משתמש:Elai1948

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


חג חירות כשר ושמח לקהילת ויקיפדיה ולכל בית ישראל.

הַכֹּל צָפוּי, וְהָרְשׁוּת נְתוּנָה, הַחֲנוּת פְּתוּחָה, וְהַחֶנְוָנִי מַקִּיף, וְהַפִּנְקָס פָּתוּחַ, וְהַיָּד כּוֹתֶבֶת... עַיִן רוֹאָה וְאֹזֶן שׁוֹמַעַת, וְכָל מַעֲשֶׂיךָ בַּסֵּפֶר נִכְתָּבִין... וְדַע, שֶׁהַכֹּל לְפִי הַחֶשְׁבּוֹן... שֶׁעַל כָּרְחֲךָ אַתָּה נוֹצָר, וְעַל כָּרְחֲךָ אַתָּה נוֹלָד, וְעַל כָּרְחֲךָ אַתָּה חַי, וְעַל כָּרְחֲךָ אַתָּה מֵת, וְעַל כָּרְחֲךָ אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן לִפְנֵי מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא... ודע שֶׁאֵין דָּן יְחִידִי אֶלָּא אֶחָד... שהַיִּלּוֹדִים לָמוּת, וְהַמֵּתִים לְהֵחָיוֹת, וְהַחַיִּים לִדּוֹן. לֵידַע לְהוֹדִיעַ וּלְהִוָּדַע, שֶׁהוּא אֵל, הוּא הַיּוֹצֵר, הוּא הַבּוֹרֵא, הוּא הַמֵּבִין, הוּא הַדַּיָּן, הוּא עֵד, הוּא בַּעַל דִּין, וְהוּא עָתִיד לָדוּן. בָּרוּךְ הוּא, שֶׁאֵין לְפָנָיו לֹא עַוְלָה, וְלֹא שִׁכְחָה, וְלֹא מַשּׂוֹא פָּנִים וְלֹא מִקַּח שֹׁחַד, שֶׁהַכֹּל שֶׁלּוֹ... דַּע, מֵאַיִן בָּאתָ וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן. מֵאַיִן בָּאתָ? מִטִּפָּה סְרוּחָה; וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ? לִמְקוֹם עָפָר רִמָּה וְתוֹלֵעָה; וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן? לִפְנֵי מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים, הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.

העולם נברא בשבילי - ואנוכי עפר ואפר

ר' בונים החסיד
תיבות משתמש/ת
משתמש זה שומר שבת, ומבקש לא להשאיר לו הודעות בשבתות וחגים
משתמש זה סמוך ובטוח שהזכות על ארץ ישראל שמורה ושייכת ליהודים בלבד.
משתמש זה הולך בדרכו של הרב קוק
משתמש זה מתפלל ומצפה בכליון עיניים לבניין בית המקדש כבר 1953 שנים, 8 חודשים ו־22 ימים, כחלק מעם ישראל בכל הדורות.
משתמש זה מצפה בכיליון עיניים לשחרורם של 130 החטופים שנחטפו במתקפת הפתע על ישראל ועודם ברצועת עזה, כבר 203 ימים.
משתמש זה אוהב ללמוד תורה
משתמש זה משתייך לזרם הימני במפה הפוליטית.
משתמש זה הוא ימני במפה הפוליטית אבל לא תומך בבנימין נתניהו
משתמש זה הוא יהודי שומר תורה ומצוות, ומקפיד על ההלכה, קלה כחמורה.
משתמש זה קורא וכותב בצורה שוטפת כתב סוליטריאו
למשתמש זה יש ידע רב בתחומים מסוימים והוא מעוניין לתרום ממנו. בהתאם לכך, הוא משובץ ברשימת בעלי הידע של ויקיפדיה.
משתמש זה מבקש לחזק ידיהם של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון בפעולתם למיגור האיומים על מדינת ישראל.
משתמש זה חובב טבע ובעלי חיים
משתמש זה אוהב (לאכול) כבשים
משתמש זה אוהב את הטבע והנוף של ארץ ישראל, מהר חרמון בצפון, ועד להרי אילת בדרום.
משתמשת זו רואה את מדינת ישראל כאתחלתא דגאולה
משתמש זה מקפיד להניח תפילין כל יום למעט שבת, יו"ט וחול המועד.
משתמש זה הוא צבר
משתמש זה חובב פילוסופיה
משתמש זה יודע שאינו יודע דבר מלבד העובדה שהוא אינו יודע דבר...
משתמש זה הוא בעל חוש הומור די מפותח
משתמש זה שיקר בנוגע לתיבה הקודמת
משתמש זה נהנה לפרדקס פרדוקסים בזמנו הפנוי
משתמש זה הוא אנציקלופדיה מהלכת
משתמש זה דוגל באדיבות ומאור פנים ומנסה ליישמה הלכה למעשה, ברגע זה ממש.
זה בסדר. לכו, תהנו לכם.
אני אשב לי כאן. לבד. בחושך.

שלום, שמי אִלְעָאי, השם הוא מן התנא רבי אִלְעָאי.

איש סקרן מאוד מטבעי ואוהב להעביר את הידע שלי לאחרים, זו אחת הסיבות - בין היתר - שאני בוויקיפדיה.

אני תורם ואמשיך לתרום לוויקיפדיה בעזהי"ת ממיטב ידיעותיי בידע כללי.

מאמין בחזקת הדרך ובנצחיות ישראל.

ערכים שכתבתי בחסד ה' עלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים שלקחתי חלק נרחב בעריכתם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים שכתבתי ונמחקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הרב חיים יוסף דוד אברג'ל
  • החרם על מאפיית אנג'ל

בעבודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדעותיי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דת ומדינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשתברו הרבה קולמוסים בדבר יחסם של החרדים אל הציונות, ומי אני שאפתח בשורותיים אלו לדון בנושא כה רחב אך מטבעי איני יכול להתעלם מהפיל (או הקרנף, אם תרצו) שבחדר.

מרן הרב זצ"ל

בין היחידים בדור שלפני קום המדינה שלא פחד להסתכל למודרניות בכלל ולציונות בפרט בלבן של העיניים היה מרן הרב זצ"ל, ולא די בכך אלא הוא ברוב עוז ותעצומות עם אישיות נדירה ביותר שִכְתֵּב קו שידע להתמודד אם אי אלו בעיות.

ראשית כל אפתח ואומר אין ערך יותר נעלה מהתורה הקדושה, נקודה. גם בסוגיא הלוהטת בימים אלו הלא היא גיוס בני הישיבות התבטא בעבר רה"י הרב יעקב שפירא שליט"א באומרו שאין לגעת בלומדי התורה כלומר מבחינה אידיאולוגית אצלו בישיבה עושים צבא (בדר"כ) אך בישיבות החרדיות בחורים שיושבים ועומלים רצופות בתורה הקדושה אין לגעת בהם. תורה מגנא ומצלא, לולי התורה אין העולם עומד כלל, עוד הרבה לפני הרעיון הציוני הייתה התורה הקדושה, עוד לפני בריאת העולם. עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר התורה נותנת חיים ולפני שניגשים לדון בנושאים אחרים צריכים אנו להכיר בנצחיות של התורה הקדושה והשי"ת ואחרי ככלות הכל לבדו ימלוך נורא הרי מדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה לפי הרבה רבנים לא רק מהזרם הציוני דתי כלומר שהיא הספתח למשיח מדינת ישראל עצם התחיה של עם ישראל בארצו זה המבוא לגאולה ובבא היום הנורא והנשגב לא צבא ולא מדינה, צבא ה' ומדינת ה' אך כרגע לצורך בניין האומה אנו נדרשים לעסוק בדבר הציונות.

הרב כותב ”האהבה הגדולה, שאנחנו אוהבים את אומתנו, לא תסמא את עינינו מלבקר את כל מומיה.” (אורות ישראל, פרק ד', פסקא ג'.) עוד קודם לפני הפסקא הידועה שנגיע אליה בהמשך (יסוד כסא ה' בעולם) הרב כותב לדעת שלא להסתנוור מרעיון הציונות ומדינת ישראל [על אף שמדובר ביוזמה מבורכת מאין כמוה] ומתוך כך להצדיק עליה את כל מעשיה גם כאלה שיבואו לעקור את את עיקרי התורה הקדושה חלילה אלא לדעת שגם בה יכולים להיות פגמים ואותם אנו נדרשים לתקן וזהו עיקרו של בניין האומה אך בנשימה אחת מיד ממשיך הרב ”אבל הננו מוצאים את עצמיותה, גם אחרי הבקורת היותר חפשית, נקיה מכל מום. כולך יפה רעיתי ומום אין בך.” (שם) על אף כל הפגמים עלינו להפנים שמעיקרה המדינה היא דבר טוב ומבורך שמטרתה להיות בית לעם היהודי ובזה - היא נקיה מכל מום.

רק לאחר מכן כותב לנו הרב ”אין המדינה האושר העליון של האדם. זה ניתן להאמר במדינה רגילה, שאינה עולה לערך יותר גדול מחברת אחריות גדולה, שנשארו המוני האידיאות, שהן עטרת החיים של האנושיות, מרחפים ממעל לה, ואינם נוגעים בה. מה שאין כן מדינה שהיא ביסודה אידיאלית, שחקוק בהויתה תוכן האידיאלי היותר עליון שהוא באמת האושר היותר גדול של היחיד. מדינה זו היא באמת היותר עליונה בסולם האושר, ומדינה זו היא מדינתנו, מדינת ישראל, יסוד כסא ה' בעולם, שכל חפצה הוא שיהיה ד' אחד ושמו אחד, שזהו באמת האושר היותר עליון. אמת, שאושר נשגב זה צריך הוא לביאור ארוך כדי להעלות אורו בימי חושך, אבל לא מפני זה יחדל מלהיות האושר היותר גדול.” (אורות ישראל, פרק ו', פסקא ז'.)