פורטל:ארצות הברית/מאכלים ידועים/גלריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גלריית מאכלים ידועים של מטבח ארצות הברית

לעריכת סדרות התמונות לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

המבורגר
המבורגר

המבורגראנגלית: Hamburger) הוא שמה של קציצה העשויה לרוב מבשר בקר ושמו של כריך העשוי מאותה קציצה, בדרך כלל בלחמנייה עגולה פרוסה לשניים ועם ירקות ורטבים. ההמבוגר מהווה סמל של המטבח האמריקאי.
צ'יזבורגר הוא הלחם בסיסים באנגלית של גבינה (Cheese) והמבורגר, והמושג מתאר המבורגר בתוספת גבינה. בארצות הברית משתמשים לרוב בגבינה אמריקאית להכנת צ'יזבורגר, שהיא גבינה מעובדת זולה וזמינה המכילה צ'דר.

2

צ'אודר צדפות
צ'אודר צדפות

צ'אודר צדפותאנגלית: Clam chowder) הוא מרק המכיל ציר וצדפות. פרט לצדפות נהוג להוסיף למרק גם חתיכות תפוח אדמה ובצל המטוגן קלות בשומן. לא מקובל להוסיף למנה ירקות, אם כי רצועות גזר מוספות לעיתים, בעיקר לצורך קבלת צבע. כמו כן לעיתים מוסיפים פטרוזיליה או עלי דפנה לצורכי עיטור המנה והוספת טעם.

צ'אודר דגים בסגנון ניו אינגלנד, היא וריאציה על המרק המקורי, שלה מוסיפים כמות נכבדת של חלב או שמנת.

3

בוסטון קרים פאי
בוסטון קרים פאי

בוסטון קרים פאיאנגלית: מילולית - פאי קרם בוסטוני) היא עוגת ספוג עגולה. העוגה נחצית לשניים וממולאת בקרם או פודינג ולאחר מכן מצופה בשוקולד. על אף שמה של העוגה, אין מדובר בפאי.

העוגה נחשבת לקינוח הרשמי של מדינת מסצ'וסטס שבארצות הברית ולאחד מסמלי מדינת מסצ'וסטס.

4

פאי תפוחים
פאי תפוחים

פאי תפוחים או תמליא תפוחיםאנגלית: Apple pie) הוא פאי (מאפה קלתית בצק סגורה או פתוחה באופן חלקי) הממולא בפרוסות תפוחים. הפאי מוגש לרוב לצד קצפת או גלידה. המתיישבים האירופאים הראשונים בצפון אמריקה הגיעו אליה מהולנד ומאנגליה והביאו איתם את אהבתם למאכל. המושבות הראשונות שתלו עצי תפוח, שהובאו במיוחד בחביות מאירופה.

מתכונים מהמאה ה-18 מעידים על הפופולריות הרבה של המאכל במושבות אמריקה, והוא הפך לקינוח הפופולרי ביותר. עם השנים הפך פאי התפוחים לאחד מסמליה של ארצות הברית ולמעשה למאכל לאומי. הביטוי "אמריקאי כמו פאי תפוחים" ("as American as apple pie") מעיד על כך. מארק טוויין בספרו הרפתקאות האקלברי פין עושה שימוש במונח "פאי" (שהכוונה לפאי התפוחים) כשהוא מתאר דבר מה שהוא נעים או נוח ("You're always as polite as pie to them").

חיילים אמריקאים שיצאו להילחם במלחמת העולם השנייה, כאשר הם נשאלו מדוע הם נלחמים, השיבו כי הם נלחמים "למען אמא ולמען פאי תפוחים" ("for Mom and apple pie") - כאשר פאי התפוחים משמעו "ארצות הברית".

5

בראוניז
בראוניז

בְּרָאוּנִיז או חוּמִיּוֹתאנגלית: Brownies, "בראון" באנגלית - "חום") הן סוג של עוגות שוקולד הקרויות על שם צבען החום.

העוגיות מהוות למעשה קוביות שנחתכו מעוגת שוקולד נמוכה מאוד הממולאת לעיתים קרובות באגוזים (בעיקר, אגוזי מלך), ולפעמים בפצפוצי שוקולד או חמאת בוטנים. בלילת העוגה סמיכה מאוד בגלל כמויות קמח, שומן ושוקולד גדולות לעומת הביצים. יש המצפים את הבראוניז בציפוי שוקולד.

בארצות הברית, מולדת הבראוניז, נוהגים להגיש את החומיות עם גלידה או קצפת.