ויקיפדיה:ספר אורחים/ארכיונים/ארכיון 20

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

מהי אזהרת ספויילר?[עריכת קוד מקור]

אזהרת ספויילר זוהי אזהרה המופיעה בדף הערך העוסק בסרט מסויים.

הסבר[עריכת קוד מקור]

לעיתים ציבור הגולשים נכנס לויקיפדיה ע"מ לברר מידע על סרט מסויים. בדף הערך העוסק בסרט לרוב ישנו פירוט של העלילה העשוי לחשוף פרטים על המתרחש בסרט ובכך לפגוע בחווית הצפייה.

מה אפשר לעשות?[עריכת קוד מקור]

להציג את הערך כאשר הפרטים על הסרט מוצגים. בדף הערך ניתן להציג קישור "הצג פרטי עלילה" תחת אזהרה בה יאמר כי בלחיצה על הקישור יוצג מידע על העלילה, כולל סופו של הסרט.

בצורה זו, הציבור המחפש מידע על סרט מסויים יוכל לקבלו ללא חשש של פגיעה בחווית הצפיה. בנוסף, הכנסת אפשרות זו והטמעתה כמבנה ערך לסרטים יגרמו לצוות הכותבים והעורכים ליצור דפי ערך ידידותיים יותר לקריאה.

הכל טוב ויפה. היו על זה כבר דיונים לא מעטים והצבעות והוחלט שלא יהיו הזהרות כאלה. תודה. עִדּוֹ - שיחה 08:41, 2 בינואר 2011 (IST)

א תודה על תשובתך.

הסיבה שבגינה הצעתי להוסיף את אזהרת הספויילר היא מכיוון שהעובדה כי בערך נחשפים פרטי עלילה אינה ברורה לכל.

כאשר קראתי את התקציר של הסרט "קן הקוקיה" לא ידעתי שישנם "ספויילרים" ולכן קראתי את הערך, מה שהוביל לפגם בהנאה מהסרט.

אולי יש מקום להוסיף בכל ערך תקציר תחת הכותרת "פרטי עלילה" ע"מ שיהייה ברור שזה מה שהדף מכיל? לחילופין, ניתן להוסיף אזהרה כללית בכל ערך של סרט "הערך מכיל פרטי עלילה". בכל מקרה, אשמח אם תוכל לקשר אותי לדיונים הללו, אשמח לקרוא את שלל הדעות והטיעונים.

תודה, סימון.

הנה הדף בו הוחלט למחוק: ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/תבנית:פרטי עלילה2. בברכה, ישרון - מה המצב? 23:00, 5 בינואר 2011 (IST)

Ne Me Quitte Pas[עריכת קוד מקור]

ידוע לי שיש ביצוע יפה של המלחין /זמר יוסף מוסטקי יש לי במקרה עותק שלו ואני מוכן לשלוח לכם אותו. הוא שר אותו במקור בצרפתית. אשמח לתגובתכם - וגם להסביר לי אך שולחים בצוע קולי אליכם.

תודה yosimiwarm

שלום, יוסף מוסטקי צריך לשלוח מרצונו את השיר אלינו, כי זכויות היוצרים שייכות רק לו. אם אתה יוצר עותקים ושולח אותם לאנשים, אתה בעצם עובר על החוק. ‏Setresetשיחה 20:10, 16 בינואר 2011 (IST)

אני לא מצליח לבצע חיפוש[עריכת קוד מקור]

שלום, הנני מנסה לבצע חיפוש אך אני יכול לרשום שום דבר בקטגוריית החיפוש המקלדת לא מתפקדת שם ...בעייה מוכרת ? 050-

הסתרתי את הפרטים האישיים, זה לא רעיון טוב לפרסם אותם כך. צריך "לגלול" למטה כשאתה כותב את מילת החיפוש, שם מציעים לך "חיפוש בדפים". יוסאריאןשיחה 10:29, 5 בינואר 2011 (IST)
זאת בעיה מוכרת באקספלורר 6. צריך לעבוד עם דפדפן אחר או אקספלורר 7 ומעלה. ‏Setresetשיחה 20:09, 16 בינואר 2011 (IST)

הועבר לדף שיחה:אלבז

קרב השריון של שטרגראד[עריכת קוד מקור]

ב12 בינואר 1945 פתח הצבא הסובייטי במבצע ויסלה-אודר,שתכליתו כיבוש כל השטח מנהר הויסלה הזורם בפולין ועד נהר האודר הזורם בגרמניה. פרוסיה המיזרחית כותרה ויחידות רבות ש/ל הורמאכט או האס אס כותרו או מוגרו. לסובייטים היתה עדיפות מיכרעת בדלק,תחמושת וכלי נשק כבדים,כדוגמת מטוסים או טנקים. תוך פחות מחודש הגיעו הסובייטים לנהר-האודר, כ70 ק"מ ממזרח לברלין.בגלל העדיפות העצומה של הרוסים(20 לאחד ביחס לארטילריה ומטוסים ו7 לאחד ביחס לחיל רגלים) הגרמנים הבינו שהם לא מסוגלים להתמודד עם הצבא הסובייטי וללהישתוות לו. היינץ גודריאן, הרמטכ"ל הגרמני, טען שהסיכוי היחיד לבלום את הרוסים ולהסב להם אבדות הוא לכתר את הדיוויזיות המובילות של ז'וקוב ליד האודר(החזית הבילורוסית הראשונה).לשם כך יש צורך בדיוויזיות נוספות. בקורלנד עדיין היו מכותרות 30 דיוויזיות של הצבא הגרמני,כ200000 חיילים.

באם רצונך לפתוח ערך חדש, קרב השריון של שטרגארד, ניתן להעזר בערך בויקיפדיה האנגלית Operation Solstice (אנ').אודי - שיחה 15:29, 19 בינואר 2011 (IST)

מציאת סטטיסטיקה לגבי כניסה לערך[עריכת קוד מקור]

איך רואים את כמות הצפיות לאורך השנים בערך - "ביטוח ישיר"

במעלה כל דף ישנה לשונית "גרסאות קודמות" - בה יש קישור לאתר חיצוני לסטטיסטיקת צפייה חודשית. בברכה, Rhone •‏ בקרו את פורטל גרמניה14:18, 19 בינואר 2011 (IST)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: כאן, שים לב שיש מתחת לטבלה שם פרמטר "201012", שבו ניתן לשנות את התאריך של הצפיות. אליסף · שיחה 14:19, 19 בינואר 2011 (IST)

אנשי ימין עושים שימוש פוליטי בויקיפידיה[עריכת קוד מקור]

מספר פעמים נתקלתי בניסוחים ההופכים את ויקיפידיה לכלי מידע לא אמין ולא ניטרלי - מאחר שהוא מנוצל כנראה ע"י אנשי ימין קיצוניים בישראל, "פטריוטים" מטעם עצמם המנסים להשחיר דמויות שונות. כך למשל בערך " קולט אביטל" מופיעה פסקה שבה מצוטט כביכול ראיון שכביכול נתנה שרה נתניהו וממנו משתמע שלקולט אביטל היו יחסים אינטימיים עם שמעון פרס. מה זה שייך לעניין ולמה מאפשרים הכנסת חומר כזה?

גם בערך "ליאורה ריבלין" הוכנסה השורה הבאה:

"לאחרונה הביעה ליאורה אהדה לאירגוני שמאל קיצוני והבנה למעשי טירור."

מי החליט שהיא בהיעה הבנה למעשי טרור? ומה זה שייך לפועלה כשחקנית?

תודה. מחקתי את המשפט מהערך על ליאורה ריבלין. למה שלא תיצור חשבון? Rhone •‏ בקרו את פורטל גרמניה14:59, 19 בינואר 2011 (IST)
אנונימיים עושים שימוש בספר האורחים של ויקיפדיה כדי להשחיר את פניהם של אנשי ימין: מי אמר שהיו אלו אנשי ימין שהכניסו את המידע בערך קולט אביטל? והטיות יש לשני הכיוונים. יְשֻׁרוּןשיחה 15:45, 19 בינואר 2011 (IST)

הערך מ"מ בינומי שלילי[עריכת קוד מקור]

שלום,

בערך המצויין רשום כי תוחלתו של מ"מ זה הינה r כפול q חלקי p זה לא נכון.

תודה

טעות חמורה במפת ארץ ישראל![עריכת קוד מקור]

כל אדם בעולם שרושם את הערך "ישראל" בעברית או באנגלית מקבל בערך הראשון את ויקיפדיה ושם הוא רואה את מפת ישראל באופן שקרי לחלוטין עם גבולות 67 , אנשים רואים בויקיפדיה בסיס מידע אמין ביותר ולכן מתבססים עליו!

עשו כמיטב יכולתכם כדי לעזור בשינוי התמונה! חשוב מאוד!

קישור לערך "ישראל" עם השגיאה החמורה במפה!: עברית: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C אנגלית: http://en.wikipedia.org/wiki/Israel

ראה: שיחת קובץ:LocationIsrael.svg ושיחה:ישראל/ארכיון מפת ישראל 2. יְשֻׁרוּןשיחה 15:45, 20 בינואר 2011 (IST)

הר הגלבוע נמצא בעמק בית שאן[עריכת קוד מקור]

הר הגלבוע נמצא בעמק בית שאן וכאן רשום שהוא בעמק יזרעאל שזאת טעות. יש לתקן זאת

ויקיפדיה , תחזרו לעצמכם ![עריכת קוד מקור]

אני רוצה להתייחס לערך " ישראל " בפרט ולכל ערכי ויקיפדיה בכלל . בערך נתונה מפה שכביכול אמורה להיות שטח מדינת ישראל . במפה זו הושמטו יהודה ושומרון . אלו חלקים ממדינתנו ! מה זה אומר על כל הערכים האחרים שלכם ? מה מידת נכונותם ? ולמה מישו שרואה את זה יתרום לכם ? מקווה שתחזרו לעצמכם .

To the Editors, Wikipedia, The Free Internet Encyclopaedia

Dear Sirs; ... I am writing to draw your attention to an incorrect map of Israel contained on your Israel-page. With all due respect to the importance of Wikipedia, which provides easy access to information to millions around the world, I feel it is vital therefore that the information given on your pages is correct, reliable and not biased. Usually we are happy and enjoy the general information given. However, when it comes to Israel the situation is different because the entries become political and biased against Israel. I do not wish to discuss the various sites and subjects here; my main concern at present is the entry 'Israel', especially the map of modern Israel.

The map is displayed here: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Is-wb-gs-gh_v3.png

However, upon checking the enlarged source of the map (UN website) it contains the following disclaimer in the bottom left hand corner:

“The designations employed and the presentation of material on this map do not imply the expression of any opinion whatsoever on the part of the Secretariat of the United Nations concerning the legal status of any country, territory, city or area or of its authorities or concerning the delimitation of its frontiers or boundaries.” (My own emphasis.)

The errors concerning the map are in that they do not show the territories of Judeah and Samaria, or the Golan Heights as being under Israeli control. I am well aware of the dispute over these territories and that to state that it is occupied or otherwise becomes political. But these are aside from the facts on the ground, regardless of political outlook.

I do trust that a correct map from an alternate source can be used.

I look forward to hearing from you, On behalf of Zion Fighters,

Yours Faithfully, sagi

Complains about articles in the English Wikipedia refer to them שנילי - שיחה 07:33, 19 בפברואר 2011 (IST)

ויקיפדיה שלום , איך אני מוסיף ערך בויקיפדיה שאני כותב ?[עריכת קוד מקור]

איך אני כותב ערך חדש ?!

שלום לך. ראשית, כדאי להירשם לוויקיפדיה. ערך חדש שנכתב על ידי אנונימי מעורר חששות ומועד למחיקה מהירה יותר מערך שנכתב על ידי כותב רשום. מיד אחרי שתירשם, תופיע בדף השיחה שלך ברכת ברוך הבא ועמה הפניה לדף הדרכה וסיוע בכתיבת ערכים. בהצלחה!שלומית קדם - שיחה 22:47, 7 בפברואר 2011 (IST)
כמו כן, שים לב כי בוויקיפדיה יש הקפדה על חשיבות הערכים. אם אינך בטוח האם הערך שלך עומד בקריטריונים הנדרשים, מומלץ להתייעץ קודם דרך דלפק הייעוץ. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 11:00, 8 בפברואר 2011 (IST)

מכבי חיפה הנה הקבוצה הראשונה בישראל שהותעדה לתקן ISO 9001[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:מכבי חיפה (כדורגל)

הצדיק החשוב הרב שאולי נתן לי ספר במתנה לבת מצווה ועד יום הספר איתי איש חשוב בעולם.[עריכת קוד מקור]

תמיד היתנהג למופת וראוי לתואר הניקרא אדם! כן ירבו ויוולדו כמו האדם הזה בעולם!!

צריך עזרה בלפתוח דף ויקפדיה חדש[עריכת קוד מקור]

תפתוח דף ויקפידה על "ג'וליה סטיילס"

נולדה ב-28/03/1981

סרטים ששיחקה:


1999 "עשרה דברים שאני הכי שונאת אצלך"

2000 "תלוי רק בך"

2000 "סטייט פינת מיין"

2001 "או"

2002 "זהות כפולה"

2003 "חיוך של מונה ליסה"

2003 "קטע של בנים"

2004 "יצאת נסיך"

2004 "זהות במלכודת"

2006 "אות משמיים"

2007 "זהות אבודה"

(לא יודע שנה)ריקוד צמוד

שימוש בלתי נכון ונגוע[עריכת קוד מקור]

השימוש בכתוב "ישו" כאשר הכוונה היא ברורה למי, יש בה משום פגיעה, שימוש נגוע בדעה דקודמה ואיננה הולמת מדעית.

ברור לכולם כי השם הינו "ישוע", גם מתוך השם היהודי הידוע (לא לשכוח מה הוא מקורו של ישוע" וגם מתוך כתבי העת הדקומים.

אם השימוש הינו מתרגום לטיני או יווני או ארמי קדום אזי כללי התעתיק המדעיים צריכים לחול במלואם.

אם השימוש הוא מהמקור היהודי והעברי של המילה אזי אין מנובס משמיוש במלה "ישוע" ולא "ישו" שאינו השם העברי שניתן לאיש ואיננו תעתיק של אף שם שלו בכל השפות הידועות.

אודה לכם על תיקון המעוות לאלתר בכל השימושים באנצקלופדיה שלכם

בברכה

זכנון ג'אן גוש חלב

הדיון הזה נערך מספר רב של פעמים וניתן לו ביטוי בערך ישו בפרק ישו#השם "ישו". שנילי - שיחה 07:29, 19 בפברואר 2011 (IST)

טעות ב"שמאליות"[עריכת קוד מקור]

בס"ד

שבוע טוב!

רציתי להעיר שבקטע שהבאתי בנושא "שמאליות" - אדם איטר - שמאלי, יש טעות בפסוק שהבאתם, כתבתם "אם אשכחך ירושלים תשכך ימיני"

"תשכח" כותבים עם האות "ח" ולא עם האות "ך"

ביטויים מפלים: בשפות אירופאיות רבות ביניהן האנגלית משמעות המילה "ימין" (right) היא גם "נכון" או "צודק". גם בעברית קיימים ביטויים כגון "קם על צד שמאל" (היה לו יום רע), "התחיל ברגל שמאל" (התחיל ברע), "לבש את החולצה על צד שמאל" (לבש את החולצה הפוך), "אם אשכחך ירושלים תשכך ימיני" (גם שמאליים צריכים להישבע ביד ימינם אפילו שהיא החלשה מבין הידיים שלהם) וכיוצא בזה.


תודה רבה על החומר הרב שאתם מביאים ושוב שבוע טוב! 188.64.200.1 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

תודה על תשומת הלב - תיקנתי את הטעות שמצאת בערך שמאליות, אבל יש גם לי בקשה קטנה אליך: בפעם הבאה שתיתקלי (או תיתקל) בטעות כזו, הקישי (או הקש) על סימון "עריכה" המופיע בראש הדף, או בזה המופיע בראש הפסקה שבה מצאת את הטעות, ותקני (או תקן) בעצמך! לא צריך כתב מינוי כדי לערוך ולתקן בוויקיפדיה - כולם מוזמנים. שוב תודה, קיפודנחש - שיחה 00:35, 20 בפברואר 2011 (IST)

הצעה לשו"ש[עריכת קוד מקור]

הוספת פקד "ייצא למסמך" שיגרום לייצוא הערך לתבנית של קובץ מסוג pdf*.

ייקל על המשתמש בכך שהוא יוכל להוציא את הערך שהוא רוצה בצורה נוחה (וגם להדפיס אותו אח"כ), ובנוסף יגביר את הגמישות של המידע שהאתר מציע.

  • בנוסף, שם הקובץ יישמר אוטומטית לפי הערך שאותו מנסים לשמור.

הערה בעברית[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

בחלק גדול מהערכים העוסקים באישים שונים אשר הלכו לעולם נכתב כי אותו אדם "נפטר" ביום כזה או אחר.

בשפה העברית, השימוש במילה "נפטר" נועד אך ורק ליהודים אשר הלכו לעולם. הטעם לכך הוא כי יהודי אשר הולך לעולמו "נפטר מעול מצוות". משכך, כל מי שאינו בן לדת היהודית אינו נפטר כאשר הוא מסיים את חייו.

אני חושב שמן הראוי לתקן את הערכים.

למה לא "נפטר מן העולם הזה", דהיינו נפרד? הללשיחה • ט"ז באדר א' ה'תשע"א • 10:58, 20 בפברואר 2011 (IST)

לא מסוגל להכנס לחשבון שלי[עריכת קוד מקור]

שלום לכם

אף כי נרשמתי לאתר איני יכול להכנס לחשבון תודה רבה

גרשון אדלשטיין gershonedel@gmail.com

תיקון קישור[עריכת קוד מקור]

שלום רב בניסיון להוסיף פרט קטן לערך "בריאן ליטרל", הוספתי בטעות את שמו האמצעי לכותרת של התמונה המצורפת. זה פגע בקישור וכעת התמונה לא מופיעה. ניסיתי לבטל את השינויים, אך התמונה עדיין לא מופיעה. מצטערת. מה ניתן לעשות כדי להשיב את התמונה?

מנדי

תיקנתי Yoavd - שיחה 17:24, 20 בפברואר 2011 (IST)

וויקיפדיה , עוזר לי מאוד[עריכת קוד מקור]

תודה רבה לאתר וויקיפדיה על התכנים אשר מופיעים בו ! בזכותכם בעבודות אני מקבלת 100 בעבודות ובמבחנים. המשיכו כך , ליאת .

עידכון פרטים שגוים[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:עמי מורג

רציתי להציע את עצמי כמתורגמנית.[עריכת קוד מקור]

לעורכים שלום אני בת 28 , דוברת אנגלית שוטף בערך מגיל חמש. אני כותבת שירים כבר מגיל 13 עד היום . אותם אני מתרגמת ורושמת באנגלית. כך שיש לי שליטה מלאה על שתי השפות הללו. אני אזדקק לעזרה, כי רשמית תירגום עוד לא למדתי ,עקב טעות ביני לבין מסלול קורס התירגום בבית ברל. שכחתי להביא איתי את האיבחון, המציין שאני לקויית למידה (התעלמות משגיאות כתיב ) ועל כן נפלתי על דבר אבסורד במהותו "אי ידיעת השפה" בקיצור נמרץ אני לשרותכם אם אתם חפצים בי . בברכה אורלי לנס

שלום אורלי,
ברוכה הבאה! את בהחלט מוזמנת לתרום מיכולותייך לוויקיפדיה, לתרגם ערכים המעניינים אותך, או להוסיף לערכים קיימים. תוכלי להסתייע גם בדף הייעוץ הלשוני - וק:יל, לשאלות בענייני תעתיק, תרגום וכו', במקרה הצורך. אנא חתמי על הודעותייך בוויקיפדיה בארבעה סימני זרקא, כך: ~~~~. בהצלחה! אלדדשיחה 12:13, 22 בפברואר 2011 (IST)

הבעת תודה והערכה[עריכת קוד מקור]

טקסט מוגדלהופעתי לטובה מהאתר אתר מתוחזק בצורה יפה , נעימה ונקיה

כולנו נהנו אני , ביתי ונכדותי בנות 7 ו - 3

נשמח לבקר ונמליץ בחום לכל חברנו ומכירנו

בס"ד תודה רבה על המשוב, מוזמנים תמיד. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 20:35, 22 בפברואר 2011 (IST)

שני-ליבנה לא התנחלות אלא ישוב קהילתי אבקשכם לתקן[עריכת קוד מקור]

לידיעתכם הישוב שני -ליבנה נמצא ברובו בשטח מדינת ישראל הישוב הוא לא התנחלות אלא ישוב קהילתי חקלאי

הרב נחמן מנדל[עריכת קוד מקור]

הרב נחמן מנדל מתגורר בבני ברק ומשתייך לחסידות ויזניץ הרב מנדל מחזיק רשת של 4 כוללים וישיבה לבחורים ה' יתברך נתן כוח להרב מנדל לקרוא בתהילים אנשים מגיעים להרב מכל העולם .... ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

מי יתן וה' יתן כח לרב עוד שנים רבות. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 10:47, 25 בפברואר 2011 (IST)

יהדות אתיופיה ועליית הפלאשמורה לישראל[עריכת קוד מקור]

שלום רב, תחת הערך יהדות אתיופיה, מצוין כי ריכוז כלל היהודים באתיופיה הם באדיס אבבה וגונדר. ברצוני לעדכן כי באדיס אבבה לא נותרו יהודים כלל ובגונדר נותרה רק קהילת הפלאשמורה. מיעוט יהודי קיים בכפרים בסביבת גונדר ומחוז טיגריי.

תחת הערך פלאסמורה, תת ערך עלייה לישראל, אני מבקש לעדכן כי כלל פעילות הסוכנות היהודית, משרד הפנים ומשרד הבריאות מתקיימים בגונדר. כל הפעילות הועברה לגונדר על פי החלטת הסוכנות היהודית על מנת לאפשר את תהליך בדיקת הזכאות לעלייה והכנה לעלייה באיזור מגורי העולים ועל מנת להקל על מצוקתם בהמתנה לעלייה. הפרטים שמסרתי לעיל מעודכנים מאחר והם נעשו על פי החלטתי כמנהל פרויקט העלאת יתרת הפלאשמורה לישראל. תודה,

לחץ על הלשונית "עריכה" ועדכן זאת בעצמך. לכל אדם מותר לכתוב בויקיפדיה ואתה מוזמן להצטרף אל הכותבים פה ולחלוק עם הציבור את המידע האישי שלך. תודה ובהצלחה. עִדּוֹ - שיחה 20:54, 26 בפברואר 2011 (IST)
בכל אופן, העברתי לדפי השיחה של הערכים, ואפשר להמשיך את הדיון שם: שיחה:יהדות אתיופיה ושיחה:פלאסמורה. Ravit - שיחה 19:34, 1 במרץ 2011 (IST)

חיפוש תמונות[עריכת קוד מקור]

שלום,

קוראים לי משה בנימין אני מעצב גרפי ואני חייב לציין שויקיפדיה עזרה לי המון במאגרי התמונות שלה, אך אני חייב לציין שניתן ליעל את חיפוש התמונות, למה אני מתכוון???

בואו נגיד שאני מחפש תמונה של תחנת דלק, מה שאני עושה אני מחפש את הערך תחנת דלק ומתחיל לחפש תמונות בויקיפידה עברית / אנגלית / ספרדית וכו' עד שאני מוצא את התמונה שאני רוצה.

מה שאני ממליץ זה לעשות אפלקציה של חיפוש תמונות בויקיפדיה שמרכזת את הערך של תחנת דלק בכל השפות של ויקיפדיה ומוצאת את כל התמונות הרלוונטיות מערך זה כולל הרשאות.

אני רוצה קריידיט על השיפור (:

תודה מראש

ראה גם ויקישיתוף --בברכה, טישיו - שיחה 11:32, 27 בפברואר 2011 (IST)

תחת הכותרת מוסדות באלקנה יש להוסיף את המידע על מכללת אורות ישראל - מכללה אקדמית לחינוך ביישוב אלקנה קיימת מכללה אקדמית לחינוך "אורות ישראל". מכללה זו מעניקה תארים בחינוך – תואר ראשון ותואר שני במגוון רחב של התמחויות. קמפוס המכללה משתרע על עשרות דונמים, למודות בו נשים לתואר ראשון, ונשים וגברים (בכיתות נפרדות) לתואר שני כמו כן קיימים מעונות לטובת הסטודנטים, בריכת שחייה, ספריה עשירה ועוד.

תודה על התוספת לערך אלקנה. ‏עמיחישיחה 14:38, 27 בפברואר 2011 (IST)

חבל - ולא מובן:[עריכת קוד מקור]

לערך "ער"ן הוספתי פרטים הנוגעים לימי היווסדו, הן משום שלא צויינו והן מתוך הערכה לאנשים - בפרט אלמנתו של דר' זסלני, שלא הכרתי - שיצרו יש מאין. גם בערך המופיע היום אין להם זכר, ולא מובן לי איזה קריטריונים דרושים על מנת לשמר את העובדות כל עוד מישהו זוכר אותן (אני, למשל, התנדבתי בער"ן ת"א בראשית ימיו ועשיתי שם לילות כימים במשך השנים הראשונות). אשמח לסייע בתיקון הערך בהתאם לדרישותיכם, אם תיענו לפנייתי. תודה - אלי הוז

תודה לך אלי, דבריך הועברו לשיחה:ער"ן ותוכל לקרוא את התגובות שם. הערך תוקן. Ravit - שיחה 08:08, 3 במרץ 2011 (IST)

שלום רב צוות ויקיפדיה.[עריכת קוד מקור]

ניכנסתי לאתרכם וחיפשתי מידע על כוכבי לכת ניכנסתי לכוכבי לכת ננסיים ופתאום ראיתי פלנטה חדשה "מאקה-מאקה"טקסט מודגשטקסט מוגבה האם באמת קיימת פלנטה זו? אשמח שתחזרו אלי במהרה שני שלו.

הערך מאקה-מאקה (כוכב לכת ננסי) מופיע גם בויקיפדיות רבות, יש גם קישור לכתבה באתר הידען. איזו סיבה יש לך להטיל ספק במידע? Hanay שיחה 17:09, 2 במרץ 2011 (IST)

טעות בשם ההורים.... ערך : נעמי שמר[עריכת קוד מקור]

לעורכ/ת שלום רב, שם אביה של נעמי שמר הוא מאיר ספיר ולא מאיר ( יוסף ) ספיר ( ספירוב ), לא ברור מהיכן הנתון הזה אבל הוא שגוי!!! נותן המידע העדכני הוא יעקב ספיר, אחיה של נעמי ובנם של מאיר ורבקה ספיר ועל כן המידע מהימן ביותר ולא ברור מהיכן הטעות, נבקש לתקן זאת בהקדם. תודה ויום טוב יעקב ספיר, קבוצת כנרת

תודה על התיקון. מדובר במידע שהכניס אלמוני לפני ארבע שנים, ומשום מה איש מאיתנו לא הטיל בו ספק. מייד יתוקן. בברכה, אמנון שביטשיחה 19:11, 2 במרץ 2011 (IST)

למצוא חברים[עריכת קוד מקור]

איך מהשיגים חברים אני חדש פה ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

ראה בויקיפדיה:חממה. שם תוכל למצוא חונכים שיעזרו לך. מעט מן האורשיחה • כ"ז באדר א' ה'תשע"א • 13:37, 3 במרץ 2011 (IST)

תיקון נוסף לערך : נעמי שמר[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:נעמי שמר#תיקון נוסף לערך : נעמי שמר. דורית 19:19, 5 במרץ 2011 (IST)

טעות בקשר לקסטנר[עריכת קוד מקור]

שלום,

בחלון "היום בהיסטוריה" מופיע המשפט הבא: ישראל קסטנר, מראשי יהדות הונגריה בעת השואה, שהואשם בשיתוף פעולה עם הנאצים בהונגריה, נורה בפתח ביתו ונפטר כעשרה ימים לאחר מכן

מדובר בטעות מכמה סיבות: 1. קסטנר מעולם לא עמד למשפט, אלא היה בעמדת התובע במשפט שבו תבע תביעת דיבה אדם שהאשים אותו בשיתוף פעולה עם הנאצים. ולכן, הוא לא יכול היה להיות מואשם בשיתוף פעולה עם הנאצים. 2. בבית המשפט העליון, שבו דנו בהכרעת שופט בית המשפט המחוזי שקבע ש"קסטנר מכר את נשמתו לשטן" נקבע בדעת רוב שקסטנר לא שיתף פעולה עם הנאצים, ולמעשה, היה מגדולי מצילי היהודים בתקופת השואה.

אנא תקנו את הדרוש תיקון, באופן שלא יטעה את משתמשי האתר, אשר ידוע בכך שהוא שומר על סטנדרט גבוה של אמינות ודיוק.

תודה ושבוע טוב

שלום, ותודה על המשוב. אנו נבצע כמובן בדיקה של הדברים בהקדם ונתקן את הכתוב במידת הצורך. אני ממליץ לך לעיין בדיון המתנהל בשיחה:ישראל קסטנר ואף להשתתף בו. רב תודות, אנדר-ויקאל תשאלו 23:23, 5 במרץ 2011 (IST)

בערך "ריבית פריים" הופיע עד 4-3-2011 קישור חיצוני לטבלת ריבית הפריים מדויקת החל מ – 2005 – מדוע קישור זה נעלם ?[עריכת קוד מקור]

בערך "ריבית פריים" הופיע עד 4-3-2011 קישור חיצוני לטבלת ריבית הפריים מדויקת החל מ – 2005 – מדוע קישור זה נעלם ?

מחיקת אתרים פירסומיים-- Nachum - שיחה 11:20, 7 במרץ 2011 (IST)

שלום ! אני חושבת שניתן להוסיף מוסגים והסברם לוויקיפדיה ! אני לדוגמא לא מצאתי את ההגדרה למילה 'איגנורציה' ומאמינה שגם רבים אחים מן האנשים לא מצאו הסברים,ולא דווקא את מושג זה. אשמח אם יוסיפו הסבר למושג זה ומושגים נוספים. תודה (:

באג בעמודים מסוימים[עריכת קוד מקור]

שלום, מדי פעם קורה לי שאני נכנס לעמוד בויקיפדיה העברית שמגיע עם לינקים לגרסאות ישנות של ה-skin וכתוצאה לא נראה יפה (כי חסרים קבצי css שאליהם הוא מצביע). לדוגמא: http://he.wikipedia.org/wiki/כפל_מטריצות כשנכנסים אליו דרך: https://secure.wikimedia.org/wikipedia/he/wiki/כפל_מטריצות מקבלים את הערך הנכון, וב-view source גם רואים שכל הקטע עם ההפניות לskin נראה שונה. נראה לי זה באג, מקווה שמישהו יוכל לטפל בזה.

האם השם אלדר מופיע בתנ"ך ואיפה???[עריכת קוד מקור]

'האם השם אלדר מופיע בתנ"ך ואיפה???

חיפשתי באתר מאגר ספרות הקודש, החיפוש לא אעלה דבר. מה סיבת השאלה? Hanay שיחה 15:03, 10 במרץ 2011 (IST)
השאלה היא על אלדר לא על אלדד Hanay שיחה 22:18, 13 במרץ 2011 (IST)
         אופס, זה נכון hanay 

מצטער, לא הבחנתי בזה שהשאלה על אלדר ולא על אלדד.כנראה אני רגיל לשם של חבר הכנסת אלדד :-) אני כמעט בטוח שאין את השם אלדר בתנך: יש לי את הקונקורדנציה לתנך של אברהם אבן שושן שנחשבת למעולה ושלמה ולא מצאתי אלדר וניסיתי גם לחפש ברווח, "אל דר" ולא מצאתי. כל טוב

ערכו של PI[עריכת קוד מקור]

מתוך ויקפדיה העברית הערך החמישי אינו נכון (פחות מדויק מהקודם) B A )A/B(/PI )A/B( - PI 7 22 1.0004024994347706819758407983415 1.26448926734961868021375957764 e-3 106 333 0.99997351036983295869883572081221 8.3219627529087519247156864408545 e-5 113 355 1.000000084913678658370862584022 2.6676418906242231236893288649633 e-7 33215 104348 1.0000000001055604092615675411949 3.3162780624607255831315103722388 e-10 332263 1043835 1.0000000001344029748260431233086 4.2223939833411099502924651010794 e-10


מתוך Wikipedia B A )A/B(/PI )A/B( - PI 7 22 1.0004024994347706819758407983415 1.26448926734961868021375957764 e-3 106 333 0.99997351036983295869883572081221 8.3219627529087519247156864408545 e-5 113 355 1.000000084913678658370862584022 2.6676418906242231236893288649633 e-7 33102 103993 0.99999999981605169794051895380327 -5.7789063439038188850577320019016 e-10 33215 104348 1.0000000001055604092615675411949 3.3162780624607255831315103722388 e-10 66317 208341 0.99999999996105270592532871344581 -1.2235653294218859793034655927294 e-10 99532 312689 1.0000000000092766275416247053247 2.9143384934856918131098731363655 e-11 265381 833719 0.99999999999722578060899614000376 -8.7154672582240766976451023665184 e-12 364913 1146408 1.0000000000005127144724057372599 1.6107400198990309397767797227238 e-12

תוספת שלי. (לא ידוע לי מה המקור) רמז יפה לערך של 355/113 המעגל חשוב ביותר זה מעגל השנה אורך שנה פשוטה של 12 חודשי ירח נע בין 353 ל 355 יום. הארוך ביותר זה 355 = גימטרייה של שנה. השנה בנויה מ 355 ימים. אם כותבים את המילה יום בכתב מלא : "יוד ואו מם" תמצא שהגימטרייה שווה ל 10+6+4 6+1+6 40+40 = 113 היחס בין מעגל השנה למרכיביה 355/113 נותן את הערך של PI כ 3.1415929 עם אי דיוק של רק 0.2 ppm (חלקים במילון)

שלום וילק

שימוש לרעה בסמכויות מפעיל[עריכת קוד מקור]

מפעיל המערכת יוסי ( http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:%D7%99%D7%95%D7%A1%D7%99 ) ביטל לאחרונה את העריכה שלי בערך "צמר", שכללה סקירה של התנגדות מצד חברות הלבשה וצרכנים באירופה לייבא ולעשות שימוש בצמר - חרם צרכנים שהוביל לביטול של פרוצדורת חיתוך הבשר ללא הרדמה, שהייתה הגורם המקורי לחרם הצרכנים ובכך השיג את מטרתו. הסיבה שהוא ביטל את העריכה שלי, הייתה לטענתו "לדעתי המחאה נגד השימוש בפרווה זכתה להדים שאולי ראויים לאיזכור. זה לא המצב במקרה של צמר". ובכן, חרם צרכנים שהסתיים בהפסקת הפרוצדורה שנגדה יצא, כנראה לא משמעותי מספיק בהשפעתו כדי להיות ראוי לאזכור. בלי להיכנס למשמעויות מוסריות, יכולנו לראות שהעניין עורר הדים באירופה ושיש לו משמעויות היסטוריות בהשלכותיו על תעשיית הצמר.

המשך תגובתו להשחתה לא היה הצדקה מבוססת יותר ומעוגנת יותר במציאות לפעולה זו, אלא איום בהשחתה נוספת בערכים אחרים. זהו רק מקרה אחד מיני רבים בהם אותו משתמש ביטל בעקביות ובשיטתיות, עם או בלי הסבר, ערכים שערכתי. אני מבקשת להביא את התנהלותו לתשומת לבכם.

Hineta - שיחה 00:28, 21 באפריל 2011 (IDT)Hineta

~~תגובה~~ העברתי את הערך שלך לערך נפרד בשם המאבק נגד תעשיית הצמר ,אני חושב שכעת זה יהיה בסדר ופירטתי גם בדף שיחה למה .. מקווה שיסתדר ,בכול אופן הוא פירט מה עליך לשנות כדי שהערך ישאר . היה בו כתוב שצמר זה אכזרי ואני מבין אותך אישית אבל באופן ויקפדאי "אכזרי" זו הבעת דעה ושכתבת "אכזרי" זה הפך את זה לפחות ויקפדאי . גם לי מחקו ערכים בהתחלה ועדיין עורכים לי . צריך לשנות את הסגנון כתיבה וללמוד לכתוב ככה שהערכים ישארו Aviax1 - שיחה 00:28, 22 באפריל 2011 (IDT)

מעגל חסום[עריכת קוד מקור]

הערך הנ"ל http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A2%D7%92%D7%9C_%D7%97%D7%A1%D7%95%D7%9D לא נראה טוב - לא יודע מדוע

בעיה בקבלת המידע[עריכת קוד מקור]

שלום לכם: ראשית ויקיפדיה היא יד ימין שלי במידע ושמורה במועדפים שלי. אבל אני לא מבין למה למען השם לא מגדירים את האפשרויות של ויקיפדיה כמו למשל לכתוב כאן ,יצירת קשר, ועוד, שתהיה ידידותי כמו בקבלת המידע האנציקלופדי בה מקלידים מילה בתיבת החיפוש ולוחצים על החיפוש או אנטר במחשב. לעולם לא הייתי מוצא את תיבת הפניות הזו אם לא הייתי שואל זאת באחד הפורומים באינטרנט.סלחו לי אבל זה פשוט עונש לעשות כאן כל פעולה כלשהי מלבד קבלת מידע בחיפוש. האם לא הגיע הזמן להפוך את ויקיפדיה ידידותית לכולם? ועכשיו לסיבה שאני כותב כאן וראיתי עוד הרבה ששאלו זאת בפורום שאלות בו אני רגיל לגלוש, רק כנראה גם להם אין מושג איך לפתוח שאלה בויקיפדיה: בימים האחרונים קרה הרבה שאני מקליד מילת חיפוש ואז במקום לקבל דף מידע בנושא עם סמל ויקיפדיה למעלה, אני מקבל מין דף כאילו נתלש מספר: הדף אמנם מלא במידע אבל אין כלים בצד כמו לעבור לשפה אחרת ואין שום דבר אחר חוץ מהדף המוזר עם המידע. זה לא קורה בכל נושא בחיפוש אבל כאמור קורה הרבה פעמים. האם יש תקלה באתר? בתודה לתשובתכם ובתקווה שאצליח לחזור לכאן לבדוק אם קיבלתי תשובה, בגלל הקושי העצום שיש באתר הזה בכל האפשרויות פרט לקבלת המידע בחיפוש. אגב, אני חיפשתי כאן הרבה איפה למען השם הלחצן "שלח" עד שהבנתי שגם את זה כתבו בכתב סתרים בשם הקוד "שמירה"

יצחק

שלום.
בדרך כלל ניתן לפתור את בעיית התצוגה שתיארת על ידי ריענון העמוד (לחיצה על מקש F5).
מהי, לדעתך, הדרך הקלה והידידותית ביותר לבצע את הפעולות שתיארת כקשות? אנשי ויקיפדיה משקיעים מאמצים רבים שהאתר יהיה נגיש וקל לשימוש לכולם, והערותיך עשויות להיות מועילות. נקודתית, בסרגל הכלים בצד ימין יש אפשרות "יצירת קשר". לחיצה עליה מובילה לדף המדריך אותך כיצד ליצור קשר באתר בנושאים שונים. בברכה, איתמר ק. - שיחה 22:10, 13 במרץ 2011 (IST)

לאיתמר שלום

איתמר אני מתנצל מראש אם אני לא משיב במקום הנכון. לחצתי על הקישור בתשובתך בו כתוב "שיחה" אבל אני לא רואה סימן וזכר לאפשרות תגובה על דברייך וזו הוכחה נוספת לדעתיב שהאפשרויות באתר הן קריעת ים סוף. לא מצאתי באף מקום לחצן "השב" ולחצתי גם על הקישור "שיחה". איתמר עשו בבקשה הסבר בדף אחד ידידותי לשימושים השונים. אני לא מוצא כאן את הידיים והרגליים, ואני לא קשה תפיסה. אני מדור הניירות של שנות ה-50 ולמדתי להפעיל מחשב לבד בלי דקה אחת של קורס ובכל זאת אני לא מסוגל להבין מי נגד מי כאן, והדבר היחיד הנפלא באתר הזה הוא המידע הענקי והידידותי ביותר לאיתור. אני אנסה לעשות מה שהסברת לי ואם לא השבתי לך במקום המתאים,אשמחי להעברת תשובתי לשם, ואם יש צורך אין לי בעיה אם תמחק אותה. כל טוב ותודה על ההסבר שלך

יצחק

שלום יצחק, הגבת בסדר גמור. נעשים ניסיונות לשיפור הממשק כך שיהיה ידידותי לכולם, אך אין זה עניין פשוט. אני חושב שהדרך היעילה ביותר להתמצא בוויקיפדיה היא להתחיל מהדף ויקיפדיה:ברוכים הבאים שקישור אליו מופיע בצד ימין של כל דף (כמו גם קישור לדף זה). גם חיפוש רגיל יעלה דפים כמו זה אך יש לסמן את "ויקיפדיה" מתחת הכותרת "חיפוש על פי מרחבי שם". לעצם השאלה: ידוע לנו על תקלות. הן נובעות משדרוג תוכנה שעוברת ויקיפדיה ואני מקווה כי הן יפתרו במהרה. דניאל ב. 22:47, 13 במרץ 2011 (IST)
כמו כן, השיחות בוויקיפדיה אינן נעשות בדרך של שליחת הודעות והשבה עליהן, כמו בדואר אלקטרוני, אלא בשיטה בה יש דף שיחה אחד, וכולם כותבים בו במשותף. תוכל לשים לב שבכל כותרת של פסקה (בדף זה ובכל דף באתר) קיים קישור "עריכה". לחיצה עליו מאפשר לך לערוך פסקה זו, למשל לצורך הוספת תגובה בשיחה. באופן דומה, בראשו של (כמעט) כל דף באתר קיימות "לשוניות". לחיצה על לשונית "עריכה" תביא אותך למסך בו אפשר לערוך את הדף כולו. כך עורכים גם את דפי הערכים וגם את דפי השיחה. מאחל לך הצלחה בכל פעילויותיך בוויקיפדיה, איתמר ק. - שיחה 00:37, 14 במרץ 2011 (IST)
תודה רבה דניאל

אני אנסה ליישם מה שכתבת וללמוד הכל. אפילו כאן אני לא מצליח להבין מתי המערכת סוגרת בתיבה מילים מסויימות. מעולם לא נתקלתי בבעיות מוזרות כאלו אבל אני אובססיבי ביותר ולא ארד מזה עד שאלמד. אציין שבפעם הראשונה שראיתי את אתר פייסבוק לאחר שנרשמתי בו, הייתי בהרגשה שאני בתוהו ובוהו כמו שקרה אחרי הצונאמי ביפן ואני כבר מתחיל להסתדר שם. לדעתי גם הפייסבוק מאד לא ידידותי לגולשי דור הניירות כמוני. לא נורא. החשוב הוא שקבלת המידע בויקיפדיה זה הדבר הכי חשוב בשבילי,וזה הכי קל לקבל באתר בלי להסתבך. כל טוב דניאל ותודה, ואני מקווה שתעשו אולי דף הסבר לדינוזאורים כמונו ילידי שנות ה-50 שלא גדלנו על המחשב וזקוקים להסברישימוש בויקיפדיה בצורה של :שלום כיתה א', היום נלמד על האפשרות הזו והזו בויקיפדיה "  :-)

תיבה נוצרת כשמוסיפים רווח לפני שכותבים. כדי לגרום לזה לא לקרות משתמשים בנקודתיים במקום רווחים וכך נוצרת הזחה. לוקח קצת זמן ללמוד איך מסתדרים פה אבל אני בטוח שתוך זמן לא ארוך תמצא את הידיים והרגליים :-). דניאל ב. 09:24, 14 במרץ 2011 (IST :
שלום, יצחק. רק עכשיו ראיתי את שאלותיך ואינני יודעת אם אתה נכנס עוד לראות תשובות, אבל בכל זאת אגיב. אני דינוזאורית משנות ה-40' (מדור לוחות החרס והחרט, כנראה) ובכל זאת הצלחתי ללמוד את סודות הוויקיפדיה והאינטרנט בכלל, וזאת תוך זמן קצר למדי. החוכמה היא להפנים, שלוויקיפדיה יש כללים משלה, שונים מאלה של אתרים אחרים או של דואר אלקטרוני. כשמפסיקים לחפש מה שאין כאן ולומדים מה שיש, זה נעשה קל מיום ליום. בהצלחהשלומית קדם - שיחה 21:56, 29 במרץ 2011 (IST)

הרב יוסף חיים זוננפלד[עריכת קוד מקור]

הרב יוסף חיים זוֹננפלד (ו' בכסלו ה'תר"ט, 1848 – י"ט באדר ב' ה'תרצ"ב, 1932)

שלום וברכה ! הבחנתי שבכל אתרי האינטרנט וגם בזה שלכם ,הערך הנ"ל חסר תמונות של בית הכנסת בעיר סורביה. בשנת 1997 בחודש אפריל ביקרתי בעיר , צילמתי מספר תמונות בבית הכנסת . שם פגשתיבאשה בשם רובי (רחל) שנשואה למוסלמי . היה זה מפגש מרגש שהתנהל בשפה העברית . אם חפצים אתם בתמונות ופרטים נוספים אעמוד לרשותכם . בברכה , יורם אלון

תודה רבה! פרטים על העלאת תמונות אפשר לראות בויקיפדיה:העלאת קובץ לשרת. בברכה, יְשֻׁרוּןשיחה 13:14, 15 במרץ 2011 (IST)

הערות לספר "במזל סרטן"[עריכת קוד מקור]

זה עתה סיימתי לקרוא את הספר החשוב הזה. לדעתי על כל רופא/ה אח/ות או עוב/ת סוציאלי לקרוא אותו וללמוד ממנו. זהו מסמך אנושי ממדרגה ראשונה ומורה דרך חשוב כיצד להתייחס לבני אדם בשעותיהם הקשות. אני רוצה להודות לגב' המרמן על סיפרה האנושי והמבריק.

שלמה חלימה

נאור ציון[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:נאור ציון

יחס מינימלי[עריכת קוד מקור]

שלום רב שמי מור עלול ברצוני לשתף אותכם במשהו שמפריע לי ואני מאמין שלעוד הרבה לקוחות שלכם מהיום שמנהרת הכרמל נפתחה אני על בסיס קבוע נוסע הלוך ושוב כל יום וממש נהנה מהנסיעה וכמובן מהמהירות שבה אני נכנס למנהרה ויוצא בלב המפרץ לענייננו :אני בעל תחנת דלק במעלות (עצמאי) והדבר הראשון שאני מחנך את העובדים שלי זה להגיד שלום בכניסה של הלקוח וכמובן ביציאתו מהיילו כבר הרבה פעמים שאני אומר שלום בכניסה למנהרה ושאני יוצא אני אומר תודה ולהתראות מה שאני לא מבין איך מרבית הקופאים שם לא טורחים לענות בחזרה זה לא נראה לי מסובך אני פונה אלכים רק בשביל ההרגשה האישית שלי . אני ימשיך לנסוע במנהרה כמובן בשביל האינטרסים שלי והנוחות שלי אשמח עם תקיימו ישיבה על הדבר הבסיסי ביום יום של כולנו (שלום ולהתראות) תודה רבה והמשך יום ניפלא

נראה שהתבלבלת בכותבת. פנייתך מכוונת למפעילי מנהרות הכרמל שיש לנו ערך אודותיהם, איך אין לנו קשר אליהם. אתר מנהרות הכרמל הוא http://www.carmeltunnels.co.il/. דניאל ב. 13:39, 18 במרץ 2011 (IST)

אושרוף גרשון[עריכת קוד מקור]

אבקש עזרתכם במידע אודות גרישה (גרשון) אושרוף , סופר וצייר יהודי שנספה בשואה בבוכנוואלד, היה חי בגרמניה והציג במרכזים יהודיים שם. grischa oscheroff בתודה , בן צור אהוד

9 Sep 2009 ... Influenced by the German expressionist school and early mentors such as Grigorij Oscheroff and Friedrich Feigl, Koppel's art developed ...

news.bbc.co.uk/local/.../8244625.stm Nachum - שיחה 11:24, 21 במרץ 2011 (IST)

מה תפקידה של לונדון?[עריכת קוד מקור]

מה התפקיד של לונדון ?

שאלה מצוינת. מעט מן האורשיחה • ד' בניסן ה'תשע"א • 12:52, 8 באפריל 2011 (IDT)

איך מחפשים מי כתב את הערך ?[עריכת קוד מקור]

שלום לכם: אני מנסה להבין את השימוש בויקיפדיה ואני מקווה שאני שואל במקום הנכון: השאלה שלי כך: אני רואה ערך בשם-שפיר. אני רוצה לדעת מי כתב את הערך. איך אני מוצא זאת? בתודה לתשובתכם

לחץ על הלשונית "גרסאות קודמות" שבראש העמוד. בברכה, אנדר-ויקאל תשאלו 22:44, 21 במרץ 2011 (IST)

תודה על התשובה המהירה. אני אנסה זאת

הועבר לדף שיחה:גני יהודה

לויקיפדיה שלום[עריכת קוד מקור]

ברצוני להבין מ'ס דברים. אני רוצה לערוך ערך מסוים עם מידע תקין ונכון וגם לכתוב ערך חדש לגמרי. אני מבין שאם הנני עושה זאת ה-IP של מחשבי מגיע אליכם. השאלה היא למה , ומה תעשו עם IP זה והאם פעולה זו מסוכנת בשבילי.


אשמח גם אם תלמדוני איך כותבים ערך חדש.

בתודה מראש ,

אנונימיס.

1. כדי לערוך ערך יש ללחוץ על לשונית העריכה שמעליו ואז משנים את מה שצריך ושומרים.
2. כל עריכה נשמרת תחת מי שביצע אותה (ניתן לראות זאת בלחיצה על "גרסאות קודמות" ברא כל ערך), כשמשתמש לא רשום עורך העריכה נשמרת תחת כתובת איי.פי. מעבר לכך לא עושים כלום עם הכתובת אך אם תרצה שכתובת האיי.פי שלך לא תתפרסם אתה מוזמן להירשם.
3. אשמח לעזור, אבל כדאי שנמשיך את הדיון בדף השיחה שלי: שיחת משתמש:ישרון. לא פה. בברכה, יְשֻׁרוּןשיחה 14:51, 22 במרץ 2011 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: שלום אנונימי, אנחנו לא עושים דבר עם כתובת ה-IP שלך. מכל מקום עדיף להירשם כדי לכתוב ערך. אתה יכול להישאר אנונימי על ידי בחירת שם משתמש שמסתיר את זהותך. כדי ללמוד לכתוב ערך חדש יש לנו מדריכים שונים לכתיבה ראה ויקיפדיה:ברוכים הבאים. יקל עלינו לסייע לך אם תירשם, כי יהיה לך דף שיחה שבו אפשר יהיה לנהל איתך שיחות ולהסביר לך דברים שונים. זה קשה מאד אם אינך רשום. דרך אגב, עכשיו כשכתבת כאנונימי גם כתובת ה- IP שלך מופיעה לנו. ואם זה מטריד אותך עדיף להירשם. לגבי עריכה בערך קיים, אתה יכול לעשות זאת כאנונימי וכמשתמש רשום, בשני המקרים חשוב שתכתוב בעברית ברמה מתאימה, ותביא מקורות למידע נוסף חדש בערך . בהצלחה Hanay שיחה 14:54, 22 במרץ 2011 (IST)

שני כתובים המכחישים זה את זה[עריכת קוד מקור]

שלום.

כידוע, השם הרשמי של צה"ל הוא מיודע. לכן לא די ליידע רק את הסמל, אלא גם את שם הערך כך: צבא ההגנה לישראל.

כמובן, יש לי עוד הערות רבות, אך אין עם מי לדבר.

ראה הערת שוליים ראשונה בערך. עוזי ו. - שיחה 16:55, 22 במרץ 2011 (IST)

שאילתה מאתר mako[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אני מוצא בערכים של האנציקלופדיה קישורים רבים לאתרים כמו וואלה, NRG, YNET וכו'

אין בכלל קישורים לmako

אומנם האתר קיים רק שנתיים וקצת, אבל הוא הגיע כבר ל 42 אחוזי חשיפה בקרב גולשי האינטרנט בישראל (לפי סקר TIM האחרון)

אשמח למצוא אצלכם גם קישורים אלינו

תודה אסף

בוודאי שתשמח, אך קישורים נמדדים באופן מקומי ולא עקרוני - אם יש קישור ספציפי שמועיל - נשתמש בו. וככל שמאקו יהיה אתר יותר אנציקלופדי כך ירבו המקרים בהם נוכל להשתמש בקישורים.
דרך אגב, על פי הרשימה הזו נראה שיש 412 קישורים למאקו מוויקיפדיה. בברכה, יְשֻׁרוּןשיחה 00:09, 23 במרץ 2011 (IST)

יש הסכם קיבוצי האם המעביד יכול להחתים את העובד שיוותר[עריכת קוד מקור]

האים המעביד מחתים את העובד מותר או אסור

ערך-מנחם לס[עריכת קוד מקור]

יש עיתונאי ספורט אמריקאי ותיק העונה לשם מנחם לס. לס בן ה-74 רושם על הספורט האמריקאי למעלה מ-50 שנה ועבר בחדשות הספורט,ידיעות אחרונות,מעריב והארץ כעיתונאי. אני חושב שמגיע לו ערך בויקיפדיה אבל יכול להיות שיחשבו שאינו חשוב דיו. אני מעוניין לשמוע דעת המשתמשים בויקיפדיה. כיום לס מנהל אתר הנקרא הופס.

לדעתי, אין צל של ספק שהוא ראוי לערך, אבל אני לא יכול להתחייב שאין דעות אחרות. אגסי - שיחה 19:49, 29 במרץ 2011 (IST)

הדעות שלכם יותר מדי שמולניות[עריכת קוד מקור]

לא חייב להיות שמאלונים מדי בבקשה תהיו נטרלים[

אנחנו משתדלים להיות נייטרלים (ויקיפדיה:נקודת מבט נייטרלית) אבל, זה לא תמיד מצליח. יְשֻׁרוּןשיחה 20:46, 29 במרץ 2011 (IST)

פרטים עצמיים מאין קורות חיים

מדוע נמחק המידע אותו הוספתי ?[עריכת קוד מקור]

שלום רב, לפני כמה חודשים ערכתי בעמוד עיטורי ברית המועצות את ערך גיבור ברית המועצות ואחרי חיפוש מעמיק וחקר רב, הוספתי שם את שמות ששת גיבורי ברית המועצות שחיו\חיים כיום בישראל. כמו כן רשמתי בקצרה על מה עוטר כל אחד מהם בעיטור הצבאי הגבוה ביותר בצבא האדום, על אומץ ותעוזה בשדה הקרב. מידע זה מאד חשוב, מפני שמעטים בלבד זכו (יותר נכון הרוויחו) לקבל עיטור זה זה, ואנחנו כשיראלים וכיהודים חייבים לאנשים אלה, ששיחררו את רוב אירופה מידי הצורר הנאצי (וכמובן מחנות השמדה) תוך הקרבה עצמית בלתי פוסקת ולפחות מחויבים להנציח את שמם בעמוד העוסק בעיטור עילאי זה (המקביל רק לעיטור בכל שלושת דרגות עיטור התהילה), כדי ששמם לא יאבד בין דפי ההסטוריה המצהיבים, אלא ישאר כאן, לתמיד. תודות לכם אכן קיימת האפשרות להנציח אנשים אלו, אך משום מה שמותיהם נמחקו מן העמוד. חשוב מאד ששמותיהם יופיעו. זה אינו דבר שעלול להפריע לקורא, להפך, הדבר יעמיק את הידע שלו בנושא בכך שידע את שמותם של היהודים אשר לא היה להם כמעט סיכוי לשרוד באותם קרבות עקובים מדם, ולמרות זאת הם שרדו ועוד עלו ארצה כשאפשרות זאת נראתה להם אפשרית (זה אינו היה דבר פשוט), ואלה שיכלו גם עזרו בפיתוחה. שמותיהם אינם חשובים פחות מבחינתי משמות פוליטיקאים או מרשלים צבאיים המוזכרים בין הדפים העוסקים בעיטורים.

תודה רבה מראש, אלי גולוסובסקי

אלי, האם אתה מתכוון למחיקה הזו? זה נמחק לפני כחצי שנה בנימוק: "כל זה לא רלוונטי לפה". פרט ונמק בדף השיחה של הערך את הפרטים שאתה רוצה להוסיף לערך, ואם לא תהיה התנגדות תוך כמה ימים- תוסיף את הפרטים האלה מחדש לערך. אגסי - שיחה 11:37, 2 באפריל 2011 (IDT)

שלום רב מדוד לריאה.[עריכת קוד מקור]

שלום רב לך מר וילוז'ני. בזמנו כתבתי לך בעניין ההגעה ל"פגישה" בזמן. אני מצטער על שאני חוזר אליך אחרי זמן רב כל כך ומבקש סליחתך. מאד שמחתי על כך שהתייחסת לעניין ברצינות, לפי דעתי, גם בהצגה ועוד בתחילתה. ואמנם לא הספקתי "לקחת ללב" בגלל האיחור ואתה הגעת, תוך חמש דקות מהמועד שנקבע. זהו השג במציאות שלנו. אני מודה לך על כך. אין ספק שכל האומנים יכולים וחייבים להגיע בזמן. את הסיבות פרטתי. אולי גם הזכרתי את הזלזול המופגן כלפי הקהל, שאני חלק ממנו... אנא פנה לכל החברים האומנים ובקש מהם גם דרך הארגונים, להגיע בזמן. זה יכול גם לשנות סדרי בראשית ביחס שלנו, בארץ, לאחרים. ושוב תודה על ההתייחסות. בברכה, דוד לריאה. נ.ב. לצערי, לא נהניתי כל כך מההופעה אולי משום שהעליתי מאד את הרף אחרי ההצגה הבלתי נשכחת שלך, משרתם של שני אדונים. אנא תודיע על קבלה של פנייתי זו.

זהו ספר האורחים של ויקיפדיה העברית, ולא של מר וילוז'ני. בברכה, --איש המרק - שיחה 18:58, 3 באפריל 2011 (IDT)

הרכבת בגן[עריכת קוד מקור]

בשבוע שעבר יצאתי עים הנכדות והמשפחה לביקור בגן החיות,אנו גרים בגבעת ושינגטון ושמענו רבות על הגןולכן הגענו ,נהננו אך אני רואה חובה להעיר שבנסיעה ברכבת שנוסעת בתוך הגן יש מערכת שמע שמסבירה לנוסעים מה רואים בדרך,רמת השמע היא מתחת לכל ביקורת לא ניתן להבין דבר והרמקולים מקולקלים וצרודים לדעתי זה לא מכבד את הגן ולא מצדיק את התשלום,פניתי לנהג ותשובתו היתה אמרתי להם אך הם לא מתיחסים האומנם?!!!!לדעתי יש מקום לטפל בבעיה

זהו ספר האורחים של ויקיפדיה העברית. בברכה, --איש המרק - שיחה 18:57, 3 באפריל 2011 (IDT)
שבזמן האחרון באמת נראית כמו גן חיות קריצה איתן - שיחה - 20:00, 7 באפריל 2011 (IDT)

הצטרפות לנתיב המהיר[עריכת קוד מקור]

שלום לכם, לפני כשבועיים יצרתי עימכם קשר טלפוני להצטרפות כלל רכבי החברה של חברת נטפים להנתיב המהיר טרם קיבלתי מכם מענה. אני מבקשת שתחזרו אליי ע"מ שאדע שהמייל ששלחתי טופל.

תודה ויום טוב, רוית- מנהלת תפעול חברת XXXX נייד -

זהו ספר האורחים של ויקיפדיה העברית ולא של הנתיב המהיר. בברכה. Alexis - שיחה 15:40, 5 באפריל 2011 (IDT)

אם ברצומי ליצור ערך חדש איך אני יוצר את היציר?

ראה ויקיפדיה צעד אחר צעד, בברכה חוה - שיחה 11:41, 8 באפריל 2011 (IDT)
עריכת איך לערוך ערך חדש. אתה נכנס לערך שבאדום (שם הערך הוא רק דוגמא. מובן שאתה צריך לכתוב את שם הערך) ומתחיל לערוך אותו. איתן - שיחה - 17:26, 8 באפריל 2011 (IDT)

תודה חברים, על שעזרת לי להיות במסלול מהיר

המידע לגבי הערך "עכו" אינו מעודכן[עריכת קוד מקור]

שמי בן מיוסט ואני מ"מ מנכ"ל החברה הכלכלית לעכו. אשמח לסייע בעדכון הנתונים באתר לגבי הערך "עכו". לדוגמא: מס' התושבים כיום עולה על 53,000 תושבים; השכר הממוצע עלה בכ-1000 ש"ח; אחוז האוכלוסייה היהודית בעיר הוא 72% וכו'. הדוא"ל שלי: ben@akko.muni.il

שלום בן, אין לנו ועדה שמחליטה איזה ערכים לעדכן. אם יש לך מידע שיכול לשפר את הערך, אתה מוזמן לעדכנו, אבל שינויים כאלה צריכים להיות מלווים במקורות. לגבי הנתונים הספציפים הנמצאים בתבניות, הם נלקחים ישירות מהלשכה המרכזית לסטטיטיקה בעזרת בוט, אין לגעת בו. לגבי הנתונים של מספר התושבים אתה יכול להוסיפו במלל בפרק סטטיסטיקה ודמוגרפיה. Hanay שיחה 23:44, 8 באפריל 2011 (IDT)

תודה רבה לכולם בויקיפדיה מצפריר[עריכת קוד מקור]

תודה רבה אני משתמש לעיתים בויקיפדיה ומוצא תמיד את הדברים שהתענינתי בהם

נראה כי המחקר לא העמיק די. לפיכך מוצגות על ידכם עובדות הלוקות בחסר (לשון המעטה). על הקמת הסיירת הוחלט ב- 1995 (אוכל להוכיח זאת במסמך) ובפועל היא החלה לפעול ב-1966. מקים היחידה ומפקדה הראשון היה סגן חזי שלום ולא צימל (אשר לימים, טרם מלחמת ששת הימים, החליף את חזי) בפעילויותיה פעלה הסיירת משני צידי הגבול הירדני (טרם הגבול החדש ב- 1967 - והן לאחריו). היא פעלה גם לאורך הסואץ בתקופת מלחמת ההתשה וחלק מחלליה נפלו שם. לעניין מפקדי היחידה הרי הנכם גורמים עוול לאלה שאינם מצוינים בשמותיהם............

סיירת חרוב נראה כי המחקר לא העמיק די. לפיכך מוצגות על ידכם עובדות הלוקות בחסר (לשון המעטה). על הקמת הסיירת הוחלט ב- 1995 (אוכל להוכיח זאת במסמך) ובפועל היא החלה לפעול ב-1966. מקים היחידה ומפקדה הראשון היה סגן חזי שלום ולא צימל (אשר לימים, טרם מלחמת ששת הימים, החליף את חזי) בפעילויותיה פעלה הסיירת משני צידי הגבול הירדני (טרם הגבול החדש ב- 19676 - והן לאחריו). היא פעלה גם לאורך הסואץ בתקופת מלחמת ההתשה וחלק מחלליה נפלו שם. לעניין מפקדי היחידה הרי הנכם גורמים עוול לאלה שאינם מצוינים בשמותיהם............

טעות חמורה באחד הערכים..![עריכת קוד מקור]

בערך של הפיגוע במסעדת מייק'ס פלייס בטיילת בת"א נכתב שנהרגו 3 אנשים כולל המאבטח שעצר את המחבל.. מה שאותו מחבל לא הצליח לעשות עשיתם אתם בעצמכם ע"י "הריגתו" לכאורה אז אני שמח לבשר לכם כי אותו מאבטח חי וקיים..

המידע הוסר מהערך. --איתמר ק. - שיחה 21:32, 11 באפריל 2011 (IDT)

משוב על ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה מאוד עוזרת בתחומים הלימודיים, יש בה פירוט רחב כמעט על כל נושא. הבעיה היא שכל אחד בעולם יכול לערוך ערך משלו ובעצם גם להטות את קהל הקוראים. לדעתי על המנהלים לסנן כותבי ערכים ולתת את האפשרות רק לאנשים שבוטחים בהם..

סה"כ: אתר מעולה !

הוספת ערך: תוכלו להוסיף ערך על הנאוקיוב או באנגלית - NeoCube ? תודה .. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

את ויקיפדיה כל אחד יכול לערוך, ובינתיים המצב מעולה. מצב שבו רק אנשים שזוהו כממחים בתחומם יתרמו יפגע בוויקיפדיה ויקטין את כמות הכותבים. דווקא בגלל שכל אחד יכול לערוך, יותר קשה להטות ערך. שמוליק - שיחה 17:03, 11 באפריל 2011 (IDT)
כמו כן קיימת בוויקיפדיה מערכת בקרת שינויים שתפקידה לשמור על אמינות ויקיפדיה. יְשֻׁרוּןשיחה 17:06, 11 באפריל 2011 (IDT)

מה בעלה של חוטובלי עושה ?[עריכת קוד מקור]

בכל אחד מחברי הכנסת יש סיפור אישי משהו לא ברור לי, אולי כי איני יודע , הכתבה/חומר שלכם על חוטבלי ינו מפרט מצבה המשפחתי, וגם יש לכך השלכות, לוגמ ם אינה נשואה מענין לעת היתכן ורצונה להיות רווקה לנצח כמו רבים היום שרצונם כזה. ותסכים להרצות על זה ???????????.. שמח לראות ם יש לה דעה בענין , תודה עמוס.

עמוס, ציפי חוטובלי רווקה. (לא נהוג שכותבים מציינים כאן את מספר טלפון שלהם). אגסי - שיחה 23:24, 14 באפריל 2011 (IDT)

לכבוד ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום רב. אינני מעוניין להיות יותר חבר בוויקיפדיה. אני מבקש לבטל את חשבוני בוויקיפדיה. Aa1231 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

דומני שהעיר קריית אונו לא עודכנה מזה שנים רבות.....[עריכת קוד מקור]

בהקשר לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנושא :סה"כ אחוז התלמידים שסיימו את לימודיהם עם תעודת בגרות. תודה .

האם מוכרת לכם- או קיימת בכלל- ציפור בשם תרד??


בתודה מראש, נורית בלוק

טרד היא קיכלי. שנילי - שיחה 15:01, 18 באפריל 2011 (IDT)

עזרה וסייוע בפתיחת עסק[עריכת קוד מקור]

שלום רב. שמי יאנה...(נמחק, פרטים אישיים)

שלום, הוויקיפדיה היא אנציקלופדיה וקהילת הכותבים נמצאת כאן רק לשם כך. עם כל הרצון הטוב אין אנו יכולים לעזור לך. פני ללשכת הרווחה במקום מגוריך. שנילי - שיחה 07:10, 22 באפריל 2011 (IDT)

התאחדות יוצאי בירובידזן[עריכת קוד מקור]

שלום, האם יש התאחדות יוצאי בירוביזן בישראל ? אם כן האם ידוע מספר טלפון ? תודה גולן

רחל בבקשה תעזרי לי[עריכת קוד מקור]

רחל שלום אתמול כתבתי על עצמי דברים בויקיפדיה אך משום מה הכל נמחק והוסר אשמח אם תוכלי לעזור לי לשחזר את הכתוב ואם יהיו בעיות אשמח לתקן ולשפר, שי

אתה יכול לכתוב על עצמך בדף המשתמש:SHAYOZERI, אבל שים נא לב שהוויקיפדיה אינה מקום לפרסום עצמי (ראה ויקיפדיה:דף משתמש). שנילי - שיחה 13:29, 22 באפריל 2011 (IDT)

פורטל היום[עריכת קוד מקור]

בפורטל היום, י"ט בניסן, כתבתם שהיום הוא יום ההולדת של תל אביב, וזו שגיאה! יום ההולדת של תל אביב הוא בכ' בניסן תרס"ט.

תמונת הלוגו[עריכת קוד מקור]

כולנו הרי יודעים שויקיפדיה הינו אתר מדהים בעל שלל אפשרויות נרחבות אך יש לי הערה קטנה שמפריעה לי אישית למה הסמל או הלוגו של האתר (אצלי בעיברית) בצד ימין הוא לא באיכות הוא נורא מוטשטש ומוריד לדעתי מאסטיות והיופי של העמוד למה לא לשנותו למשהו כזה http://www.up2me.co.il/images/1233972.png