אלעד קופרמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלעד קופרמן
אלעד קופרמן. 2018
אלעד קופרמן. 2018
לידה 2 באוקטובר 1969 (בן 54)
מדינה ישראלישראל ישראל
מעסיק איש עסקים עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
פייסבוק kuperman.elad
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלעד קופרמן (נולד ב-2 באוקטובר 1969) הוא מפיק ויוצר טלוויזיה ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוגר המחזור הראשון של תיכון אלון ברמת השרון.

הפיק שני פרקים של "החמישייה הקאמרית" במסגרת בית הפקות באוניברסיטת תל אביב, כולל פרק מיוחד ליום העצמאות שיועד לערוץ 2 הניסיוני. במקביל החל לעבוד כשכיר בערוץ הילדים, הפרויקט הראשון שלו היה שידור חי במשך חודשיים של התוכנית 'כדור פורח'. בהמשך נקרא על ידי איש העסקים אביב גלעדי להצטרף להראשון בבידור של הבדרן דודו טופז, והפיק שלוש עונות. לאחר מכן עזב להפוגה בת שנה שבמהלכה ניהל את ערוץ פוקס קידס ושב להפיק את שתי העונות האחרונות של טופז.

בשנת 2003 הפיק עבור הזכיינית "קשת" את התוכנית קחי אותי שרון שהייתה אחת הסנוניות הראשונות בסוגת תוכניות המציאות בישראל[1]. בהמשך הפיק עבור הזכיינית תוכניות כגון השגריר שאותה גם יצר, ואורי גלר מחפש את היורש, שנמכרה לרשתות בגרמניה, הולנד, הונגריה, קנדה וארצות הברית. בשנת 2008 החל להפיק את התוכנית הפופולרית האח הגדול. במשך השנים הפך לאחד המפיקים הבולטים בישראל.

קופרמן הפקות - אנדמול ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 הקים קופרמן את חברת "קופרמן הפקות" המתמחה בפורמט הריאליטי. החברה עבדה רבות עם "קשת" מתוקף מחויבות שהטילו על הזכיינית תנאי הזכייה במכרז לערוץ 2, להעביר 65% מההפקות לחברה חיצונית על מנת לשמר שוק הפקה מגוון, עובדה שעוררה תרעומת בשוק ההפקה. בין יתר התוכניות שהפיק: שישי שואו (1995), אייל גולן קורא לך, רמזור שזכתה בפרס אמי לקומדיה הטובה ביותר, מעצר בית, אבודים באפריקה, חומר טוב, חי ב-LA LA לנד (2011-2012), האי, סופר נני, אמא מחליפה, הבובלילים בדרך לחופה, המטבח, השעון ועל קצות האצבעות. חלקם זכו בפרס האקדמיה הישראלית לתוכנית הטובה ביותר בקומדיה, תוכנית הריאליטי הטובה ביותר ותוכנית הילדים הטובים ביותר כמו גם בפרס אמי הבינלאומי לקומדיה הטובה ביותר.[2][3][4]

ב-2013 רכשה "אנדמול", חברת הפקות עצמאית ויצרנית תוכן דיגיטלי בינלאומית, 51% מ"קופרמן הפקות" וזו שינתה את שמה ל"אנדמול ישראל".[5] בעקבות הרכישה חדלה החברה משיתוף הפעולה הכמעט בלעדי שלה עם קשת והחלה להפיק עבור זכייניות נוספות, בין היתר עם הזכיינית "רשת" במסגרת תוכנית המציאות "המיזם" שהופקה ב-2014.[6] באותה שנה רכשה אנדמול כ-30 אחוזים ב"רשת".

ב-2013 קופרמן החל להתקרב לדת דרך הרב יעקב אדלשטיין.[7]

במאי 2020 שיתף פעולה בהפקה של הדוקו-ריאליטי של כאן11, עוד ניפגש[8] עם שני יוצרים חוזרים בתשובה: אוהד גלעוז ואורי גרודר. הם עבדו במשך כשנתיים על סדרה בפורמט חדש בארץ. בסדרה מוצגים סיפורים אמיתיים של חילונים שבן משפחה שלהם חזר בתשובה, ובעקבות כך נותק הקשר. המשתתפים צולמו במהלך כל התהליך, במהלכו עברו להתגורר במאה שערים.[9]

ב-5 במרץ 2024 עלתה לשידור בכאן 11 הסדרה הצבי, שאלעד קופרמן לקח חלק בהפקתה.

אלעד קופרמן נשוי ואב לשלושה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]