בוג'ק הורסמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בוג'ק הורסמן
BoJack Horseman
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה אנימציה
קומדיית מצבים
דרמה קומית
סאטירה
יוצרים רפאל בוב-ווקסברג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים ויל ארנט
קריסטן שאל
איימי סדריס
אליסון ברי
פול פ.תומפקינס
אהרון פול
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 6 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 77 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק אלכס באלקליי, קורי קאמפודוניקו, מיהר סת'י, ליזה האנאוולט, קייט פרדי
מפיקים בפועל רפאל בוב-ווקסברג, נואל ברייט, סטיבן א. כהן, בלייר פטר, ג'יין וייסמן, ויל ארנט, אהרון פול, אנדי וייל
חברת הפקה נטפליקס
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'סי נובאק, פטריק וראלף קרניי, גרופלאב
אורך פרק 25-26 דקות
שידור
רשת שידור Netflix
רשת שידור בישראל נטפליקס
פורמט (תמונה) 1080p, טלוויזיה בהבחנה גבוהה
תקופת שידור מקורית 22 באוגוסט 201431 בינואר 2020
קישורים חיצוניים
אתר רשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בוג'ק הורסמןאנגלית: BoJack Horseman) היא סדרת רשת דרמה-קומית מונפשת אמריקאית למבוגרים, שנוצרה על ידי רפאל בוב-ווקסברג עבור נטפליקס. הסדרה נסובה סביב דמותו של בוג'ק הורסמן, סוס-אנוש ושחקן הוליוודי מובטל, שבעברו כיכב בסיטקום מצליח. את דמותו מדבב השחקן ויל ארנט. הסדרה היא סאטירה על הוליווד, ידוענים, התמכרויות לסמים, חרדה ועל תעשיית הקולנוע והטלוויזיה האמריקאית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחרי בוג'ק הורסמן (ויל ארנט), סוס מואנש שכיכב בסיטקום בשם "על הסוס" ששודרה ברשת ABC בין השנים 19871996.

הסדרה מתחילה בניסיונות של בוג'ק לכתוב אוטוביוגרפיה. מפני שהוא לא מצליח לעשות זאת, ובלחץ המו"ל שהגיע לפשיטת רגל ומקווה שהביוגרפיה תעלה להם את ההכנסות, הם שוכרים עבורו סופרת הצללים בשם דיאן נוין (אליסון ברי). נוסף לכך נאלץ בוג'ק להתמודד עם דרישותיה של סוכנתו וחברתו לשעבר פרינסס קרולין (איימי סדריס), התנהגותו הילדותית של שותפו לבית טוד (אהרון פול), וכן עם יריבו הידידותי מיסטר פינאטבאטר (פול פ. תומפקינס), בן-זוגה של דיאן. במהלך העונה הראשונה מוצג בוג'ק כדמות שבמאים לא מוכנים לעבוד איתה בשל נטייתו לאלכוהוליזם, סמים ואלימות.

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוג׳ק הוא סוס אדם ושחקן לשעבר בן חמישים, אשר בשנות ה-90 שיחק בסדרת סיטקום מצליחה בשם ״על הסוס״ (Horsing Around). בוג׳ק קיבל הצעה לכתיבת אוטוביוגרפיה מהוצאת ספרים בשם פינגווין. המו"ל של הוצאת הספרים פינגווין נמצא בלחצים נפשיים, היות שההוצאה עומדת להגיע למצב של פשיטת רגל, אך הוא מקווה כי הביוגרפיה על בוג׳ק הורסמן תניב לחברה הכנסות. היות שבוג׳ק לא מצליח לכתוב את האוטוביוגרפיה בעצמו, בהוצאה משדכים לו סופרת צללים בשם דיאן נוין, שתעזור לו בכתיבת הספר. בינתיים, מערכת היחסים הרומנטית של בוג׳ק עם הסוכנת שלו, החתולה הוורודה פריננס קרולין, מסתיימת, ואילו שותפו לדירה טוד משכנע את בוג׳ק לעשות מסיבה בביתו, כאשר המניע הנסתר של טוד הוא להשתמש במסיבה כדי לשלם את חובותיו. במסיבה, בוג׳ק פוגש לראשונה את דיאן, ורואה שהיא למעשה בת הזוג של יריבו מיסטר פינאטבאטר, כלב לברדור שהיה גם הוא כוכב טלוויזיה בעבר.

בפרק ה-2, בוג׳ק עומד במרכזה של שערורייה ארצית, כאשר הוא רב על קופסת דונאטס בסופר מרקט עם גיבור מלחמה לשעבר מחיל הים האמריקאי לשעבר (דמותו של הגיבור היא כלב ים. כלב ים באנגלית נקרא Seal. מדובר בשעשוע לשון על שמה של יחידת אריות הים מן הכוחות המיוחדים של ארצות הברית). בפרק 3, נפגש בוג׳ק עם ידידתו משכבר הימים, שרה לין (בדיבובה של קריסטן שאל), שהכיר כאשר הייתה ילדה-שחקנית בתקופתו בסדרה ״על הסוס״. שרה עוברת לגור עם בוג׳ק ויוצרת מהומה. בפרק ה-4, בוג׳ק מחליט להדריך את טוד, כאשר הוא מנסה לכתוב אופרת רוק משלו. טוד מצליח בסופו של דבר ועושה עבודה טובה, ומשבוג׳ק מבין זאת, הוא חושש שטוד יעזוב את ביתו והוא יישאר לבד, ולכן בסופו של דבר מחבל בהצלחתו של טוד.

בפרק ה-5, בוג׳ק מתלווה אל דיאן לנסיעתה לבוסטון כדי להיות נוכחת בלווייתו של אביה. בביקורו, בוג׳ק מתיידד עם משפחתה של דיאן. בינתיים, טוד ופרינסס קרוליין גובים תשלום בביקור בביתו הריק של בוג׳ק, תוך שגורמים למבקרים לחשוב שהם מבקרים בביתו של השחקן דייוויד בוריאנז.

בפרק 6, כאשר בוג׳ק חוזר מבוסטון, הוא משתכר וגונב את האות D, מן השלט של הוליווד, בניסיון להרשים את דיאן, מתוך קנאה אליה ויחסיה עם מיסטר פינאטבאטר. כאשר הוא מתעורר ומגלה זאת, הוא מנסה להחזיר את האות למקום ביחד עם מיסטר פינאטבאטר, שחושד שיש לבוג׳ק רגשות כלפי דיאן אבל מסכים לעזור לו בכל זאת. הוא מנסה לייצר עבור בוג׳ק הסחת דעת להעברת האות, ועוזר לו בכך, אולם בסופו של דבר בוג׳ק מגלה שמיסטר פיאנאטבאטר מספר לציבור וטוען שהוא בכלל זה שהעביר את האות D כמחווה לדיאן (האות הראשונה בשמה היא D). הציבור אוהב את סיפור האהבה, ומתרגל לכך ששלט הוליווד יהיה מעתה בלי האות D, ואף שמה של העיר הוליווד משתנה רשמית להוליוו (עד לסוף הסדרה, יישאר כך שם העיר). מיסטר פינאטבאטר מציע נישואים לדיאן והיא מסכימה.

בפרק 7, פרינסס קרולין חווה משבר מקצועי קשה, לאחר שסוכנות השחקנים שלה לא מתאחדת עם סוכנות מתחרה של יריבתה, ונסה גקו. היא מבינה אז שהקריבה רבות מחייה כדי לעזור לבוג׳ק לקבל תמיד את כל מאווייו, בעוד הוא לא מעריך זאת מספיק. בפרק 8, בוג׳ק מגלה כי חברו בעבר וכותב ״על הסוס״, הרב קזז (סטנלי טוצ'י) גוסס מסרטן, והולך לבקר איתו עם דיאן. בוג׳ק מנסה להתנצל בפני הרב על כך שבגד בו עשרים שנה לפני כן, כאשר לא עמד לצידו כשרצו לפטר אותו מעל הסוס. הרב סירב לסלוח לו ומגרש אותו. לאחר מכן, בוג׳ק מנסה לנשק את דיאן, מה שמעיב על יחסיהם. בינתיים, טוד פוגש בשתי בנות שמנסות לגנוב את המכונית של בוג׳ק כאשר טוד בתוכה.

בפרק 9, בוג׳ק רוצה לחבל בחתונתם של דיאן ומיסטר פינאטבאטר, אולם מקבל פתאום תפקיד כנהגו של מיסטר פינאטבאטר, לאחר שהוא איבד את רישיון הנהיגה שלו בעקבות תקרית עם הדוור. בפרק 10, בוג׳ק מצטלם לסרט בביתו של מיסטר פינאטבאטר, שנעשה בהשראת הגניבה של האות D משלט הוליווד שבוצעה כביכול על ידי מיסטר פינאטבאטר. הסרט מבוים על ידי עכביש בשם קוונטין טרנטולינו (שעשוע לשון על קוונטין טרנטינו). בינתיים דיאן מסיימת טיוטה ראשונה לספר שלה. בוג׳ק קורא את הספר וכועס לקרוא כיצד הוא מתואר בו, ואוסר עליה לשלוח להוצאה לאור. לאחר שדיאן מפרסמת קטע קטן מן הספר, בוג׳ק מפטר אותה מתפקידה כאוטוביוגרפית שלו.

בפרק 11, אף על פי שהתגובות לפרסום הטיזר מצד דיאן מקבלות ביקורות טובות, בוג׳ק מעליב את דיאן ואת עבודתה. לאחר מכן, בוג׳ק, טוד ושרה לין לוקחים סמים ומנסים לכתוב בעצמם את האוטוביוגרפיה של בוג׳ק. בהשפעת הסמים, בוג׳ק הוזה חיים שבהם חי יחדיו עם ידידתו בעבר, שארלוט, בהם יש להם בת ומשפחה וחיים ביחד. לאחר מכן, בוג׳ק פוגש בדיאן בכנס של סופרי צללים, מתנצל בפניה ומאשר לה לפרסם את הספר. בפרק 12, לאחר שהספר פורסם, בוג׳ק מקבל הזדמנות לשחק בסרט את הסוס סקרטריאט, אותו העריץ בילדותו. בוג׳ק מבין שהספר החיה את קריירת המשחק שלו מחדש, אך גם עשוי לפגוע במערכות היחסים בחייו. בינתיים, טוד ומיסטר פינאטבאטר רוקמים תוכניות עסקיות יחדיו.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפתח העונה ה-2, בוג׳ק מאזין לקלטת מוטיבציה, מה שגורם לו להאמין כי אם יאמץ גישה חיובית יותר לחיים, הדבר יוביל לשיפור בחייו. עם זאת, הדבר פוגע בהופעתו בסרט סקרטריאט. בינתיים, מיסטר פינאטבאטר לובש קונוס רפואי כדי למנוע ממנו לנשוך את התפרים על ידיו, שנגרמו מכך שבטעות תקף מראה עם דמותו המשתקפת. בפרק ה-2, בוג׳ק פוגש בינשופה בשם וונדה פירס (ליסה קודרו), אשר התעוררה מתרדמת בה הייתה שרויה שלושים שנה. בוג׳ק כמעט מחבל במערכת היחסים ביניהם, כאשר הוא מגלה שאדם נוסף שהתעורר כעת מתרדמת של 30 שנה הוא למעשה סוכן KGB. בינתיים, טוד פותח פארק שעשועים בסגנון דיסנילנד וזוכה להצלחה, עד שנתבע על ידי תאגיד דיסני. בפרק ה-3, הרב קזז מגלה כי הסרטן שלו בנסיגה, אלא שהוא מת דווקא מאלרגיה לבוטנים בתאונת דרכים בה התנגש במשאית בוטנים. בוג׳ק מגיע להלווייתו, יחד עם פרינסס קרולין, דיאן, טוד ומיסטר פינאטבאטר. בהלוויה נוכחים גם השחקן ג'ייק ג'ילנהול, השחקנית מגי ג'ילנהול, השחקן הנרי וינקלר ועוד.

בפרק 4, מיסטר פינאטבאטר עורך לדיאן מסיבת הפתעה ליום הולדתה. בסוף המסיבה, הם נכנסים לוויכוח אמוציונלי לגבי השאלה, האם השחקן טוני קרטיס עדיין בחיים. פרינסס קרולין חושדת בחבר שלה וינסנט, אולי בוג׳ק צדק לאורך כל הדרך, ואכן מדובר בשלושה ילדים העומדים אחד על השני במעיל גשם. בסוף הפרק, היא נפרדת מוינסנט, כאשר היא אומרת לו שמה שיש ביניהם אינו אמיתי. בפרק 5, בוג׳ק מנסה להתיידד עם הבמאית של הסרט סקרטריאט, קלסי ג׳נינג (מריה במפורד). בינתיים, טוד, דיאן ובתה של ג׳נינג, איווינג, מנסים לחלץ תרנגולת ענקית מלול המגדל עופות למאכל. בפרק 6, רואה החשבון של מיסטר פינאטבאטר וטוד אומר להם שהחברה שהקימו לצורך הגשמת הרעיונות העסקיים המטורפים שלהם, בדרך לפשיטת רגל. הסוכן של מיסטר פינאטבאר, מת כתוצאה מחניקה אוטו-ארוטית, ולכן הוא הולך לעבוד בחנות נעליים. בוג׳ק אומר לחברתו וונדה שהוא אוהב אותה. פרינסס קרולין מגלה כי הסופר ג׳יי די סלינג׳ר (אלן ארקין) המחבר של התפסן בשדה השיפון (״ודברים נוספים״), למעשה עודנו בחיים, אלא שהוא פשוט מעדיף להתבודד.

בפרק 7, צילומי הסרט סקרטיריאט נפסקו, לאור מותו של שחקן בסרט, קורדורוי ג׳קסון ג׳קסון, גם הוא מחניקה אוטו-ארוטית. לכן, בוג׳ק ודיאן מתפנים לקידום האוטוביוגרפיה של בוג׳ק. דיאן מוצאת עצמה בסיטואציה בעייתית אשר היא אומרת שהאמת היא דבר חשוב, כמו במקרה של ידוען בשם האנק היפופופלוס (פיליפ בייקר הול), אשר נאשם בהטרדות מיניות בעבר. היא מציעה לחפש את זה בגוגל והפרשייה מקבלת המון תשומת לב. מיסטר פינאטבאטר מבקש מדיאן לא להתייחס לנושא, כדי לא שזה לא יפגע בתוכנית אותה החל להנחות, ״ידוענים וכוכבי הוליוו: מה הם יודעים, הם יודעים דברים? בואו נברר״ עם ג׳יי די סלינג׳ר. טוד מחליף בטעות מקומות עם נסיך מדינת קורדוביה שסועת הקרבות. בסוף הפרק, דיאן מחליטה לנסוע לקורדוביה לאחר שקיבלה איומי מוות בעקבות ״התחקיר״ על האנק היפופופלוס, ולאחר שיחה קשה בינה לבין מיסטר פיאנטבאטר.

בפרק 8, מצלמים פיילוט של השעשועון החדש של מיסטר פיאנטבאטר, בהשתתפות בוג׳ק והשחקן דניאל רדקליף. בינתיים, טוד רוצה להראות לג׳יי די סלינג׳ר שהוא בוגר, ומנסה להתחרות עם מיה מקיבין. בפרק 9, חלק מן הדמויות מנסות, בשיתוף שחקנית האופי מרגו מרטינדייל, לצלם סצנה שנויה במחלוקת לסקרטריאט. הסצנה לא מתקבלת יפה על ידי מפיק הסרט, לני טרטלטאוב, ובמאית הסרט איתה בוג'ק מיודד, קלסי, מפוטרת. בפרק 10, דיאן מתנחלת בביתו של בוג׳ק, לאחר שעזבה את עבודתה בקורדוביה עם סבסטיאן סיינט קלייר. בוג'ק לא מרוצה מהבמאי החדש של הסרט, ונקלע איתו לוויכוח שמאפיל על צילומי הסרט. המצב מבלבל את בוג׳ק, שמצוי במערכת יחסים עם וונדה, שאף טוענת שדיאן היא השפעה רעה עליו. וונדה ובוג'ק נפרדים אחרי שיחה קשה. טוד מצטרף ללהקת אלתורים. בפרק 11, בוג׳ק לוקח הפסקה מהוליוו, ונוסע לניו מקסיקו, לבקר את שארלוט (אוליביה ויילד), ידידתו משכבר הימים, ומגלה כי היא הקימה משפחה. בפרק 12, בוג׳ק חוזר להוליוו, ומגלה שסיימו את סקרטריאט בלעדיו, תוך שהשתמשו בהנפשה ממוחשבת כדי להחליף אותו.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק ה-1 של העונה ה-3, בוג׳ק משועמם מקידום הסרט סקרטריאט בכיכובו בניו יורק. הוא כמעט מנהל רומן עם עיתונאית, אשר מקליטה אותו מתוודה על כך שאינו באמת סקרטריאט, ולמעשה מדובר בהדמיה ממוחשבת. בינתיים, פרינסס קרולין מתקשה בסוכנות החדשה שלה, ודיאן מצייצת בטעות את הביטוי "Spujb״. הפרק ה-2 מראה את התרחשות הזמנים שלפני ציר הזמן של הסדרה, וליתר דיוק, בשנת 2007: פרינסס קרולין סידרה לבוג׳ק פגישה עם במאי נחשב בנוגע לפיילוט לסדרה, ואילו בוג׳ק התעקש לעשות שינויים רבים בתסריט, מה שגורם לסדרה להיכשל מבחינה מסחרית. מיסטר פינאטבאטר התחתן עם השחקנית ג׳סיקה בייל, ופגש בדיאן, שאז עבדה בבית קפה תחת השם ״Blarn״. בפרק 3, חוזרים לציר הזמן המקורי של התרחשות הסדרה. הפרק נפתח בפרסומת למועדון חשפנות, בו החשפניות הן נקבות לווייתן. המועדון מנוהל על ידי ריצ׳י אוסבורן, אשר בצעירותו גילם דמות בשם ״גובר״ בתוכנית ״על הסוס״. בוג׳ק הגיע יחד עם דיאן לפגישה עם במאי בביתו, כאשר הגיעו, ראו שהבית נטוש. כאשר נכנסו פנימה, מצאו גופה של חשפנית-לוויתן בבריכה. בפרק ה-4, בוג׳ק צולל מתחת למים כדי להשתתף בפסטיבל הסרטים של האוקיינוס השקט, לרגל הקרנה של הסרט סקרטריאט. הוא נתקל בבמאית קלסי ג׳נינגס בהקרנה, ומנסה להתפייס איתה. כמו כן, הוא מנסה להשיב תינוק של סוסון ים שהלך לאיבוד. מרבית הפרק הוא ללא דיאלוג.

בפרק 5, הסרט סקרטריאט הופץ בתפוצה ארצית, והופך ללהיט. בוג׳ק שואב ביטחון מן ההצלחה, ומתפרץ לחזרה לארוחת קדם-חתונה עם טוד. לאחר שבטעות בוג׳ק משכנע את הכלה שלא להינשא, הוא משכנע אותה בחזרה להחליט ולהתחתן למרות הכל. טוד מתיידד עם אמילי, וכמעט מנהל איתה סטוץ, אך מוותר ברגע האחרון. פרינסס קרולין יוצאת למספר דייטים, ויוצרת חיבור עם עכבר בשם ראלף סטילטון. דיאן מגלה שהיא בהיריון. בפרק 6, דיאן מחליטה לעבור הפלה, ובטעות מצייצת על כך בטוויטר של האמנית המפורסמת סקסטינה אקוופינה, אשר משמשת עבורה ככותבת צללים ברשתות חברתיות. הציוץ מוביל לסקנדל תקשורתי, וסקסטינה משתמשת בעובדה שחושבים שהיא עושה הפלה כדי לקדם את הפופולריות שלה.

בפרק 7, בוג׳ק מנסה לבטל מנוי למגזין, ומקבל עצות חכמות מנציגת השירות. בינתיים, טוד ואמילי מקימים עסק להסעות שיתופיות, כאשר הנהגות הן נשים בלבד. אמילי מנסה להסתיר את העובדה ששכבה עם בוג׳ק מטוד. בפרק 8, בוגק מועמד לתפקיד בסרט של דייוויד פינצ׳ר, בעוד פרינסס קרולין מתעסקת ביריבות שלה עם רות׳בגה רבינוביץ׳ וונסה גקו. דיאן פוגשת באחיו של מיסטר פינאטבאטר. בפרק 9, בוג׳ק מפטר את פרינסס קרולין אחרי שהועף מסדרה של פרויקטים. הוא עושה זאת במסעדת אלפנטה אשר בבעלותו, כאשר במקרה מגיע לשם מבקר מסעדות חשוב. פרינסס קרולין עוזרת לצוות המסעדה להתנהל כראוי על מנת להרשים את המבקר. בפרק 10, בוג׳ק מקבל מועמדות לאוסקר ונשאב לחגיגות, תוך שהוא פוגע בקשרי החברות שיש לו בחייו. לאחר מכן מתברר שמיסטר פינאטבאטר, שהכריז על המועמדות של בוג׳ק, בעצם איבד את המעטפה המקורית ממנה היה אמור לקרוא, ובוג׳ק לא באמת היה ברשימת המועמדים. טוד מאשים את בוג׳ק בכך שהרס את מערכת היחסים שלו עם אמילי, ודורש ממנו להודות ששכב איתה.

בוג׳ק ושרה לין יוצאים למסע של הרס עצמי ושימוש בסמים. בוג׳ק מחליט לנסות לתקן את הפגיעות שגרם לאנשים, אולם נסיונותיו לתיקון נעצרים על ידי התקפי שכחה שנגרמו מצריכת סמים. לאחר שהסניף הרואין בשם בוג׳ק, הם הולכים לפלנטיריום, שם שרה לין מתה. אחרי שמיסטר פינאטבאטר מציל את העיר מתקרית פסטה, אשתו לשעבר קתרינה יוצרת עמו קשר, ומציעה לו להתמודד לראשות מדינת קליפורניה. טוד הופך למיליונר בזכות העסק שהקים, אולם בטעות נותן את כל הכסף שהרוויח כטיפ למלצרית. הוא משלים עם אמילי ומודה שהוא לא נמשך אליה מבחינה מינית, ושלמעשה הוא א-מיני. דיאן מקבלת משרה ככותבת בבלוג פמיניסטי, ופרינסס קרולין רודפת אחר החלום שלה להפוך למנהלת. בוג׳ק נוטש את הסט של סיטקום ההמשך לעל הסוס, כאשר הוא חושש שילדה נוספת תגדל לחיים טראגיים כמו שהיו לשרה לין. הוא נוסע למדבר להתבודד. בינתיים, רואים סוסה בגיל הנעורים המנסה ליצור קשר עם בוג׳ק, ואנו למדים שלבוג׳ק אולי יש בת שהוא לא ידע עליה.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הראשון של העונה ה-4, הקמפיין של מיסטר פינאטבאטר למשרת מושל קליפורניה מקבל תפנית, כאשר הוא מבקש מן המושל המכהן, המרמיטה וודצ׳אק קודצ׳אק-ברקוביץ׳ (אנדרה בראואר), להתחרות בתחרות סקי. הדבר מתברר כמגוחך אף יותר, כאשר מיסטר פינאטבאטר מספר שהוא כלל לא יודע לגלוש. דיאן מתמקמת בעבודתה באתר התוכן לבנות גירל קרוש. פרינסס קרולין שוקלת להקים משפחה עם בן זוגה ראלף. בוג׳ק בשלב זה אינו בנמצא. בפרק ה-2, הצופים מבינים כי לאחר שבוג׳ק ראה סוסים רצים בחופשיות במדבר, הוא מחליט לחזור לבית הישן של אמו במישיגן. הוא מתיידד עם חבר שפירית, לו הוא עוזר לשקם את ביתו הרעוע שנמצא בסמוך. בפרק מוצג פלאשבק לימי ילדותה של אמו של בוג׳ק, ביאטריס, כילדה בתקופת מלחמת העולם ה-2. אמה של ביאטריס, האני שוגרמן (ג'יין קרקובסקי) נכנסת לדיכאון קשה, לאחר שבנה קראקרג׳ק מת במלחמה. בעלה של האני, ג׳וזף (שהוא אביה של ביאטריס וסבו של בוג׳ק. מדובב על ידי מתיו ברודריק), כופה עליה לעבור ניתוח לכריתת אונה, לאחר שהיא משתכרת ומכריחה את ביאטריס לנהוג במכונית, מה שגורם לה לעשות תאונה.

הפרק ה-3 מתרכז בטוד. בעודו עובד בקמפיין הבחירות של מיסטר פיאנטבאטר, נתקל טוד בהוליהוק, הנחשדת לכאורה כבתו הביולוגית של בוג׳ק. כמו כן, מסתבך טוד ברומן מפוברק עם השחקנית המפורסמת קורטני פורטנוי (שרון הורגן). טוד מתוודה בפני בוג׳ק כי הוא א-מיני. בפרק 4, רואים כי הנישואים של דיאן ומיסטר פינאטבאטר פוגעים בקמפיין הפוליטי, כאשר נוצרה מחלוקת ביניהם בשאלת הלגיטימיות של סדיקה הידראולית. בינתיים, בוג׳ק מנסה לעזור להוליהוק לאתר את אמה הביולוגית. בפרק 5, מתרחש ירי המוני המשפיע על צילום סרטה של קורטני פורטנוי. בוג׳ק והוליהוק מבקרים את אמו של בוג׳ק, ביאטריס, בבית אבות. ביאטריס סובלת בשלב זה מדמנציה ואינה יכולה לזהות את בוג׳ק. דיאן כותבת לבלוג שלה על אקדחים, ומביאה לשינוי חוקי הנשק במדינת קליפורניה. בפרק 6, בוג׳ק מתוסכל מכך שאמו הדמנטית עברה להתגורר איתו. פרינסס קרולין מחליטה לזייף מערכת יחסית בין טוד לקורטני פורטנוי לצרכים תדמיתיים. טוד חש בלבול מכל העניין, בהיותו א-מיני.

בפרק 7, מיסטר פינאטבאטר עורך אירוע צדקה בביתו, אולם הבית מתמוטט בעקבות סדיקה הידראולית, וכל הנוכחים נופלים ונתקעים מתחת לאדמה, לרבות מיסטר פינאטבאטר, זאק בראף, בוג׳ק, דיאן, ג׳סיקה בייל ועוד. המושל וודצ׳אק קודצ׳אק-ברקוביץ׳ מנסה להציל את המצב, אולם נכשל בכך. בפרק 8, בוג׳ק משתתף בשעשועון ריאליטי חדש עם עם פליסיטי הופמן. הוליהוק יוצאת לדייט עם מיילס. פרינסס קרולין פוגשת במשפחתו של בן זוגה ראלף, ומגלה שהם שונאים חתולים. מיסטר פינאטבאטר פורש מן המירוץ למשרת המושל, ותומך בוודצ׳אק קודצ׳אק-ברקוביץ׳.

בפרק 9, המתרחש בעתיד, צאצאית ביולוגית של פרינסס קרולין בשם רותי׳ (מדובבת על ידי קריסטן בל), מספרת על יום שהתרחש בעבר בחייה של פרינסס קרולין, ובו היא גילתה שהיא הפילה את העובר שלה. כמו כן, שרשרת בעלת חשיבות משפחתית שחשבה שהיא יקרה ובעלת ערך רב, התבררה כתכשיט פלסטיק זול. קורטני פורטנוי פיטרה אותה מתפקידה כסוכנת שלה. כמו כן, היא גילתה שהעוזר של ג׳ודה מנע מיזוג אפשרי לסוכנות, היא פיטרה אותו. היא פונה לשתיית אלכוהול, ואומרת לראל, שיעזוב אותה. בינתיים, בוג׳ק מנסה לאתר את תעודת הלידה של הוליהוק.

עלילת פרק 10 מסופרת בצורה לא-ליניארית. הוליהוק שותה בטעות מהקפה של ביאטריס שסומם לפני כן, ומובהלת לבית החולים. שמונה האבות המאמצים של הוליהוק (אשר מנהלים מערכת יחסים פוליאמורית), אוסרים עליה לפגוש שוב בבוג׳ק. וודצ׳אק קודצ׳אק-ברקוביץ׳ גובר על ג׳סיקה בייל במירוץ למשרת המושל. פרינסס קרולין מציעה ללני טרטלטאוב סדרה חדשה בשם פילברט, שנכתבה על ידי התסריטאי פליפ מקוויקר (רמי מאלק). בפרק 11, נחשפים זיכרונותיה של ביאטריס, בהם רואים שאביה דוחק בה להתחתן עם באטרסטוץ׳ הורסמן, סופר מתחיל. היא נכנסת להריון מבאטרסטוץ׳ (ממנו נולד בוג׳ק), והם עוברים לסן פרנסיסקו. הנישואים שלהם מתפרקים כאשר החלומות שלהם נכשלים. ביאטריס שותה רבות, ומוציאה את התסכול שלה על בוג׳ק. באטרסטוץ׳ מנהל רומן עם עוזרת בשם הנרייטה, השואפת ללמוד להיות אחות, ומכניס אותה להיריון. ביאטריס משכנעת את הנרייטה למסור את הילד לאימוץ, ולרדוף אחר החלום שלה להיות אחות.

בפרק 12, פרינסס קרולין מציעה את התוכנית החדשה שלה לאתר בשם ״מה השעה עכשיו״. העסק של טוד, ליצנים העושים טיפולי שיניים, עולה על שרטון, כאשר הליצנים חולים מתנהגים כזומבים. דיאן ומיסטר פינאטבאטר קונים בית חדש, אך רבים על הנישואים שלהם. דיאן אומרת שהיא מתוסכלת ואינה מאושרת מן הנישואים. בוג׳ק מגלה שהוליהוק היא בעצם אחותו, ומספר זאת לאבותיה של הוליהוק. הוליהוק פונה לבוג׳ק בתור אחיה, מה שגורם לבוג׳ק להתרגש.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוג'ק משחק בתפקיד הראשי בסדרה פילברט. הוא מתחיל רומן עם עמיתתו החדשה, ג'ינה. פרינסס קרולין רוצה לאמץ ילד, אבל נתקלת בבעיות. דיאן מנסה למצוא את עצמה שוב לאחר שנפרדה ממיסטר פינאטבאטר. טוד הופך למנכ"ל ויו"ר חברה ובכך לבוס החדש של בוג'ק ודיאן, שעובדת כתסריטאית של הסדרה פילברט. לבוג'ק יש הזיות מההתמכרות שלו למשככי כאבים והוא כמעט חונק את ג'ינה בזמן צילומי סצנה של הסדרה. הרובוט של טוד הופך בטעות למנכ"ל החדש של החברה, אך מפוטר לאחר האשמות על הטרדה מינית והסדרה מבוטלת עקב כך, נמסרת הצהרה שזהו יום גדול למין הנשי, עקב ההתפטרות הרובוט המטריד מינית ולאחר מכן נמסר שכולן וכולם יפוטרו. בסופו של דבר דיאן לוקחת את בוג'ק למכון גמילה כדי לעזור לו להתאושש מההתמכרות שלו, בוג'ק נכנס למכון הגמילה ודיאן נוסעת לעבר יעד לא ידוע ובוכה.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוג'ק מתחיל את טיפול הגמילה. פרינסס קרוליין מטפלת ברותי, התינקות החדשה שלה ומתקשה לשלב את האימהות יחד עם הקריירה. דיאן, שעורכת סדרת ראיונות ברחבי ארצות הברית מתחילה קשר רומנטי עם הצלם שלה ועוברת איתו יחד לשיקגו, בוג'ק מתקשה לצאת מהגמילה, אחד המטפלים, סוס שמתגלה כאלכוהליסט לשעבר, מתחיל לשתות עקב טעות של בוג'ק. טוד מכיר מישהי דרך אפליקציית ההכרויות לא-מיניים שפתח. מיסטר פינאטבאטר ממותג כ"כלב עצוב" בתור "מם אינטרנטי" כחלק ממסע של פרינסס קרוליין להצלת שמו הטוב (הוא כמעט "בוטל" אחרי שהתגלה בציבור שבגד בפיקלס). הוא מגלה לפיקלס שבגד בה עם דיאן, מספר דקות לפני חתונת ההפתעה שערכו להם טוד וחבריהם, לאחר שהאורחים התפזרו, הם מחליטים שפיקלס תשכב עם גברים אחרים כדי "לאזן" את התמונה. במהלך העונה מסופר ששכבה עם 32 גברים, אך אם אף אחד לא נוצר קשר רגשי, לכן אותו "איזון" לא התרחש, לבסוף היא שוכבת עם מוזיקאי שצוות למיסטר פינאטבאטר לקמפיין "הכלב העצוב". לבסוף פיקלס עוזבת את מיסטר פינאטבאטר ומצטרפת לסיבוב ההופעות של המוזיקאי אחרי שהם מתאהבים במהלך עבודה במסעדה שבוג'ק מכר להם כדי להסדיר את חובותיו.

אחרי שבוג'ק יוצא מהגמילה הוא מתחיל ללמד משחק באוניברסיטה בקונטיקט בה לומדת הוליהוק, הוא מצליח להעמיד מופע סוף שנה מוצלח, אך בינתיים הוליהוק מתחמקת ממנו, כי היא מגלה, דרך חבר שפגש את בוג'ק ושרה לין, על התנהגותו. במקביל, עיתונאית מתחילה תחקיר על בוג'ק בדגש על סיפור שרה לין ומותה בפלנטריום. אחרי שהתחקיר מתפרסם בוג'ק מתראיין לטלוויזיה ומצליח להציל את תדמיתו, אך בראיון נוסף, בערב שלאחר מכן, אליו הלך עקב הצלחת הראיון הראשון ולמרות התנגדות פרינסס קרוליין, הוא מותקף בשאלות, הסתבר שהסוס המטפל ממכון הגמילה סיפר בינתיים לעיתונאים את הסודות שבוג'ק גילה לו בטיפול. לאחרי הראיון בוג'ק מוחרם ונאלץ לשלם 5 מיליון דולר למשפחתה של שרה לין. במקביל הוא מגורש מביתו בגלל דברים שאמר בראיון בגינם הוא נתבע בסך 100 מיליון דולר. הוא מכיר חונך בעל עבר בעייתי שלוקח אותו למסיבת סטודנטים בה הוא משתכר, מאבד את הכרתו ושוקע בהזיות על מותו. לבסוף הכרתו חוזרת אליו ובשכרותו הוא פורץ לביתו הקודם וצולל לבריכה, הוא מתגלה ונאסר ל-14 חודשים בעוון פריצה. בכלא הוא מאגד סביבו קבוצת תיאטרון ומעלה איתה את הדה גאבלר של איבסן, לאחר 12 חודשים הוא משתחרר לחופשה קצרה בה הוא פוגש את דיאן, הסדרה נגמרת בסצנה בהם דיאן ובוג'ק מדברים בגילוי לב ונגמרת בשתיקה הדדית.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – בוג'ק הורסמן - דמויות
שם הדמות שם המדובב/ת אודות הדמות
בוג'ק הורסמן ויל ארנט סוס אדם אשר היה כוכב גדול בשנות ה-90 של סיטקום בשם Horsing around. מייצג את הקלישאה של סלבריטאי מזדקן ששנות השיא שלו מאחוריו. אנוכי, חסר אחריות ומרוכז בעצמו אשר עובר התפתחות במהלך הסדרה.
טוד צ'אבז אהרון פול אדם שעבר לגור עם בוג'ק 5 שנים לפני תחילת הסדרה וישן על הספה שלו. בבסיסו הוא אדם טוב אך חסר מזל וכושל. לרוב יוצא להרפתקאות מטורפות כששאר הדמויות עסוקות. יש לו חלומות שהוא מגשים במהלך הסדרה כגון כתיבת אופרת רוק ופתיחת פארק דמוי דיסנילנד.
פרינסס קרולין איימי סדריס הסוכנת של בוג'ק ובת זוגו לשעבר. חתולת אדם ורודה שמנסה לעשות כל שביכולתה כדי להחתים שחקנים אצלה. לרוב כשהיא מקללת היא אומרת 'דגים'.
דיאן נוין אליסון ברי סופרת צללים שנשכרה לכתוב את האוטוביוגרפיה של בוג'ק הורסמן בעונה הראשונה. בחורה דעתנית ורצינית המנסה לחשוף את האישיות שמאחורי אופיו המוחצן של בוג'ק אשר מתאהב בה במהלך התהליך. בת זוגו של מיסטר פינאטבאטר.
מיסטר פינאטבאטר פול פ. תומפקינס כלב אדם. שחקן בן דורו של בוג'ק שהצליח בזכות רעיון מועתק לסדרה של בוג'ק. לרוב מוצג כטיפש ותמים ובעל מאפייני התנהגות כלביים. נוטה לפנות במפתיע למישהי בשם אריקה שלעולם לא נראית בסדרה.
שרה לין קריסטן שאל דמות אנושית של ילדה שחקנית, אשר שיחקה עם בוג'ק בגיל 3 בסדרה Horsing Around. בבגרותה הפכה כוכבת פופ וסמל מין.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםהוזרמה לראשונה (ארצות הברית)
11222 באוגוסט 2014
ספיישל19 בדצמבר 2014
21217 ביולי 2015
31222 ביולי 2016
4128 בספטמבר 2017
51214 בספטמבר 2018
616825 באוקטובר 2019
831 בינואר 2020

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד תוצאה
2016 טקס פרסי מבקרי הטלוויזיה ה-6 סדרת האנימציה הטובה ביותר הסדרה "בוג'ק הורסמן" זכייה
פרסי דרבי הזהב סדרת האנימציה הטובה ביותר הסדרה "בוג'ק הורסמן" זכייה
טקס פרסי אנני ה-43 הפקת סדרת האנימציה המשודרת בטלוויזיה/ברודקאסט לקהל כללי הטובה ביותר הפרק Brand New Couch מועמדות
פרס גילדת הכותבים של אמריקה ה-68 טלוויזיה: אנימציה העורכת קלי גלוסקה מועמדות
טקס פרסי מבקרי הטלוויזיה ה-7 סדרת האנימציה הטובה ביותר הסדרה "בוג'ק הורסמן" זכייה
טקס פרסי ארטיוס הישג יוצא מן הכלל בליהוק - טלוויזיה מאוירת המלהקת לינדה למונטייגן מועמדות
2017 טקס פרסי אנני ה-44 הפקת סדרת האנימציה המשודרת בטלוויזיה/ברודקאסט לקהל כללי הטובה ביותר הפרק Fish Out Of Water מועמדות
הישג יוצא מן הכלל, דיבוב בהפקת סדרת טלוויזיה מאוירת אליסון ברי מועמדות
פרס גילדת הכותבים של אמריקה ה-69 טלוויזיה: אנימציה המפיקים אלייג'ה ארון וג'ורדן יאנג מועמדות
הכותב ג'ו לוסון זכייה
טקס פרסי ארטיוס הישג יוצא מן הכלל בליהוק - טלוויזיה מאוירת המלהקת לינדה למונטייגן מועמדות
טקס פרסי סאטורן ה-43 סדרת האנימציה הטובה ביותר בטלוויזיה או בקולנוע הסדרה "בוג'ק הורסמן" מועמדות
טקס פרסי אמי לבידור בפריים טיים ה-69 דיבוב דמות יוצא מן הכלל השחקנית קריסטן שאל מועמדות

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

BoJack Horseman (פסקול)
פסקול מאת
יצא לאור 8 בספטמבר 2017 (דיגיטלי)
29 בספטמבר 2017 (CD)
8 בדצמבר 2017 (ויניל)
הוקלט 2013-2017
סוגה פופ, רוק אלטרנטיבי, סול, אמביינט
אורך 42:01
חברת תקליטים Lakeshore Records
הפקה ג'ס נובאק ואנדרו גוואן

שיר הפתיחה של הסדרה הולחן על ידי פטריק קרני, המתופף של להקת הבלוז-רוק The Black Keys ביחד עם דודו ראלף קרני. הצליל העיקרי, שנשמע מתחילת השיר, הוא מסינטיסייזר אנלוגי מסוג Roland Jupiter-4.

שיר הסיום שנשמע מתחילת הקרדיטים הוא שיר הנושא של הסדרה, "Back in the 90s", המבוצע על ידי להקת האינדי-פופ Grouplove.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול הסדרה שוחרר באמצעות חברת התקליטים Lakeshore Records ב-8 בספטמבר 2017, בצמוד לשחרור העונה הרביעית של הסדרה. הפסקול כולל כמה שירים, ביניהם הגרסה המלאה של שיר הנושא, גרסת קאבר לשיר "A Horse with No Name" של להקת אמריקה ושיר הנושא של הסדרה הבדיונית Horsin' Around.

רשימת השמעה
מס' שם משך
1. BoJack’s Theme 0:56
2. Horsin’ Around Theme 0:44
3. A Horse with No Name 4:35
4. Mr. Peanutbutter’s House Theme 0:40
5. I Will Always Think of You 1:22
6. Get Dat Fetus Kill Dat Fetus 1:30
7. Kyle and the Kids 0:36
8. Stars 6:37
9. Back in the ’90s 0:43
10. BoJack’s Theme (אורך מלא) 4:23
11. Seaport 1:00
12. Hallway 1:35
13. Kelsey Apology 0:57
14. Chasing Kelsey 1:42
15. Seahorse Birth 0:47
16. Post Birth 0:26
17. Baby Seahorse and Convenience Store 2:29
18. Shark Chase 0:34
19. Darkness and Tunnel 0:54
20. Fan Section 0:39
21. Factory 1:58
22. Flying 0:54
23. Seahorse Reunion 0:49
24. Final Kelsey Pursuit 0:28
25. Sea of Dreams 4:43

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]