ביפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ביפ
סמליל הערוץ האחרון
סמליל הערוץ האחרון
פרטי הערוץ
מדינה ישראלישראל ישראל
קטגוריה בידור
סוג קומדיה
תאריך השקה 21 באפריל 2001
תאריך סגירה 31 בדצמבר 2010
שפה עברית
משרד ראשי אולפני מימד
שיטת שידור PAL
זמינות
חבילה הוט (2001–2010)
אתר ביפ ב-2014, לפני ירידתו

ביפ היה ערוץ טלוויזיה ישראלי בכבלים, ששידר בשנים 20012010, בתחילה הוגדר ערוץ לנוער ולצעירים, בהמשך הגדיר עצמו כ"ערוץ הצחוק" והחלק להתמקד בתכני הומור בלבד. ביפ היא חברת בת של "שידורי קשת". לאחר הורדתו מהאוויר של הערוץ, קשת ייסדה רצועת שידור שבועית בערוץ 2 בימי השידור שלה, בשם "לילה ביפ". נכון ל-2015 עיקר פעילותו קיימת באינטרנט.

הקמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעבר היה ביפ ערוץ טלוויזיה ישראלי, אשר שודר תחילה בחברות הכבלים מת"ב ותבל, ומאוחר יותר עלה גם ב"ערוצי זהב". הערוץ שודר באפיק 4, ולאחר מכן, במסע פרסום גדול יחסית, עבר לערוץ 6 ב-HOT ובאתר האינטרנט Mako.

החל מהקמתו נוהל המותג ביפ על ידי "שידורי קשת".

מנכ"ל ביפ ועורכו הראשי הוא עורך המגזין רייטינג לשעבר יובל נתן, רונה תבור המפיקה הראשית, מנהלי התוכניות הם יוני גולן וישי אוריין.

כערוץ ביפ סיים את שידוריו ב-31 בדצמבר 2010.[1] לאחר סיום שידוריו שונתה המתכונת למבנה של פורטל אינטרנט ורצועה לילית בערוץ 2 בשם 'לילה ביפ'. עקב כך, משמש ביפ כחברת הפקות ותוכן לכל דבר ועניין.[2]

ערוץ הצחוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביפ שידר תוכן מקורי, תוכן בידורי של קשת ותוכן קנוי מחו"ל. הערוץ היה ידוע כחממת גידול לכוכבי פריים טיים.[3] עידו רוזנבלום, שחר חסון, אבי נוסבאום ואחרים החלו דרכם בערוץ ועברו לתוכניות עוגן בערוץ 2.

2001-2007[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמליל ישן של "ביפ - ערוץ הצחוק"

עם עלייתו בשנת 2001 מותג ביפ כ"ערוץ הנוער של הכבלים". בשנת 2003 שונה מיתוגו ל"ערוץ הצחוק". על פי סקרים שונים שערכה "HOT" לאורך השנים, "ביפ" היה אחד הערוצים המובילים של החברה[דרוש מקור], עם אחוזי צפייה גבוהים, בייחוד בקרב בני נוער.

בשנת 2004 שודרה התוכנית "האקדמיה לצחוק", שהייתה תחרות בין סטנדאפיסטים מתחילים לתוכנית ספיישל בערוץ 2. הרייטינג בתוכניות האולפן בערוץ 2 לא עמד בציפיות והתוכנית בוטלה לאחר עונה אחת בלבד.

2007-2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 עבר הערוץ שינוי תדמית שכלל לוגו חדש ומספר תוכניות חדשות, ביניהן: תוכנית הבידור היומית "מהדורה מוגבלת", תחרות הסטנד-אפ בשיתוף עם דומינו גרוס "פרויקט ביפ", התוכנית שליוותה את "האח הגדול" "האחות הקטנה" והסדרה הקומית "בובי ואני".

בשנים 20092010 שודרה תוכנית הלייט נייט "לילה בכיף" בהנחיית דודו ארז ובהשתתפות שחר חסון ואבי אטינגר.

במהלך יולי 2010 הופצו שמועות ברשת לפיהם חברת הכבלים HOT לא מתכוונת לחדש את החוזה שחתמה עם הזכיינית "קשת" בנוגע להמשך שידור הערוץ. בעקבות כך, החלו אנשי הערוץ לפעול דרך עמוד המעריצים של "ביפ" בפייסבוק ולקרוא למעריצים לעזור ולמנוע את הורדת הערוץ. במהלך 3 חודשים ניסו אנשי הערוץ באמצעות סרטוני רשת וכתבות בעיתונות לפרסם את הדבר ולגרום בסופו של דבר להשאיר את הערוץ באוויר, ללא הועיל. ב-29 ביולי 2010 פורסם שחברת הכבלים מתכוונת להחליף את "ביפ" בערוץ האמריקאי "קומדי סנטרל" שיעלה בגרסה ישראלית בינואר 2011.[1] שידורי ביפ כערוץ בכבלים הסתיימו ביום שישי, 31 בדצמבר 2010.

2011-2016[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סגירת הערוץ בהוט שידורי הערוץ המשיכו ב-MakoTV. שידורי הערוץ נסגרו ב-2016 וחלק מתכניו זמינים לצפייה ב-MakoTV (לימים "12+").

רצועת שידור לילית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מ-2011, לאחר סגירת הערוץ, הוקם אתר ביפ המתפקד כגוף עצמאי ומתמחה בתוכן הומוריסטי בשילוב תכנים שנוצרו על ידי גולשים ויוצרים צעירים, כולל קטעי אינטרנט בעלי אופי קומי מהעולם, לצד תוכניות מקור ששודרו בערוץ ביפ בעבר. בהמשך נוסף לאתר ערוץ התוכן "ביפ לייב", אשר מהווה תחליף מקוון לערוץ ביפ הטלוויזיוני ומשדר במשך 24 שעות ביממה תוכניות מלאות של ביפ מהעבר ומההווה וכן מספר תוכניות קומיות של הזכיינית "קשת". מעבר לאתר האינטרנט, משודרות תוכניות מקור של הערוץ בכל יום שישי בלילה בערוץ 2, ברצועה שנקראת "לילה ביפ". לצד תוכניות מהעבר משודרות תוכניות חדשות כמו "ביפ קומדי בר" (אשר מהווה למעשה המשך לתוכנית "ביפ קומדי האוס"), "מטר שבעים", ו"טלוויזיה במיטבה" - תוכנית המסקרת את שבוע הטלוויזיה החולף ומארחת ידוענים. משתתפי "טלוויזיה במיטבה" הם דודו ארז, שחר חסון ואבי אטינגר, שהשתתפו גם בתוכניות הערוץ "מהדורה מוגבלת" ו"לילה בכיף". מאוחר יותר עלתה רצועת השידור "לילה ביפ" גם בלילות שבת. ברצועה עלו בהמשך תוכניות חדשות כגון "האיש הכי מטומטם בעולם" (בהגשת גיל קופטש) ו"מצעד הביפ", וכן עונות נוספות של תוכניות שהחלו בערוץ ביפ כגון "אל תשאל", "מ'שתגידי" ו"בובי ואני".

תוכני מקור של ביפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטנד-אפ ואירוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגזינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שעשועונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות קומדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקומנטרי ותחרויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכניות רכש בערוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 אלכסנדר כץ, HOT שוברת את הכלים: מחליפה את ערוץ ביפ של 'קשת' ב'קומדי סנטרל', אתר אייס‏, 29 ביולי 2010
  2. ^ להתר-הוט: ערוץ ביפ נפרד מחברת הכבלים, אתר Mako‏, 30 בדצמבר 2010
  3. ^ אליחי וידל, עכבר העיר אונליין, רוצים בנות בביקיני? קיבלתם, באתר הארץ, 16 באוקטובר 2009