זמרת (מושב)

זמרת
השלט בכניסה למושב
מדינה ישראלישראל ישראל
מחוז הדרום
מועצה אזורית שדות נגב
גובה ממוצע[1] ‎121 מטר
תאריך ייסוד 1957
תנועה מיישבת הפועל המזרחי
סוג יישוב מושב
נתוני אוכלוסייה לפי הלמ"ס לסוף 2022[1]
  - אוכלוסייה 685 תושבים
    - שינוי בגודל האוכלוסייה ‎0.1% בשנה
מדד חברתי-כלכלי - אשכול
לשנת 2019[2]
6 מתוך 10

זִמְרָת הוא מושב דתי[3] בנגב הצפוני-מערבי, מצפון מערב לנתיבות, המשתייך לארגון יישובי הפועל המזרחי. שם המושב הוא משירת הים בספר שמות: ”עָזִּי וְזִמְרָת יָהּ וַיְהִי לִי לִישׁוּעָה”[4]. המושב נוסד רשמית בשנת 1957 על ידי עולים מתוניסיה לאחר שפוצל היישוב הסמוך שובה (ועל כן בתחילה נקרא המושב "שובה ב'"). שטחו של המושב הוא כ-4,500 דונם, ותושביו עוסקים בעיקר בחקלאות.

המושב משתייך למועצה האזורית שדות נגב.

בהיותו יישוב חקלאי או יישוב באזור פיתוח, עובדים המעתיקים את מקום מגוריהם ליישוב וגרים בו לפחות שישה חודשים רצופים, נהנים מכך שאם התפטרו לשם כך מעבודתם, ההתפטרות תיחשב להם כפיטורים.[5] לתושבי יישוב זה ניתן זיכוי ממס הכנסה בהתאם לסעיף 11 לפקודת מס הכנסה.[6]

באירועי מתקפת הפתע על ישראל, ביום שבת ה-7 לאוקטובר 2023, המחבלים לא חדרו לישוב. עם זאת, הוא עדיין פונה מיושביו במהלך מלחמת חרבות ברזל, עליה הכריזה ישראל בתגובה למתקפת הפתע. תושבי המושב פונו למלונות בעיר הרצליה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 אוכלוסייה בעיריות, במועצות המקומיות והאזוריות וביישובים בעלי 2,000 תושבים לפחות - לפי טבלה חודשית של למ"ס עבור סוף ינואר 2024 (אומדן), בכל יתר היישובים - לפי טבלה שנתית של למ"ס עבור סוף 2022.
  2. ^ הנתונים לפי טבלת מדד חברתי כלכלי של למ"ס נכון לשנת 2019
  3. ^ אתר הבית - אתר המגורים בכפר, מושב זמרת.
  4. ^ ספר שמות, פרק ט"ו, פסוק ב'
  5. ^ תקנה 12(ב) לתקנות פיצויי פיטורים (חישוב הפיצויים, והתפטרות שרואים אותה כפיטורים), תשכ"ד-1964
  6. ^ בהתאם לסעיף 11 לפקודת מס הכנסה ניתן לתושב יישוב זה זיכוי ממס הכנסה בשיעור מסוים מהכנסתו החייבת מיגיעה אישית, בתנאי שהתגורר ביישוב שנה לפחות. ראו חוברות ניכויים חודשיות - לוח עזר לחישוב מס הכנסה ממשכורת ושכר עבודה, באתר של רשות המיסים