שיחה:עמיר פרץ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך זה צוטט בבכתבה מאת אתר למנויים בלבד תום מהגר, פרץ התעלם מהשד העדתי, באתר הארץ, 7 בנובמבר 2021.

עמיר פרץ נפצע מכדור או מתאונת נגמ"ש? אני ידעתי שמכדור, בויקי האנגלית כתוב שנפצע בקרב המיתלה. מישהו יודע?--איש המרק 19:37, 11 נובמבר 2005 (UTC)

ע"פ אתר NRG

"אחרי הישיבה אמר פרץ: "במקרה נפצעתי מכדור אמיתי ולא מכדור פינג פונג ושכבתי שנתיים בבית חולים, אבל אני סולח לחבר מפלגתי שנתפס בשעת כעסו" --איש המרק 10:04, 12 נובמבר 2005 (UTC)

הודעה עצמית היא לאו דווקא מקור אמין. גילגמש שיחה 10:08, 12 נובמבר 2005 (UTC)
פניתי למשתמש:Felagund, שהוסיף את המידע.--איש המרק 10:14, 12 נובמבר 2005 (UTC)
בוודאי שלא נפצע בקרב המיתלה, שהתרחש כשפרץ היה בן ארבע. התאונה שבה נפצע התרחשה באזור המיתלה. דוד שי 10:28, 12 נובמבר 2005 (UTC)
ע"פ עדותו בועדת וינוגרד, נפצע-נמעך בין שני נגמ"שים, באזור המתלה.
שום מילה על יצפאן?!

בערכים על ח"כים ואישים בולטים בפוליטיקה נהוג לציין את ההשכלה של האדם הנדון ושפות בהן הוא שולט (בנוסף לעברית ואנגלית שהן שפות מובנות מאליהן). מדוע בערך על אדם המתיימר להיות ראש הממשלה הבא של ישראל (ללא ספק תפקיד חשוב) לא מצויין ששליטתו של פרץ באנגלית לוקה בחסר (בלשון המעטה)? האם אין זהו פרט חשוב? האם לא חובה על כל מנהיג בימנו, אפילו בדרג יותר נמוך מיו"ר העבודה לשלוט בשפה האנגלית על בוריה? זהו לא פרט שאמור להכפיש את שמו אלא לציין עובדה פשוטה שכולנו נוכחנו בה בעת נאומו (גימגומו) של פרץ. ערך אמור לספק את כל המידע החשוב על האיש ואין עוררין על כך שזהו מידע חשוב. כמו כן ניתן לציין שפרץ שולט במרוקאית (ערבית). נא להכניס את המידע לערך או לכתוב כאן למה לדעתכם אין להכניס מידע זה לערך. 84.94.184.65 20:13, 22 נובמבר 2005 (UTC)

זאת הכפשה. גילגמש שיחה 20:17, 22 נובמבר 2005 (UTC)
ממתי נהפכה כתיבת האמת להכפשה? כמעט על כל אדם בארץ ניתן לומר ששליטתו באנגלית לוקה בחסר. זהו ניסוח שלא מציין עד כמה בורותו גדולה אך דבר זה ברור לכל דיכפין. ראוי לפחות לרשום לפחות שבנאום שנשא פרץ בתאריך...פרץ גימגם ולא הצליח להשלים משפטים פשוטים (או שפשוט לכתוב שנחשפה ערוותו בפומבי). אדם מן היישוב שלא בקי בפוליטיקה ובאקטואליה בישראל עוד עלול לקבל את הרושם המוטעה שבגלל שפרץ הגיע לתפקיד כה רם ונישא מובן שהוא שולט באנגלית ובעל לפחות תואר ראשון ממוסד אקדמאי מוכר (האוניברסיטה של החיים זה מוסד שלא מוכר עדיין ע"י המועצה להשכלה גבוהה). אינכם חושבים שאי כתיבת הפרט הנ"ל יכולה להטעות? אינכם חושבים שזהו פרט חשוב? ואפשר לנסח את זה כך שזו לא תהיה הכפשה. 84.94.184.65 20:32, 22 נובמבר 2005 (UTC)
לא, זה לא פרט חשוב. אל תוסיף אותו בבקשה. גילגמש שיחה 20:35, 22 נובמבר 2005 (UTC)
זו לא שאלת תם אלא שאלת רשע. ויקיפדיה היא לא מקום לצחוק בו על מי שמועד. אין לכך שום חשיבות. ppesel 21:53, 22 נובמבר 2005 (UTC)
במי אתה תומך, בשרון? בחקירות שלו הוא הוכיח שגם עברית הוא לא יודע לדבר. ללכלך אפשר על כולם. קקון 22:00, 22 נובמבר 2005 (UTC)
אתה כנראה לא מבין את המהות של ויקיפדיה. שכח כאן לרגע מהפוליטיקה ונסה להימנע מפגיעה מעליבה באנשים. לידיעה יש ערך רק אם היא מהותית. האפיזודה (המצחיקה) שקרתה לפרץ אינה ערך חדשותי, מקומה בצהובונים בלבד. אתה גם יכול לצחוק על השפם של פרץ או על המבטא המרוקאי שלו, אבל זה מיותר, פוגע, מעליב ולא עומד בסטנדרטים שויקיפדיה הציבה לעצמה. הויכוח הזה מיותר. ppesel 22:30, 22 נובמבר 2005 (UTC)
פפסל, פניתי אל הויקיפד בעל הקישור האדום ולא אליך. בך אני דווקא תומך. קקון 22:44, 22 נובמבר 2005 (UTC)

יש מידה רבה של פרובינציאליות במחשבה שראש ממשלת ישראל חייב לשלוט היטב באנגלית. ראש ממשלת ישראל חייב לשלוט בעברית, ורצוי גם בערבית, השפות של אזרחי מדינתו. למרבה הצער, מרבית ראשי ממשלת ישראל, אם לא כולם, לא ידעו לומר משפט אחד בערבית, ולו תמכתי באמור בראש שיחה זו, הייתי אומר שראוי לציין זאת לגנאי בערך של כל אחד מהם. אם כבר הגענו לנושא, אציין שבקדנציה הראשונה של יצחק רבין כראש ממשלה נגרמו לי ייסורים בכל פעם ששמעתי אותו מדבר עברית, משום שהאיש לא הוציא משפט תקין אחד מפיו. יש לי רושם שבתקופת שבתו באופוזיציה ניצל את הזמן לשיפור המצב, משום שבקדנציה השנייה שלו לא התקשיתי להאזין לו. ובעניין עמיר פרץ והאנגלית: בשביל זה יש מתורגמנים. דוד שי 06:36, 23 נובמבר 2005 (UTC)

במחשבה נוספת, אם נכתוב בכל ערך העוסק באישיות את תחומי הבערות של אותה אישיות, נגיע לערכים גדולים מאוד מאוד, וגילגמש יתרגז. למה להרגיז את גילגמש? דוד שי 20:07, 23 נובמבר 2005 (UTC)
נו באמת! אף ראש ממשלה לא ידע ערבית? משה שרת גר שנה בתור ילד עם משפחתו בכפר ערבי בשומרון, והוא ידע ערבית היטב. זה אפילו כתבו אצלנו. מצד שני, הוא באמת לא החזיק מעמד בראשות הממשלה הרבה זמן... emanשיחה 20:39, 23 נובמבר 2005 (UTC)

השפם של פרץ או המבטא המרוקאי שלו אינם קשורים לעניין. לא מפריע לי שראש הממשלה יהיה קירח/משופם/בעל רגליים שעירות וכיו"ב כל עוד הוא ממלא את תפקידו נאמנה. אולי זה רק אני אבל קשה לי לראות את ההתדרדרות של הפוליטיקה בישראל. כשאני מסתכל על חברי מרכז הליכוד שקובעים דברים רבים במדינה קשה לי לישון בלילה. גם כשאני מסתכל על הפוליטיקאים של ימינו אני נחרד. ח"כים ללא תואר, ח"כים שלא יודעים אנגלית וכו'. בקצב הזה יהיה שר בלי בגרות בעוד מספר שנים. נבצר מבינתי כיצד שר שאין לו תואר בנושא הרלוונטי (למשל כלכלה) יכול לעסוק בנושא ולקבוע תקציבים של מיליונים ללא שום הכשרה מתאימה (יש לי ילדים ואני נותן להם דמי כיס זו לא דוגמא להכשרה) ואחר כך מתלוננים שהנוער לא לומד- יש להם ממי לקחת דוגמא. אם זו הייתה מעידה חד פעמית ניחא, אבל הנאום (מילמול) הוכיח מעל לכל ספק ששליטתו של מר פרץ באנגלית לוקה בחסר. זוהי אינה מעידה חד פעמית אלא בעיה שיש לטפל בה בדחיפות (רצוי עד סוף מרץ). אין זו בושה להודות שאתה לא יודע אנגלית. הרבה אנשים לא יודעים אנגלית אבל הם לפחות לא מתמודדים על משרת ראש הממשלה. זה לא נקרא "לצחוק"/"לרדת" עליו אלא זה נקרא ציון האמת וכל האמת ושום דבר מלבדה. בקשר לשרון סבורני שכתוב בערך על החקירות שנחקר ועל החשדות שהועלן נגדו ואם לא יש להוסיף גם זאת. אנגלית חשובה לפחות כמו הערבית אם לא יותר. אגב רוב הפוליטיקאים דוברי הערבית באים מבתים בהם השפה הערבית היא שפת האם ואין לזקוף לזכותם את ידיעת השפה- זו פשוט השפה שבה הם דיברו בבית בילדותם.

אני עדיין תומך בהכנסת הערה זו לערך. מילא שיו"ר ההסתדרות לא ידע אנגלית אבל שראש הממשלה הבא של ישראל (לפי ויקי באנגלית) לא ידע אנגלית זו כבר בושה וחרפה. כמו כן אני מסכים שלא צריך להעיר את הענק משנתו ולכן גם כיבדתי את בקשתו ולא צירפתי הערה זו לערך. ד"א אך שזה שאין באנציקלופדיה ערך על בערות??? 84.94.72.243 20:36, 23 נובמבר 2005 (UTC)

אין בערות משום שבמקום לכתוב ערכים אנחנו משתעשעים בכתיבת דפי שיחה. מה דעתך לתרגם את en:Ignorance, או לסכם את הספר "סוציולוגיה של הבערות"? דוד שי 21:28, 23 נובמבר 2005 (UTC)
לצערי איני מתמצא בסוציולוגיה והנושא לא מעניין אותי לכן רוב הסיכויים שלא אכתוב את הערך. כלום הנך חושב שאם הייתי יכול לכתוב את הערך לא הייתי כותב אותו כבר מזמן? עם זאת מבוטחני שימצא הויקיפד שיכתוב את הערך. אם הינכם מתנגדים לתוספת שהצעתי אז אני מוריד את בקשתי. בהצלחה בהמשך. 84.94.3.76 12:01, 24 נובמבר 2005 (UTC)
אז תתכבד ותכתוב את העובדה הזו גם בערכים של יצחק שמיר ושאר דור המחתרות. או לחילופין תתכבד ותכתוב בערך של בנימין נתניהו שהוא שולט היטב באנגלית לאחר שירד מן הארץ לכמה שנים לארה"ב.
אבקשך גם לציין שאין מי מהפוליטיקאים הישראלים ששולט באופן המניח את הדעת בסינית מנדרינית או לכל הפחות קנטונזית, וכן בהינדית - שתיהן שפות המדוברות בפי מיליארדים. אליבאבא 12:43, 24 נובמבר 2005 (UTC)
יש הבדל בין מנהיגים שנולדו בעת שעדיין היו מחתרות בארץ לבין מנהיגים קצת יותר "מודרניים" וזאת בלי להזכיר את העובדה שבשנים האחרונות (10-15) עלתה קרנה של השפה האנגלית. אין לי בעיה לכתוב בערך על ביבי שהוא שולט באנגלית אך לדעתי אם אני אוסיף זאת יורידו את ההערה ויזהירו אותי שאני משחית ולכן לא עשיתי זאת. למרות ההתממות שלך אתה יודע טוב מאוד שיש הבדל בין הינדית וסינית מנדרינית לבין אנגלית. חשיבותה של השפה נקבעת לא רק לפי מספר האנשים הדוברים אותה אלא מי האנשים שדוברים אותה. אולי לא שמת לב אבל רוב (אם לא כל) מנהיגי העולם, אנשי העסקים המובילים ושאר אנשים שהם קצת יותר מ"עמך" דוברים אנגלית ברמה טובה למדי (למרות המבטא המוזר שיש לחלקם). אני מסכים ששגריר ישראל בסין/הודו רצוי שידע את השפה המקומית וישלוט בה אך לבקש מראש ממשלה לדעת סינית זו כבר בקשה גדולה מידי, אך לא כך עם האנגלית. כל עוד המשיח לא בא והאספרנטו לא נהפכה לשפה בינלאומית (כמו האנגלית) כל אדם החושק בתפקיד רם כלשהו חייב לדעת אנגלית על בוריה ובמידה והוא לא יודע יש לציין זאת בערך. רק אני רואה את החשיבות של השפה האנגלית בחיינו בימינו??? כמו שלא יעלה על הדעת למנות אדם שלא דובר עברית לראש ממשלה כך גם לא יעלה על הדעת למנות ראש ממשלה שלא דובר אנגלית ברמה סבירה פלוס. (ואני מדבר על היום לא על לפני 30 שנה שאז המצב היה שונה). יש לציין עובדה זו בערך- זו לא הכפשה- זו האמת! 84.94.3.76 14:13, 24 נובמבר 2005 (UTC)
די, תפסיק לנג'ס.
העיניין שציון עובדה כזו בערך היא לא רק עובדה, אלא גם הבעת דעה - שראש ממשלה חייב לדעת אנגלית. זו דעה שבמקרה הטוב שנויה במחלוקת, ולדעתי גם ממש מטופשת.
ותספיק לחזור על עצמך כמו שעון מקולקל. הבנו את דעתך, והיא לא התקבלה. אולי בעוד כמה שבועות, אם טיפשים ובורים כמוך (הרבה יותר מדאיג אותי מישהו שאומר שראש ממשלה "ממונה" במקום "נבחר", מאשר ראש ממשלה שלא דובר אנגלית טובה) יחזרו על הקישקוש הזה שוב ושוב, אולי (רק אולי) יהיה כדאי להוסיף חצי משפט על הביקורת שנמתחה עליו בגלל זה. אבל בשביל זה צריך קצת זמן בשביל לקבל פרספקטיבה לראות האם הזטות הזו תפסה. עד אז, אנא הפסק לנג'ס לנו. emanשיחה 14:23, 24 נובמבר 2005 (UTC)
עצוב לראות שזו הגישה כלפי אנשים שאכפת להם. אולי בגלל זה נהיה עם כל כך אדיש... אולי לדעתך זה טיפשי לצפות ששרת המשפטים תהיה בעלת רקע במשפטים, ששר האוצר יהיה בעל רקע בכלכלה, ששר הביטחון ידע שתבור זה לא רק הר ושראש הממשלה ידע אנגלית. לדעתי זה לא מטופש לצפות לכך במדינה מתוקנת. האם לדעתך זה לא חשוב שראש הממשלה יהיה דובר אנגלית ובעל תואר? האם אתה רוצה שיהיו לו התבטאויות בנוסח בוש? האם אתה רוצה להתגאות בראש הממשלה של המדינה שלך או שלא אכפת לך? אני מתכנן לחיות עוד כמה שנים במדינה ולכן אכפת לי מה יקרה בה, אולי אתה לא ולכן לא אכפת לך.
הציבור בוחר את ראש הממשלה וכך הוא בעצם ממנה אותו לתפקיד אבל אני לא אתחיל להתווכח עכשיו על משמעויות של מילים. סמנטיקה וכו' לא מעניינות אותי. מכיוון שאני מפריע להוד מעלתו, שלא יכול לסבול טיפשים ובורים כמוני (לא פעם ראשונה שהוא לא שולט על חרצובות לשונו אגב) אני אפסיק לנג'ס בעניין הזה. תעשו מה שבא לכם. הנה, נפטרתם מעוד אלמוני מציק שדורש להכניס "זוטות" לערך. מעניין היה לראות אם התוצאה הייתה זהה אם היה מדובר בפוליטיקאי מן הימין.
אם כבר נשמתם לרווחה אז תנשמו שוב. בכוונתי להכניס לערך מספר מילים אודות המחלוקת סביב עמיר פרץ (שביתות בהסתדרות, גירעונות). דין פרץ כדין חלוץ. חצי מהערך מדבר על החיסול של שחאדה אז שכאן תהיה לפחות פסקה אודות המחלוקת סביבו. גם זו תהיה הכפשה ופרט שולי או שמותר לי להכניס את זה לערך בלי להחסם? 84.94.3.76 14:53, 24 נובמבר 2005 (UTC)
אני לא ידוע ממה אכפת לך, אבל זה לא מהויקיפדיה.
אין שום חובה ששר המשפטים יהיה משפטן. למשל יוסי ביילין לא משפטן, ושר המשפטים היה אחד התפקידים היותר מוצלחים שלו, ויחד עם ציפי לבני הוא היה אחד משרי המשפטים היותר מוצלחים שהיו לאחרונה. אין שום חובה ששר האוצר יהיה כלכלן. לא חסרים מקרים כאלה החל מלוי אשכול ופנחס ספיר, וכלה אפילו בבנימין נתניהו שלמד ארכיטקטורה, ואחרי זה מנהל עסקים, אבל לא כלכלה. דוקא יורם ארידור, אחד משרי האוצר היותר כושלים של ישראל, היה כלכלן במקצועו.
ובודאי אין שום חובה שראש ממשלה יהיה דובר אנגלית. הויכוח מוצה.
לך אולי מפריע שראש הממשלה לא יודע אנגלית מספיק טוב, או שאין לו דיפלומה לתלות על הקיר, אבל אני הרבה יתות מתבייש במדינה שמתנהגת שהורגת ילדים פלסטינים, שמנצלת פועלים זרים, ושמקצצת לזקנים ונכים בשביל לתת הנחות למיליונרים. emanשיחה 16:27, 24 נובמבר 2005 (UTC)
כפי שקראתי לפני שבוע, עמיר פרץ לומד כבר תקופה ממושכת אנגלית אצל מורה מקצועית. לא מתפקידנו להטיף לו. הוא את שלו עושה ואני מאמין כי עד חודש מרס הוא ידע אנגלית היטב ויוכל לומר באנגלית גם "ארץ קטנה עם שפם". ppesel 22:47, 24 נובמבר 2005 (UTC)

הי אסף. זו לא מלחמת עריכה. פשוט הוספתי מאז שכתבת. אתה מוזמן למחוק מה שמחקת שמילה 21:03, 9 יוני 2006 (IDT)

אוקי, אין בעיה. הסיבה להורדת המשפט לנושא תקציב הבטחון הוא שמה שהיה כתוב פשוט לא היה נכון. פרץ לא התנגד באופן כללי להורדת תקציב הבטחון, אלא לאופן שבו זה נעשה - והויכוח היה פוליטי ולא ענייני להורדת תקציב הבטחון אשר בקציצו פרץ תמך לאורך הדרך. יתרה מכך - קווי היסוד של הממשלה עליו חתום גם שר הבטחון, עמיר פרץ, אומרים בבירור כי הוא (שר הבטחון) ושר האוצר יפעלו למען הורדת תקציב הבטחון, כך שהטענה שנטענה בערך פשוט לא נכונה בהיבט הרחב שלה. אסף 02:11, 10 יוני 2006 (IDT).
בציבור (ואך גם אני הבנתי) השתרשה הראיה הבאה: 1. פרץ מודיע שהבטחון יקוצץ וכסף יעבור לרווחה. 2. כסף הופך לשר בטחון. 3. פרץ מסרב לקיצוץ. ציטוט מהארץ: "שרי הממשלה אישרו אתמול (שלישי) קיצוץ של מיליארד שקל בתקציב המדינה ל-2006. מחצית מהקיצוץ יבוא מתקציב משרד הביטחון, והיתר מקיצוץ שווה של 5% במשרדים השונים, למעט המשרדים החברתיים. 18 שרים תמכו בהצעה, ושבעת שרי מפלגת העבודה נמנעו, בשל התנגדותו של יו"ר המפלגה, שר הביטחון, עמיר פרץ, לקיצוץ הגדול בתקציב הביטחון". האם יש לך נתונים אחרים? שמילה 03:42, 10 יוני 2006 (IDT)
שוב - מדובר על ראייה מאד צרה של המקרה. פרץ התנגד לקיצוץ באופן שבו הוא נעשה ספציפית ללא דיון, ולא לקיצוץ באופן כללי ולראיה אתה יכול לראות שהוא בתור שר הבטחון חתם על בעצמו על מסמכים שקובעים כי תקציב הבטחון יקוצץ החל משנת 2007 יחד עם הצהרות נוספות שלו. מה שהשתרש בציבור אינו תמיד נכון ולכן זה לא צריך להיות כאן. הציבור גם מאמין כי מצב תאונות הדרכים בישראל נהייה גרוע יותר ויותר כל שנה והמדינה לא עושה דבר בנושא, בעוד למעשה כמות ההרוגים והתאונות קטן בממוצע כל שנה באופן ערבי באחוזים נכבדים כבר למעלה מעשור (אמצע שנות ה-90 - 700 הרוגים, 2005 - 470 הרוגים). צריך להסתכל על התמונה בכלולתה ולא לציטוטים ספציפים של פרץ, כי ככלל, הוא תומך בקיצוץ בתקציב הבטחון כך שלרשום שאינו מעוניין בכך יהיה עיוות המציאות. בברכה, אסף 11:19, 10 יוני 2006 (IDT).
אין לי בעיה. אני די עוקב אחרי הנושא הזה. אשמח אם תביא לינק מעיתון מרכזי שסותר את עיתון הארץ, למשל.שמילה 13:30, 10 יוני 2006 (IDT)
קודם כל כנס וקרא את ההסכמים הקואלציונים ואת קווי היסוד של הממשלה עליהם חתום עמיר פרץ. ללא קשר, הרצוג אמר במפורש כי הימנעות השרים בהצבעה היא בשל מחלוקות לגבי נושאים אחרים, ולא הזכיר את הקיצוץ בבטחון, למרות שפרץ אמר כי היה מדובר ב"מחטף" ללא דיונים מסודרים או חשיבה על השלכות ולכן הוא מתנגד לאופן שבו זה נעשה. 13:38, 10 יוני 2006 (IDT).
לא משכנע.

[1], [2], [3]. חפש בגוגל 'עמיר פרץ קיצוץ בתקציב הבטחון' וכל הידיעות הם על כך שפרץ התנגד לקיצוץ בבטחון (או שתמך בתקציב הבטחון עד שנכנס לתפקיד שלו). אשמח אם תביא לינק שיראה דבר הפוך. ויקיפדיה היא לא על סמך השערות אישיות. שמילה 14:00, 10 יוני 2006 (IDT)

כפי שכבר אמרתי - חבל שאתה מסתכל על מנק' מבט כל-כך צרה. "אמר עמיר פרץ, כי האוצר מנסה "לקצץ קיצוץ נרחב במשרדו בדרך של מחטפים ללא כל דיון מקצועי". [4]. נק' מבט צרה תגיד שפרץ מתנגד לכל קיצוץ בתקציב הביטחון. נק' מבט רחבה תראה שגם ע"פ קווי היסוד של הממשלה וגם על פי הצהרות פרץ, הוא לא מתנגד לקיצוץ בתקציב הביטחון באופן כללי, אלא לדרך שבה זה נעשה, באמצע שנה וללא חשיבה על ההשלכות כאשר זה נעשה ללא דיון או מחשבה תחילה. ציטוט אחר של חלוץ: "הרמטכ"ל, דן חלוץ, אמר כי יותר משהקיצוץ פוגע, היה תהליך קבלת ההחלטות שהביא לאישורו מעליב". שוב לא מדובר פה על התנגדות לקיצוץ, אלא על דרך הקיצוץ. פרץ: "מקורבי שר הביטחון טענו כי הקיצוץ של 510 מיליון שקל מתקציב הביטחון הוא מחטף שביצע האוצר בלא תיאום מוקדם עם פרץ ובלא בחינת המשמעות העמוקה שתהיה לקיצוץ מיידי באמצע השנה." להגיד שפרץ מתנגד לקיצוץ בתקציב הביטחון, בגלל שהוא לא רוצה לראות את התקציב שלו נפגע יהיה פשוט עיוות המציאות, במיוחד לאחר שהוא אישית חתם על מסמכים שקובעים כי החל מתקציב 2007 תקציב הביטחון יקוצץ. אסף 14:08, 10 יוני 2006 (IDT).

אב לארבעה[עריכת קוד מקור]

"עמיר פרץ נשוי לאחלמה ואב לארבעה- אוהד הבכור, שני, יפתח והצעיר- מתן."

כדאי לשים ניקוד בשני. ‏atbannett11:16, 17 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

הסרתי את השמות, הם מיותרים. דוד שי 16:17, 2 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

לא ישכח את השם עמיר פרץ[עריכת קוד מקור]

האמירה "אני רוצה שחסן נסראללה לא ישכח את השם עמיר פרץ" מצוטטת מפיו של פרץ באתרים רבים ובהם ערך זה. למיטב זכרוני, פרץ הכחיש שאמר את הדברים (בעצמו או באמצעות אנשי לשכתו). האם מישהו יודע היכן ומתי נאמרו הדברים? במילה 'יודע' אני מתכוון להפניה למקור מהימן ובר-סמכא, כנהוג. ליאור 16:34, 29 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

הסרתי את האמירה הזו בהיעדר סימוכין מתאימים, לפי ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים. המעוניינים להשיבה מתבקשים למצוא מקור המביא דברים בשם אומרם. ליאור 08:36, 2 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
חיפוש בגוגל מעלה שפע מקורות שמייחסים לעמיר פרץ אמירה זו, כולל אחד שמציין מקור: "ידיעות אחרונות", 14/7/2006. ראה גם פרסום באתר MSN מ-20 ביולי, ויואל מרקוס בהארץ מ-18 ביולי וגדעון לוי בהארץ מ-16 ביולי. אלה סימוכים טובים למדי, אבל אינני חש צורך להחזיר את האמירה הזו לערך, די בכך שהיא מופיעה בוויקיציטוט. דוד שי 16:07, 2 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
כל העולם ואשתו ידעו לצטט את מספר ההרוגים בכפר קנא. מדובר היה כמדומני בסוכנות הידיעות AP שהפיצה את הבשורה, ועשתה זאת כל כך טוב עד שנדמה היה שכולם היו שם וכולם יודעים לספר ממקור ראשון. אלא שבסופו של יום, גופות אפשר לספור. בקיצור, שפע המקורות העיתונאיים יכולים לנבוע ממקור אחד, שגם הוא סילף או עיוות את הדברים. לענייננו, אם אני לא טועה, ממה שהצלחתי להבין מפרץ, מדובר בסתם דיבור בעלמא שאמר והוצא מהקשרו, ולא במסגרת דיון מסודר או אפילו שיחת אוף דה רקורד עיתונאית. Mort 16:25, 2 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
בפעם הבאה שייזהר גם ב"דיבור בעלמא". מובן שכל דבר הבל שפוליטיקאי אמר אי פעם הוצא מהקשרו. דוד שי 17:37, 2 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
חיפוש "קורבנות השלום" + "יצחק רבין" בגוגל מעלה 813 תוצאות ובכל זאת המונח "קורבנות השלום" לא יצא מפיו אלא מפי מתנגדיו. לפני שפתחתי את הפתיל הזה עברתי על תשעים ומשהו התוצאות בגוגל לציטוט האמור של פרץ ולא מצאתי אחד המציין מה בדיוק אמר עמיר פרץ, למי ומתי. החיפוש הנדון בגוגל מביא לפחות עשרה וריאנטים שונים של הציטוט הזה, בהם המאמר בגדה השמאלית שמתיימר לצטט את ידיעות אחרונות מתאריך 14.7.2006. בYnet עצמו לא מצאתי ידיעה מיולי 2006 עם ציטוט מעין זה של פרץ. כל עוד התוצאה הראשונה בחיפוש הנדון בגוגל היא הערך עמיר פרץ בויקיפדיה העברית, כדאי שנביא בערך רק אמירות שידוע לנו שאכן נאמרו, ואפילו בעלמא. ליאור 18:57, 2 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
ביום שישי האחרון, או זה שלפניו, אלכס פישמן כתב בידיעות שהדברים נאמרו ע"י פרץ בשיחה איתו.
emanשיחה 23:00, 23 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
אם מישהו יכול לשים ידו על הכתבה ולומר לפחות שניים משלושת הבאים:
  1. מה טוען פישמן שפרץ אמר לו?
  2. מתי התקיימה השיחה לטענת פישמן?
  3. מתי ואיפה (מוסף שבת?) התפרסמה כתבתו של פישמן?
נוכל סוף סוף לציין בערך כמו שצריך מה טוען פישמן שאמר פרץ. ליאור 05:49, 24 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

חסרים דברים[עריכת קוד מקור]

1. הצהרותיו הרבות לגבי "הדאגה לחלשים".
2. מה היו פעולותיו כראש ההסתדרות?
3. שכחתם לצייו שבהסתדרות חברים בעיקר הוועדים הגדולים במשק, ולכן רוב הזמן עמיר פרץ הגן על זכויות החזקים (לא קצת סתירה לסעיף 1 הנ"ל?).
4. השכלה??? תעודת בגרות? תואר?
5. מהן עמדותיו (אם יש כאלו) בנושאים שנויים במחלוקת (קיצבאות לחרדים, הפרדת דת ומדינה, וכו')?.
6. חסרים משפטים כמו "בילדותו היה....", או "חברים מספרים שכילד היה...". משתמש:hotguy.

ועדת וינוגרד[עריכת קוד מקור]

נא להוסיף את הפסקה הבאה: ב-30 באפריל 2007 פורסם דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד, בו נכללה ביקורת חריפה כנגד פרץ ונקבע שחוסר ניסיונו המדיני והבטחוני החלישו את יכולתה של הממשלה לקבל החלטות נכונות. בעקבות הביקורת הקשה רבו הקולות במערכת הפוליטית ומחוצה לה שקראו לפרץ להתפטר, אך הוא הודיע שבכוונתו להשאר בתפקידו. Har etzion 17:40, 1 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

קראתי את דו"ח הביניים והביקורת על פרץ רחוקה מלהיות חריפה. הביקורת על אולמרט ובמיוחד על חלוץ נוקבת ומדגישה מקרים בהם אמרו דברים בעת שידעו כי אינם נכונים. נאומו של אולמרט בכנסת נקב בתנאים שידע כי לא יעמוד בהם וחלוץ מסר לממשלה שהצבא כשיר והפקודות קיימות כשידע שאין פקודות ואין כשירות. על פרץ לא מופיעות אמירות כאלה בדו"ח הביניים, אלא אם תזכירו לי אחרת. ליאור 15:25, 11 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

ציטוט מתוך דו"ח וינוגרד: "שר הביטחון לא הפעיל שיקול דעת עצמאי לגבי השאלות הרחבות של המערכה, ולא פעל להשלמת חסרי הידע והניסיון שלו".

יפה. זו דוגמא לביקורת שמופנית כלפי שר הביטחון בדו"ח. כפי שציינתי, לא נטען שפרץ אמר דברים בעת שידע כי אינם נכונים. זאת לעומת הביקורת הקשה כלפי אולמרט וחלוץ על הונאה לכאורה מסוג זה. ממסמך של 171 עמודים אפשר לדלות מובאות שתואמות כמעט כל השקפה כלפי פרץ, בעיקר אם לא טורחים להביא ציטוטים מלאים ולציין מאיזה עמוד נלקחו. הנה דוגמא: (פרץ) "שאל שאלות נוקבות, והפגין מידה רבה של תפיסה מהירה, שיקול דעת ושכל ישר ..."
והנה הציטוט המלא, שמסייע יותר לקורא להתרשם בעצמו מהדברים:

אולם, למרות שהשר שאל שאלות נוקבות, והפגין מידה רבה של תפיסה מהירה, שיקול דעת ושכל ישר, הוא לא עמד על הליקויים החמורים בצורה בה הוצגו הנושאים בהתייעצויות אצלו. לא מצאנו בהתבטאויותיו של שר הביטחון שיקולים שהתייחסו למורכבות הזירה בלבנון, או להיבטים המדיניים הרחבים יותר של הפעולה הצבאית. גם לא נתקלנו בדיונים הראשונים אצלו במודעות לשאלת הבחירה בדרך פעולה של אש בלבד, לעומת שאלת המהלך הקרקעי. גם לא ניכרה אצלו שום בחינה מספקת של דרכי הפעולה שהוצעו על ידי הצבא או של יכולותיו. נראה - והדבר עלה גם בעדותו לפנינו - כי שר הביטחון סבר שהפעולה תהיה קצרה ביותר, שכן כוחות בינלאומיים יעצרו אותנו אחרי יומיים שלושה, ולכן העיסוק בתכניות פעולה צבאיות ממושכות יותר לא היה נראה לו רלוונטי בשלב ההוא.

כמובן שבערך על עמיר פרץ אין מקום לצטט את כל הסעיף האמור אלא לכל היותר את תמציתו. ליאור 09:40, 21 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

האם כדאי להכניס לערך? "כשפרץ מונה הרגשתי שהמעמסה גדלה"[עריכת קוד מקור]

"כשעמיר פרץ מונה לשר הביטחון, הרגשתי שהמעמסה עלי גדלה, מתוקף חוסר הניסיון". "שר ביטחון שהוא גם ראש מפלגה - זה לוקח זמן וקשב. מצאתי שר שקצת פחות קשוב לבעיות שלנו". "היה לי רפרנס של הרכב ממשלה אחר, עם ראש ממשלה שהוא מר ביטחון, ושר ביטחון שהוא מר ביטחון. אני מאוד הערכתי את הניסיון הזה".

נדמה לי שאלה הרגשות של דן חלוץ, ולכן מקומם בערך העוסק בו. דוד שי 07:16, 21 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

פציעתו ודרגתו[עריכת קוד מקור]

עמיר לא היה קצין חימוש חטיבה - אלא קצין חימוש גדוד 890 בדרגת סגן (ולא סרן) והוא ניפצע כשעמד בין שני נגמ"שים (הוא כיוון את הנגמ"ש לאחור והנגמ"ש נסע קדימה)- כדאי לאמת את הדרגות בד"כ עם מסמכים ולא עם אמירה של מישהו

הכרזה על התמודדות לראשות העבודה[עריכת קוד מקור]

שוב מחיקה פזיזה ומזיקה שמבוססת על חוסר התמצאות. בערך שלי יחימוביץ' ובערך יצחק הרצוג כתוב שהם הכריזו שיתמודדו על ראשות העבודה, אז כמובן שמיותר למחוק כאן. נוצר כאן מצב לא הגיוני, שמוחקים סתם בלי להבין בלי לבדוק, ומשאירים את הערכים בלתי מעודכנים. אגסי - שיחה 19:51, 12 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]

מחיקה חשובה ונחוצה. אנחנו לא לוח המודעות של אנשי העבודה, לבטח לא כשלא ברור מתי ייערכו הפריימריז. בחירות פנימיות במפלגה אינן דבר כה חשוב שיש לדווח עליו מראש. זה שונה בתכלית השינוי מזה שמפלגה גדולה בוחרת במישהו להיות המועמד שלה לראשות הממשלה. גם אני יכול להכריז על התמודדותי לראשות האבודה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:30, 12 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]
דווקא מועד הבחירות ידוע בהחלט. 7 בספטמבר 2011. והלהכרזה על המועמדות בהחלט יש חשיבות. ואתה לא יכול להכריז על ההתמודדות אם (כפי שסביר להניח) אתה לא חבר מפלגה. וכמו בערך על שלי יחימוביץ' יש להחזיר את הדברים. emanשיחה 13:12, 14 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]

חלקו של עמיר פרץ בפיתוח כיפת ברזל[עריכת קוד מקור]

לו זו בלבד שעד היום לא נכתב בערך הזה מילה על חלקו החשוב של פרץ בפיתוח כיפת ברזל, גילגמש מצא לנכון (במסגר ההתנכלויות שלו נגדי) לשחזר היום פעמיים את העריכה שלי שתיקנה את העוול. זו תעודת עניות כפולה לוויקיפדיה העברית. אגב, בעקבות הצלת כיפת ברזל אתמול הוכפלה כמות הצפייה בערך הזה. אגסי - שיחה 18:58, 17 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]

אם לא נכתוב על פועלו של שר במסגרת תפקידו, לא ברור לי על מה כן נכתוב. אני מקווה שלגילגמש יש הסבר טוב להשמטה הזו, כי אני לא מצליח לחשוב על הסבר כזה. עידושיחה 19:12, 17 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]
אם הוא יבטל את הגרסה עוד פעם אז יש מקום להצגת הבעיה כלפי כל קהילת ויקיפדיה. המידע שכתבת נכון ומדויק, והוא מהווה חלק חשוב, ואף עיקרי (מיליוני ישראלים מודים לו על כך), בקורות חייו. --NATANEL - שיחה 20:52, 17 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]
עמיר פרץ היה שר הביטחון שהוביל להחלטה לפתח את "כיפת ברזל". אי אפשר לקחת ממנו זכות זו. דוד שי - שיחה 21:33, 17 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]
אני סבור אחרת, אבל לאור התמיכה בתוספת לא אתווכח ואקבל את דין התנועה. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 04:18, 18 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]
קשה להבין למה כולם עוברים לסדר היום ולא חוסמים את גילגמש את השחזור הכפול שהוא השחתה ברורה והתנכלות נמשכת. אגסי - שיחה 07:42, 18 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]
הגעתי לדיון רק עכשיו, גם אני חושבת שיש מקום למידע הזה בערך. הנושא הזה עולה שוב ושוב בשידורי הרדיו והטלוויזיה בימים האחרונים. עמיר פרץ הותקף רבות על תיפקודו כשר הבטחון. הוא זה שהחליט ללכת קדימה עם הפרויקט הזה כנגד מתנגדים רבים. חשוב שמידע זה יופיע בערך, האמת היא שהופתעתי לגלות שהמידע לא הופיע בערך עד כה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 08:34, 18 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]
עכשיו, כשעברו ככ הרבה שנים, כולנו יודעים כי הכנסת כיפת ברזל עי עמיר פרץ ממש שינתה את ההסטוריה, וראוי היה להקדיש לכך פיסקה נרחבת .
אשר לידיעת ראשי המערכת הפוליטית את השפה האנגלית על בוריה - אולי למדנו שחשיבות העניין נופלת ממה שחשבנו 2A02:14F:1ED:FC5A:0:0:A5A7:745312:34, 28 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:44, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:57, 17 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:36, 8 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

זימון לוועדה לביקורת המדינה[עריכת קוד מקור]

הרי אתה בעצמך הצעת להעביר את המידע הזה לעמוד של כבוד השר עמיר פרץ. האינך זוכר זאת? בברכה, רפאל גורי Rafael Guri - שיחה 14:08, 22 באוגוסט 2014 (IDT)[תגובה]

ייתכן שהצעתי זאת בעת הדיון בערך יונה יהב, אך בשלב זה גם כאן זה מיותר. נחכה בסבלנות לישיבה של הוועדה לביקורת המדינה, נקרא את תוצאות הדיון, ונדע עד כמה המידע רלוונטי. המידע שנתת, לפיו מבקר המדינה ביקש לזמן את פרץ לדיון, הוא פרט זעיר מכדי שיופיע באנציקלופדיה. דוד שי - שיחה 14:52, 22 באוגוסט 2014 (IDT)[תגובה]

מחיקה תמוהה[עריכת קוד מקור]

הקטע הבא הופיע בפסקה "שר הביטחון":
בסוף יוני 2006 נחטף החייל הישראלי גלעד שליט על ידי חמאס ובתגובה פתחה ישראל במבצע גשמי קיץ ברצועת עזה. ב-12 ביולי 2006 נחטפו 2 חיילים על ידי חזבאללה ובתגובה פתחה ישראל במלחמת לבנון השנייה, במהלכה חזבאללה הפגיז את ישראל בכ-4,000 רקטות קרקע-קרקע, בתחילת המלחמה צולמה תמונת עמיר פרץ במשקפת סגורה..
משתמש:Archwayh מחק את הקטע המודגש (שאותו אני הוספתי) ללא כל הסבר. --בן נחום - שיחה 21:11, 7 בינואר 2015 (IST)[תגובה]

הקטע הנ"ל אינו רלוונטי לערך אינצקלופדי. מקסימום לאתר רכילויות. Archwayh - שיחה 21:35, 7 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
הגזמתהפתעה
יש ערך מיוחד שכולו עוסק בתמונה של האיש, ואתה באמת חושב שאפילו לא צריך לקשר לשם בן נחום - שיחה 21:44, 7 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
לא באופן כזה, לדעתי. אפשר להביא מפעיל מערכת שיבצע בוררות ויחליט. Archwayh - שיחה 21:52, 7 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
הפעם אתה צודק! עדיף לבצע בוררות מהירה במקום להתנצח עד בלי קץ. את מי אתה מציע? בן נחום - שיחה 21:55, 7 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
ביקשתי. נאלץ להמתין. Archwayh - שיחה 21:59, 7 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
בן נחום, הטיעון שלך "יש ערך מיוחד שעוסק וכו", כשמדובר על ערך שאתה עצמך כתבת אתמול, קצת מפתיע. בכל מקרה, לדעתי כל עוד הערך קיים, יש להזכיר זאת גם כאן, אך אולי לא בפסקה העוסקת במלחמה, אלא בפסקה העוסקת בתדמיתו הציבורית והתקשורתית או משהו דומה. בריאן - שיחה 22:25, 7 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
בריאן, דווקא הביקורת על בן נחום לא כל כך מתאימה כאן. הערך שהוא כתב ראוי, ובודאי שהוא רוצה לקשר אותו לערכים אחרים, ומה יותר מתאים מהערך על עמיר פרץ? אני מסכים אתך שיש לקשר בפסקה העוסקת בתדמיתו הציבורית והתקשורתית. בורה בורה - שיחה 22:33, 7 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
אני בעד אזכור, אין ספק שזה נחקק בזיכרון הציבורי. חיזבאללה שמו שלטים גדולים של התמונה בדרום לבנון. לגבי ההליך הטכני - אין קשר בין מפעילים ובין בוררות. כל מי ששני הצדדים מסכימים עליו יכול להיות בורר. במקרה הזה אני לא חושב שזה עניין לבוררות אלא לשיקול דעת של כלל הקהילה. בשלב הראשון אפשר לפנות ללוח המודעות לבקש חוות דעת נוספות. נרו יאירשיחה • ט"ז בטבת ה'תשע"ה • 22:44, 7 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
בורה בורה, כנראה שלא הבנת אותי. לא טענתי לבעיה עם הערך או עם הקישור, אלא לחוסר השקיפות שבטיעון. היה אפשר לכתוב: "כתבתי ערך על זה ואני רוצה לקשר אותו". הקישור היה נשאר לגיטימי באותה מידה. בריאן - שיחה 20:34, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
אין לי בעיה שיזכירו את האירוע הזה, אבל יש למקם אותו בקונטקסט ולנסח באופן אנציקלופדי. בכל מקרה אין לציין זאת בפסקה על היותו שר ביטחון, כייוון שהאירוע לא היה מהותי לתפקודו.
לא מפליא אותי שבן עצמו כתב את הערך ומיהר לשבץ אותו ללא דיון מקדים בדף השיחה, בתוך הערך (זאת למרוץ שאין לי ספק שבן שיער שהתגובה תהיה התנגדות לתוספת זו). אם ויקיפדיה היתה מקום שבו מקדמים אג'נדה פוליטית ולא ידע, אז בן נחום היה צודק מאד במעשיו. היות שלא כך פני הדברים, אני לא חושב שצריך לאפשר למשפט הזה להיכנס לערך במתכונתו הנוכחית, כייוון שמטרתו הברורה כרגע היא להשחיר את פניו של עמיר פרץ. אולי ניתן לציין בפסקה שנקראת "ביקורת ציבורית" שהתמונה הפכה לסמל נפוץ לגנותו של עמיר פרץ כמי שלא מבין בביטחון. אם כי בסבב האחרון של הלחימה בעזה הפך פרץ ליקיר התקשורת על החלטתו בזמן תפקידו כשר הביטחון לקדם את פרויקט כיפת ברזל. כך שגם הביקורת של המשקפת צריכה להיאמר יחד עם השלמת המהפך של הדימוי הציבורי עליו כשר ביטחון, ולא באופן מנותק. גארפילד - שיחה 23:03, 7 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
מסכים לחלוטין עם גארפילד. Archwayh - שיחה 23:37, 7 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
מסכים עם גארפילד לגבי המיקום הנכון בו הקישור צריך להיות, אך ודאי שהוא צריך להישאר בערך. אגב, אני לא חושב שהיה פה נסיון מצד בן נחום להטות את הערך לצד פוליטי מסויים אלא פשוט טעות בשיקול הדעת. קורה. דוידודשיחה • י"ז בטבת ה'תשע"ה • 09:19, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
היי חברים, כתבתי מחדש בפיסקה נפרדת. מקווה מאוד שהניסוח מקובל על כולם.
תודה לבורה בורה, נרו יאיר ודוידוד.
כמובן שלא היה לי מטרה "להשחיר את פניו של פרץ". מטרתי היא להציג את המציאות כמות שהיא.
התלונה לעיל, מזכירה את האדם שהתלונן בחנות מראות - שהוא נראה מכוער במראה שלהםקריצה בן נחום - שיחה 09:32, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
הי בן, אתה כמובן שב ומוכיח שאתה בהחלט מונע מאידיאולוגיה פוליטית באמירתך האחרונה. ניחא. הפסקה שהוספת אינה פסקה אנציקלופדית. אין בה שום מקור מידע אמין, היא לא באמת דנה בדימוי הציבורי של עמיר פרץ (שלהזכירך, הרבה מאד זמן לפני "תקרית המשקפת" היה ידוע כאיש ההסתדרות ומנהיג מאבקי פועלים וזכויות פועלים). אני משוכנע שאתה יכול למצוא מספיק חומרים על הנושא הזה. במידה ולא תרחיב (או מישהו אחר) את הפסקה הזו שבוע מהיום, אני מתכוון למחוק אותה. אי אפשר להוסיף פסקה על "דימוי ציבורי" עם משפט וחצי, שנותנים תמונה מאד לא מאוזנת ולא מייצגת של האיש ופועלו. (למען הסר ספק - אני לא נמנה על תומכיו של עמיר פרץ בשום צורה ואופן). גארפילד - שיחה 09:44, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
אתה צודק שצריך להרחיב, ולכן שמתי שם תשנית:להשלים
עדיף שבנוזא שהזכרת, ירחיב מישהו שיותר מתמצא בזה ממני.
אבל "במקום שאין אנשים השתדל להיות איש", ולכן אם אף אחד אחר לא ירחיב, אז אני אבצע. --בן נחום - שיחה 10:12, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, לא צהובון. מבחינת הביוגרפיה של פרץ זהו אירוע חסר כל חשיבות, שאינו מלמד דבר על האיש ופועלו. התמונה זכתה לפרסום, שהרי הכל אוהבים קוריוזים, אבל מבחינת ההצגה האנציקלופדית של פרץ חשיבות שתצדיק הצגתה בערכו. ניתן להזכירה בערך עם נבל ולא חכם. דוד שי - שיחה 18:59, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
דוד שי, במחילה, אבל אתה נוהג בצורה אלימה. יש רוב ברור בדף השיחה לאיזכור של זה בערך, באיזה זכות אתה בא ומוחק ללא שום דיון?
ולעניין עצמו, "אירוע חסר כל חשיבות מבחינת הביוגרפיה שלו"? יש לזה השפעה גדולה מאוד, היא הציגה אותו כאדם לא חכם כלל (לא משנה אם בצדק או לא) וגרמה לו לנזק תדמיתי עצום. כן, לדבר כזה יש חשיבות בערך על חייו של האיש. דוידודשיחה • י"ח בטבת ה'תשע"ה • 19:20, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
תומך בדוידוד הן בנושא "באתי, ראיתי, מחקתי" והן לעניין נימוקי האזכור. בורה בורה - שיחה 19:25, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
אני בעמדה של גארפילד. לא סביר שזו הפסקה שתופיע ב"תדמית ציבורית". לא ראוי להישאר באופן הנ"ל ולו באופן זמני. מעבר לכך אני בכלל מתפלא על הערך שנכתב על התמונה ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 19:37, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
דוידוד, לא ראיתי רוב ברור לאזכור. בשלב זה, שבו הפרק דל במידה מבישה, ויש בדף השיחה לא מעט שמתנגדים לו, מחיקת הפרק היא צעד ראוי (אם תרצה, "גרסה יציבה", אבל גם ללא נימוק זה). דוד שי - שיחה 19:45, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
דוד שי, באיזכור הערך תומכים (לפי הסדר): בן נחום, בריאן, בורה בורה, נרו יאיר, גארפילד ואני הקטן. במחיקתו תומכים Archwayh, Tomtom (תוםתום הביע את דעתו לאחר המחיקה שלך) ואתה. אכן, רוב הדוברים (ואני בניהם) סבורים שמקום האיזכור אינו בפסקה על המלחמה וצריך להיכתב פרק נפרד. הפרק נכתב ועכשיו תפקידנו לעבות ולהרחיב אותו ולא למחוק אותו כי הוא דל. (לצורך הגילוי הנאות, אני לא חושב שאגיע לזה בקרוב.) דוידודשיחה • י"ח בטבת ה'תשע"ה • 20:25, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
אני רק הבהרה: אני ממש לא בעד הפסקה. הבהרתי שאם כבר מציינים את הנושא, יש לעשות סאת באופן מאוזן ואנציקלופדי. בגלל קושי טכני (אני עורך בשבוע האחרון מהפלאפון), קשה לי לשים תבנית חשיבות לפני מחיקה על הפסקה הזו במתכונתה הנוכחית, והמבישה. אבל בהחלט התראתי שכוונתי למחוק אותה אם היא נשארת במתכונתה זו. מעבר לכך, אני תומך באמירה של טום-טום על כך שעצם כתיבת הערך על התמונה אינו ראוי. לא רציתי להתחיל הצבעת מחיקה עליו בזמן הדיון כאן - אבל תהיה בטוח שזה הדבר הראשון שבכוונתי לעשות אחרי שהדיון כאן ימוצה. גארפילד - שיחה 20:32, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
הפרק החלול "תדמית הציבורית" הוא ניפוח מיותר, שכל מטרתו קישור לערך על התמונה. כיוון שהתמונה צולמה בעת כהונתו כשר ביטחון, העברתי את אזכורה לפרק "שר הביטחון", והוספתי אזכור לפרט חשוב לאין שיעור הקשור לכהונתו ולתדמיתו של פרץ. אני עדיין סבור שכל האזכור של עניין המשקפת מבייש את ויקיפדיה וראוי להסירו. בינתיים ניסיתי למזער נזקים. דוד שי - שיחה 21:06, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
דוד, לפני שהסרת את הפסקה "תדמית ציבורית" התחלתי להרחיב אותה ולנסות ליצור משהו ראוי. כששמרתי נתקלתי בהתנגשות עריכה. כך שביטלתי את שינוייך, והחזרתי את הפסקה בגרסתה החדשה, כדי לתת לה צ'אנס להיכנס כפסקה ראויה, לאחר דיון מתאים. תומר - שיחה 21:10, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]

דעתי: הקטע בהחלט חשוב עקב המשמעות הציבורית שיוחסה לו, והפרסום הרב שהתמונה קיבלה. חובת הטיעון מוטלת על המבקשים להסיר את הקטע, ולדעתי אין טיעון צודק. --‏Meni181818 שיחה • י"ח בטבת ה'תשע"ה 22:36, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]

לא יוחסה לעניין שום משמעות ציבורית, משום שזו תקלה שאין לה שום משמעות ציבורית. שר הביטחון אינו נבחן ביכולתו להשתמש במשקפת, כשם ששר הבריאות אינו נבחן ביכולתו להזריק זריקה. זה קוריוז שיצא מפרופורציה. דוד שי - שיחה 22:42, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
לדעתי יוחסה לתקרית משמעות אדירה. אנשים זוכרים בעיקר את התקרית הזאת ולא למשל, החלטות גורליות של עמיר פרץ כשר ביטחון. וכן התקשורת. --‏Meni181818 שיחה • י"ח בטבת ה'תשע"ה 22:53, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
אם אתה צודק, זה מלמד על עליבותם של אנשים. פרץ היה שר הביטחון במלחמת לבנון השנייה והדוחף העיקרי של "כיפת ברזל". אוי לנו אם מה שאנשים זוכרים זה קוריוז המשקפת. דוד שי - שיחה 22:57, 8 בינואר 2015 (IST)[תגובה]

ב-1999 למיטב ידיעתי כיו"ר הסתדרות העובדים חתם הסכם שהוא לרעת העובדים ובו עובדים חדשים נפגעים בפנסיה וכן עובדים ותיקים מפסידים זכויות

פרץ היה ראש ההסתדרות לצד היותו חבר כנסת ולא בשל היותו חבר כנסת.[עריכת קוד מקור]

כמו כן, פרץ היה ראש מועצה לפני הייותו חבר כנסת ולא לצד היותו חבר כנסת. לכן אני מבקש לא להפריע לי להזיז דברים מרובריקה לרובריקה בתבנית. תודה. 77.127.149.153 19:54, 21 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]

ויקינתונים[עריכת קוד מקור]

בויקינתונים הוא נקרא פוליטיקאי ישראלי ולא יו"ר מפלגת העבודה גיל כתב - שיחה 16:54, 3 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]

בבקשה להחליף את התמונה לעדכנית גיל כתב - שיחה 16:56, 3 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]

אם יש לך תמונה עדכנית אתה מוזמן להחליף. אמירושיחה 16:58, 3 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]

תודה רבהגיל כתב - שיחה 19:10, 3 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]

קובץ מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמד למחיקה מהירה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שנמצא בשימוש בדף הוצע למחיקה מהירה:

באפשרותך לראות את הסיבה למחיקה בדף תיאור הקובץ המקושרים לעיל. —Community Tech bot - שיחה 00:22, 4 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]

שחזור העריכה שלי לגבי ניאו ליברליזם[עריכת קוד מקור]

שיניתי את הנוסח לגבי העימותים של פרץ כיושב ראש ההסתדרות עם ממשלות ישראל עקב חוסר אובייקטיביות ושימוש במושגים לא נכונים "ניאו ליברליזם". הנוסח הגרוע לטעמי:
”בשנת 1997 זכה בבחירות הישירות לראשות ההסתדרות. המדיניות הנאו ליברלית של ממשלות ישראל הביאה אותו לעימותים תכופים איתן, ובמיוחד עם בנימין נתניהו, בתפקידו כשר אוצר. אחד הצעדים הבולטים של ממשלת ישראל היה השתלטותה, בשנת 2003, על כל קרנות הפנסיה ההסתדרותיות, שריחפה עליהן סכנה של פשיטת רגל,”

התיקון שלי:
”בשנת 1997 זכה בבחירות הישירות לראשות ההסתדרות. היו לו עימותים תכופים עם ממשלות ישראל ובמיוחד עם בנימין נתניהו, בתפקידו כשר אוצר. בזמן כהונתו, אחד הצעדים הבולטים של ממשלת ישראל היה השתלטותה, בשנת 2003, על כל קרנות הפנסיה ההסתדרותיות, שריחפה עליהן סכנה של פשיטת רגל,”

המשתמש גארפילד ביטל את השינוי שלי ורשם: "אם אתה לא יודע מה זה ניאו-ליברליזם, אין לך שום זכות לשנות דברים שאתה לא מבין בהם)" אני יודע יפה מאוד מה זה ניאו-ליברליזם - זהו שם הגנאי שסוציאליסטים נותנים למדיניות של ממשלה מאוד קטנה ושל שוק חופשי עם מעט התערבות ממשלתית. לראיה, התומכים בשוק החופשי בישראל ממעטים להשתמש במונח הזה.

אז: א. בשביל לטעון שזו הסיבה לעימותים - צריך הוכחה. לכל יותר אפשר לרשום שהסיבות שפרץ אמר שבגללן הוא נכנס לעימותים, הן פעולות שעשתה הממשלה. ב. אם כבר, אז עדיף לקרוא למדיניות של נתניהו אז כמדיניות של ממשלה מצומצמת (או להתייחס לפעולות ספצפיות - פיטורים במגזר הציבורי או הפרטות למשל) בלי להיכנס להגדרות.

הנוסח הנוכחי ממש לא אובייקטיבי. Shirbi - שיחה 20:16, 4 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]

המושגים האלה מורכבים, אני מסכים שאין זה תפקידנו לקבוע שהמדיניות הייתה ניאו ליברלית ושזהו כינוי שמשתמשים בו בדרך כלל מתנגדים של המדיניות. משתמש:גארפילד, לא ענית לו, אולי תרצה בכל זאת. נרו יאירשיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ט • 13:53, 11 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]
שלום לכולם, תודה על התיוג נרו. "ניאו-ליברליזם" היא גישה מדינית/כלכלית. לא שם גנאי, כפי שShirbi מתייחס אליה לפי נוחיותו.
הגדרותיה של הניאו-ליברליות, בעוד שהם משתנות מפעם לפעם, אכן מתייחסות להוצאות ממשלות קטנות יותר, צמצום ההוצאה הציבורית והפרטה של השירותים המדיניים. או במילותיו של פרופ' דייוויד הארווי "ניאו-ליברליזם היא קודם כל תאוריה פוליטית-כלכלית שמניחה שטובת האנושות תושג במיטבה על ידי מיקסום של חופש יזמי במסגרת מוסדית שמאופיינת על ידי זכויות קניין פרטי, חירויות אישיות, שוק חופשי ומסחר חופשי. התפקיד של המדינה היא ליצור ולשמר מסגרת מוסדית שמתאימה לפרקטיקות אלו. המדינה צריכה לדאוג למשל, לאיכות ולאמינות של הכסף. בנוסף, המדינה צריכה להקים כוחות צבא, שיטור ומשפט שיבטיחו את הזכויות של קניין פרטי ולתמוך בשווקים הפועלים בצורה פרטית" (2007). אפשר גם למצוא בתרגום של הספר שלו לעברית מ-2005, אחרית דבר בידי רונן מנדלקרן, הטוען ומסביר כיצד המדיניות הכלכלית בישראל משנות ה-80 הינה ניאו-ליברלית, ואף מזהה ומסביר מדוע, בינימין נתניהו הוא אחד מהפוליטיקאים המובהקים שמובילים את הקו הניאו-ליברלי בישראל מאז כניסתו לזירה [1]. לאור כל אלו, אני לא חושב שיש שום עיוות או בעיה בניסוח שמסביר שהמדיניות הישראלית שבה נאבק פרץ היתה ניאו-ליברלית.
דרך אגב, אני לא יודע האם באמת נכנס פרץ "לעימותים תכופים איתן". זה בהחלט ניסוח בעייתי. אבל השינוי שלך התייחס רק למדיניות הניאו-ליברלית, ולזה התייחסתי כשביטלתי אותו. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:29, 11 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]
  1. ^ רונן מנדלקרן, קיצור תולדות הניאו-ליברליזם בישראל מתוך אחרית הדבר של המהדורה העברית לספר "קיצור תולדות הניאו-ליברליזם" מאת דייוויד הארווי
לפי דבריך זוהי המדיניות בישראל משנות ה-80. אני לא חושב שאנחנו צריכים להיכנס בערך של פרץ להגדרה מופשטת של המדיניות בשנת 2003 ולקבוע שזו הסיבה לעימותים. קרוב לוודאי שמדובר בעילות ספציפיות יותר, כמו ה"השתלטות" על קרנות הפנסיה. נרו יאירשיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ט • 14:44, 11 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]
הגישה הניאו-ליברליות פרצה בסערה מחודשת לחיים הציבוריים בישראל עם ההצהרה המפורסמת של נתניהו על האיש הרזה שסוחב את האיש השמן [1] ובדיונים הציבוריים הערים על צמצום קצבאות לשכבות מוחלשות שהתבטאו בצעדה של ויקי קנפו (2003), ובתוכניות כמו ויסקונסין (2004) שתיכננה להפריט את שירותי הבטחת ההכנסה. זה לא מקרה שמדובר על הסכסוך בין פרץ למדיניות הניאו-ליברלית, בהחלט הייתה בולטות חריגה לאידיאולוגיה הזו בשנים אלו, כי נתניהו מאמין בזה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:56, 11 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]
אין שום ספק שנתניהו נוטה לקפיטליזם ולהפרטה בהשוואה לפרץ (ופרץ נוטה יותר לסוציאילזם ותשלומי העברה בהשוואה לנתניהו), ודאי כאשר פרץ היה מזכיר :ההסתדרות. השאלה לפנינו היא אם צריך להגדיר את מדיניותו של נתניהו במושג הזה, שנתניהו כנראה לא שותף לו, וגם אם נניח שכן - האם עלינו לציין את המושג הזה בערך הנוכחי. נרו יאירשיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ט • 15:00, 11 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]
כן. מדובר בוויכוח שמהותו אידיאולוגית. אין להם ויכוח כי הם לא מסכימים אם ג'סטין ביבר או ג'סטין טימברלייק הוא הזמר היותר טוב. הם מתווכחים על גישה כלכלית/חברתית לפיה צריכה להתנהל המדינה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 15:06, 11 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]
מסכים עם כל מה שכתבת בתגובה האחרונה (כולל ביבר), רק שלדעתי לא התייחסת לדבריי ולדיון הרלוונטי. נרו יאירשיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ט • 15:09, 11 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]

ובכן, משתמש:גארפילד, השימוש שלך במונח ניאו ליברליזם כפי שהוא נתפס על ידי כלכלנים בחו"ל ובארץ לא רלוונטי לעניין - מה שרלוונטי זה איך המושג נתפס בציבור, וזהו מושג גנאי בעברית שבו משתמשים פוליטיקאים סוציאליסטים. בכל מקרה, לא התייחסת לשאר הדברים שכתבתי. אחזור שוב:

  1. בשביל לטעון שזו הסיבה לעימותים - צריך הוכחה. לכל יותר אפשר לרשום שהסיבות שפרץ אמר שבגללן הוא נכנס לעימותים, הן פעולות שעשתה הממשלה. את הסיבות האמיתיות שבגללן פוליטיקאי בוחר להיכנס לעימותים אי אפשר לדעת, כל זמן שאין לנו מכונה לקריאת מחשבות עבר.
  2. אם כבר, אז עדיף לקרוא למדיניות של נתניהו אז כמדיניות של ממשלה מצומצמת (או להתייחס לפעולות ספצפיות - פיטורים במגזר הציבורי או הפרטות למשל) בלי להיכנס להגדרות.

בברכה, Shirbi - שיחה 22:22, 16 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]

אני מעדיף את הניסוח של שירבי. גילגמש שיחה 09:05, 18 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]
אתייחס לדבריך שירבי:
  1. ניאו-ליברליות היא המדיניות הכלכלית הלכה למעשה ששולטת במערכת הפוליטית הישראלית משנות השמונים. נתניהו הוא הנציג המובהק של הגישה. טענתך שאנחנו בוויקיפדיה צריכים להעדיף מושגים כפי שהם "נתפסים" בציבור ולא כפי הגדרתם על פי הסכמה של חוקרים ומומחים היא מצערת, בלשון עדינה. הההפך הוא הנכון. אם ויקיפדיה תגדיר מושגים לפי האופן שבו הציבור תופס אותם, ולא כפי שהם, אפשר לסגור את האתר ולוותר על כל ניסיון להציג ידע מבוסס בעל סימוכין.
  2. כבר הצגתי בקישורים שהוספתי שבשנים האמורות, נתניהו היה בשיא העשייה הניאו-ליברלית (הפרטה, הפחתה של תשלומי העברה וכיוב'). הגיוני שרוב הביקורת עליו ועל הממשלה תתבסס על קו המדיניות שהוא קידם. ההוכחות קיימות בקישורים שניתנו.
  3. אני שוב לא מסכים איתך עם הניסיון לטייח ולהסתיר את המדיניות הניאו-ליברלית במושגים כגון "ממשלה קטנה", שמתארים אג'נדה של כלכלה ניאו-ליברלית. זה גובל בהטעייה של ציבור הקוראים שלנו. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 13:24, 18 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]
אם הצלחנו לא להזכיר את המושג "ניאו ליברליזם" בערך של נתניהו אני מאמין שאין בו צורך גם כאן. אין ספק שיש חוקרים שיגדירו כך את המדיניות של נתניהו ושל ראשי ממשלות אחרים משנות השמונים, גם מהשמאל, ויש כאלה שיגדירו אחרת. ודאי אין צורך בהגדרה הזאת בערך הנוכחי. נרו יאירשיחה • ט"ו בתמוז ה'תשע"ט • 18:50, 18 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]

קובץ מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמד למחיקה מהירה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שנמצא בשימוש בדף הוצע למחיקה מהירה:

באפשרותך לראות את הסיבה למחיקה בדף תיאור הקובץ המקושרים לעיל. —Community Tech bot - שיחה 01:21, 11 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]

הסרת השפם[עריכת קוד מקור]

יש לעדכן לתמונה חדשה בלי השפם... 2a01:6500:a102:febc:422:c8a0:4076:1016 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST) 13:24, 26 באוגוסט 2019[תגובה]

עמיר פרץ פועל להגדלת גוש השמאל ולניצחון בבחירות[עריכת קוד מקור]

אסטרטגית הבחירות של עמיר פרץ היא להגדיל את הגוש לפחות ל-61 מנדטים ולהקים ממשלת מרכז-שמאל. האם באמת חסר חשיבות? זה הנושא המרכזי שלו בבחירות. החלפת שלטון נתניהו והימין בממשלה אחרת יונית ומתונה יותר. 84.108.190.17 15:50, 28 בדצמבר 2019 (IST)[תגובה]

לדיבורים אין חשיבות. הם במיוחד חסרי חשיבות כאשר הם באים מפיו של יו"ר מפלגה שאין ביטחון שתזכה לייצוג בכנסת הבאה. דוד שי - שיחה 15:57, 28 בדצמבר 2019 (IST).[תגובה]
האם גילוח השפם יותר חשוב? גילח את השפם על מנת להבהיר שלא יישב בממשלת נתניהו. מופיע בערך. חומר למחשבה. --84.108.190.17 16:06, 28 בדצמבר 2019 (IST)[תגובה]
אני שמח להסכים אתך - אין שמץ חשיבות לגילוח השפם. דוד שי - שיחה 16:09, 28 בדצמבר 2019 (IST)[תגובה]
גילוח השפם הוא לפחות עובדה אובייקטיבית שמשכה תשומת לב, בניגוד להכרזה הנוכחית. אין לפרץ יכולת אמיתית ליישם את ההכרזה הפומפוזית הזאת. במקרה הטוב יצליח לעבור את אחוז החסימה. נרו יאירשיחה • ל' בכסלו ה'תש"ף • 20:21, 28 בדצמבר 2019 (IST)[תגובה]
ושוב, האם התכנסנו כאן כדי לכתוב אנציקלופדיה או כדי לאסוף זוטות? האם נעסוק גם ב"עובדה אובייקטיבית שמשכה תשומת לב" אודות תסרוקתו של בנימין נתניהו? דוד שי - שיחה 07:08, 29 בדצמבר 2019 (IST)[תגובה]
כולם יסכימו שאין להכניס זוטות, כך שנותר לנו לדון רק מהי זוטא ומה לא, ולא לשאול שאלות רטוריות שאין עליהן מחלוקת. לדעתי גילוח השפם לא היה זוטא. נרו יאירשיחה • א' בטבת ה'תש"ף • 11:04, 29 בדצמבר 2019 (IST)[תגובה]
ותסרוקת הלוואה וחיסכון של נתניהו היא זוטה? והחלפת הצבעים שלה היא זוטה? ענייני שיער (תסרוקת, גידול זקן או שפם או הסרתם, פאה נוכרית וכדומה) אינם עניין לאנציקלופדיה. דוד שי - שיחה 13:40, 29 בדצמבר 2019 (IST)[תגובה]
מסכים עם דוד שי. אנחנו צריכים להפריד בין מה שזכה לעניין (רגעי ונקודתי) ובין מה שחשוב. את הראשון נשאיר לעיתונים. Eladti - שיחה 13:45, 29 בדצמבר 2019 (IST)[תגובה]
התסרוקת של נתניהו לא שונתה לעיני המצלמות כחלק מרכזי מן הקמפיין שלו. נרו יאירשיחה • א' בטבת ה'תש"ף • 15:28, 29 בדצמבר 2019 (IST)[תגובה]

האם פרץ היה הותיק בין חברי הכנסת הכשירים לתפקיד היו"ר?[עריכת קוד מקור]

”ב-31 במרץ 2015, לאחר פתיחת הכנסת וכוותיק מבין חבריה, כיהן שעות אחדות כיו"ר הכנסת הזמני עד בחירתו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין לתפקיד זה” (עמיר פרץ#הכנסת ה־20 וה-21). ונדמה לי שיש עוד מקום, אולי אפילו 2, שבו נרשם היותו הותיק ביותר מבין חברי הכנסת. מנסה לומר שסבור שגם לבנימין נתניהו יש אותו ותק. שניהם בכנסת החל מהכנסת ה-12. אם זה מדויק, אז מטעמי דיוק סבור שצריך לכתוב בפירוש שנתניהו, כבעל תפקיד ממשלתי, אינו יכול לכהן כיו"ר הכנסת. אז פרץ כיהן בהיותו הותיק בין הכשירים. לא רק בגלל הותק. האם זה כך? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST), 12 בספפמבר 2021.[תגובה]

שמעתי שמועה (יתכן פייק) שהוא נחטף במלחמה עכשיו, אשמח למקור ששולל פחות אשמח למקור שמאשר. סע לאט - שיחה 15:08, 23 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]

פייק, ראה שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ: "זאת מערכה קשה, אבל אנחנו ננצח". דוד שי - שיחה 17:13, 28 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]