שיחת משתמש:ברק שושני/ארכיון 5

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


עץ הדומים תפוס[עריכת קוד מקור]

שלום ברק. הסרתי את ההגנה מעל הערך. מטרת הטרול היא להזיק לנו, ועל כן הוא תוקף עשרות ערכים (בימים האחרונים הסתפק בכ-4, אך במרוצת החודש האחרון נטפל לרבים). לא נוכל להפעיל הגנה על כולם, שכן בכך נמנע, עקב פעולותיו של אדם אחד, מרבים לערוך. אעיר שאולי הגנה קצרת מועד, ולא לחודש תמים, הייתה יותר מועילה. זהר דרוקמן - I♥Wiki13:09, 3 באפריל 2009 (IDT)

אין בעיה. ברק שושני - שיחה 13:38, 3 באפריל 2009 (IDT)

היקום[עריכת קוד מקור]

ברור שהילד החביב אינו שולט ברזי היקום, אבל לפחות הוא חשף שהערך הזה דפוק למדי. למשל, מי שמעוניין לדעת מה הרכב היקום, לא ימצא זאת שם... גם משפט מהסוג "רובו של החומר הנראה ביקום מורכב ממימן שהוא היסוד הקל ביותר, ומהליום שהוא היסוד השני הקל ביותר." די מטעה וגורם לחשוב שזה הרכב היקום, בעוד שהחומר הנראה הוא רק אחוז ומשהו מהיקום... חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ט' בניסן ה'תשס"ט • 17:21, 3 באפריל 2009 (IDT)

צודק. התחלתי להרחיב את הערך והתנגשתי איתך... ברק שושני - שיחה 17:39, 3 באפריל 2009 (IDT)
הוספתי את הערך לרשימת ההמתנה שלי במטרה לשכתב אותו מן היסוד, על סמך הערך האנגלי (מקווה שבפסח יהיה לי זמן לעבוד קצת על ערכים סוף סוף). ברק שושני - שיחה 17:55, 3 באפריל 2009 (IDT)
תחזקנה ידך. אפילו הקטגוריה קוסמולוגיה חסרה שם... חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י' בניסן ה'תשס"ט • 18:03, 3 באפריל 2009 (IDT)
אני ממליץ לך להיעזר בספר: "החיים, היקום וכל השאר". תומר א. - שיחה 18:04, 3 באפריל 2009 (IDT)

הכל במוח[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, ברק. אני מניח שישנה סיבה לכך שהתעלמת מתשובתי האחרונה ב'הכה' בנוגע לצירי סימטריה והאופן בו הם נתפסים במוח, ודחפת אותה הלאה. בנצי - שיחה 19:10, 4 באפריל 2009 (IDT)

שלום בנצי. לא התעלמתי, חלילה, מתשובתך - פשוט כתבנו את שתיהן בו-זמנית, ולכן הן הופיעו ביחד. לא שמתי לב שהגבת בכלל עד עכשיו. ברק שושני - שיחה 19:38, 4 באפריל 2009 (IDT)
תיארתי לעצמי משהו כזה. אתה מוזמן לראותן (דומני שהתייחסתי לעניין בשלוש או ארבע תגובות). שמחתי למצוא עוד מישהו המודע להיבט הפסיכופיזיקלי של הנושא. אין זה המקום היחידי בו אני מוצא אותך שותף לרעיונות ותובנות דומות, ולא רק בפיזיקה. אגב, האם אתה יודע על כנס הפיזיקה המתקיים מחר ומחרתיים במדרשת שדה-בוקר, מטעם אוני' בן-גוריון ? הולך להיות מעניין (הוא היה פתוח לכל פיזיקאי וסטודנט לפיזיקה מתואר ראשון ומעלה, וללא עלות). כל טוב, בנצי - שיחה 19:58, 4 באפריל 2009 (IDT)
אכן, פעמים רבות אני מוצא שכתבת בעצמך בדיוק את מה שהתכוונתי אני לכתוב... לא ידעתי על הכנס, האם יש לך קישור לאתר שלו? (בכל מקרה אין לי זמן לנסוע לשם, אך מעניין אותי לקרוא עליו). תודה, ברק שושני - שיחה 21:35, 4 באפריל 2009 (IDT)
בבקשה, הקש כאן. אומר לך כבר עתה חג אביב שמח, בנצי - שיחה 23:09, 4 באפריל 2009 (IDT)

מוזיקה[עריכת קוד מקור]

היי ברק, מחקת את רוב הערך כחלק מהתחלת העבודה על התרגום וזה לא טוב כי כרגע זה פוגע בערך. עדיף או שתעבוד עליו בארגז חול ותסמן אותו עם תבנית בעבודה כדי שאף אחד אחר לא יעבוד עליו במקביל, או לחילופין שתעבוד ממש על הערך כמו שאתה עושה עכשיו - רק שתשאיר את הפרקים שם עד שתחליף אותם בתוכן חדש. ערן - שיחה 17:13, 8 באפריל 2009 (IDT)

החזרתי את הפסקאות מהערך הישן, אמחק אותן בהדרגה ברגע שאתרגם מחדש את הפסקאות המקבילות מאנגלית. ברק שושני - שיחה 17:17, 8 באפריל 2009 (IDT)
תודה. חג שמח, ערן - שיחה 17:18, 8 באפריל 2009 (IDT)

ארכיון נושאי להכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

אהלן ברק. קודם כל, קבל ח"ח על נטילת הנושא. עם זאת, ברצוני להעיר שכדאי להשאיר את הכותרות בארכיונים שקיימים כבר והפניות לארכיון המתאים, שכן לעיתים יש המקשרים לארכיונים. זהר דרוקמן - I♥Wiki00:42, 9 באפריל 2009 (IDT)

היי זהר, תודה על ההערה! הגבתי בדף השיחה של Rex. ברק שושני - שיחה 01:10, 9 באפריל 2009 (IDT)

נחום איתן[עריכת קוד מקור]

העולם הזה נוסד ב-1937 על ידי אורי קיסרי. לכן כנראה שלא היה ממיסדי העיתון אלא רק אחד מבעליו. מוטי - שיחה 02:07, 9 באפריל 2009 (IDT)

אנסה לברר את העניין. ברק שושני - שיחה 03:18, 9 באפריל 2009 (IDT)

מצטרף חדש[עריכת קוד מקור]

הי, ברק, חג שמח! ודאי ראית, שהצטרף משתמש חדש, אבי פטימר (טאר פרסי), אספן כלים עממיים שרוצה לכתוב עליהם וביקש עזרה והדרכה בהכנסת ערכים. פניתי אליו בשיחה והצעתי עזרה וקבלה לחוג אנשי המוזיקה בוויקיפדיה.שלומית קדם - שיחה 09:30, 14 באפריל 2009 (IDT)

פניתי אליו גם אני. ברק שושני - שיחה 18:23, 14 באפריל 2009 (IDT)

גלים אלקטרומגנטיים[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף ויקיפדיה:הכה את המומחה

הבוט[עריכת קוד מקור]

הסתדרת בסוף? תומר א. - שיחה 10:00, 16 באפריל 2009 (IDT)

לצערי, לא. עדיין קיבלתי את אותה הודעת שגיאה כל הזמן, ולא הצלחתי להבין למה זה קורה. בינתיים מסנן ההשחתות הפך בכל מקרה את הבוט שרציתי לכתוב למיותר הסמקה ברק שושני - שיחה 10:05, 16 באפריל 2009 (IDT)
מדובר בבוט הזה מויקיפדיה האנגלית שרצית לתרגם? חשבתי לתרגם אותו אבל כשראיתי איך המנוע שלו עובד הבנתי שזה יותר מתאים לפרוייקט גמר לתואר שני. תומר א. - שיחה 10:06, 16 באפריל 2009 (IDT)
לא רציתי לתרגם אותו, אלא דווקא לכתוב אחד דומה משלי. ברק שושני - שיחה 12:13, 16 באפריל 2009 (IDT)
אבל יש שם איזה עניין של בינה מלאכותית, או שאנחנו לא מדברים על אותו בוט. תומר א. - שיחה 15:40, 16 באפריל 2009 (IDT)
בתור התחלה הבוט היה אמור לזהות משתמשים אנונימיים וחדשים שמרוקנים ערכים, לשחזר את הריקון מיד ולהתריע ב"בקשות ממפעילים". בהמשך רציתי להוסיף גם זיהוי חכם של קללות, מלחמות עריכה, טרולים מוכרים (כאן כבר נכנס ממש סוג של בינה מלאכותית, אני מניח) ועוד. כרגע אני מנסה לבדוק אם מסנן ההשחתות מספיק חכם בשביל לעשות את כל הדברים האלה, ואם לא אז ייתכן שאנסה שוב לכתוב בוט. ברק שושני - שיחה 15:51, 16 באפריל 2009 (IDT)

ארגז חול[עריכת קוד מקור]

לכל משתמש יש ארגז חול פרטי? אם לא, אז מה המיקום שאליו מעבירים משתמשים ערכים שהוספתי שצריך לעבוד עליהם (כגון ההודעה "הועבר ל'משתמש:עוז מרחבי\אנטי מנהור' ")?--ע.מ - שיחה 10:47, 16 באפריל 2009 (IDT)

אתה יכול לפתוח בקלות ערך חדש במרחב המשתמש שלך: משתמש:עוז מרחבי/שם הערך. זה נקרא ארגז חול פרטי. ראה גם עזרה:דף משנה. ברק שושני - שיחה 12:12, 16 באפריל 2009 (IDT)

תמונות ממוזערות[עריכת קוד מקור]

אני יודע איך לעשות תמונה המוצגת בדף; בלשונית העריכה לוחצים על "קובץ המוצג בתוך הדף" וכותבים בפנים את שם הקובץ הרצוי. תמיד הקובץ מופיע בגודל הגדול ביותר שאפשר. איך להפוך אותו לתמונה ממוזערת?--ע.מ - שיחה 13:00, 17 באפריל 2009 (IDT)

הרשה לי לענות במקום ברק. כאשר לוחצים על הכפתור, אחד הדברים שמופע בין הסוגרים המרובעות זה 250px. זה אומר שהתמונה תהיה בגודל של 250 פיקסלים. אם אתה משנה את המספר אתה מקבל תמונות בגדלים אחרים. טוקיוני 14:24, 17 באפריל 2009 (IDT)

בובות קש[עריכת קוד מקור]

ראיתי שחסמת מספר בובות קש היום, אנא עדכן בויקיפדיה:בובת קש. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 22:04, 18 באפריל 2009 (IDT)

בוצע. ברק שושני - שיחה 22:24, 18 באפריל 2009 (IDT)

משתמשים אנונמיים[עריכת קוד מקור]

למה נותנים למשתמשים אנונימים אפשרות עריכה? ככה הם יכולים לכתוב שטויות ולא יוכלו לחסום אותם! הנה שטויות שמשתמש אנונימי כתב לי:"==דתי, עזוב את המקום הזה== הם לא רוצים אותך כאן, אלו שכתבו לך פה למעלה, הם חבורת דיקטטורים אתאיסטים שמגרשים מיפה את כל מי שלא חושב כמוהם, הם מצנזרים כל דעה אחרת, ואפילו אתאיסטים אחרים שלא מסכימים עם דרכם של החבר'ה האתאיסטים האלה נחסמים מכאן, חלק, שהם בני-אדם ישרים עזבו כאן כבר מזמן.

אני מייעץ לך לצאת מקן השחתיתות הזה כבר עכשיו כי זה רק עניין של זמן עד שהם (סביר להניח שזה יהיה ברק שושני), יוציאו אותך מכאן בכח, אפילו שהם סותמים אוזניים בכל פעם שנשמעת התנגדות לגיטימית להשקפות-עולמם הריקנית והבדיונית, הם רוצים למנוע מצב דומה מלכתחילה, ולכן הם יוציאו אותך מכאן בנימה של התנשאות ופטרנליזם, כזה הוא טבעם, לצערנו.

אז..אל תיקח את זה קשה חביבי, תשמח מיזה!, עם זאת, תצטרך לתת את חלקך לרתפד את מעשיהם ולחשוף את שחיתותם בפרהסיה, זו החובה של כל אחד ואחת מאיתנו - רודפי הצדק." --ע.מ - שיחה 15:00, 19 באפריל 2009 (IDT)

ברשותו של ברק אשיב לשאלה שהופנתה אליו, אנונימיים גם כותבים דברים חשובים בויקיפדיה כמו הערך טרולהטן. מה שאתה שואל הוא חלק מויכוח תמידי שיש כאן האם לאפשר פעילות של אנונימיים או להצר את צעדיהם. תומר א. - שיחה 15:06, 19 באפריל 2009 (IDT)

אז תחסמו את האנונימים, ומי שירצה לכתוב- ירשם!--ע.מ - שיחה 15:40, 19 באפריל 2009 (IDT)

מכיוון שחלק גדול מהכותבים הבכירים בויקיפדיה התחילו את דרכם בתור תורמים אנונימיים, ומכיוון שכמות התרומות החיוביות של משתמשים אנונימיים גדולה, לא סביר שהמדיניות תשתנה. זה גם בניגוד לרוח הויקיפדיה. אגב במקרים קיצוניים מפעילים יכולים לחסום את כתובת הIP של המחשב ממנו מתבצעות ההשחתות, כך שאפשר לחסום גם אנונימיים. טוקיוני 16:00, 19 באפריל 2009 (IDT)

עוז, מי שכתב את ההודעה שציטטת כאן הוא טרול ויקיפדיה ידוע שמטריד משתמשים רבים. כבר הוגשה נגדו תלונה אצל ספק האינטרנט שלו, בה ציטטתי גם את ההודעה שהוא שלח לך. הוא גם נרשם (ב-15 שמות שונים עד עכשיו!) ובכל פעם נחסם מחדש אבל חוזר שוב, כך שחסימת אנונימים לא תועיל במקרה שלו. לשאלתך - הרבה משתמשים תורמים בתחילה כאנונימים, ורק אחרי תקופה מסוימת נרשמים. גם אני הייתי כזה ורק לאחר זמן מה נרשמתי, ועוד רבים אחרים. בנוסף, אם משתמש הוא רשום זה לא אומר בהכרח שהתרומות שלו יהיו מועילות, ומעידה על כך כמות המשתמשים הרשומים שנחסמים מדי שבוע. ברק שושני - שיחה 21:35, 19 באפריל 2009 (IDT)

לחסום משתמשים אנונימיים לא יתן לנו כלום, מספיק שהם מכבים ומדליקים את המודם (מה שמשנה את כתובת ה-IP) דאז תוך שניות, אותו אדם חופשי לכתוב כאן פעם נוספת. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אודות התיקונים בערך אברהם[עריכת קוד מקור]

שלום ברק

אני מתכבד לכתוב לך נימוקים לתיקונים שנעשו על ידי כותב השורות בערך אברהם, וזה יצא ראשונה.

א. ברית בין הבתרים, מי כרת ברית עם מי האם אברהם עם ד', או ד' עם אברהם כפי שתיקנתי? הנה העתק מערך ברית בין הבתרים: על פי התורה, ברית בין הבתרים הוא אירוע מכונן בחיי אבות האומה של עם ישראל. במעמד מלא מסתורין זה, התגלה אלוהים אל אברהם וכרת עמו ברית (במקום המזוהה כיום כהר הבתרים), שבה בישר לו שזרעו ישועבד בארץ זרה ולאחר מכן יירש את ארץ ישראל. ברית זו לבשה צורה מעשית על ידי ציוויו של האל לאברהם לקחת כמה בהמות ועופות ולבתרן, כשבמהלך ההתגלות שבאה בעקבות זאת, עבר לפיד אש בין בתרי הבהמות (ומכאן שמה של הברית). תוכנה של הברית הוא הבטחת ארץ ישראל לזרעו של אברהם, הראשונה מתוך סדרת הבטחות לאבות.

ב. חז"ל יצרו או דרשו אגדות? ברוב המקרים חז"ל דורשים את המקרא, ולכן ראוי יותר לומר חז"ל דרשו, מאשר חז"ל יצרו.

ג. המחלוקת הקשה אודות עקדת יצחק. אירוע מכונן כל כך בחיי אומה, כמו עקדת יצחק, שהיתה ונשארה דוגמה למסירות נפש עילאית בתוך העם היהודי לדורותיו, וכשבחוגים חיצוניים דנים אודות מעשה זה, האם אין צורך לציין שזה נדון מחוץ לחוגי היהדות, ולא בתוכו.

בברכה הגדרה נכונה - שיחה 11:36, 20 באפריל 2009 (IDT)

מתקיים דיון בשיחת הערך. תומר א. - שיחה 15:06, 20 באפריל 2009 (IDT)
תודה רבה על רישום הנימוקים! לצערי אינני מבין מספיק בנושא על מנת להחליט אם הנימוקים טובים או לא. אתן לאחרים להחליט. ברק שושני - שיחה 15:18, 20 באפריל 2009 (IDT)

חסימות[עריכת קוד מקור]

אין טעם - הוא משנה IP. דרור - שיחה 19:14, 23 באפריל 2009 (IDT)

ראה הודעתי במזנון. ברק שושני - שיחה 19:21, 23 באפריל 2009 (IDT)
היי, אני אשמח להסבר - מסקרנות גרידא. שלח לי נא דוא"ל. תודה, יניב שיחה 19:52, 23 באפריל 2009 (IDT)
מצטרף לרשימת התפוצה... ברי"אשיחה • ל' בניסן ה'תשס"ט • 19:57, 23 באפריל 2009 (IDT)
נשלח לשניכם. ברק שושני - שיחה 20:00, 23 באפריל 2009 (IDT)
@ - אצלך. תומר א. - שיחה 02:19, 24 באפריל 2009 (IDT)

הדואר בא היום[עריכת קוד מקור]

עם בול של יום הזיכרון. ‏Harel‏ • שיחה 23:47, 27 באפריל 2009 (IDT)

הו! ההתרגשות! ברק שושני - שיחה 23:59, 27 באפריל 2009 (IDT)
הא? ^- אביעדוסשיחה 00:00, 28 באפריל 2009 (IDT)
השיבותי. ‏Harel‏ • שיחה 00:01, 28 באפריל 2009 (IDT)
אה. נתפסתי להתרגשות של ברק.. אביעדוסשיחה 00:11, 28 באפריל 2009 (IDT)
כנ"ל. ברק שושני - שיחה 00:15, 28 באפריל 2009 (IDT)

C#[עריכת קוד מקור]

משיחות שערכנו בעבר הבנתי שאתה יודע לכתוב בשפה זו. מה דעתך לשכתב את הערך החשוב הזה? אשמח לסייע כמידת יכולתי (שאינה רבה במקרה זה). תומר א. - שיחה 21:33, 29 באפריל 2009 (IDT)

יודע לכתוב, אבל בהחלט לא מומחה. בכל מקרה, הוספתי את הערך לרשימת ההמתנה שלי, שכפי שאתה רואה היא די ארוכה. לאחרונה אני כל הזמן רק מטפל בטרולים למיניהם, וכבר לא מוצא זמן לשבת ולכתוב ערכים ברק שושני - שיחה 23:12, 29 באפריל 2009 (IDT)
ראיתי שהוספת. שקלתי להעלות לך אותו למעלה קריצה. לפני כמה זמן הרגשתי שאני מתעסק יותר מדי בבוטים אז לקחתי הפסקה בה התעסקתי רק עם ערכים. חזרתי כמו חדש. תומר א. - שיחה 00:06, 30 באפריל 2009 (IDT)

זרם חשמלי[עריכת קוד מקור]

שלום ברק,

מדי פעם אני עורך או משכתב ערכים, ועכשיו במיוחד במסגרת מיזם היובל. בעת שיטוטי בקטגוריה:ויקיפדיה: שכתוב - מדעי הטבע, נתקלתי בערך הנ"ל והחלטתי לשכתב אותו. לצערי, הידע שלי בתחום הוא מתקופת התיכון, וחשבתי שאולי אתה, כבעל ידע בפיזיקה, תוכל לעזור לי ולכוון אותי מעט. ניסיתי להתייעץ עם odedee, אך הוא אמר לי שחשמל זה לא התחום שלו והפנה אותי לערך האנגלי, שאני, באופן אישי, לא התלהבתי ממנו. אשמח אם תוכל לענות לי על שתי שאלות (או להפנות אותי למישהו שיוכל לעזור לי בעניין):

  1. האם השכתוב שביצעתי מצדיק את הסרת תבנית השכתוב שמתנוססת בראש הערך? אני יודע שניתן להרחיב עוד את הערך, אבל כרגע אין ביכולתי לעשות זאת.
  2. האם הערך כתוב בצורת ספר לימוד לתלמידי תיכון או שהוא עומד בתור ערך אנציקלופדי? כמו שכתבתי, הידע שלי בתחום הוא מתקופת התיכון.

תודה רבה,
Kulystab - שיחה 15:42, 1 במאי 2009 (IDT)

מריפרוף מהיר על הערך (מפאת חוסר זמן ) הוא נראה לי בסדר גמור, אם כי חסר בו חומר מתקדם יותר (ברמה של קורסים באוניברסיטה). הערך האנגלי דווקא בסדר לדעתי, אם כי לא מושלם. לדעתי אפשר להסיר את תבנית השכתוב, ובעתיד כדאי להרחיב את הערך. תודה רבה על תרומתך לוויקיפדיה ברק שושני - שיחה 15:49, 1 במאי 2009 (IDT)

מלחמה ביצועית[עריכת קוד מקור]

לא ברור איזו חירות נטלת לעצמך לשנות את החסימה שמת'נייט השית על גלאור בלי לפנות אליו קודם לכם. קח בחשבון שבאותה המידה מפעילים אחרים עשויים לשחרר בעתיד חסימות שלך מבלי להתייעץ איתך. יחסיות האמת • ז' באייר ה'תשס"ט 18:59:46

לא ברור איזו חירות נטלת לעצמך להתלונן בשמו של מת'נייט על שינוי הגדרות החסימה. אם הייתה לו בעיה עם זה, יש לו 4 ערוצי תקשורת שונים בהם הוא יכול לפנות אלי בעצמו, ללא צורך בתיווך שלך. כמובן שלא הייתי מבצע את השינוי אם הייתי חושב שהוא יגרור מלחמה ביצועית. כהערת אגב, חבל שאתה מחפש מלחמות בכוח, אין כאן מספיק ריבים גם בלי זה...? בכל מקרה תודה על ההערה, אקח זאת לתשומת לבי. בברכת שבת שלום ברק שושני - שיחה 19:14, 1 במאי 2009 (IDT)
היי ברק, אין לי בעיה עם מה שעשית. אין כאן מלחמה ביצועית. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 19:39, 1 במאי 2009 (IDT)
אני לא בקיא כל כך, אבל נדמה לי שעל הצגה של נפילה ברחבה מקבלים כרטיס צהוב או אדום. אם היינו מגרש של כדורגל והיה נערך בו משחק הוגן, יחסיות היה מקבל אחד מהשניים. יוסישיחה 19:48, 1 במאי 2009 (IDT)

טרול X[עריכת קוד מקור]

שלום ברק. אני חושב שאין זה מכובד לכנות טרול על שם אדם, ומציע למצוא כינוי סביר יותר. זהר מחוץ לחשבון

אתה צודק, לא חשבתי על זה עד עכשיו. הבעיה היא שלבובות הקש שלו שמות מוזרים וחסרי משמעות כמו בגק, וינהכר, ג'את, ןלצ וכו'. השם הראשון בו הוא השתמש (לאחר שכתב כאנונימי) הוא ץתצ. לא הצלחתי לעלות על שם נורמלי שבו הוא מכנה את עצמו. יש לך רעיון לשם? (בסה"כ צריך למצוא לו שם או כינוי כדי לרשום בתקציר העריכה או החסימה, לא יותר מזה) ברק שושני - שיחה 14:12, 2 במאי 2009 (IDT)
בעצם נראה לי ש"טרול הנסערות" הוא שם הולם... ברק שושני - שיחה 14:41, 2 במאי 2009 (IDT)
(במקום דברי טרולים) אני לא יודע אם "נסערות", חשבתי טרול "הרצח" או דבר מה, אך מה שיאפשר לך ולמי שמנטר אחריו לזהות בתקציר יהיה טוב. זהר דרוקמן - I♥Wiki18:54, 3 במאי 2009 (IDT)
"טרול הרצח" נשמע קצת מורבידי מדי גיחוך ברק שושני - שיחה 18:57, 3 במאי 2009 (IDT)
כבר היה לנו טרול המתים, זה רק עניין של זמן... זהר דרוקמן - I♥Wiki18:58, 3 במאי 2009 (IDT)

@[עריכת קוד מקור]

עמרישיחה 00:32, 3 במאי 2009 (IDT)

השבתי. ברק שושני - שיחה 12:22, 3 במאי 2009 (IDT)

שים לב[עריכת קוד מקור]

כשאתה נמצא בוויכוח פעיל עם משתמש, אינך אמור לחסום אותו, אלא עליך לפנות למפעיל אחר ולבקשו לעשות כן. יחסיות האמת • ט' באייר ה'תשס"ט 18:39:28

אני מודע לכלל הזה, ואכן פעלתי לפיו מספר פעמים. במקרה הספציפי הזה, לא מדובר על ויכוח אישי שלי עם משתמש לגיטימי בנוגע לפרט כזה או אחר בערך, אלא על משתמש שזיהיתי כמזיק שבא לכאן כדי להפיץ תעמולה דתית ולחבל בערכים שונים, ולכן חסמתי אותו. עיון בתרומות המשתמש יראה כי החסימה הייתה מוצדקת. ברק שושני - שיחה 18:48, 3 במאי 2009 (IDT)
במאמר מוסגר אעיר שאני לא תומך באופן מלא בגישה שלך, לגבי הטוהר המדעי של האנציקלופדיה. לא עיינתי לעומק בתרומותיו של המשתמש הספציפי הזה, ראיתי רק שתיים-שלוש תגובות אחרונות ומהן אכן התרשמתי שהוא לא בא לתרום אלא "לנצח בוויכוחים" אודות צדקת האידיאולוגיה שלו, אך הדבר לא כל כך שונה מהוויכוח התמוה שהתנהל עם אודוניאן בניסויים בבעלי חיים או ההתנהלות מול תומאס. אני לא לגמרי בטוח שצריך היה לחסום. זהר דרוקמן - I♥Wiki18:53, 3 במאי 2009 (IDT)
ואכן, המשתמש כותב כאן כבר 3 חודשים ובכל הזמן הזה לא חסמתי אותו או אפילו איימתי עליו בחסימה, אבל עכשיו הוא כבר הגזים. לא מדובר כאן על "טוהר מדעי" (אם כי אשמח לנהל איתך את הדיון הזה בהזדמנות ) אלא על תעמולה דתית נטו, במסווה של "נייטרליות". ברק שושני - שיחה 19:00, 3 במאי 2009 (IDT)
דף השיחה סובל הכל. בכירי ובחירי משתמשינו נוהגים לפרוס את משנותיהם הפוליטיות בדפי שיחה של ערכים, לעתים אף בבוטות יתרה. זה אולי לא רצוי, אבל ללא ספק זה המצוי. יחסיות האמת • ט' באייר ה'תשס"ט 19:26:13
ברק, בעוד שאני מכבד את שיקול הדעת שלך, אני חושב שחסימה לצמיתות על נושא זה, גם עם בובות הקש האנונימיות - זה מוגזם, אלא אם כן פספסתי משהו קריטי. אני מציע לקצר. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:41, 4 במאי 2009 (IDT)
זהר, גם אני מכבד את שיקול הדעת שלך כמובן. מצד שני, אני חושב שיש לי נסיון רב יותר משלך בטיפול ב"בריאתנים" למיניהם (ואנא תקן אותי אם אני טועה). אני עוקב אחרי המשתמש הזה כבר מספר חודשים, וברור לי שהוא לא בא לכאן לתרום. אם תעיין ברשימת התרומות שלו, אני חושב שתסכים איתי; אם עדיין לא תשוכנע לאחר עיון מעמיק בתרומותיו, אני מוכן להפנות אותך לעריכות ספציפיות שלו, שהעלו את חשדי בתחילה, ולבסוף גרמו לי להבין שזה לא בנאדם שאפשר לקיים עמו דיאלוג, ושהוא בא לכאן רק על מנת לקדם אג'נדה מסוימת מאוד, שאינה מקובלת בוויקיפדיה. ברק שושני - שיחה 23:01, 4 במאי 2009 (IDT)

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

היי, העליתי שאלה כאן ואין עונה. אשמח אם תוכל לענות או להפנות למישהו שיכול. תודה ! ‏Jacobs‏ • שיחה (4.05.2009 - 00:29)

הו, איזה אורח חביב בדף השיחה שלי לצערי אינני מבין בזכויות יוצרים, אך נסה לדבר ישירות עם דרור - למיטב ידיעתי הוא הסמכות העליונה בנושא. לילה טוב, ברק שושני - שיחה 00:32, 4 במאי 2009 (IDT)
ok, thanks anyway... ‏Jacobs‏ • שיחה (4.05.2009 - 10:33)

דומניקו דרגונטי[עריכת קוד מקור]

הי, ברק. אני פונה אליך בכובע שלך כמפעיל מערכת - שכתבתי את הערך הנ"ל ועכשיו אני רוצה להעביר את השם מ"דומיניקו דרגונטי" ל"דומניקו דרגונטי", אבל המערכת חושבת שזה אותו שם ומסרבת להעביר. התערבותך נחוצה, בבקשה. תודה,שלומית קדם - שיחה 20:53, 4 במאי 2009 (IDT)

נ"ב - השם הנוכחי הוא הפניה, לכן הוא כחול.שלומית קדם - שיחה 20:54, 4 במאי 2009 (IDT)
העברתי ברק שושני - שיחה 21:01, 4 במאי 2009 (IDT)
תודה.שלומית קדם - שיחה 22:19, 4 במאי 2009 (IDT)

תוכל בבקשה להסביר[עריכת קוד מקור]

מדוע מחקת גרסאות משיחת משתמש:הגדרה נכונה, ועוד ללא כל הסבר בתקציר המחיקה? במקרה קראתי את הגרסאות האלה מוקדם יותר היום והביטוי החריף ביותר שהופיע בהן היה משהו כמו "ויקיפדיה היא לא של אבא שלך", ולא נהוג למחוק גרסאות של דפי שיחה אלא אם הן כוללות קללות איומות ונוראות, איומים ברצח, השוואות לנאצים וכדומה. יחסיות האמת • י"א באייר ה'תשס"ט 22:19:34

אשמח להסביר. מחקתי מהערך גרסה אחת בלבד, שהכילה הודעה מאת טרול מוכר וכללה פרטים אישיים, ולכן נמחקה. היא לא הכילה את הביטוי "ויקיפדיה היא לא של אבא שלך" או כל ביטוי דומה. לילה טוב, ברק שושני - שיחה 03:35, 6 במאי 2009 (IDT)
טעות שלי. בכל זאת מוטב היה לכתוב משהו תבקציר העריכה. יחסיות האמת • י"ב באייר ה'תשס"ט 13:19:42

היסטוריית חקר האבולוציה[עריכת קוד מקור]

היי ברק. זהו שבוע בסימן שכתוב ערכים. אולי תגאל את הערך לעיל מייסוריו? ירוןשיחה 23:34, 6 במאי 2009 (IDT)

הייתי שמח לעשות זאת, אך אין לי ממש זמן או כוח להתעסק עם ערכים לאחרונה, ואם יהיה לי חשק לערוך יש לי את מוזיקה שאני צריך לסיים לשכתב קודם... מה שכן, הוספתי את הערך לרשימת ההמתנה שלי כי הוא באמת במצב מאוד גרוע. מקווה שיהיה לי זמן להגיע אליו בקרוב, ואם לא אז בחופשת הקיץ אני מתכוון להפציץ בערכים ברק שושני - שיחה 23:50, 6 במאי 2009 (IDT)

טעות בסינון[עריכת קוד מקור]

היי ברק, בדוק בבקשה מדוע ניוון שרירים סונן, זה נראה לי עורך לגיטימי ולא הבנתי מה הפעיל את מסנן 14. תודה, ‏odedee שיחה 15:04, 8 במאי 2009 (IDT)

עניתי לך במייל. ברק שושני - שיחה 15:38, 8 במאי 2009 (IDT)

תודה[עריכת קוד מקור]

רוניתש - שיחה 20:15, 8 במאי 2009 (IDT)

המפץ הגדול[עריכת קוד מקור]

היי ברק, אני מסכים שהפסקה טעונה שיפור(בשביל זה עורכים) ובחלק מהדברים יש חזרה מסוימת על דברים שנאמרו אך נוספו דברים נוספים כמו על הספין(שאוליי הן תוספת חשובה, מעניינת ומשמעותית). אך נראה לי שהראל כמו הרבה ויתיקים(ויקיפדים ותיקים) שממהרים למחוק תוספות של אנונימיים. אוליי זה פרופסור לפיסיקה שכבר 16 שנה בחו"ל וכבר שכח את העברית? כדאי להרגיז אדם כזה? ולמחוק ככה סתם ולבטל את התוספת שלו?--Adrory - שיחה 21:05, 9 במאי 2009 (IDT)

יכול להיות שאתה צודק, אבל מצד שני, אנשים קוראים את הערך הזה (סיכוי טוב שאפילו ברגע זה ממש) ואי אפשר להשאיר אותו חצי אפוי. אני רואה שיש לך ידע בנושא, אולי תוכל לשכתב את הפסקה הזו ולשלב אותה בפסקה הקודמת? כמו כן, לדעתי רצוי לבדוק את הכתוב עם מקורות חיצוניים ליתר בטחון, ואף לציין אותם בערך באותה הזדמנות. לסיכום: עדיף שהפסקה לא תופיע בערך, מאשר שהיא תופיע בו כאשר היא כתובה בצורה לא טובה, חוזרת על מידע שכבר הופיע פסקה לפניה, ולא מאומתת עם מקורות חיצוניים. ברק שושני - שיחה 21:09, 9 במאי 2009 (IDT)
בסדר, נרגעתי...אכן לא צריך להשאיר כמו שזה אך מצד שני מפאת כבוד לתורם אני חושב שלא צריך למחוק בצורה גורפת את התרומה(במיוחד של האנונימיים שהם פוטנציאל לתורמים על בסיס קבוע). אני אשב על הערך בהזדמנות הקרובה ביותר.תודה.--Adrory - שיחה 21:34, 9 במאי 2009 (IDT)
לשם כך נוצרה התבנית {{בוטל}}, שהוספתי לדף השיחה של התורם האנונימי. לילה טוב, ברק שושני - שיחה 21:36, 9 במאי 2009 (IDT)

סעדיה איתין[עריכת קוד מקור]

מתקדם משהו עם כתיבת הערך? מוטי - שיחה 23:29, 9 במאי 2009 (IDT)

מתקדם, אני מקווה שעוד השבוע הוא כבר יעלה לוויקיפדיה ברק שושני - שיחה 23:32, 9 במאי 2009 (IDT)
טוב מאד, ממתין לקריאתו מוטי - שיחה 23:33, 9 במאי 2009 (IDT)

המסנן[עריכת קוד מקור]

נראה שהחורים שלו קצת קטנים מדי, תסתכל בכמה דברים שהוא סינן היום, לא כל כך ברור לי למה. משהו בהגדרה רחב מדי. ‏Harel‏ • שיחה 17:34, 10 במאי 2009 (IDT)

הגבתי לך במייל. ברק שושני - שיחה 18:50, 10 במאי 2009 (IDT)

תמונות מסיציליה בערך הר געש[עריכת קוד מקור]

הי, ברק,

באפריל 2006 הכנסתי שתי תמונות שצילמתי בסיציליה לערך הר געש, עם הרשיון המתאים וכל השאר (בעזרתו האדיבה של עופר). התמונות היו שם עד לחודשים האחרונים ולא מזמן הוסרו, כך שגם בגרסה המקורית של שילובן בערך אי אפשר לראותן עוד. דקי, שעורכת ומרחיבה עכשיו את הערך, אומרת שתשמח לשלבן בגרסה הנוכחית. האם תוכל לברר מה קרה להן ואיך אפשר להחזירן? תודה,שלומית קדם - שיחה 09:56, 12 במאי 2009 (IDT)
היי שלומית. שחזרתי את שתי התמונות: קובץ:House buried under vulcanic ash, in Sicily.jpg ו-קובץ:Vulcanic rock, near Lipary, Sicily.jpg. הן נמחקו משום שלא היו בשימוש (לפי תקציר המחיקה). כעת אפשר לשלב אותן בערך. אגב, התמונות יפות ואני ממליץ להעביר אותן לוויקישיתוף כדי שגם בוויקיפדיות אחרות יוכלו להשתמש בהן ברק שושני - שיחה 18:18, 12 במאי 2009 (IDT)

הגדרה נכונה[עריכת קוד מקור]

אסור לך לחסום משתמש (ועוד לצמיתות) בלהט ויכוח. תחשוב איך זה נראה לקורא מהצד. "מפעילי ויקיפדיה חמומי המוח מתרגזים על מי שלא מסכים איתם, קוראים לו "חצוף" כאילו הם גננת, וחוסמים אותו לצמיתות". כך זה נראה מהצד. אני מציע לך לחשוב שוב האם החסימה היא הדבר הנכון לעשות, ואם נכון שזה יגיע ממך. טוסברהינדי (שיחה) 19:09, 12 במאי 2009 (IDT)

לא הייתי איתו בשום ויכוח. נתתי לו אזהרה כמפעיל משום שזיהיתי שהוא בא להזיק (על פי התרומות שלו ועל פי הכתוב בדף המשתמש שלו), ולאחר שהוא לא שעה לאזהרתי, חסמתי אותו חסימת אזהרה לשבוע. משתמש תמים היה מתנצל, מבקש בנימוס שאסיר את החסימה, ומבטיח שלא ימשיך לכתוב בערכים הקשורים למדע ואבולוציה, כפי שביקשתי; במקרה כזה, הייתי שמח לשעות לבקשתו ולהסיר את החסימה. מאחר שהוא לא באמת משתמש תמים, והבין ש"עליתי" על הסיבה האמיתית לשהותו בוויקיפדיה, הוא לא פעל כך אלא פנה ישר למשתמשים אחרים (כפי שאני מניח שהוא פנה אליך כעת), וכמובן הציג להם את הדברים באופן שונה. מדובר כאן על משתמש מזיק, שביצע שינויים מזיקים בערכים רבים, והתחיל אינספור ויכוחי סרק ופרובוקציות בדפי שיחה. צריך לטפל בו בדיוק כמו בכל ה"בריאתנים"/"מחזירים בתשובה" האחרים, וזה בדיוק מה שעשיתי. חסימתו לא תשוחרר בשום מקרה. ראה גם למעלה ב#שים לב. ברק שושני - שיחה 19:34, 12 במאי 2009 (IDT)
אני לא מטיל ספק ב"האם היה צריך לחסום או לא". אני לא מכיר את הסיפור ואת ההיסטוריה שלו. אני רק אומר איך האינסידנט הזה נראה מהצד - וזה נראה לא טוב. סתם עצה. טוסברהינדי (שיחה) 14:32, 14 במאי 2009 (IDT)
אין לי שליטה על איך ש"קוראים מהצד" מפרשים את הפעולות שאני עושה. בסה"כ מדובר כאן על משתמש מזיק שנחסם, ולא יותר מזה. תכף תגיד לי שאם אני שם תבנית {{אזהרה}} בדף שיחה של משחית, אז אסור לי לחסום אותו כי "הייתי איתו בוויכוח". לעולם לא אחסום משתמש לגיטימי ותורם בזמן שאהיה איתו בוויכוח על נושא כלשהו. אבל זה לא היה המצב כאן, ואם קורא מהצד מפרש את זה בצורה אחרת, אסביר לו מה באמת קרה (כפי שהסברתי לך כאן). בכל מקרה אני מודה לך על העצה ואשתדל לפעול לפיה בעתיד. ברק שושני - שיחה 15:23, 14 במאי 2009 (IDT)

תיקון הפניה[עריכת קוד מקור]

ברק שלום, שלשום ביקשתי למחוק דף של שיחת המשתמש שלי, לאחר שהערך הועבר לראשי. נענית במהירות ותודה. ההפניה שיצרת היא לדף השיחה, במקום לערך עצמו. האם תוכל לתקן? תודה Sarasvaty - שיחה 21:34, 12 במאי 2009 (IDT)

שלום שרה. לא הבנתי כל כך על איזו הפניה את מדברת, אני לא יצרתי שום הפניה אלא רק מחקתי את הדף שביקשת למחוק. אם תוכלי להסביר בצורה יותר מפורטת את כוונתך, אשמח לתקן את המעוות. תודה, ברק שושני - שיחה 00:04, 13 במאי 2009 (IDT)
גם אני לא בדיוק מבינה. פשוט הדף המחוק עולה בגוגל, וכשנכנסים אליו, עולה הודעת המחיקה, עם הפנייה לדף השיחה של הערך. אולי זה סתם עניין טכניSarasvaty - שיחה 00:31, 13 במאי 2009 (IDT)
אכן, בעוד זמן-מה יילמד גוגל להתעלם מהדף. ההפניה לדף השיחה נובעת מתקציר המחיקה שהוסיף ברק. דניאל ב. 00:38, 13 במאי 2009 (IDT)
אה, עכשיו הבנתי. את תקציר המחיקה, שכולל את ההפניה, לא הוספתי בכוונה - פשוט, כשמוחקים דף, תוכנו מופיע בתקציר המחיקה כברירת מחדל, ובמקרה הזה תוכן הדף כלל את ההפניה שדיברת עליה. כפי שדניאל אמר, תוך כמה ימים גוגל "ישכח" את הדף המחוק, אז אין מה לדאוג (וגם אין שום דבר שאפשר לעשות כרגע בנדון). ברק שושני - שיחה 00:53, 13 במאי 2009 (IDT)

ארכיון חברת החשמל[עריכת קוד מקור]

יש מצב שיש להם תמונה של מרדכי זעירא? הידרו - שיחה 23:18, 14 במאי 2009 (IDT)

יכול מאוד להיות. אתה מוזמן לפנות למשה פיינטוך, מחלקת מינהל רשומות וארכיון, טל: 04-8688513, 052-3997643. ברק שושני - שיחה 13:13, 15 במאי 2009 (IDT)

מוסזיקה[עריכת קוד מקור]

הי ברק, אתה בעבודה על הערך? אם כן, אנא הוסף לו {{ללא בוט|122}}. תודה. אביעדוסשיחה 23:28, 14 במאי 2009 (IDT)

הממ... למה, בעצם? המילה "מוסיקה" לא מופיעה שם בשום מקום (רק "מוסיק", שאני מניח/מקווה שהבוט יודע לדלג עליה). ברק שושני - שיחה 23:34, 14 במאי 2009 (IDT)
ר' דף השיחה.. שם ספרו של ברנשטיין. אביעדוסשיחה 23:37, 14 במאי 2009 (IDT)
בדיוק עכשיו ראיתי ואף הגבתי. ברק שושני - שיחה 23:39, 14 במאי 2009 (IDT)

הצעתך "ערך בדוק"[עריכת קוד מקור]

לפי דעתי זה רעיון מבריק! למה לא מממשים אותו? --ע.מ - שיחה 08:34, 15 במאי 2009 (IDT)

תודה לפני שמממשים את ההצעה, צריך לקיים דיון ואולי גם לערוך הצבעה. אם ההצעה תתקבל, זה ידרוש ממני השקעה וזמן רב שאין לי כרגע (בגלל הלימודים). אבל בקיץ אני מתכנן לנסות להוציא אותה אל הפועל. ברק שושני - שיחה 13:09, 15 במאי 2009 (IDT)

לונה[עריכת קוד מקור]

בהצלחה,
אישית נואשתי ממנה/ו בכל הקשור לחתימות/תרומות/סימני פיסוק/שאר מני ירקות (אתה מוזמן להעיף מבט כאן או שם) • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 17:49, 15 במאי 2009 (IDT)

ההתנגדות שלה/ו לחתימה מאוד תמוהה בעיניי. נראה מה תהיה התגובה שלה/ו לאחר צאת השבת. אני מקווה שזה לא יצטרך להגיע לכדי חסימה, אבל ברור שמי שלא מוכן לכבד את הכללים הכי בסיסיים בוויקיפדיה, לא ראוי לכתוב בה. ברק שושני - שיחה 20:03, 15 במאי 2009 (IDT)
בנוסף ליכלתה להתיש בשיחות בלתי נגמרות. לברוקולי יש ארכיון מיוחד שמרכז רק פניות של לונה אליו • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 12:56, 16 במאי 2009 (IDT)
כבר אמרתי שלהבא אני אשתדל לחתום • לונה גולדשטייןשיחה06:15, 17 במאי 2009 (IDT)
תודה (גם בדף השיחה שלך, כן?) ברק שושני - שיחה 18:44, 17 במאי 2009 (IDT)
אני אשתדל לחתום גם בדף השיחה שלי • לונה גולדשטייןשיחה01:32, 17 במאי 2009 (IDT)

הבייבי שלך...[עריכת קוד מקור]

שים לב, בפיסקה בערך מתמטיקה - התבנית {{מוגן}} מופיעה לה באמצע הפיסקה מתמטיקה#סימון, שפה וריגורוזיות במקום בתחתית העמוד. (בדקתי ב-FF3 וב-IE8). --Rex - שיחה 18:45, 16 במאי 2009 (IDT)

תודה. זה כנראה נגרם מקוד שגוי בטבלה. תיקנתי את זה עכשיו. ברק שושני - שיחה 18:55, 16 במאי 2009 (IDT)
ומה אתה אומר על זה? --Rex - שיחה 21:05, 24 במאי 2009 (IDT)
אני אומר שאתה צריך להתחיל לקרוא פעמיים כל דבר שאתה כותב לפני שאתה לוחץ על "שמירה" קריצה ברק שושני - שיחה 21:21, 24 במאי 2009 (IDT)
אוי, את זה אני יודע מזמן... דוד שי למד זאת הבוקר על בשרו, אבל אני התכוונתי לעריכה של אדם נבו, בדוק אותה, היא נראית לי שגויה. --Rex - שיחה 21:29, 24 במאי 2009 (IDT)
דווקא לא. מה שכתוב שם מתייחס להיווצרות הירח, כדור הארץ נוצר מהצטברות של גז ואבק שנותרו לאחר היווצרות השמש. ברק שושני - שיחה 21:38, 24 במאי 2009 (IDT)
עוד הסקה פזיזה שלי... סורי. (בעצם המשפט הזה לא כל כך שייך לערך... ההקשר די חלש...) --Rex - שיחה 22:01, 24 במאי 2009 (IDT)
הערך הזה בכלל לא כתוב טוב. הוספתי אותו לרשימת ההמתנה שלי, אבל יש שם כ"כ הרבה ערכים שאני חושב שאספיק להגיע אליו רק ב-2011 בערך... ברק שושני - שיחה 22:50, 24 במאי 2009 (IDT)

שחזור ב'דעת אמת'[עריכת קוד מקור]

קיבלתי הודעה ממך על שחזור שעשיתי ללינק שהוספתי, ללא הסבר בדף השיחה. ובכן: בפעם הראשונה שהכנסתי את הלינק קיבלתי הודעה מעודד ששם המשתמש שלי (זו דעתי) אינו מתאים, שלחתי אליו הודעה לבקש הסבר על כך, ולא קיבלתי הסבר מה הבעיה בשם המשתמש. גם אם ישנה בעיה כזו, לא היתה שום התיחסות לתוכן של הלינק או לבעייתיות שלו ולכן שיחזרתיו תחת שם משתמש אחר. אגב, גם כשהוספתי קישור בהזדמנות אחרת (לפני כשלשה שבועות) נמחק מיד הקישור כמובן, כאשר הוספתי על כך קטע בדף השיחה, במקום הסבר, נמחקה מדף השיחה השאלה שלי (!) איך אני אמור להבין את כל זה? אני מצפה מאד לתשובתך. ירחמאל - זו דעתיירחמאל (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

הקישור לא מוסיף לערך, ולכן מחקתי אותו משם. לאחר שמחקתי, הוספת אותו שוב, בלי לנמק מדוע הוא מועיל. אנא אל תכניס את הקישור לערך. ברק שושני - שיחה 11:32, 17 במאי 2009 (IDT)

זאת בדיוק היתה שאלתי, מדוע אתר המוקדש לתחקירים על דעת אמת, ירון ידען, פעילות הארגון ותכניו, אינו תורם לנושא של דעת אמת? לפי איזה אמות מדה מחליטים כמה נכבדה צריכה להיות התרומה בכדי לזכות ללינק. מדובר רק בקישור, וברגע שהוא רלבנטי, צריך נימוק מכריע בכדי למחקו. אם אינו פוגע, מעתיק, ירוד, וכדו' הרי שהוא רלבנטי. ירחמאל (לא מצליח לחתום אבל זה אני).

הערך נועד לתת מידע כללי על הארגון, ולא לקשר לאתרים שמשמיצים אותו. מי שירצה למצוא טענות כנגד, יוכל לחפש אותן בעצמו. ברק שושני - שיחה 15:20, 18 במאי 2009 (IDT)

אהמ?...[עריכת קוד מקור]

? טוסברהינדי (שיחה) 14:13, 17 במאי 2009 (IDT)

הסמקה אני ממש מצטער, כנראה לחצתי בטעות על כפתור השחזור ולא שמתי לב. אנא קבל את התנצלותי. להגנתי יאמר שאני לא היחיד שזה קורה לו... ברק שושני - שיחה 15:49, 17 במאי 2009 (IDT)

ברק שלום[עריכת קוד מקור]

כתוב שאתה יודע טוב מתמטיקה אז חשבתי שזה כולל גם פיסיקה. שלום לך,אינני משתמש חדש במיוחד אבל בכל זאת נתקלתי בתקלה כלשהי וחשבתי שהדבר החכם ביותר לעשותו הוא לפנות למישהו מה"חממה". נתקלתי בערך "אנטואן לבואזיה" כאשר קראתי במקומות רבים שהוא מופיע בתור "אנטואן לוואזיה" וזהו התרגום היותר מקובל לשמו. אשמח אם תבדוק בהקדם האפשרי האם ניתן להעביר את הערך לכותר בשם "לוואזיה" או לשנות את הכותרת הקיימת. בכבוד רב--פואנקרה - שיחה 16:17, 20 במאי 2009 (IDT)

שלום וברוך הבא לוויקיפדיה. ראשית, דע שאין לשים רווחים בתחילת השורה - היא הופכת את השורה לשורת קוד. תיקנתי את הודעתך בהתאם. שנית, אני אמנם מבין במתמטיקה ובפיזיקה אך לא בתעתוקים. בדקתי בגוגל ומצאתי שהכתיב "אנטואן לבואזיה" מופיע 379 פעמים ואילו "אנטואן לוואזיה" מופיע 5 פעמים בלבד, אז כנראה שדווקא הראשון הוא התרגום המקובל יותר, ואין צורך לשנות את שם הערך. כמו כן, אין צורך לרשום את השאלה ב-3 מקומות שונים, אחד מספיק, לכן מחקתי את שאלתך מהדפים האחרים בהם פרסמת אותה. תודה והמשך תרומה נעימה לוויקיפדיה ברק שושני - שיחה 16:33, 20 במאי 2009 (IDT)

בקשות ממפעילים[עריכת קוד מקור]

אולי אתה תוכל לטפל בזה? ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:35, 21 במאי 2009 (IDT)

תודה, אך התקיפה הבוטה שספגתי בדף שיחתי עדיין מתנוססת שם (נאסר עלי למחוק הודעות מדף שיחתי למעט השחתות ברורות). ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:44, 21 במאי 2009 (IDT)
קצת סבלנות, משום מה ויקיפדיה עובדת אצלי ממש לאט היום... ברק שושני - שיחה 20:45, 21 במאי 2009 (IDT)
וואלה? אצלי עובדת כמו סוס עבודה מזן משובח ביותר. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:46, 21 במאי 2009 (IDT)

אירוויזיון 2009[עריכת קוד מקור]

לא ניראה לי כדאי שתעשה חסימה על דף זה כי עוד לא עבר זמן רב מאירוויזיון 2009 ועוד חסר שם פרטים ואם הדף חסום לא נוכל לכתוב בו את הפרטים שחסרים • לונה גולדשטייןשיחה08:50, 21 במאי 2009 (IDT)

אני כמובן בעד הסרת ההגנה מהדף בהקדם האפשרי, אבל קודם כל תגיעו להסכמה בדף השיחה לגבי התוספת הזאת, או לכל הפחות תבטיחו לא להמשיך במלחמת העריכה עד להשגת הסכמה. ברק שושני - שיחה 20:57, 21 במאי 2009 (IDT)
אני לא השתתפתי במלחמת עריכה הוספתי את הטבלה לראשונה אך לאחר שברוקולי מחק אותה לא החזרתי אותה לערך למרות שחשבתי שהיא נחוצה אז אני מציע שבנתיים הטבלה לא תוסף לערך עד שיהיה הסכמה בדף השיחה של הערך אבל בכל זאת לא צריך לחסום את הערך חסרים שם פרטים וכל עוד הדף חסום אי אפשר להוסיף אותם • לונה גולדשטייןשיחה09:05, 21 במאי 2009 (IDT)
תבקש ממשתמש:אומנות שלא יוסיף את הטבלה לערך עד שלא תהיה הסכמה, אם הוא יסכים לתנאים אסיר את ההגנה. ברק שושני - שיחה 21:10, 21 במאי 2009 (IDT)
שלום ברק, בדיוק כשסיימתי לכתוב את ההודעה הזו "נתקעתי" בתהנגשויות בעריכה וראיתי שלונה גולדשטיין כבר פתחה אתך את הנושא. אז הנה מה שרציתי להגיד: אני לא מבין למה מחקת שוב את הטבלה של הניקוד בערך של אירוויזיון 2009. המשתמש השני הוא זה שלא היה מרוצה והחליט לפני מספר ימים למחוק את הטבלה מבלי לקיים דיון. אני לא צריך להסביר לו למה להשאיר את הטבלה ולחכות להסכמתו, הוא זה שצריך להסביר, כמו כל אחד, למה הוא רוצה למחוק מידע ששנוי במחלוקת לפי דעתו. הרי ויקיפדיה היא אינציקלופדיה חופשית שכל אחד מוזמן לתרום לה, כך שאני חושב שלפי סיסמה זו תמיד ראוי להשאיר מידע שנתרם עד להכרעת הדיון, ולו רק כדי להראות בכך הערכה לתרומתו של התורם; וגם כמובן כדי ששאר האנשים יוכלו לראות ולקרוא בערך את המידע השנוי במחלוקת, במקום לחפש אותו ב"גרסאות קודמות".
כמו-כן כשהפעלת את ההגנה על הערך כבר לא הייתה מלחמת עריכה, מפני שאותו משתמש בעצמו השתתף בדיון בדף השיחה. מעבר לכך, כשהפעלת את ההגנה הדיון כבר היה בשלב של אחד נגד הטבלה, לעומת שלושה בעד השארת הטבלה. גם אם הוא היה מוחק את הטבלה הייתי כבר פונה בעצמי לבירוקרט לעזרה ולא הייתי ממשיך במלחמה. אני יותר חכם מזה. לכן מכל הסיבות הללו אני סבור שהיית צריך להשאיר את הטבלה, כמו גם שאני דוגל בהשארת כל מידע שנוי במחלוקת, עד שהדיון יסתיים. שוב, כמו שאמרתי כבר למספר אנשים, אין לי כוונה לריב עם אף-אחד ובטח שלא אתך כשאיני מכיר אותך. רק פניתי אלייך כדי שתבין את הרגשתי ואת גישתי לנושא, ושתשקול עוד מה אתה מוצא לנכון לעשות במקרה זה. אבל שוב, כמובן שאם עדיין תחליט לא להוסיף את הטבלה אני לא אילחם בזה. יש לי דברים טובים יותר לעשות. תודה על תשומת-לבך אומנות - שיחה 21:12, 21 במאי 2009 (IDT)
לי נראה שכבר הגענו להסכמה תהיה בערך טבלה מוסתרת אבל מה שחשוב ברק זה שתוריד את החסימה חסרים בערך פרטים • לונה גולדשטייןשיחה09:15, 21 במאי 2009 (IDT)
אומנות - הבנתי את גישתך, אך לצערי היא סותרת את הגישה המקובלת בוויקיפדיה, לפיה במקרה של התנגשות עריכה יש לשחזר את הערך לגרסה היציבה, כלומר זו שהייתה קיימת לפני שהוכנס השינוי שעליו אין הסכמה. לונה - שום דבר לא השתנה מאז התשובה הקודמת שנתתי לך. ברק שושני - שיחה 21:21, 21 במאי 2009 (IDT)
שלום אומנות גם אני חושב שאתה צודק אבל כדי שלא יהיה חסימה בדף ניצטרך לוותר על הטבלה לזמן מה כי עכשיו המצב יותר גרוע גם אין טבלה וגם אי אפשר לערוך בו וכפי שכבר אמרתי לא עבר זמן רב מאירוויזיון 2009 ועוד חסר שם פרטים לכן כל עוד הדף חסום אי אפשר להוסיף את הפרטים החסרים • לונה גולדשטייןשיחה09:25, 21 במאי 2009 (IDT)
תודה על התמיכה לונה. וכן, אין טעם להחזיר את המידע אם זה אסור לפי הכללים. מה גם שאין לי כוונה ובטח שאין לי שום חשק להענות את עצמי.
ברק, תודה שענית לי. אבל איני מסכים עם פנייתך אליי בדף השיחה שלי. והגבתי לכך בדף השיחה שלי, לא בטון שאמור להיות תקיף, אלא בטון שממש נפגעתי מכל הסיפור הזה. בכל אופן כשתקרא את תגובתי אלייך בדף השיחה שלי רק שתבין שהדברים נכתבו בצורה של התגוננות מעלבון שחשתי מהקהילה ולא בצורה של התקפה. כפי שאמרתי, אין לי כוונה לריב עם אף אחד. אבל מפריע לי שלא הערת גם לברוקולי בדף השיחה שלו, ואני מקווה שאין ביניכם קשר חברי שבגינו שמת-לב לוויכוח. למרות שאני סומך על האובייקטיביות שלך, זה נראה לי תמוה שהוא לא קיבל הערה על התנהגותו והייתי מעדיף שאם יש ביניכם קשר, שמפעיל מערכת אחר היה מטפל בעניין, אחרת זה גורם לי להרגיש עוד יותר בעמדת נחיתות (ראה גם בהקשר לעמדת ההיררכיה שתיארתי לך בדף השיחה שלי).
בכל-אופן, צר לי לשמוע שויקיפדיה דוגלת בהחזרת הגרסה הקודמת, שכן היא מבטלת את תרומתו של אותו עורך רק מפני שמישהו מצא לנכון למחוק אותה. וזה פשוט לא פייר, ובראש שלי לפי החשיבה שלי לפחות, זה גם סותר לחלוטין את העיקרון שעליו מבוססת ויקיפדיה של "כל אחד יכול לתרום" - כן, לתרום, אבל השאלה מה קורה עם השארת המידע שנתרם לאחר מכן... עכשיו אני יודע שאני חייב לפנות להבא ישר לבירוקרט ולא לשחזר מידע. אז תודה על ההסבר. אומנות - שיחה 21:55, 21 במאי 2009 (IDT)
אם יש לך תלונות בקשר למדיניות של ויקיפדיה אתה מוזמן להציע בויקיפדיה:מזנון את שינוי המדיניות. בינתיים הסרתי את ההגנה על הערך לאור הדיון במזנון, אך נא לא להחזיר את הטבלה עד שלא תושג הסכמה. ברק שושני - שיחה 22:17, 21 במאי 2009 (IDT)

אוקיי, תודה על ההפנייה. אני לא מסכים עם המדיניות הזו כמובן, ולו גם מעצם העובדה שאני רואה כל יום איך אנשים אחרים אינם פועלים לפיה, כשהם גם מחזירים מידע שמחקו להם מבלי לחכות שיתקיים על-כך דיון.
כמו-כן, רציתי לפנות אלייך גם לגבי פנייתו הבוטה של מפעיל המערכת "Ori" בדיון על השארת טבלת הניקוד בדף השיחה של אירוויזיון 2009, כאשר כתב לי: "אומנת. אף אחד לא יבלה יום שלם בלקרוא את המסות הספרותיות האלה. אם אתה רוצה להגיע אל הקהל, תקצר." כמובן שפנייתו שומרת ב"דיפלומטיות" על נקיון מבוטות מופרזת, אבל הרי ברור שיכל לפנות אליי בצורה הרבה יותר נעימה ויפה מזו ושעדיין קיימת פה בוטות גלויה, במיוחד בצמד המלים "מסות ספרותיות" וההקצנה הפרועה של "לבלות יום שלם", ושיבוש השם שלי ל"אומנת", שאני מאמין כי נעשה בכוונה לפי האינטואיציות שלי מהאופי הבוטה של הבן-אדם. ואני מצדי עניתי לו יפה באותה דיפלומטיות, אך רציתי להראות לך שוב איך יש מפעילי מערכת שמרשים לעצמם להתנהג בהתנשאות ובבוטות, כפי שדיברתי אתך אתמול; אתה כבר יודע כמה קשה לי עם התנהגות בוטה של מחיקת מידע במחלוקת, אז עכשיו בנוסף עוד להיתקל בפניה בוטה אליי בדף השיחה, מפני שאני מנסה להסביר את עצמי היטב בדיון - כדי להגיע להסכמה. ובנוסף לכל זה את האפשרות שאני עוד אקבל נזיפה כי עניתי לו בחזרה בצורה "בוטה", כשהוא כאילו יוצא "הצדיק" - אני לא יכול ככה, זה כבר משפיל. אז אבקש ממך אם יש בידך איך לטפל בנושא שלו, שלא יפנה אליי ולתורמים אחרים בסגנון כזה יותר. ובכל אופן, פניתי אלייך גם בכוונה תחילה שלא יגידו אחר-כך שאני פניתי בחזרה בבוטות ל-"Ori", ועוד ישלחו לי שוב הערה בדף השיחה שלי שאני לא מתנהג כראוי.
ובנסף לכך, עוד משהו שאתה חייב לדעת (ואולי אתה כבר יודע): עכשיו ראיתי שברוקולי פנה אתמול גם אל "Ori" בדף השיחה שלו שינעל את הערך להגנה, בנוסף לפנייתו אלייך. כך שגם זו התנהגות לא מקובלת; לא מספיק שברוקולי מחק מידע שנתרם על סמך דעתו בלבד (והוא הודה שזו דעתו בלבד), אלא הוא גם פונה לשני מפעילי מערכת ביחד שינעלו את הערך ומי יודע לכמה מפעילים נוספים הוא פנה? - ממש עושה עליי "עליהום" של מפעילי מערכת כדי לטפל "בי" ובמחלוקת שהייתה בסך-הכל בערך אחד. ולכן אני גם מאמין שבנוסף להערה שכתבת לי אתמול בדף השיחה על התנהגותי כלפיו, גם "Ori" נכנס לדף השיחה של הערך ופנה אליי (בסגנונו הבוטה), בגלל הדרך הזו של ברוקולי לגייס כמה מפעילי מערכת ולספר להם יחד את הצד שלו בעניין של מחלוקת, מה שמבודד בכוונה את הצד השני בסיפור. אז שתבין כמה שזה מוסיף להרגשה שלי של בידוד, נחיתות וחוסר-אונים.
אתה פשוט מפעיל מערכת שגם יש לי קשר נוכחי של תקשורת אתו ושאני סומך על היושר שלו ולכן פניתי אלייך שוב, גם מאחר ועדיין מדובר באותו עניין שאתה פנית אליי מלכתחילה. ואני יודע, כפי ש"Ori" טרח לציין, שיש לי נטייה להתנסח באריכות, אני פשוט לא מוצא דרך לקצר את נוסח הרגשות שלי. אז תודה שוב על זמנך ועל תשומת לבך. אומנות - שיחה 21:41, 22 במאי 2009 (IDT)

אני מסכים ש-Ori דיבר קצת בבוטות, אבל ההודעות שלך באמת קצת ארוכות, כפי שאתה בעצמך ציינת. אני בטוח שהוא לא התכוון לפגוע, ולדעתי אם תדבר איתו ישירות בדף השיחה שלו ותסביר שהתבטאותו פגעה בך, הוא יבין. לגבי ברוקולי, הוא פעל כשורה משום שמדיניות ויקיפדיה, אף על פי שאינך מסכים איתה, דורשת שהערך ישוחזר לגרסה היציבה ואף יוגן במקרה הצורך, וזכותו לבקש זאת מהמפעילים. ברק שושני - שיחה 21:56, 22 במאי 2009 (IDT)
שיניתי כמה דברים קטנים בשיחתי מעלה לפני שראיתי שהוספת את תגובתך. בכל-אופן, אז ההודעות שלי יותר ארוכות. אבל הן מתייחסות למספר דברים כפי שקרה באותה הודעה, ולכן ההודעות שלי מכילות לרוב מספר פסקאות לפי נושאים. נכון שההודעה שלו הייתה אולי קצת בוטה במלל, אבל המשמעות הייתה מתנשאת וחסרת רגישות בהרבה מהמלל עצמו במסווה של "דיפלומטיות", מה שרק הפך אותה למניפולטיבית ולכן עוד יותר מגעילה. ואם הייתי פונה אליו בדף השיחה האישי שלו, לפי רוח הדברים הרי שגם היה סיכוי גדול שיכתוב לי שוב שאני מתעסק בזה יותר מדי ומנסה להתחכם אף יותר על חשבוני אחרי שהייתי מקדיש עוד מהזמן שלי כדי לכתוב לו באופן אישי את הרגשתי, ולא בא לי להתמודד גם עם זה בנוסף. המפעיל הזה כותב בויקיפדיה כבר משנת 2006 ועבד על איזה מאות ערכים, אז אני מאמין לכן שהוא גם בקיא היטב בהתנסחות בדפי שיחה ושהיה יכול למצוא בקלות דרך הרבה יותר ראויה, אבל נתן לעצמו פריבילגיה להתנסח כך. לכן פניתי אלייך, כפי שראיתי שאחרים פונים לצד שלישי כשהם לא רוצים לנהל דיון עם הצד השני. בכל-אופן, כבר עניתי לו בדף השיחה של "אירוויזיון 2009", ועיקר פנייתי אלייך הייתה כדי למנוע שרק לא ינזפו בי שוב בדף השיחה שלי לאחר-מכן.
ואוקיי, בטח כבר יקרה שוב משהו לתרומות שלי או של מישהו אחר בקרוב, מהנסיון המר שיש לי בויקיפדיה, כך שעכשיו טוב לדעת שגם אני יכול לפנות לכמה מפעילים יחד לשם הגנה ותמיכה בתרומות שלי. אומנות - שיחה 22:52, 22 במאי 2009 (IDT)

הועבר לדף שיחת מדיה ויקי:Spam-whitelist

הערת תבנית שכתוב בערך אירוויזיון 2009[עריכת קוד מקור]

שוב שלום ברק, לאור שיחתנו כי הסברת לי לגבי הסרת טבלת הניקוד כל עוד לא הוחלט בנושא וכי אינה נהוגה בערכים אחרים, איני מבין מדוע ואיך המשתמש ברוקס/ברוקולי שם כעת תבנית שכתוב בערך עם הערה שצריך להוריד עוד פרטים ממנו, כאשר אלו פרטים שאני ומספר משתמשים אחרים הוספנו במשך השנה האחרונה ואשר מופיעים גם בערכי האירוויזיון האחרים כך שיש כבר זמן רב הסכמה עליהם כגרסה יציבה. (כגון טבלאות חצאי הגמר וקדמי האירוויזיון) מה גם שלא ברור מה הוא רוצה עכשיו שיורידו עוד מהערך אומנות - שיחה 12:37, 24 במאי 2009 (IDT)

סליחה, כבר לא משנה, ראיתי כרגע שהמשתמש Ori הסיר את תבנית השכתוב אומנות - שיחה 12:40, 24 במאי 2009 (IDT)

יוסף טל[עריכת קוד מקור]

אודה לך אם תוכל להעיף מבט ביקורתי ובוחן בערך ולהעיר הערותיך. איתן טל - שיחה 09:13, 26 במאי 2009 (IDT)

אשמח לעשות זאת, אך יהיה לי זמן רק היום בערב כשאחזור מהלימודים. ברק שושני - שיחה 11:41, 26 במאי 2009 (IDT)
שלום לברק, בהמשך לדבריך (ציטוט: "אם יש אפשרות מבחינת זכויות יוצרים לאפשר האזנה ליצירה שלו (או אפילו חלק מיצירה - 30 שניות יספיקו), לדעתי זה יכול להוסיף המון לערך! הרי אין דרך טובה יותר להכיר מלחין מאשר להאזין ליצירותיו.") - פניתי ל- ויקיפדיה:זכויות יוצרים/שאלות ותשובות בענין זה ולפי התשובה שקיבלתי, כנראה שאין אפשרות לבצע את מה שהצעת. אם יש לך מידע הסותר את מה שנאמר שם אשמח לשמוע. איתן טל - שיחה 12:13, 7 ביוני 2009 (IDT)
איתן, האם כבנו של המלחין אין לך זכויות שימוש ביצירתו? אני יודעת, למשל, שלי כיורשת של המתרגם יצחק הירשברג יש זכויות על תרגום "האודה לשמחה" של שילר ואכן העליתי אותו לוויקיפדיה.שלומית קדם - שיחה 12:32, 7 ביוני 2009 (IDT)
ראיתי את הדיון עם דרור בויקיפדיה:זכויות יוצרים/שאלות ותשובות, ושמתי לב שלא כתבת בשום מקום שמדובר על אבא שלך... אולי אם תכתוב את זה התשובה תשתנה. ראה גם את מה ששלומית כתבה מעלי. ברק שושני - שיחה 13:04, 7 ביוני 2009 (IDT)
אולי יש לי "זכויות" מסוימות בשל הקרבה האישית, אבל התשובה צריכה להתייחס למבט הכולל: הרי אין לי זכויות על הביצוע, על הטקסט ועל תרגום הטקסט, על זכויות המו"ל וכו'. בזה הענין שונה מזכויות על טקסט מקורי - שם יש רק בעל זכויות אחד והוא מחבר הטקסט. אולי בגלל מורכבות זו דרור השיב את מה שהשיב... מענין מה אומרים על כך באקו"ם... האם אין אף דף בויקיפדיה בעברית הכולל דגימות ביצוע מוסיקלי?איתן טל - שיחה 13:40, 7 ביוני 2009 (IDT)
יש דפים ובהם ביצועים ששוחררו לרשות הציבור, למשל רקוויאם גרמני. אם יש לך זכויות על הלחן אבל לא על הביצוע, אפשר לקחת יצירות של נגן אחד (למשל סונטה לפסנתר או סוויטה לצ'לו), ולבקש מנגן שאתה מכיר שיבצע אותן ויאפשר לשחרר אותן תחת רשיון GPL או CC (רשיונות שמאפשרים שימוש בוויקיפדיה תוך מתן קרדיט). אם זה לא ילך, אפשר אפילו לארגן "ביצוע" באמצעות מחשב, במיוחד ליצירות אלקטרוניות. אני מציע שתפנה שוב לדרור והפעם תספר לו את כל הסיפור: שיש לך קרבה אישית למלחין, אבל אין לך זכויות על הביצוע, הטקסט וכו', ונראה מה הוא יגיד. ספר לו גם על הרעיון שכתבתי כאן, אם זה ישים מבחינתך. אגב, דרור הוא האוטוריטה האחרונה בנושא זה, אז לא יעזור לך להתווכח איתו - הוא יודע על מה הוא מדבר... ברק שושני - שיחה 14:07, 7 ביוני 2009 (IDT)
תודה, ברק, על הצעתך. כיון שאינני עורך-דין ואפילו לא משפטן, אני מקבל בלי קושי את האוטוריטה של דרור. מבלי לפגוע בסמכותו המקצועית ח"ו, הביא אותי טבעי הספקני לשאול שאלות ואותן הבעתי בכתב, כי התרשמתי שגם האחרים אשר השתתפו בשיח לא ידעו יותר ממני בענין זה. להוותי נשטפתי במקלחת של צוננים על שאני מעז לפקפק בסמכות העליונה ואף הוזהרתי שלא לפנות יותר בענין זה לויקיפדים אחרים (ואני לתומי סברתי שקהילה דמוקרטית - ואפילו מומחי רפואה מהמעלה הראשונה - מעודדים לבקש second Opinion). כיון שהנושא אינו משפחתי אלא עקרוני, חשבתי שיש מקום לשיח, אבל מאחר והועמדתי על טעותי I rest my case .
אני לא מתכוון להתפתל וליצור יצירות "מותאמות" רק כדי שיעמדו בקריטריונים המשפטיים הנוכחיים. זה נראה לי מהלך לא אוטנטי, אנטי-יצירתי, במובן מסוים.
שאלה אחרת היא - בידיעתנו שניתן ומותר לבני אנוש להעלות קבצי מדיה ל-Wikimedia Commons כמו בדפי ויקיפדיה של מלחינים רבים - האם בהיותי תושב ישראל אסורה עלי גם פעולה זו? ואם היא מותרת, מדוע שלא אצור את הקישור מהדף בעברית לדף מקביל בשפה אחרת? הרי פעולה כזו ניתנת לביצוע ע"י כ"א שאינו ישראלי (ובא לציון גואל...). אה, כמובן, פה אנו חוזרים ל- Square one לאותו ויכוח שניהלתי בענין הקישורים לשפות זרות... נו, אז כנראה שאני הולך להפסיד גם בקרב זה.
עלי להדגיש שאלה שאלות אפיקורסיות שאני מהרהר בהן ביני לבין עצמי, ואני כבר מודיע שאין לי מושג איך הן עולות על הכתב כאן. העיקר החיוך! איתן טל - שיחה 17:59, 7 ביוני 2009 (IDT)
איתן, אין כאן שום ויכוח בכלל. ל-Wikimedia Commons אתה יכול להעלות רק יצירות שאתה בעצמך יצרת ולך כל הזכויות עליהן (או שאחרים יצרו ושחררו תחת רשיון חופשי), בלי קשר לארץ שבה אתה גר. יצירות שימוש הוגן ניתן להעלות רק לשרת של ויקיפדיה העברית עצמה ורק בהתאם לחוק בישראל. ברק שושני - שיחה 18:23, 7 ביוני 2009 (IDT)
איתן, אני מניח שאתה רומז כלפי בכך ששטפתי אותך ב"מקלחת של צוננין". אם נעלבת ממני, אני מתנצל, לא זאת היתה הכוונה. ניסיתי לחסוך לך את המשך ההתעסקות, שהרי לא "חוות דעת שניה" אתה מבקש שם אלא "חוות דעת פחותה", כל המשתתפים בדף זה יגידו לך שאף אחד לא יתן חוות דעת שונה מזו של דרור. בוודאי שלא הזהרתי אותך שלא לפנות לויקיפדים אחרים בנושא אלא אמרתי דברים באופן ישיר. שוב, אני מתנצל אם נראה לך שמה שכתבתי יצא תוקפני מדי, כשתכיר אותי תראה שדווקא תוקפנות אינה אחת מהמגרעות שלי. תומר א. - שיחה 21:29, 7 ביוני 2009 (IDT)

איך הלך?[עריכת קוד מקור]

שרדת? Amirber - שיחה 23:53, 26 במאי 2009 (IDT)

האמת שלא ממש הבנתי מה הלך. היא רוצה שאקרא את הספר שלה ואצפה במדריכים אחרים מעבירים את החוגים. והיא גם הזמינה אותי להשתתף בישיבת מדריכים בשבוע הבא. זה אומר שהתקבלתי או לא? התביישתי לשאול הסמקה אגב, הילדים ממש חמודים ונראה לי שממש כיף ללמד שם ברק שושני - שיחה 00:03, 27 במאי 2009 (IDT)
על פניו נשמע טוב, מציע שתתכונן ותנסה לקחת חלק אקטיבי (במידה ובטעם, מילה טובה יכולהל היות "קטונתי"). בצלחה! Amirber - שיחה 07:50, 27 במאי 2009 (IDT)

עתידנות[עריכת קוד מקור]

נדמה לי שדווקא לא הערך הנכון. בערך מוזכרים האורים והתומים כהקדמה סיפורית (ומיותרת?), אבל הוא מתיימר לעסוק ב"עתידנות כמדע". יוסאריאןשיחה 17:00, 27 במאי 2009 (IDT)

כן, אתה צודק. הסמקה עיינתי במקביל האנגלי ואין שום קשר לאורים והתומים. אני רואה שהתחלת לשכתב את הערך, זה מצויין כי הוא היה במצב ממש גרוע עד עתה. ברק שושני - שיחה 17:16, 27 במאי 2009 (IDT)
סבבה, הצחקת אותי בהכה את המומחה (הזבובים...). יוסאריאןשיחה 17:26, 27 במאי 2009 (IDT)

ארכיון "הכה"[עריכת קוד מקור]

ברק ברק שעל הקיר, מדוע מסודרים הארכיונים כ"נוכחי" ו-"1", ולא כ-1, 2, 3..? אביעדוסשיחה 12:42, 28 במאי 2009 (IDT)

כי ישראל המפוזר התחיל לארכב גם מההתחלה וגם מהסוף בו זמנית, ועדיין לא ניתנה בו נבואה שידע לחשב ולומר מה יהיה מספר הדף האחרון שיעלה. בברכת חג שבועות שמח. --Rex - שיחה 12:52, 28 במאי 2009 (IDT)
איזה קטע.. אוקיי. אני מניח שכששני הקצוות ייפגשו נוכל לסדר את הארכיונים על רצף אחד.. אביעדוסשיחה 13:28, 28 במאי 2009 (IDT)

בובת קש[עריכת קוד מקור]

נראה לי שברור של מי בובת הקש. תומר א. - שיחה 01:40, 31 במאי 2009 (IDT)

הודעה[עריכת קוד מקור]

ברק שושני שלום, המשתמש Yonidebest מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים

לקראת תרגיל העורף הגדול, הטילדה יוצאת בגיליון חדש!

הקשר עם האקדמיה מתהדק, הבוט של DMY יוצא לחופשה ודיוני מחיקה מייצרים משוררים. מי שרוצה להעניק ערך ויקיפדי כמתנה לשמעון פרס, עכשיו הוא סוף סוף יכול!

על כל זה ועוד הרבה בגיליון החדש של הטילדה הרביעית!


אם ברצונך להסיר את שמך מרשימת תפוצה זו, אנא פנה לדף זה. בברכה, ‏Yonidebot16:47, 1 ביוני 2009 (IDT)

עירור ועירור אלקטרונים[עריכת קוד מקור]

יש הצדקה? אביעדוסשיחה 19:50, 3 ביוני 2009 (IDT)

לדעתי אפשר לאחד את שניהם לעירור. אין צורך בשני ערכים נפרדים. ברק שושני - שיחה 20:40, 3 ביוני 2009 (IDT)
יאללה :) אביעדוסשיחה 21:32, 3 ביוני 2009 (IDT)

מזמור גרגוריאני[עריכת קוד מקור]

הי, ברק, בהיענות לבקשות מהשטח התחלתי לתרגם את הערך הזה, שבאמת הגיע הזמן שיהיה אצלנו. פניתי כבר אל עידן ואני פונה אליך בתקווה, ששניכם תיקחו חלק במשימה, כי זה באמת ערך ענקי וכבד לאדם אחד עסוק (אני). אם אתה מוכן להתגייס, אמור לי איזה חלק אתה לוקח לך, כדי שלא נתנגש. שבת שלום, שלומית קדם - שיחה 18:01, 5 ביוני 2009 (IDT)

היי שלומית. אני כרגע עובד על מוזיקה, וכפי שאת יכולה לראות ההתקדמות די איטית (אני פשוט כל הזמן עסוק בלימודים ואין לי "ראש" לעבוד על ערכים). תכננתי לעבוד על הערך הזה בעתיד (אולי בחופשת הקיץ), אבל כמובן שאשמח אם תתרגמי אותו את, או לפחות תתחילי. אם לא תסיימי, ואני בינתיים אסיים עם מוזיקה, אשמח להמשיך מאיפה שהפסקת. ברק שושני - שיחה 20:33, 5 ביוני 2009 (IDT)

הי, ברק. תרגמתי חלק מן הערך, שיכול לעמוד לזמן מה בפני עצמו, ואשמח אם תוכל להשלים אותו כשתתפנה (הסרתי את תבנית בעבודה"). התחלתי היום את וריאציות גולדברג ונראה לי, שגם שם יהיה אותו נוהל - זה ערך ענקי! שבת שלום, שלומית קדם - שיחה 19:00, 12 ביוני 2009 (IDT)

אעבוד עליו כשאתפנה, אבל אני לא יודע מתי זה יהיה. נראה שאצא לחופשת ויקי בקרוב בשל תקופת המבחנים. ברק שושני - שיחה 19:50, 12 ביוני 2009 (IDT)

M83[עריכת קוד מקור]

בסוף יצא ערך... עמדתי לבקש שתמחק את דף הפירושונים וראיתי שכבר בצעת. יישר כח. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"ד בסיוון ה'תשס"ט • 22:01, 5 ביוני 2009 (IDT)

בכיף, ותודה שהרחבת את הערך! לפי החישוב שלי נשארו רק עוד 99 גלקסיות בקטלוג מסיה שעוד אין להן ערך קריצה ברק שושני - שיחה 22:09, 5 ביוני 2009 (IDT)
נראה לי שזאת החתימה הבאה. תומר א. - שיחה 22:20, 5 ביוני 2009 (IDT)
מזעזע. אביעדוסשיחה 22:22, 5 ביוני 2009 (IDT)

בקשה[עריכת קוד מקור]

תוכל למחוק גרסא קודמת בשייטת 13 ולשחזר? תודה tomtom - שיחה 16:29, 11 ביוני 2009 (IDT)

אין בעיה. איזו גרסא למחוק, ומדוע? (אגב, בפעם הבאה פרסם ישירות בויקיפדיה:בקשות ממפעילים, ככה יותר אנשים יראו את הבקשה ויוכלו לטפל בה) ברק שושני - שיחה 16:30, 11 ביוני 2009 (IDT)
ראיתי שאתה פעיל ולא רציתי לבקש שם. הכוונה למחוק את הגרסא לפני השחזור האחרון שלי tomtom - שיחה 16:32, 11 ביוני 2009 (IDT)
אוקיי, אבל לא הסברת מדוע יש למחוק אותה. בדר"כ לא מוחקים גרסאות אלא אם הן מכילות פרטים אישיים או קללות עסיסיות במיוחד. ברק שושני - שיחה 16:35, 11 ביוני 2009 (IDT)
היא מכילה פרטים אישים tomtom - שיחה 16:36, 11 ביוני 2009 (IDT)


אי דיוק[עריכת קוד מקור]

שלום ברק. אתה מתעקש להחזיר את הערך "אפוק טיימס" לגרסתו הקודמת לפי עריכה של איתי פרץ - בה קיימים המון אי דיוקים, משפטים שאין להם סימוכין ואינם מעוגנים בעובדות. אשמח אם נדבר כדי שנוכל להבהיר את ההחסרות שבערך, שכרגע נראה כמו תעמולה זולה שאינה מעוגנת בעובדות.Christopher Rabin (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אני מבין שאתה האנונימי שחסמתי זה עתה? העריכות שלך בערך אפוק טיימס ופאלון גונג היו לא נייטרליות עם הטיה ברורה לכיוון הפאלון גונג, וללא שום אסמכתאות, ולכן שיחזרתי אותן. אתה מוזמן לבצע שינויים בערך כאוות נפשך, אבל רק אם תביא מקור אמין לכל טענה שאתה מוסיף, או לחילופין - מקור אמין שמראה שטענה שאתה מסיר אינה נכונה. ברק שושני - שיחה 16:46, 11 ביוני 2009 (IDT)

בערך אפוק טיימס: שורה רביעית - "המהווים ככל הנראה בטאונים וערוצי תקשורת של מתרגלי שיטת התירגול פאלון גונג, אף כי מתרגלי השיטה מכחישים זאת".

א. לטענה הזו אין מקור אמין ("ככל הנראה" ?!), והמשפט גם אינו מנוסח נכון. אם לנסח אותו נכון צריך לרשום: "המהווים ככל הנראה בטאונים וערוצי תקשורת של מתרגלי שיטת התירגול פאלון גונג, אף כי עובדי העיתון מכחישים זאת". - עובדים העיתון ולא מתרגלי השיטה, כי הרי יש פה בעיה לוגית.

אבל למעשה זה גם כן לא נכון, כי הרי אין לזה שום מקור אמין, וזה למעשה "שמועה". אם כותבים דבר רציני אין זה מקצועי לבסס אותו על שמועה. לכן אני חושב שיהיה נכון למחוק לגמרי את המשפט שאין בו מן האמת, לפחות לא אמת שאפשר לעמת אותה.

ב. אם אתה מתבסס על מאמר המערכת שפרסמם העיתון בעקבות כתבה בעיתון "העיר", אז גם כך אין זה נכון לרשום. הסיבה היא שאין זה נכון לחלוטין לקבוע עובדה שמבצעת הכללה על קבוצה שלמה של אנשים או במקרה הזה - קבוצה שהתאגדה כגוף עסקי (עיתון אפוק טיימס), ולטעון שמכיוון שמספר עובדים בעיתון מתרגלים את שיטת המדיטציה "פאלון גונג" - אז העיתון הוא ביטאון של השיטה. זה לגמרי לא מבוסס. הרי לכל אדם הזכות הזכות לתרגל בחייו האישיים איזו שיטה שמתחשק לו. ויש לעשות הפרדה בין חייהם האישיים של חלק מעובדי העיתון לבין העיתון כעסק בחברה. אם אני ואתה נתרגל יוגה פעם בשבוע אז ניתן יהיה לטעון שויקיפדיה היא ביטאון של שיווננדה יוגה? זה מגוחך קצת לא?!

ג. אם הטענה מתבססת על מה שטוענת ממשלת סין, אז ניתן בהחלט לרשום את זה, ולמעשה זה כבר רשום כמה שורות מתחת. רשום: "ממשלת סין טוענת..." צורה זו בהחלט מקובלת עלי מהסיבה שהיא מבוססת על עובדות נכונות ומנוסחת נכון.

פסקה 4: "במאמר מערכת שפרסמה הגרסה העברית של העיתון ב־5 ביוני 2008, בעקבות כתבה בעיתון "העיר" שחשפה את היותו בטאון של מתרגלי הפאלון גונג בישראל, כתב העיתון כי "להקמת העיתון היו ועדיין שותפים אנשים הלומדים את שיטת המדיטציה פאלון גונג. מתרגלי השיטה אמונים על ערכים של אמת חמלה וסובלנות שמהווים קוד אתי ראוי לכל עיתון."

א. אין זה מדויק לחלוטין. האם קראת את הכתבה? האם מכתב המערכת של האפוק טיימס הגיב לכתבה ש"חשפה את היותו ביטאון של מתרגלי הפאלון גונג"? לא ולא. זה לא מדויק. לכן אני חושב שצריך למחוק את זה או לשנות את הניסוח.

שורה אחת לפני האחרונה: "...ולטענתו אחראי לפרישתם של מעל 50 מיליון איש ממנה."

א. זה לא נכון. מה שכן נכון זה שהעיתון מפרסם את תשעת הדיונים. כן, זה נכון. תשעת הדיונים זה ספר שמספר על תולדות המפלגה הקומוניסטית הסינית ועל מאפייניה, וכו'. האם קראת אותו? (כנראה שלא) אבל העיתון רק מפרסם את הספר. הוא לא פונה לאנשים ישירות כדי שיפרשו מהמפלגה - איזו שטות זו. זה ממש לא נכון שהוא אחראי לפרישתם של 50 מיליון איש. מה שנכון זה שהעיתון מפרסם את מספר האנשים שפרשו מהמפלגה. זה נכון. אפשר לראות את זה באתר שלו. אבל העיתון לא פונה לאנשים ומבקש מהם לפרוש. זה לא נכון. הוא רק מפרסם את הספר ואת מספר האנשים שפרשו. המספרים האלה מגיעים מעמותות שפונות לאנשים ברחוב שחותמים על עצומה לפרישה מהמפלגה. העמותות זה לא העיתון. כלומר - המשפט לא מנוסח נכון. --Christopher Rabin - שיחה 18:28, 11 ביוני 2009 (IDT)

ראשית, אציין כי מקובל לחתום בסוף ההודעה ולא בתחילתה. לעצם העניין, אני לא מכיר את העיתון, לא קראתי אותו מעולם וגם לא מבין שום דבר בעניין פאלון גונג. אנא כתוב את הדברים בדף השיחה של הערך ולא בדף השיחה האישי שלי, ואנשים שמבינים בנושא יוכלו להתייחס אליהם. גם אני אנסה להתייחס במגבלות הידע שלי. תודה, ברק שושני - שיחה 18:32, 11 ביוני 2009 (IDT)

התנגדויות לתורת האבולוציה[עריכת קוד מקור]

הערך הזה בעצם נכתב על ידך. יש בו בעיות רציניות מאוד. בידך שתי אפשרויות להלחם על כך שישאר כמות שהוא (וזה יהיה קל מאוד כי יחס ניטרלי לבריאתנות אינה פופולרית בויקיפדיה) או לעבוד ביחד לשיפורו. הבחירה בידך. יעקב - שיחה 17:18, 11 ביוני 2009 (IDT)

טענת איש קש מובהקת. מה שאתה אומר כאן הוא - "יצרת ערך שאינו מוצא חן בעיני. אם תתנגד לדעתי, הרי שהדבר הוא בגלל ההטייה האידיאולוגית שלך (אני, כמובן, אובייקטיבי לחלוטין). אם התנגדותך תתקבל, הרי זה בגלל שכמוך, גם הקהילה אינה אובייקטיבית. עכשיו - או שתסכים עם דעתי ("לעבוד ביחד לשיפורו") או שאתה מטה ערכים, אבולוציון שכמותך." אלמוג 17:21, 11 ביוני 2009 (IDT)
אין לי שום רצון "להילחם" על הערך או לעבוד ביחד "לשיפורו", כי הוא לא צריך שום שיפור. תתווכח בדף השיחה כמה שאתה רוצה, אבל אם עוד פעם אחת תשחית את הערך כפי שעשית, אחסום אותך. ראה הוזהרת. ברק שושני - שיחה 17:22, 11 ביוני 2009 (IDT)
אין שום בעייה. אוסיף אותך לרשימת הויקיפדים שאין לי עניין לערוך את הערכים שלהם. סליחה שהטרדתי את מנוחתך ויום טוב. יעקב - שיחה 17:42, 11 ביוני 2009 (IDT)
אני מודה לך מאוד. ברק שושני - שיחה 17:43, 11 ביוני 2009 (IDT)
ברק, איום בחסימה (וגם חסימה בפועל) של כל מי שיערוך שלא לרוחך ערך שיצרת אינו סביר. כתבת ערך, יפה. זה לא קשור לעובדה שאתה מפעיל. תן עכשיו גם לאחרים אפשרות לתרום מבלי שחרב חדה תיצמד לצווארם. נרו יאירשיחה • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 16:30, 12 ביוני 2009 (IDT)
כמפעיל מותר לי לחסום את מי שמשחית ערכים, כולל ערכים שאני כתבתי. זו לא הייתה "תרומה", המשתמש פשוט הסיר פסקאות שלמות מהערך בלי שום הסבר. ברק שושני - שיחה 16:37, 12 ביוני 2009 (IDT)
אני סבור שעליך לאפשר לשאר המפעילים להחליט במקרים שאתה מעורב בהם אישית ולא לנצל את יתרונך מול הצד השני (מלבד מה שלדעתי יש מקום להמעיט בנשק החסימה או האיום בחסימה). נרו יאירשיחה • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 16:42, 12 ביוני 2009 (IDT)
אני גם מבקש להזכיר לך את דו השיח עם יחסיות בדיון על מינויך למפעיל שעוסק בנושא זה ממש. נרו יאירשיחה • כ"א בסיוון ה'תשס"ט • 22:24, 13 ביוני 2009 (IDT)
תודה על התזכורת. עם זאת, לא זכור לי שמישהו מינה את יחסיות לקבוע מה מותר ומה אסור לי לעשות, וגם לא זכור לי ששמך הוזכר בהקשר זה. בכל מקרה, לא חסמתי אף אחד וגם לא סביר שאחסום (כי עכשיו אני כבר באמת צד בוויכוח). ברק שושני - שיחה 22:39, 13 ביוני 2009 (IDT)
א. העיקר אינו בדברי יחסיות אלא בתשובתך אתה לו (והשם שלי כמובן לא קשור). ב. חסמת גם חסמת ולצמיתות משתמש בשם הגדרה נכונה, ואיימת ממש כאן בחסימה על יעקב. נרו יאירשיחה • כ"א בסיוון ה'תשס"ט • 23:44, 13 ביוני 2009 (IDT)
חסמתי אותו בצדק, כי הוא היה בבירור בריאתן שבא לכאן במטרה להפיץ תעמולה דתית. אני לא חושד בזה לגבי יעקב. ברק שושני - שיחה 23:46, 13 ביוני 2009 (IDT)
השאלה לא הייתה אם חסמת אותו בצדק (אף כי גם על זה אפשר לדון. האם יעלה על הדעת לחסום נניח את avibliz בטענה שגם הוא מפיץ תעמולה כלשהי?!). נרו יאירשיחה • כ"א בסיוון ה'תשס"ט • 23:48, 13 ביוני 2009 (IDT)
נרו יאיר, אפשר שאלה? לאן אתה מצפה שהשיחה הזאת תוביל? תומר א. - שיחה 23:49, 13 ביוני 2009 (IDT)
להפסקת התופעה הנידונה כמובן. זה לא ברור? נרו יאירשיחה • כ"א בסיוון ה'תשס"ט • 23:52, 13 ביוני 2009 (IDT)
זה לא ברור וזאת לא הדרך. תומר א. - שיחה 00:01, 14 ביוני 2009 (IDT)
לא הבנתי. מה לא ברור ואיזו דרך אחרת אתה מציע? נרו יאירשיחה • כ"ב בסיוון ה'תשס"ט • 00:04, 14 ביוני 2009 (IDT)
לא ברור שזה מה שאתה רוצה. זה נראה כאילו אתה מחפש לריב עם ברק. לו הייתי רוצה לשכנע מישהו שהוא טעה במעשה כלשהו הייתי עושה את זה בדיסקרטיות (באימייל או במסנג'ר). אם בכל זאת אתה מעוניין לקיים דיון פומבי (שיש פחות סיכוי שיצא ממנו משהו אבל "יעמיד במקום את הסורר") יש דף שנקרא ויקיפדיה:ברורים בו דנים בנושאים כאלה. אם אתה חושב שבסוף הפסקה הזאת ברק יכתוב משהו בסגנון: "אשמתי, פשעתי, חסמתי לצמיתות" - צא מזה, זה לא יקרה (וזה לא בגלל שברק לא מקשיב, דינמיקה חברתית פשוט לא עובדת ככה). תומר א. - שיחה 00:13, 14 ביוני 2009 (IDT)
א. אני קצת מופתע. דפי השיחה פה מלאים בדברים כאלה. אתה יכול להציע דבר כזה במזנון. מה אתה רוצה דווקא ממני? ב. מעולם לא פתחתי דיון בבירורים והנושא המדובר אינו חשוב מספיק לדעתי (לפחות כרגע) עד כדי להטריח את כל הקהילה. ג. אני מכבד את ברק ולא מצפה שישפיל את עצמו או משהו כזה, אבל בהחלט יש מקום לענות לו כשיש לי ביקורת על דבריו (וודאי כשיש לרענן את זכרונו). נרו יאירשיחה • כ"ב בסיוון ה'תשס"ט • 00:25, 14 ביוני 2009 (IDT)
לא אמרתי שזה לא מקובל. אמרתי לך שזה לא אפקטיבי, חבל לי על הזמן שאתה משקיע במשהו שנראה לי כמו בזבוז זמן. הדרך לדעת ששיחה הפכה להיות לא אפקטיבית הוא כשהיא מתחילה להיות פינג-פונגית. הבעת את דעתך, ברק שמע אותה, אולי הוא צריך לחשוב עליה ואולי הוא מבטל אותה מכל וכל, יותר ממה שכבר השגת לא תשיג היום. תומר א. - שיחה 00:28, 14 ביוני 2009 (IDT)

ראה התייחסותי לטענת התרמיות בדף השיחה של הערך Avibliz - שיחה 20:48, 12 ביוני 2009 (IDT)

@[עריכת קוד מקור]

אין לי מסנג'ר. גוונא - רב אשי, הרמב"ם והקצות-החושן, קוראים לכם! 17:31, 11 ביוני 2009 (IDT)

איזה[עריכת קוד מקור]

טרול זה?עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 20:35, 13 ביוני 2009 (IDT)

נסה לחפש בגוגל או בוויקיפדיה האנגלית את המושג השלישי שהוא שאל עליו ותבין. כדאי לפקוח עיניים כי הוא שורץ ב"הכה את המומחה" די הרבה לאחרונה. ברק שושני - שיחה 20:37, 13 ביוני 2009 (IDT)
יודעים אתם לכבוד מה... • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 20:41, 13 ביוני 2009 (IDT)
LOL. תומר א. - שיחה 20:44, 13 ביוני 2009 (IDT)
אין ספק שהפעם הוא פשוט כיוון גבוה (נמוך) מדי בשבילנו. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:05, 13 ביוני 2009 (IDT)