יובל צלנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יובל צלנר
יובל צלנר, 2012
יובל צלנר, 2012
לידה 2 במרץ 1978 (בן 46)
כ"ג באדר א' ה'תשל"ח
רמת השרון, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה אוניברסיטת תל אביב
האוניברסיטה העברית בירושלים
המרכז הבינתחומי הרצליה
מפלגה קדימה עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג מעיין אדם
חבר הכנסת
3 במאי 20125 בפברואר 2013
(39 שבועות ו־6 ימים)
18 בדצמבר 201431 במרץ 2015
(14 שבועות ו־6 ימים)
כנסות ה־18, 19
חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו
2024–מכהן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יובל צֶלנֶר (נולד ב-2 במרץ 1978) הוא איש עסקים ופוליטיקאי ישראלי. חבר מועצת עיריית תל אביב יפו מטעם מפלגת תקווה חדשה.

צלנר שימש כחבר הכנסת מטעם מפלגת קדימה כשנה במצטבר, בשלהי הכנסת ה-18 ובשלהי הכנסת התשע עשרה. שימש חבר ועדה קרואה בעיר אופקים, ומשנה למנכ"ל בחברת הנדל"ן הציבורית קבוצת חג'ג'.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יובל צלנר נולד ברמת השרון. אמו דבורה היא עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית ואביו דניאל, מהנדס תעשייה וניהול ואיש עסקים בתחום הביטוח. הוא אח לשתי אחיות צעירות. צלנר הוא נכדם של סא"ל צבי צלנר, ממקימי גדוד הצנחנים 890 ומפקדה הראשון של הפנימיה הצבאית בחיפה, ושל לוחמת הפלמ"ח הדסה ריטוב-צלנר.

בנערותו, שיחק כדורסל בקבוצת הנוער של אגודת הספורט רמת השרון ושימש מאמן במחלקת הנוער. בינואר 1997 פרש ממשחק, עם גיוסו לקורס הטיס של חיל האוויר, ולאחר שהודח מהקורס באותה שנה, הצטרף לסיירת הצנחנים. בערב פורים תשנ"ח, בעת אימון של היחידה בנחל תבור, התהפך ההאמר הצבאי עליו נסעו ארבעת לוחמי הסיירת. בעקבות ההתהפכות נפצע צלנר באורח קשה ועבר ניתוח מורכב לשיקום עמוד השדרה הצווארי.

באוקטובר 1998, כשהוא בשלהי הליך השיקום הרפואי, הצטרף צלנר לצוות העוזרים של חיים רמון, אז חבר הכנסת באופוזיציה מטעם מפלגת העבודה. ביולי 1999, עם מינויו של רמון לשר במשרד ראש הממשלה, שימש עוזרו של השר ומתאם ביקור האפיפיור יוחנן פאולוס השני בישראל.

בפברואר 2001, עם בחירתו של אריאל שרון לראשות הממשלה ומינויו של רפי פלד למנכ"ל המשרד, מונה לראש מטה המנכ"ל.

צלנר הוא בוגר אוניברסיטת תל אביב במדע המדינה וכן בוגר האוניברסיטה העברית במשפטים. את ההתמחות במשפטים עשה במשרד ראש הממשלה. במקביל, נרשם ללימודי תואר שני במדע המדינה באוניברסיטת תל אביב במסלול מחקרי; אותם השלים בשנת 2007. הוא גם מוסמך במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי הרצליה.

בשנת 2004, עם סיום ההתמחות המשפטית וההסמכה לעריכת דין, הצטרף צלנר לצוות המועצה לביטחון לאומי בראשות האלוף (מיל') גיורא איילנד ושימש מנהל תחום חברה ותשתיות. במסגרת פעילותו במועצה לביטחון לאומי מונה צלנר על ידי ראש הממשלה שרון ושר הביטחון שאול מופז למזכיר הוועדה הציבורית לבחינת השירות הלאומי-אזרחי בישראל, בראשות האלוף (מיל') דוד עברי.

פעילות עסקית ופוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סיום לימודיו למנהל עסקים, נבחר צלנר במכרז פומבי לשמש בתפקיד מנהל הפיתוח העסקי ביעד - החברה הכלכלית לפיתוח גבעתיים, ובהמשך שימש בתפקיד ממלא מקום מנכ"ל החברה. בשנת 2011 נבחר לתפקיד מנכ"ל רימונים - החברה הכלכלית לפיתוח רמת השרון, שהוקמה מחדש מספר חודשים לפני כניסתו לתפקיד. צלנר עזב את התפקיד במאי 2012 עם בחירתו לכנסת.

עם הקמת מפלגת "קדימה", פרש צלנר מהשירות הציבורי ונמנה עם הגרעין המייסד של המפלגה.

בבחירות 2006 שימש סגן ראש אגף הארגון ולאחריהן סמנכ"ל מפלגת קדימה. בפריימריז לראשות המפלגה שנערכו באותה שנה, עמד בראש מטה הבחירות של שאול מופז בהתמודדות מול ציפי לבני ובבחירות 2009 התמודד לראשונה בפריימריז לרשימת המפלגה לכנסת. הוא נכנס לכנסת במאי 2012, לאחר פרישתה של חברת הכנסת ציפי לבני. צלנר היה צפוי לכהן בכנסת תקופה קצרה בלבד, אולם ביום השבעתו, הפתיעו ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש קדימה הנבחר, שאול מופז, כאשר חתמו באישון לילה על הסכם קואליציוני להצטרפות קדימה לממשלת נתניהו, וצלנר כיהן עד לבחירות הכלליות בינואר 2013.

ב-31 בדצמבר 2012 קבעה ועדת האתיקה של הכנסת כי צלנר הפר את הוראות כללי האתיקה, לאחר שהסתייע בעוזרת הפרלמנטרית שלו לשם שיווק בית שרכש מהרחבה הקהילתית בקיבוץ גבת שבעמק יזרעאל לרוכש פוטנציאלי[1][2].

בבחירות לכנסת ה-19 כיהן בתפקיד סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית שבראשות שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין.

לקראת הבחירות לכנסת ה-19 הוצב על ידי שאול מופז במקום השישי ברשימת "קדימה", ולא נבחר לכנסת. עם זאת, הוא חזר לכנסת בדצמבר 2014, למשך שלושה חודשים, בעקבות התפטרותו של ישראל חסון והתפטרותם המיידית של שלושת חברי הרשימה שקדמו לו במיקומם ברשימת קדימה וויתרו על החברות בכנסת.

בפברואר 2013, לאחר סיום הקדנציה הראשונה שלו בכנסת, הצטרף צלנר לקבוצת חג'ג', הפועלת בתחום הנדל"ן בישראל. תחילה, מונה לעמוד בראש חברת הבת, "קבוצת חג'ג' התחדשות עירונית", ובהמשך, קודם לתפקיד משנה-למנכ"ל ומנהל הפיתוח העסקי בחברה.

בנובמבר 2016 פרש מתפקידיו בקבוצת חג'ג' ופנה לדרך עצמאית כיזם נדל"ן בישראל ובפולין ושותף מנהל במשרד עורכי דין שגיא-צלנר.

ביולי 2023 הציג את מועמדותו לראשות עיריית תל אביב[3] ולמועצת העיר, בראש רשימת "תקווה חדשה". בבחירות לראש העיר הגיע למקום השלישי עם כ-12% מהקולות, ובבחירות למועצת העיר זכה במושב אחד במועצה.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2012 צלנר נישא לדפנה שחר ולהם בת. בשנת 2016 השניים נפרדו[4].

מ-2022 צלנר בזוגיות עם מגישת הטלוויזיה מעיין אדם[5][6] ולהם בת.

מתגורר בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יובל צלנר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ החלטת ועדת האתיקה
  2. ^ יוסי מזרחי, ‏ח"כ צלנר הורשע בהתנהגות שאינה הולמת, באתר ‏מאקו‏, 24 בינואר 2013
  3. ^ יובל צלנר תל אביב יוצאת לעצמאות, אתר לקראת הבחירות, 2023
  4. ^ יפעת הללי אברהם, ‏דפנה שחר חוגגת את הסטטוס בביקיני, באתר ‏מאקו‏, 24 במאי 2016
  5. ^ מעיין אדם בזוגיות חדשה, באתר ‏מאקו‏, 16 בינואר 2021
  6. ^ תהילה שינובר, ‏מעיין אדם חושפת: "הצבעתי לציונות הדתית", באתר כיפה, 2 במרץ 2023