סרינה ויליאמס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סרינה וויליאמס)
סרינה ויליאמס
Serena Williams
סרינה ויליאמס באליפות צרפת הפתוחה 2018
סרינה ויליאמס באליפות צרפת הפתוחה 2018
לידה 26 בספטמבר 1981 (בת 42)
סאגינאו, מישיגן, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום מגורים גני פאלם ביץ', פלורידה, ארצות הברית
בן או בת זוג אלקסיס אוהאניאן (2017–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
אלקסיס אוהאניאן (29 בדצמבר 20162017)
דרייק (20112015) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Alexis Olympia Ohanian, Jr. עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.75 מטר
יד חובטת ימין
פעילות כמקצוענית 1995 – ספטמבר 2022 (כ־27 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
סה"כ פרסים שצברה 94,618,080 דולר אמריקאי עריכת הנתון בוויקינתונים
יחידים
מאזן קריירה 843–147 (85.2%)
דירוג שיא 1 (8 ביולי 2002)
זכיות בטורנירים 73 (WTA) (חמישית בכל הזמנים מבין הטניסאיות)
זוגות
מאזן קריירה 190–34 עריכת הנתון בוויקינתונים
דירוג שיא 1 (7 ביוני 2010)
זכיות בטורנירים 23 (WTA)
שיאי גראנד סלאם
זכיות 39 (23 ביחידות, 14 בזוגות נשים ו-2 בזוגות מעורבים)
אליפות אוסטרליה הפתוחה זכייה (2003, 2005, 2007, 2009, 2010, 2015, 2017)
אליפות צרפת הפתוחה זכייה (2002, 2013, 2015)
וימבלדון זכייה (2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2015, 2016)
אליפות ארצות הברית הפתוחה זכייה (1999, 2002, 2008, 2012, 2013, 2014)
תאריך עדכון 12 באוקטובר 2020
מאזן מדליות
טניס
מתחרה עבור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
המשחקים האולימפיים
זהבסידני 2000טניס זוגות נשים
זהבבייג'ינג 2008טניס זוגות נשים
זהבלונדון 2012טניס - יחידות
זהבלונדון 2012טניס זוגות נשים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סרינה ג'מקה ויליאמסאנגלית: Serena Jameka Williams; נולדה ב-26 בספטמבר 1981) היא טניסאית עבר אמריקאית. דורגה ראשונה בעולם במשך 186 שבועות ברציפות (ראשונה בכל הזמנים, ביחד עם שטפי גראף מגרמניה), ובסך הכול דורגה ראשונה בעולם במשך 319 שבועות (שלישית בכל הזמנים). נחשבת בעיני רבים לשחקנית הטניס הטובה בהיסטוריה של טניס הנשים.

ויליאמס זכתה ב-39 תוארי גראנד סלאם, מהם 23 ליחידות, והיא המבוגרת ביותר שזכתה בטורניר זה. בנוסף היא בעלת ארבע מדליות זהב אולימפיות.

ויליאמס היא הספורטאית העשירה ביותר בהיסטוריה של הספורט הנשי, והרביעית העשירה ביותר מבין הטניסאים בכל הזמנים: ויליאמס זכתה ב-94,816,730 דולר (בחישוב של רווחים ישירים בלבד - ללא חסויות ופרסומות)[1].

היא אחותה הצעירה של הטניסאית ונוס ויליאמס שדורגה אף היא ראשונה בעולם.

נעוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרינה ויליאמס נולדה במישיגן שבארצות הברית, לריצ'רד ולאורסין לבית פרייס, כבת הזקונים במשפחה בת חמש אחיות. שני הוריה הם מאמני טניס. בילדותה עברה עם משפחתה לקומפטון, פרוור עוני של לוס אנג'לס. אביה שאף שלפחות אחת מבנותיו תהפוך לטניסאית צמרת מפורסמת, בתקווה שהצלחה ספורטיבית זו תניב גם הצלחה כלכלית ותוציא את המשפחה מהשכונה הענייה והאלימה. האב לימד את סרינה ואת אחותה הבכורה, ונוס, בבית.

כבר בגיל 4 זכתה סרינה בטורניר הבכורה שלה בסבב הילדות, כשהיא מנצחת 46 טורנירים מתוך 49 בהם שיחקה. מספר פעמים החליפה סרינה את אחותה הגדולה ונוס במקום הראשון בדירוג הילדות עד גיל 12. בשנת 1991 הוציא ריצ'רד את שתי בנותיו מסבב הנערות במטרה למנוע מהן גילויי גזענות, ורשם את אותן לאקדמיית הטניס של ריק מאסי, בה למדו טניסאיות צמרת כגון ג'ניפר קפריאטי ומרי פירס. על מנת להיות קרוב לשתי בנותיו, העביר ריצ'רד את משפחתו לפלורידה. סרינה יצאה אל סבב הנשים הבוגר כמקצוענית כבר בגיל 14, בספטמבר 1995.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1997[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1997, כמדורגת 304 בעולם, ניצחה בטורניר שיקגו את מרי פירס ומוניקה סלש בזו אחר זו, והשיגה את הניצחון הראשון בקריירה שלה על שחקנית מהעשירייה הראשונה. את שנת 1997 סיימה סרינה במקום ה-99 בעולם.

1998[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 1998 הייתה השנה הראשונה בה הצליחה סרינה להיכנס לדירוג העולמי לתוך 20 המקומות הראשונים בעולם, תוך כדי שהיא מנצחת את לינדזי דבנפורט בסידני ומפסידה לאחותה הגדולה ונוס בסיבוב השני באליפות אוסטרליה הפתוחה. במהלך השנה העפילה סרינה לעוד שישה רבעי גמר בטורנירי הסבב, והשלימה עם אחותה את "הגראנד סלאם המעורב" בכך שניצחה את טורניר וימבלדון ואליפות ארצות הברית הפתוחה בזוגות מעורבים עם מקס מירני, ואילו אחותה ניצחה את אליפות צרפת הפתוחה ואליפות אוסטרליה עם ג'סטין ג'ימלסטוב. בנוסף, זכתה סרינה עם אחותה בתואר הזוגות הראשון שלה באוקלהומה, כאשר הופכות השתיים לצמד האחיות השלישי בהיסטוריה של טניס הנשים לנצח טורניר זוגות יחדיו. סרינה הכניסה לכיסה 2.6 מיליון דולר בשנת 1998.

1999[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפתיחת שנת 1999, דורגה סרינה במקום ה-21 בעולם וצמד האחיות החל להפוך לכוכבות טניס. החשיפה לאחיות גברה כאשר ניצחו השתיים באותו השבוע במקביל תארים בפריז ובאוקלהומה. התואר בפריז היה הטורניר הראשון אותו ניצחה סרינה, מנצחת בגמר את אמלי מאורסמו. לטורניר אינדיאן ולס נכנסה סרינה כמדורגת 21 בעולם וניצחה שלוש שחקניות מהעשירייה הראשונה בעולם: לינדזי דבנפורט בסיבוב השני, מרי פירס ברבע הגמר ושטפי גראף בגמר. חברת בגדי הספורט "פומה" מיהרה להחתים את סרינה על חוזה חסות של 12 מיליון דולר. במהלך העונה ניצחה סרינה את הטורניר בלוס אנג'לס, וגביע הגראנד סלאם. גולת הכותרת של שנת 99' מבחינת סרינה הייתה הזכייה באליפות ארצות הברית הפתוחה, תוך כדי שהיא מנצחת את מוניקה סלש, לינדזי דבנפורט ומרטינה הינגיס בהתאמה. את הזכייה בגראנד סלאם הביתי השלימה סרינה עם זכייה בתואר הזוגות עם אחותה ונוס ביום שלמחרת. עם הזכייה באליפות ארצות הברית הפכה סרינה לשחקנית הטניס האפרו-אמריקאית הראשונה שניצחה בגראנד סלאם מאז אלת'יאה גיבסון בשנת 1958. את השנה סיימה סרינה במקום הרביעי בעולם, בתום שלוש שנים בלבד בסבב הנשים.

2000[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 2000 אמנם היוותה התקדמות מבחינתה של סרינה ויליאמס, אבל בסיומה יכלה סרינה לחוש אכזבה: התוצאות בגראנד סלאם היו סולידיות והיא הגיעה לשלבים מתקדמים, אבל לא מימשה את הפוטנציאל והציפייה הגדולה שלאחר הזכייה בגראנד סלאם הראשון, ובנוסף לא הגנה על התארים מהשנה הקודמת, לכן היא ירדה בדירוג העולמי ולא זכתה בגראנד סלאם. אף על פי כן, זכתה סרינה בשנת 2000 בטורנירים בהנובר, לוס אנג'לס וטוקיו, כמו כן זכתה במדליית הזהב בטורניר הזוגות באולימפיאדת סידני יחד עם אחותה ונוס.

2001[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 2001 ייצבה את סרינה כשחקנית צמרת לכל דבר: היא הגיעה לרבעי הגמר באוסטרליה, צרפת, וימבלדון, זכתה באינדיאן ולס וטורונטו, ופרצה משמעותית לקדמת הבמה של טניס הנשים באליפות ארצות הברית. באליפות זו, ניצחה סרינה את כל שחקניות הצמרת לאחר כמעט שנתיים בשולי הצמרת העולמית. היא רשמה ניצחונות יפים על ז'סטין הנין ומרטינה הינגיס, ניצחה את לינדזי דבנפורט, יריבתה משכבר הימים במותחן שנמשך למעלה משלוש שעות, בסיומו ניצחה סרינה 7:5 6:7 6:3 ועלתה לגמר הראשון שלה בקריירה מול אחותה הגדולה ונוס, בו הפסידה בשתי מערכות קצרות. הגמר הראשון בין האחיות על אדמת ארצות הברית שודר בשעות צפיית השיא בטלוויזיה האמריקאית והפך לאחת הכותרות הגדולות של השנה. הפופולריות של האחיות נסקה לשחקים והן כיכבו בתקשורת האמריקאית יותר מכל טניסאי אחר בעולם. לעומת זאת, גמר האחיות הראשון היה יריית הפתיחה במסע של קונספירציות וספקולציות לגבי היושר הספורטיבי של שתי האחיות במפגשים ביניהן, ועל כך שאביהן קובע את תוצאות המשחקים ביניהן. בטורניר אינדיאן ולס זכתה סרינה (שזכתה בטורניר באותה שנה) לתשואות בוז מהקהל האמריקאי לאחר שאחותה פרשה מהמשחק מולה בחצי הגמר. משום כך, החליטה סרינה לא להופיע יותר בטורניר היוקרתי.

2002[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרינה ויליאמס, 2002

בפתיחת עונת הטניס של שנת 2002, סרינה נפצעה בקרסולה ונאלצה לפרוש מאליפות אוסטרליה. סרינה החמיצה את החודשים הראשונים של העונה אך חזרה לטורניר פיניקס (הטורניר נערך בסקוטסדייל, פרוור של פיניקס), ניצחונות בטורנירים הנחשבים ביותר בסבב, זכייה ראשונה במיאמי, פיניקס, רומא, אליפות צרפת הפתוחה, אליפות וימבלדון היוקרתית, אליפות ארצות הברית הפתוחה, טורניר הנסיכה ביפן והגעה לגמר אליפות סבב ה-WTA. סרינה ויליאמס טיפסה למקום הראשון בעולם לראשונה בקריירה לאחר הזכייה בווימבלדון ורשמה את השנה הטובה ביותר בקריירה שלה עם זכייה בשלושה מתוך 4 טורנירי הגראנד סלאם. היא הפכה לכמעט בלתי מנוצחת והטילה את אימתה על שחקניות הסבב, במשחק אגרסיבי וכוחני שכולל חבטות הגשה אימתניות, מהירות נדירה, אתלטיות וחוסן מנטלי יוצא דופן. בסיומה של השנה הייתה סרינה מדורגת ראשונה בעולם וטבעה את המושג "סרינה סלאם" לאחר זכייתה באליפות ארצות הברית הפתוחה, תוך כדי שהיא מבטיחה לזכות גם באליפות אוסטרליה הפתוחה ובאופן נדיר להשלים רצף זכיות בכל ארבעת הטורנירים ולהפוך לאלופת גראנד סלאם. הסרינה סלאם הכניס את סרינה ויליאמס לרשימת השחקניות שכבר השלימו זכייה בגראנד סלאם, כגון מרטינה נברטילובה, מורין קונולי ושטפי גראף. בכל ארבעת הטורנירים בהם ניצחה, גברה סרינה על אחותה הגדולה ונוס בגמר.

2003[עריכת קוד מקור | עריכה]

פתיחת שנת 2003 לוותה בהתרגשות גדולה, בייחוד בקרב אוהדיה של סרינה ויליאמס. לכולם היה ברור שאין כמעט דבר שימנע מסרינה לזכות באליפות אוסטרליה ולהשלים את הטרילוגיה, אבל גודל האירוע יצר התרגשות והעמיד סימן שאלה גדול מאוד ביחס ליכולותיה של סרינה לעמוד בהבטחתה. ואכן, בפני סרינה עמדו מספר גורמים שאיימו לעצור את רצף הזכיות. יריבתה של סרינה ויליאמס בסיבוב בראשון, הבלגית קים קלייסטרס, הייתה רחוקה מרחק שתי נקודות מהדחה היסטרית. הבלגית כבר החזיקה שתי נקודות משחק ביד בחצי הגמר, אך בסופו של דבר הפסידה לסרינה בתום מותחן וגם האחות הגדולה נכנעה בסופו של דבר אל מול אחותה, שהשלימה את ה"סרינה סלאם". סרינה הצטרפה לרשימה מכובדת מאוד של שחקניות עבר כדוגמת מרטינה נברטילובה, שטפי גראף, מרגרט קורט ומורין קונולי. המשך השנה עבר על מי מנוחות מבחינת סרינה ויליאמס, שהמשיכה לקטוף תארים במיאמי ופריז והגיעה לאליפות צרפת להגן על סדרת התארים שלה בטורנירי הגראנד סלאם. אליפות צרפת של אותה שנה סימנה את שבירת ההגמוניה המשפחתית של סרינה ואחותה הגדולה, שלאחר 4 גמרי גראנד סלאם אחת מול השנייה, לא הופיעו לגמר הרולאן גארוס: סרינה הודחה על ידי הנין במשחק מותח ודרמטי, והאחות הגדולה הודחה כבר בשמינית הגמר. בווימבלדון החזירו האחיות את הכבוד למשפחת ויליאמס והופיעו לגמר שישי האחת מול השנייה, גם בו ניצחה סרינה. פציעה בברך מנעה מסרינה לשחק לאחר וימבלדון והיא סיימה את העונה במחציתה, לא לפני שחתמה עם חברת "נייקי" על חוזה החסות הגדול ביותר בספורט הנשים, במסגרתו קיבלה 40 מיליון דולר.

2004[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004, סרינה חזרה לטורניר מיאמי וניצחה אותו לאחר שמונה חודשי פציעה, בכך הפכה לטניסאית הראשונה מאז מוניקה סלש שמנצחת בטורניר החזרה שלה לסבב. ההישגים של שנת 20022003 לא חזרו על עצמם וסרינה רשמה הפסדים מאכזבים לג'ניפר קפריאטי בצרפת וארצות הברית, והפסדים מאכזבים במיוחד לכוכבת הטניס העולה, מריה שראפובה בגמר וימבלדון וגמר אליפות סוף השנה. סרינה לא הצליחה לחזור ולשלוט בסבב, איבדה את המקום הראשון והידרדרה עד למקום השביעי, נטולת כל תואר גראנד סלאם.

2005[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנת 2005, זכתה סרינה באליפות אוסטרליה בפעם השנייה, מנצחת סדרה של שחקניות צמרת כמו אמילי מאורסמו, מריה שראפובה ולינדזי דבנפורט ועולה בדירוג העולמי למקום השני בעולם. באליפות צרפת היא לא השתתפה, בווימבלדון וארצות הברית היא הודחה מוקדם ולא הגנה על התארים מהשנה שעברה. בדירוג העולמי סיימה סרינה את השנה במקום ה-11 בעולם, מחוץ לעשירייה הראשונה בעולם לראשונה מאז שנת 1999.

2006[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרינה חזרה להגן על תארה היחיד באליפות אוסטרליה עם כניסת שנת 2006, אך איבדה גם אותו תוך כדי הדחה מוקדמת בשלבים המוקדמים. המשך הקריירה של סרינה ויליאמס, אחת השחקניות המוכשרות והטובות ביותר בהיסטוריה (הטניסאית האחרונה למעשה ששלטה ללא עוררין תקופה ממושכת בסבב הנשים) עומדת בסימן שאלה תחת רצף פציעות ועלייה במשקל. סרינה בהתבטאויות מסוימות אמרה שהיא עוד תחזור לשלוט בסבב כמו שרק היא יודעת, אבל בינתיים ירדה סרינה אל המקום ה-95 בעולם בדירוג העולמי.

2007[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפות צרפת 2007

בשנת 2007, פתחה סרינה בטורניר הובארט, שם הפסידה ברבע הגמר. לאליפות אוסטרליה הפתוחה הגיעה כמדורגת 81 בעולם. בשלבים הראשונים ניצחה סרינה בקלילות. בסיבוב השלישי חזרה מפיגור מערכה ושבירה לניצחון על המדורגת 5 בעולם, נדיה פטרובה. בשלב רבע הגמר התמודדה מול שחר פאר הישראלית. פאר הייתה רחוקה מרחק 2 נקודות מניצחון ואף הגישה למשחק, אך הפסידה בסופו של דבר 8:6 6:2 3:6. בחצי הגמר גברה ויליאמס על ניקול ואידישובה, הכוכבת העולה ובגמר הביסה את המדורגת שנייה בעולם, מריה שראפובה 6:2 6:1. עם הזכייה בתואר הגראנד סלאם השמיני בקריירה שלה, זינקה סרינה ויליאמס למקום ה-14 בעולם ושלחה מסר ברור בכיוון חזרתה לצמרת. את הפתיחה המוצלחת ל-2007 המשיכה סרינה בזכייה בטורניר מיאמי, תוך כדי ניצחונות על מריה שראפובה, ז'וסטין הנין, ניקול ואידישובה ושחר פאר. אולם, המשך השנה היה מאכזב משהו עבור האמריקאית שכשלה בשלושת טורנירי הגראנד סלאם הנותרים באותו שלב (רבע גמר) ומול אותה שחקנית (ז'וסטין הנין). אף על פי כן, סרינה העפילה לאליפות סוף השנה במדריד אך נאלצה לפרוש מהתחרות בעקבות פציעה, את שנת 2007 היא סיימה במקום השביעי בעולם.

2008[עריכת קוד מקור | עריכה]

וימבדון 2008

בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2008, סרינה הסתמנה כאחת משתי השחקניות הטובות ביותר בסבב, לצד מריה שראפובה שזכתה באליפות אוסטרליה הפתוחה. היא זכתה בשלושה תארים: בבנגלור שבהודו, בטורניר מיאמי הגדול וטורניר צ'ארלסטון, כאשר בדרך היא מנצחת את שראפובה ובגמר את ורה זבונרבה. לאחר הזכייה בטורניר עלתה ויליאמס למקום ה-6 בעולם. בנוסף, הגיעה ויליאמס לגמר אליפות וימבלדון (דרג גראנד סלאם) שבו הובסה על ידי אחותה הגדולה ונוס ויליאמס, בעקבות זאת היא עלתה למקום ה-5 בעולם.

בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה הביסה ויליאמס את יאנקוביץ', ועלתה למקום הראשון בעולם.

באולימפיאדת בייג'ינג זכו האחיות ויליאמס במדליית הזהב האולימפית השנייה שלהן לאחר שניצחו בגמר טורניר הזוגות את הספרדיות וירחיניה רואנו פסקואל ואנבל מדינה גאריגס. בטורניר היחידות הודחה ויליאמס בשלב רבע הגמר על ידי ילנה דמנטייבה.

2009[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת 2009, הפסידה בחצי גמר טורניר סידני לילנה דמנטייבה. באליפות אוסטרליה הפתוחה הייתה קרובה להדחה בשמינית הגמר, אך יריבתה ויקטוריה אזראנקה פרשה במערכה השנייה בשל תשישות. לבסוף, סרינה זכתה בטורניר כשהיא גוברת על ילנה דמנטייבה בחצי הגמר ועל דינארה סאפינה בגמר במשחק חד צדדי, בעקבות זכייתה באליפות העפילה בפעם השלישית למקום ה-1 בעולם. בטורניר פריז הגיעה לחצי הגמר אך פרשה לפני תחילת המשחק בגלל פציעה בברך ימין.

בטורניר דובאי הפסידה בחצי הגמר לאחות הגדולה ונוס ויליאמס במפגש ה-19 ביניהן. בטורניר מיאמי בו זכתה בשנתיים האחרונות נפצעה בחצי הגמר ברגלה והפסידה בגמר לוויקטוריה אזרנקה. פציעה זו גרמה לה ל-4 הפסדים רצופים בסיבובים ראשונים בטורנירים שונים. באליפות צרפת הפתוחה ניצחה בפעם הראשונה מאז נפצעה, והגיעה לרבע הגמר בו הפסידה לסבטלנה קוזנצובה במשחק דרמטי.

בווימבלדון הצליחה סרינה לנצח את אחותה בגמר בשתי מערכות ולזכות בתואר הגרנד סלאם ה-11 שלה ובתואר וימבלדון השלישי שלה והראשון אחרי פציעתה(7-6 ו-2–6). סרינה לא הצליחה להרשים בפתיחת עונת המגרשים הקשים בארצות הברית כשהפסידה בשמינית הגמר בטורניר סינסינטי הגדול לסיביל באמר.

עם אחותה ונוס באליפות אוסטרליה הפתוחה, 2009

באליפות ארצות הברית הפתוחה נכשלה בניסיונה להגן על התואר אותו קטפה ב-2008 כשהודחה במעמד חצי הגמר (לקים קלייסטרס). משחקון הסיום של מפגש זה עורר סערה רבה בעולם הטניס. בפיגור מערכה ו-15–30 במשחקון ההגשה שלה (5-4 לטובת קלייסטרס במערכה השנייה) קראה שופטת הקו ל"פוט פולט" (משמעו דריכה על קו המגרש בעת ההגשה). קריאה זו בוצעה על הגשתה השנייה, מה שהביא את קלייסטרס ליתרון 15–40 עם 2 נקודות משחק. ויליאמס פנתה אל שופטת הקו בצעקות תוך שימוש בשפה לא נאותה. שופטת הקו פנתה לשופטת הראשית ולמארגני התחרות ואלו הענישו את סרינה בנקודה נוספת, שלמעשה הכריעה את המשחק לטובת קלייסטרס.

לאחר התחרות נקנסה ויליאמס בסך 10,500 דולר בגין התנהגותה בחצי הגמר. כמו כן היא ממתינה להחלטת ועדה שתדון בעניינה ותקבע האם תוכל להשתתף בטורניר הגרנד סלאם הבא (אליפות אוסטרליה) או שמא תאלץ להמתין בטרם תאושר השתתפותה בטורניר גרנד סלאם. מיד אחר כך סרינה ששיחקה בבייגינג והפסידה בשמינית הגמר לנדיה פוטרובה אך חזרה למקום הראשון אחרי ההפרש של 5 נקודות מי דיאנה סאפינה.

עוד במרץ הגיעה לאליפות דוחא סוף שנה כאשר היא הוגרלה יחד עם ונוס וילאמס, ילנה דמטייבה וסבטלנה קוזנצובה. במשחק הראשון מול סבטלנה קוזנצובה ניצחה 6–7 5-7 המשחק הבא היה מול ונוס וילאמס שם ניצחה 4–6 3-6 5-7 המשחק הבא היה מול אלנה דמטייבה אותו ניצחה (6-4, 6-2) בחצי הגמר גברה אל וניאקי 4–6 1-0 וניאקי פרשה בגמר ניצחה את ונוס ויליאמס (6-2, 7-6) וכך לקחה את הטורניר האחרון ועלתה למקום הראשון.

2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס זכתה בגראנד סלאם הראשון של 2010, כשבאליפות אוסטרליה גברה על ז'וסטין הנין 6:4 3:6 6:2, באליפות צרפת הפתוחה הפסידה ברבע גמר לסמנתה סטוסור, ובאליפות וימבלדון זכתה בטורניר, בלי להפסיד באף מערכה. בהמשך השנה סרינה נפצעה ברגלה ולא השתתפה בתחרויות עד אמצע 2011.

2011[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס לא השתתפה בתחרויות בתחילת השנה עקב פציעה שספגה ברגלה. במרץ אושפזה סרינה בבית חולים בלוס אנג'לס בשל קריש דם שהתגלה בריאותיה. ביוני חזרה להשתתף בתחרויות טניס. בטורניר וימבלדון בשלב שמינית הגמר היא הפסידה למריון ברטולי מצרפת (9 בעולם) בשתי מערכות (6-3, 7-6), וירדה למקום ה-175 בעולם. בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה הפסידה לסמנתה סטוסור ב-2 מערכות.

2012[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת עונת החימר, זכתה סרינה בטורניר צ'ארלסטון שבארצות הברית והמשיכה עם זכייה בטורניר הגדול במדריד תוך שהיא מנצחת את מריה שראפובה (2 בעולם) ובגמר את ויקטוריה אזרנקה (1 בעולם). לגראנד סלאם בפריז הגיעה סרינה כפייבוריטית ברורה אולה הפסידה במפתיע בסיבוב הראשון בשלוש מערכות צמודות לוירג'יניה רזאנו. ביוני 2012 באופן די מפתיע הפסידה ויליאמס באליפות צרפת הפתוחה כבר בסיבוב הראשון. הייתה זו הפעם הראשונה במהלך הקריירה שלה שבה הפסידה בסיבוב הראשון בטורניר גרנד סלאם. ביולי אותה שנה היא זכתה בשני תארים באליפות וימבלדון בטורניר לנשים בפעם החמישית בקריירה שלה ובטורניר לזוגות נשים ביחד עם אחותה. בטורניר לנשים לאחר ניצחון בשלב הגמר על אגניישקה רדוונסקה מפולין (6–1, 5–7, 6–2). בשלב חצי הגמר היא ניצחה על ויקטוריה אזרנקה מבלארוס (6–3, 7–6(6)), לאחר שקבעה שיא של הגשות ללא מענה (אסים) למשחק באליפות וימבלדון (24) ובסך הכל 102 אסים בטורניר כולו, שיפור לשיא שלה משנת 2010 (89). שיא זה של אסים הוא שיא גם לנשים וגם לגברים. בטורניר לזוגות נשים ביחד עם אחותה ונוס לאחר ניצחון בשלב הגמר על אנדריאה הלווצ'קובה ולוצי הרדצקה מצ'כיה (7–5, 6–4).

בטורניר הטניס באולימפיאדת לונדון (2012) זכתה במדליית הזהב, לאחר שניצחה בגמר את מריה שראפובה (6-0, 6-1). בכך הפכה לטניסאית השנייה בהיסטוריה (אחרי שטפי גראף) שהשלימה זכייה בגולדן סלאם - ארבעת טורנירי הגראנד סלאם בתוספת מדליית זהב אולימפית במהלך הקריירה. בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה, הגראנד סלאם האחרון של שנת 2012, גברה סרינה על ויקטוריה אזרנקה בתוצאה 6-2,2-6,7-5 בתום גמר איכותי ביותר. בכך העלתה סרינה את מאזן תוארי הגרנד סלאם שלה ל-15.

2013[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפות ארצות הברית 2013

באליפות אוסטרליה הפתוחה הפסידה ויליאמס בשלב רבע הגמר לסלואן סטיבנס בת ארצה (29 בעולם) (3-6, 7-5, 6-4).

באליפות צרפת הפתוחה זכתה ויליאמס בפעם השנייה וב-16 תוארי גראנד סלאם בסך הכל, לאחר ניצחון על מריה שראפובה (2 בעולם) בשתי מערכות 6–4, 6–4. בטורניר היא הפסידה מערכה אחת בלבד בשלב רבע הגמר לסבטלנה קוזנצובה. באליפות וימבלדון היא הודחה במפתיע כבר בסיבוב הרביעי לסבינה ליזיקי מגרמניה (23 בעולם) (6-2, 1-6, 6-4) שהגיעה עד למשחק הגמר לראשונה בקריירה שלה.

באליפות ארצות הברית הפתוחה זכתה ויליאמס בפעם החמישית וב-17 תוארי גראנד סלאם בסך הכל, לאחר ניצחון במשחק הגמר על ויקטוריה אזרנקה (2 בעולם) (7–5, 6–7(6–8), 6–1). בטורניר עצמו, עד למשחק הגמר היא הפסידה 16 משחקונים בלבד ואף לא מערכה אחת.

בעונה זו הרוויחה ויליאמס 12,385,572 דולר, אך ורק מפרסים על תחרויות בהן השתתפה.

2014[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2014 זכתה ויליאמס באליפות ארצות הברית הפתוחה בפעם השישית ובפעם השלישית ברציפות, לאחר ניצחון במשחק הגמר על קרולין ווזניאקי מדנמרק בשתי מערכות (6–3, 6–3). בכל הטורניר היא לא הפסידה אף מערכה וכן בכל מערכה היא הפסידה עד 3 משחקונים בלבד.

2015[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוסקבה 2915

בינואר זכתה ויליאמס באליפות אוסטרליה הפתוחה בפעם השישית, לאחר ניצחון במשחק הגמר על מריה שראפובה בשתי מערכות, 6–3, 7–6(7–5).

ביוני זכתה באליפות צרפת הפתוחה בפעם השלישית, לאחר ניצחון במשחק הגמר על לוציה שפרובה מצ'כיה ב-3 מערכות, (6–3, 6–7(2–7), 6–2), וזאת למרות היותה חולה.

ביולי זכתה באליפות וימבלדון בפעם השישית, לאחר שניצחה בגמר את גרביניה מוגורוסה מספרד בשתי מערכות, (6–4, 6–4), ובכך היא מחזיקה בתואר בכל 4 טורנירי הגראנד סלאם בו זמנית, בפעם השנייה בקריירה שלה. באליפות ארצות הברית הפתוחה נוצחה בחצי הגמר בידי רוברטה וינצ'י מאיטליה בשלוש מערכות.

2016[עריכת קוד מקור | עריכה]

הזכייה ה-22 ביחידות בטורניר גראנד סלאם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2016 נוצחה ויליאמס בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה בידי אנגליקה קרבר מגרמניה בשלוש מערכות (4–6, 6–3, 4–6). ביוני אותה שנה היא נוצחה בגמר אליפות צרפת הפתוחה בידי גרביניה מוגורוסה מספרד בשתי מערכות (5–7, 4–6). ביולי היא זכתה באליפות וימבלדון בפעם השביעית, לאחר שניצחה בגמר את אנגליקה קרבר בשתי מערכות (5–7, 4-6). בעקבות זכייתה זו, ה-22 בתואר גראנד סלאם, היא השוותה את שיא הזכיות ליחידות של שטפי גראף בעידן הפתוח. באולימפיאדת ריו דה ז'ניירו (2016), הודחה סרינה בטורניר הזוגות כבר בסיבוב הראשון בו היא התחרתה עם אחותה ונוס, כשהשתיים איבדו את מדליית הזהב לאחר שתי זכיות רצופות. גם בטורניר היחידות נחלה ויליאמס אכזבה כאשר היא הודחה בשמינית הגמר בתוצאה (6-4, 6-3) לאלינה סביטולינה האוקראינית.

בסיום השבוע הראשון באליפות ארצות הברית לאחר שזכתה ב-3 ניצחונות היא השוותה את שיאה של שטפי גראף מגרמניה לאחר שדורגה במשך 186 שבועות במקום הראשון בעולם ברציפות. לאחר שניצחה במשחק שמינית הגמר היא זכתה ב-308 ניצחונות בטורנירי גראנד סלאם, יותר מכל טניסאי (גבר ואישה) אחר בהיסטוריה ובסך הכל לאחר שניצחה במשחק רבע הגמר היא זכתה ב-309 ניצחונות, שיא של כל הזמנים. לאחר שהפסידה במשחק חצי הגמר לקרולינה פלישקובה מצ'כיה בשתי מערכות (6-2, 7-6), ירדה מהמקום הראשון בעולם לאחר 186 שבועות.

2017[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2017 זכתה ויליאמס בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה לאחר ניצחון על אחותה ונוס בשתי מערכות (4–6, 4-6) ועלתה למקום הראשון בעולם לאחר 20 שבועות. בהמשך השנה היא פרשה מפעילות בעקבות פציעה ריאתית שנמשכה לחופשת לידה.

2018[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס לא השתתפה באליפות אוסטרליה מאחר שטרם חזרה לכושר משחק לאחר לידת בתה.

ביולי העפילה ויליאמס לגמר אליפות וימבלדון בו נוצחה בידי אנגליקה קרבר בשתי מערכות (3–6, 3–6). באליפות ארצות הברית שנערכה בספטמבר היא הגיעה למשחק הגמר שבו הפסידה לנאומי אוסקה מיפן בשתי מערכות (2–6, 4–6). במהלך המערכה השנייה, היא הוזהרה על ידי השופט על כך שקיבלה עזרה ממאמנה, ולאחר מכן נענשה בנקודה לאחר ששברה את מחבטה. כתוצאה מכך, היא התפרצה על השופט וקראה לו "שקרן" ו"גנב", ונענשה במשחקון שלם לזכות יריבתה. בראיונות לאחר המשחק טענה ויליאמס כי גברים שהיו מתבטאים בצורה כזו לא היו מקבלים את אותו היחס משופט הכיסא, ושהיא נלחמת עבור שוויון זכויות והזדמנויות לנשים. בסופה של הפרשה איגוד הטניס העולמי קנס אותה ב-17 אלף דולר[2].

2020[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפות אוסטרליה 2020

2021[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-29 ביוני פרשה ויליאמס מאליפות וימבלדון במהלך משחקה בסיבוב הראשון מול אליקסנדרה סאסנוביץ' מבלארוס, אחרי שהחליקה על הדשא ונקעה את קרסולה[3].

2022[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-3 בספטמבר 2022, הודחה מאליפות ארצות הברית לאחר שנוצחה על-ידי איילה טומליאנוביץ', ולאחר מכן הודיעה על פרישה מטניס.[4]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2016 פרסמה ויליאמס שהיא מאורסת לאחד ממייסדי Reddit, המולטי מיליונר אלכסיס אוהאניאן. ב-1 בספטמבר 2017 היא ילדה את בתם הבכורה אלקסיס אולימפיה. בנובמבר 2017 נישאו ויליאמס ואוהניאן בניו אורלינס[5].

הישגי גראנד סלאם[עריכת קוד מקור | עריכה]

טורניר 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
אליפות אוסטרליה הפתוחה סיבוב 2 סיבוב 3 סיבוב 4 רבע גמר לא השתתפה זכייה לא השתתפה זכייה סיבוב 3 זכייה רבע גמר זכייה זכייה
אליפות צרפת הפתוחה סיבוב 4 סיבוב 3 לא השתתפה רבע גמר זכייה חצי גמר רבע גמר לא השתתפה לא השתתפה רבע גמר סיבוב 3 רבע גמר רבע גמר
אליפות וימבלדון סיבוב 3 לא השתתפה חצי גמר רבע גמר זכייה זכייה גמר סיבוב 3 לא השתתפה רבע גמר גמר זכייה זכייה
אליפות ארצות הברית הפתוחה סיבוב 3 זכייה רבע גמר גמר זכייה לא השתתפה רבע גמר סיבוב 4 סיבוב 4 רבע גמר זכייה חצי גמר לא השתתפה
ניצחונות/הפסדים 8–4 11–2 12–3 18–4 21–0 19–1 14–3 12–2 5–2 19–3 19–3 23–2 18–1
טורניר 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 זכיות בטורנירים בקריירה ניצחונות/הפסדים בקריירה
אליפות אוסטרליה הפתוחה לא השתתפה סיבוב 4 רבע גמר סיבוב 4 זכייה גמר זכייה לא השתתפה רבע גמר סיבוב 3 חצי גמר לא השתתפה 7 / 20 92–13
אליפות צרפת הפתוחה לא השתתפה סיבוב 1 זכייה סיבוב 2 זכייה גמר לא השתתפה סיבוב 4 סיבוב 3 סיבוב 2 סיבוב 4 לא השתתפה 3 / 19 69–14
אליפות וימבלדון סיבוב 4 זכייה סיבוב 4 סיבוב 3 זכייה זכייה לא השתתפה גמר גמר לא התקיים סיבוב 1 סיבוב 1 7 / 21 98–14
אליפות ארצות הברית הפתוחה גמר זכייה זכייה זכייה חצי גמר חצי גמר לא השתתפה גמר גמר חצי גמר לא השתתפה סיבוב 3 6 / 21 108–15
ניצחונות/הפסדים 9–2 17–2 2-21 3-13 1-26 3-24 7–0 15–2 18–4 8–2 8–3 2–2 23 / 81 367–56

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה תוצאה מקור
2003 פרסי הספורט של לוריוס פרס הספורט העולמי של לוריוס לספורטאית השנה זכייה
2004 פרסי הספורט של לוריוס פרס הספורט העולמי של לוריוס לספורטאית השנה מועמדות
2010 פרסי הספורט של לוריוס פרס הספורט העולמי של לוריוס לספורטאית השנה זכייה
2011 פרסי הספורט של לוריוס פרס הספורט העולמי של לוריוס לספורטאית השנה מועמדות
2013 פרסי הספורט של לוריוס פרס הספורט העולמי של לוריוס לספורטאית השנה מועמדות
2014 פרסי הספורט של לוריוס פרס הספורט העולמי של לוריוס לספורטאית השנה מועמדות
2015 פרסי הספורט של לוריוס פרס הספורט העולמי של לוריוס לספורטאית השנה מועמדות
2016 פרסי הספורט של לוריוס פרס הספורט העולמי של לוריוס לספורטאית השנה זכייה
2018 פרסי הספורט של לוריוס פרס הספורט העולמי של לוריוס לספורטאית השנה זכייה
2023 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון כוכבת ספורט אהובה זכייה [6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סרינה ויליאמס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
2022: סימון ביילס
פרס בחירת הקהל למשנה המשחק של השנה
2022: סרינה ויליאמס
הבא: