשתמש שלך, או לציין שם את שמות הערכים שכתבת ועוד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:12, 17 באפריל 2014 (IDT)
צודקים, זה עוד מימי הראשונים בויקיפדיה. תודה. Roni ment - שיחה 14:34, 17 באפריל 2014 (IDT)

ארכוב[עריכת קוד מקור]

שלום רוני, אני ממליצה לך לארכב את דף השיחה שלך, הוא כבר ארוך למדי. ראי הסבר בדף ויקיפדיה:ארכוב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:39, 17 באפריל 2014 (IDT) שלום חנה, בסדר, אעשה זאת. תודה. Roni ment - שיחה 14:40, 17 באפריל 2014 (IDT)