זום (ערוץ)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערוץ ZOOM
פרטי הערוץ
מדינה ישראלישראל ישראל
קטגוריה ילדים, נוער, אנימציה, קומי, דרמה
סוג ערוץ לילדים ונוער
תאריך השקה 2 בדצמבר 2012[1]
בעלות אבי נימני
שפה עברית
אנגלית
אזור קליטה ישראל
שיטת שידור PAL, DVB, RGB
פורמט תמונה 576i (SDTV)
זמינות
חבילה HOT
NEXT TV
YES
STINGTV
פרטנר TV
HOT ערוץ זום: אפיק 83 + SVOD
ערוץ זום טון: אפיק 71 + SVOD
yes ערוץ זום: אפיק 90 + VOD
ערוץ זום טון: אפיק 88
סלקום TV VOD
פרטנר tv ערוץ זום: אפיק 68 + VOD
ערוץ זום טון: אפיק 67 + VOD
האתר הרשמי

Zoom הוא ערוץ טלוויזיה ישראלי המיועד לילדים ונוער בגילאי 7–17. הערוץ נמצא בבעלות משותפת של משפחת סבן וחברת אימג'ין מדיה בראשותו של אבי בר, לשעבר מנכ"ל ערוץ הספורט. הערוץ משודר ללקוחות HOT וב-NEXT TV באפיק 83, ללקוחות YES וב-STINGTV באפיק 90, וללקוחות פרטנר TV באפיק 68. חלק מתכני הערוץ זמינים ב-VOD בסלקום tv.

תולדות הערוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערוץ זום הושק ב-2 בדצמבר 2012 ושודר בערוץ 83 בהוט. הערוץ משדר סדרות אנימציה חדשות, עונות חדשות של סדרות ישנות וסדרות קומדיה ודרמה. רוב תוכני האנימציה בערוץ מדובבים לעברית (ללא כתוביות תרגום). ב-3 ביוני 2013 ערוץ זום הושק גם ב-Yes בערוץ 86. ב-27 ביוני 2017 ערוץ זום הושק גם בפרטנר TV באפיק 68.

מפתיחת הערוץ ועד סוף 2013[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהערוץ עלה, שודרו הסדרות "איירון מן", "סופר סטרייקה", "המיליונרים הצעירים", "גרוג'בנד", "הזבלונים", "האי המוטרף", "דיג'ימון" ועוד. באוגוסט 2013 עלתה סדרת המקור הראשונה של זום, בשם "עמי'לה", תוכנית סטנד-אפ בכיכובו של עמי אנידג'ר, שראל פיטרמן ואחרים.

משנת 2014[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2014 עלתה סדרת הפנטזיה "קוסמים נגד חייזרים". ב-16 בפברואר 2014 עלתה הסדרה "מועדון החנונים" (משודרת ב-HOT) עם עמית פרקש, שיר מורנו, יון תומרקין, עומר דרור, יואב רוטמן ואחרים, וב-17 במרץ 2014 הסתיימה העונה הראשונה. באותו תאריך, עלתה גם התוכנית "איטי ועצבני" עם עמית פרקש ואסף פורמן; בכל תוכנית, אסף ועמית מראים קטעים בהילוך איטי, וכן מזמינים שחקן (כמו: שיר מורנו, עומר דרור ועוד) לתוכנית והוא מתחרה במשחק יריות עם אסף בהילוך רגיל, ואחרי זה מראים את הכל בהילוך איטי.

בנוסף לסדרה "מועדון החנונים" עלתה גם תוכנית האירוח של הסדרה: "מועדון החנונים: האולפן" בהנחיית מירב פלדמן, המארחת בכל פרק 2 שחקנים מהסדרה. בעמוד הפייסבוק של "מועדון החנונים", המעריצים של הסדרה מחליטים איזה קטע היה הכי מצחיק, וגם שואלים שאלות בעמוד הפייסבוק, והם יכולים לקבל את התשובות בתוכנית, בנוסף, בזמן שידור התוכנית, בעמוד הפייסבוק, הצופים של הסדרה כותבים תגובה על הסדרה והם מעלים אותה בשידור.

ב-2014 עלתה הסדרה המצוירת "ערי הזהב הנסתרות". ב-11 ביולי 2014 עלתה הסדרה "מי מפחד מהחושך?". בשנת 2014 עלתה סדרת מערכונים חדשה בשם "שבט צוצלת" (משודרת ב-yes) עם שיר מורנו, שירה נאור, עידו מוסרי, נלי תגר ועמי אנידג'ר.

בשנת 2015 עלו העונות החדשות של "שבט צוצלת" (לצופי YES) ו"מועדון החנונים" (לצופי HOT), וכן מרתון כל העונות של הדרמה היומית של Yes: "ראש גדול" (שמאוחר יותר החלה משודרת גם ב-HOT וגם ב-Yes), ובנוסף עלתה "אינסטוש" - תוכנית בידור חדשה מבית האתר לצעירים "פרוגי" (גם ב-HOT וגם ב-Yes), וכן התוכנית "אלוף הסופר סטרייקה" בהנחיית עמי אנידג'ר ("עמי'לה") (משודרת גם ב-HOT וגם ב-Yes).

ב-1 בפברואר 2016 עלתה הסדרה "סוסי פרא" (המשודרת ב-HOT), עם יון תומרקין, שירה נאור, דניאל גד ועידו מוסרי, דרמה יומית חדשה וראשונה מסוגה בזום. לסדרה 42 פרקים וצפויה לה עונה שנייה. בנוסף, תמשיך "אינסטוש" לעונה נוספת (גם ב-HOT וגם ב-Yes) וכך גם המשך הסדרה "צ'יקה ומפירו" בספטמבר 2016.

בסוף 2016 עלתה תוכנית כיתות הנקראת "הכיתה של ישראל" בהנחיית דון לני גבאי.

בסוף אפריל 2017 עלתה סדרת סיטקום לילדי הוט: "צפוף".

ב-3 באוגוסט 2017 עלה בבתי הקולנוע סרט לסדרה המצליחה "מועדון החנונים" בשם "מועדון החנונים: הסרט".

בדצמבר 2017 עלתה העונה השנייה של "Play" והעונה השלישית של תוכנית המערכונים "שבט צוצלת" המשודרת ב-yes.

באוגוסט 2017 עלתה האנימה "גליטר פורס", שנה אחרי עלתה תוכנית הבת בשם "גליטר פורס דוקי דוקי".

במהלך שנת 2018 עלו העונות החדשות של "צפוף ו-"Play".

בינואר 2019 נערכה בערוץ תחרות "היוטיוברים של ישראל 2018", בהנחיית דודו ארז ובר מיניאלי. במסגרת התחרות הוכתרו היוטיוברים האהובים ביותר בישראל לשנת 2018, במקום הראשון זכו הצמד רז וקווין (צוות חארטא), במקביל החלו הצילומים של דרמת נוער קומית חדשה ״אמאמביכה״ שתעלה בערוץ ב-yes.

בפברואר 2019 עלתה הסדרה "סברי מרנן" המשודרת במקור ב״קשת 12״, החלו לכתוב את העונה שלישית ל"צפוף" (לצופי הוט) ובסוף החודש עלה ערוץ "ספיישלגו" שישדר את הכל הסדרות והעונות של ״לגו״ בערוץ זמני בהוט אפיק 72, ביס אפיק 95 ובפרטנר.

בינואר 2021 עלו בערוץ העונה הרביעית של "צפוף" (לצופי הוט) ו"המהדורה הצעירה", שעברה מערוץ KIDZ לאחר סיום שידורי הערוץ בסוף 2020.

ביולי 2022 התחדש הערוץ בלוגו חדש בצבע ורוד לאחר שמשנת 2017 היו בלוגו בצבע כחול[2]. כמו כן עלה ערוץ חדש בשם "Zoom Toon" המשדר את סדרות האנימציה של הערוץ ועוד סדרות אנימציה חדשות וגם בשירותי ה-VOD של HOT ופרטנר TV

סדרות מקור[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עמי'לה (2013-2015): קומדיה המספרת על חייו של הסטנדאפיסט עמי אנידג'ר, הייתה תוכנית הדגל של הערוץ בתחילת דרכו.
  • מועדון החנונים (2013-): לצופי HOT בלבד. קומדיית מצבים לילדים העוסקת בחבורת חנונים שעולה לתיכון. עם: יואב רוטמן, עמית פרקש, נוה צור, יון תומרקין ועוד.
  • איטי ועצבני (2014): תוכנית בהנחייתם של עמית פרקש ואסף פורמן, המבצעים ניסויים מדעיים מהירים, אשר בדרך כלל מריצים בהילוך איטי כדי להראות את המקרה בבירור.
  • שבט צוצלת (2014-2018): לצופי yes בלבד. קומדיית מערכונים המספרת על שבט צוצלת, תנועת נוער מוזרה ומצחיקה. עם: שיר מורנו, עמי אנידג'ר, נלי תגר ועוד.
  • אינסטוש (2015-2016): תוכנית בידור של אתר הנוער פרוגי, בהנחיית שנהב דעבול.
  • אלוף הסופר סטרייקה (2015): שעשועון בהנחיית עמי אנידג'ר, על סדרת האנימציה האהודה "סופר סטרייקה".
  • סוסי פרא (2016-): לצופי HOT בלבד. עם יון תומרקין, שירה נאור, דניאל גד ועידו מוסרי, דרמה יומית חדשה וראשונה מסוגה בזום.
  • הכיתה של ישראל (2016): שעשועון חדש בהנחיית דון לני גבאי.
  • PLAY: היוטיוברים המטורפים שאתם חייבים להכיר מגיעים לערוץ זום: יובליה, The Radar, מיכל מצוב, טל פרי, Fashioniki, רועי דאלאס, רומי קליפסטאר, SlumpyNugget, שקד דוד, ורועי עדין פותחים הכל ואתם רק צריכים לשים PLAY.
  • בית ספר דרדרים
  • יאללה יאללה עם עופר ומאור
  • זום אתכם
  • יואב מאירי מצייר בסטייל
  • צפוף (2017-): לצופי HOT בלבד. סדרה המתעדת את חייהם של זוג גרושים שהחליטו להתחיל את פרק ב' בחייהם, בכיכובם של אלי פיניש, יעל שרוני, שירה נאור, דניאל ליטמן וגאיה שליטא כץ.
  • אמא מביכה (2019-): לצופי yes בלבד. סדרה שעוסקת במשפחה, אך הפעם מדובר במשפחה מעודכנת למדי שכל כולה עוסקת בעולם כוכבי הרשת. בכיכובם של עלמה זק, שי אביבי, קים אור אזולאי, אלון מאירי ועידן שקרוקה.
  • גדול עלינו(2022-):לצופי hot בלבד.קומדיית מצבים העוסקת בשלושה חברים בני 11 מבית יתומים עם חיים מסובכים, שלאחר מפגש עם פרופסור מסתורי הופכים בטעות לבני 31 עם חיים הרבה יותר מסובכים. לאורך פרקי הסדרה, השלושה צפויים לצאת אל העולם הגדול ולהתמודד עם הקשיים שלו.
  • דו-איט (2021-): לצופי yes בלבד. אליפות שבה מתחרים שלושה מתחרים בכל תוכנית בתחום הDIY, בהנחיית טיילור מלכוב ויואב מאיר.
  • אינפיניטי (2022): לצופי yes בלבד. גאיה, נערה מבריקה במתמטיקה שעושה הכל כדי לנצח בתחרות במתמטיקה ולהתקבל לפרויקט X, נער גאון ומסתורי שסוחף אותה לחקירה מארגני התחרות, ומסתיר ממנה את העובדה שהוא הגיע מהעתיד כדי לחקור את מותה הטראגי בתאונת מעבדה מסתורית.
  • דרימארס (2023): לצופי HOT בלבד. סדרה העוסקת בחבורת צעירים המגויסים לפרויקט ליישוב כוכב הלכת מאדים.
  • מתוקים (2024): לצופי HOT בלבד. דרמת מתח העוסקת בקונדיטוריה משפחתית אותה יורשים ילדי המשפחה לאחר שהוריהם נהרגים בתאונה טראגית. מול הקונדיטוריה נפתחת קונדיטוריה מתחרה המנוהלת על ידי מלכת המתוקים מהאינסטגרם שתעשה הכל על מנת לפגוע בעסק המשפחתי מולה.
  • מה הבעיה?(2023-): לצופי yes בלבד.קומדיית מצבים העוסקת בשלוש חברות הכי טובות בנות 14 מצאו את עצמן תקועות יחד עם עומר, מלך השכבה החתיך בחדר היועצת, הן לא תארו לעצמן שהמפגש הזה יוליד את "מה הבעיה"-המשרד לפתרון בעיות. בכל פרק הבנות פותרות בעיה אקוטית אחת, אבל בעוד הדרך לפתרון היא כייפית ואקשנית, הפתרון עצמו תמיד יהיה רגשי ויחשוף את שורש הבעיה-חרדה חברתית, קנאה, ריצוי הורים, פחדים, בושה וכדומה. ההצלחה של הבנות תלויה לא מעט בעמליה, שניחנה ב״כוח על״ של אינטליגנציה רגשית.בעזרת הומור, דמויות ומערכות יחסים כובשות, תציע הסדרה גם בידור כייפי וגם התייחסות משמעותית לנושאים המעסיקים ילדים וילדות.

סדרות רכש[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנחי הערוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנחה שנת הצטרפות תוכניות
עמית פרקש 2013 מועדון החנונים, מועדון החנונים: הסרט, איטי ועצבני,
שירה נאור 2013 מועדון החנונים, מועדון החנונים: הסרט, שבט צוצלת, צפוף
עמי אנידג'ר 2013 עמילה, אלוף הסופר סטרייקה, שבט צוצלת
אסף פורמן 2014 איטי ועצבני
מירב פלדמן 2014 מועדון החנונים:האולפן
דון לני-גבאי 2016 הכיתה של ישראל
שנהב דעבול 2016 אינסטוש

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]