באהבה, רוזי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באהבה, רוזי
Love, Rosie
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על הספר "בקצה הקשת בענן" מאת ססיליה אהרן
בימוי כריסטיאן דיטר
הופק בידי רוברט קולצר
סיימון ברוקס
תסריט ג'ולייט טאוהידי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טוני קרנסטון
שחקנים ראשיים לילי קולינס
סם קלאפלין
סוקי ווטרהאוס
ג'יימי וינסטון
כריסטיאן קוק
מוזיקה ראלף ונגנמייר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום כריסטיאן ריין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
גרמניהגרמניה גרמניה
חברת הפקה סרטי קונסטנטין
סרטי "קאניון קריק"
סרטי "אוקטגון"
חברה מפיצה Lionsgate
סרטי קונסטנטין
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 6 באוקטובר 2014 (לונדון)
30 באוקטובר 2014 (ישראל)
משך הקרנה 103 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית; דרמה קומית
הכנסות 25.6 מיליון דולר (12 בפברואר 2015)
הכנסות באתר מוג'ו loverosie
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באהבה, רוזיאנגלית: Love, Rosie) הוא סרט דרמה קומית-רומנטית בריטי-גרמני משנת 2014, שביים כריסטיאן דיטר. את התסריט כתבה ג'ולייט טאוהידי על-פי רומן ששמו בתרגום לעברית הוא "בקצה הקשת בענן" (אנ'), מאת הסופרת האירית ססיליה אהרן (אנ')[1][2]. בתפקידים הראשיים משחקים לילי קולינס וסם קלאפלין, ולצידם ג'יימי וינסטון, כריסטיאן קוק וסוקי ווטרהאוס.

הסרט צולם באירלנד ובקנדה. הקרנת הבכורה העולמית התקיימה בלונדון ב-6 באוקטובר 2014. בישראל יצא הסרט לבתי הקולנוע ב-30 באוקטובר 2014.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזי דאן (לילי קולינס) ואלכס סטיוארט (סם קלאפלין) הם חברים משחר ילדותם שגדלו יחד בפרוור באנגליה. עם השנים הם מפתחים משיכה רומנטית הדדית, אך מתכחשים לה וממשיכים לנהוג כ"חברים הכי טובים". חלומה של רוזי הוא לנהל בית מלון משלה, ואביה דניס, עובד זוטר בבית מלון, מדרבן אותה להגשים את החלום.

עלילת הסרט נפרשת על פני כ-12 שנה. במהלך מסיבת יום ההולדת ה-18 של רוזי, בעוד היא ואלכס שתויים כדבעי, הם מתחילים להתנשק, אך רוזי מתעלפת, מובהלת לחדר מיון ועוברת שטיפת קיבה. למחרת בא אלכס לביתה כשהיא בהנגאובר, ורוזי מבקשת ממנו לשכוח את אשר קרה ולא לספר לאיש. אלכס מבין מדבריה שהיא מתחרטת על הנשיקה.

גרג, החתיך של השכבה, מזמין את רוזי להיות בת זוגו בנשף סיום הלימודים. בתחילה היא דוחה את ההזמנה משום שבכוונתה ללכת לנשף עם אלכס, אך כאשר היא מבינה שהיפהפייה שבחבורה, בת'אני ויליאמס, מגלה עניין באלכס, היא מדרבנת אותו להזמין את בת'אני לנשף, ונענית להזמנתו של גרג. הנשף מתקיים בבית מלון. רוזי וגרג שוכרים חדר ומקיימים יחסי מין. הקונדום של גרג מחליק ונשאר תקוע בנרתיק של רוזי, והיא מזעיקה את אלכס שלוקח אותה לבית חולים לשלוף את הקונדום החוצה.

אלכס מתקבל ללימודי רפואה בהרווארד, ודוחק ברוזי להצטרף אליו למסצ'וסטס וללמוד ניהול בתי מלון באוניברסיטת בוסטון. כאשר רוזי מתקבלת ללימודים בבוסטון, היא אצה לביתו של אלכס לבשר לו את הדבר, אך הוא עסוק בסקס פרוע וקולני עם בת'אני בחדרו. רוזי נתקפת בחילה ומסתלקת משם. כאשר הבחילות גוברות והמחזור החודשי שלה מאחר, היא פונה לעזרת חברתה רובי העובדת בבית המרקחת של הוריה, ומתברר שרוזי בהריון מגרג, בגלל הקונדום שהחליק. היא לא יכולה לעשות הפלה מכיוון שהוריה הקתולים יתנגדו, ולבסוף היא מחליטה לא לספר לאלכס על ההריון, פן יוותר על תוכניתו לנסוע לארצות הברית. כאשר היא נפרדת ממנו בשדה התעופה, רוזי אף מבטיחה להצטרף לאלכס בקרוב. היא יולדת תינוקת ומתכוונת למסור אותה לאימוץ, אך מחליטה לגדל את התינוקת, ומעניקה לה את השם 'קייטי'. רוזי יוצאת לטייל עם קייטי בעגלה, ונתקלת בבת'אני שמופתעת להיווכח שרוזי לא נסעה עם אלכס לבוסטון. אלכס מגיע במפתיע לביקור, ורוזי נאלצת להתוודות כשמתברר שבת'אני הזדרזה לשתף את אלכס ברכילות.

חולפות חמש שנים. אלכס הכיר בבוסטון את סאלי, בחורה אמריקאית אמידה. הם הפכו לזוג והוא עבר להתגורר איתה. רוזי יצאה מבית הוריה ומצאה עבודה כחדרנית בבית מלון, שם עובדת גם רובי בדלפק הקבלה. רוזי מוצאת באחד מחדרי המלון גיליון של המגזין "לוק" (אנ'), ולתסכולה הרב, על שער הגיליון מתנוססת תמונתה של בת'אני שהייתה לדוגמנית מצליחה. הזוגיות של אלכס עולה על שרטון, ומתברר שסאלי נוירוטית, שטחית ויהירה שלא מבינה אותו. אלכס מתגעגע לרוזי, ושולח לה כרטיס טיסה לבקר אותו בבוסטון. הוא פוגש אותה בשדה התעופה, ומיד הם יוצאים לבלות ולטייל עד בוקר המחרת, למגינת לבה של סאלי. בעת ארוחת הערב, סאלי מבשרת שהיא בהריון, למבוכתם של אלכס ורוזי. אחר כך הם יוצאים לתערוכה של אמן בשם הרב, ידיד של סאלי שמרחיקה את אלכס מרוזי ומקרבת אותו אל מנתח לב חשוב, כדי לקדם את הקריירה שלו. ברחוב מתפתחת בין השניים סצנת קנאה הדדית: רוזי אומרת לאלכס שחייו אינם מאושרים כפי שהוא מדמה לעצמו, והוא מטיח בה שלתינוק שלו לפחות יהיו שני הורים. פגועה ונסערת, רוזי חוזרת לאנגליה ומתפייסת עם גרג שהרחיק לברוח עד איביזה כשנודע לו על ההריון שלה. רובי נוזפת ברוזי על המהלך הזה, אחרי שגרג זנח אותה, אך רוזי מסבירה שהיא וקייטי זקוקות לבן-זוג ולאב.

רוזי וגרג נישאים ב-21 במרץ 2009. לקייטי בת ה-5 יש חבר בן גילה בשם טובי. היחסים בין קייטי לטובי משעתקים לעיני רוזי את ילדותה המשותפת עם אלכס. אחרי שאלכס לא הגיע לחתונת רוזי, מתברר שהוא וסאלי נפרדו ביום החתונה, מכיוון שלסאלי הייתה פרשת אהבים עם הרב, האמן. הרב הוא אבי התינוק שלה, ולא אלכס. לבית המלון שרוזי עובדת בו מגיעה בת'אני שנמצאת בסבב תצוגות אופנה בעולם, והיא בדרכה לבוסטון. רוזי מציעה לה לחפש את אלכס בהגיעה לשם, כי הוא בוודאי ישמח לראות פנים מוכרות.

חולפות חמש שנים נוספות. הוריה של רוזי מכרו את הבית ויצאו לטייל באזור הים התיכון, ואביה דניס מת במפתיע כששהו בניס. אלכס מגיע להלוויה, מתפייס עם רוזי ומחבק אותה, אך גרג בא שתוי, מחולל סצנת קנאה ומרחיק את רוזי מידיו של אלכס. בדרכו חזרה לבוסטון, אלכס שולח לרוזי מכתב משדה התעופה, ובו הוא כותב שגרג איננו האיש המתאים לה, והוא, אלכס, יהיה טוב בהרבה. הוא חותם "באהבה, אלכס". גרג מקבל לידיו את המעטפה בעת יציאתו מהבית לנסיעת עסקים של מספר ימים. הוא פותח וקורא את המכתב, ומחביא אותו מרוזי. רובי ורוזי מוצאות במחשב של בית המלון שגרג הזמין במלון אחר את סוויטת הכלולות לשני אנשים לסוף שבוע. בתחילה רוזי חושבת שמדובר בהפתעה ליום נישואיהם, אך מתברר שהוא בוגד בה עם אישה אחרת, ולא מדובר בנסיעת עסקים. היא משליכה את גרג מהבית ומפנה את חפציו. תוך כדי כך, היא מוצאת את המכתב של אלכס, שגרג הסתיר, מתקשרת לאלכס ומגלה לדאבונה שהוא חי עם בת'אני, והם עומדים להינשא. בת'אני מבקשת שרוזי תהיה שושבינה בחתונתם. רוזי שופכת את מרי לבה באוזני רובי, שמשכנעת אותה לטוס לבוסטון, לסכל את החתונה ולזכות באלכס.

רוזי ורובי, ואיתן קייטי וטובי בני ה-12, עולות למטוס, אך הטיסה מתעכבת בכמה שעות והם מגיעים לכנסייה אחרי שהטקס הסתיים. בקבלת הפנים אחרי הטקס, רוזי נושאת נאום ברכה שבו היא מביעה את אהבתה לאלכס "כאח וחבר", אומרת שהיא תמשיך לאהוב אותו, היכן ועם מי שהוא יהיה, ופורשת הצידה לבכות. בעת הריקודים טובי מפתיע את קייטי בנשיקה. הילדה מסרבת לו ובורחת החוצה מהאולם, מזועזעת מכך שהחבר הכי טוב שלה נישק אותה. אלכס רואה ומבין מה קרה, והוא ורוזי ממהרים אחריה. הם מדברים על לבה שלא תחמיץ את ההזדמנות עם טובי, ובעצם מבקשים להניא אותה מהטעויות שהם עצמם עשו. קייטי מתרצה, וכשטובי בא להתנצל, היא משתיקה אותו בנשיקה על פיו. תוך כדי כך, אלכס מבין שרוזי כלל לא זכרה את נשיקתם ביום הולדתה ה-18, אלא רק התביישה שהשתכרה והתעלפה, ואילו הוא הבין שהיא לא מעוניינת באהבתו, ולכן הזמין את בת'אני לנשף הסיום במקומה, ומכאן התגלגלה שרשרת ארוכת שנים של החמצות. בפרידתם בשדה התעופה, בת'אני רואה את החיבוק של אלכס ורוזי במבט של מנצחת.

בכסף שירשה מאביה, רוזי מגשימה את חלומה ופותחת מלון בוטיק קטן על שפת הים באנגליה, ביחד עם רובי, שמופקדת על דלפק הקבלה. בעיצומו של אירוע חנוכת המלון, מופיע אלכס ומבקש במבוכה חדר ליחיד, מאחר שנישואיו לבת'אני נכשלו. הוא מספר לה על חלום שחוזר בשנתו, ובו שניהם נמצאים יחד. לבסוף הם מתנשקים.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים דמויות
לילי קולינס רוזי דאן
סם קלאפלין אלכס סטיוארט
בו רוז גאראט רוזי בגיל 6
לארה מקדונל רוזי בגיל 10
טיי וורדל אלכס בגיל 6
טום ג'ון קלי אלכס בגיל 10
סוקי ווטרהאוס בת'אני ויליאמס
ג'יימי וינסטון רובי
כריסטיאן קוק (אנ') גרג
טמסין אגרטון (אנ') סאלי
לילי לייט (אנ') קייטי דאן
רוזה מולוי קייטי בגיל 5
לורקן קראניץ' (אנ') דניס דאן, אבא של רוזי
ג'ר ראיין (אנ') אליס דאן, אמא של רוזי
ארט פרקינסון גארי, אח של רוזי
מקס קלירי ג'ואי, אח של רוזי
מאת'יו דילון טובי בגיל 12
ארון קינסלה טובי בגיל 5
ניק לי (אנ') הרב
סייב מאלין קלייר, אחותו הצעירה של אלכס
ג'יימי בימיש פיל, אחיה של סאלי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב הצילומים התחיל ב-13 במאי 2013 ונמשך שמונה שבועות. בשבוע הראשון התקיימו צילומים בטורונטו כדימוי לבוסטון, מסצ'וסטס, ולאחר מכן נמשכו הצילומים עד תומם בדבלין וסביבותיה, לצורך דימוי נופים באנגליה[1][3].

הסצנות המתקיימות בשדות תעופה, צולמו בנמל התעופה דבלין. על מנת לדמות שדות תעופה בארצות הברית ובממלכה המאוחדת, נעשו במקום התאמות בשיתוף פעולה עם החברה האירית המפעילה את הנמל, "רשות נמל התעופה דבלין" (DAA) (אנ')[1].

הבניין המשמש כמלון שפותחת רוזי בסוף הסרט, הוא בית מגורים מהתקופה האדוארדית, שבו שוכן מלון הבוטיק "טארה הול" בהאות' (אנ'), פרוור כפרי של דבלין, השוכן על חצי אי בצפון מפרץ דבלין (אנ')[4].

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכורת הסרט התקיימה בלונדון ב-6 באוקטובר 2014[5]. בישראל יצא הסרט לבתי הקולנוע ב-30 באוקטובר באותה שנה[6].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבקרי הקולנוע היו מסויגים. הדעה הכללית הייתה שקולינס וקלאפלין הם שחקנים מצודדים ומקסימים שעשו את המיטב, אך נפלו קורבן לסיפור מטופש, מרושל וקלישאתי. במאגר הביקורות Rotten Tomatoes קיבל הסרט ציון חיובי של 32% עם דירוג ממוצע 4.7/10 בשקלול 56 ביקורות[7][8]. באתר Metacritic זכה הסרט בציון 44/100, בשקלול של 16 ביקורות שהוגדרו "מעורבות או ממוצעות"[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 Constantin Film & Mister Smith Entertainment (2014). Love, Rosie – International Production Notes. Retrieved January 4, 2021
  2. ^ אהרן, ססיליה. בקצה הקשת בענן. תרגום: חני גפן, תל אביב, ספריית מעריב, תשס"ז 2006
  3. ^ Chitwood, Adam (May 16, 2013). Production Begins on LOVE, ROSIE Starring Lily Collins and Sam Claflin. Collider
  4. ^ 9 unusual Irish movie locations you may not be aware of. The Journal, July 11, 2018
  5. ^ Love, Rosie (2014) Release Info. IMDb. Retrieved January 4, 2021
  6. ^ באהבה, רוזי, באתר הארץ, אוחזר ב-4 בינואר 2021
  7. ^ Love, Rosie. Rotten Tomatoes. Retrieved January 4, 2021
  8. ^ Clarke, Donald (October 24, 2014). Love, Rosie review: fake-Irish rom com bomb. Irish Times
  9. ^ Love, Rosie 2015. Metacritic. Retrieved January 4, 2021