ולדימיר קוזלוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ולדימיר קוזלוב
Олег Олександрович Прудіус
קוזלוב במהלך אירוע מחווה לחיילים, דצמבר 2010
קוזלוב במהלך אירוע מחווה לחיילים, דצמבר 2010
לידה 27 באפריל 1979 (בן 44)
קייב, אוקראינה הסובייטית, ברית המועצות
שם במה אלכסנדר קוזלוב
אולג פרודיוס
ולדימיר קוזלוב
משקל 137 ק"ג
גובה 2.03 מטר
מקום מגורים באל הארבור, פלורידה, ארצות הברית
לאום אוקראיני
קריירה מקצוענית 7 באפריל 200616 באוקטובר 2012 (6 שנים ו־27 שבועות)
מאמנים Deep South Wrestling
Ohio Valley Wrestling

אולג אלכסנדרוביץ' פרודיוסאוקראינית: Олег Олександрович Прудіус; נולד ב-27 באפריל 1979) הידוע יותר בשם הבמה שלו, ולדימיר קוזלוב הוא מתאבק עבר, שחקן, אמן לחימה ומפיק סרטים אוקראיני. הוא מוכר בעיקר בשל תקופתו בארגון ההיאבקות WWE, שבו היה פעם אחת אלוף הזוגות של ה-WWE ביחד עם סנטינו מארלה. הוא התאמן בהיאבקות, רוגבי, פוטבול, סמבו, קיקבוקס, ג'ודו, ג'ו ג'וטסו, ג'ו ג'יטסו ברזילאי ואמנויות לחימה משולבות. לפני שהופיע ב-WWE, קוזלוב היה פעם אחת האלוף במשקל כבד של OVW. בנוסף לכך, הוא המתאבק האוקראיני הראשון אשר התאבק בארגון ה-WWE.

כמו כן, פרודיוס עובד כשחקן המוכר בעיקר בשל תפקיד מזערי בסרט השעה ה-25 של ספייק לי ובתפקיד בעונה השנייה של הסדרה הסמויה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרודיוס זכה במספר תחרויות כגון אליפות הסמבו במשקל כבד של ארצות הברית בשנת 2005 ואליפות ההיאבקות הבינלאומית במשקל כבד של USKBA.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

Ohio Valley Wrestling ו-Ohio Valley Wrestling‏ (2006–2008)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-17 בינואר 2006, ארגון ה-WWE הודיע על החתמתו של פרודיוס לחוזה פיתוח. בתום מעמד החתימה, הוא נלשח לארגון הפיתוח Deep South Wrestling‏ (DSW). ב-7 באפריל, הוא הופיע לראשונה בארגון תחת שמו האמיתי בקרב נגד בובי ווקר. ב-5 במאי, פרודיוס ערך את קרב הבכורה שלו שלא שודר בטלוויזיה, כשגבר על רוב קונוויי במופע שהתקיים בסן חוזה, קליפורניה. לילה לאחר מכן, במופע שהתקיים בסקרמנטו, קליפורניה, מאט סטרייקר התגרה בפרודיוס כשקרא לו "מהגר מלוכלך". כתוצאה מכך, פרודיוס תקף את סטרייקר.

ב-18 בדצמבר בפרק של תוכנית הדגל Raw, פרודיוס ערך את הופעת הבכורה שלו ב-WWE תחת שם הבמה ולדימיר קוזלוב. במשך מספר שבועות, הוא רואיין על ידי הארגון, כשטען שהוא יותר טוב מכל המתאבקים באותה התקופה. לעומת זאת, הוא נעדר מהופעות ברוסטר הראשי, בעוד שהתאבק במחלקות הפיתוח. ב-28 ביולי 2007, קוזלוב זכה באליפות במשקל כבד של OVW לאחר שניצח את פול ברצ'יל. לעומת זאת, הוא העניק את התואר למייקל וושינגטון קרואל הודות להסדר שהם הגיעו אליו קודם לכן.

מרדף אחר אליפות ה-WWE‏ (2008–2009)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוזלוב בתוכנית סמאקדאון, 2008

ב-4 באפריל 2008 בפרק של התוכנית סמאקדאון, קוזלוב ערך את קרב הבכורה הרשמית שלו ב-WWE כנבל. בקרב זה, הוא גבר על מאט בנטלי. במשך השבועות הבאים, קוזלוב ניצח בקלות מספר יריבים מקומיים ויריבים בעלי חשיבות נמוכה בתוכנית על מנת לחזק את מעמדו כמו קולין דילייני, פונאקי, ננזיו, ג'ימי וואנג יאנג, ג'יימי נובל, דומינו, סטיבי ריצ'רדס. לאחר שניצח מתאבקים אלה, הוא דרש שתהיה לו תחרות שוויונית יותר ולא חד צדדית. ב-12 בספטמבר בפרק של התוכנית סמאקדאון, הוא החל לפעול על פי דרישה זו, כאשר הוא תקף את ג'ף הארדי. במשך השבועות שבאו לאחר מכן, הוא המשיך לתקוף את הארדי ואת אלוף ה-WWE באותה התקופה, טריפל H, מה שהוביל לבסוף לפיוד משולש סביב אליפות ה-WWE. ב-7 בנובמבר בפרק של התוכנית סמאקדאון, קוזלוב קיבל קרב אליפות נגד טריפל H באירוע סדרת ההישרדות לאחר שהוא ניצח את אנדרטיייקר בפסילה בשל התערבות מצד ג'ף הארדי. במקור, הקרב היה אמור להיות קרב משולש עם הארדי, אך האחרון הוסר מקרב זה עקב פציעה עלילתית. פציעה זו הובילה להוספתו של אדג' לקרב, כשבסופו של דבר הוא זה שניצח בקרב המשולש בסדרת ההישרדות וכתוצאה מכך זכה בתואר.

קוזלוב המשיך להיות בתמונת האליפות, כאשר הוא השתתף באתגר "נצח את השעון" נגד אלוף ECW, מאט הארדי, על מנת לקבל קרב נוסף על אליפות ה-WWE; ניסיון זה לא צלח מבחינתו. הקרב ביניהם הוביל לקיום קרב נוסף, הפעם באירוע ארמגדון, שבו קוזלוב ניצח את הארדי בקרב שאינו היה על התואר. ניצחון זה סימל את ניצחון הבכורה של קוזלוב באירוע שלם וצפה. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-25 בינואר 2009, קוזלוב התחרה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי, כשנכנס כמספר השישי, הספיק להדיח את קאלי הגדול, קרליטו ומונטל וונטביוס פורטר, אך הודח על ידי טריפל H. לאחר מכן, הוא העפיל לקרב תא ההדחות אשר התקיים באירוע אין דרך החוצה. בקרב זה, הוא הוצמד לראשונה והודח מהקרב על ידי אנדרטייקר. עם זאת, הוא עדיין נשאר בלתי מוצמד בתחרות יחידנית. רצף הניצחונות של קוזלוב הגיע לסיומו ב-2 במרץ 2009 בפרק של התוכנית Raw, לאחר שהפסיד לשון מייקלס; קרב זה קבע מי יתחרה נגד אנדרטייקר ברסלמניה 25. הפסדו הראשון בתוכנית סמאקדאון הגיע אחד עשר ימים לאחר מכן מידי אנדרטייקר.

המעבר ל-ECW‏ (2009–2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-13 באפריל 2009, קוזלוב הועבר למותג ECW כחלק מהדראפט ה-WWE לשנת 2009, כאשר הוא היה הבחירה היחידה של הלילה. זמן קצר לאחר קיום הדראפט, דמותו קיבלה זווית חדשה שבה היא שמה דגש על כישורי הצבא שלו מרוסיה. ב-30 ביוני בפרק של התוכנית ECW, הוא חבר לויליאם ריגל בניצחונם על כריסטיאן וטומי דרימר. הפסדו הראשון בתחרות יחידנית הגיע ב-9 ביולי בפרק של התוכנית ECW, ובו הוא הפסיד לכריסטיאן בקרב אשר קבע את זהות הטוען לכתר לאליפות ה-ECW של טומי דרימר באירוע לילה של אלופים.

ב-21 ביולי, קוזלוב היה מעורב בעלילה עם איזיקיאל ג'קסון, שבה שבוע אחר שבוע, האחד ניצח בקלות יריבים מקומיים בקרבות יחידים, כשלאחר הקרבות האחר הגיע וביצע על אותו היריב את מהלך הסיום שלו כמעשה שבה להתעלות על האחד שניצח את המקומי. ב-18 באוגוסט בפרק של התוכנית ECW, ג'קסון היה אמור להצטוות לשורות אלוף ECW באותה התקופה, כריסטיאן, לקרב זוגות נגד קוזלוב והטוען לכתר, ויליאם ריגל. לעומת זאת, ג'קסון בגד בכריסטיאן, וכתוצאה מכך הוא הצטרף לברית עם ריגל וקוזלוב. קוזלוב וג'קסון באו לעזרת ריגל בפיוד שלו עם כריסטיאן סביב אליפות ה-ECW, אך כל זה עדיין לא עזר לאחרון לשים ידו על התואר ולזכות בו. ב-15 בדצמבר בפרק של התוכנית ECW, קוזלוב הגיע ביחד עם ריגל כדי להתמודד מול ג'קסון בקרב באטל רויאל. במהלך הקרב, ריגל בגד בקוזלוב, כשגרם להדחתו. לאחר מכן, קוזלוב ניסה לתקוף את ריגל, אך ג'קסון הגיע ותקף בעצמו את קוזלוב מאחור ביחד עם ריגל. בגידה זו גרמה לפירוק הברית המשולשת.

הציוות עם סנטינו מארלה (2010–2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוזלוב וסנטינו מארלה בפרק של התוכנית Raw במנצ'סטר, אנגליה, נובמבר 2010

כשהמותג ECW הגיע לקיצו, קוזלוב, ביחד עם מתאבקי ECW אחרים, הפכו לעצמאיים. בעקבות זאת, הוא הופיע במותג Raw ב-8 במרץ 2010 במהלך קרב גונטלט עם ג'ון סינה, כשהתחרה מול מתאבקים כמו מר מקמהן, בטיסטה, מארק הנרי, דרו מקינטייר וג'ק סוואגר. ב-3 במאי בפרק של התוכנית Raw, הוא חבר פעם נוספת לשותפו לשעבר, ויליאם ריגל, לקרב על אליפות הזוגות של ה-WWE נגד שושלת הארט. בקרב זה, קוזלוב וריגל נחלו הפסד לאחר שריגל נכנע למהלך השארפשוטר של דייוויד הארט סמית'.

שבוע לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, הוא הופיע בקטע מאחורי הקלעים עם סנטינו מארלה, ויליאם ריגל ופלייבור פלייב, ובו מארלה ביקש ממנו לחבור אליו לקרב זוגות. לעומת זאת, קוזלוב סירב לכך, כשטען שמארלה תמיד מפסיד. ב-31 במאי בפרק של התוכנית Raw, קוזלוב הפך לדמות טובה בפעם הראשונה בקריירה, כשהוא עזר לסנטינו מארלה ואיב טורס להשיג ניצחון. שבוע לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, הוא ומארלה הוכרחו להשתתף בתחרות ריקודים, שבה קוזלוב זכה. ב-14 ביוני בפרק של התוכנית Raw, קוזלוב שימש כשופט המיוחד לקרב היחידים בין ריגל למארלה, שבו מארלה ניצח לאחר שקוזלוב ביצע ספירה מהירה לשלוש במכוון. שבועיים לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, הוא התמודד מול מארלה בקרב שבו ההתניה הייתה שבמידה שקוזלוב יפסיד, הוא יהפוך לשותף של מארלה. הוא ניצח בקרב, אף על פי שריגל התערב במהלך הקרב, כשקוזלוב עצר את ריגל עם מכת בעיטה אל החזה שלו ולאחר מכן הוא סחב את מארלה אל מאחורי הקלעים. שבוע לאחר מכן, קוזלוב הצטוות למארלה ויחדיו הם גברו על ויליאם ריגל וקאלי הגדול. במשך השבועות הבאים, השניים המשיכו ברצף הניצחונות שלהם, כשרשמו ניצחונות על צמדים בתוכניות Raw ו-Superstars.

באירוע לילה של אלופים, קוזלוב ומארלה השתתפו בקרב זוגות מרובה משתתפים, כשעל כף המאזניים הונחו חגורות אליפות הזוגות של ה-WWE. מנגד, הם לא צלחו במשימתם, כשמי שזכו באליפות הזוגות היו קודי רודס ודרו מקינטייר. ב-15 בנובמבר בפרק של התוכנית Raw, הצמד גבר על האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) וכתוצאה מכך הפכו לטוענים לכתר לאליפות הזוגות של ה-WWE. השניים אתגרו את הית' סלייטר וג'סטין גבריאל מקבוצת הנקסוס לקרב על חגורות האליפות באירוע סדרת ההישרדות, אך גם בניסיון זה הם כשלו.

ב-6 בדצמבר בפרק של התוכנית Raw, השניים הצליחו לזכות לבסוף בחגורות האליפות לאחר שניצחו בקרב זוגות הדחות מרובע את אלופי הזוגות, סלייטר וגבריאל, מארק הנרי ויושי טאטסו, והאוסוס. באירוע TLC: Tables, Ladders and Chairs, קוזלוב ומארלה ניצחו את סלייטר וגבריאל כתוצאה מפסילה ובכך הם שמרו אצלם את התואר. השניים איבדו את התואר בחזרה לסלייטר וגבריאל באירוע תא ההדחות, שנערך ב-20 בפברואר 2011. קוזלוב היה אמור להתחרות בקרב ארבעה נגד ארבעה ברסלמניה 27. אולם, הוא נפצע במהלך סוף השבוע של רסלמניה, כשהוא הותקף על ידי קבוצת The Corre, וכתוצאה מכך קופי קינגסטון מילא את מקומו באירוע.

ב-8 במרץ, קוזלוב הפך למאמן של קונור או'בריאן בעונה החמישית של התוכנית NXT שנקראה בשם NXT Redemption. ב-22 במרץ בתוכנית, קוזלוב ואו'בריאן ניצחו את JTG והטירון שלו, ג'ייקוב נובאק, בתחרות ריקודים. לאחר מכן, קוזלוב החל ללמד את או'בריאן את טכניקת הסמבו כריקוד. לעומת זאת, או'בריאן הודח מהתחרות ב-28 ביוני, כשהיה המודח הרביעי. קוזלוב המשיך ופתח בפיוד עם JTG בתוכנית NXT, כשניצח אותו בשלושה מקרים שונים. הקרב האחרון של קוזלוב בארגון היה ב-5 באוגוסט בפרק של התוכנית סמאקדאון, שבו הוא הפסיד למארק הנרי. לאחר הקרב, הנרי שבר את רגלו השמאלית של קוזלוב (כחלק מהעלילה), עד ששיימוס הגיע ונחלץ לעזרתו. באותו היום, ארגון ה-WWE הודיע שקוזלוב שוחרר מהחוזה שלו.[1]

Inoki Genome Federation‏ (2011–2012)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-30 באוגוסט 2011, דווח שפרודיוס יערוך את הקרב הראשון שלו לאחר תקופתו ב-WWE, כשיופיע עבור ארגון ההיאבקות היפני Inoki Genome Federation‏ (IGF) ב-3 בספטמבר תחת שם במה חדש, אלכסנדר קוזלוב. בתאריך זה הוא הפסיד לאריק האמר תוך פחות משלוש דקות. ב-2 בדצמבר, קוזלוב גבר על מונטנאה סילבה. ב-26 במאי 2012, פרודיוס התמודד מול ג'רום לה באנר על אליפות ה-IGF, אך הוא כשל בניסיונו לזכות בתואר זה, כשנחל הפסד לאחר שלוש דקות בלבד. ב-10 ביולי, הוא השיג קרב חוזר על התואר, אך גם בפעם זו הוא הפסיד לג'רום לה באנר. הוא לא התאבק מאז אותו הקרב, כשהחליט להסב את תשומת ליבו לעבודה בתור שחקן ופעלולן.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמנויות לחימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סמבו
    • אליפות סמבו במשקל כבד של ארצות הברית
  • איגוד הקיקבוקס של ארצות הברית
    • אליפות ההיאבקות הבינלאומית במשקל כבד של USKBA

היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות Ohio Valley Wrestling - OVW
    • אליפות במשקל כבד של OVW (פעם אחת)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-53 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2009
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment - WWE
  • הישגים במגזין ההיאבקות Wrestling Observer Newsletter - WON
    • המתאבק הכי אוברייטד (2008)
    • הקרב הגרוע של השנה (2008) - נגד טריפל H ואדג' באירוע סדרת ההישרדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ולדימיר קוזלוב בוויקישיתוף
  • ולדימיר קוזלוב, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]