שיחת טיוטה:רפורמת לוין/מתנגדים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת פעמי-עליון בנושא בחירת בורר

המתווה איננו מיושם כעת, ללא הגבלת זמן.

המתווה (עריכה)
ערב טוב, עורכי ועורכות ויקיפדיה היקרים. להלן המתווה המוצע.

נוצרו שתי טיוטות, טיוטה:רפורמת לוין/תומכים וטיוטה:רפורמת לוין/מתנגדים, אשר לכל אחת מהן מצורף דף השיחה, אשר אחד מיועד לתומכים בלבד והשני מיועד למתנגדים בלבד. לכל קבוצה יינתן שבוע אחד לכתוב את הערך על פי השלד הקיים בדף הטיוטה לפי ראות עינייהם. עם זאת, יש לשמור על הכללים הבאים:

  1. עריכות אמינות. כמובן שלא כל שורה צריכה להכיל מספר הערות שוליים, אך יש להימנע לחלוטין מתוכן מקורי, או מתוכן שאינו יכול להיות מגובה במקורות אמינים כמקובל.
  2. עריכות חכמות. זכרו כי זהו רק השלב הראשון במתווה, שבהמשך יצטרך להשתלב עם עמדת הצד השני. החיים של כולנו יהיו קלים יותר ככל שהכתוב בטיוטה יהיה קיצוני פחות. זכרו גם שאתם יודעים פחות־או־יותר מה מפריע לצד השני, ועל כן מומלץ להימנע מעריכות שנועדו "למשוך אש".
  3. אי התערבות. כל עורך רשאי לערוך צד אחד בלבד. מרגע שביצע עריכה בצד מסוים, הוא חייב להמשיך לערוך רק בצד זה. מומלץ גם להימנע מדף השיחה של הצד הנגדי, אך אם בוחרים לערוך בו, יש לבצע זאת בְּשׂוֹם שֶׂכֶל וללא התגרות. תאו ואנוכי מפעילי מערכת, ואנו נאכוף יותר מהרגיל את האמור בדפי השיחה של הטיוטות.
  4. המנעות מדיונים של מאות ואלפי בתים. חלק נכבד מהכוונה היא שהערכים יוכלו לספק מידע אמין ופשוט לקורא העברי. בלתי אפשרי בעליל לעקוב אחר אלפי שורות דיון בדפי השיחה. הקדישו את הזמן לכתיבה של הטיוטה ולא לדיונים.
  5. התרכזו בעיקר והמנעו מהטפל. ציטוטים, עשרות הערות שוליים וכל דבר מהסוג הזה לא אמור להופיע בטיוטות. המטרה היא שתביאו את התוכן, ולא את דברי הפוליטיקאים.
  6. תום לב וסבלנות. אנחנו יודעים שזה קשה ומאתגר, ולא קשה לנחש את כמות האמוציות שפועמת כרגע בעורקי רוב המשתתפים. אנחנו יודעים שזה קשה, אך הסבלנות עשויה להשתלם לכולנו.

תאו ואני לא נתערב כלל בכתיבה והיא תהיה פתוחה ברמת העיקרון לכולם, אך היא כן תוגבל לעורכים רשומים בלבד, זאת בכדי להימנע מטרולים ו/או משחיתים בזדון. אנונימיים כן יוכלו לכתוב בדף השיחה, כל עוד זה נעשה באופן שאינו פוגע בתהליך. במהלך השבוע, בזמן שאתם תכתבו את טיוטת הצד שלכם, נכתוב תאו ואני טיוטה נפרדת, מוסתרת מעיני העורכים, שבה נעשה כמיטב יכולתנו להעביר את עיקרי הדברים שאתם כותבים בטיוטות. אנו לא נוסיף דברים שאינם מופיעים בטיוטות שלכם. ניתן לפנות אלינו עם הצעות וחידודים, אך המטרה היא להתמקד בטיוטה שלכם. הטיוטה שלנו תישאר מוסתרת מעיני שני הצדדים על מנת לא לגרום ללחץ חברתי או ללחץ פנים־קהילתי.

משתמש:אנדרסן/כתב מחוק כל צד יבחר נציג אחד, עורך או עורכת הבקיאים ביותר, והמייצגים ביותר את דעת הצד שלהם, בעוד תאו ואני נחשוף את הטיוטה שלנו בדף ייעודי. שני הנציגים ורק הם יוכלו לכתוב לנו הערות בדף השיחה של הטיוטה שלנו, ולכך יוקצו שלושה ימים. כל העורכים יוכלו לפנות לנציגים שלהם בכל דרך אפשרית (דואר, דף השיחה, דיסקורד וכדומה - לפני ומאחורי הקלעים), אך הם ורק הם יוכלו להעיר הערות. הטיוטה שלנו תשנתה לפי ההערות שלהם ובמידת האפשר בתמיכה של הצד השני (כאן ידרש תום לב, ועל כן יש לבחור את הנציג/ה המתאים ביותר).

כך, משתמש:אנדרסן/כתב מחוק, נפתח הצבעה מיוחדת בה יוכלו להשתתף כל בעלי זכות ההצבעה לפי זכות ההצבעה בפרלמנט, כשהאפשרויות יהיו "לקבל את הטיוטה" או "לדחות את הטיוטה". אם הטיוטה הזו תקבל רוב מיוחס של 60% (לא רוב מוחלט, אך כן כזה המאפשר וטו), היא תוכר כגרסה היציבה של הערך, ותחליף את הערך הקודם, לטוב ולרע. אם היא לא תזכה לרוב של 60%, נאפשר שבוע נוסף בו כל צד יוכל לערוך את הטיוטה בנפרד (כלומר, היא תועתק לשני דפים נפרדים). במהלך השבוע הזה תתאפשר עריכה אחת ביום לכל עורך, כשכל עורך יערוך רק את הצד בו ערך בפעם הראשונה, זאת במטרה להוריד כמה שאפשר את חילוקי הדעות ו/או שינויים מרחיקי לכת.

בתום השבוע הנוסף תיערך הצבעה של שלושה ימים, שתתקיים מיום ראשון בחצות (בין שבת לראשון) ועד יום שלישי בחצות (בין שלישי לרביעי), בין שלושת הגרסאות (כלומר זו שהצבענו עליה בפעם שעברה, ושני המתוקנות) בשיטת שולצה. גם הפעם ההצבעה תתקיים לפי זכות ההצבעה בפרלמנט. ההצעה שתזכה ברוב קולות היא זו שתיהפך לגרסה היציבה בערך.

הערה זהו בעצם פיילוט שניתן יהיה להשתמש בו גם בעתיד בערכים שבהם מגיעים למצב בו הערך ננעל למפעילים בלבד, ומטרתו למצוא את מירב המידע ששני הצדדים מסכימים עליו, או לכל הפחות לא מתנגדים לו באופן גורף, באופן כזה שהוא גם יהיה קריא ונהיר. אם זאת, הפיילוט הזה לא יצליח אם לא נגיע לעריכות בתום לב. אנו שוב מזכירים ומפצירים בכם לא להכניס מלל שאתם יודעים שיעורר מהומה. הסיכוי שמידע מהסוג הזה יזכה להגיע לגרסה הסופית בעוד כשבוע־וחצי הוא אפסי, ורק יעורר תחושות לא טובות וריבים.

היתרון הגדול של פרויקט כזה הוא שמצד אחד שני הצדדים יכולים להציג את המידע כפי שהם רואים אותו, מה שיאפשר גם לי באופן אישי לקרוא ולהבין אותו טוב יותר, והוא גם עשוי לגרום לכם תחושה טובה יותר של שותפות־גורל, הווה אומר "אם אני אכתוב משהו קיצוני כל הקבוצה שתומכת בי תיפגע מזה, אז אני אמנע מכך בכדי להגדיל משמעותית את הסיכוי שהמידע שאני מעוניין בו יופיע בערך", או משהו מעין זה.

שימו לב: תחילת העבודה על הטיוטות תתאפשר מרגע זה ואילך, ותימשך עד משתמש:אנדרסן/כתב מחוק, בשעה 12:00 בצהריים. בזמן הכתיבה והעבודה על הטיוטות אתם מתבקשים למעט להגיע לדף שיחה זה ככל הניתן. אנו נקדיש את היומיים הראשונים לקריאתו של הדף, ואם תמשיכו לערוך כאן, זה רק יקשה עלינו. יש כאן אלפי בתים, כך שאנו מבקשים שתהיו סבלניים. הסיבה שההצעה מפורסמת בשעת הלילה היא על מנת לאפשר לה להיות מוצגת ולא להיבלע בתוך הדיונים.

הערה נקודה אחרונה לגבי כל עניין הקרדיט למי שזה חשוב לו - אל דאגה. אנחנו נסדר את העניין בסוף התהליך. כל ההיסטוריה רשומה.

בהצלחה לשני הצדדים!

לוח זמנים מעודכן (עריכה)
לוח הזמנים מוקפא ללא הגבלת זמן כעת.

להלן תקציר לוח הזמנים המוצע למתווה[א][ב][ג]:
חלק ראשון

  • 15 בפברואר - 20 במרץ: כתיבת הטיוטות טיוטה:רפורמת לוין/תומכים וטיוטה:רפורמת לוין/מתנגדים.
  • 20 במרץ: הצגת הצעת הטיוטה המשותפת.
  • 20 במרץ - 22 במרץ: דיון סביב הטיוטה המשותפת, במטרה להגיע לנוסח המוסכם על שני הצדדים. הדיון פתוח לנציג אחד מכל צד, אליו ניתן לפנות בכל דרך ובכל מקום מלבד בדף הדיון עצמו.
  • 23 במרץ - 30 במרץ: הצבעה על הטיוטה הראשונה. במידה שקיבלה רוב של 60% + הצבעה של לפחות 10 עורכים כולל לפחות 5 מכל צד מוצהר[ד] + זכות הצבעה לפי הצבעת הפרלמנט[ה], היא תחליף את רפורמת לוין הנוכחית, תיקבע כגרסה יציבה וההגנה תשונמך.

חלק שני (אופציונאלי)

  • 31 במרץ - 1 באפריל: הפסקה.[ו]
  • 2 באפריל - 9 באפריל: שבוע נוסף, עבודה בנפרד על תיקון של הטיוטה ברוח המתווה.[ז]
  • 9 באפריל - 16 באפריל: הצבעה בשיטת שולצה על אחת משלושת האפשרויות.

ביאורים

  1. ^ מעודכן ל־13 במרץ 2023
  2. ^ כל הזמנים הם לפי שעון ישראל
  3. ^ הזמן שבו אנו נמצאים כעת הוא הזמן המדוגש
  4. ^ הדבר נעשה בכדי לתת תוקף של קונצנזוס סביב ההחלטה
  5. ^ לבקשת הקהילה, זכות ההצבעה נספרת לפי זכות הצבעה ב-15 בפברואר בחצות
  6. ^ קצת סידור עניינים טכניים, קצת להוריד להבות, ויקיפדיה:עצבנות-ויקי, לחכות ליום ראשון
  7. ^ תום לב, לא לבצע עריכות גדולות מדי, לא לבצע שינויים דרסטיים, עריכה אחת ביום, ...
הערות נוספות (עריכה)
הערה מוזמנים לענות על סקר קצר, זה אמור לסייע לי. לא חייבים כמובן. הקישור אליו מצוי בדפי השיחה.

הערה מוזמנים לקרוא את הדיון בשיחת_טיוטה:רפורמת_לוין/מתנגדים#סתירה_בין_תבנית_מתווה_ראשונה_לתבנית_מתווה_שנייה, בו דובר על לוח הזמנים העדכני.
הערה מעדכן כי ביקשתי את הגנת הטיוטה + דף השיחה לרמת בדוקי עריכות אוטומטיות (המינימום שבין הנציגים ואני). נכון למה שידוע לי:

הפרדת "טענות נגד המהפכה" ו"התנגדות למהפכה"[עריכת קוד מקור]

אני חושב שמתאים להפריד בין הטענות נגד המהפכה (מין רשימת טענות) ובין המחאה/ההתנגדות למהפכה בקרב הציבור (מין רשימת מתנגדים, ביחידים או בקבוצות: קבוצות מחאה, אירועי מחאה, מכתבי התנגדות וכו'), אך זה לא מופיע במתווה הערך המוצע. מה דעתכם? פעמי-עליון - שיחה 19:43, 15 בפברואר 2023 (IST)תגובה

מסכימה. YR on wiki - שיחה 15:53, 16 בפברואר 2023 (IST)תגובה

הגברת הפעילות![עריכת קוד מקור]

איתמראֶשפָּר, דוד שי, La Nave, קפקא, בר, Myn2021 (אני בטוח שיש עוד, תייגתי את מי שבלט לי בדף השיחה), כדאי לנו להגביר פעילות בטיוטה הזאת. בסוף, זה מה שיקבע את תוכן הערך הראשי. אני משתדל להרחיב כמיטב יכולתי אבל אני לא יכול לכתוב ערך (או הצעה לערך) בנושא בסדר גודל כזה לבד (וגם לא בעזרתה של YR on wiki בלבד). פעמי-עליון - שיחה 15:15, 16 בפברואר 2023 (IST)תגובה

היי פעמי-עליון, כל הכבוד על הנכונות לגשת לנשימה הענקית הזאת! אני נמצא בימים מאד עמוסים בעבודה וכמעט שלא מצליח להגיע לויקיפדיה, ורק עכשיו קראתי את התכנית של נילס אנדרסן ונכנסתי לכאן לראשונה בראש שקט. באמת יש פה המון עבודה! האם יש סיכוי לקבל ארכה מנילס? אני אשתדל להיכנס לפה ולבצע תיקונים והשלמות ביום שני (אני שובת ועולה לירושלים, מקווה שאספיק גם לערוך) וביום שלישי. חוזר על התיוג שלך את דוד שי, La Nave, קפקא, בר, Myn2021 - שאולי לא קלטו (כמו שאני לא קלטתי) שיש דד-ליין והמון עבודה. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 05:08, 19 בפברואר 2023 (IST)תגובה
תודה על התיוג אבל אני מוותרת, במצב הקיים לקרוא לדפי השיחה "דיונים" זה מגוחך, דגש לקח לעצמו את המפתחות ומפעילים אחרים פוחדים ממנו ולא מעזים לגעת, אני לא רואה טעם להמשיך בעוד מאותו דבר. La Nave - שיחה10:01, 19 בפברואר 2023 (IST)תגובה
אנדרסן הציע מתווה טוב, אני חושב שזה מראה שהוא לא מפחד וכן מעז לגעת. אם הבנתי נכון, המתווה לא יהיה עוד דיונים אלא הצבעות שתוצאותיהן תחייבנה את תוכן הערך. לא נורא, כמובן לא נכריח אותך להרחיב את הטיוטה :) פעמי-עליון - שיחה 14:57, 19 בפברואר 2023 (IST)תגובה
שלום משתמש: איתמראשפר, דוד שי, קפקא, בר, Myn2021, אני שמחה לגלות שלא רק אני פספספתי את המצב. מכל מקום, הרחבתי הרבה, ואשמח לשותפותכם בעריכה. לא נגעתי בחלקים הראשונים של הטיוטה, כי לא ברור לי אם הכוונה שה"נגד" יכלול גם את הרקע. אם כן, זה תחום שבו אין לי שום יתרון יחסי. אם יש מישהו אחר שיכול לקחת את זה על עצמו, רצוי. תודה! YR on wiki - שיחה 18:37, 19 בפברואר 2023 (IST)תגובה

הארכת זמן[עריכת קוד מקור]

אני מצטער שאני "משגע" אתכם קיבלתי את התיוג וראיתי שיש התפתחות והתקדמות עם הטיוטה. קודם כל, אני מברך על כך. כדי לא להמשיך "לשגע" את כולם, אני פשוט כותב ישירות כאן (וכן בשיחה של "הצד השני").

אני נותן לכם כמובן שבוע נוסף (עד סוף פברואר). כל לוחות הזמנים שהוצבו במתווה המקורי פשוט מתקדמים שבוע אחד קדימה. אם אראה שאכן ישנו שיתוף פעולה (כפי שלא היה בתחילה אך נראה שהתחיל ביומיים האחרונים), אשחרר הודעה מסודרת על כך גם בדף השיחה הראשי, בלוח המודעות וכדומה. אם עד יום שבת, 25 בפברואר, נראה שיש עוד התקדמות, אבקש גם להוסיף הזמנה לשלושת הימים "האחרונים" בהודעה השבועית של הארי לכל העורכים במיזם ("חדשופדיה").

מזכיר שכל המידע צריך להיות אמין ושניתן יהיה לקבל אשרור לגביו, במידה ויתעורר ספק אצל הצד השני. בנוסף, מזכיר לחשוב על נציג/ה, מי יכול/ה לייצג במידה הטובה ביותר (ויש לו/לה זמן לכך). בהצלחה! נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 16:55, 19 בפברואר 2023 (IST)תגובה

תודה רבה, נילס אנדרסן! YR on wiki - שיחה 18:31, 19 בפברואר 2023 (IST)תגובה
תודה! אני חושב שגם אם לקח זמן "להתניע" רוב העורכים תומכים במתווה והוא מצוין. פעמי-עליון - שיחה 20:24, 19 בפברואר 2023 (IST)תגובה
מה המתווה?
מאחר שאין סיכוי לשלב את התוכן הזה עם הערך, וכל ניסיון כזה יניב תוצאה גם חלקית וגם בלתי קריאה, אני מציעה שאנדרסן יפתח ערך מורחב התנגדות לרפורמה המשפטית La Nave - שיחה14:40, 20 בפברואר 2023 (IST)תגובה
La Nave, המתווה נמצא בשיחה:רפורמת לוין בראש הדף בתיבה שכותרתה "הצעת המתווה לכתיבת הערך (מוקפא בשלב זה)". אנדרסן, אני חושב שכדאי לעדכן את כותרת התיבה (שכן המתווה כבר לא מוקפא) ואת התוכן שלה מבחינת לוח הזמנים החדש. פעמי-עליון - שיחה 15:31, 20 בפברואר 2023 (IST)תגובה
שלום La Nave,עקב אי הבנה של המתווה עבדתי רק על החלק של הביקורת. אכן צריך להכניס תוכן ולעבות את כל מה שלפני זה, ועוד. אשמח אם גם את תמשיכי בעריכה, כך שאכן זה יהיה ערך שלם.

שבוע אחרון[עריכת קוד מקור]

שלום שוב איתמראֶשפָּר, La Nave, קפקא, בר ו־Myn2021, השבוע הוא השבוע האחרון לערוך את הטיוטה. כולכם תרמתם הצעות רבות בדף השיחה הראשי או עריכות גדולות בערך הראשי, ותרומתכם חשובה גם בטיוטה זאת. נשמח לעזרתכם לקראת גיבוש הטיוטה המשותפת בידי המפעילים! פעמי-עליון - שיחה 15:00, 25 בפברואר 2023 (IST)תגובה

אין לי זמן כרגע, אני מקווה שעמיתיי יטפלו בזה. הערך שכרגע במרחב הערכים הוא הצדעה לפתטיות של ויקיפדיה, ואולי כדאי להשאיר אותו ככה, כאייקון כמו דגל הדיו. La Nave - שיחה23:00, 25 בפברואר 2023 (IST)תגובה

הונגריה[עריכת קוד מקור]

הנה כמה מקורות אקדמיים ברמה הגבוהה ביותר להידרדרות הדמוקרטית בהונגריה:

זה מיועד בעיקר למי שנוח לו עם מקורות אקדמיים באנגלית. יש גם מאמר בעברית ברמה אקדמית נמוכה יותר. מתייג את La Nave שערכה רבות את הערך רפורמה במערכת המשפט, אבל זה רלוונטי כמובן לכל מי שרוצה. פעמי-עליון - שיחה 20:31, 25 בפברואר 2023 (IST)תגובה

קטע רלוונטי מעמוד ׳הפרדת הרשויות בישראל׳[עריכת קוד מקור]

לא יודעת בדיוק איפה ואיך לשלב את זה, אבל נתקלתי בפסקה הבאה שנראת לי רלוונטית מתוך עמוד הפרדת הרשויות בישראל-

אפקטיביות הפרדת הרשויות בישראל[עריכת קוד מקור]

סקירה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שבוצעה על רקע ניסיונות לקדם בחקיקה את פסקת ההתגברות, מראה שבמדינות דמוקרטיות ישנם עד שבעה מנגנונים המאזנים בין הרשויות השונות[1], בישראל – שבשיטת הממשל שלה, על פי המכון, כוחה של הכנסת באיזון הממשלה מוחלש עד כדי חוסר אפקטיביות – ישנו רק מנגנון אחד המאזן בפועל את הרשויות השונות, והוא בית המשפט העליון. לכן, פגיעה ביכולתו של בית המשפט העליון לאזן את הממשלה תנטרל בפועל את האפקטיביות של הפרדת הרשויות בישראל[2][3]. Hagkam - שיחה 08:28, 26 בפברואר 2023 (IST)תגובה

Hagkam, תודה על המידע. האם הוא זהה למידע המופיע בטבלה בטיוטה:רפורמת לוין/מתנגדים#המחלוקת לגבי ההצעה 2? פעמי-עליון - שיחה 14:51, 27 בפברואר 2023 (IST)תגובה
דומה, אבל לא בדיוק. (לא התעמקתי עד הסוף אבל רואה שוני). המאמר שמוזכר בפסקה הוא מ2018. הפרמטרים שבטבלה כמעט חופפים לפרמטרים במאמר, למעט:
1. חברות בארגון על-לאומי בעל כוח כופה (EU למשל) - מופיע במאמר ולא בטבלה.
2. חברות באמנות אזוריות לזכויות אדם - מופיע במאמר ולא בטבלה.
3. האם יש חוקה נוקשה שקשה או לא ניתן לשנותה - מופיע בטבלה ולא במאמר.
4. האם יש כפיפות לטריבונלים בין־לאומיים - מופיע בטבלה ולא במאמר.
כמו כן ההשוואה במאמר היא מול 66 מדינות דמוקרטיות (לפי מדד freedom house) ובטבלה ההשוואה היא מול ארה״ב, בריטניה, קנדה, גרמניה Hagkam - שיחה 15:05, 27 בפברואר 2023 (IST)תגובה
שילבתי במסגרת הרקע, מוזמן לחוות דעה! תודה Hagkam - שיחה 17:00, 27 בפברואר 2023 (IST)תגובה

מעורבות גורמים חוץ פרלמנטריים בקידום יוזמות החקיקה[עריכת קוד מקור]

פורום קהלת

בנאומו של יריב לוין בעת השקת הרפורמה המשפטית שלו ביום 4בינואר 2023 הודה יריב לוין לד"ר אביעד ולעו"ד שמעון נטף על עזרתם בגיבוש הצעות החוק. בקשי הוא ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת ונטף הוא חוקר לשעבר בקהלת המייעץ לח"כ שמחה רוטמן וניסח את תזכיר הצעת היועמ"שים שהגיש רוטמן [הפניה]. חלק מרכזי מתזכיר החוק של לוין, לרבות דברי ההסבר הנוגעים לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, צוטט כמעט כולו ממחקר שערכו עבור קהלת בשנת 2019 עורכי הדין בקשי ונטף [הפניה].

ח"כ דן אילוז עדיין מופיע כחלק מהצוות באתר של קהלת והיה העוזר הפרלמנטרי של יריב לוין.

פורום קהלת פעל לאורך השנים לקידום שינויים מרחיקי לכת במערכת המשפט בישראל. בין היתר פעל הפורום לשינוי שיטת בחירת השופטים, לביטול עילת הסבירת, לקידום פסקת ההתגברות, ולהכפפת היועץ הממשלה לדרג הפוליטי. עוד לפני הקמת הפורום, פעל ד"ר משה קופל, יו"ר פורום קהלת, לשינוי המאזן בין הרשויות בישראל ולשינוי שיטת מינוי השופטים ולקח חלק בניסוח הצעות לחוקה אשר כוללות שינויים באופן המינוי של השופטים, באופן המינוי של נשיא בית המשפט העליון, הגבלת זכות העמידה, הגבלת הסמכות לפסול חוקים והתגברות הכנסת על פסילת חחוקים

כמו כן סיפק פורום קהלת לוועדה למינוי שופטים תיקים עם הערכת מידת שמרנותם של מועמדים לשפיטה. במאמר בג'רוזלם פוסט, דויד וינברג – עמית מחקר בפורום קהלת, מצהיר כי לקהלת מגיע קרדיט על מינוים של 300 שופטים שמרנים וליברטריאנים בישראל ומסביר שהפורום "עזר לשקד לעשות בחירות חכמות".

עם זאת, בנושא פסקת ההתגברות שמקדמת הממשלה אמר יו"ר הפורום, משה קופל: "כן, זה צריך להפחיד אתכם. רוב החוקים לא משוגעים, אבל מדי פעם מגיע אחד כזה. ואז אותם 61 אנשים שתמכו בחוק הזה... הם יוכלו להתגבר על החלטה של בית המשפט בעניינו. וזה דבר מדאיג". עוד הדגיש קופל כי "בחישוב הסופי, זה רעיון מטופש".

התנועה למשילות ודמוקרטיה[עריכת קוד מקור]

התנועה מקדמת את שינויי החקיקה והחלשת שומרי הסף, והוקמה "מתוך תחושה שצריך לתת לציבור לכוון את המדיניות שלו, וגורמים שלא נבחרים מתערבים ועושים צעדים במקום נבחרי הציבור", לדברי ח"כ שמחה רוטמן, לשעבר יועמ"ש התנועה וממיסדיה. בין היתר פועלת התנועה לשינוי שיטת מינוי השופטים, לביטול שיטת הסניוריטי, לקביעת פסקת ההתגברות, להגבלת הביקורת השיפוטית, למינוי יועמ"שים למשרדים כמשרת אמון, לפיצול תפקידי היועץ המשפטי לממשלה, ועוד [הפניה, הפניה, הפניה, הפניה].

הצעת החוק של אמיר אוחנה להכפפת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה לדרג הפוליטי נוסחה בסיוע התנועה למשילות והוגשה בהמשך בשנת 2021 גם ע"י רוטמן עם היבחרו לכנסת.

קרן תקווה והפורום הישראלי למשפט וחירות[עריכת קוד מקור]

הפורום הישראלי למשפט וחירות הוקם על ידי קרן תקווה ופועל לעיצוב דור חדש של משפטנים במטרה לעצב מחדש את מערכת המשפט, "בהשראה ובשיתוף פעולה עם האגודה הפדרליסטית" – אחד מארגוני הימין המשפיעים ביותר בוושינגטון, החתום על מינוי רוב שופטי בית המשפט העליון [הפניה].

תנועת דרך חיים בראשות הרב גינזבורג[עריכת קוד מקור]

תנועת "דרך חיים" בראשות הרב יצחק גינזבורג,  קידמה הצעת חוק באמצעות ח"כ מוטי יוגב במטרה למנוע מבג"ץ את האפשרות לביטול חוקים [הפניה, הפניה]. HaBlocOrg - שיחה 20:36, 26 בפברואר 2023 (IST)תגובה

בוצע בוצע, שולב בערך, תודה! משתמש:HaBlocOrg, שני קישורים לא עובדים: [1] [2], אנא בדקו זאת ותקנו (אם לא יימצאו קישורים פעילים ניאלץ מטבע הדברים להסיר מידע שאין לו מקור פעיל). פעמי-עליון - שיחה 15:17, 27 בפברואר 2023 (IST)תגובה
להלן בגרסתם המאורכבת: [1], [2]. HaBlocOrg - שיחה 16:04, 27 בפברואר 2023 (IST)תגובה

רקע על פעילותו של רוטמן לקידום החקיקה לפני היבחרו לכנסת[עריכת קוד מקור]

ח"כ שמחה רוטמן, נמנה עם מייסדי התנועה למשילות ודמוקרטיה ובמסגרתה פעל לקידום המהפיכה המשפטית עוד בטרם נבחר לכנסת. במסגרת תפקידו כיועץ המשפטי של התנועה פירסם רוטמן את הספר "מפלגת בג"ץ - כיצד כבשו המשפטנים את השלטון בישראל", השתתף בדיונים בכנסת לקידום יוזמות החקיקה [הפניה, הפניה, הפניה], וחתום על ניירות עמדה שהוגשו מטעם הארגון כחומר קרע לדיונים בוועדת חוקה, חוק ומשפט, בין היתר בנושא שיטת הסניוריטי ומינוי יועצים משפטיים כמשרת אמון.

בינואר 2023 פירסם רוטמן ספר הסברה נוסף, "למה שהעם יבחר את השופטים? המדריך לרפורמה", המתמקד בהצעתו לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים. HaBlocOrg - שיחה 20:51, 26 בפברואר 2023 (IST)תגובה

בוצע - שולב בערך. תודה! Hagkam - שיחה 17:47, 27 בפברואר 2023 (IST)תגובה

ביקורת מימין ומצד גורמים בממסד[עריכת קוד מקור]

אלן דרשוביץ, פרופ' למשפטים באוניברסיטת הארוורד, הביע חשש מפגיעה בבית המשפט העליון אשר תגדיל את הסיכון לצעדים נגד ישראל בזירה המשפטית הבינלאומית, דרשוביץ המקורב לנתניהו אמר כי הוא צדק בעבר כאשר הגן על בית המשפט העליון, ועושה "טעות חמורה עכשיו". דרשוביץ אינו מתנגד לכל הצעותיו של שר המשפטים יריב לוין, אך הדגיש כי שתיים מהן מסוכנות במיוחד בעיניו: פסקת התגברות בלתי מוגבלת ברוב של 61 חברי כנסת, ומתן כוח מוחלט לפוליטיקאים בהליך מינוי השופטים.

על פסקת ההתגברות אמר כי "כאשר מגיעים לנושאים של זכויות אדם וזכויות אזרח, שם אסור שתהיה פסקת התגברות, גם לא ברוב גדול יותר מ-61. בנושאים האלה המילה האחרונה צריכה להיות של בית המשפט העליון, שמייצג את הצדק" והזהיר כי "דמוקרטיות יכולות להפוך לדיקטטורות. התפקיד של בית המשפט הוא להגן על זכויות, גם מפני רצון הרוב".

על השינויים בוועדה למינוי שופטים אמר כי ""זו תהיה טעות נוראית ללמוד מארה"ב בנושא הזה [...] ההליך בארה"ב הוא אסון מוחלט, והוא הפך את בית המשפט העליון למוסד פוליטי לחלוטין. [...] אם אתם רוצים לקחת משהו מארה"ב, קחו את האיזונים והבלמים שלנו, לא את השיטה הכושלת שלנו למינוי שופטים". [הפניה]

דרשוביץ הצטרף למכתב שעליו חתמו 50 פרופסורים למשפטים מאוניברסיטאות בארצות הברית שבו הם הביעו את התנגדותם להצעות החקיקה לשינויים במערכת המשפט. [הפניה]

אסף שגיב, אחד ההוגים השמרנים הבולטים בישראל: "הימין הישראלי מתייצב כעת מאחורי פרוגרמה שהיא לא פחות מהפיכה חוקתית, תוכנית שאותה הוא מבקש להוציא אל הפועל בחופזה, בלהיטות ואפילו בתאוות נקם. יריב לוין ושמחה רוטמן רואים עצמם באמת ובתמים כמגיני הדמוקרטיה ואפילו כליברלים במובן הקלאסי והמינימליסטי של המושג. כשהם מדברים על הפרדת רשויות, הם נתלים במונטסקייה. אולם מונטסקייה האמין שרוח המתינות היא תנאי הכרחי למשטר תקין והזהיר אותנו מפני נטייתה של דמוקרטיה ליפול לפח הקיצוניות. יתר על כן, הוא חשש שדמגוגים עלולים להשחית את העם כדי להסתיר את שחיתותם שלהם או להקנות לה מראית עין נורמטיבית. וזה מה שצפוי לנו אם הרפורמה המוצעת תצא אל הפועל: פירוק מוסדות המדינה, פיצולה בין בוסים מפלגתיים שנאבקים זה בזה על כוח ומשאבים, אובדן הביטחון הציבורי, ביזה של הקופה הציבורית והידרדרות להפקרות כללית" [הפניה].

יורם כהן, ראש השב"כ לשעבר: "נראה כי מטרתה של הרפורמה המשפטית המוצעת איננה לשפר את מערכת המשפט, אלא לנטרל אותה. הרפורמה תהפוך את ישראל מ'מדינה דמוקרטית' למדינה שאינה כזו" [הפניה].

הפרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל: "מוסדות חזקים ועצמאיים הינם מרכיב חיוני לקיומה של כלכלה מפותחת ומשגשגת. בהתאם, חברות דירוג האשראי בוחנות גם תחומים אלה. לכן, חשוב להבטיח המשך שמירה על מאפיינים אלה בכל תהליך שיקודם" [הפניה].

קרנית פלוג ויעקב פרנקל הדגישו את החשיבות בשמירה על מערכת משפט עצמאית ועל הפרדת הרשויות והתריעו מפני פגיעה בכלכלת ישראל ובדירוג האשראי: "גורם מרכזי שקובע את מעמד המשק הישראלי בכלכלה העולמית הוא עוצמתה, מקצועיותה ואי-תלותה של המערכת המשפטית. שמירה דקדקנית על עקרון הפרדת הרשויות (הרשות המחוקקת, המבצעת, והשופטת) היא עקרון ברזל שעליו בנויה ונסמכת הדמוקרטיה. האיזון שבקשרי הגומלין בין הרשויות הינו רגיש ביותר, ודי שיועלה ספק לגבי המחויבות הממשלתית לשמירה על עקרון הברזל של הפרדת הרשויות, כדי שתיפגע התדמית שהיא קריטית לציבור המשקיעים בארץ ובעולם. [...] תגובת חברות הדירוג והמשקיעים לשינויים המתוכננים במערכת המשפט, שיצמצמו את הביקורת השיפוטית על פעולות הממשלה והכנסת ומחלישים את האיזונים והבלמים בין שלוש הרשויות, עלולה להיות מהירה וחדה." [הפניה]


HaBlocOrg - שיחה 23:13, 26 בפברואר 2023 (IST)תגובה

בוצע, תודה. Hagkam - שיחה 17:53, 27 בפברואר 2023 (IST)תגובה

הארכת זמן עקב אירוע אישי[עריכת קוד מקור]

שלום ולילה טוב לכם. אני מצטער, אך עקב אילוצים אישיים, אני נאלץ לדחות את העבודה בשבועיים. אם עורך נטרלי אחר רוצה לנסות לקחת על זה אחריות (בהסכמת הצדדים), ניתן לבחון זאת. אם לא, תמשיכו לעבוד במרץ, ואני אעדכן כשאחזור לפעילות. סליחה ובהצלחה! נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 01:04, 28 בפברואר 2023 (IST)תגובה

ביקורת מימין – דיוויד פרידמן[עריכת קוד מקור]

עו"ד דיוויד פרידמן, שגרירו בישראל של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתח ביקורת על ח"כ רוטמן ועל התכניתה של הממשלה להחלשת מערכת המשפט במהלך כנס של קרן תקווה וקרן הרטוג. פרידמן תקף את ההשוואה שעשה רוטמן הדגיש כי אין דמיון בין ישראל לבין ארה"ב וכי לא ניתן להשוות ביניהן: "אתה משווה את התכנית שלכם לארה"ב, אבל במערכת המשפט האמריקנית הדברים לא עובדים ככה". פרידמן, אשר תומך בביצוע רפורמות במערכת המשפט בישראל, טען כי המהלכים שמקדמת הממשלה "הולכים רחוק מדי בשבילי ובשביל אמריקנים רבים" כיוון שהם יפגעו ביכולת של בתי המשפט להגן על זכויות מיעוטים. בפרט הפנה פרידמן את ביקורתו לקביעת פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת והסביר כי לבתי המשפט בארה"ב יש כלים להגן על זכויות המיעוטים בעוד שפסקת ההתגברות תמנע מבתי המשפט בישראל מלעשות את אותו הדבר. [ברק רביד, התעמת עם רוטמן: השגריר של טראמפ יצא נגד ההפיכה המשפטית, באתר וואלה, 1 במרץ 2023] HaBlocOrg - שיחה 17:58, 1 במרץ 2023 (IST)תגובה

עידכנתי. Danny Gershoni - שיחה 21:13, 1 במרץ 2023 (IST)תגובה

סקרי דעת קהל[עריכת קוד מקור]

מה דעתכם, ראוי להוסיף? למשל [3] [4]. פעמי-עליון - שיחה 17:13, 4 במרץ 2023 (IST)תגובה

סקרי דעת קהל שווא ידברו. הקהל אמר דברו בבחירות וסידר לנו את הקואליציה האיומה שלפנינו. לסקרים אין חשיבות. דוד שי - שיחה 17:19, 4 במרץ 2023 (IST)תגובה
הקהל כידוע הצביע על שלל נושאים, וסביר להניח שכמעט כל המצביעים הצביעו למפלגות שהם לא מסכימים עם דעתן בלפחות נושא אחד (בהנחה שהצביעו למפלגה עם דעות ולא ל'יש עתיד'), בגלל אחוז החסימה. קשה לשער שמיליוני מצביעי הימין הצביעו ימין בגלל שהם רצו לרסן את בית המשפט ולא בגלל שרצו לעצור את הטרור, או את יוקר המחייה, או את השתוללות הנשק בחברה הערבית. החשיבות של סקרים היא בלהראות מה הדעה של הציבור בנושא ספציפי שהבחירות לא נסובו סביבו באופן בלעדי. מצרף קישור נוסף: [5]; לאור השיח הער המשווה להתנתקות, שווה להשוות את התמיכה במהפכה הנוכחית לתמיכה בהתנתקות. פעמי-עליון - שיחה 19:00, 4 במרץ 2023 (IST)תגובה

רקעעעעעעעע[עריכת קוד מקור]

סליחה על השאלה, פרק הרקע לא קצת ארוך? ספציפית, טיוטה:רפורמת_לוין/מתנגדים#עמדות_בכירי_הקואליציה_מול_מערכת_המשפט_בעבר , אבל גם העירוב של מונטסקייה ואבות מייסדים למיניהם? אסף השני - שיחה 17:16, 11 במרץ 2023 (IST)תגובה

לא. למעשה, פרק הרקע קצר מדי בעיניי – הוא צריך לתת לקורא הדיוט שלא מכיר מושגים בסיסיים ביותר בדמוקרטיה את כל הידע הנדרש להבנת הצעות החקיקה והשלכותיהן, ובמובן זה על אף הפירוט הטוב והאיכותי ניתן להרחיב עוד. פעמי-עליון - שיחה 13:11, 12 במרץ 2023 (IST)תגובה

הקפאה או גניזת המתווה[עריכת קוד מקור]

היי לכולם.

לאור הנסיבות וההתנהלות שלי כמפעיל מערכת, ביקשתי אחר הצהריים את הסרת ההרשאות. אי לכך, אני גם אהיה מנוע מלהתערב ולקדם את המתווה.

אם יש מפעיל מערכת שאינו מזוהה פוליטית עם אף צד ושירצה לקחת על עצמו את האחריות הזאת, אשמח שיפנה אליי ואעביר לו את מה שיש אצלי בשלב זה. אם אין כזה, נאלץ למצוא דרך אחרת לקדם את המתווה, או לגנוז אותו. היות שאין לי אישית את אמון הקהילה, לא אוכל להמשיך לקחת זאת על עצמי...

אמשיך לעקוב כאן בימים הקרובים לראות אם יש מועמד כזה. מאחל לכם בהצלחה בהמשך. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 19:19, 11 במרץ 2023 (IST)תגובה

נילס אנדרסן, אנא אל תסיר את הרשאותך. אתה יכול להיות מפעיל מצויין. אין שום פגם בהתנהלותך. אם קשה לך, תוריד קצב. זה בסדר. אסף השני - שיחה 20:12, 11 במרץ 2023 (IST)תגובה
אני מצטער. הבירוקרטים הבהירו שאמונם בי חלף כבר לפני זמן רב, ולא אוכל להמשיך במצב כזה. בשלב זה אני חוזר לעבוד לצד מי שמעוניין שאעבוד לצידו. תודה על דבריך, חיממת לי את הלב נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 20:25, 11 במרץ 2023 (IST)תגובה
צר לי לשמוע. אני מאחל לך עבודה פורייה כעורך מן המניין. אסף השני - שיחה 22:16, 11 במרץ 2023 (IST)תגובה
נילס, אני מאוד מצטער לשמוע על כך. אינני יודע לגבי הבירוקרטים, אבל אני חושב שהרווחת את אמון הקהילה. לדעתי, אם תרצה בכך, הרוב יסכימו שתמשיך לשמש בורר במחלוקת זאת גם ללא הרשאות מפעיל. פעמי-עליון - שיחה 13:09, 12 במרץ 2023 (IST)תגובה
הי נילס. אני מעריך מאוד את היוזמה שלך בנוגע למתווה לכן אשמח אם תוכל להמשיך להוביל אותו ללא קשר להיותך מפעיל או לא. Danny Gershoni - שיחה 16:52, 12 במרץ 2023 (IST)תגובה

סקר עורכים[עריכת קוד מקור]

טוב, אז עלו מספר שאלות מהותיות במהלך העבודה, וניסיתי לצמצם אותן למספר שאלות קצר, כדי לקבל איזושהי סטטיסטיקה שאולי תסייע לי (ואולי גם לא). אתם מוזמנים (רק אם בא לכם) לענות על הסקר כאן:
forms.gle/YsdLFidSfkYQiSUw6
המענה הוא אנונימי, ללא דרישת הזדהות וללא צורך התחברות לגוגל, והוא כמובן פתוח לכולם. היות שכך, אנא המנעו מהצבעה כפולה או מהטרלה מכוונת, זה רק יקשה עליי. תודה על תשומת הלב ויום חביב לכולם. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 17:54, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה

במלוא הערכה אני מוטרד מהעלאת הסקר מפני שכל אחד יכול לשלוח את זה לתפוצת פעילים... ואיך תדע שזה משוב מעורכי ויקיפדיה ? בנוסף אני מוטרד מכך שניהול מתווה תלוי בסקר דעת קהל (רצונות) ולא בשאלות תלויות איכות על בסיס אמות מידה בערך מוחלט, כלומר הכרה עובדתית בקיומן של גישות שונות לנושא. בנוסף גם אם היה מקום להתחשב בדעת הקהל אפילו בהקשר פנים מיזמי, אני לא חושב שסקר כזה יכול להיחשב משקף. ויש לי גם הערות על השאלות עצמן אבל זה כבר לא משנה. אני לא בטוח שזה נכון לקיים את הסקר במסגרת ההליך. (אבל שאפו על ההשקעה) מי-נהר - שיחה 21:42, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה
אני מצטרף לחששות, הסקר עשוי להזיק הרבה יותר מאשר לעזור. כדי להבין את הלך הרוח בויקיפדיה בנושא מספיק לדעתי לעיין בשיחה:רפורמת לוין הארוך מדי וארכיוניו... פעמי-עליון - שיחה 22:09, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה
אני לא אדע, כי בנוסף ל"גיוס" שהזכרתם, גם יכול להיות שאותו אדם יכתוב מלא פעמים, או שיגיעו אנשים שאינם עורכי ויקיפדיה, אנשים יכולים לענות בשמם של אנשים אחרים וכדומה. יש אינסוף אפשרויות להטריל את הסקרון הזה, אני כמובן מודע לזה, ואני לא מתכוון להשתמש בו מבחינת תוכן בשום אופן (התוכן הוא שלכם, לא הוספתי אף מילה שלי). עם זאת, עצם זה שעד כה מספר המשתתפים הוא הגיוני לחלוטין ביחס לכמות המשתתפים בכתיבה, אני נוטה להאמין שהוא די משקף את המציאות, והוא גם די משקף את מה שחשבתי ש"אמורה" להיות "התשובה ההגיונית" (יש מתאם סביר לחלוטין בין תמיכה/התנגדות לבין שאלות אחרות שם, לבין מה שאני מצפה שיהיה). פשוט יש כמה נקודות שאני עוד מתלבט לגביהן, ועד עכשיו מתשובות העונים אני רואה שאני כנראה בכיוון הנכון. בכל מקרה, אשמח שתשתף אותי (כאן או בפרטי, מה שנראה לך נכון יותר) בבעייתיות עם השאלות, למרות שכאמור זה נועד רק לתת לי "תחושה" שאני בכיוון הנכון ושהמתאם הגיוני. זה רק סטטיסטיקה פרטית, ואני כמובן גם לא הולך לפרסם אותה. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 23:40, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה

נציג[עריכת קוד מקור]

לא ראיתי דיון בבחירת נציג המתנגדים לרפורמת לוין, ולכן אני מציע את עצמי למשימה זו. דוד שי - שיחה 16:30, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה

בעד כמובן, דוד הוא מהעורכים הגדולים ביותר בויקיפדיה, בקיא ושקול, וייצג אותנו נאמנה. פעמי-עליון - שיחה 16:52, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה
בעד גמני. YR on wiki - שיחה 17:41, 14 במרץ 2023 (IST)תגובה
בעד אסף השני - שיחה 18:01, 14 במרץ 2023 (IST)תגובה

סתירה בין תבנית מתווה ראשונה לתבנית מתווה שנייה[עריכת קוד מקור]

שלום (לאחר שכתבתי בדף המקורי שכנראה לא מנוטר אכתוב כאן).

  • בראש דף זה ישנם 2 תבניות.
  • הראשונה בשם: המתווה
  • השנייה בשם: לוח זמנים מעודכן

בראשונה נכתב כדלהלן: "בתום השבוע הנוסף תיערך הצבעה של שלושה ימים, שתתקיים מיום ראשון בחצות (בין שבת לראשון) ועד יום שלישי בחצות (בין שלישי לרביעי), בין שלושת הגרסאות (כלומר זו שהצבענו עליה בפעם שעברה, ושני המתוקנות) בשיטת שולצה. גם הפעם ההצבעה תתקיים לפי זכות ההצבעה בפרלמנט. ההצעה שתזכה ברוב קולות היא זו שתיהפך לגרסה היציבה בערך."

בתבנית השנייה אין התייחסות לכך.

שאלה - האם ירדו מהשלב הנ"ל? או שהוא עשוי להתקיים ?

הערה - במידה והשלב הנ"ל אמור להתקיים אני מבקש שוב להעיר שלא מקובל לערוך הצבעה קהילתית 3 ימים על בסיס העיקרון שמהווה הבסיס לזמן מינימום לדיון/הליך כלומר שבוע זאת מפני שאין לצפות מקהילת העורכים להיות זמינים בהכרח בפרק זמן של 3 ימים סבורני שיש בכך פגיעה בהגינות של ניהול הליך הצבעה קהילתי והדרה של משתמשים מעורבים שעשויים לא להיות זמינים, דבר השונה באופן ניכר בפרק זמן של שבוע. ואין זה משנה שהיה שבוע להצבעה קודמת.

אבקש התייחסותכם, מי-נהר - שיחה 21:34, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה

אני מניח שהוא לא מופיע בלוח הזמנים מכיוון שהוא לא יגיע בוודאות, ולכן יתווסף רק אם נדע שהוא יתרחש בוודאות. אני מסכים שעדיף להאריך את ההצבעה בשל הכללים המקובלים. בכל מקרה אפשר לחצות את הגשר רק אם נגיע אליו... פעמי-עליון - שיחה 22:12, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה
מי-נהר היקר. התהליך עבר כמה גלגולים בחודש האחרון (מסיבות אישיות ומסיבות אחרות) ולכן יתכן שבהחלט יהיה קיים GAP מסויים בין שניהם. כמה נקודות קטנות:
  1. הסיבה שבחרתי את יום ראשון הוא שזה נוח לי מאוד (זה היום החופשי שלי בשבוע), ושזה יאפשר לעורכים יהודים-דתיים (יש לנו מגוון גדול של הקהילה שלהם בויקי) להיות שותפים ללא בעייתיות של סוף השבוע העברי.
  2. מכיוון שלא הייתי בטוח לגבי ההמשך (מבחינה אישית שלי - כל סיפור ההרשאות), ובגלל שהיתה הארכה לזמן המקורי וכדומה, מה שכתוב ב"מתווה" הוא "הרעיון" הכללי, בעוד מה שכתוב ב"לוח הזמנים העדכני" הוא לוח הזמנים העדכני. באופן אישי יותר נוח לי לחשוב על הדברים כ"דבר-דבר", ולכן ציינתי כרגע את הזמן שאני "בטוח" בו. לא כל כך רציתי להתייחס שם להמשך, כי אני עדיין לא יודע את לוח הזמנים העתידי (אני בתקווה לסיים את כל העסק הזה בפעם הראשונה, ולהימנע כליל משבוע הצבעות נוסף).
  3. אם אני כבר כאן, שים לב גם לתשובה שלי למעלה (שכחתי לתייג אותך).
  4. לגבי 3 ימים, הסיבה היא שבשלב הזה אנחנו כבר אמורים להיות לאחר הצבעה ראשונה, ולאחר חודש וחצי של דיונים אינסופיים, ועל כן אני רק מניח שאנשים יוכלו להגיד האם הם מרוצים מספיק או לא גם בשלושה ימים. עם זאת, אין לי שום התנגדות עקרונית לשבוע שלם, זה פשוט נראה לי "קצת יותר מדי", אבל כמובן זו החלטה שלכם. כאמור, אני מקווה שלא נגיע לשם בכלל
נראה לי שעניתי על הכל (עם יותר מדי מילים), אם יש עוד דבר עקרוני שלא עניתי עליו, אשמח למיקוד. לילה טוב. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 23:51, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה
אין לי תלונות וטרוניות אנדרסן הנכבד, רק ההערות הינן לשם הבנה ושמירה על הסדר. (סליחה אם זה נשמע מאשים זו לא הייתה הכוונה. ובטח שלא הנחתי כוונה שלילית בנעשה.)
לענייננו להבנתי חיוני ואף חובה לקיים הצבעה קהילתית במשך 7 ימים. כלומר האופציה של לעשות הצבעה סופית שתימשך 3 ימים בלבד איננה אפשרית. מי-נהר - שיחה 00:20, 14 במרץ 2023 (IST)תגובה
הסר דאגה מליבך. אנחנו לא נעשה שום דבר שאינו אפשרי (מלבד כמובן להגיע לנוסח מוסכם, מה שנראה לפני חודש, ואולי עדיין לחלק מהעורכים, כדבר בלתי אפשרי). נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 00:23, 14 במרץ 2023 (IST)תגובה
משתמש:אנדרסן, אצטרך להתבטא במחילה יותר בבוטות, כשכתבתי לא אפשרית ,התכוונתי לומר איננה חוקית. הווי אומר שלא ניתן להציע את זה כאופציה אפילו ברשומות שציינת למתווה, מאחר ויש בכך כביכול הכרה בתקדים שאינו מקובל במיזם. כלומר זה לא מסור לבחירתנו ללא אישרור בפרלמנט. מי-נהר - שיחה 00:27, 14 במרץ 2023 (IST)תגובה
כמובן, זה היה בהומור. אם כבר אנחנו כאן, האם ידוע שישנם חגים כלשהם (או כל דבר אחר שעשוי "להפריע" למהלך התקין והרציף) עד ה-16 באפריל? ועדכנתי לשבוע נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 00:29, 14 במרץ 2023 (IST)תגובה
ובכן לשאלתך אנדרסן יש את חג הפסח (5-12 לאפריל) אם כי אני לא בטוח מה יותר צפוף הזמן שלפני הפסח (ההכנות לחג) או זמן החג. לא ברור לי אם יש מי שלוקחים מהמיזם חופש בחג כזה ויש מהדתיים שלא כותבים בחג ובחול המועד של החג. אבל לא ברור אם זה שיקול להחמיר על זה ולהתחשב או לא. מאידך במידה ודוחים להתחיל ב-13 אז יש לציין שיש ב-18 את יום השואה אם כי פה מדובר ביום אחד (מאידך בישראל כל השבוע עם סיום הפסח יוקדש לכך) ואינני יודע כיצד זה משפיע על חלק מהעורכים. אז אני לא טוען מה צריך לעשות רק עונה לשאלה האם יש משהו בתאריכים הללו. מי-נהר - שיחה 00:41, 14 במרץ 2023 (IST)תגובה
תודה על הפירוט הרב! טוב, הדיון הזה חשוף לשני הצדדים כמובן (הזמנתי את התומכים לכאן), ולכן אני חושב ש"נשבור את הראש" מה לעשות אם וכאשר נגיע למצב הזה של חלק ב' בהמשך. נסגור את התאריכים (במידת הצורך) עד 1 באפריל. לשאר העורכים: אם יש למישהו בעיה/התנגדות/פתרון-יצירתי-אחר, אתם כמובן מוזמנים להציע אותה כאן. אני מאחל לנו שהצרות שלנו יסתיימו בקביעת לוח זמני הגיוני ושכולם יוכלו להשתתף בהליך הדמוקרטי מצטער אם יש לי טעויות בעברית, זה היה ערב קשה. לילה טוב! נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 00:49, 14 במרץ 2023 (IST)תגובה

עדכונון בלוח הזמנים[עריכת קוד מקור]

היי. אנא שימו לב לעדכונון שנערך בלוח הזמנים. אתם כמובן יכולים להעיר לי כאן (עדיף באופן ציבורי ושקוף) אם התעוררה בעיה. כל מה שעשיתי היה לעדכן את "חלק ב", בתקווה שלא נגיע אליו. בנוסף, ראו את הערתו הנכונה של מי-נהר. בהצלחה. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 00:12, 14 במרץ 2023 (IST)תגובה

חוסרים קטנים[עריכת קוד מקור]

מפאת חוסר זמן נמנעתי מעיסוק בטיוטה זו, והנה נכנסתי לכאן לראשונה ואני רואה שעשיתםן עבודה טובה ומקיפה! רציתי להזכיר שני עניינים שבלטו לי בחסרונם ואולי נפלו בין הכיסאות:

  1. בפסקה העוסקת בהתנגדות של גופים אזרחיים להפיכה, יש להזכיר את פנייתם של עשרות ארגוני סביבה ובריאות לראש הממשלה באזהרה חמורה כי ה״רפורמה״ תפגע ביכולת לשמור על איכות הסביבה ועל בריאות הציבור. מדובר בעשרות גופים חשובים, ביניהם החברה להגנת הטבע, עמותת צלול, איגוד הרופאים לבריאות הציבור ועוד, ולדעתי יש כאן ערך אנציקלופדי רב.
  2. יש להוסיף את ההתנגדות שהביעו תומכי ומובילי ההפיכה כלפי ההפיכה, ובראשם את הודאתו של יריב לוין כי הרפורמה בגרסתה המקורית תבטל את הפרדת הרשויות בישראל, כמו גם הצהרתו של עמית סגל ״אני מתנגד לחלק נכבד מהרפורמה״.

בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 15:07, 5 באפריל 2023 (IDT)תגובה

תודה איתמר! המתווה אמנם מוקפא כעת, אך כנראה יחזור (בצורה כזאת או אחרת) מתישהו. אתה יותר ממוזמן לעזור לנו להרחיב את הטיוטה! אגב, הפנייה של ארגוני הסביבה וההודאה של לוין כן נמצאות; עמית סגל לא. פעמי-עליון - שיחה 15:20, 5 באפריל 2023 (IDT)תגובה
וואלה!!! פספסתי את זה.. אז אתם אפילו עוד יותר טובים ממה שחשבתי! אני בימים עמוסים מאד, ולצערי הייתי צריך לבזבז את רוב זמן-ויקיפדיה שלי בהגנה עצמית בפני התקפות אישיות ונסיונות חסימה. מקווה שאוכל להתפנות יותר במהלך החג ואחריו. חג חירות שמח! איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 15:32, 5 באפריל 2023 (IDT)תגובה

הודעה בנוגע למתווה[עריכת קוד מקור]

ראו שיחה:רפורמת לוין#הודעה בנוגע למתווה הפשרה. פעמי-עליון - שיחה 20:17, 6 במאי 2023 (IDT)תגובה

בחירת בורר[עריכת קוד מקור]

איתמראֶשפָּר, קפקא, בר, La Nave, Myn2021, Danny Gershoni, YR on wiki, HaBlocOrg, Hagkam (וגם דוד שי הנציג), אני מציע שפשוט נתחיל לבחור לנו נציג למנגנון הבוררות, כדי שכשהעניין יגיע להסכמה לא נתעכב על בחירתו. האם יש למישהו את מי להציע? פעמי-עליון - שיחה 20:47, 11 ביוני 2023 (IDT)תגובה