מיס סנשיין הקטנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מיס סאנשיין הקטנה)
מיס סנשיין הקטנה
Little Miss Sunshine
בימוי ג'ונתן דייטון וואלרי פאריס
הופק בידי מייקל באוג
ג'ב ברודי
מרק טורטלטאב
תסריט מייקל ארנדט
עריכה פמלה מרטין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אביגייל ברסלין
סטיב קארל
טוני קולט
גרג קיניר
פול דנו
אלן ארקין
מוזיקה מייקל דאנה
דבוצ'קה
צילום טים שוורסטדט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Deep River Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס סירצ'לייט פיקצ'רס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 26 ביולי 2006
משך הקרנה 103 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה, סרט להט"בי, סרט דרמה, סרט מסע עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 8 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו littlemisssunshine
פרסים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיס סנשיין הקטנהאנגלית: Little Miss Sunshine) הוא סרט קולנוע דרמה-קומי אמריקאי משנת 2006, אשר בוים על ידי הזוג ג'ונתן דייטון וואלרי פאריס. הסרט זכה בשני פרסי אוסקר, על התסריט המקורי ושחקן המשנה (אלן ארקין).

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מספר את סיפורה של משפחת הובר המתגוררת באלבקרקי שבניו מקסיקו. בתחילת הסרט מוצגות דמויות המשפחה: שריל הובר (טוני קולט), אם לשני ילדים, לוקחת את אחיה פרנק (סטיב קארל) מבית החולים, בו אושפז לאחר ניסיון התאבדות. פרנק הוא הומוסקסואל ומורה המלמד על מרסל פרוסט. בעלה של שריל, ריצ'רד (גרג קיניר), מנסה למכור שיטה אשר פיתח, ששמה "תשעה שלבים להפוך למנצח". בנה של שריל, דוויין, (פול דנו) הוא נער המעריץ את פרידריך ניטשה, וכמוהו נדר לא להוציא מילה מפיו עד אשר יתקבל לאקדמיית חיל האוויר האמריקני. אביו של ריצ'רד, אדווין (אלן ארקין), גורש לאחרונה מבית האבות בו התגורר, לאחר שנתפס מסניף הרואין. יש לו קשר טוב עם נכדתו בת השבע, אוליב, (אביגייל ברסלין), והוא מאמן אותה לקראת תחרות יופי לילדות, בה היא עתידה להשתתף.

תחרות היופי, הנקראת "מיס סנשיין הקטנה", נערכת בקליפורניה. כל ששת בני המשפחה נוסעים ביחד לתחרות במיניבוס הפולקסווגן שלהם. לאורך הנסיעה עוברות הדמויות מספר משברים: תקוותיו של ריצ'רד למכור את התוכנית שפיתח מתנפצות; פרנק נתקל בחברו לשעבר, אשר יוצא כעת עם מתחרהו ללימודים; אדווין מת ממנת יתר של הרואין באמצע הלילה; דוויין מגלה כי הוא עיוור צבעים, ולכן לא יוכל להיות טייס. בנוסף, מצמד המכונית נשבר, מה שמצריך את דחיפתה לאחר כל עצירה. בשלב מסוים מתקלקל גם צופר המכונית, וצופר ללא הרף. בתוך כל זה מתאמצת המשפחה להגיע לתחרות בזמן.

בתחרות מזעזעת אוליב את הקהל ואת השופטים, כשהיא מבצעת מופע חשפנות, לצלילי שירו של ריק ג'יימס "Super Freak". הקהל שורק בבוז או עוזב בהפגנתיות, אך המשפחה נחלצת לעזרתה של אוליב, ומצטרפת אליה לריקוד על הבמה. בכך מתאחדת המשפחה, אשר עמדה רק זמן קצר לפני כן על סף פירוק. לבסוף מגורשת המשפחה מהתחרות ונאסר על אוליב להשתתף בתחרות יופי בכל גבולות קליפורניה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
אביגייל ברסלין אוליב
גרג קיניר ריצ'רד
פול דנו דוויין
אלן ארקין הסבא
טוני קולט שריל
סטיב קארל פרנק
מרי לין רייסקוב פאם

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]