שיחת פורטל:ארכאולוגיה של המזרח הקרוב/ארכיון1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


הועבר מויקיפדיה:פורטל/פתיחת פורטל חדש[עריכת קוד מקור]

למה?

  • כי יש כבר שלד של מתנדבים, ביניהם הח"מ, חנה ודניאל צבי שמוכנים להתחיל בעבודה, ולאחר מכן לתחזק את הפורטל ככל שיידרש.
  • כי יש בסיס של ערכים מעולים (במיוחד ממיזם המורשת העולמית, אך גם ערכי אגיפטולוגיה, וערכים על ארץ ישראל ותולדותיה).
  • כי הנושא חשוב, ומושך עניין, וראוי לרכז אותו במקום אחד.

אלמוג 06:17, 6 באוקטובר 2009 (IST)

בלי להביע דעה לחיוב או לשלילה, לא עדיף השם "ארכאולוגיה של המזרח התיכון"? ראו לאן מפנה הדף המזרח הקרוב. דולבשיחה 09:09, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אני מתכוון ליצור שלד של הפורטל, בטרם יעלה באופן רשמי למרחב הפורטלים. בדף השיחה של השלד ניתן יהיה להעלות את כל הבעיות הקשורות בשם הפורטל, בתכנו, בטווח הנושאים וכיוצא בזה. הנקודה אכן פתוחה לדיון, והפורטל לא יעלה ללא הסכמה על נקודה זו ונקודות נוספות. אלמוג 09:19, 6 באוקטובר 2009 (IST)
מה המניעה, אם בכלל, ליצור פורטל כולל בנושא ארכאולוגיה? שמעון - השאירו הודעה 10:24, 6 באוקטובר 2009 (IST)
המניעה היא גודל היריעה. גם פורטל מזרח תיכון/קרוב הוא גדול מאד. צריך לכלול את הארכיאולוגיה של מסופוטמיה, מצרים, אנטוליה, לבנון, ארץ ישראל ואולי גם אירן וחצי האי ערב. יש ערכים רבים להשלים. המזרח התיכון היה ערש התרבות, לא מדובר כאן בארכיאולוגיה של קירגיסטאן שעד לפני 150 שנה כולם חיו ביורטות (חלקם עד היום). תחשוב עכשיו פורטל שכולל את הארכיאולוגיה של כל המדינות בעולם, קצת קצת יותר מידי. לאחר שמשימה זו תושלם אפשר לחשוב על הרחבה Hanay - שיחה 11:42, 6 באוקטובר 2009 (IST)
נגד פתיחת הפורטל לפני שפורטל:ארכאולוגיה קיים. וכן, ראיתי את דבריה של חנה, אך אני נאלץ שלא להסכים עימן. לא פותחים תת-פורטל בנושא כל כך ראשי לפני שפותחים את הפורטל הראשי. זהו מחדל. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - לא מצביעים בסקרים? - לשם שינוי הצביעו דוקא בסקר הסקרים 13:48, 6 באוקטובר 2009 (IST)
בעד אני חושב שכל נושא שיש לו בסיס של ערכים טובים ומתנדבים שהוכיחו את עצמם ומעוניינים להשקיע, ראוי לפורטל.
בקשר לפורטל הכללי יותר, אני לא חושב שזה שיקול לעניין זה. • חג שמח - אמיר (שיחה) 15:49, 6 באוקטובר 2009 (IST)
בעד, וארשה לעצמי להתייחס לנימוקיו של האיש והאגדה שהובאו לעיל, לכשעצמי אעדיף פתיחתו של פורטל על פני סדר מנהלי, זהו אכן מחדל שאין עדיין פורטל ארכאולוגיה, אולם אין להתעלם מהעובדה שפורטל ארכאולוגיה לא יוכל להיווצר בתקופה הקרובה, ועיכוב הפורטל הנוכחי יגרום שלא זו ולא זו יהיו בידינו, לא חבל? אני גם רואה זאת כפתיחת פורטל:השפה העברית לפני פורטל:בלשנות, משום שהנושא מרכזי ומשמעותי לא רק בתחום הארכ(י)אולוגיה, אלא גם בתחום ההיסטוריה, הדת, התרבות והמורשת. בקשר לשם, אולי פורטל:ארכ(י)אולוגיה של המזרח הקרוב העתיק? Rex - שיחה 15:59, 6 באוקטובר 2009 (IST)
בעד כמובן וכן, זה באמת מחדל שמקימים פורטל משני שכזה לפני הפורטל הראשי, אבל אני צופה שדווקא מתוך המינוף שנקבל ע"י הקמת הפורטל המשני, תתמלא מעט מצבת הערכים ונוכל להקים גם את פורטל:ארכאולוגיה. אם היו עושים את אותו הדבר עם פורטל:היסטוריה, אולי הוא היה נראה היום יותר טוב. דניאל צבישיחה 16:30, י"ח בתשרי ה'תש"ע (6.10.09)
אסביר קצת יותר: בהקמת פורטל משני לפני הפורטל הראשי, יש מעין חיזוק למניעת הקמת הפורטל הראשי. בניגוד לדברי דניאל, הצפוה הקמת פורטל ראשי טוב, דוקא לאחר הקמת פורטל משני, הרי שאני צופה בדיוק ההיפך. הקמת הפורטל המשני תמקד את ההתעניינות סביב תחומו המצומצם, ותעכב את הקמת הפורטל הראשי בסופו של דבר. ייווצר מצב, שבמידת מה קיים עכשיו, שהתחום המצומצם יזכה למינוף, בעוד התחום המורחב יסבול מדעיכה. כלומר, הקמת הפורטל המשני "בגלל" שיש בסיס ערכים בתחומו המצומצם, אינה נכונה אלא ההיפך: צריך למנוע את הקמת הפורטל ובכך לעודד את הקמת הפורטל הראשי, "בגלל" שיש בסיס ערכים מצומצם, צמצום שרק יגבר בגלל הקמת הפורטל המשני. כך, שהנימוק להקמת הפורטל המשני הוא הוא הנימוק למניעת הקמתו טרם הקמת הראשי. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - לא מצביעים בסקרים? - לשם שינוי הצביעו דוקא בסקר הסקרים 16:38, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אני מבינה שאתה מעדיף שלא יהיה בכלל פורטל ארכאולוגיה. כי אני לא רואה מי מרים את הכפפה הזאת. דניאל אלמוג ואני רוצים ומוכנים להקים פורטל שהוא מאד חשוב, פורטל של הארכיאולוגיה של המזרח התיכון/הקרוב , האזור שהוא ערש התרבות האנושית, אזור שבו התקופה הניאוליתית החלה לפני 9000 שנה. לא ברור לי מה משרתת התנגדות שלך, הרי אינך יכול להכריח אותי לעסוק בנושאים ארכיאולוגים שאיני מתמצאת בהם כמו הארכאולוגיה הפרה קולומביאנית, או הארכאולוגיה בסין, וייטנאם וקמבודיה. אבל אני מקוה ומאמינה שיהיו מספיק תומכים בגלל חשיבות הנושא Hanay - שיחה 16:53, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אז כנראה לא הבנת אותי נכון. אני טוען שהקמת הפורטל המשני תגבה את הימשכות המחדל שלא אי-הקמת הפורטל הראשי. זה אומר שאינני מעוניין בפורטל ראשי?. התשובה ברורה. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 17:08, 6 באוקטובר 2009 (IST)
בעד "פורטל אב" אינו קשור. מה שחשוב זה שיש מסה של ערכים ומסה של תורמים (שהם גם אנשים רציניים כאן), והנושא ראוי. לעניין השם "המזרח התיכון" הוא הגדרה פוליטית מודרנית. "המזרח הקרוב" הוא השם הנכון בהקשר ההיסטורי-ארכאולוגי. ‏Ori‏ • PTT17:05, 6 באוקטובר 2009 (IST)
בעדDanny-w17:10, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אלמוג דניאל ואני דנו בנושא במפגש. התלבטנו בעצמנו והגענו למסקנה שפורטל ארכיאולוגיה הוא נושא גדול מידי. העדפנו להרים את הכפפה בנושא שאנו מאמינים שיש באפשרותנו לבצע באופן רציני וברמה נאותה. לא רציני לפתוח פורטל ארכיאולוגיה שלבסוף יכלול בעיקר ארכיאולוגיה של המזרח הקרוב, וערכים מועטים בארכיאולוגיה של העולם. וכפי שהפתגם אומר "תפסת מרובה לא תפסת" Hanay - שיחה 17:40, 6 באוקטובר 2009 (IST)

סמליל[עריכת קוד מקור]

מתבשל פורטל ארכיאולוגיה של המזרח הקרוב שיעסיק את הסדנה הזו לא מעט. נפתח בהצעות לסמליל הפורטל, בנוסח סמלי הפורטלים המוכרים. את חפירה? מטבע עתיק? כותרת של עמוד הלניסטי? הגולגולת של פלינדרס פיטרי? אני סומך על באי הדף הזה שיגיעו עם משהו מדהים. אלמוג 09:48, 6 באוקטובר 2009 (IST)

עמוד הלניסטי לא נראה לי מתאים, יותר מידי מזוהה עם יוון העתיקה, צריך משהו יותר מקומי. אני אחשוב על רעיונות. אבל גם אתם מוזמנים לחשוב Hanay - שיחה 10:50, 6 באוקטובר 2009 (IST)
מה דעתכם על בולה שנמצאה בעיר דוד? Hanay - שיחה 10:54, 6 באוקטובר 2009 (IST)
הבולה זה רעיון מצויין, עוד חשבתי על ועל , ואני כמובן אשמח להפוך כל אחד מהם לסמליל! • רוליג - שיחה 12:53, 6 באוקטובר 2009 (IST)
כן, אבל לא הבולה הזאת. יש לי צילום של שבר בולה שנמצא בירושלים וכתוב עליה גמריהו בן שפן, לגבי יתר ההצעות. רואים שקראת את הערך , אבל אני מעדיפה ממצא שנמצא בארץ ישראל. הצילום לא שלי ואני אסרוק ואעלה רק למטרה זו. Hanay - שיחה 13:12, 6 באוקטובר 2009 (IST)
מה עם המונה ליזה של הגליל מציפורי? ‏Ori‏ • PTT15:15, 6 באוקטובר 2009 (IST)
המונה ליזה
רעיון מצוין. אני מעלה עכשיו את הבולה. אשמח להצעות נוספות Hanay - שיחה 15:25, 6 באוקטובר 2009 (IST)
קובץ:Bulla1.jpg
בולה עם שמו של גמריהו בן שפן
רעיונות נוספים:

ובגלל זה לא פורטל ישראל, אלא המזרח הקרוב - הספינקס, פירמידה כלשהי, אולי מונוליט נחמד מגבקליטפה.

אבל השאלה הנשאלת היא כמה דברים אפשא לדחוף בסמל, והאם השאר ייוכלו ללכת לבאנר נחמד, כמו בפורטל:אדריכלות? דניאל צבישיחה 16:48, י"ח בתשרי ה'תש"ע (6.10.09)
דניאל, נכנסתי לפורטל אדריכלות לא ראיתי כל באנר Hanay - שיחה 19:54, 6 באוקטובר 2009 (IST)

הוספתי לאחר התנגשות עריכה:

קובץ:הצעה לסמליל לפורטל ארכאולוגיה של המזרח התיכון העתיק.png
אני בעד כל ממצא קדם ביזנטי, והקדום קדום עדיף. מבחינה זו הבולה שהציעה חנה מתאימה מבחינתי, אם כי הייתי נוטה אולי לכתובת הירוגליפית/כתב יתדות ואם כבר בולה, אז למה לא בולה שכתוב עליה "יהוד" (פחוות יהודה) שיש לכך משמעות רבה יותר? (יש לי סריקה של כמה כאלו). אולי כדאי לשלב בולה על רקע אסטלה למשל? בעצם עולה לי בראש משהו מגניב, בולה לא מי יודע מה עתיקה, אבל כתוב עליה את הפסוק ”שַׁאֲנַן מוֹאָב מִנְּעוּרָיו וְשֹׁקֵט הוּא אֶל שְׁמָרָיו וְלֹא הוּרַק מִכְּלִי אֶל כֶּלִי וּבַגּוֹלָה לֹא הָלָךְ עַל כֵּן עָמַד טַעְמוֹ בּוֹ וְרֵיחוֹ לֹא נָמָר.” (ירמיהו מח יא) ניתן לראות אותה כאן מימין, ואולי לשלב אותה על רקע המונולית מכורח (משמאל) (חיפשתי אסטלה שחורה יפה אבל שמה פרח מזכרוני) מה דעתכם? Rex - שיחה 17:04, 6 באוקטובר 2009 (IST)

בואו נשעה סדר, בואו נעביר דיון לדף משנה בו נבחן מה יש לשלב תאורטית, ואחר כך נעבור לשלב הגרפי. מעדיפים? Rex - שיחה 17:06, 6 באוקטובר 2009 (IST)

הרגנו את רוליג ומטאו , צריך לזכור שמדובר בסמליל והוא צריך להיות ברור ומושך. ואנשי הסדנה צריכים להעריך מקצועית מה ניתן ומה יראה יפה ומושך. אני מעדיפה משהו מארץ ישראל (לוקלפטריוטיות) Hanay - שיחה 17:31, 6 באוקטובר 2009 (IST)
זה לא קשור חנה, הדיון לא מתאים לסדנה, שהיא דף תפעולי ולא של "מעין מדיניות". צריך להעביר אותו למקום אחר, תבחרי איפה. רול ומאט ידעו, אחרי שתגידי להם איפה זה, ויבואו לשם. ‏Ori‏ • PTT17:42, 6 באוקטובר 2009 (IST)
או קי Will be done Hanay - שיחה 17:45, 6 באוקטובר 2009 (IST)

קולות מהסדנה[עריכת קוד מקור]

אני חי! אני דווקא חושב שזה דיון מצויין לסדנה. אם כבר, אם ללמוד מסדנאות אחרות, הבקשות הן שצריכות להיות בדף נפרד :). דיון זה משקף יפה את תהליך העיצוב שלא פעם מפגיש מומחים לתחומם ומעצבים.

לעניין, אפשר ליצור מכל דימוי גרפי קליט סמליל. כדאי שזה יהיה משהו מזוהה בקלות (כמו הספינקס, רעיון נהדר וקליט, אם כי יתכן שהזיקה שלו למצרים יכול לבלבל. עם הפירמידות לדעתי זה אפילו יותר קיצוני). צריך לדון בשאלה אם הסמליל צריך להיות ישראלי (או אולי יהודי?), אם כי צריך להזהר במדרון הפוליטי הזה. • רוליג - שיחה 18:48, 6 באוקטובר 2009 (IST)

דוגמית: • רוליג - שיחה 18:52, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אם אי אפשר לשלב כמה דברים, נראה לי שעדיף משהו ישראלי. באופן אישי אני מעדיף את הכותרת הפרוטו-איולית, או אולי איזה נר שמן יפה. דניאל צבישיחה 19:39, י"ח בתשרי ה'תש"ע (6.10.09)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: האמת היא שהסימליות בבולה הזאת מפחוות יהודה מאד מושכת, אבל במחשבה שניה, הבולה לא מוכרת אצל הקהל הרחב. בניגוד לפירמידות. אבל מה לעשות ליבי נמשך למשהו מארץ ישראל למרות שאנו עוסקים בכל מדינות האזור. צריך משהו מארץ ישראל שידוע ומוכר במבט עין אצל הקהל הרחב שלא מתמצא בארכיאולוגיה Hanay - שיחה 19:41, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אני כל כך אוהב את הסמל הזה! אלמוג 19:42, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אני אסביר למה עשיתי את זה (למרות שאני כמובן אמשיך במלאכה). להדיוט כמוני הסמליל הזה נראה כמו מטבע עתיק. התמונה עליו, למרות שאני לא מזהה אותה, נראית לי כמו תמונות שאני מכיר ממטבעות ישראלים ישנים, אם כי ה"חספוס" כמובן לא מותיר ספק שמדובר בממצא עתיק ולא בפורטל כלכלה. בעצם זה לא משנה שאני לא מכיר את הבולה. • רוליג - שיחה 20:04, 6 באוקטובר 2009 (IST)
קונה בשתי ידיים. יופי! אביעדוס • י"ט בתשרי ה'תש"ע • 00:39, 7 באוקטובר 2009 (IST)
כעוד הדיוט, מבין הסמלילים שהוצעו, זה נראה לי הכי מתאים. בדיוק מהסבריו של רוליג. את הסמליל המבוסס על מפת מידבא, לא אהבתי (לא רואים כלום בגודל של הברירת מחדל). את נר השמן הייתי שומר לפורטל:ארכיאולוגיה העתידי. • חג שמח - אמיר (שיחה) 16:39, 8 באוקטובר 2009 (IST)

מפת מידבא[עריכת קוד מקור]

רוליג האם אתה מוכן לנסות גם סמליל ממפת מידבא? יש כאן שילוב של עבר הירדן וירושלים? יכול לצאת יפה Hanay - שיחה 19:47, 6 באוקטובר 2009 (IST)

מפת מידבא
בבקשה
לקחתי קצת חירות בחיתוך, פשוט הריבוע המקוטע לא נראה טוב... • רוליג - שיחה 20:22, 6 באוקטובר 2009 (IST)
לא סבבה בכלל. קצת קשה להבין במבט ראשון מה קורה כאן. אם לא הייתי יודע שזו מפת מדבא, היה לוקח לי כמה זמן להבין את זה. עדיפה הבולה. אלמוג 20:25, 6 באוקטובר 2009 (IST)

ועוד אחד • רוליג - שיחה 20:34, 6 באוקטובר 2009 (IST)

וואוו על מידבא וגם נר השמן נראה יפה Hanay - שיחה 20:36, 6 באוקטובר 2009 (IST)
נר השמן קניתי. אלמוג 21:09, 6 באוקטובר 2009 (IST)
יש לקחת החלטה בסופו של דבר לא החלטנו על סמליל. מבין ההצעות לעיל, נראה לי שהסמליל הברור ביותר הוא מנורת השמן. פריט קטן שיש ממנו רבים, אבל גם מאד סמלי, כי כפי שפיטרי הבין, הארכאולוגיה מורכבת גם מהממצאים הקטנים ולא רק הראש של נפרטיטי.

בחירת סמליל[עריכת קוד מקור]

תוכן[עריכת קוד מקור]

מה צריך להיות לנו בפורטל?

הצעה שלי -

מבוא[עריכת קוד מקור]

  • מבוא

ערך נבחר[עריכת קוד מקור]

  • ערך נבחר

ביוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור]

  • ביוגרפיה נבחרת

למה הכונה? Hanay - שיחה 14:47, 8 באוקטובר 2009 (IST)

תראי דוגמה בפורטל:גאולוגיה/אישים או פורטל:כימיה/ביוגרפיה נבחרת. הכוונה להציג כמו ערך מומלץ - ביוגרפיה נבחרת של אישיות הקשורה לפורטל. כשאצלנו אפשר לקבץ בינתיים את מוזס וילהלם שפירא וכמובן את פלינדרס פיטרי. Rex - שיחה 15:28, 8 באוקטובר 2009 (IST)
אני חושב שזה פרמטר מיותר גם פה וגם בפורטל הכימיה. אין מספיק חוקרים שיש עליהם ערך. בסוף יהיו איזה 20 ארכאולוגים עם ערכים גדולים וזה לא מספיק. די בהפניה לערך מומלץ ובו אפשר לשלב גם ביוגרפיות. אם וכאשר הפורטל יגדל ויהיו בו לפחות 100 ערכים גדולים על ארכאולוג זה או אחר, ניתן יהיה לשקול את העניין מחדש. כרגע אין אפילו מספיק ערכים להוספתם לערך מומלץ בפורטל. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 15:32, 8 באוקטובר 2009 (IST)
סבבה, אם מתאים אז אני בעד לייחד להם מקבץ משלהם בפינה פורטל:ארכאולוגיה של המזרח הקרוב/ערכים מומלצים. Rex - שיחה 16:17, 8 באוקטובר 2009 (IST)
בכל מקרה לא הייתי בוחרת במיסטר שפירא (גם זייפן וגם התנצר! שומו שמיים ), יש עדיפים עליו כמו יוחנן אהרוני, בנימין מזר ג'יימס לסלי סטרקי או אלן גרדינר ועוד Hanay - שיחה 16:39, 8 באוקטובר 2009 (IST)

תמונה נבחרת[עריכת קוד מקור]

  • תמונה נבחרת

הידעת[עריכת קוד מקור]

  • הידעת
הגשתי אתמול קטע הקשור לפיטרי נקרא "ארכאולוגיה כמדע", אשמח אם תיכנסו לויקיפדיה:הידעת?/דיונים#הארכאולוגיה כמדע ותעירו את הערותיכם לקטע. איך מאתרים קטעי הידעת שכבר קיימים הקשורים לנושא, האם יש מילות חיפוש? Hanay - שיחה 09:38, 7 באוקטובר 2009 (IST)

טבלה היסטורית של תקופות[עריכת קוד מקור]

  • טבלה היסטורית של התקופות והאתרים (מסובך, אבל בשביל זה יש אותך, חנה!).
    לא ברורה לי המטלה. יש טבלאות היסטוריות שונות למסופוטמיה, מצרים וארץ ישראל. שם התקופות הוא שונה, וגם ההתחלה והסיום של התקופות אינו זהה, ויש לשלב ביניהם. האמת היא שיש לי טבלה בבית מוכנה שהכנתי לעצמי בזמן לימודי הארכיאולוגיה במטרה להקל עלי לזכור. ומזמן חשבתי להעלותה לויקיפדיה, היא עושה סדר בראש.

טבלת אתרים[עריכת קוד מקור]

מה הכוונה בטבלה של אתרים? האם אתה מתכוון לכל הערכים הקיימים בויקיפדיה לפי ארצות, או כל האתרים שאנחנו רוצים שיהיו , כי זאת משימה שאורכה כאורך הגלות . אני מבקשת הבהרות לפני שאני מתחילה לעבוד. (מה לעשות הראש שלי אוהב להיות ממוקד), או שעכשיו עלה על דעתי אתה רוצה לייחס לכל תקופה את האתר שלו? אם כן גם זו משימה מאד מאד מורכבת, כי אתרים רבים נמצאו בהם תקופות שונות. ראה מגידו למשל. יש ממצאים מהתקופה הכלקוליתית ועד התקופה האשורית כמה אלפי שנים Hanay - שיחה 09:38, 7 באוקטובר 2009 (IST)

מפה דינאמית[עריכת קוד מקור]

  • מפה דינאמית של אתרי חפירות עיקריים שמובילה לערך.
    רשות העתיקות כבר עשו לנו חלק מהעבודה [1] (מובן שזה רק נודע לאתרים במדינת ישראל). דניאל צבישיחה 19:57, י"ח בתשרי ה'תש"ע (6.10.09)
לגבי המפה, האם מותר להשתמש במפה של רשות העתיקות? Hanay - שיחה 20:08, 6 באוקטובר 2009 (IST)
חס וכרפס! זכויות יוצרים. אלמוג 20:25, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אבל אפשר להשתמש במפה שלנו, לשאוב רעיונות (לא להעתיק אחד לאחד) מבחירת האתרים שלהם, ולהעתיק מהם את הקואורדינטות. דניאל צבישיחה 20:28, י"ח בתשרי ה'תש"ע (6.10.09)

אישים[עריכת קוד מקור]

  • אישים

אתרים[עריכת קוד מקור]

מונחים בארכיאולוגיה[עריכת קוד מקור]

  • מונחים בארכאולוגיה.
    רציתי ליצור קטגוריה "מונחים בארכיאולוגיה", ראה דף השיחה של דניאל צבי. אבל דניאל העיר ויש מן הצדק בדבריו שלא תמיד ברור מתי זה מונח ומתי זה ערך ארכאולוגי רגיל. למשל הירוגליף. אבל אני עדיין מרגישה צורך במילון מונחים. חשבתי משהו בסגנון של רוני רייך בספרו "הזמנה לארכיאולוגיה" יש לו בסוף הספר "מילון למונחי ארכיאולוגיה", המילון כולל גם מילים שהם מעבר למונח כגון גלוסקמה אני חשבתי יותר על מונחים שיבהירו יותר מונחים טכניים בארכיאולוגיה כגון: באתרו ו לוקוס (ארכאולוגיה) שכתבתי. אשמח לשמוע את תגובתכם Hanay - שיחה 09:38, 7 באוקטובר 2009 (IST)
להערכתי, את יכולה להקים ערך כזה, ולהתחיל לעבוד עליו. לפחות באופן הראשוני, על פי הרגשתך. על פי התפתחות הדברים, נוכל להחליט מאוחר יותר שחלק מהמונחים שם זכאים לערך עצמאי, ואז הם יקבלו את הכבוד המגיע להם בפני עצמם. אלדדשיחה 10:34, 7 באוקטובר 2009 (IST)
אלדד, אני מדברת על קטגוריה, לא ערך. לקטוגוריה ייקשרו ערכים שאני כתבתי ומתכוונת לכתוב. חלק מהערכים יהיו קצרים יותר חלק ארוכים יותר Hanay - שיחה 10:52, 7 באוקטובר 2009 (IST)
תודה על התיקון. אם כך, אני בהחלט בעד. כאמור, אח"כ תמיד נוכל להחליט שחלק מהערכים המשתייכים לקטגוריה עומדים ברשות עצמם, כערך ארכאולוגי רגיל. ערכים כמו "באתרו" בהחלט קשורים לקטגוריה כזאת. אלדדשיחה 11:01, 7 באוקטובר 2009 (IST)

פורטלים קרובים[עריכת קוד מקור]

  • פורטלים קרובים
אני חשבתי שיותר מתאים פורטלים הקרובים לנושא הארכאולוגיה, כמו פורטל:היסטוריה, פורטל:גאולוגיה. פורטל ישראל וירושלים לא נראים לי בכלל חופפים לפורטל הנוכחי (השמות כן, התכנים המוצגים בפורטל - לא). מצד שני עדיף אולי אותם מלהשאיר ריק (רק 2-3)? או שאני בכלל טועה? Rex - שיחה 13:30, 8 באוקטובר 2009 (IST)
אתה צודק, אתה מוזמן לתקן, אתה גם מוזמן להצטרף ל"מערכת הפורטל" ולסייע ולעזור Hanay - שיחה 13:41, 8 באוקטובר 2009 (IST)

שיחה כללית[עריכת קוד מקור]

  • קדימה לעבודה.

אז בואו נגבש צורה לפורטל, ואחר כך נתחיל להכניס תוכן. אלמוג 19:50, 6 באוקטובר 2009 (IST)

שם הפורטל[עריכת קוד מקור]

מעמיד כאן להצבעה לא פורמלית את שם הפורטל. יש כאן שני ניסוחים אלטרנטיביים, ואין כאן משהו רשמי שהוא "נכון" אלא זה עניין של הרגשה. אלמוג 20:05, 6 באוקטובר 2009 (IST)

אתה טועה. בהכרח אחד השמות נכון ואחד לא נכון - אם הפורטל כולל את חצי האי ערב, השם "מזרח קרוב" לא נכון, ואם הוא לא כולל (וזו התוכנית), השם "מזרח תיכון" לא נכון. דניאל צבישיחה 20:43, י"ח בתשרי ה'תש"ע (6.10.09)
דניאל, מה אתה מציע? תוסיף הצעה Hanay - שיחה 20:50, 6 באוקטובר 2009 (IST)
מה אני מציע? "ארכאולוגיה של המזרח הקרוב" אפשר גם "ארכאולוגיה של הלבנט, מצרים, מסופוטמיה ואנטוליה" (שכחתי מישהו?), אבל נראה לי שעדיף הראשון. בכל מקרה, "ארכאולוגיה של המזרח התיכון" לא אפשרי. דניאל צבישיחה 20:54, י"ח בתשרי ה'תש"ע (6.10.09)
אז תצביע Hanay - שיחה 21:07, 6 באוקטובר 2009 (IST)
מה פתאום להצביע? מצביעים כשיש שתי אפשרויות שקולות, ורוצם להחליט את מה מעדיפים. פה אחת האפשרויות שגויה, וגם אם יצביעו לה מאה אנשים, זה לא ישתנה. דניאל צבישיחה 21:10, י"ח בתשרי ה'תש"ע (6.10.09)
אם רוצים עבודה קולקטיבית (בטח שרוצים) צריך לאפשר גם לבעלי דעות שונות להשמיע קולם. בפועל, אם המצב יישאר פחות או יותר כך מחר בבוקר אני מעביר את הדף הזה בשמו "ארכאולוגיה של המזרח הקרוב" למרחב הפורטלים ואפשר יהיה להתחיל למלא בתוכן. אלמוג 21:12, 6 באוקטובר 2009 (IST)
בוודאי שאני רוצה עבודה קולקטיבית, ואם מישהו רוצה פורטל לארכאולוגיה של כל המזרח התיכון, שיציע, אבל זו לא שאלה של שם הפורטל, אלא שאלה יותר מהותית, של גבולות הפורטל. דניאל צבישיחה 21:15, י"ח בתשרי ה'תש"ע (6.10.09)
ויותר לעניין - מה שצריך פה זה דיון, ולא הצבעה. דניאל צבישיחה 21:16, י"ח בתשרי ה'תש"ע (6.10.09)
ד"צ צודק. לעניין, המזרח הקרוב והמזרח התיכון אינם אותו הדבר (זה כמו לומר שהמזרח הרחוק והמזרח התיכון הם אותו הדבר). אחד הדברים המעצבנים הוא שהשם הזה ניתן מנקודת מבט אירופוצנטרית טיפוסית (גם החלוקה לשלוש, נוצרית כל כך, היא אירופית). אני לא מבין כל כך למה המונח "לבנט" מכוון, אבל אולי הוא מתאים בדיוק. אדם נבושיחה 11:07, 7 באוקטובר 2009 (IST)
הבטתי בערך. "פורטל:ארכאולוגיה של הלבנט" הוא השם בו אני תומך. אדם נבושיחה 11:09, 7 באוקטובר 2009 (IST)
השם לבנט הוא שם של הצרפתים, ויש לו קונוטציה שלילית , כאשר רוצים להוריד מערכו של אדם אומרים שהוא "לבנטיני", לא בדיוק עושה חשק להיכנס Hanay - שיחה 11:20, 7 באוקטובר 2009 (IST)
זה ממש לא נכון. לבנטיני הוא אופי, ודווקא אופי לא רע - אם כי לאו דווקא מכופתר במיוחד. ודווקא לי הוא עושה חשק להיכנס ועוד איך. אני הולך עכשיו לבדוק מה פשר השם לבנט בעברית. אדם נבושיחה 20:48, 7 באוקטובר 2009 (IST)
לבנט, בצרפתית תיכונה, פירושו "מזרח", כמו "לבנט סולי" - השמש העולה, הזורחת. אדם נבושיחה 20:56, 7 באוקטובר 2009 (IST)

הצעה חדשה: "המזרח הקדום". כמו החוג באוניברסיטת תל אביב.אודי - שיחה 20:52, 7 באוקטובר 2009 (IST)

זורם גם עם ההצעה הזו. לא מחבב בכ-לל את "התיכון" ואת "הקרוב". אדם נבושיחה 20:56, 7 באוקטובר 2009 (IST)
"המזרח הקדום" בדר"כ מתייחס רק לקדם-הלניסטי, ראו בen:Ancient Near East. דניאל צבישיחה 21:11, י"ט בתשרי ה'תש"ע (7.10.09)
הנה קישור לקורס בחוג המדובר. עוסקים שם גם בתקופה הביזנטית.אודי - שיחה 21:43, 7 באוקטובר 2009 (IST)
והנה קישור כאן במכללת אחוה שבנגב לסילבוס של המחלקה ללימודי המזרח התיכון, מתחיל מצמיחת האסלאם, בכלל לא תואם את התקופות שהפורטל יכלול Hanay - שיחה 06:40, 8 באוקטובר 2009 (IST)
אי אפשר ללמוד משמות הקורסים. גם במכון לארכאולוגיה והמזרח הקרוב הקדום שבאוניברסיטה העברית יש קורסים על יוון ורומא, שנה שעברה היה קורס על קפריסין, ובמדור הפרהיסטורי בכלל מדברים על אפריקה. דניאל צבישיחה 06:53, כ' בתשרי ה'תש"ע (8.10.09)

ארכאולוגיה של המזרח הקרוב[עריכת קוד מקור]

ארכאולוגיה של המזרח התיכון[עריכת קוד מקור]

הערך הראשי[עריכת קוד מקור]

אני מקווה שעוד יהיה לנו ערך ארכאולוגיה של המזרח הקרוב. כל עוד אין ערך זה ממש חבל שהערך הפותח את הפורטל (המזרח הקרוב) הוא קצרמר מביש. האמת, בפורטל כבר מופיע יותר מידע מאשר בערך... הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 20:24, 15 באוקטובר 2009 (IST)

כל הכבוד לעוסקים במלאכה![עריכת קוד מקור]

המשיכו כך ונקבל פורטל לתפארת. שמעון - השאירו הודעה 07:44, 16 באוקטובר 2009 (IST)

שבחים[עריכת קוד מקור]

(או - חפירות?) בכל מקרה, הפורטל נעים לעין מכל הבחינות, מסודר ממש יפה בצורה נוחה, ההפניות ממנו מעולות והקונספט הכללי מעולה גם הוא. למרות שרואים שהוא עוד בהתהוות - יפה מאוד! אנדר-ויקשיחה 06:56, 17 באוקטובר 2009 (IST)

תודה על השבחים מחמם את הלב. רק תסביר לי בבקשה מה כוונתך ב (או - חפירות?) . Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:08, 17 באוקטובר 2009 (IST)
"חופר" הוא ביטוי שאני שומע מדי יום מבתי, שפירושו מדבר הרבה וללא תכלית. תודה לאנדר-ויק על השבחים, ונשמח לראות תרומות שלו ושל אחרים בפורטל, ואם אינו בעל הבנה בארכאולוגיה (כמוני) עבודתו בוויקיפדיה הראתה כבר שהוא בעל הבנה בצד הגראפי, וחוש אסתטי, שיכולים בהחלט לבוא כאן לידי ביטוי. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 07:12, 17 באוקטובר 2009 (IST)
מה אוֹמר Hanay , יש לי ראש צעיר. איזה דף שיחה מצוין לכתוב את המשפט הזה. אנדר-ויקשיחה 06:05, 19 באוקטובר 2009 (IST)
איזה פורטל מהמם! נכנסתי והתאהבתי מיד (: אני מאחלת לכל העוסקים במלאכה שלא יעלו חרס בידם (אה אה), ורק אספר שהכי כיף לאשתו של הארכאולוג, כי ככל שהיא מזדקנת, ככה הוא מתעניין בה יותר... תמרה שיחה 22:01, 18 באוקטובר 2009 (IST)
ואת זה אמרה אגתה כריסטי שבעלה היה הארכאולוג מלואן (שכמובן גם עליו נצטרך לכתוב ערך). האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם. תודה רבה על השבחים Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 22:30, 18 באוקטובר 2009 (IST)

איך עורכים[עריכת קוד מקור]

את דף הפורטל? ניסיתי למשל להוסיף ל"נושאים בחקר תרבויות המזרח הקרוב העתיק" תחת "קבורה" את "קבר ...יהו אשר על הבית" ולא מצאתי איך. תמרה שיחה 00:58, 20 באוקטובר 2009 (IST)

כאן יש קישורים ללשוניות של "נושאים בחקר תרבויות המזרח הקרוב העתיק" • אמיר - שיחה 01:25, 20 באוקטובר 2009 (IST)
הוספתי, אבל האמת היא שמאד לא נוח להגיע ללשוניות השונות של הפורטל. לכן יצרנו את הפיתרון של קישורים בדפי השיחה. מכיוון שאני מבצעת בימים אלה שפע עריכות אני צריכה כל הזמן לעבור בין קישורים שונים , מאד לא נוח. הייתי שמחה אם היה פיתרון מיכוני שמאפשר להיכנס ישירות לחלון עריכה של לשונית מתוך השער הראשי. אין לי מושג מי הכתובת הנכונה לפתור את הבעיה הטכנית הזאת Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 05:09, 20 באוקטובר 2009 (IST)
בעיות טכניות פותרים בדרך כלל בויקיפדיה: דלפק הייעוץ, אם אלו בעיות הניתנות לפתירה. פניה למשתמש: ערן או ליונדהבסט משיגה בדרך כלל את אותן תוצאות. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 05:51, 20 באוקטובר 2009 (IST)
פניתי לערן, החלטתי לפזר משימות , יוני עדיין צריך לפתור את בעית הריבוע הכחול בתחתית הלוח הכרונולוגי (הוא מחפש פתרון) Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:10, 20 באוקטובר 2009 (IST)

תמונה חדשה[עריכת קוד מקור]

שהעליתי הערב לויקי יכולה לעניין אתכם... תמרה שיחה 19:59, 24 באוקטובר 2009 (IST)

אלמוג תסתכל בבקשה על התמונה היא מאד יפה אבל אני לא מבינה מה המשמעות שלה (בודאי ללא ירושלמית כמוני). תמרה האם את יכולה להוסיף הסבר לתמונה. הכיתוב ליד התמונה לא נותן מספיק מידע. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 21:19, 24 באוקטובר 2009 (IST)
ההסבר מופיע בפסקה החדשה שכתבתי במנהרות הכותל, תחת הכותרת "תכניות עתידיות". תמרה שיחה 08:27, 25 באוקטובר 2009 (IST)

התקופה ההליניסטית?[עריכת קוד מקור]

אני מניח שהכוונה לתקופה ההלניסטית. אביהושיחה 22:53, 26 באוקטובר 2009 (IST)

תוקן, תודה ששמת לב Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 23:07, 26 באוקטובר 2009 (IST)

המונה ליזה של הגליל[עריכת קוד מקור]

הפורטל יפה מאוד ומעניין! אני מציע שתוסיפו את התמונה המומלצת בתבנית:תמונה מומלצת 12 בינואר 2010. Ovedc - שיחה 19:55, 31 באוקטובר 2009 (IST)

תודה! הגברת מופיעה כבר בכותרת הפורטל למעלה, ועכשיו הוספתי אותה גם לתמונות המומלצות בפורטל. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 20:02, 31 באוקטובר 2009 (IST)

נו...[עריכת קוד מקור]

אז היינו בזמבזי וצילמנו פילים... ועכשיו צריך לחזור לעבודה. מה לדעתך עוד צריך לעשות עם הפורטל החמוד והמאמי? אני חושב שאת צריכה להשלים, ולו באופן שלדי, את העניין של טבלאות הזמנים, ואפשר יהיה להוריד את התבנית. השאר פחות או יותר ראוי לצפייה, וכולל תוכן סביר. כמובן שאפשר תמיד להוסיף, ללקק ולשפץ. מה את אומרת? אלמוג 18:43, 27 בנובמבר 2009 (IST)

הי אלמוג. צריך להשלים את הטבלאות. הבעיה היא שלישראל אין זמן, הוא מאד עסוק בלימודים. סיכמתי איתו שהיום ב- 11 בלילה אני אתקשר אליו והוא יסביר לי איך בונים את הטבלאות ואני אעשה זאת בעצמי. לאחר שאשלים את הטבלה השלישית אכין את הרביעית. בנוסף יש למלא קצת יותר את הלשונית של לבנון, אבל לדעתי אפשר לעשות זאת גם לאחר שנוריד את תבנית בבניה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 18:50, 27 בנובמבר 2009 (IST)
סבבה אלמוג 18:59, 27 בנובמבר 2009 (IST)
האם התוכן של הטבלה כבר כתוב ורק צריך לעצב אשמח לעזור. אם הוא לא כתוב עדיין, את יכולה באמצעות כפתור הטבלה טבלה להוסיף טבלה, ואחרי שיהיה בה תוכן אפשר יהיה לעצב. בברכה, ערן - שיחה 08:42, 16 בדצמבר 2009 (IST)
שלום ערן. הטבלה נכתבה באקסל ונשלחה עוד בשבת לתומר א. להעלאה. אני מחכה שיעלה אותה. הטבלאות הסטנדרטיות של ויקיפדיה לא מתאימות לכך. תסתכל בבקשה בלוחות האחרים יש כבר שלושה ותבין. תודה על הרצון לעזור Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 08:46, 16 בדצמבר 2009 (IST)
חנה, באופן עקרוני (לא יודע לגבי המקרה הזה) אולי כדאי לך לאמץ את הצעתו של ערן, כל שורה באקסל תקבל שורה בטבלה, וכל עמודה באקסל עמודה בטבלת ויקי, את השנה למשל תרשמי בשורה הראשונה כמו שעשית באקסל, אחר כך זה משחרק קטן פה משחק קטן שם ויש לך טבלה כרצטנך. הסיפור הקשה זה להזין את הנתונים. Rex - שיחה 11:02, 16 בדצמבר 2009 (IST)
אני רק רוצה להעיר שלפחות לי (ואני ממש לא דוגמה מייצגת), קשה מאוד לקרוא את הקוד שיש בפורטל:ארכאולוגיה של המזרח הקרוב/לוח כרונולוגי - תרבויות המזרח הקרוב/התקופה הנאוליתית עד תקופת הברונזה הקדומה לעומת הגדרה זהה של טבלה עם תחביר ויקי. זה לא בעייתי לקורא, אבל לעורך זה עשוי להיות בעיה לערוך דף כזה. בברכה, ערן - שיחה 11:22, 16 בדצמבר 2009 (IST)
הי ישראל וערן. הבעיה בטבלת ויקי הן השורות. הן מפריעות. באקסל יש אפשרות של גלישת טקסט. תומר רוצה לבנות פתרון אחר לטבלה הרביעית. היום הוא כתב לי שיעבוד עליה בשבת. בוא נראה מה הפתרון שלו. אני מסכימה שקשה לקרוא את הקוד בטבלה. אבל ישראל יודע להכינה בזריזות, ואני כבר יודעת לטפל בקלות בקישורים. יש לזכור שזו לא טבלה דינמית. האירועים ההיסטורים כבר התרחשו. הדבר היחיד שיגרום לי להיכנס אליה זה תיקון קישורים. וע"י שימוש ב-Ctrl F אני מוצאת בקלות את הטקסט המתאים. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 12:11, 16 בדצמבר 2009 (IST)
בטבלאות ויקי אפשר להגדיר rowspan כלומר כמה שורות יתפוס כל תא (תא יכול להתפרש על מספר השורות שמוגדר בrowspan). ערן - שיחה 12:38, 16 בדצמבר 2009 (IST)

ערן, אני מציעה שתפנה לתומר ותדסקס איתו את הנושא. אתם המומחים לטכנולוגיה, אני מומחית לתוכן. אני רק מדגישה. הטבלה צריכה להיראות כמו הטבלאות שיש היום כולל צבעים, מבנה וכו'. כל פיתרון שיתן לי תוצאה זהה ויזואלית ותהיה יותר קלה לתחזוקה תתקבל בברכה. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 13:00, 16 בדצמבר 2009 (IST)

טאבים ובעיות בפורטל?[עריכת קוד מקור]

אני לא מתלהב מהשימוש בטאבים. לדעתי בניגוד לטקסט רגיל עוורים לא יכולים לראות אותם (ערכים רגלים תוכנות הקראה יכולות לקרא, טאבים לא) אבל אני לא בטוח בעניין. מה שכן בטוח - שהטאבים עושים הרבה בעיות:

שצריך לפתור. אגב זה קורה תמיד בשני אלה, ולפעמים גם בטאב של אנטליה. דרור - שיחה 10:29, 22 בדצמבר 2009 (IST)

דרור, אני לא מבינה בנושא הטכני דבר. אולי אלמוג יוכל לעזור, ואולי אחד מגאוני המחשבים בויקיפדיה (וזה נכתב מכל הלב) יוכל לפתור את הבעיה : "איך עיוורים יכולים לראות לשוניות". אם יש לשוניות שאין איתן בעיה, פירושו שהבעיה אינה בנושא הלשוניות, אלא רק בבעיה ספציפית. יש להבין למה בחלק יש ובחלק אין. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 11:13, 22 בדצמבר 2009 (IST)
לעיוורים אין שמץ בעיה עם לשוניות. תוכנות הקראה מיידעות אותם על כך, ובעזרת קונטרול וטאב ניתן לעבור בניהם ותוכנות ההקראה מקריאות. אם תוכלו לפרט את הבעיות אולי אוכל לסייע. מתניה שיחה 11:18, 22 בדצמבר 2009 (IST)
הטאבים הם מהאלמנטים המוצלחים ביותר שראיתי זה זמן רב בפורטלים, ומציב אותו, מבחינת עיצוב וניצול שטח מסך, בקדמה. אני מתרשם שהבעיה שהציג דרור בלכידות המסך היא בעיית רזולוציה, ומכאן עולה השאלה - באיזו רזולוציה מדובר. זהר דרוקמן - שלום עולמי11:24, 22 בדצמבר 2009 (IST)
תוכנות רבות אינן תומכות בטאבים (אגב - כרגע גם בגירסת הסטטית של ויקיפדיה לא תהיה תמיכה כזו, למי שיקבל את הגירסא פשוט לא יהיה פורטל זה). לפי הבנתי (ואמיר אהרוני הוא הכתובת לשאלות בעניין). תוכניות הקראה לעיוורים לא מתמודדות עם טאבים. דרור - שיחה 10:24, 21 בינואר 2010 (IST)
דרור, אין שום בעיות בפורטל. הפורטל עובד יפה מאד באינטרנט עם הטאבים. זו אנציקלופדיה באינטרנט. הגירסה הסטאטית היא ממטרות עמותת ויקימדיה לא ויקיפדיה. צר לי שהמבנה של הפורטל לא מתאים לגירסה הסטאטית. ולכן במסגרת כל הפתרונות והבעיות שיש לכם בהעברה של ויקיפדיה במסגרת "פרויקט מחשב לכל ילד" תצטרכו גם לפתור את הבעיה הזאת. אין לי כל כוונה לשנות את מבנה הפורטל Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 11:42, 21 בינואר 2010 (IST)
אני לא מבין מה הבעיה שדרור מראה בלכידת המסך. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 11:58, 21 בינואר 2010 (IST)
התמונות עולות על הקישורים ואי אפשר להגיע אליהם. דרור - שיחה 11:59, 21 בינואר 2010 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: התמונות עולות לו על הטקסט של הקישורים. בעיית רזולוציה או דפדפן. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!12:00, 21 בינואר 2010 (IST)
בעיות נוספות:
  1. .
    קובץ:בעיה נוספת.JPG
    לא ניתן להגיע אל הגלילה
  2. . הלוח כרונולוגי - תרבויות המזרח הקרוב - גדול מידי אופקית. ניתן להיכנס לתוך שלושת הטאבים הימניים, ולא ניתן להיכנס לטאב השמאלי שגולש מחוץ למסך. דרור - שיחה 12:05, 21 בינואר 2010 (IST)
זה ממשיך להצטייר יותר ויותר כבעיית רזולוציה או דפדפן. אם תאמר לנו באילו אתה משתמש זה יעזור. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!12:12, 21 בינואר 2010 (IST)
רזולוציה 600 על 800, אקספלורר 8. דרור - שיחה 12:14, 21 בינואר 2010 (IST)
בכרום זה בסדר גמור ברזולוציה הזאת, כנראה שילוב שלה עם IE8, שלא נועד לכאלו רזולוציות, גורם לכך. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!12:18, 21 בינואר 2010 (IST)
לאחר עוד כמה בדיקות - ב-FF זה עובד בסדר, ב-IE7 פחות. מעניין אותי מה קורה ב-IE6, אם למישהו יש, וגם אופרה יכול לעזור. בגדול אני מאמין שהבעיה היא רק אצל חתך האוכלוסיה הקטן שמשתמש באקספלורר מתקדם ורזולוציה נמוכה. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!12:31, 21 בינואר 2010 (IST)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: גם בפיירפוקס זה נראה בסדר באותה רזולוציה. השימוש ברזולוציה 600 על 800 הולך ונעלם מהעולם. אתרים רבים כבר לא מתחשבים ברזולוציה הזאת ובצדק. עמרישיחה 12:33, 21 בינואר 2010 (IST)
אני משתמשת באקספלורר ואין אצלי כל בעיה. השקעתי מאמץ רב בהתאמת 4 הלוחות הכורנולגים כדי שהם לא יחרגו מהמסך. שיחקתי עם כל ה"ש" שוב ושוב (הורדת שורה). בדקתי את הפורטל גם אצל חברים ומשפחה ולא ראיתי כל בעיה. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 12:42, 21 בינואר 2010 (IST)
לא נראה לי שהבעיה קשורה בכלל לטאבים. דרור, מה אתה רואה בדף הזה. 132.77.4.43 13:25, 21 בינואר 2010 (IST)
תעתיק לו את התוכן של הטאב של עיראק או מצריים - הם הבעייתים מבחינתו. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!13:29, 21 בינואר 2010 (IST)
זהר, IE6 תקין ברזולוציה הזאת (לא לצחוק, זה הדפדפן בעמדה החדשה שלי, ואי אפשר לשים משהו אחר במקום) • עודד (Damzow)שיחההאם המלחמה הגדולה גדולה על ויקיפדיה? 13:40, 21 בינואר 2010 (IST)
תודה עודד, תיארתי לעצמי. הבעיה היא בעצם בקשר בין הדפדפן המתקדם יותר של מיקרוסופט והרזולוציה בה הוא לא תומך באופן מלא. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!13:43, 21 בינואר 2010 (IST)
הדף הזה עובד מצויין. הבעיה היא רק בטאבים שציינתי. דרור - שיחה 14:53, 21 בינואר 2010 (IST)
לא אמרת שגם הטאב הזה עובד כמו שצריך? צריך לבדוק מול תוכן מטאב שעשה לך בעיות. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!14:54, 21 בינואר 2010 (IST)
רק מצריים ועיראק. דרור - שיחה 17:20, 21 בינואר 2010 (IST)
הדף ההוא זה מצרים. 132.77.4.43 19:16, 21 בינואר 2010 (IST)
הבעיה אכן קיימת בIE8 ברזולוציה 800x600. גיליתי גם שבקונפיגורציה זו הפס הוורוד של התמונה המומלצת בעמוד הראשי עולה על תקציר הערך המומלץ, הטאבים בפורטל האומנות מתפרעים, התמונה הראשית בפורטל האדריכלות גולשת מהמסך, כל פורטל גוף האדם חורג מהמסך ובאופן כללי לא נוח לעבוד ככה. בקיצור, דה פאקטו אנחנו לא תומכים ברזולוציה הזאת. 85.65.83.111 22:50, 21 בינואר 2010 (IST)
הורדתי תוכנת הקראה והלשוניות עובדות באנגלית. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 16:10, 22 בינואר 2010 (IST)
האם המשמעות היא שאין בעיה לעיורים? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 16:16, 22 בינואר 2010 (IST)
לעיוורים יש הרבה בעיות, רובן אינן קשורות דווקא לוויקיפדיה. התחום העוסק בבעיות של עיוורים הוא אופתלמולוגיה ולעיתים קיימות השלכות מתחום הפסיכולוגיה. המבחן שאני ביצעתי בסה"כ הראה שתוכנת הקראה מסוגלת להתמודד עם הטאבים ולכן הבעיה עבור עיוורים בנושא הטאבים אינה קשה יותר משאר הבעיות שהם נאלצים להתמודד איתן. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 16:25, 22 בינואר 2010 (IST)
, תומר , אני מתה עליך. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 16:35, 22 בינואר 2010 (IST)

מתוך כל מה שקראתי, אין בעיה ספציפית בפורטל הארכאולוגיה של המזרח הקרוב. התופעה קיימת גם בפורטלים אחרים בויקי עברית. השימוש בטאבים קיים גם בויקי אנגלית והוא אינו חריג וייחודי לפורטל זה. למשל פורטל Portal:Ancient Near East (אנ') גם משתמש בטאבים. ומכאן אני מסיקה ששימוש בטאבים הוא כלי לגיטימי של ויקיפדיה. כלי מוצלח מאד מבחינת בניית פורטלים, שהשימוש בו רק יתרחב. אולי צריך להודיע במקום כלשהוא לכל אלה שמשמתמשים בצירוף שגורם להם לבעיות, מהי הבעיה ומהו הפתרון שהם צריכים לנקוט בהגדרות המחשב שלהם. רזולוציה שונה ועוד. או כל פתרון שאנשי המחשבים שמבינים בנושא הרבה יותר ממנו ימצאו לנכון להציע Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:56, 22 בינואר 2010 (IST)

לדרור - הבעיה של "בריחת התמונות שמאלה" לא ממש קשורה לטאבים. בפורטל המחשבים שאני מתחזק זה גם קרה, גם בחלקים ללא הטאבים. גיליתי שאם מקיפים את התמונות במסגרת זה פותר את הבעיה. ניסיתי כאן בלשונית של מצרים להקיף את התמונות במסגרת לבנה (בלתי נראית). תבדוק אם זה עדיין עושה בעיות. • אמיר (שיחה) 16:34, 22 בינואר 2010 (IST)
נראה לי שפתרתי את כל הבעיות שהציג דרור. מקווה שהבעיות באמת נפתרו ושלא יצרתי חדשות תוך כדי. • אמיר (שיחה) 03:11, 23 בינואר 2010 (IST)
הי אמיר, תודה רבה מכל הלב על המאמץ וההשקעה. אצלי הכל נראה בסדר בדיוק כמו קודם. אני מקווה שגם אצל דרור Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:14, 23 בינואר 2010 (IST)
תודה אמיר, פתרת את כל הבעיות. דרור - שיחה 14:42, 24 בינואר 2010 (IST)
חיוך אדוםאמיר (שיחה) 16:47, 24 בינואר 2010 (IST)

הצעה[עריכת קוד מקור]

אני עומד להקים עלי את חמתם של חנה ואלמוג, אבל מהקישור שנתנה חנה לפורטל באנגלית (וממנו ראיתי גם את הקישור לפורטל בצרפתית) בסוף הפסקה הקודמת, ראיתי שאפשר אחרת, ולטעמי טוב יותר. אני מתכוון להתמקדות של הפורטלים בשתי שפות אלו בנושא התרבויות במקום בנושא הארכאולוגיה. ההתמקדות בנושא הארכאולוגיה יוצרת שני עיוותים

  • אי אפשר לכלול בפורטל נושאים נרחבים כמו למשל הערך הנבחר בפורטל האנגלי - האימפריה הבבלית (הכחול מטעה. הערך לא קיים למעשה בוויקיפדיה העברית. זו הפניה לערך על העיר בבל, שבעצמו לא משהו), גם משום שידיעותינו עליה מגיעים ממגוון מקורות, ובכלל זה התנ"ך, לא רק מחפירות ארכאולוגיות, וגם משום שאם עוסקים בארכאולוגיה יש להתמקד בעבודתם של ארכאולוגים, וערך על האימפריה הבבלית יתמקד בהיסטוריה, בתרבות, במדע, ברפואה וכו', לא בחפירות שבוצעו באתרים בבליים, למרות שמרבית הידע בנושא הגיע ממקורות אלו. להבנתי בפורטל ארכאולוגיה יש מקום רק לערכים על מקומות שבהם התבצעו חפירות (אם כי גם שם ארכאולגיה היא רק אחת הפסקאות), או לתגליות משמעותיות מחפירות אלו.
  • חלקים גדולים בפורטל קשורים במונחים ארכאולוגיים כלליים ולא בארכאולוגיה של המזרח הקרוב.

ההצעה שלי, לפרק את הפורטל לשניים - לפורטל המזרח הקרוב הקדום, ולפורטל ארכאולוגיה. אביהושיחה 09:26, 22 בינואר 2010 (IST)

אינך יכול לעורר את חמתי, ואני רואה בדיונים מהסוג הזה בדיוק את סוג הדיונים שצריך להיות בוויקיפדיה, להבדיל מדיוני חשיבות על ערכי דוגמניות, בפעם המאה אם צריך לכתוב שכהנא גזען, וכיוצא בזה. לגופו של עניין. הפורטל הוא פורטל ארכאולוגיה של המזרח הקרוב הקדום. פורטל "ארכאולוגיה" אם אי פעם יהיה יהיה רחב בהרבה ויכלול גם ארכאולוגיה פרה קולומביאנית, ארכאולוגיה אסיאתית, ארכאולוגיה אפריקנית וכיוב'. אני מודה שבהעדרו של פורטל "ארכאולוגיה" (אין כאן כוחות מקצועיים שיכלו להקים אותו בצורה היפה שפורטל זה הוקם), התייחס הפורטל גם לנושאים ארכאולוגיים כלליים, אבל זה לא עיקר העניין בו. פורטל "תרבויות המזרח הקרוב" אף הוא רחב בהרבה מהטווח של הפורטל הזה, וציינת נכון שהנושא רחב בהרבה יותר מהנושא הארכאולוגי. כרגע זה מה שיש, כי חנה ודניאל צבי מבינים בזה, וכי יש לנו המון ערכים על אגיפטולוגיה וירושלים וכו', שממש התאימו. אם יבואו בעתיד אנשים שיוכלו "להרים" פורטל ארכאולוגיה כללי, או פורטל על תרבויות המזרח הקרוב, יבורכו. הפורטל הזה עוסק בארכאולוגיה של המזרח הקרוב. לא בתרבויות המזרח הקרוב, לא בארכאולוגיה, אלא בארכאולוגיה של המזרח הקרוב. ככזה, הוא טוב מאוד. אין לחפש בו מה שאין בו ולא צריך להיות בו, וודאי שאין לפצלו. אלמוג 09:52, 22 בינואר 2010 (IST)
כל מה שכתבת נכון, למעט הסיפא. יש צורך לפצל, אבל כרגע כנראה שאין כוח אדם שיעשה זאת. ברגע שיוקמו פורטל ארכאולוגיה ופורטל "תרבויות קדומות של המזרח הקרוב" הם יתבססו על פורטל ארכאולוגיה של המזרח הקרוב ויהפכו אותו למיותר. אביהושיחה 10:32, 22 בינואר 2010 (IST)
הי אביהו, הלכתי לסיור בהמוזיאון הימי הלאומי ואתה בזמן הזה רוצה לפרק לי את הפורטל ?. אלמוג ענה לך יפה מאד. ואני הולכת לתת לו את אות אביר הכבוד של הארכאולוגיה של המזרח הקרוב. לעצם הענין. נושא הארכאולוגיה הוא גדול ורחוב. ובכנות לדעתי להקים פורטל ארכאולוגיה כללי הוא בבחינת תפסת מרובה לא תפסת. ערש הארכאולוגיה היא כאן במזרח הקרוב הקדום. כאן היא התחילה וכאן היא התפתחה לכדי מדע ומכאן התפשטה למחוזות אחרים. גם אם מישהו אי פעם ירים את הכפפה של פורטל תרבויות המזרח הקדום ו/או פורטל ארכאולוגיה כללי. פורטל זה לעולם לא יהיה מיותר. הפורטל הזה לא כולל את התקופות שקדמו לנאוליתית, כי זו ארכאולוגיה שונה לגמרי, גם מבחינת עולם הממצאים, וגם בטכניקות החפירה, טכניקות עיבוד החומר ועוד. ואין לערבב מין שאינו במינו. לדעתי בכלל יש להקים בנפרד: פורטל ארכאולוגיה פרהקולומביאנית, פורטל ארכאולוגיה של המזרח הרחוק, פורטל ארכאולוגיה של אפריקה ועוד. לידיעתך, פורטל ארכאולוגיה אם אי פעם יהיה יוקם, יצטרך להיות לדעתי פורטל אב של כל הפורטלים האלה. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 15:52, 22 בינואר 2010 (IST)
אני לא חושב שירדת לסוף דעתו. הוא טוען, ובצדק אם יורשה לי, שחלק מהפורטל אינו דווקא ארכיאולוגיה אלא נושאים אחרים הקשורים לחקר המזרח הקרוב הקדום. ואולי שם הפורטל צ"ל "פורטל המזרח הקרוב הקדום". אני לא הולך להיכנס לדיון מעבר לכך, כי לדעתי אתם עושים עבודה נפלאה איתן - שיחה 23:57, 22 בינואר 2010 (IST)
הי איתן, אני מתה על הסיפא :) תודה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:10, 23 בינואר 2010 (IST)
ראשית, אני מצטרף למחמאות, בהכנת הפורטל הושקעה עבודה רבה וזה ניכר בתוצאה הסופית. שנית, לא טענתי שחלק מהפורטל אינו ארכאולוגיה. כל מה שמופיע בפורטל כיום קשור לארכאולוגיה. תוכנית האב של חנה על סדרת הפורטלים (שכחת את הפורטל שיעסוק בתרבות היוונית-רומית) מקובלת עלי, רק אני לא רואה אותה מתגשמת בעשור הקרוב. הקמת פורטל דורשת מסה קריטית של ערכים בנושאים בהן דן הפורטל. בשנתיים האחרונות נכתבו מעט מאוד ערכים בנושאים מהם אפשר להקים את הפורטלים שהזכרת שכמעט כולם נגזרו ממיזם המורשת העולמית של אורי, ואני בספק אם ייכתבו עוד. כך שבסופו של דבר ניוותר עם פורטל נפלא על הארכאולוגיה של המזרח הקרוב, אבל פורטלים חשובים יותר (לטעמי, אבל אני מניח שלא תתנגדי) כמו פורטל תרבויות קדומות של המזרח הקרוב או פורטל ארכאולוגיה כללי לא ייכתבו. אביהושיחה 07:29, 23 בינואר 2010 (IST)
אביהו, אני מתכננת לחיות עוד זמן רב , ואני מאמינה שאם מישהו אחר לא ירים את הכפפה של פורטל:תרבויות המזרח הקרוב הקדום אז יש סיכוי שאני ארימה בעתיד. אבל לפני כן יש לשפר את ערכי אשור למיניהם. הערך בבל ממש מסכן וזועק הצילו ועוד. לגבי יוון ורומי, לא שכחתי, ציינתי רק דוגמאות של פורטלים חסרים, אבל במקרה זה, נושא הארכאולוגיה בא קצת לידי ביטוי בפורטלים פורטל:יוון העתיקה ובפורטל:רומא העתיקה. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:53, 23 בינואר 2010 (IST)

מרשימת ההמתנה למומלצים[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים/רשימת המתנה

עבודת צוות מקסימה של אלמוג וחנה ורבים אחרים. פורטל מקיף, ראוי, מעוצב כהלכה ובכלל - לדעתי ככה פורטל מומלץ צריך להראות. • עודד (Damzow)שיחההאם המלחמה הגדולה גדולה על ויקיפדיה? 15:28, 20 בינואר 2010 (IST)

תיקון - עבודה של חנה, עם צוות נרחב של מסייעים, ביניהם דניאל צבי, Rex, יונידהבסט, רוליג, ורבים אחרים, ביניהם אני הקטן. אלמוג 15:39, 20 בינואר 2010 (IST)
הי, אני מוחה , אלמוג בנה לפחות 5 חלונות בפורטל ועיצב את הקונספציה. אז הוא לא "אני הקטן". עודד, תודה על העלאת הפורטל לרשימת ההמתנה, אל תיתן לאלמוג להמעיט בתרומתו, ותודה לכל אלה שתרמו לבנייתו Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 16:52, 20 בינואר 2010 (IST)
דוגמה לאיך צריך להיראות פורטל, גם לוויקיפדיות אחרות יש מה ללמוד. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 17:59, 20 בינואר 2010 (IST)
אני חושב שיש להמתין עם ההמלצה עד שיוסדרו הבעיות הטכניות. דרור - שיחה 10:37, 21 בינואר 2010 (IST)
והם? • עודד (Damzow)שיחההאם המלחמה הגדולה גדולה על ויקיפדיה? 10:38, 21 בינואר 2010 (IST)
אין שום בעיות טכניות בפורטל. דרור לא רוצה את הטאבים בפורטל כי זה מפריע לגירסא הסטאטית שרוצים לפרוייקט "מחשב לכל ילד" של עמותת ויקימדיה. אין לזה כל קשר לויקיפדיה. . מי שנכנס לפורטל דרך האינטרנט אין לו כל בעיה. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 11:30, 21 בינואר 2010 (IST)
אכן, אין שום בעיות טכניות בפורטל שקשורות להצבעת ההמלצה הנוכחית. שיטת הטאבים היא עניין מקובל בוויקיפדיה ומכיוון שההמלצה היא בוויקיפדיה אין בקיומן שום בעיה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 11:51, 21 בינואר 2010 (IST)
לא, אין כל קשר לגירסא הסטטית- הטאבים לא עובדים (אני לא מסכים עם תומר שהם מקובלים, כי הם לא). יש בדף השיחה של הפורטל צילומי מסך והדגמה לבעיות. פורטל שהוא בעייתי במספר רזולוציות לא יכול להיות מומלץ. כמו כן, למיטב הבנתי - בגירסאות הקראה לעיוורים לא ניתן להשתמש בטאבים (את זה הבנתי מאמיר אהרוני, וראיתי בעוד מקור). אני לא חושב שפורטל שאינו נגיש לעיוורים יכול להיות מומלץ. דרור - שיחה 11:52, 21 בינואר 2010 (IST)
דרור, יש תלונה שלך, שככל הנראה נובעת מרזולוציה בה אתה משתמש או מהגדרות אחרות במחשב שלך, כיוון שעד כה אתה הבודד שהעלה אותה. זאת לא הפעם הראשונה בה אתה מתלונן על בעיות בתצוגה שנובעות מעמדת הקצה בה אתה משתמש. לא סביר שוויקיפדיה תתאים עצמה למכנה הנמוך ביותר האפשרי והדבר לא מונע לדעתי המלצה על הפורטל. מתניה אגב, טוען בניגוד אליך, שלא צריכה להיות בעיית נגישות לעיוורים. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!11:55, 21 בינואר 2010 (IST)
גם בפורטל:אמנות שהינו פורטל מומלץ, יש טאבים. האם אתה רוצה לבטל את ההמלצה של הפורטל? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 12:00, 21 בינואר 2010 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אני לא רואה למה שתהיה בעיה לעוורים (הטאבים פועלים באותה שיטה בה פועלת ההעברה לדף השיחה) הכתובת האמיתית הוא Eddau שלדעתי אפילו משתמש בתוכנה כזאת. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 12:02, 21 בינואר 2010 (IST)
בעיית הנגישות היא המפריעה לי יותר. אני מאמין שאת בעיות הרזולוציה האנשים התכניים יכולים לפתור (אבל עדיין צריך לפתור אותם). דרור - שיחה 12:07, 21 בינואר 2010 (IST)
בעיית הנגישות לאו דווקא קיימת, אתה רק משער. בעיית הרזולוציה היא בעיה בינתיים רק שלך, ולא אתפלא אם הפתרון יהיה שתשנה רזולוציה. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!12:14, 21 בינואר 2010 (IST)
לא ניתן לשנות רזולוציה. צריך לתמוך בכל רזולוציה. יש אחוז באוכלוסיה שמשתמש בה, וצריך לספק גם להם גישה נאותה. (מה גם שלא ניתן תמיד לשנות רזולוציה בגלל תוכנות אחרות). דרור - שיחה 12:17, 21 בינואר 2010 (IST)
יש גם אנשים שגולשים דרך הנייד, אבל אי אפשר להתאים לכולם. בלתי אפשרי לתמוך בכל רזולוציה, בטח לא זניחות כמו 600*800, בהן משתמשים אחוזים בודדים מהאוכלוסיה. אבל עזוב, בבדיקה נמצא שבדפדפנים אחרים 600*800 מציג רזולוציה סבירה. כנראה הבעיה היא רק בשילוב בין הדפדפן שלך (IE8) לרזולוציה הנמוכה, שפשוט לא מתאימים זה לזו. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!12:20, 21 בינואר 2010 (IST)
זאת אומרת שהבעיה קיימת. אז צריך לפתור אותה. דרור - שיחה 12:26, 21 בינואר 2010 (IST)
כן, עבור מחשב. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!12:28, 21 בינואר 2010 (IST)
מאחר וחלק מהטאבים עובדים וחלק לא, מדובר בבאג כלשהו שצריך תיקון. "עבור מחשב" זה לא תשובה, כי האתר צריך לתמוך ברזולוציה זו (שהיא עדיין נפוצה). דרור - שיחה 12:26, 21 בינואר 2010 (IST)
הבעיה היא כנראה בטאבים עם כמות מסויימת של מידע. לא מדובר בבאג אלא בחוסר יכולת של הדפדפן שלך לתמוך בדפים מסויימים כשאתה מפעיל אותו ברזולוציה נמוכה מדי. ולא, זה לא נפוץ. נכון לדצמבר 2009 רק כ-25% משתמשים ב-IE7 או IE8, הדפדפנים בהם זוהתה בעיה כלשהי ברזולוציות נמוכות. נכון לדצמבר 20098 רק 4% משתמשים ברזולוציה של 600*800. גם אם נקבל שבישראל משום מה המספרים גבוהים יותר, זה עדיין נמוך מאוד. אי אפשר להתאים לכולם. אי שם יושב מישהו שעדיין משתמש במעבד תמלילים איינשטיין על מסך שמסוגל להקרין 16 צבעים. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!12:38, 21 בינואר 2010 (IST)
לדבריך - אם 4% מהמשתמשים לא יכולים להשתמש בפורטל אז זה בסדר? אז למה אנחנו מנסים לדאוג להנגשה לעיוורים (עוד לא השתכנעתי שהפורטל עובד עבורם). יש פה כלי חדש (טאבים) שלא תמיד עובד. לטעמי, הפורטל נועד להנגיש ואם בגלל כלי זה הוא לא עושה את מלאכתו, אז הפורטל לא יכול להיות מומלץ. דרור - שיחה 12:40, 21 בינואר 2010 (IST)
אני מציע לעבור להצבעה. הדיון פה לא מתדקם ולא יתקדם. דרור יכול להצביע נגד, אם הוא חפץ בכך. גילגמש שיחה ראו את מיזם ההמשך! 12:42, 21 בינואר 2010 (IST)
הערה לא לפני תום השבוע המנדטורי • עודד (Damzow)שיחההאם המלחמה הגדולה גדולה על ויקיפדיה? 12:48, 21 בינואר 2010 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: דרור מטעה. זה לא ש-4% לא יכולים להשתמש בפורטל. רק חתך האוכלוסיה שנכלל גם ב-4% שמשתמשים ברזולוציה נמוכה וגם ב-25% שמשתמשים ב-IE מתקדם נתקל בבעיה. אנחנו מדברים כאן על חצי אחוז או אחוז. וזה לא שהם "לא מסוגלים להשתמש בפורטל" - הם מסוגלים, הם יכולים להעלות, גם זמנית, את הרזולוציה והכל יהיה בסדר. פלח האוכלוסיה שגם משתמש ב-IE מתקדם, גם ברזולוציה נמוכה וגם לא יכול להעלות אותה הוא קטן ביותר. הטאבים דווקא משפרים את הנגישות, כי הם מאפשרים לסדר את המידע באופן טוב יותר. עד עכשיו חוץ מההשערות שלך אין שום סיבה לחשוב שיש בעיה עם נגישות לעיוורים. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!12:49, 21 בינואר 2010 (IST)
הפורטל צריך להיות מומלץ, ועליו גאוותנו. אם יש בעיות טכניות, לדעתי אל לנו להתעלם מהם, משום שראוי שפורטל מומלץ יהיה כליל המעלות, אולם תמוה בעיני שבמקום זה בו מצויים "מבינים" רבים, מדוע ולא יתגייסו לפתור את העניין בצורה מסודרת? אני מציע שמישהו ירים את הכפפה לבדוק את התאימות המרבית ככל האפשר למגוון הגולשים. אולם לא כדאי לעצור את ההצבעה בשל כך. (ואלי כדאי גם שיהיה אייקון לערכים/פורטלים שהותאמו בצורה מושלמת?) Rex - שיחה 13:23, 21 בינואר 2010 (IST)
הפתרון מהצד שלנו בת'כלס הוא או להוסיף בכוח תוכן לטאבים הבעייתיים כך שיהיו זהים לטאבים שאינם בעייתיים, או לבטל את הטאבים. באופן כללי, אתה לא תוכל, וזה אף בזבוז משאבים, להתאים בצורה משולמת כל דף ודף בוויקיפדיה. אנחנו מדברים כאן אחוז כל כך קטן מהאוכלוסיה, שבריר של אחוזון, עד שאני לא מאמין שיש לטרוח, בטח שלא על ידי ביטול או סירוס אלמנט כל כך מועיל ויפה שפועל אצל כל שאר האוכלוסיה ללא רבב. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!13:26, 21 בינואר 2010 (IST)
אמיר עשה לבקשתי מספר שינויים בעיצוב הפורטל, הוא עבד בתיאום עם תומר א., לפי מיטב הבנתי הבעיה שדרור העלה נפתרה. לדעת אמיר הבעיה לא היתה בטאבים אלא בעיצוב התמונות. הוא אמר שהיתה לו בעיה דומה בפורטל:מחשבים ופתר אותה בדרך דומה. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 18:44, 23 בינואר 2010 (IST)
אמיר אכן תיקן את כל הבעיות. אני מושך את הערותי נגד ההמלצה (ואצביע בעד). דרור - שיחה 14:44, 24 בינואר 2010 (IST)

רבותי, מישהו יכול לעשות בבקשה סיכום קצר ולהסביר בתימצות על מה הדיון והאם הוא מהותי להמלצה על הפורטל? לי, ואולי גם למשתמשים נוספים חסרי רקע טכני, אין מושג מה הלך כאן. גוונא + שיחה + פורטל הלכה מתחיל להתבשל! 18:30, 24 בינואר 2010 (IST)

עד כמה שהבנתי דרור העלה בעיה טכנית שקשורה לשימוש בטאבים בפורטל, ובסופו של דבר היא תוקנה כך שזה כבר לא מהותי להמלצה על הפורטל המשובח הזה. קוריצהשיחהאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:32, 24 בינואר 2010 (IST)
להלן מידע מדויק - לדרור היתה בעיה במחשב שלו בחלק מהטאבים. אמיר בדק ומצא שהבעיה אינה קשורה לטאבים אלא לעיצוב של התמונות. היתה לו בעיה דומה בפורטל:מחשבים והיא קיימת גם ב פורטל:אמנות. מסתבר שהתמונות צריכות מסגרת. ללא מסגרת כאשר למישהו יש מחשב עם EX8 ורזולוציה נמוכה, התצוגה משתבשת אצלו. אין לזה כל קשר לאיכות הפורטל. מכל מקום הבעיה נפתרה ושלום על כל ישראל Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 20:02, 24 בינואר 2010 (IST)

סוף העברהעודד (Damzow)שיחההאם המלחמה הגדולה גדולה על ויקיפדיה? 13:35, 28 בינואר 2010 (IST)