דייוויד וורנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייוויד וורנר
David Warner
וורנר, 2013
וורנר, 2013
לידה 29 ביולי 1941
מנצ'סטר, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 24 ביולי 2022 (בגיל 80)
נורת'ווד, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה David Hattersley Warner עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
תקופת הפעילות 1962–2022 (כ־60 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה (1961) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס עולם התיאטרון (2002)
  • פרס אמי לשחקן המשנה הטוב ביותר במיני סדרה או סרט טלוויזיה (1981)
  • פרס סאטורן עריכת הנתון בוויקינתונים
https://www.davidwarnerfilm.co.uk/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייוויד הטרסלי וורנראנגלית: David Hattersley Warner,‏ 29 ביולי 194124 ביולי 2022) היה שחקן בריטי, שנודע מגילום דמויות רומנטיות וכן דמויות של נבלים במגוון הופעות בתיאטרון, בקולנוע, בטלוויזיה ובמשחקי וידאו.[1]

וורנר ידוע מהופעותיו בסרטים כמו "Morgan – A Suitable Case for Treatment", "חלום ליל קיץ", "טום ג'ונס", "The Ballad of Cable Hogue", "צלב הברזל", "אות משמיים", "שואה: סיפורה של משפחת וייס", "Hitler's SS: Portrait in Evil", "שודדי הזמן", "טרון", "טיטניק" ובתפקידים שונים בזיכיון מסע בין כוכבים בהם "מסע בין כוכבים 5: הגבול האחרון", "מסע בין כוכבים 6: הארץ הלא נודעת" ו"מסע בין כוכבים: הדור הבא". ב-1981 זכה וורנר בפרס אמי לשחקן המשנה הטוב ביותר במיני-סדרה או בסרט על הופעתו בתפקיד פומפוניוס פלקו במיני-סדרה "מצדה".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורנר נולד במנצ'סטר, לנקשייר שבאנגליה, לאדה דורין (לבית האטרסלי) והרברט סיימון וורנר, שהיה בעלים של בית אבות.[2] הוא נולד מחוץ לנישואים, וגדל אצל שני הוריו לסירוגין. לבסוף השתקע אצל אביו היהודי-רוסי ואמו החורגת.[3][4] הוא למד בבית ספר פלדון בלימינגטון ספא (אנ') שבווריקשייר, ולמד משחק באקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה (RADA) שבלונדון.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעת הבכורה של וורנר בתיאטרון הייתה בינואר 1962 בתיאטרון רויאל קורט בתפקיד סנאוט במחזה "חלום ליל קיץ" מאת שייקספיר, בבימויו של טוני ריצ'רדסון עבור להקת התיאטרון "English Stage Company". במרץ 1962 שיחק בתפקיד קונרד במחזה "מהומה רבה על לא דבר" בתיאטרון בלגרייד שבקובנטרי, וביוני אותה שנה הופיע בתפקיד ג'ים במחזה "Afore Night Come" בתיאטרון האמנויות (אנ') בלונדון.

באפריל 1963 הצטרף ללהקה השייקספירית המלכותית בסטרטפורד-אפון-אייבון ושיחק בתפקיד טרינקולו במחזה "הסערה" והמשורר סינה במחזה "יוליוס קיסר". ביולי לוהק לתפקיד הנרי השישי בעיבוד של ג'ון בארטון למחזה "הנרי השישי" שכולל את שני המחזות הראשונים מ"טרילוגיית מלחמות השושנים" שהועלה בתיאטרון אולדוויץ' בלונדון. בינואר 1964 גילם שוב את הנרי השישי בכל המחזות ההיסטוריים "מלחמות השושנים". באפריל הופיע בסטרטפורד בתפקיד הראשי במחזה "ריצ'רד השני", בתפקיד מולדי במחזה "הנרי הרביעי, חלק ראשון" ובמחזה "הנרי השישי". באוקטובר 1964 שיחק בתפקיד ולנטיין ברוס במחזה "Eh" מאת הנרי ליבינגס (אנ') בתיאטרון אולדוויץ', תפקיד שגילם שוב ב-1968 בעיבוד הקולנוע של המחזה "Work Is a Four-Letter Word".

ב-1965 גילם בפעם הראשונה את המלט בתיאטרון רויאל שייקספיר. בדצמבר אותה שנה הועברה ההפקה לתיאטרון אולדוויץ. בעונת התיאטרון של שנת 1966 בסטרטפורד שיחק בהפקה מחודשת של המלט, וכן הופיע בתפקיד סר אנדרו אגוצ'יק במחזה "הלילה השנים עשר". בינואר 1970 הופיע בתפקיד ג'וליאן במחזה "אליס הפעוטה" מאת אדוארד אלבי בתיאטרון אולדוויץ'.

תפקידים נוספים של וורנר על הבמה כוללים את המחזה "התערוכה הגדולה" בתיאטרון המפסטד (פברואר 1972), "אני, קלאודיוס" בתיאטרון המלכה (אנ') (יולי 1972), המחזה "A Feast of Snails" בתיאטרון ליריק (פברואר 2002), המחזה "Where There's a Will" בתיאטרון המלכותי בבאת', "המלך ליר" בתיאטרון פסטיבל צ'יצסטר (2005), ובמחזה "מייג'ור ברברה" בברודוויי.

קולנוע וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1963 הופיע וורנר לראשונה בסרט קולנוע בדמות בילפיל הנבל בסרט זוכה האוסקר "טום ג'ונס". ב-1965 כיכב בדמות הנרי השישי בגרסה הטלוויזיונית של הלהקה השייקספירית המלכותית לסדרת המחזות ההיסטוריים של שייקספיר. בין הופעותיו הראשונות בטלוויזיה היו ב-1963 במחזה "Madhouse on Castle Street" לצדו של בוב דילן. ב-1966 קיבל תפקיד ראשי בסרט הקומי מורגן ("Morgan – A Suitable Case for Treatment") לצדה של ונסה רדגרייב, צעד שקידם את הקריירה שלו וביסס את המוניטין שלו כמי שמגלם דמויות מעט מוזרות. ב-1968 הופיע בתפקיד קונסטנטין טרפלב בעיבוד של סידני לומט למחזה "השחף" מאת אנטון צ'כוב. הוא כיכב לצדם של ג'ייסון רוברדס וסטלה סטיבנס בתפקיד הכומר ג'ושואה דאנקן סלואן בסרטו של סם פקינפה "The Ballad of Cable Hogue".

בסרטי אימה הופיע וורנר באחד מסיפורי "From Beyond the Grave" בסרט "אות משמיים" בכיכובו של גרגורי פק ב-1976 בתפקיד צלם עיתונות חסר מזל, קית' ג'נינגס, ובסרט המתח "Nightwing" משנת 1979. עוד כיכב בסרט הפולחן "דמות שעווה" מ-1988, והשתתף בסרט "Tripwire" יחד עם ויגו מורטנסן הצעיר בשנת 1990.

וורנר הרבה לגלם דמויות של נבלים, בסרטים כמו "39 המדרגות" (1978), "Time After Time" (מ-1979), "שודדי הזמן" (1981), "טרון" (1982), "Hanna's War" (מ-1988), ובסדרות טלוויזיה כמו "באטמן - הסדרה המצוירת" בתפקיד ראס-אל-גול, בסדרה "ספיידרמן: סדרת האנימציה" שיחק בתפקיד המדען הרברט לנדון, בגרסת האנימציה של "גברים בשחור" גילם את הסוכן אלפא, בסדרה "Gargoyles" של דיסני בתפקיד מכשף, ובסדרה "Freakazoid" גילם את דמות "The Lobe". הוא לוהק גם לתפקידים מנוגדים כמו הנרי ניילס בסרט "כלבי הקש" (1971) ובדמות בוב קרצ'יט בסרט הטלוויזיה משנת 1984 "מזמור חג המולד" בכיכובו של ג'ורג' סי. סקוט בתפקיד סקרוג'. בנוסף גילם פעמיים את דמותו של אוֹבּר-גרוּפנפיהרר ריינהרד היידריך האחד בסרט "Hitler's SS: Portrait in Evil" והשני במיני-סדרה "שואה: סיפורה של משפחת וייס". ב-1991 שיחק בתפקיד המיליונר איימוס האקשו בסרט "כישוף קטלני" של רשת HBO.[5]

ב-1981 זכה וורנר בפרס אמי לשחקן המשנה המצטיין במיני-סדרה או בסרט על תפקידו במיני-סדרה "מצדה" בתפקיד פומפוניוס פלקו. ב-1982 הופיע בסרט "מר נורת'" בבימויו של דני יוסטון.

בהמשך הופיע וורנר בסרטים כמו "מסע בין כוכבים 5: הגבול האחרון" (1989), "מסע בין כוכבים 6: הארץ הלא נודעת", "אווטאר", "צבי הנינג'ה 2: סודו של הריר" (1991), "טיטניק" (זו הפעם השנייה ששיחק בסרט על אודות הטיטניק) ובסרט "צעקה 2". ב-2001 שיחק בתפקיד קפטן ג'יימס סויר בשני פרקים מהסדרה "הורנבלואר - ימאי וג'נטלמן", בעיבוד של ערוץ A&E לספרי "הורנבלואר" מאת סי אס פורסטר (אנ'). ב-1991 השתתף בשלושה פרקים בעונה השנייה של הסדרה "טווין פיקס". בפרק "Chain of Command" בעונה השישית של הסדרה "מסע בין כוכבים: הדור הבא" גילם את החוקר הקרדאסים. הוא ביסס את הדמות על "המחנך מחדש בספר "1984". ב-1993 שיחק בפנטזיה דלת התקציב "Quest of the Delta Knights". בסרט "מפקדת כנף" גילם את אדמירל טולווין.

הפן הסימפתי שבו בא לידי ביטוי בסרט "צלב הברזל" של סם פקינפה משנת 1977, בו גילם את קפטן קייזל. דמויות חיוביות נוספות שגילם היו אלדוס גאז'יק בפרק "Grail" בסדרה "בבילון 5" והיועץ גורקון ב"מסע בין כוכבים 6: הארץ הלא נודעת" (1991). בפרק בסדרה "לויס וקלארק: הרפתקאותיו החדשות של סופרמן" שיחק בתפקיד ג'ור-אל, אביו המנוח של סופרמן, ונראה לפניו באמצעות הקלטות הולוגרפיות. עוד שיחק בתפקיד מחסל הערפדים, פיליפ פיין, בסרט "Nightwing" משנת 1979, ובתפקיד ד"ר ריצ'רד מאדן בסרט "נקרונומיקון". ב-1996 כיכב לצדו של אנתוני קווין בסרט "Seven Servants" בבימויו של דרוויש שוקוף (אנ').

ב-2013 שיחק בתפקיד פרופ' גרישנקו בפרק "מלחמה קרה" בסדרה "דוקטור הו" בו נלחם בלוחם קרח שהתעורר לחיים ונרקמו יחסי קרבה בינו לבין קלרה אוסוולד, המלווה של הדוקטור.

ב-2011 השתתף וורנר בעונה השנייה של הדרמה הקומית "כלבים משוגעים" של רשת Sky 1.

ב-2014 כיכב בשני פרקים בסדרת האימה "פני דרדפול" בתפקיד אברהם ואן הלסינג.

הופעות קוליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2002 השתתף וורנר באלבום האוסף "When Love Speaks" בהוצאת EMI Classics, הכולל סונטות שייקספיריות וקטעים ממחזות בביצוע שחקנים ומוזיקאים ידועים. הוא הופיע בתסכיתים רבים שיצאו במסגרת "דוקטור הו" כמו הדרמה "Sympathy for the Devil" (ב-2003) בתפקיד הדוקטור, ובסדרה של מחזות המבוססות על הסדרה "Sapphire & Steel" של ITV. הוא חזר וגילם את הדוקטור בדרמת ההמשך "Masters of War" (ב-2008). ב-2007 גילם את דמותו של אייזק ניוטון בדרמה "Circular Time" של "דוקטור הו" ובתפקיד קאתברט בפרקים בעונה השנייה של הדוקטור הרביעי. ב-2005 כיכב בקומדיית המדע בדיוני "נבולוס" ששודרה ברדיו 4 של ה-BBC, בתפקיד פרופ' נבולוס, אויבו המושבע של ד"ר ג'וזף קלנץ'. בכל ההפקות האלה עבד וורנר עם התסריטאי והקומיקאי מארק גאטיס.

בנוסף הופיע וורנר במחזות רדיו עבור החברות האמריקאיות "L.A. Theatre Works" ו-"Hollywood Theater of the Ear". ב-2005 הוא קרא עיבוד לרומן "אוליבר טוויסט" ברדיו 2 של ה-BBC. ב-2008 כיכב בתפקיד אורח בדמות מייקרופט הולמס במחזה אודיו של ברניס סאמרפילד "The Adventure of the Diogenes Damsel". ב-2009 הופיע בתפקיד לורד אזלוק במיני-סדרה "Dreamland" של "דוקטור הו".

וורנר שיחק במספר משחקי מחשב, שהבולטים בהם היו דמות הנבל ג'ון איירניקוס ב-"באלדורז גייט" ובדמות מורפאוס ב-"Fallout".

תפקידים של וורנר בדיבוב הם דמות ד"ר ויק פרנקנשטיין בסדרת האנימציה "Toonsylvania" של פוקס. בסדרה "ההרפתקאות של בילי ומנדי" של Cartoon Network דיבב את הדמות נרגל, יצור מפלצתי מלב האדמה, עד 2003, ואז הוחלף על ידי מרטין ג'רוויס. עוד דיבב את ראס-אל-גול בסדרה "באטמן - הסדרה המצוירת", בסדרה "סופרמן - הסדרה המצוירת" ובפרק בסדרה "Batman Beyond".

ורנר היה המספר בסרט "פו הדב: ההרפתקה הגדולה ביותר" שיצא ישירות לווידאו.

רנסאנס בקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד וורנר ביולי 2008

ב-2001 חזר וורנר להופיע על במת התיאטרון אחרי הפסקה של כמעט שלושה עשורים, וגילם את דמותו של אנדרו אנדרשאפט בהפקה מחודשת של המחזה "מייג'ור ברברה" מאת ג'ורג' ברנרד שו בברודוויי. במאי 2005 שיחק שוב במחזה שייקספירי והופיע בתפקיד הראשי בהפקה של סטיבן פימלוט למחזה "המלך ליר" בתיאטרון פסטיבל צ'יצ'סטר.

ב-30 באוקטובר 2005 הופיע וורנר בתיאטרון אולד ויק במופע חד פעמי של המחזה "Night Sky" לצדם של כריסטופר אקלסטון, ברונו לנגלי, נאווין צ'אודרי, ספרון בורוז ודויד בדיאל. בדצמבר 2006 כיכב ב-"Terry Pratchett's Hogfather" בתפקיד לורד דאוני. ובאוגוסט 2007 חזר לסרטפורד אחרי 40 שנה לגלם את סר ג'ון פלסטאף בהפקה מחודשת של "הנרי הרביעי, חלק ראשון" ו"הנרי הרביעי, חלק שני" בתיאטרון קאונטריארד.

בפברואר 2008 שיחק וורנר בעיבוד אודיו לרומן "The Brightonomicon" מאת רוברט רנקין (אנ') בתפקיד הוגו רון. הוא כיכב לצדם של שחקנים ידועים בהם השחקנית שרה דאגלס, רופרט דגאס, אנדי סירקיס, ג'ייסון אייזקס, מארק וינג-דייווי ומרטין ג'רוויס.

באוקטובר 2008 הופיע וורנר בתפקיד לורד מאונטבאטן בסרט הטלוויזיה "In Love with Barbara", סרט ביוגרפי על הסופרת ברברה קרטלנד.[6] בסדרת סרטי ולאנדר, גילם וורנר את דמותו של פאבל אביו של קורט ולאנדר.

ב-2010 ראיין השחקן מארק גאטיס את וורנר על תפקידו בסרט "אות משמיים" כחלק מהסדרה הדוקומנטרית "A History of Horror" של ה-BBC.[7] בנובמבר 2013 צילם רורי לואיס (אנ') את וורנר עבור תערוכה שלו.[8] תמונתו של וורנר נרכשה על ידי גלריית הדיוקנאות הלאומית שבלונדון.[9]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1969 התחתן וורנר עם הארייט לינדגרן, והם התגרשו ב-1972. ב-1979 נשא לאישה את שילה קנט, לבני הזוג נולד ילד אחד, והם התגרשו ב-2005.[10]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם שם באנגלית תפקיד הערות
1962 We Joined the Navy מלח ללא קרדיט
The King's Breakfast מחצצר סרט קצר
טום ג'ונס Tom Jones בליפיל
1966 Morgan: A Suitable Case for Treatment מורגן דלט
The Deadly Affair אדוארד השני ללא קרדיט
1968 The Bofors Gun טרי "לאנס בר" אוונס
Work Is a 4-Letter Word ולנטין ברוס
חלום ליל קיץ A Midsummer Night's Dream ליסנדר
יום הדין The Fixer הרוזן אודואבסקי
השחף The Sea Gull קונסטנטין טרפלב
1969 Man on Horseback מיכאל קולהאס שם בגרמנית "Michael Kohlhaas - Der Rebell"
1970 The Ballad of Cable Hogue ג'ושואה
Perfect Friday
1971 כלבי הקש Straw Dogs הנרי ניילס
Swêden Poruno: Yokujô Shotaiken
1973 בית הבובות A Doll's House טורוולד הלמר
1974 From Beyond the Grave אדוארד צ'רלטון
Little Malcolm דניס צ'ארלס ניפל
1975 בית ממכר עתיקות The Old Curiosity Shop סמפסון בראס
1976 אות משמיים The Omen קית' ג'נינגס
1977 פרובידנס Providence קווין לנגהאם / קווין וודפורד
צלב הברזל Cross of Iron האופטמן קיסל
עידן התמימות Age of Innocence הנרי ביוקנן
The Disappearance ברבנק
1978 בורסה לוהטת Silver Bears אגא פירדאוסי
39 המדרגות The Thirty Nine Steps סר אדמונד אפלטון
1979 Nightwing פיליפ פיין
The Concorde ... Airport '79 פיטר או'ניל
Time After Time ג'ק המרטש - ג'ון לזלי סטיבנסון מועמדות לפרס סאטורן לשחקן המשנה הטוב ביותר
1980 The Island ג'ון דייוויד נאו
1981 שודדי הזמן Time Bandits אוויל
אהובת הקצין הצרפתי The French Lieutenant's Woman מרפי
1982 טרון Tron אד דילינג'ר / סארק
1983 The Man with Two Brains ד"ר אלפרד נססיטר
1984 Summer Lightning ג'ורג' מילינגטון
חבורת הזאבים The Company of Wolves אבא
1985 Portrait in Evil ריינהרד היידריך
1987 הנזל וגרטל Hansel and Gretel אבא
נשיכה ממבט ראשון My Best Friend Is a Vampire פרופ' לאופולד מקרתי
1988 Keys to Freedom נייג'ל הית'
Waxwork דמות שעווה
אורח ברוד איילנד Mr. North ד"ר מקפרסון
Hanna's War קפטן ג'וליאן סיימון
Hostile Takeover יוג'ין ברקין
1989 Magdalene ברון פון סיידל
מסע בין כוכבים 5: הגבול האחרון Star Trek V: The Final Frontier סיינט ג'ון טלבוט
Mortal Passions ד"ר טרנס פאוורס
סודות מהקבר Grave Secrets ד"ר קארל פרנשו
1990 Tripwire ג'וזף סאבו
1991 Blue Tornado מפקד
מסע בין כוכבים 6: הארץ הלא נודעת Star Trek VI: The Undiscovered Country היועץ גורקון
כישוף קטלני Cast a Deadly Spell איימוס האקשו
צבי הנינג'ה 2: סודו של הריר Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Secret of the Ooze פרופ' ג'ורדן פרי
1992 העולם האבוד The Lost World פרופ' סאמרלי
1993 H.P. Lovecraft's: Necronomicon ד"ר מאדן
Quest of the Delta Knights ביידול / לורד וולטאר
פרי מייסון Perry Mason & The Case of the Skin Deep Scandal הארלי גריזוולד
1995 מרדף שקוף In the Mouth of Madness ד"ר רן
1996 Rasputin: Dark Servant of Destiny ד"ר יוג'ין בוטקין
שליט החיות 3 Beastmaster III: The Eye of Braxus לורד אגון
1997 כסף מדבר Money Talks בארקלי
צעקה 2 Scream 2 גאס גולד
טיטניק Titanic ספייסר לאבג'וי
1998 The Last Leprechaun סימפסון
1999 מפקדת כנף Wing Commander אדמירל ג'פרי טולווין
2001 כוכב הקופים Planet of the Apes הסנטור סנדר
Back to the Secret Garden ד"ר סנודגראס סרט טלוויזיה של CBS
אמונה תפלה Superstition
2002 The Code Conspiracy פרופסור
החדקרן הקטן The Little Unicorn טד ריגן
2003 נשיקת החיים Kiss of Life פאפ
2004 אווטאר Avatar ג'וזף לאו
גברות בלוונדר Ladies in Lavender ד"ר פרנסיס מיד
אל תוך האפלה Straight Into Darkness דיקון
Cortex
2005 The League of Gentlemen's Apocalypse ד"ר ארמוס פיאה
2007 Terry Pratchett's Hogfather לורד דאוני
2010 Black Death אבוט
2011 A Thousand Kisses Deep מקס
2013 Before I Sleep יוג'ין דוולין
2017 את אני והוא You, Me and Him מייקל מילר
2018 מרי פופינס חוזרת Mary Poppins Returns אדמירל בום

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם שם באנגלית תפקיד הערות
1978 שואה: סיפורה של משפחת וייס Holocaust ריינהרד היידריך
1979 אס.או.אס. טיטאניק S.O.S. Titanic לורנס ביזלי סרט טלוויזיה
1981 מצדה Masada פלקו זכה בפרס אמי לשחקן משנה במיני-סדרה או בסרט
1984 צ'ארלי Charlie צ'ארלי אלכסנדר
פרנקנשטיין Frankenstein המפלצת סרט טלוויזיה
מזמור חג המולד A Christmas Carol בוב קרצ'יט סרט טלוויזיה
1990 רצח במשיכת קולמוס Murder, She Wrote ג'סטין האניקאט
1991 הדוד וניה Uncle Vanya הדוד וניה
טווין פיקס Twin Peaks תומאס אקהרד
1992 מסע בין כוכבים: הדור הבא Star Trek: The Next Generation גול מדרד בפרק "Chain of Command"
אגדות מעולם המסתורין Tales from the Crypt ד"ר אלן גץ בפרק "The New Arrival"
1992–1995 באטמן - הסדרה המצוירת Batman: The Animated Series ראס אל גול
1993 Body Bags ד"ר לוק סרט טלוויזיה
1994 לויס וקלארק: הרפתקאותיו החדשות של סופרמן Lois & Clark: The New Adventures of Superman ג'ור-אל בפרק "The Foundling"
בבילון 5 Babylon 5 אלדוס גאז'יק בפרק "Grail"
1995–1997 Freakazoid! The Lobe
1997–2001 גברים בשחור: הסדרה Men in Black: The Series אלפא
1995 בגבולות המסתורין The Outer Limits ביל טרנטון בפרק "Virtual Future"
1999 בגבולות המסתורין The Outer Limits המפקח הרולד לנגפורד בפרק "Better Luck Next Time"
2001 הורנבלואר - ימאי וג'נטלמן Hornblower קפטן ג'יימס סויר
2003-2008 ההרפתקאות של בילי ומנדי The Grim Adventures of Billy & Mandy נרגל
2004 Conviction לני פרבורן
מיס מארפל Agatha Christie's Marple לותר קרקנתרופ בפרק "4.50 from Paddington"
2007 Wild at Heart ג'רלד סדרת טלוויזיה (פרק אחד)
2008–2010 ולאנדר Wallander פובל ולאנדר
2008 In Love with Barbara לואי מאונטבאטן
2009 דוקטור הו Doctor Who: Dreamland לורד אזלוק סרט אנימציה
2010 Dark Shadows: Kingdom of the Dead שרף
2011 כלבים משוגעים Mad Dogs מקנזי
2012 הסוד של קריקלי הול The Secret of Crickley Hall פרסי ג'אד
רציחות במידסומר Midsomer Murders פיטר פוסט בפרק "Death in the Slow Lane"
2013 דוקטור הו Doctor Who פרופ' גרישנקו בפרק "Cold War"
2014 פני דרדפול Penny Dreadful אברהם ואן הלסינג סדרת טלוויזיה (2 פרקים)
2015 בתוך מספר 9 Inside No.9 השופט פייק בפרק "The Trial of Elizabeth Gadge"
2015– העולם המופלא של גאמבול The Amazing World of Gumball הקול של רוב

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Who's Who in the Theatre, 17th edition (1981) Gale Publishing, ISBN 0-8103-0235-7
  • RSC programme for Stratford-upon-Avon's, Courtyard Theatre production of Henry IV, Parts 1 and 2
  • Theatre Record magazine's annual indexes of each year's reviewed theatrical productions

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייוויד וורנר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "David Warner". הניו יורק טיימס.
  2. ^ Photos Page 3. Bolsterstone.de (12 December 1916). Retrieved on 26 July 2011.
  3. ^ David Warner: An Actor's Life and Art: A Portrait of the Actor as a Young Man at the Wayback Machine
  4. ^ David Warner Biography (1941–). Filmreference.com. Retrieved on 26 July 2011.
  5. ^ J. O'Connor, John (10 בספטמבר 1991). "Review/Television; A Detective and Sci-Fi In Los Angeles Magic". הניו יורק טיימס. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Four Programmes – In Love with Barbara. BBC. Retrieved on 26 July 2011.
  7. ^ "A History of Horror with Mark Gatiss – Home Counties Horror Ep 2/3". BBC. 18 באוקטובר 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Lewis, Rory (2014). "Actor David Warner Exhibition". rorylewisphotography.com.
  9. ^ "David Warner". National Portrait Gallery London.
  10. ^ David Warner Biography at the Internet Movie Database