מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9 - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף לואיס צימרמן)

זוהי רשימת דמויות מסדרת הטלוויזיה המדע בדיוני "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

אנושות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת סיסקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנג'מין סיסקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – בנג'מין סיסקו

ג'ייק סיסקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ג'ייק סיסקו

ג'ניפר סיסקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופ' ג'ניפר סיסקו של יקום המראה, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

ג'ניפר סיסקו, בגילומה של השחקנית פלישיה מ. בל, היא אשתו המנוחה של בנג'מין סיסקו אשר נהרגה על ידי הבורג בקרב "וולף 359". לעומת זאת, ביקום המראה היא שרדה.

קישורים חיצוניים

ג'וזף סיסקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וזף סיסקו, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

ג'וזף סיסקו הוא אביו של קפטן בנג'מין סיסקו, אשר דמותו מגולמת על ידי השחקן האמריקאי ברוק פיטרס (שאף גילם את דמותו של האדמירל קארטרייט, בסרטי הקולנוע "מסע בין כוכבים 4: השיבה הביתה" ו-"מסע בין כוכבים 6: הארץ הלא נודעת").

ג'וזף מנהל מסעדה בניו אורלינס בשם "Sisko's Creole Kitchen" (הפרק ""Image in the Sand" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"), המגישה בכל יום "מנת היום" מתחלפת (לרוב, מאכלי ים).

נכדו של ג'וזף, ג'ייק סיסקו, עובד במסעדה לעיתים קרובות, וכך גם בנג'מין סיסקו, לאחר שרוחות הפא מוטטו את חור התולעת הסמוכה לבאג'ור.

ג'וזף היה נשוי לאישה בשם שרה, אולם כאשר בנג'מין היה כבן שנה וחצי, שרה עזבה אותו, עברה לגור באוסטרליה, ובסופו של דבר מצאה את מותה בתאונת מעבורת. ג'וזף נישא בשנית, זמן קצר לאחר מכן, ובכל מערכת היחסים הקרובה שהייתה לבנג'מין עם אימו החורגת, ג'וזף לא סיפר לו את האמת: שרה הייתה, למעשה, אישה אשר על גופה השתלט נביא באג'ורני (הפרק "Image in the Sand" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9").

אף על פי שג'וזף סיסקו, בסופו של דבר, חושף בפני בנג'מין את האמת אודות שרה, הוא נודר לקחת איתו את המתכון שלו לגמבו "אל הקבר".

קישורים חיצוניים

שרה סיסקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרה סיסקו, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

שרה סיסקו, בגילומה של השחקנית דבורה לייסי, היא אימו הביולוגית של בנג'מין סיסקו.

בחודש יוני, שנת 2331, שרה פוגשת לראשונה בג'וזף סיסקו בכיכר ג'קסון, ניו אורלינס. חודשיים לאחר מכן - היא מתחתנת איתו ומולידה את בנו - בנג'מין סיסקו. יומיים לאחר יום הולדתו הראשונה של בן, לאחר שנתיים של נישואין, שרה לפתע עזבה את ג'וזף ונעלמה. כל שהותירה מאחוריה: שרשרת ועליה כיתוב בשפה באג'ורנית עתיקה (אותו בנג'מין סיסקו מתרגם ל: "כדור הנבואה של השליח").

לאחר שלוש שנים של חיפושים - ג'וזף מגלה כי שרה עברה לאוסטרליה, שם היא עובדת כהולו-צלמת, אולם היא מתה בתאונת מעבורת כחודש לפני שהצליח לאתר אותה. (הפרק "Shadows and Symbols" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9").

בבגרותו, בנג'מין סיסקו מגלה כי בטרם שרה וג'וזף הכירו - אחד מהנביאים הבאג'ורניםחייזרים החיים בתוך חור התולעת הסמוך לכוכב הלכת באג'ור) משתלט על גופה של שרה. במשך כל תקופת נישואיה לג'וזף - היא הייתה תחת השפעתו.

קסידי ייטס[עריכת קוד מקור | עריכה]

פני ג'ונסון ג'רלד כקסידי ייטס, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

קסידי ייטס, בגילומה של השחקנית פני ג'ונסון ג'רלד, היא קפטן ספינה אזרחית. היא מוצגת בפני בנג'מין סיסקו על ידי בנו ג'ייק, שמרגיש שהגיע הזמן לאביו להתחיל לצאת שוב, לאחר מותה של ג'ניפר, אשתו הראשונה.

ניסיונו של ג'ייק בשידוכים מצליח, וקסידי וסיסקו מתאהבים, ויחסם נשמר גם לאחר מעצרה וכליאתה בשל סיועה לארגון המחתרת "המאקי". לאחר שחרורה מהכלא, השניים מחדשים את מערכת היחסים שלהם.

לבסוף קסידי הופכת לאשתו השנייה של סיסקו, ולקראת סוף הסדרה - היא נכנסת להיריון ממנו. כאשר סיסקו משאיר אותה מאחור ועוזב על מנת להצטרף אל הנביאים של באג'ור אשר בתוך חור התולעת, הוא אומר לה שהוא יישאר שם לזמן מה, אבל בסופו של דבר - יחזור אליה.

קישורים חיצוניים

משפחת או'בריאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיילס או'בריאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מיילס או'בריאן

קייקו או'בריאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייקו אישיקאווה, טרם נישואיה למיילס או'בריאן, מתוך "מסע בין כוכבים: הדור הבא".

קייקו או'בריאן (נולדה: קייקו אישיקאווה), המגולמת על ידי השחקנית רוזלינד צ'או, היא בוטנאית מקצועית ואשתו של מיילס או'בריאן, בסדרות הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: הדור הבא" ו-"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

קייקו התחתנה עם מיילס או'בריאן על סיפון האנטרפרייז, בפרק "Data's Day" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא". שנה לאחר מכן היא ילדה בת, מולי, כאשר וורף שימש כמיילד (הפרק "Disaster" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"). כאשר מיילס החל את שירותו על תחנת החלל חלל עמוק 9, אימה של קייקו התגוררה בעיר קאמאמוטו שביפן, וקייקו שקלה לבקר אותה לאחר שראתה את המצב של תחנת החלל כאשר הגיעה לשם לראשונה.

זמן קצר לאחר שהגיעה אל חלל עמוק 9, קייקו החליטה לפתוח בית ספר, כאשר ג'ייק סיסקו ונוג היו תלמידיה הראשונים. לאחר שבית הספר נסגר, קייקו יצאה למסע בוטני לכוכב הלכת באג'ור. כאשר התרחשה תאונה בדרכה חזרה אל התחנה, כשהיא בהיריון עם הילד השני שלה, ד"ר באשיר הציל את חיי שניהם בכך שהסיר את העובר מבטנה והעביר אותו אל רחמה של מייג'ור קירה. כאשר הילד נולד, הם החליטו לקרוא לו על שמה: קיראיושי.

כאשר החלה המלחמה בין הפדרציה לבין הדומיניון, קייקו והילדים פונו מאזור המלחמה. הם נשארו בעורף, עד אשר שדות הקרב השתנו למקומות מרוחקים מספיק, כדי שחלל עמוק 9 לא תהיה עוד בחזית, ויהיה בטוח לשוב לשם. לאחר המלחמה, משפחת או'בריאן עברה לכדור הארץ, ומיילס הפך למרצה באקדמיה של צי הכוכבים.

קישורים חיצוניים

מולי או'בריאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מולי או'בריאן, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

מולי או'בריאן, המגולמת על ידי השחקנית האנה הטאי, היא בתם הבכורה של קייקו ומיילס או'בריאן, ואחותו הגדולה של קיראיושי. היא הופיעה לראשונה בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: הדור הבא".

מולי נולדה בשנת 2368, לאחר שיולדה על ידי וורף על סיפון האנטרפרייז, בפרק "Disaster" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא". היא עברה אל חלל עמוק 9 כאשר מיילס הוצב שם.

בפרק "Time's Orphan" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", משפחת או'בריאן יוצא לפיקניק, שבמהלכו מולי נופלת בטעות לתוך פורטל זמן, ויוצאת ממנו כבת 18. מנקודת מבטה - היא חוותה כעשר שנות קיום בבידוד מוחלט על הכוכב. כשהם חוזרים אל חלל עמוק 9, היא מתנהגת בצורה פראית ובלתי נשלטת, לא מסוגלת להתמודד עם חיים על תחנת החלל, ולאחר קטטה אלימה בבר של קווארק - רשויות הרווחה של צי הכוכבים מחליטים לאשפז אותה במוסד לבריאות הנפש. הזוג או'בריאן חוזר אל פורטל הזמן, ומעדיפים להשאיר את מולי שם, שם תהיה מאושרת, מאשר שתעביר את רוב שנות חייה כשהיא כלואה במוסד. אולם כאשר היא נכנסת אל הפורטל כמבוגרת, היא עוזרת לעצמה-הילדה לצאת, ובכך מוחקת את מולי-המבוגרת מההיסטוריה.

קישורים חיצוניים

קיראיושי או'בריאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיראיושי או'בריאן, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

קיראיושי או'בריאן, המגולם על ידי קלרה ברבו, הוא בנם הצעיר של מיילס וקייקו או'בריאן, אשר הובא לעולם בעזרתה של הפונדקאית קירה נריס. במהלך הריונה קייקו נפצעה אנושות במהלך תאונת מעבורת, והדרך היחידה להציל את העובר הייתה להעבירו אל תוך רחמה של נריס. עלילה זו פותחה על מנת להסביר את ההיריון האמיתי של השחקנית נאנה ויזיטור, אשר בעת הצילומים נשאה את בנו של אלכסנדר סידיג - בעלה לשעבר שגם שיחק את דמותו של דוקטור באשיר.

לאחר שהתינוק נולד - הוא נקרא "קיראיושי" על שמה של קירה.

קישורים חיצוניים

ג'וליאן באשיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ג'וליאן באשיר

לוטננט ד"ר ג'וליאן באשיר (אנגלית: Julian Bashir), בגילומו של השחקן אלכסנדר סידיק, הוא דמות בדיונית ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים". באשיר, דמות קבועה בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", הוא בן-אדם מהונדס גנטית, המשמש כקצין הרפואה הראשי על תחנת החלל חלל עמוק 9 ועל סיפון ספינת החלל דיפאיינט.

מייקל אדינגטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקל אדינגטון, מתוך הפרק "For the Cause" - עונה 4 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

מייקל אדינגטון הוא קצין ביטחון בצי הכוכבים בדרגת לוטננט-קומנדר. הוא הוצב בחלל עמוק 9 על ידי צי כוכבים בשל חוסר־האמון שלהם באודו. בעקבות הוראות שקיבל מאדמירל בצי הכוכבים, הוא מחבל במערכת ההסוואה של הדיפאיינט, כאשר קפטן סיסקו מפר איסור לקחת את ספינת החלל אל רביע גמא. מאוחר יותר הוא ערק לארגון המחתרת "המאקי", לאחר שפעל עבורם וגנב מספר משכפלים תעשייתיים אשר היו מיועדים לאיחוד הקרדאסי. כאשר סיסקו רדף אחריו בניסיון ללכוד אותו, הוא השווה את עצמו ואת סיסקו לדמויות מתוך "עלובי החיים" (ז'אן ולז'אן וז'אבר, בהתאמה). בסופו של דבר - הוא נתפס ונלכד. מאוחר יותר, הוא מת בקרב, כאשר נלחם לצידו של סיסקו נגד הג'מהדאר, בניסיון להציל ניצולים של מושבת מאקי אשר הותקפה על ידי הדומיניון.

אדינגטון, בגילומו של קנת' מרשל, מופיע ב-9 פרקים של הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", הראשון מביניהם - הפרק "The Search, Part I" מהעונה השלישית.

קישורים חיצוניים

לייטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

תת-אדמירל לייטון; מתוך עונה 4 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

תת-אדמירל לייטון, בגילומו של השחקן האמריקאי רוברט פוקסוורת', הוא קצין בכיר במטה צי הכוכבים בסן פרנסיסקו, ומפקדו לשעבר של קפטן סיסקו. לייטון הופיע בשניים מפרקי עונה 4 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9": "Homefront" והמשכו - "Paradise Lost".

במהלך מלחמת הפדרציה-דומיניון, נוצרו חוסר אמון ופרנויה מהחשש מפני הסתננות של משתנים. ממספר קציני צי הכוכבים, תחת הנהגתו של לייטון, מרחיקים לכת ומנסים לבצע הפיכה צבאית כנגד נשיא הפדרציה, לאחר שמתגלה כי משתנים אכן הסתננו לכדור הארץ, וקיים חשד כי ביצעו פיגועי טרור. כתוצאה מכך, מתפתח עימות מזוין בין שתי ספינות חלל של צי הכוכבים, הנלחמות זו זו, לראשונה מזה 100 שנה. בסופו של דבר, קפטן סיסקו חושף כי על אף הסתננותם של המשתנים, היה זה לייטון שעמד מאחורי פיגועי הטרור, ומצליח לכפות עליו לחדול מניסיונותיו להטיל ממשל צבאי.

קישורים חיצוניים

ויליאם רוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאם רוס, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

סגן-אדמירל ויליאם ג'יי. רוס, בגילומו של השחקן האמריקאי בארי ג'נר, הוא המפקד בשטח של כוחות צי הכוכבים במלחמת הדומיניון והיה רכז הביטחון של צי הכוכבים של חזיתות הבוליאנית והבאג'ורית בשלבים המוקדמים של המלחמה.

עמדת הפיקוד שלו הייתה בסטארבייס 375, שממנה הוא פיקד ישירות על "כנף 7". במהלך שלושת החודשים הראשונים של המלחמה, רוס היה תחת לחץ כבד כדי לעצור את התקדמות הדומיניון. רוס עשה זאת על ידי קידומו של קפטן סיסקו לתפקיד סגנו, על מנת להקל על עצמו מביצוע תוכניות טקטיות קלות ומכתיבת דוחות. מהלך זה הניב פרי, וסייע לרוס למצוא את "Argolis Cluster Sensor Array" - מערך חיישנים שבאמצעותו הדומיניון פקח עין על פני כל החזיתות הבאג'ורניות והבוליאניות בתחילת המלחמה. רוס, יחס עם סיסקו, תכננו את ההתקפה של המערך, והצליחו להרוס אותו בסוף מרץ 2374. ככל שהתקדמה המלחמה, רוס לקח על עצמו פחות תפקיד אסטרטגי (המתכנן את המאמץ המלחמתי כולו), ויותר תפקיד טקטי.

אחרי הקרב הראשון של צ'ינ'טוקה, רוס העביר את מקום מושבו אל חלל עמוק 9. מאוחר יותר מתגלה כי רוס היה בין קציני צי הכוכבים הבודדים אשר היו מודעים לקיומו של מדור 31. אף על פי ששיתף פעולה עם אחת מפעולות המדור, הוא איננו חבר בארגון.

במהלך הקרב על קרדאסיה, רוס הוביל את צי ספינות החלל התוקף. זמן קצר לאחר שהסתיימה המתקפה בניצחון הפדרציה, הוא ניצח על טקס חתימת הסכם הכניעה של הדומיניון, שבסופו הוא נשא נאום בפני נציגי הפדרציה והדומיניון הנוכחים.

ספינת הדגל שלו היא ה-"Bellerophon", מדגם "Intrepid".

רוס הופיע ב-12 פרקים של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", הראשון מביניהם - "A Time to Stand", הפרק הפותח את עונה 6.

קישורים חיצוניים

לות'ר סלואן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לות'ר סלואן, מתוך הפרק "Inter Arma Enim Silent Leges" - עונה 7 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

לות'ר סלואן, בגילומו של השחקן האמריקאי ויליאם סאדלר, הוא פעיל בארגון המשטרה החשאית שנודע כ-"מדור 31". סלואן הופיע בשלושה מפרקי "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9": "Inquisition", "Inter Arma Enim Silent Leges" ו-"Extreme Measures".

בשנת 2374, סלואן מכניס את ד"ר ג'וליאן באשיר אל תוך ההולודק, לצורך מבחן פסיכולוגי אינטנסיבי, הבוחן את הנאמנות שלו לפדרציה. סלואן, אשר היה מרוצה מנאמנותו של באשיר כקצין צי הכוכבים, מציע לו משרה במדור 31, ביודעו כי באשיר מחבב סיפורי ריגול בדיוניים מהמאה ה-20 (בפרט: סיפורי ג'יימס בונד). באשיר מסרב בתוקף, ולפיכך סלואן סיכם כי יאפשר לו לשקול את ההצעה.

בשנת 2375, סלואן מנסה לגייס את באשיר למשימת איסוף מידע על הרומולאני קובאל, יושב ראש הטאל-שיאר. באשיר תחילה מסרב, אולם מסכם עם קפטן סיסקו כי אם יענה בחיוב - הדבר יאפשר להם ללמוד יותר על מדור 31, פעולותיו וקשריו האפשריים לפיקוד של צי הכוכבים. עם זאת, וללא ידיעתם, סלואן כבר גייס את עזרתו של האדמירל ויליאם רוס.

מאוחר יותר באותה השנה, באשיר מגלה ראיות לכך שמדור 31 היה אחראי לפיתוח נשק ביולוגי - וירוס, אשר בו הודבק בכוונת מתכוון אודו, שמטרתו להרוג את כל המייסדים, ובכך להביא סוף למלחמה עם הדומיניון. בעזרתו של מיילס או'בריאן, באשיר מפתה את סלואן להגיע לחלל עמוק 9, שם הם תופסים אותו. במקום להסגיר לידי באשיר את התרופה, סלואן מנסה להתאבד, אולם באשיר ואו'בריאן מצליחים לעכב את מותו, ומייצבים את מצבו. בסופו של דבר, באשיר מוציא מסלואן את התרופה הדרושה להצלת חייו של אודו ושל כל שאר המייסדים, וסלואן מת.

קישורים חיצוניים

קאלוין הדסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאלוין הדסון; עונה 2 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

לוטננט-קומנדר קאלוין הדסון, בגילומו של השחקן האמריקאי ברני קייסי, הוא קצין בצי הכוכבים, וחברו הוותיק של קומנדר סיסקו. הדסון שובץ לתפקיד הנספח הצבאי אל השטח המפורז שבין הפדרציה לבין קרדאסיה, אולם הוא עורק מהשירות לטובת הצטרפות לארגון המאקי. הדסון הופיע בפרק הכפול בעונה 2 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9": "The Maquis".

קישורים חיצוניים

לואיס צימרמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס צימרמן, המשוחק על ידי רוברט פיקארדו, הוא מדען ומהנדס תוכנה המתמחה בהולוגרמות. הוא מופיע בסדרה בפרק "Doctor Bahir, I Presume", בו הוא מגיע לחלל עמוק 9 כדי לקחת את דמותו של דוקטור באשיר כמבנה לתוכנת הרופא ההולוגרפי החדש שהוא מפתח. במהלך השהות שלו בתחנה הוא נחשף בטעות לעובדה שדוקטור באשיר מהונדס גנטית.

תומאס רייקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – תומאס רייקר

באג'ורנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה לסדר השמות המקובל במזרח אסיה, שמות המשפחה בבאג'ור קודמים לשמות הפרטיים. לדוגמה, שם משפחתה של הדמות קירה נריס הוא קירה ושמה הפרטי נריס.

קירה נריס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קירה נריס

מייג'ור קירה נריס היא הקצינה הבכירה ביותר של המיליציה הצבאית של באג'ור המוצבת לשרת על תחנת החלל חלל עמוק 9, המשמשת כקצינה הראשונה תחת קצין צי הכוכבים, בנג'מין סיסקו, שהוצב לפקד על התחנה.

מייג'ור קירה נולדה בשנת 2343, במחוז דקור, על כוכב הלכת באג'ור, בעיצומה של תקופת כיבוש הכוכב על ידי הקרדאסים, שנמשכה למעלה מ-50 שנה. היא גדלה במחנה עבודה. בני משפחתה היו בעלי מעמד של אמנים. בגיל 12, קירה גויסה לתא התנגדות תחת פיקודו של שקאר - חלק מתנועת מחתרת שביצעה פיגועי גרילה נגד קצינים ואזרחים הקרדאסים, במטרה להביא לסיום הכיבוש.

אקורם לאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקורם לאן; עונה 4 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

אקורם לאן, בגילומו של השחקן האמריקאי ריצ'רד ליברטי, הוא משורר באג'ורני מפורסם מהמאה ה-22, הידוע ביותר בגין יצירתו "The Call of the Prophets". אקורם הוא הראשון שמצא את "המקדש השמיימי" (חור התולעת אל רביע גמא, מקום הימצאם של "הנביאים" - חייזרי חור התולעת); אולם כאשר ספינתו נכנסה אל חור התולעת, היא יצאה ממנה 200 שנה מאוחר יותר. אקורם טען כי הוא שליחם של הנביאים, ולפיכך בנג'מין סיסקו ויתר על תוארו, החלטה שמיד התחרט עליה, כאשר אקורם הודיע על חזרתה של באג'ור להתקיים כחברת מעמדות. סיסקו ואקורם החליטו שעל הנביאים להכריע מיהו השליח האמיתי, ונסעו יחדיו אל חור התולעת. הנביאים החזירו את אקורם בחזרה אל זמנו, והחזירו את סיסקו למעמד "השליח".

קישורים חיצוניים

ג'ארו אסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ארו אסה; עונה 2 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

ג'ארו אסה, בגילומו של השחקן האמריקאי פרנק לנגלה, הוא שר בממשלה הזמנית של באג'ור שלאחר הכיבוש הקרדאסי. השר ג'ארו עמד בראש קבוצת מחתרת קיצונית של באג'ורנים בשם "המעגל", שמטרתה לסלק מבאג'ור את כל ההשפעות החיצוניות, לרבות הפדרציה. ג'ארו מצליח לגייס לצידו את ודק ווין אדאמי, השואפת להתמנות להיות הקאי הבאה של באג'ור, לאחר סיום תפקידה של קאי אופקה סולאן. בסופו של דבר, מתגלה כי הקרדאסים היו אלו אשר סיפקו ציוד ונשק לאנשי "המעגל", וכאשר הראיות לכך מוצגות בפני מועצת השרים - התמיכה הציבורית ב"מעגל" נחלשת. ווין מיד "עוברת צד", ואומרת בפומבי לשר ג'ארו כי אם אכן הוא מאמין שהקרדאסים לא סיפקו נשק לאנשי "המעגל" - לא צריכה להיות לו התנגדות כי הראיות ייבחנו. בכך, למעשה, מסתיימת כל פעילות של תנועת "המעגל".

קישורים חיצוניים

לי נאליס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לי נאליס; עונה 2 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

לי נאליס, בגילומו של השחקן האמריקאי ריצ'רד ביימר, הוא לוחם התנגדות באג'ורני, אשר הפך לגיבור בעל ממדים מיתולוגיים - לאחר שהרג, שלא במתכוון, גול קרדאסי הידוע באכזריותו.

כשנה לאחר תום הכיבוש הקרדאסי, באג'ור נמצאת על סף מלחמת אזרחים. מייג'ור קירה נריס מגלה כי לי עדיין בחיים, במחנה מעצר קרדאסי, ויוצאת לחלצו משם, ביחד עם מיילס או'בריאן - מאחר שהיא וקומנדר סיסקו סבורים כי הוא עשוי להיות הדמות שתאחד את באג'ור. לי אכן מתקבל בבאג'ור כגיבור, מוענקת לו דרגת "נאוארכוס", והשר ג'ארו אסה ממנה אותו להיות סגנו של סיסקו, במקומה של קירה. אולם על אף חזרתו של לי, קבוצת מחתרת קיצונית של באג'ורנים בשם "המעגל", שמטרתה לסלק מבאג'ור את כל ההשפעות החיצוניות, לרבות הפדרציה, מצליחה להסית את דעת הקהל ולהביא את הפדרציה לסגת מתחנת החלל חלל עמוק 9, שעוברת להיות תחת שליטתה של המיליציה הצבאית הבאג'ורנית.

כאשר מתגלה כי הקרדאסים היו אלו אשר סיפקו ציוד ונשק לאנשי "המעגל", והראיות לכך מוצגות בפני מועצת השרים - התמיכה הציבורית ב"מעגל" נחלשת והפדרציה נקראת לחזור לתחנת החלל. אחד מהקצינים הבאג'ורנים, התומך ב"מעגל", באקט של תסכול ונקמה, שולף את נשקו אל עבר סיסקו, אולם לי קופץ לעברו של סיסקו, נורה בעצמו ונהרג.

קישורים חיצוניים

ליטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'ייס מסטרסון כליטה, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

ליטה, בגילומה של השחקנית צ'ייס מסטרסון, היא נערת-דאבו באג'ורנית העובדת בבר של קווארק. לאחר מערכת יחסים רומנטית קצרה עם ג'וליאן בשיר, היא מתחתנת עם רום ולפיכך הופכת לגברת הראשונה של הפרנגים, כאשר הסדרה מסתיימת.

ליטה, בעלת השיער האדום הקצר, היא דמות חושנית המדברת בקול של ילדה קטנה. אמנם בתחילה היא הוצגה כדמות אישה יפה-טיפשה סטריאוטיפית, אולם במהלך הסדרה מתגלה כי למעשה היא אישה די אינטליגנטית, שבחרה לשמור על גישת חיים נטולת דאגות.

בניגוד לרוב דמויות הבאג'וריות, ליטה מעולם לא קיבלה את שם משפחה.

קישורים חיצוניים

ווין אדאמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ווין אדאמי

בראייל אנטוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראייל אנטוס, מתוך הפרק "The Collaborator" - עונה 2 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

בראייל אנטוס, בגילומו של השחקן פיליפ אנגלים, היה ודק (כהן דת) באג'ורני.

בראייל היה אהובה של מייג'ור קירה. הוא התמודד נגד ודק ווין אדאמי על תפקיד "קאי" (המנהיג הרוחני הבאג'ואני העליון), אך כאשר הועלו נגדו חשדות כי היה משתף-פעולה עם הקרדאסים בתקופת הכיבוש - הוא נאלץ לפרוש על מנת להגן על המוניטין של הקאי הקודמת, אופקה סולאן.

בראייל נפצע מפיצוץ במעבורת, וד"ר באשיר נאלץ להחליף חלק מאיבריו הפנימיים הכושלים עם איברים קיברנטיים מלאכותיים, על מנת שיוכל להמשיך ולייעץ לקאי ווין במשא-ומתן לשלום עם הקרדאסים. כתוצאה ממאמציו המתמשכים במצבו המוחלש נגרם לו נזק מוחי, אשר בסופו של דבר הביא למותו.

ביקום המראה, בראייל אנטוס הוא גנב, המקורב אל המנהלת של "טרוק נור" - קירה נריס של היקום החלופי. בראייל עוזב את היקום שלו בניסיון לגנוב את כדור הנבואה הבאג'ורני שעל חלל עמוק 9.

קישורים חיצוניים

אופקה סולאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אופקה סולאן, מתוך הפרק "Emissary" - עונה 1 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

אופקה סולאן, המגולמת על ידי השחקנית קמיל סביולה, היא ה"קאי" (המנהיגה הרוחנית הבכירה ביותר) של הבאג'ורנים, בתקופת הכיבוש הקרדאסי ובחודשים הראשונים לאחר סיומו, בשנת 2369. קאי אופקה מזהה את קומנדר סיסקו כשליח מיוחד ששלחו הנביאים אל באג'ור, על אף שהוא מסתייג מכך.

בתגובה לחיזיון נבואי שחוותה קאי אופקה, תוך שימוש באחד מכדורי הנבואה הבאג'ורנים, היא עוזבת לראשונה את כוכב הלכת באג'ור, ומצטרפת אל סיסקו ואל מייג'ור קירה למסעם דרך חור התולעת, אל רביע גמא, שם היא מוצאת את מותה, כתוצאה מתאונת התרסקות על ירח. קאי אופקה קמה לתחייה על ידי חיידקים מלאכותיים שעל הירח, אשר תוכננו במיוחד לעבוד רק על הירח, ובכך - היא נאלצת להישאר מאחור.

בתקופת הכיבוש הקרדאסי, קאי אופקה הייתה משתפת פעולה; היא הסגירה מקום הימצאו של מחנה מורדים, אשר בנה היה חלק ממנו, ובכך איפשרה לקרדאסים לתקוף שם ולהרוג את כולם. היא עשתה זאת משום שהקרדאסים איימו להרוס את כל הערים הבאג'וריות הסמוכות, כך שבגידתה במורדים (לרבות הבן שלה) הצילה חייהם של אלפי באג'ורנים. מאוחר יותר, ודק בראייל אנטוס פרש מהתמודדות על תפקיד הקאי הבא שלאחר אופקה, במאמץ לשמור על מעשיה בסוד, ושלא להרוס את מורשתה. הדבר הוביל לבחירתה של ודק ווין אדאמי השנוייה במחלוקת.

קישורים חיצוניים

שקאר אדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שקאר אדון, מתוך הפרק "Shakaar" - עונה 3 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

שקאר אדון הוא מנהיג התנגדות באג'ורני, איכר, אשר מאוחר יותר הפך לשר הראשון (ראש ממשלה) של באג'ור. את התפקיד גילם השחקן הקנדי דאנקן רגהר.

שקאר, לשעבר איכר ממחוז דאקור על כוכב הלכת באג'ור, חזר לשדותיו בשנת 2369, לאחר 25 שנות לחימה בכובשים הקרדאסים. כשנתיים לאחר מכן הוא נכנס לפוליטיקה, כמנהיג החילוני של עולמו. כראש תא מחתרת (שנקרא על שמור), הוא שלח את קירה נריס למשימתה הראשונה כשהיא בת 13 בלבד, מאחר שנאלץ למלא את השורות. השניים חזרו לשתף פעולה יחד שנים מאוחר יותר, במהלך עימות עם קאי ווין, אשר כמעט התדרדר לאלימות.

לאחר אותו עימות, ובעקבות התמיכה הציבורית שקיבל על אופן טיפולו בעימות, שקאר זכה בבחירות והתמנה לשר הראשון (ראש הממשלה) - השני לאחר סיום הכיבוש של באג'ור, ובכך הביא לסיום כהונתה של ווין אדאמי כראש הממשלה בפועל. במהלך כהונתו - פעל שקאר למען הצטרפותה של באג'ור כחברה בפדרציית הכוכבים המאוחדת. שנה לאחר שנבחר, שקאר מגלה לקירה כי התאהב בה; הוא התקשה לקבל את העובדה כי אהובתו משמשת פונדקאית לעובר של קייקו ומיילס או'בריאן.

מערכת היחסים הרומנטית של שקאר וקירה הסתיימה בשנת 2373, לאחר שקירה ביקרה במקדש באג'ורני, וגילתה כי הם לא נועדו "ללכת באותה הדרך".

קישורים חיצוניים

נילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נילה; עונה 1 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

נילה, בגילומה של השחקנית האמריקאית רובין כריסטופר, היא מהנדסת באג'ורנית על תחנת החלל חלל עמוק 9, המשמשת כסגניתו של צ'יף או'בריאן.

בפרק סיום העונה הראשונה של הסדרה, מתגלה (לצופים בלבד) כי נילה פעלה בשיתוף פעולה עם ודק ווין אדאמי, בניסיון להתנקש בחייו של ודק בראייל - יריבה המר של ווין והמועמד המוביל לתפקיד הקאי הבא. קומנדר סיסקו מצליח למנוע את ההתנקשות, ונילה נעצרת. למרות חשדותיה של מייג'ור קירה - מעורבותה של ווין בניסיון ההתנקשות מעולם לא הוכח.

קישורים חיצוניים

מורה פול[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורה פול, מתוך הפרק "The Alternate" - עונה 2 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

ד"ר מורה פול היה מדען באג'ורני ששובץ לחקור את משנה הצורה אשר לימים יזכה לשם "אודו". ד"ר מורה חקר ולימד את אודו במרכז הבאג'ורני למדע בתקופת הכיבוש של באג'ור, בשנים 2358–2365. בראשית, אודו לא ידע כיצד לשנות את צורתו, ולפיכך היה נתון במצבו הטבעי - נוזל ג'לטיני. רק לאחר שלמד לשנות צורה - עטה על עצמו אודו מראה חיצוני של דמוי-אדם. כאשר אודו משנה את צורתו לצורת דמוי-אדם, הוא מחקה את התספורת של ד"ר מורה.

בתחילה, אודו נטר טירה כלפי ד"ר מורה, על כך שלא הבין כי יצור תבוני. תחת לחץ מהקרדאסים לקבל תשובות מהו "אודו", מבלי להבין באופן מלא עם מה יש לו עסק, ד"ר מורה השתמש בשיטות מפוקפקות בניסויים שלו, בפרט: כאשר שהסבו לאודו כאב פיזי. שנים לאחר מכן, אודו עזב את המכון. השניים לא יישבו את המחלוקות ביניהם עד לשנת 2373, כאשר ד"ר מורה הגיע אל חלל עמוק 9, על מנת לסייע לאודו בטיפול אחר תינוק-משתנה עזוב.

דמותו של ד"ר מורה פול גולמה על ידי השחקן ג'יימס סלויאן.

קישורים חיצוניים

טהאנה לוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וואיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – וואיון

טריל[עריכת קוד מקור | עריכה]

דקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דקס

לילה דקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דקס#לילה דקס

טובין דקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דקס#טובין דקס

אמוני דקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דקס#אמוני דקס

אודריד דקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דקס#אודריד דקס

טוריאס דקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דקס#טוריאס דקס

ג'וראן דקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דקס#ג'וראן דקס

קורזון דקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דקס#קורזון דקס

ג'דזיה דקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ג'דזיה דקס

אזרי דקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אזרי דקס

לנרה קאהן[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוזאנה תומפסון כלנרה קאהן, מתוך הפרק "Rejoined" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

ד"ר לנרה קאהן, בגילומה של סוזאנה תומפסון, היא אישה מגזע טריל, אשר משמשת פונדקאית לשיתופן קאהן, אשר כנילאני קהאן, בחיים קודמים, הייתה נשואה לטוריאס דקס. דמותה הופיעה בסדרה בפרק "Rejoined" בלבד.

קישורים חיצוניים

משתנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אודו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אודו (מסע בין כוכבים)

מִשְתָנָה נקבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מִשְתָנָה נקבה, מתוך הפרק "The Search, Part II", עונה 3 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

המִשְתָנָה הנקבה היא משתנה חסר, שם, אשר מובילה את הפלישה של הדומיניון לרביע אלפא. היא מופיעה לראשונה בפרק פתיחת העונה השלישית "The Search, Part I", ומגולמת על ידי השחקנית סלומי ג'נס. בפרק סיום הסדרה, "What You Leave Behind", היא מוסרת עצמה לידי הפדרציה ומסכימה לעמוד למשפט על פשעי מלחמה.

קישורים חיצוניים

פרנגי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קווארק (מסע בין כוכבים)

רום[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – רום (מסע בין כוכבים)

נוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – נוג

בראנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'פרי קומבס כבראנט, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

בראנט, בגילומו של השחקן ג'פרי קומבס, הוא כונס נכסים פרנגי מטעם רשות המסחר הפרנגית.

בראנט הוא יריבו הגדול ביותר של קווארק, שהוא רואה כאיום על דרך החיים הפרנגית, ולעיתים קרובות מנסה להרוס אותו; באחת הפעמים - על ידי תפיסת מקומו של הנגוס הגדול זק. בניגוד לכך, מקבילו מיקום המראה הוא אדם מאוד ידידותי וחביב, עם רגשות אהבה נכזבת כלפי אזרי טיגאן של היקום החלופי, אשר בסופו של דבר - נרצח על ידי המנהלת (קירה נריס של יקום המראה).

בראנט הופיע בסך הכל ב-8 מפרקי "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", הראשון מביניהם - הפרק "Family Business" מעונה 3.

קומבס מתאר את בראנט כ"פקיד מס הכנסה מהגיהנום".

קישורים חיצוניים

זק[עריכת קוד מקור | עריכה]

זק, מתוך הפרק "The Nagus" - עונה 1 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

זק היה הנגוס הגדול של הברית הפרנגית במשך רוב המאה ה-24. את דמותו מגלם השחקן וולאס שון.

זמן קצר לאחר גילוי חור התולעת בסמוך לבאג'ור, זק שקל לפרוש מתפקידו. הוא הגיע אל תחנת החלל חלל עמוק 9, והכריז כי קווארק יהיה יורשו, ולאחר מכן - נראה כי מת. בסופו של דבר, התגלה כי זק ביים את מותו על מנת לבחון אם בנו דראקס מוכן להחליף אותו, אולם דראקס נכשל כישלון חרוץ, ולפיכך - זק חזר לתפקיד הנגוס הגדול.

במהלך טורניר "טנגו" על כוכב הבית של הפרנגי, זק התאהב באישקה, אמו של קווארק. השניים נפרדו לזמן קצר, אולם חזרו זה לזה. זק, הסובל מבעיות זיכרון, מותיר את כל ענייניו הפיננסיים לאישקה - כלכלנית מבריקה. בסופו של דבר, זק נכנע להשפעתה הפמיניסטית, ומתקן את החוקה הפרנגית כך שתתיר לנשים פרנגיות ללבוש בגדים בציבור ולהרוויח כסף. בסופו של דבר, זק ואישקה פורשים לכוכב הנופש רייסה, לא בטרם זק ממנה את רום להיות יורשו, כנגוס הגדול הבא.

קישורים חיצוניים

אישקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אישקה
אישקה, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

אישקה, המכונה לעיתים קרובות "מוגי", היא אלמנתו של קלדאר, אמא של קווארק ושל רום וסבתו של נוג. אישקה מתייחסת בביטול לחוקים הפרנגים, אשר בין השאר אוסרים על אישה מללבוש בגדים או להרוויח כסף, למורת רוחו של קווארק, החושש מן ההשלכות לכך מצד רשות המסחר הפרנגית. אישקה הופכת לבת־זוגו של הנגוס הגדול זק, והופכת ליועצת הסתרים שלו לעניינים פיננסיים. בסופו של דבר, היא משתמשת בהשפעתה עליו על מנת להעביר רפורמות חברתיות, כגון לאפשר לנשים פרנגיות ללבוש בגדים ולהרוויח כסף, ולבסוף - היא ממליצה בפני זק כי ימנה את רום ליורשו, כאשר ייצא לפנסיה ויפרוש מתפקידו כנגוס הגדול. בשלב מסוים, היא נחטפת על ידי הדומיניון, והופכת לקלף מיקוח במשא ומתן לחילופי אסירים בין הפדרציה לבין הדומיניון.

אישקה הופיעה בחמישה פרקים של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", הראשון שבהם הוא "Family Business", מהעונה השלישית.

קישורים חיצוניים

קלינגונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – וורף

גאורון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גאורון

גרילקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרילקה; עונה 3 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

גרילקה, בגילומה של השחקנית האמריקאית מארי קיי אדמס, היא אישה קלינגונית, אשר הייתה נשואה למשך תקופה קצרה לקווארק.

ערב אחד, קווארק מוצא את עצמו בבר שלו עם לקוח אחד בלבד - קלינגון בשם קוזאק. בסוף הערב, כאשר קוזאק שיכור לגמרי, אוזל לו הכסף המזומן, והוא מבקש מקווארק לשלם באשראי. קווארק מסרב, וכתוצאה מכך - קוזאק מתרגז ושולף סכין. בעוד קווארק נסוג לאחור, קוזאק מתקרב אליו, מועד, נופל על הסכין שלו והורג את עצמו. קווארק מוצא את עצמו במרכזו של סכסוך ירושה, בין גרילקה (אלמנתו של קוזאק) לבין ד'גור (אחיו של קוזאק). גרילקה מכריחה את קווארק להינשא לה, על מנת שתוכל לרשת את בעלה המנוח.

כשנתיים מאוחר יותר, כאשר גרילקה מגיעה אל תחנת החלל חלל עמוק 9, וורף וג'דזיה דקס מסייעים לקווארק לחזר אחרי גרילקה, בדרכים המסורתיות של הקלינגונים. כתוצאה מכך, וורף ודקס מתאהבים בעצמם זה בזה, ובסופו של דבר - מתחתנים.

קישורים חיצוניים

מרטוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מרטוק

קאנג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קאנג

קולות'[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קולות'

קור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קור (מסע בין כוכבים)

קרדאסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אילם גארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אילם גארק

דוקאט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דוקאט (מסע בין כוכבים)

דמאר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייסי ביגס כדמאר, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

דמאר הוא קצין צבאי בצבא קרדאסיה, הגולם על ידי השחקן קייסי ביגס. כ-"גלין" (דרגה קרדאסית המקבילה ללוטננט), הוא שירת תחת "גול" (קפטן) דוקאט על ספינת המשא הקרדאסית גראומול (Groumall). בהמשך, שימש כעוזרו של דוקאט - עם הצטרפות האיחוד הקרדאסי אל ארגון הדומיניון וכיבוש תחנת החלל חלל עמוק 9. כאשר הפדרציה כבשה מחדש את התחנה, דמאר מגלה כי טורה זיאל - ביתו של דוקאט - סייעה לקירה נריס ולאחרים לחתור תחתיהם - הוא הרג אותה מיד. כתוצאה ממות ביתו - דוקאט עובר התמוטטות נפשית, ולפיכך נותר מאחור על התחנה ונלקח בשבי הפדרציה, בעוד כוחות הדומיניון והקרדאסים נסוגו מן התחנה בחזרה לשטח קרדאסיה. דמאר מקודם ל"גול", ולאחר מכן ל"לגאט" (אדמירל), והופך למנהיג קרדאסיה. כמנהיג, הוא מגלה כי הדומיניון רק מנצל את הקרדאסים ככלי משחק, במאמציהם לכבוש את רביע אלפא, והוא עורק, יורד למחתרת ומעודד את בני-עמו להתנגד לדומיניון. כמנהיג המרד הקרדאסי החדש, דמאר מקבל סיוע וייעוץ מנציגת הפדרציה - קומנדר קירה נריס. במאבקיו כלוחם התנגדות, במיוחד כאשר אשתו וילדו נלקחו ומוצאים להורג על ידי דומיניון, דמאר מבין את נקודת המבט של הבאג'ורנים, בתקופת כיבוש באג'ור על ידי קרדאסיה. במהלך לחימה, לצידם של קירה וגארק, בניסיון לכבוש את מטה הפיקוד שעל כוכב הבית של קרדאסיה, דמאר נהרג בידי חיילי ג'מהדאר.

דמאר מופיע ב-23 פרקים של הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", הראשון מביניהם - הפרק "Return to Grace" מהעונה הרביעית.

קישורים חיצוניים

אנברן טיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

פול דולי כאנברן טיין, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

אנברן טיין, בגילומו של השחקן האמריקאי פול דולי, הוא ראש "סדר אובסידיאן" לשעבר, ואביו הביולוגי של אילם גארק. עם זאת, הוא מעולם לא הודה באבהותו בפומבי, מתוך אמונה כי בנו הוא "חולשה שאינו יכול להרשות לעצמו".

טיין היה ראש "סדר אובסידיאן" במשך עשרים שנה, והיה לראש הארגון היחיד אי פעם, אשר זכה לחיות מספיק זמן כדי שיוכל לפרוש. כראש הסדר, טיין לא בטח באישה, פרט לסוכנת הבית שלו, מילה. הוא היה ידוע באכזריותו, ורבים אמרו שאין לו לב. טיין גם היה מפקדו הישיר של גראק, שאותו הוא הכשיר ויצק אל תוך תמונת מראה של עצמו. עם זאת, טיין היה זה שהגלה את גראק מקרדאסיה, לאחר שבגד בו, בדרך כלשהי אשר מעולם לא נחשפת.

טיין הזקן ניסה לעשות קאמבק, על ידי השמדת כוכב הבית של המייסדים, עם צי משותף של ספינות חלל של סדר אובסידיאן ושל הטאל-שיאר הרומולאנים. תוכניתו שובשה על ידי מסתנן משתנה, והצי הושמד על ידי כוחות של ג'מהדאר. בעוד כולם היו סבורים כי טיין מצא את מותו בקרב, הוא למעשה נלכד על ידי הדומיניון, והוכנס למעצר במחנה כליאה 371.

בשנת 2373, טיין מצליח להעביר לגארק מסר, המציין כי הוא עדיין בחיים. גארק יוצא במשימה לשחררו מכלאו, אולם עד שהוא מגיע אליו - טיין גוסס מבעיות לב. על ערש מותו, לאחר שהשתכנע כי כל אויביו מתים, טיין מבקש מגארק לברוח מהכלא ולנקום בדומיניון על מה שעשו לו. גארק מסכים, בתנאי שטיין יבקש זאת ממנו כאביו, ולא כמפקדו. בתחילה טיין מכחיש כי גארק הוא בנו, אולם בסופו של דבר הוא מודה בכך, ומת זמן קצר לאחר מכן.

קישורים חיצוניים

מילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילה, מתוך הפרק "The Dogs of War" - עונה 7 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", 1999.

מילה, בגילומה של ג'וליאנה מקארתי, הייתה במשך למעלה משלושה עשורים סוכנת הבית של אנברן טיין, ראש מסדר אובסידיאן. ככל הנראה, במהלך תקופת היכרותם המשותפת מילה הביא לו ילד, והם קראו לו אילם גארק. בשל תפקידו הרגיש של טיין, הוחלט להסתיר את העובדה שהוא היה אביו של גארק. אף על פי שטיין, מילה וגארק אינם מודים בכך, גארק מתייחס אל מילה כאל אם, וסביר להניח כי היא הייתה דמות-אם עבורו, במשך כל חייו. בשנת 2371, טיין שוקל להרוג את מילה, משום שהיא יודעת עליו יותר מדי. עם זאת, הוא מעולם לא הוציא לפועל כוונה זו. מילה נהרגה על ידי חיילי ג'מהדאר בערב שחרורה של קרדאסיה מהדומיניון.

קישורים חיצוניים

שונות/אחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוקוטוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – לוקוטוס

דמותו של לוקוטוס מופיעה רק פעם אחת בסדרה, בזיכרון מהעבר של בנג'מין סיסקו.

מורן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורן, מתוך הפרק "Who Mourns for Morn?" - עונה 6 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", 1998.

מורן, המגולם על ידי השחקן מארק אלן שפרד, הוא חייזר זכר מגזע לוריאן, והיחיד מבני-עמו אשר נראה אי פעם בזיכיון "מסע בין כוכבים". דמותו יושבת באופן קבוע על הבר של קווארק, ומשמעות שמו: היפוך האותיות בשם "נורם" - הומאז' לדמותו של "נורם" מסדרת הטלוויזיה "חופשי על הבר".

על פי מעצב האיפור מייקל ווסטמור, ביום הראשון של צילומי הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", הבמאי בחר במורן באופן אקראי, מבין מספר דמויות שונות שהוצגו בפניו. על אף שווסטמור עשה מאמצים רבים על מנת להבטיח שמורן יוכל לדבר, במקרה ולדמות אי פעם תהיה שורת טקסט, הוא מעולם לא נראה מדבר בסדרה (אף על פי שהוא כן נראה צוחק); הדבר הפך לבדיחה פנימית, כאשר דמויות אחרות מעירות מספר פעם עד כמה הוא היה פטפטן. מורן מפורסם בכך שהוא יודע את הבדיחה המצחיקה ביותר ביקום, ובכמה מהפרקים ניתן לראות דמויות צוחקות, הקמות מכיסא הסמוך אליו. קווארק לפעמים פורץ בצחוק כשהוא מנסה לספר את הבדיחה, ומציין שאף אחד לא יכול לספר אותה כמו מורן. למרות זאת, רק לעיתים נדירות מורן נראה כמי שמבין את הבדיחות של קווארק, ואם זה קורה - לוקח לו זמן מה.

בפרק "Who Mourns for Morn?" היוצרים צוחקים על קיומה של דמותו של מורן כדמות קבועה בבר של קווארק, כאשר קווארק מגדיר את מקרן ההולוגרמות שברשותו להקרין את דמותו של מורן על כיסאו הקבוע, בשקט, במהלך שתייה; עקב כך שמורן היה שבועיים בנסיעה. אף אחד לא מבין שלא מדובר במורן האמיתי, עד אשר קפטן סיסקו ודקס מגיעים אל הבר ומבשרים לכל הנוכחים כי מורן מת. רק מאוחר יותר מתגלה כי הוא לא באמת מת, וכי השמועה על מותו הייתה, למעשה, חלק מהונאה.

לעיתים קרובות, דמויות אחרות מתייחסות למשהו שמורן עשה, אשר לצופה, נראה מאוד לא אופייני למורן. לדוגמה, כשהתברר שהמלחמה עם הדומיניון היא בלתי נמנעת, מורן, לכאורה, זורק כיסא אל עבר קווארק, ואז רץ עירום לאורך הטיילת בצרחות "כולנו אבודים!"; בהמשך הוא הובהל לבית תפילה באג'ורני, השליך עצמו לרגליו של הכהן, וביקש ממנו מחילה; ויק פונטיין, הזמר ההולוגרפי (דמות חוזרת מעונות 6–7), החמיא לביצוע של מורן לשיר "ניו יורק, ניו יורק"; לוטננט-קומנדר וורף טען כי מורן היה לוחם קרבות אימתני, והשניים לחמו זה בזה בהולודק על בסיס שבועי. ג'דזיה דקס הצהירה כי כמעט והיה לה קשר רומנטי עם מורן, אולם הוא סירב לה.

מעט מאוד מתגלה על מורן או בני-עמו בתוכנית. בפרק "Who Mourns for Morn?", נרמז כי מורן היה מעורב בכמה פעילויות פליליות, הבולטת ביותר בהן היא שוד, אשר במסגרתו הצוות שלו גנב אלף לבנות של לאטינום. כמו לכל לוריאני, למורן יש שתי קיבות ו-17 אחים ואחיות.

מורן מופיע גם ב-"מסע בין כוכבים: הדור הבא", בפרק "Birthright, Part I", וכן מבצע הופעת קמאו בפרק הבכורה של "מסע בין כוכבים: וויאג'ר" - "Caretaker".

קישורים חיצוניים

קיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קיו (מסע בין כוכבים)

קיו מופיע בסדרה רק בפרק אחד מהעונה הראשונה- Q- Less.

טורה זיאל[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיה בייטן כזיאל, מתוך הפרק "Indiscretion" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", 1995.
מלאני סמית' כזיאל, מתוך הפרק "Sacrifice of Angels" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", 1997.

טורה זיאל היא הבת של דוקאט הקרדאסי וטורה נפרם הבאג'ורנית. את רוב שנותיה הראשונות היא בילתה ביחד עם אמא שלה, ועל כן - שמה בנוי כמו כל שמות הבאג'ורנים (עם שם המשפחה "טורה" לפני השם הפרטי "זיאל"). שמה הפרטי, זיאל, הוא שם קרדאסי נפוץ. סיה בייטן גילמה את דמותה של זיאל בפרקים "Indiscretion" ו-"Return to Grace"; טרייסי מידנדורף גילמה את דמותה בפרק "For the Cause"; בשבעת הפרקים הנוספים בה הופיעה דמותה של זיאל - הראשון שבהם הוא הפרק "In Purgatory's Shadow" והאחרון שבהם הוא הפרק "Sacrifice of Angels" - גילמה את התפקיד השחקנית מלאני סמית'.

זיאל הופיעה לראשונה בעונה 4 בפרק "Indiscretion". בפרק זה, דוקאט מתלווה קירה נריס לאתר התרסקות של ספינת תחבורה קרדאסית, בחיפושם אחר ניצולים באג'ורנים. באתר ההתרסקות קירה מגלה כי על ספינת החלל הייתה המאהבת הבאג'ורנית של דוקאט - טורה נפרם. כאשר השניים מוצאים את קיברה של נפרם - דוקאט מתוודה כי הייתה להם בת משותפת, בשם זיאל, שגם היא הייתה על סיפון הספינה. דוקאט מתכוון להרוג את זיאל, אם תימצא בחיים, על מנת להגן על הקריירה שלו - שכן הולדת בת מחוץ לנישואין הוא טאבו בחברה הקרדאסית, אולם כאשר הוא מוצא אותה, במחנה שבויים של הברין - קירה מצליחה לדבר אל ליבו, ולשכנע אותו שלא להרוג אותה. לבסוף, דוקאט לוקח את זיאל איתו בחזרה אל קרדאסיה.

בשל המורשת המעורבת שלה - חייה של זיאל הפכו לבלתי אפשריים הן על קרדאסיה והן על באג'ור, ולפיכך היא מצאה את עצמה מתגוררת על חלל עמוק 9, שם היא חשה בנוח, בקרב האוכלוסייה המגוונת, ובפרט - בקרבתה של מייג'ור קירה, אשר מהווה עבורה דמות של אחות גדולה. זמן קצר לאחר הגעתה לתחנה, היא נכנסת למערכת יחסים רומנטית עם אילם גארק, אף על פי שזה נראה כמו מערכת יחסים של נוחות, מכיוון שהם השניים היחידים ממוצא קרדאסי שעל התחנה; עם זאת, הם פיתחו רגשות אמיתיים זה לזה, למורת רוחו של אביה דוקאט - יריבו הוותיק של גארק.

לזמן קצר זיאל פונתה מהתחנה אל באג'ור, במהלך המתקפה של האיחוד הקרדאסי והדומיניון, אשר החזירו לה את שמה מתקופת הכיבוש - "טרוק נור". לבסוף, זיאל חזרה אל התחנה, להיות קרובה לאביה דוקאט - מפקד התחנה החדש, ולמייג'ור קירה, ידידתה הקרובה. לאחר שזיאל הבינה את טיבו האמיתי של אביה, היא מסכימה לסייע לתא התנגדות לקרדאסים ולדומיניון אשר מוקם בתחנה - הכולל את רום, קווארק, קירה, ג'ייק וליטה. ביחד, הם מחבלים בניסיון המשותף של הקרדאסים והדומיניון לפרק שדה מוקשים שהונח על פי חור התולעת לרביע גמא, אשר מונע מהגעת תגבורת נוספת אל רביע אלפא (הפרק "Sacrifice of Angels"). כאשר מסתבר כי כוחות הפדרציה עומדים לכבוש מחדש את התחנה, וכוחות קרדאסיה והדומיניון נאלצים לסגת, דוקאט מנסה לשכנע אותה לברוח איתו מהתחנה, ולחזור איתו לקרדאסיה. היא מסרבת, ומודה כי סייע לתא המחתרת, ועל כן - דמאר, הקצין הראשון של דוקאט, יורה בה מיד למוות. דוקאט, אשר עד למותה של בתו בזרועותיו, עובר מיידית התמוטטות נפשית קטטונית.

קישורים חיצוניים

ויק פונטיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ויק פונטיין
ג'יימס דארן כויק פונטיין, מתוך הפרק "His Way" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

ויק פונטיין הוא איש בידור הולוגרפי המופיע באחת מהתוכניות הרצות באחת מסוויטות ההולודק של קווארק על תחנת החלל חלל עמוק 9. את דמותו מגלם השחקן ג'יימס דארן.

פונטיין נוצר על ידי מתכנת הולוגרמות בשם פליקס, אשר עיצב אותו להיות זמר בלאס וגאס של שנות ה-60. הוא כריזמטי מאוד ומהיר תפיסה. הוא משמש כיועץ לא-רשמי עבור אנשי הצוות של חלל עמוק 9, ולוקח על עצמו לשדך בין אודו לבין קירה.

דבר נדיר בקרב דמויות הולוגרפיות הוא שהן מודעות לעצמן ולהיותן הולגרפיות. כמו פרופסור מוריארטי, מהפרק "Elementary, Dear Data" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא", וכמו דמות "הדוקטור" מ-"מסע בין כוכבים: וויאג'ר", כך גם פונטיין מודע לעצמו. כמו הדוקטור, יש לו את היכולת להדליק ולכבות את התוכנית שלו.

במקור, התפקיד של ויק הוצע לפרנק סינטרה ג'וניור (בנו של פרנק סינטרה), אך הוא דחה אותו, מאחר שהוא רצה לשחק רק חייזר.

השירים שביצע ג'יימס דארן בפרקי "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", בדמותו של פונטיין, יצאו באלבום בשם "This One's from the Heart".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]