Age of Empires III

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עידן האימפריות 3
Age of Empires III
כללי
תאריך הוצאה 2005
סוגה אסטרטגיה בזמן אמת
פיתוח Ensemble Studios
הוצאה לאור Microsoft Studios עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, איטלקית, גרמנית, צרפתית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה מיקרוסופט
סדרה אייג' אוף אמפיירס עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג ESRB: T (Teen)
פלטפורמות Microsoft Windows XP ,Mac OS X
המשחק הקודם Age of Empires II: The Age of Kings
המשחק הבא Age of Empires IV
https://www.ageofempires.com/games/aoeiii/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Age of Empires III הוא משחק מחשב מסוגת אסטרטגיה בזמן אמת שיצא לשוק באוקטובר 2005. המשחק הוא המשך לסדרת משחקי האסטרטגיה המצליחה Age of Empires מבית מיקרוסופט.

המשחק בעל גרפיקת תלת-ממד ומתרחש בין השנים 1492 ו-1850, העידן בו יושבה יבשת אמריקה על ידי עמי אירופה.

למשחק יצאו שתי חבילות הרחבה. הראשונה, "Age of Empires III: The WarChiefs", יצאה ב-17 באוקטובר 2006 ומאפשרת לשחק בצד האינדיאנים. חבילת ההרחבה השנייה, "Age of Empires III: The Asian Dynasties", יצאה ב-23 באוקטובר 2007 ומוסיפה למשחק ציוויליזציות אסייתיות.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק הרגיל (ללא התוספות) יכול השחקן לשחק את אחת מ-8 המעצמות באירופה בעת החדשה (בחידוש למשחק, נוספה המעצמה השוודית והחל מ-13 באפריל גם ארצות הברית):

מדינה מנהיג עיר אם
צרפת נפוליאון בונפרטה פריז
בריטניה המלכה אליזבת לונדון
ספרד המלכה איסבלה סביליה
פורטוגל הנרי הנווט ליסבון
הולנד מוריס מנסאו אמסטרדם
גרמניה פרידריך הגדול ברלין
רוסיה איוואן האיום סט. פטרסבורג
האימפריה העות'מאנית סולימאן המפואר איסטנבול
שוודיה גוסטבוס אדולפוס סטוקהולם
ארצות הברית (ניתן לשחק בצוויליזציה זו החל מ-13 באפריל 2021

לאחר השלמת סדרת משימות בחידוש למשחק או על ידי קנייה שלה)

ג'ורג' וושינגטון וושינגטון די סי
מקסיקו (ניתן לשחק בצוויליזציה זו החל מ-1 בדצמבר 2021

לאחר קנייה שלה)

מיגל הידלגו מקסיקו סיטי

בגרסת ההרחבה "The WarChiefs" נוספו 3 עמים אינדיאנים (צוויליזציית האינקה נוספה בחידוש למשחק):

עם מנהיג עיר אם
האצטקים קואוטמוק טנוצ'טיטלאן
האירוקוי (נקראים הו-דה-נו-סאוני בחידוש למשחק) היאוואטה קאונאוואגה
הסו ( נקראים לקוטה בחידוש למשחק) גאל הונקפאפה
אינקה (קיימת רק בחידוש למשחק) וַאיינה קאפאק קוסקו

בגרסת ההרחבה "The Asian Dynasties" נוספו 3 מדינות אסייתיות:

מדינה מנהיג עיר אם
סין קאנגשי בייג'ינג
יפן טוקוגאווה אדו
הודו אכבר דלהי

בגרסת ההרחבה לחידוש למשחק "The African Royals" נוספו 2 מדינות אפריקאיות:

מדינה מנהיג עיר אם
אתיופיה תאודרוס גונדר
האוסה המלכה אמינה קנו

לכל אחת מהאומות יש תכונות שונות, וכן חיילים מיוחדים משלה. בנוסף נוכחים במשחק שבטי אינדיאנים - ובגרסת ההרחבה "The Asian Dynasties", מנזרי דתות שונות - שמספקים חיילים וטכנולוגיות מיוחדות למושבה שכורתת איתם ברית באמצעות בניית תחנת מסחר (Trading Post) ליד מקום מושבם.

מבנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנם מגוון מבנים במשחק, אשר כל אחד חיוני בדרכו:

  • מרכז עירוני - דרכו ניתן לייצר מתיישבים, כמו גם ניתן לקרוא לצבא קטן שייגן לזמן מוגבל (יכולת זו היא חד פעמית).
  • בתים - מעלים את סף ההגבלה לייצור אנשים (Population Limit) בעשר נפשות.
  • חומה - כלי ההגנה הבסיסי במשחק. בעידן העתיק החומה עשויה מעץ, בעוד שמהעידן הקולוניאלי ניתן לשדרגה לחומה העשויה מאבן. לחומה ניתן להוסיף שער במקום הרצוי.
  • טחנת קמח - משמשת את המתיישבים לאיסוף של אוכל בכמות בלתי מוגבלת.
  • מטע (בחידוש שונה השם ל"נכס") - משמש את המתיישבים החל מעידן הביצורים לאיסוף של כסף.
  • ארסנל - משפר את כוח ההתקפה והגנה של הצבא.
  • שוק - מקום בו ניתן למכור ולקנות חומרים בעבור זהב. כמו כן משם ניתן לסחור עם בעלי-הברית, ולפתח טכנולוגיות הקשורות למסחר ולאיסוף משאבים.
  • נמל - מבנה שבו מיוצרים כל כלי השיט כגון: ספינות מלחמה, סירות דיג ועוד.
  • כנסייה - מייצרים בו כוהנים שיכולים לרפא פצועים.
  • מבצר - מבנה הגנתי אדיר הפגיע לכלי מצור. המבצר לא יכול להיבנות על ידי מתיישב וצריך להזמינו. המבצר גם מייצר יחידות התקפה לכל תרבות, וניתן לשדרגו בעידן התעשייתי.
  • עמדה/ עמדת חזית/ עמדה מבוצרת - מגדל הגנה שיכול להגן מפני התקפות. כמות ייצורו מוגבלת וניתן לייצר עד שבעה ממנו. בעוד שהעמדה ועמדת החזית יורים יריות רובה רגילות, העמדה המבוצרת יורה כדורי תותח. למרות זאת, כל העמדות יורות כדורי תותח כנגד ספינות. אצל הצוויליזציות האסייתיות העמדה מוחלפת בטירה, ואצל צוויליזציות אינדיאניות, בביקתת מלחמה שגם משמשת כמחנה צבאי.
  • קפיטול - מבנה מיוחד שניתן לבנות רק מהעידן האימפריאלי. ממבנה זה ניתן לרכוש טכנולוגיות נוספות ואף לרכוש מרגלים שיחשפו בפני השחקן את חיילי היריב.
  • מחנה צבאי - מבנה ממנו ניתן לייצר חייל רגליים.
  • אורווה - ניתן לייצר ממנה את חיל הפרשים.
  • מבנה לייצור ארטילריה - ממנו ניתן לייצר תותחים, זורקי רימונים ומתאבדים.
  • מפעל - בדומה למבצר לא ניתן לבנות אותו על ידי מתיישב ויש להזמין אותו דרך עיר האם בעידן התעשייתי. משמש לאיסוף אוטומטי של משאבים ולייצור תותחים כבדים (אצל הבריטים רקטות ואצל הטורקים תותחים עצומים).
  • קונסוליה (ניתנת לבנייה רק אצל תרבויות אסייתיות) - מבנה ממנו ניתן לקבל מבנים ויחידות מסוימות של צוויליזציות אחרות תמורת ייצוא.

עידנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתנהל במעבר בין עידנים עוקבים של קדמה:

  • עידן הגילוי - העידן ההתחלתי, מקביל לעידן האבן במשחק הראשון ועידן החושך במשחק השני.
  • עידן הקולוניאלי - רוב החיילים הרגליים, וחלק גדול מהפרשים, ניתנים לאימון החל מהעידן הזה, יחד עם שיפורים נוספים.
  • עידן המבצרים - שאר חיל הרגלים וחיל הפרשים, וכן חלק מהארטילריה, ניתנים לאימון החל מעידן זה.
  • העידן התעשייתי - רוב האפשרויות נפתחות בעידן זה.
  • העידן האימפריאלי - בגרסאות ההרחבה, במדינות הארופאיות, ניתן לבצע מהפכה במקום זה.

מעבר בין עידנים נעשה אחרי השגת כמות המשאבים הדרושה. במדינות האירופאיות צריך לבחור בין פוליטיקאים שונים לעידן החדש, אשר בתמורה נותנים משאבים ויחידות שונות. בעמים האינדיאנים צריך לבחור בין אחד מתוך חמישה חברי מועצה, אשר יתמוך במשאבים או יחידות, אבל לא ניתן לבחור את אותו חבר מועצה עבור העידן הבא אחריו. במדינות האסיתיות צריך לבחור בין חמישה מבני פלא (Wonders), אשר בניית כל אחד מהם נותנת יכולות מיוחדות.

המפות במשחק על פי רוב מבוססות על מקומות אמיתיים באמריקה - ובגרסת ההרחבה "The Asian Dynasties", גם במזרח הרחוק. שלא כמו במשחק הקודם, השחקן לא יכול לשנות את בעלי בריתו במהלך המשחק, אך בידי השחקן ליצור לפני המשחק מערכת בריתות בין 2, 3 או 4 מדינות כשמתחלקים לצוותים. השחקן יכול לבקש משאבים מבני בריתו או להציע התקפה משותפת, ואף להציע לבעל בריתו לייצר צבא.

קמפיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד המשחק הרגיל ישנה גם אפשרות לנהל קמפיין, סדרה של משימות הקשורות זו לזו ומגוללות סיפור עלילתי. העלילה במשחק הרגיל ובגרסת ההרחבה "The WarChiefs" מספרת את סיפורה של משפחת בלאק, ובגרסת ההרחבה "The Asian Dynasties" מספרת שלושה סיפורים שונים. בכל אחד ממשימות הקמפיין צבעו של השחקן הוא כחול (פרט למשימה האחרונה ב־WarChiefs).

דם, קרח ופלדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקמפיין של הגרסה הבסיסית, שמתנהל בשלוש מערכות.

המערכה הראשונה דם מתחילה על אדמת מלטה, מבצרם של אבירי סט. ג'ון, בתקופת המצור הגדול על מלטה. אחד ממפקדי המסדר הוא אבי המשפחה מורגן בלאק (Morgan Black), אביר ממוצא סקוטי, אשר נלחם בפיקודו של המפקד אליין מגנאן (Alain Magnan) נגד כוחותיו של סהין "הבז" (Sahin the Falcon). אחרי שמורגן ואליין מונעים מתקפה עות'מאנית, הם יוצאים להשמיד את הטורקים במערות במזרח האי. פיצוץ של מחסן נשק מגלה מערה בה נמצאים כתבים חקוקים באבן, שהשאירה אגודה סודית בשם "המעגל של אוסוס" (Circle of Ossus), אשר מחפשת את הסוד לחיי נצח. במערה כתוב על אגם הירח, מקום באמריקה הידוע לאצטקים. אליין שולח את מורגן לעולם החדש כדי לעצור את סהין ולמצוא את האגם. אחרי מסע באוקיינוס האטלנטי - הכולל התקלות בשודדי ים המונהגים על ידי אליזבת ראמסי (Elizabeth Ramsey) - מגיע מורגן לעולם החדש, שם מתברר (לשחקן, אם כי מורגן לא מודע לכך) כי סהין לא מחפש את האגם אלא לעצור את המעגל. מורגן ואנשיו הורסים את המבצר העות'מאני, ועוזרים לאצטקים להדוף פלישה ספרדית. בתמורה מורגן מגלה מפה אצטקית בה מסומן האגם בפלורידה. הספרדים, בפיקודו של מגלה ארצות בשם דלגדו (Delgado), תופסים את סהין שמנסה - ללא הצלחה - להזהיר את דלגדו מהמעגל של אוסוס. מורגן שולח הודעה לאליין על מקומו של האגם, ומנסה להגיע לשם בעצמו, אך סופת הוריקן הורסת את ספינותיו ומשאירה אותו תקוע בקובה, שם הוא פוגש באליזבת שוב, ואחרי שהוכיח את יכולותיו - והבטיח לה את זהב צי האוצר של ספרד - היא לוקחת אותו ואת אנשיו לפלורידה. בפלורידה הם פוגשים את אליין, שמבקש ממורגן לשדוד את צי האוצר עבור המסדר, בעוד הוא יעקוף את הספרדים בדרך לאגם. אחרי שמורגן ואליזבת בוזזים את צי האוצר והורגים את דלגדו, מוצא מורגן את סהין. סהין מזהיר אותו שהמעגל קרוב להגיע לאגם, וכי הם מאמינים שהוא מעיין הנעורים. אליין מודיע כי אנשיו שולטים באגם, ומבקש ממורגן להרוג את סהין ואת אנשי האינקה שנשבו על ידי הספרדים. סהין ואליזבת מסבירים למורגן כי אליין הוא חלק מהמעגל של אוסוס, וכי הוא ניצל את מורגן. מורגן מגיע לאגם, שם סהין מראה לו את "שומרי העצמות" (boneguard) - חיילי העילית של המעגל. מורגן מבין כי אליין רימה אותו, והורס את המעיין שבמרכז האגם. סהין חוזר לטורקיה, ואליזבת, אחרי שצי האוצר הספרדי טבע באגם, חוזרת לקריביים.

המערכה השנייה קרח מתחילה באמצע המאה ה-18, בקרוליינה. ג'ון בלאק (John Black) הוא נכדו של מורגן, החי עם חברו הטוב קניינקי (Kanyenke) במושבה של דודו, סטיוארט (Stuart Black). שבט הצ'רוקי מתקיף מסיבה לא ברורה, ואחרי שג'ון מגיע להשלים איתם, קבוצה של חיילים בריטים אורבים לו בכפר הצ'רוקי, ובמקביל הורסים את המושבה וחוטפים את דודו. ג'ון מנחש (וכפי שהתברר לשחקן עוד לפני כן, הוא צודק) שמדובר במתקפה של המעגל, וקניינקי חושש לגורל שבטו - ואחותו, נונאהקי (Nonahkee) - בניו אינגלנד. חששו מתאמת, וג'ון נאלץ להרוס בסיס בריטי כדי להגיע לכפר האירוקוי. נונאהקי מספרת לג'ון על המושל הבריטי החדש, וורוויק (Warwick), המחפש אותו. וורוויק עצמו עדיין מנסה להוציא מידע מסטיוארט על מעיין הנעורים. בינתיים, מלחמת שבע השנים פורצת, וג'ון נלחם - יחד עם האירקווי - לצד הצרפתים. אחרי שהם הורסים מבצר בריטי, הם פוגשים את קולונל ג'ורג' וושינגטון, המודיע להם כי וורוויק נחשב מורד, משום שהורה על תקיפת שבטים אינדיאנים ללא אישור הכתר. וושינגטון מציע לג'ון סיוע על מנת שיתפוס את וורוויק עבורו. ג'ון וקניינקי רודפים אחרי וורוויק לימות הגדולות, ונונאהקי באה אחריהם. בבסיסו של וורוויק הם מוצאים את גופתו של סטיוארט, ומחליטים להמשיך לרדוף אחרי וורוויק. ג'ון מספר לקניינקי על רצונו להתחתן עם נונאהקי, וקניינקי משיב שאמנם הוא מעוניין בבעל יותר מיושב עבור אחותו, אבל הוא לא יעמוד ביניהם. ג'ון וקניינקי ממשיכים לבדם מערבה, לכיוון המישורים הגדולים. במישורים הם רוכשים את אמונם של השבטים המקומיים, ואלה בתמורה מבריחים את וורוויק משטחם - מערבה, אל הרי הרוקי, שם ישנו מאחז של המעגל. ג'ון מחליט שלא לחכות לאספקה מוושינגטון, אלא לגנוב אספקה מאנשיו של וורוויק, וכך להרוס את המאחז. אחרי כן מגלים ג'ון וקניינקי כי וורוויק הביא תגבורת גדולה מרוסיה, העלולה להרוס את כל המושבות בצפון אמריקה. ג'ון מורה לקניינקי להרוס את מעברי ההר בעזרת כורים מתנדבים, בזמן שהוא יפוצץ את ההר. בזמן שג'ון מארגן את חומר הנפץ, וורוויק תופס אותו על ההר למעלה, משוכנע כי הוא האוחז בסוד מעיין הנעורים. ג'ון מפעיל את חומר הנפץ, מפיל את כל הצוק - כולל וורוויק והוא עצמו - על החיילים בתחתית, וכן מוצא את מותו, אך משתק את המעגל למשך עשרות שנים. קניינקי חוזר לכפרו, שם מגלה כי נונאהקי הספיקה ללדת בן לג'ון לפני מותו.

המערכה השלישית פלדה מתחילה במאה ה-19, אחרי מלחמת העצמאות של ארצות הברית. מספרת הסיפור, אמיליה בלאק (Amelia Black), ניהלה את העסק המשפחתי עוד לפני מות אביה - נתניאל בלאק (Nethaniel Black) הפטריוט, בנם של ג'ון ונונאהקי - והיא הופכת אותו לחברה גדולה העוסקת בהתקנת מסילות רכבת עבור הממשלה. על אבטחת אנשי החברה ממונה מייג'ור קופר (Major Cooper) מחיל הפרשים האמריקאי. אחרי שהיא סוללת מסילה לכיוון הגבול המקסיקני - תוך כדי הבסת היריבים העסקיים - נקלעת אמיליה לקרב במקסיקנים, ופוגשת שם אדם בעל מבטא צרפתי בשם פייר בומונט (Pierre Beaunomt). אחרי הקרב מציע לה פייר לכרות זהב מהמכרות שלו בקולורדו בתמורה לשלושים אחוז מהרווח, אך היא רוצה לראות את המכרה לפני כן. ממש לפני המכרה עוצר אותה קניינקי, דוד-אביה, ומודיע לה כי בומונט הוא המנהיג של המעגל. הוא מזעיק את מייג'ור קופר והפרשים שלו, ויחד עם סיוע מהשבטים המקומיים הם מחפשים את בומונט במכרות. הם לא מוצאים אותו, אבל מוצאים מפה בה מופיע מיקומו של אגם הירח, שהתייבש והפך לביצה עם הזמן. בומונט יוצא לשם בחיפוש אחרי המעיין, ואמיליה - בחיפוש אחרי בומונט, והזהב הספרדי האבוד. אחרי שהם הורסים את המחנה של בומונט, מבקש קופר לעצור את בומונט, אך בומונט משסה בו זאבים למוות. האגדה של שבט הסמינול המקומי מספרת על חביות מים מהאגם שלקחו שבויים בני האינקה בחזרתם לפרו, אחרי שמורגן הביס את הספרדים. בומונט נוסע לפרו - ואמיליה, מבקשת נקמה וזהב, אחריו - שם גנרל סימון בוליבר מארגן מרד בשלטון הספרדי. אחרי שאמיליה וקניינקי עוזרים לו, הוא מראה להם את הדרך לעמק הפקמיו, בו שוכנים אנשי האינקה, ושולח איתם סיוע. כשהם מגיעים לעמק, הם מגלים את עיר האינקה האחרונה - שהוקמה על ידי השבויים המשוחררים. הכוהן העליון מבקש מאמיליה לעזור לו להגן על העיר מכוחות המעגל, והיא הורסת את המבצר שלהם. בומונט מצליח לחמוק עם חביות של מים ממקדשי האינקה, ואמיליה וקניינקי עוקבים אחריו למרכז המעגל של אוסוס - תיבת העצמות (Ossuary), הנמצא ליד הוואנה. אמיליה וקניינקי מקימים מחנה באי, כורתים ברית עם אנשי הוואנה והורסים את המאחז האחרון של המעגל. בומונט מסתתר בין ההריסות, ומנסה להתנקש באמיליה, אך אמיליה מצליחה לגבור עליו ולהרוג אותו. אמיליה אמנם לא מוצאת את המים, אך זוכה בזהב הספרדי.

אש וצל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקמפיין של חבילת ההרחבה the warchief המנוהל בשתי מערכות המהוות המשך לקמפיין של "דם, קרח ופלדה".

המערכה הראשונה אש מתרחשת מספר שנים לאחר מותו של ג'ון בלאק. נתניאל בלאק, הבן שלו גדל בכפר האירוקוי של אימו ושל דודו קניינקי. בתחילת המערכה, כפר האירוקוי מותקף בידי שבטים שכנים ונתניאל יחד עם קניינקי והצ'יף המקומי יוצאים להציל אותו. לאחר משימה זו נונאהקי, אימו של נתניאל וכפריים מקומיים נחטפים בידי גרמנים המכונים "הסים". נתניאל מגייס את לוחמי השבט שלו ויחד הם יוצאים להציל את אימו והכפריים החטופים. מתגלה כי מי שהיה אחראי למתקפה זו הוא הקולונל הגרמני קוצ'לר. נתניאל פונה אל ג'ורג' וושינגטון, שהתיידד עם אביו במטרה שיעזור לו להביס את קוצ'לר. בתמורה נתניאל עוזר לו להגן על מושבה מפני פלישה של כוחות אויב. לאחר מכן, נתניאל ווושינגטון פותחים במתקפה חשאית על בסיסו של קוצ'לר. לאחר המתקפה קוצ'לר מחמש את הבסיס, ונתניאל ווושינגטון מגייסים צבא במטרה להשמיד את הבסיס. לאחר קרב זה, נתניאל פותח במתקפה על מבצריו של קוצ'לר ובו בזמן בונה מבצרים משלו תוך שימוש בכספי משפחתו. בסופו של דבר, נתניאל פונה אל וושינגטון ויחד הם מבצעים התקפה על בסיסו הראשי של קוצ'לר תוך מניעת התקפה על המושבה המקומית. לאחר מניעת ההתקפה, נתניאל הורג את קוצ'לר. לאחר כמה שנים, נתניאל וצבאו נלחמים במערכה אחרונה לצד הצרפתים בקרב ביורקטאון. בסופו של דבר נתניאל חוזר לכפר האירוקוי שלו מרושש, לאחר שהשקיע את כל הונו. נתניאל מת ב-1812 וזוכה להערצה מצד נכדו צ'יטון בלאק.

המערכה השנייה צל מתרחשת בסוף המאה ה-19 לאחר שאמיליה (הדמות הראשית של הקמפיין "פלדה") מעבירה לבנה היחיד צ'יטון את הבעלות על העסק המשפחתי. צ'יטון מתיידד עם בוקר מקומי בשם ויליאם "בילי" הולם (William "Billy" Holme) שמדווח לו על התקפות מקומיות שנערכות בידי שבטי הסו. שבטים אלו מפריעים להרחבת המרכזים העסקיים. צ'יטון עוזר להולם להרחיק את אנשי הסו ומונע את הפגיעה בעובדים של החברה. צ'יטון חוזר לאימו אמיליה ברגשות מעורבים על פגיעה באנשי שבט הסו כיוון שאביו היה אחד מהם. אמיליה מרגיעה אותו ואומרת שכמו כל בני האדם, אצל שבט הסו יש רעים וטובים. לאחר כמה זמן הולם הופך להיות שריף, ויחד עם צ'יטון הוא מגן על מכרות הזהב של אנשיו מהספרדים ומשבטי הסו השכנים. לאחר מכן צ'יטון, שעדיין חווה את הרגשות המעורבים בקשר לפגיעה באנשי הסו, מחליט לתקשר עם אחד ממנהיגיהם, סוס משוגע. לפני שצ'יטון מספיק לדבר איתו, הולם ואנשיו מתפרצים ומחריבים את המחנה של סוס משוגע. בהמשך, הולם מבקש מצ'יטון להגן על העובדים שלו בזמן שהם מבצרים את ההגנות של הבסיס. צ'יטון נענה לבקשה, אך לאחר שהוא שומע שהתוכנית של הולם היא לפגוע בשבט הסו, צ'יטון מחליט אחת ולתמיד להפר את הברית שלו עם הולם ולחבור לשבט הסו. ביחד עם השבט צ'יטון הורס את המחנה של הולם והצבא שלו בורח. צ'יטון מתחיל לארגן צבא של אנשי שבט הסו וצובר את אמונם של שבטי הסו המקומיים. ביחד עם שבטים אלו וסוס משוגע צ'יטון הורס את בסיסו של הולם. בסופו של דבר צ'יטון תופס את הולם במערה ומבקש ממנו להיכנע. הולם שולף את האקדח שלו, אך לפני שהוא מספיק לירות צ'יטון יורה בו והולם נופל אל תוך התהום. הגנרל קאסטר שומע על המעשה ומחליט להשמיד את שבט הסו. הוא מבין שצ'יטון בחר את הצד של שבט הסו. בקרב ליטל ביגהורן, צ'יטון מגייס את כל המנהיגים של שבטי הסו לקרב מכריע כנגד צבאו של קסטר. בסוף צבא הסו מנצח והורג את קסטר. לאחר מכן צ'יטון בוחר לחיות עם שבט הסו ולא נראה יותר לעולם.

שינויים במערכת הצל החדשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחידוש למשחק נערכו מספר שינויים:

הוספה של "פרנק" וורבונט, דודו של צ'יטון משבט הלקוטה במקום סוס משוגע.

החלפה של הקרבות עם שבט הסו/לקוטה בקרבות עם פורעי חוק (כנופיית "רינו" וכנופיית ה"חור בקיר" ).

אמיליה לא מופיעה בכלל במערכה זו, וצ'יטון הוא המספר של הסיפור.

במשימה החמישית, בה הולם בונה את המבצר, יש דילוג על השלב בו צ'יטון מגן על העובדים ויש מעבר ישיר לחלק בו משחקים את הלקוטה.

סרט הסיום של המערכה הוחלף ומספר על הפגישה של צ'יטון עם דודו.

יש לציין כי המשחקיות של המשימות עצמן לא השתנתה כמעט בכלל.

השושלת האסייתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקמפיין של חבילת ההרחבה the asian dynasties. בניגוד לקמפיין ההרחבה הקודם, הקמפיין הזה אינו בעל קשר עלילתי לקמפיינים קודמים.

המערכה הראשונה יפן נפתחת במילותיו האחרונות של הדאימיו מוטוטדה. לאחר מכן הקמפיין עובר להתרכז בגנרל קיצ'ירו מספר שנים לפני כן. קיצ'ירו בתחילה מקבל פקודה מהשוגון שלו טוקוגאווה איאיאסו להפיל את טירתו של אוסקה, כיוון שהשליט שם הוא רק ילד, ובהמשך הקמפיין קיצ'ירו עוזר לאיאיאסו לעלות לשלטון ביפן.

המערכה השנייה סין עוסקת בחקר סין את העולם החדש עוד לפני הגעת האירופאים לשם. שני הגיבורים הראשיים הם הקפטן הווונג והמלח לאו-צ'ן.

המערכה השלישית הודו עוסקת במרד ההודי הגדול בבריטניה ב-1857.

עיר-האם[עריכת קוד מקור | עריכה]

חידוש בולט במשחק בייחס לז'אנר האסטרטגיה בזמן אמת הוא עיר האם (Homecity) של כל ציוויליזציה. בעיר זו, המנותקת מזירת המשחק באמריקה ובטוחה מהתקפה, ניתן תוך כדי המשחק להמיר נקודות XP שקיבל השחקן על הצלחותיו במשחק לקלפים, המזכים אותו בחיילים, שיפורים כלכליים, משאבים ועוד. לפני תחילת המשחק על השחקן לבחור עד 20 קלפים שבהם יוכל לעשות שימוש במהלך המשחק מתוך מאגר הקלפים הזמין עבור הציוויליזציה שעימה הוא משחק. עיר האם שונה עבור כל ציוויליזציה ונקראת על שם עיר אמיתית (איסטנבול עבור העות'מאנים, פריז עבור הצרפתים וכו').

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Age of Empires III בוויקישיתוף