ארתור - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארתוראנגלית: Arthur) היא סדרת אנימציה לילדים אשר מופקת בשיתוף פעולה קנדי-אמריקאי. הסדרה מבוססת על סדרת ספרי ילדים מצליחה שנכתבה ואוירה על ידי מארק בראון. הסדרה מופקת על ידי אולפני קוקי ג'אר ומשודרת בארצות-הברית בערוץ PBS החל מ-2 בספטמבר 1996 ועד היום. בישראל הסדרה משודרת בערוץ הילדים משנת 1997 וכיום משודרת בערוץ לוגי, רק למנויי Partner tv ומנויי סלקום טיוי. הסדרה משודרת כיום ב-82 מדינות ברחבי העולם. בישראל זכתה הסדרה לפופולריות רבה, וזכתה 5 פעמים ברציפות רבות בתואר "סדרת השנה" בטקס נבחרי הילדים שמארגן ערוץ הילדים בכל שנה.

משפחת ריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארתור ריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארתור

ארתור ריד (או בשמו המלא ארתור טימוטי ריד; באנגלית: Arthur Timothy Read) הוא שנבוב דמוי אנוש, דמות בדיונית, הראשית בסדרה.

הוא הופיע לראשונה בספר "האף של ארתור" מ-1976, ולראשונה בטלוויזיה בפרק הראשון "העיניים של ארתור"[1]. הוא מדובב באנגלית כיום על ידי דרו אדקינס. בגרסה העברית הוא דובב בעבר על ידי דבי בסרגליק עד פטירתה ואחרי כן על ידי שירי גדני.

ארתור הוא תלמיד בבית הספר היסודי של עירו, לייקוד. ארתור לובש סוודר צהוב ונועל נעליים אדומות-לבנות. אוהב לנגן בפסנתר.

ארתור מוכר לילדים ולמבוגרים ברחבי העולם. פסל בדמותו מוצג בגג הכניסה למוזיאון הילדים בבוסטון.

חבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבר (באנגלית: Pal) הוא כלבו של ארתור. הופיע לראשונה בספר "הכלב החדש של ארתור". לברדור צהבהב בעל קולר אדום. אוהב לאכול בשר. מתקשר בעיקר עם קייט ובעלי החיים האחרים. אויבו בנפש של נמו. (החתול של פרנסין)

לאורך הגרסה העברית דובב על ידי מדבבים רבים (אלי לולאי, יהויכין פרידלנדר, קובי אשל ועפרון אטקין) אך כיום על ידי דור סרוגו.

גילי ריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

גילי

גילי ריד (או בשמה המלא גליה-דורה לאונרה ריד; באנגלית: Dora Winifred)[2] היא שנבובית דמוית אנוש, דמות בדיונית.

היא הופיעה לראשונה בספר "האף של ארתור". היא מדובבת בגרסה העברית על ידי אור אזולאי. גילי היא אחת הדמויות היחידות בסדרה שהמדבב שלהן לא הוחלף במהלך השנים.

גילי היא תלמידת גן ילדים שגילה הוא 4 אך במהלך הסדרה חוגגת את יום הולדתה ה-5.

גילי נתפסת בעיני חבריה כחברותית אך מעט שתלטנית. מרבה להציק לאחיה הגדול ארתור.

קייט ריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחותם הפעוטה בת השנה של ארתור וגילי. אף על פי שמדובר בתינוקת, קייט בכל זאת מסוגלת לדבר עם בעלי חיים ועם חברים דמיוניים, אך מאבדת יכולת זו עם התבגרותה. קייט מאוד רגישה ואוהבת לעזור. בחלק מהפרקים היא רק נוכחת ומצייצת, ובחלק אחר היא מדברת עם כלבים או תינוקות. קייט מדברת בשפת התינוקות ואינה מדברת כמו כולם אף יש רגעים המדברת מילים אחדות בכל הסדרה. היא קיבלה את מבנה הראש שלה מדייוויד.

דייוויד ריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד ריד (או בשמו המלא: דייוויד ל. ריד[3]; באנגלית: David Read) הוא שנבוב דמוי אנוש, דמות בדיונית. דייוויד הוא אביהם של ארתור, גילי וקייטי, הבעל של ג'יין והבן של ת'ורה. דייוויד הוא בעל של חברת קייטרינג עצמאית שאותה הוא מנהל במוסכו. הוא הופיע לראשונה בספר "האף של ארתור".

הוא מדובב בגרסה העברית על ידי יהויכין פרידלנדר ובגרסה האנגלית על ידי ברוס דנימור.

ג'יין ריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יין רידאנגלית: Jane Read) היא שנבובית דמוית אנוש, דמות בדיונית. ג'יין היא אמם של ארתור, גילי וקייטי, רעייתו של דייוויד וביתו של דייב. ג'יין היא רואת חשבונות, שעובדת בעיקר בשביל אד קרוסוואיר, אביה של מופי. היא הופיעה לראשונה בספר "האף של ארתור".

בתחילת הגרסה העברית דובבה על ידי טלי גוטפריד, אך כיום על ידי מיכל צפיר.

ת'ורה ריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ת'ורה רידאנגלית: Thora Read) היא שנבובית דמוית אנוש, דמות בדיונית. ת'ורה היא הסבתא של ארתור, גילי וקייט. אמו של דייוויד וחמתה של ג'יין. ת'ורה מוצגת כבשלנית לא טובה, אך מוצגת כבעלת הרבה כישרונות, למשל במשחק גולות. לאורך הסדרה דובבה על ידי מדבבות רבות (מרית יפה, דבי בסרגליק, מיכל צפיר) אך כיום על ידי אורלי קטן.

אוהבת לשחק בבינגו.

קילר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קילר (באנגלית: Killer) היא כלבתה של ת'ורה. היא הופיעה לראשונה בסדרת הטלוויזיה, בפרק "הכלבה החדשה של סבתא ת'ורה". כלבת ג'ק ראסל טרייר גזעית בהירה, בעלת קולר אדום. בשל אופייה הקשוח ונטייתה לנשוך, ננטשה מספר פעמים על ידי בעליה הקודמים וביקרה פעמים רבות במכלאה, עד שאומצה על ידי סבתא ת'ורה.

דייב[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייב (באנגלית: Dave) הוא שנבוב דמוי אנוש, דמות בדיונית. הסבא של ארתור, גילי וקייט. אביה של ג'יין וחמו של דייוויד. סבא דייב כבר זקן ועייף, עובד בחווה כל היום ללא עזרה מכיוון שהוא מתעקש לעשות זאת לבד. הוא נרדם בכל עת ונהנה לשחק דמקה עם נכדיו.

חבריו של ארתור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסטר בקסטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסטר

בסטר בקסטר (באנגלית: Buster Baxter) הוא ארנב דמוי אנוש, דמות בדיונית, ואחת הדמויות הראשיות בסדרה.

הוא הופיע לראשונה בספר "האף של ארתור". הוא מדובב בגרסה העברית על יד אור אזולאי. כמו כן, הוא אחת מהדמויות הבודדת שהמדבבים שלהם לא הוחלפו עם השנים.

בסטר תלמיד בבית הספר היסודי של עירו אלווד, לייקוד.

לבסטר חיבה והערצה לחייזרים ואוכל. והוא החבר הכי טוב של ארתור.

הוריו התגרשו כאשר היה בן 4. לאמו קוראים בטסי.

פרנסין פרנסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנסין

פרנסין פרנסקי (או בשמה המלא פרנסין אליס פרנסקי; באנגלית: Francine Alice Frensky) היא קופה דמוית אנוש, דמות בדיונית, יהודייה רפורמית, ואחת הדמויות הראשיות בסדרה. היא הופיעה לראשונה בספר "האף של ארתור". היא דובבה בעבר בגרסה העברית על ידי טלי גוטפריד, וכיום היא מדובבת על ידי אורלי קטן. לעיתים חבריה מכנים אותה "פה גדול", והיא נתפסת בעיניהם שתלטנית. ספורטאית מצטיינת ומשחקת במגוון סוגי ספורט. למשל כדורגל, כדורסל, טניס, פוטבול, בייסבול ועוד.

יש לה אחות גדולה בשם קתרין.

היא החברה הכי טובה של מופי.

מופי קרוסוואייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מופי

מופי קרוסוואייר (או בשמה המלא מארי אליס קרוסוואייר; באנגלית: Mary Alice "Muffy" Crosswire) היא קופה דמוית אנוש. ואחת הדמויות הראשיות בסדרה. היא הופיעה לראשונה בספר "ארתור ופרנסין האמיתיים". היא מדובבת בגרסה העברית על ידי אור אזולאי. מופי היא עשירה וגאוותנית. חובבת אופנה וסטייל, ובעלת חוש עסקי. מתנהגת בצורה בוגרת מאוד על אף גילה הצעיר. אביה, אד קרוסוואייר, מנהל את סוכנות הרכב "מנועי קרוסוואייר". לבושה האופייני הוא שמלה סגולה, ומתחתיה חולצה. בנוסף לזה היא גורבת גרביים לבנים ונעלי בובה חומות/שחורות. יש לה משרת, נהג ואח ששמו צ׳יפ שלומד בקולג׳.

היא החברה הכי טובה של פרנסין.

אלן פאוורס[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלן

אלן פאוורס (או בכינויו מוח; באנגלית: The Brain) הוא דב חום דמוי אנוש ואחת הדמויות הראשיות בסדרה. הוא הופיע לראשונה בספר "ארתור הולך למחנה". הוא דובב בגרסה העברית בעבר על ידי מרית יפה וכיום על ידי מיכל צפיר.

אלן מכונה על ידי חבריו "מוח" משום שהוא חכם יותר מכולם, ואף תיקן את מורם מספר פעמים. בנוסף, אלן מוכר מדי פעם בחנות הגלידה של אמו. בעקבות הידע הרב שלו הוא נתפס מדי פעם על חבריו כ"נודניק". עם זאת, הוא פוחד ממים.

לבושו האופייני הוא חולצה אפורה, מכנסיים חומים, נעליים חומות וגופיה מתחת לחולצתו. באחד הפרקים התגלה שגם הוא בוגר משאר החברים בשנה כמו פרונלה והוא נשאר שנה בגן כיוון שלא היה מוכן לבית הספר מבחינה רגשית. אפרו אמריקני שהוא ומשפחתו חוגגים את חג הקוונזאה.

בינקי ברנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינקי

בינקי ברנס (או בשמו המלא שלי "בינקי" ברנס; באנגלית: Shelley "Binky" Barnes) הוא כלב בולדוג דמוי אנוש, ואחת הדמויות הראשיות בסדרה. הוא הופיע לראשונה בספר "האחד באפריל של ארתור". הוא דובב בעבר על ידי מרית יפה וכיום על ידי אורלי קטן.

בינקי הוא בריון גדל ממדים, שמסתיר לב זהב. בינקי אוהב חיות ובמיוחד פרפרים רוקד בלט ואף מנגן בקלרינט. למרות תדמיתו כבריון נראה באחד הפרקים בוכה כאשר ארתור מבקש ממנו להכות בו ובורח. בנוסף, בינקי חבר ב"חבורת הקשוחים" שמקבלת סטיגמה של "בריוני בית הספר".

לבינקי הייתה בעבר אלרגיה לבוטנים.

בגרסה העברית של הפרקים הראשונים של הסדרה נקרא "בָנקי"

לבושו האופייני הוא חולצה כתומה מכופתרת, מכנסיים כחולים, חגורה בצבע תכלת ונעליים חומות.

פרונלה דייגן[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרונלה

פרונלה דייגן (באנגלית: Prunell Deegan) היא כלבת פודל דמוית אנוש. פרונלה היא תלמידת כיתה ד' הגדולה מכל חבריה בשנה. היא מתעמלת קבוע ביוגה עם אמה מידי בוקר. בגרסה העברית של הפרקים הראשונים בסדרה נקראת "פרוני".

לפרונלה חברה עיוורת בשם מריה, המשותף לשתיים הוא חיבה לפנטזיה ולסדרת הספרים "הנרי סקריוור" המהווה פרודיה לסדרת ספרי "הארי פוטר".

ג'ורג' לנגרן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורג'

ג'ורג' לנגרן (באנגלית: George Lundgren) הוא אייל דמוי אנוש. ג'ורג' הוא חברו של ארתור.

לג'ורג' יש דיסלקסיה, הוא מתאפיין בביישנות רבה, למרות זאת הוא נרמז כאחד מחבריו הטובים של ארתור אחרי בסטר. בנוסף, יש לג'ורג' חבר אוטיסט, קארל, הלוקה בתסמונת אספרגר. ג'ורג' מתמחה בנוסף לכל בנגרות והכי מצטיין בזאת בכיתתו.
באחד הפרקים חשב שחבריו אינו אוהבים אותו, בעקבות כך הם ארגנו לו מסיבה. בסרט "החג המושלם של ארתור" רואים את המשפחה של ג'ורג' חוגגת את יום לוסיה הקדושה (Saint Lucy's Day), חג סקנדינבי, המרמז על מוצאו.

לבושו האופייני של ג'ורג' הוא חולצה מכופתרת, מכנסיים כחולים ונעלי ספורט (הדומות מעט לאלו של ארתור).

ג'ורג' דובב על ידי מיכל צפיר ובמשך מספר פרקים על ידי קובי אשל.

החבר הכי טוב של פרן.

לדונה קומפסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדונה

לדונה קומפסון (באנגלית: Ladonna Compson) היא ארנבת דמוית אנוש. מוצאה הוא לואיזיאנה. יש לה אח בשם באד.

היא הופיעה לראשונה בפרק "מבוסס על סיפור אמיתי". בפרק היא עוברת ממגוריה בלואיזיאנה לאלווד, והופכת לשכנה של ארתור וגילי. היא מרבה לספר סיפורים, כאשר רובם דמיוניים. בנוסף, את החורף הראשון שלה חוותה באלווד.

לבושה האופייני הוא סוודר ירוק, מכנסיים כחולים ונעליים סגולות בהירות.

לדונה דובבה על ידי לורן סביר.

פרן וולטרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרן

פרן וולטרס (באנגלית: Fern Walters) היא כלבה דמוית אנוש, חברתו לכיתה של ארתור.

לפרן כישרון מיוחד - כתיבת סיפורים, במיוחד סיפורי אימה. בעונה ה-17 קיבלה מחסום כתיבה והעתיקה סיפורים מלדונה. מוצגת כביישנית ושקטה.

לבושה האופייני הוא חולצה מכופתרת סגולה, מכנסיים צהובים, פפיון אדום על הראש ונעליים שחורות בהירות. היא דובבה בעבר על ידי מרית יפה וכיום על ידי מיכל צפיר.

החברה הכי טובה של ג'ורג'.

סו-אלן ארמסטרונג[עריכת קוד מקור | עריכה]

סו-אלן

סו-אלן ארמסטרונג באנגלית: Sue Ellen Armstrong) היא חתולה דמוית אנוש, דמות בדיונית. היא חברתו של ארתור. סו-אלן היא נמוכה.

סו-אלן טיילה ברחבי העולם עם הוריה, ויש לה ידע נרחב במדינות העולם ומנהגייה של כל מדינה. לעיתים קשוחה ושתלטנית כלפי חברייה, ובריוני בית הספר אף פוחדים ממנה. טובה בקראטה.

לבושה האופייני הוא שתי קוקיות שמלה כחולה וג'קט מכופר עם נעליים אדומות. היא דובבה על ידי מרית יפה ובהמשך היא דובבה על ידי אורלי קטן, ובפרק אחד על ידי שירי גדני.

החברים של גילי[עריכת קוד מקור | עריכה]

התאומים טיבל[עריכת קוד מקור | עריכה]

טימי וטומי טיבל (באנגלית: Timmy and Tommy Tibble) הם דובים דמוי אנוש, דמות בדיונית. התאומים טיבל בני 5, הם רעים מאוד הם מרגיזים ומתעללים בכל אחד כאוות נפשם. טימי לובש צעיף כחול וטומי לובש צעיף אדום. הם חיים יחד עם סבתם, הוריהם מטיילים ברחבי העולם ונותנים להם מזכרות ומתנות. הם אוהבים להציק לגילי. התחביב שלהם זה לעשות פשע ובריונות בגן עד היום שבו הם נכנסו לכלא מיוחד לילדים.

אמילי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמילי (באנגלית: Emily) היא ארנבת דמוית אנוש, דמות בדיונית. החברה הכי טובה של גילי, בת 5, מומחית בהתעלמות, ובקיאה בתרבות הצרפתית. הוריה נסעו לטייל בעולם בדומה לתאומים טיבל, ונשארה עם המטפלת הצרפתייה שלה מארי הלן. בחלק מהפרקים, עולה שגילי מקנאה בה על כך.

לבושה האופייני הוא עד עונה 6 שמלה פרחונית אדומה, והחל מעונה 6 שמלה פרחונית כחולה. וכמו כן, גם תסרוקתה הוחלף, שעד עונה 6 היה לה שיער קצוץ בלונדיני עם סרט במרכז, ומעונה 6 והילך הוא הוחלפה בקארה.

ג'יימס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יימס (באנגלית: James MacDonald) הוא ארנב דמוי אנוש. בן 4, אחיה של מולי. ילד ביישן וממושקף, נמצא בגן של גילי.

באד קומפסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

באד הוא ארנב דמוי אנוש. הוא אחיה הקטן של לדונה. הצטרף בעונה 15 ומאז אחד מחבריה הכי טובים בולטים של גילי. יש לו דינוזאור צעצוע שהוא גם חברו הדמיוני-ראפטי. נוהג לחבוש כובע מצחייה אדום.

צוות בית הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

נייג'ל עכבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

נייג'ל (מר עכבר.)

נייג'ל עכבר ידוע בכינויו: מר עכבר (באנגלית: Nigel Ratburn) הוא עכבר דמוי אנוש. נייג'ל הוא המורה של ארתור, פרנסין, בסטר, מופי, מוח, ג'ורג', סו-אלן, בינקי ופרן, ומכונה בפיהם "מר עכבר".

לבושו האופייני הוא חליפה ירוקה מכופתרת, עניבה אדומה ונעליים חומות.

יש לו חזות מאיימת עקב שיעורי-הבית הרבים שהוא נותן בהשוואה למורות של הכיתות המקבילות, מר עכבר הוא מזל תאומים והוא מתנדב לעשות תיאטרון בובות לילדים. הוא מאוד אוהב עוגות, ומוכן להצטרף לכל אירוע הכולל עוגה. יש לו אחות העונה לשם "עמליה עכבר", שהחליפה אותו בבית הספר כשהיה חולה[4].

בפרק הראשון של העונה ה-22 התגלה כי הוא הומוסקסואל, והתחתן עם שנבוב בשם פטריק[5].

מר מוריס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון מוריס (באנגלית: John Morris) הוא אב הבית לשעבר של בית ספר לייקווד, כלב דמוי אנוש. עבר לחיות יחד עם בתו ברוזוול שבניו מקסיקו לאחר ששבר את רגלו בשרפה בבית הספר. מר מוריס דובר פורטוגזית וגם היה מאלף כלבים.

פרנסיס האני[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנסיס האני (באנגלית: Francis Haney) הוא דוב דמוי אנוש, מנהל בית הספר. פרנסיס סובל מדיסלקסיה, כאשר שוחח עם בינקי לאחר מעשה שגרם בבית ספר, גילה את חלומו לטפס על הרי האלפים.

לאה מקריידי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרה מקריידי (באנגלית: Leah MacGrady) חתולה דמוית אנוש. עובדת בקפיטריה של בית הספר לייקווד, אישה חכמה שמדברת בפתגמים.

מקריידי נתפסת כאהובה ואדיבה בידי תלמידי בית הספר בו עובדת ומכריה מכיוון שעוזרת ומקשיבה לכל בעיותיהם. כאשר חלתה במחלת הסרטן איבדה את שיערה בעקבותיה, מכריה נרתמו לעזרתה בדאגה לה כמו בסידור ביתה ובקניות, בנוסף פרנסין ארגנה בשיתוף לאנס ארמסטרונג מרוץ אופניים למענה. חברה טובה של סבתא ת'ורה לבינגו. מנגנת בקלידים.

לבושה האופייני הוא מכנסיים צהובות, ז'קט ורוד מכופתר ונעליים כחולות. נקראת על ידי התלמידים גברת מקריידי.

גברת מורגן[עריכת קוד מקור | עריכה]

גברת מורגן - דביבונה דמוית אנוש, הגננת של גילי.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נדין[עריכת קוד מקור | עריכה]

נדין פלמברגסט (באנגלית: Nadine Flumberghast) היא סנאי דמוי אנוש, החברה הדמיונית של גילי. מתארת את מצפונה של גילי ומופיעה כאשר היא מרגישה אשמה, עצובה, פחד, או כעס. בת 4 במראה אך גילי המציאה אותה לפני שנה. נדין וגילי מודעות לכך שנדין דמיונית, אך עם זאת קייט, מיי לין, בעלי חיים, והחברים הדמיוניים של דמויות אחרות יכולים לתקשר עמה.

בטסי בקסטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטסי היא אמו של בסטר. היא ארנבת דמוית אנוש. היא עובדת בעיתון ויש לה חבר בשם הארי. היא גרושה. יש לה שיער ג'ינג'י מתולתל ועיניים ירוקות.

קתרין פרנסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קתרין בת 16 ואחותה של פרנסין. יהודיה רפורמית. ידידה טובה של צ'יפ קרוסוואיר, אח של מופי.

ראטל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראטל (באנגלית: Rattles) הוא זאב דמוי אנוש, דמות בדיונית. הוא משויך ל"חבורת הקשוחים".

ראטל הוא בריון המשויך ל"חבורת הקשוחים", המקבלת את הסטיגמה "בריוני בית הספר". ראטל מצטיין בשחמט אך לא מרבה לשחק.

לבושו האופייני הוא חולצה צהובה כאשר מעליה סווצ'ר שחור, מכנסיים כחולים וכובע אדום הפוך.

מולי מקדונלד[עריכת קוד מקור | עריכה]

מולי מקדונלד (באנגלית: Molly MacDonald) היא ארנבת דמוית אנוש, דמות בדיונית. היא משויכת ל"חבורת הקשוחים".

בעבר הייתה נחמדה וחברותית, אך בעקבות הצקות של ילדים בגינה היא החלה להתבודד והפכה לבריונית. אחיה הקטן הוא ג'יימס, חבר של גילי, האחות של ארתור. בגרסה העברית מדובבת מולי על ידי תמי צוברי.

לבושה האופייני הוא חולצת ג'ינס קרועה, שעון, מכנס ברמודה כחול ושיער המכסה את עיניה.

אדיל אקיוז[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדיל אקיוז (באנגלית: Adil Akyuz) הוא דוב דמוי אנוש, דמות בדיונית. חברו לעט של ארתור המתגורר באיסטנבול שבטורקיה שאיתו מתכתב מדי יום. בינו לבין ארתור דברים משותפים. באחד הפרקים לארתור נוצר רושם מוטעה מהתכתבות במכתבים מהעובדה שאינו ידע כלל על התרבות הטורקית מהמחשבה שאדיל גר באוהל, מגיע לבית ספר בעזרת גמל ואוכל עיני עגל על-פי חוברת הקומיקס המדע הבדיוני של בסטר אשר הציג לארתור. הוא אינו שלח לארתור מכתבים לתקופה קצרה מפאת ההסברים המסובכים שניסה להבהיר על חייו במדינה, אך לאחר שארתור גילה שיש לו דואר אלקטרוני והחל להתכתב איתו בו ועל כן אדיל הסביר לו שגר בבית ואכן לא באוהל ויש לו מחשב והוא פועל על ידי מערכת חשמל, לאחר מכן הובהרו הדברים מחדש על תרבויותיהם.

אביו מנהל את חנות המכולת מתחת לביתם ובה עוזר אדיל לאביו במכירות בסופי שבוע. לו גם אחות קטנה בשם עאישה (המזכירה את גילי בהתנהגותה) אשר מציקה לו בהצגת בובת הכבשה שלו, בנוסף ארתור התעצבן מכך שאדיל שלח לגילי את דיסק הגרסה בטורקית של מימי-מו הפרה של אחותו ועל כן ארתור אינו הצליח לישון כיוון ששרה באמצע הלילה.

כאמור אדיל הוא מוסלמי שצם בחודש הרמדאן[6].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בשידורו המקורי של הפרק הוא נקרא "המשקפיים של ארתור" אך אחר כך שונה לשמו הנכון "העיניים של ארתור"
  2. ^ שמה המקורי של גילי הוא "דורה ווינפרד" אך בעברית זה שונה, היא נקראת גילי על שם אחותה הקטנה של המתרגמת; בנוסף, שם נוסף, הנזכר לדמות הוא "גולי'אן ליליאן ריד"
  3. ^ על פי הפרק ה-5 בעונה ה-10 "נקמת הסופלה"
  4. ^ בפרק 27 גברת עכבר החליפה את מר עכבר, משום שאיבד את קולו. התלמידים בהתחלה שמחו כשגילו כי גברת עכבר קשוחה פחות ממר עכבר, אך לאחר מכן השתעממו מהחומר הקל אותו היא מלמדת, וחיכו לשובו של מר עכבר.
  5. ^ ‘Arthur’ Character Comes Out as Gay and Gets Married in Season 22 Premiere, וראייטי, ‏2019-05-13 (באנגלית)
  6. ^ בפרק 147 הנקרא "זה כשר?", באנגלית הפרק נקרא "Is That Kosher?". כאשר נותרו שעות ספורות לתחילת יום כיפור ארתור הציע לפרנסין שרצתה לצום במועד להתייעץ חברו לעט אדיל שצם בחודש הרמדאן על מנת קבלת עזרה עזרה לבילוי במועד.