ג'ונתן כהן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ונתן כהן
Jonathan Cohen
לידה פאלו אלטו, קליפורניה, ארצות הברית
שם מלא ג'ונתן רפאל כהן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה האוניברסיטה העברית
אוניברסיטת פרינסטון
אוניברסיטת ג'ורג'טאון
עיסוק דיפלומט
דת יהדות
שגריר ארצות הברית במצרים
17 בנובמבר 2019 – מכהן
(4 שנים ו־21 שבועות)
תחת הנשיא דונלד טראמפ
ג'ו ביידן
→ תומאס ה. גולדברגר (ממונה על היחסים)
שגריר ארצות הברית באומות המאוחדות בפועל
1 בינואר 201912 בספטמבר 2019
(36 שבועות ו־3 ימים)
תחת הנשיא דונלד טראמפ

ג'ונתן רפאל כהןאנגלית: Jonathan Raphael Cohen) הוא דיפלומט יהודי-אמריקאי המכהן כשגריר ארצות הברית במצרים. טרם מינויו לתפקיד זה כיהן כסגן שגריר ארצות הברית באומות המאוחדות. בעבר כיהן כסגן עוזר מזכיר המדינה של ארצות הברית לעניינים אירופיים ואירואסיינים, מאוגוסט 2016 עד יוני 2018. בראשית 2018 החליט נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנותו לסגן השגריר האמריקאי באו"ם, ומינויו אושר פה אחד על ידי הסנאט של ארצות הברית ב-24 במאי אותה שנה.

החל מ-1 בינואר 2019 כיהן כהן כשגריר ארצות הברית באו"ם בפועל, אחרי שניקי היילי עזבה את התפקיד. בספטמבר חדל מלאייש תפקיד זה עם אשרור מינויה של קלי קרפט לתפקיד בידי הסנאט של ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהן נולד בפאלו אלטו שבקליפורניה. הוא בוגר אוניברסיטת ג'ורג'טאון, אוניברסיטת פרינסטון והאוניברסיטה העברית בירושלים. כהן כיהן בתפקידים דיפלומטיים שונים המייצגים את ארצות הברית החל מ-1986, עת הצטרף אל מוסד שירות החוץ. הוא כיהן כסגן ראש המשלחת הדיפלומטית של ארצות הברית בניקוסיה בירת קפריסין בשנים 2008–2011. לאחר מכן, בשנים 2011–2013 היה ציר-יועץ לעניינים פוליטיים בשגרירות ארצות הברית בפריז שבצרפת, וכיהן גם כסגן ראש המשלחת הדיפלומטית בשגרירות ארצות הברית בבגדאד שבעיראק בשנים 2013–2016.

כהן מילא תפקידים רבים בשגרירויות ובקונסוליות האמריקאיות בבנגקוק שבתאילנד, בירושלים שבישראל, בווינה שבאוסטריה, בסטוקהולם שבשוודיה, באנקרה שבטורקיה וברומא שבאיטליה. באוגוסט 2016 הוא הועלה לתפקיד סגן עוזר מזכיר המדינה של ארצות הברית לעניינים אירופיים ואירואסיינים, ובפרט עסק בענייני קפריסין, טורקיה ויוון. במהלך כהונתו כסגן עוזר מזכיר המדינה, נפגש כהן עם הפטריארך האקומני של קונסטנטינופול ברתולומאיוס מקונסטנטינופול וטען בפני הוועדה לביטחון ושיתוף פעולה באירופה (Commission on Security and Cooperation in Europe) כי על ארצות הברית לשתף פעולה עם טורקיה במטרה להגביל את ההשפעות של איראן ורוסיה באזור.

ב-13 בפברואר 2018 החליט הנשיא דונלד טראמפ באורח רשמי למנות את כהן לסגן שגריר ארצות הברית באו"ם. מינויו של כהן אושר פה אחד על ידי הסנאט ב-24 במאי[1][2]. הוא הושבע לתפקידו ב-8 ביוני 2018[3]. מאז 1 בינואר 2019 הוא שגריר ארצות הברית באו"ם בפועל, וב-11 באפריל 2019 נבחר בידי הנשיא טראמפ לכהן כשגריר ארצות הברית במצרים, וב-1 באוגוסט אושר מינויו בידי הסנאט של ארצות הברית בהצבעה קולית. ב-17 בנובמבר 2019 הגיש כהן את כתב ההאמנה שלו והגיע אל קהיר ובכך נכנס לתפקידו[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ונתן כהן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שמונה מועמדויות נשלחו היום אל הסנאט, באתר הבית הלבן, 13 בפברואר 2018 (באנגלית)
  2. ^ מידע אודות ג'ונתן כהן, באתר הקונגרס של ארצות הברית (באנגלית)
  3. ^ ביוגרפיה של כהן, באתר המשלחת האמריקאית אל האומות המאוחדות (באנגלית)
  4. ^ חנה לוי ג'וליאן, US Appoints New (Jewish) Ambassador to Cairo, באתר Jewish Press‏, 18 בנובמבר 2019 (באנגלית)