אליפות וימבלדון 1920

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליפות וימבלדון 1920
1920 Wimbledon Championships
ענף טניס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת התחרות 21 ביוני 1920 – 3 ביולי 1920 (13 ימים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר תחרות 40 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיר מארחת אצטדיוני הטניס בווימבלדון עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליפות וימבלדון 1920 הייתה תחרות טניס שנערכה על מגרשי הדשא של אצטדיוני הטניס בווימבלדון. התחרות התחילה ב-21 ביוני והסתיימה ב-3 ביולי. תוכנית התחרות כללה תחרויות גברים, תחרויות נשים ותחרויות זוגות גברים, זוגות נשים וזוגות מעורבים.

בתחרויות של שנת 1920 בלטו סוזן לנגלן (צרפת) שזכתה באליפות בתחרות הנשים, זוגות מעורבים וזוגות נשים ואליזבת ריין (ארצות הברית) שזכתה בתחרות זוגות נשים והגיעה לגמר זוגות מעורבים. דורותי דאגלס צ'יימברס הגיעה ל-2 גמרים אך לא זכתה באף תואר.

התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות הגברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביל טילדן, מנצח תחרות הגברים

התחרות נערכה בשני שלבים. בשלב הראשון המתחרים חולקו ל-8 בתים. מנצח השלב הראשון קיבל זכות להתמודד מול מנצח אליפות וימבלדון 1919 על התואר. לתחרות זו נרשמו 128 טניסאים, מהם 87 מבריטניה. בגמר תחרות הגברים ביל טילדן (ארצות הברית) ניצח את דזנדזו סימידזו (יפן) ב-3 מערכות. במשחק על האליפות הוא שיחק נגד ג'רלד פטרסון מאוסטרליה (מנצח אליפות וימבלדון 1919) וניצח ב-4 מערכות.

תחרות הנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוזן לנגלן, מנצחת תחרות הנשים

בתחרות הנשים השתתפו 51 טניסאיות (מהם 45 בריטיות) שחולקו ל-4 בתים. בגמר התחרות דורותי דאגלס צ'יימברס (בריטניה) נפגשה עם אליזבת ריין (ארצות הברית) והפסידה ב-2 מערכות. במשחק האליפות ריין שיחקה נגד מנצחת אליפות 1919 סוזן לנגלן (צרפת) שניצחה ב-2 מערכות.

תחרות זוגות גברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות הזוגות השתתפו 53 זוגות. לתחרות נרשמו זוגות טניסאים ממספר מדינות, כמו בתחרות הגברים. מנצחי השלב הראשון היו אמורים לפגוש במשחק על התואר את אלופי השנה הקודמת פט או'הארה ורונלד תומאס מאוסטרליה. במשחק סיום של השלב הראשון הזוג האמריקאי צ'אק גרלנד ודיק ויליאמס שיחקו נגד אלג'רנון קינגסקוט (בריטניה) וססיל פארק (אירלנד) וניצחו אותם ב-4 מערכות. מכיוון שאלופי השנה הקודמת לא התייצבו למשחק הקובע, האמריקאים זכו בניצחון טכני.

תחרות זוגות נשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרויות זוגות הנשים נערכו ללא יתרון למנצח בתחרות השנה הקודמת. בתחרות השתתפו 26 זוגות, כמעט כל המשתתפות היו בריטיות (כמו בתחרות הנשים). כמו בשנת 1919 בגמר התחרות הזוג שכלל את הבריטיות דורותי דאגלס צ'יימברס ואתל לרקומב נפגש עם הזוג סוזן לנגלן (צרפת) ואליזבת ריין (ארצות הברית). הזוג הבריטי הפסיד ב-2 מערכות.

תחרות זוגות מעורבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרויות זוגות המעורבים נערכו ללא יתרון למנצח בתחרות השנה הקודמת. בתחרות השתתפו 52 זוגות. כמעט כל המשתתפות היו בריטיות (כמו בתחרות הנשים). בגמר התחרות נפגש הזוג ג'רלד פטרסון (אוסטרליה) וסוזן לנגלן (צרפת) עם רנדולף לוסט (בריטניה) ואליזבת ריין. הזוג פטרסון/לנגלן ניצח ב-3 מערכות. לסוזן לנגלן זה היה התואר השלישי באליפות זו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]