גאורון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גאורון
ghawran, 
גאורון
גאורון
גאורון
תוכנית טלוויזיה "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
הופעה ראשונה עונה 4 של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
הופעה אחרונה עונה 7 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
מספר הופעות 4 פרקים של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
8 פרקים של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
גילום הדמות רוברט או'ריילי
מידע
גזע קלינגון
מין זכר
מקצוע לוחם קלינגוני
קנצלר המועצה הגבוהה של הקלינגונים
אזרחות האימפריה הקלינגונית
תאריך פטירה שנת 2375
מקום פטירה חלל עמוק 9 עריכת הנתון בוויקינתונים
סיבת המוות נהרג במהלך דו-קרב עם וורף
דמויות קשורות
אויבים וורף
דוראס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גאורוןאנגלית: Gowron; בקלינגונית: Ghawran) הוא דמות בדיונית המופיעה ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים". הדמות, בגילומו של השחקן רוברט או'ריילי, הופיעה בסדרות הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: הדור הבא" ו-"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

ביוגרפיה של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדור הבא[עריכת קוד מקור | עריכה]

גאורון הופיע לראשונה בפרק "Reunion" כיריבו העיקרי של דוראס, בקרב הירושה על תפקיד הקנצלר של המועצה הגבוהה של הקלינגונים, בעקבות הודעתו של הקנצלר המכהן ק'מפק על פרישתו. ק'מפק ממנה את קפטן ז'אן לוק פיקארד לשמש כבורר, ולקבוע מי יהיה היורש לאחר מותו, ומגלה לו כי הוא חושד שאחד מן השניים - גאורון או דוראס - הרעיל אותו. אולם בטרם מתחילים דיוני הבוררות, בת-זוגו לשעבר של וורף, ק'אהלייר, מוצאת ראיות המפלילות את ג'ארוד, אביו של דוראס, בשיתוף פעולה עם הרומולאנים, במהלך תקיפתם את המאחז הקלינגוני קיטאמור. על מנת למנוע את חשיפת הראיות - דוראס רוצח אותה. וורף דורש את "זכות הנקמה" הקלינגונית, השמורה לבני-זוג, ומזמין את דוראס לדו-קרב. וורף הורג אותו, וכתוצאה מכך - גאורון מתמנה לתפקיד הקנצלר.

גאורון מופיע שוב בפרק הכפול "Redemption", כאשר מעמדו כקנצלר נמצא תחת איום מצד האחיות לבית דוראס, אשר מעוניינות כי טוראל, בנו הבלתי חוקי של דוראס המנוח, יתמנה לקנצלר. מסתבר כי בית דוראס משתף פעולה עם הרומולאנים - אויביהם הנצחיים של הקלינגונים - וניסיונם לתפוס את השלטון מסתיים, כאשר נחשפת מעורבות הרומולאנים - בהנהגתה של סילה (דניס קרוסבי), הבת של טאשה יאר, ואלו מחליטים לנטוש אותם. כמו כן, במהלך אירועי פרק זה, גאורון מחזיר לבית של וורף את "הכבוד הקלינגוני", אשר נשלל ממנו בפרקים מוקדמים יותר.

מעמדו של גאורון מתערער פעם נוספת בפרק "Rightful Heir", כאשר קיילאס, אבי גזע הקלינגונים, שב מהמתים. בסופו של דבר מתגלה כי זהו איננו קיילאס, כי אם שיבוט; גאורון מחליט למנות אותו לתפקיד הסמלי של קיסר האימפריה הקלינגונית.

חלל עמוק 9[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעתו הראשונה של גאורון בסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" היא בפרק "The House of Quark", בו הוא נדרש לפסוק בנוגע למעמדו של הבית של קוזאק - קלינגון אשר מת בתאונה, בבר של קווארק. דמותו של גאורון זוכה לתפקיד מרכזי יותר בפרק "The Way of the Warrior", כאשר הקלינגונים יוצאים להתקפה נגד האיחוד הקרדאסי, בטענה כי מועצת דטאפה האזרחית, אשר עלתה לאחרונה לשלטון במקומו של הצבא הקרדאסי, כוללת בתוכה משתנים מהדומיניון - ארגון רב עוצמה מרביע גמא, אשר מנסה להשתלט על רביע אלפא. כאשר מועצת הפדרציה מגנה את מעשיו, גאורון מודיע על ביטול הסכמי השלום שנחתמו בקיטאמור, ובכך מסיים את הברית בין הפדרציה לבין האימפריה הקלינגונית.

למרות כל זאת, גאורון מגיע אל תחנת החלל חלל עמוק 9, בתקווה כי וורף ידבר בשמם של הקלינגונים, למרות שהוא מאמין שגאורון טועה. כאשר וורף מסרב, גאורון לא מקבל זאת בצורה טובה, ומזכיר לו כי הוא זה שרק לפני מספר לא רב של שנים החזיר את הכבוד לביתו של וורף, וכעת הוא מצפה מוורף שיפרע את חובו, הגדול יותר מאשר שבועתו לצי הכוכבים ושיענה לדרישותיו. למרות הפצרותיו של גאורון, וורף עדיין מסרב. גאורון כועס, ומזהיר אותו כי אם יפנה אליו את גבו - יהיה עליו לשאת באות קלון, שממנו אפילו אחיו קורן לא יינצל. "לא יהיה לך דבר!", גאורון צועק בפניו של וורף, אשר משיב בפשטות: "למעט הכבוד שלי".

מאוחר יותר באותו הפרק, הדיפאיינט נאלצת לפלס את דרכה דרך המצור הקלינגוני על כוכב הבית של הקרדאסים, על מנת לחלץ משם את דוקאט ואת חברי מועצת "דטאפה". הדיפאיינט חוזרת אל התחנה, ומוצאת אותה תחת מתקפה של צי ספינות קרב קלינגוניות, תחת פיקודם של גאורון והגנרל מרטוק. גאורון מציב אולטימטום בפני קפטן סיסקו: להסגיר את דוקאט וחברי המועצה, אחרת... סיסקו מסרב, ומזהיר את גאורון כי התחנה איננה כה חסרת אונים, כפי שהוא סבור. גאורון תוקף את התחנה בכל זאת. הפסקת אש שברירית מושגת בסוף הפרק, עם אזהרתו של גאורון: "צידדת נגדנו במלחמה. ועל זה אנחנו לא נסלח, ולא נשכח!".

בפרק "Broken Link", גאורון מסתכן במלחמה כוללת נגד פדרציית הכוכבים המאוחדת. צי הכוכבים מגיע למסקנה כי גאורון הוא, למעשה, משתנה אשר תפס את מקומו - מידע שגוי אשר הודלף על ידי המייסדים אל אודו. בפרק "Apocalypse Rising", קפטן סיסקו, וורף, אודו ואו'בריאן מתחזים לקלינגונים ומגיעים אל קרונוס - כוכב הבית הקלינגוני - במטרה לחשוף את גאורון לעיני כל, במהלך טקס מסורתי רב משתתפים. להפתעתם הם מגלים כי המשתנה לא מתחזה לדמותו של גאורון, כי אם לזה של יועצו הקרוב - הגנרל מרטוק. אנשיו של גאורון הורגים את המשתנה, אולם למרות כל זאת, גאורון לא משנה את עמדתו בנוגע להפסקת האש.

בעונה החמישית של בסדרה, בפרקים "In Purgatory's Shadow" ו-"By Inferno's Light", גאורון מחדש את הסכם השלום בין הפדרציה לקלינגונים, אשר נחתם בקיטאמור, לאחר שהאיחוד הקרדאסי מצטרף אל הדומיניון, והגנרל מרטוק האמיתי חומק ממאסרו בבית כלא של הדומיניון.

הופעותיו האחרונות של גאורון הן בפרקים "When It Rains..." ו-"Tacking Into the Wind", שבהם הוא נוטל פיקוד ישיר על הכוחות הצבא הקלינגוניים, ומוציא לפועל בו-זמנית התקפות מרובות ופזיזות, אשר מיעוטן צולחות. קפטן סיסקו מתלונן בפני וורף כי מעשיו של גאורון מסכנים את המאמץ מלחמתי, ושאולי מישהו צריך להסביר לו את זה - כלומר וורף. וורף משער כי מדובר בניסיון להכפיש את חברו, הגנרל מרטוק, אשר נאלץ לפקד על רבות מההתקפות האלו, אשר נועדו לכישלון. מרטוק, למרות שהוא יודע שזו אכן כוונתו של גאורון, אומר לוורף שלא לערב את עצמו. וורף, הכועס על הפרה בוטה זו של קוד ההתנהגות שמכתיב הכבוד הקלינגוני, מתעלם מבקשתו של מרטוק ומתעמת עם גאורון, שמבטל את ההאשמות של וורף, ומוסיף כי המדים שלו - "מדים של ילד" - הם הדבר היחיד שמציל אותו מגורלו האמיתי: דו-קרב עד המוות. בתגובה, וורף מסיר את סמל צי הכוכבים שעל מדיו, מניח אותו על השולחן, ומודיע לגאורון כי עתה הוא מדבר כחבר ב"בית של מרטוק". הוא חוזר על ההאשמות, ובכך הופך אותן לקריאת תיגר ישירה נגד גאורון, תוך שהוא מוסיף כי גאורון איננו ראוי להיות מנהיג האימפריה. גאורון נענה להזמנת הדו-קרב של וורף, ולאחר קרב קשה וממושך, וורף הורג את גאורון. על פי החוק הקלינגוני, וורף כעת זכאי לתפוס את תפקיד מנהיג האימפריה, אולם הוא מסרב לקבל את תואר הקנצלר, לטובת ראש הבית שלו - מרטוק. זוהי אירוניה, שכן וורף הוא זה שהרג את דוראס, ובכך איפשר לגאורון להתמנות לקנצלר מלכתחילה.

למרות מעשיו השנויים במחלוקת של גאורון לקראת סוף חייו, הוא מת במהלך קרב מכובד, כפי שניתן להסיק מזעקת המוות הקלינגונית המסורתית אשר מבצע וורף מעל לגופתו של גאורון (זעקה אשר מבוצעת על מנת להזהיר את אלו שנמצאים בסטו-וו-קור - מקומם של המתים המכובדים של הקלינגונים, על פי המיתולוגיה - כי לוחם קלינגוני בעל כבוד צפוי להגיע).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גאורון בוויקישיתוף