Burning Up

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Burning Up"
סינגל בביצוע מדונה
מתוך האלבום Madonna
יצא לאור 9 במרץ 1983
הוקלט נובמבר 1982
מקום הקלטה סיגמא סאונד (ניו יורק סיטי)
סוגה דאנס-רוקגל חדשפוסט-דיסקו[1]
שפה אנגלית
בי-סייד "Physical Attraction" (אי-סייד כפול)
אורך 3:45
חברת תקליטים האחים וורנרסייר
כתיבה מדונה
הפקה רג'י לוקאס
כרונולוגיית סינגלים של מדונה
"Everybody"
(1982)
"Burning Up" / "Physical Attraction"
(1983)
"Holiday"
(1983)

"Burning Up" (בעברית: "בּוֹעֶרֶת") הוא סינגל של הזמרת-יוצרת האמריקאית מדונה מתוך אלבום הבכורה שלה, Madonna. השיר יצא יצא לאור ב-9 במרץ 1983, כסינגל השני מתוך האלבום, על ידי חברות התקליטים האחים וורנר וסייר רקורדס.

השיר הגיע למקום הראשון במצעד שירי הדאנס קלאב.[2]

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הוצג לראשונה למדונה בגרסת הדמו שלו על ידי סייר רקורדס. לאור הצלחת הסינגל הקודם מתוך האלבום, "Everybody" במצעדי הדאנס השיר המשך את הקו המוזיקלי שלו כאשר החיל מוזיקת דאנס ודיסקו.

מדונה שיתפה פעולה עם רג'י לוקאס אשר הפיקה את השיר ואילו ג'וני בניטז היה אחראי על השימוש בגיטרה ולקולות הרקע בשיר. מבחינה מוזיקלית השיר מכיל גיטרת בס, סינתיסייזרים ותופים. מבחינה לירית השיר מדבר על אהבה ותשוקה כלפי אדם ספציפי.

השיר יצא ביחד עם השיר "Physical Attraction" כצד ב' שלו, שיר שמאוחר יותר יצא גם בתוך אלבום הבכורה שלה. "Burning Up" קיבל ביקורות מעורבות מהמבקרים אשר מתחו ביקורת על הקומפוזיציה האפלה והדחופה של השיר אך שיבחו את צלילי המחול.

הצלחה והופעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר לא זכה להצלחה בעולם פרט למצעד שירי הדאנס האמרקאי שם הגיע למקום ה-3 ובאוסטרליה שם הגיע למקום ה-20. על מנת לקדם את השיר הופיעה איתו מדונה במועדונים שונים ואף צירפה אותו לרשימת השירים של סיבוב ההופעות "The Virgin Tour". כמעט כ-20 שנה לאחר מכן ביצעה שוב את השיר בסיבוב ההופעות "Re-Invention World Tour" בגרסה מיוחדת שכללה גיטרה חשמלית.

אחת עשרה שנה לאחר מכן ביצעה שוב את השיר בסיבוב ההופעות "Rebel Heart Tour". בקליפ הרשמי שיצא לשיר נראית מדונה שהיא שוכבת ומתפתלת על כביש בזמן שבן זוגה נוסע על מנת לחפש אותה. בסוף הקליפ נראית מדונה עצמה נוהגת באותו הרכב ובכך בעצם מדונה מעבירה את המסר שהשליטה תמיד בידיים שלה.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (1983–1984)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה קנט מיוזיק רפורט 13
ארצות הברית מצעד שירי הדאנס קלאב 3
‏  מצעדי סוף שנה (1983–1984)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה קנט מיוזיק רפורט 68
ארצות הברית מצעד סינגלי הדאנס/דיסקו 26

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Burning Up בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Walters, Barry (2004). "Madonna". In Brackett, Nathan; Hoard, Christian (eds.). The New Rolling Stone Album Guide (4th ed.). Simon & Schuster. pp. 508–509. ISBN 0-7432-0169-8.
  2. ^ Madonna Chart History, Billboard