שילה אדלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שילה אדלר
לידה 8 ביולי 1979 (בן 44)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים עלי עריכת הנתון בוויקינתונים
פעילות בולטת
השכלה אוניברסיטת בר-אילן עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שילה אדלר (נולד ב-8 ביולי 1979) הוא איש ניהול ישראלי, המכהן כראש מינהל ההתיישבות במשרד הבינוי והשיכון. קודם לכן שימש סמנכ"ל תכנון ופיתוח תשתיות וכמשנה למנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל מועצת יש"ע ויו"ר הנהלת המכינה קדם-צבאית בני דוד בעלי. מפקד חטיבת דניאל במילואים.

ראשית חייו ושירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שילה אדלר הוא דור רביעי למשפחת רקובר ודור שישי למשפחת מנדלבוים. נולד ב-1979 בחיספין שברמת הגולן לרב שמעון אדלר בנו של מתתיהו אדלר ולשלומית וגדל בירושלים. אביו היה ראש החמ"ד ודיקן תוכנית מנדל למנהיגות חינוכית. לאחר לימודי התיכון, למד במכינה קדם-צבאית בני דוד שבעלי, והוא עומד בראש עמותת המוסדות[1].

עם התגייסו לצה"ל שובץ בחטיבת גולני והתקבל לסיירת גולני. עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר. בסיום הקורס שב לסיירת ומונה למפקד צוות ולאחר מכן שירת כמפקד פלוגה מסייעת בגדוד 51. השתחרר בדרגת סרן. בשירות המילואים שימש מפקד פלוגה מסייעת בחטיבת אלכסנדרוני. במלחמת לבנון השנייה לחמה הפלוגה בפיקודו בגזרה המערבית של דרום לבנון, בראס ביידא שבפתחת העיר צור. בהמשך מונה למפקד גדוד 8101 בחטיבת אלכסנדרוני. ביוני 2017 קיבל הגדוד תחת פיקודו את תואר יחידת מילואים מצטיינת מאת נשיא המדינה רובי ריבלין. בנובמבר 2019 סיים את תפקידו, ובמהלך 2021 פתח חטיבה חדשה בפיקוד העורף, חטיבת דניאל, והוא מכהן כמפקד החטיבה[2], גם במהלך מלחמת חרבות ברזל.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 2007 - 2010 שימש אדלר כמנהל אתר בעיר דוד, עמותת אלע"ד

לאחר מכן שימש כמנכ"ל הגרעין התורני בלוד, והיה שותף להכפלת מספר משפחות הגרעין תוך שהוא הופך אותו לגרעין הגדול בישראל. במסגרת תפקידו ניהל אדלר את המתנ"ס "דנוור", המתנ"ס הגדול ביותר בעיר, והקים בית קפה חברתי. הקים יחד עם ראש הוועדה הקרואה תא"ל (במיל') אילן הררי את סיירת האופניים המשטרתית בעיר. בשנת 2014 היה ראש מטה השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך.

אדלר היה חבר מליאת המועצה אזורית בנימין, חבר הנהלה ויו"ר וועדת הכספים שלה. כמו כן, היה פעיל בפורומים למען חוק המילואים וחבר פורום מנהיגים צעירים שליד נשיא המדינה, בתקופת הנשיא שמעון פרס. באוגוסט 2015 מונה למנכ"ל מועצת יש"ע. ביולי 2018 סיים את תפקידו זה. בסוף יולי 2018 התמודד על ראשות מועצה אזורית מטה בנימין[3] והפסיד לישראל גנץ.

לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת מונה ליועץ אסטרטגי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנובמבר 2020 מונה למשנה למנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, במסגרת תפקידו מונה בפברואר 2021 במהלך סגר הקורונה, ליו״ר ועדת החריגים לאישור כניסה ויציאה לישראל וממנה.

בחודש מרץ 2021 מונה במכרז, בנוסף לתפקידו כמשנה למנכ"ל, לתפקיד סמנכ"ל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה[4]. במסגרת תפקידו שימש גם כמפקח הארצי על התעבורה. ביוני 2021 הגישה התנועה לאיכות השלטון תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בדרישה לבטל את המינוי בטענה כי הוא אינו עומד בתנאי הסף של המכרז לתפקיד, לפיו על המועמדים להציג ניסיון ניהולי בתקציב של 50 מיליון שקל במשך שש שנים[5]. בינואר 2022 נדחתה העתירה כנגד המינוי, לאחר שהוצגו הוכחות שהוא עמד בתנאי המכרז[6].

בחודש אפריל 2022 פורסם כי אדלר צפוי לסיים את תפקידו ולהתמנות לתפקיד ראש מינהל ההתיישבות במשרד הבינוי והשיכון[7]. הוא החל למלא תפקיד זה במאי 2022.

השכלה וחיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעל תואר ראשון בחינוך ותואר שני במדע המדינה מטעם אוניברסיטת בר-אילן ובוגר תוכנית מעוז לפיתוח מנהיגות ציבורית והכשרת מנהלים של אוניברסיטת הרווארד בבוסטון.

נשוי להדסה, עובדת סוציאלית ויועצת בריאות טבעית במקצועה. לזוג שבעה ילדים, והם גרים ביישוב עלי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שילה אדלר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]