בריי וויאט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בריי וויאט
Bray Wyatt
וויאט, מאי 2017
וויאט, מאי 2017
לידה 23 במאי 1987
ברוקסוויל, פלורידה, ארצות הברית
פטירה 24 באוגוסט 2023 (בגיל 36)
Clermont, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה אלכס רוטונדו
אקסל מוליגן
בריי וויאט
דוק רוטונדו
האסקי האריס
לוי וויאט
וינדהאם רוטונדה
הפינד
משקל 129 ק"ג
גובה 1.91 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 2009 – 24 באוגוסט 2023 (כ־14 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמנים בארי וינדהאם
Florida Championship Wrestling
NXT
ליגות WWE
תרגילי סיום האחות אביגיל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וינדהאם לורנס רוטונדהאנגלית: Windham Lawrence Rotunda;‏ 23 במאי 198724 באוגוסט 2023) היה מתאבק אמריקאי, אשר הופיע בארגון ההיאבקות WWE.

רוטונדה מתאבק דור שלישי שהלך בעקבותיו של סבו, בלאג'ק מוליגן, אביו, מייק רוטונדה ושני דודיו, בארי וינדהאם וקנדל וינדהאם. אחיו הצעיר, טיילור רוטונדה, מתאבק גם הוא בארגון ה-WWE תחת שם הבמה בו דאלאס. ביחד עימו, הם היו פעמיים אלופי הזוגות של FCW, ארגון ששימש כמחלקת הפיתוח של ה-WWE, שם התאבקו תחת שמות במה שונים בין השנים 2009 ל-2012. בנוסף לכך, הוא התאבק תחת שם הבמה האסקי האריס בין השנים 2010 ל-2011, כשהיה חלק מקבוצת הנקסוס.

לאחר שחזר ממחלקות הפיתוח של ה-WWE באמצע שנת 2011, רוטונדה מיתג את עצמו מחדש תחת שם הבמה בריי וויאט, דמות נבל אשר משמשת כמנהיגת כת הנקראת משפחת וויאט. הקבוצה ערכה את הופעת הבכורה שלה ברוסטר הראשי בשנת 2013. תחת שם במה זה, וויאט היה פעם אחת אלוף הזוגות של סמאקדאון (עם לוק הארפר ורנדי אורטון), אלוף ה-WWE ואלוף הזוגות של Raw (עם מאט הארדי).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וינדהאם לורנס רוטונדה נולד בברוקסוויל, פלורידה. הוא למד בתיכון הרננדו, שבו זכה באליפות הארצית בהיאבקות ל-125 ק"ג בשנת 2005. כמו כן, הוא שיחק פוטבול בזמן הקולג' ואף השיג מלגת פוטבול לאוניברסיטת טרוי, שם שיחק במשך שנתיים. הוא עזב את האוניברסיטה 27 שעות לפני שהשיג תואר ראשון לאחר שהחליט שהוא רוצה להפוך להיות מתאבק מקצועי.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

Florida Championship Wrestling‏ (2009–2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא התחיל להתאבק בארגון Florida Championship Wrestling‏ (FCW) באפריל 2009, כשרשם ניצחון תחת שם הבמה אלכס רוטונדו. לאחר מכן, הוא שינה את שם הבמה שלו לדוק רוטונדו. ביוני 2009, הוא החל להצטוות לשורות אחיו, בו. ב-23 ביולי, האחים רוטונדו ניצחו את הדוד באסטרס (קיילן קרופט וטרנט בארטה) והפכו לטוענים לכתר לאליפות הזוגות של FCW. באותו הערב, הם ניצחו את ג'סטין אנג'ל וכריס לוגאן והפכו לאלופי הזוגות של FCW. הם הגנו בהצלחה על חגורות האליפות נגד צמדים כמו דילן קליין וואנס ארצ'ר, וקורט הוקינס והית' סלייטר. ב-19 בנובמבר, האחים רוטונדו הפסידו את חגורות האליפות לדוד באסטרס.

הנקסוס (2010–2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנקסוס
רוטונדה כהאסקי האריס בקבוצת הנקסוס

ב-2 ביוני 2010, הוא הצטרף ל-NXT תחת שם הבמה האסקי האריס, כשקודי רודס שימש כמנטור שלו. האריס ערך את הופעת הבכורה שלו ב-8 ביוני בפרק של התוכנית NXT, כשהוא הפסיד עם רודס בקרב זוגות למונטל וונטביוס פורטר ופרסי ווטסון. האריס ביצע את מעברו לדמות ההילית בפרק של ה-22 ביוני, כשתקף את השדרן מאט סטרייקר, בדיוק כמו שרודס עשה בשבוע שעבר. שבוע שלאחר מכן, האריס הפסיד בקרב יחידים למונטל וונטביוס פורטר, ודורג במקום השביעי מתוך שמונה טירונים בסקר הראשון. בסקר השני האריס עלה למקום השישי, ונמנע מהדחה. ב-9 באוגוסט בתוכנית Raw, הטירונים התחרו בקרב שלושה נגד שלושה, שבו קבוצתו של האריס ביחד ניצחה לאחר שהאריס הצמיד את קוואל. לעומת זאת, קבוצתו הפסידה בקרב החוזר למחרת בתוכנית NXT. בסקר מאוחר יותר באותו הלילה, טיפס האריס למקום הרביעי מתוך ששת הטירונים. האריס היה אחד משני טירונים שהודחו מהתוכנית ב-17 באוגוסט, ובעקבות הדחתו, האריס ורודס תקפו את קוואל, מה שגרם לתיגרה שכללה גם את מונטל וונטביוס פורטר וקופי קינגסטון. האריס הופיע פעם נוספת בגמר העונה של התוכנית NXT עם שאר הטירונים שהודחו ואף הצטרף לתקיפה על הזוכה בתוכנית, קוואל.

בזמן שהיה ב-NXT, רוטונדה המשיך להתאבק ב-FCW תוך כדי שמירה על שם הבמה, האסקי האריס. בספטמבר 2010 לאחר הדחתו מ-NXT, האריס פתח בפיוד ב-FCW נגד פרסי ווטסון כאשר הוא תקף את האחרון תוך כדי שיתוף פעולה עימו בקרב זוגות, מה שהוביל לכך שווטסון הוצמד להפסד. כשהאריס וווטסון התחרו בקרב ביניהם, הקרב הסתיים בספירת חוץ כפולה, מה שהוביל לקיום נוסף מסוג קרב ללא פסילות, שבו האריס הפסיד. הפיוד הסתיים באוקטובר לאחר שהאריס ניצח את ווטסון בקרב חוטבי עצים.

באירוע גיהנום בכלוב, שנערך ב-4 באוקטובר, האריס ומייקל מקגיליקטי, שהיו תחת הסוואה, התערבו בקרב בין ג'ון סינה לוייד בארט, ואף עזרו לבארט לנצח, מה שאילץ את סינה להצטרף לקבוצת הנקסוס של בארט עקב התניה שהוצבה קודם לכן. זהותם של האריס מקגיליקטי נחשפה למחרת בתוכנית Raw, אף על פי שבארט טען שהוא לא ביקש את עזרתם וסירב להפוך אותם לחברים במשרה מלאה בקבוצתו. שבוע לאחר מכן בתוכנית Raw, האריס ומקגיליקטי התערבו בקרב של סינה נגד המיז, מה שהוביל לבסוף את בארט לתת להם את ההזדמנות לזכות בחברות בקבוצת הנקסוס. ב-18 באוקטובר בתוכנית Raw, האריס ומקגיליקטי כשלו בניסיונם להשיג מקום בקבוצה, כשהפסידו בקרב זוגות לסינה ורנדי אורטון. למרות הפסדם, האריס ומקגיליקטי צורפו לקבוצה בשבוע שלאחר מכן. בינואר 2011, CM פאנק השתלט על הנקסוס והכריח להעביר כל אחד מחברי הקבוצה טקס חניכה. האריס עבר את החניכה שלו, כשספג הלקאות משאר חברי הקבוצה, וכתוצאה מכך הותרה לו האפשרות להישאר בנקסוס החדשה לצד פאנק, מקגיליקטי ודייוויד אוטונגה. ב-31 בינואר בתוכנית Raw, האריס ומקגיליקטי קראו תיגר ללא הצלחה על אליפות הזוגות של ה-WWE נגד אלופי הזוגות, סנטינו מארלה וולדימיר קוזלוב. באותו הקרב, אורטון תקף את האריס ומקגיליקטי כחלק מהיריבות שלו נגד הנקסוס, ואף בעט בראשו של האריס, במה שאיפשר לאחרון להיעדר מהופעות מן המרקע.

החזרה ל-FCW‏ (2011–2012)[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוטונדה חזר ל-FCW והחל לפתח דמות חדשה בשם אקסל מוליגן, שחבשה קסדת הוקי על ראשה. מנגד, דמות זו לא ראתה אור יום במהלך שהותו ב-FCW, והוא נאלץ לחזור לגלם את הדמות של האסקי האריס. באוגוסט 2011, האריס הסתבך בפיוד של אחיו, בו, שכיהן באותה תקופה כאלוף פלורידה במשקל כבד של FCW נגד לאקי קאנון ודמיאן סנדאו. כתוצאה מכך, האחים הצטוותו יחדיו כדי לנצח את האחרונים. לאחר מכן, האריס הביע את חוסר שביעות הרצון שלו בעקבות מערכת היחסים של בו עם אקסנה. בו נאלץ לוותר על התואר כתוצאה מפציעה וכתוצאה מכך טורניר חדש נחנך כדי לקבוע את האלוף החדש, שבו האריס נטל חלק. האריס ניצח את ביג אי לנגסטון והעפיל לשלב הגמר, שהיה קרב מרובע אשר כלל את דין אמברוז, ליאו קרוגר ודמיאן סנדאו. בקרב זה, האריס הפסיד לאחר שריצ'י סטימבוט (שנכח בצד הזירה כדי להפריע לאמברוז) הכה בעזרת מהלך הסופרקיק את האריס בטעות. למרות זאת, האריס השיג קרב על התואר מאוחר יותר, כשניצח בקרב משולש את אמברוז וסנדאו. לעומת זאת, הוא כשל בניסיונו לזכות בחגורת האליפות, כשהפסיד לאלוף, קרוגר, בשל הפרעה נוספת מצד סטימבוט. כתוצאה מכך, האריס וסטימבוט ניהלו ביניהם פיוד, כשהקרב הראשון ביניהם הסתיים ללא הכרעה. קרוגר ניצח את שניהם בקרב משולש ולאור זאת שמר על התואר. מאוחר יותר, האריס וסטימבוט נקלעו לקרב ללא חוקים, שבו האריס ניצח. לאחר שהשניים תקפו אחד את השני לעיתים תקופות, הם הושעו ל-30 ימים. לאחר החזרה שלהם מהשעייה, האריס ניצח את סטימבוט בקרב חבלי שוורים, שסיים את היריבות ביניהם. ב-2 בפברואר 2012, האריס ובו רוטונדו ניצחו את בראד מדוקס ואיליי קוטונווד וכתוצאה מכך זכו באליפות הזוגות של FCW בפעם השנייה בקריירה שלהם. הם הצליחו להגן על חגורות האליפות נגד אנטוניו סזארו ואלכסנדר רוסב, אך לבסוף הפסידו את חגורות האליפות לקורי גרייבס וג'ייק קרטר ב-15 במרץ.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוטונדה נישא לאהבת נעוריו מימי התיכון, סמנת'ה, בשנת 2012, ולשניים היו שני ילדים לפני שסמנת'ה הגישה מכתב גירושים במרץ 2017 לאחר שגילתה שרוטונדה ניהל רומן עם הכרוזה של ה-WWE, ג'וג'ו אופרמן.[1] בתגובה, רוטונדה הגיש תביעה נגדית אשר דורשת בפקודה להשתיק את אשתו לגבי פרידתם בגין "טענות משמיצות" עליו כדי להרוס את המוניטין שלו. הזוג נפרד ביוני 2017. בחודש ספטמבר, סמנת'ה האשימה אותו על כך שבזבז 11 אלף דולר על "פריטים לא נחוצים" ולא העדיף במקום לשלם לה מזונות. בנוסף, היא דרשה שהוא ישלם לה 15 אלף דולר בכל חודש. לאחר מספר שימועים, הזוג הוכרח ללכת לגישור במתחם משפחתי בטמפה, פלורידה.[2]

רוטונדה אישר את מערכת היחסים שלו עם אופרמן בספטמבר 2018. מאז, הוא עבר לגור ביחד איתה במיאמי, פלורידה. במרץ 2019, אופרמן הודיע ברשתות החברתיות על כך שהיא בהיריון וחשפה את השם שיקבל בנם, נאש.[3][4] ב-28 במאי 2020 הביאו לעולם בני הזוג את ילדם השני, היירי פון רוטונדה.

רוטונדה נפטר ב-24 באוגוסט 2023 מהתקף לב שנגרם כתוצאה מסיבוך של נגיף הקורונה, לאחר מותו נחשף כי לרוטונדה היו בעיות לב שהוחמרו בעקבות הקורונה.[5]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בריי וויאט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]