אל-קודס (רקטה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף רקטת אל-קודס)

רקטת אל-קודס היא רקטה מיצור מקומי של ארגונים פלסטינים, שמשמשת את פלוגות אלקודס של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני לשיגור רקטות פלסטיניות לעבר ישראל. רקטת אל-קודס דומה לסדרת רקטות הקסאם שנמצאת בשימוש החמאס.

ב-11 בפברואר 2006, דיווח דובר הג'יהאד האסלאמי, אבו חמזה, כי הרקטה החדשה שפותחה היא באורך של 2.3 מטרים ומסוגלת להגיע עד אשקלון מרצועת עזה.

הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון המראה את הפיתוח של רקטת Quds-4 גדולה בהרבה. לא ניתן לירות רקטות אלו בדיוק כדי לכוון מטרות צבאיות ספציפיות באזורים אזרחיים או בקרבתם. ארגון Human Rights Watch פרסם ניתוח, וקבע כי "נשק כזה הוא אפוא חסר הבחנה כאשר משתמשים בהם נגד מטרות במרכזי אוכלוסייה. היעדר כוחות צבא ישראלים באזורים שבהם נפלו רקטות, כמו גם הצהרות של מנהיגי קבוצות חמושות פלסטיניות לפיהן ממוקדים מרכזי אוכלוסייה, מעידים על כך שהקבוצות החמושות תקפו בכוונה אזרחים ישראלים ומבנים אזרחיים".[1] התקפות חסרות הבחנה (אנ') על אזרחים ומבנים אזרחיים שאינם מפלים בין אזרחים לבין מטרות צבאיות אינן חוקיות לפי החוק הבינלאומי.[1][2]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Gaza: Palestinian Rockets Unlawfully Targeted Israeli Civilians". hrw.org/news/. Human Rights Watch. 24 בדצמבר 2012. נבדק ב-11 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Protection of the civilian population". Protocol Additional to the Geneva Conventions of 12 August 1949, and relating to the Protection of Victims of International Armed Conflicts (Protocol I), 8 June 1977. International Committee of the Red Cross. נבדק ב-10 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
ערך זה הוא קצרמר בנושא טרור ובנושא צבא. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.