מפחיד 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפחיד 2
Terrifier 2
בימוי דמיאן לאונה
תסריט דמיאן לאונה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דמיאן לאונה
שחקנים ראשיים David Howard Thornton
Lauren LaVera עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה פול ווילי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ורג' שטויבר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברה מפיצה Bloody Disgusting, בפסקה זו רשומה אחת נוספת שטרם תורגמה עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 29 באוגוסט 2022 (FrightFest)
6 באוקטובר 2022 (ארצות הברית)
משך הקרנה 138 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה
תקציב 250,000 דולר[2][3]
הכנסות 15.4 מיליון דולר[1]
סרט קודם מפחיד
סרט הבא מפחיד 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מפחיד 2אנגלית: Terrifier 2) הוא סרט אימה-סלאשר אמריקאי משנת 2022 שכתב, ביים, ערך והפיק דמיאן לאונה (אנ'). הוא סרט המשך של "מפחיד" (2016), והוא הסרט העלילתי השלישי שמציג את ארט הליצן (אנ').[4] הסיפור עוקב אחר תחייתו של ארט והמרדף שלו אחר סיינה שו ואחיה הצעיר ג'ונתן בליל כל הקדושים – שנה לאחר אירועי הסרט הראשון.[5] לסרט עתיד לצאת סרט המשך "מפחיד 3" ב-25 באוקטובר 2024.

המימון לסרט היה מוצלח שכן התסריט היה שאפתני יותר מהסרט הראשון ודרש תקציב גדול יותר. לאונה השיג כספים ממשקיעים פרטיים לפני הצילומים, והוא השיק קמפיין אינדיגוגו עם יעד של 50 אלף דולר לצלם סצנה מעשית מונעת אפקטים. הקמפיין זכה להצלחה עצומה, והגיע ליותר מ-430% מהיעד הראשוני עם סך של 250 אלף דולר בתרומות.[6] זהו אחד מהסרטים הרבים שהושפעו ממגפת הקורונה העולמית, כאשר עיקרי הצילום נעצרו באמצע 2020 עקב הסגרות המגפה.

הסרט הוצג בבכורה עולמית ב-FrightFest (אנ') ב-29 באוגוסט 2022, והוא יצא לאקרנים בארצות הברית ב-6 באוקטובר 2022, והפך ללהיט בקופות, והכניס 14.7 מיליון דולר. הסרט זכה לביקורות חיוביות בדרך כלל מהמבקרים, עם שבחים במיוחד על הביצועים של לאברה ותורנטון, אם כי זמן ההצגה של הסרט ספג ביקורת מסוימת.[7] מבקרים רבים ראו בסרט שיפור לעומת קודמו. סרט שלישי נמצא בפיתוח.

הסרט שוחרר ל-VOD ב-11 בנובמבר 2022, ולאחר מכן יצא לבלו-ריי ו-DVD ב-27 בדצמבר,[8] ההפצה הזאת הכניסה לסרט כמעט 2 מיליון דולר מצפייה ביתית.[9]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שארט קם לתחייה בחדר המתים בעקבות הטבח במחוז מיילס, ארט הליצן רוצח באכזריות את חוקר מקרי המוות באמצעות פטיש. הוא הולך למכבסה לנקות את בגדיו ספוגי הדם, שם הוא נתקל ב'ילדה הקטנה החיוורת' - ישות מרושעת מסתורית בלבוש ליצן דומה. לקוח בודד שהיה במכבסה רואה את ארט מקיים אינטראקציה עם הילדה, שאינה נראית לו לעין, לפני שנהרג.

שנה לאחר מכן, המתבגרת סיינה שו הכינה את האביזר האחרון לתחפושת לליל כל הקדושים שלה: לוחמת-מלאך שעיצב עבורה אביה, שנפטר לאחר גידול במוח. אחיה של סיינה הוא ג'ונתן שרוצה להתחפש לארט הליצן לרגל ליל כל הקדושים ואובססיבי עליו מאז שגילה רישומים שלו ושל קורבנותיו מהטבח במחוז מיילס בספר הסקיצות של אביהם. באותו לילה, לסיינה יש סיוט שבו היא נתקלת בארט, ומתעוררת לשרפה על השידה שלה, בעוד חרב שהייתה מתנה מאביה נשארת ללא פגע.

בליל כל הקדושים, ג'ונתן רואה את ארט והילדה הקטנה החיוורת בבית הספר משחקים עם אופוסום מת, בעוד שסיינה חוטפת התקף חרדה כאשר חברותיה אלי וברוק מדברות על ההתמוטטות וההשחתה על פניה של ויקטוריה הייז בתוכנית אירוח שנויה במחלוקת שאירחה מוניקה בראון. סיינה ואלי הולכות לחנות התחפושות לקנות זוג כנפיים חלופי, שם הן נתקלות בארט. ארט הורג את מוכר החנות ומאוחר יותר פורץ לביתה של אלי, שם הוא הורג אותה באכזריות - חותך את עינה והקרקפת, מעיף את גבה, שובר את אחת מזרועותיה תוך שהוא קורע את השנייה, ושופך אקונומיקה ומלח על פצעיה לפני שקרע לה את חצי פניה. אמה של אלי נהרגת על ידי ארט כשהיא מגלה את גופת בתה שעדיין חיה.

ג'ונתן מראה לסיינה ולאמם, ברברה, שהן נמצאות בספר הסקיצות של אביו, שמלא בקטעי תמונות של רציחות וקורבנותיו של ארט, וחושפים שהילדה הקטנה החיוורת הייתה הקורבן הראשון שלו בשם "אמילי קריין", בתם של אמני קרקס שנרצחו. לאחר שברברה קורעת את ספר הסקיצות ופוגעת בג'ונתן, הוא בורח מהבית. לאחר מכן ברברה מוצאת את המכונית שלה הושחתה ובזמן ניקויה היא נהרגת על ידי ארט. כאשר ג'ונתן חוזר הביתה, הוא מוצא את גופתה של אמו, וארט רודף אחריו לפני שארט מסמם וחוטף אותו, הוא גונב את חרבה של סיינה.

במסיבת ליל כל הקדושים, ברוק שמה בתוך המשקה של סיינה MDMA בניסיון להרגיע אותה, אבל היא חוטפת התקף פאניקה כשהיא רואה את הילדה הקטנה החיוורת. ברוק והחבר שלה ג'ף מסיעים את סיינה הביתה, אבל הילדה הקטנה החיוורת מתחזה לאחיה ג'ונתן בטלפון ומפתה את סיינה להגיע לפארק השעשועים הנטוש בו ארט הרג אותה שנים קודם. ארט מסרס והורג את ג'ף ורודף אחרי ברוק אל פארק השעשועים הנטוש לפני שהוא זורק חומצה על פניה, הוא מכה אותה למוות ואוכל את לבה. סיינה מגלה את גופתה של ברוק ונלחמת בארט עד שהוא מפיל אותה מחוסר הכרה. היא מתעוררת ומוצאת את ארט מכה באמצעות שוט את אחיה, ג'ונתן גובר על ארט ומתחיל לתקוף אותו עם הנשק שלו. לאחר שארט נהרג מספר פעמים על ידי סיינה וג'ונתן, הוא מצליח ללא הרף לקום לתחייה. הוא הורג את סיינה בחרבו של אביה וזורק אותה לתא עינויים במים. בעוד שארט מנסה לאכול את ג'ונתן, סיינה קמה לתחייה באופן מסתורי על ידי החרב ועורפת את ראשו של ארט ומצילה את ג'ונתן. הילדה הקטנה החיוורת לוקחת את ראשו של ארט ויוצאת מבלי לתקוף את סיינה וג'ונתן.

באמצע סצנת הקרדיטים, ויקטוריה מהבית חולים הפסיכאטר מקיאה, וכותבת "ויקי + ארט" ומילים גסות על הקיר עם הדם שלה. היא יולדת את ראשו החי של ארט, והאחות שרואה זאת צורחת.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לורן לאברה, בתור סיינה שו, אחותו הגדולה של ג'ונתן ובתה של ברברה. במהלך הסרט הייתה לבושה בתחפושת של לוחם עם כנפיים.[10]
  • אליוט פולם, בתור ג'ונתן שו, אחיה הצעיר של סיינה ובנה של ברברה, אובססיבי לספר שכתב אביו בו מצוירים קורבנותיו של ארט הליצן.
  • שרה וויגט, בתור ברברה שו, אמא של סיינה וג'ונתן. כעסה על ג'ונתן שהתעסק רק בארט הליצן, ו"חשבה" שהרג אופוסום.
  • אמלי מקליין, בתור הילדה הקטנה החיוורת / אמילי קריין, ילדה חיוורת מסתורית בלבוש ליצן, ארט הליצן הכיר אותה במכבסה ושניהם התיידדו. היא יכולה להיעלם ממקום למקום.
  • דייוויד הווארד תורנטון, בתור ארט הליצן, לבוש בצבעי שחור – לבן יש לו שקית אשפה שחורה עם חפצים חדים וכובע באולר קטן בצד הראש. הורג את כל מי שנמצא איפה שהוא נמצא. כשהוא רואה מישהו הוא מחייך אליו ומנופף שלום עם היד. חבר טוב של הילדה הקטנה החיוורת.
  • קיילי היימן, בתור ברוק, חברתה של סיינה, וחברה של ג'ף.
  • קייסי הארטנט, בתור אלי, חברתה של סיינה.
  • צ'ארלי מקלבין, בתור ג'ף, החבר של ברוק,
  • ג'ונת' דייוויס, בתור ריקי, הפקיד בחנות התלבושות, מאוד תמים.
  • איימי ראס, בתור אמא של אלי.
  • קורי דובל, בתור חוקר מקרי המוות, הופיע בסוף הסרט הקודם כשארט קם לתחייה ובתחילת הסרט העלילה איתו הומשכה.
  • סמנתה סקאפידי, בתור ויקטוריה "ויקי" הייז, השורדת היחידה מאירועי הסרט הראשון, שנמצאת בבית חולים פסיכיאטרי.[11]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זו הייתה הדמות האהובה עליי שכתבתי אי פעם, אי פעם. אז ידעתי שהדמות הזו תמיד שם; ידעתי שיום אחד אני הולך להחזיר את הדמות הזאת ולבסוף לעשות איתה סרט. אז היא הלב והנשמה של חלק 2 , והכל סובב סביב הדמות הזו. אז תמיד ידעתי שהזרע היה שם.

דמיאן לאונה על דמותה החוזרת של סיינה שו[12]

לאונה חשף ב-12 בפברואר 2019, בפוסט ברשתות החברתיות שלו, המציג את עמוד השער, כי הטיוטה הראשונה של התסריט הושלמה.[13] לאונה ראה בעיני רוחו את הרעיון של הסרט שהתחילה ב-2008 — עם רעיון של גיבורה מחופשת של לוחם-מלאך הנאבקת בארט הליצן.[14] הגיבורה הזו הייתה הבסיס לסיינה, שלאונה רצה כגיבורה של הסרט. תהליך הכתיבה של הסרט היה שונה מפרויקטי הקולנוע הקודמים של לאונה, שבהם הוא נאלץ לעבוד סביב משרות חלקיות. לאונה הקדיש שלושה חודשים רצופים בכתיבה. הרבה מההתמקדות שלו הייתה בפיתוח גיבור שיכול להתחרות בארט. לאונה היה קורא ספרים על תסריטאות ומאזין לתסריטאים שדנים בתהליכים שלהם עם הכתיבה.

לאונה תיאר חלק ניכר מהתסריט הסובב סביב הנערה המתבגרת, הדמות האהובה עליו שכתב אי פעם. לאונה מתאר את התסריט כגדול בהרבה בהיקפו מהסרט הקודם וזוכר שלא הייתה תקציב בזמן הכתיבה.[15]

אחד הגורמים במהלך הכתיבה היה הקמת יריב לארט הליצן – משהו בהשראת מערכת היחסים בין גיבור העל באטמן לנבל העל ג'וקר.[16] במהלך ארוחת צהריים עם לאונה ודייוויד הווארד תורנטון, השחקנית המגלמת את סיינה, לורן לאברה, התבשרה על הדינמיקה המיועדת הזו בין דמותה לארט.[17]

תפקידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גם תורנטון וגם סקאפידי קיבלו אישור לחזור על תפקידיהם של ארט וויקטוריה, והפכו לחברי השחקנים החוזרים היחידים בסרט הקודם, מלבד קמיע קול קצר מאת מייקל ליווי בתור קריין המועדונים וקול הדי ג'יי, וקורי דובל, שחוזר כחוקר מקרי המוות מהסרט הראשון.[18] ב-11 בספטמבר 2019 הוכרז כי השחקנית לורן לאברה לוהקה לתפקיד הראשי של סיינה שו.[19] השחקנית ליאה וויסי עברה אודישן עבור סיינה וחברותיה אלי וברוק לפני שהמפיק השותף ג'ייסון ליווי, שידע על כישורי השירה והגיטרה של וויסי, הזמין אותה להיות המארחת שביצעה שיר בחלום הליצן סיקוונס, שאחרי שצולם הוביל ללאונה להביא את וויסי להופיע כאחות בסצנת הקרדיטים.[20]

הסרטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים החלו באוקטובר 2019. בעוד שרוב קו העלילה הראשי של הסרט כבר הושלם, הצילום העיקרי הופסק עקב מגפת הקורונה, והפך לאחד מסרטים רבים שהושפעו ממגפת הקורונה העולמית.[21] ב-7 בספטמבר, לאונה חשף שהוא נמצא בתהליך של עבודה על האיפור לפניה המעוותים של ויקטוריה לקראת צילום הסצנות של סמנתה סקאפידי.[22] כמו התחפושת של סיינה שקיבלה קבלת פנים חיובית כשנשאלה על הלבוש, לאברה תיארה שהיא מצאה חן בעיניה ביום הראשון של לבישתה, אך החלה לחוש ברע כלפיו לאורך כל מהלך הצילומים כיוון שהיא לא נוחה ללבוש, והיא אפילו השיגה שלפוחיות מלבישת הבגד. הצילומים התחדשו בשקט והסתיימו ב-10 ביולי 2021. סצנת הקרדיטים תחשוף במקור את ראשו של ארט הליצן נולד חי מהבטן של ויקטוריה.[23]

אפקטים מיוחדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לסיקור תקשורתי משמעותי בגלל האפקטים, במיוחד עבור "סצנת חדר השינה" שהוכרזה כעת, המתארת את הרצח הממושך של דמות המשנה אלי.[24] לאונה הצהיר שזו הייתה הסצנה המאתגרת והטכנית ביותר לצלם מתוך ההפקה כולה - שלוש דקות המתארות מום.[25] לאונה היה צריך ליצור בובת העתק בגודל טבעי של הארטנט שיכולה לעבוד בתור אנימטרונית.[26] הוא הצהיר, "היו לי אנשים מתחת למיטה עם מוטות שעברו דרכה לתוך הגפיים שלה ומאחורי הקיר המפעילים את ראשה. שמתי כמה כפפות גומי בחזה שלה עם צינורות כדי שהיא תנשום".[27]

הכנסות וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט "מפחיד 2" יצא ב-886 בתי קולנוע בארצות הברית, והכניס 400,000 דולר ביום הפתיחה שלו.[28] לאחר ימים ספורים הגיע ל-805,000 דולר, ולאחר מכן הרוויחה מיליון דולר בסוף השבוע שלאחר מכן (עלייה של 28%). "וראייטי" כינה את הצלחת הסרט "הלם" לתעשייה בשל התקציב הנמוך והשיווק המיינסטרים המוגבל שלו. במהלך השבועיים הראשונים ליציאתו, הסרט הכניס 3.4 מיליון דולר.[29] הסרט התרחב ל-1,550 בתי קולנוע בסוף השבוע הרביעי שלו (עלייה של 795 בתי קולנוע), והכניס 1.8 מיליון דולר, בסכום כולל של 10.1 מיליון דולר נכון לנובמבר 2022.[30]

תגובת הקהל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר יציאתו, היו מספר דיווחים על צופים שהקיאו והתעלפו במהלך ההקרנות שלהם בסרט בעקבות האלימות הקשה שמוצגת בו, כשבמקרה אחד צוין שהוזעקו שירותי חירום.[31][32] בהתייחסו לתגובות הקהל לסרט, הבמאי דמיאן לאונה ציין "הייתי שמח לקבל כמה יציאות, אני חושב שזה סוג של אות כבוד כי זה סרט אינטנסיבי אני לא רוצה שאנשים יתעלפו, ייפגעו במהלך הסרט".[33]

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מפחיד 3

לאונה וגם תורנטון הצהירו שמתוכנן סרט המשך "מפחיד 3". באוקטובר 2022, לאונה אמר שהוא עובד על סרט שלישי, אבל הוא "נעשה כל כך גדול שהוא עלול להתפצל "לחלק 4" כי הוא לא היה רוצה לעשות עוד סרט של שעתיים ו-20 דקות".[34]

חברת הפצה צרפתית ומפיקה בפועל של הסרטים בסדרה, הודיעה במאי 2023 כי הצילומים של "מפחיד 3" יתחילו בנובמבר או בדצמבר של אותה שנה ויציאת הסרט צפויה בסוף 2024.[35][36]

הצילום העיקרי החל ביולי 2023.[37] הסרט עתיד לצאת לאקרנים ב-25 באוקטובר 2024, והפעם מתחרש בחג המולד במחוז מיילס כאשר עד כה הסרטים התבססו על ליל כל הקדושים.[38] ב-7 בנובמבר יצא כרזת הסרט הרשמי, וב-13 בנובמבר הופץ טיזר רשמי של הסרט באורך של 2 דקות.[39]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Terrifier 2 (2022) - Financial Information, The Numbers
  2. ^ Fan Demand Brings Brutal Slasher 'Terrifier 2' Back to Theaters This Weekend, Collider, ‏2022-10-13 (באנגלית)
  3. ^ Zack Sharf, ‘Terrifier 2’ Is Making Moviegoers Vomit and Pass Out, but Its Director Says: ‘I Don’t Want People Getting Hurt. It‘s Surreal’, Variety, ‏2022-10-18 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Jon Mendelsohn, Fan Demand Brings Brutal Slasher 'Terrifier 2' Back to Theaters This Weekend, Collider, ‏13 באוקטובר 2022 (באנגלית)
  5. ^ Andreas Wiseman, Genre Streamer Screambox & Bloody Disgusting Acquire “Ultra Gory” Slasher Movie ‘Terrifier 2’, Deadline, ‏30 ביוני 2022 (באנגלית)
  6. ^ Raquel Hollman, ‘Terrifier’s Art the Clown is the Horror Icon of the 2020s, Collider, ‏18 באוקטובר 2022 (באנגלית)
  7. ^ Mary Beth McAndrews, Dread Central's Most Anticipated Horror Movies of 2022, Dread Central, ‏6 בינואר 2022 (באנגלית)
  8. ^ Terrifier 2 DVD Release Date December 27, 2022, DVDs Release Dates (באנגלית)
  9. ^ Terrifier 2 (2022) - Financial Information, The Numbers
  10. ^ Mary Beth McAndrews, Dread Central's Most Anticipated Horror Movies of 2022, Dread Central, ‏2022-01-06 (באנגלית אמריקאית)
  11. ^ 'Terrifier 2': Damien Leone Previews Gruesome Return of 'Terrifier' Character - Bloody Disgusting, web.archive.org, ‏2022-07-04
  12. ^ Matt Artz, [Interview Damien Leone Talks 'Terrifier 2', Creating a Horror Icon, and More (Part 2)], Halloween Daily News, ‏2021-04-14 (באנגלית אמריקאית)
  13. ^ Cody Hamman, The first draft of Terrifier 2 has been completed, JoBlo, ‏13 בפברואר 2019 (באנגלית)
  14. ^ Matt Artz, [Interview Damien Leone Talks 'Terrifier 2', Creating a Horror Icon, and More (Part 2)], Halloween Daily News, ‏14 באפריל 2021 (באנגלית)
  15. ^ Landon Evanson, ‘It’s Going to be the First One Times a Thousand’: An Interview with TERRIFIER 2’s Lauren LaVera, Nightmare Nostalgia, ‏9 באוגוסט 2020 (באנגלית)
  16. ^ Josh Millican, HALLOWEEN 5 Actress Joins Cast of TERRIFIER 2, Dread Central, ‏2019-10-25 (באנגלית אמריקאית)
  17. ^ Jake Sapsford, 'Terrifier 2's Damien Leone Reveals How They Made That Bedroom Scene, Collider, ‏1 בנובמבר 2022 (באנגלית)
  18. ^ John Squires, New Shot from ‘Terrifier 2’ Covers Art the Clown in a Whole Lot of Blood, Bloody Disgusting!, ‏6 במאי 2020 (באנגלית)
  19. ^ TERRIFIER 2 Hits Theaters This Halloween Season, FANGORIA (באנגלית)
  20. ^ Dead Entertainment, Terrifier 2 Adds Three Stars, Including Sleepaway Camp’s Very Own Felissa Rose, Dead Entertainment (באנגלית)
  21. ^ Aedan Juvet, Terrifier Sequel Director Talks Run-Time and Potential Release Date, Bleeding Cool News And Rumors, ‏18 במאי 2021 (באנגלית)
  22. ^ Terrifier Sequel Earns Twice Its Crowdfunding Goal in One Day, Horror (באנגלית)
  23. ^ Alex DiVincenzo, ‘Terrifier 2’ – 11 Things We Learned from the Blu-ray Commentary Track, Bloody Disgusting!, ‏3 בינואר 2023 (באנגלית)
  24. ^ Mara Bachman, Terrifier 2: What The Trailer Reveals About The Sequel, ScreenRant, ‏30 ביולי 2020 (באנגלית)
  25. ^ John Squires, Art is Back (and Covered in Blood) in the Official ‘Terrifier 2’ Teaser Trailer!, Bloody Disgusting!, ‏24 ביולי 2020 (באנגלית)
  26. ^ Jeremy Dick, Terrifier 2 Teaser Trailer Reveals Art the Clown's Next Killing Spree, MovieWeb, ‏24 ביולי 2020 (באנגלית)
  27. ^ wegotthiscovered, Watch: Art The Clown Returns In First Terrifier 2 Trailer, We Got This Covered, ‏24 ביולי 2020 (באנגלית אמריקאית)
  28. ^ Brad Miska, ‘Terrifier 2’ – Uncut and Uncompromised, Indie Slasher Carves Out $400,000 Thursday Night Box Office!, Bloody Disgusting!, ‏7 באוקטובר 2022 (באנגלית)
  29. ^ Anthony D'Alessandro, ‘Black Adam’ Powers To $67M Opening, Dwayne Johnson’s Best Opening As A Leading Man – Sunday AM Update, Deadline, ‏23 באוקטובר 2022 (באנגלית)
  30. ^ Anthony D'Alessandro, ‘Black Adam’ Flies To $111M+ During Sluggish Halloween Weekend – Sunday Box Office, Deadline, ‏30 באוקטובר 2022 (באנגלית)
  31. ^ Pauline Villegas, 'Terrifier 2' director reacts to reports that the horror flick made viewers vomit and faint during opening weekend, Insider (באנגלית)
  32. ^ Edward Segarra, 'Terrifier 2' has fans vomiting. Here's why the 'brutal' clown slasher movie is so hard to watch., USA TODAY (באנגלית)
  33. ^ Clark Collis October 14, 2022 at 04:03 PM EDT, 'Terrifier 2' director on reports that horror sequel is making people vomit and faint, EW.com (באנגלית)
  34. ^ Jordan Moreau, ‘Terrifier 2’ Director Reveals Sequel Plans, a Dismembered Penis Scene That Went Too Far and Using Raw Meat for Intestines, Variety, ‏28 באוקטובר 2022 (באנגלית)
  35. ^ Andreas Wiseman, ‘Terrifier 3’: Details Revealed For Bigger Budget Threequel After Second Film’s Box Office Breakout, Deadline, ‏2023-05-31 (באנגלית אמריקאית)
  36. ^ Brad Miska, ‘Terrifier 3’ Is Officially Happening and Will Continue to Push Boundaries!, Bloody Disgusting!, ‏2023-05-31 (באנגלית אמריקאית)
  37. ^ Trey Hilburn III, Director Damien Leone Shares an Upgrade From ‘Terrifier 3’, iHorror, ‏2023-07-15 (באנגלית אמריקאית)
  38. ^ Jon Mendelsohn, 'Terrifier 3' Poster — Art the Clown Gets in the Holiday Spirit, Collider, ‏2023-10-27 (באנגלית)
  39. ^ Dana Noraas, 'Terrifier 3': Release Window, Filming, Returning Cast, and Everything We Know So Far, Collider, ‏2023-06-10 (באנגלית)