אליפות וימבלדון 1914

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליפות וימבלדון 1914
1914 Wimbledon Championships
ענף טניס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת התחרות 22 ביוני 1914 – 6 ביולי 1914 (15 ימים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר תחרות 38 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיר מארחת אצטדיוני הטניס בווימבלדון עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליפות וימבלדון 1914 הייתה תחרות טניס שנערכה על מגרשי הדשא של אצטדיוני הטניס בווימבלדון. התחרות התחילה ב-22 ביוני והסתיימה ב-4 ביולי. תוכנית התחרות כללה תחרויות גברים, תחרויות נשים ותחרויות זוגות גברים, זוגות נשים וזוגות מעורבים.

לאחר הפסקה של מספר שנים בתחרויות, השתתף נורמן ברוקס (אוסטרליה) והוא זכה בתחרויות גברים וזוגות גברים. טוני וילדינג (אוסטרליה) זכה בתואר אלוף בתחרויות זוגות גברים ובמקום שני בתחרויות גברים וזוגות מעורבים. הטניסאית בריטית אתל לרקומב זכתה בתחרות זוגות מעורבים ובמקום השני בתחרות נשים וזוגות נשים.

לאחר אליפות זו התחרויות הופסקו לארבע שנים עקב מלחמת העולם הראשונה, והן חזרו להתקיים ב-1919.

התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות הגברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נומרן ברוקס, מנצח תחרות הגברים

התחרות נערכה בשני שלבים. בשלב הראשון המתחרים חולקו ל-8 בתים. מנצח השלב הראשון קיבל זכות להתמודד מול מנצח אליפות וימבלדון 1913 על התואר. לתחרות זו נרשמו 104 טניסאים, מהם 100 מבריטניה. בגמר תחרות הגברים נורמן ברוקס (אוסטרליה) ניצח את אוטו פרויצהיים (גרמניה) ב-5 מערכות. במשחק על האליפות הוא שיחק נגד טוני וילדינג מניו זילנד (מנצח אליפות וימבלדון 1913) וניצח ב-3 מערכות. לנורמן ברוקס זה היה ניצחון שני (הראשון היה בשנת 1907).

תחרות הנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דורותי דאגלס צ'יימברס, מנצחת תחרות הנשים

בתחרות הנשים השתתפו 51 טניסאיות (מהם 48 בריטיות) שחולקו ל-4 בתים. בגמר התחרות אתל לרקומב (מנצחת בשנת 1912) נפגשה עם אליזבט ריין (ארצות הברית) וניצחה ב-2 מערכות. במשחק אליפות היא שיחקה נגד מנצחת אליפות 1913 דורותי דאגלס צ'יימברס והפסידה ב-2 מערכות. לדורותי דאגלס צ'יימברס זו הייתה הזכייה השביעית.

תחרות זוגות גברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות הזוגות השתתפו 44 זוגות שהתחרו על הזכות להתמודד על התואר במשחק נגד מנצחי אליפות וימבלדון 1912. לתחרות נרשמו זוגות טניסאים ממספר מדינות, כמו בתחרות הגברים. בגמר התחרות של השלב הראשון הזוג שכלל את טוני וילדינג ונורמן ברוקס נפגש עם האחים לוו הבריטים וניצח אותם ב-3 מערכות. במשחק על האליפות נורמן ברוס וטוני וילדינג שיחקו נגד הזוג הבריטי הרברט רופר-בארט וצ'ארלס דיקסון שהיו מנצחי תחרות בשנת 1913 וניצחו ב-4 מערכות.

תחרות זוגות נשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרויות זוגות הנשים נערכו ללא יתרון למנצח בתחרות בשנה הקודמת. בתחרות השתתפו 20 זוגות, כמעט כל המשתתפות היו בריטיות (כמו בתחרות הנשים). הזוג המנצח של השנה הקודמת לא נרשם לתחרות. בגמר התחרות הזוג שכלל את הבריטיות אדית האנם ואתל לרקומב נפגש עם הזוג אגנס מורטון (בריטניה) ואליזבת ריין (ארצות הברית). הזוג מורטון/ריין ניצח בשתי מערכות וזכה בתואר.

תחרות זוגות מעורבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרויות זוגות המעורבים נערכו ללא יתרון למנצח בתחרות בשנה הקודמת. בתחרות השתתפו 39 זוגות. כמעט כל המשתתפים היו בריטים (כמו בתחרות הנשים). הזוג המנצח של השנה הקודמת הוף קריסף ואגנס טוקי הודחו במשחק חצי-גמר. בגמר התחרות נפגשו הזוג הבריטי ססיל פארק ואתל לרקומב נגד טוני וילדינג ומרגריט ברוקדי (צרפת). הזוג הבריטי ניצח ב-3 מערכות וזכה בתואר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]