שיחת משתמש:קיפודנחש/ארכיון 26 - כל שנה בסתיו – הבדלי גרסאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏מי אתה באמת?: מספיק כבר עם ההצקות האלו
שורה 482: שורה 482:
:::[[משתמש:אלי גודין]], למה קיפודנחש הזה מדבר עליי בעצבים, ואני לא הראשון, הוא דיבר בעצבים לאיזה משתמש אחר שאני מכיר. יש לך הסבר? [[משתמש:Esc Steven|Esc Steven]] - [[שיחת משתמש:Esc Steven|שיחה]] 16:30, 30 בספטמבר 2019 (IDT)
:::[[משתמש:אלי גודין]], למה קיפודנחש הזה מדבר עליי בעצבים, ואני לא הראשון, הוא דיבר בעצבים לאיזה משתמש אחר שאני מכיר. יש לך הסבר? [[משתמש:Esc Steven|Esc Steven]] - [[שיחת משתמש:Esc Steven|שיחה]] 16:30, 30 בספטמבר 2019 (IDT)
::::היי, אינני יודע מה עומד מאחורי שאלתו של {{א|Esc Steven}} ומה ההיסטוריה ביניכם מעלה, אך קיפודנחש, אתה מוכרח להשתדל ביתר שאת לדבר בדרך ארץ לחברים כאן. בידך ובידי וביד כל החברים לייצר שיח אוהב וענייני שיהווה כר פורה להישארות משתמשים כאן, ולא, חלילה, לגל נטישה המוני. אנא השתדל, ככל שאתה יכול, ללכת לקראת זה. [[משתמש:אלי גודין|eli ]] - [[שיחת משתמש:אלי גודין|שיחה]] 21:33, 1 באוקטובר 2019 (IDT)
::::היי, אינני יודע מה עומד מאחורי שאלתו של {{א|Esc Steven}} ומה ההיסטוריה ביניכם מעלה, אך קיפודנחש, אתה מוכרח להשתדל ביתר שאת לדבר בדרך ארץ לחברים כאן. בידך ובידי וביד כל החברים לייצר שיח אוהב וענייני שיהווה כר פורה להישארות משתמשים כאן, ולא, חלילה, לגל נטישה המוני. אנא השתדל, ככל שאתה יכול, ללכת לקראת זה. [[משתמש:אלי גודין|eli ]] - [[שיחת משתמש:אלי גודין|שיחה]] 21:33, 1 באוקטובר 2019 (IDT)
:::::גם אתה מוזמן ללכת מכאן ולהפסיק להטריד. באמת אין לכם משהו יותר טוב לעשות? הדיגלון הצהוב והפעמון האדום עם "יש לך הודעה בדף השיחה" מיועדים לדברים כמו פנייתו של אור בסעיף הקודם, לא לשטויות שלכם. עזבו אותי בשקט. [[שיחת משתמש:קיפודנחש|קיפודנחש]] 21:55, 1 באוקטובר 2019 (IDT)

גרסה מ־21:55, 1 באוקטובר 2019

שיחת משתמש:קיפודנחש/ארכיון 26 - כל שנה בסתיו/פתיח

בקשת עזרה

שלום קיפוד. בעבר, השתמשתי מספר פעמים בחיפוש, והיו בצידו האפשרויות של חיפוש בקוד ויקי עצמו (נדמלי שצריך להוסיף insource: או משהו כזה) ביחד עם עוד עזרי ניווט בחיפוש. אני כרגע לא מוצא את העזרים הללו. יש לך מושג למה זה נעלם או איך מחזירים אותם? דגש17:21, 7 במאי 2019 (IDT)

החזרתי לניראות את טבלת ההסברים בדף החיפוש (היא הייתה מוסתרת, וכנראה קוד כלשהו חשף אותה בשלב מאוחר יותר - זה הפסיק לעבוד, אז הסרתי את ההסתרה). אם צריך יותר מזה, זה גדול עלי - אולי מש:Amire80 יכול לעזור. קיפודנחש 21:39, 7 במאי 2019 (IDT)
זכור לי שהסתרתי את זה, כי הצורה שבה עבדה ההסתרה וההצגה האטו מאוד את דף החיפוש, שבתקופה ההיא השתמשתי בו המון. אני רואה שעכשיו אחרי השינוי של קיפודנחש זה לא קורה, אז הכול כנראה בסדר. תודה על התיקון. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 22:59, 7 במאי 2019 (IDT)
תודה לשניכם. דגש09:06, 8 במאי 2019 (IDT)
טוב, בעצם כן יש עם זה בעיה.
עכשיו כשנכנסים לחיפוש מטלפון נייד, רואים בהתחלה רשימה ארוכה של מילות מפתח, שלא מעניינות את רוב האנשים, לרק אחר־כך את שורת החיפוש עצמה.
הדגמה: https://he.m.wikipedia.org/wiki/Special:Search (זה יעבוד גם ממחשב).
למרבה הצער, הקוד של הסתרת הטבלאות לא עובד בטלפונים. (אני כל הזמן שוכח: זה קוד מקומי בעברית, או שזה במדיה־ויקי, או גם וגם?)
לא נראה לי שיש לי בעיה עם איך שזה מוצג במחשבים, אבל בטלפונים זה קטסטרופה. צריך פשוט להחביא את זה שם לגמרי. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 15:59, 20 במאי 2019 (IDT)

משתמש:Amire80: כשאתה מדבר על "מטלפונים", האם הכוונה לתצוגת ניידים, או תצוגת מחשבים בטלפון? אם הראשון, אנא צרף צילומסך: אצלי בתצוגת ניידים לא רואים את הטבלה, ולמיטב ידיעתי זה המצב הכללי בתצוגת ניידים. לשאלתך: זה מה שנקרא "הודעת מערכת". את ההודעה עצמה אפשר למצוא בעזרת uselang=qqx. קיפודנחש 17:04, 20 במאי 2019 (IDT)

תוספת: בדקתי כרגע, וב"תצוגת מחשבים" בנייד, הטבלה מופיעה מקופלת, כמו במחשב. אמיר, אנא הבהר בדיוק באיזה מצב הטבלה מופיעה ומפריעה. קיפודנחש 17:08, 20 במאי 2019 (IDT)

תצוגת ניידים, כמובן. מתצוגת מחשבים בנייד אני לא מצפה לכלום. (אפשר לא לאהוב את הממשק הנייד, אבל רוב האנשים קוראים בו, אז אי־אפשר להתעלם ממנו.)
אם אתה הולך לקישור שצירפתי לעיל, אתה אמור לראות את שורת החיפוש למעלה, ואת הטבלה הגדולה של „מילות מפתח בחיפוש” מתחת לזה. זה עוד לא נורא כל־כל, כי לפחות השורה נמצאת שם, אבל זה כן קצת מבלבל, כי הטבלה הרבה יותר גדולה.
אבל אם אתה נמצא בערך כלשהו, לוחץ על זכוכית מגדלת, מחפש, ואז לוחץ על „לחפש בדפים”, אז זה כבר ממש קטסטרופה: בתוצאות אתה רואה את כל טבלת „מילות מפתח בחיפוש”, אחר־כך רשימת מרחבי שם, ורק אחרי כל זה את התוצאות. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:59, 20 במאי 2019 (IDT)
משתמש:Amire80: המממ.... מעניין. מעולם לא השתמשתי בפונקציונליות הזו מהנייד, ואולי אפילו לא ידעתי עליה (כלומר, "חיפשו בדפים"), וכמובן שאף פעם לא פתחתי את הדף "מיוחד:חיפוש" - בנייד, תמיד הלכתי ישר לאחד הדפים שמופיעים. התרופה היא כנראה פשוטה - צריך להוסיף לטבלה הזו את אחת המחלקות שבממשק הנייד מקבלות display:none, כמו המחלקות שמשמשות באמבוקסים, ואפשר גם להוסיף מחלקה חדשה כזו במדיה ויקי:Mobile.css, אם לא רוצים לייחס מחלקה קיימת שאולי לא מתאימה תוכנית. אשמח את תעשה זאת, אבל אם מסיבה כלשהי אינך יכול או אינך מעוניין, let me know ואנסה להגיע לכך בהקדם האפשרי. תודה, בבקשה, סליחה - קיפודנחש 19:22, 20 במאי 2019 (IDT)
הוספתי (אחרי false start) מחלקה בשם nomobile. נראה שהיא עושה את העבודה. ראה מיוחד:הבדלים/25552299 (העריכה הקודמת היא ה-false start). קיפודנחש 00:28, 21 במאי 2019 (IDT)
תודה, זה שיפור.
עדיין רואים את רשימת מרחבי השם, שאינה נחוצה לרוב האנשים, אבל זאת בעיה כללית ונפרדת. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 10:49, 28 במאי 2019 (IDT)
אין לי ספק שאתה יודע על מה אתה מדבר, אבל בכל זאת לא הבנתי. אצלי, במיוחד:חיפוש בנייד, לא רואים רשימת מרחבי שם. קיפודנחש 18:11, 28 במאי 2019 (IDT)

כוכב לחרוץ!

כוכב החריצות
תודה לקיפודנחש על תשובתו העניינית והמהירה להפליא. עכשיו רק תלמד אותי איך להיפטר מדפי משנה אישיים שאני כבר לא צריך או שנכפו עלי, וגם איך שולחים לך משהו אישי רמי נוידרפר - שיחה 18:01, 13 במאי 2019 (IDT)
@רמי נוידרפר: - כשרוצים למחוק דף במרחב המשתמש, שמים בדף הזה תבנית {{למחוק}}, ואחד המפעילים ימחק את הדף תוך זמן לא רב. צריך להיזהר טיפונת עם התבנית הזו - בעיקר צריך לוודא שהדף אותו אתה מבקש למחוק לא מוכלל בדף אחר - אם הוא מוכלל, יש סכנה שהדף שכולל את הדף שאתה רוצה למחוק יסומן גם הוא. בדרך כלל זו לא בעיה, אבל חשוב לבדוק (ההכי הפשוט - "דפים המקושרים לכאן" מהתפריט הימני). לגבי משלוח "משהו אישי" - בדרך כלל אין בכך צורך, אבל אם חייבים, אפשר לשלוח דוא"ל דרך "שליחת דוא"ל למשתמש" מהתפריט הימני בדף זה. גילוי נאות - אם לדעתי אין הצדקה לשימוש בדוא"ל, אני לעתים עונה בדף שיחה בוויקיפדיה, או לא עונה כלל. קיפודנחש 18:51, 13 במאי 2019 (IDT)

תודה: המשהו אישי הוא אישי --רמי נוידרפר - שיחה 20:32, 13 במאי 2019 (IDT)

התייעצות

הגעתי בינתיים ל-73 משחקים מנותחים ב-משתמש:Yoavd/chessbookgames. האם יש לך רעיון חכם איך לשכן אותם בויקיספר? בויקיפדיה כערכים בודדים כל משחק מנותח מתקרב למגבלה של הגודל, וחלקם עברו את המגבלה ולכן הצגתי רק מסעים של הצד הלבן או של השחור. אני מתכוון להמשיך עוד קצת, ואחר כך לעבור לפרק של מטים במסע אחד, בשני מסעים ובתרגילים טקטיים. כך שאין מה למהר. גם בימים שאני עובד קשה מאוד אני מספיק 2-3 משחקים בסך הכל. זה די הרבה עבודה...--‏Yoavd‏ • שיחה 13:13, 15 במאי 2019 (IDT)

מש:Yoavd: סליחה על התגובה המאוחרת. אודה על האמת, מימי לא קראתי, ואפילו לא פתחתי ספר שחמט. בלי לדעת כלום על הנושא, אינטואיטיבית, נראה לי שכדאי להביט בכמה ספרי שחמט שנחשבים מוצלחים, או "קלאסיים", או מכוננים, ולנסות לעקוב אחרי הפורמט בו הם משתמשים.
אולי אפשר להקדיש דפי משנה למשחקים שלמים (כלומר הצגת כל הלוחות של המשחק), ובגוף הספר, כשדנים במשחק מסוים, להציג מספר מצומצם של לוחות, ולצרף קישור לדף המשנה (בדומה ל"{{ערך מורחב}}" בוויקיפדיה). זו לא בדיוק "המלצה", אלא רק הרהור. באופן כללי, הקונספט של ויקיספר לא לגמרי נהיר לי: בין השאר, לא לגמרי הבנתי אם הכוונה שכל ספר שם יתאים לשימוש גם בצורה מודפסת, או שהשימוש העיקרי הוא כספר מקוון? כנראה לתשובה על השאלה הזו יש השלכות על הפורמט הרצוי.
ברמה הטכנית, אם יש לך רעיון מה התצוגה או התוצאה הרצויה, והכלים הנוכחיים לא תומכים בתצוגה כזו, אשמח לעבוד אתך ולנסות לפתח כלים (או לעדן את הקיימים) שייצרו את התצוגה שנראית לך אידאלית, או יתקרבו אליה במידת האפשר. בברכה - קיפודנחש 18:17, 20 במאי 2019 (IDT)
כל היופי בויקיפדיה (או בכלל באינטרנט שאפשר לעשות דברים ולהציג דברים שלא ניתנים להיעשות בספר מודפס. יש לי אלפי ספרי שחמט, אך מה שבעזרתך אני מייצר כאן, עולה בהרבה על כל אחד מהם. אני עכשיו בשלב השלישי של היצירה, כאשר אני מוסיף לאותם משחקי מופת שאני מעלה, משחקי המשך שהתחילו בדיוק באותו אופן אך הסתעפו בדרכים אחרות. בינתיים עשיתי זאת רק למשחק אחד מתוך 77 שכבר העליתי ראה משתמש:Yoavd/chessbookgames/18860210Zukertort. כאן מצורפים למעלה מ-40 משחקים שהגיעו לאותה עמדה בדיוק לאחר 9 מסעים (אם כי בשינוי סדר המסעים) וכך למעשה המשחקים מציגים את ההתמודדות של השחקנים עם העמדה החל מהמסע ה-10. אין אף ספר שמסוגל לעשות את זה. לגבי הויקיספר - מה שחשבתי הוא שלאחר שהמנגנון שלך מייצר את הדיאגרמות, להעביר אותן כמוצר מוגמר שאני מניח שהוא קטן בהרבה ממגבלת המקום שציינת שמאפשרת רק לכ-60 מסעים להיווצר. יכול להיות שלא הבנתי בדיוק למה כוונתך, אבל אם התכנית לייצור הדיאגרמות כבדה, ייתכן שהתוצר שלה מאפשר להיות יותר יעיל. לדוגמה - אם אני מייצר PDF מהדיאגרמות הנפח של ה-PDF יהיה קטן, וכך גם נפח הערך בבייטים הוא קטן, לכן אני מניח שהבעיה היא רק בתהליך חילול הדיאגרמות. מבחינתי אם הייתי יכול לשים ברצף 100-200 משחקים עם הדיאגרמות וההערות זה היה מצוין. --‏Yoavd‏ • שיחה 19:02, 20 במאי 2019 (IDT)
התוכנית לייצור הדיאגרמה אינה "כבדה". המגבלה נובעת בדרך כלל מה"פלט" של התבנית, שמייצרת טבלה די ארוכה וסבוכה, מה שקראת "המוצר המוגמר". סביר בהחלט שאפשר להציג את הלוח והכלים בצורה יותר יעילה מהאופן בו הם מוצגים כעת, וזה יאפשר הצגת יותר לוחות בדף אחד. אפרופו - למיטב ידיעתי המגבלה כיום קצת יותר גדולה מ-60 לוחות, לא? משהו כמו 200 בערך (לא מדדתי, אבל קל לעשות זאת). בדף שקישרת, משתמש:Yoavd/chessbookgames/18860210Zukertort, מוצגים מעל 70 משחקים, והוא לא הגיע למגבלות, עד כמה שהצלחתי לראות. המגבלה היא של בערך 2MB HTML - הכוונה למה שהפרסר של מדיה ויקי משפריץ אחרי שהוא גומר לעבד את הדף. בדף שקישרת, גודל ה-HTML מגיע למג וחצי, שזה כבר לא רחוק מהמגבלה של שני מג, אבל עדיין משאיר מקום לכמה עשרות לוחות נוספים.
עד כמה זה קריטי להציג את כל מאות הלוחות הללו בדף ויקי אחד?
קצת מדידות: גודל ה-html קשור למספר הכלים. בדף שקישרת, הלוח הראשון שוקל כ-20 קילו, והאחרון, עם פחות כלים, כ-12 (לוח ריק שוקל כשני קילו, לוח מלא כ-20 קילו, והלוחות האחרונים בדף (פחות כלים אבל לא אפס) שוקלים כ-12 קילו. במילים אחרות, אפשר להציג בדף (מגבלה - כשני מגה) בערך 100 לוחות מלאים, או קרוב ל-1000 ריקים, או מספר כלשהו של לוחות עליהם בערך 4000 כלים (כל החשבונות - על האצבע). זה נראה די הרבה עבור דף אחד. אם זה לא מספיק, אולי כדאי לחשוב על דרך כלשהי לפצל, כך שלא כל הלוחות מכל המשחקים יהיו בדף אחד. כמו כן, אפשר כנראה לייעל, ואפילו די הרבה, כך שאם זה מה שעושה את ההבדל, אפשר קצת לעסות את התבנית (כנראה תבנית:לוח שחמט מ-FEN) כך שלוח מלא ישקול פחות - עם קצת מאמץ, כנראה אפשר להוריד את משקלו של לוח מלא לכ-6 קילו, כלומר משהו כמו 600 לוחות בדף. זה כמובן לא כולל את הטקסט, כך שבפועל יהיו פחות
זווית התקפה נוספת (שוב, בהנחה שאכן חשוב לדחוף את כל מאות הלוחות הללו לדף אחד), זה לנסות להעלות את מגבלת גודל הדף בוויקיספר, מ-2 מגה ליותר.
צריך גם לזכור שדפים ארוכים וכבדים יכולים להיות פחות נוחים לקוראים. בברכה - קיפודנחש 20:35, 20 במאי 2019 (IDT)
הפתרון שלי בויקיספר היה פשוט - לחלק את הספר לפרקים כך שבכל פרק יוכלו להיות משחקים לפי נושאים. בכל אופן גם אם אני אפרק את הפרקים לתתי פרקים, הייתי רוצה להציג 20-30 משחקים בפרק - כיום בחלק מהמשחקים הגעתי למגבלה עם משחק אחד, כך שהחישובים מעלה לא ברורים לי - 60 מסעים יוצרים 120 דיאגרמות, אלא אם כן אני מוותר על אחד הצבעים. אתה כותב מעלה "אפשר להציג בדף (מגבלה - כשני מגה) בערך 100 לוחות מלאים" וכנראה שהגעתי למגבלה הזו. מה שאני לא מבין למה אם אני מייצא את זה ל-PDF זה כל כך הרבה יותר קטן. ייצאתי עכשיו משחק של 48 מסעים (עם כל הלוחות) + הערות ויצא פחות מ-600K. גם כך זה מגיע למגבלה של 3 משחקים לכל 2 MB. --‏Yoavd‏ • שיחה 00:29, 21 במאי 2019 (IDT)
הבנתי. אתה דיברת על "מסעים" ואני שמעתי "לוחות", כך שיש בינינו דיסוננס שהוא פקטור 2 בדיוק. כפי שכתבתי, במאמץ לא עצום אפשר "להוזיל" מחיר של לוח, מבחינת הנפח של קוד HTML שנדרש כדי לייצג אותו, כך שאפשר יהיה להציג יותר לוחות בדף ויקי אחד. אם זה יעשה לך את החיים טובים יותר, אשתדל לעשות מאמץ ולעשות זאת (תוך ניצול כמה דברים שלמדתי בשיפצור האחרון של השחמציג). לגבי 20-30 משחקים בפרק: קטונתי, אבל אינטואיטיבית נראה לי שהצגת מעל 1000 לוחות בדף אחד בדפדפן יכול לגרום לקשיי התמצאות לקורא, ו(שוב אינטואיטיבית) נראה לי שעדיף לדלל, גם אם כל המגבלה הטכניות ייעלמו.
לגבי PDF - קודם כל, הופתעתי לטובה מהתוצאה: בפעם הקודמת שהסתכלתי על ייצוא דף ויקי כ-PDF, היו שם בגים קשים, כולל בעיות כיווניות - כרגע הכל נראה נכון (או לפחות, אני לא ראיתי בעיות). שנית, לשאלה "למה ה-PDF נראה יותר חסכוני מ-HTML" יש לי רק תשובה של גיל שלוש: "ככה". אם רוצים אפשר לחפור ב-HTML וב-PDF ולראות איפה זה חסכוני יותר ואיפה ההוא, אבל זו לא נראית לי חקירה מועילה. המגבלה של 2MB (שאחרי הכל היא מגבלה מלאכותית שהוטלה על ידי הקונפיגורציה של ויקיפדיה - טכנית אפשר הרבה יותר, וגם השרת וגם הדפדפן יעמדו בזה) לא קיימת עובר גודל ה-PDF, למיטב ידיעתי.
בפורמט הנוכחי, מוצגים ששה לוחות בעמוד. כנראה אם תקטין קצת את הלוחות [לא ביג דיל], אפשר במקום 2X3, להציג 3X4, כלומר 12 לוחות בעמוד במקום 6. עדיין, הצגת אלף לוחות (20 משחקים עם 25 מסעים כל אחד יוצא 1000, לא?) תתפרש על כ-100 עמודים (לעומת כ-200 בגודל הנוכחי). רק לרישום הלוחות, וזה לפני שהוספת מלל, זה לא קצת הרבה לפרק?
האמת, כשהתחלתי לחשוב על "לוחות ממשחק שחמט", לא חשבתי שתרצה להראות את כל העמדות מהראשונה ועד לאחרונה. חשבתי יותר בכיוון של הצגת מספר (אחד או יותר) רצפים של "מהלכים מעניינים", כשבין רצף לרצף מספיק לרשום את הרישום האלגברי מסוף הרצף הנוכחי עד תחילת הרצף הבא. את הבעיות הטכניות נפתור, אבל גם אם טכנית נמצא דרך להציג 1,000 לוחות בדף אחד בוויקי, קשה לי להבין איך הקורא מוצא בכמות חומר כזו תועלת. קיפודנחש 02:18, 21 במאי 2019 (IDT)
תודה רבה! אעשה כדבריך. --‏Yoavd‏ • שיחה 14:23, 21 במאי 2019 (IDT)
מש:Yoavd: שיניתי את תבנית:לוח שחמט מ-FEN, כך שלוח מלא שוקל עכשיו "רק" ארבע קילו (במקום עשרים). תוצאת לוואי לא לגמרי מובנת לי היא שהכלים עכשיו חדים ובהירים יותר, לפחות בגדלים מסוימים של הלוח. ניסיתי לבדוק את כל המצבים (גדלים שונים, היפוך), אבל כמו תמיד, יכול להיות שנשארו בגים - אנא בחן את הלוחות השונים בעין חשדנית, וכמובן, דווח אם תמצא תקלה. בגדול, צריך להיות אפשרי עכשיו לצופף עד כ-500 לוחות בדף אחד, אם אין בו שום דבר אחר (למעשה יותר, אם לא כולם מלאים: לוח ריק עדיין שוקל פחות, אם כי ההבדל כבר לא דרמטי כמו קודם - ריק שוקל קצת יותר משני קילו). אם תרצה להעתיק זאת גם לוויקיספר, מדובר ביחידה:Chess from fen, תבנית:לוח שחמט מ-FEN, ודף המשנה שלה, תבנית:לוח שחמט מ-FEN/styles.css (למעשה, דף המשנה הזה הוא המפתח ל"טריק" בעזרתו הרזיתי את הלוח, ועל הדרך גם חידדתי את הכלים). בב"ח - קיפודנחש 22:16, 21 במאי 2019 (IDT)
בוודאי היה מעניין להכיר אותך בחיים האמיתיים - יצא לי ביחידתי הצבאית להכיר כמה גאוני מחשבים, אחר כך ב-40 השנים שבהם עבדתי ב"אזרחות" ביחידות מחשב שונות פגשתי למעשה רק אדם אחד מוכשר בצורה יוצאת מן הכלל, אבל את/ה מפתיע/ה בכל פעם מחדש. כל הכבוד! אני נוסע היום ל-10 ימים לבקר את בני בחו"ל אבל אנצל את הזמן לבדיקות יסודיות. --‏Yoavd‏ • שיחה 11:15, 23 במאי 2019 (IDT)

תודה על המחמאות. בינתיים עשיתי עוד קצת "מדידות", ומתברר שלא דייקתי במספרים: הצמצום אכן הקטין את "לוח מ fen" לשניים עד ארבעה קילו, אבל זה תופס כששמים את התבנית ישירות בדף. מסיבות של רזי רזין, שלא ירדתי לחקרן (וגם לא ארד), כשהתבנית הזו נוצרת על ידי תבנית "לוחות ממשחק", המחיר מוכפל ב-4, ועולה לכ-14 קילו (לוח מלא, עם 32 כלים - המשקל פוחת כשיש פחות כלים). המשמעות היא שלמרות שכנראה אפשר באמת לדחוף 500 או יותר לוחות בדף ויקי, אם שמים 500 תבניות "לוח מ fen" אינדיבידואליות, הרי שבשימוש ב"לוחות ממשחק", המגבלה יורדת בערך ל-150. לא משלמים קנס (לפחות לא קנס גבוה) על פיצולים, כלומר, אפשר להשתמש ב"לוחות ממשחק" עבור משחק מסוים לעשרים לוחות, להוסיף תוכן נוסף, עם מלל, תבניות, (כולל שחמציג), וכן הלאה, ואז להשתמש ב"לוחות ממשחק" שוב (ולהזין את אותו pgn), כדי להציג 20 לוחות נוספים כלשהם מאותו משחק, והמחיר פחות או יותר שווה למחיר שעולה להציג את אתם 40 לוחות בקריאה אחת לתבנית (אפשר כמובן לפצל יותר - המחיר נשאר כמעט אותו דבר). גם המחיר ב"קוד מקור" לא גבוה, ביחוד אם מושכים את ה-pgn מוויקינתונים. קיפודנחש 17:30, 23 במאי 2019 (IDT)

משתמש:Yoavd: התחפרתי עמוק. בצד החיוב, בהתחפרויות האלו למדתי משהו, ויצא מזה דף ויקיפדיה:מגבלות המפענח שאולי יעזור למישהו בעתיד.
מצאתי דרך די לא אלגנטית להקטין את העלות לבערך 3 קילו ללוח (שוב, לוח עם 32 כלים שוקל יותר מלוח ריק - מגבלת המערכת היא כ-2,000 קילו לדף מקסימום). זה דורש שימוש קצת אחר מצד העורך - שימוש בתבנית רגילה מכפיל את העלות (אולי לא את העלות עצמה, אבל לכל הפחות את איך שמדיה ויקי סופרת את העלות, ומבחינתנו זה מה שמשנה, כי זה הנתון שכשעוברים אותו המערכת צועקת פוס), ולכן, כדי למזער את העלות צריך להשתמש ב-#invoke ישר מדף הערך, במקום דרך תבנית כמו שאנחנו עושים בדרך כלל. כמו כן, בגלל הוויתור על התבנית, ובגלל שיש כמה דברים שצריך לעשות בדרך, אותם רק תבנית יודעת לעשות, צריך להוסיף בדף משהו שנראה כמו עריכת סרק - חייבים להוסיף {{Chess css}} במקום כלשהו בדף, שלכאורה לא עושה כלום, אבל באורח קסם היא בעצם עושה המון.
עם החריקות הללו, אפשר לדחוס קרוב ל-700 לוחות בדף - ראה משתמש:קיפודנחש/ארגח (וכמובן, פתח אותו לעריכה והצץ בקוד המקור): המשחק של שטייניץ ששמת בדף שלך, עם 76 לוחות, מופיע שם 9 פעמים, ומהעותק העשירי מוצגים עוד 19 לוחות - סך הכל 703 לוחות. בדף הזה אין שום דבר אחר, והוא טס קרוב מאד למעטפת: אין שם מקום אפילו לעוד לוח אחד, וכנראה פסקה לא גדולה של טקסט, או רבע שחמציג יקפיצו אותו מעל המגבלה. בשימוש בצורה הזו אפשר בנוחיות לדחוף 500 לוחות לדף (כמה משחקים זה יוצא?), ויישאר מקום לקפה וסוכר. אם שוכחים את "המרכיב הסודי" (כלומר {{Chess css}}), רואים מסגרות עם סימון הטורים והשורות, ואת הכיתוב מתחת ללוחות, אבל בלי שום תמונות: לא לוחות ולא כלים (אם תשתמש ב"מוד הדחוס", בהסתברות של 77% זה יקרה לך במוקדם או במאוחר, וכשזה יקרה, אולי תזכור מה שכתבתי ותיזכר להוסיף את המרכיב הסודי). צורה זו לא תומכת ב-reverse (הצגת הלוח מנקודת מבט של השחור), ולא בדקתי מה קורה אם רוצים להציג משחק מהאמצע בעזרת העברת FEN: זה כנראה יעבוד, אבל עם מגבלות: למשל, המערכת לא יודעת להציג את המשחק ממצב של "תור השחור", והלוח הראשון שמוצג הוא אחרי המסע הראשון של הלבן - אם מעבירים FEN כנראה רוצים שהלוח הראשון יהיה _לפני_ המסע הראשון (הכל טריקים שאפשר ללמד, אבל כרגע המערכת לא יודעת, ואם לא תאמר במפורש שצריך, היא גם כנראה לעולם לא תדע). בארג"ח ההדגמה אין כיתובים, אבל הכיתוב עובד באותה דרך: כשמשתמשים בהעברת פרמטרים 3l = ו- 15d =, הכיתוב הוא ערך הפרמטר, וכשמשתמשים ב- from1 ... to1 , אז הכיתובים הם הערך של פרמטר comments1
אז שוב: מעבר לתרגיל המעניין, אם תרצה להשתמש בדרך זו, שמאפשרת לדחוס בדיוק בערך פי 4 לוחות בדף אחד מאשר בעזרת התבנית בה השתמשת בדף ההדגמה, כדאי שלפני זה תריץ קצת ניסיונות ובדיקות, ותנסה, לכל הפחות את הווריאציות שאתה צריך: בייחוד, אם אתה רוצה להשתמש עבור משחקים שמתחילים במצב לא סטנדרטי (כלומר ה-PGN כולל תג FEN), צריך לבדוק ביסודיות - אני לא טרחתי. בקיצור, כבדהי (קצת) וחשדהו (הרבה). אם משהו לא מובן, או יש לך שאלות, אל תהסס. בהצלחה - קיפודנחש 07:45, 27 במאי 2019 (IDT)
כמו שכתבתי כבר מקודם - מרשים ביותר. אני כרגע לא במצב הנוח של עבודה בבית, אלא בבית שכור בקופנהגן הגשומה והקרירה (אני בטוח שכל חברי בארץ ירוקים מקנאה על כך שלא צריך מזגן) ולכן אופציות הבדיקה וגם הזמן שלי לא לגמרי מושלמות אבל אנסה ראשית לקרוא ביסודיות ולהפנים את ההנחיות החדשות. נראה כשיפור מצוין, ובשילוב עם החלוקה לפרקים ותתי פרקים זה צריך לעבוד ולהיות מספק ביותר. שוב - תודה רבה! --‏Yoavd‏ • שיחה 08:31, 27 במאי 2019 (IDT)
בדקתי את ה"משחק" הראשון ברשימה שלי, שחשבתי שהוא כבד במיוחד:
ביצועי מפענח
*זמן CPU 1.228 שניות
  • זמן אמיתי 1.267 שניות
  • מספר הצמתים שקדם־המפענח ביקר בהם 14,407/1,000,000
  • מספר הצמתים שקדם־המפענח יצר 0/1,500,000
  • גודל הטקסט המוכלל לאחר הפריסה 1,018,406 מתוך 2,097,152 בתים
  • גודל הפרמטרים של התבניות 13,426 מתוך 2,097,152 בתים
  • עומק הפריסה הגבוה ביותר 8/40
  • מספר פונקציות המפענח שגוזלות משאבים 1/500
  • עומק הרקורסיה של הפריסה 0 מתוך 20
  • אורך הפריסה לאחר ההרחבה 206,770 בתים מתוך 5,000,000 בתים*
  • מספר ישויות ה־Wikibase שנטענו 0 מתוך 400
  • שימוש של לואה בזמן 0.609/10.000 שניות
  • שימוש של לואה בזיכרון 2.45 מגה־בייטים/50 מגה־בייטים

אם אני מבין נכון, באף פרמטר הוא לא מתקרב למגבלה שקיימת היום. זה נראה מצוין. --‏Yoavd‏ • שיחה 08:43, 27 במאי 2019 (IDT)

ומצד שני, בדף שיחת משתמש:Yoavd/chessbookgames מופיעה ההודעה "שגיאת לואה ביחידה יחידה:Chess_games בשורה 84: bad argument #2 to 'gsub' (string/function/table expected)." אבל כאשר עושים את אותה בדיקה גם כל הפרמטרים נראים תקינים להפליא.
ביצועי מפענח
זמן CPU 0.064 שניות

זמן אמיתי 0.078 שניות

מספר הצמתים שקדם־המפענח ביקר בהם 1,219/1,000,000

מספר הצמתים שקדם־המפענח יצר 0/1,500,000

גודל הטקסט המוכלל לאחר הפריסה 1,029 מתוך 2,097,152 בתים

גודל הפרמטרים של התבניות 815 מתוך 2,097,152 בתים

עומק הפריסה הגבוה ביותר 7/40

מספר פונקציות המפענח שגוזלות משאבים 0/500

עומק הרקורסיה של הפריסה 0 מתוך 20

אורך הפריסה לאחר ההרחבה 527 בתים מתוך 5,000,000 בתים

מספר ישויות ה־Wikibase שנטענו 0 מתוך 400

שימוש של לואה בזמן 0.021/10.000 שניות

שימוש של לואה בזיכרון 925 קילו־בייטים/50 מגה־בייטים

--‏Yoavd‏ • שיחה 08:50, 27 במאי 2019 (IDT)

כבר לא ליד מחשב, וגם לא אהיה בשעות הקרובות, אבל בהצצה חפוזה נראה שבדף הזה אתה מבקש להציג מסעים הרבה מעבר למה שיש ברשימת המסעים ב pgn. היחידה לא עושה הרבה בדיקות תקינות על הקלט שלה, וכשמבקשים ממנה משהו שאין, היא לא תמיד מוציאה הודעת שגיאה יפה. במקרה הזה, הקלט של היחידה, כלומר מה שמוזן לתבנית, נראה שגוי: כשהרישום האלגברי מסתיים במסע עשרים ומשהו, אי אפשר לבקש הצגת לוח 119d. קיפודנחש 09:05, 27 במאי 2019 (IDT)

אני יודע שזה יותר מדי מסעים. אוכל לבדוק ממש ברצינות רק בעוד כעשרה ימים, כשאחזור לבית. תודה גם על ההסברים הברורים בדף שכתבת. --‏Yoavd‏ • שיחה 09:24, 27 במאי 2019 (IDT)
FYI - בדקתי עכשיו, וזו בדיוק הבעיה: אותו משחק עצמו יוצג נכון אם הקריאה לא תבקש להציג מסעים מעבר למסע האחרון במשחק (יש quirk קטן: היחידה סופרת את התוצאה, 1-0 כאילו הייתה "צעד" של השחור, ומרשה לבקש 21d למרות שאין כזה - לא משהו שבכוונתי לתקן). אם תמחק את כל הלוחות שביקשת להציג אחרי 21l, ההודעה תיעלם והלוחות יופיעו, וברגע שתוסיף 22l או כל לוח אחריו, היחידה תתלונן. שיניתי קצת את הודעת השגיאה להודעה יותר אינפורמטיבית, אבל זה היוצא מהכלל, לא הכלל: ככלל, היחידה הזו לא טורחת לבדוק את הקלט שלה, ואם מבקשים ממנה לעשות משהו שהיא לא יודעת, נניח על ידי החסרת פרמטר חיוני, פרמטר עם שם או ערך לא חוקי, PGN משובש, או כל בעיה אחרת שתוכל לחשוב עליה, היחידה תוציא הודעת שגיאה סתומה. אם תיתקל במקרה של קלט תקין שגורם לשגיאה, או פלט שגוי, אשמח לשמוע, אבל הודעות שגיאה לא ברורות כתוצאה מקלט לא תקין, כנראה ימשיכו להיות חלק מהמחיר. קיפודנחש 18:36, 27 במאי 2019 (IDT)
(לאו דווקא יואב - כל מי שקורא): שיחקתי קצת עם הכפתורים של השחמציג, בעיקר משום שהכפתור של play/pause לא עבד נכון. בין השאר החלפתי כמה תמונות (מהר/לאט היו הולך רגל ורוכב אופניים, החלפתי לחילזון וצבי), וההכי המתוק הכפתור של החלפה שחור/לבן: החזרתי את היין-יאנג שהיה פעם, אבל עכשיו, כשהופכים, הכפתור מתגלגל - ממש מוצי. מה שעדיין לא מוצא חן לי זה הכפתור של הסתרת ההערות: אף אחד לא מבין מה זה (זה CC, כלומר closed-captions, או בעברית "כתוביות" - סעיף או כפתור בתפריט של מכשירי טלוויזיה ונגני מדיה ששולט על הצגת הכתוביות, ובדרך כלל מסומן CC). אם למישהו יש רעיון טוב לסמליל, תמונה, או כיתוב לכפתור הזה - אשמח לשמוע הצעות. אפשר להשתמש בתמונות (או תכונה אחרת) שונות למצב on ו-off, כמו שהכפתור של play/pause מחליף תמונה, והכפתור של סיבוב הלוח מסתובב, כל זמן שזה משהו שאפר לעשות בעזרת CSS. אשמח למשוב. קיפודנחש 22:46, 28 במאי 2019 (IDT)
מאוד מצא חן בעיני השינוי של הצבי הרץ והשבלול הזוחל. לגבי PGN שגוי, אני למדתי להכיר את הנושא, ואם יהיה עוד מישהו שיחליט להעלות משחקים אוכל לתדרך אותו. סך הכל כבר העליתי כמה מאות אם לא יותר מכך עד עכשיו והכל עובד, לאחר חבלי לידה ראשוניים וכמובן הודות לסיוע שלך כשלא הבנתי מה היתה הבעיה. אני שומר גם את כל ההתכתבויות כך שמי שיצטרף יוכל לקרוא את כל ההתפתחות. --‏Yoavd‏ • שיחה 21:27, 29 במאי 2019 (IDT)

הבהרה והתנצלות

שלום,
רק כעת ראיתי את שכתבת לי כתגובה בשמש:חסר תקנה (הוא הסיר כבקשתך את הדברים, ולכן לא מצאתים אלא כעת, לאחר חיפוש מרובה). השאלה לא הובנה נכון. איני מעונין לתקוף אותך או לדעת האם אתה ממזר וכו', כדבריך שם. אני רק רוצה לדעת מהי לשון הפניה המועדפת עליך. ללא קשר לדעות שהבעתי ואביע בדפי השיחה, אני משתדל שלא לפנות למשתשמים בלשון שונה ממה שבקשו.. אני מתנצל מעומקא דליבא על הפגיעה בך (מתוך ההבנה המוטעית). אם גם בקשה זו פוגענית בעיניך, אל תענה, ואני מתנצל מראש. אתה רשאי להסיר את הדברים מדף השיחה לאחר התגובה. תודה וסליחה, בן עדריאלשיחה • ט"ו באייר ה'תשע"ט 17:28, 20 במאי 2019 (IDT)

לא נפגעתי, והתנצלות אינה נחוצה. תוכנת מדיה ויקי מאפשרת למשתמשים רשומים להכריז על המגדר המועדף עליהם, ונותנת שלוש אפשרויות: זכר, נקבה, ו"לא עניינכם". בחרתי באפשרות השלישית. קיפודנחש 17:42, 20 במאי 2019 (IDT)

תודה על ההבהרה. בן עדריאלשיחה • ט"ו באייר ה'תשע"ט 17:47, 20 במאי 2019 (IDT)

הועבר לדף שיחת תבנית:מפה דינמית
בורה בורה - שיחה 18:48, 27 במאי 2019 (IDT)

PHP7

מרחבה. אתה יודע אולי מה זו התגית הזו שנוספת לעריכות ומתי היא מופעלת ומתי לא? לא הפעלתי שום דבר בבטא (והאפשרות הזו נעלמה לפני תקופה), והכי מצחיק זה שעשיתי היום בשעה 19:02 (UTC +3) ‏ cat-a-lot ל־54 ערכים, ומשום מה עריכה אחת בו תוייגה כ־PHP7 והיתר לא. מה זה ועל מה זה? דגש19:11, 30 במאי 2019 (IDT)

זה קשור לעדכוני תוכנה: מדיה ויקי מנסה תשתית חדשה, ששונה מספיק מהקיימת כדי לחשוד בה ולבדוק אותה בזהירות. עורכים שסימנו בהעדפות ← בטא להצטרף לניסוי, משורתים על ידי התשתית החדשה, ועריכותיהם מסומנות בסימון הזה, כך שאם יש בגים עדינים שקשורים בשינוי, אפשר יהיה להבדיל. אתה סימנת ב"בטא" להפעיל אוטומטית את כל הניסויים, ולכן צורפת לקבוצה הזו. קיפודנחש 19:35, 30 במאי 2019 (IDT)
א. לא סימנתי כלום. ב. נניח שאלת המזל והגורל צרפה אותי לקבוצה, אני מתקשה להבין את התזמונים שהיא עושה את זה. בבוקר העריכות שלי מסומנות כ־PHP7 ובערב לא? נתתי לך עכשיו דוגמה הזויה: לחצתי על cat-a-lot, פעולה שמשפיעה במכה על 54 ערכים, 53 עריכות *לא* תוייגו, ואחת *באמצע* כן תוייגה. אשמח למענה על שאלתי. דגש19:39, 30 במאי 2019 (IDT)
מעניין. עד לא מזמן זה היה ב"בטא". הם כנראה שינו את הלוגיקה, ומחליטים באופן אקראי פחות או יותר אילו מהשרתים בחווה יריצו PHP7, ואילו HHVM (התשתית הדיפולטית כרגע. כשהיא הייתה חדשה, היו עריכות שסומנו בתגית HHVM...). "הם" עדיין רוצים לדעת אילו פעולות עריכה נותבו לשרתים שמריצים PHP7, ולכן מסמנים את העריכות בתגית הזו. אפשר לנחש שכשכל השרתים יעברו להשתמש בתשתית הזו, הסימון ייעלם (אין הכוונה שהתגית תוסר מעריכות שהיא כבר מופיעה בהן, אלא שיפסיקו להוסיף אותה לעריכות חדשות), ואפשר לצפות לדפוס דומה בפעם הבאה שיתבצע שדרוג משמעותי בתשתית. קיפודנחש 19:44, 30 במאי 2019 (IDT)
תודה. משתמש:ערן ומשתמש:IKhitron, אתם יודעים משהו נוסף בעניין? דגש20:09, 30 במאי 2019 (IDT)
הניסוי של לתת את זה לאלו שמסמנים בטא לא הצליח, כנראה כי מדובר מלכתחילה באנשים טכניים. לכן הוחל בשלב הבא - נבחרו אקראית חמישה אחוז מהמשתמשים. לגבי עריכות שונות - אולי הם המשיכו הלאה עם הניסוי, מעבר למה שאני יודע. אולי ערן כן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:13, 30 במאי 2019 (IDT)
לא מדויק לומר ש"הניסוי לא הצליח". ניסוח יותר מתאים זה בערך "אחרי שהניסוי עבר בהצלחה כבחירה ב"בטא", הוחל בשלב ב', בו הניסוי מורחב לכלל המשתמשים", כדי לכסות, למשל, מסלולים בקוד שמתבצעים רק עבור אלמונים, וכדומה, שלא כוסו בחלק הראשון. אולי מה שהתכוונת ב"הניסוי לא הצליח" זה שהוא מצא אפס בעיות עם PHP7 (לא סביר, אבל גם לא בלתי אפשרי), אבל אז הניסוח "לא הצליח" קצת משונה... לפחות זה מה שהצלחתי להבין מmw:Beta Features/PHP7. כתוב שם שמינואר על מאי זה היה העדפת בטא, ועכשיו זה אקראי. דגש, מה שחשוב לך זו הסעיף " Why are edits being tagged?", שמסביר את התועלת למפתחים, ומקנח ב"You can ignore the PHP7 tags". אם נראה לך שיש עוד עורכים מודאגים, אפשר להגיד על זה משהו במזנון או ב"חדשות" או איפשהו אחר קצת יותר ציבורי מדף השיחה שלי (ואולי כאן זה מספיק ציבורי... :) ) כמובן שעד שדגש שאל, לא טרחתי לחפש ולמצוא מה ולמה - עדכוני קוד ושדרוגי תשתית זה דבר שגרתי שמתרחש ומתבצע כל הזמן, ועד שמשהו לא נשבר, לא צריך להתייחס - יש מי שמטפל. קיפודנחש 21:38, 30 במאי 2019 (IDT)
אני כאן רק השליח. אולי מי שאמר לי את זה טעה, לא אני. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:40, 30 במאי 2019 (IDT)
או שאני טעיתי. בכולופן, בהתחשב בכך שהמעבר ל-PHP7 (או אם תרצה, הירידה מ-HHVM) נמשך, קצת משונה לקרוא לזה "הניסוי נכשל"... אחרי הכל, מטרת "הניסוי" הייתה בדיקה של התשתית החדשה (או, אם לדייק, בדיקה של התאמת תוכנת מדיה ויקי לתשתית החדשה). על הדרך, מרשים מאד לשמוע מהם שהביצועים של PHP7 משתווים לביצועים של HHVM - היתרון של HHVM על הגרסה הקודמת של פהפ היה x2 או אפילו x3. זה גם טיפלה ציונות - לעומת HHVM שמגיע מחברת פייסבוק, PHP7 בא מזנד טכנולוגיות - חברה פחות או יותר ישראלית. אולי בסיום המעבר, מישהו יטרח לכתוב את HHVM(אנ')... קיפודנחש 21:54, 30 במאי 2019 (IDT)
לא ניסוי של PHP7. ניסוי של לבדוק את זה באמצעות בטא. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:08, 30 במאי 2019 (IDT)

פעמון או זנב?

קיפודנחש, "מועצת העכברים" של קרילוב (עמ' 255 בספר בתרגומו של רייכמן) דנה בשאלה אחרת: איך חדר למועצה עכבר נטול זנב, על אף התקנות הברורות: "מי שזנבו יותר ארוך - גדול שכלו לאין ערוך?" ותשובתו של עכבר אחד הייתה: "אני יודע את החוק - אך זה דודי, הבנת? שתוק!" וזה, כמובן, רלוונטי לנושא נפוץ אחר...

המשל היפה שהבאת על העכברים והפעמון הוא של אזופוס, וכנראה לא עבר את עיבודו הנהדר של קרילוב, על אף שגם אני הייתי בטוחה שהוא מופיע בספר. Tmima5 - שיחה 02:43, 6 ביוני 2019 (IDT)

טל"ח - תודה. אשמח אם תתקני גם במזנון... קיפודנחש 04:07, 6 ביוני 2019 (IDT)

לא עשיתי זאת מלכתחילה, כי זה בכ"ז מזנון. אבל אם אתה תשמח - אשמח גם אני. Tmima5 - שיחה 09:14, 6 ביוני 2019 (IDT)
"טחנת הרוח" - מכונת דפוס "אגדית"/"קלסית"/"מיתולוגית" - שווה לחפש קצת ביוטיוב ולראות אותה בפעולה. אין לי ספק שמכונה זו, כמדומני מהעשור הראשון או השני של המאה העשרים, עדיין מופעלת פה ושם בבתי דפוס מסחריים בישראל...

הם יכולים להתרחב או להיות מורחבים? זה כמו אור שכבה ונכבה. ומה רע בלהתרחב ולהתכווץ? david7031שיחה • ט' בסיוון ה'תשע"ט • 00:47, 12 ביוני 2019 (IDT)

אבל באופן כללי הערך כתוב בצורה טובה ביותר. למה לא להעמיד אותו למומלצות? david7031שיחה • ט' בסיוון ה'תשע"ט • 00:51, 12 ביוני 2019 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: קצת מסובך להסביר את הפרטים המכניים - הערך גם כך מפורט כנראה קצת יותר מדי. כנראה (למעשה בוודאות...) אפשר לנסח באופן טוב יותר, אבל פסי הרווח לא "יכולים להתרחב ולהתכווץ". ניסוח ברור יותר יהיה אולי משהו כמו "באופן שניתן להרחיבם". אשמח לשיפור הערך - זה לא עניין של "בעלות", אבל יש פרטים שאם לא מבינים את המבנה המכני, קל לטעות בניסוחם. תודה על הכוונה והעזרה, אנסה לעבור שוב על הקטעים שמנוסחים באופן מבולבל, ולשפר ולהבהיר, ובבקשה אל תהסס להמשיך ולהגיה -כאמור, זו לא שאלה של "בעלות". תודה. (אחרי ההתנגשות) תודה על המחמאה. לדעתי הערך הזה לא מספיק טוב כדי לקבל את הגושפנקה "מומלץ" - בין השאר בגלל דלילות מקורות (לא שהוא נכתב בלי מקורות, אבל לא בכל מקום שצריך, הקפדתי לציין את מקור המידע). אם יש ערך שעבדתי עליו רבות והיה נחמד להפוך אותו ל"מומלץ" (כמובן שרצויה עוד עבודה), זה מכונת חישוב... קיפודנחש 00:58, 12 ביוני 2019 (IDT)
אנלוגיה לא מושלמת - זה דבר אחד לומר, כשמתארים בלון, ש"ניתן לנפחו", ודבר אחר לומר עליו ש"הוא יכול להתנפח ולהתכווץ", תיאור שמתאים יותר לדג אבו נפחא. כאמור, האנלוגיה לא מושלמת, וגם אם אפשר להתווכח שתקין לומר על הבלון שהוא יכול "להתנפח ולהתכווץ", זה יהיה עדיין מטעה לומר על פסי הרווח שהם יכולים "להתרחב ולהתכווץ". קיפודנחש 01:10, 12 ביוני 2019 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: עד כמה שאני יודע, 26 (מספר ההערות בלינוטייפ), זה יותר מ12 (מספר ההערות במכונת חישוב), אבל לך תדע, אולי לא השתמשתי במכונת החישוב הנכונה. קריצה כך שגם בו יש עוד מקום להערות (עוד לא עברתי עליו, אז אין לי מושג לגבי הניסוח.
דרך אגב, תוכל להרחיב קצת את הערך דפוס, כך שיהי ברור איך הדפיסו בעבר, ואיך מדפיסים היום, ומה ההבדלים הבסיסיים בין שיטות ההדפסה השונות? לילה טוב.
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: עד כמה שהבנתי מערך, הניסוח המדויק הוא "הרווח ביניהם יכול להתרחב ולהתכווץ (או סתם לגדול ולקטון). אני צודק? david7031שיחה • ט' בסיוון ה'תשע"ט • 01:15, 12 ביוני 2019 (IDT)
בוא נראה אם אצליח להסביר. פס הרווח מורכב משני חלקים, שביניהם אין רווח. כחלק מפעולת היישור, "פס היישור" (לא לבלבל עם "פס הרווח"! מדובר בשני חלקים שאין ביניהם כל דמיון, לא בפונקציונליות ולא בצורה. אין לחלקי המכונה שמות תקניים בעברית, וגרוע מכך, העברית ענייה בשמות פריטים במכניקה באופן כללי. להמחשה, באנגלית יש gear ו-pinion ו-cog, ועוד כמה, כשלכל אחד אופי ותכונות שונים במקצת, ובעברית, נעבעך, כולם נקראים "גלגל שיניים". חלק מהשמות בהם השתמשתי הם תרגומים מאולצים פחות או יותר) לוחץ על ה"רגל" של פס הרווח מלמטה, והיא מחליקה לאורך חלקו העליון של הפס, שבעצמו "נעול". כיוון שלשני חלקי פס הרווח צורה טריזית, כשהחלק התחתון מחליק למעלה, הדבר גורם ל"התרחבות" פס הרווח כולו. התרחבות זו דוחקת את המטריצות ביניהן הוא נמצא. כיוון שפס היישור מאוזן, הוא דוחף את הרגליים של כל פסי הרווח באופן שווה, כלומר "מרחיב" את כולם במידה שווה, והשורה כולה "נמתחת" (או אולי "מתמתחת" - אין כאן מתיחה, אלא מעין "התארכות"). כשהשורה מגיעה לרוחב המיועד, ההתארכות הזו נחסמת בלחיי המלחציים, וחסימת ההתארכות מונעות מפסי הרווח להמשיך להתרחב, כך שרגלי פסי הרווח "נתקעים", לא יכולים להמשיך לעלות, ובכך הם עוצרים את עליית פס היישור (שממשיך ללחוץ אותם כלפי מעלה, בכוח קפיץ, אך תנועתו נבלמת).
ההסבר הזה מסורבל וקשה להבנה, גם בגלל מגבלות המסביר, וגם באופן אובייקטיבי, בייחוד בהיעדר המחשה ויזואלית. אך לסיכום אפשר לומר שעליית פס היישור (ו"דחיקת רגליהם" של פסי הרווח) "מרחיבה" אותם, אבל זה מטעה ומבלבל לומר שהם "יכולים להתרחב ולהתכווץ". מפתיע כמה מילים נחוצות לתיאור חלק מכני פשוט, באופן יחסי.
לגבי הרחבת (או כתיבה מהיסוד, למעשה) של הערך "דפוס" - כן, זו אחת האמביציות שלי, אבל בינתיים נתקעתי עם שתי טיוטות (טיוטה:מונוטייפ וטיוטה:סדר ממוכן), שכל אחת מהן היא לא יותר מרבע או שמינית ממה שמגיע ל"דפוס". בדרך יהיה צריך גם לעבור באופן יסודי על סדר (דפוס), דפוס בלט, דפוס אופסט, סדר אופטי, סטראוטיפ (דפוס), דפוס משי, ולקינוח כנראה לא יהיה מנוס מליישר גם את הוצאה לאור שולחנית. כל זה לפני שאמרנו מילה על צבע, על ליטוגרפיה, גווני אפור (לא באופן כללי - רק החלק שקשור לדפוס...), וכמובן ערימה של ערכים על מדפסות שונות. ובינתיים מדגדג גם מכונת כתיבה שהשארתי 80% גמור, כדורית (מכונת הכתיבה הקלסית, או בשפת הפאקצות, מיתולגית, של IBM, שבהחלט מגיע לה ערך ואולי אפילו שניים), ואחרי כל זה, עוד יישאר ליישר את נייר ודיו... ;). הרבה יותר קל ומפתה לכתוב על מכונות ספציפיות, כמו "טחנת הרוח", לינוטייפ, או מונוטייפ. קיפודנחש 02:42, 12 ביוני 2019 (IDT)
כשכתבת: "...מכונת הכתיבה הקלסית, או בשפת הפאקצות, מיתולגית, של IBM", התכוונת "מיתולוגית"? לא בטוח שהבנתי: המכונה הזאת נקראה "מיתולוגית" בשפת הפאקצות? אלדדשיחה 08:50, 12 ביוני 2019 (IDT)

הדברים לא נכתבו ב 100% רצינות. לא התכוונתי שהפאקצות קראו לה מיתולוגית, אלא שהן משתמשות במילה הזו במקום בו אני גרסתי "קלסית". "מיתולוגית" היא מילה שקיבלה משמעות חדשה (נדמלי ש"בזכות" עירית לינור, ומכאן "פאקצה"), שלא הייתה לה בעבר. המכונה הזו הייתה פסגה בתולדות מכונות הכתיבה, ונשארה במעמד זה עד שה"תולדות" הללו הגיעו לקיצן. "שלמות" זה לא משהו שניתן להשגה בעולם הגשמי, אבל המכונה הזו התקרבה ל"שלמות" במידה שמעט מוצרים תעשייתיים אחרים הצליחו להתקרב (קורטה? אולי..). מאד "מדגדג" לי לכתוב את הערך עליה, אבל הסיכוי שזה באמת יקרה עוד לא הגיע לפיפטי פיטי... קיפודנחש 15:02, 12 ביוני 2019 (IDT)

זה נשמע לי כמו השמצה. אלא אם אתה טוען שהפתיח של הערך צריך להיות "עירית לינוּר (נולדה ב-18 באוקטובר 1961) היא פאקצה, סופרת, מתרגמת, תסריטאית, במאית, פובליציסטית ושדרנית רדיו ישראלית.
אבל בלי קשר, מיתולוגית זו אכן מילה בעייתית, עיין בוק:לשון#סלנג. david7031שיחה • ט' בסיוון ה'תשע"ט • 17:34, 12 ביוני 2019 (IDT)
אכן השמצה, אבל כנראה לא כזו שמגיעה למדרגת "לשון הרע". ולא, לא גרסתי שיש לעדכן את הערך - יש הרבה אנשים וארגונים שיש לי דעה כזו או אחרת עליהם, בלי שאחשוב שדעה זו צריכה להופיע בערך (רב הפיתוי להוסיף כמה דוגמאות, אבל הצלחתי להתאפק, [כלומר מחקתי לפני הקשה על "שמירה ופרסום"]) קיפודנחש 19:52, 12 ביוני 2019 (IDT)

ההחלפות

יש הצבעה, וצריך לכבד אותה. אם רוצים לטעון שההצבעה לא רלוונטית אפשר לעשות את זה על כל הצבעה בוויקיפדיה, רק שצריך להשיג קונצנזוס או הצבעה חדשה. מי שדחף את ההחלפה הזו עשה זאת ברוב מקרי של 5–4 בדף ההחלפות ולא טרח ליידע את הקהילה על ביטול ההצבעה הקודמת. המעשה ההוא היה פסול, וזה שאף אחד לא שם לב/לא רצה להתעסק עמו לא הופך את זה ש"אני דוחף שינוי על בסיס דיון ישן". כל עוד וההצבעה לא הוצאה מכדי חוקיות אין להתיר שינויים הסותרים אותה. דגש20:55, 12 ביוני 2019 (IDT)

זו דבקות בפורמליזם באופן שמנוגד לשכל הישר. בחפירות ארכאולוגיות מצאת איזו הצבעה עתיקה (העובדה שההצבעה והדיון אוויליים ומוטעים לא רלוונטית), שכבר זמן רב איננו נוהגים לפיה. יתר על כן, הנסיבות השתנו מאז באופן משמעותי. להחליט בלי להתייעץ עם אף אחד ש"הייתה החלטה וחייבים לממשה", ולכפות את המימוש בכוח, שוב, בלי כל התייעצות, זו התנהגות אדיוטית ורובוטית.

לגבי ההחלפה - מי שהוסיף אותה כנראה לא זכר את הדיון הישן או לא ידע עליו. קורה. אולי זה היה מהלך ערמומי וזדוני שכוונתו לעקוף החלטת קהילה שהתקבלה בניגוד לדעתו, אבל אם זו טענתך, היא טעונה ראיה יותר משכנעת מנפנוף ידים. לגבי "לא טרח ליידע את הקהילה", זה טיעון קש. הדיונים בדף ההחלפות בהחלט מהווים "יידוע הקהילה", וזה היידוע היחיד שהקהילה מעוניינת בו. זה נכון לכל ההחלפות, וגם לזו.

בסופו של דבר, הוויכוח בינינו הוא על זוטות: האם נכון להתייעץ לפני או אחרי שמבטלים. כרגע לא נראה לי שאפתח דיון בשאלה, ודעתי, שאתה היית צריך לדון לפני שביטלת את ההחלפה, לא השתנתה. קיפודנחש 21:26, 12 ביוני 2019 (IDT)

הדרך הפשוטה לטפל בוויכוח ה(יחסית) טיפשי הזה היא לקיים דיון חדש. לא מסובך ולא דורש ריבים וביטולים. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו07:16, 13 ביוני 2019 (IDT)

בקשת סיוע בטבלה

שלום, אולי תוכל לסייע לי בבניית טבלה לאליפות ישראל באופני כביש? אני רוצה טבלה כמו בערך ההולנדי nl:Israëlisch kampioenschap wielrennen op de weg, רק להוסיף עמודה של מיקום התחרות. הכותרות אצל ההולנדים הן: טבלה עליונה - מרוץ כביש גברים, טבלה שניה - מרוץ כביש נשים, טבלה שלישית - מרוץ נגד השעון גברים, טבלה רביעית - מרוץ נגד השעון נשים. ככה גם צריך להיות אצלנו. מיקומי המרוץ של מרוץ הכביש ונגד השעון הם שונים לכן לא יכולים להיות בטבלה אחת. תודה.אודי - שיחה 20:11, 17 ביוני 2019 (IDT)

המממ... הם משתמשים שם בתבנית nl:Sjabloon:Tabelkop medaillelijst לטובת השורה העליונה בטבלה. לא בטוח שזה מוצאחן לי - כדאי להיוועץ בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים אם תבנית כזו רצויה גם אצלנו. אם מתעלמים לרגע מהתבנית, זה פשוט לתרגם את שמות המתחרים, לא? דחפתי לשם טבלה אחת פרוביזורית, שהועתקה ישירות מוויקיפדיה בהולנדית, בהנחה ש"מישהו" יתרגם את שמות המתחרים חזרה לעברית. בסך הכל העתקתי את הטבלה ההולנדית, כשה"גליק" העיקרי הוא הוספת טור ריק ("מיקום"). הטריק כאן הוא להשתמש בעורך החזותי - אתה מסמן בחזותי שורה או עמודה, לוחץ על המשולש, ואומר "הוסף לפני" (או אחרי, לפי העמודה שסימנת). ניתן לעשות בחזותי דברים שבעריכת קוד מקור קשים, מייגעים, ומלאים מוקשים (כלומר קל מאד לחרבש משהו בלי סיכוי לתקן - צריך לצאת ולהתחיל מאפס. בחזותי יש undo נוח לכל אורך הדרך). חוץ מההעתקה והוספת הטור, כל מה שעשיתי זה להוסיף שורת כותרות (בהולנדית יש את התבנית שהזכרתי, ושאינה ממש הכרחית - קל להוסיף שורת כותרות ידנית בטבלה). קראתי לטבלה "תוצאות אחת התחרויות" - כמובן שמתבקשת כותרת יותר מתאימה... (לא בדקתי איזו טבלה בדיוק העתקתי, וגם ההולנדית שלי זה לא מי יודע כמה). כמו כן הדלקתי בעורך החזותי את האפשרות "טבלה בת מיון" - יכול להיות שאין בכך טעם, ואולי עדיף לכבות את האופציה הזו. כמובן שכל זה להדגמה גרידא - אל תהסס לשחזר.
אה, ועוד משהו לא קשור: החלפתי את השימוש בטבלה שהיה בערך לצורך הרשימה, בשימוש בתבנית:טורים - זה יותר עדיף, ועושה את הרשימה ידידותית יותר: למשל בניידים, שימוש בטבלה יוצר תצוגה דפוקה או מצריך גלילה לרוחב, בעוד ש"טורים" יודעת להתחשב ברוחב המסך - בעלי מסך רחב יראו את הרשימה נפרסת לחמישה, שישה, או 17 טורים, לפי רוחב המסך, ובעלי מסך צר יראו שני טורים או רק אחד, שוב, לפי רוחב המסך. להמחשה, הצר והרחב את חלון הדפדפן, וראה איך הרשימה מסתדרת מחדש.
מה שקצת ביזארי, זה שיש אולי איזה עשרה רוכבים עם קישור כחול בהולנדית, אך ללא בינוויקי מתאים בעברית (לרובם יש שלושה ארבעה בינוויקים, רק לא בעברית...) קיפודנחש 20:52, 17 ביוני 2019 (IDT)
תודה רבה רבה. כן, זה המצב. יש עמים שמתייחסים למרוצי אופניים יותר ברצינות ויוצרים ערכים לרוכבים ישראלים שאין עבורם ערך במולדתם. הבולטת ביותר כרגע היא עומר שפירא (אנ') שיש לה גם את מקבץ התמונות הזה.אודי - שיחה 23:07, 17 ביוני 2019 (IDT)
(ליתר בטחון): מתגובתך אפשר להבין שמה שהדגמתי שם + הרמז (לעריכת טבלאות רק עורך חזותי), מספיקים כדי שתוכל להמשיך. הבנתי נכון? קיפודנחש 23:35, 17 ביוני 2019 (IDT)
לא ניסיתי את העורך החזותי. למען האמת, אני לא עובד איתו בכלל. אולי אנסה מחר. לאחר שהרחבתי את הטבלה והגעתי עד 1986, וראיתי שאני צריך עוד כמעט 40 שנה אחורה, אני מבין שזו תהיה טבלה ארוכה מאוד. במחשבה שניה, אולי כדאי שיהיו שני טורים לטבלה הזו (נאמר 1948-1990 ו-1991 עד 2020) וכך היא תתקצר והעמוד יהיה מלא יותר (יותר יפה ושימושי לדעתי). או לחילופין, אולי נצרף את הנשים (מיקום המרוץ לגברים ולנשים הוא זהה) ואז לפחות ב-20 השנים האחרונות הטבלה תהיה רחבה יותר ותכלול גם את הגברים וגם את הנשים. מה דעתך?אודי - שיחה 23:54, 17 ביוני 2019 (IDT)
מכאן ומטה, זה מה שכתבתי אתמול ושכחתי ללחוץ "שלח". לא קראתי שוב את כל הסאגה, כך שאולי יש סיבה טובה שלא שלחתי אתמול.... אם מה שכתוב נראה לך שטויות, אז בהסתברות גבוהה זה באמת שטויות - אם זה כך, תתעלם.
דעתי היא שאם צריך לשבור כי הטבלה ארוכה מדי, עדיף שתי טבלאות לא הרחבת הטבלה ("שני טורים"). הרחבה כזו היא פתרון בעייתי, לא נכון קונצפטואלית (ה"טבלה" מאבדת את המבנה הטבלאי שלה - כעת שורה בטבלה בנויה משני חצאים, שאין קשר ממשי ביניהם).
לפצל טבלה ארוכה למספר טבלאות זה פתרון אפשרי. פתרון נוסף (כמדומני שראיתי בוויקינגליש משהו כזה בטבלאות ארוכות):
לאחד את שתי הטבלאות, נשום וגברים, זה יותר נכון קונצפטואלית, כי כך עדיין כל שורה אומרת משהו אחד ("התחרות של 1988"), אבל מעשית, אם זה אומר טבלה של 8 טורים (שנה, מיקום, 2 * (זהב כסךף ארד) ), לדעתי זה לא רצוי - הפעם מסיבה של הצגה: קוראים עם מסך צר ובייחוד בגלל תצוגת ניידים. נראה לי שערך שמנסה לסכם רשימת תוצאות שנתית ורוצה לכסות תקופות ארוכות, טבלאות ארוכות זה לא משהו שאפשר או אפילו רצוי להימנע ממנו - זה פחות או יותר כל הערך, וכמה שיש אז יש. למרבה הצער אין לנו פתרון משביע רצון לכותרות - אידאלית, כשמסתכלים בטבלה, שורת הכותרות "ננעלת", וכר ברגע שממשיכום במורד הדף לנקודה שאחרי הטבלה, הכותרות "משתחררות" לא זכור לי שראיתי לזה פתרון יפה בטבלה במרשתת (יש יישומים שנותנים זאת בצורה טבעית), ובוודאי שלא בוויקיפדיה. ידידינו בוויקינגלי פותרים זאת בטבלאות ארוכות על ידי חזרה על שורת הכותרת בפם ב-X שורות: למשל בדוגמה שלנו, במקום לפצל את הטבלה, מציגים את התוצאות (יש לשקול ברוורס: בדרך כלל השנים המאוחרות יותר מעניינות יותר את הקוראים, כך שתמיד התחרות האחרונה היא בשורה העליונה בטבלה), ונניח כל 25 שנה, חוזרים על שורת הכותרת, כך שכאשר הקוראים גוללים מטה, קצת לפני או קצת אחרי שהכותרת יוצאת מהדף משמעלה, שורת כותרות חדשה מגיחה מלמטה. קיפודנחש 00:49, 19 ביוני 2019 (IDT)
הצץ בלוגו להתרשמות מהכיתוב אפל ][

ערך מרשים ביותר! תענוג לקרוא. כמי שחווה את ההתפתחויות האלו (למעשה, כילד, התחלתי לעקוב החל משנת 1965 אחרי מחשבי IBM גדולים עת אבי היה ב-CERN שלה היה מחשב ענק. לאחר שחזרנו לארץ המחשב של האונ' העברית) ובהמשך כבר היו לנו צעצועים בבית, בשנת 1968 מחשבון HP עם כרטיס מגנטי בן 200 בייט - ראה [1] עליו תכנת אבא שלי תוכנה לטווח תותחים וטנקים והוכיח שצוות טירונים בעזרת המחשבון מתחרה בהצלחה מול צוות מדריכי ירי מנוסים , קומודור בגרסה הראשונה ועוד ועוד. ומאז כמובן אני ממשיך לעקוב. --‏Yoavd‏ • שיחה 10:17, 25 ביוני 2019 (IDT)

מעניין. Hp9100 מילא תפקיד מעניין בהיסטוריה הזו: אד רוברטס, מי שייסד את MITS ופיתח את המחשב שבדרך כלל נחשב "המחשב האישי הראשון", Altair 8800, פגש את המחשב הזה (או מחשבון - בדרך כלל כך הוא מסווג, ראה en:Hewlett-Packard 9100A) בשירותו הצבאי, ולפחות לזמן מה היה "תקוע" עליו, ועיצוב האלטייר הושפע מה hp. ראה [2]. קיפודנחש 16:28, 25 ביוני 2019 (IDT)
(תוספת): - תודה על השיפורים לערך. החזרתי שניים: למיקראל יותר נכון לדעתי לקשר לוויקיפדיה בצרפתית - הן משום שזה מחשב צרפתי, והן משום שהערך מקיף יותר (ההבדל הזה בולט פחות היום ממה שזכור לי כשהוספתי את הקישור לראשונה). מי שמעדיף אנגלית, יוכל להשתמש בבינוויקי מהערך בצרפתית... דבר שני שהחזרתי זה הכתיב של מחשב אפל 2: הכתיב המקובל הוא ][, לא II. נכון שזה לא חד וחלק - גם בספרות ובפרסומות של אפל שני סוגי הכתיב משמשים בערבוביה, ובדגמים מאוחרים יותר זה II (כלומר בכתב מוטה). העדפתי את הכתיב ][, שהיה הדומיננטי בשנים הראשונות לאחר הצגת המחשב - אלו השנים ה"מעניינות" יותר ככל שזה נוגע להיסטוריה של המחשב האישי... שוב תודה - קיפודנחש 18:15, 25 ביוני 2019 (IDT)
מענין שאף פעם לא ראיתי את הצירוף של ][, אמנם תמיד השתמשתי במחשבי PC אבל אבי עבר לאפל ולאחר מכן למקינטוש. תשומת לב ש-TRS-80 (אנ') שווק על ידי חברת רדיו שק אך יוצר על ידי Tandy Corporation. --‏Yoavd‏ • שיחה 14:29, 26 ביוני 2019 (IDT)
לגבי הכיתוב המקובל לשם המחשב - הצץ בתמונה שהוספתי (פרט טריוויה מעניין היא העובדה שמקלדת האפל ואוסף התווים שידע להציג חסרו לא רק אותיות קטנות, אלא גם את התווים ] ו- [ ... ). טנדי ורדיו שק זה היינו הך. צ'ארלס טנדי(אנ') קנה את רשת רדיו שק שהייתה חברה כושלת, והפך אותה לעסק משגשג. הוא גם זה שתחת ניהולו החברה נכנסה לעסקי המחשבים עם טראש 80, שהיה לזמן מה המחשב הנמכר ביותר בעולם (וכמובן גם המחשב האישי הנמכר ביותר). הוא החזיר ציוד במפתיע ב-1978, זמן לא רב אחרי השקת הטראש. בזמנו, החברה נקראה בדרך כלל "טנדי רדיו שק" (או לפעמים "טנדי/רדיו שק" עם לוכסן), למרות שיכול להיות שמבחינה פורמלית וחוקית אולי היו כמה ישויות נפרדות עם גרף בעלות מורכב. ה-TRS בשם המחשב זה "Tandy Radio Shack" קיפודנחש 17:41, 26 ביוני 2019 (IDT)
לגבי האפל ][ - השתכנעתי. אף פעם לא שמתי לב לזה עד כה. לגבי רדיו שק - אני יודע שזו היתה רשת חנויות לשווק מוצרי אלקטרוניקה, ולא יצרן, אבל זה באמת לא משנה....--‏Yoavd‏ • שיחה 18:57, 26 ביוני 2019 (IDT)
מדובר בחברה אחת, שפעלה תחת שמות שונים (ה"ברנד" היה רדיו שק, אבל שם הקורפוריישן השתנה). מבחינה היסטורית, "רדיו שק" הוקמה בשנות ה-20, ובתחילת שנות ה-60 (כשהייתה על סף פשיטת רגל), נקנתה על ידי טנדי, שעד אז עסקה בדרך כלל במוצרי עור. בשלב זה, כנראה שחברת טנדי עצמה שינתה את שמה ל"רדיו שק", או לפחות שינתה את הברנד שלה לשם זה. מאוחר יותר, בשנות ה-80, כשטנדי החלה לייצר תואמי PC, היא רצתה להינתק מהדימוי הזבלי שדבק במחשבים שיוצרו תחת השם רדיו שק, ובתקופה זו יוצרו מחשבים שנקראו "טנדי". החברה שייצרה את הטראש הייתה אותה חברה, שרשת חנויות "רדיו שק" היו בבעלותה המלאה, ובתקופה זו השתמשה בשם "רדיו שק" כשמה העסקי. דרך כלל בתיאור ההיסטוריה, מתייחסים אליה כ"רדיו שק" או "טנדי/רדיו שק", למרות שאולי במסמכים ובדו"ח מס ההכנסה נעשה שימוש בשמות שונים. קיפודנחש 22:53, 26 ביוני 2019 (IDT)

(תחיבת חוטם) מדוע בערך מופיעה המחרוזת "אפל ]["? לא עדיף להשתמש באפל II (כשם הערך, וכמקובל)? דגש23:01, 26 ביוני 2019 (IDT)

זה אכן שם הערך, אבל המחשב שהוצג ב-1977 כונה אפל ][ (או, אם תרצה, apple ][), ובערך על ההיסטוריה של המחשב האישי, זה השם המועדף. קיפודנחש 23:11, 26 ביוני 2019 (IDT)

הי, אתה מומחה ה PHP כאן?

אם כן, אולי תסכים לסייע, בחסד כמובן, במתן תשובה לשאלתי על הPHP של MediaWiki בהכה את המומחה. תודה בכל מקרה,

בברכה, ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

השבתי שם. בקליפת אגוז: תג code הוא חלק מהטמל, לא ממדיה ויקי. אם תרצה לעיין בקוד של מדיה ויקי, תוכל להורידו, או לקרוא אותי ישירות: הפרויקט עצמו משתמש בכלי שנקרא gerrit, שלא חי אתי בשלום, אבל הוא ממורר בגיטהב - פשוט הקש mediawiki. קיפודנחש 21:38, 28 ביוני 2019 (IDT)

סקריפט 92

שלום, ניסיתי להתקין את הסקריפט על פי ההוראות שנתת במזנון ובדף ההסברים, וחשבתי שבסופו של דבר תתקבל תוצאה כזו: אני בוחר בקטגוריה (למשל Category:Nobel laureates in Economics) ורואה שיש לה 82 ערכים, ומתוכם ל-67 יש ערכים בעברית , ואני יכול לראות למי אין ערך בעברית. האם טעיתי בהבנה? אני פשוט לא רואה שום דבר כשאני לוחץ על "עוד" ובבחירה "החלף קישורי שפה". ייתכן ולא פעלתי נכון בהעתקת השורות ל-JS ול-CSS שלי, או שאולי לא זו היתה מטרת הסקריפט, אבל לפחות זה היה מה ששאלתי במזנון... בקיצור - האם יש דרך למצוא לאילו ערכים שמשתייכים לקטגוריה מסוימת באנגלית יש/אין מקבילות בעברית?--‏Yoavd‏ • שיחה 10:10, 13 ביולי 2019 (IDT)

התיאור שנתת מדויק. השאלה היא, האם בחרת ב"שפת יעד" נכונה. בנייד כרגע, ואין לי אפשרות לבדוק מה עשית, אבל בהוראות יש הסבר על "שפת יעד". אם הסקריפט מראה "החלף קישורי שפה" תחת "עוד", אבל כשלוחצים לא קורה מה שציפית, רוב הסיכויים ששפת יעד לא נכונה היא הבעיה. קיפודנחש 18:47, 13 ביולי 2019 (IDT)
(במחשב עכשיו: הקטע על "שפת יעד" מוסבר כאן: שיחת מדיה ויקי:סקריפטים/92.js#שינוי שפת היעדץ אם ההסבר לא ברור, כדאי לשפר בדף התיעוד). לא ברור לי מה בדיוק עשית, אבל שמתי לב לדף במטא (m:User:Yoavd/global.css) - שים לב ששמת את התוכן המיועד לדף js בדף css. זה לא עושה שם כלום. בוא נתחיל מהבסיס: באיזו ויקיפדיה אתה מנסה להפעיל את הסקריפט? אם באנגלית, לא ראיתי שיש לך שם דף סקריפטים אישי, וכאמור, הסקריפט ששמת במטא לא יכול לעבוד כי שמת אותו בדף לא נכון. קיפודנחש 20:22, 13 ביולי 2019 (IDT)
אתה צודק - עשיתי הכל בויקיפדיה העברית. שם, בהעדפות , יש לי אפשרות להזין לספרית סקריפטים אישיים את הדרוש. באנגלית אני כלל לא רואה את האופציה הזו. הכוונה שלי היתה לבחור קטגוריה באנגלית ולראות אם יש ערכים מקבילים בעברית. באופן אידיאלי הייתי גם רואה את מספר הבייטים והייתי מייד יכול לאמוד את עומק הערך, אבל מכיון שבכל מקרה אני קורא את הערכים אז זה לא כל חשוב לי (אבל ייתכן שזה יעניין מישהו אחר).

בדקתי את שעשיתי ותיקנתי את דף CSS - עדיין אינני רואה דבר. האם תוכל ראשית לבדוק אם עכשיו הכל עשוי "לפי הספר" ואם כן מדוע אינני רואה דבר. אגב, כעת מופיעה פעמיים השורה "החלף קישורי שפה". --‏Yoavd‏ • שיחה 22:42, 13 ביולי 2019 (IDT)

יואב, הנה מה שאציע לך: בטל את כל העריכות שעשית בדפי סקריפטים כאן, במטא ובוויקינגליש, ופעל לפי [["התקנה מומלצת אלטרנטיבית" - יש שם קישור אישי לדף אותו צריך לערוך, ואת מה שצריך לשים שם. במילים אחרות, "סמן,העתק,הקלק,הדבק". זה שני דפים במטא - אחד לסגנון גלובלי, ואחד לסקריפט עם קונפיגורציה מסוימת. נסה את ההתקנה האלטרנטיבית - היא אמורה לעשות בדיוק את מה שתיארת (מודולו בגים - למיטב ידיעתי הכל עובד). קיפודנחש 23:15, 13 ביולי 2019 (IDT)
אלף תודות! הפעם ההסבר שלך צלח והכל עובד מצוין! באמת יפה מאוד. --‏Yoavd‏ • שיחה 08:05, 14 ביולי 2019 (IDT)

לגבי מודל הספירלה

שלום קיפודנחש, תודה על תגובתך המעניינת. הגבתי לך עכשיו בשיחה על הערך. אשמח שתקרא. תודה Niv s - שיחה 00:01, 17 ביולי 2019 (IDT)

מש:Niv s: בוויקיפדיה נהוג להמשיך שיחות במקום בו הן התחילו, ובפרט, לא נהוג לפנות למשתמשים בדף שיחתם בנושאים שנדונים בדף שיחה של ערך. לפני מספר שנים הוסיפו המפתחים תכונה רצויה, שעוזרת לשמור על ההגבלה הזו. רשמית התכונה נקראת "אזכור", בעגה של ויקיפדיה בעברית היא נקראת "תיוג": כאשר בדיון כלשהו מוסיפים קישור למשתמש בהודעה חתומה (חשוב! התיוג לא עובד אם ההודעה לא חתומה, או אם החתימה נוספה בעריכה שונה מהעריכה שהוסיפה את הקישור), המשתמש ששמו הוזכר מקבל "הודעה" בסמליל הפעמון בראש הדף. להדגמה, "תייגתי" אותך עכשיו (לצערי לא הצלחתי למצוא דף הדרכה בוויקיפדיה שמסביר את המנגנון - בדרך כלל, אם יש דף כזה עדיף לקשר אליו, ולא להסביר באופן פרטני). נוצרו גם כמה תבניות כדי לתייג - המוכרת מכולן היא התבנית {{א}}. כדי להעיר את תשומת לבו של משתמש אחר לדיון כלשהו, מתייגים אותו בדף הדיון, לא פונים אליו בדף שיחתו. זה הכלל, ויש כמובן יוצאים מן הכלל, אבל לא נראה שבמקרה הנוכחי יש לכך הצדקה.
ורק להבהרה: דברי נכתבו כ"הדרכה", בהנחה שהדברים לא ידועים לך, לא כ"נזיפה". בברכה - קיפודנחש 00:20, 17 ביולי 2019 (IDT)

הועבר לדף שיחת עזרה:תיוג

שאלה טכנית

שלום קיפודנחש. ניסיתי לייבא את הגאדג'ט מדיה ויקי:Gadget-ArticleShare.js מהויקימסע הסיני לויקימסע העברי, אך לצערי הוא לא עובד (הגאדג'ט אמור להציג בתפריט הצידי את האפשרות לשתף מדריכים באתרי מדיה חברתית). אודה לך אם תוכל לסייע לי לגרום לגאדג'ט לפעול בויקימסע העברי ו/או אם תוכל להפנות אותי לויקיפד שמתמחה בכך אשר יהיה מוכן לסייע לי בכך.

נ.ב - דקל התגייס לאחרונה לצה"ל ולכן אין לנו למעשה יותר אישי טכני בויקימסע. אולי אתה יודע אם יש מישהו מהויקיפדים שיהיה מעוניין להיות אחראי על הצד הזה של פיתוח הויקימסע העברי? WikiJunkie - שיחה 00:41, 25 ביולי 2019 (IDT)

יש שם לפחות שתי בעיות:
  • בשורה 68, כתוב $( '#p-join' ).after( $share ); אבל אין לך בוויקימסע p-join. הצעה: החלף זאת ב- $( '#p-tb' ).before( $share ); (ותוסיף הערה שזה שינוי מקומי - זה עוזר למתחזקים).
  • בשורה 71 תקוע איזה F שלא שייך לכלום (כנראה טעות אצבע שחדרה בזמן התרגום לעברית). מחק אותו.
אחרי שתעשה את שני הדברים הללו, בוא נראה איפה זה נשבר בפעם הבאה (על הדרך, כדאי להסיר את הקישורים לכל מיני אתרים סינים כמו רןרן [אותו תרגמת משומה כ"רנן"] ).
לגבי מתחזק טכני לאתר - צר לי, אבל אין לי הצעה טובה. הבעיה הזו מכרסמת גם בוויקיטקסט, וויקימילון, וויקיציטוט בעברית. התשובה היחידה שיש לי זה לעשות פחות דברים מקומיים, ולצפות שמדיה ויקי יספקו "ספריית גאדג'טים" כללית, שברמת המיזם הפרטי יהיה צורך רק לסמן מה רוצים ואולי גם להוסיף תרגום. מה שוויקיטקסט עושים זה מה שקוראים "תחזוקת שבר" (להבדיל מ"תחזוקה מונעת"): הם עושים בעצמם מה שהם יכולים, וכשמשהו לא מצליח, או משהו שעבד מפסיק לעבוד, הם מבקשים עזרה מאחד מ"עורכי הממשק" בוויקיפדיה בעברית. לפעמים זה עובד ולפעמים לא. קיפודנחש 01:15, 25 ביולי 2019 (IDT)
זה עבד! תודה. ניסיתי להוסיף בעצמי את פינטרסט לקוד אבל לצערי זה לא עובד. מה לדעתך עליי לתקן שם על מנת שהשיתוף בפינטרסט יעבוד? האם לדעתך כדאי להוסיף קישורים לשיתוף בפלטפורמות מדיה חברתית אחרים? WikiJunkie - שיחה 02:20, 26 ביולי 2019 (IDT)
לגבי קישורים למדיה חברתית - לא אותי צריך לשאול. אין לי לא פייסבוק ולא טוויטר, ולא אף מדיה חברתית אחרת (אם לא סופרים את קהילת ויקיפדיה כ"מדיה חברתית"). לגבי קישור לפינטרסט - חפש בדף העזרה הטכנית של פינטרסט, איך מקשרים אליהם. בדרך כלל מדיות חברתיות מציעות להטמיע קטע קוד קטן בדפים אותם אפשר לקשר, אבל הטמעה כזו היא פגיעה חמורה בפרטיות (הקוד הזה למעשה מודיע לאתר זר באילו עמודים במיזם ביקרתי, בלי לבקש את רשותי), כך שחשוב להדגיש שהקישור צריך להיעשות דרך שורת הכתובת בלבד, כמו הקישורים לאתרים האחרים, כך שמי שלא לוחץ על הקישורית, לא "מדווח" לאתר הזר. בקריאת דברי, הם מנוסחים בצורה שבעצמי לא הצלחתי להבין מה כתבתי, אבל חזקה עליך שתבין אותי. אחרי כל המשפטי המסובכים, שוב העצה: מצא פורום טכני בפינטרסט ושאל שם. ראה אולי [3] עוזר לך. קיפודנחש 02:35, 26 ביולי 2019 (IDT)

יצרתי את התבנית עם קבוצה זו. היא מיועדת הן לבעלי ידע טכני בעדכון המערכת והן למנטרים קבועים של שגיאות הפרמטרים. אודה לך אם תצטרף כדי שנוכל לתייג אותך בקלות. תודה. בורה בורה - שיחה 04:29, 26 ביולי 2019 (IDT)

היי. כפי שוודאי שמת לב, הגאדג'ט נשבר לפני כמה ימים. יש לך מושג מה קרה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:34, 28 ביולי 2019 (IDT)

הגאדג'ט הזה עושה שלושה דברים: (שא) הוא מוסיף קישורית "תקציר" ליד קישורית "שחזור" (ב) כשלוחצים על הקישורית הוא פותח prompt ומבקש תקציר (ג) אם מוזן תקציר ולחצים "בצע", הוא משחזר עם תקציר.
כשאתה כותב "הגאדג'ט נשבר", אתה לא נותן מספיק מידע. אילו מפעולות הגאדג'ט לא עובדת אצלך? עיון בהיסטוריית דף זה תראה לך שעבורי, כל הפעולות בוצעו בהצלחה. קיפודנחש 19:12, 28 ביולי 2019 (IDT)
לחלק שקראת לו "ש". הקישורית מופיעה במקום הלא נכון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:24, 28 ביולי 2019 (IDT)
זו הייתה תקלדה, כמובן - זה לא "ש" אלא "א". נראה שמדיה ויקי שינו את העיצוב (או "מבנה הדף"), ועכשיו "[" ו- "]" מופיעים לא כחלק מה-span אלא על ידי before ו-after ב-CSS. לא נראה לי שהביטוי "נשבר" הולם כאן. בסך הכל עיוות קטן בעיצוב. מבחינתי, אתה או כל אחד אחר (שאולי מעיין בדף השיחה הזה) שיש לו הרשאות מתאימות יכול לתקן. אולי אתקן בעצמי, אבל זה לא נמצא בעדיפות שמשתמעת מ"נשבר". הפונקציונליות עובדת כתמיד. יכול להיות שזה מפריע למאצבעים שמפעילים "תצוגת מחשבים" בניידים בלי עכבר, והשינוי בעיצוב אולי מקשה קצת על ה"צליפה". אולי התיקון הנכון הוא ללמד גם את הגאדג'ט להוסיף את הסוגריים הרבועים בעזרת CSS במקום כטקסט. תן לי כמה רגעים להעיף עוד מבט... קיפודנחש 19:34, 28 ביולי 2019 (IDT)
עשיתי שם משהו. זה כנראה לא מה שהיה קודם, אבל לפחות יש הפרדה בין הקישוריות, ובעזרת השי"ת פחות סיכוי לטעויות אצבע. קיפודנחש 22:11, 28 ביולי 2019 (IDT)
לייק. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:53, 29 ביולי 2019 (IDT)

אתה יכול לשים את האצבע מה לא תקין ב-TD ולתקן אותו? בורה בורה - שיחה 20:55, 28 ביולי 2019 (IDT)

וגם תבנית:משחק גמר כמובן... בורה בורה - שיחה 21:00, 28 ביולי 2019 (IDT)
אין שם שום דבר לא תקין. זה מופיע בקטגוריה בלי הצדקה, כפי שוודאי שמת לב. קיפודנחש 21:02, 28 ביולי 2019 (IDT)
נסה לעדכן את ה-TD עם הכלי של הבחורה וראה את הודעת השגיאה. זה לא קורה באחרים. אגב השגיאה המעצבנת של הזחת ה-"]" עדיין לא נפתרה. בורה בורה - שיחה 21:09, 28 ביולי 2019 (IDT)
הבנתי. לטובת העתיד: מי שהגדיר את הסטנדרט של json (למעשה מי שהגדיר את התחביר של ג'אווהסקריפט) עשה שגיאה נוראה ואיומה: כשיש רשימות, במערך או אובייקט, מפרידים פסיקים בין פריטים ברשימה, אבל בניגוד למה שהיה עושה את החיים טובים ונוחים (וקיים בתחביר של שפות אחרות), ב-JSON אסור לשים פסיק אחרי הסעיף האחרון ברשימה. אולי זה המקור לצרות שאנחנו רואים במערכת בדיקת הפרמטרים. קיפודנחש 21:14, 28 ביולי 2019 (IDT)
כן... אני ויגאל תיקנו כבר עשרות כאלה. בורה בורה - שיחה 21:27, 28 ביולי 2019 (IDT)

בתבנית:משחק גמר, זה נוסף בעריכה זו. ב=תבנית:ציוד צבאי נראה שהבעיה הייתה החל מהגרסה הראשונה. אתה יכול לדבר עם האנשים האלה ולראות אופי אפשר להבין - למשל, לא ברור לי איך מש: Jakednb יצר את ה-TD ב"ציוד צבאי". אולי זה היה ב"העתק/הדבק מתבנית אחרת. ההכי המומלץ: להגיד לכל מי שנוגע ב-TD, לוודא שהוא תקין על ידי הפעלת הכלי של מיוריאל.

עוד מחשבה: אולי משתמש:IKhitron יכול ליצור מסנן שיסמן עריכות שנוגעות ב-TD בתגית כלשהי (חדשה), ואז אפשר נניח פעם בשבוע לעבור עליהן (בקלות, על ידי סינון עריכות אחרונות לפי תגית), ולוודא שבכל הדפים הנוגעים בדבר יש TD תקין. משימה מאד הולמת למסדר הניקיון. קיפודנחש 21:52, 28 ביולי 2019 (IDT)
העריכה בקישור שנתת בתבנית:משחק גמר היא מלפני שלוש שנים... איך המערכת "לא צעקה" עד היום? בורה בורה - שיחה 01:09, 29 ביולי 2019 (IDT)
לא בדקתי, אבל לדעתי פונקציית הלואה שקוראים לה מהיחידה, יותר סובלנית מהתחביר הפורמלי של ג'ייסון, והתבנית לא גורמת לשגיאה הזו להיתפס, למרות שיש שגיאה. יכול להיות שעשו שם איזה עדכון תוכנה, ועכשיו הפונקציה קפדנית יותר, אבל זה נראה כאילו לא כל השרתים בחווה מריצים בדיוק אותה גרסת לואה גרסה של הספרייה mw.text, כך שההתנהגות "לא יציבה". כדאי לפקוח עין על "TD לא תקין" - הוסף אותה לרשימת המעקב שלך, ובוא נראה מתי הערך הבא יתווסף לקטגוריה. קיפודנחש 01:16, 29 ביולי 2019 (IDT)
אני עובר עכשיו, מתוך הזיכרון, על אלה שמשתגעים פתאום... כך תיקנתי את תבנית:מחלף שכבר כמה ימים צוברת שגיאות לא נכונות. בורה בורה - שיחה 02:04, 29 ביולי 2019 (IDT)
אם הכוונה היא לתפוס בעיות כאלו, אז חיפוש ויקי אמור למצוא אותן, לא? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:52, 29 ביולי 2019 (IDT)
מדובר על לעבור על כל התבניות שבוויקיפדיה שיש להן TD, ולבדוק את תקינות ה-JSON. קשה לי לראות איך אפשר לבדוק זאת בעזרת חיפוש ויקי, אבל אם אתה יכול, אז אודרוב. קיפודנחש 07:25, 29 ביולי 2019 (IDT)
התכוונתי שלשגיאה יש טקסט תקני, ואפשר לחפש אותו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:07, 29 ביולי 2019 (IDT)
יגאל, לא נראה לי שהבנת. מש:בורה בורה: רוב השגיאות מהסוג הזה באות מפסיק עודף, כלומר פסיק לפני סגור סוגריים רבועים או מסולסלים, דבר שסקריבונטו "מחליק" אבל הוא לא חוקי, ו-JS מתעצבן מזה. לא מצאתי דרך לומר לסקריבונטו להקפיד יותר בתחביר JSON, אבל יש מצב שאפשר לזהות את השגיאה הספציפית הזו ידנית. זה לא יהיה מושלם, אבל מעשית זה יפתור את הבעיה שלנו. מה דעתך? קיפודנחש 00:52, 30 ביולי 2019 (IDT)
התחלתי לשים לב לזה. אם אני רואה שגיאות שווא, דהיינו אין בערך עצמו את מסגרת השגיאה האדומה, אני הולך ובודק את ה-TD בתבנית. בורה בורה - שיחה 01:10, 30 ביולי 2019 (IDT)
אמרתי לך: עקוב אחרי קטגוריה:שגיאות פרמטריות אין templatedata תקין: ברגע שהשרת ה-rogue שצועק על זה ימצא שגיאה, תראה את זה ברשימת המעקב. בכולופן, הוספתי בדיקה ישירה ביחידה. יש אולי עוד כמה התגלצ'ויות, אבל פסיק מיותר (כלומר לפני סוגר מסיים) זה ימצא. קיפודנחש 01:18, 30 ביולי 2019 (IDT)
מה לא הבנתי? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:40, 30 ביולי 2019 (IDT)
אנסה להסביר בקיצור: יש פונקציית לואה בשם mw.text.jsonDecode. הפונקציה הזו יותר סלחנית מהתחביר של JSON כפי שמוגדר, והיא מוכנה לעבד TD פגום (עם פסיק אחרי פריט אחרון ברשימה), בזמן שהכלי של מוריאל, מבוסס JS, לא מוכן לטעון את ה-TD הזה. (השערה): אחד (או כמה) מהשרתים בחווה, מריץ גרסה שונה במקצת של הספרייה mw.text, שם הפונקציה פחות סלחנית. פעם ב-X זמן, השרת הפחות סלחני פורס את הדפים, נוצרת השגיאה, והדפים נוספים לקטגוריה. עד שאתה פותח את הדף, הוא מוגש לשרת שמריץ גרסה סלחנית, והשגיאה מתאיידת. למזלנו (במקרה הזה), בג עתיק בקינפוג של החווה גורם לכך שקטגוריות התחזוקה "דביקות", ואנחנו מוצאים את הדף בקטגוריות השגיאה למרות שבדף עצמו היא לא מופיעה. לכן חיפוש לא יעזור כאן. (והסיפא: הוספתי ליחידה בדיקה, כך שלפחות במקרה של פסיק אחרי פריט אחרון, היא צועקת על TD לא תקין עוד לפני שהיא מגישה אותו ל-mw.text.jsonDecode. אם יש עוד הבדלים בין פענוח JSON של לואה מול JS, אז אנחנו עדיין חשופים לבעיות דומות). קיפודנחש 17:33, 30 ביולי 2019 (IDT)
הם. נשמע מאוד מוזר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:33, 31 ביולי 2019 (IDT)
תבנית:אישיות בודהיסטית היא ציד מוצלח ראשון. אם כי, סלח לי קיפוד, תפסתי את זה במקור עקב הצטברות שגיאות שם... אני הרי מכיר כל תבנית מה קורה איתה. בורה בורה - שיחה 20:36, 30 ביולי 2019 (IDT)
מה שצריך לעשות זה לוודא שכל מי שנוגע ב-TD, מפעיל את הכלי של מוריאל לפני שמירה, כדדי לוודא שהתחביר תקין. למעשה, ההכי הטוב היה אם אנשים יערכו את ה-TD _רק_ בעזרת הכלי הזה. לצערי הכלי לא תומך בכמה תכונות (לפחות לא ידוע לי שהוא תומך), בעיקר בקטע של יצירת מפות שמגשרות בין התבנית לוויקינתונים, אבל את כל הפעולות של הוספה וגריעה של פרמטרים, הוספת תיאורים ושדות כמו "שדה חובה", אפשר לעשות דרך הכלי, ועדיף לא לערוך את ה-TD ידנית. זרוק איזו הודעת קבע באולם הדיונים של התבניות או משהו. קיפודנחש 21:54, 30 ביולי 2019 (IDT)
עם הכלי של מוריאל לא ניתן ליצור TD ראשוני! כמה קש אכלתי ב{{מרגל}}, האחרונה שיצרתי. מ-30 שדות הוא מציע אולי 7... שאל את משתמש:זאב קטן המשדרג הראשי שלנו. הוא בכלל לא משתמש בו לדעתי. זה לא חדש לך. עד שהכלי לא ידע לקרוא יחידות הוא חסר תועלת ביצירה. אח"כ, אני מסכים איתך שצריך להשתמש בו. בורה בורה - שיחה 22:39, 30 ביולי 2019 (IDT)
בורה, אתה יודע שאני קשה. מה פירוש "לא ניתן ליצור TD ראשוני"? פתחתי תבנית אקראית (במקרה זה היה {{מה?}}), וראיתי "ערוך נתוני תבנית". אתה אומר שאם הייתי עושה משהו, זה לא היה נותן לי לשמור? או היה שומר לא נכון? מה? (או לא הבנתי מה אמרת, אפשר לחזור על הדברים בצורה ברורה יותר?) קיפודנחש 22:47, 30 ביולי 2019 (IDT)
נדמלי שהבנתי עכשיו. הכוונה שהכלי לא יודע למשוך אוטומטית את הפרמטרים מהיחידה כשהתבנית היא קליפה של פונקציה בלואה? זה נכון, וזה לא הולך להשתנות, אלא אם כן יגיע איזה קוסם שיידע לחלץ את הפרמטרים מהיחידה - מאד מאד לא סביר. אז צריך לעיין ביחידה ולמצוא את הפרמטרים, זה נכון, אבל גם ידנית, עדיף להוסיף אותם לתבנית בעזרת הכלי, ולאו דווקא בעורך קוד מקור, לא? קיפודנחש 22:52, 30 ביולי 2019 (IDT)
ובכל מקרה, גם אם עורכים ידנית, לפני שמירה חובה להשתמש בכלי, ולו כדי לבצע בדיקת סינטקס. קיפודנחש 22:54, 30 ביולי 2019 (IDT)
מחק ב{{מרגל}} את ה-TD ונסה לייצר חדש עם הכלי. מתוך 33 פרמטרים הוא מציע 6!! זה צחוק מהעבודה. אלה לא פרמטרים מהיחידה, סתם פרמטרים. צריך לבדוק מה עובר על הכלי הזה. בורה בורה - שיחה 23:05, 30 ביולי 2019 (IDT)
בורה, אתה מבלבל שני דברים (אולי רק דבר אחד - אותי). תבנית:מרגל משתמשת ביחידת מידע, והכלי של מיוריאל לא יודע לחלוב את כל הפרמטרים מהיחידה, רק את אלו שמופיעים מפורשות, בעזרת {{{ ו- }}} בדף התבנית. אבל זה שהכלי לא יודע לחלוב אוטומטית את הפרמטרים זה דבר אחד, ולהגיד "לא ניתן ליצור TD ראשוני! " זה דבר אחר (לזה התכוונתי ב"מבלבל שני דברים"). את הבעיה הראשונה לא נפתור. אבל גם כדי לייצר את ה-TD ידנית, מישהו צריך לאסוף את רשימת הפרמטרים. אחרי שאותו מישהו אסף את הרשימה, אפשר להוסיף אותם ל-TD דרך הכלי, ולא בעריכה ידנית של ה-TD בדף התבנית, הלא כן? לשם כך יש כפתור "הוסף פרמטר". קיפודנחש 23:53, 30 ביולי 2019 (IDT)
הבנתי אותך. כך אני כמעט תמיד עושה אחרי שיש כבר תבנית. למשל תיקון זה. קצת ניג'וז להוסיף פרמטר 33 פעמים במקום פעם אחת במכה, אבל נתרגל את זה בפעם הבאה. בורה בורה - שיחה 01:35, 31 ביולי 2019 (IDT)
@בורה בורה: עוד אחד עלה בחרם. ראה תבנית:ישות תכנונית. לגבי "ידני מול חזותי": ניחא, אבל אם עורכים ידנית, יש לוודא שהטופס של "ניהול נתוני תבנית" נפתח בצורה תקינה לפני שמירה. זה משהו שלא הרבה אנשים עושים, ובטח יש איזו הנחיה במקום כלשהו. למשל בתבנית של מערכת ניהול הפרמטרים, כתוב " כל שינוי במבנה הפרמטרים מחייב שינוי מתאים בנתוני התבנית (TemplateData).". אפשר באותו מקום להדגיש שכאשר משנים TD, יש לוודא תקינות על ידי הפעלת הכלי. כמובן, כדאי להגיד זאת בעוד מקומות, כמו למשל באולם הדיונים לתבניות. אתה עוקב אחרי הדברים הללו - בטח יש לא יותר מארבעה חמישה אנשים שעורכים TD. דאג שכולם יקבלו את המסר. קיפודנחש 17:18, 31 ביולי 2019 (IDT)
זאב ומשתמש:דוד שי הם העיקריים. דוד אנא קרא את חטיבת הדיון הזו והקפד. תבניות פרמטריות הם במעקב שלי. התבניות כמו זו שאתה מייצר הרבה, לא ממש כי אתה מוסיף את ה-TD בעצמך. בורה בורה - שיחה 17:24, 31 ביולי 2019 (IDT)
(עדכון): בורה בורה, IKhitron: נפתרה התעלומה (פחות או יותר). Phab:T214984. זה דומה, אבל לא בדיוק מה שחשדתי. מה שקורה, זה שסקריבונטו לא מפענח את הג'ייסון בעצמו (כלומר בקוד שכתוב בלואה), ובמקום זאת עושה למשימה הזו מיקור חוץ לקוד PHP. יש כרגע שתי תשתיות פהפ שמריצות את ויקיפדיה: HHVM(אנ') (הרחבה של פהפ שפייסבוק יצרו, עם ביצועים משופרים, ושרתי ויקיפדיה עברו להשתמש בה לפני כמה שנים), או PHP7 (הגרסה החדשה של פהפ, שכנראה משתווה בביצועים לההבמ, והתוכנית היא לעבור אליה מתישהו). אחד ההבדלים בין שתי התשתיות הוא בדיוק בפירסור של ג'ייסון: תשתית ההבמ יותר מתירנית, ולא מתרגשת מתחביר לא חוקי כמו פסיקים אחרי הפריט האחרון, ואפילו מרשה הערות (בסטנדרט אין תמיכה בהערות). מה שקורה זה שהתבניות עם TD בגוי לפעמים נופלות לפרשן פהפ7, ואז אנחנו מקבלים התרעה על TD לא תקין, אבל כשאנחנו מגיעים להסתכל, התבנית נשלחת לשרת שמריץ פרשן ההבמ, והבעיה מתאיידת. אני חשבתי שמדובר בשרתים שמריצים ספריות סקריבונטו לא זהות, למעשה מדובר על שרתים שמריצים פרשני PHP לא זהים, וההבדל הוא לא בספריית סקריבונטו, אלא בהתנהגות של פונקציית פהפ שסקריבונטו קורא לה. קיפודנחש 19:57, 6 באוגוסט 2019 (IDT)
הממ... חקירה יפה. אבל כיוון המחשבה שלך היה נכון. אם כך, גם קטגוריית השגיאה קטגוריה:שגיאות פרמטריות אין templatedata תקין לא בהכרח תכיל את כל השגויים אלא רק מי שהלכו ל-PHP הנחות? בורה בורה - שיחה 21:33, 6 באוגוסט 2019 (IDT)
קודם כל, פהפ לא נחות, לפחות לא כאן: זה שההבמ מרשה ג'ייסון לא תקין זו בעיה, לא מעלה. שנית, לפחות כאשר מדובר בפסיק אחרי סעיף אחרון (במערך או באובייקט, כלומר [...] או {...} ), לימדתי את היחידה paramvalidator לתפוס את השגיאה הזו עוד לפני שהיא שולחת את המחרוזת ל-mw.text.jsonDecode.
ההבמ מרשה עוד כמה סטיות שבעצם אסורות, ועליהן היחידה עדיין לא צועקת, אבל עד היום לא ראיתי TD פגום שעובר את הפירסור של ההבמ עם כל בעיה אחרת, אז אפשר באופטימיות להניח שאין. מאחר שלא מצאנו עוד דפים בקטגוריה:שגיאות פרמטריות אין templatedata תקין, כשהשינוי הזה כבר נמצא שם מספיק זמן, ההנחה שלי היא שבשלב זה תפסנו את כל התבניות שנמצאות במערכת הבדיקות, ואין יותר הפתעות. כמובן שבעתיד אפשר לצפות שזה יקרה שוב, כמו שזה קרה קודם (עריכה לא זהירה, שינוי סדר, העתק/הדבק), אבל הציפייה היא שכשזה יקרה שוב, נתפוס את זה מיד, והשגיאה לא תהייה הייזנברגית. קיפודנחש 22:53, 6 באוגוסט 2019 (IDT)

צרה צרורה

לעוקבים אחרי הדף: גיליתי רק עכשיו שעוד פעם הזיזו לנו את הגבינה. הפעם הנפגע היא תבנית:מפת תמונה, או מקומות שמשתמשים בתג imagemap עירום.

הבעיה: עד מתיישהו, זה היה חוקי לרשום את המספרים עם או בלי פסיקים ביניהם, למשל כך:

poly 1, 4, 12, 17
circle 3,5,8

כעת מתברר שההרחבה סולדת מפסיקים. השינוי הזה התרחש מתיישהו - אולי שלשום ואולי לפני שנתיים. מה שצריך, כנראה, זה לעבור על כל המקומות בהם יש שימוש בתבנית או בתג, ולוודא שהתמונה מוצגת כיאות, ולעשות רשימה של הדפים הבעייתיים.

דבר נוסף בו השגחתי הוא שבכמה מהמקרים, עורך חרוץ ב-commons ערך את התמונה או החליף אותה, וכעת, הקואורגינטות לא מתאימות לתוכן. אפשר למצוא שתי דוגמאות בתבנית:מפת תמונה/דוגמאות: התמונה של העין האנושית הוחלפה לגמרי, והתמונה של הגיבורים הועלתה שנית ברזולוציוה יותר גבוהה, כך שהמלבנים שסימנו אותם הצטופפו להם בפינה שמאלית עליונה של התצלום, וכבר לא מתאימים לראשים.

כרגע כנראה צריך בחירום לעבור על כל מפות התמונה בוויקיפדיה, למצוא מה התקלקל ולתקן. לטובת העתיד, כדאי אולי להשתמש באיזו אוטומציה שתתריע כאשר עולה גרסה חדשה של תמונה שמשמשת במפת תמונה. אולי יגאל או משתמש:Geagea יכולים לעוץ כאן עצה (בקטע של הכנת רשימת התמונות, ומעקב מרוכז אחריהן כדי לראות אם שונו. אולי זה משהו שאפשר ללמד את ה-delinker להתריע עליו - הוא כבר עושה דברים דומים). קיפודנחש 02:37, 30 ביולי 2019 (IDT)

שאלת כפירה... מי בכלל צריך את זה? תמיד תמהתי מה זה עוזר? בורה בורה - שיחה 03:22, 30 ביולי 2019 (IDT)

לא לכל דבר. למשל למפות, יש פתרון אחר, ששם סמלילים של סיכת ביטחון או משהו על המפה. אבל מפה זה משהו שרגילים לראות עם כיתוב. לעומת זאת, בתרשימים אנטומיים בדרך כלל לא נהוג ולא רצוי להוסיף הרבה כיתוב על התרשים. בערכי אנטומיה, או כדי להסביר מערכות מכניות, מפת תמונה זה פתרון מוצלח. ראה לדוגמה שעון מטוטלת. כך או כך, זה משהו שיש כבר הרבה זמן, ולא מנומס לשבור. קיפודנחש 06:32, 30 ביולי 2019 (IDT)

לגבי אוטומציה בעניין העלאות של גרסאות חדשות של תמונות. הצעתי בפבריקטור שבוט ה-Community Tech bot יתריע בערכים גם על העלאות גרסאות חדשות של תמונות. הצעתי גם להרחיב את ההתראות לתבניות תמונה מומלצת אבל עכשיו אני חושב שכל התבניות צריכות לקבל הודעות על מחיקה אפשרית של תמונות ו/או העלאת גרסאות חדשות של תמונות. ברגע שערן יעשה את ה-sub task אני אוסיף את העניין.
כללית לגבי העלאות גרסאות חדשות של תמונות. זה מנוגד לכללי ויקישיתוף גם בגלל הדברים האלה. ניתן לבטל העלאה כזו של קובץ ממש שדורס קובץ אחר ואם אתם רוצים אוכל לעשות את זה. אפשר אולי גם להוסיף תבנית בוויקישיתוף לקובץ כאשר יש שימוש ב-image map. אפשר גם לבקש הגנה מפני העלאת גרסה חדשה באותו קובץ. אלה דברים שיצריכו דיון בוויקישיתוף אבל אני לא רואה סיבה שמישהו יסרב.
יש כרגע 698 הכללות של התבנית. אני מניח שהדרך הטובה ביותר ליצור טבלה היא שימוש ב-quarry. מזממן לא עשיתי את זה. אשמח אם מישהו יעשה. Geagea - שיחה 10:50, 30 ביולי 2019 (IDT)
אני עובד עם זה כמה שנים, ומהתחלה אני זוכר הודעות שגיאה כששמתי פסיק בטעות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:40, 30 ביולי 2019 (IDT)

ראה את עריכותי האחרונות בתבנית:מפת תמונה/דוגמאות. לא זכור לי בדיוק מתי, אבל לדעתי לא כל כך מזמן המפות שם הוצגו בשמחה. ראה גם עריכתי בתבנית:מפת הקרמלין. אתה אומר שהתבנית הזו הוציאה הודעת שגיאה כבר שנים? ואף אחד לא אמר כלום? אולי, אבל לא נשמע סביר. נראה לי שזה משהו חדש, וכדאי לפתוח כרטיס בפבריקטור על breaking change. קיפודנחש 16:17, 30 ביולי 2019 (IDT)

אולי הפאניקה הייתה קצת מוגזמת - השתמשתי בעצתו של יגאל בנושא אחר, וחיפשתי "שגיאה: קואורדינטה שגויה בשורה". היו איזה שלוש או ארבע תקלות שתיקנתי, אבל זה לא עשרות או מאות כפי שחששתי. קיפודנחש 17:36, 30 ביולי 2019 (IDT)
מעניין. בקטגוריה:שגיאות במפת תמונה למעשה רשום שפסיקים בין המספרים זה שבר (נחשו מי רשם את זה שם...). לא ברור איך כמה תבניות עם הצרה הזו לא התגלו עד היום. קיפודנחש 19:34, 30 ביולי 2019 (IDT)
כן, זה מה שאני אומר. אף פעם לא הצלחתי לשמיר אם בטעות שכחתי למחוק איזה פסיק, או הקלדתי בעצמי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:32, 31 ביולי 2019 (IDT)

שאלה טכנית נוספת

שלום קיפודנחש. לאחר ששמתי לב שבויקיפדיה הערבית יש לינקים מוצלחים יותר לשיתוף ערכים באימייל/טוויטר/פייסבוק בתפריט הצידי של כל הערכים ניסיתי לייבא לויקימסע את מדיה ויקי:Gadget-Sharebox.js מהויקיפדיה הערבית לויקימסע העברי, אך לצערי כמובן זה לא עד כדי כך פשוט... משום שלמרות שלפי הבנתי עשיתי את כל מה שצריך לעשות בשביל לייבא את הגאדג'ט, עד כה הכפתורים של השיתוף לא מופיעים בתפריט הצידי. אודה לך אם תוכל לסייע לי לגרום לגאדג'ט לפעול בויקימסע העברי. WikiJunkie - שיחה 20:44, 30 ביולי 2019 (IDT)

בנתיים שמתי לב שהצטרפת כפתור "שיתוף" בכל דפי הויקימסע העברי שמסתמך על השירות Addthis. שמתי לב שבויקיפדיה העברי כנראה השתמשו על הקוד הזה אבל אצלם הקישורים נעשים באופן מקומי ומופיעים בצורה שונה - רק קישורים להדפסה, טוויטר ופייסבוק. האם ניתן לדעתך לעשות אותו הדבר גם בויקימסע העברי? WikiJunkie - שיחה 21:39, 30 ביולי 2019 (IDT)
מה שיש בוויקיפדיה בעברית זה מדיה ויקי:Gadget-microblog.js. הצעה: הפעל אצלך את הגאדג'ט ("הוספת אפשרות בתיבת הכלים לשיתוף הערך בדואר אלקטרוני וברשתות חברתיות"), וראה אם זה עושה את מה שאתה באמת רוצה. אם כן, זה גאדג'ט שכתב משתמש:ערן, והוא יכול לעזור לך להתקין, לפתור בעיות, ולהדריך אותך בהוספת שינויים לפי מה מתאים לך. אם זה לא מתאים, אז נסתכל על הקוד שייבאת מוויקיפדיה אחרת, אבל זה המסלול הקל והנוח, במקום ללמוד סינית או ערבית. אגב, אחד הוויקיפדים הטכניים הפעילים בוויקיפדיה בערבית, זכריה שמו, שיתף פעולה אתי בעבר, ואם תחליט משום מה לאמץ את הקוד מוויקיפדיה בערבית בכל זאת, אין לי ספק שהוא ישמח לעזור (המצב היחיד שלא, זה אם הוא במקרה פרש בינתיים מפעילות). קיפודנחש 21:46, 30 ביולי 2019 (IDT)

בהמשך להרהוריך...

שאלה: האם ניתן לפלטר את עריכות בוט ההחלפות או/ו סקריפט ההחלפות לפי תקצירי עריכה? זה יכול ללמד אותנו לכמה מופעים נזקקנו לחסדי הבוט. זה גם שיקול שכדאי לקחת בחשבון עד כמה השגיאה הזו נפוצה מול פוטנציאל הקלקולים שלו. דגש חזק - שיחה 02:36, 19 באוגוסט 2019 (IDT)

אכן, משהו שרציתי לבקש כבר מזמן. חיפוש לפי תקציר עריכה זה משהו שאפשר לעשות, אבל זה מסוג הקסמים שגדולים עלי. כבר מזמן ביקשתי מערן כמה דברים:
  • לסמן את כל העריכות בהן בוצעו החלפות, מצ'קטי או מהבוט, בתגית מיוחדת (זה אפשרי, ובהסתברות גבוהה זה כבר נעשה. הכוונה להוסיף על תגית "צ'קטי" תגית ספציפית למקרה שבוצעו החלפות, וכך אפשר להסתכל במרוכז על "שינויים אחרונים לפי תגית")
  • להוסיף לתקציר העריכה של ההחלפות לא רק את מחרוזת ההחלפה (לפעמים זה נראה כמו \1 או משהו), אלא גם את מספרי ההחלפות - זה יכול להקל על החיפוש כשבוחנים החלפה מסוימת.
בהחלט יתכן שאפשר לבצע חפירה לאחור: למשל, אם רוצים לבדוק את החלפה 14, להריץ חיפוש שירכז את כל ההחלפות של הבוט או צ'קטי שביצעו 14, ואז לעבור עליהן אחת אחת ולראות כמה (אם בכלל) החלפות שגויות בוצעו - משימה סבירה בהרבה מאשר לעבור על _כל_ ההחלפות, כולל אלו שאינן חשודות.
כל אלו רעיונות טובים ומעניינים, אבל מישהו אחר יצטרך לבצע - מסיבות שונות כרגע זה לא באפשרותי. אם אתה יכול לקחת את זה כפרויקט, תבורך מנשים. אם לא, אולי מישהו אחר יתנדב. אפרופו "מלחמת העריכה" בינך ובין מש:דוד שי בערך תאיר ראדה: ראה את עריכותי שם אחריכם. מוסר השכל: כשמוצאים מטבע מתחת לפנס, כדאי גם להסתכל קצת מסביב - אולי בעל הכיס המחורר איבד יותר ממטבע אחת... קיפודנחש 02:55, 19 באוגוסט 2019 (IDT)
רעיונות טובים, אבל אין לי הרשאות מתאימות לחלקם, ואני צריך למצוא ביטוי רגולרי מתאים כדי למצוא החלפות ספציפיות.
בעניין תאיר ראדה – ציינתי בפירוש שאני מוגבל כרגע בעריכה בגלל סנן, ולכן המעט שיכולתי לעשות זה הסרות מסוימות בעורך הויזואלי, וספציפית לגבי תאיר ראדה יכולתי רק להשתמש ב־Rollback; לא הייתה לי אפשרות לתקן יותר מכך. דגש חזק - שיחה 03:12, 19 באוגוסט 2019 (IDT)

סקריבונטו לטעינת TemplateData

היי קיפוד וIKhitron, שימו לב שפוטניק העלה פאץ' בהקשר לבקשה ישנה בphab:T107119 שיכול לעזור למערכת בדיקת הפרמטרים וגם עשיתי לו CR (מעדיף לא לתקן בעצמי את הבעיות כדי שאוכל אחר כך להיות גם code reviewer אובייקטיבי, אבל אעזור לו להעביר במידת האפשר). מציע שתעקבו אחרי זה בזמן הקרוב ואם תראו שבימים הקרובים אין התקדמות תוכלו לעודד אותו ואת יתר המפתחים והמתנדבים לעשות את הצעד האחרון לקראת הכנסה של זה סוף סוף... ערן - שיחה 21:21, 21 באוגוסט 2019 (IDT)

מש:ערן - גדול. כשזה יגיע לקוד, נוכל לשנות את validator, ולחסוך את ה-workaround המכוער - כרגע הקוד משתמש בפונקציה עבריינית, שלדעתי לא הייתה צריכה להיות שם.
המנגנון שמשתמש ב-maps מה-TD לא מוכר לי, אבל בלי לדעת, נראה שזה אמור לעזור גם שם. כרגע יש לנו כפילויות לא מובנות לי, כך שהמיפוי בין פרמטר לפריט בוויקינתונים מופיע גם בגוף התבנית, וגם ב-maps. אולי עם זה, אפשר יהיה לוותר ולהסתפק ב-maps בלבד, והיחידה תדע מה לעשות על ידי קריאת ה-TD. קיפודנחש 21:56, 21 באוגוסט 2019 (IDT)

אחסון של תמונות ברישיון חופשי לא מסחרי

קיפודנחש,

בזמנו הצעת הצעה במזנון - שיחת ויקיפדיה:רישוי תמונות#הצעה: אחסון מקומי של תמונות ברישיון חופשי לא מסחרי. רציתי להפנות את תשומת לבך לדיון במזנון ההצעות של ויקישיתוף. אמנם קיים מתח בין ויקישיתוף ומטא באופן כללי וההצבעה אמנם נועדה למנוע איזשהו ניסיון לכפות על ויקישיתוף מדיניות רישוי חדשה עוד לפני שגובש משהו במטא. אבל בכל זאת, אם זה מעניין אותך תוכל לקרוא את ההצעה במטא. Geagea - שיחה 21:55, 21 באוגוסט 2019 (IDT)

תודה. לגבי "תוכל לקרוא את ההצעה במטא" - טכנית כן, מעשית לא. או שאין לי מספיק שכל, או שזה כתוב בעורכדינית מפולפלת. כך או כך, זה לא משהו שהצלחתי לצלוח. ברור שקהילת commons מתנגדת כאיש אחד. בזמנו, כשחפרתי במרשתת לטובת כמה מאמרים שכתבתי, מצאתי כמה מוזיאונים מקוונים מדהימים, בהם כל התמונות שרציתי היו NC. מה לעשות. קיפודנחש 22:07, 21 באוגוסט 2019 (IDT)

שלום, בהמשך למה שכתבת, אנא עיין בתגובתי בשיחה המשתמשת. כמי שבאמת סבר שמדובר במשתמש/ת חדש/ה בויקיפדיה, הפעילות שלה נראתה לי קיצונית, אבל כפי שהתברר טעיתי. --‏Yoavd‏ • שיחה 11:26, 25 באוגוסט 2019 (IDT)

שלום. גם תרומותי הראשונות לוויקיפדיה היו לפני יצירת חשבון, ובנוסף, בניתי וניהלתי למשך זמן מה אתר המבוסס על תוכנת מדיה ויקי. גם עריכותי הראשונות בוויקיפדיה מהחשבון עוררו חשד, ו"הואשמתי" בהיותי בבק"ש של משתמש אחר, אולי חסום, בגלל "התמצאות חשודה" בקוד ויקי. באופן יחסי, אולי יש לי עור קצת עבה, והדברים הללו לא גרמו לי לסוב על עקביי ולהסתלק, ועם כל הצניעות נראה לי שאפשר לומר שאם ההיתקלויות הראשונות הללו כן היו גורמות לי ללכת מכאן, ויקיפדיה בעברית הייתה מפסידה משהו. צריך להיזהר בהנחות לגבי עורכים אחרים, ובפרט, צריך לבדוק את העריכות ברצינות לפני שמחליטים שהן "השחתה". אגב, גם העריכה בבייבלייד נראתה לי טובה, אבל זה קצת יותר מדי בשבילי לחפור שם עכשיו. קיפודנחש 01:26, 26 באוגוסט 2019 (IDT)

קושייה צדדית בהמשך לדיון שפתחת במזנון

מה קורה אם אני מבצע עריכה משמעותית בערך, ותוך כדי כך (כלומר באותה פעולת עריכה) מפעיל גם את צ'קטי (או את הכלי להוספת קישורים - בהנחה שזה אפשרי בכלל, את הכלי הזה אני לא מכיר)? האם העריכה תסומן באותה תגית שהייתה מסומנת אם הייתי משתמש בכלי לבדו? ראובן מ. - שיחה 18:19, 30 באוגוסט 2019 (IDT)

@ראובן מ.: צ'קטי - אפשרי, אך לא מומלץ: צ'קטי לפעמים שוגה, וכשזה קורה, זה (עלול להיות) סיפור מהתחת לתקן. אם יש עריכה משמעותית שמתערבבת עם הרבה שינויים שצ'קטי עושה והחלטת שהם לא טובים, זה משאיר אותך עם ברירה לתקן את כל השגיאות של צ'קטי, או לוותר על העריכה שביצעת - לצ'קטי אין undo. אם מפרידים בין הפעלת צ'קטי לעריכה ידנית, אז זה מאד פשוט - אם לא אוהבים מה שצ'קטי עשה, פשוט לא שומרים, או אם שמים לב באיחור, מבטלים/משחזרים את העריכה אחר כך, ולא מפסידים שום עבודה (חוץ מסייקלים של המעבד - זה נחשב חינם). אלטרנטיבה היא להפעיל את צ'קטי בתור דבר ראשון, ואז "הצגת שינויים", רואים שכל מה שצ'קטי עשה טוב, ובמקום לשמור ממשיכים לערוך. היות שוויקפדיה לא גובה עמלה על הקשה על כפתור "פרסום השינויים", מקובל ומומלץ לא לערבב.
בכולופן, אם עושים מה שתיארת, העריכה תהיה מסומנת בתגית צ'קטי, גם אם היא מכילה הרבה שינויים משמעותיים, ואפילו אם אחרי הפעלת צ'קטי כל השינויים שהוא עשה הוחזרו ידנית לפני השמירה - העריכה הזו כבר "הוחתמה" בתגית צ'קטי (אלא אם כן צ'קטי החליט שהוא לא צריך לעשות כלום - נדמלי שצ'קטי מוסיף את התגית רק אם הוא אכן שינה את תוכן הדף).
לגבי סקריפט הוספת קישורים: ניכר שלא השתמשת בו (או השתמשת מספיק מזמן, ונשכח ממך איך הוא עובד): הכלי מופעל מערך כלשהו, ומבצע שינויים בערכים _אחרים_, כך שלא ניתן לפתוך עריכה ידנית עם "הוספת קישורים" באותה עריכה.
HTH - שב"ש, קיפודנחש 19:32, 30 באוגוסט 2019 (IDT)
עשית לי קצת סדר, תודה (צ'קטי אמנם מופעל אצלי אבל אני לא ממש רגיל להשתמש בו, ואת הכלי להוספת קישורים, כפי שציינתי, אינני מכיר כלל). ראובן מ. - שיחה 22:24, 30 באוגוסט 2019 (IDT)

מחשבים אישיים לפני 1975

אני חושב שלמגיע ל-Staval ול-Dorian Gray Wild הסבר מדוע עריכתם בוטלה. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו19:14, 15 בספטמבר 2019 (IDT)

אני מסכים, ובפרט:
  1. כלי השחזור נועד לשימוש נגד השחתות, לא כשיש אי הסכמה לגיטימית על תוכן.
  2. הערך טרי ולכן אין בו גרסה יציבה כלל. גם Staval וגם דוריאן התנגדו למשפט שהכללת בסוף הפתיח אך הסכימו להכליל אותו בתוך תבנית עריכה. אם אינך מסכים, אפשר לכל היותר להסיר את המשפט כליל עד השגת הסכמה בדף השיחה (שכן, כאמור, אין גרסה יציבה המכילה אותו). Dovno - שיחה 21:58, 15 בספטמבר 2019 (IDT)
אם סתבל או דוריאן יודעים על משהו שחסר בערך, אודה אם יספרו לי.
באחריות, הם לא יודעים, ולכן זה שהם הוסיפו תבנית "להשלים" זו פעולה שנובעת מחוסר שימוש באיבר החושב. המשפט "הרשימה אינה שלמה בלה בלה בלה" נהוג ומקובל בערכי רשימות, כאשר מדובר ברשימה שנערכה על ידי עורכי ויקיפדיה (לעומת רשימה שמופיעה במקור חיצוני וידוע שהיא שלמה), והוא נמצא במקום הנכון. מה ששמזן ודובנו כתבו כאן זו פורמליסטיקה (כל נימוק שמכיל את הביטוי "גרסה יציבה" מעיד על עצמו שהוא חסר תוכן). תכלס, אם לדעתכם יש להשלים את הערך, אל תדביקו לו תבניות שיישארו שם עד אחרית הימים, אלא ציינו בדף השיחה מה חסר. כדאי שלפני כן תנסו גם לקרוא את הערך, דבר שיש לי ספק עמוק שמישהו ממשתתפי הדיון ההזוי הזה עשה. קיפודנחש 01:12, 16 בספטמבר 2019 (IDT)
ייתכן שהם לא יודעים. וייתכן שפשוט דעתם שונה מדעתך. מה שבטוח זה שלא טרחת להסביר את עצמך (למרות שהם בהחלט נימקו את העריכה שלהם והציעו להעביר את ההעברה המדוברת או לתבנית עריכה או לדף השיחה של הערך), וכן השתמשת בכלי השחזור המהיר למרות שעריכתם לא היתה השחתה.
הטיעון שלך ש"נימוק שמכיל את הביטוי "גרסה יציבה" מעיד על עצמו שהוא חסר תוכן" כמובן שגוי מיסודו, שכן כל מה שהכלת ביטוי זה אומרת היא שיש מחלוקת וכל הצדדים מתבקשים לא להכניס דברים שנויים במחלוקת בלי להגיע עליהם קודם כל להסכמה - לא יותר ולא פחות. חבל מאוד שלדעתך בקשה ממך לא להתעלם מדעתם של אחרים ולהכניס תוכן שהם התנגדו לו (באופן מנומק!) על ידי כלי השחזור המהיר (ללא נימוק!), היא בקשה "חסרת תוכן". כמובן שגם התייחסות לדעותיהם של אחרים - רק כי היא שונה משלך - בתור משהו "הזוי", להצהיר שהם "באחריות לא יודעים" ולא השתמשו "באיבר החושב" וכן הבעת "ספק עמוק" שהם לא קראו את הערך גם כן לא תורמת כאן. אם רצית עוד קלישאות מסוג "גרסה יציבה" הנה עוד כמה, שכולן רלוונטיות לגמרי להתנהלות הנוכחית (ואינן רק פורמליסטיקה): "מלחמת עריכה", "בעלות על ערכים", וכן "כללי התנהגות בין חברי הקהילה".
Staval, Dorian Gray Wild, האם ההסבר של קיפודנחש לגבי ההערה בסוף הפתיח מקובל עליכם, או שעדיין אתם מעדיפים להסיר את ההערה הזו או להעבירה לתבנית עריכה?
(ואתייג גם את שמזן בתור המפעיל שפתח את הדיון בעקבות בקשת העזרה בוק:במ). Dovno - שיחה 09:31, 16 בספטמבר 2019 (IDT)
הדרך היחידה בה ניתן "לנמק" תבנית "להשלים" זה להצביע על תוכן חסר. כשכתבת "הם בהחלט נימקו את העריכה שלהם", כתבת שטויות חסרות שחר. אתם מתעסקים בפורמליטיקה ופילפולסטיקה. קרא את הערך, ושפוט בעצמך אם נכון להציב בראשו תבנית "להשלים", ואם לדעתך אכן נכון, ציין בבקשה מה חסר בערך, והחזר את התבנית. הצבת התבנית בלי הצבעה על דבר מה ספציפי שחסר, משמעותה שאין שום דרך להסירה. קיפודנחש 09:41, 16 בספטמבר 2019 (IDT)
למעט שוב הבחירה המצערת שלך בשפה המכילה "שטויות חסרות שחר", ו"פילפוליסטיקה" ללא שום מטרה פרודקטיבית ועניינית, דיון זה צריך להיות בדף השיחה של הערך הנדון. או לחילופין, יכולת לכתוב זאת בקצרה בתקציר העריכה שלך מראש ולא להשתמש בכלי השחזור המהיר. מה שקרה היה פשוט מאוד:
  1. כתבת ערך חדש (כל הכבוד)
  2. בערך כתבת משפט הפונה ישירות לקורא ואומר שהרשימה בערך אינה שלמה
  3. משתמשת א' ביצעה שינויים בערך, כולל, בין השאר, העברת הערה זו שכתבת לתבנית השלמה המיועדת לפנייה לקורא, והסבר לכך בתקציר העריכה שלה
  4. ביטלת את עריכתה ללא הסבר (חוץ מכתיבה לקונית שעריכתה היתה שגויה)
  5. משתמש ב' החזיר את העריכה של משתמשת א', תוך הסבר מפורט שלדעתו דברי פנייה לקורא צריכים להיות או בתבנית השלמה או בדף השיחה של הערך
  6. השתמשת בכלי השחזור המהיר כדי לבטל את עריכתו, כאילו היתה השחתה (ושוב, ללא כל הסבר)
הטיעונים שלך טובים (למרות כל "המחמאות" המיותרות שחילקת פה להם וגם לי) אולם כך גם הטיעונים שלהם. בקיצור: אם הם ישתכנעו מטיעוניך, מעולה. אם לא, עליך לשכנע בדף שיחת הערך ולהשיג הסכמה לכך שגרסתך עדיפה. בכל מקרה, אין להשתמש בכלי השחזור כשמדובר במחלוקת על תוכן ערך, אין להיכנס למלחמות עריכה, ואין להתייחס בצורה מזלזלת לעורכים אחרים. תודה. Dovno - שיחה 09:53, 16 בספטמבר 2019 (IDT)
מה הם בדיוק "הטיעונים שלהם"? אם יש להם בעיה עם המשפט "הרשימה אינה שלמה", אפשר לדון, ואולי יש דרך טובה יותר להבהיר לקורא שה"רשימה" לא נלקחה ממקורות חיצוניים אמינים. אבל מה הוא ה"טיעון" שמצדיק תבנית להשלים? אשוב על דברי: כשכתבת בצעקות "אולם כך גם הטיעונים שלהם" חזרת על השטויות חסרות השחר שכתבת למעלה, אחרי שכיניתי אותן שטויות חסרות שחר. הרשה לי לשאול: האם מישהו ממשתתפי הויכוח ההזוי הזה (ושאלתי מופנית גם אליך) מוכן להצהיר שהוא קרא את הערך מתחילתו עד סופו, ולפי שיפוטו תבנית "להשלים" היא במקומה בראש הערך? במילים אחרות, האם יש כאן מישהו שיכול להצביע על דבר מה שאמור להיות בערך הזה וכרגע חסר? (על הדרך אציין שאיני בביתי, וכל הוויכוח הדבילי הזה נעשה דרך הנייד. בין השאר הוויכוח גלש גם לדף השיחה של הערך, ואבקש שתקרא גם את דברי שם). קיפודנחש 10:19, 16 בספטמבר 2019 (IDT)
הטיעונים שלהם נכתבו בתקצירי העריכה, וכן בדף שיחת הערך. כשהדגשתי חלק מהמשפט שלי בתגובה הקודמת היה זה רק לצורך הטעמה/הדגשה, אולם כיוון שחווית זאת כ"צעקות" ולא זו היתה כוונתי כלל, שיניתי את העיצוב של דבריי. אבקש, שוב (מקווה שזה לא נחווה כצעקה, אלא רק כהדגשה), להימנע מלהתייחס לפעולות ולדעות של אחרים בתארים "דבילי", "שטויות חסרות שחר" ו"אווילי". לפי דף השיחה של הערך, כעת כבר שלושה משתמשים אינם מסכימים עם גרסתך לערך. הדיון ימשיך שם, ואני מקווה שבאופן ענייני בהתייחסות לטיעונים בלבד ללא צורך לקשט אותם בתיאורים פוגעניים או מזלזלים. Dovno - שיחה 10:51, 16 בספטמבר 2019 (IDT)

שום "טיעון" שנכתב בתקציר העריכה לא ציין איזה תוכן חסר, ולכן אין זו אמת לומר שהם נימקו את הצבת תבנית "להשלים". לו הם היו עורכים או מסירים את המשפט שדיבר על "רשימה זו אינה שלמה", לא הייתי עושה מזה עניין - כל הבלה בלה בלה על "בעלות על ערכים" מוכר לי היטב ואין לי בעיה אתו. לגבי ההבלים לגבי "כלי השחזור נועד לשימוש נגד השחתות", שים לב שעריכתי שלי, שלא הייתה השחתה, שוחזרה על ידי מנטר שלפי התנהגותו כאן קיבל את הרשאות הניטור בטעות. הוא כמובן נכנס (ממש עכשיו) למלחמת עריכה, ונאלצתי לבטל את עריכתו שוב. אחזור על דברי בפעם ה-N: להערכתי אף אחד ממשתתפי המלחמה המגוחכת הזו לא טרח אפילו לקרוא את הערך. קיפודנחש 11:38, 16 בספטמבר 2019 (IDT)

Dovno צודק ולכן לא אחזור על דברים שהוא כבר כתב. אעיר רק הערה אחת: אותי מטרידה יותר ההתעקשות שמעשיך ראויים מאשר המעשים עצמם. יכולת לסגור את הדיון בהסבר פשוט מדוע פעלת כפי שפעלת, והדיון היה פונה לאפיקים אחרים לגמרי. חבל.
(ואם להתמקד רק בוויכוח התוכני: קיפודנחש צודק). שמזן (שיחה) • ערכי בראבו12:40, 16 בספטמבר 2019 (IDT)
התוכן זה הדבר היחיד שמעניין.
אם אתם תוקעים תבנית "להשלים" על הערך כדי להעניש אותי כי לדעתכם לא התנהגתי כשורה, אז איבדתם את הצפון לגמרי, ולטובת משחקי הפורמליסטיקה הדביליים שלכם אתם מוכנים אפילו להשחית את מרחב התוכן. תחשבו על זה קצת ותתביישו. קיפודנחש 19:01, 16 בספטמבר 2019 (IDT)
נא להירגע, אף אחד לא ניסה להעניש אף אחד. הכנסת טקסט מסויים לערך, ומספר עורכים סברו שטקסט בניסוח כזה מתאים לתבנית השלמה תבנית:קו תחתי בדף השיחה אך לא בגוף הערך. זו מחלוקת לגיטימית לגמרי, וכל שניסינו להגיד כאן זה שהשאלה האם להכיל טקסט זה ובאיזה אופן זה משהו שצריך לבוא בהסכמה בדיון, ולא בכוחניות. ובטח אין לשחזר עורכים אחרים רק כי הם סברו אחרת ממך. הכל אפשר להסביר בדף השיחה, אבל אם משחזרים עריכות של אחרים ללא מתן הסבר, אכן זה מסבך את ההתנהלות מול זה ויוצר אווירה עכורה. Dovno - שיחה 20:27, 16 בספטמבר 2019 (IDT)

אל תגיד לי "להרגע". זה דיבור פטרנליטי מגעיל. דברי היו בתגובה לשמזן, שציין שעניינית הצדק אתי. אםעניינית הצדק אתי, ומישהו בא ועושה ההפך, זו או חבלה מכוונת, או דרך עקומה "להעניש" אותי. אם לקצר: מסיבות אלו ואחרות, סבלנותי קצרה בימים אלו, ואין לי זמן ואין לי כח לשטויות שלכם. קיפודנחש 15:25, 17 בספטמבר 2019 (IDT)

כיוון שבחרת להמשיך באלימות המילולית שוב (הפעם בדף שיחתי):
נא להפסיק לעבור על כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה. יש גבול.
  • למקרה שזה לא ברור, אין להתייחס לחברי קהילה אחרים ו/או לעריכותיהם הלגיטימיות בתור "השחתה", "חוסר שימוש באיבר החושב", "שטויות חסרות שחר", "הזוי", "אווילי", "דבילי", "הבלים", "איבדתם את הצפון", "נודניקים", "חבלה", "סירוס", "סכלות", ואולי עוד כמה פנינים שפספסתי.
    אפשר לחשוב מה קרה כאן. הוספת משפט לערך ושלושה משתמשים אחרים התנגדו להכללתו באופן בו הצבת אותו. היה נסיון להעביר את המשפט מגוף הערך לתבנית "השלמה", אולם כיוון שהתנגדת לזה, גם זה הוסר (למרות שאם שלושת האחרים יתעקשו, אכן זה יוחזר בתור תבנית השלמה, ולא משנה אם לדעתך זה פוגע בערך, מכיוון שהרוב בדיון חושבים שדווקא עריכתך היא שפוגעת בערך והולכים לפי דעת הרוב). לא ברור לי מה גורם לך לחשוב שכיוון שהמשפט הזה כל כך חשוב לך אישית (כדבריך, הסרתו "מסרסת" את הערך, לא פחות), אז ראוי שתוסיף אותו נגד התנגדויות מפורשות של אחרים.
  • לא הייתה פה שום מלחמת עריכה מצד אף עורך אחר, חוץ ממך.
  • לא היה פה שימוש לרעה בהרשאות מנטר מצד אף עורך, חוץ ממך (למרות שהאשמת בכך עורך אחר "שלפי התנהגותו כאן קיבל את הרשאות הניטור בטעות", על אף שהוא כלל לא עשה בהן שימוש!)
אצטט אותך מאחד מתקצירי העריכה האחרונים: "ברור יותר ויותר למה אנחנו מאבדים עורכים טובים כל יום". מתייג גם את שמזן. Dovno - שיחה 10:14, 19 בספטמבר 2019 (IDT)

לא אמרתי שמישהו "עשה שימוש לרעה". התייחסתי לשיקול הדעת הלקוי שהפגין כשהוא התעקש מספר פעמים לתקוע תבנית "להשלים" בערך, מבלי שהוא יכול להצביע ולו על פריט מידע יחיד שחסר בערך. על הדרך אציין שגם אתה הפגנת שיקול דעת עלוב, כשמחקת מהערך, בשם איזו "מחלוקת" אווילית, משפט שכלל אינו קשור למחלוקת, עובדה שהערתי אליה את תשומת לבך בדף שיחתך, וטעות שטרם טרחת לתקן. גם המשפט בו מדובר אינו מקודש, ובהחלט אפשר למחוק גם אותו אם יש סיבה הגיונית, אבל מחיקתך הייתה בלי סיבה ובלי שיקול דעת. קיפודנחש 13:13, 19 בספטמבר 2019 (IDT)

אוקיי. הוא הפעיל שיקול דעת לקוי, לדעתך. באותו הזמן, הפעלת שיקול דעת לקוי בעצמך לדעת שלושה משתמשים ושני מפעילים. כמובן ייתכן שהצדק איתך וכל שאר העולם טועים. זכותך להמשיך לחשוב כך, זו פשוט לא דרך אפקטיבית לפעול במיזם שיתופי.
הוא לא התעקש מספר פעמים לתקוע תבנית "להשלים" בערך. זו המצאה שלך, וודאי שלא עשה זאת עם הרשאות מנטר (ולכן אין שום צידוק להטיח בו "שקיבל את הרשאות הניטור בטעות").
הסיבה שמחקתי את המשפט היא מאוד הגיונית, ומיסודות המיזם המשותף הזה: כי מישהו התנגד להכללתו בערך ולא טרחת להשיג הסכמה בדף השיחה. גם כשהחזרת את המשפט שוב בניסוח שונה, עלתה שוב התנגדות מפורשת מישהו גם לתוספת זו, ולכן הסרתי גם את הניסוח השני שלך, כראוי וכמצופה ממפעיל.
מדהים בעיניי שעדיין לא בחרת להתנצל על שלל הפרות הכללים שלך כאן (יחס מזלזל ופוגעני ושיח אלים, מלחמת עריכה, שימוש לא ראוי בהרשאות, והאשמות שווא של אחרים) אלא רק המשכת להתחפר בצדקתך מול כולם. אבל כאמור, זו בחירתך שלך לפעול באופן שאינו שיתופי ואינו מכבד. Dovno - שיחה 13:30, 19 בספטמבר 2019 (IDT)
לא בדיוק "האשמתי" אף אחד, אלא ציינתי שיקול דעת גרוע. אם תקרא את דברי (כאן ובדף שיחתך) אולי תבין גם למה אמרתי שגם אתה הפגנת שיקול דעת עלוב (בדף שיחתך הסברתי את הטעות, שיקול הדעת העלוב הוא התעלמות מהדברים ואי תיקון הטעות אחרי שתשומת לבך הוסבה אליה). אם אתה רוצה להמשיך את הדיון הזה בו כל אחד חוזר על הדברים, אולי אכבד את רצונך ואמשיך, ואולי אתעלם. אל תחוש חובה: מצדי אפשר להפסיק כאן (ובקשה אישית קטנה: אל תגיד לי להירגע - זה דיבור שגורם לתגובה הפוכה. אם תרשה לי לייעץ, אציע גם לא לפנות באופן כזה לאחרים). קיפודנחש 14:53, 19 בספטמבר 2019 (IDT)

דיקומנטרי

פאדיחה שלי. שכחתי להוסיף הרשימה הידנית להחרגה. Uziel302 - שיחה 08:17, 28 בספטמבר 2019 (IDT)

תגובתך

היי, רציתי לדעת מדוע הגבת בנושא שתייגתי אותך כך, זכית! השני שנכנס לרשימת המשתמשים המושתקים שלי. כאשר המעה היה לקבל את דעתך בנושא. King G.A - נא הקלד לשיחה 13:30, 29 בספטמבר 2019 (IDT)

משום שנכנסת לרשימת המשתמשים המושתקים שלי, ואולי גם לרשימה של עוד אנשים ש"זכו" להיות מתויגים על ידך. כתבתי זאת בתקווה שתחשוב פעמיים לפני שתספים באופן כזה בעתיד (למרות שלי אישית זה כבר לא ישנה - אצלי אתה כבר מושתק), ואולי גם ספאמרים נוספים יחשבו פעמיים לפני שהם מספימים. הדרך להזמין אנשים לדיון היא בלוח המודעות, ואם לא מגיעים מספיק משתתפים, זה אולי כי הדיון לא מעניין את מי שלא הגיע. גם אם לך הדיון הזה הוא הדבר החשוב ביותר בוויקיפדיה, אתה צריך לקבל שלא כולם שותפים לנקודת ההשקפה הזו. עניתי לך, אבל אנא, אל תהפוך זאת לדיון: אם לא הבנת משהו, שאל בבקשה מישהו אחר. קיפודנחש 14:51, 30 בספטמבר 2019 (IDT)

נחסמת לרבע שעה

היי,

אני מודע לכך שתכף מעריב החג שכולו שלום, חסד ומשפט אמיתי לפנים משורת הדין. אך לנוכח עריכה זו, ונוכח שקילה סבירה של כל הסנגוריות שההגיון מעודד, לא יכולתי לאפשר התבטאות זו מעל האתר. יידע כל אחד ואחת שאין להתבטאות כאן ברוח זו. בתוך עמי אנוכי יושב, ואני מודע היטב לכך שלא מן הנמנע שהוותק והאינטראקציה עם הסובבים מעודד התבטאויות אלו, אך לאור העובדה כי אמירות מסוג זה הינן בוטות ודורסניות לכל דבר ועניין, החלטתי לחסום אותך לרבע שעה. אנא קח זאת לתשומת ליבך להבא. eli - שיחה 17:42, 29 בספטמבר 2019 (IDT)

אכן, בפועלך זה הועלת לוויקיפדיה ושמרת עליה ממזיקים. יישר כוח! המשך כך. קיפודנחש 18:03, 29 בספטמבר 2019 (IDT)

זכות הצבעה - ללא עריכות חצי-אוטומטיות

בגלל שאין אופציה להוציא רק את העריכות בלי תגית מסוימת, אלא רק עריכות עם תגית מסוימת, חשבתי לעשות (עריכות - עריכות עם תגית מסוימת) ואז לבדוק אם התוצאה עומדת בתנאים לקבלת זכות הצבעה. בצורה הזו. מה אתה חושב? יכול לעבוד? חג שמח, אורשיחה08:46, 30 בספטמבר 2019 (IDT)

לא לגמרי הבנתי (כרגע בנייד). מה שחשבתי זה לבקש יותר מ 100, ולהוסיף את התגים של העריכה ל ucprop, ואז לסנן בסקריפט עצמו. בגלל שיש משתמשים שמבצעים אלפי עריכות חצי אוטומטיות (ראה למשל את התרומות של נעם דובב), יכול להיות שנחוץ במקרים מסוימים להשתמש ב continue, כי צריך יותר מ 500 (מגבלת ה api) כדי לספור 100 "טובות". האם כבר יש הסכמה לשינוי הזה? (ואגב, ברוכים השבים ושנה טובה). בברכה, קיפודנחש 14:35, 30 בספטמבר 2019 (IDT)

בהסתכלות קצת יותר, הקוד אליו קישרת לא נראה טוב: אתה מבקש "לכל היותר 100", כך שאם הבנתי נכון, משתמשת שביצעה אפילו עריכה אחת בכלי אוטומטי תיפסל, אפילו אם ביצעה אלפי עריכות לא אוטומטיות. כאמור, לא צריך לבקש פעמיים: צריך לבקש פעם אחת, ולהוסיף את התגים לבקשה, ואז לפלטר עריכות שהתגים שלהן לא מכילים אף אחד מהתגים ה"פסולים" (כנראה צ'קטי, הוספת קישורים, וקטלוט), וספירה אחרי הפילטור. זה יכול להיות בנשימה אחת:
// assume arr is an array of "contribs", as returned from api
// assume "noAutoTags()" is a function that receives a single "contrib", returns "true" if the contrib has none of the "auto" tags
    goodEdits += arr.filter(noAutoTags).length;
בוא נראה אם הבנתי נכון - להשתמש בcontinue כדי לאחזר את כל העריכות של המשתמש בתקופת זמן מסוימת (אאלט 90 יום?), תוך כדי שכל contrib מכיל גם את התגיות שלו, ואת זה מכניסים לarr. ואז כותבים פונקציה שעוברת על כל העריכות ומאחזרת (זו מילה?) true או false, ואז סופרים את הtrue ואם הtrue גדול מ100 יש זכות הצבעה? ובנוגע להאם כבר יש הסכמה - אני רואה שיש הסכמה רווחת לאי ספירת עריכות שמוסמנות בתגיות הוספת קישורים וcatalot, אבל מודה שאני כבר לא ככ זוכר את הבירוקרטיה בהצבעות האלה. אורשיחה20:39, 30 בספטמבר 2019 (IDT)
משהו כזה? אורשיחה20:58, 30 בספטמבר 2019 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: continue רק אם צריך: מבצעים את האפי, (כמו היום, רק מוסיפים tags ל-ucprops, וב-uclimit שמים 'max' במקום 100). מסננים וסופרים. אם אין 100 ויש continue, מריצים את הבא וצוברים, עד שמגיעים ל-100, או עד שאין יותר continue. לא צריך להיות נורא יקר - אם המשתמש אינו בוט, בדרך כלל אין עשרות אלפי עריכות ב-90 יום (כמובן שיש להעביר ucstart ו-ucend - כמדומני שהקוד הנוכחי כבר עושה זאת).
הלוגיקה הנוכחית היא פשוטה: מבקשים 100 (uclimit), ו-3 חודשים, עם מרחבי השם ובלה בלה בלה, ואם מקבלים 100, יש ז"ה.
עכשיו, במקום 100 צריך לבקש מקסימום, לפלטר עריכות עם תגים שהוחלט לא לספור (כמובן, כל זה רק אחרי שבאמת יוחלט - כרגע זה דיון פתוח. לגבי הביורוקרטיה - בוא נמתין שמישהו שמבין בכללים ובחוקים יגיד "הוחלט"), ולספור: ברגע שמגיעים ל-100, יש ז"ה. עד שמגיעים, כל זמן שיש continue, ממשיכים לבקש, לספור, ולצבור.
שורה תחתונה: כמעט בדיוק מה שתיארת, עם טוויסט קטן: במקום לאסוף מראש את כל העריכות עם continue ואז לספור, יותר יפה לספור כל batch לחוד, כך שאם מגיעים ל-100 אפשר לעצור, גם אם יש continue. אם ההסכמה היחידה היא על קטאלוט אז חבל לבזבז זמן - בדרך כלל זה מישהו כמו דוד שי, וזה בזבוז זמן להתעסק בשאלת ז"ה של דוד. (אחרי ההתנגשות: טרם הצצתי בשאילתה אליה קישרת). קיפודנחש 21:25, 30 בספטמבר 2019 (IDT)
catalot וסקריפט הקישורים (שהבנתי שהמון משתמשים בו). אוקיי, מעולה, אנחנו באותו ראש. נחכה לאישור ואני אבצע את השינויים אורשיחה22:19, 30 בספטמבר 2019 (IDT)

לדעתי גם צקטי (במזנון פירטתי משתמש ודפוס עריכות שמדגים למה), אבל גם אם רק הקישורים יפסיקו להיספר, זה כבר משהו. לא בטוח שטרחני הקישורים יתרשמו מזה, אבל אפשר לקוות... קיפודנחש 22:25, 30 בספטמבר 2019 (IDT)

ערן הביע הסתייגות בנוגע לצ'קטי, והרוב תמכו בהצעה המקורית כפי שהיא (הכוללת את צ'קטי והמוזכרים לעיל). ההצבעה נפתחה רק אתמול אז אני מניח שיעברו ימים עד שההצעה תאושר באופן סופי (אבל שוב אני לא בקיא בבירוקרטיה). אורשיחה22:30, 30 בספטמבר 2019 (IDT)

לא בדיוק "הצבעה". מדובר בדיון במזנון, וקונצנזוס, אם יש, נחשב להחלטת קהילה. אם אין קונצנזוס, תאורטית אפשר לפתוח "הצבעה" מסודרת. לי אין כוונה כזו - אם אין קונצנזוס אז עדיף לעזוב את הפינה הזו בשקט. קיפודנחש 22:38, 30 בספטמבר 2019 (IDT)

מי אתה באמת?

אמרת שאתה בובת קש, אך לא איזה משתמש משתמש בך. מי אתה באמת? Esc Steven - שיחה 09:06, 30 בספטמבר 2019 (IDT)

לא עניינך. לך מכאן ותפסיק להטריד. קיפודנחש 14:36, 30 בספטמבר 2019 (IDT)
ענייני לא ענייני, אתה ממש לא צריך לענות לי בצורה הזאת ("תפסיק להטריד").Esc Steven - שיחה 16:24, 30 בספטמבר 2019 (IDT)
משתמש:אלי גודין, למה קיפודנחש הזה מדבר עליי בעצבים, ואני לא הראשון, הוא דיבר בעצבים לאיזה משתמש אחר שאני מכיר. יש לך הסבר? Esc Steven - שיחה 16:30, 30 בספטמבר 2019 (IDT)
היי, אינני יודע מה עומד מאחורי שאלתו של Esc Steven ומה ההיסטוריה ביניכם מעלה, אך קיפודנחש, אתה מוכרח להשתדל ביתר שאת לדבר בדרך ארץ לחברים כאן. בידך ובידי וביד כל החברים לייצר שיח אוהב וענייני שיהווה כר פורה להישארות משתמשים כאן, ולא, חלילה, לגל נטישה המוני. אנא השתדל, ככל שאתה יכול, ללכת לקראת זה. eli - שיחה 21:33, 1 באוקטובר 2019 (IDT)
גם אתה מוזמן ללכת מכאן ולהפסיק להטריד. באמת אין לכם משהו יותר טוב לעשות? הדיגלון הצהוב והפעמון האדום עם "יש לך הודעה בדף השיחה" מיועדים לדברים כמו פנייתו של אור בסעיף הקודם, לא לשטויות שלכם. עזבו אותי בשקט. קיפודנחש 21:55, 1 באוקטובר 2019 (IDT)