אליפות וימבלדון 1923

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליפות וימבלדון 1923
1923 Wimbledon Championships
ענף טניס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת התחרות 25 ביוני 1923 – 7 ביולי 1923 (13 ימים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר תחרות 43 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיר מארחת אצטדיוני הטניס בווימבלדון עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליפות וימבלדון 1923 הייתה תחרות טניס שנערכה על מגרשי הדשא של אצטדיוני הטניס בווימבלדון. התחרות התחילה ב-25 ביוני והסתיימה ב-7 ביולי. תוכנית התחרות כללה תחרויות גברים, תחרויות נשים ותחרויות זוגות גברים, זוגות נשים וזוגות מעורבים.

כמו בשנים קודמות, באליפות זו בלטו סוזן לנגלן (צרפת) שזכתה באליפות בתחרות הנשים וזוגות הנשים ואליזבת ריין שזכתה בתחרות זוגות הנשים והזוגות המעורבים.

התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות הגברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאם ג'ונסטון, מנצח תחרות הגברים

לתחרות זו נרשמו 133 טניסאים, מהם 92 מבריטניה. לאחר משחקי מיון 128 מתחרים חולקו ל-8 בתים. מנצח אליפות וימבלדון 1922 ג'רלד פטרסון (אוסטרליה) לא השתתף בתחרות. בגמר תחרות הגברים ויליאם ג'ונסטון (ארצות הברית) ניצח את פרנק הנטר, גם הוא מארצות הברית, ב-3 מערכות וזכה בתואר.

תחרות הנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוזן לנגלן, מנצחת תחרות הנשים

בתחרות הנשים השתתפו 68 טניסאיות (מהם 50 בריטיות) שחולקו ל-8 בתים. אליזבת ריין (ארצות הברית) הודחה במשחק חצי-גמר. בגמר סוזן לנגלן פגשה את קיטי מקיין הבריטית וניצחה אותה בשני מערכות. לסוזן לנגלן זו הייתה האליפות החמישית ברציפות.

תחרות זוגות גברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות השתתפו 64 זוגות. לתחרות נרשמו זוגות טניסאים ממספר מדינות, כמו בתחרות הגברים. זוג אלופי 1922 לא השתתף בתחרות. במשחק סיום נפגשו הבריטים לסלי גודפרי ורנדולף ליסט נגד הספרדים אדוארדו פלקר ומנואל דה גומר. הזוג ליסט/גודפרי ניצח ב-4 מערכות. לרנדולף ליסט זו הייתה הזכייה השלישית ברציפות (כול פעם עם פרטנרים שונים).

תחרות זוגות נשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות השתתפו 38 זוגות. בגמר התחרות הזוג שכלל את הבריטיות ג'ואן אוסטין ואבלין קוליה נפגשו עם אלופות השנה הקודמת סוזן לנגלן (צרפת) ואליזבת ריין (ארצות הברית). האלופות ניצחו בשתי מערכות ובכך זכו בתואר בפעם החמישית ברציפות. לסוזן לנגלן זה היה התואר השני באליפות זו.

תחרות זוגות מעורבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות השתתפו 64 זוגות. זוג שזכה באליפות בשנת 1922 לא השתתף בתחרות. בגמר התחרות נפגש הזוג רנדולף ליסט (בריטניה) ואליזבת ריין (מנצחי אליפות וימבלדון 1921) עם לואיס דין (בריטניה) ודורותי ברון (בריטניה) וניצחו בשתי מערכות. לאליזבת ריין זה היה התואר השני באליפות זו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]