משתמש:הללג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משתמש זה הוא מפעיל מערכת בדימוס בוויקיפדיה העברית. (אימות)


מתוך מדריך הטרמפיסט לגלקסיה, דאגלאס אדאמס:

ברבות מהציוויליזציות הרגועות יותר שבשפה המזרחית של הגלקסיה, מדריך הטרמפיסט לגלקסיה החליף כבר את האנציקלופדיה גלאקטיקה כמאגר התקני של כל הידע והחכמה, משום שלמרות שהוא מכיל השמטות רבות ותוכן מפוקפק או לפחות לא מדוייק ביותר, הוא עולה על היצירה הישנה וחסרת המעוף בשני מאפיינים חשובים.
ראשית, הוא מעט זול יותר; שנית, על כריכתו כתובות באותיות גדולות וידידותיות המילים בלי פאניקה.

.

זוהי התייחסותי לויקיפדיה: היתרון הכמעט יחיד שלה הוא הנגישות שלה והחינמיות שלה. מעבר לזו, יש בה הרבה בעיות, מהותיות ושאינן כאלה (על אף כל האמור בדף על אמינותה). אך מכיון שהרבה אנשים משתמשים בה, אין ברירה אלא לנסות ולתקן פה ושם. עם זאת, אני די פסימי.

לעת-עתה כתבתי את הערכים:

אני ממליץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

(וגם ויקיפדיה)

ערכים ביהדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעגל השנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משלוח מנות, מתנות לאביונים, סעודת פורים, מקרא מגילה, כפרות, מכירת חמץ, כרפס, שבת הגדול, קרבן פסח, פסח שני, מצה שמורה, אפיקומן, ברכת החמה.

אישים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסף קרא, יוסף אבן כספי, ישעיה האחרון, ישעיה די טראני, מהר"ם שיק, יעקב מדן, יצחק שילת, ישראל רוזן, גדליה נדל, אלעזר ליפא סוקניק, יהושע מאיר גרינץ, בן ציון נסים פרדס, פיבל מלצר, יצחק טברסקי, זהר עמר, אבי הורביץ, צדקיה בן אברהם, יהודה בן בנימין ענו

ספרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנציקלופדיה מקראית, דקדוקי סופרים, מסכת סופרים, מקראות גדולות הכתר, שאילתא (דרשה), קדמוניות המקרא, מכילתא דרשב"י, ספרי במדבר וספרי דברים (מבוסס גם על מה שהיה כתוב בספרי), ספרי זוטא במדבר, ספרי זוטא דברים

מצוות ומשפט עברי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא תחנם, גיד הנשה, קידוש החודש, אונאה, אונאת דברים הגונב מגנב פטור, מצוות זכירת מעשי עמלק.

בית המקדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצוות בניין בית המקדש, הסורג, בית החליפות, שער המוגרבים, מבנה בית המקדש (ד"צ המשיך).

אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיקון סופרים, דיברה תורה כלשון בני אדם, ברית בין הבתרים, קאת, תחש (תנ"ך), בשר שנתעלם מן העין, מפעל משנה תורה, תמונתו של הרמב"ם, מורה הצדק, פרס אגרסט, סימני כשרות בבעלי חיים, מטא-הלכה, מושב בחיים, קוישיקלך, עמק שווה, מזמור ס"ז ושכוייח גם.

ערכים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יהודה גיל, אמונה אלון, צרפתים, פעיל שלום, בן ציון גרשוני, יש את, פוקר (תעופה), שרשיר, ניצחון טכני, ספר אלף הפסיקות, רשימת המלכים השומרית. תרגומים מוויקי האנגלית: היינריך וילהלם אולברס, וולפגנג פאולי, ג'ו רוזנטל, מריאנה פרדריקסון, קונסטנטין נובוסלוב‏‏, מחלוקות על "גילוי ברזיל", הר פסקואה, מטיס (טיל).