מעין וינשטוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מעין וינשטוק
לידה 2 ביולי 1981 (בת 42)
נְתַנְיָה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מעין וינשטוק (נולדה ב-2 ביולי 1981) היא שחקנית ישראלית.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעין וינשטוק גדלה בנתניה. בילדותה למדה בבית הספר לאומנויות "הבוסתן", ובמגמת התיאטרון בתיכון טשרניחובסקי.

את שירותה הצבאי מילאה כשחקנית בתיאטרון צה"ל ובמסגרתו עבדה עם נתן דטנר, יונתן צ'רצ'י, נדב אסולין ועוד. במהלך השירות וינשטוק לקחה חלק במגוון הפקות, ביניהן "טירונות בנות" מאת הלל מיטלפונקט, מופע מערכונים מאת חנוך לוין, המשלב אימפרוביזציות בשיתוף הקהל (מופע שעלה בעיקר במוצבים קרביים) ובהצגה "אחד משלנו" (המבוססת על סרט הקולנוע של בני ברבש). שיחקה לצד עומר ברנע, עודד פז, קובי פרג' ואילן רוזנפלד ('הפיג'מות').

ב-2001, עברה וינשטוק לתל אביב והתקבלה ללימודי משחק מלאים בסטודיו למשחק ניסן נתיב אותם סיימה ב-2006. כשהייתה בשנה א' זכתה במלגת קרן שרת אמריקה ישראל. באמצע השנה השלישית ללימודיה לוהקה וינשטוק לאחד התפקידים הראשיים בסדרת הדרמה היומית "ילדות רעות" שעלתה בערוץ 24 אך ויתרה על השתתפותה בסדרה משום שהעדיפה שלא להיעדר מהצגה במסגרת לימודיה. בהמשך הדרך, בעודה בשנה השלישית, זומנה וינשטוק לאודישן לסדרת הטלוויזיה "מתי נתנשק", שכתבה דלית קהן וביים שי קפון. היא התקבלה לסדרה ובמקביל ללימודיה, גילמה בה את דמותה של יסמין ה'ערסית', שמחזרת אחרי יובל (ליאור אשכנזי) ומערערת את הקשר הזוגי שלו עם שירה (עדי עזרוני). בתום לימודיה חברה וינשטוק לשלוש סטודנטיות של הפנטומימאי ז'אק לקוק. הן יצרו יחדיו מופע ליצנות למבוגרים בשם "אפים בקנה" בעברית או ”GUNS&NOSES” באנגלית, אשר עסק בהבלי המלחמה ועלה ב-2007 בישראל בפסטיבל עכו ותיאטרון הסימטה, וב-2008 בפסטיבל CLOWNIN בווינה, אוסטריה.

בהמשך דרכה שיחקה וינשטוק בסדרות נוספות בטלוויזיה: בשלוש העונות של הסדרה "סרוגים" בבימויו של לייזי שפירא, שם מגלמת וינשטוק את אלישבע, האחות הצעירה, המוצלחת והמעצבנת של רעות (שרון פאוסטר). בעונה השנייה של הסדרה "הכל דבש", פרי עטה של יעל פוליאקוב ובבימויו של דני סירקין. וינשטוק שיחקה בתפקיד הילית, בת זוגו של ג'ימי (ציון ברוך), איתו מנהלת פוליאקוב רומן במהלך העונה. כחלק מהתפקיד הבהירה וינשטוק את שיערה לבלונד פלטינה. בסדרת הדרמה המשפחתית "עוד משפחה וחצי", שכתבה גלילה רון-פדר-עמית וביים עופר ויצמן, וינשטוק שיחקה בתפקיד רוזי, סטודנטית לפסיכולוגיה שמשמשת כעוזרת הבית של המשפחה ו'על הדרך' עוזרת לכל הנפשות בבעיותיהן השונות. בסדרה שיחקו גם נתן דטנר, לימור גולדשטיין, תמר שם אור ורותם זיסמן-כהן. בסדרה "הצרות שלי עם נשים", בבימוים של רני סער ואלון בנארי, גילמה וינשטוק את שרון, אשת יחסי ציבור קרייריסטית ואחת האקסיות המיתולוגיות של גיבור הסדרה, ארי (דן שפירא). בסדרה שיחקו גם חנה לסלאו, טלי שרון וורד פלדמן.

במקביל להופעותיה בטלוויזיה עוסקת וינשטוק בתיאטרון בתחום הפרינג'. היא לקחה חלק בהפקות שונות, ביניהן "חלום ליל קיץ" מאת ויליאם שייקספיר, שהציגה בתיאטרון תמונע. עיבוד זה למחזה היה הפקת תיאטרון-מחול בבימויה של דפנה רובינשטיין וכוריאוגרפיה מאת מירה רובינשטיין. וינשטוק שיחקה בהצגה את 'הרמיה היפה'. בהצגה "אבא שלי לא ציפור", שעלתה לראשונה בפסטיבל ישראל 2011, וינשטוק משחקת בתפקיד הילד יוסי, גיבור הספר "חנויות קינמון" מאת ברונו שולץ, שבהשראתו נכתב המחזה. את הוריה בהצגה משחקים דינה בליי-שור ונבו קמחי. לאחר חשיפתה של "אבא שלי לא ציפור" בפסטיבל ישראל ובתיאטרון 'צוותא', ההצגה נבחרה להשתתף באירוע החשיפה הבינלאומית "ישרא-דרמה" 2011 ומאז עלתה שוב בתיאטרון הקאמרי. ההצגה אף הוזמנה לפולין לקחת חלק בפסטיבל השנתי לכבודו של ברונו שולץ.

בנוסף, וינשטוק משחקת בהצגות ילדים מטעם סל תרבות המופיעות ברחבי הארץ. אחת ההצגות היא "המזוודה של חנה",[1] בה מגלמת וינשטוק את הילדה חנה בריידי. חנה מופרדת מהוריה, נשלחת לגטו ומאבדת את חייה באושוויץ. ההצגה, בבימויו של הווארד ריפ וכוריאוגרפיה של מרינה בלטוב, זכתה בפרס הבמה לילדים ונוער 2010–2011 כהצגה הבינתחומית והשתתפה בפסטיבל לתיאטרון יהודי בפראג. בשנים האחרונות וינשטוק לוקחת חלק גם בתחום האימפרוביזציה והאלתור. היא מופיעה דרך קבע עם אמני האימפרוביזציה ענבל לורי, רועי צדוק, אלי גלפרין, מולי שולמן ועוד. עם שלושת האחרונים ייצגה את ישראל בפסטיבל האימפרוביזציה 'CIF 2009' בשיקגו.

בשנת 2014 כתבה ושיחקה בהצגת היחיד "שמיים עמוקים", על חייה של המשוררת האמריקאית סילביה פלאת'.[2]

ב-2017 שיחקה בסרט "סיפור אהבה ארץ ישראלי" בבימויו של דן וולמן.

תפקידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרה במאי תפקיד שנה
פרודים דניאל לפין יערה דקל 2015
להיות איתה עודד רסקין שלי מזרחי 2013
הצרות שלי עם נשים רני סער, אלון בנארי שרון 2010-2011
RESTART (סדרת רשת) נעמה שהם דנה 2010
הכל דבש עונה 2 דני סירקין הילית 2010
עוד משפחה וחצי אייל סלע רוזי 2009
סרוגים לייזי שפירא אלישבע 2008-2012
מתי נתנשק שי קפון, אלון בנארי יסמין 2007-2008
אולי הפעם עופר ויצמן אסנת המאירי 2007

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצגה תיאטרון מחזאי במאי הצגת בכורה ומידע נוסף
זהבה ושלושת הדובים + איה אאוץ' אווה + רונן בארץ הסיפורים + עמי ותמי + עכבר העיר ועכבר הכפר + חי ודק התיאטרון שלנו רונן גולדפרב פלד רונן גולדפרב פלד
המפקח האונד האמיתי תיאטרון גבעתיים וצוותא תל אביב שמעון מימרן הילה מצקר-הלוי יולי 2013
חלום ליל קיץ תיאטרון תמונע ויליאם שייקספיר דפנה רובינשטיין ספטמבר 2008
חולשה פסטיבל “ACT2 2010” חיפה רן אפלברג דוד שושן
נוף לים פסטיבל 'צו קריאה' 5, תיאטרון 'צוותא' 2010 יורם זקס יורם זקס
המזוודה של חנה תיאטרון הנפש (סל תרבות ארצי) עיבוד של אמיל שר לספר "המזוודה של חנה" מאת קארן לוין האוורד ריפ זוכת פרס הבמה לילדים ונוער 2010–2011 כהצגה הבינתחומית
השרשרת תיאטרון גושן (סל תרבות) מיכל רובין מיכל רובין עלתה בפסטיבל הצגות הילדים, חיפה 2011 ומציגה ב-2012
חושים העונה הגרמנית, תיאטרון תמונע אניה הילינג שיר גולדברג 2007
אבא שלי לא ציפור שחר פנקס שיר גולדברג עלתה לראשונה בפסטיבל ישראל 2011, בהמשך באירוע 'ישרא-דרמה' 2011, ובקאמרי 4 החל ממאי 2012.
בראשית היו געגועים... הצגה העוסקת בחינוך המשותף בקיבוצים הלית מיכאלי הלית מיכאלי
מגש הכסף תיאטרון מופע (סל תרבות) 2013
אולי פיל תיאטרון מופע ירדן בר-כוכבא ואלדד כהן ירדן בר-כוכבא, מוזיקה: דידי שחר 2013
רעש לבן תיאטרון מופע גליה בארי גליה בארי

פסטיבלים בחו"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצגה פסטיבל מחזאי במאי תפקיד
המזוודה של חנה פראג עיבוד של אמיל שר לספר "המזוודה של חנה" מאת קארן לוין האוורד ריפ
פותחים פה לשפן פסטיבל האימפרוביזציה CIF 2009, שיקגו
Guns & Noses פסטיבל עכו 2007 ובפסטיבל CLOWNIN, וינה, 2008. שותפה ליצירה שותפה ליצירה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מעין וינשטוק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המזוודה של חנה, באתר תיאטרון הנפש
  2. ^ שמיים עמוקים; שמיים עמוקים בתמונע, באתר "הבמה"