קינגס אוף ליאון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קינגס אוף ליאון
קינגז אוף ליאון בהופעה, 2017
קינגז אוף ליאון בהופעה, 2017
מקום הקמה נאשוויל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות נאשוויל, טנסי, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1999
סוגה רוק אלטרנטיבי
אינדי רוק
רוק דרומי
חברת תקליטים תקליטי RCA, קולומביה רקורדס, BMG
פרסים והוקרה היכל התהילה המוזיקלי של אוקלהומה (2011) עריכת הנתון בוויקינתונים
kingsofleon.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
ניית'ן פולוויל
קיילב פולוויל
ג'ארד פולוויל
מת'יו פולוויל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קינגס אוף ליאוןאנגלית: Kings of Leon, מילולית: "המלכים של ליאון") היא להקת רוק אמריקאית מנאשוויל, טנסי. חברי הלהקה הם האחים קיילב פולוויל (סולן/גיטרה), ניית'ן פולוויל (תופים/קולות) וג'ארד פולוויל (גיטרה בס/קולות/סינתיסייזר), ובן דודם מת'יו פולוויל (גיטרה/קולות). ה"ליאון" שבשם הלהקה הוא שמו של סבם (וגם שמו האמצעי של אבי האחים). הסגנון המוזיקלי של הלהקה הוא תערובת של רוק דרומי, בלוז, גראז' רוק, ארנה רוק ורוק אלטרנטיבי.

הלהקה הוציאה לאור שמונה אלבומי סטודיו. שלושת האלבומים הראשונים שלה ("Youth & Young Manhood",‏ "Aha Shake Heartbreak" ו-"Because of the Times") התפרסמו בעיקר בממלכה המאוחדת; שלושתם הגיעו לראש מצעד האלבומים הבריטי, תשעה מהשירים בהם נכנסו למצעד הסינגלים הבריטי והם זיכו את הלהקה בשני פרסי המוזיקה הבריטית ב-2008.

ב-2008, לאחר צאתו של אלבומם הרביעי, "Only by the Night", הם זכו להצלחה גם במולדתם, ארצות הברית; הסינגלים "Sex on Fire",‏ "Use Somebody" ו-"Notion", הגיעו כולם למקום הראשון במצעד הרוק המודרני האמריקאי. האלבום היה לראשון שלהם שהגיע למעמד פלטינה בארצות הברית, והיה לאלבום הנמכר ביותר באותה השנה באוסטרליה.

האלבום החמישי של הלהקה, "Come Around Sundown", יצא לאור ב-18 באוקטובר 2010; הוא היה מועמד לפרס גראמי בקטגוריית "אלבום הרוק הטוב ביותר", נכנס למצעד "האלבומים הטובים ביותר לשנת 2010" של מגזין הרולינג סטון והגיע למקומות הראשונים במצעדי האלבומים ברחבי העולם. האלבום השישי של הלהקה, "Mechanical Bull", יצא לאור ב-24 בספטמבר 2013; גם הוא היה מועמד לפרס הגראמי בקטגוריית "אלבום הרוק הטוב ביותר", הגיע למקום השני במצעד בילבורד 200 ולמקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי וכן לראשי המצעדים במדינות נוספות. האלבום השביעי של הלהקה, "Walls", יצא לאור ב-14 באוקטובר 2016; הוא הגיע למקום הראשון בבילבורד 200, היה זה להישג הטוב ביותר של הלהקה בארצות הברית עד אותה העת. האלבום השמיני של הלהקה, "When You See Yourself", יצא לאור ב-5 במרץ 2021 והגיע לראש מצעד האלבומים הבריטי וכן במצעדים באוסטרליה, אוסטריה ואירלנד. בסך הכול הייתה מועמדת הלהקה ל-12 פרסי גראמי, מתוכם זכתה בארבעה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היסטוריה מוקדמת (1999–2002)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיילב וג'ארד נולדו שניהם בממפיס, טנסי; ניית'ן נולד באוקלהומה סיטי, אוקלהומה; מת'יו נולד וגדל במיסיסיפי. שלושת האחים פולוויל גדלו בטנסי ובאוקלהומה עם אביהם איוון ליאון פולוויל, שהיה מטיף ודרשן של הכנסייה הפנטקוסטלית, ועם אמם בטי אן. האחים למדו בחינוך ביתי עם אימם או בבתי ספר קהילתיים-דתיים. מלבד חמש שנים בהן השתקעה המשפחה בג'קסון שבטנסי, האחים בילו את רוב ילדותם בנסיעות סביב דרום ארצות הברית, בהתאם למיקום הכנסיות בהן הטיף האב.[1]

בשנת 1997, לאחר שאביהם פרש מעיסוקו כמטיף והוריהם התגרשו, עברו ניית'ן וקיילב לפאתי נאשוויל והחלו לעסוק במוזיקת קאנטרי. בתקופה זו פגשו האחים את הפזמונאי אנג'לו פטרליה, אשר סייע להם לפתח את כישורי הכתיבה שלהם, וחשף אותם להשפעות מוזיקליות כמו ת'ין ליזי,[2] הרולינג סטונז והקלאש. כשג'ארד ובן דודם של האחים, מת'יו, עברו גם הם לנאשוויל ב-1999, הוקמה הלהקה באופן רשמי ונקראה על שם סבם המשותף של בני הדודים, ליאון.

האלבומים הראשונים (2002–2006)[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד שנת 2002 פנו אל ניית'ן וקיילב מספר חברות תקליטים בהצעות שונות, מתוכן הם חתמו לבסוף עם חברת RCA רקורדס. החברה התעקשה בתחילה שהלהקה תכלול את שני האחים בלבד ועל כך סיפר ניית'ן בריאיון לבילבורד כי הם התעקשו לכלול בה גם את בן דודם מת'יו ואת אחיהם הקטן, ג'ארד, שהיה בן 16 בלבד באותה התקופה ולא ניגן על גיטרה בס מעולם; הוא לימד את עצמו לנגן במשך החודש שלפני הקלטת האלבום הראשון של הלהקה. באחד הראיונות סיפר ניית'ן על הדרך שבה הם צירפו את מת'יו ללהקה: הם אמרו לאימו של מת'יו שהוא יתארח אצלם לשבוע בלבד, אך לא נתנו לו לחזור. הם נעלו את עצמם במרתף למשך חודש, שבסופו הם הקליטו את השירים "Molly's Chambers", ‏"California Waiting", ‏"Wicker Chair" ו-"Holy Roller Novocaine".[3]

האלבום הראשון של הלהקה היה מיני-אלבום בשם "Holy Roller Novocaine", אשר יצא לאור ב-18 בפברואר 2003. האלבום העניק להם חשיפה רבה וזכה לאהדה מצד מבקרי המוזיקה; מגזין הרולינג סטון אף העניק לו ארבעה כוכבים מתוך חמישה. כל השירים במיני-אלבום נכתבו יחד עם אנג'לו פטרליה, שגם היה המפיק שלו, וארבעה מתוך חמשת השירים שבו נכללו באלבומה הראשון של הלהקה, "Youth & Young Manhood". אולם, הגרסאות של השירים "Wasted Time" ו-"California Waiting" היו שונות מאלו שנכללו באלבום. כמו כן, השירים "California Waiting", ‏"Molly's Chambers" ו-"Holy Roller Novocaine" הופיעו בפסקול הסרט "תקועים לנצח" של האחים פארלי, בהשתתפות מאט דיימון וגרג קיניר.

האלבום הראשון של הלהקה, "Youth & Young Manhood", יצא לאור בממלכה המאוחדת ביולי 2003 ובארצות הברית באוגוסט של אותה השנה. האלבום הוקלט בלוס אנג'לס ובמאליבו שבקליפורניה והופק על ידי פטרליה ואית'ן ג'ונס.[4] לפי מגזין הרולינג סטון, סגנונה הייחודי של הלהקה, ששילב רוק דרומי וגראז' רוק, הזכיר את הסגנון של לנרד סקינרד והסטרוקס. האלבום הצליח מאוד בממלכה המאוחדת ובאירלנד; מגזין המוזיקה הבריטי NME הכריז שהאלבום הוא "אחד מאלבומי הבכורה הטובים ביותר של העשור האחרון" והגרדיאן השווה אותם לרולינג סטונז. אולם, האלבום לא הצליח במיוחד בארצות הברית; הביקורות בה היו פושרות והקהל לא הביע בו עניין. האלבום מכר בארצות הברית 100,000 עותקים בלבד, בהשוואה ל-750,000 עותקים שנמכרו ברחבי העולם. באותה השנה הלהקה הופיעה במופע משותף עם U2 והסטרוקס.

האלבום השני של הלהקה, "Aha Shake Heartbreak", יצא לאור בממלכה המאוחדת באוקטובר 2004 ובארצות הברית בפברואר 2005 וגם הוא הופק על ידי פטרליה וג'ונס. סגנונו של האלבום המשיך את הקו של האלבום הראשון והוא עזר ללהקה להרחיב את קהל המעריצים שלה ברחבי העולם. מהאלבום יצאו שלושה סינגלים – "Four Kicks",‏ "King of the Rodeo" ו-"The Bucket", אשר נכנס למצעד 20 הגדולים בבריטניה. השיר "Taper Jean Girl" מתוך האלבום היה לחלק מפסקול הסרטים "דיסטרביה" ב-2007 ו"קלוברפילד" ב-2008.[5] הלהקה זכתה לשבחים מאמני רוק בולטים כמו אלביס קוסטלו ויצאה לסיבובי הופעות עם U2, בוב דילן ופרל ג'אם במהלך השנים 2005 ו-2006.[6][7]

"Because of the Times" ו-"Only by the Night" ‏(2006–2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קינגז אוף ליאון בהופעה, 2007

האלבום השלישי של הלהקה, "Because of the Times", יצא לאור ב-2 באפריל 2007 בממלכה המאוחדת ויום לאחר מכן בארצות הברית. קודם ליציאת האלבום יצא לאור הסינגל "On Call", שהפך ללהיט בממלכה המאוחדת ובאירלנד. האלבום נמכר ב-75,000 בשבוע הראשון לצאתו והגיע למקום הראשון במצעדים בממלכה המאוחדת, בניו זילנד ובאירלנד וכן למקומות גבוהים במצעדים באוסטרליה, באירופה ובגרמניה. מזגין NME הכריז בעקבות צאת האלבום שקינגס אוף ליאון היא "אחת הלהקות הגדולות של ימינו", והמגזין אנטרטיינמנט ויקלי שיבח את סגנונה המוזיקלי. אולם, האלבום קיבל גם ביקורות מעורבות ומבקרים שונים אמרו שהוא נחות ביחס לאלבומיה הקודמים של הלהקה.[8] למרות הביקורות המעורבות, מהאלבום יצאו מספר להיטים באירופה וכן לראשונה גם בארצות הברית.

האלבום הרביעי של הלהקה, "Only by the Night", יצא לאור ב-19 בספטמבר 2008 והופק על ידי פטרליה וג'קיר קינג. האלבום הגיע בשבוע הראשון לצאתו למקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי ונשאר שם למשך שבועיים; כמו כן, הוא חזר למקום הראשון במצעד למשך שבועיים בשנת 2009, לאחר שזיכה את הלהקה בפרסי המוזיקה הבריטית. בארצות הברית הגיע האלבום למקום החמישי בבילבורד 200 בשנת 2008 והתקדם למקום הרביעי ב-2009.[9] הביקורות על האלבום היו מקוטבות בשנית – בעוד התקשורת הבריטית שיבחה אותו ואף הגדירה אותו מספר פעמים בתור "האלבום הטוב ביותר של השנה", התקשורת האמריקאית הייתה מעורבת יותר ביחסה אליו.[10] האלבום היה לאלבום הנמכר ביותר באוסטרליה באותה השנה[11] ולאלבום השלישי במכירותיו בבריטניה.[12] האלבום נמכר ב-6.5 מיליון עותקים ברחבי העולם וזכה למעמד פלטינה בארצות הברית לאחר שמכר יותר ממיליון עותקים בשנה הראשונה לצאתו.[13] הסינגל הראשון מתוך האלבום, "Sex on Fire", פורסם להורדה ב-8 בספטמבר; הסינגל היה לשיר המוצלח ביותר של הלהקה עד אותה העת, הפך ללהיט עולמי והגיע למקום הראשון במצעדים בבריטניה, אירלנד, אוסטרליה וניו זילנד. הסינגלים הנוספים מתוך האלבום היו "Crawl" (אשר ניתן להורדה בחינם מהאינטרנט), "Revelry" ו-"Notion". האלבום נבחר לאלבום הנמכר ביותר באייטונס בשנת 2008. הלהקה זכתה בעקבות האלבום בפרסים "להקה בינלאומית" ו"אלבום בינלאומי" בטקס פרסי המוזיקה הבריטית בשנת 2009, במהלכו הופיעה עם הלהיט העולמי השני מתוך האלבום, "Use Somebody".[14] כמו כן, הלהקה זכתה בשלושה פרסי גראמי בשנת 2010 עבור "הקלטת השנה", "שיר הרוק הטוב ביותר" ו-"ביצוע הרוק הטוב ביותר (להקה)".

הלהקה הופיעה באצטדיון הקריקט של מלבורן כחלק ממופע התרמה לטובת נפגעי שרפות היער של השבת השחורה באוסטרליה.[15] בשנים 2008 ו-2009 הופיעה הלהקה בפסטיבלים שונים ובהם, פסטיבל רדינג ולידס, אוקסג'ן, T in the Park, פסטיבל גורטן, פסטיבל Sasquatch!, לולהפלוזה[16] ו-Austin City Limits.

ב-10 בנובמבר 2009 הלהקה הוציאה לאור את אלבום ההופעה הראשון שלה, "Live at the O2 London, England". האלבום יצא בפורמט בלו-ריי ב-24 בנובמבר 2009. האלבום צולם ב-30 ביוני 2009 באולם ארנה O2 שבלונדון, מול קהל של 18,000 מעריצים. באלבום מופיעים 22 שירים בהופעה חיה, מארבעת אלבומיה הראשונים של הלהקה. ניית'ן סיפר על ההחלטה לצלם את האלבום בלונדון כי: "אנגליה היא המקום הראשון בו פרצנו... חשבנו לעצמנו שאין מקום טוב יותר לצלם אלבום הופעה מאשר המקום בו המעריצים מכירים אותנו הכי הרבה זמן".[17]

בשנת 2009 הקימה הלהקה חברת תקליטים בשם "Serpents and Snakes Records" שהחתימה להקות בתחילת דרכן.[18]

"Come Around Sundown" ו-"Mechanical Bull" ‏(2010–2016)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2010, הלהקה יצאה לסיבוב הופעות של ארבעה חודשים, בו הופיעה ב-50 ערים בצפון אמריקה ואירופה.[19] האלבום החמישי של הלהקה, "Come Around Sundown", יצא לאור ב-18 באוקטובר 2010 בממלכה המאוחדת ויום לאחר מכן בארצות הברית.[20] האלבום הוקלט בנאשוויל ובניו יורק והופק בשנית על ידי פטרליה וקינג. לאחר צאתו של האלבום באוסטרליה, הלהקה הציעה להורדה חינמית את כל שירי האלבום באתר האינטרנט שלה. האלבום נמכר ב-183,000 עותקים בשבוע הראשון לצאתו בבריטניה ו-184,000 עותקים בשבוע הראשון לצאתו בארצות הברית, כמות האלבומים הגבוהה ביותר שמכרה הלהקה בשבוע עד אותה העת. האלבום נכנס למקום השני במצעד הבילבורד 200, והגיע למקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי ונשאר בו מספר שבועות. הסינגלים שיצאו מתוך האלבום היו "Radioactive",‏ "Pyro" ו-"Back Down South". האלבום קיבל ביקורות מעורבות, כשחלק מן המבקרים טענו שהלהקה נשארת במקום ושהאלבום נשמע כמו האלבום הקודם, וחלקם האחר טענו שמדובר באלבום מעולה וכי הלהקה משתפרת.

באפריל 2011 הוציאה הלהקה סרט דוקומנטרי שנקרא "Talihina Sky". הסרט, שבוים על ידי סטיבן מיטשל, עוקב אחר הלהקה מראשית דרכה; הסרט זכה לביקורות טובות ותשבחות רבות. הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל הסרטים טרייבקה בניו יורק ונקרא על שם אחד משיריה המוקדמים של הלהקה. לאחר מכן הוקרן הסרט בעיר אוקלהומה סיטי בפסטיבל סרטים מקומי.[21] הקרנתו הראשונה באירופה הייתה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי באדינבורו ולאחר מכן הוקרן ב-150 בתי קולנוע ברחבי הממלכה המאוחדת.[22] מספר חודשים לאחר מכן, RCA רקורדס הוציאה לאור את הסרט בפורמט בלו-ריי ו-DVD.[23]

במאי 2011 הלהקה השתתפה בתוכנית "Storytellers" של ערוץ VH1. כמו כן, קיילב, ניית'ן וג'ארד הופיעו בפרק של קומדיית המצבים האמריקאית "פילדלפיה זורחת".

ב-27 ביולי 2011 עזב סולן הלהקה, קיילב פולוויל, את הבמה במהלך הופעה בדאלאס שבטקסס, לאחר שכבר עצר את ההופעה מספר פעמים – הוא ירד מהבמה ולא חזר. שאר הלהקה נשארה על הבמה והתנצלה מספר פעמים. ב-1 באוגוסט 2011 ביטלה הלהקה את כל סיבוב ההופעות האמריקאי שלה, מבלי שקבעה תאריכים חלופיים.[24] שמועות בקשר להתפרקות הלהקה והחלפת קיילב כסולן החלו לצוץ, אך הלהקה הגיבה על כך בהומור והכחישה את הדברים. באמצע ספטמבר 2011 חזרה הלהקה להופיע.

ב-31 באוקטובר 2011 הודיעה הלהקה שלאחר שייגמר סיבוב ההופעות שלהם באוסטרליה בנובמבר הם עתידים לצאת לפסק זמן של שישה חודשים.[25] באוגוסט 2012 יצא מיני-אלבום משותף לג'ארד ולניק בראון, סולן להקת מונה, כשהצמד נקרא "Smoke & Jackal".

האלבום השישי של הלהקה, "Mechanical Bull", יצא לאור ב-24 בספטמבר,[26] כשקדמו לו שישה סינגלים – "Supersoaker",‏ "Wait for Me",‏ "Temple",‏ "Beautiful War",‏ "Don't Matter" ו-"Family Tree". האלבום הזה היה לאלבום האחרון של הלהקה שהופק על ידי אנג'לו פטרליה. על האלבום החדש אמר בסיסט הלהקה ג'ארד פולוויל כי: "אני נדהם מכמה שהאלבום הזה צעיר. הייתי בטוח שנעשה משהו בוגר יותר, אבל ממש לא. האלבום הזה הוא שילוב של 'Aha Shake Heartbreak' ו-'Because of the Times'". האלבום היה להצלחה מסחרית אדירה, והיה לאלבום הראשון של הלהקה שנמכר ביותר עותקים בארצות הברית מאשר בממלכה המאוחדת. השיר "Last Mile Home" מהאלבום הופיע בפסקול הסרט "אוגוסט: מחוז אוסייג'".

"Walls" ו-"When You See Yourself" ‏(2016-היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קינגס אוף ליאון בהופעה, 2017

במהלך הופעה בנאשוויל הודיע ניית'ן כי בכוונתם להוציא לאור את אלבומם השביעי במהלך 2016. האלבום השביעי, "Walls" (ראשי תיבות של We Are Like Love Songs), יצא לאור ב-14 באוקטובר 2016.[27] ליציאת האלבום קדמו שלושה סינגלים – "Waste a Moment",‏ "Reverend" ו-"Around the World" והוא הופק על ידי מרקוס דרבס. האלבום הגיע למקום הראשון במצעדים בארצות הברית, הממלכה המאוחדת, אוסטריה, אירלנד, ניו זילנד וקנדה וכן למקומות גבוהים במצעדים נוספים ברחבי העולם. האלבום נמכר ב-77,000 עותקים בשבוע הראשון לצאתו. האלבום הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד 200.[28]

ב-31 במרץ 2020 הלהקה פרסמה ביוטיוב ובפלטפורמות מדיה חברתית נוספות הקלטה אקוסטית חיה של השיר החדש הראשון שלה מזה שלוש שנים.[29] השיר נקרא תחילה "Going Nowhere", אך שונה בהמשך ל-"Supermarket" והוכרז כי השיר יהיה לחלק מהאלבום השמיני של הלהקה, "When You See Yourself". ב-1 בינואר 2021 הלהקה הוציאה טיזר לשיר "The Bandit" באינסטגרם, ולאחר מכן פרסמו באותה הדרך טיזרים לחמישה שירים נוספים. ב-5 במרץ 2021 האלבום יצא לאור, וגם הוא הופק על ידי מרקוס דרבס.[30] לצאת האלבום קדמו הסינגלים "The Bandit" ו-"100,000 People" והם יצאו לאור באותו היום.

לקראת צאתו הוכרז כי יהיה אלבום המוזיקה הראשון בעולם הנמכר עם אסימון חסר תחליף, סוג של מטבע מבוזר, אולם בסופו של דבר אלבום מוזיקה עם אסימון חסר תחליף של יוצרים אחרים הקדימו ביום אחד.[31][32]

בשנת 2021 הלהקה השתתפה באירועי היכל התהילה של הרוק אנד רול ודראפט ה-NFL שהתקיימו בקליבלנד, אוהיו.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם תאריך יציאה לאור
Youth & Young Manhood 7 ביולי 2003
Aha Shake Heartbreak 1 בנובמבר 2004
Because of the Times 30 במרץ 2007
Only by the Night 19 בספטמבר 2008
Come Around Sundown 15 באוקטובר 2010
Mechanical Bull 24 בספטמבר 2013
WALLS 14 באוקטובר 2016
When You See Yourself 5 במרץ 2021
Can We Please Have Fun 2024

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס שנה מועמד קטגוריה תוצאה
פרס גראמי 2009 Only by the Night פרס גראמי לאלבום הרוק הטוב ביותר מועמדות
Sex on Fire פרס גראמי לשיר הרוק הטוב ביותר מועמדות
פרס גראמי לביצוע הרוק הטוב ביותר של צמד/להקה זכייה
2010 Use Somebody פרס גראמי לשיר השנה מועמדות
פרס גראמי להקלטת השנה זכייה
פרס גראמי לשיר הרוק הטוב ביותר זכייה
פרס גראמי לביצוע הרוק הטוב ביותר של צמד/להקה זכייה
2011 Radioactive מועמדות
פרס גראמי לשיר הרוק הטוב ביותר מועמדות
2012 Talihina Sky פרס גראמי לווידאו המוזיקלי הטוב ביותר מועמדות
Come Around Sundown פרס גראמי לאלבום הרוק הטוב ביותר מועמדות
2014 Mechanical Bull מועמדות
2022 The Bandit פרס גראמי לשיר הרוק הטוב ביותר בהמתנה
פרסי המוזיקה הבריטית 2004 קינגס אוף ליאון פריצת השנה הבינלאומית מועמדות
להקה בינלאומית מועמדות
2008 פריצת השנה הבינלאומית מועמדות
Because of the Times אלבום בינלאומי מועמדות
2009 Only by the Night זכייה
קינגס אוף לאון להקה בינלאומית זכייה
2011 מועמדות
Come Around Sundown אלבום בינלאומי מועמדות
2014 קינגס אוף ליאון להקה בינלאומית מועמדות
2017 מועמדות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kings of Leon: Biography. Rolling Stone
  2. ^ Carbery, Genevieve. The Irish Times. 29 October 2010.
  3. ^ Waddel, Ray (2009). Kings of the Road: After Conquering the U.K. and Europe, Kings of Leon are Finally Getting Their Due at Home. Billboard.
  4. ^ Production Notes: Ethan Johns/Ryan Adams For Ryan Adams, Ethan Johns is THE FACILITATOR. Bud Scoppa, Paste Magazine, March 24, 2006.
  5. ^ "Disturbia". 13 April 2007 – via IMDb.
  6. ^ "U2 World Tour To Kick Off In San Diego". Billboard. January 21, 2005.
  7. ^ "Kings of Leon Overwhelmed By Bob Dylan-Starpulse Entertainment News Blog". Starpulse.com.
  8. ^ "Kings of Leon – Because of the Times – Review". Stylus Magazine.
  9. ^ "Entertainment, Kings Of Leon reign over charts". BBC News. 2008-09-28.
  10. ^ "Album Reviews: Kings of Leon: Only By the Night". Pitchfork. 2008-09-16.
  11. ^ NME (2009). "Kings of Leon score 2008's top selling-album in Australia".
  12. ^ musicOMH (2009). "UK's biggest selling albums of 2008".
  13. ^ Kings Of Leon go platinum in the US. Bosso, Joe.
  14. ^ Robert Booth and Rosie Swash (2009-02-18). "Duffy takes three Brit awards while Kings of Leon and Elbow also triumph, Music". The Guardian. London.
  15. ^ "Coldplay, Kings of Leon to headline bushfire relief concerts". Mitchell, Geraldine (2009-02-24). Herald Sun. The Herald and Weekly Times Ltd.
  16. ^ "Kings of Leon - Lollapalooza 2009". Ripcordnews.com.
  17. ^ Graff, Gary (26 August 2009). Kings Of Leon Ready Remix Album, Live DVD.
  18. ^ Gold, Adam (2014-04-05). Kings of Leon's Serpents and Snakes Records signs Turbo Fruits and The Weeks. Nashville Scene.
  19. ^ "KINGS_OF_LEON_OFFICIAL_SITE, new kings leon us tour dates". Kingsofleon.com.
  20. ^ Kings of Leon's New LP Gets October Release Date. Exclaim.ca.
  21. ^ Kings of Leon documentary Talihina Sky to rock deadCENTER Film Festival kick-off celebration. deadCENTER Film. 2011-05-13.
  22. ^ Lodderhose, Diana (2011-06-09). Kings of Leon set for U.K. Q&A. Variety.
  23. ^ Kings Of Leon Documentary ‘TALIHINA SKY’ Release Date For Blu Ray And DVD. Red Carpet Crash. 2011-09-09.
  24. ^ "Kings of Leon Cancel US Concert Date Due to Heat Wave. Followill's representative claimed that he had been "suffering from vocal issues and exhaustion". Rollingstone.com.
  25. ^ Kings of Leon plan hiatus. Web.orange.co.uk. 2011-10-31.
  26. ^ Kings of Leon Sets ‘Mechanical Bull’ Release Date. June 7, 2013.
  27. ^ Ringen, Jonathan (August 25, 2016). Kings of Leon on Renewing Their Family Ties, Survival Tips From Eddie Vedder & New Album ‘Walls’. Billboard.
  28. ^ Kings of Leon Score Their First No. 1 Album on the Billboard 200 Chart. Billboard.
  29. ^ Legaspi, Althea (2020-03-31). Kings of Leon Unveil Black-and-White Video for New Acoustic Song ‘Going Nowhere’. RollingStone.
  30. ^ Kings Of Leon announce long-awaited new album ‘When You See Yourself’. Nme.com. 7 January 2021.
  31. ^ Samantha Hissong (March 3, 2021). "Kings of Leon Will Be the First Band to Release an Album as an NFT". Rolling Stone.
  32. ^ "NFT meaning explained as Kings of Leon offer music industry first". Newsweek (באנגלית). 2021-03-05. נבדק ב-2021-03-12.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קינגס אוף ליאון בוויקישיתוף