מולי שולמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מולי שולמן
לידה 5 במאי 1974 (בן 49) עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה שמואל שולמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג אפרת ארנון עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מולי (שמואל) שולמן (נולד ב-5 במאי 1974) הוא שחקן טלוויזיה ותיאטרון, במאי, מתרגם, מדבב ומנחה ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גדל ברמת גן ולמד בתיכון העיוני "אהל שם". למד במשך תשע שנים לנגן בפסנתר. בגיל שש עשרה, כשהיה בכיתה י"א, לקח חלק בחוג לתיאטרון, שלימים הפך לתיאטרון הנוער של רמת גן. במסגרת זו שיחק בהצגה "מתנערים", פרי עטו של דוד שטיינברג ובבימויו, ההצגה עלתה גם בלונדון. אחר-כך שיחק בהצגה "נעורי ורדה'לה", מאת חנוך לוין, בבימויה של עירית לבנון, ההצגה הועלתה בצוותא.

בחצי השנה הראשונה לשירותו הצבאי שירת בלהקת הנח"ל, ולאחר מכן בתיאטרון צה"ל.

בין השנים 19972000 למד משחק בסטודיו למשחק ניסן נתיב תל אביב. במסגרת הסטודיו שיחק בהצגות: "אורזי המזוודות" מאת חנוך לוין, בבימויו של יצחק (בבי) נאמן; "קיטנים" מאת גורקי, בבימויו של מישה לוריה; בעור שינינו", בבימויו של אילן תורן; "כלב צמר" מאת רוני סיני, הצגה שהמשיכה ורצה בבית ציוני אמריקה, ובה הכיר את אשתו אפרת ארנון, שנכנסה כמחליפה.

בשנת 2001, שיחק שולמן בהצגה "הזכייה הגדולה", מאת שלום עליכם, בבימויו של רוני סיני, בתיאטרון באר שבע[1]. אחר-כך שיחק בבאר שבע בהצגה "יונו והטווס", בבימויו של ד"ר רזי אמיתי. הוא גילם את דמותו של קצין הגיוס של המחתרת האירית[2].

באוקטובר 2003 שיחק בפסטיבל עכו בהצגה "גרעינים", שביים אריאל אפרים אשבל. ההצגה זכתה במקום הראשון בפסטיבל[3].

ב-2005 שיחק בהצגה "לגעת בכוכבים", בבימויה של אלינור אגם בן-דוד. ההצגה הציגה בפסטיבל תיאטרון קצר בצוותא וזכתה במקום הראשון. נושא ההצגה היה פסטיבל תיאטרון קצר, ובה שולמן גילם את דמותו של שלום שמואלוב, מנהל הפסטיבל[4].

בשנים 20012008 היה שולמן חלק מקבוצת האימפרוביזציה "למה אלפקה" שהציגה בתיאטרון תמונע ורצה ברחבי הארץ[5].

ב"למה אלפקה" הכיר את ענבל לורי, שנהפכה לשותפה שלו במופע דואט מאולתר בשם Three Falling החל מאוגוסט 2009, שהציג בצוותא ורץ ברחבי ישראל. הם הציגו בשיטת Long Form Improvisation, שהייתה חדשה בישראל באותה עת. בשיטה זו מקבלים מילה מהקהל אשר ממנה יוצרים מחזה מאולתר שלם לנגד עיני הקהל. יחד עם ענבל לורי טס שולמן לפסטיבלים בליובליאנה, אמסטרדם, ברלין, שיקגו ואוסטין. ב-2012 צירפו לקבוצה את השחקנים רועי צדוק ואלון נוימן ואת די ג'יי מרציאנו (איתמר צור). הם הראשונים שייצגו את ישראל בפסטיבלי אימפרוביזציה בינלאומיים, בהם הופיעו בשפה האנגלית[6].

ב-2011 שיחק שולמן במחזמר "קומפני" מאת סטיבן סונדהיים בבימויו של רפי ניב, מנהלו האומנותי של תיאטרון באר שבע. הוא גילם את דמותו של הארי, שאשתו שרה (שרון שחל) משתמשת בו כשק איגרוף ללימודי הקונג פו שלה. באותה שנה שיחק בתיאטרון המדיטק בהצגה "נחמן", מאת עוזי בן כנען, בבימויו של מנהלו האמנותי של המדיטק – רוני פינקוביץ'. אחר-כך המשיך בתיאטרון באר שבע בהצגות נוספות- כמחליף בהצגה "הכל אודות חווה" בבימויה של איה קפלן, בה הוא גילם את דמותו של מחזאי שנמצא במערכת יחסים מסוכסכת עם דיוות התיאטרון מרגו צ'נינג (רמה מסינגר) וכותב את כל המחזות שלה, עד לרגע שבו הם מסתכסכים. אז הוא מתאהב באיב הרינגטון (יונית טובי), מחליפתה המפורסמת. בתפקיד אשתו קארן רוברטס שיחקה שירי גולן.

ב-2012 קיבל את התפקיד הראשי בהצגה "סוביניר", בבימויו של ניר ארז[7]. מחזה לשני שחקנים המבוסס על סיפור חייה האמיתי של פלורנס פוסטר ג'נקינס. הייתה ידועה כזמרת אופרה זייפנית ובזכות זה מילאה אולמות בשנות הארבעים של המאה העשרים בניו יורק. שולמן גילם את דמותו של קוסמו מקמון, פסנתרן שליווה אותה במשך תריסר שנים וסיפורה מסופר מנקודת מבטו. את דמותה של ג'נקינס גילמה רמה מסינגר[8].

ב-2013 שולמן השתתף במחזה "הכל בגן" בתיאטרון באר שבע, פרי עטו של ג'יילס קופר, בבימויה של איה קפלן[9].

שולמן ביים את המחזה "מר קולפרט", מאת דויד גיסלמן, שעלה בתיאטרון תמונע בשנת 2010[10]. הוא תרגם את המחזה ביחד עם עינת ברנובסקי. ההצגה הייתה מועמדת לשישה פרסי קיפוד הזהב, כולל להצגת השנה ולבמאי השנה וזכתה בפרסים לשחקני המשנה לירון ברנס וענבל לורי[11].

צבי גורן כתב על ההצגה באתר הבמה:

" יש במחזה, ובהצגתו הבוטה מאוד בבימויו של מולי שולמן, שגם תרגם יחד עם עינת ברנובסקי, רגעים שתכליתם להיות קשים לצפייה, ואחרים שתכליתם להשלות את הקהל שהוא בא אל קומדיית סלפסטיק מוטרפת נוסח האחים מרקס ודומיהם. . זו ההצגה הראשונה שמולי שולמן מביים והוא עושה זאת בתנופה ובמקוריות. הוא מיטיב לשחק בהומור השחור, ולהפוך אותו לסכיני קומנדו קפיציים."[12]

לאחר מכן ביים שולמן שני מחזות בפסטיבל תיאטרון קצר, צוותא: "רחמים" מאת דניאל זהבי ב-2010, ו"שש" מאת יואב היימן ב-2012.

בין 2013 ל-2016 כיכב מולי שולמן בתפקיד הראשי בקומדיית המצבים "בלתי הפיך" שמשודרת בערוץ 2, רשת.בה גילם את דמותו של אודי קליין, שהפך לאב בגיל מאוחר וחייו משתנים לבלי הכר. את רונה קליין, אשתו בסדרה, מגלמת עדי אשכנזי[13]. בסדרה משחקים גם שמואל וילוז'ני, גאלה קוגן ואיריס בר. הסצינות לא כתובות, והיא מתייחדת בכך שהדיאלוגים שבה מבוססים על אלתור.

שולמן שיחק בתפקידי אורח בסדרות הטלוויזיה "חשופים", "יום האם", "מעצר-בית", "סרוגים", "המובילים", "מדריך למתחילים" ו"פרשת השבוע".

החל מ-2004 שולמן מדבב בעשרות סדרות הנפשה בכל ערוצי הילדים ובאינטרנט ובסרטי קולנוע מונפשים ומתרגם לדיבוב סדרות הנפשה. כמו כן, הוא עבד כבמאי קולות לסרטים של פיקסאר ודיסני שיצאו לקולנוע בארץ. בין הסרטים שלקח בהם חלק: תזיזו ת'רגליים, רטטוי, שרק השלישי, תפוס ת'גלים, מכושפת, הארי פוטר ומסדר עוף החול, טינקרבל, טינקרבל והאוצר האבוד, ג'ימי קול, טינקרבל והסוד הקסום, טינקרבל וסוד הכנפיים, טינקרבל: תחרות אפייה, לאקי דאק: ברווז בר מזל, הנסיכה סופיה הראשונה: היה הייתה נסיכה, הנסיכה סופיה הראשונה: קללת הנסיכה אייבי והמחנה הקסום.

תרגם סרטים וסדרות הנפשה לטלוויזיה. ביניהם, משפחת האריות, פוקה, הארי והדינוזאורים, שרק השלישי ו"מכושפת".

בשנת 2013 הוביל קמפיין בטלוויזיה לויזה כ.א.ל עם יעל שרוני. כמו כו, השתתף בפרסומות טלוויזיה לבנק לאומי, איקאה, מכבי, רנו, דיוטי פרי ועוד.

בשנת 2014 שיחק בדרמת הנעורים של הערוץ הראשון "עמוק במים". במקביל, שיחק בתוכנית "הכל הולך" שמשודרת בערוץ 2, בשידורי "רשת". ב-2015 החל להשתתף בסדרת הנעורים "להתבגר", על פי סדרת הספרים של גלילה רון פדר עמית, "להתבגר" בערוץ 10.

ביולי 2016 החל להנחות לצד ירון ברובינסקי את תוכנית הבידור והסאטירה "זה המצב" ערוץ 2, רשת. באותה שנה דיבב את אריה לב-אמיץ בסדרה "דובוני אכפת לי ובני דודים".

ב-2018 שיחק בסדרה "בשבילה גיבורים עפים" בתפקיד רונן, עובד בשגרירות ישראל בבוגוטה. בנוסף לכך, כיכב בתפקיד הראשי בהצגה של תיאטרון באר שבע ״כלוב העליזים את ז'ורז'. מנהל מועדון דראג. ב-2019 שיחק בהצגה "4 דקות ו-12 שניות" של תיאטרון באר שבע. באותה שנה השתתף בעונה השלישית של סדרת הפנטזיה "כדברא". באותה שנה שולמן חזר להשתתף בעונה השנייה של הכל הולך בתור מנחה תוכנית האירוח הפיקטיבית "שב מולי" ולא בתוכנית כולה.

בשנת 2021 גילם את שרון, אביו של דותן, בסדרה "שקשוקה" המשודרת בכאן חינוכית[14].

במאי 2022 פורסם שישחק בעונה השנייה של הסדרה "מלכת היופי של ירושלים".

ביולי 2023 שיחק לצד אשתו אפרת ארנון בעונה השישית של רצים למשנה.

בפברואר 2024 שיחק בעונה השלישית של סדרת הטלוויזיה "כראמל" בתפקיד הנבל פרופסור דה ויל, והיא מסמלת את הסדרה השנייה שלו שהוא משחק בערוץ כאן חינוכית.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי לשחקנית אפרת ארנון ואב לשניים[15]. מתגורר בתל אביב.

עבודותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בימוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה הצגה מחזאי תיאטרון שחקנים מידע נוסף
2013-2010 מר קולפרט דויד גיסלמן ההצגה עלתה בעונה הגרמנית בתיאטרון תמונע – 2010 אפרת ארנון, לירון ברנס, יואב היימן, רוני יניב (במקור סיון ששון), ענבל לורי זוכת שני פרסי קיפוד הזהב 2010
2012 שש יואב היימן פסטיבל תיאטרון קצר, צוותא אוולין הגואל, אריה צ'רנר
2010 רחמים דניאל זהבי פסטיבל תיאטרון קצר, צוותא אבי גרייניק, עירית פשטן, אמיתי יעיש בן אוזיליו, רותם לוי-וגה, יובל שרף

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2024 כראמל כאן חינוכית פרופסור דה ויל
2021 שקשוקה כאן חינוכית שרון, אביו של דותן
2019 כדברא YES מיכל קופר-קרן, סיון שיקנאג'י, עינת שחק עודד רז, דורי טפר אידריס, "נמרוד מילר"
2018 בשבילה גיבורים עפים ערוץ 12 עומרי גבעון עומרי גבעון - מבוסס על ספרו של אמיר גוטפרוינד, "בשבילה גיבורים עפים" עומרי גבעון רונן לוינגר
2015 להתבגר ערוץ 10 גלילה רון פדר אורן פרץ
2014 הכל הולך ערוץ 2 (רשת) עידו רוזנטל, שחר אייבינדר, עמית בר ניר פאנליסט
2014 עמוק במים הערוץ הראשון יובל ברגר וצפריר קוחנובסקי יובל ברגר קובי פז גיבסון
2013 בלתי הפיך ערוץ 2 (רשת) סיגל אבין, רענן שקד סיגל אבין אודי קליין (תפקיד ראשי)
חשופים HOT רני סער רופא, תפקיד אורח
2012 יום האם ערוץ 2 (קשת) דניאלה לונדון דקל, דנה עדן רני סער תפקיד אורח - אבא של פשה
2010 סרוגים (עונה 2) YES חוה דיבון, לייזי שפירא חוה דיבון, לייזי שפירא, יעל רובינשטיין, אילן אשכולי, רננית פרשני, שמואל חיימוביץ' לייזי שפירא דביר
2010 מעצר-בית ערוץ 2 איל קיציס-טל פרידמן גיורא חמיצר, טל פרידמן, איל קיציס, יובל פרידמן, נועה פניני רועי פלורנטין רועי הסטייליסט
2008-10 המובילים (עונה 2+3) ערוץ לוגי אורי הלוי, איציק קריחלי, דגנית אטיאס גיגי נעם סלונים רועי פלורנטין יהויכין בלנדר
2008 פרשת השבוע (עונה 3) HOT רני בלייר, ענת אסולין ארי פולמן, רוגל אלפר, דקלה קידר רני בלייר מוטי השוטר
2006 המדריך למתחילים ערוץ ביפ עורך - ערן פיין

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט מסגרת במאי תפקיד
2017 ג'סטה קובי מחט אבנר גווילי
2016 החטאים אבי נשר אורי לוטן
2010 אות משמים פסטיבל 48 שעות משחק וכתיבה הסרט הזוכה

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת הפקה מחזה מחזאי תיאטרון במאי תפקיד מידע נוסף
2019 4 דקות ו-12 שניות ג'יימס פריץ תיאטרון באר שבע עמית אפשטיין האבא
2018 כלוב העליזים ז'אן פּוארה תיאטרון באר שבע רפי ניב ז'ורז'
2016 רומיאו ויוליה ויליאם שייקספיר תיאטרון הצפון עירד רובינשטיין אבא של רומיאו
מרץ 2014 בין חברים עיבוד של חגית רכבי ניקוליבסקי לספרו של עמוס עוז תיאטרון באר שבע איה קפלן
2013 רק אתמול נולדה נארסון קאנין תיאטרון באר שבע רפי ניב
2013 הכל בגן ג'יילס קופר תיאטרון באר שבע איה קפלן סטיבן
2012 סוביניר סטיבן טמפרלי תיאטרון באר שבע ניר ארז קוסמו מקמון מחזה לשני שחקנים
2011 הכל אודות חווה מרי אור תיאטרון באר שבע איה קפלן המחזאי נכנס כמחליף
28 במאי 2011 קומפני סטיבן סונדהיים תיאטרון באר שבע רפי ניב הארי
2011 נחמן עוזי בן כנען תיאטרון המדיטק רוני פינקוביץ' אביו של חיים נחמן ביאליק
2013-2009 Three Falling דואט אימפרוביזציה עם ענבל לורי צוותא וברחבי ישראל מולי שולמן וענבל לורי השתתפו גם בפסטיבלים בליובליאנה בסלובניה, אמסטרדם שבהולנד
2009-2001 קבוצת האימפרוביזציה "למה אלפקה" עבודת אלתור קבוצתית הציגה בתיאטרון תמונע ורצה ברחבי הארץ " עבודת אלתור קבוצתית הקבוצה השתתפה בפסטיבל האימפרוביזציה הבינלאומי באמסטרדם בינואר 2008 ובפסטיבלי האימפרוביזציה הבינלאומיים בווינה ובברלין, בשנת 2010.

ממשיכה לפעול עד היום כשלשורותיה הצטרפו אלון נוימן ורועי צדוק

2009-2008 אייכה אייל וייזר תיאטרון תמונע אייל וייזר
2005 קרב – רב אריאל אפרים אשבל תיאטרון תמונע אריאל אפרים אשבל
2005 לגעת בכוכבים עודד סמו פסטיבל תיאטרון קצר, צוותא אלינור אגם בן-דוד שלום שמואלוב ההצגה הזוכה
2004 וויצק גאורג ביכנר תיאטרון המעבדה עמיר קלוגר
אוקטובר 2003 גרעינים אריאל אפרים אשבל והשחקנים פסטיבל עכו אריאל אפרים אשבל ההצגה הזוכה
2003 פחד קהל משה נאור ומעיין בלום צוותא משה נאור החייל בלבן
2002 סינמה נועה רבן-קנולר תיאטרון קרוב נועה רבן-קנולר
30 במרץ 2002 יונו והטווס שון או'קייסי תיאטרון באר שבע רזי אמיתי קצין הגיוס
19 בינואר 2002 הזכייה הגדולה שלום עליכם תיאטרון באר שבע רוני סיני מוטל
2001 אומרים שעקץ אותו דבור ירון מוטולה תיאטרון תמונע ירון מוטולה
2001 שמן על בד רוני סיני צוותא רוני סיני שדרן הספורט
2000 כלב צמר רוני סיני בית ציוני אמריקה וצוותא רוני סיני שארלי הצגה שיצאה מהסטודיו למשחק ניסן נתיב

מחול[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה להקה כוריאוגרף מופע
2006 להקת תמי נמרוד פריד שוברים שמירה

תרגום[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת הפקה מחזה מחזאי תיאטרון פרויקט
2013 קוסט טו קוסט איימי הרצוג תיאטרון באר שבע
2010 מר קולפרט דויד גיסלמן במסגרת העונה הגרמנית בתיאטרון תמונע מלגת תרגום – מכון גתה (ביחד עם עינת ברנובסקי)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מולי שולמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עכבר העיר, מציאה קטנה מאוד, באתר הארץ, 11 בפברואר 2002
  2. ^ מיכאל הנדלזלץ, נוצות עצובות, באתר הארץ, 10 במאי 2002
    עכבר העיר, יונו והטווס, באתר הארץ, 24 במרץ 2002
  3. ^ ציפי שוחט, "גרעינים" - ההצגה הזוכה בפסטיבל עכו, באתר הארץ, 14 באוקטובר 2003
  4. ^ מיכאל הנדלזלץ, קצר וקולע, מצחיק ומרגש, באתר הארץ, 7 בדצמבר 2005
  5. ^ טלי רבן, עכבר העיר, למה? ככה!, באתר הארץ, 1 בפברואר 2007
  6. ^ אורלי פרום, עכבר העיר, סתם, כי בא לי לאלתר, באתר הארץ, 4 בנובמבר 2007
  7. ^ רון שוורץ, ‏טונים צורמים, באתר גלובס, 18 באוקטובר 2012
  8. ^ יובל בן עמי, עכבר העיר, סוביניר: הצווחות של רמה מסינגר, באתר הארץ, 1 באוקטובר 2012
    טל פרי, ‏רמה מסינגר נכנסת לנעליה של הזמרת הגרועה בהיסטוריה, באתר גלובס, 24 ביולי 2012
  9. ^ אתר למנויים בלבד מיכאל הנדלזלץ, "הכל בגן": הכנסה צדדית של המעמד הבינוני, באתר הארץ, 12 ביוני 2013
  10. ^ מיכאל הנדלזלץ, "מר קולפרט": האלימות משחררת, באתר הארץ, 11 באוגוסט 2010
    רון שוורץ, ‏עת להרוג, עת לצחוק, באתר גלובס, 16 באוגוסט 2010
  11. ^ טל לוין, עכבר העיר, הוכרזו הזוכים בטקס פרסי הפרינג', באתר הארץ, 4 במרץ 2011
  12. ^ צבי גורן, "מר קולפרט – אלימות לשם אלימות", באתר הבמה, 15 באוגוסט 2010.
  13. ^ סיון שור, עכבר העיר, "בלתי הפיך": עדי אשכנזי בורגנית וטוב לה, באתר הארץ, 26 בינואר 2013
  14. ^ אתר למנויים בלבד גילי איזיקוביץ, סדרת הילדים הנהדרת שאתם מפספסים בגלל סערת גליה עוז, באתר הארץ, 30 במרץ 2021
  15. ^ מיקי לוין, ‏סמסו מזל טוב: מולי שולמן הפך לאבא, באתר מעריב אונליין, 4 בפברואר 2015