שיחת משתמש:מיכאלי/ארכיון1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, מיכאלי, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

אסף.צ


אדריכלות[עריכת קוד מקור]

שלום,
אני רוצה להביע את הערכתי לפועלך היפה ליצירת ערכי האדריכלים, אך יש לי שאלה - למה לא כתבת את הערך אדריכלות ישראלית? נראה לי שהוא חסר מאוד. גילגמש שיחה 06:02, 28 יוני 2005 (UTC)

קטונתי מלכתוב ערך המסכם פועל של קרוב לששים שנה... אני מתכונן להעלות את נושא ויקיפדיה בוועדת מחלקה שתתקים בקרוב במחלקה לארכיטקטורה בבצלאל, ואני מקווה שכבר עם תחילת השנה הבאה, סטודנטים שכתבו עבודות מחקר על אדריכלים יעלו אותם באופן עצמאי לאתר. כמו כן ראש המחלקה, האדריכל צבי אפרת כתב כבר רבות בנושא האדריכלות הישראלית, ומפאת זכויות יוצרים אינני מעתיק את מאמריו לאתר. אני מאמין שהוא עצמו ייתפוס יוזמה או לפחות יתיר להרחיב את הערכים הנוגעים לדבר מתוך כתביו שלו.

דבר נוסף: ברשותי תצלומים רבים אותם צילמתי והיכולים לסייע רבות בערכים השונים באתר, לצערי לא ברור לי עדיין כיצד מעלים אותם וכיצד מקשרים אותם לערכים.

אולי תתחיל במשהו קטן. לא חייבים ישר לתת מאמר של 100K. תתחיל עם קווים כללים ואחרים יצטרפו ויתרמו ממה שהם יודעים. אולי זה ידרבן אדריכלים נוספים להצטרף לוויקי. לגבי הצילומים, זה קל מאוד - לחץ על "העלה קובץ לשרת", ציין שהצילום נעשה על ידך או שקיבלת אותו ברשות מצלם אחר ופעל לפי ההוראות שיש שם. אם תתקל בקשיים תרגיש חופשי לפנות אלי או לדלפק היעוץ. בנוסף, אני רוצה להסב את תשומת ליבך לדף בקשת תמונות ואיורים שבו תוכל לבקש שיצלמו את המבנים שאין לך. גילגמש שיחה 06:16, 28 יוני 2005 (UTC)

גילגמש העלתי את התמונה. מה עכשיו???

עכשיו לך לערך שבו אתה רוצה להוסיפה. למעלה בסרגל כלום יש איקון של איור - בין האות A למשהו שנראה כמו חותמת זה האייקון השישי מימין. כשתלחץ עליו תקבל את הדבר הזה - [[תמונה::PictureFileName.jpg|left|thumb|250px|כיתוב תמונה]] במקום PictureFileName.jpg תעתיק את השם המלא של התמונה. "כיתוב תמונה" נועד לתת פירוש לתמונה. אם אתה חושב שצריך להסביר לקורא מה הוא רואה, כתוב שם הסבר קצר. אם אין צורך בכך, תמחק. "left" פירושו שהתמונה תופיע בצד שמאל של העמוד. "thumb" עושה מסגרת קטנה. המספר עם px קובע את הגודל של התמונה כפי שהיא תראה לקורא. 250 הוא הגודל הסטנדרטי. אם אתה לא מוצא את האייקון, פשוט תעתיק את מה לינק. גילגמש שיחה 06:34, 28 יוני 2005 (UTC)

יופי, אני רואה שהצלחת עם התמונות. רק הערה אחת - ציין בבקשה את הבעלות על התמונות: האם צילמת בעצמך או שמישהו נתן לך אותה ברשות וכדאי לציין את שם הצלם במקרה זה. על מנת לעשות את זה, גש לדף התמונה ותערוך אותו כמו מאמר רגיל. דבר נוסף - בתמונה של אתר הקרוואנים יש שלט פרסומת ענק שתופס לפחות 30% מהתמונה. אולי יש לך תמונה אחרת? גילגמש שיחה 06:45, 28 יוני 2005 (UTC)

את כל התמונות שאני אציג כאן, אני צילמתי. את שתי התמונות שקשורות ליונה לקחתי ממנו ברשות. כתבתי עליו עבודת סמינר לפני שנה, בתחילת העבודה כשאספתי את החומר הוא ניפטר. מה שאני לא מבין זה שהעלתי לפני כמה ימים שתי תמונות שצילמתי בגוש קטיף, ובתרומות שלי הן מופיעות וניתן לראותן, אך כשאני רוצה להעלות אותם לערך אז כתוב שהתמונה חסרה. מה הסיבה? לא ייתכן שהן נמחקו היות ואני רואה אותן בדף שלהן. מה הסיבה אם כן?

מוזר מאוד. מה שמן של התמונות? אני אבדוק את זה. גילגמש שיחה 06:51, 28 יוני 2005 (UTC)

HPIM4327 HPIM4220

לגבי השלט באתר - אין כאן כל פירסום. השלט מביא מדיע רב בנושא של מיהם אנשי המקצוע שעמדו מאחורי הפרויקט. השלטים הללו היו מפוזרים בזמנו בכל רחבי הארץ בכל מקום שהיה בו אתר שכזה, קשה היה לשוטט בארץ ולא להתקל בהם, הם היו חלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי של ראשית שנות התשעים. בספר של צבי אפרת "הפרויקט הישראלי" מופיעות לפחות חמש תמונות הכוללות את שלט אנשי המקצוע. מכל מקום אשתדל להוסיף עוד תמונות, הבעיה היא שהוא נתן לי תמונות של אתרי קראוונים שצולמו ממטוס ואין לי מושג אם יש ולמי הזכויות עליהן. מותר לי בכל זאת להעלות אותן?

האם מי שנתן לך את התמונות צילם אותן בעצמו? אם כן, אז אפשר. אם הוא נתן לך תמונות של מישהו אחר, צריך לבקש את רשותו של הצלם המקורי. לגבי השלט הנושא מוכר לי היטב, אך בכל זאת אולי אפשר להימנע משלטים כאלה. גילגמש שיחה 07:11, 28 יוני 2005 (UTC)

כל הכבוד על יוזמתך בנוגע לאדרכילים, ועל המאמרים שהוספת matthew 10:49, 29 יוני 2005 (UTC)

תודה לך על היחס!!! אני שמח לסייע ואמשיך, אם יש לך כל שאלה בנושאים עליהם אני כותב, אענה ברצון רב.

שלום,

יישר כוח על תרומותיך. חשבתי לבקש ממך לנסות להקפיד בערכי אישים על כתיבת משפט פתיח בצורה סטנדרטית, ראה למשל ריכרד וגנר, גיאורג ביכנר. כלומר שם האיש, תאריכי לידה ופטירה ומקומותיהם אם ידוע, ואז תיאור קצר וקולע של תרומתו לאנושות. אחר כך שאר הערך. זה יוצר האחדה ומספק לקורא את עיקרי המידע כבר במשפט הראשון. Harel 11:24, 29 יוני 2005 (UTC)

תמונה בעייתית[עריכת קוד מקור]

שלום,
תמונה זו בעיתית בעיני. למעשה היא מביע עמדה מסוימת כלפי זנות ולדעתי איננה מתיישבת עם נקודת מבט נייטרלית. אשמח אם תוריד אותה מהערך. גילגמש שיחה 18:02, 29 יוני 2005 (UTC)

בעיני התמונה תקינה לחלוטין, היא מציגה מסר שמופיע בחוצות תל אביב. דוד שי 18:06, 29 יוני 2005 (UTC)
התמונה איננה תקינה כי היא מביעה עמדה מוסרית. אל לנו לשפוט את הזנות. גילגמש שיחה 18:07, 29 יוני 2005 (UTC)
התמונה עצמה לא מביעה עמדה אלא מציגה עמדה שהוצגה על ידי אנשים אחרים על גבי קיר ברחוב - ולכן התמונה ראויה ומתאימה. דרור 12:32, 30 יוני 2005 (UTC)

הספקת הרבה...[עריכת קוד מקור]

הי מיכאלי, נהניתי מאד לקרוא את דף המשתמש שלך, ורציתי להודות לך אישית על תרומתך לערך ראשון לציון, אבל האם באמת הצטרפת לויקיפדיה ביולי 2005? (-; הייתי מתקנת בעצמי (אני מנחשת שזה 2004), אך לא הייתי בטוחה בשנה. חשמלית 08:03, 30 יוני 2005 (UTC)

לחשמלית שלום! עד לפני שבוע לא ידעתי על קיומו של האתר הזה בכלל. ואכן צריך לתקן את זה ליוני... תודה לך על התודה, אני ממשיך. על כל שאלה או טענה אשמח לענות ולסייע. שלך מיכאלי

תמונות יפהפיות אתה תורם לאתר. דרור 12:31, 30 יוני 2005 (UTC)

תודה לך, יש לי עוד, ואני אכניס אותן עכשיו...

יום טוב מיכאלי

מיכאל, התמונות מאוד יפות גם בעיני! אם ייצא לך לבקר שוב פעם במכון וייצמן, תגלה עוד מבנים מעניינים, כמו מגדל השמש (שהוא המבנה הכי גבוה שנמצא במכון!) ועוד... גם באשדוד יש מבנים יפים(באזור הסיטי), בדיוק עכשיו נבנה (נמצא בשלבי בנייה) שם אולם תיאטרון-קולנוע ענק(ומאוד מאוד יפה!!!)... לצערי הרב מצלמה לא הייתה ליידי. --Dan222 20:35, 29 דצמבר 2005 (UTC)
ד"א - אם תעלה למעיץ החלקיקים (למגדל) ותסתכל צפונה תוכל לראות את מגדלי עזריאלי!--Dan222 20:36, 29 דצמבר 2005 (UTC)


תודה על המידע!

בזמנו, הגעתי לביקור במכון ויצמן בשביל לסקר חלק מהמבנים שתיכנן האדריכל גרשון צפור עליו כתבתי עבודה, בין לבין צילמתי עוד כמה מבנים. בכלל, אני חושב שמכון ויצמן הוא אחד מהקמפוסים המדהימים ביותר בארץ!

מיכאלי 19:34, 31 דצמבר 2005 (UTC)

תמונה בערך לחם[עריכת קוד מקור]

ראיתי את התמונה שהוספת לערך, וזו אכן מאפיה טובה ומיוחדת. אבל נראה לי שהכותרת היא על גבול הפרסומת {סטייל "מפה"). מה אתה אומר? ש. יוברו 16:55, 30 יוני 2005 (UTC)

אין לי בעיה, אם תחליט שזו פרסומת אז תמחוק או שתשנה. מיכאלי.

שלום מיכאלי. קשה לי לזכור ויקיפד שתרם כל כך הרבה בזמן כל כך קצר. בכל אופן, אתה בטוח שצריך שלוש תמונות ב"נכבה"? זה מאד מפר את האיזון בין טקסט ובין תמונה, וגם קצת מטה את הערך פוליטית. לדעתי התמונה שאני צילמתי (הכנסיות החרבות בבאסה / שלומי) מספיקה. התמונה של המסגד בלוד היא לא רעה, אבל שלי נותנת אילוסטרציה יותר טובה. התמונה של "מסע השילוט" אולי ראויה לערך אחר. תת הנושא "הנכבה בזכרון הקולקטיבי היהודי בישראל" הוא כל כך שולי כשמדובר על הנכבה, שפשוט לא לעניין לשים שם את התמונה. מה דעתך? (לא אשנה בלי לשמוע את דעתך). אלמוג 18:47, 30 יוני 2005 (UTC)

אין לי בעיה, מה שתחליט. אני דווקא חששתי לציין מה התרחש בשני המסגדים הללו שהעלתי מלוד, אולי בבא מן הימים אפשר יהיה לכתוב את זה, אולי לא. במסגד דהמש נטבחו כמאה חמישים פליטים ערבים ע"י צה"ל (ישנן כמובן כמה גרסאות למספר המדוייק). המסגד הזה עמד נעול ע"י העירייה במשך 50 שנה ורק לפני כחמש שנים הותר לערביי לוד לשקם את המקום. עם פתיחת דלתות המסגד התגלה להם שדבר לא השתנה במקום: כתמי דם כסו את הרצפה וגם את הקירות. בהחלטת המתפללים הוחלט לנקות את הקירות ולכסות את הרצפה בשטיח, לא לפני שכל הכתמים תועדו באופן מדוייק. במסגד הגדול נאספו מאות ערבים ופליטים לאחר הבריחה הגדולה מלוד, ושם הותר להם להשאר בלבד, ולא לא לשוב לבתיהם. כ-1000 מתוך כ-17,000 מערביי לוד בחרו להשאר בעיר ובמשך תקופה לא קצרה התגוררו במתחם המסגד. לשני אתרים אלו, שהם שרידים כמעט אחרונים ללוד הערבית ישנה חשיבות גדולה מאוד בקרב ערבי ארץ-ישראל, על כך מעידים הספרים הרבים שיצאו לאור (בערבית כמובן) והעוסקים בלוד הערבית. מכל מקום תבחר אתה מה לעשות, אם תחליט להוריד, אז לי זה לא יפריע, יש פה מבינים גדולים ממני (אני סכ"ה שבוע כאן). מיכאלי.


אני קצת אסטרונאוט. ראיתי ששתי התמונות שהוספתי הן בכלל לא של מסגדי לוד. אני חושב שהתמנות שכן הכנסתי שזה המסגד באשקלון שפך למוזאון שמוחק את העיר הערבית - יש לו מקום כאן. והשילוט גם כן. שלושת התמונות יוצרות למעשה שלם אחד: יש כאן את הבית הערבי כחורבה נשכחת (שלומי), הבית הערבי בגלגולו הישראלי כמוזאון מורשת ישראלי עם מחיקת הזהות הערבית (אשקלון), והבית הערבי העומד לפני הרס והזוכה לזיכרון ישראלי שאינו מחוק את הזהות הערבית של המבנה ובוניו (ליפתא). אני מקווה שאנשים כמוך ואחרים יוסיפו מידע לערך הנכבה, כי יש עוד המון המון המון מה להוסיף, וכך יצא ששלושת התמונות הללו ייבלעו בטקסט הרב שיצטבר בערך. מיכאלי.19:04, 30 יוני 2005 (UTC)~

שלום מיכאלי. קיבלתי את הטיעונים שלך, ואני משאיר את שלוש התמונות. מקווה שהערך "נכבה" יורחב, והוא אכן ראוי להרחבה. בקשר לטענות על הטבח בלוד - אני לא הייתי רוצה להכנס כאן למלכוד תדי כץ, ולהעלות טענות מסוג זה. כאשר אתה אומר "נטבחו" יהיו אחרים שיאמרו "נהרגו תוך לחימה" ויהיו שיאמרו "לא נהרגו כלל" וכו', שלא לדבר על בעיית המספרים. אין לנו כאן את הכלים המחקריים ההיסטוריים לקבוע עמדה בנושא, וחבל להעלות אותו. גם לי וגם לך יש כל כך הרבה מה לעשות כאן בלי להכנס למלחמות עריכה וויכוחים. דרך אגב, הערך "לוד" עצמו הוא איום ונורא. אם אתה מכיר את המקום וההיסטוריה שלו נסה לעשות עם זה משהו. הערך רצוף בביטויים קשים מאד, וצריך מישהו שיעשה שם סדר. עוד דבר אחרון, אם באמת מעניין אותך, תציץ ב"אייל הקורא" יש שם מאמר שכתבתי שנקרא "זה היה ביתי - זה היה ביתך" שכרגע נמצא שם בעמוד הראשי, ועוסק בין היתר בנכבה. מעניין אותי מה אתה חושב. תוכל להשיב בדף השיחה שלי. אלמוג 03:31, 1 יולי 2005 (UTC)
אין מה להיכנס למילכוד. בני מוריס נותן תיאור מאוד מפורט של הטבח, תוך הפניה למסמכים. אני ארחיב את זה בערך לוד מתישהו, זה יותר מתאים שם מאשר בנכבה (אח"כ אפשר להפנות מהנכבה לשם). נדב 12:57, 1 יולי 2005 (UTC)


תודה וכל הכבוד על הבקיאות! מיכאלי12:59, 1 יולי 2005 (UTC)12:59, 1 יולי 2005 (UTC)

ב"פיברוק ההיסטוריה הישראלית" אפרים קארש מציג את בני מוריס כסלפן לא קטן. אני לא בטוח שאפשר לסמוך על ההיסטוריונים החדשים כמקור להצגת עובדות בדוקות.
(אגב אפרים קארש, אני מציע לכל שומר כספו להתרחק מהספר שלו על ערפאת:"האיש ומלחמתו בישראל", שאינו אלא אוסף מגמתי של ציטטות מעיתונים, בין השאר מטוריו של בן כספית במעריב. לא הצלחתי למצוא דבר בעל ערך להוסיף לערך על ערפאת). שש"ז 13:14, 1 יולי 2005 (UTC)
עם כל הכבוד לאפריים קארש, אני חושב שציטוט ממוריס, תוך הפניה למקורות כשיש וציון העובדה כשאין, היא לגיטימית לחלוטין. נדב 13:29, 1 יולי 2005 (UTC)
אפילו אתר "זוכרות" מסתייג מהתיאור הזה של מוריס על המתרחש בלוד, זה מצביע על מידת ההיגיון בתיאור הזה. טרול רפאים 13:32, 1 יולי 2005 (UTC)
אז לא אסתמך רק על מוריס. זה יקח קצת יותר זמן, אבל בתקווה שביום ראשון זה יקרה. נדב 15:43, 1 יולי 2005 (UTC)

אני לא מבין מה פה כל הדיון! אני חושב שצריך להביא את כל הדעות כולל מקורן, וכך ידע המעיין את כל הדעות, ותתברר למעשה דרך האמצע. מיכאלי.13:35, 1 יולי 2005 (UTC)מיכאלי

אתה מקורב לקיבוץ?

פשוט אני 'חרצן' לשעבר... נדב 12:42, 1 יולי 2005 (UTC)

מקורב.12:43, 1 יולי 2005 (UTC)

שלום לך מיכאלי, ראשית רציתי לשאול האם אתה תושב יהוד, ושנית בתמונה האחרונה של ישן מול חדש ישנה דוגמא יותר טובה והיא המסגד בסמיכות לבניין העירייה. בברכה Shayakir 3 יולי 2005 17:39 (UTC)

היי 3 אני לא תושב יהוד, אבל אני מאוד אוהב את העיר הזאת, בעיקר בגלל המפגש בה בין ישן לחדש שלא מתחבר בה לחלוטין. סיטואציות דומות מאוד ניתן למצוא בערים כגון לוד ואשקלון, רק שבשונה מלוד - כאן אין ערבים, ובשונה מאשקלון - כאן אין ים. מדוע אתה שואל זאת?

מיכאלי3 יולי 2005 17:42 (UTC)~

חשבתי שאתה תושב המקום בשל הבקיאות שהפגנת בערך, ולמה לדעתך המפגש בין ישן לחדש לא מתחבר בה. בברכה Shayakir 3 יולי 2005 17:46 (UTC)

לא מתחבר מפני שאין בכלל רצון להתייחס לישן.

נתחיל במערך הרחובות של העיר הערבית, שהתפתחה באופן אורגני, היינו הרחובות מתפטלים - העקרון הזה לא נשמר בתכנון החדש, וכל אזור ישן שנהרס מייד יוצרים בו מערך רחובות חדש המוכר לנו מכל הערים: רחובות ישרים ורחבים.

למה צריך לשמור את המערך הישן?

העיר בנויה מרבדים רבדים, ברגע שמוחקים את הרבדים ההסטורים, העיר הופכת להיות חד גונית, משעממת ולא מעניינת. היא הופכת למעשה להיות פרוור. אם היו לוקחים למשל את המרכז הערבי ומשפצים אותו, אז היה ליהוד "רובע עתיק", כמו ביפו, עכו, רמלה ועוד ערים, שהבינו בשלב זה או אחר, שכזה אזור מושך תיירים ואוכלוסיה טובה, ומביא את האנשים לצאת לרחוב ולטייל בו. בנתיים יהוד מטפחת קניונים בזה אחר זה ומזניחה את הרובד ההסטורי של העיר ההולך ומתפורר.

גם ברמה של בית (ולא רק של רחוב), ניתן ליצור שימור, על ידי קביעת מבנים ואזורים לשימור. הבית הערבי יש לו את הייחוד והיופי שלו. סע לברצלונה ותראה מה עשו שם ביחס בין העיר העתיקה לבין העיר החדשה, ומה קרה כשרצו לבנות בנייה חדשה בתוך העיר העתיקה. יש לנו המון מה ללמוד ממה שכבר ביצעו בחו"ל.

האם אתה מתגורר ביהוד? היכן אם לא, יותר לי לשאול.. מיכאלי3 יולי 2005 17:57 (UTC)~

אכן אני גר ביהוד, למעשה כמעט ולא נותר כלום מן הכפר הערבי מלבד באיזור המדרחוב, שאגב עומדים תוך שנתיים להחריב אותו כליל ולבנות מרכז מסחרי חדש, תוכנית זו נקראת "תוכנית לוגאנו" על שם העיירה השוויצרית שמחקים את המרכז שלה. בברכה Shayakir 3 יולי 2005 18:03 (UTC)


זו ממש בדיחה!!! לוגנו!!!! יהוד=לוגנו!!!!!!!!!!חחחחח..... אני חייב לברר פרטים על זה.... זה פשוט מדהים!!!!!!!!

הייתי בלוגנו כבר פעמיים בחיים שלי, ואף פעם יהוד לא תגיע לקרסוליים של לוגנו. זה פשוט מדהים!!! אני מת. אני חייב לברר על זה פרטים. זה ממש טירוף!!!!

לוגנו....

הרגת אותי....

זה מה שקורה שנותנים לחברות פרימיטבים לנהל את העסק.

הארכיטקטורה הישראלית נימצאת במצב ממש לא טוב מאז שנת 1967. זו לא רק שרמת האדריכלים הדרדרה לתהום אלא גם כל החשיבה.

מצד שני ישנם היום ניצני ניצנים ליציאה מהצב המחורבן בה נימצא המרחב הישראלי. אבל זו רק ההתחלה.

רק הערה קטנה על דבריך כי:יהוד לא תגיע לקרסוליים של לוגנו. היא לא צריכה להגיע היא צריכה לשמור על הייחודיות שלה בלי קשר לקרסול, עקב ירך וכולי, ואגב אתה יכול להוסיף חתימה ע"י הקלדה של 4 טילדות(~). בברכה Shayakir 3 יולי 2005 18:16 (UTC)

אסביר לך למה היא לא תגיע לקרסוליים:

בלוגנו מי שתיכנן את המרכז המסחרי הוא גדול האדירכלים בעולם של שנות התשעים מריו בוטה, וביהוד הוא לא מתכונן לתכנן כלום (בארץ הוא תיכנן לפני חמש שנים את בית הכנסת באוניברסיטת תל אביב, הכנסתי לשם תמונה של הבניין. ללוגנו יש אגם, פסטיבל סרטים מצליח. מסעדות מהטובות באירופה. את בית המלון הההסטורי בו נחתם חוזה הפסקת האש בסיום מלחמת העולם (בית מלון שאגב, אף בית מלון בארץ לא מגיע לרמה שלו). לוגנו זו לא יהוד, לכל אחת מהם - הפוטנציאל שלה, ללוגנו זה יותר קל אולי, אבל אני חושב שליהוד יש יותר פוטנציאל, כי אצלה הרבדים הם לא רק ארכיטקטונים אלא גם פוליטים ואת זה אין ללוגנו.

דבר נוסף: מאז ומעולם ניסו היהודים בארץ "לשעות כמו", כמו בניו יורק, כמו באמסטרדם, כמו בברלין, כמו באמריקה, אבל את רוצה לנסוע לטבריה בשבת - כמאמר השיר של חבר להקת החברים של נטשה.

תל אביב היא לא פריז ויהוד היא לא לוגנו, מה שכן, המרכז המסחרי שלה יהיה מעין חיקוי חיוור ומגוכח למה שהתרחש בלוגנו. אני לא יודע עד כמה אתה מכיר את המערכת, אבל ממה שקראתי בעיתון, חברי עיריית יהוד לא הכי הסתדרו בין המונחים "לא תגנוב" "כסף" וכו', אני מתאר לעצמי, שהפרימיטיבים האלה שהגיעו למשרות מכובדות בערייה, מצאו תירוץ מדהים (בטח הציעו להם אותו באיזו ועידת ליכוד בה השתתפו) לנסוע לחו"ל על חשבון התושבים.

מה אני אגיד לך, הם שיחקו אותה על גבם של המטומטמים, וכמו שאמר משורר גדול: "האזרח הקטן ממשיך לשלם בגדול ואותי מעניינת וכו' ומשיח לא בא"...

מה שכן, אני הולך לברר כבר מחר בבקר לגבי התוכנית הזו, ואני מבטיח לדווח לך עליה...


דבר נוסף: אשמח מאוד לשמוע ממך, מהן הנקודות שאתה אוהב ביהוד.

תודה לך מיכאלי3 יולי 2005 18:30 (UTC)~

אגב ביהוד החלו בתשתית לאגם מלאכותי בגבול עם סביון, ואני מסכים איתך שליהוד יש פוטנציאל גדול וחבל שמושחתים מצליחים להגיע למשרות בעירייה(תופעה שאינה יחודית ליהוד אגב) ובכך לסכל כל סיכוי שיש למקום, ולשאלתך מה אני הכי אוהב ביהוד זה אותי...וברצינות את החיבור בין האוכלוסיות השונות ביהוד, בין התושבים הותיקים תמצא תימנים דוברי לדינו, אשכנזים שלועסים גת, וטורקים שלא סובלים בורקס...

ולגבי החתימה היא מתבצעת ע"י 4 טילדות ולא אחת. בברכה Shayakir 3 יולי 2005 18:44 (UTC)

במסגרת לימודי האדריכלות שאני עומד בפני סיומם, עלי להגיש פרויקט גמר, שזה משהו שמקביל לתיזה של תואר שני. זו עבודה שנמשכת שנה שלימה בצמוד למנחה או שניים. ואותי מרתקים כל אותם יישובים בהם מתרחש המפגש הזה בין ישן לחדש. בהתחלה הייתי בטוח שאני נולך על לוד, אבל היום הסתובבתי שוב ביהוד וראיתי שיש בה שרידים רבים מאוד לעיר הישנה (אני משער שמדובר בקורב לכ-200 מבנים, אולי אף קצת יותר, את זה ניתן לברר ע"י השוואת תצלומי אוויר), ובשונה מלוד שהיא יותר מסובכת בשל הדתות הרבות והעדות הרבות הנלחמות בה זו בזו (לא כולל הפשע שם), יהוד הרבה יותר ידידותית לסביבה והמרקם האנושי בה הוא חיובי, אז נראה לי ששיחה זו חיזקה בי את התחושה שאשנה כיוון ואפנה ליהוד. במידה ואצטרך עזרה ב"קיראת העיר" תוכל לסייע בידי...

תודה מיכאלי.

אשמח לעזור לך, זה יכול להיות שיעור מעניין גם לי. בברכה Shayakir 3 יולי 2005 19:34 (UTC)

נו אז יש התקדמות בעניין יהוד? בברכה Shayakir 12:31, 20 יולי 2005 (UTC)

עדיין לו, אני עוסק עכשיו בלוד. היות וכנראה עיריית יהוד לא מתפקדת כל כך טוב ניסיתי כמה פעמים לקבוע פגישה עם מי שאחראית על נושא הבינוי ביהוד (קוראים לה חנה, זה כל מה שידוע לי) ובנתיים לא זז הרבה בכיוון יהוד. אני מקווה ששבוע הבא אתפנה קצת יותר ואטפל בזה. בנתיים בשבוע שעבר היה כתוב באיזה מקומון שהולכים להרוס את "שוק אשכנזי" והייתה גם תמונה. זה מבנה כל כך יפה ופשוט! במקום לשמר אותו הם הורסים ובונים במקומו בטח איזו מפלצת ענקית שתהיה מצופה באבן מלאכותית. כל זאת ועוד אבדוק בשבוע הבא.

תודה על ההתעניינות!מיכאלי 12:37, 20 יולי 2005 (UTC)

אם תרצה אני יוכל לגשת לעירייה ולהפוך איזה שולחן אחד או שניים עד שיאותו להיפגש איתך, ולגבי שוק אשכנזי אני חושב שזה המבנה הכי מכוער ביהוד אבל זה עניין של טעם וריח כנראה. בברכה Shayakir 12:42, 20 יולי 2005 (UTC)

תודה רבה על הרצון לעזור, אזכור זאת ואם אראה שדבר לא יזוז אזכור אותך. מניסיון הדלתות נפתחות ברצון לסטודנטים לאדריכלות בעיריות (גם בלוד, אבל היחס שם היה מאוד חשדן בגלל החשש שאני בא לעקל להם משהו, הבנתי שביהוד המצב לא רחוק מזה). החשיבות של שוק אשכנזי זה לא ביופיו האסתטי (היום הוא מוזנח ויש לו המון תוספות שמכערות אותו ופוגעות במקוריות שלו), אלא חשיבותו היא בפשטותו ובנקיון שלו, כמו אופן הצבתו ברחוב נעשו בבמחשבה תחילה, וכן המבנה שמתחנניו לא ראו בו צורה לדיאלוג עם עברה של יהוד, יוצר בכל אופן איזשהו דיאלוג עם הרחוב הערבי הקודם, שכאמור יעלם מן העולם בעוד זמן קצר.מיכאלי 12:46, 20 יולי 2005 (UTC)

מה שאתה אומר זה יפה, אבל המבנה עדיין מכוער...Shayakir 12:52, 20 יולי 2005 (UTC)
אגב, המבנה הכי יפה ביהוד לטעמי הוא בניין העירייה הישן. Shayakir 12:57, 20 יולי 2005 (UTC)

איפה בניין הערייה הישן ביהוד???מיכאלי 13:04, 20 יולי 2005 (UTC) הוא נמצא בסוף המדרחוב מול המרכז המסחרי הקטן(ליד התחנת מוניות). Shayakir 13:11, 20 יולי 2005 (UTC)

לפני כחודש העלית את הערך. למה שרשום שם אין ערך אנציקלופדי. בטרם אעלה אותו להצבעת מחיקה, האם תוכל לשפר או להסביר מה אנציקלופדי בו? עמית 08:22, 28 יולי 2005 (UTC)


אני חושב שראוי שכל אדם שהוציא ספר, ובטח ספר בהוצאת שוקן היוקרתית, ראוי למינימום של מידע ובשביל זה קיימת למעשה ויקיפדיה. לי אין הרבה מידע לגביו, אך אני מקווה שבמשך הזמן יתרחב הערך. בנוסף: מר פינטו היה דמות מאוד בולטת בשנות ה-80 בזירה התל אביבית, הוא לא הצליח לעשות הרבה, ומה שיצא לו זה דברים קטנים בלבד, לא הכרתי אותו אישית אבל אני בטוח שבנושא הזה ירחיבו כאן בעתיד.מיכאלי 14:40, 28 יולי 2005 (UTC)

טוב, תודה על התשובה. לאור מה שכתבת, אני חושב שהוא לא עובר את הרף שמבדיל בין סתם מישהו לבין אישיות "אנציקלופדית". אני אודיע לך כשתתחיל ההצבעה, ותוכל (כמובן) להצביע נגד המחיקה. עמית 18:04, 28 יולי 2005 (UTC)

אתה מוזמן להשתתף ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:עמנואל פינטו. עמית 19:58, 28 יולי 2005 (UTC)

  1. מחקתי את הפסקה האחרונה כי היא היתה בניסוח עיתונאי וחזרה על מה שהיה קודם.
  2. על סמך מה כתבת את הערך? חלק מהדברים שם נראים לי מוזרים במקצת.

בתודה, טרול רפאים 09:03, 22 אוגוסט 2005 (UTC)

את הערך כתבתי על סמך מחקר שערכתי לצורך לימודי האקדמים. היות ומעולם לא ניכתב דבר על כפר סומיל, החלטתי לערוך ראיונות עם תושבים ערבים שגרו במקום קודם ל1948, עם תושבים יהודים שגרו במקום יחד עם הערבים בין השנים 1940-1947, וכן עם תושבים ישראלים שבאו למקום מייד לאחר הקמת המדינה ועזיבת התושבים הערבים וגרים למעשה בכפר סומיל עד היום. ערכתי גם ראיון עם האדריכלית שמתכננת את פרויקט מתחם סומיל החדש, ועם מנהל הרובע במחלקת ההנדסה בעיריית תל אביב. עוד משהו? מיכאלי 11:26, 25 אוגוסט 2005 (UTC)

עברתי על שתי הפסקאות האחרונות שאותן החלטת למחוק ואינני מסכים איתך שיש למחוק אותן. מכל מקום, היות ואתה ותיק כאן ומכיר יותר טוב את המערכת והקוראים אינני מתכונן להתווכח איתך ולא מתכונן להחזיר את שתי הפסקאות חזרה למקומן, אלא אני פונה אליך לשוב ולקרא אותן ולהחליט שוב האם יש להן מקום.

פסקאות אלו, מסכמות למעשה את מקומו של כפר סומיל בלב המרחב העירוני-הישראלי בימינו אלה.

תודה על זמנך

מיכאלי 11:32, 25 אוגוסט 2005 (UTC)

  • לגבי הפסקאות הלפני אחרונה, ערכתי בדיקה חוזרת והבעיה העיקרית היא הניסוח, היא נשמעת כמו כתבה עיתונאית, אפשר ל"ייבש" אותה במקצת ולהחזיר.
  • לגבי הפסקה האחרונה, מדובר בהגזמה, חלק מהמקום אכן נראה כמו כפר נידח, אבל אסור לשכוח שסומייל זה לא רק רחוב גוש חלב (שבהחלט קשה להאמין שנמצא רבע שעה מכיכר רבין), אלא גם מגדל המאה שאני מתקשה להגדירו כ"לא מפותח".
  • אולי תוכל לספק את סקרונתי ולהסביר מה פירוש ראשי התיבות P.E.F.?
  • לגבי היהודים, לפי הערך נראה שהם התחילו לשכור דירות ב-1947. כתבת למעלה כי הם התחילו לשכור ב-1940, זה כבר יותר הגיוני לטעמי, אבל מהי האמת?
בתודה, טרול רפאים 20:13, 26 אוגוסט 2005 (UTC)
  • לצערי אין לי זמן בכלל לשבת ולנסח מחדש טקסטים שהכנסתי לאתר, במידה ותמצא אתה או מישהו אחר לנכון לנסח מחדש, אשמח לכך. מכל מקום אני סומך על שיקול דעתך.
  • מגדל המאה נבנה אחרי שהרסו חלק מהכפר, עדיין הוא נותר מעין בועה בתוך הכפר. אני מציע לך להיכנס לאזור הכפר הצמוד לצומת ארלוזרוב-אבן גבירול ולראות בעצמך מה נותר שם. אני בטוח שתופתע. כשאתה עומד שם אתה חש שאתה במקום אחר.
  • אין לי כרגע את ראשי התיבות (P זה פלסטיין, זה בטוח) זו הייתה רשות מדידות וסקרים.
  • היהודים החלו להתגורר בשכירות כבר בשנת 1940, אך בשנת 1947 כבר ניכרה עזיבה מסיבית של תושבי הכפר הערבים, וכך התגוררו בו הרבה מאוד יהודים באותה תקופה.

מיכאלי 18:53, 8 ספטמבר 2005 (UTC)

התמונות שלך[עריכת קוד מקור]

שלום, שמתי לב שהעלאת מספר תמונות לוויקיפדיה. תוכל בבקשה לעבור על התמונות שלך ולהגדיר עבור כל אחת מהן את מצב זכויות היוצרים שלה? אני ממליץ על התבניות {{צילוםמשתמש}} או {{שימוש חופשי|שם משתמש}} או {{PD}} Yonidebest Ω Talk 20:47, 26 אוגוסט 2005 (UTC)


שלום גם לך! עד היום העלתי לאתר עשרות רבות של תמונות שאת כולן צילמתי במצלמתי (חוץ משתי תמונות שעליהן ביקשתי רשות מהצלם), זו חתיכת עבודה מטורפת להכניס עכשיו את הכיתוב הרשמי שאני צילמתי אותן, חבל שאף אחד לא העיר לי על כך עד היום. מכל מקום ככל הזכור לי, בכל תמונה שהעליתי הוספתי שאני הצלם. היום אני מתכונן להעלות תמונות נוספות, והפעם אשמע להוראתך ואצרף את התבנית.

מיכאלי 18:59, 8 ספטמבר 2005 (UTC)

אם ציינת שאתה הצלם, אני לא חושב שיש צורך לעבור על הכל. ראיתי כי העלת היום מספר תמונות, ולמרות שהתבקשת בעבר לתת לקובץ שם מתאים, לא עשית זאת. אני מבקש שתקפיד גם על זה. תודה, Yonidebest Ω Talk 19:47, 8 ספטמבר 2005 (UTC)


צודק! אני די מפוזר... מצטער. יש כאן כל כך הרבה דברים שצריך לזכור ואני פשוט לא זוכר... מקווה שוויקיפדיה תסלח לי, והחומר שאני מכניס לכאן יפצה על טימטומי.

שלךמיכאלי 19:55, 8 ספטמבר 2005 (UTC)

יופי של תמונות. דרור 20:01, 8 ספטמבר 2005 (UTC)

תודה!!!מיכאלי 20:07, 8 ספטמבר 2005 (UTC)

עוד הערה - אנא תן שמות לועזיים לתמונות שאתה מעלה. ראה עזרה. Yonidebest Ω Talk 20:47, 8 ספטמבר 2005 (UTC)

תמונה של D9R[עריכת קוד מקור]

שלום, בנוגע לתמונה שצילמת של דחפורי D9R, אני רוצה לבקש רשות ל:

  1. להעלות לכאן גרסה מוקטנת עם שינוי בבהירות של התמונה (הגדלת ה brightness)?
  2. להעלות את התמונה גם לויקיפדיה באנגלית.

תודה יפה - ואגב: תמונה יפה! בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 20:11, 8 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום, אתה רשאי לעשות בתמונה שימוש באתר ויקיפדיה העיברית והאנגלית וכן לשפץ אותה. לא להאמין ממה אנשים מתלהבים.....

שלך מיכאלי 20:18, 8 ספטמבר 2005 (UTC)

תודה רבה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 20:19, 8 ספטמבר 2005 (UTC)


אגב, לשיפור המצב: לסיור איתי בגוש קטיף הצטרף בחור שצילם גם כן (ותמונותיו פורסמו בצד הכתבה ב"הארץ"), היות ואני הייתי על תקן הנהג והמדריך, הוא צילם ביתר חופשיות וברשותו צילום של הכלים הללו כשלצידם חיילים, אם אתה מעוניין, אז כשהוא ישוב מחו"ל אבקש ממנו, הוא בטוח יסכים. יש לי תמונה בה רואים את התמונה הכללית של איפה שעמדו אותם דחפורים: זו הייתה חניה לצד תחנת האוטובוס של היישוב החרב גני טל שבגוש קטיף, ולפניהם ניצבו כמה טנקים. תמונה יפה אבל אני לא יודע אם יש לה כאן מקום... אולי בערך טנק אכניס אותה....

ושוב שלך -

מיכאלי 20:23, 8 ספטמבר 2005 (UTC)

תודה רבה, בודאי שאני מעוניין.
בקשר לתמונה שלך תמונה:טנקים בגני טל.JPG, אני מציע שתשלב אותה בערך ביצוע תוכנית ההתנתקות. כרגע, היא לא מתאימה למיקומה הנוכחי בסעיף "אופטיקה" בערך טנק. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 20:56, 8 ספטמבר 2005 (UTC)

רשיון השימוש בתמונות שצילמת[עריכת קוד מקור]

שלום, תודה לך גם ממני על התמונות. :)
האם ניתן להוסיף לתמונות השונות שצילמת ולא הוגדר מצב זכויות היוצרים שלהן את התבנית {{GFDL}}? (ספציפית, הבחנתי בתמונות תמונה:HPIM2139.JPG, תמונה:HPIM2667.JPG, תמונה:HPIM3113.JPG, תמונה:HPIM0230.JPG, תמונה:P2250018.JPG ועוד)
תודה, יובל מדר
אותה שאלה לגבי תמונה:06פרספקטיבה.JPG. לצערי, אם לא תענה לשאלה בקרוב, נצטרך למחוק את התמונות הנפלאות האלה. נדב 08:34, 23 נובמבר 2005 (UTC)
תודה על הוספת התבניות. :)
תוכל להוסיף את התבנית המתאימה גם לתמונה תמונה:HPIM3285.JPG? ובכלל, האם אוכל להוסיף תבנית זו ("שימוש חינוכי") גם לתמונות נוספות שתרמת ולא סומנו בעתיד?
תודה, יובל מדר 14:47, 15 דצמבר 2005 (UTC)

Your picture of Neve Dekalim's synagogue[עריכת קוד מקור]

Hi Michael !

I'm not enough good in hebrew to understand if I can copy your picture of the synagogue of Neve Dekalim : HPIM4327.JPG on the french article of Neve Dekalim

Thank you for your reply on my user account discussion page and shana tova !

Pok148


נוה דקלים[עריכת קוד מקור]

שים לב מה עשו לתמונות שלך בערך נוה דקלים.

בברכה, יאיר בן-צבי, אילת 17:02, 6 אוקטובר 2005 (UTC) אור ל-ד' תשרי תשס"ו


שיחזרתי את עריכתך שם, אין לשנות דפי ארכיוני שיחה מסיבות מובנות, אתה יכול לכתוב בדף השיחה הנוכחי של יובל. טרול רפאים 17:38, 15 דצמבר 2005 (UTC)

ניסיתי לכתוב בדף שיחה שלו, אבל אין שם כל אפשרות לערוך את הדף. אלא אם כן תגיד לי כיצד הדבר ניתן.

  • תודה רבה

מיכאלי 17:41, 15 דצמבר 2005 (UTC)

צודק, הדף נעול עקב מתקפה, העברתי את הודעתך לשם. טרול רפאים 18:55, 15 דצמבר 2005 (UTC)


ערכים של זמרים[עריכת קוד מקור]

שלום מיכאלי, ראיתי שהוספת לא מעט לערכים של זמרים חשובים שגם אני תרמתי להם, כמו איינשטיין וחנוך, וגם שכתבתי קצת את הוספותיך. לצד חומר חשוב, אתה מוסיף לדעתי גם דברים שוליים שהם לא ממש צריכים להופיע בערך של האומן, כמו הנגנים שניגנו בכל אלבום שהזמר הוציא. אלה הם פרטים שניתן אולי לכתבם בערך על אלבום ספציפי. בברכה, אבירם 18:08, 29 דצמבר 2005 (UTC)


חבל מאוד שאתה פורש בגלל הצבעת מחיקה. סקרלטינה 10:56, 12 ינואר 2006 (UTC)

גם אני מצטרף לקריאה לך לחזור. תרומותיך פה היו אדירות, ובתחום שאין לך שני בו. צריך לדעת לקבל את דעת הרוב בהצבעת מחיקה. איפה זה לעומת המיזם כולו, וחלקך הגדול בתוכו? Harel 10:57, 12 ינואר 2006 (UTC)
אני מצטרף לקודמי, במיוח בהתחשב בכך שבעצם הוחלט שלא למחוק את רז-פורטוגלי. אבל לדעתי גם לו היו מחליטים למחוק זו לא סיבה לפרוש. You win some, you lose some. מקווה שתשנה דעתך. odedeeשיחה‏ 11:39, 12 ינואר 2006 (UTC)
גם תרומתך הייחודית לויקיפדיה תחסר, וגם חבל להשאיר את ניהול העיניינים רק בידי תאבי המחיקות. הקיצור, תישאר! emanשיחה 11:45, 12 ינואר 2006 (UTC)
אני מצטרף לקריאות חברי לחזור בך מהחלטתך. בברכה Shayakir 11:47, 12 ינואר 2006 (UTC)
אומרים שאין אתה ויקיפד אמיתי עד שהודעת על פרישה. ראה בזה רגע בהתבגרותך כויקיפד מן המנין. אני מקווה שתשקול את פרישתך, ותמשיך לתרום עוד רבות. 16:44, 12 ינואר 2006 (UTC)

ברוך השב,
אני מקווה שחזרת לתמיד. בידידות, גילגמש שיחה 19:11, 19 ינואר 2006 (UTC)


אני שמח לחזור, הפרידה הייתה קשה עלי...

אני רואה שהוחלט למחוק לראשונה מבין הערכים שכתבתי כאן את הערך על וינשטין-ועדיה אדריכלים. זה חבל (אפילו את התמונה שצילמתי של בניין המועצה משום מה מחקו מהאתר, ועכשיו הערך של מועצה אזורית מנשה התרוקן מהתמונה).

אספר לך: אני אחראי בבצלאל על הרצאות אורח במחלקה לארכיטקטורה, ועלי הטילו לבחור את מי להביא להרצות. התייעצתי על כך עם ראש המחלקה שלנו ועם אדריכלים נוספים, ובניתי רשימה שבה מופיעים אך ורק אדריכלים צעירים ומבטיחים (שאגב, אף אחד מהם אני לא מכיר. רק את הבנינים אני מכיר משיטותי בארץ, כמו בניין המוצעה במנשה למשל), וכך הגעתי אליהם. חשבתי שיהיה ראוי להביא את כל משרדי האדריכלים הטובים בארץ לויקיפדיה וללות אותם מכאן. אין לי שום כוונה לעשות פירסומת או להביא משרדים כושלים, אלא רק את הטובים ביותר והמבטיחים ביותר. לצערי הערך נימחק.מיכאלי 19:17, 19 ינואר 2006 (UTC)

ראשית אקדים ואומר שהתמונה לא נמחקה. הערך נמחק אחרי דיון כי לדעת המשתתפים כלל פרסומת. דעתי שונה מדעתך - ויקיפדיה אינה המקום לפרסום ל"יוצרים מבטיחים". מה גם, אין כמעט דבר שאפשר לכתוב עליהם. גילגמש שיחה 19:23, 19 ינואר 2006 (UTC)

מיכאלי היקר![עריכת קוד מקור]

אני אמורה להתיחס למשפט שכתבת בדף השיחה של גילגמש "כבדי לשון ומסקרלטינות למיניהם"..... ובכן? Black widow spider 18:12, 9 פברואר 2006 (UTC)

את לא אמורה, אחרי הכל לא הכל נמצא בבריטניקה לנוער...

תשתדל להתאמץ יותר.... (מה אתה בוכה? פורטוגלי נשאר לא?) Black widow spider 18:14, 9 פברואר 2006 (UTC)

פורטוגלי זה לא סתם נשאר, אני לא ישנתי באותו לילה בגלל הרצון של סקלטינה למחוק אותו. חוצמזה אני רואה שסקרלטינה שינתה שם.... מה קרה???

אני מגוונת :) Black widow spider 18:17, 9 פברואר 2006 (UTC)
אנשים יקרים, לפני שזה מתפתח לויכוח שגוזל זמן ועצבים, כדאי שתפסיקו אותו בשלב זה. חבל שהשאלה נשאלה, ושהתשובה ניתנה. בברכה, דורית 18:17, 9 פברואר 2006 (UTC)
וחבל שהוא כתב מה שכתב בדף השיחה של גילגמש. Black widow spider 18:18, 9 פברואר 2006 (UTC)
וחבל וחבל וחבל וחבל שמישהו כאן התעסק עם הבריטניקה לנוער. פה זה ויקיפדיה...
אתה משעמם אותי...(תפסיק לחזור על עצמך) Black widow spider 18:24, 9 פברואר 2006 (UTC)
זה עדיין לא ניגמר.מיכאלי 18:25, 9 פברואר 2006 (UTC)
באמת? Black widow spider 18:27, 9 פברואר 2006 (UTC)
באמתמיכאלי 18:30, 9 פברואר 2006 (UTC)

אוי ווי, שטארק שיין Black widow spider 18:31, 9 פברואר 2006 (UTC)

אוי באמת. חסרות מריבות ובעיות בויקיפדיה? די לריב. Pacman 18:32, 9 פברואר 2006 (UTC)

היא התחילה!

מיכאלי, אני מפנה אותך לויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה. אני מקווה שהרמז הובן. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 18:40, 9 פברואר 2006 (UTC)

מיכאלי וסקרלט - אני מבקש להפסיק את הריב.
ומיכאלי - העלבה בדפי שיחה תוביל לאזהרה ולחסימה.
וסקרלט - אף שלא העלבת אני מבקש מראש - נא לא להיגרר לעלבונות כי היחס שלי לכל מי שמעליב זהה - אזהרה וחסימה. דרור 19:23, 9 פברואר 2006 (UTC)


התוספת האחרונה בדף המשתמש שלך[עריכת קוד מקור]

אבקש הסבר. עמית 13:30, 14 פברואר 2006 (UTC)

הסבר: לא לכל מה שאנחנו עושים ישנו הסבר רציונאלי. האמת שאני מאוד מאוד מופתע איך נותנים פה לויקיפד שנמצא מעתיק באופן שטתי, להמשיך ולנהל בו את העסק. ובאותה הזדמנות רציתי להוסיף פה שיחה שערכתי ממש לאחורנה עם הפסל יגאל תומרקין, אני מקווה שתהנה ממנה! (כל הזכויות שמורות...)

אני רואה בתוספת האחרונה שלך ובדבריך כאן התקפה אישית על ויקיפד חבר והפרה של כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה. אני דורש שתמחוק את התוספת ותחדול מהתקפות אישיות, שאם לא כן תיחסם. עמית 13:40, 14 פברואר 2006 (UTC)

קומוניזם[עריכת קוד מקור]

האם אתה בטוח שהתמונה תמונה:HPIM3997.JPG צולמה בברה"מ? :) צהוב עולה 14:47, 21 פברואר 2006 (UTC)

תמונה זו נמחקה מהאתר היות ואין בה צורך בדיוק כמו שבברה"מ אין עוד צורך. מיכאלי 15:01, 21 פברואר 2006 (UTC)


תמונה שהעלית[עריכת קוד מקור]

אנו מעדיפים לתת שמות אינטואיטיביים לתמונות שאנו מעלים ולא מספרים. תעשה שוב את התמונה עם שם המאר את תוכן התמונה. ובתמונה הקודמת שים תבנית {{מחק}}. Ramiy 19:43, 20 אפריל 2006 (IDT)


העברתי את הקרדיט למשרד האדריכלים למקום אחר בערך, כיוון שכנראה זה לא אחד הדברים העיקריים במדיטק, והפסקה הפותחת היא מעין הגדרה של הערך.

מההוספה גם הבנתי שאתה מכיר את הפרויקט במידה כזו או אחרת. המדיטק נחשב כאחת הספריות המתקדמות בישראל, ואני מעריך (לא הייתי שם) שחלק מהחשיבות נובעת מהמבנה הארכיטקטוני המיוחד. למדתי בלימודי הספרנות קצת על עיצובים מומלצים לספריות, אך אין לי את הידע הטכני לנסח את זה, ואני גם לא מכיר את הפרויקט הספציפי. בקשתי היא, שאם אתה מכיר את המדיטק מקרוב תכתוב חלק בערך על "מבנה המדיטק", ובו תספר קצת על הסגנון, חידושים ארכיטקטוניים וכו' הן בספרייה והן בתיאטרון הצמוד. כפיצוי על המטלה הרי לך מצגת Powerpoint על הספרייה החדשה של אלכסנדריה (זהירות כבד!). בברכה, DGtal 22:30, 3 מאי 2006 (IDT)

ראיתי את תגובתך בדף שלי. הסיבה שביקשתי שתכתוב ניתוח על הבניין היא שכיוון שמדובר בספרייה, אם סתם יכתבו שהוא במבנה בן X קומות ו-Y מ"ר שתוכנן ע"י פלוני זה מיותר לחלוטין, ולא תורם דבר. הצדקה לפירוט רב יותר תהיה כשיש חשיבות ארכיטקטונית למבנה עצמו, שמדבריך הסקתי שזה אכן המקרה. מבחינתי עדיף שהתיאור יקיף רק 2-4 פסקאות (ועדיף בלשון מובנת גם ללא מומחים) כדי שהעיקר בערך יישאר היעוד עצמו. בברכה, DGtal 11:50, 4 מאי 2006 (IDT)

אנא חוה דעתך בהצבעה הנערכת בערך טרור פלשתיניתודה --שלמה 00:49, 4 מאי 2006 (IDT)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

שלום,
בהצבעה על מחיקת הערך "שגרירות סאנדייל" כתבת הסבר מפורט על הצבעתך. אם אתה רוצה להסביר את עמדתך, השתמש בבקשה בפרק שכותרתו "דיון". בהצבעה עצמה נהוג להגביל את התגובה למשפט קצר או לכל היותר למשפט שלא יהיה ארוך משורה או שתיים. הסברים מפורטים יותר יש לכתוב למטה. גילגמש שיחה 09:18, 4 מאי 2006 (IDT)

אדריכלי היכל הספר[עריכת קוד מקור]

שלום מיכאלי, ראיתי שארמד ברטוס, אחד מאדריכלי היכל הספר [1] (יחד עם פ' קיסלר, שאני רואה שקיים על-שמו פרס לאדריכלות ואמנות [2]) , נפטר בסוף 2005 [3]. האם תרצה/תוכל לכתוב עליהם ערכים? ריק-פ 08:30, 8 מאי 2006 (IDT)

לצערי, המידע לגבי ארמד ברטוס בא לי ממאמר קצרצר שניכתב בעיתון הארץ כאשר הוא נפטר. מכל מקום, היות ואני מכיר אדריכלית שעבדה על הבניין הזה לאחרונה בישראל (הוא הרי שופץ ושוקם), ואני אפנה אליה ואבקש ממנה שתשיג לי את דף קורות החיים שלו, ונצרף אותו לויקיפדיה בעברית. האם בדקת אם יש לו ערך באנגלית או כל מידע עליו באינטרנט? בברכה, מיכאלי 19:51, 8 מאי 2006 (IDT)
לא מצאתי מידע משמעותי על ברטוס באינטרנט, לכן אני מקווה שאכן תוכל לקבל מהאדריכלית הנ"ל מידע עליו (ואולי אף תמונה?). האם אתה חושב שהיא תוכל גם לתת חומר על קיסלר? ריק-פ 06:36, 9 מאי 2006 (IDT)

אבקש את אישורך להציב את התמונה הזאת בתבנית {{משתמש גוש קטיף}} ו┤☻ỹelloωblộớd☻├ו 00:43, 15 מאי 2006 (IDT)


שלום מיכאל, אם לא שמת לב, הורידו לך את התמונה של מתבנית: משתמש גוש קטיף בגלל שהרשיון שנתת לו מאפשר רק שימוש למטרות חינוכיות. ותיבת משתמש זו לא מטרה חינוכית. אז אם אפשר לשנות את הרשיון לרשיון {{שימוש חופשי}} או לתת את הסכמתך בדף התמונה. תודה, ינון א 12:30, 15 מאי 2006 (IDT)

אתן את הסכמתי בדף התמונה. מיכאלי 14:02, 16 מאי 2006 (IDT)

שלום, משתמש:micahel201 חותם כ"מיכאלי". אני מציע שתפנה אליו ותבקש ממנו לשנות את חתימתו, שכן היא עלולה לגרור בלבול וחוסר נעימות. תודה, odedee שיחה‏ 20:56, 22 מאי 2006 (IDT)

תודה רבה על שהפנת את תשומת ליבי!!! אני מקווה שהויקיפיד ישתף פעולה וישנה את הכינוי. מיכאלי 21:01, 22 מאי 2006 (IDT)

שלום. אנא צור איתי קשר באי מייל bgu.ac.il כרוכית eman.
16:26, 24 מאי 2006 (IDT)


מיכאלי שלום!

א. בפסקה שהוספת על מקור השם לא ברור לי למה כתבת "העובדה כי באותה העת בה ניכתבו ספרים אלו, לא שלט בתל אביב הסגנון המכונה סגנון בין-לאומי" אם הספרים נכתבו בשנות ה-20 וה-30 שהם הרי שיאו של הסגנון הבינלאומי בתל אביב. אנא הסבר.

ב. בלי קשר, ראיתי שאתה כותב הרבה מאוד ערכים בנושא אדריכלות ואדריכלים ישראלים וכל הכבוד לך על כך. אני מאוד הייתי רוצה לצאת לאיזו מתקפת איכות קטנה בנושא העיר הלבנה ואדריכלות בתל אביב בכלל. בכלל יש הרבה בלאגן בתחום ובלבולים בין המושגים הסגנון הבינלאומי ובאוהאוס שכדאי לשים לו קץ. מה דעתך?

בברכה, --השמח בחלקו (-: 22:00, 27 מאי 2006 (IDT)

השמח בחלקו שלום!

ראשית כל אני שמח שמה שאני כותב יש מי שקורא אותו.

א. הסגנון הבין לאומי תפס בתל אביב רק החל מאמצע שנות ה-30, עד אז הוא היה מיעוט שבמיעוט בין מבני העיר השונים.

ב. מה הבעיה לגבי המונח סגנון בין לאומי? את המונח הזה המציאו האדריכל פיליפ גונסון והאוצר הנרי ראסל היצ'קוק בתערוכה החשובה שלהם בניו יורק. "סגנון באוהאוס" זה באמת כינוי די טפשי: מכל תלמידי הבאוהאוס היו רק 4 אדריכלים ישראלים: אריה שרון, שמואל מסטצ'קין, מוניו גיתאי ויינראוב ושלמה ברנשטיין (שתיכנן בתל אביב רק 3 מבנים, שבנתיים שניים מהם נהרסו בשנה האחרונה ורק אחד מהם נותר על כנו בשד' רוטשילד). סגנון באוהאוס משתווק נהדר וזה השם שהצליח להתפס.

ג. מה הקשר שלך לאדריכלות? אשמח לדעת....

>שלך: מיכאלי 22:15, 27 מאי 2006 (IDT)

בדיוק! אין מושג כזה "סגנון באוהאוס", לפחות לא באדריכלות (יש סגנון באוהאוס לעיצוב ריהוט), אבל הוא תפס הרבה יותר מהסגנון הבינלאומי. בערך באוהאוס ובהרבה ערכים אחרים שהנושא מוזכר יש התייחסות לסגנון הבאוהאוס ולא לסגנון הבינלאומי. העניין הוא שזו כבר לא טעות כי אפילו אדריכלים משתמשים במושג "סגנון הבאוהאוס". צריך אבל לעשות סדר בבלבול הזה. לגבי מקור השם "העיר הלבנה" עדיין לא הבנתי אותו. הרי מוזכרים שם ספרים גם משנות ה-30. אז ממתי באמת השם?

--השמח בחלקו (-: 22:30, 27 מאי 2006 (IDT)

התשובה נעוצה במצב של אותם אנשים שיישבו את תל אביב באותה העת, ועדות לכך אתה יכול למצוא בעובודותיהם של הציירים יוסף זריצקי ומשה קופפרמן: אותם אירופאים שנחתו על חוף ימה של ארץ ישראל, באו מארצות מושלגות, מעוננות ומושלגות, ולפתע הסתנוורו מהשמש החזקה, מהחול והאדמה המסנוורת - בשבלהם כל המרחב הזה היה בשבלהם לבן. כפי שהתנסח גדעון עפרת: כשהצייר יוצא אל החוץ הארצישיראלי יוצאת לך עבודה של זריצקי וכהצייר מתחבא בסטודיו מפני השמש יוצאת לך עבודה של קופפרמן. התבונן בעבודותיהם ותמצא שזה נכון.

דבר נוסף לגבי הלבן: לבן הוא טהור ומצביע על התחלה, על בתולין ועל תמימות - וזה בהחלט מה שרצו להפיק מהשם הזה, זו הייתה התחושה של אותם חלוצים. היות ואני נמצא כיום באקדמיה לארכיטקטורה אני יכול להעיד שהמרצים משתמשים במונח "סגנון בינלאומי" ולא בבאוהאוס. בבצלאל ,למשל, מתעסקים המון עם הבאוהאוס מכמה סיבות: "בצלאל החדש" שהוקם בשנות ה-40 על ידי ארדון (תלמיד בבאוהאוס) ירש חלק משיטות הלימוד שם, ובמחלקה לארכיטקטורה השיטות של הבאוהאוס היו נהוגות עד לפני שנים ספורות ממש. שנית בצלאל בנוי בדומה לבאוהאוס ממחלקות שונות העובדות (פחות או יותר) יחדיו. מיכאלי 22:39, 27 מאי 2006 (IDT)

מעניין... לגבי הציירים, לא ידעתי את זה. בכל מקרה גם לעיריית תל אביב יש נטייה להשתמש בטעות במושג "באוהאוס" או לפחות בצורה של "הסגנון הבינלאומי (באוהאוס)" כי אחרת קשה לציבור להבין על מה מדברים. הסגנון הבינלאומי פשוט נשמע כללי מדי ולא כמו שם של סגנון אמיתי בתל אביב. צריך אבל בויקיפדיה להסביר את הנושא ביתר בהירות. אפילו הויקיפדיה האנגלית לא לגמרי עושה את זה.
בכל מקרה, הסיפור שלי עם אדריכלות הוא ארוך, אבל כפי שאתה יכול לראות גם בערכים שכתבתי, העניין שלי בתחום הוא רב ואני נהנה מאוד לכתוב כאן על נושאים בתחום או כאלה הקרובים אליו. --השמח בחלקו (-: 22:53, 27 מאי 2006 (IDT)

אני אישית מאוד אוהב את הסגנון הבין לאומי ואף כתבתי שתי עבודות (אחת מקיפה) על שני בניינים בסגנון זה, שאני רואה בהם חשיבות יתירה. אבל כיום הסגנון שמרתק אותי הוא הבנייה בשנות ה-80-90 וסביב זה מסתובב הראש שלי. אם יהיה לי כוח מחשבה אז אכתוב על ההבדל בין באוהאוס לבין לאומי ואעשה קצת סדר בנושא, אבל בנתיים אני לא רואה את זה בדרך. מיכאלי 22:58, 27 מאי 2006 (IDT)

שלום.

א. הדיון מעלי על נושא הסגנון בינלאומי/באוהואס מאוד מעניין. אני מקווה שעיקריו יימצאו את תוכנם למרחב הערכים של הויקיפדיה.
ב. אני מחדש את בקשתי מלמעלה. emanשיחה 00:38, 28 מאי 2006 (IDT)

א. שלחתי דוא"ל
ב. פתאום חשבתי, שאולי אתה תדע לפתור תא התעלומה שהעלתי מזמן בשיחה:אברהם מלניקוב? ואם לא תדע בעצמך תוכל לברר.
ג. אני תמהה- איזה שימוש חינוכי אפשר לעשות בתמונה של הדוגמניות? מילא אם זה היה מייקל לואיס - אפשר ללמוד עליו אנטומיה. אבל מה אפשר ללמוד מהתמונה שלהן? (-;
emanשיחה 13:42, 30 מאי 2006 (IDT)

יש המון מה ללמוד מהתמונה של הדוגמניות שהעליתי לאתר:

נקרא את התמונה מימין לשמאל (כפי שקוראים תמונה בעברית): שתי בחורות - הימנית לא כל כך מרוצה מהמצב והשמאלית נראית משועשעת עד לכדי גיחוך. את ההסבר לדבר ניתן להבין מהדמויות הצופות בהן ברקע משמאל, בחלקה התחתון של התמונה. הקהל הצופה איננו קהל סטנדרטי של תצוגות אופנה, כל שכן כשמדובר בדוגמניות שהשתתפו בתוכנית שבקשה לאתר את "הדוגמנית הבאה של ישראל", מדובר בקהל המורכב מנשים ממעמד הביניים (לפי הלבוש, התספורת, העמידה וכו'), אחת מהן מחזיקה תנוק בין ידיה. זוהי אם כן תצוגת אופנה בקניון, ועוד קניום בפתח תקוה. צמד הדוגמניות הללו שאחת מהן הגיעה לגמר ושניה לחצי הגמר של התחרות ל"דוגמנית הבאה של ישראל" גמרו בקניון. לזה מוביל הריאלטי. לזה מוביל הרצון העז של בנות ישראל המטומטמות לחפש את התהילה, את 3 דקות הפירסום שלהן, דוגמניות השמעט'ס גמרו בין דוכן הממתקים למתקן לילדים במרכז קניון פתח תקווה. לכאן הן הגיעו וכאן הן יישארו כי למקום אחר אין להן לאן ללכת. מיכאלי 20:00, 30 מאי 2006 (IDT)

"דוגמניות"
א. זו אמירה חברתית, לא שימוש חינוכי
ב. איפה אתה רואה את כל זה בתמונה?! זה אתה יודע מידע אישי, לא מהתמונה. emanשיחה 17:16, 31 מאי 2006 (IDT)


באיזה עוד מקום יעמוד קהל שכזה (התמקד שוב היטב בקהל העומד מאחור) ויצפה בתצוגת אופנה עם תאורה מסוג ד'? הקהל עומד צמוד לבמה - דבר שלא מתרחש אף פעם בתצוגות אופנה רציניות. התמונה נועדה להציג שתיים מהדוגמניות על מסלול תצוגת אופנה. זה שניתן להוציא ממנה גם ערכים חינוכיים זה כבר מעבר לה. זה כמו יצירה של רמברנדט - אפשר סתם להנות מהנושא שבה עוסקת התמונה, מי שיותר מקצועי יהנה מהטכניקה, ומי שמוכן להקדיש אפילו יותר זמן - יהנה מהמסר החבוי הטמון בעבודה. אין מקרה בעבודות הללו. מיכאלי 17:33, 31 מאי 2006 (IDT)

שלום! ערכתי מחדש את הערך על הבית ספר וחלק מהדברים עברו לערך הסגנון הבינלאומי. חלק מעבודה זו כבר יצא לי לעשות לפני כמה שבועות טובים. אם יהיה לך זמן, אנא עבור על שלושת הערכים (יחד עם "העיר הלבנה") כדי לראות שיש התאמה בין כולם וכל אחד אכן מתעסק עם נושאו המרכזי.

בברכה, --השמח בחלקו (-: 12:00, 1 יוני 2006 (IDT)

דרך אגב, רציתי להוסיף שניתוח הצילום של הדוגמניות שהצגת בהחלט מעניין וראוי להשוואה עם "משמר הלילה". (-;

יפה מאוד, באמת. --השמח בחלקו (-: 16:52, 1 יוני 2006 (IDT)

האם יש לך תמונה של הכור למחקר גרעיני בנחל סורק? אני מניח שצילומו מבחוץ לא סודי, אם זה התנוסס על שטר ישראל. אסף 11:06, 4 יוני 2006 (IDT).

הכור הוא לא סודי היות ונועד "רק" למחקר. יש להם אפילו אתר אינטרנט, ובשונה מדימונה - ניתן לבקר בו בתיאום מראש. תמונות שלו מופיעות בכל הספרים על פיליפ גונסון וכן במרבית ספרי ההיסטוריה של האדריכלות המודרנית. אני אעלה עכשיו את שטר הכסף מאתר בנק ישראל. מיכאלי 11:10, 4 יוני 2006 (IDT)
מצויין! תודה רבה. אולי באמת זה שווה ביקור אם כן. בבברכה, אסף 11:12, 4 יוני 2006 (IDT).
ואם כבר אתה מתעניין, אז אם במידה ותתקל בשטר כזה בלי הכתובת עליו שהוא לדוגמא - זה יהיה יותר טוב כי הכתובת הזו מסתירה ופוגעת בחזות המבנה. יש ברשותי תמונות שצולמו באתר הכור עם פתיחתו בסוף שנות ה-50. אבל אני לא יודע מי הצלם ואני לא רוצה להתעסק עם זכויות יוצרים. מיכאלי 11:16, 4 יוני 2006 (IDT)
אין בעייה, אם אמצא גרסה נטולת הכיתוב, אעלה זאת לכאן. בברכה, אסף 11:17, 4 יוני 2006 (IDT).

התמונה שבראש דף המשתמש שלך מפרה זכויות יוצרים. הורד אותה בבקשה. גילגמש שיחה 18:42, 5 יוני 2006 (IDT)

למה היא מפרה זכויות יוצרים??? אני צילמתי אותה בעצמי במהלך ביקור בקניון הגדול בפתח תקוה. תמונה טובה, נכון? מיכאלי 19:01, 5 יוני 2006 (IDT)

לא שמתי לב שצילמת אותה. חשבתי שהשתמשת בה תחת כללי השימוש ההוגן. גילגמש שיחה 19:16, 5 יוני 2006 (IDT)

אתה יכול לשים את תמונת האלבום שהעלת במקום התמונה השניה בערך? Pacman 21:17, 5 יוני 2006 (IDT)

ראוי שהערך על סמנט'ה פוקס לא יכיל רק את הצד של הקריירה המוסיקלית שלה, אלא גם את הצד של קריירת הדוגמנות שלה, שאיננה עשירה פחות. לכן ראויה התמונה הזו להמצא בויקיפדיה: תמונה בה נראית ילדה בת 16, ניצבת אל מול המצלמה, ספק גאה ספק נבוכה, עם עמוד בעיתון בו היא מופיעה ללא חלק עליון. אני חושב שהתמונה הזו אומרת הרבה ולכן היא ראויה להמצא כאן. אם לא נעים לך איתה, אז אנא עבור דף. מיכאלי 21:22, 5 יוני 2006 (IDT)

העניין הוא לא אם נעים לי או לך איתה או לא; אלא האם שילוב תמונות בסגנון הזה מקובל בערכי דוגמניות\זמרות אחרות בוויקיפדיה, והתשובה - לא. Pacman 21:24, 5 יוני 2006 (IDT)
כרגע החלטת בשם כל הויקיפדים שהתמונה לא ראויה בערך של בחורה שעבדה במשך שנים רבות כדוגמנית עירום? ישנם כאלה שכלל לא יודעים שהיא זמרת! אני ממליץ לך לבקר בערך בויקיפדיה האנגלית, שם אין הרבה רחמים על עינינו הצנועות. במידה ושכחת, כאן זה לא איראן, לכאן עידן חומייני לא הגיע. אין כל רע בבחורה לבושה המחזיקה גזיר עיתון בו נראית תמונה בשחור לבן של אותה בחורה ללא חלק עליון.

ולאור הבטחתי ולהנאתך: ויקיפדיה האנגלית מיכאלי 21:31, 5 יוני 2006 (IDT)

אתה יודע מה - תעשה מה שאתה רוצה. להנאתך. Pacman 21:33, 5 יוני 2006 (IDT)
אל תעלב!!! זוהי פשוט עמדתי בנושא, ואין בכוונתי לפגוע עמה באיש. הערכים בויקיפדיה דורשים גישה עיניינית, ולכן ראוי להתייחס לערך על בחורה שפעלה גם כדוגמנית עירום וגם כזמרת באופן שכזה.

אין ברצוני לפגוע ברגשותיו של איש, ובכדי להרגיע את הרוחות הפגועות, חיברתי פזמון קצר, כמחווה לסמנת'ה פוקס:

בשנות ה-80 את ליבינו עם תמונתך שבית

את עינינו לא הורדנו עד שבא לו השפריץ

בשנות ה-90 אותנו שכחת

ונותרנו לבד עם ה__ ביד

מיכאלי 21:38, 5 יוני 2006 (IDT)

אני מניחה שאתה יודע שהיא לסבית? רק לא הבנתי אם זה מגביר את הפנטזיה או הורס אותה בשבילכם. דורית 21:40, 5 יוני 2006 (IDT)
Demm, אתה שרוט!! כן ירבו כמוך! (-: --> צ'כלברה שיחה ישיבה 21:41, 5 יוני 2006 (IDT)

זו הוצאת לעז ולשון הרע!!!! סמנת'ה פוקס איננה לסבית. זה לא ייתכן!!! במידה ואת אומרת זאת עלייך מוטלת חובת ההוכחה! מיכאלי 21:43, 5 יוני 2006 (IDT)

אתה פשוט לא מעודכן. ראה פה. תהנה מהקריאה. דורית 23:48, 5 יוני 2006 (IDT)
תמיד בפנטזיה הייתה רק סמנת'ה, עכשיו תצטרף המנהלת האישית שלה. אין כמו שלישיה! מיכאלי 23:52, 5 יוני 2006 (IDT)

השחתות פוליטיות[עריכת קוד מקור]

עד לאחרונה נראית לי כמשתמש מועיל ורב ערך. עריכתך ב"בוגדים בעמם" כאשר צירפת לרשימה את רבין ושרון, מביאה אותך לאזור המשחיתים הפוליטיים. ראה הוזהרת. אלמוג 16:41, 7 יוני 2006 (IDT)


ראיתי שערכת את "אריק איינשטיין"[עריכת קוד מקור]

שמעתי לאחרונה את "שיר העמק", כפי שהוקלט ב"ארץ ישראל הישנה והטובה חלק ב'". ראיתי שכתבת בערך שאבנר קנר עיבד באלבום, ומתי כספי ניגן בגיטרה. ידוע לך אם מתי כספי מנגן בגיטרה בכל השירים באלבום? זה כתוב על העטיפה? הגיטרה שם פשוט מדהימה. לא הופתעתי כשראיתי שאבנר קנר אחראי על העיבוד, ואשמח גם לוודא שאכן כספי מנגן שם. --ערן עסיס 22:17, 7 יוני 2006 (IDT)

נראה שמתי כספי אכן מנגן השיר הזה על הגיטרה. ליתר ביטחון הפניתי את השאלה באופן ישיר למתי כספי ושאלתי אותו, מתי והיכן ובאילו שירים שיתף הוא שיתף פעולה עם אריק איינשטיין. ברגע שהוא יענה לי על ה@ אעדכן את האתר במידת הצורך. מיכאלי 20:01, 8 יוני 2006 (IDT)

-- תודה, צדיק! --212.143.231.30 20:26, 12 יוני 2006 (IDT)

התמונות בדף המשתמש שלך[עריכת קוד מקור]

שלום לך.
הבחנתי שבדף המשתמש שלך יש תמונות רבות, אך ברצוני לידע אותך, שיש בויקיפדיה דרך טובה ליותר להצגת גלריה של תמונות.
באפררותך לתחום את התמונות תחת התגית <gallery>, ובכך לסדר את התמונות בצורה מאורגנת יותר, תוך צמצום השטח עליו פרוסות התמונות. הנה דוגמא לשימוש בתגית. Little Savage 00:01, 9 יוני 2006 (IDT)

תודה לך על עצתך. מיכאלי 00:14, 9 יוני 2006 (IDT)

תודה על תמיכתך[עריכת קוד מקור]

אני מבין שאתה ויקיפד (אם אפשר לקרוא לזה כך) פרוגרסיבי, שמאמין שגם תרבות הנחשבת לזולה יכולה להכנס לויקיפדיה. כי הוויכוח הזה על הערך של מייקל לואיס הוא לא במקרה. זה וויכוח ברמת העיקרון. האם ניתן שיהיה ערך לבחור בן 18, דוגמן (ושלא נדע) משחק בטלנובלה, שסך הכל מפורסם כמה חודשים. ככה שבעצם הכותבים כאן מחולקים לשני מחנות עיקריים: האנשים שמבינים באמת מהי מטרת הויקיפדיה, והאנשים שמנסים להפוך את הויקיפדיה לאינציקלופדיה העברית, רק בגרסת האינטרנט. השמרנות נגד הקדמה. וזה למרות שזה ברור שרוב רובו של הכותבים כאן הוא מתחת לגיל 30. זה כל מה שרציתי לומר. Deen 00:45, 9 יוני 2006 (IDT)

לרוב ההערות שלך מצחיקות אותי ביותר, אבל הפעם קצת הלבנת פני זרים. ההומור שלך יכול לעיתים לפגוע. ההערה שלך בדף של דין שוחזרה מסיבה זו. נא היזהר בלשונך. חוץ מזה, עלה והצלח. דרור 00:55, 9 יוני 2006 (IDT)

אין לי שום דבר נגד בני זרים (האמת, שאני חצי זר). אני משתדל להזהר בלשוני, אבל כאן דרור זה אינטרנט=הכל וירטואלי. גם אני. מיכאלי 00:59, 9 יוני 2006 (IDT)
מיכאלי יקירי, אתה מה זה נמאסת עליי, אין לך מושג עד כמה. ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה <-- תקרא ותפנים. סקרלט 01:01, 9 יוני 2006 (IDT)
ראשית כל אני שמח לארח אותך בדף השיחה שלי. אני מאוד מקווה שאת לא ניפגעת ממני, ואם כן אז אני מתנצל אלף סליחות (... אל תהיי כזו רצינית יקירתי). להבא אשתדל יותר. שלך: מיכאלי 01:08, 9 יוני 2006 (IDT)
אם לא ברור לך, הכללים מפורשים ביותר. על דברים כאלה חוסמים ואתה יודע שאין לי בעיה לחסום אף אחד בוויקי. גילגמש שיחה 01:03, 9 יוני 2006 (IDT)
של"ב מיכאלי 01:08, 9 יוני 2006 (IDT)
נפגעת לא, המומה כן. תוך 24 שעות הצלחת לקבל 3 אזהרות ואתה מרחף. כולי תקווה שיגיע היום ותלמד קצת דרך ארץ, זה לא מזיק אז אל תחשוש. סקרלט 01:13, 9 יוני 2006 (IDT)
אני חושש. מיכאלי 01:18, 9 יוני 2006 (IDT)

אני דווקא בעדך, מיכאלי. אף אחד עוד לא מת מקצת הומור. Deen 01:22, 9 יוני 2006 (IDT)

תמונה:ישיבת נוה דקלים[עריכת קוד מקור]

"עמדת ההתבצרות" הייתה מאז פרוץ "השלום" האחרון, דהיינו העמדה (שקי חול) הוצבו לפני 3 שנים לערך ולא כתהליך-קדם להתנתקות (כמו שניתן להבין מהתמונה).

חושבני שכדאי להסיר את ההערה על עמדת ההתבצרות כי זה מטעה כמו שכתבתי,

בברכה,

<< משה § באג >> 06:28, 10 יוני 2006 (IDT)

קבלתי את הערתך, ואשנה. מיכאלי 21:41, 10 יוני 2006 (IDT)

שלום, מר מיכאלי! אנא הֱיה עדין יותר עם משתמשים חדשים ונסה להימנע, בבקשה, מביטויים כמו "תלמד לכתוב ערך!". בברכה, HansCastorp 09:30, 12 יוני 2006 (IDT)

עד כמה מועילה התמונה הנ"ל לערך בצלאל? התמונה חשוכה מאוד, וכשהגדלתי אותה ראיתי בקושי מבעד החושך חדר עם כסאות וכמה פלקטים של ציורים זרוקים ליד הקיר. אם זו כיתת אומן אז אוי ואבוי לבצלאל.. אבירם 19:56, 12 יוני 2006 (IDT)


אכן, כך נראית כיתת רישום בה עובדים הסטודנטים במחלקה לאמנות. חשוך כאן? אז בפעם כשתבוא לבקר בבניין בצלאל בהר הצופים תגלה שישנם חדרים הרבה יותר חשוכים. הבניין הזה הוא כל כך בלתי נסבל שהסטודנטים מעדיפים לעבוד בביתם ולא בו. מכל מקום החלל הזה בהחלט מייצג את הכיתות במחלקה לאמנות ובו מלמדים טובי המורים בארץ. מיכאלי 09:05, 13 יוני 2006 (IDT)

שלום, אשמח אם תעבור על העריכות האנונימיות האחרונות בערך. pacmanשיחה 19:01, 23 יוני 2006 (IDT)

עברתי על כל העריכות האחרונות והאנונימיות ולא מצאתי כל דופי בדברים שניכתבו. הועבדה שהבאוהאוס יצא נגד ההיסטוריה איננה נכונה, והראייה שכרזת הפתיחה לבית הספר הציגה קתדרלה גותית, וכן הפרויקט הגדול הראשון שבוצע על ידי תלמידי בית הספר בשיתוף גרופיוס היה בית עץ המזכיר את סגנון הבנייה של ימי הביניים. מיכאלי 00:54, 25 יוני 2006 (IDT)

שמח להתארח אצלך בדף[עריכת קוד מקור]

בשעת לילה מאוחרת זו, נותרתי לבד עם הדוגמניות שלך ועם סמנטה השועלה.

מעניין לקרוא קצת על תלאותיך בנבכי הפדיה. הערך "מיכאלי" הולך להיות, כנראה, מנדבכי הויקי. הצבעוניות והידע שלך מהווים מופת לכולנו. תמשיך כך!

אהבתי מאוד את התמונות שתרמת, ובמיוחד את בחירתך במועצה האיזורית מנשה. מה דעתך למצוא לה מקום של כבוד ב אדריכלות ישראלית?

נ.ב. העברתי את השיחה שלנו על תמונת המבנה הנטוש לשיחה ב אדריכלות ישראלית.

--Archiuser 02:45, 25 יוני 2006 (IDT)

מיכאלי הכנסתי, אחר כבוד, את התמונה של מ.א. מנשה לערך אדריכלות ישראלית. מחזק אותך במעשיך! --Archiuser 23:08, 25 יוני 2006 (IDT)

תודה לך! מחזק אותך חזרה!מיכאלי 23:09, 25 יוני 2006 (IDT)

הועבר משיחת משתמש Archiuser:

מיכאלי, אל תיפול ברוחך, המשך לכתוב על אדריכלות ישראלית. דוד שי 22:54, 25 יוני 2006 (IDT)

תודה דוד שי על העידוד!!! מיכאלי 23:18, 25 יוני 2006 (IDT)

אדריכלים ישראלים[עריכת קוד מקור]

מיכאלי, שלום!

אני עומד למחוק את כל האדריכלים הישראלים מקטגוריית "אדריכלים" ולהשאיר אותם רק ב"אדריכלים ישראלים" כדי לסדר את הקטגוריה שהיא עמוסה מאוד. אני מרגיש צורך לקבל את הסכמתך מכיוון שאת רב הערכים שם אתה כתבת. העליתי את הנושא הזה כבר מזמן בדף השיחה של הקטגוריה (אבל מי קורא דפי שיחה של קטגוריות...). בנוסף, כדאי גם למחוק מהקטגוריה הראשית אדריכלים בינלאומיים אחרים ולשייך אותם לאדריכלים לפי מדינות ואולי גם לפי סגנונות (כמו בויקי האנגלית). בברכה, --השמח בחלקו (-: 12:07, 25 יוני 2006 (IDT)

שימוש בתמונה שלך[עריכת קוד מקור]

מיכאלי, שלום! אני צריך בדחיפות תמונה של המסגד בלוד בשביל מאמר ב'מקור ראשון'. האם ניתן להשתמש בתמונה שפרסמת בויקיפדיה ואיזה קרדיט לתת? תודה יואב שורק yrsorek@zahav.net.il

מה שכתבת בשיחה: מייקל לואיס בקשר לבן גוריון ושות', היה רציני? pacmanשיחה 23:19, 25 יוני 2006 (IDT)

הומור דק (; לצערי אני פותח מידי פעם עיתון ומגלה שמורשת בן גוריון הלכה לאיבוד מתחת לגלגלים ההרסניים של ערוץ 2 וגיא פינס. בכלל אם מסתכלים על הערכים ששורצים פה בויקיפדיה מגלים שהרבנים וסלבריטאים מסוג ז' השתלטו על המדינה. מיכאלי 23:23, 25 יוני 2006 (IDT)

קודם לכן, כאשר קראתי את התגובה שלך נשפכתי מצחוק (היה ברור שזה בצחוק). עם זאת, למיטב זכרוני אתה הצבעת (בהתלהבות גבוהה) בעד השארת הערך. אסף 23:24, 25 יוני 2006 (IDT).

ברור שאני בעד השארת הערך, כי מייקל לואיס הוא קיצוניות של תופעת הסלבריטאיות, בה כל ילדה בת 12 רוצה להיות יעל בר זוהר. שים לב, שאני זה שכתב בויקיפדיה את הערך על סמנת'ה פוקס. השקעתי בפוקס עד כדי כך שכתבתי לנשיא מועדון המעריצים של פוקס וביקשתי ממנו אישור לתמונות של פוקס, הוא שלח לי אותן, ובעקבות זאת הן גם עלו לויקיפדיה האנגלית!!!.... מיכאלי 23:33, 25 יוני 2006 (IDT)

עדיין אני לא חושב שהיה מקום לערך על מייקל לואיס בויקיפדיה, בוודאי כאשר הוא מעודד עוד ערכים איזוטרים דומים. אני חייב להודות שנק' המפנה העיקרית שלי בויקיפדיה, בתחום ערכים איזוטרים, הייתה עם כתיבת הערך מייקל לואיס כאשר לאחר תקופה מאד ארוכה בה נימנתי לרוב עם מחנה ה"להשאיר" כעת אני נוטה יותר לכיוון ה"למחוק" כאשר הבנתי שלערכים איזוטרים יש נטייה להתרבות כאשר הם פוגשים זה את זה - והיום כאשר ראיתי שלהארי פוטר יש לא פחות מאשר 91 ערכים בויקיפדיה (כולל קטגוריה ו-4 ערכים על גמדוני בית), אני מאמין שבאמת יש גבול לאיזוטריה בויקיפדיה ויש לאמץ קו נוקשה יותר ולא צריך ערך על כל מיני-סלב שהתפרסם לפני 3 ימים. אסף 23:45, 25 יוני 2006 (IDT).

ומה נעשה עם כל המעריצות וכל הזכרים מזילי הריר - שמבקשים בויקיפדיה את המענה לשאלה: מיהו מייקל לואיס ומהיכן הוא צץ ומהו הקישור לבלוג ההיסטרי שלו??? רק דרך ויקיפדיה תוכל למצוא הכל ובמהירות, לכן אני חושב שגם מר לואיס היקר זכאי לערך, אם בעוד חמש שנים אף אחד לא ייזכור מי זה ולאן הוא הלך, אז אני עצמי אצביע ראשון בעד מחיקתו לעד מהזיכרון הקולקטיבי של האומה הישראלית. מיכאלי 23:48, 25 יוני 2006 (IDT)

אתה יכול להגיד את זה כמעט על כל דבר ואז להפוך את ויקיפדיה למאגר מידע כמעט זהה לספר טלפונים. מטרת ויקיפדיה היא לא לאכלס את כל המידע האנושי, אלא להיות אנציקלופדיה חופשית. יכול להיות שיותר מעניין אנשים לא מיהו מייקל לואיס, אלא מיהו "רני" - האם זה אומר שצריך לפתוח ערך על הדמות שלו? המדד לערך הוא לא האם יש אנשים שזה מעניין אותם, אחרת גם על כיתה ה3 מבית הספר רבין בנצרת עלית היה צריך להיות ערך. יש מקומות אחרים שמתאימים להיות מאגר מידע כולל על כל המיני-סלב שצצו ב-5 שנים האחרונות (כולל מהרטה וחבריה), אך ויקיפדיה לא צריכה להיות (לדעתי) המקור לאכלס זאת. יש לי בקשה - אנא כנס לדף המשתמש שלי וכנס ללינק שאני נותן שם (דברי החוכמה) של משתמש שהיה מאד פעיל פה בעבר ופרש לאחר סיפור מייקל לואיס ומתאר שם את מותה של ויקיפדיה באנגלית. זה מאד מעניין - אשמח אם תספר לי מה דעתך בנושא. אסף 23:54, 25 יוני 2006 (IDT).

אני עומד לסיים את היום שלי ולכן לא אקרא את הקישור אליו הפנת אותי. אך כאן אנו חלוקים: בעיני ויקיפדיה היא אינציקלופדיה: היינו מקטלגת את כל המידע האנושי. מכל מקום אני שמח שיש מי שקורא את מה שאני כותב ויודע שגם מותר קצת לצחוק, יש פה חבר'ה רציניים בטירוף (ולא אזכיר שמות) מיכאלי 23:58, 25 יוני 2006 (IDT)

אני חושב שאתה סותר את עצמך - כי המהות של אנציקלופדיה (ללא יוד לאחר הא'), כפי שאני רואה אותה, איננה קיטלוג כל המידע האנושי - ופה בדיוק הגבול בין ערך על כיתה ה3 מנצרת עלית לבין אנציקלופדיה שמכבדת את עצמה. ויקיפדיה, בתור אנציקלופדיה אינטרנטית יכולה להרשות לעצמה לפרוץ את הגבולות של האנציקלופדיה הסטנדרטית, ובהחלט יש בה מקום לערכים על שחקני קולנוע ואפילו על תוכנית בידור ישראליות. האם זה אומר שצריך ערך על התוכנית המצליחה "ד"ר חיתולי" (זהו שמה אם אני לא טועה) בערוץ הופ קטנטנים (שהאחיינית שלי דרך אגב מאד אוהבת)? אני בספק. צריך להציב את הגבול בין אנציקלופדיה לסתם מאגר מידע. אם הערך של מייקל לואיס היה מדבר על ההשפעות החברתיות של התופעה בשם "מייקל לואיס" - נותן מחקרים ומסביר את חשיבותו בשיח הציבורי והתרבות בשנות ה-2000 - אז מילא. אבל סתם ביוגרפיה (אם אפשר לקרוא לקרירה בת 3 חודשים ביוגרפיה) סתמים בוודאי שלא מצדיקה ערך על אדם שהתפרסם שלשום. אסף 00:05, 26 יוני 2006 (IDT).
אל תזלזל בערך על ד"ר חתולי: אתן לך דוגמא לחשיבותו: במידה ומישהו מעוניין לדעת מי הפיק את התוכנית ומיהם היוצרים שלה, ומה התוכן וכו' - דרך ויקיפדיה הוא יקבל את כל המידע וכן את הקישורים המתאימים. כיום, כל מה שאני מחפש - ויקיפדיה הפך למנוע החיפוש שלי - דרך ויקיפדיה אני מקבל את כל החומר והמידע באופן המסודר והמאורגן ביותר. מה שALL MUSIC/MOVIES GUIDE עשה לעולם הבידור, כך עשתה ויקיפדיה לעולם המידע (שכולל בתוכו למעשה גם את עולם הבידור). ואכן למדתי ממך היום, שאין אומרים אינציקלופדיה אלא Eנציקלופדיה. יומטוב. מיכאלי 08:18, 26 יוני 2006 (IDT)

אדריכלות ישראלית[עריכת קוד מקור]

בתיאור הברוטליזם הישראלי, קיים אזכור לאדריכל רם כרמי. לדעתי אזכור זה בעייתי, משום שזהו האיזכור היחידי בכתבה לאדריכל מסויים. יש כאן משום פתיחת תיבת פנדורה: מדוע לא יוזכרו אדריכלים אחרים? ואיפה בדיוק נפסיק?

אשמח לקבל תגובות --Archiuser 14:24, 26 יוני 2006 (IDT) הועבר משיחה:אדריכלות ישראלית.


רם כרמי כבר אינו בודד ברשימה וגם ניתנו דוגמאות בולטות לכל אחד מהאדריכלים ברשימה. הברוטליזם הישראלי החל עם הקמת המדינה ולא בתחילת שנות ה-60 כפי שניכתב, ואכן בשנת 1967, תם העידן הברוטליסטי שהיה צנוע ובמידה, ואיבד את הפרופורציות. מיכאלי 16:02, 26 יוני 2006 (IDT)

אדריכלים בישראל[עריכת קוד מקור]

מיכאלי יקר נראה לי שאתה (ולא אחר!) צריך ליצור, דחוף, את ערך אדריכלים בישראל. אנא היכנס לשיחה בעניין ב אדריכלות ישראלית. מאוד הייתי רוצה שתגיב למה שכתבתי שם בעקבות התוספות השמיות לנושא הברוטליזם. תודה! ארז. --Archiuser 02:09, 27 יוני 2006 (IDT)

כפי שכבר ציינתי בשיחה, קיימת קטגוריה:אדריכלים ישראלים, כך שאין טעם בערך שהוא רשימה. עמית 08:13, 27 יוני 2006 (IDT)

סגנון הבאוהאוס?[עריכת קוד מקור]

הערך אדריכלות ישראלית הולך ומתפתח במהרה וברכות גם לך על העבודה המשמעותית בערך! חילקת את "זרמים חיצוניים" לכותרות משנה ואחת מהן היא "סגנון הבאוהאוס". נדמה לי שפעם אחרונה שדיברנו על זה שנינו הסכמנו שצריך להיות אחידים בנושא על מנת לא לבלבל את קהל הגולשים של ויקפדיה בין "באוהאוס" ל"סגנון הבינלאומי". אתה הרי טענת לא פעם שהבנייה בארץ לא היתה בסגנון באוהאוס (אם קיים בכלל סגנון כזה באדריכלות) אלא מודרניסטיות/סגנון בינלאומי, ושרק 4 מבוגריו תיכננו פה. ואני מסכים. אני חושב שכדאי לתקן את זה ולהקפיד בסוגיה זו על אחידות בין ערכים שונים. בברכה, --השמח בחלקו (-: 21:44, 27 יוני 2006 (IDT)

שלום, התחלתי להרחיב את הערך ע"פ ויקי האנגלית, ונשארו לי רק פסקאות האדריכלות וההיסטוריה. תהיתי אם תרצה לכתוב את פסקת האדריכלות (כבר יש התחלה, אבל זה חלקי ביותר) או לתרגם חלק מהפסקה המקבילה בערך באנגלית. בברכה, pacmanשיחה 00:32, 30 יוני 2006 (IDT)

תודה על התוספת והשיפור בערך אודות קריית חיים[עריכת קוד מקור]

ישר כוח. הא? 19:32, 10 יולי 2006 (IDT)

אשמח מאוד, אם יהיה ביכולתך לצלם את אותם מבנים המצוינים בערך כדוגמת בית העם ויד לבנים, את הצרכניה וכדומה. כל אותם מבנים תוכננו בידי טובי האדיריכלים בשנות ה-30 עד ה-60. כשיעלו התמונות אתרום גם מידע לגביהם וכן את ייחודם. מיכאלי 19:39, 10 יולי 2006 (IDT)

כמו שאפשר לראות בדף המשתמש שלי, אני מתכוון לעשות זאת מזה זמן. כעת שיש לי דרבון נוסף ממך, סביר שאזדרז יותר לעשות כן. כדי שלא אצטרך לצאת לגיחת צילום שניה ושלישית, אלו מבנים במיוחד לדעתך חשובים, בין אם כבר מצויינים בערך ובין אם לאו? הא? 19:49, 10 יולי 2006 (IDT)


ככל שזכור לי, לא ביקרתי בחיי בקריית חיים ולכן לא ידוע לי על מבנים שאוכל לכוון אותך אליהם באופן מוחלט. לכן מה שאני מציע זה שתצלם את אותם מבנים שהזכרתי: בית העם ויד לבנים, את הצרכניה. אלו מבני ציבור חשובים בקריית חיים כך שבכל מקרה ראוי שהם יופיעו בערך. במידה ונתקלת במבנה שנראה בעיניך ראוי בשל העובדה כי הנו משקף את הרוח האוטופית של ראשוני קריית חיים - אז אנא צלם אותו. מבנה שכזה ודאי יתאפיין בפשטות וצניעות, אך יחד עם זאת יהיה בעל תחכם קומפוזיוציוני ואולי אף יכלול שימוש בחומרים מקומיים: אבן, בטון וכדומה. היות והמקום הוקם באותה התקופה בה נשתפה הארץ בסגנון הבין לאומי (הבאוהאוס), אז לבטח מצויים בו מבנים בסגנון זה הראויים להכלל בערך. כמו כן, ייתכן מאוד שקיימים בקריית חיים מבנים בתיכנונו של קאופמן הראויים לצילום (קאופמן תיכנן את תוכנית האב, אך לא ידוע לי אם תיכנן גם את המבנים עצמם. אברר זאת בכל מקרה). ברגע שתמונות יעלו, אבדוק כל מבנה לגופו ואתרום את הידע שלי לגביו. תודה לך ובהצלחה!!! מיכאלי 19:56, 10 יולי 2006 (IDT)

אל תשאל מה מצאתי![עריכת קוד מקור]

תקליט כפול בהוצאה מחודשת של הצ'רצ'ילים כולל למעלה מ 10 קטעים נדירים (חידוש לשיר של לד זפלין, 2 שירים עם הפילרמונית, קטעים גנוזים, אילתורים בהקלטה של ראיון בגלי צה"ל ועוד) וכל זה במחיר מצחיק של 56 שקלים חדשים. חוץ מזה הורדתי מהרשת את התקליט שדיברנו עליו ושאר השירים בו מצויינים לפחות כמו הרצועה שהשמעתי לך. חוץ מזה תעיף מבט בערך רוק מזרחי. בברכה, Shayakir שיחה. 21:14, 11 יולי 2006 (IDT)

איך קוראים לאלבום של הצ'רצ'לים שקנית? בקטעים עם הפילהרמונית שומעים ברקע את התזמורת ממש? כי שני הקטעים שהם ניגנו עם הפילהרמונית הוקלטו ומופיעים באלבום האוסף שיצא גם על דיסק על ידי הד ארצי "רוק ישראלי שנות ה-60".? מיכאלי 19:21, 12 יולי 2006 (IDT)

התמנות שלך[עריכת קוד מקור]

ראיתי שרישיון שלהם הוא "לשימוש חינוכי", ובכן זה רישיון די בעייתי, וכעיקרון אפילו לא נראה לי שמותר לעלות תמונות ברישיון הזה. אתה היחיד שיש לו כאן תמונות טובות של צלם אמיתי וחשבתי שיהיה טוב עם תשנה את הרישיון של התמונות ל-GFDL, ל-CC-by או ל-CC-by-sa. ואם כבר אז כדאי לעלות את התמונות לויקישיתוף. אני בטוח שימצאו בהם תועלת.

מייקל לואיס[עריכת קוד מקור]

ממתי כותבים באנציקלופדיה - "את הקריירה שלו, חייב לואיס לעקשנותו......."? כאן לא מגזין רכילות ולכן שחזרתי. סקרלט 21:40, 5 אוגוסט 2006 (IDT)

היא צודקת. Freddie Mercury 21:43, 5 אוגוסט 2006 (IDT)
הכנסתי את הטקסט לדף השיחה של הערך. מומלץ שתשטח את טענותיך שם. DGtal 21:45, 5 אוגוסט 2006 (IDT)

מיכאלי שלום!

ראיתי את הערתך בערך התחייה הגותית אך אין לזה שום איזכור בערך על הכנסייה עצמה. אני לא מכיר מספיק את הכנסייה אבל כדאי להוסיף על הסגנון הנאו גותי גם בערך על הכנסייה. בברכה, --השמח בחלקו (-: 17:21, 6 אוגוסט 2006 (IDT)

שלום מיכאלי; התוכל לברר מי האדריכלים שתכננו את קריית מועצה אזורית דרום השרון? בתודה מראש; ריק-פ 23:34, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אין לי מושג מי תיכנן את הקריה, מכל מקום במידה ותכניס תמונה לאתר של הקרייה, אני אצליח יותר לברר מי האדריכלים. מיכאלי 09:11, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום, מיכאלי. ראיתי בדף המשתמש תמונות רבות שצילמת. יש לי בקשה (...), אם במקרה אתה מגיע למערת שמעון הצדיק בירושלים, אשמח אם תוכל להשיג תמונה בשביל הערך שמעון הצדיק (או, בעדיפות שנייה, תמונה של בית כנסת שנקרא על שמו). תודה! בברכה, ינבושד.

האמת שיש לי הרבה תמונות שצלמתי במערה הזו לפני כעשר שנים, הבעיה היא שאלו תמונות סטיל והן לא דיגיטליות ולכן יש צורך לסרוק אותן ואז להעלותן לכאן. אין לי סורק אבל אם במקרה אתקל בכזה אחד אז אסרוק ואעלה אותן. מיכאלי 10:43, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תודה רבה! ינבושד.
הניסית לצלם הסטילס במצלמתך הדיגיטלית? אני ממליץ לצלם באור שמש בזום בינוני ומעלה להקטנת העיוות הגיאומטרי שקיים בד"כ באורכי מוקד קצרים. ריק-פ 12:05, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]


יש מצב שתשנה את הרשיון של התמונות שלך ל-GFDL או CC. הרשיון הנוכחי הוא בעייתי וכנראה יצתרכו למחוק אותו בקרוב.

מדוע אינך חותם על ההודעה? מכל מקום, כל נושא האישורים מציק לי מאוד בחודשיים האחרונים, היות ופנו אלי כבר די הרבה גופים שבקשו לעשות שימוש בתמונותי וכן גיליתי שמול כל אחד שפנה אלי, היה אחד שלא פנה ולא נתן קרדיט. לכן בהזדמנות זו אני פונה אליך בבקשה: האם ניתן ליצור אישור לתמונה כך שלא יהיה היתר לעשות כל שימוש בתמונה ללא קרדיט מלא מצד המשתמש (דבר הכולל כמובן פניה אלי על ידי @). האם ניתן ליצור כזו תבנית??? מיכאלי 20:32, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מה הקשר בין מתן קרדיט לקבלת אישור ממך?
המשמעות של זה שאתה צריך לאשר כל בקשה היא שאתה שומר את כל הזכויות (מחוץ לויקיפדיה), ולשם כך יש את {{שימוש בוויקיפדיה}}. אתה יכול להוסיף לרישיון הזה הערה (או תבנית) לפיה "המשתמש שיצר את תמונה זו פתוח להצעות בנוגע לשימוש בתמונה ללא תשלום. ניתן לפנות אליו בדף השיחה שלו או בדואר אלקטרוני".
אופציה נוספת היא לדרוש מתן קרדיט בלי לדרוש אישור ממך, ובשביל זה יש את {{Cc-by-2.5}}. חגי הלמן 20:40, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אלף תודות על העזרה. עכשיו מה שנותר לי זה לשבר את הראש באיזו תבנית עדיף להשתמש, ואחר כך לנסות ולאתר את כל התמונות שתרמתי לויקיפדיה (רובן לא נימצאות בדף שלי) ולתקן את הרשיון.... תודה מכל מקום! מיכאלי 20:45, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תוכל להיעזר ביומן הזה, ובארכיון שלו. חגי הלמן 20:58, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה רבה! אמשיך לעדכן את הרישיונות לתמונות בימים הקרובים. במידה ואפספס את אחת מהתמונות, אני מקווה שלא ימחקו אותה אלא יפנו אלי קודם ואתקן את החסר. לילה טוב מיכאלי 21:05, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
עדיין זה לא טוב, התמונות לא נחשבות לתוכן חופשי. שים לב שבוויקיפדיה האנגלית אין תמונות שמוגבלות רק לוויקיפדיה בכלל או לווקיפדיה האנגלית. ברישיון GFDL או CC-BY חייבים לתת לך קרדיט - אחרת זו הפרה של הרשיון. ברישיון ה-GFDL שמקביל ל-CC-BY-SA חייבים בנוסף לשחרר על אותו רישיון שינויים שעשו בתמונה (וכמובן קרדיט ליוצר).

אז מה אתה מציע? סך הכל השתמשתי בתבנית שקיימת ומקובלת בויקיפדיה. מה לעשות? תוכל לבנות לי תבנית מתאימה? תודה!מיכאלי 12:28, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

בשני הרשיונות שהזכרתי חייבים לתת קרדיט ליוצר המקורי, כלומר לצרף לינק לתמונה המקורית שהעלת או לכתוב שמשתמש מיכאלי מוויקיפדיה צילם את זה. אגב אתה יכול ברשיונות אלה לעלות את התמונות לוויקישיתוף.
אני ממש לא מבין: זה מה שכתוב כבר בתבנית שאני משתמש בה, לא? אתה אולי יכול לתקן תמונה אחת ואני אמשיך ואעתיק את הדבר לשאר התמונות?? מיכאלי 13:50, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני לא בטוח שאני מבין למה האלמוני קורא "בעיה".
מבחינת מדיניות ויקיפדיה, אין בעיה להעלות תמונה שאיננה בעלת רישיון חופשי. רבות מהתמונות בויקיפדיה אפילו מוגנות באופן מלא, ואנחנו משתמשים בהן במסגרת שימוש הוגן. תבנית {{שימוש בוויקיפדיה}} אפילו עדיפה על תבנית {{שימוש הוגן}}.
אני חושד שכשהאלמוני אומר "בעיה", הוא מתכוון לבעיה אידאולוגית. שהוא היה רוצה שהתמונות יהיו בעלות רישיון חופשי, ושהוא היה רוצה שהן יהיו גם בעלות רישיון שיתוף-זהה (SA, Share-Alike).
אם אתה רוצה לאשר כל שימוש בתמונה שלך מחוץ לויקיפדיה, זו זכותך. אין סיבה שתחליף רישיון רק כי האלמוני אמר. חגי הלמן 19:54, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
כל התמונות בוויקיפדיה חייבות להיות תחת רישיון חופשי או ללא זכויות כלל, למעט תמונות "שימוש הוגן". זה הכלל בוויקיפדיה העולמית, ולצערי העברית כנראה לא מודעת לכלל הזה. בוויקיפדיה האנגלית נמחקו לפני כשנה כל התמונות שאוסרות שימוש מסחרי ברישיון שלהם בגלל זה.
טוב חבר'ה, אני מאוד אוהב אנשים עם אידיאולוגיה, ואת התמונות שהעליתי לאתר אני מעלה בכוונה שאכן מי שיירצה יוכל להשתמש בהם, אך לכל דבר יש גבול והגבול הוא שייתנו קרדיט. אני חושב שזה הדבר הכי בסיסי שניתן לבקש: קרדיט לאדם שטרח, צילם והעלה את התמונה לשיות הציבור הרחב. מה שיותר מעצבן אותי זה אנשים שכותבים ומתערבים פה על ימין ועל שמאל ולא חותמים את שמם על התובנות שלהם.כוס עמק ערס. מיכאלי 17:50, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
כמו שאמרתי קודם, אם אתה רוצה לאפשר לכולם שימוש חופשי אוטומטי תוך מתן קרדיט, אתה יכול להשתמש ב{{Cc-by-2.5}}. בעניין {{שימוש בוויקיפדיה}}, חקרתי קצת את העניין, ועושה רושם שהאלמוני צודק. מדובר בהוראה מג'ימבו שאוסרת שימוש בתבנית, וכנראה חלה גם על ויקיפדיה העברית. אני אעלה את הנושא לדיון במזנון. בינתיים אני מציע שלא תוסיף לתמונות רישיון {{שימוש בוויקיפדיה}}. חגי הלמן 20:03, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

ירושלים הביזנטית[עריכת קוד מקור]

שלום מיכאלי. שאלה קטנה לי אליך. אני מחפש חומר על תכנון עירוני (כמובן שלא במובן המודרני) של ערי האימפריה הביזנטית ובייחוד של ירושלים. האם קיים דבר כזה? יאיר 17:06, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

בעברית טרם ניכתב משהו בנושא, למרות שפה ושם ניתן למצוא מאמרים ואיזכורים, אך הגישה לחומר די בעייתית. האדם שמכיר הכי טוב את נושא התיכנון העירוני בערי האימפריה הביזנטית הוא ד"ר רוני אלנבלום מהמחלקה לגיאוגרפיה שבאוניברסיטה העיברית, הוא אף בעל שם עולמי לבינוי הצלבני בארץ ישראל. לפני שנים ספורות החל אלנבלום בפרויקט רחב היקף בעל חשיבות עולמית: הוא החל לסרוק ברזולוציה מאוד גבוהה ולהעלות מפות של ערים היסטוריות לאתר שהוקם במיוחד לפרויקט. אני חושב שניתן ללמוד רבות מהמפות הללו, ולמעשה דרך המפות הללו תוכל לקבל את כל התשובות לגבי אופן מבנה העיר הביזנטית. במידה ויהיו לך שאלות נוספות, אשמח לסייע לך היות ולמדתי בעצמי קצת את הנושא. הנה האתר: http://historic-cities.huji.ac.il/ מיכאלי 17:55, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום

אולךי במקום כל פעם לשנות את את כל הכיתובים בכל התמונות שלך, תפתח תבנית:תמונות משתמש מיכאלי, וכל פעם שאתה מחליט לשנות את המדיניות שלך, תעשה שינוי אחד בתבנית? אני חושב שאפילו יש לזה תקדימים. emanשיחה 18:18, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

היי EMEn ניסתי ולא הצלחתי, אני לא הכי מכיר את המערכת כאן.... תוכל לעזור? תודה!!!מיכאלי 18:22, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

היי. נראה שאתה עושה קצת סלט בתמונות שהעלית לקומונס. בתמונה:101.jpg יצרת סתירה, שכן הרשיון בקומונס מתיר שימוש חופשי לגמרי, בעוד הרשיון שהכנסת כאן מתיר שימוש בוויקיפדיה בעברית בלבד. מחילופי הדברים עם מתן הלמן לעיל נראה שאתה משתמש ברשיון הלא-נכון למאוויך, וצריך להשתמש ברשיון Creative Commons מתאים (אשר מאפשר שימוש, אבל מחייב ציון שם היוצר). בכל מקרה, את השינוי רצוי שתעשה בקומונס ולא כאן, אחרת לא יראו את הרשיון הספציפי שלך בוויקיפדיות אחרות שבהן ישתמשו בתמונה מקומונס. ערןב 18:36, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תראה מה עשיתי פה. emanשיחה 18:40, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה EMEN - מעתה אפעל על פי התבנית הזו.מיכאלי 18:45, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
היי ערן, אני מצטער אבל אני מתחיל לקבל כאב ראש מכל העסק הזה של הרישיונות. מה זה קומונס ואיך מתערבים בו בכלל? אני רוצה להסביר מדוע זה חשוב לי: העסק הזה בכלל לא היה מעסיק אותי אלמלא עד היום פנו אלי מממקור ראשון, גלובס, משרד החינוך, מוזניים, בלוק ועוד בפניה שאתן להם אישור לעשות שימוש בתמונה עם קרדיט. כמובן שאינני מקבל כל תמורה לדבר, אך הקרדיט זו התמורה המינימאלית לה אני זכאי ובה אני חושק (אחרי הכל אני טרחתי, צילמתי והעליתי את התמונות), בעקבות זאת חשוב לי לשמור על סדר בתמונות הללו כדי שלא יהיה בלאגן. התוכל לסייע לי? מיכאלי 18:42, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
קומונז = ויקישיתוף = מאגר תמונות וקבצים שאפשר להשתמש בו בכל ויקיפדיה שהיא.
ברגע שהעלת את התמונה לשם במקום לויקיפדיה העברית, אפשר להשתמש בה בכל ויקיפדיה, כאילו זה היה שם (ואז נפתח דף אוטומטי בויקיפדיה שבה מעלים את התמונה).
מה שערן אמר זה שברגע שהעלת תמונה לשם, את כל הפרטים על הרישיון אתה צריך להכניס שמה, כי מה שעשית בדף התמונה פה פה תקף רק לויקיפדיה העברית. emanשיחה 18:48, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מי שהעלה את התמונה לויקישיתוף לא היה אני, אני מבקש אם אפשר להסיר משם את התמונה היות ולא התרתי את הדבר. מיכאלי 18:50, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
לדעתי כדאי להעביר את התבנית למשתמש:מיכאלי/תמונות, כדי שהיא תהיה תחת מרחב המשתמש שלך. אני יודע שיש תקדים לעניין, והייתי רוצה שגם הוא יעשה אותו דבר (אבל אני לא מצליח למצוא אותו). צהוב עולה 19:05, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
עזבו אותי מתקדימים ועוד שינויים, אני מבזבז פה שעות על השינוי הזה.מיכאלי 19:06, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מתערב לרגע: נדמה לי שהתקדים המדובר הוא {{צילום פלג}}. חגי הלמן 19:50, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
יש גם ל MathKnight תבנית
אי אפשר לשים תבנית במרחב אישי. תבנית זה רק במרחב התבניות. emanשיחה 22:47, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אפשר. אני, למשל, משתמש לא מעט בתבנית משתמש:חגי הלמן/ברוך הבא כדי לברך משתמשים חדשים. חגי הלמן 22:00, 24 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

את התמונות שהעלתי לויקיפדיה אני מצפה שכל מי שיעשה בהם שימוש ייפנה אלי לקבלת אישור. יש בויקיפדיה (גם האנגלית) המון תמונות שהאתר קיבל עליהן אישור לשימוש רק בערכים מוסיימים או בויקיפדיה בלבד. אני מתיר לעשות שימוש בתמונות אך תוך מתן קרדיט, וזאת תוך פניה אלי. לא ידוע לי על מישהו שתרם כמות דומה של תמונות איכותיות שהוא צילם לאתר, ולכן אני לבד בסירה ללא תקדימים מיכאלי 21:05, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אין דבר כזה בוויקיפדיה האנגלית "תמונות לשימוש רק בוויקיפדיה". אתה מוזמן להראות לי דוגמאות כאלה.
כעיקרון אתה שומר לעצמך את הזכויות. זה סותר את כללי ויקיפדיה. הדרישה לקרדיט היא לגיטימית ואפילו מחוייבת על פי חוק. הדרישה שיפנו עליך, גם היא לגיטימית אך לא תואמת את כללי ויקי. אתה יכול להעלות את התמונות רק לויקי בעברית ולהשתמש ב- {{צילום משתמש}} . דרור 22:49, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
רגע, רגע, רגע. מיכאלי, אתה מתכוון שיפנו אליך גם לגבי כל שימוש בוויקיפדיה עצמה? חגי הלמן 22:00, 24 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
בויקיפדיה השימוש הוא חופשי, זה כתוב במפורש בתבנית.מיכאלי 08:23, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]


בעקבות דבריך הנרגשים בדיון בהצבעה הנ"ל שכנעת אותי סופית ויצרתי את מייקל לואיס (סופר). בברכה, זהר דרוקמן - אהמ 00:32, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אתה ממש גאון, עכשיו העפת את הערך של מייקל לואיס הישראלי. מה שלא הצליחה הצבעת מחיקה וכמה כתבות בטלויזיה ובעיתונות - אתה עשית בשניה. כל הכבוד, בצעת עבירה חמורה בויקיפדיה שעל דעתך האישית מחקת את הערך של מייקל לואיס הישראלי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מה אתה מצפה שאנשים שיחפשו את מייקל לואיס יצטרכו לכתוב בחיפוש מייקל לואיס (דוגמן)??? בכך אתה למעשה מחקת את הערך ולאיש לא תהיה גישה אליו. ולואיס הוא בהחלט לא רק דוגמן: הוא בראש ובראשונה סופר בעל בלוג חשוב ומרכזי בעולם הבלוגים הישראלי, הוא שחקן - המשחק כיום בשלוש תוכניות במקביל, שחקן כדרוסל - אשר שיחק במספר קבוצות נוער בהצלחה לא מבוטלת. אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה לתקן את המעוות אשר עיוותת. לואיס הוא ממש עתיד התרבות הישראלית ולא ראוי לזלזל בו, בטח לא כש15 הדקות שלו נראות שאינן עומדות להסתיים.מיכאלי 08:25, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
לא, מי שיגיע למייקל לואיס יראה את ההודעה שבראש הדף, שמפנה למייקל הדוגמן. אגב, לא הוא עשה את זה. בברכה, ינבושד.
אז למה זה קופץ מייד למייקל לואיס האמריקאי שאף ספר שלו לא תורגם לעברית ב-17 השנים האחרונות והוא אינו מהווה כל עיניין לדיות בישראל, בעוד שמייקל לואיס הוא היום הדבר הכי חם? אני מבקש ממך לבצע את הפעולה כך שמי שיחפש את "מייקל לואיס" יגיע מייד למייקל הישראלי (שכפי שאמרתי הוא ממש לא רק דוגמן), ומשם יהיה קישור למייקל האמריקאי שאיש לא שמע עליו. מיכאלי 08:52, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
ראשית, נא להרגע. לא הייתה זו כוונתי למחוק את הישראלי ובמקור פתחתי את הערך תחת מייקל לואיס (סופר) ושמתי תבנית:פירוש נוסף בערך הדוגמן. השינוי לא נעשה על ידי ואינני עומד מאחוריו (אבל אני לא בוכה יותר מדי). אבל אל תגיד דברי הבל: לואיס הסופר הוא אישיות ידועה בתחומו - ראה בדף השיחה של הערך את מחרוזות החיפוש שנתתי לצהוב עולה - אחת מהן הניבה יותר מ-9 מליון תוצאות. ספרו המצליח ביותר דווקא כן תורגם לעברית (מצוין בערך) וזוכה לחשיפה רבה בחנויות הספרים. מעבר לכך, אציין שאין זה מעניינינו לתהות מה מעניין את הקורא הישראלי - אנחנו צריכים לנהוג באובייקטיביות אנציקלופדית. אחרת היינו יכולים לוותר על ערכים בסגנון תוכנית מרשל ולהתמקד בתוכניות שיעניינו את הקורא הישראלי יותר. השאלה היא לא מה הקורא הישראלי יחפש אלא מה יותר רלוונטי לאנציקלופדיה. זהר דרוקמן - אהמ 12:28, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מוזר, הייתי בטוח שאנחנו כותבים אנציקלופדיה כדי שיקראו אותה. חגי הלמן 14:27, 26 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
קודם האנציקלופדיה - אחר כך הקוראים. אחרת היית הופך את העמוד הראשי לפורטל השמינייה או היאבקות מקצוענית - למה לתת להם לחפש כל כך הרבה? זהר דרוקמן - אהמ 15:36, 26 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אם הקוראים היו רוצים רק מידע על היאבקות מקצועית, הייתי שם אותו בעמוד הראשי. אבל הם לא. השירות שויקיפדיה נותנת - השירות שהקוראים מעוניינים לקבל מויקיפדיה - הוא מידע נגיש, מעובד, מפורט ונייטרלי על שלל נושאים. זה מה שאני כויקיפד רוצה לתת לקוראים. אין לי שמץ של מושג מה זה אומר "לשרת את האנציקלופדיה". חגי הלמן 15:23, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
האנציקלופדיה צריכה לשמור על מידת האובייקטיביות והרלוונטיות שלה. הפרת זאת והפסקת להתעסק באנציקלופדיה - הפכת להיות סתם ארכיון מידע. לאנציקלופדיה לא צריך להיות אכפת מה מעניין את הקוראים או מה סביר שיחפשו - אנציקלופדיה באה לתת מידע נייטרלי. העדפת ערך מסוים לזכות בשם ה"ראשי" על פני אחר היא הבעת חוסר ניטרליות ובכך החסרת מהרלוונטיות שלה כאנציקלופדיה. מדי פעם סביר לעשות כן, כמו לדוגמה בערך ישראל. פעמים אחרות הגיוני לעשות כן לפי מדרג חשיבות, כמו בערך ברצלונה (העיר חשובה יותר מקבוצת הכדורגל, על אף ששתיהן נודעות בשם "ברצלונה" בלבד). במקרים כאלו עלינו לחשב, במידת האפשר, מיהו היותר חשוב; ובמקרה דננו - הסופר או הדוגמן? ובכן, לטעמי ברור שמדובר בסופר, עקב הישגיו הבינלאומיים והשפעתו בתחום הכלכלה בעזרת ספריו, זאת לעומת דוגמן שכותב בלוג מצליח ביותר במימדים מקומיים. אבל אנציקלופדיה גם לא יכולה להיות עיוורת ואם כבר נגזר שיהיה ערך על הדוגמן - אז שיהיה. כשם שכתבתי בדף השיחה של הסופר - לא באתי לזעזע עולמות, רק לתרגם ערך שתפש את תשומת ליבי. לא הייתה זו כוונתי להדיח את הדוגמן ממקום מושבו הרם כערך ללא סוגריים בשמו ובמקור שמתי תבנית:פירוש אחר. לא אהבתי את ההחלפה כי לא יצרתי את הערך כדי להתעלות על ה"דג", כביכול. אבל משנעשתה, לא הזלתי דמעות רבות מדי כי, כאמור, מבחינה אובייקטיבית - הערך על הסופר מתבקש יותר. וכעת אנו בצל פשרה שגם היא סבירה בעיני (על אף ששוב, לא לזאת כיוונתי): דף פירושונים. וכעת הקורא הנלהב למידע אחר הדוגמן (או הסופר) יצטרך לעמוד בעולו של קליק נוסף עם העכבר כדי לגשת לידע העשיר שויקיפדיה מבקשת להציע לו. אני חושב שזו גישה טובה - אנו מכירים בצורך להתאים עצמנו לקהל היעד אבל לא מתפשרים בזאת על הרלוונטיות שלנו כאנציקלופדיה. יופי לנו - מי ייתן ושאר ההכרעות שלנו בנושאים דומים או שונים יהיו כך. זהר דרוקמן - אהמ 19:47, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
בעניין מייקל לואיס, אני מסכים איתך לחלוטין (ומצטרף למשפט האחרון שלך). התגובות הקודמות שלי לא התייחסו למקרה הספציפי הזה, אלא רק להתבטאויות שלך שלפיהן אנחנו משרתים את האנציקלופדיה, ולא את הקוראים. המקרה הזה הוא דווקא דוגמה טובה לאיך שויקיפדיה צריכה להתנהל, לדעתי. אני חושב שהיותו של הערך על הסופר נגיש לפחות כמו הערך על הדוגמן (ואף יותר) היא בדיוק מה שמשרת את הקוראים, משתי סיבות:
  1. יותר קוראים עשויים לחפש ערך אנציקלופדי על הסופר.
  2. בכך אנחנו נותנים לקוראים מידע על חשיבותם היחסית בתרבותנו הרחבה של שני המייקל-לואיסים.
לכן, ברוח המשפט האחרון שלך, אני בהחלט חושב שאנחנו צריכים לספק ערך גם על הדוגמן מייקל לואיס, כמו על נושאים אחרים בתחום התרבות הפופולרית. כי אנחנו נותנים שירות לאנשים. חגי הלמן 22:28, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
ויקיפדיה היא מצבור המידע היעיל והטוב ביותר הקיים כיום ברשת ומחוצה לה. ויקיפדיה הישראלית, ניכתבת על ידי ישראלים ומיועדת לישראלים. מייקל לואיס (ובפעם האלף הוא לא רק דוגמן!!!) יותר חשוב וקרוב ללבו של הישראלי מאשר הסופר/הכלכלן. דרוקמן יקירי - זהו פשע בל יימחה שויקיפדים שכמוך מונעים את הערכים בעלי הערך האמיתי לויקיפדיה הישראלית, ובמקומם (מתוך חוסר תום וטוהר) מובילים אל קידמת הבמה דמויות שאיש כאן לא שמע ואת איש הן אינן מעניינות. ראייה לדבר שלולא הרעש הגדול סביב הערך על לואיס הישראלי, לא היה ניכתב כעת הערך על לואיס הכלכלן. דבר נוסף שמפריע לי בויקיפדיה הישראלית היא ההחלטה שלא לכתוב ערכים על סרטים פורנוגרפים ועל שחקנים ושחקניות בסרטים אלו. פעמים רבות אני מוצא את המידע הזה חסר לי מאוד ואני נאלץ למצוא את מבוקשי באתרים אחרים. בהזדמנות זו, אני פונה אליכם ויקיפדים יקרים, לשוב ולתקן את המעוות ולהתיר את כתיבתם של ערכים אלו. עד לפני זמן קצר היה ויקיפד מוכר מאוד שלחץ וביקש לתרום מהידע שלו בנושא, אך ויקיפדים חשוכים החליטו להגביל את הדבר ולא להתיר לו. אני אומר עכשיו: להכניס את הפורנוגרפיה לויקיפדיה!מיכאלי 20:35, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מבלי להתייחס לשטויות שאמרת בקשר לפשעיו הבלתי נסלחים של זהר, כתבת "עד לפני זמן קצר היה ויקיפד מוכר מאוד שלחץ וביקש לתרום מהידע שלו בנושא..." - האם אתה מתכוון לוויקיפד היקר חכם חנוכה? pacmanשיחה 22:46, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
לא זוכר איך היה הכינוי שלו.מיכאלי 16:24, 28 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
לי ידוע רק על משתמש אחד שהתעקש להכניס ערכי פורנו לוויקיפדיה, וזה חכם חנוכה, הטרול הגדול ביותר של ויקיפדיה, שבזמנו החופשי, כשהוא לא מנסה להכניס תמונות פורנו לעמוד הראשי הוא משחית ערכי שואה או סתם מכניס תוכן של עשרות ערכים בערכים שקשורים להיטלר. הוא מטורף. pacmanשיחה 17:21, 28 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
יהיה זה מי שיהיה, עניין הפורנוגרפיה לא חייב להיות קשור להיטלר ובטח שלט לניסיונות החדרת תמונות פורנוגרפיות לעמוד הפתיחה, אבל חסרים בהחלט ערכים בנושא פורנוגרפיה. מיכאלי 18:47, 28 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מיכאלי, אבקשך לחזור בך מדבריך המעליבים. בעצם לא - אדרוש זאת ממך. לא פשעתי, לא נהגתי בחוסר תום לב או מכוונות שאינן טהורות וכל האשמה שכזו היא בגדר הוצאת דיבה. לו היית משתמש חדש כבר היו שמים לך אזהרה. לאחר שתתנצל אשמח להתייחס לשאר דבריך. זהר דרוקמן - אהמ 20:50, 28 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
דרוקמן היקר! אני מתנצל. ואני מעריך אותך מאוד, אל תעלב ממני!!!מיכאלי 21:36, 28 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
התנצלותך התקבלה, תודה לך על כנותך. ועתה לשאר דבריך:
אנו מדברים על דברים שונים בתכלית - אני מדבר על אנציקלופדיה כללית שעקב אופיה יכולה להתמחות בדברים שאנציקלופדיות אחרות לא יכולות להרשות לעצמן. אתה מדבר על מאגר מידע. ההבדל הוא שאנציקלופדיה לא שואלת את עצמה במה הציבור מתעניין - היא נותנת לו דברים להתעניין בהם. אם תרצה, האנציקלופדיה אומרת לציבור במה עליו להתעניין. האנציקלופדיה היא לא "ישראלית"; למעשה, היא גם לא "עברית"; היא גלובלית. הדבר נכון כפל כפליים לויקיפדיה, שיכולה להביא לכדי מימוש את הרעיון האידיאליסטי הזה. ויקי העברית היא רק הגרסה העברית לויקיפדיה האנגלית ועל אף שיש לנו אוטונומיה רבה - אל לנו לחטוא בצנטרליסטיות מיותרת.
מאגר מידע, לעומת זאת, כפי שהסברתי לחגי, הוא דבר מה שמתחשב בדעת הקהל ומתמקד לפיה. מאגר מידע באמת לא יכתוב על אנשים "לא מעניינים" (יש לציין שזאת דעתך, אני משוכנע שישנם לא מעט אנשיפ שכן מתעניינים בלואיס הסופר). במקום זאת המאגר יקדיש עמודים ראשיים ומפורטים למאווי ליבם של קוראיו, והיה זה לואיס הדוגמן-כדורסל-בלוגר, תקציר פרקי "השמינייה", מתאבקי ה-WWE או אוסף שירים של משוררים עבריים. אנו נשלב את הכל במידת הטעם - יהיו אצלנו ערכים על משוררים עבריים אבל גם כאלו שכתבו בשפות אחרות, החל בפורטוגזית ועד C++ (ויש אחלה האיקו בVisual Basic). הערכים צריכים להיות שווים - אין זה מעניין אם הם ישראלים, צרפתים או מיקרונזים - העיקר שעשו דבר מה שיזכה אותם בערך.
כמובן שזו שאלת המיליון - "מה מזכה בערך?" התנועה הרווחת כאן היא שלא כל אדם זכאי לערך רק מחמת היותו אדם. על זה אנו כבר מקיימים הצבעות, אבל זה לא משנה, כי כבר נקבע שלואיס הדוגמן-כדורסלן-בלוגר ישאר ובינתיים הוא רק הוסיף לעצמו עוד סיבות. מדובר כאן בעניין הרלוונטיות של האנציקלופדיה, אבל לא נכנס לזה בנושא זה שכן ברור שלא נסכים על דבר.
כן נכנס לזה בעניין הפורנוגרפיה: ראשית, אמליץ לך לא לשבח בשמו של חנוכה, האדם עשה יותר נזק מאשר היה יכול לתרום, גם אם כולנו נקבל ערכי פורנוגרפיה כתרומה מועילה. וזה כן - זו תרומה מועילה, אבל לא כעת. ערכים אלו הם בעייתיים, קשים לתחזוק, מושכים אנשים שאינם רצויים כאן (לא עקב העדפותיהם לבידור אלא עקב מנהגם בויקיפדיה, ולהוכחה עדיין לא ראיתי משתמש אחד שניסה לתרום בתחום ולא ביצע השחתות בד בבד) ומורידים מהרלוונטיות שלנו כאנציקלופדיה (אם כי טיעון זה הולך ופוחת ככל שאנו מתקדמים במספר הערכים). בשלב מסוים הם יכתבו, זה ברור. בהתחלה יהיו אלו אבני יסוד בתעשיה, כאלו שהפכו לקאלט גם מעבר לתחום ולאט-לאט זה יתרחב. זה יקרה כשנגדל, אין לי ספק בכך. אישית, הייתי מעדיף לו היה מדובר בתופעה מצומצמת ביותר, אבל ברור לי שלא כך יקרה. בינתיים הנושא חסום וחתום וטוב שכך. כשנתרחב וכשימצא כותב רציני שמוכן לקחת על עצמו את התחזוק - יהיה מקום להעלות זאת בפרלמנט. זהר דרוקמן - אהמ 22:22, 28 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
לזהר דרוקמן, שמחתי לקרוא כי התנצלותי התקבלה וכעת אגיב לדבריך. שאיפתך לחיזוק הכפר הגלובאלי ולמחיקת הורנקולריות, נתפסת אצלי כדבר המסכן את הזהות שלי כתושב מקומי. אני איש של מסורת, ועליה אני מקפיד לשמור, אי לכך אני מעדיף תמיד לטפל במה שקרוב למרחב בו אני פועל, ומה שמחוצה לו - לא זוכה ממני לכל יחס. אני מבין ששנינו באים מתפיסות שונות והדבר מקובל עלי. מו"ר בן לאדן ריסק שני מגדלי משרדים אחרי שניסו לגעת במסורת שלו. אני לא ארסק כלום. מיכאלי 20:03, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני שמח לשמוע. זהר דרוקמן - אהמ 20:05, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]



על סיום התואר בשעה טובה! האם כבר מצאת משרד להתחיל בו? אסף 12:12, 26 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]

תודה רבה!!! ולגבי שאלתך, כן מצאתי כבר מזמן משרד לעבוד בו ובנתיים אני שמח בחלקי!מיכאלי 21:48, 26 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מיכאלי שלום! אני מצטרף לאיחולים לרגל סיום התואר, והכי חושב שאתה שמח בחלקך! לגבי בדיון הידוע בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:צבי אפרת, חבל שלא כתבת קודם את העובדה שאפרת בעצמו ביקש את מחיקת הערך. את הויכוח על עצם נכונות קיומו של הערך אפשר להמשיך עוד שנים, אבל למען האמת, זה נשמע בדיון כאילו קרה משהו ביניכם (או שקרה באופן כללי) שלבגללו החלטת שיש למחוק את הערך ושלא מגיע לו בכלל ערך (זה השתמע כך בעיקר בפסקה המודגשת). אם אפרת ביקש למחוק את הערך, שבסה"כ מוסיף לו מידה מסויימת של כבוד, וזאת מתוך צניעות ולא בגלל דברי שמצה הכתובים עליו, יכול להיות שויקיפדיה יכולה באמת להיענות לו... --השמח בחלקו (-: 22:21, 26 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הדיון לגבי המחיקה לא התחיל בדיון אותו ראית, אלא פניתי תחילה ל"פניות למפעילים" ואמרתי במפורש שהוא מבקש למחוק (זה פשוט מאוד לא מצא חן בעיניו). החבר'ה שם החליטו שזה לא מצדיק מחיקה מהירה והדבר דורש הצבעת מחיקה רגילה. היות ואפרת יודע שזה אני שכתבתי את הערך הוא ביקש ממני לקחת אחריות ולמחוק אותו. אגב, היחסים ביננו מצוינים ואני אמשיך לשאת בתפקידי תחתיו גם בשנה הבאה (אלא אם כן הוא יחטוף את הג'ננא על מה שכתבתי פה במטרה למחוק את הערך...(: מיכאלי 23:35, 26 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מדוע הוא לא רצה שיהיה עליו ערך? אסף 00:01, 27 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]
הוא טוען שהערך לא כתוב טוב. אני מסכים איתו כפי שאני מסכים שיש בעיה עם כל הערכים שניכתבו על אמנים ואדירכלים כאן בויקיפדיה: חסר בהם ממד הביקורת וההערכה. קיבלתי על כך כבר המון ביקורת מצד מספר ויקיפדים שטענו שאני כותב ערכים כמו מחשב: הנ"ל עשה כך וכך בשנה זו וזו. והערך לא כולל כל הערכה אמיתית לתרומה של האדם. מיכאלי 00:06, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
הבעייה שבויקיפדיה כאן כולם מאד אוהבים ביקורת ומעטים מקבלים הערכה... דרך אגב, איך הוא גילה שיש עליו ערך? אסף 00:09, 27 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]
היום כלום כבר מכירים את ויקיפדיה.מיכאלי 00:16, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אכן... אסף 00:17, 27 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]
זה טוב מאוד שאתה כותב כך. מימדים של ביקורת והערכה עלולים להביא אותנו להתנגשות עם עקרון הנייטרליות. emanשיחה(: \ ): 00:46, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
זה מאד תלוי, כי זה משתנה בהתאם לאופן הניסוח. להגיד על אדם (אם יש מקורות לכך) שהוא מוערך מאד או נחשב לאחד המשפיעים החשובים בתחום (וכו') נראה לי סביר, אם אכן מדובר על דבר נכון וניתן באופן סביר למצוא לכך מקור או שזה ברור לכולם. ניתן לשמור על ניטראליות, אך עדיין לכתוב הערכה על אדם. אסף 20:32, 27 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]

שמות לתמונות[עריכת קוד מקור]

שלום מיכאלי, כאשר אתה מעלה תמונה לוויקיפדיה, תן לה שם משמעותי יותר מזה שהעניקה לה המצלמה. את שינוי השם אתה יכול לעשות בדיסק שבמחשב שלך, או בדף העלאת התמונה, שבו ביכולתך לתת שם לתמונה בשדה "שמור קובץ בשם". תודה, דוד שי 19:18, 28 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום דוד שי! כיום אני תמיד נותן שמות לתמונות. התמונות שראית חסרי השם, הם מראשית דרכי בויקיפדיה. עליהם קיבלתי כבר הערה בעבר וכיום כל התמונות הינן עם שם ומשמעות.מיכאלי 19:46, 28 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הי מיכאלי. תודה על הקישור. נ.ב. הייתי אתמול במוזיאון חיפה בתערוכת הוידאו שם. התערוכה מאוד טובה ויש גם תערוכות צילום לא רעות לידה. יאיר 09:36, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לקחתי איזה קורס אצל האוצרת וידאו של מוזיאון חיפה, שזכתה לאחרונה באיזה פרס. הקורס היה די גרוע (בלשון המעטה) והיא גם לא בדיוק חיבבה את העבודה שכתבתי (שחלק ממנה נימצא כאן בויקיפדיה איפשהו, זה שיחה עם יגאל תומרקין על מוזיאון ואנטי מוזיאון, אני חבר במועדון המעריצים שלו). אני יודע שהיא מאוד נחשבת אבל נבצר ממני לראות עבודות אוצרות שלה. משום מה הוידאו בארץ תמיד משעמם אותי ורק עבודה אחת לאלף באמת מצליחה לרתק אותי... אבל עד חיפה??? בשביל זה יש לי את מוזיאון הרצליה שפותח השבת תערוכה שנשמעת מרתקת. שמעת עליה? במקביל ינגנו שם כ20 מוסיקאים 4 יצירות שונות אך מקבילות בקצב. אקפוץ לבקר שם בשבוע הבא או משהו כזה, רוצה לבא?מיכאלי 19:58, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אזהרה אחרונה לפני חסימה[עריכת קוד מקור]

משפטים בסגנון שיחה:דרורה דומיני (למרות שזו אתמיד אותה מטומטמת שמעלה את השאלה הזו) יביאו לחסימתך לצמיתות. זוהי אזהרה אחרונה. סקרלט 19:21, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

מה הקשר בין החסימה לבין הצמיתות? זוהי התנקלות שלא ניתן לעבור עליה בשתיקה. מיכאלי 20:22, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
שוב ושוב אתה עובר על כללי התנהגות בקהילה. סלחו לך מספר פעמים, אך זוהי הפעם האחרונה שמילים בסגנון כמו מטומטמת יוצאות מהמקלדת שלך. וכן, זוהי אזהרה אחרונה לפני חסימה. מי מתנכל לך? סקרלט 20:25, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
ברור שאת מתנכלת לי!!! כל ערך שאני נוגע בו מייד "זוכה" לתבנית 'חשיבות'. דבר זה לא קרה פעם אחת, אלא מספר רב של פעמים, ובכל פעם התבנית יורדת בשל מיותרותה המוגזמת. אין שום קשר בין חסימה לבין המקלדת שלי, אם מישהו פה יחסום אותי לצמיתות זו תהיי את ורק את. ומה תיתן החיסמה הזו? פעם בכמה חודשים את מגזימה בהתנכלויותייך אלי ואני מגדיש את הסאה, אני מתנצל אם זה פוגע בך - ממני אין לך מה להפגע! אני פשוט מבקש ממך להמנע מלתקרב אלי (אני נושך...) ואם יהיו בעיות עם הערכים שאני כותב בהם, אז יש פה מספיק מפעילים שיטפלו בי היטב, באמינות, בשיוויון ובאחווה. בברכה, מיכאלי 20:32, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
כתבתי לפני התנגשות עריכה:
אני חושב שלאור העבר שלכם עדיף שלא תתעסקי בכל מה שנוגע למיכאלי, ותשמרי ממנו ומערכיו מרחק (החל מתבנית חשיבות וכלה באזהרה).
ולאור העבר המשותף של שנינו, אני לא מוסיף שום דבר מעבר לזה. emanשיחה(: \ ): 20:35, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
הוא קרא לה "מטומטמת". זו לא עבירה על חוקי ההתנהגות? אם מישהו היה אומר זאת לך? pacmanשיחה 20:37, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
עמנואל, אני לא מסתכלת של מי הערך, אם צריך לערוך אני עורכת (ראה קרלי סימון), ואם אני מוצאת לנכון להוסיף תבנית חשיבות אני מוסיפה. ולאור המתח בינינו, אני מציעה לך שלא תתערב בהסברים שלי. סקרלט 20:39, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
הו, כבר קראו לי כאן בכינויים יותר גרועים.
ואיום בחסימה לצמיתות על דבר כזה, הוא לחלוטין לא לעיניין, לאור תקדימים שונים שהיו פה.emanשיחה(: \ ): 20:43, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
אני מודיעה לך חגיגית, שאם מיכאלי יפר שוב כללי התנהגות הוא יחסם. מיכאלי - יפה מאוד שמחקת. אני מקווה שהבנת. סקרלט 20:47, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אני מציע לסיים ויכוח זה. מיכאלי טעה כשהשתמש במילה מטומטמת, אך לא צריך לנפח את העניין. אני מסוגל להבין ללבו שתבנית:חשיבות עצבנה אותו. לא שזה מצדיק שימוש במילה מטומטמת, אבל נותן מקום לסלחנות. זה הזמן להבהיר: תבנית:חשיבות אין פירושה "אני לא מבין מה החשיבות של ערך זה", אלא פירושה "אני מבין בתחום שבו עוסק ערך זה, ולמיטב הבנתי הערך אינו חשוב. שכנעו אותי שלא זה המצב". כדאי להשתמש בזהירות בתבנית זו, כדי שלא לרפות ידי כותבים, ולא להביא להם את הנרווים שלא לצורך. דוד שי 20:44, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

תחרות חדשה[עריכת קוד מקור]

שלום

יש תחרות חדשה, שנראה לי שכדאי מאוד שתשתתף בה.

emanשיחה(: \ ): 20:41, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

מה זה אומר? איפה התחרות מתקיימת? איך לקצר? מיכאלי 20:43, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
זה בצחוק...הכוונה שתארכב את דף השיחה שלך. pacmanשיחה 20:44, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
אני לא חושב שהתחרות בדיוק נושאת פרסים, חוץ מזה שכשיש התנגשויות עריכה, זה לא גורם לדף לעלות חצי דקה שלמה.
איך עושים את זה? פותחים דף שיחת משתמש:מיכאלי/ארכיון1, מעתיקים לשם את כל הדיונים הלא פעילים, מוחקים במקביל מפה, ושמים קישור בראש הדף (ראה את דף השיחה שלי למשל, או של הראל). ובהמשך, באותה צורה פותחים את שיחת משתמש:מיכאלי/ארכיון2, וכו.
וזה שאתה לא מבין את זה לבד, מעיד שאתה ממש מטומטם!
emanשיחה(: \ ): 20:47, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
אני לא מטומטם אני דביל. מיכאלי 20:50, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
אני דורש הצבעה על העיניין! emanשיחה(: \ ): 20:51, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

תמיד טוב לדעת[עריכת קוד מקור]

אני מבין שבחרת לא לענות בקשר לפשר הערתך בדף שיחתי בקשר למזנון, אז ראיתי לנכון להבהיר את העניין. בהנחה שהתכוונת לכך שאני כביכול כותב במזנון יותר מבערכים, רצוי שתעניין בנתונים הבאים: לי יש 21,310 עריכות בכלליות ו-9566 עריכות במרחב הערכים [4]; לך, לעומת זאת, יש 3069 עריכות בכלליות ו-1597 עריכות במרחב הערכים [5]. את המסקנות תסיק בעצמך. pacmanשיחה 18:38, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

מה שאומר שכדאי שאתחיל למחוק כל מיני אותיות/מילים או קישורים בערכים שונים שלא קשורים אלי ואני לא מבין בהם, ואז אגיע למספר שלך! מיכאלי 18:41, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
כן, זה יתכן...רק חבל שאתה לא מבין שזה כן אתר פרסומי; הם בהחלט כן מקבלים כסף על הפעלת המתחם, וזה בלי להתייחס לכך שהוא לא קשור לערך וכך הלאה...pacmanשיחה 18:43, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
מיכאלי, אל תזלזל בתרומות חברי הקהילה, אני יכולה להגיד עליך שאתה משנה כל שני וחמישי רישיון לתמונות שאתה מעלה ואולי כך אתה מנסה להגדיל את התרומות שלך... סקרלט 18:45, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
אינני מזלזל באיש. שינוי הרישיונות נעשה בעקבות פניה מצד מספר ויקיפדים. ניתן לראות את הדיונים שנערכו בעניין בדף השיחות שלי. וסקרלטינה היקרה, אני מבקש ממך לא להכנס לטריטוריה שלי כפי שכבר דוד ישי העיר לך על כך. מיכאלי 18:59, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
דוד שי לא כתב זאת. סקרלט 19:02, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
תראי סקרלטינה, היום הייתי בנתיבות. די חששתי לחיי שם ונזהרתי שלא לעצבן אף אחד. אחרי כמה שעות של שהות בעיר, עזבתי אותה מאחורי, אבל משהו כנראה דבק בי מן המרוקאיות של המקום, אבל בכל מקרה אני מנסה להמנע מלהתעצבן. האם את עושה את זה בכוונה? כי אם כן, אז זה הולך לך מצוין. מיכאלי 19:08, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
תשתה כוס מים קרים. סקרלט 19:10, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
לא מגיב...מיכאלי 19:12, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
די, שקט. יש לי פשרה, בפעם הבאה שיש לסקרלט טענות למיכאלי, שתפנה לויקיפד שיש לו קצת פחות חיכוכים איתו עד לפתירת הבעיה. מיכאלי, אותו דבר לגביך. דורית 19:14, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
מה פתאום. אנחנו מסתדרים מצויין סקרלט 19:16, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
בהחלט!מיכאלי 19:17, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
וחשבתי שאהבה מתחילה רק באביב, כנראה שהסתיו עושה לכם את זה. דורית 19:19, 5 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אנחנו לא מכניסים ערים ל"קטגוריה:ארץ ישראל: גאוגרפיה, כל שכן שכונות. תודה ושלום. ‏pacmanשיחה 12:49, 8 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

הקטגוריה מכילה יישובים במרחב הזה שכבר לא קיימים במתכונתם המקורית וכפר סומייל הנו כזה. כפר סומייל היה כפר ולא עיר. תלמד. תודה ושלום (מה אתה הומו?)מיכאלי 12:53, 8 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אתה טועה, בשביל כך יש קטגוריה:יישובים בארץ ישראל טרם קום המדינה. ‏pacmanשיחה 12:54, 8 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

שלום רב לך ידידי. ראית במקרה את הכתבה המתפרסמת היום ב"ידיעות מקומי" על עתירתה של "עמותת זוכרות את הנכבה" כנגד תוכנית לוגאנו? חוץ מזה ההוא מהבורקסים שואל עלייך ותוהה מתי תקפוץ שוב להנות ממטעמיו, ואני מוכן להוסיף לך מוטיבציה ולהראות לך את הדיסק של הצ'רצ'ילים. בברכה, Shayakir שיחה. 13:30, 8 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

מה זה "ידיעות מקומיות"? אני מכיר רק שני מקומונים מהאזור: "אונו" ו"גל גפן". מכל מקום אשמח אם תשמור לי את הכתבה ואקרא אותה. האם אתה מתכוון לעיתון "תל אביב" שמחולק עם ידיעות, כי השבוע רצה לראיין אותי איזה עיתונאי שלהם אבל לא חזרתי אליו....

אני חרמן על הבורקסים, וכבר המון זמן שלא נגעתי בהם... אשמח לקפוץ ליהוד בהזדמנות. אני פנוי כל יום משלוש וחצי (גם לראות את הצ'רצ'ילים) מיכאלי 15:29, 8 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

נתאם במהלך השבוע הקרוב. Shayakir שיחה. 15:32, 8 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

תמונה של D9[עריכת קוד מקור]

האם אפשר להעלות את התמונה תמונה:D9-idf pic556.jpg תחת רישיון GFDL לויקישיתוף? בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 13:58, 8 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אתה יכול להעלות את התמונה לויקישיתוף בתנאי שתוסיף שם שאני צילמתי את התמונה ותוסיף קישור לדף משתמש שלי, כמו כן אנא ציין כי הכלים הללו השתתפו בהרס הישובים הישראלים בגוש קטיף. מיכאלי 14:34, 8 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

תודה - עם נגיעה לאדריכלות...[עריכת קוד מקור]

תודה רבה מיכאלי על מסרך. אפשר ואחת הסיבות היא הדרך הסיפורית מעט של הערכים שאני מעלה. סיפורי חייהם של היוצרים, מדוייקים ככל האפשר, אנציקלופדיים עד גבול היובשנות, הם שמעניינים אותי. מאחוריהם מסתתרים אנשים וגורלות מרתקים. ראה סופרי היידיש למשל, כמה עצוב וכמה נכון המאמר: לא השפה מתה, אלא העם שדיבר בה. וראה למשל המשוררים היהודים-אמריקאים. מרתק אותי המתח שבין יהדותם לאמריקאיותם, בתנאי כמובן שיהיו משוררים טובים. ואפשר עוד להרחיב, אבל כמו שנאמר: לא זה המקום, ולא זו השעה.

ובנוגע לאדריכלות, הייתי מקורב, משפחתית, לאדריכל אליעזר ילין. ודרך עבודתו וסיפור חייו, ניסיתי להתקרב לעולם הרחוק הזה. שנה טובה!Alosha38 20:09, 11 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

שלום לך. בתור אדריכל, אתה יכול בבקשה להרחיב את הערך קלסיציזם סוציאליסטי? Superzohar 23:28, 12 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

ההערות שלך לפקמן ב:ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:איתן שוורץ עוברות על כמה כללי התנהגות בין חברי הקהילה. אם לא תפסיק, תחסם לאלתר. לב - שיחה 20:08, 18 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

בדיקת ערנות[עריכת קוד מקור]

קראתי את הדיון והתרשמתי שמיכאלי נחסם לחודש עקב בדיחה סרת טעם + סוג מוזר של "מכת מנע". מיכאלי הוא ויקיפד שכתב המון ערכים טובים (ויעיד דף המשתמש שלו) והעלה לכאן כמות כמעט חסרת-תקדים של תמונות איכותיות ולעניות דעתי עמית נהג בו כאחרון המשחיתים - וחבל. אבקש שחסימתו תקוצר למס' ימים. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 02:18, 27 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

המשתמש הודה שההשחתה המינורית שלו נועדה "לבדוק את עירנות המפעילים", וזה בהחלט מצדיק חסימת-אזהרה קצרה. מצד שני, גם לאור ההסטוריה של מעשי הקונדס שלו, אני חושב שחסימה לחודש היא מוגזמת (בהתחשב בכך שזהו משתמש חיובי בדרך כלל). אני מתנגד באופן עקרוני לחסימות ארוכות-טווח על בסיס "לא הסכים להתחייב" או "סירב להתנצל" וכדומה.
למרבה המזל, המפעיל שחסם הסכים (בדף השיחה) לשחרור המשתמש על-ידי כל מפעיל שיסכים לבדוק את התרומות שלו; ניצלתי את הפתח הזה כדי לחסוך דיון בשאלת החסימה עצמה. עוזי ו. 08:48, 27 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
לך תדע כמה מקרי בדיקת עירנות פספסנו. ‏Yonidebest Ω Talk 10:01, 27 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אזהרה חמורה[עריכת קוד מקור]

אחסוך את הספירה והפירוט על כמה ואיזה כללים ההערה המיותרת שלך בתמונה:Bezelem a.jpg עוברת. לפנים משורת הדין, אינני חוסם אותך מיידית אך ורק בגלל שהיום ראש השנה, וחבל לי לפתוח אותה כך - בכל יום אחר הייתי חוסם אותך בלי לחשוב פעמיים, ולא ליום אחד. אני מזהיר אותך, בצורה הברורה ביותר, שבדיחות עגומות נוספות כסגנון הזה יביאו להרחקתך מוויקיפדיה. odedee שיחה19:53, 22 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

( :

לאור כמות האזהרות שמיכאלי קיבל עד כה, לדעתי לי הגיע הזמן להפעיל, אחת ולתמיד, את אפשרות החסימה לפרק זמן ארוך. תרומתו למרחב הערכים אמנם ניכרת, אך נראה שהוא לא מסוגל לשים מחסום למקלדתו ולהשאיר את דעותיו מחוץ לוויקיפדיה. וחבל. ערןב 21:10, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
נו באמת... בדיחה חסרת טעם, אבל סיבה לחסימה ארוכה? למה מה קרה? אלמוג 21:12, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
ויקפדים חמודים שלי - על מה אתם מדברים? אמרתי משהו נגד בצלם? א. אירגנתי לבצלם סיור גדול של תלמידים בבצלאל, ובאתר עצמו העלתי תמונות שצולמו עם בצלם בגדר ההפרדה. ב. סתם רציתי לבדוק את ערנות המפעילים. ג. המקלדת שלי תמיד חופשית. זוהי הארץ החופשית. אם אתם לא יכולים להתמודד עם זה, אז אני ממליץ לחסום אותי לחודשיים. אחר כך נראה. מיכאלי 21:14, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
הבדיחות שלך לא מצחיקות אף אחד ואין להן כאן מקום. אם אתה מבקש אחסום אותך לחודשיים ואחר כך באמת נראה. ‏odedee שיחה 21:17, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
כי זו לא הפעם הראשונה (וראה האזהרות לעיל, ועוד מקרים נוספים שלא מצאו את דרכם לדף השיחה, ואף הפניה "ויקיפדים חמודים שלי" לעיל). אי אפשר לנופף במקל גדול פעם אחר פעם בלי להשתמש בו מדי פעם. מיכאלי צריך ללמוד לנהוג כבוד בבני שיחו וללמוד להימנע מפרובוקציות, ולזכור שיש בני אדם מהצד השנישנפגעים ממעשיו, למרות שהוא רואה מול עיניו רק מסך מחשב. ערןב 21:18, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
על אף שהבדיחה האווילית לא מצדיקה חסימה, התגובה החצופה מצדיקה גם מצדיקה. אלמוג 21:20, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
זאת בהחלט לא הפעם הראשונה, וגם לא העשירית, שמיכאלי מתנהג בצורה כזו. ‏pacmanשיחה 21:21, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
מי נפגע???? ארגון בצלם?? אני הייתי זה שטרח והעלה את הלוגו של הארגון לאתר! האם אצטרף למייקל לואיס??? מיכאלי 21:22, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
רק על ההערה הזאת אתה כבר זכאי לחסימה. לפחות בפעם ההיא היית מהיר מספיק והורדת את ההערה לפני שמישהו שם לב. בברכה, לב - שיחה 21:26, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
טוב, אני מודה שהגזמתי. אז אני ממליץ על חסימה. מיכאלי 21:28, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

נראה שמיכאלי לא מבין. התגובה שלה אני (ואחרים) מצפים היא "סליחה, הבנתי, לא אעשה זאת יותר", שתלווה בהפסקת השטויות והניסיונות להחלץ מהמצב על ידי שימוש בבדיחות והמעטת ערך התלונה. ערןב 21:30, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

את הסליחה תקבל, אבל את "לא אעשה את זה יותר" - על זה אני לא יכול להתחייב. בהזדמנות זו, אבקש סליחה ממספר גורמים:
  • מסקרלט - שאני מקווה מאוד שהיא לא לוקחת אותי יותר מידי ברצינות, ואם כן אז שתפסיק.
  • מפקמן
  • מבצלם
  • ומכל השאר.

מיכאלי 21:34, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אם אתה לא יכול להתחייב זה חבל, אבל מה לעשות - לא אבקש ממך מה שאינך יכול. אני, לעומת זאת, כן יכול להתחייב. אני מתחייב בזאת, שבפעם הבאה שאראה הלצה סרת טעם כזו שלך, שפוגעת בגוף כלשהו, באדם מסוים בכלל או בוויקיפד מסוים בפרט, אחסום אותך מיד לתקופה ארוכה. אפילו אם זה יהיה בחג כזה או אחר - לפנים משורת הדין אני פועל רק פעם אחת. ‏odedee שיחה 21:39, 24 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
דווקא דבר קטן "לכאורה" שאמר כאן מיכאלי הוא הטורד ביותר את מנוחתי, וזו בדיחתו הלא מצחיקה על בדיקת עירנות המפעילים. לצערי הרב, מיכאלי מדיר שינה מעיני המפעילים. ממש כמו חכם חנוכה (ולהבדיל), איננו יכולים להשאיר אף עריכה שלו לא בדוקה, כי מי יודע מתי הפעם הבאה שהוא יכניס לנו עז. היות ואתה לא יכול להתחייב שלא תעשה זאת יותר, ואני יוצא בקרוב לחודש של חופשת ויקי ולא אוכל להשגיח עליך, אני מוצא לנכון לחסום אותך לחודש. אם יש מפעיל שמוכן לקחת על עצמו להשגיח עליך במהלך החודש הזה, הוא מוזמן לשחרר אותך. עמית 11:49, 25 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
מכעולם לא הכנסתי מידע שאינו נכון ואינו בדוק לויקיפדיה, כך שאחרי המידע שאני מכניס אין מה לעקוב. ובאותה הזדמנות אני רוצה לחסוך ממך את הבעיה הגדולה שצצה לך עם יציאתך לחופשת ויקי וחסימתי. אני פורש עד להודעה חדשה. בנתיים הרוחות ירגעו. ונראה, אולי אחזור, אולי לא. מיכאלי 19:33, 25 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
ניצלתי את דברי הסיכום של עמית כדי לשחרר את המשתמש בלי להכנס לדיון בשאלה אם החסימה היתה מוצדקת, ולכמה זמן. עוזי ו. 08:42, 27 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

חסימה לחודש[עריכת קוד מקור]

נחסמת לחודש על הסתה פרועה לרצח של מספר אישי ציבור, בהתבטאותך בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אישים בולטים הקשורים לתוכנית ההתנתקות. הוזהרת בעבר בנושאים אלו וחבל שלא למדת דבר. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 14:25, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אני חושב שמדובר בהומור ציני ואין מקום לחסימה. דרור 14:41, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
דרוקמן יקירי: סוף סוף יש לך פה הזדמנות בצהרי יום ששי לחסום אותי. אז יאללה, כנראה שאין לך דברים אחרים לעשות, אז תחסום. באותה הזדמנות תחסום את כל המשתמשים פה. בהצלחה ורפואה שלימהמיכאלי 14:44, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אני לא מחפש את מי לחסום, אך ההתבטאות הזו השאירה אותי בפה פעור. גם אם מדובר בבדיחה (ואין דבר שיצביע על כך) מדובר בהסתה לרצח וחזרה על אותה עבירה בגינה נחסמת בעבר על ידי עמית. מעולם לא רציתי לחסום אותך, אתה משתמש תורם לרוב, אבל חבל מאוד שככה אתה בוחר לתרום. אציין דבר ששכחתי קודם למען הסר ספקות: החסימה, כרגיל, הייתה לאחר התייעצות עם מפעיל מערכת נוסף. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 14:47, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
השאלה היא האם מרוב הפוך על הפוך על הפוך, הוא עוד זוכר בכלל מה הדעות שלו?
וחוץ מזה צריך לשים סוף תופעה (שלא נעצרת במיכאלי) של אנשים שמצביעים באופן מופגן בצורה אנטי עיניינית. אולי הפיתרון הוא אל חסימה, אלא שלילת זכות הצבעה. אבל צריך לדון על זה. eman שיחה(: \ ): 14:48, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
למה הפוך על הפוך על הפוך, אין סתירה בדברי ומשנתי היא סדורה וברורה, ואני עומד מאחורי כל הצבעה שהצבעתי פה. מיכאלי 15:02, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

צחקתי כשקראתי את זה. לא צריך לחסום אותו בעבור זה. כל מי שקצת עוקב אחרי העניינים כאן, מכיר את מיכאלי ואת הסגנון שלו. אותי הוא מצחיק. אני לא חושב שצריך למשמע את כל הויקיפדים שיהיו באותו שטאנץ. Mort 19:50, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אני לא צחקתי. בעיקר בגלל שזה לא מצחיק. זו הסתה לרצח, ואין דבר אשר ניתן להוסיף. לא צחקתי גם בעקבות הלצתו הקודמת בגינה נחסם. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 19:55, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
בכל מקרה - חסימה לחדש, למיטב הבנתי, היא בניגוד לנהלים (המקסימום שאפשר לחסום משתמש מועיל היא לשבועיים). אני מסיר את החסימה. דרור 19:57, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
היכן כתוב זאת? אנא אל תסיר את החסימה - אני פשוט אחזיר אותה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 20:00, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
הבהרה טכנית: הנהלים מתירים חסימה לכל זמן שהוא (בהסכמה בין שני מפעילים), ומאפשרים לכל היותר פתיחת הצבעה בעניין לקציבת משך החסימה. עוזי ו. 22:33, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אני ממש לא חושב שזו הסתה לרצח. Mort 20:04, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אז איך אתה קורא להצעה לתת רשימת של אישים הקשורים בהתנתקות לרוצח אשר פעל ממניעים ימניים קיצונים ולאחל לו בהצלחה? זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 20:05, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אני קורא לזה הלצה. האם זה מצחיק או לא מצחיק - זו שאלה של טעם. Mort 20:10, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
כתבתי לפני התנגשות עריכה: זהר, במחילה ממך - קראתי את ההתבטאות הנדונה ולא מצאתי בה כל הסתה. הדבר היחיד שאולי יש בה הוא תמיכה ברצח אישי ציבור ("נאחל להם בהצלחה"), וזוהי באמת התבטאות בעייתית, גם אם היא בדיחה. עם זאת, לא נראה לי שהיא בעייתית בקנה-מידה שיצדיק חסימה לחודש. מארק ברלין 20:06, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
יש לציין שזו בהחלט לא ההתבטאות הראשונה של מיכאלי בסגנון, וכבר היו פעמים רבות שכתב תגובות פוגעניות, בין אם כלפי חברי הקהילה ובין אם כלפי אחרים. ‏pacmanשיחה 20:08, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
מארק, בהציעו לתת את הרשימה ובעידודו יש בכך משום הסתה לרצח. בדיוק כפי שאדם המחזיק תמונת ראש ממשלה במדי אס.אס הוא מסית לרצח (אבל דרור מוזמן לתקן אותי בנושא הזה). בכל מקרה, אתה רוצה להגיד לי שעל תמיכה או עידוד רצח לא צריך לחסום? על מה אתה מדבר?! זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 20:10, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
זהר, כנראה שלא ביטאתי את עצמי כראוי: ההתבטאות באמת מצדיקה חסימה (אף שאיננה הסתה), אבל לא לחודש (זאת הייתה כוונתי קודם). ברם, לאור הערתו של פקמן כי זוהי אינה ההתבטאות הבעייתית הראשונה מצד מיכאלי, אני מסיר את התנגדותי ומושך את ידיי מהנושא הזה. מארק ברלין 20:15, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

דרור, תמה אני עליך, במקרה דומה (אלכס) דווקא די תמכת בחסימה (הערה: אין בדבריי אלו כדי להביע עמדה ביחס לחסימה הנוכחית). בברכה, ינבושד.

אני רואה את האמירה כאן בהומור. בעוד אלכס תמך בעבר ועדין תומך ברצח של הומואים (והדברים היפים שכתב היו שונים מהדברים שאמר לאנשים רבים בעל פה), האמירה ההומוריסטית הזו "הטיפה" לכאורה לרצח כל הפוליטיקאים מימין ומשמאל שפעלו בארץ בשלוש השנים האחרונות. אי אפשר לראות הטפה כזו כרצינית, ומי שלא מבין את ההומור באמת חוש ההומור שלא לקוי. בעוד אלכס לא הסיר את אמירתו פה היא הוסרה די מהר, ומיכאלי לא התנגד להסרה. כל חסימה מעבר למספר ימים (כפי שהיתה כאן) מאחר שאין מדובר בהשחתה של ערך היא חסימה פוליטית ובניגוד לנהלים (נדרשת הצבעה של כל המפעילים על חסימה של חודש). דרור 20:15, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
דרור, המבחן הוא כרגיל פשוט: תחליף את המילים "האחראים לתכנית ההתנתקות" במילה "הומואים". זה עדיין מצחיק אותך? עמית 20:21, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

פנייה אישית למיכאלי[עריכת קוד מקור]

מיכאלי, עם כל הכבוד לתרומתך לכתיבת האנציקלופדיה, פעם אחר פעם הראית (ואף הודית בכך במו מקלדתך) כי אינך מוכן לעשות את המאמץ הלא-קשה לשלוט במוצא מקלדתך ולכבד בכך את קהילת הויקיפדיה וכלליה. איני רוצה לשפוט אם מדובר על הסתה לרצח או לא, אבל אני לא חושב שיש ויקיפד רציני אחד שיחלוק עלי בקביעתי שמדובר בהפגנת טעם רע שאין מקומה עמנו. מיכאלי, לפחות פעם אחת בעברך הצהרת על סיום פעילותך בויקיפדיה, ואני חושב שאפשר לסיים את זה בצורה מכובדת: פרוש נא, אחת ולתמיד, וחסוך מאיתנו את הצורך לנהל דיונים חוזרים ונשנים כתוצאה מחוסר הרצון שלך לשלוט במעשיך. עמית 20:13, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אף אחד עוד לא הראה לי כאן התנהגות שאינה הולמת. לדעתי תרומתך רבה, הן לתמונות והן לערכים ואני קורא לך להישאר. העובדה שלזהר אין חוש הומור אינה סיבה לכך שתעזוב. דרור 20:15, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
העובדה שחוש ההומור המפגר של מיכאלי עולה על העצבים של לא מעט ויקיפדים מגובה במאות קילובייטים של דפי שיחה ואזהרות. הוא בדיוק הילד שנהנה לצעוק "שריפה" באולם מלא ולהתענג על הקהל המבוהל. מקומו לא איתנו. עמית 20:23, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
סתימת פיות זה דבר שאף פעם לא מצחיק אותי. רק מעציב אותי. דרור 20:33, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
איזה צירוף מקרים, אותי אף פעם לא מצחיק רק מעציב קריאה לרצח! (ואתה אמרת שאין לי חוש הומור...) זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 20:35, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אכן, שיפרוש ויפה שעה אחת קודם. קיומו גורם נזק להתנהלות המיזם. גילגמש שיחה 16:01, 12 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

הקצבה מחדש[עריכת קוד מקור]

לאור הדיונים הרבים, וכן שיחה שלי עם דרור, הסכמתי להפחית את החסימה לשבועיים למען שלום בית ומחמת הספק (על אף שהוא קל ביותר בעיני, אבל אם אי פעם אעמוד לדין אני שוכר את דרור). אני קורא בזאת למיכאלי לנצל שבועיים אלו להביע חרטה מלאה והתנצלות כנה. אני לא רואה את ההתבטאות הזו כהומור אלא כחמורה ביותר. כמו כן, אני משאיר למי מהמפעילים האחרים הבקיאים ממני בעניין זה (עמית, עוזי ו. ואחרים/ות) את הזכות לקצוב לכל זמן שיראו לנכון עקב עבירה חוזרת. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:18, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אין לי מה לומר, על מה שלאנשים יש זמן לבזבז זה מתמיה אותי כל פעם מחדש. לאור התבטאויותי הקודמות אכן אני חושב שחסימה לשבועיים ראויה. לא התכוונתי לתמוך ברצח, מזל שלא הלבישו עלי את השואה הנוראה או את אסון הטיטניק. לגבי בקשתו של עמית כי אשקול פרישה: צר לי לאכזב אותו אבל אני ממש לא מתכונן לפרוש. מה שכן: אני אצמצם מאוד את המשך התערבותי בויקיפדיה. מיכאלי 15:40, 12 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אבל באותה מידה מתמיה שאתה כל פעם משחק איתנו משחקים כאלה, וכל פעם מתפלא שזה יוצא מכלל שליטה.
אני יודע הייטב שלא התכוונת למה שכתבת שם. אבל זו בדיוק הבעיה. למה שוב ושוב אתה כותב בכל מיני דיונים דברים שאתה לא מתכוון אליהם, ושגורמים לליבוי דיוני השכל שמטביעים אותנו שוב ושוב בים של מלל מיותר? eman שיחה(: \ ): 15:49, 12 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אני קורא לכולם לשתות מים קרים ולהירגע אין שום תועלת בלדרוך על גופות. מיכאלי נחסם בצדק או שלא למשך שבועיים ואין צורך להוסיף שמן למדורה. בנימה אישית מיכאלי, אותי חוש ההומור שלך מצחיק אבל לא כולם בעלי "עור פיל" כמו שלי שמסוגלים לסבול הומור ציני עם אמירה חברתית נוקבת (או סתם בדיחות לא מוצלחות). זו לא הפעם הראשונה שאתה נוכח לראות שהומור שלך לא פוגע במקומות הנכונים וראוי שתסיק את המסקנות המתבקשות. תרומותיך לויקיפדיה הם ללא ספק מן הייחודיות ואין לי צל של ספק שהמיזם הזה גם יקר לליבך על כן כך את דברי היוצאים מהלב והכנס אותם אל ליבך. בברכה, Shayakir שיחה. 16:09, 12 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אני מסכים לחלוטין עם שי. מעטים הויקיפדים אשר מצחיקים אותי תדיר ומיכאלי עם הארס הציני הדק הוא אחד מהם. עם זאת, אינני מצפה שאנשי ויקיפדיה יתיישרו לפי סטנדרט ההומור שלי. מיכאלי, נתראה אחרי החסימה שלך, בתקווה שתעדן את הסגנון (רבאק!). יאללה, עוד 13 יום למנייק... --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 18:13, 12 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
הצטערתי לגלות, קצת באיחור, שמיכאלי נחסם. הטקסט שכתב עורר זעם, אך מכאן ועד לחסימה, ובוודאי חסימה ארוכה, רחוקה הדרך. לטעמי אפשר לשחררו כבר עכשיו, תוך הבהרה חוזרת שחוש ההומור שלו קיצוני מדי לקהילת ויקיפדיה. מיכאלי, את הערותיך הציניות שלח במייל ל-Shayakir, לצ'כלברה ואלי, ואל תפרסמן בוויקיפדיה. דוד שי 07:33, 13 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
הטקסט שמיכאלי כתב היה עוד קש על גב הגמל, והחסימה הייתה ראויה הואיל וכבר הובהר לו יותר מפעם אחת שחוש ההומור שלו גדול עלינו. מי שנכווה ברותחין, מן הראוי שייזהר בצוננין. חוששני שמיכאלי מראה לנו שהשחרורים המהירים מדי בעבר מביאים לתוצאה שהיא ההיפך מהמקווה, ולכן ראוי שהחסימה הזו תמוצה עד תומה. ‏odedee שיחה 08:53, 13 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
עוד יצויין כי החסימה המקורית היתה לחודש, ומתוך רצון טוב ועל מנת למנוע דיונים מיותרים וארוכים הוסכם לקצר את החסימה לשבועיים. דרור 16:22, 13 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

שים לב לערך החדש שנוסף היום. הועלתה תבנית חשיבות בערך. אני במקרה מכיר את האדריכלית אבל לא חושב שהיא מצדיקה כאן ערך יותר מאשר מאות אדריכלים כמוהה הפועלים בארץ. כמומחה לאדריכלים ישראלים, אנא חווה דעתך בנושא. בברכה, השמח בחלקו (-: 19:58, 3 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:צבי אפרת[עריכת קוד מקור]

שלום מיכאלי. תמהני לגבי עריכתך זו. מדוע הסרת את דבריך? זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:13, 3 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

הסיבה להסרת חלק מדברי, הינה מפני שהדברים יצאו מהפרופורציות שלהם ועשו רעש גדול מחוץ לכותלי ויקיפדיה. הדברים היו נכונים אך היו אנשים שנפגעו מהם, אי לכך אני חוזר בי ומסיר את הקטעים בהם אני לא מוצא שום סיבה שיתרמו לעתיד הערך. מיכאלי 21:16, 3 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
סיבה טובה ביותר. יישר כוח. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:24, 3 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

שמחתי לקבל הודעה ממך, טוב לראות עוד אנשים כמוני, שאני יכולה ללמוד מהם...
תודה רבה.



זהו לדף שיחות זה!