V (זמר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוריאהקוריאה זהו שם קוריאני; שם המשפחה הוא קים.
קים טה־היונג
김태형
לידה 30 בדצמבר 1995 (בן 28)
דאיגו, קוריאה הדרומית
שם לידה

김태형

Kim Tae-hyung • קים טה־היונג
שם במה V עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות קוריאה הדרומית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים

התיכון לאומנות קוריאנית (אנ')

אוניברסיטת הסייבר העולמית
עיסוק זמרכותב שיריםמלחין
סוגה R&B עכשווינאו סולאינדי פופקיי-פופג'אז
סוג קול בריטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת קוריאנית, אנגלית, יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים ביג היט
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קים טה־היונגאנגלית: Kim Tae-hyung; בקוריאנית: 김태형, נולד ב-30 בדצמבר 1995) הנודע בשם הבמה V (בקוריאנית: ), הוא זמר, כותב שירים ומלחין דרום־קוריאני, חבר בלהקת הקיי-פופ BTS, איתה הופיע לראשונה ב-2013.[1] V ביצע שלושה שירי סולו כחבר BTS - "Stigma" ב-2016, "Singularity" (אנ') ב-2018, ו-"Inner Child" ב-2020 - כולם נכנסו למצעד הדיגיטלי של גאון (אנ').

מחוץ לפרויקטים שלו עם BTS, V הופיע בסדרת הטלוויזיה Hwarang: The Poet Warrior Youth (אנ') משנת 2016 וביצע את הסינגל "It's Definitely You" מתוך הפסקול שלה. בשנת 2019 הוא הוציא את השיר העצמאי הראשון שלו, "Scenery". בשנת 2023 ערך V את הופעת הבכורה הרשמית שלו כאמן סולו עם יציאת הסינגלים "Love Me Again" ו-"Rainy Days". אלבום הסולו הבכורה שלו Layover יצא ב-8 בספטמבר, מלווה בסינגל שלישי, "Slow Dancing".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

V נולד בשם קים טה־היונג ב־30 בדצמבר 1995 במחוז סאו (אנ') שבדאיגו, קוריאה הדרומית וגדל במחוז גיאוצ'אנג (אנ') שבדרום מחוז גיונגסאנג (אנ').[2] הוא האח הבכור לאח ואחות הקטנים ממנו ומשתייך לקלאן גוואנגסן קים (אנ'). בבית הספר היסודי למד שירה, ובחטיבת הביניים החל לנגן בתמיכת אביו בסקסופון כאמצעי להמשך קריירה מוזיקלית.[3][4] V הפך בסופו של דבר לחניך בביג היט אנטרטיינמנט לאחר שעבר אודישן בדאיגו.[5]

לאחר שסיים ב־2014 את לימודיו בתיכון לאומנות קוריאנית (אנ') בסיאול,[6] הוא התקבל לאוניברסיטת הסייבר העולמית, שם סיים באוגוסט 2020 תואר ראשון בבידור.[7] בשנת 2021, החל ללמוד לתואר שני במנהל עסקים בפרסום ומדיה באוניברסיטת האניאנג סייבר (אנ').[8]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2013–הווה: BTS[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – BTS

עובדת חברותו של V בלהקה לא נחשפה עד הופעת הבכורה של BTS, משום שהסוכנות רצתה לשמור אותו כהפתעה למעריצים. V סיפר שהוא חשב שחברותו בלהקה לא ודאית, וזה גרם לו להרגיש אי-נוחות ובדידות.

ב-13 ביוני 2013 ערך V את הופעת הבכורה שלו כחבר בלהקת BTS, עם השיר "No More Dream" מתוך אלבום הבכורה שלהם, 2 Cool 4 Skool. הוא יצר לראשונה מוזיקה כחלק מהלהקה באפריל 2015, כשהיה שותף לכתיבת והפקת השיר "Hold Me Tight" מתוך המיני-אלבום The Most Beautiful Moment in Life, Part 1 (אנ'). לאחר מכן השתתף בכתיבת שירים נוספים של הלהקה, כמו "Fun Boyz" מתוך המיני-אלבום המשך The Most Beautiful Moment in Life, Part 2 (אנ'), והלחין את הסינגל "Run". בספטמבר 2016, כחלק מהאלבום השני של הלהקה, BTS, ‏ Wings, פרסם V את שיר הסולו "Stigma", אותו ביצע לבדו, וגם השתתף בכתיבתו ובהלחנתו. בנוסף פרסם V באופן לא רשמי קאבר לשיר "Hug Me" יחד עם חברו ללהקה ג'יי-הופ וקאבר לשיר "Someone Like You" של אדל.

במאי 2018 פורסם שיר הסולו השני של V, "Singularity" (אנ'), כטריילר לאלבום האולפן השלישי של BTS שעתיד היה לצאת אז, Love Yourself: Tear. חודש לאחר מכן, הגרדיאן כלל את "Singularity" ברשימת "50 השירים המובילים לחודש יוני 2018", ובילבורד דירג אותו במקום ה-48 ברשימת "50 השירים המובילים של BTS".[9] בסוף השנה, הניו יורק טיימס דירג את השיר במקום ה-20 ברשימת "65 השירים הטובים ביותר של 2018" יחד עם "Fake Love". מבקר הלוס אנג'לס טיימס, מיקאל ווד, כינה אותו כ"השיר הטוב ביותר והראוי ביותר לשידור חוזר של 2018", ומבקרת הגרדיאן לורה סנייפ כללה אותו כאחד השירים האהובים עליה ברשימת "המוזיקה הטובה ביותר של 2018: אלבומים ושירים". ב-24 באוקטובר, הפך V לאחד המקבלים הצעירים ביותר של מדליית הוואוואן להצטיינות תרבותית, שהוענקה לו על ידי נשיא קוריאה הדרומית לצד חבריו ללהקת BTS על תפקידם בהפצת התרבות הקוריאנית.

V ו-ג'יי-הופ שיתפו פעולה עם הזמרת השוודית זארה לארסון בשיר "A Brand New Day" מתוך אלבום הפסקול של משחק המובייל BTS World (אנ'). הוא פורסם כסינגל ב-14 ביוני 2019, והופיע לראשונה במקום הראשון במצעד שירי העולם הדיגיטליים של בילבורד. לאחר מכן שיתף פעולה עם חברו ללהקה ג'ימין בשיר "Friends", והשתתף בהלחנת וכתיבת שיר הסולו השלישי שלו "Inner Child". שני השירים נכללו באלבום האולפן של BTS משנת 2020, Map of the Soul: 7.

ביולי 2021 מונה V, יחד עם שאר חברי BTS, לשגריר נשיאותי מיוחד "לתרבות ולדורות הבאים" בידי נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, על מנת לעזור "להוביל את סדר היום העולמי לדורות הבאים" ו"להרחיב את המאמצים הדיפלומטיים ומעמדה העולמי של קוריאה הדרומית בקהילה הבינלאומית".[10]

2016–הווה: פעילויות סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

V ב-7 במאי 2017 (יום השנה החמישי להקמת BTS)

בשנת 2016 ערך V את הופעת הבכורה שלו כשחקן עם תפקיד משנה בדרמה Hwarang: The Poet Warrior Youth (אנ'). הוא גם השתתף בהקלטת הפסקול של הדרמה "It's Definitely You", יחד עם חברו ללהקה ג'ין. ב-8 ביוני 2017, הוציא V את "4 O'Clock", שיר שהפיק יחד עם חברו ללהקה RM לרגל יום השנה הרביעי של BTS.

V הוציא את שיר הסולו הראשון שלו, "Scenery", ב-30 בינואר 2019, דרך חשבון הסאונדקלאוד של BTS. V כתב והלחין את הבלדה ואף יצר את עטיפת הסינגל. השיר הופק על ידי דוקסים, יחד עם פידוג והיס נויז. השיר עלה מ-20 מיליון צפיות ל-100 מיליון צפיות תוך יותר מארבעה עשר ימים, שיא חדש בפלטפורמה. במהלך השבועיים שלאחר יציאתו, "Scenery" שבר את שיא הסטרימינג היומי תשעה פעמים. שבעה חודשים לאחר מכן, ב-9 באוגוסט, הוציא V את שיר הסולו השני שלו, הראשון שכולו באנגלית, "Winter Bear", דרך סאונדקלאוד, בליווי קליפ בבימויו שפורסם בערוץ היוטיוב של BTS. הוא הפיק את הרצועה יחד עם RM, היס נויז, ואדורה, ויצר את עטיפת הסינגל תחת שמו הבדוי ונטה.

ב-13 במרץ 2020, פורסם סינגל האינדי פופ "Sweet Night" (אנ') אותו V כתב, הפיק וביצע כחלק מהפסקול של סדרת הטלוויזיה Itaewon Class (אנ'). V קיבל ביקורות חיוביות על הלחן, הביצוע הקולי והמילים. השיר הופיע לראשונה במקום השני במצעד השירים הדיגיטליים של בילבורד בארצות הברית. ב-25 בדצמבר הוא הוציא את השיר "Snow Flower", בשיר השתתף הראפר פיקבוי (אנ').

בשנת 2021, השתתף V בפסקול של סדרת הטלוויזיה Our Beloved Summer (אנ'). הסינגל, "Christmas Tree" (אנ'), שוחרר ב-24 בדצמבר, הגיע למקום ה-79 במצעד הפזמונים בילבורד הוט 100 וכך נכנס V בפעם הראשונה למצעד כיוצר עצמאי. בשנה שלאחר מכן, כיכב V בסדרת הריאליטי של דיסני+ In the Soop: Friendcation (אנ') עם פיקבוי, פארק סאו-ג'ון (אנ'), צ'וי וו-שיק (אנ') ופארק היונג-סיק (אנ'). בשנת 2023 הופיע בסדרת הבישול הבלעדית של פריים וידאו Jinny's Kitchen, יחד עם פארק סאו-ג'ון וצ'וי וו-שיק, שידורי הסדרה החלו ב-24 בפברואר. בחודש שלאחר מכן הוכרז V כשגריר מותג (אנ') של חברת ההשקעות האינדונזית SimInvest וכשגריר עולמי של מותג היוקרה הצרפתי סלין. ביולי הוא הפך לשגריר המותג של קרטייה ולפנים של קמפיין Panthère de Cartier.

ב-9 באוגוסט 2023 פרסם V את הסינגל הראשון שלו כאמן סולו, "Love Me Again", כסינגל המוביל לאלבום הסולו הראשון שלו, Layover.[11] "Scenery", "Winter Bear" ו-"Snow Flower" הפכו לזמינים בפלטפורמות הורדת מוזיקה וסטרימינג ברחבי העולם כסינגלים רשמיים תחת השם של V ב-28 באוגוסט, גם הם לקראת יציאת האלבום. האלבום פורסם ב-8 בספטמבר. לפי מצעד האנטאו, Layover רשם את המכירות הגבוהות ביותר בהיסטוריה של סולן קיי-פופ בשבוע המכירות הראשון, עם 2.1 מיליון עותקים שנמכרו. בארצות הברית, הוא הופיע לראשונה במקום השני במצעד הבילבורד 200, ובכך צירף את V לחברי הלהקה ג'ימין ושוגה[א] כאמני הסולו הקוריאנים המצליחים ביותר בתולדות מצעד הבילבורד.

אמנותיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

V בצילומים ל-"Idol", 19 ביולי 2018

ל־V קול בריטון שזכה לביקורות חיוביות על המנעד הקולי והטון הצרוד שבו.[12][13] הוא זכה להכרה רחבה ביכולותיו הווקאליות בזכות הביצוע שלו בשיר "סטיגמה", בעקבות הפלסטים שביצע בו.[14] הטונאליות של V ב-"Singularity" (אנ'), שיר הפתיחה של Love Yourself: Tear, צוינה כ"קובעת טון בולטת" באלבום על ידי מבקרת המוזיקה בלנקה מנדז.[15] באופן דומה, קייטי גו מ-Vice ציינה את השיר כ"אחד הביצועים הווקאליים הטובים ביותר של V." קארן רופיני מ-Elite Daily (אנ') כתבה ש"ל-V... אין בעיה לייצר צלילים סופר מרגיעים ונמוכים שהם מרכיב מפתח בסאונד הכללי של BTS." תמר הרמן מבילבורד ציינה גם שהקול הנמוך של V הוא מרכיב בולט במוזיקה של BTS.

הסגנון המוזיקלי של V מושפע עמוקות מאהבתו לג'אז ולמוזיקה קלאסית. בין מקורות ההשראה העיקריים שלו הוא ציין את רובן סטודארד (אנ') ואת אריק בנט (אנ').[16]

כרקדן, V ידוע ב"דואליות" שלו, כלומר ביכולתו לעורר רגשות מעורבים אצל הצופים.[17] העיתונאית הבריטית ריהאן דאלי ציינה זאת במיוחד לגבי הביצוע של "Singularity" בסיבוב ההופעות "Love Yourself: Speak Yoursel", ותיארה את תנועותיו כ"מדויקות ומכוונות".‏[18] קריסטל בל מ-MTV ציינה שההופעות של V פועלות בשיתוף פעולה לעיתים קרובות עם מצלמות חיות באולמות הופעות, וכיצד הוא מנצל אותן כדי ליצור ביטויים עדינים במהלך הופעות.

השפעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

V, נובמבר 2017

בסיומו של מפגש מעריצים של BTS בנובמבר 2016, V טבע את המשפט ”I purple you” ("אני סגול אותך", על משקל "I love you") כשהתאורה האירה על הקהל בצבעי סגול. הוא הסביר שהצבע הסגול הוא גוון של אהבה, ואמר "אתם יודעים מה המשמעות של הצבע הסגול? הוא הגוון האחרון בקשת. סגול פירושו שאסמוך עליך ואוהב אותך לאורך זמן" ולאחר מכן הוסיף "הרגע המצאתי את זה".[19] מאז, הצבע הסגול הפך למזוהה עם BTS. השימוש הנרחב בביטוי התרחב וכלל גם את קרן החירום הבין-לאומית של האומות המאוחדות לילדים, שהשתמשה בו בקמפיין נגד בריונות שפרסמה בשיתוף עם הלהקה.[20]

בשנת 2018 נמצא, במחקר אנליטי על מגמות חיפוש בגוגל הקשורות לקיי־פופ, ש־V היה מילת המפתח המבוקשת ביותר בחמש השנים הקודמות לבדיקה בדרום קוריאה.[21] בסקר שנערך על ידי גאלופ קוריאה, V נבחר לאליל הנוער הרביעי האהוב ביותר של 2019.[22] בשנת 2021, הוא דורג בתור הידוען הקוריאני הפופולרי ביותר ביפן במשך 28 שבועות רצופים.[23]

בין האמנים שציינו את V כמוקד השפעה ומודל לחיקוי נמנים יוסאנג ומינגי מלהקת אייטיז, היון-ג'ון (אנ') ויאונג'ון מלהקת דה בויז (אנ'),[24] בומגיו מלהקת TXT (אנ'),[25] ג'אהיון וג'אנג'ון מלהקת גולדן צ'ילד (אנ'), בין מלהקת MVP (אנ'), ביון היון-מין מלהקת רייניז (אנ'), סרים מלהקת קראויטי (אנ'), יונגסונג ודילה מלהקת D-Crunch (אנ'), באו מלהקת לוסנטה, יונמין מלהקת ניוקיד (אנ'), האניו מלהקת בוי סטורי (אנ'), קו יונגמו, לי טאסונג ומאצ'ו הידקה, מתמודדי הריאליטי Produce X 101 (אנ') ופארק ג'י-הון (אנ').

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדצמבר 2017, V התגורר בשכונת חנם (אנ') שבסיאול, עם עמיתיו ללהקה [26] באוקטובר 2019 רכש דירה בשכונת סמסונג (אנ') שברובע גנגנם בעיר.[27]

בריאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2018, במהלך הופעה של Love Yourself World Tour (אנ') בפריז, התקשה V לשיר עקב חולי ונאלץ להימנע משירה בחלק מקטעיו. באוקטובר 2021 הוכרז ש-V ימנע מכוריאוגרפיה במהלך ההופעות של Permission to Dance on Stage (אנ') עקב פציעה בשוק ויישאר לשבת בזמן שירה.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 בנובמבר 2023, הודיעה ביג היט באמצעות ויורס (אנ') ש-V, יחד עם חבריו ללהקה RM, ג'ימין וג'ונגקוק, החלו בתהליך הגיוס כדי לבצע את שירות החובה הצבאי (אנ') שלהם. ב-11 בדצמבר הוא התגייס וב-8 בפברואר 2024 סיים את הכשרתו הצבאית המורחבת. הוא משרת ביחידת סאנגיונג של הקורפוס השני (אנ') תחת כוח המשימה המיוחד של חיל המשטרה הצבאית.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – דיסקוגרפיית האלבומים של BTS, דיסקוגרפיית הסינגלים של BTS

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם פרטים מיקומי שיא במצעדים מכירות תארים
קוריאה (אנ') קנדה יפן (אנ') יפן הוט ניו זילנד בריטניה ארצות הברית
Layover 1 39 2 2 3 1 2
  • עולמי: 2,200,000
  • קוריאה: 2,017,123
  • יפן: 259,874
  • ארצות הברית: 88,000
  • RIAJ: זהב
  • KMCA: מיליון
  • KMCA: פלטינה × 2

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאמן ראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם שנה מיקומי שיא במצעדים מכירות אלבום
קוריאה קוריאה בילבורד[ב] קנדה הונגריה יפן ניו זילנד בריטניה ארצות הברית מצעד שירי העולם בילבורד גלובל 200
"It's Definitely You" (죽어도 너야) (עם ג'ין) 2016 34 15 8
  • קוריאה: 76,657
Hwarang: The Poet Warrior Youth - הפסקול הרשמי (אנ')
"Scenery" (풍경) 2019 [ג] [ד] [ה] 3 סינגל שלא מתוך אלבום
"Winter Bear" [ו] [ז] [ח]
  • יפן: 6,793
"Sweet Night" (אנ') 2020 14 19 [ט] 1 [י] 34 [י"א] [י"ב] Itaewon Class - הפסקול הרשמי (אנ')
"Snow Flower" בהשתתפות פיקבוי (אנ') [י"ג] [י"ד] 2
  • יפן: 6,203
סינגל שלא מתוך אלבום
"Christmas Tree" (אנ') 2021 18 25 82 1 29 6 [ט"ו] 79 51 Our Beloved Summer - הפסקול הרשמי (אנ')
"Love Me Again" 2023 22 7 91 76 5 [ט"ז] 96 1 12
  • יפן: 7,226
Layover
"Rainy Days" 56 21 [י"ז] 91 7 [י"ח] [י"ט] 16
  • יפן: 7,362
"Slow Dancing" 24 9 60 26 5 24 51 4
  • יפן: 12,134
  • ארצות הברית: 54,000
"Fri(end)s" 2024 101 38 38 1 13 65 5
  • יפן: 11,855
סינגל שלא מתוך אלבום
"—" מציין סינגל שלא נכנס למצעדים או לא הופץ באזור זה.

שיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם שנה מיקומי שיא במצעדים מכירות אלבום
קנדה יפן ניו זילנד בריטניה ארצות הברית עולמי
"Wherever U R"

(Umi (אנ') בהשתתפות V)

2023 10 9 3 6 5 99
  • יפן: 6,000
  • ארצות הברית: 4,600

שירי מצעדים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם שנה מיקומי שיא במצעדים מכירות אלבום
קוריאה קוריאה הוט קנדה הונגריה יפן יפן הוט בריטניה ארצות הברית שירי העולם גלובל 200
"Stigma"[כ] 2016 26 8 22 1
  • קוריאה: 110,898
Wings
"Intro: Singularity" (אנ')[כ] 2018 54 10 23 34 44 1
  • ארצות הברית: 10,000
Love Yourself: Tear
"Inner Child"[כ] 2020 24 19 7 22 9 1 Map of the Soul: 7
"Blue" 2023 144 22 13 100 89 12 89
  • יפן: 2,661
Layover
"For Us" 151 27 15 [כ"א] 85 49 113
  • יפן: 2,596
"Slow Dancing" (גרסת פסנתר) 19 [כ"ב]
  • יפן: 2,261
"Slow Dancing" (רמיקס של FRNK) 28
  • יפן: 1,891
סינגל שלא מתוך אלבום
"Slow Dancing" (רמיקס של קאטיוס קליי (אנ')) 32
  • יפן: 1,799
"Fri(end)s" (אינסטרומנטלי) 16
  • יפן: 2,404
"Fri(end)s" (מהיר) 32
  • יפן: 1,425
"Fri(end)s" (איטי) 34
  • יפן: 1,380
"—" מציין סינגל שלא נכנס למצעדים או לא הופץ באזור זה.

שירים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

V נואם בבית הלבן, 31 במאי 2022
שם שנה אמנים אחרים
"95 Graduation"[כ"ג] 2014 ג'ימין
"4 O'Clock" 2017 RM

ככותב[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל הקרדיטים לשירים לקוחים ממסד הנתונים של איגוד זכויות היוצרים הקוריאני של המוזיקה (אנ'), אלא אם צוין אחרת.

השיר שנה אמנים אלבום
"Outro: Circle Room Cypher" 2013 BTS 2 Cool 4 Skool
"95 Graduation" 2014 ג'ימין & V סינגל שלא מתוך אלבום
"Hold Me Tight" 2015 BTS The Most Beautiful Moment in Life, Part 1 (אנ')
"Boyz with Fun"
Run The Most Beautiful Moment in Life, Part 2 (אנ')
"Run" (מיקס בלדה) 2016 The Most Beautiful Moment in Life: Young Forever
"Run" (מיקס אלטרנטיבי)
"Introduction: Youth" Youth
"Stigma" Wings
"4 O'Clock" 2017 RM & V סינגל שלא מתוך אלבום
"Scenery" 2019 V
"Winter Bear"
"Inner Child" 2020 BTS Map of the Soul: 7
"Sweet Night" V Itaewon Class - הפסקול הרשמי (אנ')
"In the Soop" BTS סינגל שלא מתוך אלבום
"Blue & Grey" Be
"Snow Flower" V & פיקבוי סינגל שלא מתוך אלבום

וידאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – וידאוגרפיה של BTS

סרטוני מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם שנה במאי[כ"ד] תיאור קישור
"Singularity (אנ') Comeback trailer" 2018 יונג-סוק צ'וי (לומפנס) V שר את השיר תוך כדי ביצוע כוריאוגרפיה לבדו ויחד עם קבוצה קטנה של רקדנים לסירוגין בחלל חשוך מוקף במסכות תיאטרון (אנ') לבנות כשהם לבושים בלבן. הוא גם נראה בלבוש כהה מוקף בפרחים ובקוצים, ומשחק עם בריכת מים מחזירה אור. בסוף, V עוטה על עצמו מסכה לבנה שמאחת מעיניה נוטפת דמעה שחורה.
"Winter Bear" 2019 V קליפ בהשראת רטרו הכולל סרטונים של V מסייר בלוס אנג'לס, ניו יורק, פריז ולונדון במהלך סיבוב ההופעות Love Yourself: Speak Yourself World Tour (אנ') של BTS. הווידאו מכיל בעיקר צילומי סלפי וכולל גם צילומים של חיות, נופים וארכיטקטורה שצולמו על ידי V. [28]
"Sweet Night" (אנ') 2020 לא ידוע כולל סצנות שונות מ-Itaewon Class (אנ'). V לא מופיע בסרטון, אך נשמע שר ברקע.
"Christmas Tree" (אנ') 2021 כולל קטעים של צ'וי וו-שיק (אנ') וקים דא-מי (אנ') מ-Our Beloved Summer (אנ'). V לא מופיע בסרטון, אך נשמע שר ברקע.
"Love Me Again" 2023 צולם במערה במיורקה, V מבצע את השיר לבוש בבגדי פאייטים ומוקף במסכי טלוויזיה אנלוגיים (אנ') המציגים את המילים בדומה לקריוקי בזמן שהוא שר.
"Rainy Days" שין דונגל V מבלה יום "קודר" בבית לבד בדירתו המעוצבת בסגנון רטרו. הוא מוצג שוכב במיטה, מכין אוכל בזמן שהכלב שלו מסתכל, צופה בקרטונים, עובד בסטודיו לאמנות שלו ונרדם בזמן שהקרטונים פועלים ברקע.
"Slow Dancing" V יוצא לטיול עם חברים דרך ההרים לחוף שטוף שמש. הם מבלים במים, רוקדים על החוף, וצופים בשמי הלילה כשהם על יאכטה. הסרטון מסתיים בצילום של V וכלב המחמד שלו יונתן ביחד על מרפסת בניין.
"Blue" סרטון בגווני אפור (אנ'), V מסתובב ומחפש מישהו. הוא דופק על דלת דירה ונהיה יותר ויותר חסר סבלנות עם כל דפיקה ושיחת טלפון שלא נענת. הוא מחפש בעציצים מפתח רזרבי לדירה, מסתובב עוד קצת, ואז חוזר לאותו בניין ויושב על נדנדה בחוץ, נראה מלנכולי מכיוון שהחיפוש שלו לא צלח. ברקע, אישה משחררת כלב קטן (כנראה של V) מרצועה והוא רץ לעברו.
"For Us" כולל אאוטטייק (אנ') ומייקינג אוף מהקליפים של "Love Me Again", "Rainy Days", "Slow Dancing" ו-"Blue", מוצג בסגנון "סרטון וינטג' ביתי" (אנ').
"Fri(end)s" 2024 סמואל בראדלי השחקנית רובי סייר מופיעה בסרטון בתור חברתו של V. הוא נמצא לבדו בדירתו ולאחר מכן מוקף בזוגות מאושרים בכל מקום שאליו הוא הולך עד שהוא נפגע ממכונית. הסרטון חוזר על הסצנות הקודמות, אך הפעם נראה V עם חברתו בזמן שהזוגות סביבם רבים ונפרדים. הוא נפגע ממכונית פעם נוספת, ובסוף מתעורר לצד דמות נוספת שלו במיטה.
  • V הופיע בסרט קצר בשם "BTS Wings Short Film #3 Stigma", שיצא בספטמבר 2016 לקידום אלבום האולפן הרביעי של BTS Wings.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

V בצילומים ל־"Boy With Luv", 15 במרץ 2019

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם תפקיד הערות קישור
2014 שואו! מיוזיק קור (אנ') עצמו אורח, עם קים סו-היון (אנ')
2015 מיוזיק בנק (אנ') אורח, עם פארק בו-גאם (אנ') והימצ'אן (מלהקת B.A.P)
שואו! מיוזיק קור אורח, עם זיקו (אנ') וקים סו-היון
2016 Celebrity Bromance (אנ') עונה 1, פרקים 1–4; עם קים מין-ג'ה (אנ')
אינקיגאיו (אנ') אורח, עם ג'יי-הופ, מונביול (אנ') ווויין (אנ')
2016–2017 Hwarang: The Poet Warrior Youth (אנ') סאוק האן סונג שחקן משני [29]
2017 מיוזיק בנק (ספיישל סינגפור) עצמו אורח, עם פארק בו-גאם (אנ') ואיירין (אנ')
סופר הופעה אינקיגאיו בדאג'ון אורח, עם ג'יסו וג'יניונג (אנ')
2022 In the Soop: Friendcation (אנ') חבר קאסט
2023 Jinny's Kitchen סדרה בלעדית של פריים וידאו; חבר קאסט

השתתפות בקליפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם שנה אמן במאי תיאור
"Love Wins All" (אנ') 2024 IU (אנ') אום טא-הווה (אנ') מתרחש בעולם פוסט-אפוקליפטי ודיסטופי שבו בני אדם ניצודים ונהרגים על ידי קוביות צפות מבשרות רעות, IU ו-V מציגים זוג במנוסה. הם ניצלים לזמן קצר מזיהוי על ידי הסתתרות בקניון נטוש, שם הם מוצאים מצלמת וידיאו שמראה להם מציאות חלופית ומאושרת יותר כשהם מסתכלים לתוך העינית שלה. הסצנות הבאות מציגות אותם מעמידים פנים שהם אוכלים ארוחת ערב, מצלמים תמונות חתונה ורוקדים במסיבה. בסופו של דבר קובייה מוצאת אותם ורודפת אחריהם דרך הקניון לפני שהם פוגשים את מותם. מותם לא מוצג על המסך, אבל מצלמת הווידאו לוכדת את הרגע האחרון שלהם ביחד.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – פרסים ומועמדויות של BTS
פרס שנה קטגוריה מועמדים תוצאה קישור
פרסי המוזיקה של APAN 2020 (אנ') הפסקול הטוב ביותר "Sweet Night" (אנ') זכייה [30]
2022 (אנ') "Christmas Tree" (אנ') מועמדות
פרסי אמן אסיה (אנ') 2023 (אנ') פרס פופולריות - שחקן V מועמדות
פרס פופולריות - זמר גבר מועמדות
פרסי המוזיקה של סירקל צ'ארט (אנ') 2024 (אנ') אמן השנה – אלבום Layover מועמדות
פרסי דרמה קוריאנית של DDU 2022 הפסקול הטוב ביותר "Christmas Tree" זכייה
פרסי המוזיקה של פאקט (אנ') 2023 המוזיקה הטובה ביותר (סתיו) "Slow Dancing" זכייה
פרסי המוזיקה של האנטאו (אנ') 2024 (אנ') אמן השנה V זכייה
פרס אמן גלובלי – אפריקה זכייה
פרס אמן גלובלי – אירופה זכייה
פרס אמן גלובלי – אסיה מועמדות
פרס אמן גלובלי – צפון אמריקה מועמדות
פרס אמן גלובלי – אוקיאניה מועמדות
פרס אמן גלובלי – דרום אמריקה מועמדות
פרסי המוזיקה של iHeartRadio 2024 (אנ') אלבום בכורה אהוב Layover זכייה
פרסי MAMA 2022 (אנ') הפסקול הטוב ביותר (אנ') "Christmas Tree" מועמדות
שיר השנה (אנ') מועמדות
2023 אלבום השנה (אנ') Layover ר. ארוכה
אמן השנה (אנ') V ר. ארוכה
האמן הגברי הטוב ביותר (אנ') מועמדות
הביצוע הווקאלי הטוב ביותר – סולו (אנ') "Love Me Again" מועמדות
שיר השנה (אנ') ר. ארוכה
פרסי המוזיקה של מלון (אנ') 2017 (אנ') הפסקול הטוב ביותר "It's Definitely You" מועמדות [31]
2023 (אנ') מיליון טופ 10 Layover מועמדות
פרסי הדרמה הבינלאומיים של סיאול (אנ') 2022 פסקול יוצא מן הכלל "Christmas Tree" מועמדות
פרס Soompi 2018 האיידול הטוב ביותר כשחקן[כ"ה] V זכייה [32]
2019 הכוריאוגרפיה הטובה ביותר "Singularity" (אנ') זכייה [33]
פרסי המוזיקה של סיאול (אנ') 2023 בחירת המעריצים - אפריל V זכייה
בחירת המעריצים - מאי זכייה
2024 (אנ') הפרס המרכזי (בונסאנג) זכייה
בחירת השנה של המעריצים זכייה
הפרס המיוחד של היילו מועמדות
פרס פופולריות מועמדות

אותות כבוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה או ארגון שנה אות כבוד
שירות המס הלאומי (אנ') 2022 משלם מיסים מצפוני

שיאים עולמיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה השיא קישור
גינס שיאי עולם 2021 הזמן המהיר ביותר להגעה למיליון עוקבים באינסטגרם[כ"ו] [34]
הזמן המהיר ביותר להגעה ל-10 מיליון עוקבים באינסטגרם[כ"ז]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא V בוויקישיתוף

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כאגוסט D
  2. ^ דירוגי סינגלים בבילבורד קיי-פופ הוט 100 (לפני 2022) ובמצעד שירי קוריאה הדרומית
  3. ^ "Scenery" לא נכנס לבילבורד יפן הוט 100, אלא הגיע למקום הרביעי במצעד הורדות השירים המשולב.
  4. ^ "Scenery" לא נכנס למצעד הסינגלים הבריטי, אלא הגיע למקום ה-37 במצעד הסינגלים הדיגיטליים הבריטי.
  5. ^ "Scenery" לא נכנס לבילבורד הוט 100, אלא הגיע למקום ה-46 במצעד השירים הדיגיטליים.
  6. ^ "Winter Bear" לא נכנס לבילבורד יפן הוט 100, אלא הגיע למקום השלישי במצעד הורדות השירים המשולב.
  7. ^ "Winter Bear" לא נכנס למצעד הסינגלים הבריטי, אלא הגיע למקום ה-33 במצעד הסינגלים הדיגיטליים הבריטי.
  8. ^ "Winter Bear" לא נכנס לבילבורד הוט 100, אלא הגיע למקום ה-36 במצעד השירים הדיגיטליים.
  9. ^ "Sweet Night" לא נכנס לקנדה הוט 100, אלא הגיע למקום ה-18 במצעד מכירות השירים הדיגיטליים הקנדיים.
  10. ^ "Sweet Night" לא נכנס לבילבורד יפן הוט 100, אלא הגיע למקום ה-10 במצעד הורדות השירים המשולב.
  11. ^ "Sweet Night" לא נכנס למצעד הסינגלים הבריטי, אלא הגיע למקום ה-10 במצעד הסינגלים הדיגיטליים הבריטי.
  12. ^ "Sweet Night" לא נכנס לבילבורד הוט 100, אלא הגיע למקום השני במצעד השירים הדיגיטליים.
  13. ^ "Snow Flower" לא נכנס לבילבורד יפן הוט 100, אלא הגיע למקום השישי במצעד הורדות השירים המשולב.
  14. ^ "Winter Bear" לא נכנס לבילבורד הוט 100, אלא הגיע למקום ה-43 במצעד השירים הדיגיטליים.
  15. ^ "Christmas Tree" לא נכנס למצעד הסינגלים הבריטי, אלא הגיע למקום ה-2 במצעד הסינגלים הדיגיטליים הבריטי.
  16. ^ "Love Me Again" לא נכנס למצעד הסינגלים הבריטי, אלא הגיע למקום ה-9 במצעד הסינגלים הדיגיטליים הבריטי.
  17. ^ "Rainy Days" לא נכנס לקנדה הוט 100, אלא הגיע למקום ה-12 במצעד מכירות השירים הדיגיטליים הקנדיים.
  18. ^ "Rainy Days" לא נכנס למצעד הסינגלים הבריטי, אלא הגיע למקום ה-6 במצעד הסינגלים הדיגיטליים הבריטי.
  19. ^ "Rainy Days" לא נכנס לבילבורד הוט 100, אלא הגיע למקום ה-18 במצעד השירים מתחת להוט 100.
  20. ^ 1 2 3 פורסם כשיר של BTS, אך V מבצע את השיר לבד
  21. ^ "For Us" לא נכנס לבילבורד יפן הוט 100, אלא הגיע למקום ה-14 במצעד הורדות השירים המשולב.
  22. ^ "Slow Dancing" (גרסת פסנתר) לא נכנס לבילבורד יפן הוט 100, אלא הגיע למקום ה-22 במצעד הורדות השירים המשולב.
  23. ^ מקור הלחן הוא "Old School Love" של לופה פיאסקו ואד שירן.
  24. ^ נכלל רק אם הוזכר על ידי מקור משני אמין
  25. ^ על תפקידו כסוק האן-סונג ב-Hwarang: The Poet Warrior Youth (אנ')
  26. ^ 43 דקות
  27. ^ 4 שעות ו-42 דקות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Herman, Tamar (30 ביוני 2017). "Get to Know BTS: V". Billboard. ארכיון מ-22 במאי 2019. נבדק ב-12 באוגוסט 2019. {{cite journal}}: (עזרה)
  2. ^ [아.입.뽀⑥ 독보적 밀리언셀러, 방탄소년단 뷔 #이 비주얼, 이 실력 현실이냐?], entertain.naver.com (בקוריאנית)
  3. ^ [더스타프로필 방탄소년단 뷔, 비범한 '상남자' 서열 "그림으로 말해요"], thestar.chosun.com, web.archive.org, ‏2015-05-03
  4. ^ 지동현, 대구 토박이 ‘부심’들게 만드는 대구 출신 미모의 아이돌 6인, 인사이트, ‏2020-01-26 (בקוריאנית)
  5. ^ 장윤정, [방탄소년단 멤버해부 방탄소년단, ‘뷔’ #얼굴천재#감성소년#연탄이 아빠], 아주경제, ‏2018-10-30
  6. ^ 방탄 뷔·지민-뉴이스트 렌, 오늘(14일) 한국예고 졸업, 스타뉴스, ‏2014-02-14 (בקוריאנית)
  7. ^ 글로벌사이버대, 온라인 학위수여식 개최…한류스타 수상 ‘관심’ < 대학뉴스 < 뉴스 < 기사본문 - 한국대학신문 - 409개…, archive.ph, ‏2021-03-04
  8. ^ 황혜진, 방탄소년단 측 “RM·슈가·제이홉 지난해 대학원 입학, 지민·뷔 9월 입학 예정”(공식), entertain.naver.com (בקוריאנית)
  9. ^ Billboard Staff, BTS’ 50 Best Songs: Critics’ Picks, Billboard, ‏2 במאי 2018
  10. ^ Thomas Maresca, BTS named special presidential envoy by South Korea, UPI, ‏3 ביוני 2021
  11. ^ Hugh McIntyre, BTS Member V Drops New Solo Single ‘Love Me Again’, Forbes, ‏9 באוגוסט 2023
  12. ^ 박보람, BTS' V releases self-created solo song, Yonhap News Agency, ‏2019-01-31 (באנגלית) (ארכיון)
  13. ^ Ahn Sung-mi, [Newsmaker BTS bids farewell to ‘Love Yourself’ era with triumphant, emotional homecoming], The Korea Herald, ‏2019-10-30 (באנגלית) (ארכיון)
  14. ^ REVIEW: BTS Live Trilogy Episode III: The Wings Tour in Sydney, SBS PopAsia, ‏2017-05-29 (באנגלית)
  15. ^ Blanca Méndez, BTS 'Love Yourself: Tear' Review, SPIN, ‏5 באפריל 2018
  16. ^ 50 facts about V of BTS, kpopherald.koreaherald.com
  17. ^ Tamar Herman, Billboard, Billboard, ‏2 באפריל 2019
  18. ^ BTS bring the 'Love Yourself' era to a close with powerful and moving homecoming show in Seoul, NME, ‏2019-10-29 (באנגלית בריטית)
  19. ^ Find out what BTS star Kim Taehyung's phrase, "I purple you," means, Newsweek, ‏2019-08-09 (באנגלית)
  20. ^ 추영준, 美 뉴스위크, 방탄소년단 뷔가 만든 '보라해' 1000일 맞아 전세계 영향력 심층보도, n.news.naver.com (בקוריאנית)
  21. ^ 추영준, 방탄소년단 뷔, '구글트렌드 1위'로 증권가도 주목, n.news.naver.com (בקוריאנית)
  22. ^ 한국갤럽조사연구소, www.gallup.co.kr
  23. ^ 김순신, 방탄소년단 뷔. 日 네한 인기 투표 28주 연속 1위...4차 한류열풍의 주역, entertain.naver.com (בקוריאנית)
  24. ^ 추영준, 방탄소년단 뷔, '중국 아이돌들의 아이돌'로 영향력 확대! "中 인기 고공행진", n.news.naver.com (בקוריאנית)
  25. ^ 추영준, “넘버원 아이돌 롤모델” 방탄소년단 뷔, 제 2의 ‘무대천재’ 꿈꾸는 후배들의 최애 고백, n.news.naver.com (בקוריאנית)
  26. ^ [라이프트렌드 유명인이 반한 한남동, 최고급 주거지로 뜬 이유], 중앙일보, ‏2018-07-03 (בקוריאנית) (ארכיון)
  27. ^ 방탄소년단 뷔, 51억원 강남아파트 無대출 현금 매입, theqoo, ‏2019.10.26
  28. ^ Tamar Herman, BTS’ V Drops Surprise ‘Winter Bear’ English Solo Song: Watch the Music Video, בילבורד, ‏9 באוגוסט 2018 (באנגלית)
  29. ^ 기사입력, '화랑' 김태형 "첫 연기, 부담컸지만 행복했다" 하차 소감, Hwarang, ‏15 בפברואר 2017 (בקוריאנית)
  30. ^ Lee, Joon-hyeon, 강다니엘·BTS·아이유·아이즈원…'2020 APAN Awards' 인기상 수상, Hankyung, ‏30 בנובמבר 2020 (בקוריאנית)
  31. ^ 기사입력, [2017MMA에일리, OST상 수상…끝나지 않은 ‘도깨비’ 열풍], The Korea Herald, ‏2 בדצמבר 2017 (בקוריאנית)
  32. ^ ALLIE GEMMILL, BTS Took Home 6 Soompi Awards, a New Record, ווג, ‏17 באפריל 2018 (באנגלית)
  33. ^ Avery Thompson, Soompi Awards 2019 Winners: BTS, EXO & More Take Home Top Honors, Hollywood Life, ‏31 במאי 2019 (באנגלית)
  34. ^ Connie Suggitt, BTS’ V breaks two world records with Instagram followers, גינס שיאי עולם, ‏13 בדצמבר 2021 (באנגלית)