גזע 8472

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: כפילויות טקסט, שגיאות לשוניות ותחביריות, תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: כפילויות טקסט, שגיאות לשוניות ותחביריות, תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
גזע 8472
גזע 8472, מתוך "מסע בין כוכבים: וויאג'ר".
גזע 8472, מתוך "מסע בין כוכבים: וויאג'ר".
גזע 8472, מתוך "מסע בין כוכבים: וויאג'ר".
הופעה ראשונה "מסע בין כוכבים: וויאג'ר".
יוצרים ריק ברמן, מייקל פילר וג'רי טיילור.
נתונים
טריטוריית מגורים מימד החלל הנוזלי.
כוחות טלפתיה

גזע 8472אנגלית: Species 8472) הם גזע חייזרי בסדרת הטלוויזיה מסע בין הכוכבים: וויאג'ר. הגזע חי בממד אחר הנקרא חלל נוזלי (Fluidic Space).

אנטומיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאפיינים ביולוגיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לגזע 8472 - אשר שמו הוענק לו על ידי הבורג, בעוד ההירוג'נים מכנים אותם "הנוזליים" - יש מבנה גנטי צפוף, כאשר כל תא מכיל כמות של יותר מפי מאה של חומר גנטי מאשר של תא אנושי, וזאת בשל מבנה ה-DNA הסלילי-המשולש שלהם. עקב כך, ברמה התאית, הם חסינים לחלוטין מפני הטמעה בקולקטיב הבורג.

גזע 8472 הם טלפתיים ובמסע בין כוכבים: וויאג'ר הם מתקשרים עם קס ועם טובוק באמצעות מסרים טלפתיים.

פיזיולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנטומיה של גזע 8472 ייחודית בכך שיש להם 3 גפיים, כל אחת עם חמישה מפרקים, ורגליים פרסתניות. יש להם אישונים בצורת צלב, והם מסוגלים לתקשר, גם, באמצעות טלפתיה. יש להם שלד של גוף גבוה ורזה, והם בעלי רקמות רכות מעט מאוד, וגפיים, הנתמכים על ידי שרירים. המראה החיצוני שלהם מורכב בעיקר מחזה גרום ומראש גדול באופן לא פרופורציונלי, המעניק להם מראה רזה וגבוה באופן כללי. יש להם לא פחות מחמישה מגדרים. גזע 8472 יכולים לשרוד, גם, בסביבה רגילה. זהו אחד מהמינים הגשמיים המתקדמים ביותר מבחינה אבולוציונית אשר נתקלו בהם ביקום "מסע בין כוכבים". עם זאת, בעוד שמינים כמו הבורג הגיעו לפסגת הישגים טכנולוגיים באמצעות הטמעת יצירותיהם, של גזעים אחרים, בטכנולוגיה שלהם, גזע 8472, השיג דומיננטיות, בהתבסס על עליונותו הביולוגית. הביולוגיה החזקה שלהם הופכת אותם לעמידים, כנגד הטמעה בידי הבורג.

לגזע 8472 יש כוח וסיבולת מדהימים, כפי שמודגם בפרק "Prey", כאשר חבר אחד מגזע 8472 הותקף על ידי חבורת ציידים הירוג'נים בכלי נשק כבד. בהניחם כי הוא מת, הם לקחו אותו חזרה לספינה שלהם, רק כדי לגלות אחרת, לאחר שהחייזר תוקף את מפקד צוות ההירוג'נים ואת פקודיו. כאשר החייזר עושה את דרכו, על פני מעטפת הגוף החיצונית של וויאג'ר, הוא קורע את מחיצות הספינה כדי לפלס לעצמו דרך גישה אל תוך הספינה. אף שהחייזר נפצע קשה, בסוף של דבר הוא מרפא את עצמו, בשרו הפצוע מתחדש ונראה, כי הוא מסוגל לשרוד ולהתאושש, מפציעה משמעותית. בני גזע 8472 תוקפים תוך שימוש בטפריהם ובכוחם הפיזי, ולעולם לא ישתמשו בנשק, המוחזק ביד; תחת זאת, ישתמשו במערכת החיסונית המעולה שלהם, בתפקיד התקפי.

סביבת המגורים הטבעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גזע 8472 מתגוררים ב-"מרחב הנוזלי" (Fluidic Space) - שנמצא, אולי, מחוץ ליקום שלנו, אף שמוצהר כי ניתן לקבוע בוודאות רק שהוא נמצא מחוץ לגלקסיה שלנו. המרחב הנוזלי הוא רצף מלא בנוזל אורגני. במרחב הנוזלי אין כוכבים, כוכבי לכת או ערפיליות. עם זאת, ב-Star Trek: Armada II, למרחב הנוזלי יש מספר ערפיליות, המכונות ערפיליות-נוזליות. בפרק 1 בעונה ה-7 מתגלה כי ל"מרחב הנוזלי" יש גבול גם עם רביע בטא. אחת מחלליות הבורג נמצאת באזור במשימת תצפית טקטית על ה"מרחב הנוזל".

טכנולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גזע 8472 משתמש בסוג של חללית אורגנית, הידוע רק בכינוי "Bioship", המורכבת מאותו חומר אורגני כשל טייסיה ובדרך כלל נשלטת על ידי טייס יחיד. למרות שגזע 8472 מתקשרים באמצעות טלפתיה, אין זה ברור אם ה-Bioships עצמן נשלטות באופן טלפתי, מאחר שטייס מגזע 8472 נראה כמי שמפעיל מסוף על מנת להטיס Bioship . חללית ה-Bioship, שחקרו אנשי צוות הוויאג'ר, הכילה אוויר, המתאים לנשימה על ידי בני-אדם.

כל Bioship כוללת מערכת דם נוזלי אלטרו-דינאמי, ככל הנראה לצורך חלוקת חשמל, ליבת מחשב נוירולוגית, מערכת נשק אנרגיה רבת עצמה, ויכולת עיוות. גוף החללית יכול לשנות את צורתו ולהידמות לספינות אחרות, וכן לתקן בעצמו נזקים. החללית יכולה לתפקד ביעילות, הן במרחב רגיל והן במרחב נוזלי. הנשק העיקרי של ה-Bioship חזק דיו, על-מנת להרוס, קוביית בורג אחת, באמצעות יריות מעטות בלבד. כמו כן, כאשר קוביית בורג נגחה ב-Bioship על מנת להרוס אותה, שתי החלליות הושמדו, למרות המסה הקטנה יחסית של ה-Bioship. מערכת נשק משותפת, של 8–9 ספינות חלל, יכולות להרוס כוכב לכת שלם בתוך שניות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים רלוונטיים של מסע בין כוכבים: וויאג'ר, בהם מופיע גזע 8472, כוללים את:

מס' עונה מס' פרק שם הפרק הערות
3 26 Scorpion, Part I פרק סיום העונה
4 1 Scorpion, Part II פרק פתיחת העונה
4 16 Prey
5 4 In the Flesh
7 1 Unamatrix Zero, Part II באזכור בלבד

גזע 8472 התגלה על ידי הבורג בשנת 2373, כאשר פלשו אל המרחב הנוזלי (כפי שנחשף בפרק "Scorpion, Part II"), לשם הגיעו באמצעות פתיחת קרע בחלל באמצעות צלחת הטיה. הבורג מצאו את גזע 8472 ברביע דלתא וניסו להטמיע את הביוטכנולוגיה שלהם, שהיא מתקדמת יותר מכל דבר שראה הבורג קודם לכן. הבורג מבין מהר שגזע 8472 חסין מפני הטמעה, ושהטכנולוגיה העכשווית של הבורג לא יכולה להשתוות לה. למעשה, גזע 8472 הוא אחד מכמה מינים כל כך מתקדמים שהספינות שלו מסוגלות להשמיד קובית בורג אחת תוך מספר שניות. בתגובה לתוקפנות הבורג, פולש, גזע 8472, לרביע דלתא ומתחיל בהשמדה שיטתית של הבורג, כמו גם של מינים אחרים, חפים מפשע.

במרוצת חמשת החדשים שלאחר מכן, נהרגים עשרות מיליארדי גלמי בורג ומושמדים כמה מאות כוכבי לכת. כאשר צוות ספינת החלל וויאג'ר מבין שאין לו ברירה, אלא לעבור דרך חלל שנמצא תחת שליטת הבורג, על מנת להמשיך בדרכם הביתה, קפטן ג'יינוויי מפתחת כלי נשק, אשר מסוגל להרוג את חייזרי גזע 8472, ולהשתמש בו כקלף מיקוח עם הבורג בתמורה למעבר בטוח דרך שטחם. הבורג מקבלים את ההצעה, ובשיתוף עם ג'יינוויי הם מפתחים ראש קרב החמוש ב-ננו-גשושיות - שפותחו על ידי הדוקטור, הולוגרמה רפואית לשעת חירום (EMH), מן הטכנולוגיה של הבורג עצמם - המתגלה כיעיל ביותר, בהרג גזע 8472 ומאלצם לסגת בחזרה אל המרחב הנוזלי. בתמורה לעזרתה של ג'יינוויי, מאפשר קולקטיב הבורג מעבר בטוח דרך החלל שלהם, עבור ספינת החלל וויאג'ר, למשך כל אותו זמן; אבל, עם סיום נסיגת גזע 8472, מן החלל הרגיל אל החלל הנוזלי, מסיימים הבורג, את הברית עם וויאג'ר, בניסיון להטמיעה, על כל אנשי צוותה.

אחד מחייזרי גזע 8472 נותר ברביע דלתא במהלך הנסיגה ובמשך מספר חודשים הפך לניצוד על ידי קבוצה חסרת רחמים של הירוג'נים.

מודאגים מהאיום מצד האנושות, גזע 8472 בונה 13 טרה-ספירות ברביע דלתא, ומשחזר בתוכן את מבנה האקדמיה של צי הכוכבים כקרקע להיערכות למשימת איסוף מודיעין על כדור הארץ. התוכנית נחשפה על ידי וויאג'ר ובעקבות כך החלו שיחות שלום. וויאג'ר משכנעת את גזע 8472 - בראשותו של חייזר, המתחזה לבות'בי - שלפדרציה אין סכסוך איתם והצדדים נפרדים באחווה.

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

גזע 8472 מופיעים כנבלים במשחקי המחשב Star Trek: Voyager – Elite Force ו-Star Trek: Armada II. כמו כן, הם מופיעים ב-Star Trek Online.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Ruditis, P. (2003). anchor Star Trek Voyager Companion. Pocket. {{cite book}}: Check |url= value (עזרה)
  • Erdmann, T. J.; Paula M. Block (2008). result&ct=result&resnum=5&ved=0CEUQ6AEwBA#v=onepage&q=species%208472&f=false Star Trek 101: A Practical Guide to Who, What, Where, and Why. New York: Pocket Books. p. 171. {{cite book}}: Check |url= value (עזרה)
  • Relke, D. M. A. (2006). result&ct=result&resnum=7&ved=0CFAQ6AEwBg#v=onepage&q=species%208472&f=false Drones, clones, and alpha babes: retrofitting Star Trek's humanism, post-9/11. Calgary: University of Calgary Press. pp. 103–109. ISBN 978-1-55238-164-9. {{cite book}}: Check |url= value (עזרה)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]