שיחת משתמש:ליאור/גנזך/ח

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש לך חיים

פניות בנוגע למיזם ביתא ישראל מתקבלות בברכה גם כאן וגם בבית לאברהם. במיוחד אם הן מצחיקות ומלוות בתמונות יפות.[עריכת קוד מקור]

אנא לחצו כאן להשארת הודעה חדשה • Please click here to leave a message

"ים כחול, סירה ונשר. שמש זהב אדום. עיניים קטנות, מסתכלות וחוקרות מציירות לי את כל העולם" (:
על סדר היום

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

האי בנים אתם מאי דרשי ביה האי מיבעי לכדתניא בנים אתם לה' אלהיכם
בזמן שאתם נוהגים מנהג בנים אתם קרוים בנים אין אתם נוהגים מנהג בנים אין אתם קרוים בנים, דברי ר' יהודה.
רבי מאיר אומר: בין כך ובין כך אתם קרוים בנים
שנאמר (ירמיהו ד)
בנים סכלים המה
ואומר (דברים לב)
בנים לא אמון בם
ואומר (ישעיהו א)
זרע מרעים בנים משחיתים
ואומר (הושע ב)
והיה במקום אשר יאמר להם לא עמי אתם יאמר להם בני אל חי מאי
ואומר
וכי תימא סכלי הוא דמקרי בני כי לית בהו הימנותייהו לא מיקרו בני ת"ש
ואומר
בנים לא אמון בם וכי תימא כי לית בהו הימנותא הוא דמיקרו בנים כי פלחו <לעבודת כוכבים> {לעבודה זרה} לא מיקרו בנים - תא שמע
ואומר
זרע מרעים בנים משחיתים
וכ"ת בנים משחיתים הוא דמיקרו בני מעלייא לא מיקרו - תא שמע
ואומר
והיה במקום אשר יאמר להם לא עמי אתם יאמר להם בני אל חי.

על סדר היום[עריכת קוד מקור]

שלום ליאור, ראיתי שהסרת את החלק על פוארטו ריקו מהערך חוות מזור משום שאין איזכור רלוונטי- אני מעונין להפנות אותך לפיסקה השלישית מהכתבה- http://www.prdailysun.com/index.php?page=news.article&id=1323570617 "The Supreme Court's ruling was 5 to 3. The committee contends Bioculture, the company that pushed the project, misused the permitting process." הקשר הוא בכך שביוקלטצ'ר זו חברת האם של חוות מזור ובעקבות פיסקת בית המשפט בעליון בפוארטו ריקו החווה לא תוכל להעתיק את מיקומה מישראל לפוארטו ריקו.Xhovavx - שיחה 12:04, 23 בינואר 2012 (IST)

היי ליאור אני בדיוק עורך את הערך על הקיסר תיאודרוס ושמתי לב שהדף אבונה סלאמה מהמאה 19 מפנה לפרומוטיוס .בקיצ לטיפולך לילה טוב Yanivdas - שיחה 00:21, 17 בנובמבר 2011 (IST)

יישר כח! אליש תיקן את ההפניה. יום טוב, ליאור ޖޭ • כ' בחשוון ה'תשע"ב • 11:11, 17 בנובמבר 2011 (IST)

פורטל: ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הי ליאור, שבוע טוב, הייתי רוצה להתקדם בעניין הפורטל. האם תוכל להציץ בבקשה בתיבת הקהילה בישראל ולומר מה דעתך עליה. לי אין מושג אם בחרתי בכיוון טוב והייתי רוצה להגיע למצב שהיא סבירה ואני יכולה לפנות למלא את החסרים האחרים ולשחרר את הפרוטל. תודה, Dalila - שיחה 18:03, 17 בדצמבר 2011 (IST)

שבוע טוב דלילה,
תיקנתי כמה זוטות כמיטב הבנתי. לעניות דעתי אפשר בהחלט לצאת לדרך עם הפרק הקיים ולסמוך על כך שהוא ילך וישתפר עם הזמן. יישר כוחך! ליאור ޖޭ • כ"ב בכסלו ה'תשע"ב • 21:24, 17 בדצמבר 2011 (IST)
מעולה. אז זה נראה לך בסדר שזה מתמקד במאבק?
שאלה אחרת: מבין התמונות הרבות שצילמת של ספרי קודש האם תוכל להצביע על אחת או כמה שהן של התזזה שנבת? הייתי רוצה להכניס אותה לערך אבא צברה. Dalila - שיחה 14:20, 18 בדצמבר 2011 (IST)
לי זה נראה בסדר לגמרי, אם לאליש זה מפריע הוא ודאי יתקן.
כדי לזהות איזה ספרים צילמתי, צריך לעקוב אחר הקלטת הריאיון עם קס קסאו זימרו ולנסות להצליב בין הדברים שאמרתי לבין מספרי התמונות. זה לא כל כך פשוט ולא אוכל לעשות זאת החודש (!), אבל העלאת התמונות לוויקיפדיה מותנית ממילא בקבלת רשותו של הקס. האם התקשרת אליו? האם לשלוח לך שנית את הקלטת הריאיון? תודה ובהצלחה, ליאור ޖޭ • כ"ג בכסלו ה'תשע"ב • 12:43, 19 בדצמבר 2011 (IST)
הי ליאור. אני לא ממש מבינה. אני מתייחסת לתמונות סטילס של ספרי הקודש שצילמת מזמן, ושהעלנו, למיטב זכרוני, 2 מהן (לדוגמא). אני הבנתי שהן רכוש המייזם וחופשיות לשימושינו. אינני יודעת על איזו ריאיון אתה מדבר. Dalila - שיחה 15:44, 20 בדצמבר 2011 (IST)
עברתי מחדש על התכתובת ואת צודקת. שלחתי לך קישורים להורדת הריאיון. חג אורים שמח ומבדח, ליאור ޖޭ • כ"ה בכסלו ה'תשע"ב • 16:53, 20 בדצמבר 2011 (IST)

הי ליאור, פתחתי דיון מרוכז בתעתיקי השמות הללו בשיחת קטגוריה:חבשים, וחשבתי שאתה עשוי להתעניין. שבוע טוב, אביעדוסשיחה י"ט בטבת ה'תשע"ב, 17:20, 14 בינואר 2012 (IST)

תבנית שכתוב[עריכת קוד מקור]

תבנית שכתוב נועדה לערך שכתוב גרוע ויש לכתוב אותו מחדש מן היסוד. לערך שחסר בו מידע נועדה תבנית {{להשלים}}. עידושיחה 20:02, 14 בינואר 2012 (IST)

ערך על שר בממשלת ישראל שאינו מזכיר במילה את פעילותו של השר הוא אכן ערך גרוע, ויש לשכתב אותו מן היסוד. אם אתה סבור אחרת, אתה מוזמן לדון על כך בדף השיחה של הערך. ליאור ޖޭ • כ' בטבת ה'תשע"ב • 20:08, 14 בינואר 2012 (IST)
לחלופין, אתה מוזמן לדון בדף השיחה של תבנית השכתוב בהצעות חדשות לשימוש בתבנית. אפשרות יותר טובה: השלם את המידע שחסר לדעתך. עידושיחה 20:19, 14 בינואר 2012 (IST)
עניתי שם. ליאור ޖޭ • כ' בטבת ה'תשע"ב • 20:28, 14 בינואר 2012 (IST)

הפורטל המהולל[עריכת קוד מקור]

מה נשמע ליאור, איך היתה החופשה? שתי בקשות לי אליך: אחת, אשר ביקשת לפנים, שתשלח לי תמונה מבין תמונות כתבי הקודש של ביתא ישראל בה מצולם התְאְזַזֵה שֶנְבֶת. ושנית, שתבחן את הפורטל ותציין מה לדעתך נדרש בהכרח להוסיף עליו ולתקן קודם לשחרורו מסטטוס 'פורטל בעבודה'. להתראות, Dalila - שיחה 20:42, 18 בינואר 2012 (IST)

אהלן דלילה,
אצלי הכל טוב, ברוך השם. מה שלומך?
ציפיתי לחופשה נפלאה וקיבלתי חופשה מופלאה. אני ממליץ במיוחד על המוזיאון לאומנות המאה ה-21 (MAXXI (אנ')) ועל הריזוטו במסעדת Nonna Betta.
תודה שהזכרת לי להאזין שוב לריאיון עם קס קסאו כדי לבדוק באיזה מהתמונות (אם בכלל) צילמתי את התאזזה שנבת. ההקלטה נמצאת במחשב אחר, אך אשתדל להשיב לך עד יום א'.
הפורטל נראה מצוין, עם קישורים כחולים למכביר ומספר סביר למדי של קישורים אדומים. אני מציע רק שתיבת 'רשימת הערכים המבוקשים' בתחתית הפורטל תחולק ללשוניות, בערך כמו שעשינו בזמנו בדף התחרות, כך שהקוראים לא יצטרכו לגלול רשימה צרה וארוכה של כותרות אדומות. כדאי לשקול גם שברירת המחדל תהיה 'מוסתר למחצה' - הצגת רשימה קצרה של ערכים מבוקשים עם אפשרות להצגת הרשימה המלאה בלחיצת כפתור. מה דעתך?
יישר כח! ליאור ޖޭ • כ"ה בטבת ה'תשע"ב • 17:07, 19 בינואר 2012 (IST)
אגב, כדאי לחבר מתישהוא קטע הידעת על הקראים מרוסיה שניסו לברר אם ביתא ישראל הם קראים בעקבות הידיעה על תרגום האוונגליון לקווארית (קווארה), כמתואר בהערת השוליים בעמ' 124 (: ליאור ޖޭ • כ"ה בטבת ה'תשע"ב • 17:52, 19 בינואר 2012 (IST)
עובד על ערך (איגרת קראי פטרבורג לביתא ישראל) בנושא. אליש18:40, 21 בינואר 2012 (IST)
אני לא יודעת איך מחלקים ללשוניות ולא בא לי כרגע להתעסק בלימוד טקניקה. אז אם בא לכם.... Dalila - שיחה 05:46, 22 בינואר 2012 (IST)
שבוע טוב,
האזנתי אמש להקלטת הריאיון עם קס קסאו. התאזזה שנבת לא נזכר שם, אז כנראה שלא צילמתי אותו. אפשר לבקש מיעקב גונצ'ל תמונה מייצגת, אבל משום הוא לא עונה לי בפייסבוק, אז עדיף שתפני אליו ישירות.
אשתדל לטפל בלשוניות הלילה, או לפחות מחר בערב.
האיגרת מרתקת! באמת מוזר שיש עליה ערך בוויקיפדיה האנגלית כבר שלוש וחצי שנים. ליאור ޖޭ • כ"ז בטבת ה'תשע"ב • 11:54, 22 בינואר 2012 (IST)
עלי לצאת כעת. אם הברדק שעשיתי בתחתית הפורטל מוצא חן בעינייך, אשתדל לשדרג אותו מחר-מחרתיים. בקצרה, צריך להעתיק את דפי הערכים המבוקשים מדפי התחרות לדפי הפורטל, לזרוק ערכים שנכתבו ולהוסיף ערכים חשובים אחרים במקומם. בערך כמו שיצרתי מהדף הזה את הדף הזה. טוב? ליאור ޖޭ • כ"ח בטבת ה'תשע"ב • 21:17, 22 בינואר 2012 (IST)
אוייייי . ליאור בצורה הזו זה פתוח תמיד שזה בעייתי, וגם הטבלאות האלו לא מתאימות לדעתי לפורטל. ודבר שני, יותר חשוב: אל תעתיק את הדפים של המייזם. לקח לי הרבה זמן לעבור עליהם ולסדר את הרשימות של הפורטל - לנפות מהם את הערכים החסרים, להוסיף עליהם כאלו שלא מופיעים ומצויינים במקומות אחרים, ולהעיף את הלא רלוונטים. אני זוכרת שניסיתי גם לתקן במקביל את דפי המייזם. אבל בטוח זה היה חלקי ביותר. וגם אתם הוספתם דברים לפורטל... לדעתי מוטב לחזור לגירסה הקודמת Dalila - שיחה 21:46, 22 בינואר 2012 (IST)
שחזרתי. כדאי להשתמש בלשוניות ולהציג לפחות חלק מהערכים החסרים, אבל צריך להשקיע בזה עבודה. אולי אגש לזה ביום רביעי. ליאור ޖޭ • כ"ח בטבת ה'תשע"ב • 09:42, 23 בינואר 2012 (IST)
הי ליאור. תגובה קצת מאוחרת ומקווה שלא תרגיז. האם אפשר לוותר על הלשוניות ולחזור לתצורה הקודמת? מבחינה עיצובית, זה פחות יפה. אם זה לא נראה לך, נותיר את זה כך. זה לא עניין מהותי. Dalila - שיחה 20:21, 2 בפברואר 2012 (IST)
הייתי צריך לשחזר כבר כשראיתי שתיבות הניווט נשארות פתוחות כשמטמיעים אותן בתוך לשוניות, אבל קיוויתי שבדלפק הייעוץ יציעו פיתרון. לכל הפחות, הייתי מציע להציג איזה עשרים ערכים מבוקשים במיוחד בשורה מעל תיבת הערכים המבוקשים. בערך כמו שנעשה בתבנית:לטיפול דחוף. העובדה שתיבת הערכים המבוקשים מכילה רשימת מכולת צרה וארוכה של ערכים שונים בתכלית אלה מאלה נראית לי טעונת תיקון. עדיף לעצב אותה כטבלה בת 3-4 טורים, שכל אחד מהם מכיל רשימת ערכים בתחום עניין אחר. בלי נדר, אשתדל לעשות זאת אי שם בשבוע הבא. שבת שלום! ליאור ޖޭ • י' בשבט ה'תשע"ב • 22:54, 2 בפברואר 2012 (IST)
הי. כהצעתך הוספתי טבלת ערכים לטיפול דחוף. נתקלתי רק בבעיה אחת: בפורטל עצמו משום מה נוצר רווח מיותר בין הטבלאות התחתונות - לא קיים בדף. אין לי מושג איך לטפל בזה... לך יש? בינתיים, שבת שלום :) Dalila - שיחה 13:25, 3 בפברואר 2012 (IST)

ספר ויקיפדיה לביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

שלום ליאור. אשמח אם תוכל לסייע לי לשפר את הספר שיצרתי בנושא זה. מה לדעתך חסר בו? TVJunkie - שיחה 16:12, 22 בינואר 2012 (IST)

יישר כח!
הוספתי כמה כותרות עד שאליש יגיע. אשאל גם בפייסבוק ואני מניח שנפרסם זאת בפורטל החדש. תודה! ליאור ޖޭ • כ"ח בטבת ה'תשע"ב • 16:32, 22 בינואר 2012 (IST)
במידה וישנם חלקים חשובים שעוד לא נכתבו תוכל ליצור קישורים אדומים על מנת לעודד כתיבתם בהקדם (באותו האופן בו הדבר נעשה בערכים עצמם ובתבניות הניווט שבערכים). TVJunkie - שיחה 16:48, 22 בינואר 2012 (IST)
דרושה עוד עבודה משמעותית על הספר אבל אני מוכרח לציין שהוא מריח נפלא! אני מודה מודה מודה לך (: ליאור ޖޭ • כ"ח בטבת ה'תשע"ב • 17:18, 22 בינואר 2012 (IST)
שמחתי לסייע בקידום פיתוח נושא חשוב זה בויקיפדיה העברית. TVJunkie - שיחה 17:42, 22 בינואר 2012 (IST)

הועבר לשיחה:חוות מזור#פוארטו ריקו. ליאור ޖޭ • כ"ח בטבת ה'תשע"ב • 13:55, 23 בינואר 2012 (IST)

תת מיזם - עליית ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

אהלן,

אני מבין ששמת לב לדף הזה, אני כרגע עובר על התקופה הזו וממפה אותה לפני אנשים, ארגונים, מקומות וכו'. אשמח לעזרה ולקטלוג. לאחר מכן נוכל לשים את הכול בדף המיזם כתת מיזם או משהו כזה. די נגררת לזה, לא התכוונתי בתחילה, אך כך יצא :) אליש10:40, 30 בינואר 2012 (IST)

שוב שלום, לגבי מבצע שבא/יהושע מה היה התפקיד של ישראל בזה ? לפי הספר של ברד (עמ' 165 - 170) המבצע הוצא לפועל על ידי ארצות הברית ומומן מכיסו של משלם המיסים האמריקאי [בין היתר כופר של 215 מיליון דולר]. ברד מזכיר שבמסגרת המבצע פעלו יהודים אתיופים שבאו מישראל בכדי שאלו יזהו את יהודי המחנות, אומנם יהודים אלו עבדו בשביל המוסד, אך הם לא היו אנשי מוסד (הם כמו אע"צ). מוזכר רק שצה"ל שלח ציוד בריאותי לאמריקאים. גם הציטוט מקורינאלדי עצמו לא מזכיר השתתפות ישראלית. משום כך אני חושב שצריך להעביר את שם הערך ממבצע שבא למבצע יהושע/ג'ושוע.
אגב, לגבי השמות, מבצע משה נקרא במקור "מבצע גור אריה יהודה", מבצע משה זה שם פופולרי שהומצא בקרב יהודי ארה"ב. משום כך האמריקאים קראו למבצע ההמשך מבצע יהושע. הישראלים דווקא הלכו על מבצע שבא (לא קשה לחשוב למה) ואז בא השם מבצע שלמה (שמות המבצעים קשורים באתיופיה, יהודייה ומסורותיה). אליש00:31, 31 בינואר 2012 (IST)
וואלה, רק עכשיו שמתי לב שגם יהודה וגם דן הם גורי אריות: "וּלְדָן אָמַר, דָּן גּוּר אַרְיֵה; יְזַנֵּק, מִן-הַבָּשָׁן" (דברים, ל"ג, כ"ב); "יְהוּדָה, אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ--יָדְךָ, בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ; יִשְׁתַּחֲווּ לְךָ, בְּנֵי אָבִיךָ. גּוּר אַרְיֵה יְהוּדָה, מִטֶּרֶף בְּנִי עָלִיתָ; כָּרַע רָבַץ כְּאַרְיֵה וּכְלָבִיא, מִי יְקִימֶנּוּ" בראשית, מט, ח-ט. מאוד מעניין מדוע השם דן מופיע לפני הגור אריה ויהודה מופיע דווקא אחריי... אליש00:44, 31 בינואר 2012 (IST)

הי ליאור, אם היימנות מתייחסת גם להלכה וגם לאמונה נראה לי שנכון לראות בה שם של זרם ביהדות ולא לצמצמה להלכה - משהו מקביל לחסידות כלשהי או ליהדות הקראית וכן הלאה? לעניין זה ראה גם בפורטל: פורטל:ביתא ישראל/מאמר נבחר/6
Dalila - שיחה 19:30, 1 בפברואר 2012 (IST)

למיטב הבנתי, היימנות אינה דת (religion) משל עצמה, ממש כשם שההלכה הרבנית אינה דת נבדלת מהיהדות אלא סך כל המצוות המעשיות הכרוכות בהגשמתה, לפי המסורת הרבנית. אבל אולי אני טועה, צריך להתייעץ עם קס. ליאור ޖޭ • ט' בשבט ה'תשע"ב • 19:36, 1 בפברואר 2012 (IST)
עניין הדת בפני עצמה (או זרם) לא ברור לי (מהשיחות עם אליש לא פעם נידמה היה לי שאכן מדובר בדת נבדלת או לפחות בזרם נבדל - בכל זאת מדובר בהבדלים משמעותיים, תוצר אלפיים שנות התפתחות נבדלת... אך אולי לעניינינו הגישה הזו מוטעית. המינוח כפי שמופיע בערך מתייחס גם על ההלכה וגם על האמונה. מהבחינה הלשונית, יתכן שהמונח היווה כינוי ליהדות באתיופיה - בקרב יהודי אתיופיה - באשר הוא אגעזי/ארמי במקורו - וזה די מסתבר כי השם 'יהדות' הוא מאוחר למדי, מאוחר מימי יוספוס פלביוס נידמה לי, ונפוץ רק בעת החדשה. אם שואלים קס, כדאי להוסיף שאלה זו Dalila - שיחה 20:00, 1 בפברואר 2012 (IST)
הנתק בין ביתא ישראל לגלויות האחרות חל לפני שהיהודים הגדירו את אמונתם במושגים כמו 'דת' ו'יהדות', לכן ביתא ישראל הוסיפו לקרוא לעצמם 'בית ישראל' או 'עם ישראל' או המחזיקים בתורה ('אוריתאווי'). למיטב ידיעתי, הם כונו לראשונה יהודים על ידי זרים שהכירו את היהודים מגלויות אחרות. מאחר ועיקרי האמונה היהודית מקובלים גם על ביתא ישראל ומצוותיה נשמרו בקנאות ע"י ביתא ישראל, ולאור הפסיקות ההלכתיות ההדדיות המאשרות כי יהודי אירופה הם פלאשים וההפלאשים הם יהודים, תהיה זו טענה מרחיקת לכת לטעון כי מדובר בשתי דתות שונות. אמנם ג'ף הלפר טען בעבודת התזה שלו כי התפיסה האמונית של ביתא ישראל היא לרוב פרגמטית יותר מזו של היהדות האורתודוקסית (בהסתמכו על הגדרת הפרגמטיות במאמר זה), אך גם בכל אחד מזרמי היהדות קיימת שונות גדולה בין המאמינים בהשקפותיהם הפרגמטיות והטרנסצנדטליות.
אשר למילה 'הימנות', זו מילה ארמית שפירושה 'אמונה' ואני מניח שזו פחות או יותר משמעות המונח גם בגעז ובאמהרית. זו לא מילה זהה להלכה, אבל היא גם נבדלת מהמילה דת במובנה הרליגיוזי. ליל מנוחה וחלום, ליאור ޖޭ • ט' בשבט ה'תשע"ב • 23:58, 1 בפברואר 2012 (IST)
זה לא יהיה מוזר לחשוב שהמילה "דת" כשלעצמה אין לה מקבילה בשפות אתיופיה, לכן יש את המילה "אמונה" (היימנות) שמשמשת לתאר דת/ות וגם אמונה. בן-דור, במאמר שלה על הסיגד מגדירה את ההיימנות (Haymanot) כך: "החוקים ועקרונות האמונה הבסיסיים בביתא ישראל" (1987, עמ' 143). לסלאו כותב במילון שלו שמשמעות המילה "היימנות" היא דת (1991, עמ' 221). כל זה קצת מבלבל משום שבעברית/יהדות כמדומני יש הבדל בין "דת" ל-"אמונה" ונראה כי בתרבות האתיופית אין. לגבי ההלכה, זו שאלה מאוד טובה, אבל קודם צריך לברר אם בכלל יש קונספט של הלכה בביתא ישראל. דבר שאני בעצמי לראשונה שואל. אליש03:42, 2 בפברואר 2012 (IST)
סביר להניח כי עניין ההלכה הוא ברור כי הלכה נוגעת לחוקים ומצוות, והחלק המעשי הזה הוא ללא ספק זה שעליו עומדת כל יהדות. אבל אי אפשר לגמרי להבחין לגמרי הלכה מאמונה, כשחלקן של ההלכות אינן נגזרות מתועלתן או ממוסריותן אלא גם ולעיתים רק מהציווי האלוהי. בעברית יש הבדל בין דת לאמונה, וכך גם מבחינת היהדות. אך אדם שאינו מאמין לפי היהדות הוא בבחינת כופר או תינוק שנשבה וכד', כך שהאמונה היא חלק מהותי מן הדת. גם ישנה הכרה בהבדל בין הלכה לאמונה, וחלק מזרמי היהדות האורתודוקסית נבדלים בדגש ובגישה למרכיבים אלו של הדת. אני בטוחה שהבחנות אלו מוכרות לקסים כי הם פשוט מאפיין די נפוץ של יחס בני האדם לדת או לאלוהות (בביתא ישראל היו מן הסתם חילונים או אנשים שהאמינו אך לא שמרו מצוות... זה גם עניין שמתייחס אליו התנ"ך).
בכל אופן, בין אם מקבלים את גישת בן-דור ובין אם מקבלים את גישת לסלאו נראה כי המונח היימנות מתייחס ליהדות המסורתית של ביתא ישראל, ז"א גם לתכני האמונה וגם להלכות. מכיוון שמנהג עדת אתיופיה המקורי (היימנות) הוא שונה דיו (בהלכות, בפולחן, בשפת הקודש ובגישה) מהפלגים האחרים ביהדות נראה לי שנכון לראותו כזרם אורתודוקסי של היהדות ולא רק כפלג עדתי. (לי עצמי לא נראה לי שזו דת אחרת כי עיקרי האמונה וההלכה זהים ומוצאם באותו שורש. ועניין זה הוכרע כבר מבחינה פוליטית.) אגב, זה גם מה שערך מעביר בפתיח, למרות שהוא כתוב לא טוב כרגע. הפתיח של המאמר הנבחר יותר נהיר - פורטל:ביתא ישראל/מאמר נבחר/6. אנסה לתקן א הפתיח של הערך בהמשך. הדיון הזה העלה שאלות שונות (לשוניות ומושגיות) אני מוסיפה עוד אחת: האם לא כדאי גם לכלול בערך אפיון ברור יותר של הגישה הדתית של ההיימנות, בפני עצמה (לא כלא דומה לקראית ודומה לרבנית..) - טענתם שהיא פרגמטית... נראה לי שהיא גם שמרנית מאד (אולי הכי שמרנית ביחס לימי קדם-חז"ל - אין הרבה חידושים בהלכה ותוספת תקנות - נידמה כאילו ממש השתדלו לא לקבוע תקדימים וחזרו תמיד להישען על המקור, בעוד הדת הרבנית צברה וצברה דיונים ופסיקות מכל ימות חייה. אני חושבת שעניין זה קשור גם לקיום הכהנת והנביאים והנזירות). ובכלל מעניין לדעת מה עוד שונה, האם זה בכלל שונה, אפילו דברים שנראים שוליים יותר - מה סדר היום של האדם הדתי? באיזה תפילות ומעשים שיגרתיים הוא מחוייב, האם מזוזה אתיופית זהה לזו שאני מכירה? והתפילין?... Dalila - שיחה 12:40, 2 בפברואר 2012 (IST)
בוודאי שמדובר על הדת המסורתית של ביתא ישראל. זו עדה משום שלא מדובר רק על זרם ביהדות אלא גם על אתניות יהודית מסוימת (אתיופיות/חבשיות) המשולבת יחד עם ההימנות, לפחות בעבר ולפני הרפורמציה הרבנית. אם אני לא טועה וליאור יתקן אותי, מבחינת התפיסה הדתית אין קיום בכלל של המושג "חילוניות" (כמו בימי הביניים באירופה) ואין דבר כזה יהודי שאינו שומר מצוות. יהודי שאינו שומר מצוות הוא פשוט מפסיק להיות יהודי, אם אני לא טועה זה קיים רק לגבי מצוות פונדמנטליות (כשרות, שבת, טהרה וכו') ולא לגבי כל המצוות. לכן המספר של אלו המכונים "פלאשמורה" הוא כל כך גדול, זה כולל גם את אלו שלא קימו מצוות, אך גם לא התנצרו (דוגמת שפינוזה). ההימנות היא אינה דת הנגישה לכל אדם, רק המנהיגים הרוחניים יודעים אותה ובקיעים בה, לכן במקומות בהם לא היה כהן ולא היה אדם הבקיע בכך, הם התבוללו. התפילות מנוהלות ונאמרות ע"י הקסים (כי שאר העם לא יודע געז), רק פשוט אומרים אמן, אמן או חוזרים אחריהם, העם גם לא מחויב להגיע לכל התפילות. אגב, כמו שאין מושג של חילוני, כך אין מושג של דתי. זה לא קיים. אליש13:37, 2 בפברואר 2012 (IST)
נראה לי שדי פתרנו את עניין ההגדרה של 'היימנות'. אגב, אליש לא דיברתי על המושגים הספציפיים 'חילוני' ו'דתי'. מסופר לא פעם על בני ישראל שחטאו, וגם על כאלה שעזבו את האלוהים, וכמובן יש את אלו שכפרו בו בכלל.. הקטגוריות עצמן כולן קיימות. בכל אופן ההבדלים הללו, כמו שאתה מציין לגבי התפילה (ודרך אגב תפילה הפכה לחלק משמעותי מהפרקטיקה היהודית רק מימות חז"ל, כתחליף לעבודת הקורבנות, כך שזרות השפה אינה הסיבה להיעדר התפילות היומיות) צריך להביאם, כמו גם לתאר את הגישה הנבדלת. זה החלק המעניין, הייחודי והמהותי לדעתי, החלק שבאמת מבהיר מהי, ולא מותיר זאת חבוי תחת הכותרת המעורפלת 'בדמות ההלכה הקדומה'. לטעמי זה גם החלק המרתק :) השאלה היא מהיכן דולים זאת. Dalila - שיחה 14:33, 2 בפברואר 2012 (IST)
ואגב האמירה שלך אליש 'רק הקסים יודעים אותה', איני חושבת שהיא נכונה. אני מניחה שבימים כתיקונם, הקסים אכן היו הבקיעים בהיימנות, אך מתפקידם היה לדרוש וללמד את התורה לקהילה מעבר לקיום הפולחן. שוב זה מוליד עוד ועוד שאלות. מהקריאה שלי בערכים על ביתא ישראל ישנה התמקדות בהיסטוריה ובעיקר בהתנגדות למיסיונרים, ואין פרישה של הסדר החברתי-דתי. האם היה מלמד, חדר? בר מצווה? מסורת של תורה שבע"פ בהחלט יש לה גוף. למשל, לדברי אבי, בבית הסבים שלי בעיראק, כמעט כל יום המשפחה המורחבת היתה מתכנסת יחדיו לפטפט ולספר סיפורים, זה בנוסף לחדר ובתי הכנסת, היה עוד מבנה שדרכו הידע הועבר... Dalila - שיחה 14:57, 2 בפברואר 2012 (IST)
לגבי סיפורי המקרא וכו' זה קיים אצל העם, אך לא השתמשו בגעז כלל אלא בשפה המדוברת. רק בתפילות הגעז הייתה בשימוש בעיקר אצל כהונים ולא אצל פשוטי העם שאינם יודעים אותה. סבי ומשפחתי המורחבת וכן הזקנים אינם כלל יודעים מה הקסים אומרים בשפה זו. הידע עצמו של הדת מועבר על ידי אדם שהוא דבתרה, מעיין תלמיד חכם שהעביר זאת לאלו שמועמדים לכהונה או לתפקידי דת. דוגמה טובה להתנגשות בין דת לתרבות העם היא הקעקועים וכן גם הקרחה למת, שלמרות שאלו מתוארים כאיסור היו עושים אותם. אם זה אדם פשוט אזי שהוא ידע רק דברים בסיסיים כמו למשל סיפורי המקרא, אך לא לעומק. בוודאי שזה גורם לעוד שאלות, אבל זה גם הקושי, אין מחקר מקיף של דת ביתא ישראל, דבר כזה אינו קיים (לפחות ממה שאני יודע). קיימים מחקרים ונושאים בתוך הדת אך לא באופן רחב כל כך ורוב אלו שגם מנסים לחקור נושאים משתמשים בטרמינולוגיה של הכנסייה האתיופית לתיאור היימנות, דבר שגורם לעיתים לאי התאמה כללית. לגבי חילונים/דתיים, זה לא קיים, מושג כזה אינו קיים כלל. למרות שאולי ניתן להבין מהמקרא דברים שכאלו, גם באירופה של ימי הביניים לא היה קיום שכזה. אליש15:16, 2 בפברואר 2012 (IST)
נראה לי ששווה לקבץ את הידע הזה. הטרמינולגיה היא עניין בפני עצמו, של רוח התקופה והתרבות. דרך אגב אתה אליש מייחס לשפת הקודש מעמד ייחודי בקרב עדת אתיופיה, וגם לכך שהאדם הפשוט אימץ מנהגים שונים מההלכתיים. האמת היא שזה נכון לכלל היהודים ובני ישראל בכל הדורות (עניין שפת הקודש לגלות), לא כולם למדו והתעמקו ולא כולם נהגו תמיד לפי ההלכה. גם חלק מהמלכים והשופטים נודעו בחריגות שלהם מן ההלכה. זה נתון שיש מקום להעלותו אך הוא אינו יוצא דופן לכל דת שהיא. האם יש לכם קשר עם בר יודא? נראה לי שהוא יוכל לספק מענה להרבה שאלות. ועם איזה קס אתם בקשר? אני אשמח לרכז מתישהו רשימת שאלות בעניין. העניין של הטרמינולוגיה הנוצרית קצת מעצבן אבל השאלה אם הוא בצד זאת המחקרים האלו גם מביאים תיאורים פרטניים מספיק של הסדרים והמנהגים, כך שניתן להביט מבעד להם, בדבר עצמו, ללא קשר למוצאו וכד'. האמת היא שדת ביתא ישראל, על פניו, נידמית ככל כך קרובה לדת ממלכת ישראל הקדומה, שאני מניחה שניתן בקלות לקשרה לנצרות כליהדות הרבנית. היא בבחינת שורש. האם הדיון המחקרי מתמקד עדיין בהשפעות נוצריות לעומת יהודיות. אף אחד לא נוקט בגישה של התבוננות בהיימנות כדת/זרם נפרד/ת? זה די מייגע, זה כאילו כל המחקר הוא בצל שאלת ההתבללות והספק ביהדותם. במובן מסויים זה מחקר פגום. Dalila - שיחה 16:52, 2 בפברואר 2012 (IST)
זה אחד מהבעיות במחקר של ביתא ישראל. מאז שלהי שנות ה-60, מתי שביתא ישראל החלה ללחוץ על הארגונים היהודים לעלות לישראל החלה השאלה של "היהדות שלהם" ומכאן כל המחקר החל לצאת לדרך, המחקר לא בא לחקור מה בדיוק קרה ומה בדיוק התרחש אלא הוא בא לחקור זהות. כל זה מתחיל עם האטיופיסט אדוארד אולנדורף משנת 1969 (לערך) שלדעתו האישית ביתא ישראל לא היו יהודים רק משום שהם לא נרדפו כיהודים (דבר שאינו רלוונטי לגבי המעמד ההלכתי כלל וכלל). בשנות ה-70 החלו להגיע לאזור ורוניקה קרמפל וכן שונברגר וכן גם שלמיי וכל השאר. הם באו לברר אם באמת יהודי אתיופיה הם יהודים (לפי איזה מדד?) ואולנדורף אף השפיע על דו"ח ליטבק הגזעני (שטוען כי יש גזע יהודי) וכן על פסיקת בג"ץ של אגרנט שטען כי יהודי אתיופיה הם סטירה סוציולוגית בעם היהודי. כל זה מנחה את החוקרים וזו הפרדיגמה של כמעט כל חוקר מאז שנות ה-70/80, אין התחדשות כלל במחקר והספרים ההיסטורים המקיפים למשל הם משנת 92'. עד היום זה מלווה אותנו ואף בוועדות של שנות ה-90 בעניין הפלאשמורה מי שהיה בוועדות היו אותם חוקרים למשל קפלן שטוען הפוך מאולנדורף, אך שלל כל עלייה של הפלאשמורה. בנוגע לטרמינולוגיה למשל המונח דבתרה, שרבים מחוקרי הקהילה טוענים כי מדובר במעמד דתי (בדומה לנוצרים), אך לא כך הדבר ואף יצחק גרינפלד מראה כי זהו אינו נכון ויש כשל בשימוש באותו מושג ואותה כוונה גם כלפי הקהילה עצמה. לגבי הקסים ליאור יענה לך על כך. אליש17:18, 2 בפברואר 2012 (IST)
טוב, אנחנו נוכל לנקוט בגישה עניינית יותר, לקלף זאת מהמחקרים עד כמה שניתן. אגב שאלת הזהות היא השאלה של התקופה בכל הנוגע למדעי הרוח, ללא קשר ספציפי לישראל. ערכתי מחדש את הפתיח של הערך, תבדוק שלא טעיתי או הגזמתי במשהו. ואתה מוזמן גם להתייחס לשאלה שבפיסקה שלמטה Dalila - שיחה 17:27, 2 בפברואר 2012 (IST)
תוכל להמליץ לי על ספרות לקריאה בנושא - מחקר אחד או שניים שעוסקים בהיימנות? Dalila - שיחה 17:33, 2 בפברואר 2012 (IST)
יש לי פרטי התקשרות של כמה וכמה קסים, כולל כאלה הגרים בסמיכות לך. אם את מעוניינת, אשמח להעביר לך בדואר חשמלי את מספרי הטלפון שלהם. אליש מצוי בספרות הרבה יותר ממני, אבל אוכל להעביר לך עבודת דוקטורט על השנבת ועבודת תזה על טומאה וטהרה. גם הספר שקיבלת לרגל זכייתך בתחרות מכיל הסברים תמציתיים בענייני אמונה. ליאור ޖޭ • י' בשבט ה'תשע"ב • 18:31, 2 בפברואר 2012 (IST)

עניין נוסף: מגוון[עריכת קוד מקור]

לעת עתה מן הפורטל (ואולי גם מרוב הערכים, איני יודעת), מתקבל הרושם שביתא ישראל היא קהילה די אחידה. השאלה היא האם זה נכון להציג זאת כך, ואם לא במה מתבטא הגיוון ואיכן אפשר להתייחס אליו? Dalila - שיחה 17:00, 2 בפברואר 2012 (IST)

עוד שאלה חשובה שעליו לא נתנו החוקרים את התשובה. במחקר יש רושם שהקהילה (באתיופיה) היא די אחידה, אך חוקרים למשל כמו קירווין הראו כי זה לא כך. רוב החוקרים חקרו את אזור אמבובר-אוזבה-וולקה (גונדר), בלא התחשובות למשל בקבוצות שונות בתוך הקהילה, למשל יהודי קווארה, תגראי, גוג'ם ולסתה, והאם יש הבדל ביניהם או שוני (או אפילו עם ביתא אברהם). ניתן לומר שבגדול אין הבדל, אך תמיד בדת ופרקטיקות יש הבדל בין אזור לאזור. למשל יהודי תגראי הקריבו קורבנות עד שנות ה-70 או ה-50, יהודי קווארה החזיקו אדמות ולא היו צמיתים, דבר אשר ניתן לחקור ולשאול האם יש מצוות בנוגע לשדות. אבל, החוקרים היו בשלהם. אליש17:26, 2 בפברואר 2012 (IST)
אולי נציין זאת בהתייחסות למחקרי ביתא ישראל - כביקורת! Dalila - שיחה 17:29, 2 בפברואר 2012 (IST)

למה שחזרת? --‏Meni181818 דבּררת • ט' בשבט ה'תשע"ב 13:54, 2 בפברואר 2012 (IST)

התוכל לציין היכן מצאת בכתבה שציטטת את המילים "תהליך חשיבה", למשל? ליאור ޖޭ • ט' בשבט ה'תשע"ב • 14:18, 2 בפברואר 2012 (IST)

דו"ח ליטבק והעבריים מדימונה[עריכת קוד מקור]

האם דו"ח ליטבק הגנוז מתייחס לעבריים מדימונה ? "עידוד עלייתם של פלשים לישראל עלול להרחיב את ממדי התופעה של העמדת פני פלשים" (להרחיב?) בהתחשב בעובדה שהעבריים מדימונה החלו להגיע לישראל בשנות ה-60, האם דו"ח זה קשור אותם לביתא ישראל ? ולזה הדו"ח התכוון. את הרעיון הזה לקחתי מתוך ספרו של אבניק, שעשה השוואות בין העבריים לביתא ישראל שאלו טוענים כי לשני הקבוצות יש מוצא עברי משותף (מבחינתם לכל שחור יש) ומראה את ההתנגדות של ביתא ישראל להם ולהרצאות שניסו להעביר במרכזי הקליטה בשנות ה-80 (גורשו בבושת פנים). אליש13:56, 2 בפברואר 2012 (IST)

שכיחות הזפקת בעולם.

יש לך מושג מה הצבע שם של אתיופיה ? צריך זאת בשביל הטוקראת. אליש20:28, 7 בפברואר 2012 (IST)

מרתק! חוסר יוד (אנ') שכיח באזורים גבוהים המרוחקים מהים והזפקת שהוא גורם מוכרת למשל אצל היהודים שחיו באזורים הרריים בהונגריה. מפליא שלא חשבתי על כך עד כה. במדגם שנערך בשנים 1980-1981 נמדד שיעור זפקת של 62.2% בקרב ילדי גונדר (ראה טבלה 1), ובסך הכל בילדי אתיופיה השיעור נע סביב 30% (פרק Iodine deficiency). שים לב ששיעור הזפקת תלוי ישירות בחוסר יוד, הן כתוצאה ממחסור במלחים באזורים גבוהים והן כתוצאה מצריכת מניהוט מצוי, הפוגע בספיגת היוד (ראה במאמר מצוין זה). המניהוט הגיע לאתיופיה מאמריקה במאות השנים האחרונות, וממילא אינו משמש (למיטב ידיעתי) במטבח של ביתא ישראל. כך ששיעורי הזפקת הנכונים לאתיופי הממוצע, או אפילו לגונדרי הממוצע, אינם תקפים בהכרח לעולה הממוצע מאתיופיה. לא אתפלא אם יסתבר ששליחי אורט באמבובר סיפקו מלח מועשר ביוד (אנ'). שווה לבדוק זאת. ליאור ޖޭ • ט"ו בשבט ה'תשע"ב • 09:51, 8 בפברואר 2012 (IST)

תזכורת עצמית[עריכת קוד מקור]

עשנור הדבלים (אנ') [1]

לעזרתך אודה[עריכת קוד מקור]

היות והצעת לי להרשם, אבקש את עזרתך על מנת להחליט אם לעשות זאת. התקבל אצלי הרושם כי שלושה ויקיפדים רשומים חברו להעלים את המידע שהוספתי בערך כהן וטעמיהם עימם. האם תוכל להעיף מבט במה שקורה שם ולחוות דעתך? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום שלום,
אני עוקב אחר הערך כהן מזה כמה שנים, ועלי להודות שאין מדובר בערך המוצלח ביותר שיצא תחת ידי התורמים לוויקיפדיה העברית. יחד עם זאת, ככל שהצלחתי להבין, תרומותיך משולבות כעת בגוף הערך. האם נחוצה עוד התערבותי?
אשמח אם תבחר להירשם לוויקיפדיה ולתרום לה מכישוריך. לא יזיק לנו ערך על תולדות הכהונה במזרח הקרוב, למשל. שבוע טוב, ליאור ޖޭ • כ"ו בשבט ה'תשע"ב • 18:44, 18 בפברואר 2012 (IST)
תגיד, אני היחיד ששם הקטגוריה "קסים" מפריעה לו ? עדיף לשנות לכהנת, לא? אליש21:44, 18 בפברואר 2012 (IST)
בספר האחרון של גרינפלד, בעריכת ולדמן, בכלל נטען שהמונח "קס" נהפך שכיח רק במחצית השנייה של המאה העשרים. אני בעד לשנות את הערך קס לפי הספר של גרינפלד ולתקן את כל ההפניות והקטגוריות בהתאם. ליאור ޖޭ • כ"ו בשבט ה'תשע"ב • 21:49, 18 בפברואר 2012 (IST)
כן, אתה זוכר נכון. אז איך זה יהיה ? כהן (ביתא ישראל) ? אליש21:54, 18 בפברואר 2012 (IST)
אגב, לא צריך לעלות זאת מול מישהו בויקי ? הרי המונח "קס" נפוץ כל כך בפי האנשים וכן גם באינטרנט.אליש21:55, 18 בפברואר 2012 (IST)
יאללה, הבה נציע שינוי ונראה מה תציע הקהילה. כהן (ביתא ישראל) נשמע לי אחלה. כמובן שיהיו הפניות מכל השמות השגורים. שבוע טוב, ליאור ޖޭ • כ"ו בשבט ה'תשע"ב • 21:58, 18 בפברואר 2012 (IST)
ראה שיחה:קס#שינוי שם הערך. אליש17:43, 4 במרץ 2012 (IST)

גופני רשת בוויקיפדיה האמהרית[עריכת קוד מקור]

למקרה שלא ראית, הפעלנו גופני רשת בוויקיפדיה האמהרית. זה אמור לעזור לאנשים שאין להם גופנים, במיוחד בחלונות XP ובטלפונים ניידים, לקרוא.

בקרוב מאוד נתקין שם גם מקלדת כדי שאפשר יהיה גם לכתוב. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 17:32, 21 בפברואר 2012 (IST)

בדקתי עכשיו ממחשב נטול גופנים וזה נראה נפלא! יש סיכוי שגם כותרת הדף (בדפדפן) תוצג באמהרית? ליאור ޖޭ • כ"ט בשבט ה'תשע"ב • 17:35, 21 בפברואר 2012 (IST)
תודה!
אני יכול לנסות לבדוק לגבי הכותרת. באיזה דפדפדן ניסית? אתה יכול אולי לנסות בדפדפנים `אחרים? רוב הסיכויים שזה לא יעבוד בשום דפדפן של ימינו, אבל אפשר לנסות לברר. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 22:12, 21 בפברואר 2012 (IST)
שואש כמובן (: אנסה מחר עם הדרעק של מיקרוסופט, בלי נדר. ליאור ޖޭ • כ"ט בשבט ה'תשע"ב • 23:01, 21 בפברואר 2012 (IST)
כרום נכנס לאפנה בזמן האחרון משום מה, אז אם תוכל לבדוק גם בו, יהיה נחמד. אין לי מחשב נטול גופנים (כזה אני), אז אם יש כזה לידך, הבדיקה שלך תהיה שווה בהרבה משלי. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 17:10, 22 בפברואר 2012 (IST)
בדקתי. בכרום הכל טוב כמו בשואש. במשוקץ התוצאות פחות טובות. בהתחלה הדפים מוצגים כהלכה, אבל כשמבקרים בדף am:ውክፔዲያ:Welcome, newcomers! מקבלים תצוגה משובשת (מרובעים ריקים במקום אותיות). כשחוזרים משם לדפים הרגילים התצוגה עדיין משובשת, עד שמרעננים את הדף. ככה זה, מי שהולך לישון עם מיקרוסופט מתעורר עם מרובעים. ליאור ޖޭ • ל' בשבט ה'תשע"ב • 17:27, 22 בפברואר 2012 (IST)
מרובעים זה משהו שקורה גם בכרום מדי פעם. בפיירפוקס זה קורה לעתים רחוקות מאוד במצבים מאוד מסוימים, ומתייחסים לזה שם ברצינות רבה. (גילוי נאות: אני נציג מוזילה רשמי.)
תוכל לספר לי מה בדיוק הגרסה של IE ושל מערכת ההפעלה, כולל service pack? --אמיר א׳ אהרוני - שיחה
השעה מאוחרת וגובר בי החשש שמחר כבר אשכח. אם עד הצהריים לא אשיב כאן, אנא נדנד לי. לילה טוב, ליאור ޖޭ • ל' בשבט ה'תשע"ב • 00:14, 23 בפברואר 2012 (IST)
ובכן, מדובר בגירסה 8.0.6001.18702 של המשוקץ, על גבי גירסה 5.1.2600 Service Pack 3 Build 2600 של מערכת ההפעלה (היציבה למדי, יש להודות). ליאור ޖޭ • א' באדר ה'תשע"ב • 16:55, 23 בפברואר 2012 (IST)
זה די מעניין, כי במשוקץ בגרסה 8 זה בכלל לא אמור לעבוד :) --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 17:06, 23 בפברואר 2012 (IST)

הערתך בערך גזענות נגד אתיופים ועולי בריה"מ[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי את כוונתך בתגובה האם אתה תומך בהגדרת המידע על הפליה על רקע לאום כזענות כנגד עולי אתיופיה ובריה"מ או לא (כלומר האם יש מקום להחזיר את המידע שהיה). ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

עקרונית כן. קיימת גזענות בישראל כלפי העולים מברית המועצות ומאתיופיה ויש לדווח על כך בערך על סמך מקורות אמינים. כמובן שניתן לשוות מראה אנציקלופדי יותר למידע שהוספת לערך, אך אין לצנזר אותו בטענה המופרכת שאין גזענות כלפי העולים לישראל.
אני מקווה שדלילה תצליח להפנות את הדיון לפסים מועילים יותר מאשר התגובה הצינית שלי. שבוע טוב וברוך הבא לוויקיפדיה, ליאור ޖޭ • ג' באדר ה'תשע"ב • 12:25, 26 בפברואר 2012 (IST)

מיזם הכינרת[עריכת קוד מקור]

יישר כח על היוזמה. נראה לי ששמת לב, אבל אם לא יש גרף של 8 שנים בכתובת הזו. אפשר להתבסס עליו להכנת גרף. החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי ממריא 11:06, 5 במרץ 2012 (IST)

ויקיגמד לענייני מדע?[עריכת קוד מקור]

מה זה, מי זה ומה הוא עושה? או בקיצור, לא הבנתי בדיוק מה הולך שם, אני אשמח אם תסביר לי. החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי ממריא 16:58, 6 במרץ 2012 (IST)

לא ויקיגמד, ויקימד (: הבחור החביב שהגיב ממש אחריך הוא הנציג הרשמי של קרן ויקימדיה לכל מה שקשור בתכנים מדעיים חופשיים. הוא יוזם העברה שיטתית של תמונות, סרטונים וקבצי קול ממאגרים מדעיים חופשיים לוויקיפדיה, ושילוב התכנים הללו בערכים הקיימים אצלנו. בקיצור, אדם שעושה לנו טוב על הנשמה. ליאור पॣ • י"ג באדר ה'תשע"ב • 18:38, 6 במרץ 2012 (IST)
אה, . יפה! תודה על המידע. החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי ממריא 18:43, 6 במרץ 2012 (IST)
מה, מי זה? תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 15:10, 8 במרץ 2012 (IST)
אה, וואו, לא ידעתי שיש כזה. הוא לא בדיוק נציג רשמי של הקרן אבל כן... תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 15:12, 8 במרץ 2012 (IST)
בסטנדרטים של הקרן, מה יכול להיות יותר רשמי מ-Wikimedian in Residence? דרכון דיפלומטי בחתימת ג'ימבו? ליאור पॣ • י"ד באדר ה'תשע"ב • 15:30, 8 במרץ 2012 (IST)
להיות עובד הקרן. נדמה לי שהבחור הזה מועסק על-ידי ויקימדיה גרמניה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 16:23, 8 במרץ 2012 (IST)

Automated image transfer from PLoS to Wikimedia Commons[עריכת קוד מקור]

Hi Lior

I have trouble typing in this RTL environment and replied to your message on meta

--Daniel Mietchen - שיחה 17:17, 6 במרץ 2012 (IST)

האם נכון?[עריכת קוד מקור]

היי,

האם זה: [2] נראה לך נכון? גילגמש שיחה 23:05, 10 במרץ 2012 (IST)

שבוע טוב חן,
בגדול, כן. המידע שהופיע גם קודם בערך, בנוגע להעברה האמהית, מדויק רק חלקית. תועדה גם השפעה אבהית, אפילו בבני אדם, וכמדומני גם העברה אופקית. הנקודה החדשה הראשונה שנוספה לערך, בנוגע לגנום השונה של ה-mtDNA לעומת כל שאר הגנומים, לא היתה מוכרת לי אבל ארוסתי טוענת שזה נכון. שאר הנקודות נשמעות לי נכונות, אף כי לא קראתי סקירה מדעית הגונה בנושא מזה זמן ובקורס בגנטיקה שלקחתי פעם הסתפקתי בשמיעה חופשית. אם תרצה, אשתדל להתעמק מעט יותר בהמשך. ליאור पॣ • י"ז באדר ה'תשע"ב • 00:36, 11 במרץ 2012 (IST)
תודה על התשובה. אני חושב שאפשר להסתפק בזה. גילגמש שיחה 07:09, 11 במרץ 2012 (IST)

כהנת או כהנים ?[עריכת קוד מקור]

אהלן, לאור ניצחונינו בקרב על השם כהן (ביתא ישראל), השאלה נותרה היא האם יש לעברת את הרבים (כהנים) או להישאר עם המקור (כהנת)? אם כבר אנו הולכים על מונחים מקוריים ועל שפת הגעז בלבד אז יש להשתמש במילה "כהנת" שאני גם תומך בה. אליש20:34, 17 במרץ 2012 (IST)

שבוע טוב אחי,
האמת שגם אני התלבטתי על כך במהלך השבת. נראה לי שחשוב לנקד את המילה כהן, כדי שיהיה ברור שהגייתה שונה מאשר בעברית. לדעתי צריך לציין שצורת הריבוי היא כהנת בגעז וכהנים בעברית. כדאי ליצור פרק על "אב הנפש" (אבא נפס). ככלל, כשהמונח בגעז שקול מילולית למונח בעברית, כדאי להזכיר את שניהם ואז להשתמש במונח העברי, מכיוון שזו ויקיפדיה העברית (ראה ויכוח דומה המתנהל כרגע סביב הערך הופעת קמע). לעומת זאת, כשאין מונח עברי שקול לחלוטין למונח בגעז (באטאנקון או קולה למשל), אז עדיף להשתמש לאורך כל הערך במונח בגעז ורק להסביר אותו במילים עבריות. ליאור पॣ • כ"ד באדר ה'תשע"ב • 21:54, 17 במרץ 2012 (IST)
הבנתי. ומה לגבי שם הקטגוריה ? אליש03:38, 18 במרץ 2012 (IST)
הייתי הולך על "כהני ביתא ישראל" ומשייך אותה גם קטגוריה:כהונה, כפי שנעשה למשל עם הכהן הגדול השומרוני. ליאור पॣ • כ"ד באדר ה'תשע"ב • 10:04, 18 במרץ 2012 (IST)
מה זה אבא נפס? אני עדיין מחפשת ערכים נוספים שלמים יותר כדי לכתוב עליהם תקציר לערך נבחר. סיגד הגיע למצב זה ואתפנה לו. אם ישנם עוד ערכים ששיפרתם בבקשה דווחו לי. מקווה גם לכתוב בקרוב ערך על בני וודו :) Dalila - שיחה 10:09, 18 במרץ 2012 (IST)
נהדר (: לכל ביתא ישראלי יש את אב הנפש שלו - הכהן לו הוא תורם את ראשית התבואה, ביכורי הצאן והבקר ומתנות כהונה אחרות. הוא גם מתוודה בפני אב הנפש, מקבל ממנו הדרכה רוחנית ונועץ בו בשעת הצורך. כך נשמרת הזיקה המקראית בין הכהן לבין הציבור - כהן הדואג לציבור עוזר להם לשגשג בימי רווחה ולשרוד בימי מצוקה וכך שורד איתם, ואילו כהן הנותן עצות רעות יגווע עם קהילתו. ליאור पॣ • כ"ד באדר ה'תשע"ב • 10:42, 18 במרץ 2012 (IST)
נהדר. וגם המושג יפה. הקשר הזה בין נפש ודם, זו בהחלט שותפות משפחתית - אחריות וערבות הדדית. Dalila - שיחה 10:51, 18 במרץ 2012 (IST)
שני עניינים/שאלות בנושא. אחד נידמה לי שקטע הפתיח אינו מדוייק עדיין: "סמכויות הכהן מקבילות לסמכויות הכהן בימי המקרא, אותן מילאו הרבנים בקהילות יהודיות אחרות." לדעתי ראוי לדייק יותר. נידמה לי כי זה בכיוון של: סמכויות כהנת ביתא ישראל מקבילות לסמכויות הכהן בימי המקרא, כוללות את סמכויות הרבנים בקהילות יהודיות אחרות, אך חובקות גם את תפקידי הכהנים שפסו מיתר קהילות ביתא ישראל אחר חורבן בית שני. העניין של אבא נפס שהזכרתם מתחיל למלא את החלל הזה, ומעלה על הדרך עוד שאלה אולי גם הסנהדרין (קטנה או גדולה או ואריאציה אחרת) כגוף הסדר הרוחני-סמכותי לא פסקה מלתפקד בביתא ישראל. וזה מוביל לעניין שלישי: בנוגע ללקה כהנת. הייתי שמחה כקוראת למידע על האם ישנו כזה עכשיו או מי היו המקובלים האחרונים. ונידמה לי שהמשפט 'התפקיד נוצר בעקבות התמעטות הנזירים וירדית קרנם' הוא שטחי. או שהנזירים היו הכהנים הגדולים, או שהכהן הגדול נדרש מתוקף תפקידו השונה, הממלכתי יותר - יותר מתקשר לי עם הצורך בשופטים בעת צרה (או נביא-שופט כמשה), לעומת המדריכים הרוחניים האחרים... Dalila - שיחה 16:56, 18 במרץ 2012 (IST)
לא עדיף פשוט להתעלם מכלל הקהילות היהודיות ? ניתן לנסח משהו כמו מנהיגה הרוחני והדתי, ללא השוואה. לגבי הסנהדרין, שאני בספק אם מדובר על מועצה דתית (כפי שהרבניות מפרשת אותה) אלא על מועצה שיפוטית היא למעשה מועצת זקנים. העניין עם מועצת זקנים בביתא ישראל הוא עניין רחב יותר שקשור לשמגלה ולבכירים שבו, מועצה של שמגלה מכונה "גובה" והיא זו שלמעשה קובעת בפועל עניינים אזרחיים, אני גם חושב שבמועצות אלו ישבו גם כהנים ואנשי דת לצד אנשים שאינם כאלו. דבר מעניין הוא שאסרס מזכיר כי בראש מנזר או בראש קבוצת נזירים עומד נזיר המכונה "נביא". הלקה כהנת ממה שאני הבנתי הוא כהן שעליו מסכימים כי הוא יעמוד בראש קבוצת כהנים. הנזירים, זה קצת יותר בעייה, כמעט ולא ידוע רבות, אבל ישנו הבדל בין נזיר לכהן, נזיר הוא נזיר, הוא מתבודד והוא המלמד כהנים וכהנים גדולים וכן מסמיך אותם. כמו כן יכול להיות מאוד כי כאשר הנזיר יוצא ממצב הנזירות שלו הוא למעשה כהן/כהן גדול לכל דבר, הנזירים הם הסמכות כשאר צצים בעיות שהם מעבר לכהן, אבל בדרך כלל הכהנים מלאו את התפקידים הדתיים, שהרי הנזירים חיו מחוץ לקהילה בבדידות (אומנם בקבוצות, אך בבדידות). אליש07:23, 21 במרץ 2012 (IST)

ההודעה נכתבה במקור כתגובה לדבריך בדף הבקשות ונדרסה בהתנגשות עריכה: המפעיל שמחק את הערך, ביצע את המחיקה מתוך אמונה שהוא מגן על ויקיפדים מתביעות משפטיות. תביעות כאלו, גם אם לא מוצדקות, עלולות לגרום נזק ממשי וכלכלי לנתבעים. אפשר להגיד שהוא טעה (וזו דעתי), אבל הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו, זה שהפעולה הזו מעידה על מעילה באמון של מישהו. בכל מקרה, התהליך שקוף ופתוח לביקורת. יוסישיחה 18:32, 19 במרץ 2012 (IST)

פיתרון אפשרי במקרה כזה הוא להסתיר את כל הגרסאות הקודמות של הערך. אולי כדאי לפתוח חשבון בשם "איומים משפטיים" שיהיה חתום על הגרסא האחרונה של כל ערך אודותיו הועלה איום משפטי, בעוד כל שאר הגרסאות מוסתרות עד מיצוי ההליכים המשפטיים.
אתה צודק שמחיקת הערך לא מהווה ניצול לרעה של הרשאות המפעיל, כי אם שימוש שגוי בהרשאות אלה. שגיאות כאלה אפשר לתקן וכל מפעיל רשאי לעשות זאת. העובדה שאיש מהמפעילים לא עשה זאת קוממה אותי, ומכאן ההתלהמות הכללית, והמיותרת. סליחה ותודה, ליאור पॣ • כ"ו באדר ה'תשע"ב • 18:53, 19 במרץ 2012 (IST)

משהו מעניין יותר[עריכת קוד מקור]

היי ליאור,

שני דברים:

א. האם תוכל להצביע בפני על ערך כלשהו על אתיופיה שראוי להיות מומלץ (או קרוב לכך) חיפשתי ולא מצאתי.

ב. אולי יהיה לך משהו מעניין לומר בסוגיית מתיונין. ראה בשיחה:תחליף בשר. ניסיתי להסביר לבחור שלא מדובר בוויכוח, אלא בדיון אבל הוא כנראה לא מבין כל כך את הנהלים. בכל אופן, הסוגיה אמיתית ודורשת התייחסות בערך. גילגמש שיחה 19:04, 19 במרץ 2012 (IST)

שלום ידידי,
א. פאסיל גמב כבר מתעלה באיכותו על 99.9% מהערכים בוויקיפדיה העברית, אף כי אורי מתכוון להשביח אותו הלאה. אליש ודאי יוכל להמליץ על ערכים נוספים כשיעבור פה.
ב. קראתי את הדיון מוקדם יותר היום ולא מצאתי מה לתרום לו. בבורותי למדתי רק עכשיו שהגוף האנושי לא מסוגל לסנתז מתיונין מציסטאין, אלא רק להיפך. בכל אופן, בדיקה מדגמית באתר המצוטט במהדורה האנגלית של הערך מעלה כי ב"ב צודק: הקטניות דלות במתיונין בהשוואה למזונות אחרים, אך מי שיאכל רק חומוס שלוש פעמים ביום לא יסבול מחוסר במתיונין. ליאור पॣ • כ"ו באדר ה'תשע"ב • 19:20, 19 במרץ 2012 (IST)
באתר שקישרת כמות המתיונין היא שליש מהRDA. זה בפירוש לא מספיק. מצאתי שיש קטניות שכן עשירות במתיונין הזה (cowpea - אין לי מושג מה זה בעברית). השאלה היא איך לשלב את זה, אם בכלל בערך אודות תחליף בשר. יש לך רעיון? גילגמש שיחה 19:49, 19 במרץ 2012 (IST)
נכון, צלחת חומוס אחת ביום לא תספיק (לפחות החומוס האמריקאי שבקישור). אבל חומוס בוקר צהריים וערב יספק די והותר מתיונין לגברים במשקלנו.
Cowpea הוא פול מצרי הנודע גם בכינויו לוביה.
לדעתי, מוטב להיפטר מהטענה השגויה כי "בקטניות יש את כל חומצות האמינו מלבד אחת". במקומה אפשר לציין את הערכים התזונתיים הנאבדים במהלך עיבוד המזון לתצורה המזכירה בשר, והיתרונות הבריאותיים שבתזונה עתירת ירקות ופירות. את הטבלה המציינת מה ריכוז המתיונין במזונות שונים אפשר באמת לשמור לערך מתיונין. ליאור पॣ • כ"ו באדר ה'תשע"ב • 23:28, 19 במרץ 2012 (IST)

המשך הדיון מהמזנון[עריכת קוד מקור]

שלום,

העברתי את ההצעה מהמזנון לארגז חול ([[שיחת משתמש:Gilgamesh/אימות ערכים חדשים). אשמח אם תציע רעיונות בדף זה. גילגמש שיחה

המקבץ השבועי: תחתית[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא תחתית. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 24 במרץ 2012 (IST)

המקבץ השבועי: בוקר[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בוקר. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 31 במרץ 2012 (IDT)

שלום ליאור, ראה את הערה האחרונה בדף השיחה. אולי תוכל לענות לו (גם אני לא הבנתי מרפרוף קצר את הקשר של החלטת האו"ם). תודה וחג אביב שמח, ערן - שיחה 15:27, 3 באפריל 2012 (IDT)

שלום ערן,
ביקשתי מאדעולם להתייחס לשאלותיו של גולן. הוא בקי יותר ממני וגם התוכן אליו מתייחסת השאלה הראשונה נוסף על ידו. חג חירות שמח ומבדח, ליאור पॣ • י"ב בניסן ה'תשע"ב • 16:54, 3 באפריל 2012 (IDT)
אליש השיב. ליאור पॣ • י"ב בניסן ה'תשע"ב • 11:25, 4 באפריל 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: בונד, ג'יימס בונד[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בונד, ג'יימס בונד. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 7 באפריל 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: מצעד הפזמונים[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא מצעד הפזמונים. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 14 באפריל 2012 (IDT)

הי ליאור , אני מקווה שמסר זה יגיע אליך ראשית שמי הוא מיכאל מחפוד ופטישי הוא שם נילווה,כך שאם עשית שינוי ועל זה תבורך לפחות שהשם מיכאל מחפוד יהיה דומיננטי אפשרי מיכאל מחפוד פטישי. מודה לך מאד.

מאמי/כתב מיכאל מחפוד פטישי[עריכת קוד מקור]

הי ליאור , אני מקווה שמסר זה יגיע אליך ראשית שמי הוא מיכאל מחפוד ופטישי הוא שם נילווה,כך שאם עשית שינוי ועל זה תבורך לפחות שהשם מיכאל מחפוד יהיה דומיננטי אפשרי מיכאל מחפוד פטישי. מודה לך מאד.

שלום מיכאל,
רחל הוסיפה את שם משפחתך ואני מצאתי לנכון להסיר את הכינוי פטישי, כפי שהצעת. בתודה ובהערכה, ליאור पॣ • ב' באייר ה'תשע"ב • 17:03, 23 באפריל 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: קול[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא קול. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:02, 21 באפריל 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: אדמה[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אדמה. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:16, 28 באפריל 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: כתום[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא כתום. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 5 במאי 2012 (IDT)

היי ליאור. בויקיפדיה:הידעת?/המתנה יש כמה קטעים לא מגובשים שהעלית. לאור חידוש המיזם, אני מזמין אותך להביט בהם שוב ולבחון כיצד להתקדם איתם. בברכה, תומר - שיחה 20:54, 8 במאי 2012 (IDT).

אהלן תומר, עיינתי בקטעים במרוצת השבוע שעבר וראיתי שהם ממתינים לכתיבת ערכים מתאימים, להוציא הקטע על עונת המלפפונים בו אני סתם לא מתמצא. מה תרצה שאעשה איתם? ליאור पॣ • כ"ב באייר ה'תשע"ב • 16:59, 13 במאי 2012 (IDT)
תרצה ללמד אותנו איך טובעים נכון, או שנגנוז את ההצעה בשלב זה? • בברכה, אמיר (שיחה) 16:44, 16 במאי 2012 (IDT)
אני מוכן לתרגם את הערך המתאים בתמורה לערך שתבחר להכחיל מתוך פורטל:ביתא ישראל. ט.ל.ח. ליאור पॣ • כ"ה באייר ה'תשע"ב • 17:08, 16 במאי 2012 (IDT)
אז לגנוז? • בברכה, אמיר (שיחה) 17:15, 16 במאי 2012 (IDT)
גנוז (: ליאור पॣ • כ"ה באייר ה'תשע"ב • 17:16, 16 במאי 2012 (IDT)

עניתי לך בדף שיחתי[עריכת קוד מקור]

|איתן - שיחה 19:32, 9 במאי 2012 (IDT)

שלום ליאור, בנוגע לעצתך לי לגבי הערך "דנה אולמרט"[עריכת קוד מקור]

היי ליאור. שני דברים לי אליך בנוגע לערך דנה אולמרט. ראשית, אינני חושב כי נתונה לי הזכות להצביע, מאחר ואני צריך להביא לויקיפדיה 100 תרומות לפחות, וטרם עשיתי זאת. אני מנסה להיזהר מאחר ואני הולך על חבל דק אחרי שבעבר, כשהייתי ממש חדש, נקלעתי למריבה ואף, לצערי, נהגתי באופן בו נוהל טרול (אינטרנט) כשהשחתתי ערך שיצרתי בעצמי, על מנת "לנקום את מה שעשו לי". היום אני קצת יותר בוגר ומנסה לעשות דברים בצורה קצת יותר אחראית, שכן התכנסו כאן על מנת לחלוק ידע עם הציבור ולא על מנת לצבור קרדיט. שנית, אני לוקח לעצמי סוג של חופשת ויקיפדיה של כמה שעות, מאחר ובמקום להוסיף ולערוך ערכים, אני רוצה לפתוח לעצמי ארגז חול, להבין קודם כל מהו ארגז חול, ושם להתנסות בויקיפדיה על כלליה מבחינת תחביר, נושאים, תוכן, שכתובים, תעתוק משפות זרות, ומעל לכל אלה- אני רוצה ללמוד את נהלי ויקיפדיה וכללי ההתנהגות שלה. כאחד שלצערי הרב סובל מתסמונת ביפולארית (חפרתי, אה? :) ) אני מוצא עצמי רב עם אנשים גם כשהם צודקים, ותוקף יתר על המידה גם כשאני צודק. לכן חשוב לי קודם להעמיק את הידע שלי בויקיפדיה, ורק לאחר מכן אוכל לדעת כיצד להתנהל כאן. לפיכך אני לא מעוניין לערוך עריכה, ליצור ערך או להציע הצעות בשעות הקרובות. יכול להיות שאלמד מהר, ואז אחזור בכל הכוח. אבל עד אז, אני מעוניין ללמוד קצת יותר על מנת שאוכל לתרום את מה שאני מאמין שאני יכול לתרום כאן. SegevAfriat - שיחה 00:54, 10 במאי 2012 (IDT)

שלום שגב,
תודה על תשובתך המפורטת. אני חושב שאתה נוהג בתבונה, מה גם שהכתיבה בוויקיפדיה הרבה יותר מהנה מאשר מחלוקות עריכה משמימות אם אנשים שמעולם לא פגשנו פנים אל פנים.
התנהגות ביפולרית נגרמת ככל הידוע לי מחוסר איזון כימי במוח, אותו ניתן לאזן בעזרת תרופות פשוטות יחסית. זאת בניגוד להפרעות נפשיות "אמיתיות" הנגרמות מבעיות מבניות במוח, כמו סכיזופרניה או שיטיון, מהן לא ניתן להחלים אלא רק להתמודד עם התסמינים באמצעים תרופתיים. אילו חוסר האיזון הכימי היה מתבטא בבלוטת התריס או בלבלב במקום במוח, ודאי לא היית טורח לציין זאת או להתנצל על כך, למרות ההשלכות ההתנהגותיות שיש להפרעות כאלה. לא אתפלא אם יסתבר ששכיחות הביפולרייים בין כותבי ויקיפדיה גבוהה משמעותית משכיחותם (הגבוהה למדי ממילא) באוכלוסיה הכללית. תקופות האופוריה של ההפרעה מסייעת לגיוס תעצומות הנפש, הנחישות והכנות הדרושות לכתיבה אנציקלופדית טובה , והמסגרת הבלתי-מחייבת של ויקיפדיה מאפשרת להיעלם בתקופות של אפאתיה או דיספוריה. יום טוב, ליאור पॣ • י"ח באייר ה'תשע"ב • 13:54, 10 במאי 2012 (IDT)
תודה ליאור. הייתי מטופל תרופתית במשך שנתיים. כבר עברתי אפילו את תהליך הגמילה מהכדורים (הכדורים המטפלים בתסמונת ביפולאירת הם ממכרים). היום אני הרבה מעבר לזה, אבל בניגוד למה שמקובל לחשוב, מתסמונת ביפולארית אי אפשר להחלים לחלוטין, ותמיד היא אי שם, או לפחות כסוג בלתי מוגדר של מחשבת שווא. יש סוג של פחד כזה שזה תמיד יחזור, אז צריך להיזהר. כשאני מתעצבן, בין שבצדק ובין שבעקבות פרספקטיבה שגויה שלי, (ושני המקרים האלה קרו לי כאן בויקיפדיה אל מול עורכים בכירים וותיקים) אני מעדיף לשמור דיסטנס. בפעם הראשונה שזה קרה לי, עקב כך שהערך הראשון שכתבתי בויקיפדיה נמחק, לא שלטתי בעצמי, מה שהביא לחסימה שלי לתקופה מתחשבת של שלושה ימים, שאפילו מפאת העובדה שזו הפעם הראשונה שלי שקרתה עקב חוסר זהירות שלי, שחררו אותי קודם לכן בשביל לתת לי סוג של הזדמנות שנייה. ייאמר לזכותה של משתמשת:Hanay] שניסתה להניא אותי מזה אבל לא שלטתי בעצמי. ולכן אני זהיר יותר. וואו, אני חפרן :) SegevAfriat - שיחה 14:11, 10 במאי 2012 (IDT)

עיצוב 2012: לקראת העברה לפרלמנט[עריכת קוד מקור]

שלום ליאור. החלטתי לפנות אליך משום שבעבר לקחת חלק בדיונים שעסקו בעיצוב חדש לעמוד הראשי. נערך כעת דיון מקדים במזנון לקראת הצבעה אפשרית בפרלמנט לגבי עיצוב חדש לעמוד הראשי של ויקיפדיה. אנא הבע את דעתך בנושא בדיון שמתקיים כעת במזנון. WikiJunkie - שיחה 03:45, 12 במאי 2012 (IDT)

שבוע טוב,
רק עכשיו הבחנתי בפנייתך. אשמח אם תוכל לעדכן אותי כשיתחדש הדיון על תכני העמוד הראשי, להבדיל מעיצובם. בתודה, ליאור पॣ • כ"ב באייר ה'תשע"ב • 17:11, 13 במאי 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: ורוד[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ורוד. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 12 במאי 2012 (IDT)

לשם הבהרה[עריכת קוד מקור]

האם רמזת שברוקולי מפעיל כעת חשבון בובת קש פעיל? תומר - שיחה 21:01, 13 במאי 2012 (IDT)

ליאור, כבר הבהרתי לך סוגיה זו בעבר. מדוע אתה שב ומעלה אותה מחדש? זאת למרות שברור לך שמדובר בסוג של סדין אדום בעיניו. כשאתה רומז לכך אתה למעשה מעורר ספקולציות לגבי החשבון הישן שלו ובצורה כזו או אחרת, מוביל לאאוטינג שלו. אין לכך שום תירוץ. היסטורית החסימות שלו כמו גם התנהלותו של ברוקולי ידועה היטב למפעילים גם מבלי שתסטור עם עובדה זו בפניו. אני מבקשת ממך, בפעם האחרונה, לחדול מכך. יש מספיק דרכים לדון עם אדם ולחלוק על דעותיו, אך באופן עקבי נראה כי אתה נחוש להלבין פניו ברבים ואין לכך צידוק. דורית 22:00, 13 במאי 2012 (IDT)
בוקר טוב לשניכם,
תומר, לא רמזתי דבר. אמרתי מה שאמרתי ולא אמרתי מה שלא אמרתי.
דורית, אין לאיש רשות להסתיר את יומן החסימות של ברוקולי בחשבונו הקודם. אפילו לא לבירוקרטים. הוא נמחק רק כמחווה של רצון טוב לאור בקשתו "להימוג כליל" מוויקיפדיה. מותר לברוקולי לבקש את רשות הקהילה לשוב אל שורותיה, ואז יש לשחזר את יומן החסימות שלו לעיונה של כל הקהילה. כמובן שעל ברוקולי לכבד את כללי ההתנהגות הקיימים בוויקיפדיה ואת כל כללי המדיניות הקיימים בה, ואם אינו מעוניין לעשות כן מקומו אינו עמנו. אם אין ביכולתו להימנע משימוש בהרשאות הניטור שהוענקו לו לצורך מלחמות עריכה, יש ליטול ממנו את ההרשאות הללו. אם אין ביכולתו להימנע מלהשמיץ אותי (בדף שיחתו, בדף שיחתך, בדף הבקשות מהמפעילים וחמור מכל - בדף השיחה של הערך הסתננות מאפריקה לישראל) יש לחסום אותו ולהסיר את ההשמצות עבורו. איני שק האגרוף של ברוקולי, אבקש לשמוע ממך כאן וכעת אילו פעולות בכוונתך לנקוט לתיקון המעוות. בתודה, ליאור पॣ • כ"ב באייר ה'תשע"ב • 09:07, 14 במאי 2012 (IDT)
אני יודע שאמרת מה שאמרת ולא אמרת מה שלא אמרת. אבל אני שאלתי שאלה של כן או לא, ולא ענית עליה. תומר - שיחה 17:24, 14 במאי 2012 (IDT)
עניתי לך כבר שהתשובה לשאלתך שלילית. לא רמזתי על בובת קש פעילה של ברוקולי, לא ידוע לי על בובה כזו ואיני חושד בקיומה. אם אתה או דורית לא תואילו לחסום את ברוקולי על הפרת כללי ההתנהגות בקהילה ותסירו את השמצותיו, אעביר את הנושא למזנון. אזכיר לשניכם כי ברוקולי הוא שהזכיר את העניין הזה בדף הבקשות מהמפעילים על דעת עצמו, כך שהוא זה שנפנף בסדין האדום מול עיניו שלו. ליאור पॣ • כ"ג באייר ה'תשע"ב • 17:36, 14 במאי 2012 (IDT)
ליאור, גם בעיניי מאוד לא מוצא חן המעשה שעשית. ברוקולי לא עבר על שום כלל. נרו יאירשיחה • כ"ג באייר ה'תשע"ב • 13:35, 15 במאי 2012 (IDT)
אהלן יאיר,
במרוצת היומיים האחרונים ניסיתי לחשוב כיצד להימנע להבא מתקריות דומות. כבר חמש שנים שאני מדיר רגליי מערכים שהוא כותב, אך במקרה הנדון הוא התפרץ לערך שאני משתדל לשפר ופצח במלחמת שחזורים מהירה סביבו. אני יכול להרחיק רגליי מכל ערך אליו הוא מתפרץ, אבל זה לא מונע ממנו לשוב ולהשמיץ אותי, בעוד שמפעילי המערכת מגלים חוסר נכונות מוחלטת לאכוף כלפיו את כללי ההתנהגות בקהילה. אני יכול להימנע מלהזכיר את עברו של ברוקולי ולו ברמז, אך במקרה הנדון היה זה הוא שהזכיר אותו בדף הבקשות מהמפעילים, בנוסח שהיה שולח כל כותב אחר לחסימה ממושכת. אשמח לשמוע הצעות ממך ומאחרים כיצד לנהוג להבא.
בהזדמנות זו, אבקש לנצל את הפתיל הזה כדי לשחרר הבהרה לכל הפונים אלי בערוצים פרטיים: דפי השיחה של ויקיפדיה הם המקום הראוי לדיונים על ויקיפדיה. אפשר תמיד לפנות אלי בערוצים פרטיים על עניינים פרטיים (שאינם קשורים כלל לוויקיפדיה), או בבקשה לקבל מאמרים המוגנים בזכויות יוצרים לצורך חיבור ערכים. בפרט, הבקשה שקיבלתי להפרת הכלל השביעי להתנהגות בין חברי הקהילה אינה במקום ולא תזכה להתייחסות. ליאור पॣ • כ"ג באייר ה'תשע"ב • 14:17, 15 במאי 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: איזופוס ומשליו[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא איזופוס ומשליו. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 19 במאי 2012 (IDT)

אם כל עולי בריה"מ עולים מכוח השבות אז אני ארנבת[עריכת קוד מקור]

הוא רוצה קרב הוא יקבל קרב! טענתו של בן דרור ימיני היא מגוחכת, יש לך מקורות לגבי "המיון היהודי" שעברו עולי בריה"מ לשעבר. אליש02:37, 24 במאי 2012 (IDT)

בוקר טוב אחי היקר,
אין לי מושג למה כוונתך במילים "מיון יהודי". מאות אלפי גויים גמורים חדרו לישראל ממדינות הגוש המזרחי, כפי שמלמדים רישומי הלמ"ס ורשות ההגירה. חלקם נכנסו לפה מתוקף חוק השבות, חלקם כמהגרי עבודה שהשתקעו בישראל ללא היתר, חלקם כתיירים העובדים כאן בניגוד לחוק, חלקם זונות שהוברחו דרך מצרים או נישאו לאזרחים ישראלים. אני מכיר באופן אישי מקרה של מטפל סיעודי גברתן שעבד בישראל כמה שנים, חזר לארצו כדי להשיג לעצמו מסמכים מזויפים המעידים על יהדות אבותיו, ועלה ארצה כיהודי כשר, עאלק. אני גם יכול להעיד ממקור ראשון שבשנות השבעים היתה הוראה מגבוה לא לבדוק את יהדותם של העולים מברית המועצות. די היה בכך שיעידו על עצמם שהם יהודים. יורם קניוק טוען שכך היה גם בימי הקמת המדינה. כמובן שהגישה המתירנית הזו יצרה עימות עם הרבנות, שנאלצה לברר את יהדותם של העולים בבואם להתחתן. סבתי עוד זוכרת איך נעלב אביה הרב ז"ל כששאלו אותו אם היא יהודיה, בבואה לחתן את בתה.
אגב, מיהו אדמס אשכול? (: ליאור पॣ • ג' בסיוון ה'תשע"ב • 09:58, 24 במאי 2012 (IDT)

הי ליאור, הצעתי שינוי שם, תגיד מה דעתך. גיא - שיחה 22:36, 25 במאי 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: זכויות האדם - ג'[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא זכויות האדם - ג'. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 26 במאי 2012 (IDT)

מבקשי המקלט מאפריקה[עריכת קוד מקור]

ליאור, צר לי. מי ייתן ושאר הוויקיפדים היו אדיבים כמוך אבל אני נכנס למלחמת עריכות מדממת כי אני לא מוכן שבשל היותם מאמינים בקב"ה וימניים אני צריך למחוק משהו שלא הוסכם שהוא לא לגיטימי. אין לי מושג איך מתבצעת פנייה במזנון, אני גם לא אמחק את עניין היותם דתיים מה גם שניתן יהיה לצפות בזה בהיסטוריה אבל בכיוון זה גם לא אוסיף. צר לי על כך בשנית בשל היותך אדיב ועדיין יש גבול לחוצפה שאני מוכל לקבל מהם Ori22 - שיחה

אורי מה דעתך על מה שהצעתי בנוגע להפגנה בדף השיחה? כלומר להוסיף משפט מסוים ואם תרצה פשוט לעשות בעתיד ערך ספציפי להפגנה (או לפהגנות כי היום אמורה להיות עוד אחת) ולקשר אליו בקישור פנימי.10:48, 30 במאי 2012 (IDT)

שלום ליאור. כפי שרשמתי בדף השיחה בערך אני גם בעד בוררות. הבעיה היא שאני לא יודעת איך לבקש כזו, האם תוכל לטפל בענין? אני מבטיחה לתמוך.Shaylaad - שיחה 10:48, 30 במאי 2012 (IDT)

אהלן שי,
נמתין זמן-מה ונראה אם שאר המשתתפים בדיון תומכים בבוררות, או לפחות לא מתנגדים לה. אולי הם יציעו דרך אחרת ליישוב המחלוקת, עליה טרם חשבתי. בינתיים אפשר להמשיך ולשפר את הערך. יום טוב, ליאור पॣ • ט' בסיוון ה'תשע"ב • 13:00, 30 במאי 2012 (IDT)
יש לי הפרעת שינה אז אני ערה בשעות לא שיגרתיות הרבה. :) בכל מקרה התחלתי לעבוד על החלק של אירגוני הסיוע, אבל השבוע הקרוב עמוס יחסית אז לא אסיים את זה כנראה לפני סוף השבוע הבא. יש דרך לראות מה שאני עושה בארגז החול שלי למקרה שתרצה שזו תהיה עבודה משותפת? או שאולי עדיף שתשפר חלקים אחרים בערך בנתיים?Shaylaad - שיחה 01:12, 1 ביוני 2012 (IDT)
אני עוקב בעניין אחרי ארגז החול שלך ואשמח לתרום לו כמיטב הבנתי הצנועה. הניסיון מלמד שאני מוצלח יותר בעבודה משותפת על ערכים מאשר בכתיבתם בעצמי. ליאור पॣ • י"א בסיוון ה'תשע"ב • 01:20, 1 ביוני 2012 (IDT)
שלום. רציתי לוודא שזה בסדר שאני מוסיפה מקורות לעמוד הקישורים שיצרת כעזרה לערך. Shaylaad - שיחה 21:57, 7 ביוני 2012 (IDT)
בהחלט כן, לכך הוא נועד. כל דפי המשנה שלי פתוחים לעריכה ובמקרה הכי גרוע, אם משהו לא מוצא חן בעיניי, אני יכול לשנות בחזרה. כל טוב, ליאור पॣ • י"ח בסיוון ה'תשע"ב • 22:11, 7 ביוני 2012 (IDT)

אין תגובה[עריכת קוד מקור]

שלום ליאור,

השוטר שאני בקשר איתו לא עונה לי. נראה לי שהוא מיצא את הקשר שלו עם ויקיפדיה. בזמנו דובר גם על מפגש עם המשטרה, אך גם זה לא התקדם. פעל בדרך אחרת להשגת החומר שרצית כי הערוץ הזה יבש. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 10:09, 30 במאי 2012 (IDT)

חן חן חן, אשתדל לטפל בכך מחר. ליאור पॣ • ט' בסיוון ה'תשע"ב • 10:11, 30 במאי 2012 (IDT)
כמו כן, ברכותיי על התקדמות הפרויקט של העליה האתיופית בישראל. אני בדיוק עורך ריענון של מומלצים קיימים, עובר על מומלצים פוטציאליים בעזרת רשימה שסיפק לי ערן. שאלתי אותך בזמנו אם יש ערך פוטנציאלי, אך לא היה משהו מוכן. האם יש כיום? גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 10:17, 30 במאי 2012 (IDT)
אשאל את אליש, כתמיד הוא אחראי ליותר מ-95% מההתקדמות. ליאור पॣ • ט' בסיוון ה'תשע"ב • 10:24, 30 במאי 2012 (IDT)
חלף שבוע. אין מענה ואין גישה ישירה לחטיבת דוברות המשטרה. אתעסק בינתיים בשיפור פרקים אחרים ואחר כך נשוב אליהם. ליאור पॣ • י"ז בסיוון ה'תשע"ב • 16:52, 6 ביוני 2012 (IDT)

הסתננות מאפריקה לישראל[עריכת קוד מקור]

שלום ליאור, שמות החודשים לא באמת עוזרים והם באמת לא חייבים להיות בערך אבל אם כבר יש ערך בוויקפדיה שמישהו טרח לכתוב למה לא לקשר כבר אליו או משהו, זה לא באמת עקרוני למחוק את זה, אני משער. מה גם שיכולת לשאול לפני זה. Ori22 - שיחה

אהלן אורי,
זה באמת לא עקרוני ואיננו חייבים להסכים בנושא. לעניות דעתי, הקישורים בוויקיפדיה נועדו להועיל לקוראים ולא לכותבים. אף אחד לא זקוק לתוכן הערך אוקטובר כדי להבין שאיזה דו"ח התפרסם בחודש הזה. קישורים שכל תכליתם להגביר את הקישוריות בין ערכים, או לקדם כניסות בשוגג מערך אחד למשנהו, ראויים בעיניי להסרה. אבל בינתיים הערך נפל קורבן לעוד מלחמת התשה אווילית שאינה עוזרת לקוראינו במאום. ליל מנוחה וחלום, ליאור पॣ • ט"ז בסיוון ה'תשע"ב • 23:54, 5 ביוני 2012 (IDT)
ברכה מקסימה שהעלתה לי חיוך על הפנים. כל מקרה, אני רק יכול להגיד שבתור קורא המון וכותב לא מעט (יחסית) בוויקיפדיה פעמים רבות אני נסחף מערך לערך בשל הק"פ ומבחינתי כמו בהקראת ההגדה ככל המרבה הרי זה משובח. (לא סגור על הציטוט המדוייק :-) ) קיצר עניין של גישה שאני מציע שישאר. חלומות פז והמשך שבוע נפלא Ori22 - שיחה

שלום ליאור מחקתי את הנוסח שלך במעמד המסתננים כי הוא יוצר כפילות וחזרה על מידע שיש במשפטים הבאים. לפי דו"ח עובדים זרים בקשות מקלט שהוגשו על ידי האוכלוסיות האלו לא נבחנו בטענה שהם זכאים ממילא להגנה קבוצית. אבל זה אומר שאכן היו בקשות. לפי מה שהבנתי הם מנסים להגיש בקשה והתהליך נקטע באמצע ובמקום הם מקבלים הגנה קבוצתית. בנוסף הם מוגדרים "מבקשי" מקלט. אתה מוזמן לחשוב על ניסוח אחר שיהיה אינפורמטיבי, אבל אני לא הצלחתי למצוא אחד טוב יותר שלא ייצור רושם שגוי על מערכת בקשות המקלט בישראל שמונעת מהם לבקש אינדבידואלית. יום טוב. Shaylaad - שיחה 16:14, 12 ביוני 2012 (IDT)

אהלן שי,
אני לא מתמצא מספיק בנושא. אם הגשת בקשה להארכת אשרת שהייה מסוג 2(א)(5) היא שקולה להגשת בקשה למקלט, אז אפשר לומר שהם מבקשי מקלט. אם מחילים עליהם הגנה קבוצתית מבלי שיידרשו להגיש בקשה פרטנית למקלט, יש למצוא ניסוח המשקף זאת. בכל אופן אשתדל להתמקד בהיבטים אחרים של הערך כרגע. יום טוב! ליאור पॣ • כ"ג בסיוון ה'תשע"ב • 16:25, 12 ביוני 2012 (IDT)
פתחתי פסקא לגבי זה בדף השיחה. אגב אשמח אם תגיב בחלק ע"בעיות בעריכות החדשות" ותאמר מה דעתך, זאת כדי שלא אהיה היחידה שמגיבה שם מה שיגרום אולי להסרה של דברים חשובים. תודה. Shaylaad - שיחה 19:36, 12 ביוני 2012 (IDT)
אני מניח שדברים חשובים עוד יוסרו שלא לצורך. קשה לי לעקוב אחר הררי הדיונים בדף השיחה ומלחמות העריכה מרפות את ידיי. שוחחתי הלילה עם נתן זך בתום שבוע הספר בכיכר רבין, זה לא הועיל לקוראי ויקיפדיה כמו התנצחות בדף השיחה הנדון, אבל נסך בי הרגשה טובה הרבה יותר. ליל מנוחה וחלום, ליאור पॣ • כ"ג בסיוון ה'תשע"ב • 00:37, 13 ביוני 2012 (IDT)
הנאה זה תמיד חשוב :) .Shaylaad - שיחה 12:17, 13 ביוני 2012 (IDT)

שלום ח. נדרשת התייחסותך לקטע הידעת? "שכתוב תבנית:הידעת? 23 במאי - סדרה 1". • בברכה, אמיר (שיחה) 15:16, 6 ביוני 2012 (IDT)

תודה, ליאור पॣ • ט"ז בסיוון ה'תשע"ב • 15:22, 6 ביוני 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: מלוכה-02[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא מלוכה-02. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 9 ביוני 2012 (IDT)

מבצע באדר וכו'[עריכת קוד מקור]

ליאור שלום,

לגמרי במקרה שמתי לב לדיון בכיכר העיר (האם יש צנזורה בוויקי) שם טענת שהערך "מבצע באדר" לקוי או לכל הפחות הצבעת על ההבדל בינו לבין הערך המקביל אצל השכנים כותבי האנגלית. תיקנתי היום את הערך (טרחתי להוסיף מראה מקום לטענה העיקרית - הכוונה המצרית ממנה גם נגזר ניצחון או הפסד - עמדו במטרה או כשלו בה). להבא, אבקש שתודיע לי בדף השיחה שלי על לקויות נוספות שתמצא בערכים העוסקים בהיסטוריה צבאית. אני פשוט לא תמיד יכול לראות אם כותבים בדף צדדי כמו כיכר העיר. אפשר גם בשיחת הערך, אני עוקב בדרך כלל אחרי מרבית הערכים האלה. יש לי נגישות גבוהה לספרות בנושא זה (רק הספריה האישית שלי כוללת אלפי כרכים ואני תמיד יכול לבדוק בספריה).

נ.ב. ראיתי לנכון לכתוב כמה מילים על החברים האפריקאים החוצים את הגבול ללא אישור במזנון. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 08:48, 13 ביוני 2012 (IDT)

בוקר טוב חן,
התכוונתי דווקא לומר שרבים מהערכים על מלחמת יום הכיפורים בוויקיפדיה האנגלית לקויים ומוטים. יושבת שם חבורה של ערבים, ספרי תעמולה לברכיהם, ומתארת את נצחונותיו הכבירים והמפוארים של הצבא המצרי הנועז, מבאדר ועד איסמעיליה. כתרגיל לקורא משאירים להבין איך נצחונות אסטרטגיים כה גורפים מסתיימים עם שתי ארמיות מכותרות, עם כוננות גרעינית עולמית ובלי שיריון מצרי בין צה"ל לבין קהיר. ליאור पॣ • כ"ג בסיוון ה'תשע"ב • 09:14, 13 ביוני 2012 (IDT)
רק אחת כותרה. בכל אופן, במבצע באדר הם הצליחו לא רע כלל וכלל. כמובן שאח"כ עשו להם סטלינגרד בזעיר אנפין ואם לא המעצמות, המדבר היה זרוע בעשרות אלפי גופות מצריות - ניתוק מים ונגמר הסיפור. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 10:27, 13 ביוני 2012 (IDT)
אני רואה שהיו לי כמה עריכות במהדורה האנגלית של הערך באפריל 2010 וזכור לי שהתרעתי על מצבו אצלנו בכיכר העיר או בלוח המודעות. כנראה שמאז הגיעו גמדים קטנים וצמצמו את המרחק בינו לבין המציאות. ליאור पॣ • כ"ג בסיוון ה'תשע"ב • 10:41, 13 ביוני 2012 (IDT)

קטגוריה:יוצאי אתיופיה בישראל?[עריכת קוד מקור]

קטגוריה:יוצאי אתיופיה בישראל האם לקטגוריה הזו יש בכלל זכות קיום? אליש12:28, 15 ביוני 2012 (IDT)

לא יודע, כדאי לשאול את DMY שיצר אותה. שבת שלום! ליאור पॣ • כ"ו בסיוון ה'תשע"ב • 16:58, 15 ביוני 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: ברווז גרעיני[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ברווז גרעיני. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:02, 16 ביוני 2012 (IDT)

האם אפשר לקבל נימוק לעריכה שלך בתבנית האקטואליה?[עריכת קוד מקור]

תודה. . עִדּוֹ - שיחה 17:14, 22 ביוני 2012 (IDT)

שלום עידו,
"מטרתה העיקרית של התבנית היא לתת חשיפה לערכים בוויקיפדיה שנושאם קשור לידיעות אקטואליות". הסרתי מהתבנית חשיפה מעניינת של לאטמה, מכיוון שהיא לא ידיעה חדשותית, והתקרית המאוחרת ביותר אליה היא מתייחסת התרחשה ביום שני. אתה יכול להתחשב בדעות השונות שהובעו באותו הנושא ממש בדף השיחה של התבנית, או לפנות למזנון. כך או כך, אל תשיב את הידיעה הזו ללא הסכמה כללית על כך. תודה ושבת שלום, ליאור पॣ • ג' בתמוז ה'תשע"ב • 17:20, 22 ביוני 2012 (IDT)
נו, זה חשף הרבה ערכים יפים בויקיפדיה. ולגבי דעות שונות, מדובר ב"דעה" של עמנואל ובדעות לגבי המקור. המקור השתנה. אבל, אין בעיות. אם זו נראית לך התנהגות הוגנת, תתכונן לקבל אותה בחזרה. כשיהיו לך חילוקי דעות עם מישהו, אני אצטרף אוטומטית אליו, בטעון ש"יש חילוקי דעות".. עִדּוֹ - שיחה 21:24, 22 ביוני 2012 (IDT)
איזה איום מוזר. ליאור पॣ • ד' בתמוז ה'תשע"ב • 22:44, 23 ביוני 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: אחת, שתיים, שלוש[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אחת, שתיים, שלוש. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 23 ביוני 2012 (IDT)

עבדנו עד כה בצורה די חלקה. אל תגרור את הערך למלחמות עריכה. שום דבר טוב לא יצא מזה. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 23:23, 24 ביוני 2012 (IDT)

חן, קוראינו אינם אשמים בחוסר הבגרות של כותבי ויקיפדיה. אם הערך נפתח בתמונה חסרת כיתוב רק בגלל שיאיר מסרב להכיר בקיומם של מחנות עינויים בסיני, יש להשיב לערך את תבנית השכתוב שהסרת ללא דיון, ללא הסכמה, ללא רשות, ללא סמכות ואפילו ללא נימוק. העברתי את הנושא לטיפולו של אריאל ואני מקווה שהוא כבר ידאג להשיב את הטיפול בערך לפסים חיוביים. ליאור पॣ • ה' בתמוז ה'תשע"ב • 23:32, 24 ביוני 2012 (IDT)
אין בעיה בכך שפנית לוויקיפד זה. מעבר לזה לא אגיב לגופן של הטענות, אלא אבקש רק שתפעל בשיתוף פעולה. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 23:40, 24 ביוני 2012 (IDT)
אין כל הצדקה לכך שהסרת את תבנית השכתוב מעל הערך הלקוי הזה, לא הערב ולא בעבר. אתה מוזמן כמובן לשכתב את הערך, אך לא להפריע לקוראינו המצפים למצוא ערך תקין ומקבלים ערך מוטה ושגוי. ליאור पॣ • ה' בתמוז ה'תשע"ב • 23:45, 24 ביוני 2012 (IDT)

הערתי לא היתה אנטישמית, אלא סרקסטית. בכל אופן, יכולת לומר שהיא מפריעה לך והיתי מסיר. לא תקין שמחקת. היות שאין לי התנגדות עקרונית למחיקת ההערה לא אחזיר אותה, אך נהגת שלא כשורה. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 14:36, 26 ביוני 2012 (IDT)

זו לא ההערה הבוטה הראשונה שלך בדף השיחה הזה שאינה קשורה כלל לתכני הערך. התכוונתי להזהיר אותך מפני חסימה ממושכת בדף השיחה שלך, אבל העדפתי להקדיש את זמני לדברים חשובים יותר. ויקיפדיה אינה בימת נאומים, חדל מקשקשת. ליאור पॣ • ו' בתמוז ה'תשע"ב • 14:44, 26 ביוני 2012 (IDT)
אני לא יודע לאיזה דברים בדיוק אתה מתייחס, אך אני מסכים שדף שיחה אינו במת נאומים. כך או כך לא היית צריך למחוק את דבריי. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 14:47, 26 ביוני 2012 (IDT)
ודאי שדבריך ראויים למחיקה מיידית, לכל הפחות. הנושא המסוים הזה כבר הובהר לך בעבר על ידי דוד שי, בימיו כביורוקרט. ואם זה לא היה מספיק ברור, כל סטייה נוספת שלך ממדיניות ויקיפדיה תועבר לטיפול ביורוקרט/ית. ליאור पॣ • ו' בתמוז ה'תשע"ב • 14:53, 26 ביוני 2012 (IDT)

תמונות של פליטים[עריכת קוד מקור]

היי ליאור. פניתי למתניה בדף שיחתו בנוגע למחלוקת שיש בינינו. בברכה, תומר - שיחה 16:49, 26 ביוני 2012 (IDT)

יפה עשית, תודה על העדכון. ליאור पॣ • ז' בתמוז ה'תשע"ב • 16:59, 26 ביוני 2012 (IDT)

מיזם ארץ ישראל יפה (שם זמני)[עריכת קוד מקור]

לרגל הרשמת יתר בטיולי ברחבי הארץ, לא אוכל להזמין אותך לטיול ביום שני הבא (צר לי האוטומוביל מלא עד אפס מקום) אבל אולי לך יש רעיון אחר ... נזכרתי גם בנושא הכשרת עורכות ועורכים לפורטל:ביתא ישראל, מה שיתרום לערכים חדשים ומשופרים בנושא. יתכן, שאפשר להתחבר לשם כך עם מיזמים קיימים כמו "קואופרטיב אהטה", שהתרשמתי מאוד מעבודותיו (ותודה לחברנו יאיר טלמור). מה דעתך? יעל - שיחה 16:39, 27 ביוני 2012 (IDT)

זה כמובן רעיון נהדר. ליאור पॣ • ח' בתמוז ה'תשע"ב • 17:16, 27 ביוני 2012 (IDT)
אפשר להתחיל בלשלוח לקואופרטיב מייל - יש לך? יעל - שיחה 17:21, 27 ביוני 2012 (IDT)
העברתי לך עתה מכתבים שנשלחו בזמנו לד"ר אנבסה טפרה ולפנינה גדאי. לשימושך הטוב, ליאור पॣ • ח' בתמוז ה'תשע"ב • 18:57, 27 ביוני 2012 (IDT)
הממם, אם התכוונת לשאול אם יש לי את כתובתם, התשובה שלילית. ליאור पॣ • ח' בתמוז ה'תשע"ב • 18:57, 27 ביוני 2012 (IDT)
אני מעיינת בהם עתה בשקיקה, וזה לא ישאר בלשימושי הטוב, אלא בלשימושנו הטוב. אלמד אותם (יש מה) ואכתוב לך חיוך ירוק יעל - שיחה 18:59, 27 ביוני 2012 (IDT)

ביטול גרסה עם מקור הוא מעשה מוזר, תוכל להסביר בבקשה? מתניה שיחה 17:15, 27 ביוני 2012 (IDT)

הסברתי בדף השיחה של ג'יס. ליאור पॣ • ח' בתמוז ה'תשע"ב • 17:15, 27 ביוני 2012 (IDT)

ליאור,
ספרתי ארבע שחזורים מול שלושה משתמשים שונים. תמשיך כך, ותחסם • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!17:31, 27 ביוני 2012 (IDT)

שלום עודד,
התוכל בבקשה להשיב את הערך לגירסה היציבה שלו? ליאור पॣ • ח' בתמוז ה'תשע"ב • 17:33, 27 ביוני 2012 (IDT)
ליאור, אי אפשר להתחבא מאחורי טיעון הגרסה היציבה ולנהל בשמו מלחמות עריכה. מה שהייתי צריך לעשות זה לחסום ואז לשאול שאלות, אבל אני לא מתכוון להתחיל לנבור שם בגרסאות האחרונות • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!17:40, 27 ביוני 2012 (IDT)
בערך אחד הוא מסיר תכנים שאינם לרוחו בטענה שיש להסכים עליהם בדף השיחה. לערך אחר הוא משיב תכנים, מבלי שינמק זאת בדף השיחה, תוך שימוש לרעה בהרשאותיו כמנטר. איך ההתנהגות הזו שלו מתיישבת עם מדיניות ויקיפדיה, עם ההיגיון הישר או עם טובת הקוראים? ליאור पॣ • ח' בתמוז ה'תשע"ב • 17:44, 27 ביוני 2012 (IDT)
וזה רלוונטי לכך שאתה מנהל מלחמות עריכה מול שלושה משתמשים שונים? • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!17:47, 27 ביוני 2012 (IDT)
אני השבתי את הערך לגירסה היציבה שלו והוספתי בחזרה את שתי הבקשות למקור שהעלה ג'יס. לכן כתבתי בתקציר העריכה {{מקור}}, כדי שכותבים אחרים יוכלו לראות שנוספו בקשות למקור. מתניה הסיק מכאן, בשוגג, שהסרתי את הפרק של ג'יס משום שהוא חסר סימוכין. אבל הסרתי אותו מכיוון שהוא לא קשור לתרבות ביתא ישראל, ודאי לא ברמת הפירוט שהוא הוסיף לערך, וכך הסברתי בתקציר העריכה. בנקודה זו חן החל להשתולל, תוך שימוש לרעה בהרשאותיו כמנטר. לכן יש להשיב את הערך לגירסה היציבה שלו ולהזהיר את חן מפני שימוש לרעה בהרשאותיו כמנטר. את כל הדיונים המלומדים על נחיצות התוספת של ג'יס אפשר לנהל בניחותא בדף השיחה של הערך, ולא תחת איומים. ליאור पॣ • ח' בתמוז ה'תשע"ב • 17:54, 27 ביוני 2012 (IDT)
נראה שאתה במיעוט שכן גם מתניה תמך בתוספת על ידי השחזור שביצע. אם הרשאת המנטר שלי מפריעה לך, אמרתי לך כבר: תבקש מהמפעילים שיסירו. אין לי התנגדות. זה רק יקטין את כמות הזמן שאני מקדיש לוויקיפדיה ויש בכך משום יתרון. לא אתנגד להסרה אם יש מפעיל שחושב שזה נחוץ. בכלל, התנגדתי זמן רב לקבל את ההרשאה הזאת. שום דבר מלבד הרבה עבודה שחורה אני לא מקבל מזה. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 19:07, 27 ביוני 2012 (IDT)
אני רוצה לפתוח דיון על השימוש שלי בהרשאות ניטור. תוכל להזכיר לי בבקשה איפה עוד, לדעתך, עשיתי שימוש פסול בהרשאת ניטור (מלבד הערך של ביתא ישראל היום בצהרים)? גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 19:19, 27 ביוני 2012 (IDT)
איני מנהל פנקסי "עבירות" ואני מניח שגם אתה לא. בחיפוש מהיר מצאתי את זה וזה. אולי פשוט תקרא את דף ההסבר למנטרים ותפעל לפיו? עלי לצאת כעת. ליאור पॣ • ח' בתמוז ה'תשע"ב • 19:32, 27 ביוני 2012 (IDT)
תודה. אשמח אם תתשתף בדיון בדף הבירורים. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 19:34, 27 ביוני 2012 (IDT)
לאור חיבתך לברירות בינאריות, אציב לך אחת משלי: הסר את הפרק שלא הופיע הבוקר בערך ביתא ישראל, או הימנע מכאן ואילך מפנייה אלי. ליאור पॣ • ח' בתמוז ה'תשע"ב • 23:07, 27 ביוני 2012 (IDT)

בפעם האחרונה שבדקתי שנת 1997 אינה זהה לשנת 2001. אליש19:36, 28 ביוני 2012 (IDT)

בדרך הביתה חשבתי על בעיה מהותית יותר בהשוואה בין שני המחקרים. לא בדקתי מה התפלגות הגילאים, או לפחות טווח הגילאים והחציון, של הנשים שנבדקו בכל אחד מהמחקרים. במחקר שבוצע באתיופיה בשנת 1997 ופורסם בשנת 2001 נדגמו נשים צעירות למדי. מה היה גיל הנשים במחקר של גריסאריו שהתפרסם בשנת 1997? ליאור पॣ • ט' בתמוז ה'תשע"ב • 00:00, 29 ביוני 2012 (IDT)

ה' הידיעה[עריכת קוד מקור]

(בקשר לעריכותיך באיילת שקד). שלום לך. למיטב ידיעתי נכון יותר לומר "ניצולי השואה" ולא "ניצולי שואה", בדומה ל"חבר הכנסת" ולא "חבר כנסת". ה' הידיעה במקרה הזה אינה ה' הידיעה של סמיכות, אלא באה משום ששם העצם הנסמך עצמו מיודע ("הכנסת", "השואה", ולא "כנסת", "שואה"). כבוד - קיפודנחש - שיחה 23:54, 28 ביוני 2012 (IDT)

אתה צודק, תיקנתי כמיטב הבנתי המוגבלת. ליאור पॣ • ט' בתמוז ה'תשע"ב • 00:06, 29 ביוני 2012 (IDT)
סליחה על ההתערבות, אבל אני חושב שיש בעיה בקביעה הזאת. לדעתי, כשמדובר בצירופים כבולים הכללים הם שונים, כי יש צורך לשמור על ההבחנה בין הצורה הסתמית לצורה המיודעת מבלי לפרק את הצירוף. "ספרי תורה" למשל. ‏nevuer‏ • שיחה 00:39, 29 ביוני 2012 (IDT)
אאל"ט הנושא נדון יותר מפעם אחת. למיטב זיכרוני האדם הנכון להיוועץ בו במקרה הזה הוא דוד שי. קיפודנחש - שיחה 02:25, 29 ביוני 2012 (IDT)

קיצור דרך[עריכת קוד מקור]

החלף את כל תוכן דף משתמש:ליאור/common.js ב|

סקריפט 44: {{{2}}}[עריכת קוד מקור]

44: {{{2}}}

|שיכפול קישורית "פסקה חדשה" ליד כפתור "עריכה" בפסקה האחרונה. פועל בדפים המכילים קישורית "פסקה חדשה" בתפריט העליון.

|
importUserScript(44);

|-valign="top" • חיים 7 • (שיחה) • ט' בתמוז ה'תשע"ב • 03:19, 29 ביוני 2012 (IDT)

מעולה, תודה ושבת שלום! ליאור पॣ • ט' בתמוז ה'תשע"ב • 15:31, 29 ביוני 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: שלום וברכה[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא שלום וברכה. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 30 ביוני 2012 (IDT)

ליאור שלום[עריכת קוד מקור]

ליאור היקר שלום, אחותי הגדולה חוזרת ביום רביעי לאחר שלושה חודשים מטעם הסוכנות בגונדר. רציתי להפתיע אותה, ולרשום על הכניסה ברוכה הבאה (welcome) באמהרית.

האם זו המילה הנכונה: እንኳን ደህና መጡ ? אינני יודע אמהרית. אשמח אם תוכל לרשום לי את המילה הנכונה, או להפנות למי שהוא שיודע אמהרית.

תודה רבה, אהוד 79.181.227.116 09:57, 1 ביולי 2012 (IDT)

שבוע טוב אהוד,
איזו יוזמה חמודה (: אפנה לכאן כמה דוברי אמהרית כדי שיתנו לך תשובה זריזה. תודה על פנייתך, ליאור पॣ • י"א בתמוז ה'תשע"ב • 10:10, 1 ביולי 2012 (IDT)
ככל שאני מצליח לבדוק בינתיים, אלה אכן המילים הנכונות. נשמח מאד אם אחותך הגדולה תבחר לתרום מידיעותיה ומהתמונות שצילמה לפורטל:ביתא ישראל. ברוכה השבה! ליאור पॣ • י"א בתמוז ה'תשע"ב • 13:45, 1 ביולי 2012 (IDT)

תודה רבה על ההיענות המהירה,

אני בטוח שהיא תשמח לשתף. יום טוב, אהוד

עניין חשוב מאד, כנראה[עריכת קוד מקור]

האם פרסום שמו הפרטי שוב ושוב של משתמש שבחר שלא לעשות זאת מיוזמתו נחשבת לאאוטינג? • חיים 7 • (שיחה) • י"א בתמוז ה'תשע"ב • 16:50, 1 ביולי 2012 (IDT)

אתה מתכוון לרועי? אם וכאשר זה יפריע לו, הוא יאמר זאת ורצונו יכובד כמובן. אני משתדל לקרוא לאנשים בשמם הפרטי העברי מאז שהגעתי לפה פחות או יותר. ליאור पॣ • י"ב בתמוז ה'תשע"ב • 17:06, 1 ביולי 2012 (IDT)
אני מדבר על חן • חיים 7 • (שיחה) • י"א בתמוז ה'תשע"ב • 17:12, 1 ביולי 2012 (IDT)
כאמור, לחן זה לא מפריע. אני רואה את פניותיך החוזרות בנדון בגדר הטרדה, אל תטריד אותי בבקשה. הטרדות נוספות יימחקו ללא התראה נוספת. ליאור पॣ • י"ב בתמוז ה'תשע"ב • 14:30, 2 ביולי 2012 (IDT)

סיוע חשוב[עריכת קוד מקור]

ליאור שלום, ראה נא הודעה שכתבתי לאדעולם. יכול להיות שתוכל גם אתה לסייע בכתיבת הערך שיקטין את הבורות בעניין הקעקועים. ורד.א

שלום ורד,
קראתי עתה את פנייתך ואת כמובן צודקת. אשמח מאד אם תבחרי להצטרף לשורותינו, יש לנו מעט מדי כותבות בפורטל:ביתא ישראל. שבוע טוב, ליאור पॣ • י"ב בתמוז ה'תשע"ב • 19:03, 1 ביולי 2012 (IDT)

שלום ליאור,
בדף השיחה עלה שמו של המכון למורשת יהדות אתיופיה. האם אתה מכיר? האם תוכל לכתוב שם כמה מילים על המכון? • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!23:00, 1 ביולי 2012 (IDT)

אהלן עודד,
איני מכיר את המכון. עניתי שם. תודה, ליאור पॣ • י"ב בתמוז ה'תשע"ב • 11:35, 2 ביולי 2012 (IDT)
תודה בכל אופן עודד (Damzow)שיחהלימין שור!12:43, 2 ביולי 2012 (IDT)

מחיקת הודעות מלוח המודעות[עריכת קוד מקור]

אני מבינה שזה חלק ממדינות הלוח, איך אני יכולה לראות את מה שכתבו לי שם? על פי מה אתה בוחר איזה הודעות למחוק? • אור שפיראשיחהתרומות • י"ב בתמוז ה'תשע"ב • 12:48, 2 ביולי 2012 (IDT)

אהלן אור,
לוח המודעות נועד רק להפצת הודעות ולא לניהול דיונים. לנוחותך, הנה העתק של הדיון שהתנהל בעקבות הודעתך בו:
”אני צריכה לתת שעות התנדבות (תמורת מלגה) בעניינים שעוסקים ביישובי הנגב. אם אתם מכירים ערך כלשהו שצריך עריכה לשונית (כי זה הצד החזק שלי) אשמח אם תגידו לי כאן ואעבוד עליו אור שפיראשיחהתרומות • ה' בתמוז ה'תשע"ב • 10:54, 25 ביוני 2012 (IDT)
מצאו ערכים לשיפור בנושא הנגב:

לשכתובלעריכהלהשלמהקצרמריםחדשיםדורשי מקורלפישוטבלי תמונה (יש לגלול את המסך כלפי מטה)

מצאו ערכים לשיפור בנושא יישובים במחוז הדרום:

לשכתובלעריכהלהשלמהקצרמריםחדשיםדורשי מקורלפישוטבלי תמונה (יש לגלול את המסך כלפי מטה)

נראה שהמצב בקטגוריות האלה לא רע. נויקלן 11:24, 25 ביוני 2012 (IDT)
אני מניחה שיש ערכים קשורים שלאו דווקא קיבלו את הקטגוריות הללו...אור שפיראשיחהתרומות • ה' בתמוז ה'תשע"ב • 11:39, 25 ביוני 2012 (IDT)
רעיון יפה אור :) תוכלי להתחיל ביישוב מעניין ולהמשיך ביישובים הסמוכים. אשמח לעזור. יעל - שיחה 11:59, 25 ביוני 2012 (IDT)
תודה רבה! אור שפיראשיחהתרומות • ה' בתמוז ה'תשע"ב • 12:46, 25 ביוני 2012 (IDT)
עוד משימה בנושא שאפשר לאמץ היא יצירה של היסטוריה של באר שבע על סמך שכתוב של משתמש:Goeldrory/תולדות באר שבע 1900-2012 - התערכה. ייתכן שאפשר יהיה ליצור קשר עם יוצר הערך שגם רצה לתרום תמונות. ערן - שיחה 23:55, 25 ביוני 2012 (IDT)
יום טוב, ליאור पॣ • י"ב בתמוז ה'תשע"ב • 12:58, 2 ביולי 2012 (IDT)
תודה (מעתיקה לארגז החול שלי...) אני אף פעם לא יודעת איפה לשאול מה, מרוב לוחות הולכים לאיבוד... • אור שפיראשיחהתרומות • י"ב בתמוז ה'תשע"ב • 13:04, 2 ביולי 2012 (IDT)
מה שנכון נכון. את תמיד מוזמנת לבוא לשאול כאן ואשמח לעזור. ואני עדיין (קרי, כבר שנה וחצי) חייב לך תשובה מבית העיוור... ליאור पॣ • י"ב בתמוז ה'תשע"ב • 13:06, 2 ביולי 2012 (IDT)

כמי שהשתתף בדיון על שם הערך כהן, אני פונה אליך בהודעה כי פתחתי הצבעת מחלוקת בנושא. ראה אם אתה רוצה לכתוב שם את נימוקיך. תומר - שיחה 22:35, 4 ביולי 2012 (IDT)

חן חן. ליאור पॣ • ט"ז בתמוז ה'תשע"ב • 16:53, 5 ביולי 2012 (IDT)

פליטים אפריקאים בישראל[עריכת קוד מקור]

אם אתה רוצה לטעון שיש בישראל פליטים מאפריקה וההתיחסות אל האנשים החוצים את הגבול הדרומי צריכה להיות כאל "פליטים" אז שכנע את הקהל בערך הראשי העוסק בנושא ("הסתתנות מאפריקה לישראל") ואהיה הראשון לעבור על כל ערכי ויקיפדיה ולשנות בהם את היחס ממסתננים לפליטים ואגן על החלטת הקהילה. כל עוד, שם הערך הראשי הוא "מסתננים" וההתייחסות בערך היא כאל "מסתננים" אז גם בשאר הערכים צריך ללכת עם ה"מסתננים". גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 09:41, 5 ביולי 2012 (IDT)

כפי שהובהר לך לעיל, לא אתייחס לדבריך כל עוד לא תישמע לכללי ויקיפדיה. מבחינתי אתה משחית. ליאור पॣ • ט"ו בתמוז ה'תשע"ב • 09:56, 5 ביולי 2012 (IDT)
אני מבקש שתתנצל על הכינוי הפוגעני. אין לקרוא לחבל קהילה "משחית". אציין גם שלא קראתי לך בכינויי גנאי ולא מבין מדוע אתה יורד לרמה כזאת. כמובן שמחיקת פניה לגיטימית מדף שיחתך איננה תקינה. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 09:57, 5 ביולי 2012 (IDT)

שלום ליאור. אני מקווה שאתה וגילגמש תפתרו את המחלוקת בניכם. אם זה נוגע לענין הסרת התמונות ראיתי שהוא אמר בדף השיחה שאם משנים את הכיתוב שהיה עליהן אין לו התנגדות להחזרתן. בהתאם למה שגילמש אמר פה לגבי שינוי מסתננים לפליטים אם ישכנעו אחרים בויקיפדיה: אני חושבת שזה הזמן בכל זאת להכריז על הצבעת מחלוקת בשם הערך. אנשים כמוני וכמוך חושבים שהשם הנכון הוא מבקשי מקלט אפריקאים בישראל אבל בכדי שיהיה ייצוג הוגן לשני הצדדים וסיכוי טוב יותר לשנות אני שבה ומציעה את השם "מסתננים ומבקשי מקלט אפריקאים בישראל" אשמח לעזרה ממך בהצבעת המחלוקת, בעיקר ביצירה שלה באופן טכני. טיעונים אוכל לכתוב שם בעצמי לאורך שבוע ההצבעה. אני מציעה ליצור אותה ביום ראשון או שני בכדי ששומרי השבת יוכלו לקרוא. בנוסף הקדמתי את הטיסה שלי להודו (אחת הסיבות שאני פחות פעילה לאחרונה) ועוד שבוע וחצי כבר לא אהיה בארץ כך שעדיף לעשות זאת עכשיו כול עוד אוכל לעזור בנושא. יום נפלא. Shaylaad - שיחה 01:55, 7 ביולי 2012 (IDT)

שבוע טוב שי,
המחלוקת ביני לבין חן נוגעת לאופן הפעולה הכוחני שלו, המנוגד למדיניות ויקיפדיה, ולא לחילוקי דעות נקודתיים בנוגע לתמונה כזו או אחרת. אני מקווה שהיא תוכרע בעתיד הנראה לעין.
אני פותח עכשיו דף מחלוקת. בבקשה תמלאי בו בהקדם את כל הטיעונים הרלוונטיים. תודה, ליאור पॣ • י"ח בתמוז ה'תשע"ב • 00:11, 8 ביולי 2012 (IDT)
מלאתי את תמצית הטיעונים שנראים בעיני רלוונטים. יש כמובן עוד טיעונים אבל נראה לי שאין צורך להעמיס יותר מדי. אם יש טיעון שנראה לך חשוב ולא התייחסתי אליו אתה מוזמן לכתוב אותו. בנוסף ברצוני לשאול מה קורה אם המתנגדים לשינוי השם לא יכתבו טיעונים? האם יש זמן מסוים שלאחריו זה יגרום לניצחון אוטומטי בהצבעה? Shaylaad - שיחה 22:49, 8 ביולי 2012 (IDT)
אין לי משהו חשוב להוסיף על דברייך. אם תסכימי, אנסה לעשות להם עריכה לשונית קלה.
מעולם לא נתקלתי במקרה בו המתנגדים לשינוי שם הערך נמנעים מכתיבת נימוקיהם. אין לי חשק להאיץ בהם, מכיוון שאני דוגל בבירור ענייני ותכליתי של מחלוקות, גם כשהוא ממושך יותר מספירת ראשים חפוזה. אם עלייך להמריא בטרם תיפתח ההצבעה, אני מניח שתוכלי באופן חריג להפקיד את קולך אצל אחד הביורוקרטים, למשל אצל אריאל. יום טוב, ליאור पॣ • י"ט בתמוז ה'תשע"ב • 10:02, 9 ביולי 2012 (IDT)
עריכה לשונית זה תמיד חיובי. אני מסכימה בנוגע לבירור העניני, התהייה שלי הייתה מה קורה אם מתעלמים לגמרי ומכיוון שראיתי שגילגמש כתב שיכתוב את טיעוני הצד השני בעוד מספר ימים בכל מקרה זה לא יהיה המצב. יום טוב. Shaylaad - שיחה 12:16, 9 ביולי 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: אחים ואחיות[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אחים ואחיות. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 7 ביולי 2012 (IDT)

אבקש את הסכמתך, לכך שאשמש כבורר בוויכוח בינך לבין משתמש:גילגמש שהתפרס כבר על פני 4 ערכים. הסכמתך מאשרת כי תתנהל במהלך הבוררות על פי הכללים שאקבע, ותקבל את החלטתי לבסוף ללא עוררין. הודעה זהה אני מעלה לדף שיחתו של משתמש:גילגמש. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 00:14, 8 ביולי 2012 (IDT)

שבוע טוב אריאל,
אני מסכים. בהצלחה, ליאור पॣ • י"ח בתמוז ה'תשע"ב • 00:18, 8 ביולי 2012 (IDT)
ברכותיי על בחירתך בדרך של הצבעת מחלוקת, תאמר הקהילה את דברה , ובא שלום על ישראל. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 18:05, 8 ביולי 2012 (IDT)
התוכל להסביר לי במילים פשוטות מה הקשר בין הצבעת המחלוקת שפתחתי לבקשת שי, לבין השינויים שכופה חן, למשל על הערך מילת נשים? ליאור पॣ • י"ט בתמוז ה'תשע"ב • 18:08, 8 ביולי 2012 (IDT)
מתשובתו של חן בדף השיחה שלו אני למד שהוא מסכים לבוררות בכל הנושאים עליהם לא מתנהלת הצבעת מחלוקת. אם כך, שנינו מסכימים לכך ומודים לך על נכונותך לפעול לבירור המחלוקת ולהשכנת שלום. יום טוב, ליאור पॣ • י"ט בתמוז ה'תשע"ב • 10:05, 9 ביולי 2012 (IDT)
אנא פרט בקצרה, את רשימת הנושאים, ואת הערכים להם הם שייכים. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 19:42, 9 ביולי 2012 (IDT)
  1. חן מתעקש להוסיף לערך מילת נשים את המשפט הלא רלוונטי הבא: "המדגם לא פורסם בתקשורת הישראלית מחשש לתגובתה של החברה ליוצאי אתיופיה".
  2. חן מתעקש להוסיף את אותו המשפט לפרק ביתא ישראל#תרבות, בטענה שהוא "קשור מאד" לתרבות ביתא ישראל.
  3. חן מתעקש לשכתב את כותרת הפרק "מהגרי עבודה ופליטים" בערך גזענות בישראל ל-"מהגרי עבודה ומסתננים". הוא סבור משום מה שיש לכך קשר לשם הערך הסתננות מאפריקה לישראל ושהקהילה החליטה מתישהוא להחליף את כל מופעי המילה "פליטים" במילה "מסתננים". החלטה כזו לא התקבלה מעולם. אפשר מבחינתי להתפשר על "מהגרי עבודה ומבקשי מקלט", אם תושג הסכמה לכך בדף השיחה של הערך.
יש עוד כמה מחלוקות הנוגעות להתנהגותו של חן בערך הסתננות מאפריקה לישראל, אך איני רוצה להלאות אותך שלא לצורך. בכל אחד משלושת הערכים שמניתי, הגרסא הנוכחית שונה מהגרסא היציבה רק עקב שחזורים כוחניים מצד חן, בניגוד למדיניות ויקיפדיה. יום טוב, ליאור पॣ • כ"א בתמוז ה'תשע"ב • 16:34, 10 ביולי 2012 (IDT)
לא נכון. הצגת העובדות שהובאו כאן איננה נכונה. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 17:06, 10 ביולי 2012 (IDT)
אה ועוד דבר: ראיתי שאליש ערך את אחד הערכים שמבחלוקת הנדונה. עריכתו מקובלת עלי וכך שמבחינתי גם העניין הזה תם. לגבי פליטים/מסתננים - העניין בהצבעה כרגע. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 10:22, 12 ביולי 2012 (IDT)
המחלוקת בעינה עומדת בכל הסוגיות האמורות ובכל הנושאים שטרם נדונו. ליאור पॣ • כ"ב בתמוז ה'תשע"ב • 10:26, 12 ביולי 2012 (IDT)
לא הבנתי איזה שינוי אתה מבקש לעשות בערכים. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 10:34, 12 ביולי 2012 (IDT)
להשיב אותם לגירסא היציבה, שהיא הגירסה המוסכמת האחרונה. הוספתי הבהרה להצבעת המחלוקת כדי לייתר את הטיפול בעריכתך הפסולה בערך גזענות בישראל. נותרו עריכותיך הפסולות בערכים מילת נשים וביתא ישראל. שחזר אותן. ליאור पॣ • כ"ב בתמוז ה'תשע"ב • 11:32, 12 ביולי 2012 (IDT)
או קי, נמתין לאריאל. אציין רק שהטענות שלך בדבר פסילות העריכות האלה אינן נכונות. אנמק בהמשך את הצד שלי. כמו כן, גם הגרסה הנוכחית (של אליש) מקובלת עלי ובכך אפשר לסיים את הפרשה, אם תרצה. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 11:38, 12 ביולי 2012 (IDT)
שחזר ונמק את עריכתך הפסולה בערך גזענות בישראל. עוזי מתנגד לקשר בינה לבין הצבעת המחלוקת המתנהלת כרגע. ליאור पॣ • כ"ד בתמוז ה'תשע"ב • 17:17, 13 ביולי 2012 (IDT)

בחירת מין[עריכת קוד מקור]

היי ליאור. אני די משוכנעת שהשם הנכון הוא ברירת מין, ולא "בחירת מין". דעתך? Zivya - שיחה 16:19, 9 ביולי 2012 (IDT)

אני מעיין בתרגומים השונים המוצעים למונח "selection" במילון המונחים של האקדמיה. נראה שמשתמשים בתרגום "ברירה" כשמתכוונים לתהליך לא-מודע או לא מתוכנן, לעומת "בחירה" המתייחס לבחירה מודעת ומתוכננת. למשל ברירה זוויגית היא תהליך אבולוציוני עיוור המושפע, בין היתר, מבחירות הנעשות לאורך דורות. כשזוג צעיר הולך לרופא בשביל ללדת דווקא בן זכר, או דווקא בת, הרי הם בוחרים את מין העובר. לא? ליאור पॣ • כ' בתמוז ה'תשע"ב • 16:27, 9 ביולי 2012 (IDT)
ברירה זה התהליך הטכני של ברירת הטוב מתוך הרע. נכון שבני הזוג בוחרים את המין שהם רוצים, אבל התהליך עצמו הוא ברירה - מתוך שלל העוברים הם לוקחים דווקא את הזכרים/נקבות. זה סוג של דקויות בהגדרה. מעניין לשאול את האקדמיה בעניין הזה. אולי שניהם נכונים. Zivya - שיחה 16:47, 9 ביולי 2012 (IDT)
רעיון טוב, אבל בשלב ראשון אפשר לפנות לפינת הייעוץ הלשוני. אעשה זאת עתה. ליאור पॣ • כ' בתמוז ה'תשע"ב • 16:49, 9 ביולי 2012 (IDT)
עיון מהיר בארכיון מזכיר לי שכבר עשיתי זאת וכבר ענית לי שם, אז אפשר לפנות ישר לאקדמיה (: ליאור पॣ • כ' בתמוז ה'תשע"ב • 16:51, 9 ביולי 2012 (IDT)
כבר שלחתי להם :) Zivya - שיחה 16:52, 9 ביולי 2012 (IDT)
(: ליאור पॣ • כ' בתמוז ה'תשע"ב • 17:03, 9 ביולי 2012 (IDT)
מעניינת אותי התשובה Orishuss - שיחה 02:06, 17 ביולי 2012 (IDT)
ראה למטה (: ליאור पॣ • א' באב ה'תשע"ב • 18:14, 19 ביולי 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: כהה וחשוך[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא כהה וחשוך. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 14 ביולי 2012 (IDT)

שלום, ליאור[עריכת קוד מקור]

חזרתי. במה אוכל לעזור?Ewan2 - שיחה 01:50, 16 ביולי 2012 (IDT)

ברוך השב! התחלתי לחבר ערך על העיירה היהודית אטאקי (אנ') בה נולד סבי המנוח. הטיוטה הנוכחית משקפת מקורות דלים שמצאתי ברשת, אבל עכשיו אני קורא ספר זיכרון לאטאקי שחיברו העולים ממנה לפני כעשרים שנה. בכוונתי להרחיב מאד את הערך ואז להביא אותו לעיונך (חשבתי שאתה חוזר בדצמבר :), אשמח לקבל הערות כבר עכשיו. תודה! ליאור पॣ • כ"ו בתמוז ה'תשע"ב • 09:50, 16 ביולי 2012 (IDT)

דיונים בערך הסתננות מאפריקה לישראל[עריכת קוד מקור]

שלום. האם יש לך עצה לגבי הענין עם נרו יאיר. באמת שאני רוצה להשאיר את זה מתורבת, אבל הוא פשוט מוחק דברים בנתיים. בפעם האחרונה זה קרה עם התוספת שלך על מפקד מרחב יפתח שעדיין אל בערך למרות שלא הובא דבר שסותר אותה. אני מנסה להתנהל כלפיו בכבוד ולא למחוק כל דבר שהוא כותב ואני לא מסכימה איתו אבל מכיוון שהוא לא עושה זאת התוצאה היא ערך מוטה כי כל דבר מביא למלחמות עריכה. באמת שאני רוצה להימנע מזה אבל כרגע זה בעיקר גורם לזה שהוא מתנהל בצורה שמטה וזה שאני מנסה לא לעשות זאת לא מונע ממנו להמשיך Shaylaad - שיחה 13:41, 16 ביולי 2012 (IDT)

שלום שי,
ממצולות המחלוקת שלי עם חן, קשה לי לייעץ לך כיצד לפעול ליישוב המחלוקת עם יאיר. ככלל, עדיף לנהוג עם אחרים בוויקיפדיה כפי שהיית מצפה שיתנהגו איתך, גם כשבפועל הם נוהגים אחרת. אני לא מוצלח במיוחד ביישום הכלל האחרון, אבל נראה לי שהוא מועיל. עצות מחכימות יותר תוכלו לקבל מערן ויוסי, שני אנשים נבונים ומיושבים המצליחים להדיר רגליהם כליל ממחלוקות מטופשות. ספרי לי מה הם אמרו (: בהצלחה, ליאור पॣ • כ"ו בתמוז ה'תשע"ב • 14:11, 16 ביולי 2012 (IDT)
תודה. האמת שעם נרו יאיר כנראה הייתי מביאה את זה לבוררות, אבל אני טסה מחרתיים ולכן אין לי זמן לזה כרגע. באופן אישי אני מנסה לנהוג בו בכבוד הראוי, אבל שבנתיים הוא היטח בי האשמות וכינויים, מוחק דברים ובכלל מתנהל בצורה בעייתית קשה לי להמשיך. כי כרגע המצב הוא שאני לא מוחקת דברים שלו שאני לא מסכימה איתם אוטומטית מתוך כבוד אבל הוא לעומת זאת מוחק דברים שאני כותבת וכותב בדף השיחה רק אחרי שמעירים לו. אני לא באמת מצפה ממך לפתרון :) פשוט אני לא בטוחה איך להתנהל פה. Shaylaad - שיחה 00:30, 17 ביולי 2012 (IDT)

יחידת יפת"ח[עריכת קוד מקור]

שלום ליאור. בחרתי לפנות אליך משום שאתה זה שפנה אליי לאחר שכתבתי את הערך יחידת יפת"ח, ולא ידעתי למי נכון לפנות. אני רוצה לצרף לערך מכתב:

לאחר מבצע "הלם", בתאריך 3 נובמבר 1968, שלח הרמטכ"ל רב-אלוף חיים בר-לב לקצין הנדסה ראשי את המכתב הבא,
להלן ציטוט המכתב:
עבור: אל"מ א. קליין, קהנ"ר
הנדון: מבצע "הלם" – הערכה
תכנונו ובצועו של "המזלף" איפשר, ללא ספק, את הצלחתו של מבצע "הלם" בליל 31 אוק' 68.
המעוף, המסירות, הידע, הדמיון הפורה ומעל לכל הנכונות והרצון הרב שהושקעו בהכנת ה"מזלף" ע"י כל גורמי חה"נ שהשקיעו בכך שעות וימים רבים של עבודה מפרכת, הם הם שאפשרו ל-צה"ל את הביצוע.
ועל כך, הערכתי נתונה לך ולכל קציניך וחיליך שעסקו בנושא.
חיים בר-לב רב-אלוף
ראש המטה הכללי

השאלה שלי היא, כיצד לצרף את המכתב? האם אפשר פשוט לכתוב את תוכן המכתב? להכין תמונה שכוללת את התוכן ולצרף את התמונה?

תודה, Orishuss - שיחה 19:08, 16 ביולי 2012 (IDT)

שלום אורי,
תענוג לקרוא את המידע המרתק שאתה מוסיף לערך! אני ממליץ לצטט את המכתב בעזרת תבנית {{ציטוט}}, הנה כך:

עבור: אל"מ א. קליין, קהנ"ר

הנדון: מבצע "הלם" – הערכה

תכנונו ובצועו של "המזלף" איפשר, ללא ספק, את הצלחתו של מבצע "הלם" בליל 31 אוק' 68.

המעוף, המסירות, הידע, הדמיון הפורה ומעל לכל הנכונות והרצון הרב שהושקעו בהכנת ה"מזלף" ע"י כל גורמי חה"נ שהשקיעו בכך שעות וימים רבים של עבודה מפרכת, הם הם שאפשרו ל-צה"ל את הביצוע.

ועל כך, הערכתי נתונה לך ולכל קציניך וחיליך שעסקו בנושא.


חיים בר-לב רב-אלוף

ראש המטה הכללי

מכתב הרמטכ"ל לקצין הנדסה ראשי לאחר מבצע הלם
מה דעתך? ליאור पॣ • כ"ז בתמוז ה'תשע"ב • 23:05, 16 ביולי 2012 (IDT)


תודה רבה! Orishuss - שיחה 01:59, 17 ביולי 2012 (IDT)

היי,

אמרת שיש לך הצעה לגבי אריתראה אבל לא ראיתי אותה באף דף שיחה. תפנה אותי בבקשה לדף שבו כתבת את הצעתך. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 09:30, 17 ביולי 2012 (IDT)

עיין בערך. ליאור पॣ • כ"ז בתמוז ה'תשע"ב • 09:31, 17 ביולי 2012 (IDT)
הניסוח שלך טוב בהרבה ממה שהיה. לגבי מסתננים/מבקשי מקלט אתייחס מאוחר יותר. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 09:54, 17 ביולי 2012 (IDT)

הגדשת הסאה[עריכת קוד מקור]

עוד שם שהמצאתי.

טוב ידידי... אחת אפס לטובתך. הגברת רונית גדיש מהאקדמיה נוטה לכיוון הבחירה שלך, ולא לכיוון הברירה האולטימטיבית שלי. אכלתי אותה. שלא לפירסום, אני די חולקת על דעתה... אבל מי שם על דעתי? תבנית:מבואס Zivya - שיחה 17:53, 19 ביולי 2012 (IDT)

הידד! זו פעם ראשונה שהאקדמיה מצדדת בהצעתי, אחרי שהם פסלו לי את אב כל חי ואת כוכב-לכת נוכרי. אני מאחל לך אחוזי הצלחה גבוהים יותר משלי (: מה בדיוק אמרה גב' גדיש? ליאור पॣ • א' באב ה'תשע"ב • 18:14, 19 ביולי 2012 (IDT)

האקדמיה לא עסקה בעניין הזה. נראה שכל אחת מן המילים הללו מתאימה לאופן אחר שבו מתערבים במין היילוד. עם זאת אולי יש עדיפות ל'בחירה', כי פעולה זו יכולה להתאים הן לקביעה מראש איזה מין עובר ייווצר, הן לבחירה מתוך כמה עוברים שכבר ישנם. בברכה

רונית גדיש
ובכן, לגבי אב כל חי, אני איתך. כוכב לכת נוכרי זוהי קצת הגזמה פרועה... אבל דוגרי שבדוגרי - אין שום סיבה שלא נהיה יותר טובים מהאקדמיה. האם תרצה לכהן כסגן שלי בויקדמיה ללשון העברית? Zivya - שיחה 18:23, 19 ביולי 2012 (IDT)
בשמחה רבה! בפרט אם תסכימי לכהן בראשות המקדמיה ללשון העצבית. התפקיד כולל גירוד אפרכסת האוזן אחת לחצי שנה. ליאור पॣ • א' באב ה'תשע"ב • 18:27, 19 ביולי 2012 (IDT)
מה? מה? לאיפה הבאת אותי? לא כבוד, לא כסף? לא בא בחשבון. אשקול את זה אם אתפתה לעבור לתואר משולב במדעי הקוגניציה. Zivya - שיחה 18:39, 19 ביולי 2012 (IDT)

המקבץ השבועי: בלונים[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בלונים. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:02, 21 ביולי 2012 (IDT)