שיחת משתמש:בהרצל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קטגוריה לרבנים[עריכת קוד מקור]

שלום בהרצל,
שיחזרתי את עריכותיך כי הגדרת ה"אחרונים" לא ברורה וכנראה שהיא לא נמשכת ממש עד ימינו, למרות שקשה לומר מתי הסתיימה. בכל מקרה, אתה צריך להשתמש בקטגוריית משנה יותר מדוייקת: קטגוריה:רבני הציונות הדתית. בברכה, יאירשיחה 16:23, 20 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

ליאיר שלום

אבקש מקור לדבריך, בקטגוריה אחרונים כתוב עד ימנו אנו, וכן בציר הזמן מסומן עד שנת 2000 למנינם, אבקש שכל עוד לא תגדיר הגדרה אנציקלופדית אחרת בקטגוריה אל תשחזר עריכות שמתאימות להגדרה שם. (וכמובן תשחזר את שחזורך)

תודה בהרצל - שיחה 16:29, 20 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
קודם כל, אפילו בלי להכנס לויכוח בנושא הזה, עדיף תמיד לתת קטגוריית משנה מדוייקת עד כמה שניתן. אם שמת "רבני הציונות הדתית"- כללת אותו אוטומטית ב"רבנים אחרונים". ובקשר להגדרת האחרונים- היה על זה מיני- דיון פעם, בשיחה:אחרונים. אתה מוזמן להגיב שם. יאירשיחה 16:35, 20 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
ליאיר - תודה, לא הכרתי את העניין של קטגוריות המשנה.
בהרצל - שיחה 17:45, 20 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
בשביל זה אני כאן :-) לשירותך תמיד, יאירשיחה 17:46, 20 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

עברתי על מדגם מייצג של תרומותיך מאז ומעולם[עריכת קוד מקור]

זה שאתה מסתובב בערכים שונים ומחפש ממש בכח איך לקשר למאמרים של רב מסויים זה עוד נסבל בקושי, אם כי פלא בעיני איך לא שפטו אותך כמפרסם, וטיפלו כך כמתבקש.

לא להבהיר שהקישור הוא דעתו של אותו רב מסויים, כאילו אין אף אחד בעולם שחולק עליו זה לא נסבל, והנני להודיע שמעכשיו, כל פעם שאתקל בקישור כזה, אסיר אותו ללא שהיות. דניאל צבישיחה 20:51, י"ז באדר ב' ה'תשס"ח (24.03.08)

לדניאל צבי
אני מקבל על עצמי בלי נדר להשתדל יותר לבחון את הקישורים שיהיה מוסכם לדעת רבים שהם תורמים לערך ולא רק לדעתי (עד היום למיטב זכרוני לא שחזרתי ביטול שמשהו עשה לעריכותי) וכן אשתדל לכתוב את הקישור באופן יותר ברור (שם כותב המאמר ובאיזה אתר הוא מופיע).
(רק כהארה ודאי שכל מאמר הוא לדעת כותבו למשל קישור לקיצור שולחן ערוך מוביל לדעתו של בעל הקיצור...) וכן בלי נדר אשתדל שההגדרות של הקישורים הקודמים יתוקנו.
אני מזמין לעבור על הקישורים ולבחון אותם.
(לדעתי רובם בהחלט תורמים - אם מגדירים את הספר פניני הלכה כספר הלכה שיכול לתרום ללומדים - לדעת משרד החינוך הוא תורם שהרי היום יש מעל 30 מוסדות חינוך (לדעתי הרבה יותר אלא שאני לא מעודכן וזה מהרשימה שמופיעה באתר למורים אתר פניני הלכה )שהכניסו את הספר לתוכנית הלימודים וכן כבר נעשות מספר יחידות בגרות על הספר.


יום נעים
בהרצל - שיחה 21:02, 25 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
לדניאל צבי
א' הבוקר ישבתי והקדשתי זמן לתיקון חלק ניכר מהקישורים הסגנון הוא כך:

הרב אליעזר מלמד הקישור אתר ישיבה האם זהו הסגנון הזה מקובל על דעתך? (אם כן אשתדל להשלים את התיקונים).

ב' אני מצרף בזאת רשימה של ערכים שאליהם שמתי קישורים ולדעתי הקישורים בהחלט מועילים אשמח אם משהו יכול לעבור ולבדוק (וכמובן להודיע לי מדוע לא על מנת שאוכל להסביר):

קישורים שהורדו ולדעתי הם מועילים: סעודת פורים מחיית זכר עמלק כולל אברכים ספר תורה

קישורים שעדיין תקפים:

פורים מתנות לאביונים משלוח מנות תענית אסתר הגעלת כלים (שני קישורים)מצוות תלמוד תורה‏ (שני קישורים) חמץ (קישור לשישה מאמרים) ליל הסדר (שני קישורים)מצה גניזה קידוש נרות שבת ויום טוב‏ שיחה בית המקדש - שני קישורים להלכות זכר לחורבן מצוות עשה שהזמן גרמן סיפור יציאת מצרים‏ כהן מגילת אסתר מצוות זכירת מעשי עמלק‏ בית הכנסת (שלושה קישורים)ברכת כהנים מתנות כהונה כיפה תפילין שביתה בכור כלאיים (שלוש קישורים)בל תשחית בשיחה של טבילה - קישור להלכות טבילת כלים (אין ערך כזה) סליחות הדלקת נרות חנוכה סוכות ברית מילה גיור הלוואה גזל בערך ראש חודש הוספתי קישור בדף השיחה כי לא ידעתי אם יש צורך, מוצאי שבת אופה (מלאכה) (שלושה קישורים)יום העצמאות ל"ג בעומר ימי בין המצרים תשעה באב

(הכנתי את הרשימה מאחר ונטען כלפי שרוב הקישורים שעשיתי לא מועילים)
יום נעים
בהרצל - שיחה 12:04, 26 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
טוב, לא הייתי פה כמה ימים, ובינתיים אני רואה שדוד שי ענה כבר, בעצם יצירת התבנית. לגבי הרשימה - לא אני טענתי לגבי הקישורים, כך שהתשובו לא צריכות להיות מופנות אלי. דניאל צבישיחה 20:47, כ' באדר ב' ה'תשס"ח (27.03.08)

בקשת סליחה[עריכת קוד מקור]

החזרתי מספר דברים שאתה שמת ומישהי מחקה. עקב זאת התעורר עליך חשד. אני מתנצל על העניין ומצטער עליו. צר לי על הפגיעה בך והפגיעה בפרטיותך כרוכית - שיחה


שלום רב, יצרתי תבנית {{אליעזר מלמד}} לשם קישור לכתביו, כמקובל ביחס לאתר שאליו יש קישורים רבים. ראה דוגמה לשימוש בה בערך תשעה באב. אבקשך להחליף את כל הקישורים לכתביו לתבנית זו. אם תתגלה בעיה טכנית, ספר לי ואנסה לתקן. ראה גם הדוגמה בערך מתנות לאביונים - יש להקפיד לתת את השם שכותב הדף נתן לדף. דוד שי - שיחה 08:15, 27 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

לדוד שי
תודה רבה
בהרצל - שיחה 06:55, 28 במרץ 2008 (IDT)[תגובה]


ראיתי שעסקת בנושא אשמח אם תעיר על הערך משתמש:יצחק בן אליעזר/ארגז חול ללימוד תורה בנושאים עקרוניים (עדיין לא על ניסוח) • יצחקבואו למיזם תרי"ג •כ"ב באדר א' ה'תשס"ח • 19:59, 6 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

אשתדל לעבור
בנתיים נראה לענ"ד שניתן לותר על הטיעון ירידת הדורות או לחלופין להסביר אותו היטב ולהביא מקורות לכך. ניתן ענ"ד להסתפק בטיעונים של התרבות הספרים ולהוסיף פיזור הגלויות שגרם שלא הכירו תמיד על מה הגמרא דיברה והיה צורך גדול להסביר (אפילו במושגים שלhfdoy09grehg akyuoudkgn4-3uiw9 ראליה כגון מהו תנור ומהו כופח...) וכן שינויי מנהגים בין הקהילות השונות ולאחר מכן הצורך להתמודד עם מנהגים שונים שהגיעו מקהילות שונות.
וכן להוסיף את השינויים הכלכליים החברתיים והטכנולוגיים בין דור לדור דבר שדרש מאמץ ניכר לפיתוח התורה והוראתה. ועוד להוסיף את מצבם של היהודים בגלות ובכלל של כל האנשים בתקופה הקדומה שהיה צורך לעבוד קשה על מנת להתפרנס.
ישר כח ובהצלחה
בהרצל - שיחה 18:57, 7 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]
אולי כדאי לבדוק האם באנציקלופדיה התלמודית יש ערכים שיכולים לעזור (ניתן לקחת משם כותרות ומקורות)
אולי צריך פסקה על חשיבות המצווה בהתחלה לפני הטעם ולפרט יותר (לענ"ד אין קשר בין חשיבות המצווה לפרנסה מלימוד תורה ואולי הכותרת שם צריכה להיות בכלל לימוד תורה ופרנסה ולא פרנסה מלימוד תורה.
חובת הקהילה צריך להצטרף לחובת האב ללמד את בנו חובת האדם ללמד את עצמו וחובת הקהילה לדאוג שכל בניה ילמדו וכן לחובת הרבנים ללמד.
הערות 3 ו5 אתה כתבת?
אולי דרושה כותרת בפני עצמה ביטול תורה.
אולי יש מקום להוסיף פסקה על 48 דרכים שהתורה נקנית בהם (אולי צריך להיות ערך מורחב)


ושוב בהצלחה
בהרצל - שיחה 19:17, 7 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

קישורים לאתר ישיבת בית אל[עריכת קוד מקור]

הסרתי כרגע קישורים שהוספת לאתר הישיבה מערכים בלתי רלוונטים בעליל. אין להוסיף באופן סיטונאי קישורים לאתר מסוים. דניאל ב. 00:26, 25 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

לדניאל שלום
אני מקבל את העיקרון שאין להוסיף קישורים בצורה סיטונאית כבר נאמר לי בעבר ואני בהחלט מקבל, בעבר כאשר הורידו לי חלק מהקישורים ברובם הגדול (אולי בעצם אף פעם) לא החזרתי על דעת עצמי.
אשמח מאוד אם תוכל להגיד לי באיזה ערכים לדעתך טעיתי בשיקול דעתי על מנת שאוכל לחשוב מחדש האם הקישור תורם או לא ואם אחשוב שכן אוכל לנמק בדף השיחה.

(אני מקווה כמובן שהביקורת שלך היא לא מצד זה שההוספה היא סטונאית אלא משום שהיא לא תורמת לערך וכדו' - שהרי אם הטענה היא משום שאני מוסיף הרבה קישורים לאתר אחד על זה כבר דובר מספר פעמים ואני מבין שאין בזה בעייה כל עוד הקושורים תורמים)

תודה ויום נעים
בהרצל - שיחה 10:18, 25 במאי 2008 (IDT)[תגובה]
הסרתי את הקישור מערכים בהם ההקשר היהודי לא רלוונטי ובמקרים שבהם המאמר המקושר מטעה ומטה בברור. הערכים היו: יוון העתיקה‏, התרבות ההלניסטית, הקיסרות הרומית, רומא העתיקה ואסלאם‏ (הקישור גם כך היה שבור). דניאל ב. 16:14, 25 במאי 2008 (IDT)[תגובה]
תודה
ובע"ה אבדוק בהמשך
בהרצל - שיחה 16:52, 25 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

תודה לך על השתתפותך בהצבעה שבדף "ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:מדרשת בינת". לפי בדיקתי, הצבעתך לא תיספר במניין ההצבעות, מכיוון שיש לעמוד בדרישות להשתתפות בהצבעה: ותק של 30 ימי פעילות ו-100 עריכות במרחבי התוכן ב-90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה. אף שהצבעתך לא תיספר, הדברים שכתבת לא נמחקו, כי אם הועברו מפרק ההצבעה לפרק הצבעת המשתתפים ללא זכות הצבעה.

באפשרותך לבדוק האם יש לך זכות הצבעה באמצעות תוסף (גאדג'ט) בהעדפות. בלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה" (הוראות נוספות).

אם מבדיקתך עולה כי בעת פתיחת ההצבעה כן הייתה לך זכות הצבעה, באפשרותך לפנות אליי כדי שאבדוק את הנושא שנית.

בברכה,. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 11:44, 26 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

א' תודה

ב' לפני שהצבעתי בדקתי בדף החיצוני והוא כותב לי בכל 4 האפשרויות בסוף "עבר" (האחרון ירוק).

לענ"ד אם כך מן הראוי להוסיף איזה שהוא קוד באתר שלא יתן לאנשים שאין להם זכות הצבעה להצביע - בשביל מה להטריח אנשים לבדוק בבוט חיצוני האם יש להם זכות - זה צריך להיות מובנה בתוך המערכת שהיא נותנת רק לאדם שיש לו זכות להצביע לערוך את ההצבעה!

ושוב או שיש לך טעות או שיש לבוט טעות ... אשמח לדעת היכן היא (לא - אין סיכוי שלי יש טעות... סתאאאם).

בהרצל - שיחה 12:39, 26 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

ראיתי שערכת בערך מצוות תלמוד תורה על איסור/היתר קבלת פרס על לימוד תורה.

כתבתי ערך על מצוות תלמוד תורה במטרה לשלב עם הערך הקיים כרגע אני צריך להוסיף על הנושא הנזכר. אשמח לכתוב יחד עימך את הפרק הזה כאן.

נ.ב. דוד אקסלרוד אבקשך לא לערוך בדף טיוטא זה!!

בברכה • יצחקבואו למיזם תרי"ג •כ"ב באדר א' ה'תשס"ח • 20:22, 29 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

ליצחק
א' ישר כח על הכתיבה בנושא (אני מקווה שכתיבתך ראוייה ומדוייקת...)
ב'אשמח לעזור בערך זה אשתדל לעבור עליו וללמוד שוב את נושא אולם לצערי אני טרוד מאוד לאחרונה בעבודה ולכן יתכן שהדבר ישכח מזכרוני אם כן כתוב לי כאן תזכורת נוספת.
בהרצל - שיחה 10:29, 30 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]
העברתי למרחב הערכים אנא ראה מצוות תלמוד תורה, ופרנסה מלימוד תורה - ערך משני. אם תוכל תעזור שם בעריכה ודיוק הלכתי בעיקר. • יצחקבואו למיזם תרי"ג •כ"ב באדר א' ה'תשס"ח •