משתמש:מי-נהר/ארכיון 6

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

העפלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראיתי ששמת תבנית השלמה ברשימת ספינות המעפילים. אודה אם תוכל לפרט בדף השיחה של הערך מה יש להשלים שם. על אי הכללתה של אלטלנה עניתי בשיחת קטגוריה:אוניות מעפילים. אבירם - שיחה 13:16, 30 באוקטובר 2012 (IST)

אבירם שלום. כפי שניתן לראות באותו פרק בו הצבתי תבנית להשלמה, מופיעה טבלה שאמורה להציג את מרבית הספינות הידועות אולם הטבלה חסרה מאד ויש בה אף פחות ממה שהיה בה לפני מספר שבועות. אני משער שיעל אשר מובילה את הויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/יד יצחק בן-צבי/ערכים/ההעפלה מתכוונת שטבלה זו תושלם בהרחבה. הצבתי התבנית על מנת שהקורא לא יתבלבל לחשוב בקריאה מהירה ועקרונות הזיכרון החזותי, שהיו מעט אוניות והפלגות לכן ציינתי לקוראים שהפרק חסר אך עתיד להיות מורחב וגם לשם תזכורת לעוסקים במלאכה. מאחר וכפי שהסברתי ניתן להבין בנקל מדוע הוא מוצבת שם לא טרחתי להסביר בדף השיחה. בהזדמנות זו ברצוני להודות לך על תרומותיך לויקיפדיה בכלל ולערך החשוב והנפלא הזה בפרט. מי-נהר - שיחה 14:12, 30 באוקטובר 2012 (IST)
אוקיי, תודה לך על תשומת הלב. באמת הטבלה שהוסיפו בעבר הייתה הרבה יותר מפורטת (או שרק נדמה לי), לא בדקתי לעומק את הרשימה. באתר עמותת חיל הים מצוינות כל ספינות המעפילים, אם יהיה לי מספיק זמן אמיין ואוסיף. אולי כדאי באמת שאחזור קצת יותר לפעילות.. בברכה, אבירם - שיחה 15:46, 30 באוקטובר 2012 (IST)
בוודאי נשמח ועל חזרתך לפעילות באשר היא שבעתיים . מי-נהר - שיחה 16:37, 30 באוקטובר 2012 (IST)

תצוגה מקדימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבחנתי כי אתה מרבה לבצע עריכות באותו דף שעיקרן תיקונים קלים, כגון בהצבעת המחיקה על בית הלחמי ואשתו. אנא השתדל להשתמש יותר בתצוגה מקדימה. העריכות המרובות שלך מפריעות לאפשרות להגיב לך בדיונים, והן יוצרות עומס יתר על דף הגרסאות הקודמות. התצוגה המקדימה תאפשר לך להימנע מהצורך בעריכות מרובות. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 08:37, 8 בנובמבר 2012 (IST)

תודה על התזכורת, יש צדק בדבריך מצטער שהתנגשת. ובאשר לענין של הגרסאות המרובות מאחר והן רציפות יש לכך פיתרון פשוט בדמות הבדל בין סדרת גרסאות הראשונה והאחרונה. מי-נהר - שיחה 08:45, 8 בנובמבר 2012 (IST)
בעומס יתר התכוונתי שזה מנפח ללא צורך את מספרן. ובכלל, הארכת מאוד בנימוקיך בהצבעה. לגיטימי לנמק, אבל מנסיון אישי אנשים מתייאשים מנימוקים ארכניים ורואים בהם לעתים נסיונות להסתיר חוסר תוכן מהותי במילים רבות. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 09:08, 8 בנובמבר 2012 (IST)
אתה צודק ותאמין לי שזה עוד אחרי שקיצרתי וירקתי על זה דם. לו יכולתי הייתי מעדיף לא לכתוב כלל. ומה לעשות אנשים בהצבעות מחיקה כמעט בכלל לא קוראים אפילו את הערך. פחות מהם את דף השיחה ואף את דיון החשיבות. בגלל זה השתהיתי בכתיבה , קשה לי לכתוב בקצרה באמת מצטער. מי-נהר - שיחה 09:14, 8 בנובמבר 2012 (IST)
אני מבין (גם אני מאריך לעתים שלא לצורך), אבל אני אומר את זה לטובתך. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 09:20, 8 בנובמבר 2012 (IST)
אני חוזר על בקשה זו בפעם השנייה. יש איתך יותר מדי התנגשויות עריכה, וזה מפריע במיוחד לאור זה שהתגובות שלך ארוכות ודורשות התייחסות מורכבת. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 01:41, 28 במרץ 2013 (IST)
אתה צודק, אבל אנא הבן שיש גם צד שני למטבע. בגלל שהתגובות ארוכות ולוקח לי זמן לכותבן. לכן בזמן זה עד שאני מעלה תגובה אתם כבר רצתם למקומות שונים ונוספים ונמצאת תגובתי שלא בהקשרה. ועד שאבדוק בתצוגה המקדימה ואתקן הרי אתם כבר שוב יצרתם מצב אחר, ואף אני נתקע לפיכך כל הזמן בהתנגשויות. אני אנסה להפחית בכך כבקשתך בשנית. מי-נהר - שיחה 01:53, 28 במרץ 2013 (IST)

היי :)[עריכת קוד מקור | עריכה]

רק רציתי להגיד שאפו על תגובתך המעמיקה והעניינית ומאמצייך בנוגע לדוד בית הלחמי. אין ספק שהיתה לה השפעה, היא עודדה אותי לקרוא שוב את הערך היות והתלבטתי לגבי הצבעתי. יופי של השקעה! בברכת שבת שלום :) Itzuvit - שיחה ה-סדנה 11:05, 9 בנובמבר 2012 (IST)

תודה חן חן, לכבוד היה לי, שבת שלום. מי-נהר - שיחה 12:07, 9 בנובמבר 2012 (IST)

כולל ורשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מי נהר שלום,

לפני שאני פותח דיון בדף שיחת הערך אני רוצה להבין: למה הרשימה איננה מיותרת? זה נראה סתמי למדי. גם לא ממש מקובל לכתוב דברים כאלה עד כמה שידוע לי. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 22:55, 15 בנובמבר 2012 (IST)

ובכו ידידי הנכבד, מאד התפלאתי עליך שמחקת, אם כי באמת יש לשים לב אחר עריכות משתמש:רוחית ומשתמש:Poland kollel שקיים חשש גדול שהם כאן מסיבה שאינה אנציקלופדית כפי שמעידים הקישורים שהם הביאו מיומם הראשון כאן.
בחזרה לשאלתך. להבדיל מבדרך כלל שמצודתך והשכלתך מקיפים ומעמיקים, דומני שבמקרה הנ"ל אין לך הכרה מספקת של תחום דעת זה. אולם עלי לומר לך מההכרה שלי את התחום שיש בהחלט מקום ענין וצורך אנציקלופדי מובהק לכך. אני מרגיש שזה "מרגיז" שבכלל צריך להסביר דברים כה בסיסיים אלה אבל אומר לך בכמה מילים.
כשכותבים על התארגנויות של בני היישוב הישן במאה ה-18 שכזכור לך בתחילתה היו כ-6000 יהודים בכל היישוב כולו. נמצאים ההתארגניות שכונו בשם הכוללות כהתארגנויות וההתאגדויות החשובות והמשמעותיות ביותר להבנת קיומו מפעליו וגווניו של היישוב. מבחינה זו מונים בתחום דעת זה כל רכישת "חצר" הקמת בית כנסת מרכזי וכיו"ב. הבן ידידי שהקמת "סניף" כזה של תנועה של איזור גיאוגרפי של עדה של שבט בתנאים של "שממה" מבחינה יישובית-יהודית והצעדים והפעולות שהשיגו אין זה דבר של מה בכך בתיאור ההיסטורי של תחום דעת זה. בנוסף לכך כולל ורשה/כולל פולין הוא מונח הנפוץ מאד בשגרת הלשון של בני היישוב הישן ולאו דווקא חרדים בבואם לתאר דברים מסויימים בירושלים. בנוסף לכך אפילו היום ניתן למצוא אזכורים עדכניים הקשורים ל"יורשים" של כולל זה בתקשורת הפנים מגזרית המקומית והאזורית של ירושלים רבתי. ואכן השוואה של מרחב הערכים הקושרים לערך זה מראה שכן מתייחסים ואמורים להתייחס לתוכן ששאלת מדוע לא למוחקו. בברכת חודש טוב מי-נהר - שיחה 23:07, 15 בנובמבר 2012 (IST)
מה שכן ייתכן והכותרת של הפרק לא מוצלחת כל כך. מי-נהר - שיחה 23:45, 15 בנובמבר 2012 (IST)
נראה שהצדק איתך. יחד עם זאת, זה לגמרי לא מובן מהפרק הזה. צריך להקדים הסבר קצר (נגיד פסקה) כמו שעשית כאן רק בצמצום רב יותר ולהפוך את הרשימה הסתמית למשהו בעל משמעות. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 05:29, 16 בנובמבר 2012 (IST)
אתה צודק, אבל מרחב הערכים האלה אינו זוכה לטיפול ועיסוק כמעט. ואין לי את הפנאי והסבלנות הדרושים לכך כעת, אני מנסה בעת הזאת במידת האפשר לא להיות כאן. בעבר ניסיתי לסייע בתחום זה בכתיבת הערכים העיקריים בתחום בהם היישוב הישן, שד"רים או כולל ווהלין שהוצרך עבודה כמעט מאפס. כעת מה שקורה בכולל ורשה הוא בתהליך בעל מגמת שיפור בתקווה שלא יתגלה שהוא יעלה על סרטון כפי שאולי מסתמן בין השורות על עימות מתקרב בנוגע לזכויות ראשונים ויוקרה היסטורית כביכול. אבל אני עוד מציץ קצת ואולי אצליח ליישם משהו מהמלצותיך תודה ושבת שלום. מי-נהר - שיחה 14:47, 16 בנובמבר 2012 (IST)

טו באב[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, בערך ט"ו באב (מועד) הסרתי את הביטוי "מעניין לציין" ואתה החזרת אותו.
הצץ בויקיפדיה:לשון, (סעיף 1.4 ביטויים מיותרים). אישית, גם אני חושב ש"מעניין לציין" עובדות מסוימות ולכן את העובדות עצמן אני משאיר אבל את הביטוי אני מסיר... בברכה, --‏sir kiss שיחה 12:13, 20 בנובמבר 2012 (IST)

סר נכבדי שלום. בפעולת העריכה שלך כתבת מידע שגוי. כתבת שט"ו באב הוא יום הולדתה של הכנסת וזה לא נכון. יום הולדתה של הכנסת הוא טו בשבט. כמו כן הייתה בעייה תוכנית נוספת בעריכה שלך כפי שמייד אסביר. בשל בעיות אלה שיחזרתי עריכתך. באשר להערתך הסגנונית הנ"ל, ייתכן והצדק איתך ויש לשנות את הניסוח, אבל אנא שים לב, שהפעם השימוש בביטוי "בהקשר זה מעניין שוב לציין" לא בא בכדי לפאר עניין כלשהוא, אלא בא בכדי להצביע על הקשר התוכני לשתי הפסקאות הקודמות. וכשם שכנראה אפילו אתה התבלבלת בהבנת התוכן והקשרו של משפט זה, כך הקורא המצוי עשוי שלא לזהות את ההקשר בו נאמרים הדברים. מאחר והבחנתי ש-דוד שי עבר לא פעם על פסקאות אלה ולא מצא לנכון להעיר על כך. שיערתי שהדבר במקרה הנ"ל הוא בסדר. אם יש לך הצעה סגנונית טובה יותר שתבהיר ותצביע על ההקשר לעניין המהותי שהוזכר בשתי הפסקאות הקודמות באופן שיובן מדוע מוזכר כאן שוב התאריך טו בשבט, אז זה מצויין. במידה ואין ביטוי מוצלח יותר המשמר זאת אזי ייתכן ומקרה זה אינו מתאים להגדרות שציינת, ומוטב שיישאר כך. בברכה. מי-נהר - שיחה 14:23, 20 בנובמבר 2012 (IST)
סליחה על התגובות המאוחרות שלי. באמת טעיתי שם וטוב עשית שתקנת את השגיאה שלי. לגבי הביטוי, מה דעתך על משהו כמו "כאמור, שני ארועים שונים בט"ו בחודש קשורים לכנסת ישראל: בעבר, ט"ו באב היה היום בו נערך ונחתם בכל שנה פנקס הבוחרים של מדינת ישראל ובט"ו בשבט נחוג יום הולדתה של הכנסת". קצת מסורבל, אני מודה, אבל מצליח לעקוף את ה"מעניין" (כי יבוא ויגיד פלוני: "לא מעניין"). יש לך רעיון איך ללטש את זה? --‏sir kiss שיחה 15:34, 22 בנובמבר 2012 (IST)
שלום סר בשלב זה אוכל רק לענות חלקית לדבריך, כלומר להעיר שהענין הוא לא ט"ו בחודש אלא ט"ו בשבט בדווקא בשל היותו היום ההופכי אסטרונומית לט"ו באב והקשור להיותם ראשי שנים הקשורים לנטיעה וצמיחה (אגב גם האדם וגם כנסת ישראל נמשלו לעץ). אם אוכל אנסה בלנ"ד לחשוב גם אני על ניסוח אבל כעת עלי לסיים במחילה. מי-נהר - שיחה 15:52, 22 בנובמבר 2012 (IST)
מצוין, אז בינתים נשאיר את הניסוח הנוכחי, ואחרי שתתפנה לזה נעביר את השיחה לדף השיחה של הערך. יום טוב! --‏sir kiss שיחה 16:43, 22 בנובמבר 2012 (IST)

הצעה להלן: "בעבר, ט"ו באב היה היום בו נערך ונחתם בכל שנה פנקס הבוחרים של מדינת ישראל. אף כאן ניתן למצוא הקבלה בין התאריכים מפני שיום הולדתה של הכנסת הוא ט"ו בשבט." מה דעתך סר ? מי-נהר - שיחה 17:16, 22 בנובמבר 2012 (IST)

מצוין. טוב בהרבה מהסרבלת שכתבתי, אתה מוזמן (מבחינתי) לשנות. --‏sir kiss שיחה 17:39, 22 בנובמבר 2012 (IST)
תודה על הערותיך הטובות , אתקן כדבריך. מי-נהר - שיחה 17:41, 22 בנובמבר 2012 (IST)

ט"ו באב (מועד)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מה הבעיה? -- ענבל • י"א בכסלו ה'תשע"ג • 22:03, 24 בנובמבר 2012 (IST)

שלום ענבל, השינויים שביצעת בערך הנ"ל, לא היו רק תיקוני הגיה לשון וסגנון אלא גם בעיקר שינויים מבניים וסידוריים שיצרו עירוב בין רבדים שונים שהושמו בערך כל אחד במקומו ע"פ שיקול דעת בהתאם לקשר שלהם לנושא ולתת הנושא. לא אציין כאן כעת את כל ההערות. מן הראוי במקרים כאלה כגון של שינוי מבני זה, א.לבצע את השינויים בשלבים. ב. להוסיף הסבר לכל הפחות בתקציר העריכה המבהיר את שיקול הדעת שבבסיס כל חטיבת שינוי. לא מדובר בערך חדש ואנשים כבר נתנו דעתם לכתוב בו. כשם שבחרת שלא לבצע זאת בשלבים ובנימוקים בפרוטרוט כך בוודאי לא תצפי ממני לעשות זאת כעת על שחזור עריכתך. זה סיכון שלקחת כאשר ביצעת עריכה אחת גדולה ומשמעותית שכזו בדרך המהירה. כמובן שאם תמצאי לנכון בכל זאת לרצות ולשנות אנא התייחסי לכל חטיבת תוכן בפני עצמה ותנמקי מדוע, אז בלנ"ד אשתדל להתייחס לכך. צר לי על טרחתך האחרונה ובוודאי שאני מוקיר את תרומותיך הרבות למיזם כולו. בברכה.מי-נהר - שיחה 03:11, 25 בנובמבר 2012 (IST)

המעפילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכבוד מי-נהר
לפי בקשתך הוקם הערך.
אנא הער והאר כיד השם הטובה עליך.
שלך,
יעל 20:34, 4 בדצמבר 2012 (IST)

נ. ב. וגם. יעל 23:32, 4 בדצמבר 2012 (IST)
תודה יעל יישר כח זה נפלא.
לגבי השיר ,אני מבין שלא הבאתאת כולו בערך מפני זכויות יוצרים ?
לגבי פאן יורק אני רואה שהערך עוד בעבודה, בוודאי תתייחסו בהמשך גם לכך שלאחר הכרזת המדינה המשיכה לשמש האונייה להעלאת מעפילים רבים ובכללם נילוצי השואה מאירופה. מי-נהר - שיחה 10:16, 5 בדצמבר 2012 (IST)
הרעיון היה שלך ... חיוך ירוק ...
נכון, ככה זה.
(כבר בעבודה מתמשכת) אנא השתתף ...
יום נהדר, יעל 10:20, 5 בדצמבר 2012 (IST)
תודה נשמה יבורך זמנך. מי-נהר - שיחה 10:24, 5 בדצמבר 2012 (IST)

בענין מרד החשמונאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום! נא לציין מקור למה שכתבת שהחשמונאים נלחמו גם בשביל עצמאות מדינית. זה טעות, וזה מטעה את הקוראים. כולם יודעים את הכתוב בתפילת "על הנסים" שהחשמונאים נלחמו כדי שהיוונים לא יצליחו "להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך" ולא בשביל הישג מדיני כזה או אחר. חבל להאשים אותם בשאיפות קטנוניות כאלו, הם היו אנשים רוחניים, חפצי קירבת אלוקים, ומאבקם היה בשביל החופש לקיים את כל מצוות התורה. וככתוב במפורש גם בספר המכבים (אפילו שדברי חז"ל בוודאי אינם צריכים ראיה). בכל אופן מבחינה אנציקלופדית מן הראוי שתביא לכך איזשהו מקור. ומוסמך. (זה כנראה הומצא בידי אנשים שלא נוח להם להכיר בכך שהמכבים הגיבורים נלחמו בשביל מצוות דתיות וקיום הדת. ולא קיים לזה מקור מוסמך) תודה. כמובן בלי האשמה אישית וכדו'. --מאיר נ. - שיחה 22:21, 8 בדצמבר 2012 (IST)

שלום מאיר, וחנוכה שמח. למפורסמות אין צריך ראיה. אלו דברים פשוטים לכל מי שאמון על ההלכה והתורה. ומחילה מכבודך אולם לצערי זו תופעה ידועה שאצל החרדים מלמדים את הנושא בצורה סלקטיבית. הערתי מעט על כך בדף השיחה שם.מי-נהר - שיחה 17:36, 9 בדצמבר 2012 (IST)

מרכז הרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי נהר, פניתי אליך אחרי שעזרת לי מאוד בדף שיחה של נרו יאיר. נכון, לא היה מדובר בהסמכה אלא מינוי של הרב שפירא לראש ישיבת מרכז הרב. אתה כתבת שם שהרב שפירא אמר בנוכחותך שהוא אינו התלמיד של הרצי"ה. זוהי אמירה מרעישה והייתי שמחה לצטט אותה ובנוסף לשאול אותך האם יהיה אפשר לראיין אותך בקשר ליחסים בישיבת מרכז הרב, בעיקר על המחללוקות בין הרב טאו והרב שפירא. רק להזכיר, אני כותבת דוקטוראט על הציונות הדתית. כל טוב!

שלום לך. היושר מחייב אותי לציין שאיני יכול להוות מקור מוסמך לעניינים הללו מה עוד שרובם קדמו לזמני. אף לגבי מה שנאמר בנוכחתי בשנה בה התבצע הפילוג מאחר ומדובר בזיכרון עמום של דברים שנאמרו כבדרך אגב כשהיינו אצלו באחד הערבים לכן בנושא כזה משמעותי לא הייתי מסתמך על זכרון זה. (כך שאיני חושב שתוכלי לראיין אותי) אולם אנסה להציע לך כמה כיוונים אף שמן הסתם כבר חשבת עליהם.
1. האנשים שכדאי לראיין אותם הם כאלה שהיו תלמידים בישיבה כבר בטרם נפטר הרצי"ה והמשיכו להיות תלמידים בה גם בשנה בה התבצע הפילוג ישנם כאלה כי בישיבה זו היו גם תלמידים שלמדו בה למעלה מ-15 שנים (לא כולל אברכים)
2. כדאי לשים לב לראיין גם תלמידים מהר המור וגם תלמידים ממרכז הרב שנשארו בה לאחר הפילוג כי ייתכן ולכל אחד מהם יהיה ניסוח קצת שונה של הדברים. אחד הדמויות הטובות ביותר לכך הוא הרב ישראל זוננבליק שלענ"ד תיעד כל מילה שנאמרה בע"פ ובכתב והיה מהתלמידים שנכחו בבתי הרבנים (שימוש תלמידי חכמים). דומני שבשנת הפילוג הוא היה כבר 19 שנים תלמיד בישיבה ואני אישית סומך על כל מילה שלו. איני יודע כיצד יוצרים עמו קשר היום.
3. אם אני זוכר נכון, על אף שישיבת הר המור נפתחה בזמן חורף תשנ"ח (ר"ח חשוון) הרי שהפילוג קרה כבר לקראת סוף זמן קיץ בתמוז תשנ"ז כך שהרבנים שיצאו מפורשות נגד דרכה הנוכחית של הישיבה הפסיקו ללמד בה רישמית (אף שבאופן לא רישמי תלמידים המשיכו להגיע לשיעורים שלהם מחוץ לישיבה). וכבר אז החלו להתפרסם על ידי הצדדים מכתבים לבני הישיבה. מה שהציבור מכיר זה רק מה שקבצו לאחר מכן בישיבת הר המור והוציאו בחוברת לבנה דקה שנקראה בשם "לדרך הקודש" אבל לא הכל הוכנס אליה. לפני זה פורסמה בתפוצה פנימית חוברת עבה עם כריכה כחולה בה היו כל המכתבים והמאמרים שנכתבו מאז סוף זמן קיץ תשנ"ז בו הם פרשו מהישיבה ושהתייחסו למהלך שקרה. כדאי לנסות להשיג מסמכים אלה. לי אישית היו אוסף של כולם אבל השאלתי את זה בעבר לאנשים ומאז נעלמו עקבותיהם של המסמכים ואינם בידי. צר לי.
4. כמובן שהמידע הכי טוב שתוכלי לקבל זה ישירות מהרבנים עצמם שפרשו או נשארו בישיבה ויש גם אתה אלה שהיו בתווך כגון הרב שלמה אבינר והרב אלישע וישליצקי אולי ייקל עליך לפנות דווקא אליהם.
5. בכל מקרה אם את פונה לאנשים כדאי שלא תפני בצורה אנונימית אלא בעצמך ממש. כדאי גם להבין שיש לאנשים חשש שיוציאו את דבריהם מהקשרם ויפגעו בשמם של הישיבות ורבניה שלא בצדק אחרי הכל אצל כולם מדובר באנשים חיוביים שכוונתיהם היו טובות כהבנתם.
6. איני יודע מה בדיוק נושא מחקרך ופרטיו אך אוסיף הערה בנוגע לנושא פילוג ישיבת מרכז הרב וגם הערה זאת היא הערה אישית שלי שאיני אומר אותה לשם ציטוט וייחוס אבל לפי הרושם שיש לי ממה שאני הבנתי הרי שהפילוג למעשה היה בגלל סדרה ארוכה של מחלוקות לאורך כ-15 שנים מאז פטירתו של הרצי"ה. מחלוקות שחזרו ובאו לידי ביטוי בעניינים נשנים במהלך תקופה זו ושהמכון הוראה היה רק "הקש ששבר את גב הגמל" אחרי תקופה ארוכה שניסו לעשות הכל כדי להימנע מפילוג. לכן אולי כדאי במחקרך שתנסי למצוא מה היו העניינים בהם באו לידי ביטוי הבדלי הגישות לאורך אותם שנים אלו דברים שלא נודעו לציבור אלא רק לבני הישיבה באותם שנים. דוגמאות לכך יכולות להיות אפילו בשאלות קטנות כמו בהשתתפות בהפגנות הגדולות או ביציאה לרחובה של עיר לרקוד בערב יום העצמאות וערב יום ירושלים.
7.באשר למה שאמרת על וועדה שבחרה בממשיכיו של הרצי"ה, מעולם לא שמעתי על זה אך כאמור זה קדם מאד לזמני.
8. בחזרה למה שפתחת בו בענין תלמיד הרצי"ה. אנא שימי לב שאני לא השתמשתי בביטוי "התלמיד של" אלא "תלמיד של", שאמרתי שרב אברום אמר שהוא אינו רואה עצמו כתלמיד של הרצי"ה. אולי צריך להבין את זה בהתאם למונחים הבאים. יש מה שנקרא "תלמיד" יש מה שנקרא "תלמיד חבר" ויש מה שנקרא "חבר" בכל אחד מהמונחים הללו מדובר על לימוד ויחס מסוים בין השניים, אלא שיש הבדל בין מי שהוא תלמיד שלו לבין מי שהוא חברותא שלו ונמצא כשווה לו ועומד בפני עצמו אף שאפשר שילמד מחברו ויקבל ממנו הרבה. כאמור מה שאני הבנתי אז הוא שרב אברום אמר שהוא לצידו של הרצי"ה ולא כתלמיד שכל תורתו היא מהרצי"ה. צריך לבחון את כל הנושא הזה בפרספקטיבה של היותה של ישיבת מרכז הרב המשך לישיבת וולזין ומצד שני היו דמויות ומוסדות נוספים שהמשיכו את ישיבת וולזין ושמהם למד עשרות שנים רב אברום בהיותו תלמיד במוסדת הליטאיים בירושלים. (אגב בענין רב אברום אלו שתצליחי לראיין אולי יתייחסו גם לטענה שהחזון איש רצה שרב אברום יהיה ממשיכו בהנהגת הציבור החרדי ורב אברום בחר במרכז הרב.)
9. שיהיה לך בהצלחה. בברכה מי-נהר - שיחה 00:56, 19 בדצמבר 2012 (IST)
נ.ב.- כאשר הפילוג התחיל כבר בתשנ"ז לתלמידים הרבים בישיבה הייתה בעיה קשה הם תיארו אותה כמו שאומרים לילד שהוריו מתגרשים לבחור באחד מהם והוא אוהב את שניהם. בכל אופן כאמור בחשון תשנ"ח נפתחת ישיבת הר המור ועברו אליה תלמידים רבים וכאן צריך לציין שאלו שעברו להר המור לא בהכרח נקטו בצד מסוים פשוט הבהירו במרכז הרב לתלמידים שמי שמקבל את דבריהם של הרבנים הפורשים הוא כ"מהרהר אחרי רבו" ואינו יכול מוסרית להישאר בישיבת מרכז הרב ולכן אלו שלא ידעו כיצד להכריע ורצו להמשיך ללמוד מרבני כל הצדדים נאלצו בינם לבין עצמם (לא הכריחו אף אחד) לבחור בישיבת הר המור או בפרישה לישיבה אחרת משום שלא קיבלו את הטענה שהרבנים הפורשים פעלו ממניעים אישיים. אף שתמיד יש יוצאים מן הכלל שהצליחו להיות גם כאן וגם כאן כמו למשל התלמיד שהיה מסדר ומגיש לרב אברום את הספרים במהלך השיעור הכללי השבועי. מי-נהר - שיחה 01:05, 19 בדצמבר 2012 (IST)


תודה רבה מי-נהר, הוספת לי המון. אני בהחלט אאמץ את ההמלצות שלך! שבוע טוב

בבקשה חן חן ויהי רצון שיתקיים בנו מקרא שכתוב "והאמת והשלום אהבו" מי-נהר - שיחה 23:41, 22 בדצמבר 2012 (IST)

אבר מן החי[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי,

מה דעתך לגבי איחוד בשר מן החי עם הערך אבר מן החי? נראה לי שזה די אותו דבר, לא? גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 07:26, 20 בדצמבר 2012 (IST)

גילגמש שלום רב. אני מבין את שאלתך זה באמת נראה דומה אולם ככל הידוע לי אלו נחשבים לשני איסורים שונים. כלומר שתי מצוות לא תעשה שונות שלפי דעות שונות של חכמים הם נלמדים ממקורות שונים בתורה ויש ביניהם הבדלים מעשיים בפרטי ההלכה. בנוסף לכך אבר מן החי הוא אחד משבע מצוות בני נוח ויש הבדל בפרטי דיני אבר מן החי לבני נוח לבין אבר מו החי לישראל. ואילו בשר מן החי זה רק מצווה לישראל. איני בקיא מספיק בפרטים הללו אולי כדאי לשאול את אריאל או נרו יאיר או מישהו בכל אופן כמה דוגמאות על קצה הלשון להבדלים (ושוב תלוי לפי מי מחז"ל כי יש בזה כמה שיטות) למשל בשר מן החי קשור למקרים שבהם הבעל חיים הוא בגדר טרפה כלומר נוטה למות ונחשב כמת אבל אינו מת עדיין. או למשל יש הבדל בסיבת האיסור ודרכי האכילה לפי סוג החלק הנאכל. אם מדובר באיבר כגון טחול לב וכיו"ב אז כל חלק ממנו זה אבר מן החי אבל אם מדובר במשהו שיש לו גידים ועצמות אז רק אם פרקו את כל אותו חלק זה נחשב לאבר מן החי. ויש לזה פרטי פרטים אם לקחו חלק מהרגל לפני שפרקו אותה מגופו בע"ח או אחרי וועוד... לא נעים כל העסק הזה אבל התורה עוסקת בכל המצבים. ואני לא נדרשתי למקרים אלו. בכל אופן לפי ענ"ד אין לאחד אותם.
אגב זה מזכיר לי קצת מקרה כשלמדתי בתיכון לבגרות בביולוגיה ובמעבדה המורה אמר לנו שהוא נותן לנו בשר חי לעבוד איתו ואני שאלתי אותו רגע אני לא מבין, נכון שזה לא בשר מבושל אלא בשר נא כך שעדיין ניתן לראות במקרוסקופ תאים או לבצע פעולות עם תאים בעלי קרום טבעי ... אבל הרי הבשר הוא של בע"ח מת אז למה לקרוא לו בשר חי ? והאם יש הבדל בין בשר זה שהבאת לנו לבין הבשר הזה כשהוא בבע"ח החי. בקיצור המורה הסתבך עם ההגדרה ולא ידע מה לענות לי. לא יודע אם זה קשור בכלל לנושא אבל נזכרתי בזה. מי-נהר - שיחה 21:03, 20 בדצמבר 2012 (IST)
אני חושב שההבדל הוא די זניח ודי בערך אחד, אבל אפנה לאריאל כהצעתך. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 04:53, 23 בדצמבר 2012 (IST)

ישיבת בית אברהם[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלומים אתן למי נהר. השבתי לך על שאלה שלך מלפני שנתיים! בדף השיחה של הערך ישיבת בית אברהם, ראה שם. כה שבט תשע"ג השוחט - שיחה

אני מודה לך תבורך. מי-נהר - שיחה 02:35, 8 בינואר 2013 (IST)

מעיין עמשא[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא זכיתי להבין את כוונתך ב"לענ"ד טענתו של יוסאריאן מוצדקת באופן כזה שבו הטיעון הנכון בדר"כ של ALC אינו תופס במקרה זה."

מה לא תופס, הטיעון של יוסאריאן או של ALC? או בניסוח אחר, אתה מעדים את השם "מעיין עמשא" או מח'נה? --בן נחום - שיחה 09:19, 3 בפברואר 2013 (IST)
שלום וברכה. מצטער שלא הסברתי עצמי היטב. העדפתי אינה רלוונטית. השאלה היא מה יותר נכון מבחינה אנציויקיפדית לכתוב. לצערי הנימוק של יוסאריאן במקרה זה חזק יותר. כלומר טענתו שהשם העברי, סליחה ליתר דיוק השם בעברית, הוא שם חדש המבוסס על בחירה מקומית חדשה וטריה ללא שורשים, בשונה מהשם עין מח'נה המשמר את שם המקום. מספר שנים מועטות אינן פרספקטיבה מספקת כדי לומר שהשם החדש כבר נפוץ ומקובל בפי רוב הציבור הישראלי או בספרי המקצוע ומדריכי הטיולים. מי-נהר - שיחה 09:27, 3 בפברואר 2013 (IST)
ידידי היקר, לא הוצג שום מקור לטענה ש"עין מח'נה משמר את שם המקום". יוסאריאן כתב בלי להוכיח, ומשום מה אנחנו מקבלים את זה כאקסיומה. אדרבה, אפילו בארץ המעיין קרוי "מעיין עמשא"[1] - ראה את תמונת המעיין עם שמו, בסוף הכתבה. --בן נחום - שיחה 13:30, 3 בפברואר 2013 (IST)
נכבדי בן נחום, אני מאמין שהמעיין קיים זה מכבר עוד בטרם קיבל את השם החדש. מה היה שמו ? כיצד הוא מופיע במפות טופוגראפיות או מקורות גיאוגרפים ? לא בכדי קיימת תופעה ששמות ערביים שימרו את השם היהודי המקורי שהיה זה מכבר במקום. הכתבה שהבאת לא משרתת את טענותיך אלא להיפך. מצטער אני באמת רוצה להשתכנע ואני יודע שמי שרוצים למחוק את שם ישראל מהארץ ישמחו שבכל מקומות האלה כמו למשל בהצגתם בויקיפדיה, יתקיימו רק שמות בערבית. על השלט אני בעצמי הצבעתי והצעתי שיופיע תצלומו בראש ובראשית הערך. בברכה. מי-נהר - שיחה 22:02, 3 בפברואר 2013 (IST)
נסיתי להיכנס לעומקו של עניין. בדקתי במפות סימון שבילים, ואין למעיין שם! כנראה הוא קטן וזניח מידי בשביל שיציינו לו שם.
לעומת זאת נכנסתי אתמול לסטימצקי וביקשתי ספרים על מעיינות בארץ ישראל. בדקתי ב5 ספרים של הוצאות שונות למשל הספר "מעיין לכל יום" של "מסלולים", ובכולם הופיע השם "מעיין עמשא" כשמו של המעיין. בחלק הופיע גם השם "עין מח'נה"/"עין מחנה" ובחלק לא.
אם נראה לך שזה מספיק בשביל לקבוע ש"שהשם החדש כבר נפוץ ומקובל במדריכי הטיולים" אני יכול ללכת שוב ולהעתיק בשבילך את כל שמות הספרים-ההוצאות- והמיקום המדוייק בהם של "מעיין עמשא". תודה על הסבלנות. --בן נחום - שיחה 13:52, 4 בפברואר 2013 (IST)
איני רוצה להטריח אותך אבל במידה ובדף השיחה של הערך שם יופיעו סימוכין למקורות מהסוג שציינתי (כגון ספרות מקצועית) אזי אוכל אולי לפחות להימנע מנקיטת עמדה בשל העובדה שהוכח הטיעון שזהו כבר שם מקובל והנפוץ ביותר בפי דוברי העברית. כי דומני שבויקיפדיה יש פעמים שנותנים לערך שם שאינו נאמן למקור רק בשל היותו נפוץ ומוכר יותר. לחלופין עצה אחרת היא לפנות למשתמש:תמרה ולבקש את חוות דעתה לשאלה זו. אני אקבל ואתמוך בחוות דעתה בנושא זה מפני שיש לה אינדיקציה מספיק טובה לגבי דברים כאלה. כמו כן היא נוהגת לעיתים להתעייץ בפורום כלשהו של מןרי דרך איכותיים המאגדים את מרביתם של העוסקים בתחום כך שאולי משם ניתן יהיה לקבל בעזרתה תשובה. מי-נהר - שיחה 00:00, 5 בפברואר 2013 (IST)

שיחה:ליהיא גרינר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחקתי את המילים שרצית שאמחק, אומנם הכוונה לא הייתה להשתלח אבל אבל זה בסדר. אז למקרה שלא תשים לב מחקתי. וביקשת למחוק חלק מהתגובה שלך אני העדפתי לא לעשות זאת ולהשאיר לך למחוק (אם תרצה) איזה חלק שתרצה מהתגובה שלך. בשביל להימנע מתענות צנזורה. --84.228.61.55 23:49, 16 בפברואר 2013 (IST)

תודה לך. שבוע טוב. מי-נהר - שיחה 00:02, 17 בפברואר 2013 (IST)

שאלה?[עריכת קוד מקור | עריכה]

למה שאני רשמתי שהיא טראש גינית וביקשת שאמחק ואילו שמשתמשים אחרים רשמו המון דברים הרבה יותר חמורים מכך לא ביקשת שימחקו? כמו בגדה בחבר בשביל צומי או מישהו שחייבת לשוחח עם מומחה בבריאות הנפש. אני חושב שנהגת בחוסר אובייקטיביות וקצת נעלבתי ממך ושמח שהיה לי האומץ להגיד מי אני גם במחיר שימחקו לי את עריכותיי. לילה טוב --ויקיפד גאה - שיחה 23:31, 21 בפברואר 2013 (IST)

שלום לך. אני מודה לך מאד שפנית ואמרת לי את אשר על ליבך. אתה אדם ישר שאינו מחפש לפגוע ולהזיק כך שאיני חושב שאתה צריך לחשוש מאף אחד. אנסה להסביר לך למה וכיצד זה קרה( אי התערבותי שוב), אז אולי לא תפרש את הדברים באופן האישי שפירשת כעת. הבט, בשעה שהגבתי לך היית משתמש אנונימי שהערתי אליו בפומבי אינו מיוחסת לאף כתובת בשם. אמנם ייתכן והייתי מעיר גם למי שאינו אנונימי. בכל אופן הערתי אליך אז באה בשלב די מוקדם של העיסוק בעניינה של הנידונת. (אישית מעולם לא ראיתי אותה בשום מדיה שהיא אפילו שניה) וככל שהעיסוק בה התארך כך פחות ופחות היה לי ענין להיות מעורב בכל המלל אודותיה או אודות התהליך. אולי כתבתי לך בלשון סמכותית כמי שמייצג את הקהילה אולם זה בגלל שככה אני מתנסח לעיתים רבות ולא בגלל שאני חשוב מאחרים. בויקיפדיה כולם שווים בהבעת דעות והערות. דע לך נכבדי, שויקיפדים ותיקים עימם אני נמנה, פעמים רבות מסגלים לעצמם קריאה סלקטיבית בדיונים ארוכים מרובי משתתפים. לא בגלל שזה אידיאלי לא לקרוא את כל המלל בדיון בו משתתפים, אלא בגלל שזה לא יעיל למי שמנסה לתרום מזמנו לויקיפדיה. המחיר של קריאת ויכוחים ארוכים עולה לותיק מסור ומשקיע, מאד מאד ביוקר. לא רק בזמן אלא לעיתים אף בשלוות רוחו. מה שאני מנסה לומר הוא שבשלב שכבר נכתבו שוב דברים דומים להם הערתי לך, כבר לא נתתי את דעתי לדברים אלה אם בכלל שמתי לב להם כשקראתי. למשל אתה הראשון שמיסב את ליבי שכתבו שעליה להתייעץ עם מומחה לבריאות הנפש, וזה לדעתי עוד לפני שזה עלבון לה זה עלבון לאנשים הנזקקים לתחום בריאות הנפש. זכור שלאחר שהסכר נפרץ כבר לא יעיל לנסות לעצור את הזרם. לא הייתה בכוונתי לפגוע או לצער אותך ח"ו. בכל מקרה יש הבדל בין דברים שנכתבים בדף שיחה אישי כמו כאן לבין דף שיחה של הערך עצמו. יש גם הבדל בין דף הצבעה לבין דף שיחה של הערך. דף שיחה של הערך מופיע ונגיש מיידית תמיד לצד הערך עצמו ולעיתים משמש אף כתוספת מידע שלא הוכנס לערך. דף שיחה יישאר גם לאחר מחיקת הערך. נכון גם דף הצבעה יישאר אבל דף כזה הוא צדדי ואינו צמוד לערך כמו דף השיחה הראשי. אני מקווה שהסבריי מניחים את דעתך, וגם אם לא הרי שמאחר וניכר בך שיש לך לב טוב ואתה ענייני וכנה, לכן אני מקווה שתסלח ותשכח מדבר זה כך שלא תראה בו כעלבון אישי. הדבר היחידי שאני רוצה לומר לך באופן אישי זה "ברוך בואך לויקיפדיה". או כפי שכעת כבר מתברר שיש לומר "ברוך הנמצא בויקיפדיה".מי-נהר - שיחה 00:12, 22 בפברואר 2013 (IST)
תודה. הייתי חייב להגיד , ועכשיו אני מרגיש הקלה שאמרתי. עכשיו אני שם את הדברים מאחור. תודה רבה. --ויקיפד גאה - שיחה 23:58, 21 בפברואר 2013 (IST)
תודה לך ידידי. נ.ב. בין החסרונות הרבים שלי זה שאני כותב ארוך ואח"כ חוזר ומתקן את עצמי כמה פעמים אז ייתכן ולא קראת את תגבותי המתוקנת. אם כי רוח הדברים זהה. בכל אופן אנא הרגש חופשי להעיר לי בעתיד בכל דבר שנראה לך כראוי לביקורת בונה. הרי אין אדם שחף מטעויות אפילו על דברים שהוא עצמו מעיר לאחרים. בטח לא אני. על זה כבר אמרו חז"ל "את אשר יאהב, יוכיח". מי-נהר - שיחה 00:03, 22 בפברואר 2013 (IST)
תודה--ויקיפד גאה - שיחה 00:07, 22 בפברואר 2013 (IST)

עיצור לועי, סותם/מחוכך, קולי/אטום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מי נהר שלום,

אני לא מצטער לומר זאת, אך לא אני כתבתי לראשונה את הערך "עיצור לועי, סותם". מישהו אחר עשה זאת, ואף את ההקלטה הוסיפו הוא או כל אדם אחר. אין לי מושג למה ערך זה אינו מופיע בדף האנגלי, אך הנך יכול לראות בדפי הגרסאות שעד לפני זמן מה מלבן זה צבוע היה באפור - לאמר חיתוך בלתי־אפשרי, אך בהמשך השטח נפתח ככל הנראה בגלל ממצאים חדשים בעולם הבלשנות.
אה, והאמן לי, אמנם אינני בלשן - אך התחום איננו זר לי, ואף הייתי מבצע רפורמה בכתיב המכוער ברובו. עשיתי זאת חלקית בטבלת הטיוטה שלי. הבלשנות צריכה לדעת שניתן לשאול אותיות אף משפות זרות, כגון רוסית ואף עברית, ולתכנת אותן לנהוג כעיצורים לטיניים - בעיקר בתחום הסימנים הדיאקריטיים (שגם אותם צריך להחליף ולצמק עוד) המתלבשים עליהן. היא אף יכולה לייצר אותיות חדשות וקומפקטיות בהרבה ממה שיש. בכל אופן, סבורני שאין סיבה של ממש להתעלם מעיצורים תיאורטיים, הרי המחקרים מתקדמים עוד ועוד. לא? (יהודה שמחה ולדמן - שיחה 06:53, 22 בפברואר 2013 (IST))

שלום נכבדי יהודה, נראה שאתה מתמיד בעיסוק בתחום ומנסה לשפר ולהוסיף לויקיפדיה בתחום זה. אני אף מסכים שחשוב מאד שלא להיות מקובע ומשועבד רק לתפיסות ושיטות קיימות. אולם מסגנון כתיבת כאן אלי חוזר ועולה לעניות דעתי בעיה מהותית בגישתך וצורת עבודתך במיזם ויקיפדיה. במיזם זה לא ניתן לכתוב מידע רק בגלל שהכותב העורך מבין אותו ככה, חכם ועמקן ככל שיהיה. בויקיפדיה כותבים רק מידע שאחרים כבר סמכו את ידיהם עליו והתפרסם. אם המידע הוא טענה של דעת מיעוט היא גם צריכה להיות מיוחסת לאומרה. ועל זה הדרך כבר קדמו לי טובים ומנוסים והעירו בדבר הצורך לכבד את כללי הכתיבה במיזם בדבר האיסור לכתוב בו "מחקר מקורי". אמנם בדפי השיחה המתאימים כל אחד יכול להתווכח ולהביע את דעתו אבל בגוף הערכים מי שלא כותב ע"פ הכללים המקובלים ואינו מנהל אינטראקציה שיתופית עם הקהילה לא מצליח להישאר כאן ואף חלילה היו מקרים שנאלצו לחסום לצמיתות משתמשים שתרמו אלפים רבות של פסקאות תוכן ובחרו להסיר את כולם לא בדיקה יחידנית אף שהיה מדובר בתרומה רבת שנים. אם אני מתרשם נכון אני חושש שאתה צועד בדרך הלא מומלצת הזו. וסלח לי שאני אומר לך זאת ככה. אל תחשוב שלי לא קרה בהתחלה שנכשלתי בסגנון כתיבה והתנהלות שכזה. לקח לי זמן להבין איך הדברים עובדים כאן ולמדתי גם שהצדק עימם מבחינה מערכתית. כמובן שזה שאיך לך התואר הנדרש אינו אומר שאתה צודק אבל לשם כך תצטרך לפרסם את הדברים בכלים אחרים בפני הציבור ואז ייתכן ויוכלו לציין גם אותך במידה והצגת שיטה כוללת ייחודית שזוכה להתייחסות כלשהיא מצד העוסקים בתחום. (לגופו של ענין הנושא גדול עלי מכדי לחוו"ד דיעה מספקת לכאן או לכאן) ובמילים אחרות אני מקווה שתוכל לספק סימוכין קבילים למידע שהעלת על מנת שהוא יוכל להישאר בויקיפדיה במתכונת כזו או אחרת. ואני מקווה שלא תיקח אישית את הערות וביקורת הקהילה פשוט כולם מתנדבים כאן והעומס גורם לרבים למצבי רוח של חוסר סבלנות ודיבור ישיר פר ענין ולא פר אדם. אני מקווה שנתברך בתרומותיך ושישמחו בך הקהילה ותשמח אתה גם בהםץ פורים שמח. מי-נהר - שיחה 14:45, 22 בפברואר 2013 (IST)
מי נהר שלום,
אני עדיין מציין שלא אני כתבתי את הערך הראשוני "עיצור לועי, סותם". בסך־הכל הוספתי ערך אחר על סמך זה שהעורך הראשון כתב מתוך ידיעה על העיצור התיאורטי ההוא. זה מה. (יהודה שמחה ולדמן - שיחה 21:49, 23 בפברואר 2013 (IST))

קובץ:Mesibat itonaim shel Lawrence Korb.jpg[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי נהר, האם תוכל לפנות לשולח התמונה שיאשר לך לעלות את הקובץ ברישיון חופשי לויקיפדיה? זה גם אינטרס שלהם שהתמונה תהיה חופשית לשימוש גם בויקיפדיות אחרות. פרטים נוספים לטיפול בתמונה ראה ויקיפדיה:OTRS. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:45, 7 במרץ 2013 (IST)

שלום חנה כבר התכתבתי עם עדי גינזבורג שאישר לי שימוש חופשי בתמונה והוא ששלח לי אותה אולם הם לא כנראה לא מבינים מה זה ויקיפדיה:OTRS למרות שהסברתי להם שצריך לבצע את האישור בהליך מסודר. אם את יכולה לייעץ לי איך לגשר על הפער הזה אודה לך. מי-נהר - שיחה 23:48, 7 במרץ 2013 (IST)
אם באישור שהוא שלח לך נכתב במפורש שהוא מאשר להעלות את הקובץ לויקיפדיה ברישיון חופשי, העבר את התכתובת הזאת עם שם הקובץ ל: permissions-he@wikimedia.org. אני אכניס את האישור. אתה לא צריך שהם ישלחו, אתה צריך שהם יאשרו בכתב שהם מאשרים להעלות לויקיפדיה ברישיון חופשי ועדיף גם שיצוין במפורש הרישיון Cc-by-sa-3.0. את היתר אתה יכול לעשות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:56, 7 במרץ 2013 (IST)
צר לי, יש כאן בתהליך יותר מדי חורים שאני לא יכול לגשר עליהם. זה בידיים שלהם. מי-נהר - שיחה 00:02, 8 במרץ 2013 (IST)
אני לא מבינה את הבעיה. האם קבלת את הסכמתם בכתב? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 00:09, 8 במרץ 2013 (IST)
יש כאן מספר דברים שצריך להסביר ומוטב מן הסתם שלא אאריך כעת. קיבלתי עת עצתו של ori בסדנה לגרפיקה ואני מעביר את התמונה לאישור חופשי בויקיפדיה על סמך מה שנמסר לי בכתב במפורש אודות אישור שימוש חופשי כפי שאציין שם בתקציר. מי-נהר - שיחה 00:16, 8 במרץ 2013 (IST)
מי נהר, אני מצטערת, אבל צריך לשלוח את האישור שלהם למערכת OTRS. לא מספיקה ההצהרה שלך על גבי התמונה. אני לא מבינה מה הבעיה. אם כתבו לך במפורש שמאשרים רישיון חופשי תעביר את התכתובת הזאת, ואם אמרו בע"פ שלח אליהם דוא"ל ובקש שיחזירו אישור ואותו תעביר. אלה הכללים של ויקיפדיה ואם כל הרצון הטוב אי אפשר להחריג את התמונה הזאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 11:04, 8 במרץ 2013 (IST)
חנה שלום. זה בסדר, אני מבין היטב ואת צודקת. אני משער שגם בשעה זו הם טרם שלחו אליכם את האישור. לפיכך אכן מן הראוי למחוק את הקובץ הנוכחי בשל היותו מוגדר לשימוש חופשי ללא האישור המתאים. לאחר מחיקת הקובץ הנ"ל, אודה לך אם תוכלי לשחזר את הקובץ הקודם שנמחק לבקשתי בשם Mesibat itonaim.Lawrence Korb.jpg אשר היה ללא חיתוך והוגדר תחת שימוש הוגן בהתאם. וסליחה על שהטרחתי אותך את עיצובית ואת אור. במידה ותעדיפי שלא לבצע את השחזור של הקובץ הקודם, אבין, ואני אעלה אותו מחדש תחת שימוש הוגן. מי-נהר - שיחה 13:20, 10 במרץ 2013 (IST)

נפתלי בנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערב טוב,
לידיעתך שחזרתי את הערך לגרסה היציבה ללא התוספת המדוברת. אנא דונו בדף השיחה עד לסיום הבירור. • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 01:02, 2 באפריל 2013 (IDT)

אני מודה לך על שמירת הסדר והפעלת שיקול הדעת. מי-נהר - שיחה 01:05, 2 באפריל 2013 (IDT)

הוספת קטגוריה:קברי צדיקים בארץ ישראל באמצעות HotCat[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוספת את הקטגוריה הזו להרבה ערכים של צדיקים שעוסקים בהם ולא ספציפית בקבר כמו למשל ערך על קבר רשב"י. זה לא נראה לי סביר. ‏DGtal‏ 00:12, 12 באפריל 2013 (IDT)

אם הערך מתייחס ומראה גם את הקבר כך שגם ניתן ללמוד ממנו על זה שבמקום נערכת הילולה או שפוקדים אותו, אזי איני רואה סיבה שכל עוד אין ערך מורחב, לא יוצג שם האיש באותה קט'. במקרה של רשב"י הצדק עימך כי יש ערך הולם אחר. במקרה של הערך רשימת קברי צדיקים והקט' של קברי צדיקים בארץ ישראל, מקובל בויקיפדיה במצבים מסויימים לציין ערכים בקטגוריה משנית בשל ההקשר המהותי ביניהם והשלמת המידע המתקבל מתת פרק שבהם. מי-נהר - שיחה 00:15, 12 באפריל 2013 (IDT)

קברה של דינה בערך מנחם החברוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

הי מי נהר, לפי הערך מנחם החברוני ממקם את קברה ליד שכם. זאב וינאי באנציקלופדיה אריאל עמ' 284 כותב שהוא זיהה את מקום קברה בקרבת ארבל. האם תוכל לבדוק את המקור למה שכתבת בערך? תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:26, 12 באפריל 2013 (IDT)

הי חנה הצדק אכן עמך, בדקתי את החיבור במקור (כפי המצוי בהיברובוקס) והחברוני באמת כותב כמו שאמרת ולא כמו שכתוב בערך כעת. איני זוכר אם זו טעות שנפלה אצלי או במקור ממנו שאבתי את המידע. תודה ששמת לב. תיקנתי.מי-נהר - שיחה 05:56, 14 באפריל 2013 (IDT)
גם בתיקון יש בעיה, המסורת של קבר דינה בארבל מופיעה אצל נוסעים נוספים ראה בערך שכתבתי ארבל (יישוב עתיק)#קברים עתיקים על פי המסורת. אני מציעה לכתוב שם רק שהוא מציין את קברה בארבל. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 14:21, 14 באפריל 2013 (IDT)
אני מקבל את הצעתך וסומך עליך שמה שתתקני יהיה מצוין. תודה מי-נהר - שיחה 18:18, 14 באפריל 2013 (IDT)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לך. בעקבות בקשה של משתמש/ת חדש/ה ב"חממה" (עניתי לו/ה כאן), אשמח אם כמי שמבין הרבה יותר ממני בענייני יהדות, אולי תוכל לסייע להבין האם הערך הזה שנכתב הוא בעל חשיבות אנציקלופדית בפני עצמו / יש ערך כללי יותר שאפשר לשלב את המידע הזה כפסקה בתוכו / המידע מתאים היישר לוויקימילון / כל אופציה אחרת שנראית לך. לגבי סגנון הכתיבה והניסוח ומקורות וכו' אטפל בעצמי בהמשך אם תגיד לי שיש בכך טעם. תודה רבה מראש, והמשך יום נעים, Ravit - שיחה 18:28, 28 באפריל 2013 (IDT)

שלום רוית, מודה לך על פנייתך. לענ"ד כדאי להתייחס לענין הזה כדלהלן: בהמשך לפירוט הכללי של סוגי הפיוטים המצויינים ב-פיוט#סוגי פיוטים, הרי שיש בהחלט מקום לערך מורחב בפני עצמו על יוצרות בדומה להושענות או סליחות. (בקרב האשכנזים שדווקא אצלהם יש פחות פייטנות, זה דווקא ביטוי מאד מפורסם בנוגע לתוספות לא שגרתיות בתפילה בימים כגון החגים). בערך המורחב "יוצרות", אפשר לציין כתת-פרק בפני עצמו את הביטוי "הפך את היוצרות" ולעשות הפניה ישירה מהביטוי אל תת הפרק. אין לי ספק שיש חשיבות ותוכן רב שניתן לכתוב בערך על "יוצרות" וכמובן אפשר להתחיל אותו כקרצמר.
אגב ב-פיוט#סוגי פיוטים הפנו מברכת יוצר לברכות קריאת שמע, אך בערך שמה אין התייחסות ליוצרות. לכן אפשרות נוספת היא לפתוח פרק ותת פרק בערך של ברכות קריאת שמע ולשם לעשות ההפניה מהחיפוש הראשי. אם כי דומני שעדיף יותר ערך על "יוצרות בפני עצמו" כערך מורחב.
כמו כן כדאי לציין שלאחרונה יוסד מחדש מועדון ויקיפדי לנושאי יהדות. אני מאמין שחברי המועדון ישמחו לסייע בהעשרת ערך שכזה. להלן - ויקיפדיה:מועדונים/ויקרעטשמע.
בברכה ובהערכה רבה. מי-נהר - שיחה 22:36, 28 באפריל 2013 (IDT)
תודה רבה לך על התשובה המעמיקה. אכן שכחתי לרגע את המועדון הישן-חדש לנושאי יהדות, ואני שמחה לראות שהוא חידש את פניו. מכיוון שבהתאם להסבריך המלומדים נראה לי שהכי כדאית תהיה הקמת ערך על יוצרות ושילוב המידע של משתמש:צופיה 1010 בו (אבל רק אחרי שיוקם ערך כללי, כי בלי זה אין הרבה משמעות למידע הספציפי על "הפך את היוצרות"), ומכיוון שאני ממש לא מבינה בזה ולא יכולה להקימו בעצמי - אשמח אם מישהו מחברי המועדון ייקח זאת על עצמו, ויבנה קצרמר סביר. לפיכך אני מעבירה את המידע מכאן לשם, ברשותך. תודה ולילה טוב, Ravit - שיחה 22:51, 28 באפריל 2013 (IDT)
ברוכה תיהי מי-נהר - שיחה 00:03, 29 באפריל 2013 (IDT)

בירורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נא להימנע ממחיקת דבריהם של אחרים. גם לנו יש זכות לאתנחתא קומית. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 08:56, 29 במאי 2013 (IDT)

לא , אין לכם זכות להתבדח על הנידון ועל הבירור אודותיו. זה מנוגד בצורה חמורה ביותר לעקרונות ויקיפדיה ולכל אתיקה מינימאלית של יחסי אנוש. כל מפעיל היה צריך למחוק זאת לאלתר. מי-נהר - שיחה 14:27, 29 במאי 2013 (IDT)

תבניות איחוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לך
לא ברור לי אם פרשת כמופיע בראש העמוד או לא, אבל אני רוצה להודיע לך שהסרת את תבניות האיחוד שהצבת בערכים תיקון קוראים וסימנים (תיקון סופרים) לאחר שנה שהאיחוד לא בוצע ולאחר התנגדויות בשיחה:תיקון קוראים. תודה, אהרן - שיחה 10:04, 18 ביוני 2013 (IDT)

תודה לך על שיידעת אותי. המשך יום טוב. מי-נהר - שיחה 14:40, 18 ביוני 2013 (IDT)

דרוש ממלא מקום זמני לתפקיד אחראי מיזם "ערכים יתומים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיזם יתום מחפש מאמץ זמני!
שלום רב! כמשתתף במיזם הערכים היתומים, אני פונה אליך בבקשה: עקב יציאתי לחופשה קצרה בחו"ל, דרוש ממלא מקום זמני לתפקיד אחראי מיזם "ערכים יתומים" החל מאמצע יולי. אם אתה מוכן להקדיש כרבע שעה ביום לנושא, אתה מוזמן לכתוב בדף השיחה שלי, ואתדרך אותך. שוקולד מהדיוטי פרי מובטח למתנדב... . תודה רבה- ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 10:24, 26 ביוני 2013 (IDT)

עובד היקר והנחמד, לכבוד לי פנייתך אליי בנושא זה ובכלל. עם זאת אנא סלח לי אך לא אוכל לקבל עלי את הדבר מפני שבתקופה זו טרוד אני יתר על המידה, אפילו עבור דבר נאה וחביב שכזה. תודה שפנית אליי ואני תקווה שיימצא מי שיוכל לעשות זאת בעת מרחיב אתה את אופקיך ושואב תעצומות מהברכות הגנוזות בעולמינו. בברכת דרך צלחה לשלום. מי-נהר - שיחה 10:42, 26 ביוני 2013 (IDT)

ברכות לבביות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מזל טוב מי-נהר, יהי רצון שיתגשמו משאלותיך לטובה ולברכה ויתקיים בך מקרא שכתוב "ונהר יוצא מעדן להשקות את הגן". מי-נהר - שיחה 00:29, 22 ביולי 2013 (IDT)

, תודה נשמה. מי-נהר - שיחה 00:29, 22 ביולי 2013 (IDT)
יום הולדת שמח! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 07:43, 22 ביולי 2013 (IDT)
מזל טוב! גילגמש שיחה 07:52, 22 ביולי 2013 (IDT)
תודה מקרב לב. מי-נהר - שיחה 16:48, 22 ביולי 2013 (IDT)
מזל טוב! בריאות ואושר! אלדדשיחה 22:54, 22 ביולי 2013 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! עד 120 ! ‏dMy‏ • שיחה • 00:11‏, 23 ביולי 2013 • ט"ז באב ה'תשע"ג
תודה לכולם (אני מביע משאלה) ומדליק מחדש את הנר :) מי-נהר - שיחה 00:18, 23 ביולי 2013 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! אני עושה לעצמי כל שנה מסיבת הפתעה ליום ההולדת. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 09:52, 23 ביולי 2013 (IDT)
כן זה כמו לשחק שח נגד עצמי, אני תמיד מנצח :) , תודה. מי-נהר - שיחה 18:07, 23 ביולי 2013 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! בברכה. ליש - שיחה 21:42, 24 ביולי 2013 (IDT)
אני מצטרפת לברכות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:44, 24 ביולי 2013 (IDT)
תודה רבה חן חן מי-נהר - שיחה 22:01, 24 ביולי 2013 (IDT)

רשימת מועמדים למחיקה/:מיכאל גורבונוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי מי-נהר, בכללי הצבעת מחיקה רשום במפורש "נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה." .
אתה ענית בגוף ההצבעה. אנא העבר את התגובה לדיון או תמחק. תודה Dindia - שיחה 22:41, 4 באוגוסט 2013 (IDT)

היי דינדיה, מחקתי כבקשתך, על אף שבדרך כלל הקהילה לא עומדת בכלל הזה. אך כדי שלא להיות השובר שלו כעת וכדי לאפשר לקהילה להתרגל לאמץ את הכלל. ניאותי לבקשתך. בהזדמנות זו אברכך להשתתפותך במיזם. בנוסף הרשה לי להביא לתשומת ליבך שאנו הויקיפדים מרוב עיסוקינו במילים והעקרונות חשובים ככל שיהיו, נוטים לשכוח שמאחורי העריכות עומדים בני אדם בשר ודם. פירוש הדבר שבמיוחד כאשר מתייחסים אל כותבים חדשים/אנונימיים שאינם מבינים את הכללים והדברים המקובלים כאן, שעלינו להשתדל להתנסח בצורה עניינית יותר ולא מזלזלת או פוגענית. הדבר נכון במיוחד בדיוני חשיבות של ערך חדש. שיהיה לך בהצלחה בהמשך. תודה. מי-נהר - שיחה 00:13, 5 באוגוסט 2013 (IDT)
אם יש כלל אז הראוי לשמור עליו. דיון בין הצבעות יגרום לבלגן.
לגבי דיון חשיבות של ערך, אם במקום כלשהו הגבתי בצורה לא עניינית, אשמח אם תעיר לי במקום, כך שאוכל לשים לב וגם להסביר את עצמי.
לגבי האיגוד הבינלאומי לתפקוד בחרת להוסיף לינק ליוטיוב שכבר נמחק בעבר. אם ברצונך להוסיף אותו שנית, היה עליך לכל הפחות לציין סיבה למה הלינק המדובר רלונטי.
בכבוד רב Dindia - שיחה 13:14, 5 באוגוסט 2013 (IDT)
אתה צודק. לא הייתי מודע לכך שהוא כבר הוסר בעבר. ולכן היה עלי לפנות לדף שיחה וכך אעשה. (דרך אגב לא האשמתי אותך במלחמת עריכה. אלא התרעתי מפניה), וכאמור אני זה ששגה בסדר הפעולות. ובאשר לגופו של ענין, בכנות, האם הקשבת בכלל להרצאה ? לצערי הרושם הוא שאתה מגיב אל הנושא בצורה מאד עוינת אשר מביאה אותך לענ"ד, להתייחס בצורה לא פרופורציונית לנושא. מי-נהר - שיחה 00:20, 6 באוגוסט 2013 (IDT)
נדמה שאכפת לך אז אני אסב את תשומת לבך לויקיפדיה:רשימת_מועמדים_למחיקה/:האיגוד_הבינלאומי_לתפקוד - יש שם שאלות הנוגעות לדברים שכתבת ודף זה בטוח לא ברשימת המעקב שלך, בברכה, Nurick - שיחה 01:01, 11 באוגוסט 2013 (IDT)
אני מודה לך שהפנית לתשומת ליבי, ומעריך את נסיונך להיות הוגן ומעורב בשאלה הנידונה.
איני יכול כעת להתייחס כראוי, אנסה בהמשך אם אוכל.
למרות כוונתך הטובה, עשית מעשה בעייתי מאד כאשר העתקת דברים שלי בשמי בתוך דף חדש, כאילו אני כתבתי אותם כעת ובצורה זו בלבד. זה כאילו כתבת וחתמת בשמי משהו אחר. אבקשך לציין בכל מקום בו ציטטת אותי, להבהיר שזה ציטוט שאתה הבאת ולתחום כל ציטוט כזה בחתימה שלך ולא בשלי. את העובדה שזה ציטוט של משתמש אחר במקרה זה אני ומהיכן הובא הציטוט, ציין למשל בכתב רגיל בסוגריים וכד'. למרות כוונתך הטובה, אסור לעשות בצורה כזו, ובנוסף זה מייצר מצג שווא כאילו השתתפתי בצורה זו בדיון הנוכחי. אנא תקן את אופן הצגת התוכן שם בהתאם. תודה ושבוע טוב. מי-נהר - שיחה 02:26, 11 באוגוסט 2013 (IDT)
הבהרתי זאת בתחילת דף השיחה מלכתחילה וכעת גם בתוכו, סליחה, Nurick - שיחה 16:09, 11 באוגוסט 2013 (IDT)

עוצמת הרכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם הדרישה שלי לציון יעילות השיטה המדוברת לא נראת לך, אתה מוזמן לפתוח דיון בדף שיחה. נא לא להכנס למלחמת עריכה ולמחוק את הדברים שלי! Dindia - שיחה 15:39, 21 באוגוסט 2013 (IDT)

מה שכתבת אינו גרסה יציבה. לעריכה שלך הבעתי התנגדות והתייחסתי לכך בדף השיחה, לכן לא היית צריך לשחזר ללא הסכמה או הכרעה בדף השיחה. מי-נהר - שיחה 16:52, 21 באוגוסט 2013 (IDT)

מתחם שער הפרחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי

אתה מוזמן להגיב בדף השיחה של מתחם שער הפרחים. חג שמח. --בן נחום - שיחה 14:05, 18 בספטמבר 2013 (IDT)
קראתי בעניין מה שכתבת שם.
אך מעל הפיסקה שחך, יש דיון האם יש מקום בערך לתמונה של רחל גרין, ולאזכור מחזה עליה שמוצג במקום.
אשמח לשמוע דעתך בנושא. חג שמח. --בן נחום - שיחה 23:09, 21 בספטמבר 2013 (IDT)
שלום בן נחום. לא הגבתי שמה מכמה סיבות, אחת מפני שהדיון עבר לפסים צורמים מצד כמה מהמשתתפים בו ולא רציתי להצטרף לדיון בצורה שאחרים יפרשו אותי כמסכים ומקבל את הסגנון של הדוברים ודברים שנאמרו לפניי. בנוסף אני בעצמי מתלבט האם ע"פ אמות המידה של ויקיפדיה, יש חשיבות לערך הנ"ל מצד עצמו לבד בהתאם לתוכן הידוע אודותיו עד כה. באשר למה וכמה מוזכר על רחל גרין, אשתדל אם אוכל להתבונן על כך בהמשך ולהגיב , תודה שהפנת לתשומת ליבי. מועדים לשמחה. מי-נהר - שיחה 23:34, 21 בספטמבר 2013 (IDT)

משתמש:Yinon75/כיפת הירדן[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום. תודה רבה לך על העזרה ודברי החיזוק!!!!Yinon75 - שיחה 17:56, 22 בספטמבר 2013 (IDT)

חן חן, תודה ינון. מי-נהר - שיחה 23:11, 22 בספטמבר 2013 (IDT)

שלום. לא הבנתי מה עכשיו הבעיה הערך עשיתי מה שהמליצו לי?! מה לעשות כעת? לוותר?

שלום ינון, נהוג לסיים הודעה בהשארת 4 טילדות המופיעות משמאל לספרה 1 שבמקלדת (עם לחיצת שיפט) מי-נהר - שיחה 22:38, 23 בספטמבר 2013 (IDT) (אם תיכנס לעריכה האחרונה שלי כעת בדף זה תראה מה רשמתי כדי שתצא החתימה שלי, וכך אתה גם יכול לעשות , כלומר להסתכל בדף בצורת שלב עריכת קוד מקור וללמוד את הקודים בהם כותבים ומסדרים כל דבר.
אין צורך לוותר צריך פשוט סבלנות ולשנס מותנים כדי להפיק מוצר הראוי לקריאה. כמובן שאם הדבר קשה לך ואינך בשל לכתיבה מסודרת תמציתית ובשפה הברורה לכל קורא, אז אתה יכול לוותר וזה בסדר גמור. לא לכל אחד קל להתנסח ויש ויקיפדים שונים שתורמים בצורות שונות ומגוונות (חלקם קוראים לעצמם ויקיגמד על משקל הגמדים הטובים שעושים בשקט את כל התיקונים הקטנים ששוכחים לעשות אך הם חיוניים).
לגופו של ענין, תן דעתך שאי אפשר לכתוב בשפה של בית מדרש. צריך לכתוב בעברית ובמשפט מסודרים המסכמים את המהות ללא כל תהליך הפלפול והבירור. כמו כן לא מכחילים סתם ככה מילה כקישור חיצוני בגוף הערך. קישורים חיצוניים נותנים רק בהערות שוליים או בקישורים חיצוניים. וגם אז יש להציג את זה בצורה מפורטת כולל קרדיט למקור.
כמו כן אין להעמיס מידע מיותר על הערך. יש כבר ערך מלא ומפורט על הקטורת (אולי שמה יש מה לשפר) אבל כאן צריך להתמקד במה שקשור לכיפת הירדן ולא לגלוש לסיפורים על הקטורת.
אי אפשר לקשר לדפים ברשת שמרכזים תוצאות חיפוש. זה מידע לא מעובד שזה לא מועיל לקורא. צריך לבחור את העיקר הרלוונטי ולנסח את המידע העולה ממנו בצורה תמציתית במילים שלנו בפרק המתאים שבתוך הערך ובסוף ההיגד שכתבנו לציין את המקור בחז"ל או במאמרים וכתבות אחרות בהם מצאנו את המידע הזה.

כאשר המידע יהיא כתוב בצורה שניתן לקרוא בעברית פשוטה, וכאשר הוא יהיה כתוב על פי כללי הפיסוק והניסוח אזי אפשר יהיה להעלות את הערך למרחב הערכים. בהצלחה. נ.ב. אינך חייב להשלים מייד את כל הפרקים, ניתן גם להשאיר פרק ריק עם {:{תבנית:להשלים}} או {:{תבנית:בעבודה}} ועם הזמן להשלים גם את הפרק שטרם הגעת אליו. אתה יודע מה אומרים חז"ל. "כל ההתחלות קשות" , מסקנה אם לא קשה לך, סימן שעוד לא התחלת. אם קשה לך סימן שאתה בדרך הנכונה. מועדים לשמחה (תרתי משמע). מי-נהר - שיחה 22:38, 23 בספטמבר 2013 (IDT)

בסדר אבל אני לא יודע מה בדויק התנאים לכתיבה . האם יש מי ממתעסק עם שיבוץ ועריכה של ערכים כאלו?Yinon75 - שיחה 22:51, 23 בספטמבר 2013 (IDT)
תודה שתיקנת למשפט מובן. ראה ינון , כולם כאן בהתנדבות ואת הכתיבה הבסיסית כל אחד שבא לכתוב ערך, אמור לעשות. כמובן שאם יש שגיאות כתיב פיסוק וכדומה שהוא לא שם לב אז מי שנתקל בהן מנסה לתקנן. אבל מלכתחילה אי אפשר להעלות למרחב הערכים ערך שהוא לגמרי לא קריא.. אגלה לך סוד גם לי מאד קשה לקחת מידע גולמי ולצמצמו ולסדרו בצורה ההולמת לערך רגיל. בכל אופן בו ננסה להתמודד צעד צעד. תבחר פרק אחד שעוסק בנושא אחד ובו ננסה לראות מה המידע שצריך להופיע בו ואחר כך נחשוב איך לנסח את זה בצורה נכונה ופשוטה. אני אשתדל לבקר מעת לעת בימים הקרובים ולהתייחס אבל איני יכול להבטיח כי אני מאד עמוס וטרוד בימים אלה, איתך הסליחה. מה דעתך לנסות להתמקד כעת בתיקון הפרק של "גינות הוורדים בירושלים". בוודאי תסכים איתי שככה אי אפשר לקרוא מה שכתוב שם. ויקיפדיה מיועדת לכולם. אנא קבל דבריי כביקורת בונה וברוח טובה כפי עניות דעתי הרבה. מי-נהר - שיחה 22:58, 23 בספטמבר 2013 (IDT)
הבנתי,תודה!Yinon75 - שיחה 23:03, 23 בספטמבר 2013 (IDT)
בשמחה. קת את הזמן לא יקרה כלום אם המרקחת תתבשל לאט לאט, אדרבה היא רק תשתבח :) מי-נהר - שיחה 23:11, 23 בספטמבר 2013 (IDT)
אבל סידרתי את זה בדיוק כמו שצריך הלא כן?Yinon75 - שיחה 23:34, 23 בספטמבר 2013 (IDT)
שלום רב! אבקש ממך לבדוק את הערך כעת לאחר כל התיקונים . תודה!Yinon75 - שיחה 14:36, 24 בספטמבר 2013 (IDT)

ינון, לצערי למרות כל מה שכתבתי לך כאן ובכמה מקומות נוספים לא הבנת ולא ביצעת רוב מה שכתבתי. כנראה לא הסברתי טוב, גם יתכן שהערכים האחרים בהם הסתכלת כדי להשוות הם עצמם היו פגומים. אני מציע שלא תעלה בשלב זה את הערך. כשאוכל אנסה בלנ"ד להראות/להסביר/לשפר כפי עניות דעתי ואנסה לשקף לך את ההבדלים כדי שתוכל ללמוד כפי שלימדו אותי אחרים בעבר. אתה כמובן יכול בדף הטיוטה לעבוד כהבנתך כי הוא אינו חלק ממרחב הערכים.

כמו כן נסה להיכנס ל-ויקיפדיה:מועדונים/ויקרעטשמע תוכל שם להזמין את הויקיפדים להצטרף לכתיבת הנושא או לדון אודותיו, ואולי להם יהיו הסברים טובים משלהם. ויהיה להם האפשרות לסייע ולהדריך. כמו כן ניתן להזמין את הקהילה בדף ויקיפדיה:לוח מודעות בכדי לעיין כדי להעיר , לשפר לסייע... בהצלחה. מי-נהר - שיחה 18:23, 24 בספטמבר 2013 (IDT)
שלום רב! לא הבנתי מאיפה אפשר למצוא הבדל בין כפת לכיפת? זה עם חיריק חסר וזה חיריק מלא.
כעת הערך מוכן?
שלום ינון , סלח לי אך איני זמין כעת כדי להתייחס כראוי, אשתדל להגיב בלנ"ד מחר או ביום שלישי בערב. רק אציין בינתיים שמה שהתכוונתי להגיה אינו נוגע לכתיב מלא או חסר אלא לכפת בצורת ההגיה של KAPAT. אבל אולי אני טועה חשבתי שיש הגיה כזו וסיבות עימה כגון מהביטוי כף ושפה לשפת הירדן צ"ע. מה שכן אני חושב שהפרק העיקרי על הזיהוי דורש עוד עריכה אבל לא אוכל להתייחס כעת במחילה מכבודך אנסה לוודא שהערך יעלה עוד השבוע, תודה. מי-נהר - שיחה 21:00, 29 בספטמבר 2013 (IDT)
ינון, בשעה טובה הערל עלה למרחב הערכים. אל נא תצטער שאינו כתוב דווקא כמו שכתבת וערכת, כי ככה זה בויקיפדיה הערכים כל הזמן משתנים. בכל זאת בזכותך קיים הערך. אתה פתחת בכתיבתו והבאת מידע ותוכן חשוב לטובת הנושא. ישנם כמה נקודות שהשמטתי מפני שלא נתבררו כל צרכם ומה שאנו כתבנו קודם לא היה לגמריי מדוייק. תודה. מי-נהר - שיחה 20:58, 1 באוקטובר 2013 (IDT)

בריכת הסטרותיון - בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי נהר

אתה יודע אם יש שם בעברית לבריכת הסטרותיון? --בן נחום - שיחה 11:40, 27 בספטמבר 2013 (IDT)
מצטער אינני יודע, אם יש מישהו שיידע זו משתמש:תמרה. מי-נהר - שיחה 20:51, 29 בספטמבר 2013 (IDT)
סטרותיון מזוהה עם הציפור עפרוני. מקובל שהשם ניתן לבריכה בשל גודלה הזעיר יחסית לבריכות העיר. לא יודעת מה אתכם, אבל אני חושבת שהיא ענקית... בכל מקרה, השם המקובל הוא זה הלועזי. תמרה שיחה 01:34, 30 בספטמבר 2013 (IDT)
תודה תמרה. חושב כמוך. מי-נהר - שיחה 10:03, 30 בספטמבר 2013 (IDT)

אגרת הרמבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום רב!!! אשמח שתעיין גם בערך הטיוטה איגרת הרמב"ן!Yinon75 - שיחה 18:22, 1 באוקטובר 2013 (IDT)

ינון שלום וברכה. בשל סיבות אישיות ובשל מצבי הבריאותי לא אוכל להתייחס באופן אישי בהכוונה ובהדרכה בתקופה הקרובה. עמך הסליחה. בכל אופן אשתדל לסדר אתהערך של כיפת הירדן כך שאפשר יהיה העביר אותו למרחב הערכים. מאחר ואיני יכול לסייע כל כך כעת לכן אני מציע שתשאל את המפעילים היכן ניתן לקבל מענה לשאלות של עורכים חדשים. בהצלחה. מי-נהר - שיחה 19:15, 1 באוקטובר 2013 (IDT)

רחוב ויה דולורוזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לך.

בעבר הבעת תמיכה ביצירת רחוב ויה דולורוזה.
בדף הוצבה תבנית "הבהרת חשיבות", שמסתיימת היום. אתה מוזמן לכתוב את עמדתך בשיחה:רחוב ויה דולורוזה. --בן נחום - שיחה 08:57, 9 באוקטובר 2013 (IDT)

שלום בן נחום, אני מודה לך שהסבת זאת לתשומת ליבי ותודה על כתיבת ערך זה ועוד... נ.ב. אני מקווה שאין לך קפידה עלי עקב מה ואיך שכתבתי בפניה אליך בדף המזנון. בברכה, מי-נהר - שיחה 19:03, 9 באוקטובר 2013 (IDT)

תודה על התודות.
אילו דוד שי היה כותב אותם דברים, הייתי משיב לו שם בחריפות.
אבל מאחר שאתה כתבת, לקחתי את הדברים לתשומת ליבי. --בן נחום - שיחה 20:05, 9 באוקטובר 2013 (IDT)
אני מודה לך על התגובה לכולנו בסופו של דבר באמת יש כוונות טובות. תבורך. מי-נהר - שיחה 23:05, 9 באוקטובר 2013 (IDT)

בית הצלם[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם יש לך זמן פנוי
תציץ בדף השיחה של בית הצלם.
אשמח לשמוע מה דעתך על התוכן שדוד שי מחק. בן נחום - שיחה 20:06, 9 באוקטובר 2013 (IDT)

עזרה בניסוח הצעה ל"מזנון"[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מי נהר, לילה טוב.

בהצבעת המחיקה שמתקיימת כרגע על הערך רחוב ויה דולורוזה, התרחש מצב אבסורדי. דוד שי שהצביע בעד מחיקת הערך, מחק מידע חשוב מהערך (על היציאה ממנהרות הכותל) בטענה שזה מידע מיותר.
ההגיון אומר שמי שלדעתו כל הערך מיותר, לא יכול למחוק מידע בטענה הזו, בזמן שמתבצעת הצבעה.
לכן כדאי לנסח הצעה שתאמר בערך ש"משתמש שתומך במחיקת הערך, לא יוכל להסיר מידע מהערך בנימוק שהמידע מיותר (בניגוד למידע לא נכון) וגם דעתו בדף השיחה לא תחייב, כל זאת עד סיום הדיון וההצבעה בנידון."
מה דעתך? --בן נחום - שיחה 23:10, 13 באוקטובר 2013 (IDT)
שלום בן נחום, אנא סלח לי אך אני כה טרוד מכדי להיכנס לנושא הזה. אתה בהחלט מעלה נקודה מעניינת בנוגע להליכי כתיבת ערכים חדשים תוך כדי הצבעות מחיקה והתנגדות להם. מי-נהר - שיחה 05:24, 14 באוקטובר 2013 (IDT)
מה שקורה עכשיו, כאשר מתנגדים לקיום הערך מוחקים את העריכות המושקעות שלך, ממחיש את החיוניות שבהצעה הנ"ל. --בן נחום - שיחה 12:13, 14 באוקטובר 2013 (IDT)
לשם כך צריך גישה של "מהכלל אל הפרט" וזה לא בכוחות שלי כעת. אנו פועלים מעט במסגרת עבודת הפרטים. 12:21, 14 באוקטובר 2013 (IDT)

הצעה, לענ"ד כדאי לא להעלות ערכים בוסריים בנושאים כאלה אלא לפתוח דף טיוטה ולהזמין ויקיפדים לסייע בהכנתו. כך למשל ערך על משה ויטנברג לא היה עולה במתכונתו אלא מושקע יותר וכך היה קל יותר לקבל הסכמה רחבה ולא כדור שלג של אנטגוניזם. כמובן שיישר כח על תרומותיך , מי שלא עושה לא טועה. מה שאני מנסה לומר זה שכפי שאנו שמים לב במחלוקות רבות בויקיפדיה , הרי שכולנו מקבלים בצורה נמהרת ומאד מוטת מצב רוח בעתיין של השפעות סגנון צורה תוכן ועוד... במקביל למרות הקושי כדאי לנסות לסגל סגנון פחות תוקפני ואני אומר זאת קודם כל לעצמי כי זה באמת קשה מול הכל...מי-נהר - שיחה 12:19, 14 באוקטובר 2013 (IDT)

פנייה להצביע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמתי לב שאתה עוסק בפעילות גיוס ערה. אמנם לכאורה אין בכך פסול, אבל לעשות זאת שעה לפני מועד סגירת ההצבעה זה בהחלט דבר פסול שעולה כדי מחטף. אבקשך לחדול מכך. היה לך שבוע שלם. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT‏ 20:10, 19 באוקטובר 2013 (IDT)

שלום לך. ראשית תוכל לראות שהתחלתי בכך אתמול. שנית אלמלא שבת לא הייתי עושה זאת כעת אלא קודם. שלישית הנושא זכה לפרסום בלוח המודעות ואף להתייחסות במזנון. רביעית מדובר במעבר מחלוקת אלא בליקוי מאורות ויקיפדי בו תחו עיניהם של ויקיפדים טובים נכבדים וכבירים כמוך וכמו סיעתך מלראות א-ב של נושא ונשוא.. חמישית אכן עלתה בדעתי מחשבה שצריך להציע לקהילה לקבוע שכדי שניתן יהיה להתמודד עם התפתחויות של היום האחרון, לכן צריך לקבוע שהצבעה תסתיים תמיד לפחות 24 שעות לאחר השבת. שביעית. מלכתחילה לא נעשה צדק עם הנושא ועם הערך שסבל ועדינו סובל ממידע חסר ומתצוגה גרועה של המידע האלמנטרי שבו שאין לו שום שייכות וקשר עם הערך ויה דולורוזה. שמינית תוכל לראות גם את עריכותיו הנוכחיות של רנבר ולהבין כמה שטעיתם בשיקול הדעת. לסיום, סבורני שכל אחד שאכפת לו צריך להזמין ולעודד אנשים לחוות דעתם תהא אשר תהא. וככל שיותר יחוו דעתם וינמקו כך ירווח לקהילה ולהליך עצמו. בדרך כלל איני עושה זאת אך הפעם סברתי שיותר משהערך היה זקוק לכך, הרי שויקיפדיה היתה זקוקה לכך כדי שלא יווצר תקדים לסדור תוכן בצורה כה לא עניינית. מי-נהר - שיחה 20:17, 19 באוקטובר 2013 (IDT)
הכל טוב ויפה, אבל מי שעושה זאת שעה לפני תום ההצבעה, שבת או לא, ובין אם התחיל יום קודם לכן - מתלכלך! • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT‏ 20:23, 19 באוקטובר 2013 (IDT)
זה מוזר כשזה בא ממי שגם נגד איחוד של התכנים הקיימים בטענה שזה לא קשור לנושא הערך המומלץ וגם בעד אי הופעתם בערך מסודר העוסק ברחוב ככל רחוב. עד שאתה מטיל בי את אשר אתה תולה בי ראה כמה ויקיפדים נכבדים כמוך סבורים שאתה טועה. די בהם גם לו היה לך רוב כנדרש כדי להראות שבקשת המחיקה אינה ראויה ואינה סבירה. מי-נהר - שיחה 20:26, 19 באוקטובר 2013 (IDT)
לא מוזר ולא שום דבר. אני מדבר איתך על פרוצדורה ואתה עונה לי בתכנים. לא ראוי לגייס שעה לפני תום הצבעה ולא משנה איזה עראך עומד לדיון ואיפה מונח הקול שלי. זה כמו למכור את היושרה שלך בעד ערך. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT‏ 20:28, 19 באוקטובר 2013 (IDT)
ולא כמו במחשבה שנייה. זה פרופר למכור יושרה בעד ערך. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT‏ 20:30, 19 באוקטובר 2013 (IDT)
כאמור צר לי שאתה רואה את זה כך, מפני שעסקתי בכך בכל רגע נתון שהיה לרשותי מאתמול בבוקר. ואדרבה הערך לא זכה לא לדין ובטח שלא לחסד בשעה שמרבית המצביעים הצביעו כנגדו בתחילת התהליך וכשהיה הוא והנימוקים בעדו במצב גרוע מאד. אין לי שום התנגדות שהערך יועמד להצבעה גם חודש שלם. אני סמוך ובטח בשיקול דעתה של הקהילה לו יינתן לערך ולה ההזדמנות לבחון בצורה עניינית את הדבר. ומה שהלך כאן היה ממש לא ענייני. מי-נהר - שיחה 20:33, 19 באוקטובר 2013 (IDT)
מה שהלך כאן איפה? • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT‏ 20:34, 19 באוקטובר 2013 (IDT)
תודה שביקשת הבהרה. כשאמרתי "כאן" לא התכוונתי לפנייתך כעת אלא להליך ההצבעה כולו בו נטלו חלק ויקיפדים רבים.

תבנית:התמגשות והאמת גם צר לי שהדבר במקרה הנוכחי כל כך מטריד אותך כאילו שבקיומו של ערך על רחוב בשם ויה דולורוזה נפגע משהו מהמידע הקיים על ה-ויה דולורוזה. אני מרגיש שהדבר מיסב לך כאב וחבל לי על כך, כי זה ממש לא הכוונה ולא המוטיבציה שהיו לי במעורבות שלי בנושא. מי-נהר - שיחה 20:38, 19 באוקטובר 2013 (IDT)

אתה כנראה לא מבין שלא מדובר על תוצאות ההצבעה. אלא שהספאם הזה אסור. ראה ויקיפדיה:דף משתמש#מה ניתן לכתוב בדף השיחה?, המהות של לוח המודעות הוא למנוע את הצורך לפנות למשתשמים שונים בנפרד. ולכן עליך להימנע מכך להבא. גם אם ההצבעה חשובה לך מאוד. יונה בנדלאק - שיחה 21:10, 20 באוקטובר 2013 (IDT)
יונה שלום. אני מודה לך שפנית אלי. ותודה שהסבת לתשומת ליבי הן את הדף הזה שמעולם לא הייתי מודע לקיומו. והן להיבט אחר לגמרי שלא נתתי כלל את דעתי אליו. תסלח לי אבל איני יכול כעת להתייחס לדבריך, לא בשאלות ולא בהשגות. אשתדל לקרוא בהמשך את הדף שציינת ואם אוכל גם לברר איתך את הנושא לאשורו. איני יכול להבטיח לך שזה יהיה בימים הקרובים אך אודיע לך כאשר אתייחס לנושא. תדה. מי-נהר - שיחה 22:04, 20 באוקטובר 2013 (IDT)

דיון בבירורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום רב, אינני מרוצה מתגובתך לפנייתו של Ori, ולכן פתחתי דיון בויקיפדיה:בירורים בעניין זה. דוד שי - שיחה 20:40, 20 באוקטובר 2013 (IDT)

איני חושב שהכוונות שלך כנות וישרות במעשיך זה. יכולתך לפנות אלי קודם כל להבהיר דברים שלדעתך אינם ברורים לי. אורי לא האשים אותי בעבירה על חוקים כפי שאתה מנסה לעשות ואפילו אתה נזהר בניסוחך. לא חשבתי שאתה אדם נקמני. לו ידעת כמה החזקתי עצמי שלא לפנות בשבוע האחרון לדף הבירורים בעתיך על שלל חוקים בין ויקפד לויקיפדיה ובין ויקיפד לויקפד שעברת עליהם בצורה גסה. מן הראוי דווקא שאתייחס ליונה בנדלק שפנה אלי קודם לך בצורה עניינית ונהג בבחינת אין עונשים אלא אם כן מזהירין. מלבד שאינך מתאר ומציג את הנושא כראוי, אתה עושה לי עוול גדול. איני בטוח אם אני מסוגל לשלם את המחיר שזה גובה ויגבה ממני אם אקח חלק כמתבקש ממי שנידון בדף הבירורים. לא שחסר לי מה להשיב. חבל שבגלל פעולתך האלימה כעת לא אוכל גם להתמודד מול יונהבנדלק בפנייתו האחראית והמכובדת אלי. אם ארגיש שאני מסוגל אתייחס לדף הבירורים רק מפני כבודה של הקהילה ולטובת אחרים שיוכלו להשכיל מזה. מי-נהר - שיחה 21:28, 20 באוקטובר 2013 (IDT)

רחוב ויה דולורוזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אכן ויה דולווזה כהלכתה. למרות שלדעתי הערך נפתח מתוך כוונה לא טהורה של בן נחום, שאני מתנגד לה בכל תוקף, שמטרתה "לייהד" את הויקיפדיה ואת העיר העתיקה עצמה תוך הורדה מלאכותית של אלמנטים לא-יהודיים ולמרות שגם כרגע לדעתי אין לו חשיבות אנציקלופדית בפני עצמו והוא אף מהווה סכנה ומדרון חלקלק, אני חייב לציין את העבודה שעשית בערך, לשיטתך. כעת הערך לפחות נראה כערך סביר ובעל תוכן שיכול להכלל בוויקיפדיה ואף מאפשר הכנסת תכנים נוספים ומצבו טוב יותר משיכלתי לשער. אני מקווה שבכך סיימנו ולא יווצר סחף (כמו בדיון ההזוי על שינוי השם, שמראה נסיון לניצול המומנטום בהצבעת המחיקה להמשיך במחיקה תודעתית). על אף שעמדנו משני צידי המתרס בהצבעה טעונה זו, דע לך שאני מעריך את פועלך. עם זאת, האמירה "ליקוי מאורות ויקיפדי" המופנית לאנשים שמכירים את הנושא היטב היא אמירה אומללה ועדיף שלא הייתה יוצאת את סף מקלדתך. Ranbarשיחהבואו לתיאטרון - תהנו מהמזגן 23:34, 19 באוקטובר 2013 (IDT)

כמוני כמוך, ובענין האמירה, ובכן היא נכתבה במקור בדף שיחתי בעת שהייתי תחת מטח כבד ובלא שהות לערוך מחדש בטרם נחתמה ההצבעה ואורכבה. ואם לא יראתי מלהתבטא בחריפות זה רק מפני שברור לי כמה שכתפיכם רחבות = קטן עליכם. אני מעריך את תגובתך כאן. צר לי שוב פעם שאתם מפרשים לא נכון פעולות. הענין של שינוי השם כמו גם ההצעות הנלוות התחילו מספר ימים קודם אך חנה הציע להמתין. אני פועל בשקיפות וכבר בתבנית הפרוש הנוסף כתבתי במלוא התמימות את הביטוי (נצרות) כשם שעושים עם (יהדות) ולא העירו על כך. וגם איני מתכוון להתעקש על כך כעת לאחר שתיקנו את תבנית הפרוש נוסף. מוטב להניח כוונה טובה ולחסוך אנרגיות מיותרות שמונעות התקדמות. כמובן שאין זה צריך להיאמר אליך אבל מגלגלין זכות לידי זכאי. (אני מקווה שדאמזו היה מבין זאת אודות תגובותיי האחרונות אליו.) שבוע טוב. מי-נהר - שיחה 23:43, 19 באוקטובר 2013 (IDT)