אליפות וימבלדון 1884

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אליפות וימבלדון 1884 הייתה תחרות טניס שנערכה על מגרשי הדשא של אצטדיוני הטניס בווימבלדון. התחרות התחילה ב-5 ביולי והסתיימה ב-19 ביולי. השנה לתוכנית התחרות התווספו תחרויות נשים ותחרות זוגות גברים. תחרויות אלו החלו לאחר סיום תחרות גברים.

בתחרות בנוסף לטניסאים בריטים השתתפו טניסאים מארצות הברית.

התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות הגברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האחים רנשו: ויליאם רנשו בשמאל וארנסט רנשו בימין

התחרות נערכה ב-2 שלבים. בשלב הראשון 28 ספורטאים התחרו על הזכות להתמודד מול המנצח של התחרות שנערכה בשנה שעברה. בשלב השני המנצח של השלב הראשון נפגש עם האלוף-משנה שעברה.

כול המשתתפים חולקו ל-2 בתים (16 בעליון ו-12 ספורטאים בתחתון). המנצחים נפגשו בגמר מתמודדים. הטניסאים אמריקאים לא עברו את השלב השני של התחרויות.

המנצח של השלב הראשון היה טניסאי בריטי בשם הרברט לאופורד. ארנסט רנשו הודח בשלב חצי-גמר. ויליאם רנשו ניצח משחק הסיום ב-4 מערכות. בכך הוא זכה באליפות הרביעית ברציפות.

תחרות הנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות הנשים שנערכה לראשונה השתתפו 13 טניסאיות. במשחק הגמר נפגשו האחיות ווטסון. האחות הצעירה מוד ווטסון ניצחה את אחותה ב-3 מערכות.

תחרות הזוגות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות הזוגות השתתפו 10 זוגות כולל הזוג האמריקאי שהודח בחצי גמר. הזוג האחים רנשו ניצח זוג בריטי אחר ב-4 מערכות. בכך ויליאם רנשו זכה במקום הראשון בתחרות נוספת לתחרות גברים, ובסך הכול הוא זכה בפעם החמישית במקום ראשון בתחרות וימבלדון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]